Hoeveel heeft je waterzak installatie gekost (eventueel met meerprijzen) ..pietvs schreef op zondag 27 juli 2014 @ 08:23:
[...]
Ik heb eigenlijk geen idee of het beter is om er ook een grondzeil onder te leggen. Dat zal ik eens navragen bij de leverancier. Maar de zak is van behoorlijk dik materiaal gemaakt. De aannemer weet dat er voorzichtig omgegaan moet worden met het leggen van de begane grond vloer omdat er een waterzak onder de vloer komt te liggen. Mocht de zak beschadigen, dan zal de aannemer moeten zorgen dat de zak vervangen wordt. Maar inderdaad is het helemaal geen slecht idee om een grondzeil te halen welke als de zak uitgelegd is erover te leggen en bij de laatste vloerplaat deze er onder uit te trekken zodat de zak niet kan beschadigen. Daar zal ik eens naar kijken in de doe-het-zelf zaak![]()
[...]
Ik heb een heel gesprek gehad met de leverancier en hij zei al dat hij meestal het product bij bestaande woningen toepast. De zak kan makkelijk door een kruipluik onder de vloer worden geïnstalleerd. De zak kan op elke maat besteld worden zover ik heb begrepen. Ik heb er eentje van 3x7x0.5. Dus als de zak vol is zal deze ongeveer 50 cm hoog zijn. Ook is het zo dat de meeste huizen vanuit de meterkast al leidingen naar de wc hebben zodat deze in de meterkast makkelijk om te gooien zijn naar de pomp.
Meer informatie en prijzen kan je vinden op http://www.efrarain.nl/
Bah laat maar, de kosten vs de baten zoals eerder gezegd zijn niet realistisch.
2.000,- voor een "waterzak"
1000,- voor leiding/pomp en dit is voorzichtig (te laag geschat)
realistischer is 3 a 4000 voor allerlei zaken eromheen ..
Wij gebruiken nu 21,- per maand aan water, om dit uberhaupt rendabel te maken moet de prijs verdubbelen.
Wat zoiets wel interessanter maakt is dat je bv zwembad verwarming/terraskoeling/zonneboiler gebruikt om zonnewarmte naar je wateropslag zou kunnen doen. kan je de warmte natuurlijk via warmtewisseling wel benutten.
Maar zelfs een dergelijke complexe installatie zou reken op 40 jaar TVT
Momenteel ben ik in mijn tuin aan het graven, en wij hebben last van relatief hoge waterstand.ik zou eerder grond bemaling doen dan een wateropslag
[ Voor 21% gewijzigd door vso op 14-03-2016 22:18 ]
Tja vanalles

:strip_exif()/f/image/Zz2Y664198mJxqOFjcxjFkpJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SckPH2nzzIeXZ8qS9S2bIvxv.jpg?f=fotoalbum_large)