Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 103 Laatste
Acties:
  • 426.012 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Rene schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 13:10:
[...]

Dit is natuurlijk niet helemaal waar. Het aantal calorieën wordt berekend aan de hand van gewicht, lengte en duur activiteit en hartslag. Plus nog een heel algoritme wat hieraan vasthangt. Iemand met meer spier (en gelijkmatige soort activiteit) zal waarschijnlijk een lagere HR hebben en dus minder verbruiken.

Om jouw gedachte erbij te pakken:

Als ik dezelfde workout doe na een maand trainen, zie ik dat mijn HR lager is, vermoedelijk omdat mijn spiermassa en conditie toegenomen zijn. Ik ben dus net zo lang bezig maar verbruik juist minder calorieën. Loop ik dezelfde tijd op dezelfde oude HR, dan is mijn verbruik juist toegenomen (en de afstand ook),
Maar als je er vanuit gaat dat een 'teller' de staat van je lichaam niet kent (behalve KG, lengte en hartslag). Je 2x exact even veel weegt maar ene keer met veel meer spier. De duur van de training exact even lang is en je hartslagen exact even hoog zijn. Dan zal de 'teller' (nagenoeg) het zelfde aantal cal's weergeven terwijl dit niet zo is want je hebt meer spieren gebruikt om dezelfde hartslag te behalen.

Tenminste zover ik weet... want meer spier betekend ook meer verbranding over het algemeen (door niets te doen terwijl je spier hebt verbrand je meer dan niets doen terwijl je vel over been ben en nauwelijks spier hebt).
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 13:32:
[...]

Eigenlijk is dat calorieverbuik niet meer dan een indicatie.
Een indicatie van wat want zoals wat uit de discussie blijkt is dat de indicatie echt niet goed is.

Beter erachter komen wat je verbrand... afwegen wat je precies eet en dit bijhouden. Ga je afvallen dan moet je meer eten. Kom je aan ga je minder eten. Op een bepaald moment zit je op de 0 lijn, inkomende kcal == uitgaande kcal. Dan weet je wat je op een dag verbruikt.
Het lullige is alleen dat geen 1 dag gelijk is aan een andere. Ookal is je ritme + eten + training het zelfde elke dag dan nog heb je goede en slechte dagen. Nog maar niet te spreken over het feit dat je lichaam 'went' aan het eten en de training en hier anders mee om gaat. Dus de bovenstaande manier is leuk theoretisch maar absoluut niet in praktijk te brengen om je verbruik te meten met/door sport.

[ Voor 25% gewijzigd door Griffin op 12-07-2013 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 16:42
Pelle schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 13:31:
[...]

Het "probleem" bij die routeplanner met racefietsroute is dat je weinig invloed hebt op hoe je route precies verloopt. Ik rijd liever wat kilometers om over een mooi stuk dan dat ik de kortste racefietsroute heb. Idem voor omrijden om stoplichten of afslaan te vermijden.

Met zo'n overzicht van goed/mooi/fijn te fietsen stukken hoef je je dan alleen nog tot een routeplanner te wenden om al die stukken een beetje aan elkaar te knopen :)
Je kan bij geavanceerd nog allerlei zaken mee laten wegen. Ik denk dat je met een lijstje per regio er niet gaat komen, want de een wil een mooie gevarieerde route en neemt een stoplichtje dan wel voor lief en de ander wil een gladde asfaltweg zonder onderbrekingen en boeit het niet of dat over een industrieterrein loopt of door het bos. Het is niet voor niets dat alle andere alternatieven (fietsersbond, bikeroutetoaster, basecamp, noem maar op) voor de een wel vodoet en voor de ander niet.

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 12-09 10:32

Pelle

🚴‍♂️

Joba schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 14:50:
Je kan bij geavanceerd nog allerlei zaken mee laten wegen. Ik denk dat je met een lijstje per regio er niet gaat komen, want de een wil een mooie gevarieerde route en neemt een stoplichtje dan wel voor lief en de ander wil een gladde asfaltweg zonder onderbrekingen en boeit het niet of dat over een industrieterrein loopt of door het bos. Het is niet voor niets dat alle andere alternatieven (fietsersbond, bikeroutetoaster, basecamp, noem maar op) voor de een wel vodoet en voor de ander niet.
True. Ik persoonlijk zou in ieder geval wel geholpen zijn met zoiets (net snel iets in elkaar geklust):
http://jellejanvanveelen.nl/got/kml/

Geen complete routes, maar stukken van 5 - 40km die je in je eigen route mee zou kunnen nemen.
Wellicht met wat opmerkingen erbij per route ("let op: halverwege stukje klinkers", "redelijk saai, maar heel goed asfalt", "erg mooi stukje en goeie koffie bij tent X" enz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:00

vliegnerd

Nintendo fan.

Ok, ik was even een dagje offline. Maar nu alsnog. Het idee van Pelle is overigens helemaal niet gek. Ik heb echt wel behoefte aan "goede stukjes"

De meest geweldige fietspaden in ZH (vind ik) liggen in de polder noord van Moerkappelle tussen Zoetermeer/Benthuizen en Waddinxveen (een brede oost-west en een smalle noord-zuid). Het lukt me alleen niet in de nieuw google maps een link te maken #!#$@!%^$%&^!%$!.

Maar op de strava heat map zijn ze goed te zien. http://raceshape.com/heatmap/

Ook vanaf boskoop de roemer/loete naar Alphen is een "stil/rustig/kaarsrecht/asfalt" fantastisch racefiets stukje.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
Iemand ervaring met fietsjes van http://duell.nl/ ?
Ben nogal een staalfanaat, want automagisch comfort, duurbaarheid enzo.

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Zijn uitstekende fietsen. Niet goedkoop!

Lekker rondje Heuvelrug gemaakt, 75 km met 30,5 gemiddeld in D1.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Laatst online: 21-02 22:26
havana schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 20:11:
Zijn uitstekende fietsen. Niet goedkoop!

Lekker rondje Heuvelrug gemaakt, 75 km met 30,5 gemiddeld in D1.
Nou ja, staal fietst geweldig en betrouwbaar; ik fiets regelmatig 100+km op een stalen RIH-frame, maar wil een stapje up, lichter, strakker, maar betrouwbaar; uit proeffiets-ervaring, aluminium is strak-zwaar-doods, en carbon is strak maar jumpy-might-kill-me-next-bend.

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 13:48
Heerlijk rondje gemaakt vanavond. Ik ging weg met het doel om eindelijk mijn record met gemiddelde snelheid te verbeteren. Dat stond al sinds volgens jaar juni op 34 km/u. Eerst 17 kilometer wind tegen, maar toch de gemiddelde snelheid op 31,5 weten te houden. Vervolgens langs de dijk van Hoorn naar Durgerdam wind mee en het gemiddelde opgevoerd naar 34,7. Daarna nog 15 kilometer naar huis met wind mee, even flink afzien en alles geven.

