Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 103 Laatste
Acties:
  • 426.004 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:18
Hydra schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 14:36:
Kun je je achterbank niet platleggen? Als je dan je voorwiel en achterwiel eruit haalt moet 't passen toch?
bank kan wel plat maar is verre van ideaal. past namelijk maar net. En opzich vind ik het ook wel relaxt om even met de trein op en neer te reizen. gaat prima.
MrAngry schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 14:49:
Godver de fuck. Die vieze moffen van bike-components hebben gewoon een pakje laten afleveren met die criminelen van selektvracht, dat ik nooit heb ontvangen,zelfs volgens de T&T is het niet aan mij afgeleverd. 220 euro aan fietsonderdelen pleitte. Het onderzoek is afgerond en DHL zegt dat het gewoon bezorgd is en ik ben m'n geld kwijt. Ik was groot fan van BC, heb er in totaal voor bijna 1000e besteld, maar nooit meer. Vieze honden.
dat is wel heel zuur. Maar wie heeft het bewijs van ontvangst/aflevering dan? Of tekenen de honden van selekt vracht dat voor je af? Anders zou ik dat bewijs gewoon opvragen....Echter blijft het een lastig verhaal. De een beweert dat het geleverd is en de benadeelde partij het tegengestelde...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:53
bike-components is verantwoordelijk voor de levering, vraag ze om bewijs!
Kunnen ze dat niet leveren dan mag je gewoon je geld terug vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
wat staat er precies in de wet kopen op afstand over dit soort "leveringen"

neem aan dat daar ook wel het e.e.a. wordt beschreven over de verplichting die bedrijven hebben naar de consument.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

7:11 BW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 09:33
Weet niet maar als je bij een duitse toko wat koopt, valt dat niet onder duits recht dan?

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MrAngry schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 14:49:
Godver de fuck. Die vieze moffen van bike-components hebben gewoon een pakje laten afleveren met die criminelen van selektvracht, dat ik nooit heb ontvangen,zelfs volgens de T&T is het niet aan mij afgeleverd. 220 euro aan fietsonderdelen pleitte. Het onderzoek is afgerond en DHL zegt dat het gewoon bezorgd is en ik ben m'n geld kwijt. Ik was groot fan van BC, heb er in totaal voor bijna 1000e besteld, maar nooit meer. Vieze honden.
Selektvracht, DHL...zijn dat dezelfde?

PS> Daarom altijd met credit card betalen O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Wolly op 01-08-2013 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:54
DHL paast het over de grens door aan selekvracht om kosten te besparen. Bike components zegt nu dat het enige wat ze kunnen doen is opnieuw een onderzoek laten starten. Super lousy klantenservice. Ik heb de credit card betaling al geprobeerd terug te draaien, daar heb ik echter nog niets van gehoord.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
MrAngry schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 15:35:
DHL paast het over de grens door aan selekvracht om kosten te besparen. Bike components zegt nu dat het enige wat ze kunnen doen is opnieuw een onderzoek laten starten. Super lousy klantenservice. Ik heb de credit card betaling al geprobeerd terug te draaien, daar heb ik echter nog niets van gehoord.
Als de T&T zegt dat het niet is afgeleverd ben je toch klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
De track and trace zegt dat het is afgeleverd terwijl ik niet thuis (was op mijn werk) was aan iemand die erik heet. Ik heet geen Erik, dat is wat ik bedoelde met dat T&T verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:19
Zometeen op naar Amersfoort voor de dinsdag- en donderdagavondcompetitie (start om 19.00, we fietsen om 17.45 uit Ede weg). Zal wel weer een zware avond worden.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:10
koentjuh1987 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 14:30:
[...]

thnx. Zal er vanavond eens goed naar kijken. Ik weet dat er diverse routes lopen in de omgeving van de utrechtse heuvelrug. Ik ben voornemens om dan met de trein te reizen aangezien de fiets niet zo gemakkelijk in de auto past.

daarom ook opzoek naar een mooie startplaats voor aankomend weekend (zaterdag of zondag). Indien er iemand meer is die een ronde wil maken -> DM altijd gezellig...
Zondag DTC toertocht? http://www.dtcnet.nl/cms/...hten/hel-van-de-heuvelrug

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Thnx. ik neem m mee. Bekijk ook nog even een aantal andere rondes.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Hoe staat het met de GoT wielren meeting? Is deze al geweest? Of komt er nog een datum?

Ik woon zelf ook in Utrecht en vind het wel leuk om eens met een klein groepje Utrechters een rondje te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

MrAngry schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 15:40:
De track and trace zegt dat het is afgeleverd terwijl ik niet thuis (was op mijn werk) was aan iemand die erik heet. Ik heet geen Erik, dat is wat ik bedoelde met dat T&T verhaal.
Voor de duidelijkheid: jij hebt een conflict met BC. Selektvracht/DHL heb je niks mee te maken. Jij zegt tegen BC dat je je producten niet hebt ontvangen. Dan hebben zij maar te bewijzen dat dat wel zo is. Dat het afgeleverd is aan iemand die Erik heet terwijl jij op je werk was, is geen geldig bewijs dat het aan jou geleverd is wat mij betreft. Ze zullen het spul dus gewoon opnieuw moeten zenden, of je geld terug. De ruzie met DHL/Selektvracht moeten zij maar aangaan. PS: er is ook nog een kans dat Erik binnenkort een keer aan je deur staat met het pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Thanks, BC gaat helaas niet mee in die redenatie en ik weet niet genoeg van Duits recht om te weten of al deze Hollandse wijsheden van toepassing zijn. Had net wel een brief in de bus dat m'n claim bij de CC maatschappij onder voorbehoud is geaccepteerd, dus ik hoop daar maar op. Ik heb BC al min of meer gesommeerd (alleen dan heel onprofessioneel want ik was/ben laaiend) dat ze me gewoon m'n geld terug moeten geven. M'n laatste communicatie is: 'laat DHL maar bewijzen dat het bezorgd is (handtekening)', daarop hebben ze niet meer gereageerd, daarvoor heb ik driemaal een aanbod gehad om wederom een onderzoek bij DHL in te laten stellen, waar ik geen heil meer in zie nu, maar idd volgens mij ook niet relevant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:25
Wat een ontzettend geklooi inderdaad. Ik ben het helemaal met je eens en ik had hier dus ook nooit meer een euro uitgegeven. (En na het lezen ga ik dat ook niet doen).

