Tape? Zinloos gewicht. Paperclip moet volstaan. Wat dat betreft zijn er zodra je een MacGuyver paperclip meeneemnt meer mogelijk overbodige zaken, de fiets bijvoorbeeld.
Heb geen goede ervaringen met lichte biba's. Je rijdt er snelle mee lek. Ik zweer bij de gewone van Conti.
Gisteren een kort rondje gemaakt door de Holterberg. Op de terugweg met wind mee even flink doorgereden. Al met al 29,5 km/h met 260 hoogtemeters.
http://www.strava.com/activities/73777116
http://www.strava.com/activities/73777116
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Wat zou er dan mis zijn met de oude tiagra 9 speed ?havana schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 12:00:
De oude Tiagra was 9 speed. Die zou ik laten staan, de nieuwe is prima.
Heb er niet echt klachten over nml.
Holy shit, dat is zo goedkoop dat ik bijna een vierde racefiets zou kopen.LuPo schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 12:11:
Ik las op het Fiets forum dat de CAAD10 met 105 te koop is voor 725 euro bij AS Adventure. http://www.fiets.nl/forum...hp?f=2&t=38822&start=4284
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
4de racefiets? wat meot je toch met zoveel fietsen (2 snap ik race+tijdrit) maar 4....
MrAngry schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:35:
[...]
Holy shit, dat is zo goedkoop dat ik bijna een vierde racefiets zou kopen.
...
sommige mensen hebben wel de voorkeur om in de winter met iets bredere banden te rijden vanwege mogelijke gladheid of baanfiets of cyclocrosskoentjuh1987 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:48:
4de racefiets? wat meot je toch met zoveel fietsen (2 snap ik race+tijdrit) maar 4....
[...]
Als je de industrie mag geloven heb je wel meer dan vier fietsen nodig: racefiets om te trainen; wedstrijdfiets om te racen, het liefst twee: een klimfiets en aerobike; TT rig; Fondobike voor cyclos; crosser voor in het bos; trackbike voor de baan en natuurlijk: de Gravelbike.
N+1, waarbij N het aantal fietsen is dat je nu hebt. Een eventuele bovengrens / boven 'balans' kan bepaald worden door S-1, waarbij S het aantal is waarbij je partner je verlaat.
Tijdritfiets, slechtweer fiets, normale racefiets (al dan niet aparte voor klim- en vlak-werk), cyclocross, en als je echt daarbuiten ook nog meent bezig te moeten allicht nog een stadsfiets en/of MTB natuurlijk.
Tijdritfiets, slechtweer fiets, normale racefiets (al dan niet aparte voor klim- en vlak-werk), cyclocross, en als je echt daarbuiten ook nog meent bezig te moeten allicht nog een stadsfiets en/of MTB natuurlijk.
Wat ik wel weet is trouwens dat ze voor Paris - Roubaix toch wel een ander fietsje gebruiken dan voor de gladde wegen. Iets met kasseien
Ik heb een S van ∞, de bovengrens zit in de C van cashflow.
Ik heb nu trouwens 3 fietsen: 1 carbonnen racemonster, 1 reservefiets, met triple, dus die gaat ook mee naar op klimvakanties en een oud beestje dat ik nog moet fiksen voordat ik hem verkoop.
Ik heb nu trouwens 3 fietsen: 1 carbonnen racemonster, 1 reservefiets, met triple, dus die gaat ook mee naar op klimvakanties en een oud beestje dat ik nog moet fiksen voordat ik hem verkoop.
Ben al blij dat ik een fiets rijdend kan houden; kan een prijzig hobby zijn dat fietsen
Nu alweer een nieuwe buitenband eromheen, omdat ik in de laatste afdaling van de Tourmalet toch een scheurtje in de wang van de band heb opgelopen op het stuk dat de weg opgebroken was. Is toch zonde; band zat er nog geen 1000km omheen en was nauwelijks gesleten.
Read the code, write the code, be the code!
Ik heb nu ongeveer twee maanden deze Focus Variado:

Als beginnend fietser was ik eigenlijk op zoek naar een tweedehands fiets, echter waren die niet zo dik gezaaid op het moment dat ik ging zoeken. Deze fiets heb ik nu nieuw gekocht met 40% korting, waardoor hij uiteindelijk nog maar net boven het tweedehands budget zat
(Uiteindelijk 420 euro voor betaald)
Mijn vorige racefiets (een stalen Peugeot Triathlon, zo één, maar niet deze) was iets te groot voor me, maar dat merkte ik pas toen ik op deze fiets ging fietsen; wat een verschil! Ik vind het nu weer echt leuk om te gaan fietsen, kan niet wachten om weer op pad te gaan.
Als fietscomuter heb ik nu een tellertje van de HEMA (die had ik nog, en de witte kleur past goed bij deze fiets) en mijn GPS die ik voor het wandelen gebruik; de Garmin Oregon 450. Daarnaast had ik voor het hardlopen al Runtastic Pro voor Android aangeschaft, en die kan je ook aardig gebruiken voor het fietsen.
De 24e gaan we met een groepje collega's de kleine ronde van de Velomediane fietsen, dat zal wel behoorlijk pittig worden!

Als beginnend fietser was ik eigenlijk op zoek naar een tweedehands fiets, echter waren die niet zo dik gezaaid op het moment dat ik ging zoeken. Deze fiets heb ik nu nieuw gekocht met 40% korting, waardoor hij uiteindelijk nog maar net boven het tweedehands budget zat
Mijn vorige racefiets (een stalen Peugeot Triathlon, zo één, maar niet deze) was iets te groot voor me, maar dat merkte ik pas toen ik op deze fiets ging fietsen; wat een verschil! Ik vind het nu weer echt leuk om te gaan fietsen, kan niet wachten om weer op pad te gaan.
Als fietscomuter heb ik nu een tellertje van de HEMA (die had ik nog, en de witte kleur past goed bij deze fiets) en mijn GPS die ik voor het wandelen gebruik; de Garmin Oregon 450. Daarnaast had ik voor het hardlopen al Runtastic Pro voor Android aangeschaft, en die kan je ook aardig gebruiken voor het fietsen.
De 24e gaan we met een groepje collega's de kleine ronde van de Velomediane fietsen, dat zal wel behoorlijk pittig worden!
[ Voor 4% gewijzigd door Sherlock op 12-08-2013 14:20 ]
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Mijn racefiets heeft Tubeless banden. Hoe kan ik mijn het beste voorbereiden dat ik eventueel lek rijd?
