helaas neemt de xp% kwadratisch toe naar het einde. De eerste paar % heb je zo, de laatste 1% moet je 20 battles voor spelen.Snappie88 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:14:
[...]
Wauw, vierde skill! Ik heb laatst een TigerP met 100% crew 'gekocht', en hoopte dat m'n eerste skill daar binnen no-time ook vol zou zitten, maar dat duurt nog verrekte lang! Geloof dat ik nu met m'n vier meest gespeelde tanks (PanzerIV, Jagdpanther, TigerP en VK3001P) rond de ~80% van de eerste skill zit, kan niet wachten
Jee, hoe liggen de verhoudingen met HARD(3), werd net met een mede GOT'er helemaal verrot gescholden via chat, battle was nog geen 10 sec begonnen.
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Appie zulke dingen even via ons eigen forum bespreken. Verhoudingen met HARD(S) (specifiek de S) zijn zo dat er een ruim aantal oud GOT-ters er spelen, maar verder geen specifieke banden waarvan ik af weet.
Speelt padel!
RogerQuantor schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:58:
Appie zulke dingen even via ons eigen forum bespreken. Verhoudingen met HARD(S) (specifiek de S) zijn zo dat er een ruim aantal oud GOT-ters er spelen, maar verder geen specifieke banden waarvan ik af weet.

Eerste skill ofzo is 210,064 XP voor nodig, alsdus de WOT Wiki.
Heb op alle tanks waar ik 100% crew heb nog geen 2e skill
duurt inderdaad erg lang haha.
Heb op alle tanks waar ik 100% crew heb nog geen 2e skill

Anoniem: 312441
Werving is op tweakers niet toegestaan.
[Voor 89% gewijzigd door psychoclown op 18-06-2012 20:14]
Ik vermoed dat dit geen NL'er in HARDS was. Zover ik weet weten de meeste weten zich allemaal wel te gedragen.Appie Heijn schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:42:
Jee, hoe liggen de verhoudingen met HARD(3), werd net met een mede GOT'er helemaal verrot gescholden via chat, battle was nog geen 10 sec begonnen.
Babs out!
Ik heb als GOT2 nooit last van HARDS of de NL clan, hebben vaak wel lol en werken goed samen.
Heb 1 keer meegemaakt dat in het andere team een GOT lid zat, hij had mijn tank goed te pakken genomen, maar ik schakelde hem op het laatst wel uit.
Heb 1 keer meegemaakt dat in het andere team een GOT lid zat, hij had mijn tank goed te pakken genomen, maar ik schakelde hem op het laatst wel uit.
EventueIle spelingsfautem zijn 100% ironisch bedoeldt.
Over het algemeen kan ik goed overweg met de rest van de Nederlanders in WoT. Als er een van HARDS of een andere NL clan ingame is dan groeten ze me bijna altijd en dan overheerst even de Nederlandse taal in de chat ipv Pools
.

ik heb wel eens gehad dat ik vrolijk met een GOT2'er aan het kletsen was [platoontje], en dat wat NL'ers begonnen te zeuren dat we Engels moesten praten, terwijl het gesprek gewoon erover ging van "wat is nou je favo tank"
Zo maar weer eens proberen de geweldige AMX40 een paar duizend XP te geven....
Goh net met de platoontjes ging het best lekker, nu is het weer janken geblazen en geen got'ers online helaas
Ik ben online schatAppie Heijn schreef op maandag 18 juni 2012 @ 17:58:
Goh net met de platoontjes ging het best lekker, nu is het weer janken geblazen en geen got'ers online helaas

En je punt?Anoniem: 312441 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 17:38:
1 voor allen
allen voor 1
-tgr-
rulzzzzzzzz
Eerlijk gezegd ben ik het met die lui eens. Je gaat op een borrel toch ook niet met een ander Fries/Pools praten wanneer er nog meer mensen bij staan?VasZaitsev schreef op maandag 18 juni 2012 @ 17:55:
ik heb wel eens gehad dat ik vrolijk met een GOT2'er aan het kletsen was [platoontje], en dat wat NL'ers begonnen te zeuren dat we Engels moesten praten, terwijl het gesprek gewoon erover ging van "wat is nou je favo tank"
Ik wel maar ben ook een super lompe Friesrgras schreef op maandag 18 juni 2012 @ 18:19:
[...]
Eerlijk gezegd ben ik het met die lui eens. Je gaat op een borrel toch ook niet met een ander Fries/Pools praten wanneer er nog meer mensen bij staan?

Maaruh vindt dat je pre-start best wat nl er tussen mag gooien, ingame liever engels.
[Voor 34% gewijzigd door Appie Heijn op 18-06-2012 18:28]
Zo... toch nog een paar leuke potjes gespeeld he Appie.
Alleen weer jammer dat ik het niet overleefde op Karelia.. maarja dat komt ervan als je tegen 5 vijanden aan het vechten bent... Gelukkig wel 3 kunnen killen waardoor de aanval van het flink werd verzwakt (oa hun KV-3 gekilled). Jij met een paar over de linkerkant en gelukkig hadden jullie niet veel problemen daar.
Maarja nu op naar de laatste repetitie en dan morgen maar weer eens spelen.
Alleen weer jammer dat ik het niet overleefde op Karelia.. maarja dat komt ervan als je tegen 5 vijanden aan het vechten bent... Gelukkig wel 3 kunnen killen waardoor de aanval van het flink werd verzwakt (oa hun KV-3 gekilled). Jij met een paar over de linkerkant en gelukkig hadden jullie niet veel problemen daar.
Wat een verdomde bewoners-van-een-land-tussen-Rusland-en-China zeg, religieus-persoon-dat-2000-jaar-geleden-leefde zeg. Ik moet in een tier 2-4 match, 6 tanks tegenhouden met mijn AMX40, 2 B1's, een panzer 3, en nog wat TD's. Mijn team? Die is aan het campen aan de andere kant van Himmelsdorf. Pas nadat ik uitgeschakeld ben, komt er 1 BT-7 van mijn team "helpen"...... Ik kon zoveel broodnodige puntjes scoren, alleen mijn team verneukt het weer.
Als je je crew elke keer overzet naar je volgende tank dan heb je uiteindelijk ook zoveel crewskills hoor.Snappie88 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:14:
[...]
Wauw, vierde skill! Ik heb laatst een TigerP met 100% crew 'gekocht', en hoopte dat m'n eerste skill daar binnen no-time ook vol zou zitten, maar dat duurt nog verrekte lang! Geloof dat ik nu met m'n vier meest gespeelde tanks (PanzerIV, Jagdpanther, TigerP en VK3001P) rond de ~80% van de eerste skill zit, kan niet wachten
Mijn Maus, E 100 en IS-4 crew zitten ook op 3 skills and up maar deze crews komen al mee vanaf tier 7.
Nadeel is wel de eerste secondary skill is vrij rap binnen maar daarna wordt het meer en meer xp wat je moet binnenharken, volgens mij staat er in te Ts een grafiek afgebeeld.
@ LZPAppel, hoorde je altijd over de Patton dat dat zo'n heerlijke medium was.....nog 2k XP en dan kan ik de T20 afsluiten.........als de rest van de lijn zo doorgaat dan begrijp ik je punt...

De T20 is mijn best presterende medium tot nu toe, volgens xvm boven de 2200 rating, hoger dan mijn dikke Tier X heavie's en gemiddeld 1100 single XP per Battle.
Je bent rap....tenminste rechtuit en het grote voordeel is als je in tier 9 of 10 battles zit de zware jongens je nog wel eens met rust laten omdat ze andere tanks belangrijker of gevaarlijker vinden....
Je kan ook heerlijk HullDown staan en irritant doen terwijl ze jou niet kunnen raken...

Voorbeeld een E 75 in gevecht met een IS...ikke lekker flanken en shells in zijn turret of zijkant schieten..