Hier een klein rondje gemaakt (gister terug van vakantie). De achterderailleur gooit alleen telkens de ketting naar een ander tandwiel (als de ketting ongeveer op de middelste tandwielen op de cassette ligt. Iemand een idee hoe dit te verhelpen is? De grootste en kleinste tandwielen schakelen we soepel.

Nog een plaatje voor de TS om het af te maken:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/23ku7fn.jpg

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
Aangezien Strava faalde, hier de cijfers voor vandaag vanuit de Dolomieten :) Zes uur netto fietsen, 102 km, 5 beklimmingen (Passo di Pordoi, Passo di Falzarego, Passo di Valparola, Passo di Gardena en de Passo di Sella). Hoogtemeters weet ik niet aangezien m'n GPS vandaag vrij heeft genomen. Met name de Passo di Gardena, die ik nog van vorig jaar ken, is met totaal geen schaduw echt geen pretje. Beloning daarna is het uitzicht bij de afdaling, te bizar. Als afsluiter nog de Passo di Sella opgeharkt, het beste was er onderhand wel vanaf. Morgen lekker een rustdag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:31
Rene schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 19:09: De achterderailleur gooit alleen telkens de ketting naar een ander tandwiel (als de ketting ongeveer op de middelste tandwielen op de cassette ligt. Iemand een idee hoe dit te verhelpen is? De grootste en kleinste tandwielen schakelen we soepel.
Je kan voor zoiets even langsgaan bij je fietsenwinkel of het zelf proberen. Voor uitgebreidere uitleg zoek op rear derailleur adjustment op youtube, maar hoogstwaarschijnlijk moet je de kabelspanning naar je achterederailleur wat bijstellen (het is normaal dat dit na een tijdje nodig is).

Dit doe je door in de kabel die van de rechter schakelhendel naar de achterderailleur loopt de inline cable adjuster (zit soms bij je stuur zodat je dit onder het rijden kan doen) een kwart/halve slag naar links te draaien. Doe dit terwijl de ketting op het verkeerde tandwiel zit tov de schakelindex van de schakelhendel terwijl je de cranks ronddraaidt. Na het draaiden aan de adjuster moet de ketting dan naar het juiste tandwiel gaan. Als je goed oplet moeten de derailleurwieltjes recht onder het juiste tandwiel komen te staan (deze zal eerst iets ernaast hebben gestaan).

N.b. dit gaat uit van een te slappe kabelspanning, dus dat de ketting niet naar een lichtere versnelling (groter tandwiel op de cassette) wil of naar een hogere versnelling wordt gegooid. Is het de andere richting op de adjuster de andere kant opdraaien.

Als dit niet werkt kan het ook een ander probleem zijn zoals versleten derailleur of kabels (check de kabelguide onder je bottom bracket voor vuil). Maar bij een nieuwe fiets is kabelspanning het waarschijnlijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
willy1986 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 17:04:
Hoe staat het met de GoT wielren meeting? Is deze al geweest? Of komt er nog een datum?

Ik woon zelf ook in Utrecht en vind het wel leuk om eens met een klein groepje Utrechters een rondje te maken.
staat nog steeds voor de 31 augustus, toch?

Merde, net op Amersfoort lek gereden na 27 min koers en daarna ploft m'n nieuwe biba ook: scheur in mijn (nieuwe) Conti GP 4000.

[ Voor 15% gewijzigd door StevenK op 01-08-2013 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:19
MrAngry schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 18:52:
Had net wel een brief in de bus dat m'n claim bij de CC maatschappij onder voorbehoud is geaccepteerd, dus ik hoop daar maar op.
Een van de redenen dat je bij voorkeur moet betalen met creditcard.
Meeste creditcards heb je dan aankoopverzekering. (bij ing/mastercard heb ik jaar verzekerering voor schade, verlies en diefstal)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ja wel even zien hoe dat uitpakt, omdat BC blijft beweren dat het pakket gewoon geleverd is, als ze dat ook tegen de cc maatschappij vertellen dan moet ik StevenK van stal halen ;) (no worries steven, grapje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Gelukkig geen ervaring mee maar je zou dan toch zeggen ergens onderweg verloren of diefstal dus recht op vergoeding van creditcardbedrijf ?
Wel keertje gehad dat bedrijf order nooit opgestuurd heeft/niet reageerde, netjes geld terug gehad.

[ Voor 26% gewijzigd door DDX op 01-08-2013 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
matthijsln schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 22:09:
[...]

Je kan voor zoiets even langsgaan bij je fietsenwinkel of het zelf proberen. Voor uitgebreidere uitleg zoek op rear derailleur adjustment op youtube, maar hoogstwaarschijnlijk moet je de kabelspanning naar je achterederailleur wat bijstellen (het is normaal dat dit na een tijdje nodig is).

Dit doe je door in de kabel die van de rechter schakelhendel naar de achterderailleur loopt de inline cable adjuster (zit soms bij je stuur zodat je dit onder het rijden kan doen) een kwart/halve slag naar links te draaien. Doe dit terwijl de ketting op het verkeerde tandwiel zit tov de schakelindex van de schakelhendel terwijl je de cranks ronddraaidt. Na het draaiden aan de adjuster moet de ketting dan naar het juiste tandwiel gaan. Als je goed oplet moeten de derailleurwieltjes recht onder het juiste tandwiel komen te staan (deze zal eerst iets ernaast hebben gestaan).

N.b. dit gaat uit van een te slappe kabelspanning, dus dat de ketting niet naar een lichtere versnelling (groter tandwiel op de cassette) wil of naar een hogere versnelling wordt gegooid. Is het de andere richting op de adjuster de andere kant opdraaien.