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Heb je (of iemand anders) ervaring met enige ANT+-hardware zoals hartslag- of kadans-sensor in combinatie met de Oregon? Ik heb zelf een GPSMAP 62s waarmee ik misschien zoiets wil gebruiken.Sherlock schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:11:
Nee, ik heb daar (nog) geen ervaring mee. Ik wil nog wel eens goed gaan kijken hoe ik het maximale kan halen uit de spullen die ik nu heb, vind het een beetje zonde om bijvoorbeeld een Edge aan te scahffen als ik dit al heb. Dat beetje extra gewicht vind ik niet zo belangrijk, zeker als ik zelf nog een paar kilo te veel hebBeF-Bacchus schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:57:
[...]
Heb je (of iemand anders) ervaring met enige ANT+-hardware zoals hartslag- of kadans-sensor in combinatie met de Oregon? Ik heb zelf een GPSMAP 62s waarmee ik misschien zoiets wil gebruiken.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Ah jammer, had gehoopt op:havana schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:25:
Is geen pijl op te trekken bij Rose.
"Ze waren bij mij binnen een week klaar in plaats van drie!"
Zal maar geduldig moeten gaan wachten dan...
Zie die fiets niet op de website staan.. het hele merk cannondale zie ik niet staan.MrAngry schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:35:
[...]
Holy shit, dat is zo goedkoop dat ik bijna een vierde racefiets zou kopen.
De wijzen komen uit het Oosten!
Het mag gezegd worden maar ROSE maakt toch verdomd mooie fietsen (al blijft smaak persoonlijk).
Volgens mij doen ze het prijstechnisch ook niet verkeerd...
...
Bij mij was het twee weken in plaats van drie. Maar is gewoon maar net hoe druk ze het hebben..willieboy90 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:26:
[...]
Ah jammer, had gehoopt op:
"Ze waren bij mij binnen een week klaar in plaats van drie!"
Zal maar geduldig moeten gaan wachten dan...
Ben in de winkel geweest en het zijn inderdaad verdomd mooie fietsen! In het echt nog mooier dan op de foto.koentjuh1987 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 17:00:
Het mag gezegd worden maar ROSE maakt toch verdomd mooie fietsen (al blijft smaak persoonlijk).
Hopen dat er bij mij ook nog een weekje af gaat en het deze week wordt ipv volgende weekLuPo schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 17:42:
[...]
Bij mij was het twee weken in plaats van drie. Maar is gewoon maar net hoe druk ze het hebben..
Hoop het ook voor je.willieboy90 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 17:55:
[...]
Ben in de winkel geweest en het zijn inderdaad verdomd mooie fietsen! In het echt nog mooier dan op de foto.
[...]
Hopen dat er bij mij ook nog een weekje af gaat en het deze week wordt ipv volgende week
Ik vind zelf het design van de Red Bull frames nog net wat mooier. De Rose frames zijn wat saaier geworden. Maar de kwaliteit is hetzelfde.
Clickable

Het 'saaie' is juist wat mij aantrok, beetje minimalistisch is wel mijn dingLuPo schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 18:05:
[...]
Hoop het ook voor je.
Ik vind zelf het design van de Red Bull frames nog net wat mooier. De Rose frames zijn wat saaier geworden. Maar de kwaliteit is hetzelfde.
Clickable
[afbeelding]
Ik vind Shiny White nou niet echt minimalistisch te noemen.willieboy90 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 18:07:
[...]
Het 'saaie' is juist wat mij aantrok, beetje minimalistisch is wel mijn ding
Minimalistisch en onopvallend zijn twee verschillende dingen heLuPo schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 18:09:
[...]
Ik vind Shiny White nou niet echt minimalistisch te noemen.Maar zoals gezegd smaken verschillen. Het blijft een mooie fiets!
en hopelijk kan ik binnenkort zeggen dat het kwalitatief goede fietsen zijn ja!
Spinder Falcon gekocht via MP! 
Was al een heel tijdje op zoek naar een Spinder Falcon voor niet meer dan 100 euro. Dat viel nog niet mee, want ze zijn tweedehands best duur. Op zich ook wel logisch want het is een uitstekende drager.
Uiteindelijk deze opgehaald op slechts 2 km van mijn huis.
Was al een heel tijdje op zoek naar een Spinder Falcon voor niet meer dan 100 euro. Dat viel nog niet mee, want ze zijn tweedehands best duur. Op zich ook wel logisch want het is een uitstekende drager.

Laat ik mij ook is storten in dit topic!
vandaag voor de 3e keer gefietst dit jaar! Ik heb 85 KM gereden.
In een dikke 3 uur. Met een gemiddelde snelheid van dik 25 km per uur.
Is dit erg slecht?
Is dit erg slecht?
Ook terug van vakantie, ditmaal in de Alpen, ten zuiden van de Ornon. Geen eigen fiets mee, aangezien ik het handig en sociaal vond om de hybride fiets van mijn vrouw en de mtb van dochterlief mee te nemen. Zag onderweg trouwens iemand met 5! racefietsen op de trekhaak, ik zie ook wel eens dragers met vier niet persé extreem lichte fietsen voor op de trekhaak, vraag me af of dat verantwoord is, maar goed.
Ik heb maar een paar keer gefietst aangezien ik niet zoals Havana één koter naast de tent heb springen, maar drie, waarvan twee ADHD-ers en ook een vrouw die graag wil hiken met mij en shoppen enzo
Eerst in Bourg d'Oisans voor twee dagen een racefiets gehuurd, was slechts 28,- per dag en ik heb er drie dagen op kunnen fietsen, omdat ik hem pas rond 18:00u had opgehaald. Was een Giant Defy met recente Sora 3x9 groep. Prima ding, lekker degelijk en het goedkoopste wat ze hadden. Ik vond het echt onnodig om op een duur carbonnen ding te gaan rijden voor een godsvermogen, terwijl ik dat de rest vh jaar lekker thuis kan doen. Dat Sora viel me eigenlijk ook goed mee, alleen weet ik nu zeker dat ik blij ben met mijn eigen compact groep en geen triple, want dat vind ik toch wel vrij verrot qua kettinglijn. Met een 30-25 als lichtste verzet heb ik dan alsnog een zwaarder verzet dan mijn eigen 34x30, terwijl twee voorbladen verder natuurlijk alleen maar voordelen heeft.
Eerste avond alleen ff de Ornon over naar de camping in Valbonnais. Dankzij wind tegen 4min trager dan vorig jaar, maar het voelde wel goed.
