Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheK1ng
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-01-2022
Bedankt voor je snelle reply! Ik ga het morgenochtend maar eens proberen.

Edit:
Ik ben nu al bijna 3 uur bezig en nog steeds geen resultaat. Hij underclockt zicht nogsteeds wanneer hij onder load komt. :'( APM en alle andere power saving features heb ik uit gezet... Gisteravond heb ik met een vriend wat borderlands gespeeld en toen werden ze niet undergeclockt.

[ Voor 67% gewijzigd door TheK1ng op 30-06-2013 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 09:58
Ik had een vraagje over de VRM's van mijn moederbord (pricewatch: ASRock FM2A75M-DGS). Dit zijn er maar 4 zonder enige passieve koeling.
Nu is er in mijn kast wel een redelijke airflow, maar ik vroeg me af hoe ver je ze kan pushen. Heb namelijk de indruk dat ze de beperkende factor zijn momenteel.

Bij een A10-5800k, zonder turbo 4.1GHz tijdens load op alle cores met behulp van 1.325v is alles stabiel. De temperatuur is hierbij rond de 45°C voor de CPU dus hier is nog ruimte. (Ik gebruik deze cooler pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO)

Echter vraag ik me af of ik mijn bordje niet kill door bv. op 4.25 te draaien met 1.4V. De temperatuur stijgt dan naar 52°C en alles draait wel. Echter kan ik de Vrm's maar een halve seconde aanraken voordat ik mijn vinger eraan verbrand.. (wel geen gepiep), is dit wel gezond/normaal voor eventuele 24/7 clock ipv de 4.1 nu? Is er overigens een mogelijkheid om de vrm temperatuur uit te lezen?

Overigens vroeg ik me ook af of er geen programma is waarmee ik per stand van de CPU (dus 1.4-2-2.5-..) apart de voltages kan instellen. Momenteel kan ik via bios alleen het voltage onder load instellen. Ik heb een vermoeden dat er onder idle nog heel wat winst te halen zal zijn. Voor mijn E-350 laptopje gebruikte ik hiervoor Brazostweaker, maar voor Trinity heb ik nog niks kunnen vinden. Iemand ervaringen met een handig prog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Hoe meet jij de VRM temps?

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-09 14:30

Imprezzion

E92 320i & 307CC

VRM's hebben geen temp sensors op 95% van alle moederborden.

Dat specifieke bord staat er nota bene om bekend zwakke VRM's te hebben dus ik zou NIET gaan overclocken met dat bord.

Veel te hoge failure rate.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JcHm
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 06:54
@Lambo, bij mijn MSI FM2-A75IA-e53 moederbord worden de VRM's ook erg warm. Zelf heb ik hiervoor de ASRock FM2-A75M-ITX gehad welke ook 4 phase VRM setup had en zonder overclock al overhitte.

Wil je dus echt wat meer gaan overclocken dan zou ik in jou geval toch eens kijken naar heatsinks voor op de VRM's. Een andere duurdere optie is om dit moederbord te verkopen en één aan te schaffen met 85X chipset + standaard VRM heatsink. Vette kans dat je dan ook in het bios meer handige OC settings hebt staan.

Edit: zoals door andere ook al aangegeven is jou moederbord eigenlijk niet geschikt voor OC door het beperkte aantal VRM's. Wil je toch overclocken ga dan voor optie 2 ;).

[ Voor 14% gewijzigd door JcHm op 02-07-2013 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-08 18:49
PaulEm schreef op maandag 17 juni 2013 @ 18:25:
Totale beginner hier qua overclocken. Ik heb een AMD Phenom II X6 1090T Black Edition welke in een ga-970a-ud3 zit. Hierbij maak ik gebruik van een noctua nh-d14 voor de koeling. Nu heb ik in de bios mijn Multiplier naar x20 gezet zodat deze van 3200Mhz naar 4000Mhz gaat, echter wilt vanaf dat moment mijn windows niet meer starten. Het laad scherm van Windows 7 komt naar voren maar zodra de bolletjes gaan bewegen om het logo te vormen "freezed" hij.

Nu heb ik geprobeerd mijn voltage wat omhoog te krikken, in het totaal tot 1.55v geprobeerd, maar dit werkt alsnog niet. Ook heb ik geprobeerd de multiplier te verlagen maar ook dan kan er nog niet geboot worden naar Windows. Ik zelf weet niet wat ik verder het beste kan doen, moet ik ook nog iets met de voltages van mijn RAM of NB doen voordat ik Windows weer in kan komen?
Heb je wel de turbo functie uitgezet? En zoals door een ander al gezegd is maak kleinere stappen.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is je revisienummer van je bord? Heb je bijvoorbeeld een uefi-Bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 09:08
Ok, ik heb sinds gisteren dus een 8350, icm een CH V Formula-z en 16 GB 1866 cas 9 corsair dominator.
Maar ik kan nergens duidelijk vinden wat de veilige temperaturen en voltage zijn, of welke programma's deze het beste uitlezen....

Tevens blijft de pc soms hangen als ik Linx draai ( iig de test met SP 1 die er pas net op staat :/ ), maar dit lijkt puur aan het geheugen te liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 09:58
Excuses voor de late reactie
Gewoon voelen met mijn hand ;)
Imprezzion schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:47:
VRM's hebben geen temp sensors op 95% van alle moederborden.

