^dit. Mijn indruk van de AH op dit moment is dat hij nog heel erg onstabiel is; enorm veel spelers, wordt enorm veel te koop gezet, maar de daadwerkelijke waarde van items is nog nauwelijks te berekenen. Geld verdien je als water door gewoon het spel te verdienen, dat en gewoon iets voor 500 buyout in de auction house kopen is makkelijker dan items grinden. Vind ik niet erg persoonlijk, maar het maakt het zelf maken van items (en veel geld in je blacksmithing skill pompen) best wel nutteloos. Natuurlijk is dat gebaseerd op de items e.d. die je in Normal tegenkomt; ik geloof zo dat het voor de hogere moeilijkheidsgraden nu nog meevalt, maar ik denk ook dat dat nog wel een probleem wordt. Het zou me ook niets verbazen dat de 'real money' AH daarom uitgesteld is; Blizzard wil eerst zien hoe snel mensen op welke levels komen, en wat de markt doet. Ik zie het nog aankomen dat hun supportafdeling het heel erg druk gaat krijgen, met mensen die klagen dat ze een item voor - ik noem maar wat - €10 gekocht hebben terwijl die daarna voor €0,10 aangeboden wordt.
Maar sowieso zie ik geen heil in de RMAH; het zal heel snel overspoeld worden door items die door bots erop gegooid worden, en dan kan Blizzard maar drie dingen doen:
1. bots / farmers op een of andere manier detecteren en bannen, maar aangezien ze dat in WoW niet lukt zal dat wel niet gaan.
2. De RMAH weer offline halen, maar dan blijft het probleem zich voordoen in de normale AH, en natuurlijk de handel buiten de officiele kanalen om.
3. Niks; Blizzard verdient zelf ook aan de RMAH. Natuurlijk heeft een hoger aanbod vanuit farmers als resultaat dat de prijzen naar beneden gaan, waardoor Blizzard minder verdient, of juist meer als daardoor het volume verhoogd wordt.
iig, ik geloof zo dat de RMAH het moeilijkste verdienmodel zal zijn dat Blizzard tot nu toe gebruikt heeft. Natuurlijk, als het succesvol blijkt te zijn hebben ze gewoon een nieuw verdienmodel geintroduceerd.
Edit: En op deze pagina krijg ik een "Game verslaafd?" advertentie,

. (moet natuurlijk gameverslaafd zijn, net zoals grammaticaverslaafd en spatiegebruikverslaafd)
[
Voor 3% gewijzigd door
YopY op 19-05-2012 23:39
]