Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 103 Laatste
Acties:
  • 426.008 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 09:33
Joba schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:34:
Stukje in Utrecht voor de koningsweg ken ik niet goed genoeg, maar jijzelf denk ik wel. Verder prima rondje, maar let even op de traayweg. Is een heel smal fietspad en daar kan het erg druk zijn. Wellicht daar even over de weg als het mooi weer is en je hard wilt.

Met een iets langer rondje kan je trouwens wat verder de heuvelrug op en ook langs de langbroekerwetering. Dat maakt het rondje nog veel leuker. Dat is zo ongeveer mijn achtertuin, dus als je tips nodig hebt moet je het maar laten weten.
Iets langer doe ik deze keer nog niet, word mijn 2e keer echt fietsen en de benen waren vorige keer na 50KM best wel moe, deze keer stop ik er een paar meters klim in. Wil het niet in een keer naar veel meer gooien want dan is de vriendin boos dat ik nergens meer energie voor heb ;-)

Voor het maken van de route heb ik geleend uit:
http://app.strava.com/activities/69045033
raceshape heatmap

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Ik zou van de Koningslaan de Rhijnauwenselaan op gaan en niet direct door naar Bunnik. Zo kom je uiteindelijk via de Tolhuislaan uit op Sportlaan -> Koelaan -> Zeist enzovoort. Hoef je niet door Bunnik en het is een stuk mooier (langs fortrijnauwen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 16:42
Dat kan ook maar dan heb je een aantal smalle en drukke paadjes rondom rhijnauwen. Wel een mooie route. Als je iets harder wilt door fietsen is langs de provinciale weg in Bunnik beter. 2 stoplichten die je vrijwel altijd kan negeren en een brede parallelweg.

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
Ik denk dat ik toch even het advies van Joba neem, maar heb jouw aanpassingen in een nieuwe route gemaakt voor een andere keer FMS. (voor op een zondagochtend ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Drukte rondom Rhijnauwen valt (door de weeks ;)) reuze mee. Eenmaal vanaf de Rijnsoever kun je flink doortrappen - mooi asfalt daar - en vervolgens sla je links af en je bent meteen op de Sportlaan (waar zondags brokpiloten nogal eens asociaal willen stoempen) . Verder ook geen stoplichten. Ik vind door Bunnik rijden juist irritant: klinkerweggetjes en vaak veel boodschappende lui.

[ Voor 20% gewijzigd door FMS op 24-07-2013 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:14
M@cer schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:09:
Shit, ik moet nog 270 kilometer voor de Strava Tour Badge voor 1 augustus, maar met de weervoorspellingen zoals ze er nu uit zien gaat het nog lastig worden..
Moet haalbaar zijn toch? Moet zelf nog 437km en verwacht (of misschien beter gezegd hoop) dat er uiterlijk weekend toch wel doorgetrapt te hebben.

Ben wel benieuwd hoe jij of anderen, als die dit ook rijden, het voor elkaar boksen. Vond het zelf wel een pittige uitdaging omdat ik fulltime werk. Heb zelf meer dan normaal de fiets gepakt en vooral een hoop korte afstanden 25-60km gereden om er aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:44
cybermans schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:26:
Zo net even wat testbuilds een route voor van het weekend zitten uitstippelen.
Mits het geen buttweer word aangezien mijn kledingkast nog niet voorzien van alle gear die nodig is voor wat minder weer (je kan goed leeglopen op kleding bij sport)

http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=584686
Iemand die (delen van) de route kent en problemen ziet?
zou niet dezelfde route heen als terug rijden maar proberen net iets meer variatie in je route toe te passen. is net wat leuker ;)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
koentjuh1987 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 14:37:
[...]

zou niet dezelfde route heen als terug rijden maar proberen net iets meer variatie in je route toe te passen. is net wat leuker ;)
Doe nu even de zelfde route terug als heen, heb nog geen navigatie op mijn fiets zitten en vind het wel handig om het mezelf niet al te moeilijk te maken. Waarbij ik hoop mijn leikr daar snel voor te kunnen inzetten danwel een 800/810 koop

[ Voor 9% gewijzigd door cybermans op 24-07-2013 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Grrr vreet mezelf helemaal op. Heb ik met dit weer vrij heb ik op 1 of andere manier het voor elkaar gekregen dat ik iets van een spierscheur in mn rechterschouder. Advies van de huisarts... rust houden en even niet meer op de fiets. Dan maar even wat hardlopen maar dat is verre van vergelijkbaar.
Volgende week rustig alles weer oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 13:48
Ceaser schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 14:24:
[...]

Moet haalbaar zijn toch? Moet zelf nog 437km en verwacht (of misschien beter gezegd hoop) dat er uiterlijk weekend toch wel doorgetrapt te hebben.

Ben wel benieuwd hoe jij of anderen, als die dit ook rijden, het voor elkaar boksen. Vond het zelf wel een pittige uitdaging omdat ik fulltime werk. Heb zelf meer dan normaal de fiets gepakt en vooral een hoop korte afstanden 25-60km gereden om er aan te komen.
Hier ook fulltime werk en ook nog eens twee kids :)

Maar grootste voordeel is dat het lekker lang licht blijft, dus toch wel een aantal keer 's avonds tussen de 60 en 80 kilometer gemaakt. Verder in het weekend een aantal keer de 100km aangetikt en een aantal keer naar het werk gefietst (ook 70 km per dag). Het is ook wel echt een motivatie voor mij en probeer daarom ook elk moment dat het kan de fiets te pakken om het maar te halen.

[ Voor 7% gewijzigd door M@cer op 24-07-2013 15:03 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentsfield
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-01-2023
Ik zit sterk te twijfelen of ik niet deze fiets zal aanschaffen.
http://www.12gobiking.nl/...e/gazelle_exquis_ltd_2013

Kan iemand hier redenen noemen om hem te laten staan?

Dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:38
Geen enkele. En ik zou ook die 5 tientjes erbij lappen voor die R5 wielen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentsfield
  • Laatst online: 11-01-2023
MrAngry schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:17:
Geen enkele. En ik zou ook die 5 tientjes erbij lappen voor die R5 wielen.
Denk dat ik ivm mijn gewicht (100kg) toch liever 36 spaaks rijd. Maar ik zal het is bekijken.

Dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 12-09 10:32

Pelle

🚴‍♂️

De R5 wielen zijn volgens iedereen die het kan weten een behoordelijke upgrade voor de R7, zeker gezien de beperkte extra investering. En voor zover ik weet zijn die R5's en R7's allebei gespaakt met 20 voor en 24 achter.
Volgens mij moet 100kg op die Fulcrum's wel kunnen, maar mogelijk moet je even een paar keer per jaar (laten) checken of alle spaken nog goed op spanning staan.

(heb er zelf geen ervaring mee overigens)

In het ergste geval koop je wielen waarvan je zeker weet dat ze het goed doen voor iemand van 100kg, en verkoop je de R7's of R5's op Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 10-09 09:23
Ik heb sinds begin vorig jaar een setje R5's en na 2750km rijden ze nog steeds prima zonder problemen. Ik weeg momenteel achter in de 90 kilo vermoed ik, vorig jaar tussen de 90 en 95 (tijdje niet gesport :') )

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
Na een jaar of 6 op de mountainbike, sinds kort ook een racefiets aangeschaft. Trek 1.7. Ben er wel happy mee.

Nu werd ik pas door wat kennissen gevraagd of ik een keer met hun groepje mee wilde rijden. Dus ik vraag wat ze gemiddeld rijden. Zo'n 33/35 p/u. Ligt er een beetje aan het weer etc. (Woon in Brabant, plat als een pannekoek)

Dus ik gisteren eens mijn vaste rondje (zo'n 45 km) volle bak gereden. 29km/u gemiddeld.. hmmz heb geen zin dat ze voor mij in moeten houden.

Hoe ga ik zo snel mogelijk mijn basissnelheid verhogen? als ik 2 uurtjes zo'n 31 km/u kan rijden dan geloof ik het wel. Gewoon uit de wind rijden, dan kan ik wel meekomen.

Ik ben wel een beetje op de techniek aan het letten. Dus niet zoals ik op de mtb deed alleen hersenloos op die pedalen stampen :)

Is het gewoon kilometers maken? kan ik beter een lichter verzet gebruiken of juist wat zwaarder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 22:14
Rudolf schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 16:38:
Na een jaar of 6 op de mountainbike, sinds kort ook een racefiets aangeschaft. Trek 1.7. Ben er wel happy mee.

Nu werd ik pas door wat kennissen gevraagd of ik een keer met hun groepje mee wilde rijden. Dus ik vraag wat ze gemiddeld rijden. Zo'n 33/35 p/u. Ligt er een beetje aan het weer etc. (Woon in Brabant, plat als een pannekoek)

Dus ik gisteren eens mijn vaste rondje (zo'n 45 km) volle bak gereden. 29km/u gemiddeld.. hmmz heb geen zin dat ze voor mij in moeten houden.

Hoe ga ik zo snel mogelijk mijn basissnelheid verhogen? als ik 2 uurtjes zo'n 31 km/u kan rijden dan geloof ik het wel. Gewoon uit de wind rijden, dan kan ik wel meekomen.

Ik ben wel een beetje op de techniek aan het letten. Dus niet zoals ik op de mtb deed alleen hersenloos op die pedalen stampen :)

Is het gewoon kilometers maken? kan ik beter een lichter verzet gebruiken of juist wat zwaarder?
http://doefiets.nl/training

Maar vergis je niet, als je uit de wind kunt zitten scheelt dat enorm qua inspanning. Verder zou ik gewoon aangeven dat je denkt hun kruissnelheid niet zomaar bij te houden, dan geven zij wel aan of ze dat erg vinden of niet. Kunnen ze dat gemiddelde van 33/35 km/u trouwens hard maken (bijvoorbeeld met strava)? Mijn ervaring is dat geschatte gemiddelden meestal hoger zijn dan de werkelijkheid...

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 10-09 09:23
Kilometers maken, vooral niet te diep gaan (een gesprek voeren moet nog kunnen) en inderdaad soepel ronddraaien met de benen. Een trapfrequentie van rond de 100 rpm wordt wel aangeraden, dus dat is een redelijk licht verzetje wat je moet rijden. Wat er dan gebeurt is dat je voornamelijk traint op ademhaling/zuurstofverbranding en daardoor kun je het veel langer volhouden. Het kost wel even voordat je vooruitgang merkt, dit is niet met 200km gedaan :) Uit de wind kun je een heel stuk aan snelheid winnen, vooral als het een beetje een redelijke groep is. Ik kan met zijwind/wind tegen net aan 30 fietsen, maar compleet uit de wind fiets ik met gemak 40 continu.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Rudolf schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 16:38:
Als jij solo 29 doet, dan kom je in een groep redelijk mee op 33 hoor (er vanuitgaande dat je nog even geen lange aflossingen op kop hoeft te doen).
Hoe ga ik zo snel mogelijk mijn basissnelheid verhogen? als ik 2 uurtjes zo'n 31 km/u kan rijden dan geloof ik het wel. [..]Is het gewoon kilometers maken? kan ik beter een lichter verzet gebruiken of juist wat zwaarder?
Solo 2 uurtjes met gemiddeld 31 km/u is al best stevig doorfietsen.
Als je dat wilt, dan zou ik inderdaad zeggen: veel kilometers maken (2-3 keer in de week een ritje van 60+ kilometer). En qua verzet: dat is voor iedereen weer anders, maar over het algemeen kun je zeggen dat een cadans van 90-100 het efficientst is. Wellicht is dat even wennen (voor mij wel, ik zat op 80 toen ik begon), maar het is vooral een kwestie van doen, en na een tijdje dan weet je niet beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znivian
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 20:29
shoombak schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 21:10: als ik zwaar aanzet/veel druk zet op de pedalen hoor ik een onregelmatig tikkend geluid. Als de pedalen rustig rond gaan is er niets te horen, kan het geluid ook niet nabootsen als ik niet op de fiets zit. Iemand een idee?
Klinkt misschien gek, maar het kan zijn dat je zadel/zadelpen de tik veroorzaken. Als ik die een beetje smeer is het bij mij over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