Gewoon lekker brutaal een tank uitzoeken en wat shells in schieten, wordt de loop op mij gericht snel wegwezen en even later vanaf de andere zijde terugkomen........
[Voor 2% gewijzigd door ShockWave op 18-06-2012 19:53. Reden: aanvulling]
Waren een aantal lekkere potjes, zojuist op steppes m'n grammetje gehaald eerst scouten met de kv13, op zich al lachwekkend genoeg maar met clutch braking en een lekker topsnelheid is het goed te doen. Dan terugtrekken en af een toe een schot lossen. Vervolgens volgas over open veld naar enemy arty achter het spoor. 2x arty gedood en vervolgens nog een kv5 ziekelijk vern**kt. Voelt goed na zo'n dag als gisteren!wsLy schreef op maandag 18 juni 2012 @ 18:51:
Zo... toch nog een paar leuke potjes gespeeld he Appie.
XP nodig voor primary skill: 104.981
XP nodig voor secondary 1: 209.963
XP nodig voor secondary 2: 419.927
XP nodig voor secondary 3: 839.855

XP nodig voor secondary 1: 209.963
XP nodig voor secondary 2: 419.927
XP nodig voor secondary 3: 839.855

T20 is ook echt super leuk! Gaat als de brandweer en heeft een goede gun voor zijn tiershockwae schreef op maandag 18 juni 2012 @ 19:44:
[...]
Als je je crew elke keer overzet naar je volgende tank dan heb je uiteindelijk ook zoveel crewskills hoor.
Mijn Maus, E 100 en IS-4 crew zitten ook op 3 skills and up maar deze crews komen al mee vanaf tier 7.
Nadeel is wel de eerste secondary skill is vrij rap binnen maar daarna wordt het meer en meer xp wat je moet binnenharken, volgens mij staat er in te Ts een grafiek afgebeeld.
@ LZPAppel, hoorde je altijd over de Patton dat dat zo'n heerlijke medium was.....nog 2k XP en dan kan ik de T20 afsluiten.........als de rest van de lijn zo doorgaat dan begrijp ik je punt...![]()
De T20 is mijn best presterende medium tot nu toe, volgens xvm boven de 2200 rating, hoger dan mijn dikke Tier X heavie's en gemiddeld 1100 single XP per Battle.
Je bent rap....tenminste rechtuit en het grote voordeel is als je in tier 9 of 10 battles zit de zware jongens je nog wel eens met rust laten omdat ze andere tanks belangrijker of gevaarlijker vinden....
Je kan ook heerlijk HullDown staan en irritant doen terwijl ze jou niet kunnen raken...![]()
Voorbeeld een E 75 in gevecht met een IS...ikke lekker flanken en shells in zijn turret of zijkant schieten...
Gewoon lekker brutaal een tank uitzoeken en wat shells in schieten, wordt de loop op mij gericht snel wegwezen en even later vanaf de andere zijde terugkomen........

In de TS staat ook veel informatie waar je het een en ander uit kunt halen. Daarnaast staan daar ook de 5 beginners video'srikdegraaff schreef op maandag 18 juni 2012 @ 07:41:
Ehm, nog een vraagje.
Is er ergens op internet een duidelijke "beginners-tut" te vinden?
Dus met strategieën en zo.

Nice, op mijn Maus en E100 zit ik ook bijna aan de 4e skill maar die speel ik de laatste tijd niet zoveel meer helaaswontcachme schreef op zondag 17 juni 2012 @ 18:27:
Het duurde 904 battles, maar eindelijk de Patton begonnen aan de 4e skill. Nu ff die exp opsparen voor de Tier X en dan is die crew straks ook gelijk 100%

Zeg maar gerust 20% bestaat uit exGOTQuantor schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:58:

Misschien toch maar eens aan beginnen, alhoewel mij de IS7 ook nog steeds leuk lijkt (zit ik nu alleen wel in de verkeerde aftakking).Appel schreef op maandag 18 juni 2012 @ 20:17:
[...]
T20 is ook echt super leuk! Gaat als de brandweer en heeft een goede gun voor zijn tierDe Pershing vind ik zelf nog leuker, die levert in op snelheid maar je krijgt er extra gun depression voor terug. Dan ga je van snelheid naar mobiliteit. Patton is een echte doorontwikkeling van de Pershing, echter focused deze nog meer op de gun
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Mijn beste potje tot nu toe gespeed.. 5 kills en een shitload aan hits geincasseerd
helaas potje ervoor mijn 2x exp al gehad op een potje van 200 exp maar ja 
Victory!
Battle: Murovanka maandag 18 juni 2012 20:52:44
Vehicle: T40
Experience received: 816
Credits received: 15.803
Battle Achievements: Mastery Badge: I Class, Master Gunner, Sharpshooter, Knispel's Medal III Class, Sniper

Victory!
Battle: Murovanka maandag 18 juni 2012 20:52:44
Vehicle: T40
Experience received: 816
Credits received: 15.803
Battle Achievements: Mastery Badge: I Class, Master Gunner, Sharpshooter, Knispel's Medal III Class, Sniper
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Heu, ik ben zeker de enige met Tier X'en in zijn garage zonder derde skill (ik heb er maar 2!). Maar ja, ik had afgelopen zondag wel weer dit:psychoclown schreef op maandag 18 juni 2012 @ 20:27:
Nice, op mijn Maus en E100 zit ik ook bijna aan de 4e skill maar die speel ik de laatste tijd niet zoveel meer helaas
[...]
Victory ratio: 85.71%
Battles: 35
Experience gained: 39818
Damage per battle: 1986
Average experience: 1137.66
Met dank aan PanzerPunsiher, Vallos, Mab90 en nog een keer PanzerPunisher.
Babs out!
Als ik je binnenkort weer online zie, mag je wel even op mijn account om eens paar testritjes te maken. Mag je ook met mijn T92 spelen.psychoclown schreef op maandag 18 juni 2012 @ 20:27:
Misschien toch maar eens aan beginnen, alhoewel mij de IS7 ook nog steeds leuk lijkt (zit ik nu alleen wel in de verkeerde aftakking).

Ik vind de IS-7 en IS-4 geen leuke tanks om te spelen IMHO. Het zijn goede tanks, maar ze zijn niet leukpsychoclown schreef op maandag 18 juni 2012 @ 20:27:
Misschien toch maar eens aan beginnen, alhoewel mij de IS7 ook nog steeds leuk lijkt (zit ik nu alleen wel in de verkeerde aftakking).

Goed? Ik vind de IS-4 helemaal niet goed fijn. Hij is te langzaam, en het armor is niet goed genoeg. Het enige wat je hebt zijn veel hp en een goede gun. Maar je hebt dus niet de speed om de gun uit te buiten. Iets wat een IS-8 en een T110 wel hebben.Appel schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:42:
[...]
Ik vind de IS-7 en IS-4 geen leuke tanks om te spelen IMHO. Het zijn goede tanks, maar ze zijn niet leukVooral niet als je de T110 gewend bent.
Babs out!
Ik vind de IS-4 juist wel een fijne en goede tank. De armor is prima, het lukt mij goed om veel schoten te laten bouncen door juist te 'anglen'. Het is niet de snelste tank, maar snel genoeg om overal te komen en klappen uit te delen. Je hoeft 'm ook niet perse in platoon te spelen.
En dat is gelijk een nadeel aan IS-7: ik vind 'm te kwetsbaar aan de achterkant en zijkant. Zonder platoonmembers kun je er gewoon niet op rekenen dat je flank vrij blijft en daarmee ga je dus dood.
Wat je wel mist bij deze Russen is dat ze niet op de plek kunnen roteren. Daarom vind ik de T110 veel fijner spelen.
En dat is gelijk een nadeel aan IS-7: ik vind 'm te kwetsbaar aan de achterkant en zijkant. Zonder platoonmembers kun je er gewoon niet op rekenen dat je flank vrij blijft en daarmee ga je dus dood.
Wat je wel mist bij deze Russen is dat ze niet op de plek kunnen roteren. Daarom vind ik de T110 veel fijner spelen.
Ben niet zo snel van mening dat ik een miskoop heb begaan maar die 50b is echt een lachertje, na de (te harde) nerf zie je ook dat de tank nog maar nauwelijks meegenomen wordt in CW's en voor publics is die echt te slapfilipy23 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:19:
[...]
Heu, ik ben zeker de enige met Tier X'en in zijn garage zonder derde skill (ik heb er maar 2!). Maar ja, ik had afgelopen zondag wel weer dit:

Bij mij ging het net als zaterdag niet heel voortreffelijk maar alsnog wel leuke potjes gehad met Haast en Kaap:Victory ratio: 85.71%
Battles: 35
Experience gained: 39818
Damage per battle: 1986
Average experience: 1137.66
Met dank aan PanzerPunsiher, Vallos, Mab90 en nog een keer PanzerPunisher.
Babs out!
Victory ratio: 75%
Battles: 12
Experience gained: 12825
Damage per battle: 2418
Average experience: 1068.75
Capture per battle: 8.92
Defense per battle: 1.08
Met name het laatste potje in de E50 was nice. Lakevile op het zuiden, ik ging naar het geitenpad en wist een groot deel van hun team te spotten inclusief T95 etc. Arty was geaimed waar ik zei dat ze moesten aimen en Haast stond met zijn T54 te snipen vanuit de stad. Uiteindelijk 5 kills, wat damaged, een goed aantal gespot en ook nog wat cappuntjes. Win ratio met de E50 is nu ook weer een procent gestegen