Dat specifieke bord staat er nota bene om bekend zwakke VRM's te hebben dus ik zou NIET gaan overclocken met dat bord.

Veel te hoge failure rate.
Ik dacht dat het vooral de m-ITX variant was waarbij er wel eens wat durfde doorbranden. Over mijn mobo (pricewatch: ASRock FM2A75M-DGS) had ik dergelijke horrorverhalen nog niet gelezen. Het is echter wel aannemelijk dat hetzelfde 'slechte' systeem in meerdere mobo's is herbruikt. Achteraf gezien had ik dus inderdaad voor een wat duurder mobo moeten gaan.

Echter de 4.1GHz welke gewoon prima draait momenteel met het stock voltage (1.35v) dat eerst nodig was voor 3.8 zal toch nog wel gaan hoop ik? Of is ook dit teveel gevraagd en kan ik beter terug naar 3.8 gaan en dan wat undervolten?
Uiteindelijk zal het die 3-400MHz ook niet uitmaken. Merk maar weinig verschil in games gevoelsmatig met of zonder OC..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is geen slecht systeem in moederborden, dit bord is gewoon gebouwd om de handelingen bij een microsoft excel artiest ozid ter vergemakkelijken, je kunt er niet veel van verwachten richting hoge clocks..Je zou een actief 80 mm fannetje kunnen gaan richten op je vrm regio wat wellicht bij gaat staan je extra pulsen te steunen..

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2013 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
De sensoren die ik in mijn huidige setup kan zien zijn weer minder dan die jij nu laat zien :/
Ik zie bij mijn cpu enkel de package temperatuur... En het "verbruik"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar ik heb ook een versie gezien welke een hele lijst toonde, met keurig alle namen van de gemonitorde delen vermeld..Hier zie je alleen maar TMPIN0, TMPIN1, TMPIN2 staan..Valt gewoon op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Verwijderd schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 19:00:
Ja maar ik heb ook een versie gezien welke een hele lijst toonde, met keurig alle namen van de gemonitorde delen vermeld..Hier zie je alleen maar TMPIN0, TMPIN1, TMPIN2 staan..Valt gewoon op..
Bedoel je toevallig niet HWINFO64? Ze lijken een klein beetje op elkaar met dat venster.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee niet helemaal, maar ik ben er denk ik al wel uit zo, het moet de pro versie zijn van cpuid-hardwaremonitor welke ik her en der tegen kwam. Maar HWINFO64 is ook zeker een aanrader..

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/E0seCi6.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Yay, 4.8 Ghz stabiel met 1.476 / 1.488 V en een max temp van 59 bij de socket en iets van 48 in de package :)
Geheugen draait op 1866 Mhz 10-10-10-27 2T met 1.5V

I'm a happy camper.
De CH V F-z is echt een veel beter bord dan de CH IV F, veel stabieler en de UEFI werkt prettig en het boot sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem er een melkje op uit camp ina..Keurig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
  • Laatst online: 08-09 13:38
warhamstr schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:48:
[...]

Mobo?

Ik ga m'n MSI'tje opruimen denk ik, ben er niet erg van onder de indruk.
Sorry van de late reactie hierop maar Mobo is een Asus M5A99X-Evo Rev.1

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Hmm, het is blijkbaar toch niet helemaal stabiel...
En ik snap er ook niks van, de hele computer blijft tijdens LinX soms gewoon hangen, geen BSOD, geen error code, geen zwart scherm. Het beeld blijft hangen en de pc reageert eigenlijk nergens op...

Bij een reset krijg ik error code FF bij het booten, wat volgens de manual (CH V F-z) een reservering is voor toekomstige AMI code :/
Als de reset weer wordt ingedrukt veranderd het in F.F. zolang de reset knop wordt ingedrukt...
Enige manier om weer te booten is de startknop ingedrukt houden :/

Geheugen errors en CPU-NB errors geven bij mijn weten meestal BSOD's, dus ik verwacht dat het daar niet aan ligt :/

Wie weet wat hier aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de win7 patches uitgevoerd? Core parking en Taskscheduler, het issue in een fx / vishera / bulldozer cpu waar win7 moeite mee heeft ermee om te gaan.

Windows6.1-KB2645594-x64
Windows6.1-KB2646060-v3-x64.

je tras wat hoger? Het direct adresseren aan de rij in de matrix figuratie wat slomer zetten, 33 tras misschien..je hebt nu 27 clockslagen in de gehele eenheid..Misschien is die setting te strak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik had destijds juist gehoord dat die patches de prestaties verlaagden, dus ik heb ze zover ik weet nog niet geinstalleerd :/

Maar ik zie wel in windows dat er in eerste instantie voor 1 core per module wordt gekozen, en pas als er dus meer dan "50%" aan cpu kracht nodig is dat de overige cores aangesproken worden.

Ik heb hier ook een soort guide gevonden en ga die instellingen eens proberen, want hij past o.a. CPU VDDA voltages aan, waar ik dus nog niet aan heb gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DCG909 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 11:11:

Maar ik zie wel in windows dat er in eerste instantie voor 1 core per module wordt gekozen, en pas als er dus meer dan "50%" aan cpu kracht nodig is dat de overige cores aangesproken worden.
Dat is dus die core parking, de cpu modulen in de package, 4 modulen keer 2 cores voeren onderling geen samenwerking uit doordat win 7 niet ziet wat er in de modulen gebeurt...Vdda zorgt ervoor dat wanneer je de vcore verhoogt in je bios, je totale load vcore stabiliseert doordat je vdda de functie heeft gekregen de totale steun ondergrond te wezen...