Aan het eind was ik 85 kilometer verder en had ik nog een gemiddelde snelheid van 34,1 over.. Dus doel gehaald voor vandaag. :)

http://app.strava.com/activities/66597757

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

vliegnerd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 18:46:
De meest geweldige fietspaden in ZH (vind ik) liggen in de polder noord van Moerkappelle tussen Zoetermeer/Benthuizen en Waddinxveen (een brede oost-west en een smalle noord-zuid). Het lukt me alleen niet in de nieuw google maps een link te maken #!#$@!%^$%&^!%$!.
Rechtsboven heb je de optie om terug te switchen naar de klassieke versie :)
Maar op de strava heat map zijn ze goed te zien. http://raceshape.com/heatmap/
Geniaal, dat is al heel handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 09:54
M@cer schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 21:59:
Heerlijk rondje gemaakt vanavond. Ik ging weg met het doel om eindelijk mijn record met gemiddelde snelheid te verbeteren. Dat stond al sinds volgens jaar juni op 34 km/u. Eerst 17 kilometer wind tegen, maar toch de gemiddelde snelheid op 31,5 weten te houden. Vervolgens langs de dijk van Hoorn naar Durgerdam wind mee en het gemiddelde opgevoerd naar 34,7. Daarna nog 15 kilometer naar huis met wind mee, even flink afzien en alles geven.

Aan het eind waren we 85 kilometer verder en hadden we nog een gemiddelde snelheid van 34,1 over.. Dus doel gehaald voor vandaag. :)

http://app.strava.com/activities/66597757
Erg netjes solo over zo'n afstand. :)

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Zeker netjes, maar ik lees 'we'. Als je dit solo kan op de openbare weg, dan ben je echt wel behoorlijk goed en moet je je afvragen of je niet bij een ploeg zou moeten gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Nee was helemaal solo... Een ploeg ben ik denk een beetje te oud (36) en te zwaar (91 kilo) voor..
Ik schrijf heel snel mijn ritten op als we, ik weet niet wat dat is.. Ik en mijn fiets denk ik :)

[ Voor 50% gewijzigd door M@cer op 13-07-2013 12:32 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Heerlijk weer, wind NW, dus rondje Lauwersoog:
Groningen - Hoogkerk - Zuidhorn - Noordhorn - Niezijl - Kommerzijl - Dokummer Nieuwe Zijlen - Munnekeburen - Ezumazijl - Anjum - Lauwersoog - Zoutkamp - Houwerzijl - Electra - Oldehove - Den Ham - Aduard - Groningen.

Strava: http://app.strava.com/activities/66760122

Goed voor 93km @ 30.3km gem.
Omdat ik afgelopen week wat last van de longen had, het rustig aangedaan, gem. hartslag van 136.

Weet iemand of je bij Lauwersoog, na de sluizen, ook rechtdoor kan? Er staat dat het militair terrein is, maar google maps stuurt je er wel langs (als je hem op fiets mode zet).
Hier dus: https://maps.google.nl/?l...gPBA&cbp=12,50.78,,0,4.85

[ Voor 3% gewijzigd door Tsjilp op 13-07-2013 17:27 . Reden: strava linkje ]

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:03
Vandaag even naar Bilthoven geweest, vrijdag mijn CAAD10 105 ophalen. Best leuk alles uitzoeken :D

Schoenen ( de enige die goed zaten waren natuurlijk weer redelijke dure (sidi genius), kleding, helm,

Als het mooi weer blijft, binnenkort even een week vrij nemen en dan veel gaan fietsen (moet ik wel de routes rond om Utrecht gaan vinden). Eerst maar even korte stukjes aangezien mijn conditie niet dermate goed is

oh en is het al vrijdag?

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

MrAngry schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 13:00:
[...]
Fietsersbond routeplanner, racefietsroute, is bijna altijd goed.
[...]
Na een uur klooien heb ik het opgegeven, zoals @Pelle ook al zegt, je hebt erg weinig invloed. Als ik een rondje wil dan kan ik niet aangeven waar ik dat rondje langs wil laten lopen, dus maak ik een route waarbij begin en eindpunt hetzelfde is en vul ik een aantal plaatsen in, maar bij Katwijk gaat het al fout omdat hij daar default een andere Katwijk invuld dan degene die ik selecteer, type ik vervolgens Katwijk, Zuid Holland in dan gaat het wel goed, maar stuurt hij je naar het centrum... drama's! Net de drie instructie filmpjes van Havana gekeken over BikeRouteToaster en daar ben ik nu in bezig...

Komt mijn eigenlijke vraag... werkt de route die ik vanuit Bike Toaster krijg ook met de map die standaard in de Garmin zit of moet ik dan persé OSM laden? Ga het morgen proefondervindelijk uitvinden, maar zou mooi zijn als ik het van te voren weet :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 23:25
cybermans schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 18:58:
Vandaag even naar Bilthoven geweest, vrijdag mijn CAAD10 105 ophalen. Best leuk alles uitzoeken :D

Schoenen ( de enige die goed zaten waren natuurlijk weer redelijke dure (sidi genius), kleding, helm,

Als het mooi weer blijft, binnenkort even een week vrij nemen en dan veel gaan fietsen (moet ik wel de routes rond om Utrecht gaan vinden). Eerst maar even korte stukjes aangezien mijn conditie niet dermate goed is

oh en is het al vrijdag?
Congrats!!! Ik had de caad 10 ook hoog op de lijst staan.

En is het al vrijdag? Hetzelfde hier, dan kan ik de fiets ook ophalen :-)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Arh.... van de week mn trapas laten vervangen. (zat er al 7 jaar in :/ )
Blijkt het de freewheel van de Easton EA50SL te zijn, dit is mn 2de freewheel al, vorige sloeg streeds over.
Die ik nu heb heeft wederom hetzelfde probleem. Ben vanmorgen maar wezen hardlopen ipv fietsen. :z

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:38
Gisteren met een paar maatjes een rondje Ijsselmeer gedaan. Topdag! Niet teveel wind, niet te warm, niet te koud. Alleen iemand reedt vrij snel een gat in z'n buitenband waar we pas na de derde lekke band, achterkwamen en daarna hebben we geen fietsenmaker meer gezien. Stukje oude buitenband ertussen hielp slechts marginaal. Uiteindelijk kwam de teller op 5 lekke banden geloof ik, dus daar hadden we wel wat tijd kunnen winnen :p

Volgende keer zuiderzee rondje, want het stuk vanaf de ketelbrug tot Lemmer is echt heel lelijk.
http://app.strava.com/activities/66821400
MrAcid schreef op zondag 14 juli 2013 @ 11:06:
300+km, gaaf man! Mooie prestatie!
Thanks, ik weet trouwens niet of het voor herhaling vatbaar is. Ik kreeg na 240km behoorlijk last van m'n achillespees waardoor de rem er enorm op moest. Vandaag loopt dat ding de hele tijd te 'klikken' (zo voelt het :S) als ik door m'n hurken ga. Ik moet maar even een paar dagen pauze inlassen.

[ Voor 27% gewijzigd door MrAngry op 14-07-2013 11:10 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
300+km, gaaf man! Mooie prestatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

MrAngry schreef op zondag 14 juli 2013 @ 11:00:
Volgende keer zuiderzee rondje, want het stuk vanaf de ketelbrug tot Lemmer is echt heel lelijk.
Bedoel je qua wegdek of qua uitzicht, ik kan je vertellen dat het stuk dwars door de polder qua uitzicht niet veel beter is. Saaie, lange, rechte fietspaden

Polder is gewoon saai...

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:38
Beide, het fietspad ligt vol rommel, met name schapenstront en kleine steenslag en er zijn een aantal van die kleine overslag stations voor zand/bouw. Fietsen langs de schapen op de dijk is nog wel grappig, maar niet 30km lang. Het enige wat je tegenkomt is Urk en dat is ook kut, pas in Lemmer wordt het weer wat. Het stuk van de Hollandsche brug naar Lelystad is ook niet alles, maar dan heb je tenminste nog de oostvaardersplassen om over uit te kijken.