Gaan we doen, ben ook wel benieuwd naar die T92 nu dat ik een klein beetje meer arty ervaring heb.Fest schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:30:
[...]
Als ik je binnenkort weer online zie, mag je wel even op mijn account om eens paar testritjes te maken. Mag je ook met mijn T92 spelen.
T110 moet ik helaas nog steeds aan wennen, het is een fijne tank zonder meer maar ik heb er vaak pech potjes mee op een of andere manier. Gisteren na 3 potjes en faalteams had ik het opgegeven en andere tanks gedubbeld. Ligt natuurlijk niet alleen aan mijn ervaring met de T110 maar ik probeer de snelheid van de tank iets teveel uit te buiten in publics waar het eigenlijk niet gepermitteerd kan worden zonder enig goede support.Appel schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:42:
[...]
Ik vind de IS-7 en IS-4 geen leuke tanks om te spelen IMHO. Het zijn goede tanks, maar ze zijn niet leukVooral niet als je de T110 gewend bent.
Dan speel je de IS-4 verkeerd. Het is een tank waarmee je een doorbraak kan forceren, niet eentje die voorop rijd in het midden van een rollende aanval. Het armour is prima, je moet niet alles frontaal op proberen te vangen. Ook blinkt de IS-4 (ala Maus) uit in een defensieve taak.filipy23 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:45:
[...]
Goed? Ik vind de IS-4 helemaal niet goed fijn. Hij is te langzaam, en het armor is niet goed genoeg. Het enige wat je hebt zijn veel hp en een goede gun. Maar je hebt dus niet de speed om de gun uit te buiten. Iets wat een IS-8 en een T110 wel hebben.
Babs out!
IS-7 en T110 zijn echte aanvals tanks, die maken snelle manoeuvres om belangrijke posities in te nemen. De IS-4 is er om ze te helpen door te breken.
IS-8 is ook een compleet ruk ding, heb ik snel verkocht

Franse heavies heb ik gewoon opgegeven, Batchat probeer ik wel zodat ik een gratis tier 10 heb en een leuke medium scout voor clan wars. Maar zelfs de 'gevreesde' lorraine is een onding.psychoclown schreef op maandag 18 juni 2012 @ 22:07:
[...]
Ben niet zo snel van mening dat ik een miskoop heb begaan maar die 50b is echt een lachertje, na de (te harde) nerf zie je ook dat de tank nog maar nauwelijks meegenomen wordt in CW's en voor publics is die echt te slap
[...]
Bij mij ging het net als zaterdag niet heel voortreffelijk maar alsnog wel leuke potjes gehad met Haast en Kaap:
Victory ratio: 75%
Battles: 12
Experience gained: 12825
Damage per battle: 2418
Average experience: 1068.75
Capture per battle: 8.92
Defense per battle: 1.08
Met name het laatste potje in de E50 was nice. Lakevile op het zuiden, ik ging naar het geitenpad en wist een groot deel van hun team te spotten inclusief T95 etc. Arty was geaimed waar ik zei dat ze moesten aimen en Haast stond met zijn T54 te snipen vanuit de stad. Uiteindelijk 5 kills, wat damaged, een goed aantal gespot en ook nog wat cappuntjes. Win ratio met de E50 is nu ook weer een procent gestegen
[...]
Gaan we doen, ben ook wel benieuwd naar die T92 nu dat ik een klein beetje meer arty ervaring heb.
[...]
T110 moet ik helaas nog steeds aan wennen, het is een fijne tank zonder meer maar ik heb er vaak pech potjes mee op een of andere manier. Gisteren na 3 potjes en faalteams had ik het opgegeven en andere tanks gedubbeld. Ligt natuurlijk niet alleen aan mijn ervaring met de T110 maar ik probeer de snelheid van de tank iets teveel uit te buiten in publics waar het eigenlijk niet gepermitteerd kan worden zonder enig goede support.
En als je de T110 echt goed wilt leren spelen kan voor een Patton gaan. Zodra je daar in thuis bent (dat is vrij snel) dan kan je alleen maar de sterktes van de T110 waarderen. Je leert nog beter met je turret werken, en vooral dat jij niet degene moet zijn die de klappen vangt. Plus je leert de DPM goed te gebruiken.
De IS-7 is van de zijkant sterker dat je denkt. Het gedeelte boven de tracks is mooi spaced armour, dat heeft op de IS-7 een redelijk hoge bounce factor. Meedraaien met tegenstanders is een redelijke must. In tegenstelling tot de voorkant moet je de zijkanten altijd op een hoek zetten. En Cluch braking is een must op de USSR tanks, dan hoef je op Himmelsdorf geen 8 punts draaien meer te maken. Om de as gaat niet, maar het wordt wel een stuk beter.Fest schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:55:
Ik vind de IS-4 juist wel een fijne en goede tank. De armor is prima, het lukt mij goed om veel schoten te laten bouncen door juist te 'anglen'. Het is niet de snelste tank, maar snel genoeg om overal te komen en klappen uit te delen. Je hoeft 'm ook niet perse in platoon te spelen.
Gisteren een redelijk dagje gehad. Zit nu op 451xp gemiddeld per potje en een efficiency van 1170. Tot nu toe speel ik alleen met tier 5 tot tier 7, geen geld voor KV-4 
Stats for date 2012-06-17
Name Value
Victory ratio: 65.63%
Battles: 32
Experience gained: 22107
Damage per battle: 1083
Average experience: 690.84
Capture per battle: 3.66
Defense per battle: 0
Paar statistieken:
Duidelijke vooruitgang te zien

Stats for date 2012-06-17
Name Value
Victory ratio: 65.63%
Battles: 32
Experience gained: 22107
Damage per battle: 1083
Average experience: 690.84
Capture per battle: 3.66
Paar statistieken:
Duidelijke vooruitgang te zien

[Voor 4% gewijzigd door wsLy op 18-06-2012 23:06]
IS-4 is best een degelijke tank, niet de beste tier X, maar wel leuk. De IS-8 zou ik verkopen als ik de IS-7 had geresearched, die tank is gewoon van papier gemaakt, zeker met die bugged armour rond het kanon (wordt gefixed in 7.4).
Heb zo juist de top guns voor de AMX 13 90 en de Patton unlocked, die amx heeft in 1 keer een drum reload tijd van 40 sec. Dat is echt erg wennen en kan ik dus nog niet echt goed mee uit de voeten.
De nieuwe gun van de Patton is
, zo lekker om eindelijk weer dingen te kunnen raken. Kan eindelijk de de bodemplaat van een e50 weer doorboren. Kost je wel 68k xp, maar het maakt de Patton zo veel leuker.
Na de T20, zeker voor de Pershing gaan, leuke tank met fijne match making en goed met schieten on the move.
Heb zo juist de top guns voor de AMX 13 90 en de Patton unlocked, die amx heeft in 1 keer een drum reload tijd van 40 sec. Dat is echt erg wennen en kan ik dus nog niet echt goed mee uit de voeten.
De nieuwe gun van de Patton is

Na de T20, zeker voor de Pershing gaan, leuke tank met fijne match making en goed met schieten on the move.
Shuttle st20g5
Gister schrok me ineens even. Was een JagdTiger aan het sidehuggen, doet ie ineens een 180.. Volgens mij had iemand anders ook al zo'n bug gehad..
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
Heb ik ook al eens gehad, zwaar irritant.FikkieHo schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 09:13:
Gister schrok me ineens even. Was een JagdTiger aan het sidehuggen, doet ie ineens een 180.. Volgens mij had iemand anders ook al zo'n bug gehad..
[video]
Even doorgeklikt op je Youtube, nostalgie!

Dat is een vreemd bugje.FikkieHo schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 09:13:
[video]
Vind het trouwens nog steeds vreemd hoe je met een super lang kanon iemand kan raak schieten terwijl je kanon door zijn tank heen steekt. Vind eigenlijk dat ze een minimale afstand (afhankelijk van de lengte van het kanon) waar vanaf je kan schieten moeten invoeren of dat ze de tank als een muur laten werken, zodat je kanon omhoog gaat als je te dicht bij een andere tank staat. Dit zou korte kanonnetjes een heel eigen speelwijze geven.
Shuttle st20g5
Dan zou je ook krijgen dat je je koepel soms niet kan draaien in bijvoorbeeld Himmelsdorf.
Het maakt het realistischer, maar ik denk dat veel mensen het niet fijn gaan vinden, dan is je Panther opeens vrij nutteloos, aangezien je nergens de koepel kan draaien.
Het maakt het realistischer, maar ik denk dat veel mensen het niet fijn gaan vinden, dan is je Panther opeens vrij nutteloos, aangezien je nergens de koepel kan draaien.
Thanks voor sharingUser.tmp schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 09:34:
[...]
Heb ik ook al eens gehad, zwaar irritant.
Even doorgeklikt op je Youtube, nostalgie!

hmm, als je een tank hebt beslopen en je hebt vrij spel om te schieten op A) acterkant van zn koepel
zijkant (en dus ook achterkant van de koepel) of C) de hele zijkant van de tank
ik probeer alttijd te gokken waar zijn/haar ammo rack zit (meestal net onder de turret toch?) en anders de benzinetanks/engine op te zoeken maar ik zie zovaak mensen op de tracks en zijkant vd turret schieten dat ik me afvraag wie het nu bij et juiste eind heeft

ik probeer alttijd te gokken waar zijn/haar ammo rack zit (meestal net onder de turret toch?) en anders de benzinetanks/engine op te zoeken maar ik zie zovaak mensen op de tracks en zijkant vd turret schieten dat ik me afvraag wie het nu bij et juiste eind heeft

