punt is dat ik me oprecht afvraag of dat nu wel zo'n eco-voordeel zou geven. de vraag die ik dan al snel zou stellen is of je kruipruimte volstorten met schuimvlokken niet meer eco-redement zou oploveren dan er een waterzak instoppen. door je huis goed te isoleren heb je een flink lager energievebruik en het is maar de vraag of je een vergelijkbaar eco-rendenment zou hebben wanneer je de kosten en de grondstoffen en de potentiële vervuiling van een paar kuub water gaat berekenen ten opzichte van de besparing door goede isolatie. vergroening in nieuwe (of op te knappen) wijken. wist je bijvoorbeeld dat je met relatief eenvoudige filters water al geschikt kunt maken om te douchen, denk aan simpele zanfilters en behandeling met verzilting of uv.vso schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:35:
[...] ik zou zelf eerder kiezen voor een waterzak van 4m x 8m x 0,5m in de kruipruimte oid .. (16m3) scheelt graven en minder issues met grondwater ..
je hebt dan wel echt nog geen drinkwater maar ik dronk toch al geen douchwater (of badwater) :)
maar goed misschien is eigen water opslag voor een (moes)tuin met de huidige supermarkt prijzen niet eens zo heel gek idee. voor de wc zou ik echter de moeite niet doen je waterverbruik rechtvaardigt de investering niet.