NoepZor schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 16:11:
Ik heb sinds begin vorig jaar een setje R5's en na 2750km rijden ze nog steeds prima zonder problemen. Ik weeg momenteel achter in de 90 kilo vermoed ik, vorig jaar tussen de 90 en 95 (tijdje niet gesport :') )
Ik heb mijn R5 (2012 model geloof ik) nu zo'n 10.000KM in gebruik. Ik heb ze een maand ofzo geleden eens laten herspannen, puur voor de zekerheid omdat ik, als ik geen knieblessure had gehad, naar zuid Frankrijk had zullen fietsen. Woog bij aanschaf van de wielen 90-95, tegenwoordig < 85.
Heb dit weekend helaas ook mogen zien wat er gebeurd als je net iets zwaarder bent en nooit je wielen opnieuw laat spannen. Ik attendeerde iemand die meefietste aan het begin van de rit op een geluid van zijn acthervelg en mijn vermoeden dat het aan de spaakspanning zou liggen. 65-70KM later kwam hij niet meer vooruit gezien er zich een gigantische slag in het achterwiel had ontwikkeld. Dus elk jaar ofzo even die 2 tientjes spenderen om je wielen opnieuw te laten spannen lijkt me een goed advies ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:10
cybermans schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 14:43:
[...]

Doe nu even de zelfde route terug als heen, heb nog geen navigatie op mijn fiets zitten en vind het wel handig om het mezelf niet al te moeilijk te maken. Waarbij ik hoop mijn leikr daar snel voor te kunnen inzetten danwel een 800/810 koop
Een beetje de omgeving leren kennen is ook niets mis mee. GPS is natuurlijk leuk, maar met behulp van de reeds aanwezige paddestoelen/wegwijzers kom je al een heel eind. Zo kom je nog eens ergens!

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:24
Inderdaad, om een leuk rondje te rijden heb je echt geen GPS nodig hoor. Volg de fietswegwijzers, de paddestoelen, de groene variant op de fietsbordjes of de fietsknooppunten en je komt langs de mooiste plekjes. Nederland is hartstikke goed bewegwijzerd voor de fietser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:57
Vandaag dagje vrij dus lekker fietsen, wel wisselende condities zelfs wat regen gehad.
En terugweg flink wat wind tegen door de duinen.

Wel lekker rustig zo doordeweeks :)
http://app.strava.com/activities/69500028

[ Voor 10% gewijzigd door DDX op 24-07-2013 20:22 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
Znivian schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 17:41:
[...]

Klinkt misschien gek, maar het kan zijn dat je zadel/zadelpen de tik veroorzaken. Als ik die een beetje smeer is het bij mij over.
Dat heb ik inderdaad ook al op andere plekken gelezen. Heb een carbon zadelpen, waar kan ik die het beste mee smeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

DDX schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 20:21:
Vandaag dagje vrij dus lekker fietsen, wel wisselende condities zelfs wat regen gehad.

Da's een best rondje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:21
Vandaag mijn nieuwe fiets gekregen:

Afbeeldingslocatie: http://www.deweerd.biz/users/richard/fiets.jpg

Eindelijk schakelen op mijn stuur _/-\o_

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:38

Harrie

NederVlaming

Wow, nice ride 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
DDX schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 20:21:

Mooi!
Wil je dat gpxje uploaden? Ik vraag me al tijden af hoe je een beetje toeristisch langs de kust tussen wijk en Den Helder fietst en dit lijkt er aardig op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
SnowDude schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 23:20:

[afbeelding]

Blijft toch leuk aan racefietsen dat ook de goedkopere fietsen er soms prachtig uit kunnen zien. Nice ride indeed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 11-09 12:53

[afbeelding]

Ziet er goed uit! Maar dan: Hoe rijdt ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:58

DjVe

Hatsaflats!

Mooie fiets inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Hij rijd heerlijk, zeker vergeleken mijn oude fiets.
Ik reed altijd op een stalen Raleigh van 33 jaar oud. Maar daar zat een 2 x 7 groep op die voor mij niet geschikt was in de heuvels. Maar die gebuikte ik weinig omdat ik meer op mijn mountain bike reed.

Ik ben de laatste rijd meer op de weg aan het fietsen en ik rij nu zo'n 100 km per week dus het was ook wel verantwoord om een wat betere fiets te kopen.

De shifters en derailleurs zijn 105, crank en pion zijn Tiagra

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
MrAngry schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 23:58:
[...]

Mooi!
Wil je dat gpxje uploaden? Ik vraag me al tijden af hoe je een beetje toeristisch langs de kust tussen wijk en Den Helder fietst en dit lijkt er aardig op!
http://dl.a2000.nu/ddx/20130724.gpx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Ik vind die wielen er echt stoer onder, ik hou wel van die overdreven witte grote letters..
persoonlijk vind ik de witte romagna mooier, smaken verschillen gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Gelukkig wel, want ik vond die witte een stuk minder.

Maar die wielen in combinatie met mijn auto is echt 8) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
SnowDude schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 09:54:

combo pics or it didnt happen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
cybermans schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 09:57:
[...]

combo pics or it didnt happen ;-)
Meer het merk van mijn wielen, zowel mijn wielen als mijn auto zijn Supra 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
SnowDude schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:03:
[...]
Meer het merk van mijn wielen, zowel mijn wielen als mijn auto zijn Supra 8)
Op die manier... maar je kan vast een car/bike porn foto maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 10:39
Is dit een goede om aan te schaffen als je wilt fietsen?