*burp*
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Bij veel van de Duitse tanks E-lijn zit de ammorack in het achterste gedeelte van de turret. Daarnaast zijn die turrets meestal het zwakst in de flank, dus vandaar dat ik daar vaak op mik. Bij de body heb je gewoon meer kans op bounces imho.rimpeldinky schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 13:52:
hmm, als je een tank hebt beslopen en je hebt vrij spel om te schieten op A) acterkant van zn koepelzijkant (en dus ook achterkant van de koepel) of C) de hele zijkant van de tank
Engine mikken heeft bij de Russen de laatste tijd een mooi fik effect, al menig KV-3 in de hens gezet.
flickr - WOT Profile - Game PC
Doet Wargaming eigenlijk wat aan zulke skins? Anders lijkt het me wel veels te makkelijk om iemand te ammorackenRoeligan schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:19:
Daar heb je skin mods voor: http://mirtankov.net/weak...zones-world-of-tanks.html
[afbeelding]
Nee, doen ze niks aan, staan zelfs verschillende versies gewoon op het officiele forum. Ik heb ze toen ik net begon ook gehad, maar vond het toch geen porum. En na een tijdje weetje bij de meeste tanks toch wel waar je moet mikken.
Ik heb er ook lang mee rond gereden, maar op een gegeven moment kun je de weakspots dromen en heb je het niet meer nodig. Als je de weakspots echter niet goed kent, is het zeker een goed hulpmiddel.themaxter schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:34:
Nee, doen ze niks aan, staan zelfs verschillende versies gewoon op het officiele forum. Ik heb ze toen ik net begon ook gehad, maar vond het toch geen porum. En na een tijdje weetje bij de meeste tanks toch wel waar je moet mikken.

Victory!
Battle: Ruinberg dinsdag 19 juni 2012 15:07:22
Vehicle: PzKpfw VI Tiger
Experience received: 3.266 (x2 for the first victory each day)
Credits received: 42.433
Battle Achievements: Mastery Badge: I Class, Steel Wall
Ookal schiet je op de ammoracks, het is best lastig om die op te blazen bij je tegenstanders. Soms heb je geluk, maar meestal zit het tegenTankbuster schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:30:
[...]
Doet Wargaming eigenlijk wat aan zulke skins? Anders lijkt het me wel veels te makkelijk om iemand te ammoracken

Deze skins vind ik mooier dan degene die voorheen veel gebruikt werd. Dat waren compleet ingekleurde vlakken en deze is een stuk subtieler.
Als je eenmaal weet wat de zwakke plekken zijn heb je deze nieteens perse nodig. Het is alleen handig om te weten om tanks te 'cripplen' door driver af te knallen e.d.
Leuk potje, 6 kills in mijn KV-3, waarvan 5 oneshot-onekill.
SU-85
M4
Hetzer
M6 die al beschadigt was
M18 met al schade
En 2 schoten voor een tiger: Engine damage en ammorack.
SU-85
M4
Hetzer
M6 die al beschadigt was
M18 met al schade
En 2 schoten voor een tiger: Engine damage en ammorack.
Heb hetzelfde gehad met mijn Maus werd klemgezet door een IS-7 in de zijkant en een E 75 aan de achterkant...ineens stond ik frontaal tegen de E 75 en de IS-7 aan de andere zijkant..FikkieHo schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 09:13:
[video]
Heb hiervoor een call aangemaakt bij WG en een replay meegestuurd je krijgt antwoord dat ze op de hoogte zijn van dit soort bugs en er mee bezig zijn maar of het ooit echt opgelost wordt?
Liever niet dan kan je met je dikke/hoge tier 8 tm 10 geen huggende mediums meer afknallen.Knowuse schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 13:13:
[...]
Dat is een vreemd bugje.
Vind het trouwens nog steeds vreemd hoe je met een super lang kanon iemand kan raak schieten terwijl je kanon door zijn tank heen steekt. Vind eigenlijk dat ze een minimale afstand (afhankelijk van de lengte van het kanon) waar vanaf je kan schieten moeten invoeren of dat ze de tank als een muur laten werken, zodat je kanon omhoog gaat als je te dicht bij een andere tank staat. Dit zou korte kanonnetjes een heel eigen speelwijze geven.
Dit kost nu al moeite doordat bijv de turrettraverse bij een Maus al traaaaag is en een cirkelende medium niet is bij te houden.
Willen ze huggen prima.....
Ondanks het droevige aantal noobs online, vandaag toch mijn kill-record kunnen verbreken. Met de T30 genoeg noobjes kunnen afschieten en daarmee de battle gewonnen.
Victory!
Battle: Karelia dinsdag 19 juni 2012 13:48:43
Vehicle: T30
Experience received: 2.368
Credits received: 103.914
Battle Achievements: Boelter's Medal, Steel Wall, Top Gun
Damage Dealt : 9448
Kills: 10

Edit: tevens de Maus gekocht. Het blijkt dat ik steeds met 2000HP+ overblijf terwijl de rest van het team al dood is...
Victory!
Battle: Karelia dinsdag 19 juni 2012 13:48:43
Vehicle: T30
Experience received: 2.368
Credits received: 103.914
Battle Achievements: Boelter's Medal, Steel Wall, Top Gun
Damage Dealt : 9448
Kills: 10

Edit: tevens de Maus gekocht. Het blijkt dat ik steeds met 2000HP+ overblijf terwijl de rest van het team al dood is...
[Voor 10% gewijzigd door Fest op 19-06-2012 17:31]
wat is eigenlijk de beste arty lijn om te beginnen?
Ik ga het niet zover schoppen tot tier 6 ofzo, gewoon tier 2 tot 4 ofzo.
Dan zou ik zeggen: Russisch. De SU-26 en SU-5 schijnen wel leuk te zijn.VasZaitsev schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:50:
Omdat je zo gek bent op statistieken...

Stats for date 2012-06-18
Name Value
Victory ratio: 72%
Battles: 25
Experience gained: 21435
Damage per battle: 1370
Average experience: 857.4
Capture per battle: 0.88
[Voor 22% gewijzigd door ShockWave op 19-06-2012 16:18]
Als je de kv hebt zou ik die even doorgrinden naar de S-51 (russische tier 6 arty). Beste tier 6 arty van het stel en erg leuk om mee te spelen.VasZaitsev schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:50:
"even doorgrinden"? Dat ding kost 127k xp. En zoals ik al zei: om mee te beginnen, ik wil gewoon voor de lol een beetje arty'en, zonder direct 100k credits kwijt te zijn aan een arty, 2k per shell moet dokken en ik dan nogsteeds helemaal moet leren hoe te spelen met zo'n ding.
Duits of russisch, de Duitse lijn is erg leuk, de Russische in het begin nog leuker maar ben gestrand bij de SU14, geen zak meer aan. Heb nu aardig gespaard met de KV zodat ik bijna aan de S51 zit.VasZaitsev schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:29:
"even doorgrinden"? Dat ding kost 127k xp. En zoals ik al zei: om mee te beginnen, ik wil gewoon voor de lol een beetje arty'en, zonder direct 100k credits kwijt te zijn aan een arty, 2k per shell moet dokken en ik dan nogsteeds helemaal moet leren hoe te spelen met zo'n ding.
Jij hebt iets meer battles gespeeld en iets meer ervaring dan mijshockwae schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:12:
[...]
Omdat je zo gek bent op statistieken...![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[...]

Maar ging mij erom dat ik duidelijke vooruitgang zie de laatste tijd. Speelstijl beetje aangepast hehe.
Goed dat je wat zelfreflectie toepast om beter te worden WesleywsLy schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:38:
[...]
Jij hebt iets meer battles gespeeld en iets meer ervaring dan mij![]()
![]()
Maar ging mij erom dat ik duidelijke vooruitgang zie de laatste tijd. Speelstijl beetje aangepast hehe.