32km en 680hm
Volgende dag een rondje over de Col de Parquetout, dat was een ander pak mouwen. 7km lang aan bijna 10% gemiddeld. Het grootste deel in het midden tot boven was het non-stop 11-12-13-14%. En het was bloedheet in de zon, ik ging echt kapot. De col heeft zijn naam (Parkeert alles/iedereen) eer aangedaan, want voor het eerst in mijn wielercarrière heb ik tweemaal moeten stoppen om bij te komen onderweg
37km en 1035hm
De dag daarna mijn koninginnenrit, dat was een groot deel van de Touretappe, die ook langs Valbonnais kwam. Vanaf daar de Ornon over (makkelijke kant Z-N), Alpe d'Huez, Sarenne, achter afdalen en via Mizoën weer terug naar Bourg d'Oisans. Ik heb het wel bij één keer Alpe d'Huez gelaten vandaag, weer compleet gesloopt door de hitte en ik vrees toch ook een matige vorm. Twee keer moeten bijvullen tijdens de klim, vier bidons leeg alleen al tijdens die klim. Ik kon me niet meer voorstellen hoe ik dat ooit zes keer op een dag heb kunnen doen en dan ook nog sneller dan deze keer. De Sarenne daarna is echt schitterend! Heel mooie en woeste vallei, compleet andere wereld dan het circus op Alpe d'Huez. De klim zelf is niet zwaar, eerst een paar kilometer licht stijgen en alleen de laatste km gaat het naar 9%

De beruchte afdaling daarna was goed te doen als je maar een beetje oplet. Wegdek was behoorlijk verrot en er waren inderdaad haarspelden met lekkere afgronden, zonder vangrail. Daarom uiteraard rustig aan gedaan.

Laatste stuk in het bos is veel makkelijker, daar waar Riblon de bosjes in reed is echt heel overzichtelijk en daar kun je toch wel hard.
Laatste rechte stuk naar Bourg ff lekker tijdrit tempo op de fietsstrook, omdat de benen eindelijk goed voelden.
83km en 2160hm
Direct hierna vrouw en kinderen ontmoet bij de supermarkt en dochterlief (net 8 jaar) kennis laten maken met de Alpe d'Huez omdat ze bloedfanatiek is en volgend jaar ook mee wil doen aan AD6. Ik had haar al geprobeerd te waarschuwen om die klim niet te onderschatten, haar langste fietsrit ooit is denk ik 10km vlak, en daarom de eerste bocht als doel gesteld, dat is ongeveer 800 meter aan 11%. Die heeft ze gehaald, maar op haar tandvlees. Toch nog maar een paar jaartjes trainen denk ik
De week erop nog een all-mountain MTB gehuurd en in de donder, bliksem en tussen wolken een downhill enduro route gedaan vanaf Alpe d'Huez. Dat hoort natuurlijk niet in dit topic, maar wat is dat extreem vet! Wegens gebrek aan liften (gaan niet tijdens onweer) vanaf Huez maar weer omhoog gefietst over het asfalt en ondanks de enorm meewippende achtervering (was niets te locken) en lompe MTB toch nog een veel snellere tijd neergezet tijdens die laatste km's dan de week ervoor op de racefiets. Ik functioneer echt veel beter in de kou.
Ik heb maar een paar keer gefietst aangezien ik niet zoals Havana één koter naast de tent heb springen, maar drie, waarvan twee ADHD-ers en ook een vrouw die graag wil hiken met mij en shoppen enzo
Eerst in Bourg d'Oisans voor twee dagen een racefiets gehuurd, was slechts 28,- per dag en ik heb er drie dagen op kunnen fietsen, omdat ik hem pas rond 18:00u had opgehaald. Was een Giant Defy met recente Sora 3x9 groep. Prima ding, lekker degelijk en het goedkoopste wat ze hadden. Ik vond het echt onnodig om op een duur carbonnen ding te gaan rijden voor een godsvermogen, terwijl ik dat de rest vh jaar lekker thuis kan doen. Dat Sora viel me eigenlijk ook goed mee, alleen weet ik nu zeker dat ik blij ben met mijn eigen compact groep en geen triple, want dat vind ik toch wel vrij verrot qua kettinglijn. Met een 30-25 als lichtste verzet heb ik dan alsnog een zwaarder verzet dan mijn eigen 34x30, terwijl twee voorbladen verder natuurlijk alleen maar voordelen heeft.
Eerste avond alleen ff de Ornon over naar de camping in Valbonnais. Dankzij wind tegen 4min trager dan vorig jaar, maar het voelde wel goed.
32km en 680hm
Volgende dag een rondje over de Col de Parquetout, dat was een ander pak mouwen. 7km lang aan bijna 10% gemiddeld. Het grootste deel in het midden tot boven was het non-stop 11-12-13-14%. En het was bloedheet in de zon, ik ging echt kapot. De col heeft zijn naam (Parkeert alles/iedereen) eer aangedaan, want voor het eerst in mijn wielercarrière heb ik tweemaal moeten stoppen om bij te komen onderweg

37km en 1035hm
De dag daarna mijn koninginnenrit, dat was een groot deel van de Touretappe, die ook langs Valbonnais kwam. Vanaf daar de Ornon over (makkelijke kant Z-N), Alpe d'Huez, Sarenne, achter afdalen en via Mizoën weer terug naar Bourg d'Oisans. Ik heb het wel bij één keer Alpe d'Huez gelaten vandaag, weer compleet gesloopt door de hitte en ik vrees toch ook een matige vorm. Twee keer moeten bijvullen tijdens de klim, vier bidons leeg alleen al tijdens die klim. Ik kon me niet meer voorstellen hoe ik dat ooit zes keer op een dag heb kunnen doen en dan ook nog sneller dan deze keer. De Sarenne daarna is echt schitterend! Heel mooie en woeste vallei, compleet andere wereld dan het circus op Alpe d'Huez. De klim zelf is niet zwaar, eerst een paar kilometer licht stijgen en alleen de laatste km gaat het naar 9%

De beruchte afdaling daarna was goed te doen als je maar een beetje oplet. Wegdek was behoorlijk verrot en er waren inderdaad haarspelden met lekkere afgronden, zonder vangrail. Daarom uiteraard rustig aan gedaan.

Laatste stuk in het bos is veel makkelijker, daar waar Riblon de bosjes in reed is echt heel overzichtelijk en daar kun je toch wel hard.
Laatste rechte stuk naar Bourg ff lekker tijdrit tempo op de fietsstrook, omdat de benen eindelijk goed voelden.