De zuiderzeeroute loopt gewoon helemaal om flevoland heen, dus wellicht dat die wat leuker is op dat stuk.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:50

vhal

ಠ_ಠ

Is wielrennen een beetje te doen met 1m89 en 93kg aan lichaamstats? Of ben je dan gelijk gebonden aan staal ipv alumimumframe. Ik heb altijd wel ge-MTB'ed maar sinds deze zomer heb ik mijn fiets verkocht omdat ik er - helaas- te weinig mee deed.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
vhal schreef op zondag 14 juli 2013 @ 14:32:
Is wielrennen een beetje te doen met 1m89 en 93kg aan lichaamstats? Of ben je dan gelijk gebonden aan staal ipv alumimumframe. Ik heb altijd wel ge-MTB'ed maar sinds deze zomer heb ik mijn fiets verkocht omdat ik er - helaas- te weinig mee deed.
naar een goede LBS gaan, je daar laten voorlichten en niet een fiets nemen met zwakke wielen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Laatst online: 11:28
Toen ik intensiever begon te fietsen, zes jaar geleden, was ik 123 km / 1m93. Mij racefiets in die tijd hield het beter dan mijn mtb. Inmiddels zit ik iets boven de 90 kg en dat gaat best wel aardig.

Fietsen met mensen die 30 kg lichter zijn is in heuvelachtig terrein wel wat lastiger (of een goede training)

[ Voor 9% gewijzigd door StevenK op 14-07-2013 15:41 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 10:19
DeFeCt schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 22:58:
[...]
Komt mijn eigenlijke vraag... werkt de route die ik vanuit Bike Toaster krijg ook met de map die standaard in de Garmin zit of moet ik dan persé OSM laden? Ga het morgen proefondervindelijk uitvinden, maar zou mooi zijn als ik het van te voren weet :)
Het enige wat ik wel eens zie, is dat mijn Garmin wil navigeren (en dus rare pijltjes gaat geven) i.p.v. gewoon over de route lopen. Verder alles perfect.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik rij al een half jaar op het instap model van trek , alu frame met natuurlijk goedkoopste wielen erop.
Weeg zelf rond de 90 ( schommel van 88 en 92 ) , en nog niks kapot gereden aan mijn fiets.
En dan rijd ik ongeveer 2x per week rondjes van 60 a 75 km.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:50

vhal

ಠ_ಠ

Tnx allen, ik ga eens kijken wat er zowel op de markt is. Naast het hardlopen wil ik het sporten ook afwisselen met een fiets.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Voor degene die ook een Hollowtech weer van wat vers vet willen voorzien hier een handige how-to:
http://faqload.com/faqs/b...-outboard-bearing-service

Vandaag ook gedaan; lagers kan je er gewoon in het frame laten zitten, inbussleutel en kleine platte schroevendraaier en wat lagervet is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 20:45
Afgelopen 14 dagen heb ik vakantie gehad. Ik had me voorgenomen om veel te gaan fietsen, hoewel dat met mijn blessures van het afgelopen jaar een relatief begrip is (nog steeds kamp ik met een beklemde zenuwtak in mijn lies na twee liesbreukoperaties). Desalniettemin heb ik van 28-06 tot en met gisteren 822 km gereden. Alleen 2 juni (en vandaag) had ik een rustdag, dus 13 van de 15 dagen gefietst. Afstanden variërend van 48 km - 103 km, hartslag variërend van rustig in D1 tot halverwege D2 en gemiddelde snelheden variërend van 29 km/h - 32,3 km/h. Ben best tevreden tot nu toe, zowel met het aantal kilometers als met de intensiteit van fietsen.

Tot juni was mijn gemiddeld rit niet langer dan vijf kwartier vanwege de pijn, en dat max 3 maal per week. Dus me is happy now :)

[ Voor 5% gewijzigd door SePtiCTaNk op 14-07-2013 22:00 ]

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin85
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09 08:44
Tsjilp schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 17:26:

Weet iemand of je bij Lauwersoog, na de sluizen, ook rechtdoor kan? Er staat dat het militair terrein is, maar google maps stuurt je er wel langs (als je hem op fiets mode zet).
Hier dus: https://maps.google.nl/?l...gPBA&cbp=12,50.78,,0,4.85
Hier kun je prima rechtdoor. Alleen als er rode vlaggen en/of lampen branden (staat aan het begin aangegeven), dan is de weg afgesloten ivm een oefening oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Gister niet veel tijd om te trainen dus even warmrijden en daarna 4x lap van 5km doen met hoge D2/lage D3. Doel was om elke ronde onder de 10minuten te doen. Resultaat is 9:50 - 9:45 - 9:45 - 9:30. Daarna weer lekker rustig naar huis uitfietsen.
Deze week nog werken en dan 2 weken vrij. Plan is rustig door te fietsen maar wel wat meer dan werkweken. Ben benieuwd wat dat gaat opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
MrAngry schreef op zondag 14 juli 2013 @ 12:09:
Beide, het fietspad ligt vol rommel, met name schapenstront en kleine steenslag en er zijn een aantal van die kleine overslag stations voor zand/bouw. Fietsen langs de schapen op de dijk is nog wel grappig, maar niet 30km lang. Het enige wat je tegenkomt is Urk en dat is ook kut, pas in Lemmer wordt het weer wat. Het stuk van de Hollandsche brug naar Lelystad is ook niet alles, maar dan heb je tenminste nog de oostvaardersplassen om over uit te kijken.

De zuiderzeeroute loopt gewoon helemaal om flevoland heen, dus wellicht dat die wat leuker is op dat stuk.
Je rijdt meer door bossages heen, vooral Kampen - Harderwijk en gewoon over een keurig fietspad met heerlijke bossages. Rond Noord-Oostpolder is het sowieso wat saaiig. Route staat wel een post van Hielko ietsje terug.

Even wat anders; wat voor een verzet reed Froome gister bij die demarrage? Wat een beentempo!!

[ Voor 5% gewijzigd door wackmaniac op 15-07-2013 09:41 ]

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Afgelopen weekend Strava geinstalleerd en tot de conclusie gekomen dat Endomondo wel heel erg op je data zit. Een bulk export vanuit Endomondo is standaard niet mogelijk, dit was voor mij al een extra motivatie om Strava eens serieus te gaan bekijken, maar als ik dit zo lees is het daar ook geen 'glitter and gold'
http://www.iphoneclub.nl/...ernatieve-wielrenapps-af/

/jammer

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 09:15
Ja Froome heeft een aparte manier van demarreren bergop. Normaal schakel je bij en sta je recht voor extra kracht, maar hij blijft gewoon op gelijke versnelling en begint als een zot extra omwentelingen te maken, al zittend.

On topic: gisteren eindelijk ook weer de fiets bovengehaald, ondanks het mooie weer de voorbije maand nog niet echt toe gekomen en het was al weer enkele weken geleden. Het plan is om nu in het weekend en éénmaal de week terug wat te rijden om snel terug op te bouwen.