Zo maar weer eens een paar potjes spelen. eerste win is al binnen op de T1.. hopelijk wat potjes tegen dingen van mijn level ipv tier 8's 

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Is ook wel nodig. Zwakke punten verbeteren en leren van foutenpsychoclown schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:05:
[...]
Goed dat je wat zelfreflectie toepast om beter te worden Wesley

Ik denk dat ik je score heb gesponsord met platoontjeswsLy schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:38:
[...]
Jij hebt iets meer battles gespeeld en iets meer ervaring dan mij![]()
![]()

Ik moest jij toch helpenAppie Heijn schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 21:16:
[...]
Ik denk dat ik je score heb gesponsord met platoontjes

O M G
Defeat
Battle: Karelia dinsdag 19 juni 2012 21:38:44
Vehicle: T1 heavy
Experience received: 433
Credits received: 13.277
sta ik in mijn 1tje de basis te verdedigen.. nog 2 andere van ons leefde en nog 6 van hun.. ik knal er op onze basis 4 van hun af terwijl ik aan alle kanten beschoten word.. en dan zijn hun zo traag bij hun basis dat toen ik eenmaal dood was hun nog winnen met 2 base capture punten voorsprong..
sigh
*edit*
dit is beter
Victory!
Battle: El Halluf dinsdag 19 juni 2012 22:19:40
Experience received: 968
Credits received: 26.033
Battle Achievements: Mastery Badge: I Class, Master Gunner, Sniper
5 kills =)
Defeat
Battle: Karelia dinsdag 19 juni 2012 21:38:44
Experience received: 433
Credits received: 13.277
sta ik in mijn 1tje de basis te verdedigen.. nog 2 andere van ons leefde en nog 6 van hun.. ik knal er op onze basis 4 van hun af terwijl ik aan alle kanten beschoten word.. en dan zijn hun zo traag bij hun basis dat toen ik eenmaal dood was hun nog winnen met 2 base capture punten voorsprong..
sigh

*edit*
dit is beter

Victory!
Battle: El Halluf dinsdag 19 juni 2012 22:19:40
Experience received: 968
Credits received: 26.033
Battle Achievements: Mastery Badge: I Class, Master Gunner, Sniper
5 kills =)
[Voor 21% gewijzigd door TgR_KILLER op 19-06-2012 22:27]
Ja kon je mij effe laten zien hoe het ook al weer niet moest

Zegt de meneer die bijna WoT wilde verwijderen.Appie Heijn schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:17:
[...]
Ja kon je mij effe laten zien hoe het ook al weer niet moest

Daarstraks wat leuke battles gehad, maar ook een aantal waarvan ik echt zoiets had van 'The f- is hier aan de hand', vraag Appie Heijn maar.
Moet me trouwens eens een beetje gaan focussen op weakspots...
[Voor 30% gewijzigd door wsLy op 19-06-2012 22:49]
Blergh, sinds ik van Diablo3 terug ben is de MM duidelijk op wraak uit. Jaloers type. Net nog 8 kills in een KV-1 gemaakt, waarvan 4 toen we al met 14-7 achterstonden. Of een stel sukkels die in Karelia vergeten te verdedigen, arties die gewoon staan te draaikonten ipv een shell in de base te jagen. Was sowieso een geval van RNG tegen; ik schoot 95% van hun arty af, en bouncte nog eens op een PzIV.
Nee, mijn statistieken zijn de laatste tijd duidelijk onder de 50% en kan er weinig aan doen.
Nee, mijn statistieken zijn de laatste tijd duidelijk onder de 50% en kan er weinig aan doen.
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Hoe de hell moet je een Type 59 uitschakelen met een KV-3 met 122mm?
Voorkant kom ik niet doorheen, zijkant laten ze nooit lang genoeg zien. HE shells werken met wisselend succes, maar toch, hoe slacht ik ze af met AP?
Voorkant kom ik niet doorheen, zijkant laten ze nooit lang genoeg zien. HE shells werken met wisselend succes, maar toch, hoe slacht ik ze af met AP?
Slome tier 7 heavy tegen premium Tier 8 med? Da's gewoon zuur. Zijkant onder turret is een ammorack, maar dat lukt je dus zelden.
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Met de IS kan ik ze wel aan, heb er al een stuk of wat gesloopt, maar, de IS is een stuk beter te besturen dan de KV-3.
Leuke 3 dagen zeg.
De laatste 50 potjes hebben bijna allemaal 1 ding gemeen. Ik pak een flank in een potje, bounce lekker veel, maak fink wat kills, ook 2 tiers hoger dan mij, alles lijkt goed te gaan totdat ineens 1 of 2 van de andere flanken vallen en ik van 2 zijden word gepakt als 1 van de weinige overlevenden in ons team, of het eindigt in een vijandelijke cap.
Dan kun je nog zo goed spelen, maar als je teammates falen valt er weinig meer te doen met zo'n trage bak.
4% gezakt qua winrate met de T-29, 5% met de T25/2, maar dat was geluk dat ik een ppositieve winrate had, de T25/2 zuigt apenballen, en op één of andere manier kom ik altijd terecht met 2 of zelfs 3 van die krengen in mijn team als top tiers.
Vandaag bijna 10 battles voor m'n dubbel (T25/2), en wacht nog steeds op een win.
Edit: Master tanker:
De laatse tank die ik nog nodig heb voor de master tanker is de T92, die US arty.
Dus ik in m'n T32. lage tier in dit spelletje, dus ik ga via rechts over himmelsdorf, knok me een weg door de flank, en jawel, daar staat hij, een T92! Eingelijk, dat kreng is zo zeldzaam!
Ik schiet, 400 damage, niemand anders kan hem pakken want ik ben de enige op deze flank, de dichtstbijzijnde teamgenoot is 500m verwijderd en maat geen aanstalten op te rukken.
De T92 draait! Z'n flank dwars op mij, staat stil en ik ben herladen, ik richt nauwkeurig, afstand 70 meter, op z'n bovenste superstructure, ik vuur!
De shell gaat precies waar hij heen moet, bovenste opbouw.
DETRACK!
.
.
.
WTF?
.
.
.
Niets loos, de dichtsbijzijnde tank is een IS-4, kans dat hij hem raakt is 0.01%
Ik ben herladen. Ik vuur...
De T92 ontploft!
De IS-4 heeft een kill. 500 meter afstand, precisie schot!
.
.
.
WTF?
Ik heb een borrel nodig.
De laatste 50 potjes hebben bijna allemaal 1 ding gemeen. Ik pak een flank in een potje, bounce lekker veel, maak fink wat kills, ook 2 tiers hoger dan mij, alles lijkt goed te gaan totdat ineens 1 of 2 van de andere flanken vallen en ik van 2 zijden word gepakt als 1 van de weinige overlevenden in ons team, of het eindigt in een vijandelijke cap.
Dan kun je nog zo goed spelen, maar als je teammates falen valt er weinig meer te doen met zo'n trage bak.
4% gezakt qua winrate met de T-29, 5% met de T25/2, maar dat was geluk dat ik een ppositieve winrate had, de T25/2 zuigt apenballen, en op één of andere manier kom ik altijd terecht met 2 of zelfs 3 van die krengen in mijn team als top tiers.
Vandaag bijna 10 battles voor m'n dubbel (T25/2), en wacht nog steeds op een win.

Edit: Master tanker:
De laatse tank die ik nog nodig heb voor de master tanker is de T92, die US arty.
Dus ik in m'n T32. lage tier in dit spelletje, dus ik ga via rechts over himmelsdorf, knok me een weg door de flank, en jawel, daar staat hij, een T92! Eingelijk, dat kreng is zo zeldzaam!
Ik schiet, 400 damage, niemand anders kan hem pakken want ik ben de enige op deze flank, de dichtstbijzijnde teamgenoot is 500m verwijderd en maat geen aanstalten op te rukken.
De T92 draait! Z'n flank dwars op mij, staat stil en ik ben herladen, ik richt nauwkeurig, afstand 70 meter, op z'n bovenste superstructure, ik vuur!
De shell gaat precies waar hij heen moet, bovenste opbouw.
DETRACK!
.
.
.
WTF?
.
.
.
Niets loos, de dichtsbijzijnde tank is een IS-4, kans dat hij hem raakt is 0.01%
Ik ben herladen. Ik vuur...
De T92 ontploft!
De IS-4 heeft een kill. 500 meter afstand, precisie schot!
.
.
.
WTF?
Ik heb een borrel nodig.

[Voor 37% gewijzigd door ZenTex op 20-06-2012 07:32]
Mocht je de Master Tanker binnenkort weten te halen is het waarschijnlijk toch van korte duur. Hij gaat op de schop, je moet straks alle actuele tanks in het spel hebben. Dus mocht jij 'm straks hebben dan verlies jij deze tot je de franse arty er bij hebt.
Slimme manier om nieuw goud te verkopen, mensen die 'Master Tanker' geil zijn gaan dan straks alle nieuwe trees spelen.
Gister trouwens een potje gehad in mijn GW Panther met een clan genoot. Ik 5 kills met dik 4k aan damage, hij nog een sloot aan damage. Verliezen we alsnog.... Randoms
Slimme manier om nieuw goud te verkopen, mensen die 'Master Tanker' geil zijn gaan dan straks alle nieuwe trees spelen.
Gister trouwens een potje gehad in mijn GW Panther met een clan genoot. Ik 5 kills met dik 4k aan damage, hij nog een sloot aan damage. Verliezen we alsnog.... Randoms

Ik heb ook de schurft aan die dingen, ik schiet de laatste tijd op de gun(mantlet) oftewel het gebied waar het kanon de turret uit komt. Daar scoor ik bijna altijd.VasZaitsev schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 00:12:
Hoe de hell moet je een Type 59 uitschakelen met een KV-3 met 122mm?
Heb nu de IS3, één van de leukere tanks die ik tot nog toe gespeeld heb. Ding is heerlijk plat, alleen die gun-depression wat een drama.
Had gisteren een epic potje op Fjords