Garmin Forerunner 410HRM sporthorloge refurbished incl. hartslagmeter en GPS
http://www.groupon.nl/dea...f_1&utm_content=aff_1&nlp

[ Voor 14% gewijzigd door Nixo op 25-07-2013 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
Als je alleen wilt fietsen zou ik wat meer geld uitgeven voor een edge 500. Want bij dit horloge (wat trouwens end of life is bij garmin) zal je ook nog een speed/cadence sensor moeten kopen (40 eur) (159+40=199)

Bij onderstaande bundel zit die er al bij en is maar totaal 3 tientjes duurder en waarschijnlijk heel wat beter afleesbaar.
http://www.futurumshop.nl...500-gps-bundel-rood.phtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Puur voor fietsen zou ik idd niet voor dat model gaan (o.a. erg klein en dus niet erg nuttig display voor onderweg). Als je bredere ambities hebt zou het een optie kunnen zijn (hardlopen erbij iig). Verder eens qua kiezen voor Edge500 ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Heeft iemand ervaring met de Bryton 20t in combinatie met Strava?
Ik zit nog een beetje te twijfelen om deze te kopen of door te sparen voor een Garmin 500.

Ik wil gewoon een goede GPS logger voor Strava en een cadans sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Vriend van me heeft deze. Je kan via de Bryton site exporteren naar een TCX-file en deze uploaden in strava. Hier wordt alle data in mee genomen (cadans, heartrate etc.).

Nadeel is dat hij maar elke 4 seconden logt en het scherm is niet zo uitgebreid. Ook beschikt ie bijvoorbeeld niet over autopause.

[ Voor 24% gewijzigd door Ascension op 25-07-2013 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
Ascension schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 15:34:
Vriend van me heeft deze. Je kan via de Bryton site exporteren naar een TCX-file en deze uploaden in strava. Hier wordt alle data in mee genomen (cadans, heartrate etc.).

Nadeel is dat hij maar elke 4 seconden logt en het scherm is niet zo uitgebreid. Ook beschikt ie bijvoorbeeld niet over autopause.
Je kan niet direct tcx of gpx uitlezen? dat zou wel erg naatje zijn (en voor mij een nogo). afaik kan je met de edge devices ze als externe disc benaderen en dan gewoon de gpx pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Op mijn Edge 510 zie ik alleen maar .fit bestanden, geen tcx of gpx. Hoe dat op de Bryton is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik zou lekker doorsparen voor een Edge 500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Ik heb net een Edge 500 bundel gekocht. Mede ook omdat deze in zwart met rood leverbaar is O+

Dat wordt wachten op de postbode morgenmiddag

[ Voor 3% gewijzigd door SnowDude op 26-07-2013 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ik rijd al een tijdje met een Garmin Edge 705, die heeft wel een kaart aan boord en kan overweg met gpx en tcx bestanden. De Edge 500 kan alleen om met tcx-bestanden. Dat zijn dus tracks en geen routes. Ben wel erg benieuwd hoe het navigeren / guidance gaat met zo'n TCX file en een device zonder kaart.
Hier info over de TCX op de 500: http://ridewithgps.com/edge_500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:28
Zo, ik ben nu wel klaar met de Eifel, na bijna 550 km.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
Ondertussen al een dag of 4 aanwezig in de Dolomieten, in Campitello di Fassa. Eerste dag de passo di Fedaia gedaan, de tweede dezelfde pas, maar dan 2x achter elkaar. Vandaag eerste de passo di Pordoi gedaan met 27 haarspeldbochten en daarna de passo di Sella. Ik was hier vorig jaar ook al, echt een fantastisch gebied :) Ik zit hier nog een week en sluit die af met het Sella rondje; Pordoi, Campolongo, Gardena en Sella pas, die is best heftig. Daarna door naar de Apennijnen, richting de Gran Sasso :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 11:35
Nixo schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 13:25:
Is dit een goede om aan te schaffen als je wilt fietsen?

Garmin Forerunner 410HRM sporthorloge refurbished incl. hartslagmeter en GPS
http://www.groupon.nl/dea...f_1&utm_content=aff_1&nlp
Ik gebruik hem zelf ook op de fiets en voor het hardlopen. Wel zonder cadans sensor moet ik zeggen.
Het display is prima afleesbaar als je zo'n bike mount gebruikt van Garmin: http://www.futurumshop.nl/garmin-forerunner-bike-mount.phtml

Je kunt het display zo inrichten dat de snelheid groot getoond wordt en de overige informatie klein (ronde)tijd en afstand bijvoorbeeld. Werkt al met al best aardig maar waarschijnlijk niet zo goed als een echte fiets computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 22:14
Heeft er hier iemand ervaring met iPhone 5 houders? Niet zozeer voor op de wielrenfiets als wel voor op m'n hybride. Ik merk dat ik naast m'n Edge 500 af toe behoefte heb aan navigatie, dus ik zoek eigenlijk een houder voor m'n telefoon. Iets als http://www.topeak.com/products/bags/ridecase_ip5_bk2 of http://www.topeak.com/pro...smartphone_drybag_ip5_bk2. Er is ook goedkoop chinees spul, maar ik vraag me of het risico op een vallende telefoon daarmee niet te groot is.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
Antaresje schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 17:35:
Heeft er hier iemand ervaring met iPhone 5 houders? Niet zozeer voor op de wielrenfiets als wel voor op m'n hybride. Ik merk dat ik naast m'n Edge 500 af toe behoefte heb aan navigatie, dus ik zoek eigenlijk een houder voor m'n telefoon. Iets als http://www.topeak.com/products/bags/ridecase_ip5_bk2 of http://www.topeak.com/pro...smartphone_drybag_ip5_bk2. Er is ook goedkoop chinees spul, maar ik vraag me of het risico op een vallende telefoon daarmee niet te groot is.
kijk ook eens naar http://www.quadlockcase.com/products/iphone-5-bike-mount (via bol geloof ik verkrijgbaar)
wel duu, maar volgens mij wel stevig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:10
Wat is fietsen toch lekker!