Als dit niet werkt kan het ook een ander probleem zijn zoals versleten derailleur of kabels (check de kabelguide onder je bottom bracket voor vuil). Maar bij een nieuwe fiets is kabelspanning het waarschijnlijkst.
Tnx, het was inderdaad de kabelspanning. Kabel stond te slap. Heb net de kabel strakker gezet en ongeveer 20 minuten lopen finetunen en nu schakelt het perfect! Morgen hopelijk in het veld testen of het zo blijft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Hmms klinkt wel leuk om zondag te doen eens wat andere omgeving dan hier in de buurt.
Iemand ervaring met deze tocht, hebben ze bijvoorbeeld waterstops geregeld onderweg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Heb hem nog niet gereden, maar wat ik lees is dat de verzorging onderweg beperkt is. Aan de andere kant rijd je ook niet echt in niemandsland, dus bijvullen zou vast wel ergens moeten kunnen.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Vanmiddag weer richting Belgie, morgen Sean Kelly fietsen. Iemand ervaring met deze tocht?

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ja, leuke tocht, goed volk, goed geregeld, zeer veel waar voor je geld. Onderschat de laatste 30km niet, hoewel ze vlak lijken is het toch nog lang fietsen. Je hebt dan alle klassieke klimmen gehad en dan krijg je nog even 20km+ aan 3% vals plat voor de kiezen.
Het is vaak druk bij de start trouwens, hou rekening met vertraging. Na afloop kan je douchen, dat is best prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Tnx voor de info,
We staan ergens vlakbij op de camping, dus douchen is sowieso geen probleem.
Ik zal rekening houden met de laatste 30km ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Gisteravond nog een rondje gefietst. Kwam totaal niet vooruit, zal wel aan de warmte gelegen hebben. Had het gevoel dat ik totaal niet vooruit kwam, had ook snel verzuring.

Toch weer 62km weg getrapt door de Hunze en Aa. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:25

The Legend

*Plop*

Vandaag als het goed is m'n Caad10 ophalen *O* Beetje te warm om direct kilometers te gaan maken alleen. Ook maar een Edge 500 besteld. Dan gaat m'n Forerunner 305 met cadanssensor naar m'n vriendin, dan kan ze direct letten en trainen op een cadans >90.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
StevenK schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 22:14:
[...]

staat nog steeds voor de 31 augustus, toch?

Merde, net op Amersfoort lek gereden na 27 min koers en daarna ploft m'n nieuwe biba ook: scheur in mijn (nieuwe) Conti GP 4000.
leuk initiatief de 31 augustus. Zelf nog even kijken of ik ook aan kan sluiten...

BiBa kapot? Door de hitte ;-)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Gisteren nieuwe fiets opgehaald!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a5TaA4zQLciK0Kt8cYul7Y66/full.jpg

Voor in de TS :)

Verschil in sturen met m'n oude Koga is een stuk groter dan ik had verwacht. Een handje uitsteken zonder zwabberend frame is toch prettig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 21:32

DjVe

Hatsaflats!

Vind de kleurencombi niet zo heel mooi, maar het is ene knappe fiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
DjVe schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 12:32:
Ik was ook voor de zwarte gegaan idd, maar verder erg mooi. Zit voor mezelf, als 't schip met geld binnen is, te neigen naar een CAAD 8. De 10 is toch wel een aardig stukje duurder.

Maar voorlopig cross ik gewoon nog ff door op de stalen Giant van m'n pa :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:47

vliegnerd

Nintendo fan.

Prachtige fiets, The Legend. Ik vind die groene CAAD10 uitvoering dan weer wel *geweldig*! (Beetje jaloers zelfs :) )

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Thanks! Ik zou normaal gesproken denk ik ook voor zwart zijn gegaan, ik vond deze kleurstelling echter wel lekker fris. Een keer wat anders. Nadeel is dat kleding wat lastiger te matchen is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 19:39
Nieuw achterwiel laten spaken in bilthoven. Rigida dp18, 32 spaaks, fiets rijd nu zo veel lekkerder door de bochten en zwabbert stuk minder, heerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
http://app.strava.com/activities/71838615

Paar dagen terug via Canazei de Passo di Fedaia op en af. Vanaf de andere kant erop is meer de grote jongens klim met stukken van 15% omhoog. Die heb ik dus vandaag gedaan als afsluitende klim, ik ben begonnen met de Passo di Pordoi en die eens sneller gedaan dan voorgaande dagen. En ja, dat deed behoorlijk pijn, maar dan toch vooral de Fedaia. :P Continu die zon op je kop is echt niet fijn. Maar wel gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
DjVe schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 12:32:
smaken verschillen. Ik vind de kleurstelling juist wel heel mooi. Frisse kleurstelling.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Zojuist deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.voordeelmuis.nl/img/gif/1118/1118164.gif

Ingewisseld voor deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.ciclishop.nl/668-thickbox_default/sks-rennkompressor-eva-kop.jpg

Wat en verschil is dat zeg!!! Wel met EVA kop ipv de klassieke kop. (Deze hadden ze niet) Erg blij mee! (Was een kado :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 21:35
Sinds vorige week heb ik een 2de hands Empella Bonfire. Tot nu toe 100km mee gereden. Maar het trapstel kraakt, alleen als ik op het buitenblad zit.
Als ik op het binnenblad rijd heb ik helemaal geen gekraak. Hoe komt dit? Moet ik de cranks er een keer afhalen en schoonmaken en opnieuw invetten? Of is het slijtage. En het is ook meer de linker crank, want als ik daar meer kracht opzet kraakt het harder. Tis een aluminium frame.
Shimano Ultegra groep. Verder rijdt het lekker, had hiervoor ATB van onbekend merk. Gebruik nu ook Strava inplaats van Runkeeper.
Rondje van vandaag: http://app.strava.com/activities/71925914

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Mooi hoor, die caad 10. Neem aan dat je op termijn nog wel wat gaat doen aan de stuurpen?

Vandaag 106km gefietst, morgen nog eens 145. Dat wordt afzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:41

muhda

Time & Space traveler

The Legend schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 12:14:
Gisteren nieuwe fiets opgehaald!

[afbeelding]

Voor in de TS :)

Verschil in sturen met m'n oude Koga is een stuk groter dan ik had verwacht. Een handje uitsteken zonder zwabberend frame is toch prettig :P
Nice, ziet er goed uit. De kleurcombi maakt het af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
Gister de toestand van de weg op de Tourmalet vanuit Luz Saint Sauveur getrotseerd en naar boven gereden. Waren op de Hautacam wat Engelsen tegengekomen die zeiden dat de klim wel te doen was. Dat klopte gelukkig; aardig wat schade en twee stukjes over steenslagachtig spul, maar door de eerdere fietsers en auto's was zo platgedrukt dat het aardig fietsbaar was. Itt vrijdag, 36 graden, was het wat koeler, maar daardoor hingen de wolken nogal laag. We moesten dus door het wolkendek heen klimmen en op zo'n 4 km van de top fietsten we er doorheen ... wow! Dat is de beste doping die er is! In de warme zon en als je het dal inkijkt zie je alleen maar wit.