Blijkt dat ik alleen sta tegenover een hetzer, m18, nog iets en een T29. M18 komt met z'n kopje op 10mtr afstand boven het heuveltje uit om me onder vuur te nemen. BAM oneshot M18 weg. T29 komt stukje naar mij toe en geeft een bouncer, oef! Hetzer denkt ik rijdt naar de gebouwtjes vlakbij flag, te laat, oneshot=hetzer weg. T29 en ik in rechstreeks duel. Hij bounced nog 2-3x ik knal hem van 60 naar 10%. Net nadat hij zelfs met z'n hull zichtbaar werd voor mij(stond dus nu voor mij op heuvel) had ik net 1 sec te lang nodig voor reload. Hij raakt en oneshot mij.
KV1-S komt vanuit de heuvels aangerold en vuurt 1x op de T29, weg T29. Nog 1x IS en 2x arty over aan enemy kant tegenover de enige KV1-S. KV rijdt door het midden het stadje in komt er een hummel om de hoek gescheurd(herkenbaar voor mij). One shot, helaas verloren maar erg vermakelijk, zelfs het volgen van mijn lotgenoten was leuk. Helaas waren mijn platoongenoten al ergens in den beginne gesneuveld.
Ben nu weer wat verder af van een uninstall, ik ga gewoon niet meer zondags spelen. Wat een muppets rijden er dan rond.
N
Schiet je dan permanent met HE ofzo? Een Type 59 kan je zelfs met de 107 van de KV frontaal penetreren, op de front zit een dunne balk welke rechtop staat. Daar moet je 'm raken. De enige keren wanneer je een type op zijn turret wilt raken is als je de achterkant van de turret kan raken. Dat is een ammo storage.Appie Heijn schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 09:11:
[...]
Ik heb ook de schurft aan die dingen, ik schiet de laatste tijd op de gun(mantlet) oftewel het gebied waar het kanon de turret uit komt. Daar scoor ik bijna altijd.
Heb nu de IS3, één van de leukere tanks die ik tot nog toe gespeeld heb. Ding is heerlijk plat, alleen die gun-depression wat een drama.
Had gisteren een epic potje op Fjordsmet Coldzero en nog iemand in platoon, CZ en ik in een jagdpanther en die andere in een panther. Met z'n drieën de heuvels in, scout door mij gedetracked en gekilled. Vervolgens nog effe doorgereden, blik op de minimap, zie dat hele defense weggevallen is door een groepjes van 4 "tanks". Ik ga vlug weer terug naar base en zoek een mooi hoger gelegen hoekje op.
Blijkt dat ik alleen sta tegenover een hetzer, m18, nog iets en een T29. M18 komt met z'n kopje op 10mtr afstand boven het heuveltje uit om me onder vuur te nemen. BAM oneshot M18 weg. T29 komt stukje naar mij toe en geeft een bouncer, oef! Hetzer denkt ik rijdt naar de gebouwtjes vlakbij flag, te laat, oneshot=hetzer weg. T29 en ik in rechstreeks duel. Hij bounced nog 2-3x ik knal hem van 60 naar 10%. Net nadat hij zelfs met z'n hull zichtbaar werd voor mij(stond dus nu voor mij op heuvel) had ik net 1 sec te lang nodig voor reload. Hij raakt en oneshot mij.
KV1-S komt vanuit de heuvels aangerold en vuurt 1x op de T29, weg T29. Nog 1x IS en 2x arty over aan enemy kant tegenover de enige KV1-S. KV rijdt door het midden het stadje in komt er een hummel om de hoek gescheurd(herkenbaar voor mij). One shot, helaas verloren maar erg vermakelijk, zelfs het volgen van mijn lotgenoten was leuk. Helaas waren mijn platoongenoten al ergens in den beginne gesneuveld.
Ben nu weer wat verder af van een uninstall, ik ga gewoon niet meer zondags spelen. Wat een muppets rijden er dan rond.
N
Zijkant heeft bij mij de voorkeur, net boven de track wielen en dan boem.
En sinds wanneer heeft een IS-3 gun depression?

En hulde! Zondags laat ik mij ook niet meer in randoms zien! In de ochtend (tot 10 uur) wil het nog wel, maar daarna is het tot een uurtje of 1 s'nachts drama. Daarom log ik alleen s'avonds in voor wat clan wars en companies. Dan weet je zeker dat de idioten in het andere team zitten

Nee HE gebruik ik eigenlijk nooit(te weinig) heb volgens mij met m'n panther en KT topgun zo'n type een paar keer gepenned bij z'n kanon en als ik het mij goed herinner ook met de IS-3. Ik mik meestal daarop als ik geen andere keuze heb. Als zo'n ding op een afstandje net wat lager staat dan zie je alleen de koepel. Ik schiet dan meestal in de hoop z'n kanon out of order te krijgen. Tijdens reload verplaatst ik dan weer. Zal die balk eens proberen te rakenAppel schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 09:17:
[...]
Schiet je dan permanent met HE ofzo? Een Type 59 kan je zelfs met de 107 van de KV frontaal penetreren, op de front zit een dunne balk welke rechtop staat. Daar moet je 'm raken. De enige keren wanneer je een type op zijn turret wilt raken is als je de achterkant van de turret kan raken. Dat is een ammo storage.
Zijkant heeft bij mij de voorkeur, net boven de track wielen en dan boem.
En sinds wanneer heeft een IS-3 gun depression?![]()
En hulde! Zondags laat ik mij ook niet meer in randoms zien! In de ochtend (tot 10 uur) wil het nog wel, maar daarna is het tot een uurtje of 1 s'nachts drama. Daarom log ik alleen s'avonds in voor wat clan wars en companies. Dan weet je zeker dat de idioten in het andere team zitten

Alleen jammer dat ik meestal zondags alle tijd heb, ik had het toen echt helemaal gehad met WOT.
De gun mantlet is namelijk het meest sterke deel van de meeste tanks. En bij de meeste tanks is de turret beter bepansert als de hull. Daarom schiet ik eigenlijk alleen bij fransen graag op de turretAppie Heijn schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 09:36:
[...]
Nee HE gebruik ik eigenlijk nooit(te weinig) heb volgens mij met m'n panther en KT topgun zo'n type een paar keer gepenned bij z'n kanon en als ik het mij goed herinner ook met de IS-3. Ik mik meestal daarop als ik geen andere keuze heb. Als zo'n ding op een afstandje net wat lager staat dan zie je alleen de koepel. Ik schiet dan meestal in de hoop z'n kanon out of order te krijgen. Tijdens reload verplaatst ik dan weer. Zal die balk eens proberen te raken
Alleen jammer dat ik meestal zondags alle tijd heb, ik had het toen echt helemaal gehad met WOT.

Je turret draaien is geen probleem als je nu tegen een muur staat kun je gewoon je turret draaien, alleen gaat je gun omhoog. Sommige mensen zullen het niet leuk vinden andere wel. Ik denk dat het wel leuk is, als je gaat huggen zul je solo niks killen. Om te kunnen schieten zal je dus een beetje ruimte moeten creeren, dit geeft je tegenstander weer ruimte om te manoeuvreren.VasZaitsev schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 13:29:
Dan zou je ook krijgen dat je je koepel soms niet kan draaien in bijvoorbeeld Himmelsdorf.
Shuttle st20g5
In die modus mag ook gelijk de functie dat je tank niet start als je een eerste klas **** bent die echt niks klaar speelt in dit spel. Want het is weer zo'n dag dat de opvangcentra dicht zijn en alle cliënten naar huis gestuurd zijn.rgras schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:32:
Zoiets zou wel leuk zijn voor een 'realism' modus.
[Voor 24% gewijzigd door Fest op 20-06-2012 11:40]
Winrate zegt niet heel veel eigenlijk, aantal kills per match zou meer zeggen denk ik. Winrate is zo beïnvloedbaar door je "team" genoten, kijk zondags maar. Gisteravond met Coldzero nog, 7-8 kills met ons platoontje, toch verliezen we nog omdat de rest het hopeloos laat afweten.
Bij america's army kon je via de radio wat grappige teksten de "ether" inslingeren: "there is no I in a team" is erg toepasselijk in WOT
Kills zegt ook weinig. Voor mij is een combinatie van win rate en damage per battle een goede indicatieAppie Heijn schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:28:
[...]
Winrate zegt niet heel veel eigenlijk, aantal kills per match zou meer zeggen denk ik. Winrate is zo beïnvloedbaar door je "team" genoten, kijk zondags maar. Gisteravond met Coldzero nog, 7-8 kills met ons platoontje, toch verliezen we nog omdat de rest het hopeloos laat afweten.
Bij america's army kon je via de radio wat grappige teksten de "ether" inslingeren: "there is no I in a team" is erg toepasselijk in WOT

