Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 90 ... 103 Laatste
Acties:
  • 426.007 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:39
Dat laatste kan ik beamen. Vriend van me had nagenoeg dezelfde fiets gekocht als ik. Mijne was door een mecanicien gebouwd, die van hem door 12Go. Na aankoop fietste hij met de fiets richting huis. Eerste drempel.. BAM, het stuur schiet naar beneden want die zit niet goed geklemd in de stuurpen. Vervolgens het eerste testrondje van een paar km; ketting eraf bij het grootste blad. En dat terwijl ik pas na duizenden kilometers een keer de achterderrie wat heb moeten aandraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb helaas dezelfde ervaring. Bij mij waren zadel en zadelpen niet goed vastgezet en was de derailleur niet goed afgesteld. En ook bij mij vloog de ketting van het grote blad.

[ Voor 17% gewijzigd door De_Klusjesman op 28-07-2013 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Weet iemand nog een goede fietswinkel in of rond de provincie Utrecht? Heb goede ervaring met Roelofs (Arnhem), maar dat is zo ver rijden.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Even zoeken in dit topic - is al een paar keer besproken.

Dupree, EPbike, Cycletrend en Rijwielpaleis Bilthoven zijn aanraders. Bij Dupree moet je geduld hebben maar dan krijg ook wat. Hij werkt uitsluitend op afspraak. Cycletrend is erg service georiënteerd en netjes. EPbike is een kleine zaak met een groot hart voor haar klanten. Bij allen geldt imo dat je een prettige relatie kunt opbouwen.

Vraag: ik hoor vaak dat rijden op een fixie (:X) de tread kan verbeteren. Andere zeggen juist dat het een dooddoener is omdat je verkeerd leert trappen. Heeft iemand ervaring?

[ Voor 18% gewijzigd door FMS op 28-07-2013 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Laatst online: 08-09 09:33
Zware Unit schreef op zondag 28 juli 2013 @ 11:41:
Weet iemand nog een goede fietswinkel in of rond de provincie Utrecht? Heb goede ervaring met Roelofs (Arnhem), maar dat is zo ver rijden.
Dupree zou ik naar toe gaan als je al een fiets hebt of enkele maanden kan wachten op je fiets. Dat laatste was voor mij een probleem. Uit eindelijk ben ik geslaagd bij rijwielpaleis in Bilthoven.

Als ik had kunnen fietsen in de tussentijd had ik waarschijnlijk dupree klant geworden.

[ Voor 9% gewijzigd door cybermans op 28-07-2013 14:24 ]

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Nou, sinds vandaag ben ik ook 'officieel' wielrenner. Na jaren mountainbiken waarbij ik toch vooral op asfalt reed en graag 'snel' wil zit ik al een tijdje erover te denken om op een racefiets te gaan rijden. Vorige week kwam ik op 't lumineuze idee dat m'n pa nog een fiets heeft en daar ben ik vanmiddag een stukje mee gaan rijden: http://app.strava.com/activities/70397654

Nog niks vergeleken met jullie hier maar ik moet nog kleding hebben. Merkte wel de laatste paar km dat de naden in m'n onderbroek enzo begonnen te schuren.

Maargoed. Ga maar 'es sparen voor een eigen (die van m'n vader is net wat te klein) en ondertussen hier op trainen.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
Hydra schreef op zondag 28 juli 2013 @ 14:59:

Nog niks vergeleken met jullie hier maar ik moet nog kleding hebben. Merkte wel de laatste paar km dat de naden in m'n onderbroek enzo begonnen te schuren.

Maargoed. Ga maar 'es sparen voor een eigen (die van m'n vader is net wat te klein) en ondertussen hier op trainen.
Zou ik als eerste investeren in een goede broek en vooral geen onderbroek in die broek dragen!!

[ Voor 28% gewijzigd door cybermans op 28-07-2013 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
cybermans schreef op zondag 28 juli 2013 @ 18:00:
Zou ik als eerste investeren in een goede broek en vooral geen onderbroek in die broek dragen!!
Ja, was ook van plan dinsdag ff wat spulletjes aan te schaffen. Handschoenen, shirt en broek. Helm en schoenen heb ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
Hydra schreef op zondag 28 juli 2013 @ 19:57:
[...]

Ja, was ook van plan dinsdag ff wat spulletjes aan te schaffen. Handschoenen, shirt en broek. Helm en schoenen heb ik al.
Ik gebruik nog een craft cool ondershirt. Idee is dat daar het zweet in komt te zitten en laat verdampen maar dat de wind er niet direct op slaat, waardoor ik geen kou vat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:19
FMS, fixed rijden op de baan heeft mijn zeker geholpen meer op hoge cadans te rijden.

op staat zou ik niet snel met een fixie rijden, dan liever en single speed met freewheel en remmen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Nee op straat fixie rijden spreekt mij ook op alle fronten niet aan. Maar een soepeler tread vind ik belangrijk. Een fixie met remmen zou misschien een optie kunnen zijn, voor om tijdens de hele vroege (=rustige) uren van de dag mee te trainen. Of dan toch de baan opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 13:48
Vanmorgen de Powerbar Take on the Tour badge gehaald op Strava.. Precies in 1 maand 1680 kilometer gereden, was best een heftige challenge deze keer maar wel trots dat ik hem gehaald heb.