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Yep! :)
Vanavond ook weer een prima weertje om een paar extra kilometers te maken op weg van werk naar huis, samen met een collega. Afgezien van het insektenbeest dat op m'n broek kwam zitten en er vervolgens dwars doorheen prikte (au!) een helemaal prima ritje.

De eerste 12km door Rotterdam rustig aan gedaan, maar daarna flink doorgetrokken en kop over kop met aflossingen van steeds een paar minuten met 38 gemiddeld van Krimpen via de Lekdijk en N210 naar Schoonhoven gereden. Lekker stayeren achter een scooter op een gegeven moment, bijna nog even 3km kunnen aanpikken met 45km/h.
Daarna had die collega het wel aardig gehad, dus weer 13 km rustig aan gepeddeld, en tot slot het gas nog weer even open getrokken tegen de wind in en uiteindelijk op ruim 70 km met 31,9 gemiddeld uitgekomen.

http://app.strava.com/activities/69767669

Vond het wel aardig om te merken dat hij nu degene was die vermoeid was, want het hele vorige seizoen kon ik z'n wiel amper houden. Ook herstellen gaat nu een stuk sneller dan vorig jaar; ik voel nu m'n benen wel, maar ik weet vrij zeker dat dat morgenavond wel over is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
Vraag je aan de 800/810 gebruikers. Stel ik bak met gpsies een route en laad deze in. gpsies pleurt altijd een hele zooi trackpoints neer. Gaat de garmin je dan naar elke trackpoint navigeren met aanwijzingen ook al liggen ze bij wijze van spreken 10 meter uit elkaar? en wat gebeurt er als je dank zij de reduce functie te minder punten hebt waardoor niet elke bocht goed staat aangegeven is die dan zo snugger om je dan wel gebruik te laten maken van de wegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Antaresje schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 17:35:
Ik wildeze van de week gaan bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
cybermans schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 11:39:
Vraag je aan de 800/810 gebruikers. Stel ik bak met gpsies een route en laad deze in. gpsies pleurt altijd een hele zooi trackpoints neer. Gaat de garmin je dan naar elke trackpoint navigeren met aanwijzingen ook al liggen ze bij wijze van spreken 10 meter uit elkaar? en wat gebeurt er als je dank zij de reduce functie te minder punten hebt waardoor niet elke bocht goed staat aangegeven is die dan zo snugger om je dan wel gebruik te laten maken van de wegen?
Ik kan Tyre erg aanraden als het gaat om GPS routes maken voor Garmins. Is meer bedoelt voor motorrijders geloof ik, maar het is het enige programma dat enigszins normaal werkt. Je hebt ook Basecamp van Garmin zelf maar dat is helemaal zo'n rampenpakket.

Ik was gisteren trouwens ff een nieuwe route aan het doen (40km), ik weet niet of het nou de hitte was of iets anders, maar mn hart heeft duidelijk laten merken dat ik even wat rustiger aan moet doen geloof ik 8)7 wat is dit opeens... het doet nu gewoon nog steeds pijn :S terwijl ik een gemiddelde had van 25kmpu, ging niet eens echt hard, was meer om even te kijken hoe ik van mn huis naar mn nieuwe baan kon fietsen.

[ Voor 6% gewijzigd door Widow op 26-07-2013 12:06 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ik kan een Garmin Edge 705 overnemen voor 120 euro ter aanvulling op mijn Edge 500.

Bij de normale ritten in de buurt voldoet mijn Garmin 500 perfect, maar volgende week op Tenerife is het misschien wel handig om navigatie te hebben. Zag wel dat de 705 een ander bevestigingsmethode heeft dan de 500, dus dat is nog wel lastig. Wat denken jullie, goede aanschaf?

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
Widow schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 12:05:
[...]

Ik kan Tyre erg aanraden als het gaat om GPS routes maken voor Garmins. Is meer bedoelt voor motorrijders geloof ik, maar het is het enige programma dat enigszins normaal werkt. Je hebt ook Basecamp van Garmin zelf maar dat is helemaal zo'n rampenpakket.

Ik was gisteren trouwens ff een nieuwe route aan het doen (40km), ik weet niet of het nou de hitte was of iets anders, maar mn hart heeft duidelijk laten merken dat ik even wat rustiger aan moet doen geloof ik 8)7 wat is dit opeens... het doet nu gewoon nog steeds pijn :S terwijl ik een gemiddelde had van 25kmpu, ging niet eens echt hard, was meer om even te kijken hoe ik van mn huis naar mn nieuwe baan kon fietsen.
Pijn op de borst? Zou ik gelijk naar laten kijken, zeker als je aangeeft je niet echt ingespannen te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
M@cer schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 12:19:
Ik kan een Garmin Edge 705 overnemen voor 120 euro ter aanvulling op mijn Edge 500.

Bij de normale ritten in de buurt voldoet mijn Garmin 500 perfect, maar volgende week op Tenerife is het misschien wel handig om navigatie te hebben. Zag wel dat de 705 een ander bevestigingsmethode heeft dan de 500, dus dat is nog wel lastig. Wat denken jullie, goede aanschaf?
de 120 + bedrag van de 500 als je die op marktplaats verpatst hebt en iets meer en een 800/810 scoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:28
cybermans schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 11:39:
Nope, hij navigeert je alleen naar de afslagen. Heb net een hele week Eifel achter de rug en elke keer een zelf op gpsies gebakken route gereden. Zeker in combinatie met een OSM erg fijn rijden. Enige is dat veel geasfalteerde landbouwstraten op OSM als 'onverhard' staan.

[ Voor 8% gewijzigd door StevenK op 26-07-2013 14:35 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
StevenK schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 14:34:
[...]