Ritje van gisteren was 30km op 1u en 15 minuten. (hoogtemeters zal wel rond de 200 gelegen hebben, moet ik nog eens uitlezen vanavond) Relatief kort om de schouders, rug en achterwerk te sparen die meestal na 2 uur wel komen opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Ik heb sinds zaterdag een Lightskin zadelpen in m'n fiets. Ook met tof Knight Rider effect 8)
Lightskin

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
DeFeCt schreef op maandag 15 juli 2013 @ 09:42:
Afgelopen weekend Strava geinstalleerd en tot de conclusie gekomen dat Endomondo wel heel erg op je data zit. Een bulk export vanuit Endomondo is standaard niet mogelijk, dit was voor mij al een extra motivatie om Strava eens serieus te gaan bekijken, maar als ik dit zo lees is het daar ook geen 'glitter and gold'
http://www.iphoneclub.nl/...ernatieve-wielrenapps-af/

/jammer
dcrainmaker geeft strava er ook maar een klein beetje van langs:
http://www.dcrainmaker.co...moving-functionality.html

Runkeeper is volgens mij de enige nog die aan bulk export doet.

Ik gebruik daarom ook voor mijn garmin connect en garmin sync(.com) die het naar strava en runkeeper overzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ik ben van plan om de racefiets niet mee te nemen op vakantie, maar ter plekke (Oostenrijk, Zwitserland, Duitsland of Frankrijk) af en toe iets te huren. Wat is de ervaring hiermee?
Moet ik bijvoorbeeld mijn eigen pedalen meenemen of kun je er altijd wel SPD-SL pedalen op krijgen?
En wat kost een gemiddelde fiets (prijsklasse 1500-2000) per dag aan huur?

Ik snap dat het verschilt per locatie, maar om een beeld te krijgen ben ik benieuwd naar de ervaringen in west-europese landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Tjebakka schreef op maandag 15 juli 2013 @ 10:27:
Ik heb sinds zaterdag een Lightskin zadelpen in m'n fiets. Ook met tof Knight Rider effect 8)
[afbeelding]
Waar zitten de batterijen dan? Want in de zadelpen lijkt me een 'pain in the ass' om te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Ik zie toch al snel prijzen van 100-150 euro voor 3 dagen. Bij een week ligt dit al snel tegen de 200 euro aan voor een full carbon racefiets.

Ik heb omdat ik de fiets naar Noorwegen mee moet nemen een fietskoffer aangeschaft. Kosten per vlucht om mee te nemen zijn ongeveer 30-50 euro. De koffer zelf was ongeveer 225 euro. Ik weet niet hoe vaak je gaat fietsen in het buitenland maar ik heb uitgerekend dat ik hem binnen een jaar terugverdien. (bovendien kan je de koffer ook op MP verhuren). Bijkomend voordeel is dat je lekker eigen materiaal meeneemt waarvan je de staat kent. Nadeel is dat je die koffer mee moet slepen en je fiets voor een deel moet demonteren (maar dit kost waarschijnlijk minder tijd als naar een verhuurder gaan, gegevens noteren, fiets afstellen, pedalen monteren, stuur aanpassen etc etc).

Als het eenmalig huren is zullen de kosten natuurlijk lager zijn als een koffer aanschaffen ;)

Hier een site welke fietsen verhuurt (ik vind het toch behoorlijk aan de prijs):

http://www.cycleclassicto.../fietsverhuurmontventoux/

[ Voor 8% gewijzigd door Rene op 15-07-2013 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Nee zo'n koffer is geen optie. Ik ga met de auto en heb plek voor twee fietsen, maar we zijn met z'n vijven. De meest praktische optie voor ons is dan dat mijn vrouw haar tourfiets mee gaat voor boodschappen etc en om een kind op te kunnen zetten. Daarnaast mijn oudste dochter's mtb, omdat ze de hele dag over de camping wil crossen en ik voor haar geen fiets wil huren. Aangezien ik toch maar 2-3 keer echt op een racefiets weg wil/kan om een paar mooie cols op te zoeken, wil ik voor die dagen gewoon iets ter plekke huren.
2-3 keer 30-40 euro uitgeven vind ik wel te overzien dan. En het worden toch geen tochten van meer dan 2-3 uur, dus het materiaal vind ik niet vreselijk belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
Zijn er hier nog fietsers met ervaring in de Apennijnen? Ik vertrek komende maandag naar de Dolomieten, blijf daar anderhalve week (omgeving Sella rondje <3 ) en rijd daarna door naar de Apennijnen, waar ik nog nooit geweest ben.

Ik ben al druk met Google, de ANWB, de Times atlas en zoover om een geschikte camping (rustig, eenvoudig, direct aan de bergen) te vinden, maar wie weet heeft iemand hier wel een tip. Is het überhaupt de moeite om erheen te rijden? De Dolomieten hebben vorig mijn hart gestolen, bizarre omgeving om met de racefiets rond te rijden maar ik wil niet 3 weken op 1 plek blijven staan en ben nou eenmaal gek van Italië, vandaar de keus voor de Apennijnen.

[ Voor 24% gewijzigd door partyondude op 15-07-2013 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 13:56

DjVe

Hatsaflats!

Tjebakka schreef op maandag 15 juli 2013 @ 10:27:
[afbeelding]
Ik vind het gaaf, maar ik zou het niet zo snel kopen. Ik fiets alleen in het licht en en neem bij twijfelgevallen wel twee lampjes mee van de action. Het zou overigens wel nuttig zijn als hij op je remmen reageert ;)

Vandaag de knoop doorgehakt en nieuwe kettingbladen en een nieuwe cassette gekocht. Het buitenblad is een TA specialites Ultra Shimano 6700/6750 48 tands geworden en als binnenblad een 36 tands Zephyr . Om toch nog makkelijk een klimmetje te maken heb ik een 105 12/27 cassette genomen (vond de prijs tegenover een Ultegra met dezelfde verhouding van kransjes te goed om te laten liggen). Als ik de verzetjes naast elkaar in een tabel zet, moet ik er behoorlijk op vooruit gaan :P

[ Voor 6% gewijzigd door DjVe op 15-07-2013 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kut. Zaterdag staat er een onderhoud bij de fietsenboer gepland, en nu rij ik net een spaak eruit. Gelukkig was ik al bezig met m'n afkoelkilometertje op weg naar huis dus hoefde ik niet ver te lopen. Ik heb slechte ervaringen met wielen waar eenmaal een spaak van is gebroken. Ik hoop niet dat deze fiets diezelfde ervaring gaat geven.

* Gaius doemdenken doet.
Wellicht is het handig om alvast rekening te houden met iets stevigere wielen.

* Gaius positief denken doet.
Ik heb al een idee wat m'n eerste upgrade kan worden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
Ik kreeg als tip om bij spaakbreuk niet alleen de gebroken spaak maar ook een paar van de spaken vlak daarnaast te laten vervangen. Deze zouden ook al verzwakt kunnen zij. En dan als volgende aan de beurt kunnen zijn.