Vcore probleem denk ik niet zo aan..Misschien je pcieslot wier op aanwijzing van je nb in discrediet word gebracht door een te lage nb vid. Of je geheugen, of toch die patches...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ok, omdat ik geen pijl kan trekken waar de hangs vandaan komen heb ik alles naar stock gezet en voor zover ik de informatie heb, de voltages ook vast gezet.
Ik ben aan het testen met prime95, omdat dit het programma is wat dus blijkbaar direct laat zien wanneer het met een enkele core mis gaat, zonder dat de hele pc hoeft te crashen

Conclusie 1:
4.0 Ghz @ 1.3V + 16 GB 1866 Mhz 9-10-9-27 2T @ 1.5V
Werkt. alle cores bereiken test 2, normaal crashen er al 2, 3 of 4 wanneer er iets instabiel is in de eerste 20 seconden van test 1.

Snelheid met de multiplier verhoogd naar 4.2
Werkt niet met stock voltages.
Om te kijken of iets anders dan de Vcore van daadwerkelijke invloed kon zijn heb ik de andere voltages steeds 2 stappen hoger gezet.
Niks hielp en bij het verhogen van NB en NB HT voltages kwam er ook een BSOD langs, NB voltage 2 stappen hoger leverde een algehele crash op zonder BSOD :/

Ik ga nu testen met 2 stappen op de Vcore bij 4.2 Ghz.

Edit.
Nop, 1 crashde binnen de minuut, 2 daarna crashde binnen 2 minuten, nog maar een stap Vcore erbij.

Edit2.
Hmm, zelfde verhaal, maar er crashde nu dus 1 core exact na het voltooien van de eerste taak, maar dit was wel bijna 20 seconden sneller dan de volgende core en die was weer 20 seconden sneller dan de eerste 4.

Edit3.
Ok, nu had 1 core binnen 1 minuut 100 warnings en ging uit.
De rest haalde het nu wel. Blijkt dus ook dat de core die net crashde vlak na de taak een echte snelheids demon is, gewoon 20 seconden sneller dan de rest :s
(of dat komt doordat deze op dezelfde module zit als degene met de errors en daardoor dus net wat meer adem ruimte kreeg :?).

[ Voor 26% gewijzigd door DCG909 op 10-07-2013 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou maar eens een input van een andere Amd'er. Er gebeurt hier maar weinig op oc gebied..Ik duik weer een poos onder..

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Wow..... 4.2 Ghz was een kreng om te stabiliseren...
Daar is gewoon 0.36xx V extra voor nodig...
4.3xx was makkelijker en vroeg daar maar 0.12 oid extra.

Hup, op naar de 4.4xx.

Well Fudge :(
Dacht ik 4.6 eindelijk in Prime95 stabiel te hebben (1.48x Vcore), dus ik probeer LinX, om het definitief te maken.
Spuwt LinX dus 5 tests achter elkaar errors uit....
Ik ga morgen 4.5 maar proberen..... Heb volgens mij echt een van de slechtste chips ooit uit deze serie....
(En dan heb ik nog wel een water loop....)

Of zal ik gewoon meer Vcore proberen?
Ik zie eigenlijk alleen maar mensen tot 1.5 gaan met 24/7 setups...

[ Voor 55% gewijzigd door DCG909 op 10-07-2013 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:17

Fordox

00101010

prime en amd 8cores gaan niet lief met elkaar om. zoek een ander stressprogramma, dit probleem had ik ook ;)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Maar LinX werkt ook voor geen meter mee...
Stock lijkt wel stabiel door linX te komen, maar als er ook maar iets wordt aangepast, dan komen er errors uit...
Het zijn gelukkig geen crashes meer, maar deze cpu lijkt gewoon niet te willen...

Welke settings gebruik jij en is dat 24/7 stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Mijn 24/7 settings zijn 4.8GHz met 1.5Vcore onder load met een FX8120.
LCC op ultra en ram loop op 1020MHz 9-11-9-26-36 (Geil black dragon 1600MHz cas 8 )
Geen enkel probleem met LinX en OCCT ,Prime knalt er gelijk uit op module 2
Volgens mij heb je een slechte overclock CPU te pakken..
Probeer IBT eens als stress test,gaat ook prima met de FX

[ Voor 9% gewijzigd door Speedy-J op 12-07-2013 20:31 ]

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

ik heb nu 4,6 ghz op mijn 8150 (ja er kan meer uit) op 1,46v in de bios, in het echie is het 1,44.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
DCG909 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:00:
Wow..... 4.2 Ghz was een kreng om te stabiliseren...
Daar is gewoon 0.36xx V extra voor nodig...
4.3xx was makkelijker en vroeg daar maar 0.12 oid extra.

Hup, op naar de 4.4xx.

Well Fudge :(
Dacht ik 4.6 eindelijk in Prime95 stabiel te hebben (1.48x Vcore), dus ik probeer LinX, om het definitief te maken.
Spuwt LinX dus 5 tests achter elkaar errors uit....
Ik ga morgen 4.5 maar proberen..... Heb volgens mij echt een van de slechtste chips ooit uit deze serie....
(En dan heb ik nog wel een water loop....)

