Ok, omdat ik geen pijl kan trekken waar de hangs vandaan komen heb ik alles naar stock gezet en voor zover ik de informatie heb, de voltages ook vast gezet.
Ik ben aan het testen met prime95, omdat dit het programma is wat dus blijkbaar direct laat zien wanneer het met een enkele core mis gaat, zonder dat de hele pc hoeft te crashen
Conclusie 1:
4.0 Ghz @ 1.3V + 16 GB 1866 Mhz 9-10-9-27 2T @ 1.5V
Werkt. alle cores bereiken test 2, normaal crashen er al 2, 3 of 4 wanneer er iets instabiel is in de eerste 20 seconden van test 1.
Snelheid met de multiplier verhoogd naar 4.2
Werkt niet met stock voltages.
Om te kijken of iets anders dan de Vcore van daadwerkelijke invloed kon zijn heb ik de andere voltages steeds 2 stappen hoger gezet.
Niks hielp en bij het verhogen van NB en NB HT voltages kwam er ook een BSOD langs, NB voltage 2 stappen hoger leverde een algehele crash op zonder BSOD
Ik ga nu testen met 2 stappen op de Vcore bij 4.2 Ghz.
Edit.
Nop, 1 crashde binnen de minuut, 2 daarna crashde binnen 2 minuten, nog maar een stap Vcore erbij.
Edit2.
Hmm, zelfde verhaal, maar er crashde nu dus 1 core exact na het voltooien van de eerste taak, maar dit was wel bijna 20 seconden sneller dan de volgende core en die was weer 20 seconden sneller dan de eerste 4.
Edit3.
Ok, nu had 1 core binnen 1 minuut 100 warnings en ging uit.
De rest haalde het nu wel. Blijkt dus ook dat de core die net crashde vlak na de taak een echte snelheids demon is, gewoon 20 seconden sneller dan de rest

(of dat komt doordat deze op dezelfde module zit als degene met de errors en daardoor dus net wat meer adem ruimte kreeg

).
[
Voor 26% gewijzigd door
DCG909 op 10-07-2013 14:16
]