Afdalen en direct door de Col d'Aspin op en weer via diezelfde Tourmalet terug naar Luz. Pittig dagje.

Nu alleen de Aubisque nog en dan hebben we de grote jongens in de fietsbare omgeving gehad.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:39
Vrijdag een mooi rondje gefietst aangezien ik net terug was van vakantie. 70km in 2,5 uur een nieuw afstandsrecord voor mij. :P In de Holterberg kwam ik achterop bij een andere wielrenner en samen hebben we een heel stuk gefietst, tot bij de Lemelerberg. Achteraf had ik beter een zuidelijk rondje kunnen maken (ipv noordelijk) aangezien er een zuidenwind stond. De terugweg moest ik dus flink harken tegen de wind in. :P
http://app.strava.com/activities/71592612

Op vakantie samen met m'n vriendin nog een dagje Mountainbikes gehuurd. Erg mooie omgeving en redelijk wat hoogtemeters gepakt! Ik moest het wel heel rustig aan doen omdat m'n vriendin geen fietservaring heeft.
http://app.strava.com/activities/68743719

's Avonds ben ik zelf nog even de heuvel opgeknald voordat de fietsen terug moesten naar de verhuurder.
http://app.strava.com/activities/68743644

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Weer terug uit de Provence! Lekker 3 weken met 't gezin gekampeerd en uiteraard ook het nodige gefietst. In totaal zo'n 1000 km gemaakt. Uiteraard ook een paar keer de Ventoux gedaan; van elke kant één keer. De tijden: Bédoin 1.32 (4 min. trager dan PR), Malaucene 1.32 (nieuw PR met 3 min.) en Sault 1.29.

Langere verslagen kan ik wel posten indien gewenst. Heb ze steeds op 't fietsforum gepost.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:47

vliegnerd

Nintendo fan.

Kom maar door havana!

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Rene schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 17:34:
Zojuist deze:

[afbeelding]

Ingewisseld voor deze:

[afbeelding]

Wat en verschil is dat zeg!!! Wel met EVA kop ipv de klassieke kop. (Deze hadden ze niet) Erg blij mee! (Was een kado :))
Een goed pomp maakt de voorbereiding een stuk simpeler. :) Ik ben begonnen met een normale pomp en verloopjes. Nu ik een soortgelijke pomp (SKS met drukmeter) heb, ben ik sneller klaar en weet ik zeker dat de band hard is. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Taigu schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 23:04:
Mooi hoor, die caad 10. Neem aan dat je op termijn nog wel wat gaat doen aan de stuurpen?

Vandaag 106km gefietst, morgen nog eens 145. Dat wordt afzien.
Eerst rustig kilometers maken, misschien in de winter op de Tacx oefenen met een diepere zit en omgedraaide stuurpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik zit met een irritant Strava probleem, en aangezien we hier op tweakers zitten probeer ik het hier maar :)

Onderstaand blok lijkt niet te werken in chrome op mijn thuis pc, met dezelfde versie van chrome op mijn laptop en gesynchroniseerde instellingen werkt het wel. Heb dus al chrome verwijderd, alle settings gewist maar niets helpt. Iemand een idee?
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/3To8k.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
zojuist weer een heerlijk rondje nijmegen - groesbeek e.o. gefietst... Echter zag ik bij thuiskomst dat de sluiting van mijn helm (MET) deels afgebroken is. Iemand suggesties hoe ik dat kan laten maken? Zoals het er nu naar uitziet krijg ik het niet los omdat het gestikt is en niet door elkaar heen is te halen...

zou het namelijk erg zonde vinden om hiervoor een nieuwe helm aan te schaffen (aankoop was destijds ook niet mals...)

suggesties zijn welkom!

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Weer terug uit België, gisteren de Sean Kelly gefietst. Mooie tocht, goed georganiseerd, prachtig weer! De voorspelde onweersbuien trokken 's nachts al over, dus het was de hele dag droog, alleen waren 's ochtends de wegen nog nat.
Deze tocht was toch wel een tikkie zwaarder als Aywaille - Bastogne - Aywaille van 2 weken terug, wat je ook terug ziet in het gemiddelde (26.6 vs 27.9).
Wel m'n PR op de redoute aangescherpt met 1 minuut, staat nu op 7.44.

Over een paar weken de Vélomédiane C.Criquiélion, nu al zin in!

Strava: http://app.strava.com/activities/72030544

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
FMS schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:49:
Vandaag de fiets weer eens goed schoongemaakt.

Fototje voor in de OP.
[afbeelding]
Welke bidonhouders zijn dit? Zien er wel goed uit en passen denk ik ook wel bij mijn wit/zwart/rode Bianchi.
Rene schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 17:34:
Zojuist deze:
[afbeelding]
Ingewisseld voor deze:
[afbeelding]
Haha inderdaad, ik heb gelijk bij m'n racefiets die SKS met EVA-kop genomen want dat gepruts met fietspompen die niet goed werken was ik met m'n stadsfiets al helemaal zat. Sindsdien is banden ff pompen leuk geworden :)

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Merk dat ik nog een lange weg te gaan heb ;) Vandaag weer een rondje gemaakt maar viel vies tegen. Volle bak met wind en regen met bakken uit de hemel (zag net dat er lokaal tot 50mm was gevallen). Afdalen met zoveel water vond ik ook daadwerkelijk eng. Toch 33 kilometer gemaakt met bijna 700 HM!

http://connect.garmin.com/activity/353242289

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
DDX schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 23:47:
[...]

Hmms klinkt wel leuk om zondag te doen eens wat andere omgeving dan hier in de buurt.
Iemand ervaring met deze tocht, hebben ze bijvoorbeeld waterstops geregeld onderweg ?
Zo vandaag de 145km ronde gereden :)
Vertrokken met groepje, uiteindelijk moeten afhaken omdat het me toch echt te snel ging, stuk alleen gefietst en toen laatste 50km nog even met 2 anderen.

http://app.strava.com/activities/72164109

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
The Legend schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 10:36:
[...]