Of zal ik gewoon meer Vcore proberen?
Ik zie eigenlijk alleen maar mensen tot 1.5 gaan met 24/7 setups...
Jouw verhaal is eigenlijk exact hetzelfde als het mijne. Niet capabele mobo'tjes? Wacht je hebt helemaal geen Octacore :P

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik had een 8350, maar deze is weer terug naar de winkel. Heb nu een 4770K draaien, eens kijken wat dat doet. Moet wel zeggen dat het heethoofden zijn :s 3.9 Ghz met AVX LinX = 72 graden package....

Het MoBo was volgens mij meer dan capabel, was een Asus Crosshair V Formula-Z. Maar de CPU wilde gewoon niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.Hariri
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-09 12:14
Geupgrade naar een FX-8320 vanaf een X4 955,nice. Moederbord (Asrock Extreme3.0 Rev 2.0).
Heb nu wel een "hitte probleem"... de FX wordt makkelijk 70C op stock, icm met Scythe Mugen 2 en goedkope pasta (http://www.ebay.com/itm/T...&var=&hash=item20d248e00a).

Maar daar raakte mijn X4 955 wel nauwelijks 55C op. Zou dat door het warme weer komen, of moet betere pasta (AS 5?) helpen? Zou graag een verschil van -10C zien, lijkt me sterk dat betere pasta dit mogelijk maakt.

[ Voor 9% gewijzigd door C.Hariri op 17-07-2013 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

55c is voor een x4 ook al best hoog? 70c is niet te doen idd.. Ik raad je een remount aan en even met de rijskorrelmethode met een goed pasta aan de slag te gaan.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Het is warm weer, temperaturen schieten omhoog en vooral bij de FX CPU's
Misschien dat een krachtige fan op je koelblok wel wat graadjes eraf doet snoepen.
Zelfs met waterkoeling is het nu niet te doen ,mijn FX tikt ook heel makkelijk de 70 graden aan met een watertemp van 53 graden onder lichtelijke load.
Andere pasta zou misschien een paar graadjes schelen maar meer ook niet.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Idd, niet te doen zo (ook een 'oude' Mugen hier. :') ) Komende weeg ff investeren in een waterkoeler en normale kast met echte airflow.

Dan maar weer eens een poging wagen over te klokken.

Heb paar dagen terug AMD Overdrive zelf over laten klokken, die zat zo op 4,5ghz. Handmatig krijg ik er nog geen 100mhz bij...

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik zie dat je een MSI moederbord gebruik, Het zijn goede bordjes maar voor overklokken kan je beter richting Asus gaan met hun 990FX series.
Je heb een goede CPU daar zal het niet aan liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 16:02

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

Uplay: Red--Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Mijn agesa code is outdated op de sabertooth gen 1,aangezien Asus geen support meer geeft op het board ben ik klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmmtj
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-08 13:46
Speedy, weleens hoger gekomen dan 4.7ghz stabiel?

met mijn 8120 kom ik iig ook 4.7ghz op 1.45v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ja hoor 4.9GHz is ook stabiel maar dan heb hij een stuk meer vcore nodig dus ik laat hem dan maar op. 1.46V bij 4.6GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien iemand wier even mee wil kijken naar het rijtje temps. tmpin0 = nb, tmpin1 = cpu en tmpin2 = ben ik na pozen nog niet uit.

Ook hwinfo64, Aida64, openhardwaremonitor geven allen geen sensornamen weer..

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ERQVtw8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Zo te zien is TMPIN0 je moederbord en TMPIN1 je CPU,die andere weet ik ook even niet.

[ Voor 32% gewijzigd door Speedy-J op 31-07-2013 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het m'n sb zijn? Het meegeleverd blokje bij het nb / mosfett waterblock van m'n ud7, merk EK, is wel enorm heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Dat is het volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stom dat ik daar niet eerder bij heb stil heb gestaan..Ik moet dan maar eens het sink gedeelte gaan checken op eventueel schevigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmmtj
Wat zou dan de juiste agesa of laatste agesa code moeten zijn, mijne is 1.5.0.0. Gezien ik de voorlaatste bios heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

1.5.0.0 is up to date,wil je dat tooltje van the stilt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmmtj
Ik ga dat thuis na het werk inderdaad weleens even allemaal doornemen, heb een tijdje mn pc even met rust gelaten maar aangezien op 8120@4.7ghz (243*19.5) een passmark score van over de 10000 haalde, willen we uiteraard weer eens een stapje verder. Maar ik heb zelf een GA-990FXA-D3 moederbord, persoonlijk denk dat het bord me tegen houd tegen hogere clocks. Maar efficiëntie als ik het goed begrijp van the stilt iig, is altijd welkom.

Daarbij moet ik ook echt even vermelden dat ik een tijdje 'eruit' heb gelegen en wil wat dat betreft ook mijn koppie eens wat meer bijspijkeren over de huidige hw.

Even wat info van The Stilt.

So the fix will not be available for Zambezi users.
Sorry for the massive let-down

Zambezi is significantly faster than Vishera in SuperPI by default so the difference between a "fixed" Vishera and a tuned Zambezi won't be that massive after the "Zambezi Stack Special" configuration.