Nope, hij navigeert je alleen naar de afslagen. Heb net een hele week Eifel achter de rug en elke keer een zelf op gpsies gebakken route gereden. Zeker in combinatie met een OSM erg fijn rijden. Enige is dat veel geasfalteerde landbouwstraten op OSM als 'onverhard' staan.
dat is wel beter, want alle navigatie apps die gpx files aankunnen die ik op mijn iphone probeer falen daar keihard op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Niet online
SnowDude schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 09:54:

Haha ik vond de witte juist mooier; Hier de mijne:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-KQUOBBCK-D.jpg

Super fijne fiets, maar wel wat last van kraakjes in het begin :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThatsHollywood schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 16:25:
[...]

[afbeelding]

bij jou vind ik dat blauwe niet mooi 8)7

*snapt dat het plastic is*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-09 13:04

Pater

Terry Tate

Ik heb gisteren mijn fiets gepoetst, want mijn crank maakte een lelijk tik geluid bij het fietsen. Morgen maar even kijken of het nu weg is, anders toch bij de LBS laten nakijken. Tijdens het poetsen keek ik nog goed naar het middelste voorbladblad en ik constateerde dat die goed weggesleten is! Naast de vorm van haaievinnen zag ik ook dat bij sommige tandjes het kopje al helemaal weggesleten is. Vraag is: moet ik nu de hele crank gaan vervangen? Of kan de LBS alleen het blad vervangen?

Net even nagekeken op Strava, inmiddels ruim 12k aan km met deze fiets gereden.
M@cer schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 12:19:

Prima aanschaf zou ik zeggen. Je kan hem altijd nog doorverkopen voor een soortgelijke prijs. De bevestiging van de Garmin is makkelijk op te lossen, dat kan je hier goedkoop en snel op de kop tikken:

http://www.futurumshop.nl...edge-205-605-en-705.phtml

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
ThatsHollywood schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 16:25:
[...]

[afbeelding]

Ik heb pas 20 km gereden, maar waar kraakte hij precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Pater schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 16:34:
Naast de vorm van haaievinnen zag ik ook dat bij sommige tandjes het kopje al helemaal weggesleten is.
Dit is bij Shimano bladen altijd zo, en niet versleten. Dit is zodat de bladen op die plekken makkelijker schakelen (de ketting kan makkelijker op die plek van de tanden af).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over twee weken ga ik met 5 vrienden vanuit Rotterdam naar Berlijn fietsen. We willen er max. 6 dagen over doen. Nu ben ik de route een beetje aan het uitzoeken en heb twee mogelijkheden gevonden om de route te plannen:

1. Google Maps Rotterdam - Berlijn, fietsnavigatie: ~720km (120km/dag + camping)

2. R1 Radweg (vanaf Arnhem naar Berlijn): ~900km (150km/dag + camping)

Als er andere tools bestaan om deze route te plannen hoor ik dat graag...

Google Maps berekent de snelste route die waarschijnlijk niet optimaal is om te wielrennen (althans, dat neem ik aan, slecht wegdek?), en de R1 is juist meer voor tourfietsers omdat deze door alle dorpjes gaat en dus meer een mooie route is. Zijn er tweakers die deze tocht eerder hebben gedaan en zo ja, hoe zijn jullie gereden?

Tot slot een algemene vraag aan alle wielrenners met ervaring in het Duitsland; is een GPS systeem (a la Garmin Edge) een vereiste? Of kun je op de bewegwijzering vertrouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Niet online
SnowDude schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 16:36:
[...]

Ik heb pas 20 km gereden, maar waar kraakte hij precies?
De eerste 50 niet, daarna de crank (vermoed ik) ga hem van de week maar eens goed na laten kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Dat klinkt als een slecht afstelde crank.

Ik heb net mijn Edge 500 binnen :9~ Nu snel naar huis om hem op mijn fiets te monteren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:58
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 16:53:
Over twee weken ga ik met 5 vrienden vanuit Rotterdam naar Berlijn fietsen. We willen er max. 6 dagen over doen. Nu ben ik de route een beetje aan het uitzoeken en heb twee mogelijkheden gevonden om de route te plannen:

1. Google Maps Rotterdam - Berlijn, fietsnavigatie: ~720km (120km/dag + camping)

2. R1 Radweg (vanaf Arnhem naar Berlijn): ~900km (150km/dag + camping)

Als er andere tools bestaan om deze route te plannen hoor ik dat graag...

Google Maps berekent de snelste route die waarschijnlijk niet optimaal is om te wielrennen (althans, dat neem ik aan, slecht wegdek?), en de R1 is juist meer voor tourfietsers omdat deze door alle dorpjes gaat en dus meer een mooie route is. Zijn er tweakers die deze tocht eerder hebben gedaan en zo ja, hoe zijn jullie gereden?

Tot slot een algemene vraag aan alle wielrenners met ervaring in het Duitsland; is een GPS systeem (a la Garmin Edge) een vereiste? Of kun je op de bewegwijzering vertrouwen?
Gaaf idee. Probeer gewoon wat? Lijkt mij deel van de lol.

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Laatst online: 30-08 19:39
Iemand een idee waar in utrecht ik een wiel opnieuw kan laten spaken? Geen vertrouwen meer in mijn oude fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
toen ik gister bij cycletrend was, was er net een gesprek bezig dat een van die gasten daar dat deed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Net even een test rondje gereden met de Garmin Edge 500, wat een super apparaat is dat :D

http://app.strava.com/activities/69991655

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Toch maar de 705 gehaald, kon me er geen buil aan vallen. Vanavond even met 2 fietscomputers gereden, ziet er wel een beetje suf uit. Mijn 500 blijft degene die ik het meest ga gebruiken, want meer heb ik niet nodig als ik in de buurt ga fietsen. Maar als ik in onbekend gebied ga fietsen (zoals volgende week in Tenerife ;-)) is het toch wel makkelijk om een kaart bij je te hebben.

En mocht ik de 705 uiteindelijk niet gebruiken gaat hij waarschijnlijk tegen minimaal dezelfde prijs weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:54

Vos

AFCA

Weer terug van 2 week nabij Alpe d'Huez, heb 6 ritjes gemaakt en ±15.000 hoogtemeters en 500km. Was soms flink aanpoten (1.95 en 92 kilo), maar wel heel gaaf!