Bij mij was de tweede spaak inderdaad de buurman van de eerder gebroken spaak aan de aandrijfzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn wiel staat ook bij lbs. Helaas speling in het freewheel wat resulteerd in lawaai en overslaan tijdens fietsen. Is dit een kwaaltje van Easton? Grrr

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:36
Lekker fietsweertje vanavond, ff rondje van 80km gefietst :)
Had eigenlijk nog wel ff willen doorfietsen maar begon beetje donker te worden.
(http://app.strava.com/activities/67338806)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:43
Heren en dames,

Ik ben van plan om de Sensa Romagna Special 2013 te kopen volgende week.
http://www.12gobiking.nl/...ensa_romagna_special_2013

Waar ik benieuwd naar ben zijn jullie ervaringen met deze fiets. Niet om mij op andere gedachten te brengen want dat gaat waarschijnlijk niet lukken :)

Verder zou ik graag willen weten of jullie ervaring hebben met 12gobiking in Moordrecht. Het plan is namelijk om, samen met 2 vrienden, daar 3 fietsen te halen. Korting! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 19:13
Over de fiets is Bikeradar zeer positief:
http://www.bikeradar.com/...-romagna-special-12-46600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ik (en een aantal collega's) heb mijn fiets daar gekocht. Zeer positieve ervaringen. Het scheelt wel als je zelf weet wat je wilt, want ik betwijfel of ze inhoudelijk echt experts zijn. Het is ook altijd erg druk daar, ze draaien goede omzet denk ik, maar daardoor misschien niet altijd veel persoonlijke aandacht.
Probeer vooral om doordeweeks overdag te gaan, dan is het niet Ikea-druk zeg maar :P

Ik heb goed kunnen onderhandelen met ze over de aanschafprijs en inmiddels twee garantiegevallen gehad die perfect zijn opgelost, ze hebben daar veel eigen tijd in moeten steken, zonder gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Bekse schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 09:53:
Heren en dames,

Waar ik benieuwd naar ben zijn jullie ervaringen met deze fiets. Niet om mij op andere gedachten te brengen want dat gaat waarschijnlijk niet lukken :)

Verder zou ik graag willen weten of jullie ervaring hebben met 12gobiking in Moordrecht. Het plan is namelijk om, samen met 2 vrienden, daar 3 fietsen te halen. Korting! :P
Ik heb de goedkopere variant; de Umbria Tiagra. Ik vind het een erg prettige fiets, zeker voor de prijs die je betaalt. :) In mijn geval had de fietsenmaker de fiets niet op voorraad en was de levertijd 4 weken.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:10
Bekse schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 09:53:
Heren en dames,

Service is zeer matig in mijn beleving, montage en smering van de onderdelen gebeurt niet echt vakkundig. Hetzelfde geldt voor afstellen. Als je zelf een en ander kunt doen en/of een goede fietsenmaker hebt is er weinig mis mee daar om goedkoop een fiets te halen, met een beetje geluk staat hij in de winkel voor nog minder.

Hier ook een vraag, eind van de zomer ga ik op vakantie naar Macon (iets boven Lyon) en met een beetje geluk kan de racefiets mee. Wat is een goed startpunt om routes op te zoeken zodat ik eens een echte berg op kan fietsen? Ik zit op ca. 3 uur rijden van de Ventoux of Alpe d'Huez en op 2 uur van Annecy om bijvoorbeeld de Semnoz op te fietsen. Op de een of andere manier vind ik niet makkelijk tips over bijvoorbeeld parkeren en routes, hebben jullie tips? Hoeveel klimmen raden jullie aan om op één dag te doen? Conditie is redelijk en fiets de komende maand voordat ik ga 2-3 per week rondjes van 70-100km.

[ Voor 27% gewijzigd door Taigu op 16-07-2013 11:49 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Semnoz is erg leuk, heb ik vorig jaar gedaan, maar dan vanuit Annecy (De D41 dus), dan is hij dik 17km lang. De Tour doet hem vanaf Quintal, die is een paar km korter, maar het eerste gedeelte dus ietsje steiler gemiddeld.
Annecy is een gezellige stad aan een prachtig meer, daar kun je wel ergens parkeren (ik denk wel betaald) en dan kan je vrouw/vriendin lekker shoppen ondertussen en daarna samen een duik in het meer nemen :)

Zelf vond ik daar de Forclaz nog iets leuker om te fietsen, die is korter, maar zwaarder. Hoewel hij in de Tour ooit maar Cat.1 was. Die ligt aan de overkant van het meer, vanuit Vesonne, richting Montmin.

Rondom de Alpe d'Huez heb je nog de Glandon en Ornon en nog wat meer cols in de buurt. Je kan prima parkeren overal in Bourg d'Oisans.

Ik zou zelf niet meer dan twee cols op een dag plannen als je het nog niet gewend bent. Zo'n klim van buitencategorie kost je al gauw 1 1/2 uur en dan moet je nog afdalen, pauzeren. genieten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Voor die omgeving is Bourg d'Oisans de perfecte uitvalsbasis; perfecte liggine voor Alep d-Huez, Les Deux Alpes, Glandon, Lauteret, Galibier, Telegraph, Ornon en La Berarde. Daarnaast goede faciliteiten in het dorpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:43
TheLemon schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 10:50:
Ik (en een aantal collega's) heb mijn fiets daar gekocht. Zeer positieve ervaringen. Het scheelt wel als je zelf weet wat je wilt, want ik betwijfel of ze inhoudelijk echt experts zijn. Het is ook altijd erg druk daar, ze draaien goede omzet denk ik, maar daardoor misschien niet altijd veel persoonlijke aandacht.
Probeer vooral om doordeweeks overdag te gaan, dan is het niet Ikea-druk zeg maar :P

Ik heb goed kunnen onderhandelen met ze over de aanschafprijs en inmiddels twee garantiegevallen gehad die perfect zijn opgelost, ze hebben daar veel eigen tijd in moeten steken, zonder gezeur.
We gaan inderdad op een doordeweekse ochtend, prettig om te horen dat er goed onderhandeld kan worden. Ik zag een andere opmerking over smeren en ander onderhoud. Dat zit wel goed, kennis van ons werkt in een fietsenwinkel, die gaat ons onderhoud regelen.

Ik kan niet wachten! Strava staat al op mijn telefoon, nu de fiets nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
Doen jullie nog aan iets van ongevallen verzekeringen zoals de ntfu die aanbied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:10
Dank voor de reacties, verder tips blijven welkom :) Van en naar routes rij ik alleen, dus vermaak voor de vrouw is geen vereiste.

Om een mooie route uit te stippelen gebruikte ik in het verleden Osmand en vanuit dit topic Run.GPS. De laatste bevalt redelijk goed op mijn Android telefoon. Belangrijkste eisen zijn spraakinstructies, (grotendeels) offline kaarten en gpx/kml import opties. Ik fiets dus met de teleoon in de achterzak.

Zijn er nieuwere en betere apps en hoe goed vinden jullie Google Maps voor dit doeleinde?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:36
Vanavond bijna op 2 hardloopsters ingereden.
Ze lopen naast elkaar aan rechterkant van fietspad. (iets over midden heen) Dus ik bel even zodat ze weten dat ik eraan kom.
Toen ik bijna naast ze zat gingen ze opeens naar links om maar even de weg over te steken.
Vol in de rem en naar rechts gedoken.....

Waarom zou je ook even omkijken voordat je spontaan naar links gaat.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Vanavond eens op zoek gegaan naar m'n grenzen. Nog niet gevonden, maar volgens mij wel redelijk in de buurt gekomen. 45km rond m'n omslagpunt gereden, en uitgekomen op 34,5 gemiddeld. Ik heb mezelf op 1 rondje van ongeveer 6km echt afgebeuld, en de rest met iets minder inspanning en dat ging vrij goed, dus zonder echt in de problemen te komen.
Qua benen zit het bij mij wel goed, het feit dat ik niet veel harder ging vooralsnog is -vermoed ik- vooral een conditionele kwestie. En misschien ook wel een stukje tussen de oren, want voor een beetje TT moet je jezelf toch aardig pijn kunnen doen volgens mij, en dat heb ik nog niet echt gedaan.