[ Voor 37% gewijzigd door bmmtj op 02-08-2013 20:14 ]

• C.Hariri
Hey mensen,

mijn Scythe Mugen 2 koelblok heeft moeite de FX8320 te koelen.
Gemixte load: 67C; vooral veel geheugen operaties
Prime95 load: 75C +

Koelblok voelt redelijk warm aan op de bovenkant (warmte wordt te langzaam afgevoerd); heeft tweede 120mm fan zin, en waar kun je die kopen met de twee metalen klemmetjes?
(http://www.frozencpu.com/...ous-X_-_FWC-120-U120.html)
Die kan ik namelijk nergens vinden...

[ Voor 21% gewijzigd door C.Hariri op 15-08-2013 17:25 ]

• jannick63
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-08 20:15
Hariri ik heb nog wel een 120mm zalman fan met 2 metalen klemmetjes. Hoef ik niks voor te hebben alleen de verzendkosteb uiteraard

[ Voor 5% gewijzigd door jannick63 op 15-08-2013 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:59
67C op gemixte load & 75C in Prime95 is toch wel behoorlijk hoog hoor.
Dan zou een tweede 120mm fan zeker wel zin hebben, een derde ook etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.Hariri
Klopt, ik ben er zelf niet zo tevreden mee. Met de fan van Jannick63 is het teruggelopen tot 62C mixed, 68C prime65.

Maar met de meegeleverde (stock) cooler wordt hij (ook stock volt/clock) warmer dan dat. Bovendien heeft alles na K7 (K8 etc) een beveiliging (terugklokken, of uitschakelen) zou het te warm worden. Dus ik maak me daar niet zo druk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrIezie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:10
C.Hariri schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 17:09:
Klopt, ik ben er zelf niet zo tevreden mee. Met de fan van Jannick63 is het teruggelopen tot 62C mixed, 68C prime65.

Maar met de meegeleverde (stock) cooler wordt hij (ook stock volt/clock) warmer dan dat. Bovendien heeft alles na K7 (K8 etc) een beveiliging (terugklokken, of uitschakelen) zou het te warm worden. Dus ik maak me daar niet zo druk over.
Is dat met de stock klok? o_O of heb je hem overgeklokt? Heeft je case een goede airflow? Heb je je CPU koeler al eens opnieuw gemount (en de koelpasta vervangen?)

Assumption is the mother of all F'-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hW52euuno8qVBhSkwTy6sIW9/full.jpg

Nice. Corsair H90 als koeler. Werkt als een bom !

Temperatuur kwam niet hoger als 40 graden. Ook op 3.9Ghz kwam ik probleemloos voorbij. Alleen is het de NB en VRM's die van het plankje gigantisch heet worden op zulke clocks ... dan maar even een stapje terug

.Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pY5VmpdbVKBE1Xur6bL5CEpi/full.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2013 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Laatst online: 03-02-2023
er is niks wat een fannetje al niet oplost :P
raar dat jij op 3,6ghz maar 51 gflops haalt...
ik haalde met 3,8ghz al 70gflops?

Verwijderd

Je 40c stressedtemp klopt goed en dat met zo'n ding, m'n Athlon x3 450 heb ik @4080 met een Vcore van 1.39 ook rond die temps, wel met een customloop..

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xmxKEQs.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2013 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NPx97kt0tiLRQESNE1hwlZQC/full.jpg

Nu met 16GB werkgeheugen. :P

Dit weekend oplossing zoeken voor relatief hete NB / VRM's voordat ik de CPU richting 4GHz til.

V&A aangeboden: Corsair DDR3 6GB Kit > Als iemand nog DDR3 geheugen zoekt

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2013 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Bijna gereed voor subzero:)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TEEZ6LRl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Leuk bordje en wat voor CPU steekt daarop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

FX-8350 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

-edit-

[ Voor 10% gewijzigd door Kuusj op 31-08-2013 20:21 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Dat moet ik nog gaan uitvinden :P Later ga ik ook nog met een A10-6800K en Gigabyte F2A85X-UP4 aan de gang.

Op Phase Change:

Heb ook een ~6300Mhz validatie maar 1 van de files is corrupt en de andere staan nog op die pc.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/4fIXY.png

[ Voor 43% gewijzigd door rsnubje op 31-08-2013 21:29 ]

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Mee gedaan voor de Gigabyte Pi Contest, maar ik kwam helaas niet echt verder dan 7.3GHz. Ik had meer verwacht. Ik ga binnenkort nog maar even ander moederbord proberen denk ik. Vooralsnog hier de scores. 32M heb ik niet gedraaid.

http://www.hwbot.org/submission/2424717_
Afbeeldingslocatie: http://www.hwbot.org/image/1022396.jpg

http://www.hwbot.org/submission/2424715_
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/4oYlk.png

Verwijderd

Waarom die lage HTT?

HTT verhogen geeft ook in SuperPI toch juist winst?

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Nee, maar de NB wel.

Verwijderd

Eh.... Je QPI link (Voormalig HTT) ligt op 1512MHz.... Ik zie plankjes die makkelijk 2400MHz of hoger halen. En of daar winst in te behalen is :P

• DrIezie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:10
Ik denk wel dat je weet dat er een SuperPi fix voor Bulldozer/Piledriver is: http://www.xtremesystems....-Episode-2-%28SuperPI-x87 maar je weet maar nooit ;)

[ Voor 6% gewijzigd door DrIezie op 12-09-2013 09:13 ]

Assumption is the mother of all F'-ups

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Zie BDC op mn desktop ;)

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

10 sec is nice op super pi ,ik gebruik ook BDC op mijn zambezi..
Hij wint daarmee ruim 1 sec in super pi,wat minder als de vishera maar uit eindelijk vrijwel even snel in super pi.
Maar dat wist jij al zeker :)

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Ik ga vanavond even een ander bord proberen. Het lijkt soms of ie me tegenhoudt.