Dan zou de damage die je per potje doet nog beter zijn.
5.000 damage + 0 kills > 1.000 damage + 3 kills
Edit: te laat.
5.000 damage + 0 kills > 1.000 damage + 3 kills
Edit: te laat.
[Voor 7% gewijzigd door rgras op 20-06-2012 12:31]
Ja jammer dat dat niet in de efficiency is meegenomen. De damage/battle gemiddeld met je average tank level 

Damage per battle kan leuk zijn als je met je KV2 derp op stap gaat, 2-3 hits en je hebt een beste score. Vervolgens wordt ik bijna altijd gekilled met dat ding omdat je redelijk dichtbij je target moet staan ivm accuracy, en dat ding is daarbij nog eens zo ontzettend traag.
De panther met topgun is weer het tegenovergestelde, weinig damage maar eigenlijk altijd pen en/of detrack.
Kortom zou een indicatie van wins/damage/hits/survives een betere indicatie geven.
De panther met topgun is weer het tegenovergestelde, weinig damage maar eigenlijk altijd pen en/of detrack.
Kortom zou een indicatie van wins/damage/hits/survives een betere indicatie geven.
[Voor 13% gewijzigd door Appie Heijn op 20-06-2012 13:08]
Of je de battle overleeft of niet, zou helemaal niet interessant moeten zijn. Dan word je beloond om geen krasje op te lopen. Ik vind zelf dat ik redelijk weinig potjes overleef, maar dat zie ik dan als een offer om een doorbraak ingame te forceren.Appie Heijn schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:06:
Damage per battle kan leuk zijn als je met je KV2 derp op stap gaat, 2-3 hits en je hebt een beste score. Vervolgens wordt ik bijna altijd gekilled met dat ding omdat je redelijk dichtbij je target moet staan ivm accuracy, en dat ding is daarbij nog eens zo ontzettend traag.
De efficiency werkt in mijn ogen niet echt op het moment. Je zou (IMHO) een verschillende eff moeten hebben per tank type.psychoclown schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:51:
Ja jammer dat dat niet in de efficiency is meegenomen. De damage/battle gemiddeld met je average tank level
Voor light tanks zijn vooral spots belangrijk.
Arty is damage.
Mediums is een combo van damage en spots.
Heavies een combo van damage uitgedeeld en geïncasseerd.
TD's is ook vooral damage.
Dan laat ik even de rare lijnen buiten beschouwing. Zoals de Fransen die geen hit kunnen hebben. En wie weet zou je cappen ook een klein beetje mee kunnen laten rekenen. Echter is in mijn ogen cappen geen goede indicatie van hoe goed je in een tank kan rijden. Het bewijst dat je genoeg skill hebt om te navigeren en in een cirkel te stoppen.
Heb je ook wel gelijk in.Fest schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:11:
[...]
Of je de battle overleeft of niet, zou helemaal niet interessant moeten zijn. Dan word je beloond om geen krasje op te lopen. Ik vind zelf dat ik redelijk weinig potjes overleef, maar dat zie ik dan als een offer om een doorbraak ingame te forceren.
Extra beloning voor dingen die je met je tank doet die waar die niet voor gemaakt is zou eigenlijk ook wat extra moeten opbrengen, ik rijdt de laatste tijd regelmatig met mijn M18 als scout rond als ik weer eens laagste tier ben. Af en toe een speldenprikje uitdelen en weer gassen, counter scouten gaat ook prima, 60-70 kmu voor een td is best leuk.Appel schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:24:
[...]
De efficiency werkt in mijn ogen niet echt op het moment. Je zou (IMHO) een verschillende eff moeten hebben per tank type.
Voor light tanks zijn vooral spots belangrijk.
Arty is damage.
Mediums is een combo van damage en spots.
Heavies een combo van damage uitgedeeld en geïncasseerd.
TD's is ook vooral damage.
Dan laat ik even de rare lijnen buiten beschouwing. Zoals de Fransen die geen hit kunnen hebben. En wie weet zou je cappen ook een klein beetje mee kunnen laten rekenen. Echter is in mijn ogen cappen geen goede indicatie van hoe goed je in een tank kan rijden. Het bewijst dat je genoeg skill hebt om te navigeren en in een cirkel te stoppen.
Over dat cappen, dat wordt gelukkig beloond als je strategisch zo slim bent geweest om als enige overblijvende je vijand te laten verliezen door net op tijd te gaan cappen. Zo heb ik wel eens 3 tegen 1 gewonnen, zij eindigden op 80% cap volgens mij. Dan krijg je wel lekkere puntjes. Maar inderdaad 20% cappen en vervolgens de cirkel uitrijden of uitgeblazen worden zou m.i. niets op mogen leveren.
Tja als de Cap
Volgens mij zou je er net zoveel an je eigen zijde als bij de tegenstander moeten aantreffen en zou je het verschil kunnen makenFest schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:38:
[...]
In die modus mag ook gelijk de functie dat je tank niet start als je een eerste klas **** bent die echt niks klaar speelt in dit spel. Want het is weer zo'n dag dat de opvangcentra dicht zijn en alle cliënten naar huis gestuurd zijn.

Dus ja volgens mij zou je veel kills kunnen maken.

O die > 50% gaat niet werken aangezien er uiteindelijk dan niemand dat zou halen en iedereen op exact 50% komt te staan