Wel lekker om even de turbo erop te hebben in ieder geval :)
http://app.strava.com/activities/67606799

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
cybermans schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 13:19:
Doen jullie nog aan iets van ongevallen verzekeringen zoals de ntfu die aanbied?
Nadat ik vorig jaar met mijn nieuwe Giant TCR Composite op m'n gezicht ging en m'n sleutelbeen brak, toch maar wel ja. Het was nogal zuur geweest als de fiets, die toen 4 weken oud was, ook was gesneuveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

sebasd

loopt op espresso

Gisteren ook maar eens een keer wat harder gereden dan mijn normale, relaxte tempo.. Uurtje op bijna 30km/u door de polder. Da's hard werken, maar wel erg lekker om af en toe te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 09:54
Pelle schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 23:58:
Vanavond eens op zoek gegaan naar m'n grenzen. Nog niet gevonden, maar volgens mij wel redelijk in de buurt gekomen. 45km rond m'n omslagpunt gereden, en uitgekomen op 34,5 gemiddeld. Ik heb mezelf op 1 rondje van ongeveer 6km echt afgebeuld, en de rest met iets minder inspanning en dat ging vrij goed, dus zonder echt in de problemen te komen.
Qua benen zit het bij mij wel goed, het feit dat ik niet veel harder ging vooralsnog is -vermoed ik- vooral een conditionele kwestie. En misschien ook wel een stukje tussen de oren, want voor een beetje TT moet je jezelf toch aardig pijn kunnen doen volgens mij, en dat heb ik nog niet echt gedaan.

Wel lekker om even de turbo erop te hebben in ieder geval :)
http://app.strava.com/activities/67606799
Dat lijkt er op! Heb het laatst ook gedaan, 40 km rond omslagpunt. Helaas wel een route met stoplichten en klinkerwegen. Zat op 32 gemiddeld. De route doet wel veel in zo'n geval. Jaarlijks doe (en plan) ik een plaatselijke tijdrit van 20 km voor max snelheid. Op zich ideaal om te vergelijken met de prestaties van het voorgaande jaar. :) Deze is in september en ik hoop weer wat sneller te zijn dan vorig jaar. :D

Even iets anders; aangezien het zomerstop is voor waterpolo ben ik nu 1x per week in het bewegingscentrum aan het fitnessen en doe ik 1x per week thuis core training. Heb samen met de fitnessbegeleider een schema opgesteld die goed is voor waterpolo en fietsen. Bij waterpolo benen (om en om) zijn de benen erg belangrijk, wat dus wel ten goede komt voor het fietsen. Ik ben benieuwd of squats en deadlifts je benen voor het fietsen ook sterker gaan maken en of je dit daadwerkelijk gaat merken. Heeft iemand hier ervaring mee?

[ Voor 17% gewijzigd door TheCrius op 17-07-2013 08:11 ]

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Gisteren ook even powertraining gedaan in plaats van duurtraining.. 2x rondje Twiske en wat kilometers naar huis. Uiteindelijk een gemiddelde van 35,4 :)

http://app.strava.com/activities/67561625

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:00

vliegnerd

Nintendo fan.

Bizarre gemiddeldes zie ik hier voorbij komen!

Ikzelf hou het voorlopig bij korte rondjes in D1 om blessures te voorkomen. (Dit is mijn eerste jaar sporten sinds een blessure in 2001. 20+kg afgevallen etc. Moet mijn spieren/pezen echt de tijd geven om te wennen en aan te sterken.

Ok, tot zover nutteloze informatie. Nu wat inhoud: Ik heb wel geleerd in de afgelopen maanden om ook van dit soort korte rondjes te genieten. Even de kop leegfietsen en genieten van het heerlijke zomeravond weer in de polder.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

M@cer schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 08:23:
Gisteren ook even powertraining gedaan in plaats van duurtraining.. 2x rondje Twiske en wat kilometers naar huis. Uiteindelijk een gemiddelde van 35,4 :)

http://app.strava.com/activities/67561625
Baas boven baas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

DjVe schreef op maandag 15 juli 2013 @ 19:23:
[...]

Ik vind het gaaf, maar ik zou het niet zo snel kopen. Ik fiets alleen in het licht en en neem bij twijfelgevallen wel twee lampjes mee van de action. Het zou overigens wel nuttig zijn als hij op je remmen reageert ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.milanofixed.com/wp-content/uploads/2013/07/http___makeagif.com__media_7-08-2013_7WCIPm.gif

Het is best mogelijk om zoiets te maken :)

Wat is dat toch. Een flinke tijd geleden groette je elkaar als wielrenners gewoon netjes (tenzij ze geen helm ophadden). Tegenwoordig lijkt het wel alsof iedereen zich daar te goed voor voelt.

Ik zie trouwens met dit weer ook heel veel renners zonder helm. :F Gelukkig is het met mooi weer nooit drukker op de fietspaden in Nederland 8)7

[ Voor 49% gewijzigd door Tjebakka op 17-07-2013 10:05 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 17:50
DDX schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 23:25:
Vanavond bijna op 2 hardloopsters ingereden.
Toch blijf ik mij steeds verbazen hoe moeilijk het voor mensen is om rekening met elkaar te houden.

Tijdens het hardlopen (ben zelf (nog) geen fietser maar ben aan het kijken voor een racefiets via het fietsenplan van mijn werk) kom ik geregeld een groep renners tegen. De eerste belt, ik ga verder op de kant lopen en een klein seintje dat ik hem gehoord heb (ik loop met oortjes in). De laatste van de groep geeft iedere keer weer netjes een seintje dat hij de laatste is/ bedankje.
Iedere keer is het weer leuk deze groep tegen te komen door het wederzijds begrip in elkaars hobby.

Maar helaas ook vaak gehad dat ik net optijd kon wegspringen om dat ze denken dat ze de enige op de weg zijn.

Wat ik mij trouwens afvroeg, aangezien jullie ook allemaal duursporters zijn (ben nu bezig met trainen voor de Dam tot Damloop (16km) maar wil volgend jaar mijn eerste marathon lopen) hoe jullie je benen/spieren na een lange rit verzorgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golles
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 12:49
Al een poosje zit ik erover te denken om een racefiets te kopen. Nu de tour de france zo'n hot topic is moet het er maar eens echt van komen. Ik las in de eerste post dat ik hier advies kan vragen, daar ben ik blij mee.

• Je lengte: 1.97 (Binnenbeenlengte: 94cm)
• Je gewicht 85-90 kilo
• Je budget 500-800 voor alles

Ik zag dat voor dat budget een nieuwe fiets er niet echt in zit. Is het nu een kwestie van Marktplaats afstruinen of zijn er andere plekken waar ik een fiets kan vinden die in mijn budget past?

Ik heb er weinig verstand van en alle advies is meer dan welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 13:56

DjVe

Hatsaflats!

golles schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 10:20:
Al een poosje zit ik erover te denken om een racefiets te kopen. Nu de tour de france zo'n hot topic is moet het er maar eens echt van komen. Ik las in de eerste post dat ik hier advies kan vragen, daar ben ik blij mee.

• Je lengte: 1.97 (Binnenbeenlengte: 94cm)
• Je gewicht 85-90 kilo
• Je budget 500-800 voor alles

Ik zag dat voor dat budget een nieuwe fiets er niet echt in zit. Is het nu een kwestie van Marktplaats afstruinen of zijn er andere plekken waar ik een fiets kan vinden die in mijn budget past?

Ik heb er weinig verstand van en alle advies is meer dan welkom!
Als je echt alles nog moet halen, dan moet je wel rekening houden dat het minimale wat je nodig hebt naast je fiets, al snel €300 kost. Mijn advies zou zijn: Geef in ieder geval wat minder geld uit aan een helm, bril, schoenen en stop dat in een iets beter passende broek.