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/936501_10153053959910497_553394759_n.jpg
(op naar de Galibier vanaf de Lautaret)

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/1016862_10153042691580497_346465174_n.jpg
(op de La Bérarde)

[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 26-07-2013 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Laatst online: 31-08 10:48
Heb jarenlang op de MTB gezeten, maar de laatste jaren er weinig tijd voor gemaakt. Nu ben ik van plan met wielrennen te beginnen. Met mijn MTB heb ik 10 jaar gedaan (Shimano XTR, Merida frame, 9,5KG).

Mijn vraag: welke racefiets?

Ik ben bijna 1,90M, tussen de 95 en 100kg en wil een all-round racefiets van Amstel Gold race en lekker fietsen in de Alpen.

Budget is rond de 2.000 euro. Een leuke fiets zoals Trek Madone 4.5 (link), maar dan met 30 speed.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Laatst online: 08:12

The Legend

*Plop*

Woei! Vandaag per ongeluk een nieuwe fiets gekocht! :P

M'n vriendin had het er al een tijdje over dat het haar wel leuk leek om samen te fietsen. En nu ze de laatste tijd steeds vaker sukkelt met hardloopblessures opperde ik vanmiddag om eens langs een fietsenmaker te gaan om te oriënteren op een mogelijke fiets voor haar. Hebben we daar gezeten van 15:00 tot 20:45 :+ Uiteindelijk heeft ze een Trek Lexa SL gekocht. Daarna begon het bij mij toch ook wel te kriebelen, zeker omdat we nu ineens samen konden gaan fietsen op vakantie. Lang verhaal kort, ik ben geupgrade van een:

Koga Miyata Granracer uit (vermoedelijk) 1998

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ay0BFmxaVUu2dFwJBq5oYwnf/full.jpg

..naar een Cannondale Caad 10 *D

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/z8kls5Boq2sBqXMD2HsghUXH/full.jpg

Vandaag dus ook gemerkt hoe belangrijk geometrie kan zijn. Voor veel beginnende fietsers (daar schaar ik mezelf met een jaartje nog maar onder) schijnt Cannondale een te sportieve (lage) zit te hebben. Omdat ik naast lange benen (bbl 98cm) blijkbaar ook erg lange armen heb, speelt dat voor mij niet. Het standaard zadel wordt vervangen, bij een zitbotjesmeting bleek ik twee maten breder nodig te hebben :+ Deze winter heb ik een setje handgespaakte CXP33 gehaald. Die laat ik nu onder m'n Cannondale zetten, dan verkoop m'n 66cm Koga mooi door op marktplaats :)

Nog niet precies duidelijk wanneer ik hem kan ophalen, maar heb al zin in het eerste ritje écht lekker schakelen in plaats van dat gehark van m'n huidige groep :p

[ Voor 3% gewijzigd door The Legend op 26-07-2013 23:50 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
mmmmm weer verpest beetje mijn fiets moment. Van de week dan maar gaan.

en daar was de postbode met mijn morgan blue cleaning kit Kan ik mijn fietsje een beetje schoonhouden

[ Voor 79% gewijzigd door cybermans op 27-07-2013 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Dat zijn de betere impuls-aankopen :) Mooie fiets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
Damn wat ben ik blij dat ik nu niet op de fiets zit. (dan maar geen badass ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:41

muhda

Time & Space traveler

Ik ben naar 12gobiking geweest, omdat ik twijfel over welke framemaat ik nou precies moet hebben.
Een medewerker heeft me opgemeten (lichaamslengte, romplengte + hoofd?) Geen BBL gemeten.
Hij vertelde me dat de framemaat die ik besteld had: "54" perfect bij me zou passen.
(volgens het meetsysteem)

Maar toen ik de fiets in maat 52 probeerde (die maat hadden ze nog wel)
Kon ik net nog met mijn tenen de grond raken, de zit houding was ook perfect, niet gestrekt maar overal met een lichte knik. Ik heb dit ook aan de medewerker aangekaart. Maar volgens hem moest/kon ik 54 hebben.
Hij vertelde dat wanneer ik geen spijkerbroek op heb, aan de fiets gewend ben geraakt en meer wielrenervaring heb. Dat dan een maat groter perfect bij me zou passen. klopt dit ?

Ik weet niet waarom het kan ook aan mezelf liggen maar toch kreeg ik het gevoel dat ik afgewimpeld werd onder het mom van hij is nou al bestel, we gaan het niet nog een keer wijzigen.

Update:
Net bij een ander wielrenwinkel om een second opinion gevraagd. Maat 54 is iets te groot.
Heb de bestelling geannuleerd. Word verder zoeken naar een mooie beginners fiets.

[ Voor 7% gewijzigd door muhda op 27-07-2013 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Zo, vanochtend de Pieter Weening Classic gefietst (mag een tocht na 3x organiseren al een classic heten? Blijkbaar). Gewoon in Groningen gestart, dus 66km extra gemaakt. In totaal 166km

Mooie tocht, goed aangegeven en toch nog redelijk wat deelnemers. Gelukkig heeft het onweer het noorden nu pas bereikt, dus ik ben gewoon droog over (maar wel zeiknat van het zweet :P)

Lekker doorgetrapt, 31.2 gem, al had ik het de laatste 20km tegen de wind in wel zwaar. Extra colaatje op het terras in Midwold deed wonderen!

http://app.strava.com/activities/70126760

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Vandaag 3 passen in de Dolomieten gedaan, de Sella, Pordoi en de Fedaia, 2.800 mtr geklommen. Komende week het Sella rondje doen (Sella, Pordoi, Campulongo en de Gardena). Meer tweakers hier? Zitten onderhand aardig wat Nederlanders op de camping hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Hebben jullie je fiets verzekerd en zo ja hoe/waar ? Aangezien in ons schuurtje straks 2500 euro aan fiets staat (+ gewone fietsen) lijkt het me niet onverstandig om dat te verzekeren. De kans op diefstal is echter hier niet zo heel groot, maar bijvoorbeeld op vakantie met de tent weer een stuk groter. De verschillende verzekeringsvoorwaarden zijn echter vaak niet ideaal.