Eerst rustig kilometers maken, misschien in de winter op de Tacx oefenen met een diepere zit en omgedraaide stuurpen :)
Lijkt me niet meer dan normaal met de diepe zit op de caad. Misschien eerst lekker rijden, af en toe een spacer eraf en als je er aan toe bent de spacers er weer op met de stuurpen omgedraaid?

Helemaal gesloopt, 270km in de benen dit weekend. Max dit jaar was 120km in 1 weekend.Flink afgezien, maar voelt wel lekker ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Taigu op 04-08-2013 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de Mollema tocht gedaan! Wat een ongelofelijk goed geregelde tocht was dat! Perfecte route en super weer.

http://app.strava.com/activities/72066222

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:31
DDX schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 19:10:
[...]
Zo vandaag de 145km ronde gereden :)
Vertrokken met groepje, uiteindelijk moeten afhaken omdat het me toch echt te snel ging, stuk alleen gefietst en toen laatste 50km nog even met 2 anderen.

http://app.strava.com/activities/72164109
Perfect fietsweer vandaag dus ook de DTC tocht gereden. Met start vanaf thuis en paar keer pijltjes voorbij rijden uitgekomen op 207 km / ~1634 hm :) De route was erg mooi alhoewel ik alle "hoogtepunten" al wel kende. Tweede deel ging grotendeels over dezelfde wegen als heen waardoor de Grebbeberg, Amerongseberg en het Doornse gat op de terugweg van de andere kant werden gedaan. Voor de afstand eigenlijk te weinig eten meegenomen, maar na wat eten bij een controle ging het weer een stuk beter. Opvallend veel dames (zonder mouwen) die meefietsten in vergelijking met andere toertochten, zal het weer wel zijn 8)
http://app.strava.com/activities/72132994

Een veel betere dag dan vorige week zaterdag toen ik de West Betuwe Tocht heb gereden. Begon ok maar uiteindelijk enorme regen en onweer (was natuurlijk wel voorspeld dus was niet erg slim om te gaan fietsen). Vandaag weer langs het gat in de weg gereden waarbij ik toen onderuit ging :X met een aantal flinke schaafwonden tot gevolg, best pijnlijk de dagen erna. Vandaag gelukkig geen last meer van gehad.
http://app.strava.com/activities/70148178
Vreemd genoeg ben ik de Italiaanse weg die in de stromende regen in een soort bergstroompje was veranderd toen sneller opgefietst dan vandaag 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door matthijsln op 05-08-2013 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Jammer alleen dat ze bij de dtc toch echt alle hoogtemeters willen pakken, daardoor ook soort van mtb paadjes door de bossen.
Idd veel dames vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Laatst online: 02-08 20:54
Winnetou schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 16:14:
[...]

Welke bidonhouders zijn dit? Zien er wel goed uit en passen denk ik ook wel bij mijn wit/zwart/rode Bianchi.
Ziet er uit als Elite (Custom). Bevallen mij prima moet ik zeggen.
DDX schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 21:14:
Jammer alleen dat ze bij de dtc toch echt alle hoogtemeters willen pakken, daardoor ook soort van mtb paadjes door de bossen.
Vaste recept inderdaad. Met name het draaien en keren door Arnhem vind ik dermate vervelend dat ik die tochten niet meer heel hoog op de prioriteitenlijst heb staan.

[ Voor 40% gewijzigd door argro op 04-08-2013 21:47 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Iemand die ik al lang ken, maar met wie ik nog nooit heb gefietst, rijdt tijdritten en het kwam er zo van dat ik gisteren eens een stukje met hem ging trainen. Hij bracht een opzetstuurtje mee, ik mijn enige fiets met een losse stuurpen, waar het opzetstuurtje op paste.
Vooraf had ik verwacht dat het sturen heel erg wennen zou zijn en dat ik na een half uur helemaal kapot zou zijn vanwege de aparte houding.
Vanaf Rhenen kwam ik nog tussen de deelnemers van één of andere toertocht terecht. (Paardenveld, Autoweg, Defensieweg)
Dat is me eigenlijk alles meegevallen. Ik heb tweeënhalf uur gefietst. Nu doet wel alles zeer :(

[ Voor 10% gewijzigd door StevenK op 05-08-2013 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Topicstarter
na 2 weken vakantie en de pc nagenoeg niet aangehad maar weer eens hier kijken. Een hoop nieuwe mensen en een hoop fietsen, stuur even een DM als je in de openingspost wilt van het topic.

Nu ik voor de vakantie weer lekker bezig was met opbouwen heb ik 2.5 weken geleden een spierscheur opgelopen in mn rechterschouder waardoor fietsen niet verantwoord was. Zaterdag voor het eerst weer even rustig op de fiets gezeten en het voelde goed. Ik ga dus vanaf deze week weer eens alles (opnieuw) rustig opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:19

Neoz

Neoz & Hobbes

Zijn er nog mensen die specifiek onderhoud plegen na 1300 km de fiets op de fietsendrager te hebben gehad ? Of tips om de fiets extra te beschermen onderweg ?

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
regulier onderhoud... tjah.. gewoon even alles nakijken. En eventueel de ketting beetje bijsmeren/schoonmaken maar in principe niet. Zoveel heeft de fiets niet te lijden.. hooguit stevig vastzetten en zorgen dat de fietsen dragen de fiets niet verder beschadigd...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Winnetou schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 16:14:
[...]

Meest ganbare bidonhouders op de markt: Elite.
koentjuh1987 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 11:56:
zojuist weer een heerlijk rondje nijmegen - groesbeek e.o. gefietst... Echter zag ik bij thuiskomst dat de sluiting van mijn helm (MET) deels afgebroken is. Iemand suggesties hoe ik dat kan laten maken? Zoals het er nu naar uitziet krijg ik het niet los omdat het gestikt is en niet door elkaar heen is te halen...

zou het namelijk erg zonde vinden om hiervoor een nieuwe helm aan te schaffen (aankoop was destijds ook niet mals...)

suggesties zijn welkom!
Wat is er precies kappot? Sluiting van de helmbanden? Dan koop je toch gewoon een nieuwe. Of is het de sluiting van de helm zelf waarmee je het op je hoofd strak draait?