83km en 2160hm
Direct hierna vrouw en kinderen ontmoet bij de supermarkt en dochterlief (net 8 jaar) kennis laten maken met de Alpe d'Huez omdat ze bloedfanatiek is en volgend jaar ook mee wil doen aan AD6. Ik had haar al geprobeerd te waarschuwen om die klim niet te onderschatten, haar langste fietsrit ooit is denk ik 10km vlak, en daarom de eerste bocht als doel gesteld, dat is ongeveer 800 meter aan 11%. Die heeft ze gehaald, maar op haar tandvlees. Toch nog maar een paar jaartjes trainen denk ik
De week erop nog een all-mountain MTB gehuurd en in de donder, bliksem en tussen wolken een downhill enduro route gedaan vanaf Alpe d'Huez. Dat hoort natuurlijk niet in dit topic, maar wat is dat extreem vet! Wegens gebrek aan liften (gaan niet tijdens onweer) vanaf Huez maar weer omhoog gefietst over het asfalt en ondanks de enorm meewippende achtervering (was niets te locken) en lompe MTB toch nog een veel snellere tijd neergezet tijdens die laatste km's dan de week ervoor op de racefiets. Ik functioneer echt veel beter in de kou.
Op de site van AD Adventure staat ie volgens mij niet voor dat bedrag...LuPo schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 12:11:
Ik las op het Fiets forum dat de CAAD10 met 105 te koop is voor 725 euro bij AS Adventure. http://www.fiets.nl/forum...hp?f=2&t=38822&start=4284
http://www.asadventure.co...ts.detail&code=7111d20014
als ze een prijs die niet de cannondale advies prijs is op hun site zetten: dag dealerschapDeFeCt schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 04:17:
[...]
Op de site van AD Adventure staat ie volgens mij niet voor dat bedrag...
http://www.asadventure.co...ts.detail&code=7111d20014
Ik hou er niet zo van om in herhaling te vallen. Maar omdat ik denk dat andere mensen hier misschien ook wat aan kunnen hebben stel ik m'n vraag gewoon brutaal nog een keer
:
http://static.bike-compon...622dde05722de4f37684.jpeg
Ik zou natuurlijk nog een set schoenplaatjes kunnen kopen, maar als ik daar dan onverhoopt weer een boutje van kwijtraak is ook zo zonde. De boutjes zie ik nog wel op verschillende sites. Maar de rechthoekige plaatjes kan ik niet los vinden:Peetman schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 16:51:
Kwam er gisteren achter dat een van de boutjes + het rechthoekige plaatje van 1 van mijn SPD-SL schoenplaatjes verdwenen is. Nou zijn de plaatjes zelf nog prima. Iemand een idee of ik die boutjes/rechthoekige plaatjes ergens los kan krijgen?
al bij een LBS geweest? die zal ze best wel hebben liggenPeetman schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:25:
Ik hou er niet zo van om in herhaling te vallen. Maar omdat ik denk dat andere mensen hier misschien ook wat aan kunnen hebben stel ik m'n vraag gewoon brutaal nog een keer:
[...]
Ik zou natuurlijk nog een set schoenplaatjes kunnen kopen, maar als ik daar dan onverhoopt weer een boutje van kwijtraak is ook zo zonde. De boutjes zie ik nog wel op verschillende sites. Maar de rechthoekige plaatjes kan ik niet los vinden:
dingen heten trouwens spd-sl cleat washers
[ Voor 3% gewijzigd door cybermans op 13-08-2013 08:38 ]
Naar de LBS of als alles per se via internet moet dan een nieuw setje schoenplaatjes bestellen en die boutjes en plaatjes gebruiken. Diezelfde boutjes en plaatjes dan ook weer bij dat nieuwe setje gebruiken als het huidige setje schoenplaatjes versleten is. Zorg er in ieder geval voor dat je e.e.a. goed vastdraait. Ik fiets nu al heel wat jaren, maar zo'n boutje is nog nooit los gegaan.Peetman schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:25:
Ik hou er niet zo van om in herhaling te vallen. Maar omdat ik denk dat andere mensen hier misschien ook wat aan kunnen hebben stel ik m'n vraag gewoon brutaal nog een keer:
[...]
Ik zou natuurlijk nog een set schoenplaatjes kunnen kopen, maar als ik daar dan onverhoopt weer een boutje van kwijtraak is ook zo zonde. De boutjes zie ik nog wel op verschillende sites. Maar de rechthoekige plaatjes kan ik niet los vinden:
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Als het echt niet lukt, dan stuur me even een DM. Moet ik even de kelderbox doorzoeken, maar ik moet er nog een paar hebben liggenPeetman schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:25:
[...]
Hier wel hoor. En die zaten echt goed vast. Daarna alles met blauwe loctite vastgezet. Nooit meer last gehad.argro schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:42:
[...]
Zorg er in ieder geval voor dat je e.e.a. goed vastdraait. Ik fiets nu al heel wat jaren, maar zo'n boutje is nog nooit los gegaan.
Leuk verhaaltje
Iets anders; ik zie hier nu twee foto's voorbij komen van fietsen met prachtig schone kettingen. Hoe krijgen jullie dat voor elkaar? De ketting blijft bij mij altijd redelijk donker van kleur, Ben net van smeermiddel geswitched, had Cyclone nu Morgan Blue en beide druppelaars.
Nieuwe ketting ontvetten met lampenolie o.i.d. Dan Squirtlube gebruiken als smeer (of een andere smeer op wasbasis). De ketting na een rit (of meerdere) schoonmaken met een droge doek en opnieuw Squirtlube aanbrengen. Zowel ketting als cassette worden dan niet meer zwart maar blijven tot op zekere hoogte glimmen. Nadat je er een droge doek overheen hebt gehaald glimt alles sowieso weer.wackmaniac schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:56:
[...]
Iets anders; ik zie hier nu twee foto's voorbij komen van fietsen met prachtig schone kettingen. Hoe krijgen jullie dat voor elkaar? De ketting blijft bij mij altijd redelijk donker van kleur, Ben net van smeermiddel geswitched, had Cyclone nu Morgan Blue en beide druppelaars.
Aangezien de zomer weer ten einde begint te lopen.....
Hoe blijf ik doorrijden qua kleding?
Wat heb ik nu:
- 2x Korte broek van Giordana
- 2x Ondershirt zonder mouw
- 2x Korte mouw zomershirt (Craft en nog iets)
- FW11 Arm en beenstukken van Mavic
Nu denk ik dat ik het begin van de herfst wel redelijk door ga komen zo, maar dan? Er is zo veel keus! Waar ik aan zat te denken was sowieso een thermo ondershirt met lange mouwen en daar mijn zomershirtje op doen en dan een jack. Zijn er zaken waar ik op moet letten?
Qua broek weet ik het ook niet. Ik hoor verschillende verhalen dat men broeken over zomerbroeken heen doet. Of heeft een lange broek echt meerwaarde? Daarnaast heb ik sowieso dan nog muts/handschoenen/overschoenen/sokken nodig.
Het gaat er om dat ik voor zo min mogelijk budget toch lekker door kan ploegen (zowel weg als pad). Hoe meer geld ik bespraar, de meer kan ik in een nieuwe fiets stoppen
Wat heb ik nu:
- 2x Korte broek van Giordana
- 2x Ondershirt zonder mouw
- 2x Korte mouw zomershirt (Craft en nog iets)
- FW11 Arm en beenstukken van Mavic
Nu denk ik dat ik het begin van de herfst wel redelijk door ga komen zo, maar dan? Er is zo veel keus! Waar ik aan zat te denken was sowieso een thermo ondershirt met lange mouwen en daar mijn zomershirtje op doen en dan een jack. Zijn er zaken waar ik op moet letten?
Qua broek weet ik het ook niet. Ik hoor verschillende verhalen dat men broeken over zomerbroeken heen doet. Of heeft een lange broek echt meerwaarde? Daarnaast heb ik sowieso dan nog muts/handschoenen/overschoenen/sokken nodig.
Het gaat er om dat ik voor zo min mogelijk budget toch lekker door kan ploegen (zowel weg als pad). Hoe meer geld ik bespraar, de meer kan ik in een nieuwe fiets stoppen
Mooie drager! Kunnen daar twee fietsen op?havana schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 20:20:
Spinder Falcon gekocht via MP!
[afbeelding]
Ik zou beginnen met overschoenen (die neopreen units zijn echt warm, maar niet meer bruikbaar bij +12 graden), een paar skisokken en handschoenen met lange vingers. Verder werken met laagjes van je bestaande fietskleding. Mocht het nou toch te koud worden dan moet je een jack, maar een normaal windjack is in de winter (<7 graden) vaak ook te koud, dat is lastig, ik zit daar ook nog mee.DjVe schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:50:
Prima hoor, drie uur is goede duurtraining. Zou niet te veel naar gemiddelde snelheid zien.Rick13 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 23:07:
Laat ik mij ook is storten in dit topic!
Is dit erg slecht?

[ Voor 11% gewijzigd door TheCrius op 13-08-2013 10:31 ]
Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily
Werk zelf met laagjes, als het echt koud is rijd ik met:DjVe schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:50:
thermoshirt lange mouwen
shirt met korte mouwen
shirt met lange mouwen (gevoerd)
windvanger
kortebroek + langebroek (gevoerd)
handschoenen en overschoenen
Whatever.
Zoals Harmen al meld... werk met laagjes want dit houd beter je lichaamswarmte vast dan 1 dikke trui oid.
Begin vorig jaar heb ik nog met 5 graden rond gereden en toen reed ik met:
- gevoerde lange broek
- zomer ondershirt (korte mouw)
- winter/herfst (zonder windstopper oid) ondershirt (lange mouw)
- normaal fietsshirt met korte mouw (heb geen lange)
- een fietsjack (geen directe windstopper)
- handschoenen en overschoenen (en goede warme maar normale sport sokken)
Qua ondershirtjes probeer ik altijd goede qualiteit te kopen, heb momenteel alleen maar Craft want ik wil gewoon goed warm blijven. Craft heeft bijvoorbeeld meerdere versies met lange mouw, ik zou eens gaan kijken wat er allemaal is.
Wat betreft arm en beenstukken, ik heb ze maar gebruik de beenstukken niet vaak omdat ik een gevoerde lange broek heb. Ik vind dit erg lekker omdat mn hele benen warm blijven ipv alleen het deel waar de beenstukken overheen zitten (heb geen gevoerde korte broek).
Begin vorig jaar heb ik nog met 5 graden rond gereden en toen reed ik met:
- gevoerde lange broek
- zomer ondershirt (korte mouw)
- winter/herfst (zonder windstopper oid) ondershirt (lange mouw)
- normaal fietsshirt met korte mouw (heb geen lange)
- een fietsjack (geen directe windstopper)
- handschoenen en overschoenen (en goede warme maar normale sport sokken)
Qua ondershirtjes probeer ik altijd goede qualiteit te kopen, heb momenteel alleen maar Craft want ik wil gewoon goed warm blijven. Craft heeft bijvoorbeeld meerdere versies met lange mouw, ik zou eens gaan kijken wat er allemaal is.
Wat betreft arm en beenstukken, ik heb ze maar gebruik de beenstukken niet vaak omdat ik een gevoerde lange broek heb. Ik vind dit erg lekker omdat mn hele benen warm blijven ipv alleen het deel waar de beenstukken overheen zitten (heb geen gevoerde korte broek).
Het is pas augustus hoor, hoop toch nog wel minimaal een maand kort/kort te kunnen blijven rijden ;-)
Yes. Stadsfietsen of racefietsen, maakt niks uit. Je hebt trouwens ook een Falcon voor 3 fietsen en ook nog een model voor één fiets, de Kolibri. Die laatste had ik al in m'n bezit, ideaal apparaatje is dat. Helaas wordt deze drager niet meer gemaakt.
@ TheLemon
Mooi verhaal! BTW: 28 euro pd voor een fiets met Sores vind ik echt niet goedkoop. Op Gran Canaria huur je voor 16 euro een vrijwel nieuwe CAAD10 met Shimano 105. Triple of compact, net wat je wil.
[ Voor 24% gewijzigd door havana op 13-08-2013 12:07 ]
Bij de sportschool gevraagd: de manager is bereid om zaterdagmiddag de 31e om een uur of 16.00 de deur te openen (ze zijn dan dicht) , zodat we daar kunnen douchen na de GoT tocht.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Bij Hopmans zijn de Assos Uno en Mille in de aanbieding. Het gaat alleen om de kleuren, zwart is niet in de aanbieding. 79 euro voor de Uno en 99 euro voor de Mille.
GoT tocht?? Wie wat waar en wanneer?
zaterdag de 31ste augustus denk ik
[ Voor 40% gewijzigd door Equator op 13-08-2013 13:37 ]
Heb ook nog even (net) gekeken of ik toch misschien niet mee kan de 31e. Conditioneel zou ik het misschien kunnen halen maar die dag is al helemaal vol
. Volgende keer weer!
Dat denk ik ookEquator schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:36:
GoT tocht?? Wie wat waar en wanneer?
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Topic van de vorige GoT tocht: Wielren meet
[ Voor 9% gewijzigd door matthijsln op 13-08-2013 15:13 ]
Thx! Mailtje gestuurd voor een witte Mille in maat L. Hopelijk nog leverbaar.LuPo schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:24:
Bij Hopmans zijn de Assos Uno en Mille in de aanbieding. Het gaat alleen om de kleuren, zwart is niet in de aanbieding. 79 euro voor de Uno en 99 euro voor de Mille.
Mr Angry, Harmen en Griffin bedankt voor jullie antwoord. Ik denk dat ik dan toch ga voor een lange broek + lang termisch ondershirt + jack met windstopper. Dan kan ik mijn zomershirt gewoon blijven gebruiken als laagje en mocht dat wat frisjes worden kan ik altijd nog een shirt met lange mouwen halen. Overschoenen/dikke sokken en fatsoenlijke handschoenen waren al duidelijk
Hier even op terugkomend - ben idd ff langs de huisarts gegaan, die me meteen doorverwees naar het ziekenhuis voor allerlei bloedprikjes en ze gingen grafiekjes maken van mn hart met allerlei sensoren. Niet vervelend, op een bed gaan liggen en een meisje van begin 20 sluit de kamer af, smeert je in met een soort gel... om vervolgens sensoren erop te plakkenshoombak schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 12:31:
[...]
Pijn op de borst? Zou ik gelijk naar laten kijken, zeker als je aangeeft je niet echt ingespannen te hebben
Hopelijk gaat het allemaal soepel, anders zou dit het derde jaar op rij zijn dat ik vanwege medisch gedoe niet gewoon eens wat kilometers kan maken op mn fiets. Mocht het niet meer gaan hang ik mn fiets echt aan de wilgen, zoekt iemand nog een Cannondale met 66cm frame?
Tip uit het budget segment: bij elke sportzaak hebben ze van dat dikkige thermospul, als broek en als shirt met lange mouwen. Meestal zwart, dus als je wielrenbroekje ook zwart is valt het niet opDjVe schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:50:
[ Voor 25% gewijzigd door Widow op 13-08-2013 20:53 ]
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Advert: Boys, iemand die hier nog op zoek is naar een Polar voor gericht trainen? Ik verkoop mn RCX5-bike aangezien ik niet aan die borstband kan wennen tijdens t mountainbiken.
Speciale vaste prijs voor tweakers: €150,- ex verzenden. Meer info:
http://link.marktplaats.nl/707053036
DM of mail me bij interesse!
Speciale vaste prijs voor tweakers: €150,- ex verzenden. Meer info:
http://link.marktplaats.nl/707053036
DM of mail me bij interesse!
Thnx! Ga ik zeker even naar kijken (hoewel mijn arm en beenstukken prima blijven zitten)Widow schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:46:
[...]
Tip uit het budget segment: bij elke sportzaak hebben ze van dat dikkige thermospul, als broek en als shirt met lange mouwen. Meestal zwart, dus als je wielrenbroekje ook zwart is valt het niet opop die manier heb je lange mouwen en een lange broek, en krijg je niet dat gedoe wat je met arm en beenstukken hebt dat ze afzakken.
Zoals het er nu naar uitziet kan ik ook aanwezig zijn de 31e! Er is geen speciaal topic geloof ik hè?
P.S. Armstukken en beenstukken zakken niet af, als dat wel gebeurt heb je of te grote gekocht of hele slechte. Er gaat gewoon niks boven arm- en beenstukken en ze kosten ook geen drol.
P.S. Armstukken en beenstukken zakken niet af, als dat wel gebeurt heb je of te grote gekocht of hele slechte. Er gaat gewoon niks boven arm- en beenstukken en ze kosten ook geen drol.
[ Voor 50% gewijzigd door havana op 14-08-2013 08:08 ]
Is er ergens een lijst van fatsoenlijke racefiets verhuurders in binnen en buitenland?
(of anders idee dat in de TS te gaan opnemen)
(of anders idee dat in de TS te gaan opnemen)
Of je hebt dunne armen / benen. Ik kan mij bijvoorbeeld best voorstellen dat Froome moeite heeft met het selecteren van de juiste armstukken. Armstukken die bij hem mooi strak zitten komen waarschijnlijk niet eens tot halverwege de onderarm, zo klein.havana schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 08:07:
Begrijp ik goed dat je een thermobroek onder de koersbroek doet? Dat is echt een no-go. Een laagje tussen zeem en zitvlak is niet hoe het hoort, en niet voor niets.Widow schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:46:
[...]
Tip uit het budget segment: bij elke sportzaak hebben ze van dat dikkige thermospul, als broek en als shirt met lange mouwen. Meestal zwart, dus als je wielrenbroekje ook zwart is valt het niet opop die manier heb je lange mouwen en een lange broek, en krijg je niet dat gedoe wat je met arm en beenstukken hebt dat ze afzakken.
[ Voor 35% gewijzigd door argro op 14-08-2013 08:39 ]
Ik kan me niet voorstellen dat sky niet gewoon de maten voor froome laat maken in de juiste kleuren.
Verwijderd
het was volgens mij ook gewoon bij wijze van... Mensen met armen zoals froomecybermans schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 08:39:
Ik kan me niet voorstellen dat sky niet gewoon de maten voor froome laat maken in de juiste kleuren.
Ongetwijfeld, maar het was even als voorbeeld om aan te geven dat het niet altijd zwart-wit is.cybermans schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 08:39:
Overigens zie je bij de profs dat de mouwtjes van de shirtjes steeds langer (en strakker) worden, tot net boven de elleboog. Ik neem aan dat aerodynamica daarin een rol speelt? Of is het esthetica? Ik vind het er wel luxe uitzien, maar het kan inderdaad bijna niet anders dan dat ieder shirt op maat gemaakt moet worden om het zo mooi strak te krijgen.
Shirts rijden allemaal in maatshirts, dus vandaar dat de boel veel beter zit dan bij ons toeristen. Ze kunnen ook zelf de lengte van de shirts en pijpjes aangeven. Bepaalde renners kiezen voor bijvoorbeeld voor korte pijpjes, zoals Hoogerland en Voeckler. En ook korte shirts zie je wel, bijvoorbeeld Roelants.
Pffff, gisterenavond ging het twee keer bijna mis. Eerst ging er een e-fietser op volle snelheid de voorrangsweg op waar ik op zat. Gelukkig ging hij uiteindelijk dezelfde kant op als ik en kon ik 'erop en erover'. Als ie rechtdoor of erger nog linksaf was gegaan, was ik er vol bovenop geknald, terwijl ik al inhied omdat ik het niet vertrouwde. 10 minuten later kwam me in een rechterbocht een bejaarde op een scooter tegemoet, op mijn weghelft. Alweer geluk, ik remde en kon naar de buitenbocht uitwijken, hij pakte in paniek nog verder de binnenbocht.
If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA
Als je 2m05 bent, zijn ze nooit lang genoeg, en sluiten ze dus niet aan op sokken of handschoentjes die ik draag in de winter. Nadeel van lang zijnhavana schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 08:07:
Zoals het er nu naar uitziet kan ik ook aanwezig zijn de 31e! Er is geen speciaal topic geloof ik hè?
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Verwijderd
mhhh dat strava is helemaal niet leuk
Ernstig verslavend
, een paar ritjes er in gezet, aanrader.. ik gebruik fietstijden.nl en export de tijd naar strava.
Ernstig verslavend
Mocht je een wahoo kickr hebben dan is strava nog leuker geworden. Met wahoo segments kan je vanaf je ios device de segmenten narijden (volgens mij worden tegenwoordig hele tour etappes als segment gemaakt)
Eventjes een post voor advies. Ik heb twee "ksyrium elite" velgen waarvan eentje niet 100% meer rond is. Je ziet het niet, maar als je de velg bij de as vasthoudt, dan draait de velg rond totdat het zwaarste punt beneden is. Er zitten overigens geen banden op.
Mijn vraag is nu of het echt nodig is om die velg weer 100% rond te (laten) maken? En zo ja, wat kost gemiddeld het opnieuw uitrichten van een velg bij een lbs? Ik heb nu Mavic Open nogwat maar wil misschien op de Ksyrium gaan fietsen...
Mijn vraag is nu of het echt nodig is om die velg weer 100% rond te (laten) maken? En zo ja, wat kost gemiddeld het opnieuw uitrichten van een velg bij een lbs? Ik heb nu Mavic Open nogwat maar wil misschien op de Ksyrium gaan fietsen...
Wat is nodig? Natuurlijk kun je rond rijden met een slag in het wiel. Echt nodig is het dus niet om het wiel te (laten) richten, tenzij de slag zodanig is dat het wiel nier meer kan draaien. De voorkeur dient echter wel uit te gaan naar een (zo) rond (mogelijk) wiel. Wat de kosten betreft, daar is natuurlijk weinig van te zetten. Is het een hoogteslag? Is het een breedteslag? Hoe groot is de slag? Et cetera. Maar veel meer dan enkele tientjes mag het in ieder geval niet kosten.Anteros schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:45:
Eventjes een post voor advies. Ik heb twee "ksyrium elite" velgen waarvan eentje niet 100% meer rond is. Je ziet het niet, maar als je de velg bij de as vasthoudt, dan draait de velg rond totdat het zwaarste punt beneden is. Er zitten overigens geen banden op.
[ Voor 5% gewijzigd door argro op 14-08-2013 13:56 ]
Kan iemand me even een heads-up geven m.b.t. de meeting? Waar en hoe laat verzamelen?
Verwijderd
Hier kan ik echt hardop om lachen, vooral de droge onderschriften. Froome die naar stuurpennen kijkt.
http://chrisfroomelookingatstems.tumblr.com/
Zonet even een hele mooie en rustige tocht gedaan vanuit Leeuwarden naar Bartelehiem en Buitenpost. 70km. gemiddelde van 25km/h vooral omdat een vriend van mij nog niet zo vaak had gefietst dit jaar, ook wel eens lekker even rustig touren.
http://chrisfroomelookingatstems.tumblr.com/
Zonet even een hele mooie en rustige tocht gedaan vanuit Leeuwarden naar Bartelehiem en Buitenpost. 70km. gemiddelde van 25km/h vooral omdat een vriend van mij nog niet zo vaak had gefietst dit jaar, ook wel eens lekker even rustig touren.
Dat je velg naar het zwaarste punt draait, dat hoort zo, als hij dat niet doet loopt je lager te zwaar. Als het helemaal goed is, zit je ventielgat precies boven (zonder bandje erin dan). Zet die velg eens in een fiets op de kop, draai hem rond en met een lange satéprikker kun je de verticale en laterale afwijking goed zien. Als er dan echt een slag van meer dan een 0.5 - 1mm in zit, dan zou ik hem even laten natrekken. Zou niet meer dan 10-20 euro mogen kosten bij zo'n kleine slag.Anteros schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:45:
M'n Assos T Fi.Uno S5 wit van Hopmans is binnen.
Gisterenochtend factuur gekregen en verzoek om te betalen, gelijk gedaan. Vandaag werd de fietsbroek al bezorgd. Had ik eigenlijk niet verwacht. 
Topprijs!
Topprijs!
Mwah, de normale prijs is 140 euro. Ik vind 79 euro wel meevallen eerlijk gezegd. Dat kosten mijn Giordana broeken ook bijna en het zeem is een wereld van verschil wat ik zo kan voelen. Dit weekend testen!
Voor jarenlange ervaringen moet je bij Havana zijn.
Voor jarenlange ervaringen moet je bij Havana zijn.
Verwijderd
Dat is idd een nette prijs
edit waar hem je hem gekocht ?
edit waar hem je hem gekocht ?
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2013 21:05 ]
Nee, geen webshop maar wel:Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 21:10:
hebben die geen webshop ?
http://www.hopmansfietsgigant.nl/bestellen/
Verwijderd
is dat met bretels of zonder ? goed lezen T is met bretels
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2013 21:23 ]
Ik heb (waarschijnlijk) ook de kraak gevonden waar ik vorige keer over schreef. Na het stuur, zadelpen, snelspanners en pedalen opnieuw gemonteerd te hebben was het geluud nog steeds aanwezig bij links aanzetten. Begon dus serieus bang te worden dat de crank het probleem was. Totdat ik aan de pomp zat en een kraak hoorde (lezyne carbon drive welke bij de bidons zit aan de linkerkant). Bidonhouders eraf, vet op de boutjes, pomphouder ingevet en tussen de bidonhouder en het frame en alles is vooralsnog stil.
Wie weet toch stiekum een signaal dat de pomp niet aan het frame hoort
Wie weet toch stiekum een signaal dat de pomp niet aan het frame hoort
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Gisteren mijn fiets maar eens naar mijn oom gebracht voor eerste inspectie. Ik had sinds ik de fiets had gekocht lawaai in de buurt van mijn achterderailleur. Hij zag gelijk dat speling was in in de cassette. Ik begreep van hem dat het vaker voorkomt bij kleinere cassettes (heb een 8-speed). Ringetje er tussen en hij loopt weer als een zonnetje. Wat verder opviel was dat de ketting erg vet was (had ik ook geconstateerd). Vanavond de fiets weer ophalen. Ik ben benieuwd of hij verder nog tegen 'grote' issues aanloopt. Kan ik zondag tenminste weer lekker fietsen. Toch wel erg verslavend dat fietsen!!