Verwijderd

Sunnyvale zij je gaarne..

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Wat voor merk bordje ga je proberen ?

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Andere Gigabyte die ik eerder gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Op Rog.Asus loopt wel een interessant topic over de FX9xxx serie ten opzichte van de 8350. Je kunt wel merken dat Asus hierbij erg uitgaat van overclockers resultaten. Hierbij let ik met name een beetje op de omndersteuning die Asus verleent.

De FX9 serie is immers niet meer dan een overgeklokte FX8350. Dus waar komt de grens te liggen waarbij de 8350 buiten de ondersteuining valt, wanneer dezze identiek is aan de FX9xx? En wat is er nu precies bepalend of je het een 9370 noemt of een 9590?

AMD FX-9370 and C5F

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer dan 4 cores gebruiken de meeste games toch niet, m'n fx4100 welke ik gisteren ontving ga ik eens goed compareren met de hoger gelegen fx varianten. Eerst maar eens een avond en een nacht geheel op stock eens prime95 laten runnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunisDokter
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-01-2022
Momenteel net begonnen met het overklokken van mijn FX8150.En mijn GPU:

Dit heeft vannacht drie uur lang gestresstest: Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/4ggw08cpn/10s.jpg

Meer CPU clock krijg ik er niet uit zonder het voltage te moeten verhogen, dat voor zoveel warmte zorgt dat hij boven de 62C uitkomt... Andere mogelijkheid? Wanneer ik via de bios mijn CPU overclock dan geeft het bord meer volts dan ik heb ingesteld. Is dit LLC?

Temperatuur op ASUS AI is wat hoog, 65C en op Overdrive rond de 55C. Wat de juiste lezing is, weet ik niet. Overdrive laat ook kleine verschillen tussen de cores zien, ASUS alleen een soort CPU temperatuur. Wat is dan de juiste? 8)7

GPU loop lekker stabiel op 1100/1500 met 100% gpu test met Kombuster op 68C _/-\o_

Edit: gek genoeg heb ik via de bios een stabiele overklok, 4.2Ghz met slechts 1.29v :) Het schommelt wel wat, van 1.26 naar 1.30. Is dit normaal?

[ Voor 196% gewijzigd door TeunisDokter op 26-10-2013 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunisDokter
Heb de max overclock met veilige temps bereikt. 4.1Ghz met 59C cpu temp en 52C core temps.

Heb de NB HT speed nu op 2600mhz.

Zometeen nog even de CPU NB op 2600mhz proberen.

Edit: vanavond nog even een 12cm fan geplaats, boven, voorin de kast. Dit scheelt ruim 5/6 graden op full load. Ik kan nu nog hoger klokken _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 31% gewijzigd door TeunisDokter op 29-10-2013 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunisDokter
Ik ben al een paar dagen bezig met het overklokken van mijn FX8150. Ik moet zeggen dat het behoorlijk lastig was om alle Bios settings goed in te stellen. Momenteel heb ik volgende settings:

CPU: 4.4Ghz, 1.296v (55c on load).
CPU NB: 2.6Ghz, 1.2v.

Vooral het spelen met de LLC settings heeft mij veel voordeel gebracht. Echter ben ik niet helemaal gerust over mijn voltage. Is het voltage niet te laag? Één uur stresstest gaat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Teun, als je iets wil toevoegen aan een topic, gelieve niet te dubbelposten. Pas je eerdere post aan met de edit/wijzig knop en voeg info toe ipv 3 keer te posten. Dat is niet toegestaan ;)

Daarnaast heb je in je los aangemaakte topic antwoord gehad en heb je het al over 4600Mhz en 4800Mhz terwijl je net de 4,4 hebt bereikt? Dat gaat niet goed hoor. stabiel is 8uur prime blend of minimaal 5 uur LinX..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunisDokter
millman schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:04:
Teun, als je iets wil toevoegen aan een topic, gelieve niet te dubbelposten. Pas je eerdere post aan met de edit/wijzig knop en voeg info toe ipv 3 keer te posten. Dat is niet toegestaan ;)

Daarnaast heb je in je los aangemaakte topic antwoord gehad en heb je het al over 4600Mhz en 4800Mhz terwijl je net de 4,4 hebt bereikt? Dat gaat niet goed hoor. stabiel is 8uur prime blend of minimaal 5 uur LinX..
Ik begrijp niet waarom ik 24 uur zou moeten testen, het is enorm onrealistisch om 24 uur onload te zijn. Mij lijkt een uur onload genoeg omdat je die waarden nooit bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de win7 patches uitgevoerd? Core parking en Taskscheduler, het issue in een fx / vishera / bulldozer cpu waar win7 moeite mee heeft ermee om te gaan en je hitte geeft doordat de cores vele malen meer worden aangesproken dan met de patches. In amd kringen is een 6 a 8 uur prime95 run stabiel bijna wel de norm om te kunnen zeggen dat je cpu stabiel is..

