Tja, daar kan ik niets anders dan je gelijk in geven. Vroeger was dit trouwens heel erg het geval bij de COD scene... niet dat ik wat wil insinueren, maar het geschreeuw is aardig erger geworden na BFBC2

CodeCaster schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:37:
[...]
Ik heb maar 1650x1280 (of zoiets), daarbij neemt de map een kwart van m'n scherm in, dan mis ik helaas te veel. Ik klap 'm wel regelmatig uit, maar dan klopt de schaal weer niet meer als je 'm inklapt. Kost dus te veel tijd waarbij ik niet op , niet handig in hectische situaties.
De schaal van de uitgeklapte map kun je ook aanpassen met N heh
Mijn punt is vooral: ik heb wel altijd die grote map (die dan nog niet wezenlijk meer plek inneemt dan jouw map als hij klein is, dus ik zie gewoon alles nog) dus ik heb vrij goed overzicht. Ik heb dus op Bandar ook vaak als eerste in mijn squad door waar de vijandelijke mobart staat, waar een flankaanval gaat komen en, als hij niet van de linkermuisknop afblijft, waar de heli zit.
[...]
Nou ja, ik ga niet stilstaan onder de heli of op jacht naar heli's, maar zodra een heli mij ziet en 'ie is begonnen met schieten dan rij ik het liefst achteruit onder de op mij af duikende heli door. Omdat dat vaak niet verwacht wordt, krijg ik dan maar een of twee raketten op m'n dak, terwijl de piloot halsbrekende toeren moet uithalen om de heli te keren, waarbij ze dus vaak lekker laag langsvliegen.
Als ze zó laag vliegen dat je ze met de main gun kunt raken dan zijn het vaak niet de beste piloten, dus dan vliegen ze netjes recht en kun je ze buttboemen. Maar goeie piloten zullen, ook als jij volgas op ze afstormt, toch wel proberen boven je te blijven zodat je ze met de main gun niet raken kunt. Dus het werkt best wel eens, maar lang niet zo vaak en zelden bij goeie piloten.
Ik kan trouwens wel een post van mezelf aanhalen, de eerste avond dat we AK speelden had ik op een server een bug dat de heli door tank-hunter shells geraakt werd en er een explosie te zien was en ik in de TH een hitmarker kreeg maar de heli geen schade leed. En toen ik zelf vloog, ging ik voor een tankhunter stil hangen, wachtte tot hij mij schoot (en geen damage deed op mijn helitje) en boorde hem vervolgens vol raketjes.
Ik kom er niet achter dat de heli niet stuk gaat door tank shells door één of twee missertjes te hebben, maar gewoon zes of zeven solide voltreffers die geen schade deden. Dus de heli wegknallen met tankshells is op zich wel een meer-dan-ééns-per-ronde-iets als ik serieus aan het tank-lamen ga.
[
Voor 71% gewijzigd door
Verwijderd op 28-09-2012 11:53
]