Creqaw schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 21:00:
Maar over het spel zelf ipv patch fail. Ik vind het een heel leuk spel maar als iemand die nooit DI en DII heeft gespeeld en dit dus redelijk objectief kan bekijken zonder hype, het is niet de meest epic game ooit zoals sommige het noemen.
Dit inderdaad. Bepaalde aspecten van D3 zitten enorm goed in elkaar en het spel is vermakelijk, maar heeft ook zeker zijn beperkingen en problemen. Wat natuurlijk helemaal niet erg is en velen onderkennen dit ook, maar het is toch opvallend hoe ver mensen vaak gaan in het aanprijzen van deze game.
Het is en blijft een voor moderne maatstaven erg simpel spelconcept die maar voor een hele kleine groep echt leuk blijft. Je moet willen blijven doorgaan in exact dezelfde wereld / quests, met hooguit een hogere moeilijkheidsgraad of een andere class. Om juist dat item of die achievement te halen. Ik zelf heb het spel met veel plezier gespeeld zo'n twee weekjes en zal er hier en daar nog wel wat uurtjes insteken, maar ik denk dat ik en de meeste casual-spelers met mij er vrij snel klaar mee zijn.
Positief: Prachtige sfeer en visuele stijl; mooie animaties; goed gekozen classes en skills; aardig verhaal; magnifieke tussenfilmpjes; hack & slash gameplay voelt goed aan; mogelijkheid tot "respeccen" biedt keuzevrijheid en nodigt uit tot experimenteren; prima coöp-gameplay, AH geeft leuke mogelijkheden (handel).
Negatief: Moeilijkheidsgraad van normal modus is aan de lage kant en wordt verder verlaagd door de goedkope items via de AH; replay-waarde bestaat alleen uit het opnieuw spelen van dezelfde content; itemisation iets teveel versimpeld (slechts enkele stats interessant per class), technisch gezien geen hoogstaande graphics.
Dit even ter compensatie van de vaak zo ongenuanceerde fans en haters die het spel alleen maar 10-en en 1-en willen toedichten. Mijn score: 7.5 (na verbetering van de huidige problemen kan het een 8 worden).
[
Voor 19% gewijzigd door
geert1 op 29-05-2012 21:30
]