Qua verhouding zoiets:
Schoenen: €50
Pedalen + plaatjes: €50
Broek: €50
Shirt + ondershirt: €50
Helm: €35
Handschoenen + sokken: €30
Bril: €20
Bidons + houders: €40

Dan heb je nog zo'n €500 over voor een fiets. Als je er weinig verstand van hebt, dan zou ik toch langs een goede fietsenmaker gaan en vragen of hij wellicht een leuk inruil/demo model heeft. Veel zaken geven ook leuke kortingen als je "alles" bij ze afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ik vraag me af of Shimano ooit nog een DI systeem voor een triple gaat uit brengen. Ik begrijp dat ze wellicht niet verwachten dat dat veel verkocht zal gaan worden, maar op het moment dat DI beschikbaar werd in Ultegra is de stap naar triple natuurlijk klein. Daarnaast, dat kan toch niet moeilijk zijn? Is toch alleen een voorderrie met een stapje meer. Rest wijzigt, anders dan software, he-le-maal niks.
(Hoef geen discussie triple/compact :) )

/edit
Oh, en zijn er ervaringen met fietsdragers zonder trekhaak?

[ Voor 7% gewijzigd door UltraSub op 17-07-2013 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Togi schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 10:04:
[...]

Toch blijf ik mij steeds verbazen hoe moeilijk het voor mensen is om rekening met elkaar te houden.

Wat ik mij trouwens afvroeg, aangezien jullie ook allemaal duursporters zijn (ben nu bezig met trainen voor de Dam tot Damloop (16km) maar wil volgend jaar mijn eerste marathon lopen) hoe jullie je benen/spieren na een lange rit verzorgen ?
Ind, wat wederzijds respect van fietsers, lopers, automobilisten zou het allemaal beter maken :)

Ivm het verzorgen van benen na een lange rit, ben ik niet de beste om te antwoorden aangezien ik meestal kortere ritjes maak, maar hier toch een poging:

- Na de inspanning nog rustig uitfietsen (dus relatief hoog beentempo bij ons op de fiets op een lage versnelling zodat je echt door boter trapt). Na lopen dus beetje uitwandelen en niet meteen volledig stoppen. De rest van de dag het rustig aan doen, veel rusten, goed eten en veel drinken.
- De dag erop evt een hersteltraining doen. Dit is ook heel rustig fietsen zonder veel kracht te zetten. Als loper kan je hier ook rustig een kleine wandeling doen, zeker niet te lang en niet te ver, maar gewoon de spieren terug wat laten bewegen bevordert het herstel. Normaal moeten de benen na deze training beter aanvoelen dan ervoor.
- Voldoende eten en drinken
- Als je een vriendin hebt of zo, een beenmassage is ook altijd leuk ^^
- Evt een ontspannend bad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
UltraSub schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:03:
Ik heb zo'n heel simpel dragertje voor aan de achterklep. Gevonden bij de kringloopwinkel voor 5 euro. Je ziet ze vaak met buizen aan de dakrand hangen, maar ik heb echt de simpelste versie die met bandjes aan de klep hangt, zonder goot voor de banden. Voor één licht fietsje werkt dat prima. Ik ben er met racefiets achterop de auto mee naar Luxemburg gereden zonder problemen.

Afbeeldingslocatie: http://www.bicyclerack-mottez.com/img/produits/3_2_1_600x600.jpg
Zo'n soort apparaat dus, alleen heb ik een versie voor twee fietsen (iets korter beugeltje) en geen zijdelingse spanbanden erbij.

Ze werken het beste op auto's met redelijk rechte achterklep. Bij mijn 306 is de onderrand van de klep erg hoog en ligt de klep wat schuiner. Hij steunt dus ofwel teveel op het raam, of op die onderste balk en dan kan de klep niet open. Maar dat ligt meer aan het ontwerp van Peugeot dan aan dat dragertje.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik vraag me af of Shimano ooit nog een DI systeem voor een triple gaat uit brengen.
Ik denk pas als electrisch schakelen de norm wordt. Ze komen nu echter met de 11speed Ultegra serie geloof ik wel eindelijk met een Di2 GS achterderrie, waarmee je dus meer ruimte zou hebben voor een klimverzet (de 10speed Ultegra Di2 slikt maar 28 tanden, tov 30 voor de non-Di2). GS kooi met 30 of mogelijk zelfs 32 tanden achter en voor een compact zal voorlopig de keuze moeten zijn voor triple-liefhebbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer

Ik heb laatst de Thule 9104 gekocht via Marktplaats voor 50 euro.
Nog niet echt gebruikt, alleen even om te testen, maar zover ik kan zien werkt het perfect.

Staan regelmatig op marktplaats voor niet te veel geld.

[ Voor 29% gewijzigd door M@cer op 17-07-2013 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

TheLemon schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 10:50:

Kan me hier grotendeels wel in vinden. Prima zaak, over het algemeen erg goed geprijsd, maar ga liever op een doordeweekse dag of zaterdagochtend heel vroeg, dan staan ze namelijk niet in de 'zo veel mogelijk fietsen in zo weinig mogelijk tijd verkopen'-modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Niet met systemen achterop, maar wel met dakdragers van Thule en daar heb ik goede ervaringen mee. Supersimpel en je kan zonder probleem vier fietsen mee. Is wel redelijk prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-11-2021
M@cer schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 12:06:
[...]
Ik heb laatst de Thule 9104 gekocht via Marktplaats voor 50 euro.
Nog niet echt gebruikt, alleen even om te testen, maar zover ik kan zien werkt het perfect.

Staan regelmatig op marktplaats voor niet te veel geld.
Ik heb de 9103 en die is ook zo solide als een huis. Met gemak 3 fietsen erop en vastzetten is ook super simpel. Alleen goed checken of ie geschikt is voor je auto, want dat is lang niet altijd zo (spoilertjes/ dikke achterklep rand kan bijvoorbeeld niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Hoe doe je dat met je achterlichten? Een auto zonder trekhaak heeft meest al geen aansluiting voor een lichtbak achterop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
MrAcid schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 14:15:
Hoe doe je dat met je achterlichten? Een auto zonder trekhaak heeft meest al geen aansluiting voor een lichtbak achterop?
Fietsen staan volgens mij dusdanig hoog dat je originele achterlichten (en kentekenplaat) zichtbaar blijven.

Dit is de 'high' variant:

Afbeeldingslocatie: http://static.webshopapp.com/shops/003757/files/000990750/thule-fietsdrager-clipon-high-9105-9106.jpg

iets anders:

http://www.gelderlander.n...kte-niet-op-weg-1.3915826

Wat een kortzichtige idioot die dit geroepen heeft. Mist alle realiteit en als ik nog in NL had gewoond had ik per direct mijn lidmaatschap opgezegd. Hoop niet dat de ANWB deze visie breed draagt.