Onze reisverzekering dekt fietsen maar tot 400 euro. Een aparte fietsverzekering van de ANWB sluit dekking echter uit "bij diefstal van een ATB of racefiets, wanneer het frame niet met een kabel-, ketting- of beugelslot aan een aard- of nagelvast object vastgemaakt was". Op vakantie in een tent kun je moeilijk aan die voorwaarde voldoen.

Hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb mijn fietsen niet verzekerd. Dat is nogal prijzig met mijn Utrechtse postcode. (400 euro mtb, 300 euro racefiets voor een 3jarige verzekering; als ik 4 km noordelijker woon betaal ik de helft.

Inboedelverzekering dekt vaak ook fietsdiefstal uit schuur. Check je polis. Op vakantieadressen zet ik mijn fiets incompleet weg. Wielen in de kledingkast bijvoorbeeld. Of bij camperen even informeren bij de camingeigenaar wat de mogelijkheden zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door willy1986 op 27-07-2013 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ik heb de racefiets verzekerd via de NFTU, niet duur, keren ook uit bij valpartijen.

Ik zit nu op een camping in de Dolomieten en maak de fiets vast aan een boom, of leg deze in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

De fietsverzekering van de NFTU dekt dan weer alleen schade en geen diefstal. De 'vakantieverzekering' dekt wel diefstal, maar dan moet je weer extra betalen voor een hogere dekking dan 250 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
Muhda, waar woon je. Mensen hier weten vast wel een goede lbs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
cybermans schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 10:48:
mmmmm weer verpest beetje mijn fiets moment. Van de week dan maar gaan.
Ik had het uitgesteld tot vanavond.
Maar toen ik net ging fietsen werd de lucht opeens erg donker en voelde ook al wat druppels.
Maar weer richting huis gegaan.

En hier schijnt het zonnetje en volgens buienradar is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Mij lukt het juist telkens niet om eens lekker door de regen te rijden. Vrijdag geprobeerd maar het bleef bij vies broeierig weer. Vandaag was ik een paar uur te laat. Het is best fijn om met deze warmte door de regen te fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Is toch zonde van je materiaal? Tijdens een afdaling vandaag die met 70+ km p/u ging begon het ineens hard te regenen. Best eng :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Fiets moet tegen regen kunnen. Verder is het een kwestie van rijstijl aanpassen en het wegdek in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Regen met onweer zoals vandaag lijkt me nou niet heel handig om door te fietsen.
En beetje druppels prima, maar om nou echt drijfnat te worden en door plassen fietsen kan je beter een mtb nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 16:24

_Z3

Vandaag onverwacht door de regen moeten fietsen. 2 fietsers, mtb'er en racert, waren met elkaar in botsing gekomen,volgens mij beide geen helm op. De 1 had wat schrammen en de ander werd met de ambu naar het ziekenhuis gebracht, zware hersenschudding :(. Was blijven wachten tot de ambu er was om de plek aan te wijzen, toen in de regen naar huis gefietst. Best heftig, die man lag bewusteloos op de grond toen ik aan kwam fietsen.

Ik zie een aantal berichten van starters: bezuinig niet op een helm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
DDX schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 21:23:
Regen met onweer zoals vandaag lijkt me nou niet heel handig om door te fietsen.
En beetje druppels prima, maar om nou echt drijfnat te worden en door plassen fietsen kan je beter een mtb nemen.
Inderdaad, ieder z'n ding, maar ik ga niet de regen opzoeken met m'n racefiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Kentsfield schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:13:
Ik zit sterk te twijfelen of ik niet deze fiets zal aanschaffen.
http://www.12gobiking.nl/...e/gazelle_exquis_ltd_2013

Kan iemand hier redenen noemen om hem te laten staan?
Misschein een late reactie maar omdat ik er zelf één gekocht heb wil ik wel even mijn ervaring delen.

De voornaamste reden waarom deze (en andere Gazelles) niet verkocht werden voor hun oorspronkelijke prijs van simpelweg de naam. De meeste wielrenners die geld willen en kunnen spenderen willen iets anders dan een Gazelle. Als je er één koopt, dan koop je in ieder geval een redelijk zeldzame fiets.

In de showroom hebben ze enkel de uitvoering met R3 staan, dit is ook de versie die ze standaard proberen te verkopen. Voor mij geen probleem, ik wilde juist de R3 hebben maar laat je er niet door misleiden.

Zelf was het mijn eerste racefiets dus ik kan niet aangeven in hoeverre het mooier of beter is dan andere racefietsen. Wat ik wel kan zeggen is dat ik onder de indruk van de manier waarop de fiets in beweging komt. Beter gezegd: hoe weinig kracht het kost om op snelheid te komen en te blijven.

Wat betreft de Fulcrum velgen: zelf zeggen ze dat tot 109 kilo rijdersgewicht moet kunnen maar dat boven de 76 al geadviseerd wordt regelmatig de spaakspanning te controleren. De ene winkel zegt dat het fluitend kan, de andere winkel zegt dat ze mindere ervaringen er mee hebben. Op internet vind je ook verschillende meningen, inclusief mensen die zeggen dat ze 120 kilo wegen en zonder problemen duizenden kilometers wegtrappen.

Waar ik je nog wel voor wil waarschuwen: ze zijn bij 12Go niet de beste in het afstellen van fietsen. Wij hebben inmiddels 3 racefietsen bij hun gekocht en alle 3 hadden al binnen 100 kilometer problemen met schakelen, doorslaan, losgelopen ketting, etc. Ze lossen het weliswaar elke keer weer keurig op maar als je niet in de buurt woont dan kan je niet "even" terug.
Pagina: 1 ... 89 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.