Dit zijn de patches

Windows6.1-KB2645594-x64
Windows6.1-KB2646060-v3-x64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

TeunisDokter schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:00:
[...]

Ik begrijp niet waarom ik 24 uur zou moeten testen, het is enorm onrealistisch om 24 uur onload te zijn. Mij lijkt een uur onload genoeg omdat je die waarden nooit bereikt.
prime test met verschillende groottes voor geheugen en cpu cache. hoe langer je het draait, hoe meer mogelijkheden je test.

hetzelfde geldt ongeveer voor LinX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunisDokter
Fordox schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:02:
[...]

prime test met verschillende groottes voor geheugen en cpu cache. hoe langer je het draait, hoe meer mogelijkheden je test.

hetzelfde geldt ongeveer voor LinX.
Ik begrijp dat hoe langer je test, hoe groter de kans is dat je een fout vindt. Maar wanneer je één computation fout vindt in 24h is dat dan wel significant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Nee als je maar een foutje vind, dan houd dat in dat je er bijna bent. Doe er dan 2 stapjes voltage bij en dan ben je er.. Het gaat trouwens om 8 uur blend of 5 uur LinX ik weet niet waar je 24 uur vandaan haalt?

[ Voor 26% gewijzigd door millman op 30-10-2013 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Primen met een FX is een no go ,op een of andere manier werkt het programma niet goed met FX cpu's.
Ik zelf gebruik IBT of Linx om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet speedy, m'n FX4100 loopt deftig Prime95 blend stabiel tezijn,een gure Prime95 run zou ik dus niet willen plaatsen richting een incompatibele saamhorigheid tussen een FX en Prime95.

In de blendmode krijgt je ram imc ferm op hunner bliksem, wat toch de oorzaak moet zijn van het crashend Prime95 applikaat.

Al is je geheugen 30 uur memtest stabiel, dan nog kun je fouten krijgen met blend, dit doordat het adresseren aan het geheugen met hooggeplaatse berekeningen fixer is dan wanneer je het ram individueel test.

imo is een verhoging van de cpu / nb de methode prim95 blend een run uit te laten lopen, want zelf ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Day
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-01 08:18
Beste ueberclockers,
Ik ben van plan om van een thuban 1055t naar een 8350 te upgraden.
Heb ook een 6300 overwogen, maar volgens mij is de 8350 toch een betere basis om van daaruit verder te overclocken en de upgrade het geld waard te laten zijn.

Reden van deze post is dat ik me afvroeg of bij iemand bekend is op welke stepping/revisie/model ik moet letten bij de aanschaf van de 8350? Ik kan dat via google en hier niet zo snel vinden, als het al bekend is. Alvast bedankt!

Mobo: asrock 970 extreme4
Video: xfx hd 6950, nog ff dan crossfire :)
Geheugen: Kingston HyperX KHX1600C9D3T1K2/8GX x2
Voeding ongeveer 500W, zit nu op mn werk..., indien nodig vul ik andere gegevens vanavond nog even aan.

edit: heb eens zitten bladeren in snubje's resultaten bij de overclock contest... Lijkt erop dat ze allemaal dezelfde stepping hebben, zal nog wel geen revisie zijn dan? Grootste verschil zal het mobo dan zijn, en de top 3 had een asrock, yay! Maar dit laatste zal wel een noob-inschatting zijn van mij :)

[ Voor 20% gewijzigd door D-Day op 20-11-2013 16:29 ]

Racism is a symptom of illiteracy. It's in our DNA: the human race is 1, not many.

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Voor de mensen die twijfelen om te upgraden naar de FX9 serie.
Prijs is ERG gunstig -> (op het moment) €136,20 http://tweakers.net/pricewatch/336384/amd-fx-9370.html
Heb sinds gister een FX-9370 draaien, erg leuk spul.
1ste boot direct naar 5Ghz (25x200) -> 1.46V

Zonder enige moeite what-so-ever. Erg indrukwekkend voor een 1e poging !

Als je de standaard voltages laat voor wat het is had deze dus makkelijk als FX-9590 door het leven kunnen gaan (standaard 5Ghz turbo voltage is daar 1.55+).

AMD heeft het productie proces iig goed op orde _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 28-11-2013 09:40 ]

Turn it off and on again.

Verwijderd

Je maakt er wel een feestje van, 300mhz @stock vcore moeten toch wel 600Mhz'en zijn denk ik. En de instructie set vanuit een bijvoorbeeld bedoelde battlefield spreekt toch de 8 cores van je cpu niet aan. Zo indrukwekkend noem ik je overclock dus niet..

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op donderdag 28 november 2013 @ 10:22:
Je maakt er wel een feestje van, 300mhz @stock vcore moeten toch wel 600Mhz'en zijn denk ik. En de instructie set vanuit een bijvoorbeeld bedoelde battlefield spreekt toch de 8 cores van je cpu niet aan. Zo indrukwekkend noem ik je overclock dus niet..
Ik denk hier dus wel anders over. Heb inmiddels al aardig wat ervaring met de piledrivers.
Hiervoor heb ik al meerdere 8120/8150/8350 gehad. Het gaat erom dat het allemaal inhoudelijk dezelfde architectuur is. En dat AMD nu in staat is om vrij "makkelijk" 5Ghz cpu's te produceren.