Nu klaar voor vakantie, naar Tenerife waar ik 4 dagen een fiets heb gehuurd... Eens kijken of ik de El Teide kan beklimmen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 20:12
M@cer schreef op zondag 28 juli 2013 @ 21:15:
Nu klaar voor vakantie, naar Tenerife waar ik 4 dagen een fiets heb gehuurd... Eens kijken of ik de El Teide kan beklimmen.
Gaaf. Helemaal beklimmen zal niet gaan, de berijdbare weg houdt op bij nivo van de caldera @ ~2400m maar toch een heftige klim vanaf zeenivo. Een voettocht (ipv de kabelbaan) verder naar boven is ook wel gaaf maar tevens off-topic. Foto's svp. :)

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-09 13:04

Pater

Terry Tate

Vanmorgen de Powerbar Take on the Tour badge gehaald op Strava.. Precies in 1 maand 1680 kilometer gereden, was best een heftige challenge deze keer maar wel trots dat ik hem gehaald heb.
Netjes! Kan niet anders zeggen!

Vandaag ook een lekker tochtje gemaakt, 158 km in totaal in mijn eentje. Ik was blij met mijn deuter waterzak die in mijn rugzak zat. Daardoor kon ik lekker doorfietsen in de middle of nowhere zonder mij zorgen te maken over mijn hoeveelheid water.

Strava linkje: http://app.strava.com/activities/70471540

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06 19:52

chario2

Chario2 (818126)

Zware Unit schreef op zondag 28 juli 2013 @ 11:41:
niet helemaal in de buurt, maar bike2build in vlaardingen.

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Laatst online: 14-06 19:52

chario2

Chario2 (818126)

een hele gemene ! je blijft maar steigen, zelf last van de hoogte gekregen (of was ik gewoon verrot :P )

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Vandaag een heerlijk stukje op de racefiets gedaan, iemand nog tips?
http://app.strava.com/activities/70525367

Ik zie trouwens wel iets wat ik niet helemaal snap namelijk het aantal calorieën.
Op mijn Garmin pagina staat die op 1,352, maar Strava geeft maar 718 aan...

[ Voor 42% gewijzigd door FabiandJ op 28-07-2013 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:10
Verder en harder ;) Zonder gein, naar het rijk van Nijmegen fietsen?

Die caloriëntellers zijn bijna pure willekeur. Niets van aan trekken.

[ Voor 24% gewijzigd door Taigu op 28-07-2013 23:59 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:32

Pelle

🚴‍♂️

Taigu schreef op zondag 28 juli 2013 @ 23:58:
Inderdaad. Of de Posbank, of richting Emmerich :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Taigu schreef op zondag 28 juli 2013 @ 23:58:

Die caloriëntellers zijn bijna pure willekeur. Niets van aan trekken.
En aan wat voor afstanden moet ik dan denken? Ik kan wel verder fietsen (de Posbank of de Achterhoek in) alleen op de werkdagen kom ik dan in tijdnood, dan zou ik langere afstanden moeten doen als ik vrij ben.
Tevens zou ik wel harder willen fietsen, maar dit krijg ik met mijn huidige conditie niet rond, een gemiddelde van 30km/u bijv haal ik niet. Dan zal mijn hartslag continue in de 180bpm of hoger zitten en ik weet niet of dat wel gewenst is..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:10
Erg knap hoor :)

Heb de challenge zelf uiteindelijk ook gisteren na een tocht van 228km eindelijk gehaald. Helemaal gesloopt want onderaan de streep toch gemiddeld iedere dag dik 50km moeten trappen.

Die vakantie van je is dan ook wel verdient 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

FabiandJ schreef op maandag 29 juli 2013 @ 09:03:
[...]

En aan wat voor afstanden moet ik dan denken? Ik kan wel verder fietsen (de Posbank of de Achterhoek in) alleen op de werkdagen kom ik dan in tijdnood, dan zou ik langere afstanden moeten doen als ik vrij ben.
Tevens zou ik wel harder willen fietsen, maar dit krijg ik met mijn huidige conditie niet rond, een gemiddelde van 30km/u bijv haal ik niet. Dan zal mijn hartslag continue in de 180bpm of hoger zitten en ik weet niet of dat wel gewenst is..?
Wat wil je eigenlijk? Wil je harder fietsen en/of wil je verder fietsen? Beide vergen eigen trainingsschema's en oefeningen. Veel hierover kun je lezen op internet. Lees bijvoorbeeld iets over D1/D2/D3/weerstand en kies een trainingsschema. De equipement heb je om dat goed te kunnen doen. :)

Als ik jou was zou ik eerst vooral verder fietsen, dat maakt dat je meer kunt zien van de omgeving (voor mij een belangrijke pré van wielrennen). Leer bijvoorbeeld 70-100 km fietsen. Door de weeks (wanneer je minder tijd hebt) kun je dan korte intervaltrainingen doen, waarmee je jouw vermogen (en daarmee als afgeleide de snelheid) kunt gaan verhogen.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogges
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 10:43

Nogges

want 1 keer is nooit genoeg!

Na jaren inactiviteit op triathlon en fietsgebied, ben ik begin dit jaar toch maar weer eens gaan fietsen. Afgelopen weekend voor het eerst in mijn leven met een groepje mee geweest voor een tocht. Daarvoor trainde ik in mijn eentje, en dan voornamelijk korte afstanden. Ik deed de triathlons voornamelijk op mijn loopconditie. Maar nu ik het lumineuse idee heb om Almere dit jaar te gaan, zijn wat extra kilometers op de fiets wel handig..... Zaterdag de Pieter Weening Classic gedaan. Leuk tochtje! En het fietsen met ons triathlongroepje was erg leuk, leuker dan ik aanvankelijk gedacht zou hebben. Ik ga maar eens vaker in een groep trainen.

http://app.strava.com/activities/70121039

You iz one special kid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:20

DjVe

Hatsaflats!

[...]

Ik kom voor mijzelf pas echt lekker op gang na 15 tot 25 kilometer. Die eerste kilometers zijn het zwaarst, daarna wordt het (als je maar blijft eten/drinken) alleen maar makkelijker. Ik probeer die eerste kilometers zoveel mogelijk constant te rijden en te letten op trapsnelheid en ademhaling. Na die eerste kilometers een fijn klimmetje pakken en jezelf helemaal geven. Daarna ben ik over mijn eerste adem heen en kan ik met gemak 80/90 km doen met een gemiddelde rond de 30km/u (solo).

De wegen om Duiven zijn overigens erg saai en ik zou je inderdaad aanraden om eens wat verder te gaan (desnoods pak je de auto/ov) richting Nijmegen of de Posbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Knap hoor, de mensen die die Powerbar Take on the Tour badge hebben gehaald :)

Heeft iemand hier wel eens Boogie's Extreme gereden? Ik heb me net ingeschreven voor de 160km versie op 14 september. Was ik alleen gegaan, dan had ik wellicht de 220km variant geprobeerd, maar ik ga nu met 4 collega's waarvan er 2 waarschijnlijk al wel moeite met de 160km variant zullen hebben. Dus het wordt vooral proberen te genieten van de omgeving, en niet perse voor een goede tijd gaan. En veel kopwerk doen voor de rest van de mannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 15:09
Ik zie de meesten hier met strava rijden, en ik gebruik het zelf ook maar is er al een GoT club op strava?

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Laatst online: 03-09 16:19
SnowDude schreef op maandag 29 juli 2013 @ 10:43:
Ik zie de meesten hier met strava rijden, en ik gebruik het zelf ook maar is er al een GoT club op strava?
http://app.strava.com/clu...-of-tweakers-cycling-club

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
Pelle schreef op maandag 29 juli 2013 @ 10:32:
Knap hoor, de mensen die die Powerbar Take on the Tour badge hebben gehaald :)

Heeft iemand hier wel eens Boogie's Extreme gereden? Ik heb me net ingeschreven voor de 160km versie op 14 september. Was ik alleen gegaan, dan had ik wellicht de 220km variant geprobeerd, maar ik ga nu met 4 collega's waarvan er 2 waarschijnlijk al wel moeite met de 160km variant zullen hebben. Dus het wordt vooral proberen te genieten van de omgeving, en niet perse voor een goede tijd gaan. En veel kopwerk doen voor de rest van de mannen.
Daarmee sloot ik mijn eerste wielerjaar af. Ook de 160 km gedaan, rijdend met een dubbel. Dat was niet echt leuk in de Ardennen :F Prachtige tocht verder, en je zal met de 160 vast ook wel aan je trekken komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 13:48
Zit er ook over te denken om de Boogies Extreme te doen als afsluitende tocht van dit jaar..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
[...]

Wat je ook doet, neem mij vooral niet te serieus ;). Daarnaast: blijf vooral genieten van het fietsen, van de omgeving, van je verbeterde conditie en eventueel nieuwe mensen die je leert kennen. Soms zal het tegenzitten vanwege het weer of heb je je dag niet. De keer erop zal alleen maar lekkerder zijn :) Staar je ook niet blind op snelheden/afstanden van anderen.
Of 180bpm gewenst is of niet hangt van meerdere factoren af. Voor mij zou dat inderdaad vrij hoog zijn. Ik heb weinig toe te voegen aan de posts hierboven. Misschien een lamp aanschaffen zodat de tijdsnood minder is? De dagen worden al korter...

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 09:15
Als je weinig conditie hebt, maakt het niet echt uit wat je doet op de fiets. Als je het regelmatig doet, verbetert je conditie. Of dat nu langzaam trappen is of volledig gaan op een uur.
Als je wat langere ritten wil doen, zal je best wel een basis moeten vormen. Hierbij moet je eigenlijk voornamelijk beginnen met kilometers malen op een relatief lage inspanning. Eens die basis er is, ga je de intensiteit ook verhogen .

Maar het belangrijkste (naast veilig thuiskomen) is gewoon plezier hebben. Als jij liever heel diep gaat elke keer voor een uur omdat je dat leuker vindt en dat beter in jouw tijdsschema past, dan moet je dat doen. Als je lange ritten aan 20 per uur doet tegen jouw goesting, gaat die fiets te vaak thuis blijven staan. En gemiddeldes ook niet vergelijken met sommige ervaren fietsers. Gewoon van jezelf bijhouden en je zal wel progressie zien.

Wel een tipje wat ik zelf merk: soms heb je op voorhand weinig zin om te gaan fietsen. Vertrek je dan toch kom je redelijk euforisch thuis en vraag je je af waarom je er ook al weer tegen op zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:19
En gemiddelen vergelijken op basis van getallen heb je ook weinig aan.
Je weet bijvoorbeeld niet hoeveel stoplichten iemand tegen had, of hoeveel wind er stond.
(gisteren best pittig windje tegen toen ik terug richting huis ging bijvoorbeeld)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
We hebben er met een paar man wel eens over gespeculeerd.. Als Garmin nou eens in hun Edge aan 4 zijden een inlaat had die een rotortje of zo aandrijft, het ding weet zijn eigen snelheid en zou dan kunnen uitrekenen wat je aan windkracht had en vanuit welke hoek die kwam. Dát zou ik nou eens zeer welkome data vinden in mijn logs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Gewoon een windmeter bovenop je hoofd zetten ? ;)
Lijkt me alleen erg lastig te meten op een fiets die in beweging is.

[ Voor 41% gewijzigd door DDX op 29-07-2013 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentsfield
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-01-2023
Zaterdag een gazelle exquis gekocht bij 12 go biking. ipv fulcrum 7 heb ik er een setje synchros rp1.5 bijgekregen voor hetzelfde geld. Ik probeer te achterhalen welk gewicht deze wielen kunnen dragen maar kan het niet terug vinden. Iemand hier een idee?

Dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:38
Staat vaak in de user manual die bijgeleverd wordt. 12go had je die mee kunnen geven, maar die zullen ze wellicht weggegooid hebben. Bel ze even of mail syncros.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

partyondude schreef op maandag 29 juli 2013 @ 12:10:
[...]

Daarmee sloot ik mijn eerste wielerjaar af. Ook de 160 km gedaan, rijdend met een dubbel. Dat was niet echt leuk in de Ardennen :F Prachtige tocht verder, en je zal met de 160 vast ook wel aan je trekken komen.
Ok :) Als binnenblad zal ik de 34 dan maar weer even terugzetten. Heb er in ieder geval een hoop zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Kentsfield schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:00:
Zaterdag een gazelle exquis gekocht bij 12 go biking. ipv fulcrum 7 heb ik er een setje synchros rp1.5 bijgekregen voor hetzelfde geld. Ik probeer te achterhalen welk gewicht deze wielen kunnen dragen maar kan het niet terug vinden. Iemand hier een idee?
Het is inderdaad niet makkelijk te vinden. Mocht 12go of Syncros niet snel terugmailen en je wilt toch fietsen. De DT Swiss Tricon wielen lijken er wel erg op. Die specs geven aan voor 18/24 spaaks wielen max. 90k. Let op, dit is slechts een indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Dit jaar heb ik de fiets-liefhebberij weer goed te pakken. En dan begint het toch te kriebelen om mijn huidige fiets, welke ik 4 jaar geleden 2de hands kocht, te vervangen voor een mooier, beter, professioneler exemplaar. Nu adviseerde sommige fietsvrienden me, om me eerst een goed op te laten meten in een LBS met meetapparatuur (wat zo'n 35€ schijnt te kosten). Ik twijfel alleen of dat wel echt nodig is, ik weet namelijk nog niet of ik weer een gebruikte fiets wil aanschaffen of toch eentje vers uit de winkel wil.
Kortom, adviseren jullie een professionele meting? En heb ik wat aan die gegevens als ik opzoek ga naar een 2de hands fiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
Meestal betaal je dat geld alleen als je daar geen fiets afneemt...

Ik heb trouwens nergens betaald voor enige meting. Gewoon eerst naar een lbs gaan en even rond kijken wat je wil en of de prijs je bevalt. Opmeten komt wel bij aanschaf fase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
De meeste meten de standaardmaten die je zelf ook redelijk makkelijk kunt opmeten. Die zijn voldoende om een framemaat te bepalen. Fijnafstelling kun je bij een specialist laten doen of op gevoel. Zal vaak neerkomen op zadel hoger/lager of een andere stuurpen. Als je lekker zit op de huidige, meet die gewoon op. Vergeet vooral de bovenbuis niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Taigu op 29-07-2013 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 21:35
Ik heb sinds het weekend een 2de hands racefiets. Nu ben ik opzoek naar 2 bidonhouders voor aan het frame met klem. Omdat er geen gaatjes in het frame zitten om er een houder op te schroeven. Ik heb universele gevonden zoals deze http://www.fietsweb.nl/ze...gizmo-uni/C33_H226_23119/. Maar volgens mij werkt dat ook met gaatjes in het frame. Bidonbevestiging met klem levert niet veel op bij Google. Bij de fietsenwinkel/maker hadden ze het ook niet.
Heeft iemand hier nog een idee waar ik ze kan kopen.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 21:35

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Die zefal past ook zonder gaatjes volgens mij: http://www.zefal.com/nl/bottle-cages/51-gizmo-universal.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
Net even een uurtje op de fiets gezeten. Beetje jammer dat mijn garmin een mooie fuck up had... volgens garmin reed ik ineens 82,5km per uur... Toch best handig die speed en cadence sensor...

Route die ik op mijn 910 had gezet was ook niet helemaal een succes, elke keer was ik volgen de garmin van de route af (had de route gemaakt met gpsies) en dat was best irritant (hebben de 800/810's dat ook?)

http://app.strava.com/activities/70737459 (fuck up is bij viaduct rijkstraatweg/stadsbaan)

[ Voor 10% gewijzigd door cybermans op 29-07-2013 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Max volgens strava is toch 64,8 ? (nogsteeds snel maar zou opzich nog kunnen)

Net ook weer rondje gefietst, volgens mij op sommige stukken gewoon windkracht 6 a 7 tegen ofzo.
Weet wat anders dan vorige week en voorspellingen blijft het zo hele week.
Netjes hoor, heb zelf 2e week deze maand te weinig gefietst om het te halen.
Dus kom er niet echt bij in de buurt en om morgen nou 400km te gaan fietsen ;)

[ Voor 47% gewijzigd door DDX op 29-07-2013 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Laatst online: 08:14
cybermans schreef op maandag 29 juli 2013 @ 21:52:
Net even een uurtje op de fiets gezeten. Beetje jammer dat mijn garmin een mooie fuck up had... volgens garmin reed ik ineens 82,5km per uur... Toch best handig die speed en cadence sensor...

Route die ik op mijn 910 had gezet was ook niet helemaal een succes, elke keer was ik volgen de garmin van de route af (had de route gemaakt met gpsies) en dat was best irritant (hebben de 800/810's dat ook?)

http://app.strava.com/activities/70737459 (fuck up is bij viaduct rijkstraatweg/stadsbaan)
Ik heb dat met 800 eigenlijk nooit dat ik van de route af ben tenzij er bijvoorbeeld twee paden vlak naast elkaar lopen en ik per ongeluk in de route de verkeerde heb aangeklikt (of hij heeft hem zelf gekozen op basis van punt 1 en 2). Andere mogelijkheid is als de weg nieuw of gewijzigd is.

Maak mijn routes overigens altijd op connect.garmin.com.

Het is weer even geleden dat ik hier wat gepost heb. Fiets nog wel regelmatig, deze week nieuw stuurlint wikkelen wat hoognodig was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
cybermans schreef op maandag 29 juli 2013 @ 18:25:
Opmeten komt wel bij aanschaf fase...
Klopt, maar momenteel vooral aan het azen op tweede hands fietsen van MP of Kapaza, dus daarvoor wil ik een goed maatbeeld / meting hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
bnijssen schreef op maandag 29 juli 2013 @ 23:54:
[...]

Klopt, maar momenteel vooral aan het azen op tweede hands fietsen van MP of Kapaza, dus daarvoor wil ik een goed maatbeeld / meting hebben.
ehm. begin met je binnenbeen lengte te meten. Want de rest van de ergometrie zal je niet terugvinden op marktplaats...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:19

Neoz

Neoz & Hobbes

Over een week of 2 op vakantie richting Toscane maak ik een tussenstop van een aantal dagen in Bormio, om de Stelvio en de Gavia op te rijden. Tenminste dat is het plan.

Mijn (nieuwe) fiets heeft een 10 speed compact met voor een 52/38 en achter een 11-28 cassette. Ik ben zelf redelijk licht en fiets ongeveer 120 km per week. Is het verstandig om een andere cassette te monteren of ga ik het wel redden op mijn huidige verzet ? Ik kom er niet helemaal uit met alle verzettentabellen etc. dus wellicht kunnen jullie mij advies geven.

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Tenzij je comfortabel fietst op hele lage cadans (probeer eens 52-13 ofzo tegen de wind in voor lange tijd) zou ik het 38 blad, zeker als het toch een compact crank is, vervangen voor kleiner. In principe zal je voor derailleur waarschijnlijk (meeste double/compact modellen zover ik weet) een 16T speling hebben, dus met 52 groot zou je 36 als kleinste kunnen monteren (deze tandverhouding kun je tegenwoordig ook van Shimano standaard geleverd krijgen bij de 11-speed groepen, de 'mid-compact' 52-36, en Sram bood dit verzet al langer aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Ik zit met speling op mijn remhoeven die ik niet direct wegkrijg.
Als ik aan de remhendels trek, heb ik eerst een cm speling voordat er werkelijk aan de kabel en dus de rem wordt getrokken. De rem veert daarna ook niet volledig terug, en blijft dus veelal slepen.

Ik heb het hele kabelwerk al vervangen, maar zonder verbetering. Remmen dan eens gedemonteerd, en de gekrulde veer wat opgespannen, maar dit helpt ook maar even.

Iemand nog ideetjes/oplossingen? (Shimano 105)

[ Voor 16% gewijzigd door .joeri. op 30-07-2013 10:12 ]

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Hydra schreef op zondag 28 juli 2013 @ 19:57:
En gedaan :) Vanochtend een shirt, handschoenen en broek gekocht. Bleek dat er vlak bij m'n werk een grote fietszaak (Riesewijk deventer) zit en daar hadden ze gelukkig ook een pashokje. Kennelijk zijn wielrenkledingmaten afgestemd op kleine franse mennekes en geen grote 'ollanders met wat overgewicht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
.joeri. schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 10:11:
Als ik aan de remhendels trek, heb ik eerst een cm speling voordat er werkelijk aan de kabel en dus de rem wordt getrokken. De rem veert daarna ook niet volledig terug, en blijft dus veelal slepen.

Ik heb het hele kabelwerk al vervangen, maar zonder verbetering. Remmen dan eens gedemonteerd, en de gekrulde veer wat opgespannen, maar dit helpt ook maar even.

Klinkt als geen spanning op de kabel, maar goed ik denk dat je dat al gecontroleerd hebt. Zit er niet gewoon vuil in je remklauw waardoor hij niet helemaal open gaat?

[ Voor 5% gewijzigd door SnowDude op 30-07-2013 11:39 ]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

.joeri., lijkt idd op spanning of weerstand. Had dit zelf ook, heb zelf een nieuwe kabel gemonteerd en hiermee was het opgelost. Zorg ervoor dat je de kabel netjes inkort.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
.joeri. schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 10:11:

toevallig mix van nieuwe en oudere 105 onderdelen? de 5700 reeks remmen heeft volgens mij meer cable pull nodig dan vorige reeksen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Alle onderdelen zijn van hetzelfde jaar, en voordien had ik het probleem niet. Heb er pas de laatste maand last van. Dus dat lijkt me het niet te zijn...

Ik heb zowel binnen- als buitenkabel vervangen, en alles is ook normaal aangespannen. Vuil of zand kan ik dan ook uitsluiten. Spanning of weerstand dacht ik ook, dus heb ik onderstaande krulveer ook wat meer aangespannen. Maar dat hielp maar voor twee keer remmen.
Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/_c-9T2ZUG5t4/TN_5GnpmC8I/AAAAAAAAEho/sIJNRbDsrzk/s400/IMG_8057.JPG

Straks misschien eens het scharnierpuntje opengooien en invetten.

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Als je de rem los laat en hij blijft hangen zit de kabel dan los bij de rem klauw. (even aan het open stuk kabel voelen). En als je dan speling hebt op de kabel, kan je dan de klauw met de hand open trekken?

Als het antwoord in beide gevallen ja is, dan zit het in de klauw, anders is het de kabel of hendel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Laatst online: 31-08 10:48
Vandaag mijn eerste racefiets besteld. Is uiteindelijk een Trek Madone 4.5 geworden (link). Kan hem morgen ophalen.

Afbeeldingslocatie: http://s7d4.scene7.com/is/image/TrekBicycleProducts/87411?wid=1490&hei=1080&fit=fit,1&fmt=jpg&qlt=100,1&op_usm=0,0,0,0&iccEmbed=0

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
DDX schreef op maandag 29 juli 2013 @ 22:00:
Netjes hoor, heb zelf 2e week deze maand te weinig gefietst om het te halen.
Dus kom er niet echt bij in de buurt en om morgen nou 400km te gaan fietsen ;)
Gisteravond toch ff aangemeld om te kijken hoeveel ik nou tekort kwam.
Mis 259km en met weer van vanavond en morgen ook gewoon overdag werken gaat me dat net niet meer lukken.

Dan maar het 75% schildje ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DDX op 30-07-2013 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Verrekt knappe fiets 8)

Vandaag een mooie tocht gemaakt in de Dolomieten.

http://app.strava.com/activities/70903430

Nog even m'n topsnelheid aangescherpt naar maar liefst 92.5 km p/u :X Ik hoef niet meer harder, vond het aardig gek. Omgeving hier is bizar :*) Bijna 75 km gefietst met 2 pittige en een wat minder heftige klim, dus ben aardig aan m'n trekken gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Mooi rondje hoor en dan die segmenten met bijna allemaal een nummertje erachter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Vanavond natuurlijk ff m'n nieuwe outfit testen:
http://app.strava.com/activities/70937569

Nog steeds wel een beetje een houten kont maar het reed echt vele malen lekkerder. Ben helemaal om. Wel een pittig windje vanavond. In de rug is dat erg lekker maar er tegenin voel je 'em wel. Maar wel heerlijk gefietst.
partyondude schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 20:14:
Verrekt knappe fiets 8)

Nog even m'n topsnelheid aangescherpt naar maar liefst 92.5 km p/u :X Ik hoef niet meer harder, vond het aardig gek. Omgeving hier is bizar :*) Bijna 75 km gefietst met 2 pittige en een wat minder heftige klim, dus ben aardig aan m'n trekken gekomen.
Damn, bikkel.

[ Voor 45% gewijzigd door Hydra op 30-07-2013 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verrekt knappe fiets 8)

De Dolomieten zijn prachtig. Ben sinds vorig jaar (5 dagen gefietst, incl. Dolomietenmarathon) groot fan! _/-\o_

Gokje: topsnelheid geklokt in afdaling Fedaia ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verrekt knappe fiets 8)

Nog even m'n topsnelheid aangescherpt naar maar liefst 92.5 km p/u :X Ik hoef niet meer harder, vond het aardig gek.
Ziekelijke snelheid!

Ik heb dit weekend met vrienden in de omgeving van Winterberg gefietst, daar voor het eerst ook echt behoorlijk hard gedaald (84.2 km/h), boven de 80 voelde het niet echt meer heel erg veilig met zwabberende achterband :)
De omgeving is echt prachtig en de duitsers zijn echt super sociaal tegenover wielrenners, met toeteren als ze inhalen etc, de klimmetjes zijn over het algemeen niet stijl en lopen lekker door.. Af en toe heb je wel zo'n verschrikkelijke muur zoals deze met af en toe stukjes van boven de 20%, m'n edge 500 zei zelfs 32% op een gegeven moment tijdens de klim (maar ik waag dat te betwijfelen, dat kan toch bijna niet?)

We hebben niet heel veel kilometers gedaan, omdat sommige in de groep het niet meer aan konden... maar wel leuke hoogtemeters nog gepakt, zeker voor herhaling vatbaar dit..

http://app.strava.com/activities/70671507
http://app.strava.com/activities/70671755

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
Met 5 man in Luz Saint-Sauveur; gister na een nachtje rijden direct Luz Ardiden gedaan. Vandaag Col de Tente en halverwege een obscuur weggetje gepakt wat leidde naar Plateau de Saugué. Kan er op internet niet zoveel over vinden, maar die was Steil! Ik gok dat hij de hele klim niet onder de 10% is geweest. Is geweldig fietsen hier trouwens, maar de overstromingen van eerder deze maand hebben er wel voor gezorgd dat de weg naar Argeles-Gazost over een paar 100 meter is weggeslagen en je dus moet omrijden. En door een verhelijkbaar euvel is de Tourmalet vanuit onze standplaats niet te beklimmen. Van de week dus maar naar de andere kant met de auto en daarvandaan Tourmalet en Aspin.

Toch frapant dat we op de eerste klim direct een groep Amsterdammers tegenkomen op Luz Ardiden :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Jij bent duidelijk bekend daar Pizzaboer, goed gegokt. Ik denk dat daar zelfs wel 100 km p/u haalbaar is, maar dat durf ik niet, ik vond dit al veel te gek. Ik ben hier vorig jaar voor het eerst geweest en helemaal 'hooked', wat een fantastisch gebied zeg <3

Komende weken sowieso nog het Sella rondje, maar zou helemaal mooi zijn als ik het rondje van vandaag omdraai. Dan eindig je met de Fedaia en die 15% stukken klimmen, aardig pittig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik schijt hem al als het harder gaat dan 70 km/u :P

Ik ga me aankomende maanden oriënteren voor een nieuwe racer. Moet weg bij mijn huidige werkgever na jaren trouwe dienst, maar kan direct verder bij een ander bedrijf. Dus dat betekend een leuk zakcentje! Mijn oom is helemaal verknocht van Wilier fietsen en die fiets die hij heeft staan is echt verschrikkelijk mooi (maar met €5500 "iets" boven budget 8)7 ). Maar ze hebben ook iets budget vriendelijkere modellen zoals de Izoard XP. Ter indicatie een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.italworks.nl/images/race/Izoard/izaord_red.jpg

Dit is toch gewoon keiharde porno?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
wackmaniac schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 21:40:
Met 5 man in Luz Saint-Sauveur; gister na een nachtje rijden direct Luz Ardiden gedaan. Vandaag Col de Tente en halverwege een obscuur weggetje gepakt wat leidde naar Plateau de Saugué. Kan er op internet niet zoveel over vinden, maar die was Steil! Ik gok dat hij de hele klim niet onder de 10% is geweest. Is geweldig fietsen hier trouwens, maar de overstromingen van eerder deze maand hebben er wel voor gezorgd dat de weg naar Argeles-Gazost over een paar 100 meter is weggeslagen en je dus moet omrijden. En door een verhelijkbaar euvel is de Tourmalet vanuit onze standplaats niet te beklimmen. Van de week dus maar naar de andere kant met de auto en daarvandaan Tourmalet en Aspin.

Toch frapant dat we op de eerste klim direct een groep Amsterdammers tegenkomen op Luz Ardiden :)
Prachtig gebied, vorig jaar geweest. Tourmalet is best goed te doen trouwens, al is die laatste km wel pittig met 10% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
DjVe schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 21:41:

Ik ga me aankomende maanden oriënteren voor een nieuwe racer. Moet weg bij mijn huidige werkgever na jaren trouwe dienst, maar kan direct verder bij een ander bedrijf. Dus dat betekend een leuk zakcentje! Mijn oom is helemaal verknocht van Wilier fietsen en die fiets die hij heeft staan is echt verschrikkelijk mooi (maar met €5500 "iets" boven budget 8)7 ). Maar ze hebben ook iets budget vriendelijkere modellen zoals de Izoard XP. Ter indicatie een plaatje:

[afbeelding]

wees maar blij dat er geen di2 groep op zit. dan was het extreme porno en dat zouden sommige willen verbieden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 12-09 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

DjVe schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 21:41:

[afbeelding]

Dit is pron
Afbeeldingslocatie: http://racefietsblog.nl/wp-content/uploads/2011/01/flandria-competition-2011.jpg
zucht...en moeilijk verkrijgbaar:(

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Het is nog lang geen winter, maar voor als de tacx weer van stal gehaald moet worden: http://www.engadget.com/2...-oculus-rift-kinect-game/

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 11:41

the_RJ

Banana Hammock!

Super mooi daar inderdaad. Fedaia staat wel bekend om een hoge max. snelheid te halen, één van de weinige keren dat ik op een recht stuk geremd heb door de >100 km/u, kwam een clubgenootje (die wel omschreven kan worden als roekeloos) er nog vol overheen.

Ik heb last minute alsnog een fietsvakantie gepland, weekje richting de bekende klimmen in de Franse Alpen, huisje praktisch onderaan Alpe d'Huez. Zin in!

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Laatst online: 03-09 16:19
Zware Unit schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:22:
Vandaag mijn eerste racefiets besteld. Is uiteindelijk een Trek Madone 4.5 geworden
Mooie fiets! Heb een tijdje op de 4.7 gereden. Echt een heerlijk frame... geniet er van!

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentsfield
Bij mijn nieuwe fiets shimano spd sl pedalen gekocht... dat was niet zo slim zit echt super veel speling op die pedalen als je ze vergelijkt met look keo. hopelijk kan ik ze nog omruilen.

Dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ligt dat aan de pedalen, of aan de ik meen gele schoenplaatjes (6% speling meen ik). De blauwe (vrij nieuw) hebben 1%, de rode 0%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:31
Dan moet je inderdaad deze plaatjes hebben. Ik heb zelf geen last van speling (gebruik het ook niet bewust) maar ga ook eens deze proberen als mijn gele versleten zijn:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xykwmBE.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentsfield
Kippenijzer schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 16:35:
Ligt dat aan de pedalen, of aan de ik meen gele schoenplaatjes (6% speling meen ik). De blauwe (vrij nieuw) hebben 1%, de rode 0%.
Goed punt. kan ik ook nog overwegen dan. Aan de andere kant zijn de cleats van keo veel kleiner en dat vindt ik fijner. ik overleg wel even bij de FM

Dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Vanmiddag bijna van m'n fiets gelazerd. Omdat ik beter ben geworden in 't in- en uitklikken doe ik 't een stuk later. Tja, en toen lukte 't uitklikken niet helemaal. Vlak voordat ik omkieperde kwam 'ie er toch uit gelukkig. Was een knap druk kruispunt ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
holy fuck.... das wel hard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-05 09:40
Geweldig mooi filmpje. Heerlijk om de passie te zien en horen van die kerel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:41

muhda

Time & Space traveler

Mijn fietsje is ook eindelijk binnen, het is een Trek 1.5 2013 model geworden. (Maat 54 - LL =1.77m BBL=80cm)

Gisteren een kleine test ritje gemaakt. Als beginner is dit een mooie binnenstapper. Ik dacht nog wel, dat ik me aan de H2 ergonomie zou ergeren. Maar ik merk er niks van. Het is een trippel - Tiagra (10 speed) uitvoering. Maar de frame is me erg bevallen, vooral de bovenbuis, die gaat van een mooie vierkant-achtig naar een ronde vorm. Dus misschien als de Tiagra groep vervangen moet worden of ik wil upgraden dat ik dan een compact groep (met elektrisch schakelen) er op zet.

De remhendels, die staan mij niet, die had Trek beter in het zwart moeten laten in plaats van zilver. Misschien dat ik dat nog kan veranderen of kan modden. Iemand tips? Nu nog wat kleding, helm, zadeltasje en wat fiets gereedschap aanschaffen. Nu nog normale pedalen er onder gezet, klik pedalen en schoentjes komen later.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5gfylbOBofg3RV5RdkBu188Z/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nha8qeKjI48MDtwqdbrihgzm/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Z57orumWSjUDrd2XDFkL94Gn/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Nice. Waar heb je em gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Vandaag de fiets weer eens goed schoongemaakt.

Fototje voor in de OP.
Afbeeldingslocatie: http://oi42.tinypic.com/15zgoc2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:26
Weet er iemanand een leuk rondje in omgeving Groesbeek (in GPX formaat o.id) ? Minimaal 60km. Het liefst met bijna alle heuveltjes die daar zijn erin. Thnx!

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 12-09 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

roelieboelie schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:49:
Weet er iemanand een leuk rondje in omgeving Groesbeek (in GPX formaat o.id) ? Minimaal 60km. Het liefst met bijna alle heuveltjes die daar zijn erin. Thnx!
http://www.endomondo.com/workouts/200473585/2075436

Alle klimmetjes in de regio :) Mooi rondje, wel ff doorbijten

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ik heb zelf deze een keer in elkaar gedraaid: http://connect.garmin.com/course/3669909
Ik moet 'm nog rijden en ben daar niet bekend, dus je zou even moeten uitvinden of je overal wel kunt rijden. Maar ik denk het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:41

muhda

Time & Space traveler

Bij Kaptein Tweewielers, in Amsterdam (overtoom). Een afstel / servicebeurt krijg je er gratis bij.
Heb toch afgezien van een online aankoop, mede omdat als je vragen hebt of iets wil veranderen niet 1. 2. 3. naar de online toko (terug) kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:18
diverse mooie routes in de omgeving van nijmegen.

http://klimbijnijmegen.com/

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Dit rondje is zeer mooi en goed te fietsen!

http://www.endomondo.com/workouts/185413246/2651354

Bijna alle klimmetjes zitten er in en mocht je nog energie over hebben, dan kan je aan het eind ipv langs de grote weg te fietsen, nogmaals de duivelsberg (oude kleefsebaan) en zelf nogmaals de oude holleweg doen. De klimmetjes in de omgeving van frasselt zijn minder bekend, maar zeer mooi qua omgeving. Je kan hem ook iets pittiger maken door de Kartenspielerweg er nog bij te pakken ipv over Ottersum terug te fietsen. Erg fijne weg met veel interval klimmetjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Zelf wil ik alleen nog een aantal keer in de omgeving Utrecht/Doorn gaan fietsen. Heeft er iemand een aantal mooie routes die zeker aan te raden zijn en/of eventueel zin heeft een rondje mee te draaien?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ik woon zelf in Utrecht, om je een idee te geven van de routes die ik fiets:

http://app.strava.com/athletes/2640030

(Net overgestapt van Endomondo naar Strava)

Je kunt overigens ook hier eens kijken: http://raceshape.com/heatmap/

Global strava heatmap. Kun je zien welke wegen populair zijn (en dus waarschijnlijk goed begaanbaar e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:26
Bedankt voor de routes in omgeveving groesbeek !! Gaat helemaal goed komen komend weekend !!!!!! :D

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Hydra schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 14:22:
Ik woon zelf in Utrecht, om je een idee te geven van de routes die ik fiets:

http://app.strava.com/athletes/2640030

(Net overgestapt van Endomondo naar Strava)

Je kunt overigens ook hier eens kijken: http://raceshape.com/heatmap/

Global strava heatmap. Kun je zien welke wegen populair zijn (en dus waarschijnlijk goed begaanbaar e.d.)
thnx. Zal er vanavond eens goed naar kijken. Ik weet dat er diverse routes lopen in de omgeving van de utrechtse heuvelrug. Ik ben voornemens om dan met de trein te reizen aangezien de fiets niet zo gemakkelijk in de auto past.

daarom ook opzoek naar een mooie startplaats voor aankomend weekend (zaterdag of zondag). Indien er iemand meer is die een ronde wil maken -> DM altijd gezellig...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Kun je je achterbank niet platleggen? Als je dan je voorwiel en achterwiel eruit haalt moet 't passen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:38
Godver de fuck. Die vieze moffen van bike-components hebben gewoon een pakje laten afleveren met die criminelen van selektvracht, dat ik nooit heb ontvangen,zelfs volgens de T&T is het niet aan mij afgeleverd. 220 euro aan fietsonderdelen pleitte. Het onderzoek is afgerond en DHL zegt dat het gewoon bezorgd is en ik ben m'n geld kwijt. Ik was groot fan van BC, heb er in totaal voor bijna 1000e besteld, maar nooit meer. Vieze honden.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Chill. ;)
Verkoper draagt inderdaad het risico en het bewijslast ligt ook bij hem. Je zou het dus verder kunnen zoeken in het onderzoek van DHL - wat zeggen ze precies? Waar baseren ze hun conclusie op? Ik zou het niet zomaar laten liggen, B-C een brief schrijven en vragen om de spullen alsnog te verzenden.

Ik bestel overigens altijd bij Bike24. Top service.
Pagina: 1 ... 90 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.