@Neoz: even nalopen of alles nog strak zit. De vork (draad) van mijn oude Bianchi wil bijvoorbeeld wel eens minder strak zitten na teveel gestuiter.

Tip. Leuk om vandaag te volgen: YouTube: Les Alpes - Trailer
Hij is nu bezig: http://www.mapmytracks.com/events/les-alpes/race/les-alpes1

[ Voor 13% gewijzigd door FMS op 05-08-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meestersleutel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:38
Verwijderd schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 20:31:
Vandaag de Mollema tocht gedaan! Wat een ongelofelijk goed geregelde tocht was dat! Perfecte route en super weer.

http://app.strava.com/activities/72066222
Had je de 100km of de 140km gefietst? Ik en met mij heel veel anderen hadden namelijk de eerste verzorgingspost volledig gemist |:( (heb de 140km gefietst). Verder vond ik het wel een vrij prijzige tocht (€ 22,50) voor wat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Wat kreeg je voor die €22,50? dat is idd erg veel
Sean Kelly fiets je voor €8,- daar heb je 3 verzorgingsposten voor en een goodie (heb ik niet opgehaald, was een paar sokken geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
FMS schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 10:47:

Wat is er precies kappot? Sluiting van de helmbanden? Dan koop je toch gewoon een nieuwe. Of is het de sluiting van de helm zelf waarmee je het op je hoofd strak draait?
de sluiting op de kin... Rest van de helm is nog tip top in orde...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestersleutel schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 10:49:
[...]

Had je de 100km of de 140km gefietst? Ik en met mij heel veel anderen hadden namelijk de eerste verzorgingspost volledig gemist |:( (heb de 140km gefietst). Verder vond ik het wel een vrij prijzige tocht (€ 22,50) voor wat je krijgt.
Ja dat was nogal onduidelijk. Maar in de beschrijving stond het wel goed genoemd. Ik deed de 100 kilometer, moest er nog 30 bij fietsen van en naar het hotel. De verzorging vond ik wel goed. En vergeet niet dat een deel naar het goede doel gaat. Daarom is het nogal wat duurder. Ik vond de bemensing op de kruispunten wel eg prettig. Daarnaast met leuke groepjes gereden dus het ging af en toe aardig hard. Hoe vond jij de route?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Er gaat 3 euro naar het goede doel, 19,50 vind ik nog steeds erg veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Er zijn 3 keren aanbiedingen geweest met 7,50 korting. En toen vond ik het nog duur (12 euro voor de 'kale' rit). Mooie rit, vast wel, maar echt een vreemd hoog bedrag voor mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 15:09
Tja Classico Boretti kost ook 20 euro, maar daar krijg je wel een wielershirtje voor.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Tja dct toch koste gisteren 7 euro, kreeg verder niet echt iets zover ik weet.
Maargoed voor het uitzetten van de route en tussenstops met water is wel nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 09:57

Mex

Ik wil in september de 150km versie van Rad am Ring gaan doen, iemand ervaring mee? Het schijnt een heel evenement te zijn met oa een 24u race, mtb tochten en cyclos met enkele afstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Gister ging het weer lekker met fietsen, 70km kunnen wegtrappen tegen 31,1 gemiddeld. Ik blies mezelf niet op, maar kon gewoon lekker doorduwen en tempo houden, zonder buiten adem te gaan. Na de eerste 30km ging het helemaal vanzelf en reed ik voor m'n gevoel vrij relaxed.
http://app.strava.com/activities/72075028

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
http://app.strava.com/activities/72361196

Het Sella Rondje, vast wel bekend voor de Dolomieten gangers hier. Net 4 uur over gedaan, 70 km, 4 beklimmingen (Sella, Gardena, Campolongo en Pordoi), laatste klim (Passo di Pordoi) zo 'hard' mogelijk op, doel was een gemiddelde boven de 10 km p/u en dat is gelukt :)

Mogelijk dat ik van de week nog een keer de Passo di Fedaia van twee kanten doe. Doel is dan om tijdens de afdaling boven de 100 km p/u te komen en terug gewoon overleven en sneller dan eergisteren :P Wat een hel is die klim zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
partyondude schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:44:
http://app.strava.com/activities/72361196
Mogelijk dat ik van de week nog een keer de Passo di Fedaia van twee kanten doe. Doel is dan om tijdens de afdaling boven de 100 km p/u te komen en terug gewoon overleven en sneller dan eergisteren :P Wat een hel is die klim zeg.
100 km/u dat meen je toch niet? Ik zou het niet durven....

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Bij Strava moeten ze eens gaan nadenken over een systeem om te voorkomen dat van iedere klim tig verschillende (nagenoeg identieke) segmenten aangemaakt worden. Zo'n Pordoi bijvoorbeeld staat 5 keer in de lijst. Dat schiet niet op.

Wat afdalen met 100kmph betreft zou ik liever heel en veilig beneden uitkomen als doel hebben. Net als met skiën geldt dat je te allen tijde je snelheid onder controle moet hebben en kunnen houden. Zelfs profs halen lang niet altijd 100kmph en die rijden op wegen die netjes geveegd zijn, waar alle kuilen nog even zijn opgevuld en die afgezet zijn. Als recreant lijkt 100kmph mij enigszins suïcidaal.

Ik zou een VAM van 1.000 op een pittige klim overigens ook een stuk stoerder vinden dan afdalen met 100kmph.

[ Voor 8% gewijzigd door argro op 05-08-2013 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Het gaat mij niet om het 'stoere' eraan, dat zou wel erg simpel zijn. Van de week klokte ik er 92.5 km p/u, zonder het in eerste instantie in de gaten te hebben, ik wist wel dat de Fedaia steil is, maar dat je er zo bizar hard kan was ff schrikken. Misschien omdat ik het nu weet durf ik het straks niet eens meer.

Doel is met name om die klim natuurlijk sneller te doen. Eergisteren twee uur over gedaan en het was echt een serieuze lijdensweg. Het was dan ook nog eens bloedheet, niet echt prettig.

Ik ben trouwens meer trots op m'n gemiddelde bij de Pordoi vandaag. Laatste klim en dan 10.8 km p/u gemiddeld scoren ben ik blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:33
Iemand ervaring met het vervangen van de shifter? Die van mij lijkt toch echt kapot te zijn en vroeg me af of het zelf te doen is. Fiets is eigenlijk al beetje afgeschreven dus wil het goedkoop oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
waar ik mijn fiets had gekocht kan ik losse onderdelen kopen en als ik het vraag dan plaatsen ze dit veelal ook nog eens gratis. (goede service).

Misschien is er wel een fietsenzaak die het voor je kan doen...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Hielko schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:31:
Iemand ervaring met het vervangen van de shifter? Die van mij lijkt toch echt kapot te zijn en vroeg me af of het zelf te doen is. Fiets is eigenlijk al beetje afgeschreven dus wil het goedkoop oplossen.
Zijn het Campagnolo shifters? Door de vreemde Italiaanse fratsen kleven er veel nadelen aan Campagnolo, maar één van de grote voordelen is dat ieder onderdeel, tot het kleinste ringetje of veertje aan toe, los te bestellen is. Waar je bij bijvoorbeeld Shimano relatief snel een shifter moet vervangen (wat een dure aangelegenheid kan zijn) is een shifter van Campagnolo vrijwel altijd te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
partyondude schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:13:
Het gaat mij niet om het 'stoere' eraan, dat zou wel erg simpel zijn. Van de week klokte ik er 92.5 km p/u, zonder het in eerste instantie in de gaten te hebben, ik wist wel dat de Fedaia steil is, maar dat je er zo bizar hard kan was ff schrikken. Misschien omdat ik het nu weet durf ik het straks niet eens meer.

Doel is met name om die klim natuurlijk sneller te doen. Eergisteren twee uur over gedaan en het was echt een serieuze lijdensweg. Het was dan ook nog eens bloedheet, niet echt prettig.

Ik ben trouwens meer trots op m'n gemiddelde bij de Pordoi vandaag. Laatste klim en dan 10.8 km p/u gemiddeld scoren ben ik blij mee :)
Niet om je te ontmoedigen maar denk dat die laatste 10 procent snelheid van pakweg 92 naar 100+ nog best een zware kluif is. op een 53/11 verzet moet je dan over de 160 rpm trappen. Een ik vermoed dat je die 8 km/u niet op aerodynamica gaat pakken als je vorige keer al je best heb gedaan. Mede omdat de luchtweerstand toch behoorlijk gaat toenemen.

Is natuurlijk wel mooie kroegenpraat als het lukt ;) 100 op je racefiets _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
argro schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:56:
Bij Strava moeten ze eens gaan nadenken over een systeem om te voorkomen dat van iedere klim tig verschillende (nagenoeg identieke) segmenten aangemaakt worden. Zo'n Pordoi bijvoorbeeld staat 5 keer in de lijst. Dat schiet niet op.
Eens. Als je Alp d' Huez fietst heb je letterlijk 34(!) segmenten. Dat slaat nergens op.

Wat mij betreft gaan ze segmenten "groeperen" met een pijltje ervoor, die je uit kan klappen. Dan laat je 1 segement zien (bijvoorbeeld degene die de meeste mensen een ster hebben gegeven en waar de meeste korte segmenten in vallen) en kun je de rest makkelijk weergeven door op het pijltje te klikken.

Zo kun je toch nog "STEEP PART BEND 21-20 OMGGGGGG!" terugzien maar zie je in eerste instantie gewoon "Alp d' Huez" staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
En dan is de vraag hoe de meting gedaan wordt, volgens mijn strava stats zou ik gisteren 86km/u gehaald moeten hebben.

Stukje waar ik dit gehaald zou moeten hebben heeft plotselinge piek en daarna weer snel naar beneden, dus gok iets met gps/bomen oid :
http://app.strava.com/activities/72164109#z9333|9474

Waar ik volgens mij iig 77,8 gehaald zou hebben, is geen rechte lijn, dus zou opzich best kunnen dus.
http://app.strava.com/activities/72164109#z2295|2328

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Rene schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:11:
[...]

Niet om je te ontmoedigen maar denk dat die laatste 10 procent snelheid van pakweg 92 naar 100+ nog best een zware kluif is. op een 53/11 verzet moet je dan over de 160 rpm trappen. Een ik vermoed dat je die 8 km/u niet op aerodynamica gaat pakken als je vorige keer al je best heb gedaan. Mede omdat de luchtweerstand toch behoorlijk gaat toenemen.

Dat zou zomaar kunnen. Echter, de vorige keer had ik alleen maar de intentie om m'n oude record van 78 km p/u te breken. Ik ging daar zo easy over de 90 heen dat ik denk dat die 100 er zeker wel haalbaar is.Ben toen meteen voorzichtig gaan remmen omdat ik het te dol vond, maar er was nog ruimte genoeg. Ik denk als je het lef hebt, dat het daar wel kan. Strava gaf trouwens aan dat ik 90.7 had gereden, de fiets gaf 92.5 aan.

Maar goed, ik rijd liever een kwartier van de beklimming af, dat vind ik net even wat knapper :)

[ Voor 3% gewijzigd door partyondude op 05-08-2013 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:33
argro schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:00:
[...]
Zijn het Campagnolo shifters? Door de vreemde Italiaanse fratsen kleven er veel nadelen aan Campagnolo, maar één van de grote voordelen is dat ieder onderdeel, tot het kleinste ringetje of veertje aan toe, los te bestellen is. Waar je bij bijvoorbeeld Shimano relatief snel een shifter moet vervangen (wat een dure aangelegenheid kan zijn) is een shifter van Campagnolo vrijwel altijd te repareren.
Nee, Tiagra groep. Slechts 10k km mee gefietst, had verwacht dat het langer mee zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 09:33
Van het weekend bij schoonfamilie op bezoek. Daar mijn eerste paar hoogtemeters gemaakt.... op mijn schoonvaders stadsfiets :D

http://app.strava.com/activities/72400406

vond het met de warmte wel te doen, was ook voor een goed doel. Vriendin wil ook eens op een racefiets fietsen, dus bij decathlon een setje kleding voor haar gescoord. De tour gaat ze er niet mee uitrijden, maar om te proberen of racefietsen iets is voor, leek het mij wel geschikt.