[Voor 10% gewijzigd door warlord01 op 20-06-2012 14:49. Reden: iets met 50%]
Anoniem: 420887
Alle indicatoren zijn onderhevig aan ruis en zijn in mindere of meerdere mate te beinvloeden. Maar... Het doel van elke battle is om (als team) te winnen.Victory percentage is daarom in ultimo de beste indicatie van nivo.
Voorbeeld 1: Het detracken van een scout die op weg is richting arty kan van vitaal belang zijn en de enige statistiek waarin dit naar voren komt is je victory %
Effecten als slecht team/goed team worden door de wet van de grote getallen geegaliseerd. Een echt goede speler is niet alleen in staat om veel damage te doen, dat kan ook ten koste van teamgenoten gaan, maar is ook in staat om door zijn acties teamgenoten effectiever te laten zijn.
Voorbeeld 2: Een goede speler laat een goede hull-down positie over aan zijn T34 teamgenoot. Je krijgt er alleen een grotere winstkans door, verder helemaal niets.
Voorbeeld 3: Je kunt als speler door een agressieve speelstijl andere spelers meekrijgen en een zwak verdedigde flank oprollen, waardoor je op tijd in de capzone van de tegenstander bent, terwijl je teamgenoten anders te lang hadden getreuzeld. Omgekeerd geldt ook dat je door behoudend spelen een kansloze aanval kunt voorkomen. De effecten hiervan komen eigenlijk alleen terug in je winst %
Het wat nog van invloed is is het feit of je in platoons en/of een clan speelt. Het feit dat je gecoördineerd samenspeelt vergroot je winstkans aanzienlijk. Ik verwacht dat het nivo van iemand met een winst% van 53% die nooit samenspeelt hoger is dan van iemand met 53% die dat wel regelmatig samenpeelt.
Al met al denk ik dus dat winstpercentage de eerlijkste afspiegeling is van iemands nivo.
Voorbeeld 1: Het detracken van een scout die op weg is richting arty kan van vitaal belang zijn en de enige statistiek waarin dit naar voren komt is je victory %
Effecten als slecht team/goed team worden door de wet van de grote getallen geegaliseerd. Een echt goede speler is niet alleen in staat om veel damage te doen, dat kan ook ten koste van teamgenoten gaan, maar is ook in staat om door zijn acties teamgenoten effectiever te laten zijn.
Voorbeeld 2: Een goede speler laat een goede hull-down positie over aan zijn T34 teamgenoot. Je krijgt er alleen een grotere winstkans door, verder helemaal niets.
Voorbeeld 3: Je kunt als speler door een agressieve speelstijl andere spelers meekrijgen en een zwak verdedigde flank oprollen, waardoor je op tijd in de capzone van de tegenstander bent, terwijl je teamgenoten anders te lang hadden getreuzeld. Omgekeerd geldt ook dat je door behoudend spelen een kansloze aanval kunt voorkomen. De effecten hiervan komen eigenlijk alleen terug in je winst %
Het wat nog van invloed is is het feit of je in platoons en/of een clan speelt. Het feit dat je gecoördineerd samenspeelt vergroot je winstkans aanzienlijk. Ik verwacht dat het nivo van iemand met een winst% van 53% die nooit samenspeelt hoger is dan van iemand met 53% die dat wel regelmatig samenpeelt.
Al met al denk ik dus dat winstpercentage de eerlijkste afspiegeling is van iemands nivo.
Nee, dat ben ik niet met je eens. Ik heb gister nog met mijn GW Panther ruim 4k damage gedaan (+/- 2 tier X'en) en vijf kills gescoord. Heb het een tijdje terug nog in mijn Patton gehad, ruim 5k damage, T110, 4.5k damage. En alle potjes verloren.Anoniem: 420887 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:56:
Alle indicatoren zijn onderhevig aan ruis en zijn in mindere of meerdere mate te beinvloeden. Maar... Het doel van elke battle is om (als team) te winnen.Victory percentage is daarom in ultimo de beste indicatie van nivo.
Een Ace kan het falen van 14 noobs niet goed maken. Winnen doe je met zijn 15'en, damage doe je met je tank. Voor arty's en TD's is dit echter nog moeilijk, want die kunnen in hun eentje zeer slecht damage doen.
Winnen doe je inderdaad als team en dat doet de tegenstander ook. Wellicht had de tegenstander in de door jou genoemde potjes twéé aces in het team zitten...Appel schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:03:
[...]
Nee, dat ben ik niet met je eens. Ik heb gister nog met mijn GW Panther ruim 4k damage gedaan (+/- 2 tier X'en) en vijf kills gescoord. Heb het een tijdje terug nog in mijn Patton gehad, ruim 5k damage, T110, 4.5k damage. En alle potjes verloren.
Een Ace kan het falen van 14 noobs niet goed maken. Winnen doe je met zijn 15'en, damage doe je met je tank. Voor arty's en TD's is dit echter nog moeilijk, want die kunnen in hun eentje zeer slecht damage doen.
Het is ook een spel van percentages, alles wat je in het veld goed doet verhoogt de winstkans van je team, maar het is absoluut geen garantie.
Doet het ook niet. Alleen wanneer jij aan het eind van een battle een x aantal cap-percentage hebt behaald telt dat voor je efficiency mee. Wanneer je tijdens de battle op enige moment hebt gecapt, maar daarna de cirkel uit bent gegaan, heb je dus 0% base cap voor die battle (zie ook battle result scherm). Levert dus voor je efficiency ook niets op.Appie Heijn schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:38:
Maar inderdaad 20% cappen en vervolgens de cirkel uitrijden of uitgeblazen worden zou m.i. niets op mogen leveren.
Qua XVM waren de teams tot op zekere hoogte redelijk gelijk. Er zat alleen een verschil in de arty, die van ons was enorm veel beter. Daarom begin ik ook steeds meer te geloven in deze theorie.Anoniem: 420887 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:16:
[...]
Winnen doe je inderdaad als team en dat doet de tegenstander ook. Wellicht had de tegenstander in de door jou genoemde potjes twéé aces in het team zitten...
Het is ook een spel van percentages, alles wat je in het veld goed doet verhoogt de winstkans van je team, maar het is absoluut geen garantie.
Heel toevallig moet ik zeggen dat sinds ik de 57% winratio heb aangetikt, ik echt alleen maar in mongolen-teams terecht kom... Alsof ik niet meer mag winnen.Appel schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:06:
[...]
Qua XVM waren de teams tot op zekere hoogte redelijk gelijk. Er zat alleen een verschil in de arty, die van ons was enorm veel beter. Daarom begin ik ook steeds meer te geloven in deze theorie.
Komt goed overeen met de theorie.
Leuke theorie, maar ik ben het er niet helemaal mee eens. Het eerste stuk waarin hij aangeeft dat er een paar goede spelers zijn die hoop van de slechte pwnen lijkt mij wel te kloppen. Maar vervolgens trekt hij (impliciet) de conclusie dat de topspelers dan ook een hoge killratio moeten hebben (meer dan twee). Die conclusie is voorbarig. Lionel Messi is de ster van Barcelona en kan in een goede wedstrijd bijvoorbeeld 8 doelpogingen wagen en twee goals scoren plus nog 9 assists bij pogingen van anderen. Maar er zijn ook (veel meer) wedstrijden waarin hij dat bij lange na niet haalt. En Barcelona wint ook zeker niet al zijn wedstrijden.Appel schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:06:
[...]
Qua XVM waren de teams tot op zekere hoogte redelijk gelijk. Er zat alleen een verschil in de arty, die van ons was enorm veel beter. Daarom begin ik ook steeds meer te geloven in deze theorie.
Daarbij komt dat het nivo van spelers binnen WOT dermate grillig is dat je naar mijn idee erg grote samples moet nemen voor je een statistisch relevant verband kunt leggen. Ik kan 12 battles achtereen verliezen, dat voelt vervelend en oneerlijk, maar ik weet ook dat daar 14 keer winst tegenover staat (ik ben geen ace maar wel boven average

Ja gisteravond hebben we flink wat klappen uitgedeeld met ons platoon, helaas mocht het vaak niet baten... Op Fjords met die 8 kills bijv... Dat waren niet even one-shit-kills maar vijanden hun volledige HP wegschieten (KV-3, T29 en andere).Appie Heijn schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:28:
[...]
Maarja dan ben je op het laatste nog met 3 man bezig tegen ongeveer de helft van hun team, dat weet je dan terug te brengen tot 3-4 of 3-3 en dan wordt je gekilled door een rushende Hummel en je andere platoon genoot wordt ook gekilled. En de laatste overgebleven persoon van het team die gaat een chokepoint in en dan komt ineens weer die Hummel om de hoek... En dan maakt het niet uit of jouw platoon 8 kills heeft gemaakt of niet, want dat heeft toch geen resultaat gehad omdat de rest van je team niet weet wat ze aan het doen zijn

Punt is en blijft dat de matchmaker te belachelijk voor woorden is. Hoe moeilijk kan het zijn om gebalanceerde teams tegenover elkaar te zetten. Zowel qua skills, tiers en type tanks.Anoniem: 420887 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 17:13:
[...]
Leuke theorie, maar ik ben het er niet helemaal mee eens. Het eerste stuk waarin hij aangeeft dat er een paar goede spelers zijn die hoop van de slechte pwnen lijkt mij wel te kloppen. Maar vervolgens trekt hij (impliciet) de conclusie dat de topspelers dan ook een hoge killratio moeten hebben (meer dan twee). Die conclusie is voorbarig. Lionel Messi is de ster van Barcelona en kan in een goede wedstrijd bijvoorbeeld 8 doelpogingen wagen en twee goals scoren plus nog 9 assists bij pogingen van anderen. Maar er zijn ook (veel meer) wedstrijden waarin hij dat bij lange na niet haalt. En Barcelona wint ook zeker niet al zijn wedstrijden.
Daarbij komt dat het nivo van spelers binnen WOT dermate grillig is dat je naar mijn idee erg grote samples moet nemen voor je een statistisch relevant verband kunt leggen. Ik kan 12 battles achtereen verliezen, dat voelt vervelend en oneerlijk, maar ik weet ook dat daar 14 keer winst tegenover staat (ik ben geen ace maar wel boven average)
Deels mee eens maar in principe geeft efficiency ook weer hoe efficiënt jij bent in een battle, hoeveel je betekent voor een winst bijv.Appel schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:24:
[...]
De efficiency werkt in mijn ogen niet echt op het moment. Je zou (IMHO) een verschillende eff moeten hebben per tank type.
Van het weekend in mijn M41 (tier V) >3.2k damage maar de battle helaas verlorenAppel schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:03:
[...]
Nee, dat ben ik niet met je eens. Ik heb gister nog met mijn GW Panther ruim 4k damage gedaan (+/- 2 tier X'en) en vijf kills gescoord. Heb het een tijdje terug nog in mijn Patton gehad, ruim 5k damage, T110, 4.5k damage. En alle potjes verloren.

Dacht ik ook op een gegeven moment maar het komt met vlagen, soms kan ik ook prima winnen in het weekend terwijl dan de grootste koekenbakkers online zijnFest schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:28:
[...]
Heel toevallig moet ik zeggen dat sinds ik de 57% winratio heb aangetikt, ik echt alleen maar in mongolen-teams terecht kom... Alsof ik niet meer mag winnen.
Komt goed overeen met de theorie.

Ik doe gemiddeld nog pas ~1.5kills/battle maar over een dag gezien doe ik vaak wel >2kills/battleAnoniem: 420887 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 17:13:
[...]
Leuke theorie, maar ik ben het er niet helemaal mee eens. Het eerste stuk waarin hij aangeeft dat er een paar goede spelers zijn die hoop van de slechte pwnen lijkt mij wel te kloppen. Maar vervolgens trekt hij (impliciet) de conclusie dat de topspelers dan ook een hoge killratio moeten hebben (meer dan twee). Die conclusie is voorbarig.

Oh nice net een lekker potje gehad.. 3300 dmg in Panther II.
Waarschijnelijk moeilijker dan het op het eerste gezicht lijktFest schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 17:25:
[...]
Punt is en blijft dat de matchmaker te belachelijk voor woorden is. Hoe moeilijk kan het zijn om gebalanceerde teams tegenover elkaar te zetten. Zowel qua skills, tiers en type tanks.

Tiers en type tank zit in mm verwerkt. Skill niet en zal ook wel niet snel komen, want de devs vinden dat als je een goede speler bent je mindere spelers kan ownen. En ik denk dat skill ook manipuleerbaar is, 100 potje afk-en zodat een lekkere lage rating krijgt. Dacht trouwens wel dat ze iets aan mm zouden doen.
Morgen trouwens patch 7.4.
Shuttle st20g5
Dit topic is gesloten.