Het grote verschil zit hem in de benodigde vcore. De standaard vcore van een FX9 zitten namelijk rond de 1.52V (voor in mijn geval 4400mhz). De turbo vcore kan oplopen tot 1.59V (dat kan de FX9590 dus nodig hebben om 5Ghz te draaien). Het feit dat deze cpu dat met 1.46 Vcore (11% minder) kan doen is op ze minst zeer netjes. ;)

Geeft wel een leuke verwachting dacht ik ! Wat als ik de vcore ga zetten op de waardes waar deze processor voor gemaakt is (+/- 1.59V). Wie zal het zeggen 5200/5300mhz ? Toch erg leuk voor een €136,20 processor. Bang for Buck = 8) :9~

• Imprezzion
  • Laatst online: 04-09 14:30

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Eens met Smokey.
Plus Fish, je geeft nu net het enige spel als voorbeeld die WEL alle 8 cores / threads aanspreekt.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Verwijderd

Ik moet absoluut niet tegen Amd geliefden ingaan, ik juich dus gewoon de situatie waar Smokey nu inzit enorm toe.
Ik vind de vcore alleen wat hoog om 300Mhz winst te halen, zeker weten dat als je met een undervolt start je zult zien dat het met minder kan.

De L1 L2 L3 cache bakjes voor de deur hebben iig. wel het volume behouden welke tijdens je eerdere piledriver ervaring praktisch hetzelfde zijn gebleven en een harde dataset ondersteunen richting alu.

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op donderdag 28 november 2013 @ 12:42:
Ik vind de vcore alleen wat hoog om 300Mhz winst te halen, zeker weten dat als je met een undervolt start je zult zien dat het met minder kan.
De standaard vcore is gewoon erg hoog bij de piledrivers.1,5-2 jaar geleden mocht je blij zijn met 4200/4500 op 1.52+Vcore. Nu is dat duidelijk een stuk beter geworden. Ik had hiervoor een 8350 die 4800 deed met 1.52V. Er is dan ook een hele duidelijke verbetering te zien ;). Wat ik ook wel een beetje verwachte en de reden is dat ik hem gekocht heb ;)

• maks11223344
Als ik me koeling goed op orde zou hebben zou ik me persoonlijk ook niet zo druk maken met 0,1v bovenop stock voltage :)

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Mooie CPU heb je daar Smokey,misschien dat ik hem ook op me Sabertooth prik ,ik draai nu 4.7GHz 24/7 met een bulldozer 8120 op 1.45Vcore.
Op zich ook nog niet slecht maar wel wat trager als de piledriver.

[ Voor 3% gewijzigd door Speedy-J op 28-11-2013 19:46 ]

Verwijderd

Ik heb een 8350 boven de 4900Mhz @een 1.504vcore gehad (screenie nog in bezit) en het zijn absoluut chippen die het goed doen met een goede koeloplossing..arg, met m'n ud7 kan het maar zo weer een combinatie gaan vormen,al is het wel zo dat m'n FX4100 me ook niet geheel in de steek laat @4750Mhz 1,48Vcore.

Wie weet komt het er weer eens van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik passeer met oc'en nooit de 1.475v. Dit om de reden dat op hogere voltages sneller electromigratie op kan treden, en schade aan je CPU sneller ontstaat dan dat je denkt.

Ik heb een keer een Athlon LE naar het grootje geholpen om door met een stock koeler de boel op 1.65V te zetten. Was niet echt leuk, er ging vooraf wat geknetter en toen was het over.

1.45V is ook meer dan zat. Als je niet hoger kunt clocken nou ja jammer dan. Liever hardware dat het langer dan een jaartje uit kan houden dan dat het snel stuk gaat.

Van de week een X6 1090T unlocked met waterkoeling in handen gehad. Heel snel ermee gespeeld, het meest stabiele was ergens rond de 3.9GHz. Viel me tegen. Heb ook niet echt de tijd gehad er uitvoerig mee te spelen maar met een vrije MP verwacht je toch vrij snel omhoog te kunnen klokken.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2013 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
al 2 jaar lang heb ik mijn 1100t op 1,55v gehad ik maak me er allemaal niet zo druk om die dingen zijn niet te slopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linus_BE
  • Laatst online: 17:09
Ik heb mijn FX-8320 nu op 4.3 Ghz draaien op 1.35 V. De temperatuur is 68 graden socket en 46 core na een half uur Prime95. Koeler is Corsair H75. Zijn dit goede temperaturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvanOsch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-09 15:27
Heb mijn AMD FX-8320 stabiel op 4.2Ghz geclocked (1.38v) in combinatie met de Corsair H55 waterkoeling krijg ik erg koele temperaturen. TMPIN2 meter klopt van geen kant, verder ben ik tevreden.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1497638_10201226067989082_1057832515_n.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door BvanOsch op 11-12-2013 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Linus_BE schreef op zondag 08 december 2013 @ 20:43:
Ik heb mijn FX-8320 nu op 4.3 Ghz draaien op 1.35 V. De temperatuur is 68 graden socket en 46 core na een half uur Prime95. Koeler is Corsair H75. Zijn dit goede temperaturen?
Niets mis met je temperaturen ,ik zit dik in de 70 socket temp en na 2 jaar nog niets kapot gegaan.
Mijn cpu een FX8120 werkt op 4.7GHz met 1.45Vcore,met goede koeling kan je gerust tot 1.5Vcore gaan dus je heb nog ruimte over.

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste