"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Sinds afgelopen vrijdag heb ik echter een 6 Plus en daar heb ik sinds de update naar 2.5 helaas geen notificatie meer uit gekregen.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Lijkt dus weer te werken.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Heb het horloge met enorm veel plezier gedragen tot ongeveer half juni. Toen begonnen de eerste echte screen distortions. Eerst heel licht, bij veel bewegende watchfaces (met seconde aanduidingen) versprongen pixels en werd de watchface steeds slechter. Even het menu openen of watchface wisselen en het was opgelost. Na mate de weken verliepen werd het echter steeds erger en werd er lacheriger gedaan door collega's. "tsja kickstarter he, en tis geen Apple of Samsung jongen". Op een gegeven moment werd het zo erg dat ik binnen 5 a 10 minuten helemaal niets meer terug herkende van mijn watchface. Heb het horloge halverwege juli in een la gegooid en er niet meer naar om gekeken. Er erg negatief vanuit gaande dat er qua support wel niets te halen meer zou zijn. Ik was dat met andere merken ook wel zo gewend geloof ik.
Vorige week werd de iWatch aangekondigd en kreeg ik de opmerking dat "dit de Pebble wel zou vervangen en had ik nou maar gewacht... Dit was toch veel beter en ja die gaat het wel wat langer doen dan 5 maandjes..." Nou zou ik nooit een Apple kopen en de Pebble en iWatch vergelijken is hetzelfde als appels (ironisch) en peren vergelijken.. Notification- of smartwatch het zijn twee verschillende dingen, maar die discussie heb je bij voorbaat al verloren.
Vanaf eind deze week heb ik weer een werkend nieuw Pebble horloge. Inderdaad het is geen Apple... Maar dit prachtige sieraad gaat wel een week mee op batterij, heeft een simpele besturing, geen poespas en straalt niet uit hoe duur hij was en dat hij gezien moet worden. Voor alle mogelijkheden die ik misloop van een smartwatch heb ik een goed functionerende smartphone.
Dus ter afsluiting zou ik graag een warme douche willen geven aan Pebble.. Ze nemen hun klanten erg serieus en hebben support erg hoog in het vaandel. Dat wil ik graag even verspreiden.
Precies hetzelfde verhaal hier, vervangende Steel is onderweg. Wat een top service!Druss schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:11:
[...]
Dus ter afsluiting zou ik graag een warme douche willen geven aan Pebble.. Ze nemen hun klanten erg serieus en hebben support erg hoog in het vaandel. Dat wil ik graag even verspreiden.
En ik ook. Mijn Pebble Kickstarter Edition vertoonde ineens ook gekke artifacts. Na een melding vroegen ze om foto's en nadat ik die gestuurd had, kreeg ik binnen een uur bericht dat ze een replacement gingen opsturen. Hij hangt nu ergens in de lucht tussen Singapore en Nederland en ik verwacht hem volgende week.Yosecret schreef op woensdag 24 september 2014 @ 17:12:
[...]
Precies hetzelfde verhaal hier, vervangende Steel is onderweg. Wat een top service!
Eerder had ik al problemen met een bandje en dat is ook zeer soepel opgelost en nu dit.
Echt topservice. Zo kan het dus ook.
Zelfde probleem hier maar inderdaad ook na het opsturen van foto's en bevestigen dat je de Pebble in bezit had door foto met ticketnummer + pebble met serienummer in beeld nieuwe toegestuurd, zweeft ook nog ergens.arene schreef op donderdag 25 september 2014 @ 08:38:
[...]
En ik ook. Mijn Pebble Kickstarter Edition vertoonde ineens ook gekke artifacts. Na een melding vroegen ze om foto's en nadat ik die gestuurd had, kreeg ik binnen een uur bericht dat ze een replacement gingen opsturen. Hij hangt nu ergens in de lucht tussen Singapore en Nederland en ik verwacht hem volgende week.
Eerder had ik al problemen met een bandje en dat is ook zeer soepel opgelost en nu dit.
Echt topservice. Zo kan het dus ook.
Nu 11 dagen geleden, ik ben benieuwd hoelang het nog gaat duren!Hi Lubbert,
Your replacement Pebble has shipped! Your SingPost tracking number is ............... It may take up to 3-7 business days for tracking information to appear on Singpost.com.
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)
En dezelfde goede service bij de distorted pixel op mijn pebble steel. De nieuwe steel was 9 dagen na de mail van Pebble support (dat de pebble was verstuurd) bezorgd door TNT (ditmaal zonder invoerkosten).lubbertkramer schreef op donderdag 25 september 2014 @ 10:00:
Nu 11 dagen geleden, ik ben benieuwd hoelang het nog gaat duren!
Ik heb die Notification center er helemaal uitgegooid, deze werkt niet in combinatie met Pebble Steel en de Nexus 5, ontvang de notificaties maar verdwijnen direct weer zonder verklaarbare reden (ene keer werkt het wel en de andere keer niet).The_Fes schreef op maandag 29 september 2014 @ 14:31:
Gebruikt toevallig nog iemand hier de combinatie Notification Center en Pebblebits 2.5 (met Emoji characters). Ik krijg sinds de update naar Pebblebits 2.5 vanochtend geen emoji meer te zien, terwijl het daarvoor op 2.4.1 nog wel werkte..
Ik gebruik nu Yanc Pro dat lijkt wel goed te werken!
"That's what I do. I drink and I know things."
Heb ik even geprobeerd, emoji werken daar wel, maar ik mis de setting die YaNC uitzet als de telefoon op stil staat (die gebruik ik om de nacht rustig door te komen). En ik mis de optie om vanuit je pebble de notificaties te clearen.Keffie schreef op maandag 29 september 2014 @ 15:19:
[...]
Ik heb die Notification center er helemaal uitgegooid, deze werkt niet in combinatie met Pebble Steel en de Nexus 5, ontvang de notificaties maar verdwijnen direct weer zonder verklaarbare reden (ene keer werkt het wel en de andere keer niet).
Ik gebruik nu Yanc Pro dat lijkt wel goed te werken!
Dan heb ik liever geen werkende emoji
Hier ook zonder kosten binnengekregen, maar komt volgens mij omdat ze op het pakket RMA neerzetten2Billy schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 11:46:
[...]
En dezelfde goede service bij de distorted pixel op mijn pebble steel. De nieuwe steel was 9 dagen na de mail van Pebble support (dat de pebble was verstuurd) bezorgd door TNT (ditmaal zonder invoerkosten).
Pebble heeft verdachte foto gepost:
http://instagram.com/p/tjdw3XgbYE/?modal=true
En BestBuy gooit prijzen omlaag. Nieuwe Pebble komt er aan?!
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Bij Standard Shipping staat nu 2-3 days. Express (20€) is 1-2 days. Ik vermoed dat ze hiermee de levertermijn bedoelen dus het lijkt me dat ze dan wel vanuit de EU verzonden worden.. Of zo interpreteer ik het toch.Joepv schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:56:Wordt het verzonden van binnen de EU?
En dat zou misschien ook wel het prijsverschil (een beetje) kunnen verklaren? Invoerkosten mee in de Euro prijs omdat ze vanuit Europa verzonden worden?
*edit*
Via Engadget:
Goed nieuws (imo), gedaan met de woekerprijzen van 300€ voor een Steel.As a final note, Pebble is also expanding its retail presence internationally in the UK, Scandinavia and Benelux in October. Up until now, buyers in those regions have been able to order watches through the company's official site, but this will be the first time they can grab one through other means.
[ Voor 48% gewijzigd door bibi2205 op 30-09-2014 23:19 ]
Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
[ Voor 4% gewijzigd door jip_86 op 30-09-2014 22:38 ]
Na een half jaar afvragen of ik over zal stappen van een gewone naar een steel heb ik gisteren de mat zwarte maar besteld bij Coolblue. Als het goed is staat de bezorger over een half uur hier aan de deur.
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Bol.com ook trouwens.Joepv schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:51:
Coolbue heeft ook de prijs laten zakken naar de officiële Pebble website prijs.
[...]
Tsja.... dat is alweer 2 weken terug... en ondertussen trekt de PostNL een trukendoos open.. Ik kreeg die zaterdag de 27ste een brief dat er een pakketje was aangekomen zonder goede beschrijving, of ik wilde aangeven wat er in zat, een aankoop of een geschenk, wat de waarde is en een duidelijke beschrijving van het product? Omdat het een vervangend product betrof heb ik even gebeld en kreeg ik te horen dat ik dan maar even in een brief moest aangeven waar het om ging. Voor het eerst in jaren een handgeschreven brief gemaakt en die maandag de 27ste netjes op de bus gegooid.Druss schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:11:
Nog geen 2 dagen later krijg ik een mailtje dat een vervangend toestel is opgestuurd.. Wow.. dat was onverwacht.
Ik had daarmee al wel begrepen dat ik de portemonnee in ieder geval mocht gaan trekken, helaas dit keer niet door customs heen geglipt... de vorige keer wel dus ik neem het voor lief..
Eind vorige week een 2e brief met daarin de melding dat ze mijn verzending nog altijd niet vertrouwen, ook niet na mijn schrijven hoewel die wel duidelijk was.. Of ik toestemming wil geven zodat zij het pakket open kunnen maken? Daarbij maken ze nog de voetnoot dat het pakket allereerst nogmaals wordt geanalyseerd en het alsnog mogelijk is dat het pakket ongeopend wordt vernietigd...
En nu is het wachten...
Maar.. WTF.. Wat is er fout gegaan en wat moet ik met dit geval? Ik begon zelfs even te twijfelen of het wel om mijn Pebble gaat en geen gekke streken van een Ebay verkoper oid.... Wat als er inderdaad iets geks in dit pakketje zit en mijn Pebble gewoon nog moet komen?

Iemand anders ook al eens een dergelijk iets meegemaakt? Ik verwacht helemaal geen andere producten van over de grens, dus het moet ergens wel om mijn Pebble gaan. Ze zullen zeker wel vrolijk in hun recht staan mijn pakket te vernietigen?

Precies hetzelfde verhaal hier. Pebble Steel replacement zou vandaag volgens de track en trace eindelijk aankomen (na een keer bellen en extra dingen opsturen) alleen er is nog steeds niks.Druss schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 15:08:
[...]
[...]
Iemand anders ook al eens een dergelijk iets meegemaakt? Ik verwacht helemaal geen andere producten van over de grens, dus het moet ergens wel om mijn Pebble gaan. Ze zullen zeker wel vrolijk in hun recht staan mijn pakket te vernietigen?Damn na alle goeie service van Pebble lijken ze toch een foutje gemaakt te hebben met de pakket versturing en registratie... Voelt niet goed dit...
probeer ze misschien eens te wijzen op (of door te mailen of per post opsturen) de CE Certification for Europe - documenten (met name pagina's 136 t.e.m. 139)Druss schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 15:08:
[...]
wall of text, knip
Maar.. WTF.. Wat is er fout gegaan en wat moet ik met dit geval?
ik weet nog in 't begin hadden ze die in Duitsland sowieso nodig, of de Pebble kon er ook niet binnen (misschien is dit nu nog steeds het geval daar, ben niet meer op de hoogte)
edit: whoops, deze zijn voor de originele Pebble, ik weet niet of het uitmaakt voor de Steel. eventueel kan je eens mailen naar Pebbleco om te vragen waar die te vinden zijn (ik vind ze niet)
[ Voor 24% gewijzigd door efari op 06-10-2014 21:58 ]
Ander nieuws, ik ben geswitcht van een Note 3 naar OnePlus One en de app werkt veel beter. Op m'n Note duurde het 5 tot 15 seconden voordat het scherm met de locker e.d. was geupdate als ik iets op de Pebble had gezet. Bij de One is dat echt instant, misschien door andere proc (waar de bluetooth in zit zover ik weet?). In ieder geval is de gebruikservaring er weer op vooruit gegaan
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Verder heb ik Music Boss aangeschaft om fatsoenlijk met de Spotify te kunnen werken.
Het is niet optimaal, en kost je wel twee app slots, maar dan krijg je wel die functionaliteit.
Ben overigens wel benieuwd welke functionaliteit je mist op Android, die er op iOS wel is
[ Voor 7% gewijzigd door TheFes op 09-10-2014 15:45 ]

https://www.dropbox.com/s...10-09%2009.07.01.jpg?dl=0
Ik heb dit probleem 2a3 keer per dag. Even een knopje indrukken en het is weer weg.
Firmware reset heeft niks geholpen maar soms heb ik een week lang nergens last van.
Is dit reden om te klagen bij Pebble voor een oplossing? Ik lees wel meer over de scherm problemen maar zijn dat dezelfde issues?
[ Voor 10% gewijzigd door TripleQ op 09-10-2014 19:33 ]
Gewoon ff via de app contact opnemen met pebble :-)
Inderdaad gevalletje RMA. Waarschijnlijk krijg je even gedoe bij de inklaring en moet je een brief terugsturen met daarop waarde e.d. Daarop duidelijk invullen dat het een replacement product is (ondanks dat het gewoon op het pakket staat - ze zijn niet zo snugger daar bij de douane) en dan hoef je maar (in mijn geval in ieder geval) alleen 13 euro afhandelingskosten en 21 cent btw te betalen ipv een hele zak goud omdat je iets wilt importeren.TripleQ schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 21:07:
Yep. Net ook via de app mailtje verstuurd. Zitten gelijk de log files erbij. Ook 2 foto's erbij gedaan
Oude mag je ook gewoon houden, ik heb hem te koop gezet.
Of je krijgt daarna nog een brief dat ze het pakket en de inhoud niet vertrouwen en dat het pakket wellicht vernietigd gaat worden... maar dat is puur mijn persoonlijke geluk geweest..Yosecret schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 21:43:
[...]
Inderdaad gevalletje RMA. Waarschijnlijk krijg je even gedoe bij de inklaring en moet je een brief terugsturen met daarop waarde e.d. Daarop duidelijk invullen dat het een replacement product is
Heb mijn verhaal eerder op dit forum niet helemaal afgemaakt, maar ik heb hem uiteindelijk wel gekregen. Er heerste enorm veel twijfel bij de douane over de inhoud van mijn pakketje, ze vonden het allemaal erg verdacht. Die twijfel bij de douane snapte ik achteraf wel, het label was nat geworden of zo want de helft was er af gebladerd en de rest was super slecht leesbaar. Het was eigenlijk best knap dat ze m'n adres uiteindelijk hebben kunnen achterhalen.. Ik kreeg dus een 2e brief met daarin de vraag of ze het pakket zelfs open mochten maken om de content te checken. Dat hebben ze uiteindelijk niet gedaan trouwens, daar ben ik wel blij mee. Toch een mint-condition Pebble ontvangen.. Hoe heerlijk is het om het plastic van een nieuw productdoosje te mogen verwijderen...
ja of 53,60 in mijn geval, tis maar net hoeveel geluk je hebt. Das toch een luttele 25% van de waarde van mn Pebble. Maar ach, de vorige kwam gratis door de douane heen dus ik klaag maar niet, en nu heb ik een frisse nieuwe Pebble waar ik uber blij mee ben zonder screen distortions!!Yosecret schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 21:43:
[...]
en dan hoef je maar (in mijn geval in ieder geval) alleen 13 euro afhandelingskosten en 21 cent btw te betalen ipv een hele zak goud omdat je iets wilt importeren.
Sorry maar ik noem dit Apple's met Peren vergelijken... Voor mij persoonlijk valt een Pebble echt onder een sieraad en een notification watch met verpersoonlijking van de look en feel. De AndroidWears en iWatch zijn meer een echt verlengstuk van je telefoon, iets dat door je omgeving gezien moet worden (het hele jaar in een t-shirtje) en waarmee je je telefoonfunctionaliteit echt bediend. Begrijp me niet verkeerd, beide producten hebben een plek in de markt, maar als je naar meer "functionaliteit/protserigheid" (god, laat ik het toch doorschemeren) op zoek bent, dan is de Pebble niet het product voor jou..AtleX schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 21:20:
Wanneer gaat een Pebble op Android dezelfde functionaliteit bieden als op iOS? Pebble loopt inmiddels al zover achter dat ik nu toch wel serieus naar andere smartwatches begin te kijken. Dan gaan mijn Pebbles mooi in de horlogedoos voor klussen en vakanties.
Ja wilde inderdaad niet bang pratenThe_Fes schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:39:
Bij mij geen RMA horror verhalen hoor. Was binnen 10 dagen na verzending door mij ontvangen, zonder kosten en gedoe met de douane.
[ Voor 17% gewijzigd door Druss op 10-10-2014 09:41 ]
Bedoelde hij hier niet dat de Pebble op iOS meer te bieden heeft dan op Android? Zo had ik het gelezen in ieder geval, maar vroeg me wel af waar dat verschil dan in zat..Druss schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:40:
[...]
Sorry maar ik noem dit Apple's met Peren vergelijken... Voor mij persoonlijk valt een Pebble echt onder een sieraad en een notification watch met verpersoonlijking van de look en feel. De AndroidWears en iWatch zijn meer een echt verlengstuk van je telefoon, iets dat door je omgeving gezien moet worden (het hele jaar in een t-shirtje) en waarmee je je telefoonfunctionaliteit echt bediend. Begrijp me niet verkeerd, beide producten hebben een plek in de markt, maar als je naar meer "functionaliteit/protserigheid" (god, laat ik het toch doorschemeren) op zoek bent, dan is de Pebble niet het product voor jou..
Zou je niet in prijs moeten zakken? Nieuw kost het via coolblue en bol.com al €129Yosecret schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 21:43:
[...]
.....
Oude mag je ook gewoon houden, ik heb hem te koop gezet.

en jij vraagt €200 voor nieuwe en €150 voor oude

Als je het ervoor krijgt, mooi meegenomen natuurlijk
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Hij heeft twee Steels en jij noemt de prijs van een gewone. Ziedaar het verschilmucuracat schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:46:
[...]
Zou je niet in prijs moeten zakken? Nieuw kost het via coolblue en bol.com al €129![]()
en jij vraagt €200 voor nieuwe en €150 voor oude![]()
Punctuality is the politeness of kings
Ja dat vind ik ook wel interessant die verschillen. Maar ik doelde vooral op deze regel, waarbij in mijn ogen de verwachting van de Pebble niet helemaal klopt:The_Fes schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:49:
[...]
Bedoelde hij hier niet dat de Pebble op iOS meer te bieden heeft dan op Android? Zo had ik het gelezen in ieder geval, maar vroeg me wel af waar dat verschil dan in zat..
Maar goed ik wil dr geen ruzie om gaan maken hoorAtleX schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 21:20:
Pebble loopt inmiddels al zover achter dat ik nu toch wel serieus naar andere smartwatches begin te kijken.
[ Voor 6% gewijzigd door Druss op 10-10-2014 11:11 ]
Zijn (discussie)fora daar niet voorDruss schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:10:
Maar goed ik wil dr geen ruzie om gaan maken hoorIk ram mijn mening weer es op een forum, das wel vaker een ergelijke eigenschap van mij gebleken
Maar inderdaad, ik had niet verder gelezen dan mijn neus lang is, daar had je wel een punt met je opmerking hoor!
Nee hoor, misschien zak ik een beetje bij een onderhandeling maar ik wacht het rustig af. En als je iets beter had opgelet had je gezien dat het om een Steel gaat (nieuw op z'n goedkoopst 230)mucuracat schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:46:
[...]
Zou je niet in prijs moeten zakken? Nieuw kost het via coolblue en bol.com al €129![]()
en jij vraagt €200 voor nieuwe en €150 voor oude![]()
http://prntscr.com/4us2kn
[ Voor 0% gewijzigd door Yosecret op 10-10-2014 13:59 . Reden: typo ]
Zojuist al reactie gehad met de vraag om mijn naw gegevens op te geven en een foto waarbij het serienummer met een case-number erop te zien is. Goede support dus!TripleQ schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 21:07:
Yep. Net ook via de app mailtje verstuurd. Zitten gelijk de log files erbij. Ook 2 foto's erbij gedaan
[Edit]
Vannacht ook alweer antwoord gehad dat mijn gegevens goed zijn overgekomen en dat ze binnen 5 dagen een nieuwe gaan opsturen
[ Voor 15% gewijzigd door TripleQ op 11-10-2014 08:31 ]
(Pebble firmware v2.6 in combinatie met Xiaomi M2S [WIUI V5 KK 4.4.4])
Ik had inderdaad niet al mijn locatievoorzieningen aan staan, bedankt voor de tip!Fotogravinnetje schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 21:14:
Heb je lokatie aanstaan op je telefoon? En dan vooral die via netwerken. Dus lokatiebepaling aan en niet op alleen apparaat
Had ik op m'n Note 3 ook last van, terwijl locatie en netwerken altijd aanstonden. GPS was sowieso al niet al te best. Nu op m'n OnePlus totaal geen last meer van. Lijkt er dus op dat het per device erg verschilt.marvingfx schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 19:46:
Ik ben sinds kort trotse eigenaar van een Pebble (plastic versie). Nu heb ik een aantal apps geïnstalleerd (Next Train, buienalarm, NS treintijden etc.). Deze apps werken echter niet goed op mijn Pebble, ze blijven namelijk maar laden. Het lijkt er wel op alsof ze geen verbinding hebben met het internet (via mijn telefoon). Doe ik iets fout? Moet ik nog een extra app installeren zoals httpebble? Zo ja, kan iemand hier een duidelijke beschrijving van geven?
(Pebble firmware v2.6 in combinatie met Xiaomi M2S [WIUI V5 KK 4.4.4])
Ik dacht dus ook dat ik al mijn locatievoorzieningen aan had staan. Ik had de Pebble app toestemming gegeven om mijn locatie te achterhalen, maar dit werkt blijkbaar niet zonder een geactiveerde 'locatie master switch' in het algemene menu. Nu werkt alles perfect.Yosecret schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 13:55:
[...]
Had ik op m'n Note 3 ook last van, terwijl locatie en netwerken altijd aanstonden. GPS was sowieso al niet al te best. Nu op m'n OnePlus totaal geen last meer van. Lijkt er dus op dat het per device erg verschilt.
Doet sinds een tijdje dit, en vandaag houd het niet meer echt op:

Hoe kan je nu niet meer weten waar je hem gekocht hebt...smiba schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 20:37:
Weet iemand of ik een RMA bij pebble zelf moet aanvragen of waar ik hem gekocht heb? Want ik weet dus mooi niet meer waar, en mijn mail ook niet.
[afbeelding]
[afbeelding]
Lijkt me dat je altijd moet zijn bij de winkel waar je hem gekocht hebt. iig ziet het er hetzelfde uit als bij mij, en daar deed pebble niet moeilijk over en gaf mij meteen een nieuwe. (Zie paar posts hierboven)
Vreemd dat je niet meer weet waar je 'm gekocht hebt? Maar als je contact met Pebble opneemt vragen ze wat basic info van je en sturen ze je gewoon een nieuwe op. Volgens mij interesseert het Pebble niet waar je 'm vandaan hebt.smiba schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 20:37:
Weet iemand of ik een RMA bij pebble zelf moet aanvragen of waar ik hem gekocht heb? Want ik weet dus mooi niet meer waar, en mijn mail ook niet.
[afbeelding]
[afbeelding]
ingen vill veta var du köpt din tröja
Gewoon bij Pebble zelf doen, dan mag je tenminste je oude ook houden. Altijd leuksmiba schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 20:37:
Ja het is noodzakelijk een account te maken. Daarmee synct hij ook je gedownloade apps en locker.steenbok schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 21:20:
Ik heb vandaag mijn pebble steel ontvangen met firmware v1.14.4. Ik probeer nu via mijn transformer prime de firmware te updaten naar 2.6. Is het hierbij noodzakelijk een pebble account te creeren. Ik heb de pebble en de transformer prime kunnen pairen en de app van de google play store gedownload. Als ik de app start vraagt hij steeds om een account te creeren.