Ik vind 100 euro voor een broek niet prijzig. Mijn eerste Assos kocht ik in 2007 en dat ding gebruik ik nog steeds. OK, hij is wel grijs geworden en de zeem is niet nieuw meer maar hij zit nog steeds prima.
Ik heb 2 dagen geleden het bestelformulier ingevuld voor een witte Mille in maat L maar nog niks gehoord
Ik heb 2 dagen geleden het bestelformulier ingevuld voor een witte Mille in maat L maar nog niks gehoord
Als je ketting erg vettig is (en dus plakt) dan kan je hem eens ontvetten met een ontvetter een doekje/borstel/apparaatje. Goed droogvegen en daarna weer insmeren met wat lube. Na wat uurtjes zal hij in ieder geval niet meer plakken en weer mooi shiny zijn
Ketting ontvetten kan ook met lampenolie (goedkoper als ontvetter). Als de ketting echt vies is kan je deze even een paar uur goed laten weken in de lampenolie. Daarna goed spoelen in water en goed droog maken met doek en even laten 'luchtdrogen'. Daarna weer lube erop.
Ik zit er trouwens aan te denken om met de volgende versie van het topic (moet toch wel een keer een nieuwe komen) uit te breiden met een 'Onderhoud' sectie waar zulke bovenstaande dingen (onderhoud aandrijflijn etc) in kunnen komen. Nu alleen aan jullie de vraag of de tips en tricks kunnen DM'en dan probeer ik er een goede sectie voor de TS van te maken. (ketting is redelijk bekend maar tips voor remmen etc niet). Moet nog even kijken hoe de sectie word gemaakt en of het alleen schoonmaken is of ook daadwerkelijk het sleutelen (de TS moet niet extreem groot worden dus hele uitgebreide uitleg voor vervangen van trapas etc is in mijn ogen te groot).
Gister ben ik zelf nog even weg geweest met een vriend, 33km met 28avg. Onderweg nog wat andere renners voor een bepaald stuk meegepikt en hier samen met die vriend lekker het tempo opgevoerd. Zelfs buitenblad draaien (105 triple) begint voor mij steeds lekkerder te voelen (in begin van ziekteherstel had ik er de power niet voor). Aankomend weekend denk ik maar weer eens een iets langere rit plannen (80ish km).
Ik zit er trouwens aan te denken om met de volgende versie van het topic (moet toch wel een keer een nieuwe komen) uit te breiden met een 'Onderhoud' sectie waar zulke bovenstaande dingen (onderhoud aandrijflijn etc) in kunnen komen. Nu alleen aan jullie de vraag of de tips en tricks kunnen DM'en dan probeer ik er een goede sectie voor de TS van te maken. (ketting is redelijk bekend maar tips voor remmen etc niet). Moet nog even kijken hoe de sectie word gemaakt en of het alleen schoonmaken is of ook daadwerkelijk het sleutelen (de TS moet niet extreem groot worden dus hele uitgebreide uitleg voor vervangen van trapas etc is in mijn ogen te groot).
Gister ben ik zelf nog even weg geweest met een vriend, 33km met 28avg. Onderweg nog wat andere renners voor een bepaald stuk meegepikt en hier samen met die vriend lekker het tempo opgevoerd. Zelfs buitenblad draaien (105 triple) begint voor mij steeds lekkerder te voelen (in begin van ziekteherstel had ik er de power niet voor). Aankomend weekend denk ik maar weer eens een iets langere rit plannen (80ish km).
We kunnen inderdaad wel een schoonmaak sectie maken. Voor echt technische handelingen kan je heel gemakkelijk doorverwijzen naar de site van parktool, daar staat echt bijna alles op.
Laatst kwam ik de filmpjes van Omega Pharma Quickstep tegen over onderhoud: eventueel nuttig om erbij te posten:
het engels van die dude is wel ernstig en aantal special brushes bij het schoonmaken ;-)
het engels van die dude is wel ernstig en aantal special brushes bij het schoonmaken ;-)
Ja, dat is ook gewoon enorme reclame, ik vind dat niet heel geschikt voor de TS.
En hij maakt een brandschone ketting schoon, mooie jongen! Had dan een ketting gepakt na een natte Parijs - Roubaix ofzo
Over filmpjes, global cycling network is mijn favo channel: YouTube: Global Cycling Network
Als je een filmpje tegenkomt van een vegan Australier die 30 bananen per dag eet (durianrider) meteen wegklikken trouwens. Nooit geweten dat Australiers zo irritant konden zijn.
Wil trouwens iemand die fiets (met verstelbaar stuur!) van Cor, onze digitale verkoper, kopen? Dan houden hopelijk die reclames op...
Als je een filmpje tegenkomt van een vegan Australier die 30 bananen per dag eet (durianrider) meteen wegklikken trouwens. Nooit geweten dat Australiers zo irritant konden zijn.
Wil trouwens iemand die fiets (met verstelbaar stuur!) van Cor, onze digitale verkoper, kopen? Dan houden hopelijk die reclames op...
Ik heb die durianrider al een paar keer een massive cunt genoemd op youtube, ik ken weinig mensen die zo het bloed onder m'n nagels vandaan halen. Maar goed, als je elke dag 300km fietst, om te bewijzen dat dat kan op dadels en bananen zit er sowieso een steekje bij je los.
Redelijke dwaas als ik zijn blog zo lees, maar als je op 1 dag 515 km solo doet ben je op zich wel een redelijke bikkel.Not even 5 lawsuits have shut this blog down..the TRUTH must go on..
Niemand? Ik heb op het moment 2x een Elite bidonhouder, lijkt veel op deze maar dan helemaal mat zwart.Graham schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 18:58:
Ik merk dat mijn bidons los schieten (beide houders, zijn overigens hetzelfde) als ik over klinkers ga of over oneven delen van de weg rij waar ik redelijk veel schokken moet opvangen. Ze schieten niet volledig eruit maar wel voor bij het nokje wat ze op hun plaats zou moeten houden totdat ik ze eruit haal. Zelf dacht ik aan iets van isolatie tape te gebruiken om dit te voorkomen maar beste zal andere houders zijn. Herkend iemand dit probleem en wat zou jij aanraden?
Dit topic is gesloten.