Vriendin is trouwens goed bezig op haar brakke stadsfiets een aantal QOM's te pakken in den haag

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Afbeeldingslocatie: http://www.loopfiets4kids.nl/image/cache/data/Helm/Guppy%20sluiting-500x500.jpg

dit stukje sluiting van mijn helm is kapot. 1 van de 3 rode "pootjes" is afgebroken (buitenste).
Iemand een tip om het weer te maken? rode gedeelte is namelijk er niet zomaar af te halen...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
DDX schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:29:
En dan is de vraag hoe de meting gedaan wordt, volgens mijn strava stats zou ik gisteren 86km/u gehaald moeten hebben.

Stukje waar ik dit gehaald zou moeten hebben heeft plotselinge piek en daarna weer snel naar beneden, dus gok iets met gps/bomen oid :
http://app.strava.com/activities/72164109#z9333|9474

Waar ik volgens mij iig 77,8 gehaald zou hebben, is geen rechte lijn, dus zou opzich best kunnen dus.
http://app.strava.com/activities/72164109#z2295|2328
Strava is volledig onbetrouwbaar waar het gaat om pieksnelheden en hoogtemeters, zeker wanneer het gelogd is met een mobiele telefoon. Gemiddelde snelheden kloppen vrij aardig, maar een maximum moet je verre van serieus nemen. Een beetje hoekige data levert al een exotische snelheid op. Voor hoogtemeters geldt hetzelfde. Tussen hetgeen mijn Garmin meet en wat ik met de iPhone log en op Strava zie zit qua hoogtemeters niet zelden een verschil van 50 tot soms 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
koentjuh1987 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 19:27:
[afbeelding]

dit stukje sluiting van mijn helm is kapot. 1 van de 3 rode "pootjes" is afgebroken (buitenste).
Iemand een tip om het weer te maken? rode gedeelte is namelijk er niet zomaar af te halen...
Waarom mail je dat bedrijf niet gewoon? Wellicht vervangen ze het onder garantie oid. Nooit geschoten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 10:10
Ben sinds vorige week ook actief aan het wielrennen. Fiets gekocht, garmin gekocht, strava account aangemaakt en gaan! Nu fiets ik alleen met wat oude kleding van een vriend van me (die al een jaar of twee fietst), maar daarvan is de zeem op zijn laatste adem.
Kleding is er in talloze soorten en prints en vaak aardig aan de prijs. Hebben jullie nog goede tips voor (web)winkels die wielerkleding van redelijke/goede kwaliteit tegen een schappelijke prijs aanbied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt eens op cyclewear kijken bij pro team kleding, ik heb een liquigas pakje van 2011 en ik moet zeggen dat de zeem van die sugoi bibshort bijna net zo lekker zit als mijn castelli bib van 100 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Rene schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:11:
[...]

100+ op de fiets is goed te doen bij een beetje afdaling zonder de U bochten. Dat is serieus geen kroegpraat .
Wel oppassen dat je fiets niet gaat shimmy-en, eventueel je benen tegen de bovenbuis klemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is 100+ op de Fedaia makkelijk haalbaar. Ik ging vorig jaar 90 zonder ook maar enigszins moeite te doen. Als ik daar nog eens ben, lijkt het me wel aardig om toch even die 100+ te halen ;)

De Kühtai richting Innsbruck schijn je ook wel aardig hard te kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
argro schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 19:42:
[...]
Strava is volledig onbetrouwbaar waar het gaat om pieksnelheden en hoogtemeters, zeker wanneer het gelogd is met een mobiele telefoon. Gemiddelde snelheden kloppen vrij aardig, maar een maximum moet je verre van serieus nemen. Een beetje hoekige data levert al een exotische snelheid op. Voor hoogtemeters geldt hetzelfde. Tussen hetgeen mijn Garmin meet en wat ik met de iPhone log en op Strava zie zit qua hoogtemeters niet zelden een verschil van 50 tot soms 100%.
Yup. Ik heb gister op de mamafiets met m'n kleine voorop 79km/u gehaald. Ik heb een 'vermoeden' dat dat een foutje is :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Wolly schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 21:36:
[...]

100+ op de fiets is goed te doen bij een beetje afdaling zonder de U bochten. Dat is serieus geen kroegpraat .
Wel oppassen dat je fiets niet gaat shimmy-en, eventueel je benen tegen de bovenbuis klemmen.
Inderdaad. Ik zet m'n benen met dat soort snelheden strak tegen m'n frame aan om instabiliteit te voorkomen. De afdaling bij de Fedaia is behoorlijk recht, dus daar kan het 'makkelijk'.

Voor wat betreft hoogtemeters Strava, ook dat klopt, dat ze niet kloppen dus. Sella rondje van vandaag is echt geen 3000 meter klimmen, volgens Strava wel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Wolly schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 21:36:
[...]

Bedoelde de kroegenpraat ook in positieve zin. Dat 100 km/u gewoon ontzettend hard is en er niet veel zijn die dat gehaald hebben. ;)

Over de HM. Als ik mijn Garmin file exporteer naar TCX (GPS op elke seconde) en hem vervolgens weer importeer in Strava heb ik opeens dubbele HM gemaakt :D. Vind Strava eigenlijk maar een raar programma, sommige segmenten klopt niets van (hier in de buurt 60 omhoog met 9 procent stijging), 10x hetzelfde segment aangemaakt zoals al eerder werd beschreven, HM waar niets van klopt etc. Ik gebruik het eigenlijk alleen maar vanwege de explore functie zodat ik wat heuveltjes hier in de buurt kan vinden :) Heb het idee dat voor data-analyse Garmin Connect een stuk nauwkeurig is.

@ beneden:

Hier 2x dezelfde rit van gisteren. 1 in GC en 1 in Strava (GC TCX export). Toch nog een absurd verschil in HM. (geloof hier dat GC de juiste is)

http://connect.garmin.com/activity/353242289

http://app.strava.com/activities/72125085

[ Voor 10% gewijzigd door Rene op 05-08-2013 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Strava duurt na uploaden aantal uur voordat hoogtemeters bijgewerkt zijn.

Pagina: 1 ... 91 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.