[ Voor 41% gewijzigd door Yosecret op 14-10-2014 15:28 . Reden: extra quote + reactie ]
V&A aangeboden: GadgetWraps Grunge A-Maze-Ing screenprotector voor Pebble
Haha, nee ik vind hem ook niet mooieew schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:21:
Ik heb een GadgetWrap over die ik toch niet zo mooi blijk te vinden. Misschien heeft iemand hier er interesse in.
V&A aangeboden: GadgetWraps Grunge A-Maze-Ing screenprotector voor Pebble
Als je rode kleur hebt en kwijt wilt
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Ik heb nu de officiele Pebble.app en die heeft de basis functionaliteit. Nu zag ik in de Apple App Store ook Smartwatch+ en PebbGPS.
Bij die laatste staat in de App Store "you can only have one third party iOS app talking to you Pebble watch at the same time". Dus als ik gebruik maak van PebbGPS dan krijg ik dus geen notificaties meer binnen?
En werkt dat dan op de zelfde manier als bijvoorbeeld RunKeeper (die zichzelf op magische wijze pusht op mijn Pebble)?
Zijn er hier die zonder secondenwijzer een significant langere batterijtijd halen?
Overigens zojuist een Steel aangeschaft, dus onderstaande zwarte kickstarter editie, gepimpt met een wrap en nieuw bandje, gaat in de verkoop.

NB: de op de foto ook zichtbare Sony Smartwatch ben ik allang weer kwijt. Positief was dat netals bij de Pebble altijd de tijd wordt getoond. En verder de micro USB aansluiting. Maar verder te groot, nauwelijks apps en voor basisfunctionaliteit - zoals Whatsapp berichten - moest je een app van een derden partij aanschaffen.
[ Voor 13% gewijzigd door dirkjesdirk op 17-10-2014 12:33 ]
Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...
Heb jij een steel (niet dat dat uit zou mogen maken natuurlijk)?
Overigens is v 2.7.0 net uit https://blog.getpebble.com/2014/10/16/fw-2-7-ios-2-5/
Enkel Bug fixes and stability improvements.
[ Voor 21% gewijzigd door dirkjesdirk op 17-10-2014 13:46 ]
Ik gebruik voornamelijk de 'REVOLUTION' watchface met seconden rechtsondering. Toen ik een Original had ging hij meestal 8-9 dagen mee op de batterij. Nu heb ik een Steel en die gaat ook weer 8-9 dagen mee. Zover ik weet geen enkel verschil. Switch wel eens naar digittmmore (zonder seconden) maar merk vrijwel geen verschil in batterijduur.dirkjesdirk schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:41:
Ok, dat is toch wel merkbaar langer dus. Significant is inderdaad een subjectief begrip, maar in mijn geval zou dat dus van 5 naar ca. 5/7 dagen moeten gaan. Ik ga het eens proberen.
Heb jij een steel (niet dat dat uit zou mogen maken natuurlijk)?
Overigens is v 2.7.0 net uit https://blog.getpebble.com/2014/10/16/fw-2-7-ios-2-5/
Enkel Bug fixes and stability improvements.
Krijg niet zoveel notificaties binnen. Eigenlijk alleen bij belangrijke zaken (bel/sms/persoonlijke berichten/primair gmail inbox). Alle groepsgesprekken e.d. gemute. En hier en daar een notificatie van een systeemapp.
Ik begrijp dat de standaard notificaties op dit moment nog niet vergezeld gaan van een knipperend LED-je?

Sorry voor grote foto, zit op mobiel.
Voor een tientje heb je snel een nieuwe: http://www.ebay.nl/itm/Op...n_146&hash=item2594cc9496Yosecret schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 00:39:
Shiiiiiiit, trok de lader van m'n Steel af en zo'n pinnetje laat los![]()
[afbeelding]
Sorry voor grote foto, zit op mobiel.
Net een PM van teampebble gekregen dat ze gratis een nieuwe op willen sturen.dirkjesdirk schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:33:
[...]
Voor een tientje heb je snel een nieuwe: http://www.ebay.nl/itm/Op...n_146&hash=item2594cc9496
De Steel vind ik namelijk veel mooier, maar als hij niet confortabel is bij sport ga ik toch kiezen voor een gewone (of een gewone sporthorloge).
[ Voor 6% gewijzigd door D-rez op 22-10-2014 14:25 ]
Ik heb de steel, en houd hem tijdens het sporten eigenljk altijd om. Dat is dan wel vooral fietsen (op en neer naar mijn werk, niet echt sporten dus, en 2x in de week spinning) Heb er nooit last van, trouwens ook niet dat er haartjes tussen de band blijven zitten of zo.D-rez schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 14:24:
Heeft iemand hier ervaring met de Steel in combinatie met sporten? (hardlopen)
De Steel vind ik namelijk veel mooier, maar als hij niet confortabel is bij sport ga ik toch kiezen voor een gewone (of een gewone sporthorloge).
Het is gewoon mogelijk om er mee te sporten, als je echte sportbandje er om heen wilt kan je dit erop laten zette of je doet het zelfD-rez schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 14:24:
Zoals anderen ook al aangaven is het prima te doen. Heb een tijdje de original gehad maar eigenlijk is de Steel alleen iets zwaarder, wat minder lang en zitten de knoppen tegen elkaar aan. Heb hem zelf elke dag aan, tijdens fietsen, treinen en lopen. Heb nog nooit last gehad van de stalen band, maar eventueel kun je altijd nog switchen naar een ander bandje. Ik zou zeker voor de Steel gaan als ik jou was.D-rez schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 14:24:
/edit
heb het via bol gedaan, gezien er daar een geval een "metalen" bandje bij zit.
[ Voor 52% gewijzigd door D-rez op 23-10-2014 00:27 ]
We've got that ring of confidence
Standaard zit bij de twee steels die ik ontvangen heb het leren bandje aan het horloge. Dit zorgt er ook voor dat iedereen de steel meteen uit de doos om z'n arm kan doen.Yukkie schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 09:01:
Ja, weet je dat zeker D-rez? Ik hoop het namelijk ook, maar ik kan niet goed wijs worden waar nu welk bandje bij geleverd wordt. De verschillende sites zijn daar absoluut niet duidelijk over. Zit er nou standaard een metalen bandje aan of een leren? En zit het andere bandje er dan wel of niet er bij in de doos? Ik wil namelijk persé een Pebble Steel met metalen bandje
Bij mij zat de metalen band ook in de doos. Ik heb hem vrij snel na de aankondiging besteld, bij pebble zelf, en de tweede was een garantiegevalletje.
In mijnbestelling is ook het stalenbandje zichtbaar:

[ Voor 44% gewijzigd door D-rez op 23-10-2014 12:29 ]
Je mag er hoop ik toch wel vanuit gaat dan het om een normale Pebble Steel verpakking gaat?! In dat geval zit er gewoon een leren bandje aan het horloge en zit het metalen bandje met afwerking naar keuze altijd los in de doos.D-rez schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 10:47:
Op de site staat ie met stalen bandje. Dus als die er niet bijzit eis ik die als nog.
In mijnbestelling is ook het stalenbandje zichtbaar:
[afbeelding]
Dat er nog Pebble's met het stalen bandje erbij worden geleverd door resellers is denk ik puur oude stock. Dus moet je geluk hebben.

We've got that ring of confidence
En vandaag is de replacement Pebble via singpost en postnl bezorgd. Gewoon met een stalen bandje. Precies hetzelfde pakketje als de eerste keer, alleen nu zonder import heffingen en met een schroevendraaiertje om de schakels te verwijderen. Die zat er de vorige keer niet bij.TripleQ schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 20:01:
[...]
Zojuist al reactie gehad met de vraag om mijn naw gegevens op te geven en een foto waarbij het serienummer met een case-number erop te zien is. Goede support dus!
[Edit]
Vannacht ook alweer antwoord gehad dat mijn gegevens goed zijn overgekomen en dat ze binnen 5 dagen een nieuwe gaan opsturen
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
70 eur voor een steel zou helemaal te gek zijn, een no-brainer, kopen!
Of jij er na 2 weken nog mee bezig bent, kan ik niet zeggen.
[ Voor 11% gewijzigd door NaN op 26-10-2014 10:43 ]
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Vroeger ging er ongeveer 10% af per dag. Een volledige week zonder op te laden was gemakkelijk mogelijk.
De laatste tijd gaat er 20% of meer af elke dag. Soms gebeurt het ook dat de batterij op 3 dagen leeg is.
Dit terwijl ik geen andere watchfaces en apps heb geïnstalleerd de laatste tijd. Iemand gelijkaardige ervaringen? 't gaat om een Steel.
Android developer & dürüm-liefhebber
Ik heb er niet echt opgelet, maar nu ik het mij bedenk gaat het misschien wel iets sneller leeg dan normaal. Afgelopen vrijdag heb ik mijn 'steel' nog aan de oplader gedaan en zit nu op 50% en heb er weinig gebruik van gemaakt dit weekend omdat ik in België was.Mavamaarten schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 18:56:
Wat zijn jullie ervaringen mbt de batterijduur met de laatste firmwares?
Vroeger ging er ongeveer 10% af per dag. Een volledige week zonder op te laden was gemakkelijk mogelijk.
De laatste tijd gaat er 20% of meer af elke dag. Soms gebeurt het ook dat de batterij op 3 dagen leeg is.
Dit terwijl ik geen andere watchfaces en apps heb geïnstalleerd de laatste tijd. Iemand gelijkaardige ervaringen? 't gaat om een Steel.
die maakt nu van de activity tracking gebruik.
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Ikzelf heet Ariën, maar de Pebble watch gaf vrolijk Ari?n aan toen ik belde
Waar kan dat aan liggen, vraag ik me af? Of moet hij zijn Pebble Watch-firmware eens updaten?
[ Voor 7% gewijzigd door AW_Bos op 27-10-2014 11:15 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Dat heb ik ook, bv met clash of clans als ik ben aangevallen door ene "□□□□□□□"AW_Bos schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:14:
Een vriend van mij heeft de Pebble Watch i.c.m. met zijn iPhone. Dat ding kan dus ook laten zien wie er belt, als zijn iPhone over gaat. Echter blijkt zijn watch problemen te hebben met UTF-8 encoding.
Waar kan dat aan liggen, vraag ik me af? Of moet hij zijn Pebble Watch-firmware eens updaten?

Hij kan een custom firmware van Pebbebits installeren, met teken (Dutch) add-ons in de firmware gebakken volgens mij.AW_Bos schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:14:
Een vriend van mij heeft de Pebble Watch i.c.m. met zijn iPhone. Dat ding kan dus ook laten zien wie er belt, als zijn iPhone over gaat. Echter blijkt zijn watch problemen te hebben met UTF-8 encoding.
www.pebblebits.com
Kan je ook Emoji support mee inbakken.
Emoji werkt al grotendeels prima sinds de laatste paar updates. En soms ook nog beter ook, want de Pebblebits-firmware had soms rare fratsen bij bepaalde Emoji.BioHazard schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:36:
[...]
Hij kan een custom firmware van Pebbebits installeren, met teken (Dutch) add-ons in de firmware gebakken volgens mij.
www.pebblebits.com
Kan je ook Emoji support mee inbakken.
Toch ga ik wel weer pebblebits installeren als de 2.7 versie er is.
Klopt. De mijne van Coolblue had ook al geen stalen band meer. Het kan oude stock zijn, maar als je met een verkeerde productomschrijving zit, kun je je wel van de domme houden en de band alsnog eisen, maar die is niet los leverbaar. Ik heb dat nog nagevraagd bij coolblue. Als iemand nog een adresje heeft voor losse bandjes, dan houd ik mij aanbevolen.Joepv schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 19:53:
Sinds de price drop levert Pebble de steel zonder stalen bandje. Dus alleen met het lederen. Dit zie je ook duidelijk op de getpebble.com site.
Dat er nog Pebble's met het stalen bandje erbij worden geleverd door resellers is denk ik puur oude stock. Dus moet je geluk hebben.
Mijn batterijduur is met Misfit op de achtergrond (en een beperkt aantal notificaties) ongeveer 5 dagen. Dat is inderdaad iets minder dan met de oude original pebble. Maar daar draaide ik nooit Misfit op de achtergrond. Ik hoop overigens wel dat Misfit binnenkort een sync mogelijkheid krijgt. Het schijnt met runkeeper te kunnen syncen maar ik zou niet weten hoe dat in z'n werk gaat.
Ik heb peblebits en notification center eraf gegooid nu het meeste standaard wordt ondersteund. Alleen bij whatsapp vind ik het lettertype te groot en kan je maar 1 bericht lezen. Daar moet nog een oplossing voor komen.The_Fes schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:48:
Pebblebits heeft ook nog wel andere handige dingen, al neemt Pebble zelf die nu ook steeds meer over (batterij indicator in menubalk, snelle toegang tot bepaalde apps, ondersteuning voor emoji)
Toch ga ik wel weer pebblebits installeren als de 2.7 versie er is.
Weet iemand of je de grootte van de lettertypes op een andere manier dan via pebblebits kan aanpassen zodat er meer tekst op het scherm past?
[ Voor 24% gewijzigd door dirkjesdirk op 27-10-2014 13:23 ]
Ik dacht ook dat de batterij minder goed mee ging. Opeens was na 2 dagen mijn batterij leeg terwijl ik niets vreemds had geïnstalleerd. Toen heb ik het horloge eens naar fabriekswaarden reset, bluetooth op de telefoon weg gegooid en de telefoon herstart. En nu haal ik 7 dagen batterij met de Pebble Weather WatchFace die elke 30 minuten het weer vernieuwd. Vaak is het een vastgelopen process heb ik het idee.
[ Voor 3% gewijzigd door Joepv op 27-10-2014 14:25 ]
Berichten over andere smartwatches mogen in:
- Pebble Time / Pebble Time Steel / Pebble Time Round: [Pebble Time (Steel) / Time Round] Ervaringen & Discussie
- Pebble 2 / Pebble Time 2 / Pebble 2 SE: [Pebble (Time) 2 / 2 SE] Ervaringen & Discussie
Berichten over de levertijd kan in ~~~[Pebble E-Paper Watch] Levertijden & Prijzen.
Pebble is recentelijk overgenomen door FitBit. Discussie en gevolgen betreft deze overname hoort in: Fitbit neemt Pebble over - toekomstperspectief?.