Ook alvast verbieden auto te rijden tussen 0900-1800. Vaak dodelijke slachtoffers, leaserijders die toeteren en mensen die een middelvinger opsteken. Bejaarden die met 35 rijden etc. 8)7 8)7 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door Rene op 17-07-2013 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Maar hoe zit het met krassen enz? En kan je klep bij de meeste auto's dan nog open? Want dan liggen die fietsen toch zo ongeveer op het dak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Bejaarden op elektrische fietsen; hoeveel ongelukken veroorzaken die wel niet? Al bijzonder vaak (zowel solo als in grorpsverband) meegemaakt dat ik ze van achter nader keurig afrem en beschaafd bel. En dan nog een keer bel. Voor de zekerheid nog twee keer bel. En na vijf keer bellen maar eens "pardon" roep, waarna zo'n elektrofossiel doodleuk eerst eens breeduit over het fietspad zwalkt, terwijl er achterom wordt gekeken. Als je mazzel hebt gaat de oude bromknor dan eindelijk aan de kant. Pffff, speel de wielrenners de zwarte piet maar weer toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
UltraSub schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 15:56:
Maar hoe zit het met krassen enz? En kan je klep bij de meeste auto's dan nog open? Want dan liggen die fietsen toch zo ongeveer op het dak?
Sowieso goed opletten of het kan op de kofferbak klep want sommige auto's hebben een spoilertje (Nieuwe seat Ibiza bijvoorbeeld) en dan kunnen zulke dingen vaak niet.
wackmaniac schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 15:56:
Bejaarden op elektrische fietsen; hoeveel ongelukken veroorzaken die wel niet? Al bijzonder vaak (zowel solo als in grorpsverband) meegemaakt dat ik ze van achter nader keurig afrem en beschaafd bel. En dan nog een keer bel. Voor de zekerheid nog twee keer bel. En na vijf keer bellen maar eens "pardon" roep, waarna zo'n elektrofossiel doodleuk eerst eens breeduit over het fietspad zwalkt, terwijl er achterom wordt gekeken. Als je mazzel hebt gaat de oude bromknor dan eindelijk aan de kant. Pffff, speel de wielrenners de zwarte piet maar weer toe.
Mijn grootste ergenis is dat als ik bel dat die mensen dan gaan kijken wat eraan komt en daardoor gaan zwalken en bijna alles en iedereen op de grond werken. Als je een bel hoort ga dan gewoon aan de kant, je ziet vanzelf wel wat er voorbij komt.

Maarrrr... vaak zijn het de grotere groepen wielrenners die wat 'aso' doen. Erg breed fietsen / op het laatst pas bellen of helemaal niet en maar gaan schreeuwen. Of als je erachter rijd met de auto (of motorfiets, dan is het nog erger) op een dijk dan gaan ze gewoon niet tot nauwelijks aan de kant.

Waar ik een rolberoerte van krijg is als mensen (zowel wielrenners als 'normale' fietsers) de rotonde rechtdoor steken ipv de ronding volgen van het fietspad. Ik doe het zelf ook maar dan wel als het kan en niet als er een auto naast me zit. Ikzelf heb het een keer meegemaakt dat ik bijna een 'normale' (aso) fietser schep omdat deze rechtdoor vliegt ipv het fietspad te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:04
De ANWB is een belangenvereniging, die roepen wel vaker wat. Gewoon negeren, volgende week is er weer een andere aandachtshoer die ergens anders iets over roept en gaan we met z'n allen vrolijk door met fietsen, en gaat het net zoals altijd, in het gros van de gevallen gewoon goed.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Rene schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 14:23:
[...]

http://www.gelderlander.n...kte-niet-op-weg-1.3915826

Wat een kortzichtige idioot die dit geroepen heeft. Mist alle realiteit en als ik nog in NL had gewoond had ik per direct mijn lidmaatschap opgezegd. Hoop niet dat de ANWB deze visie breed draagt.

Ook alvast verbieden auto te rijden tussen 0900-1800. Vaak dodelijke slachtoffers, leaserijders die toeteren en mensen die een middelvinger opsteken. Bejaarden die met 35 rijden etc. 8)7 8)7 8)7
Complete onzin natuurlijk. Naast dat zo'n verbod onzinnig is, moet je het dan gaan handhaven ook. En daar gaat het nu ook al fout; asociale fietsers worden niet op hun gedrag aangesproken. Ergo; verbod heeft geen zin.

Afgezien daarvan, ik neem aan dat de gebieden waarvan bekend is dat het er druk is bij mooi weer toch al gemeden worden door wielrenners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmus
MrAcid schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 14:15:
Dat was bij mij wel een probleem ja, want bij mijn auto (Ford Focus) waren kenteken en achterlichten echt niet meer goed zichtbaar (bij de Thule Clipon hangen de fietsen). Heb een 7polige aansluiting laten plaatsen op de achterbumper.

Verder: klep kan gewoon open en je moet idd wel een beetje opletten met krassen (bij een oudere auto zoals die van mij is dat wat minder een issue :)).

[ Voor 18% gewijzigd door Tijmus op 17-07-2013 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Echte wielrenners rijden toch oude auto's die minder waard zijn dan de fiets? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Laatst online: 11:28
dreamscape schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 20:08:
Echte wielrenners rijden toch oude auto's die minder waard zijn dan de fiets? ;)
Hm. Dat niet. Maar ik heb dit jaar wel meer km's op de fiets gedaan dan met m'n auto :)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:21
Klopt, daarom is Tom Boonen ook geen echte wielrenner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 11:41

the_RJ

Banana Hammock!

Volgens die definitie kom ik in aanmerking om een echte wielrenner te zijn.

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Tijmus schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:57:
[...]

Dat was bij mij wel een probleem ja, want bij mijn auto (Ford Focus) waren kenteken en achterlichten echt niet meer goed zichtbaar (bij de Thule Clipon hangen de fietsen). Heb een 7polige aansluiting laten plaatsen op de achterbumper.

Verder: klep kan gewoon open en je moet idd wel een beetje opletten met krassen (bij een oudere auto zoals die van mij is dat wat minder een issue :)).
Hmm.. Moet er niet aan denken als je een paar fietsen achterop zet, vervolgens 1000 km op vakantie gaat, en bij aankomst constateert dat zo'n clip in de lak heeft zitten krassen :(
Ik zag er een paar op de camping dit jaar, het was een fietsomgeving, en ik baalde wel dat ik mijn fiets niet mee had. Hadden we een trekhaak gehad, dan had ik hem zeker meegenomen. Nu dus niet, en begon ik te twijfelen over zo'n systeem. Maar blijf het een beetje gammel vinden qua looks, alleen nog niet gevoeld natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
Op het dak kan wellicht ook nog. Heb zelf net deze besteld.

http://www.futurumshop.nl/thule-outride-561-dakdrager.phtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmus
UltraSub schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 23:57:
[...]

Hmm.. Moet er niet aan denken als je een paar fietsen achterop zet, vervolgens 1000 km op vakantie gaat, en bij aankomst constateert dat zo'n clip in de lak heeft zitten krassen :(
Ik zag er een paar op de camping dit jaar, het was een fietsomgeving, en ik baalde wel dat ik mijn fiets niet mee had. Hadden we een trekhaak gehad, dan had ik hem zeker meegenomen. Nu dus niet, en begon ik te twijfelen over zo'n systeem. Maar blijf het een beetje gammel vinden qua looks, alleen nog niet gevoeld natuurlijk :)
Nou, krasgevoeligheid zit hem meer in het plaatsen van de drager (zeker de eerste keren, als je er nog niet helemaal handig mee bent). Als ie vastzit dan is ie echt super solide; niets gammels aan en bovendien zitten er wel rubbers op de bevestigings- en ondersteuningspunten (evt kan je zelf nog een rubberen randje plakken als je het niet vertrouwt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Laatst online: 11:34
Hallo,

Allereerst leuk om dit topic te ontdekken! Hopelijk kunnen jullie mij ook helpen met het beantwoorden van een eenvoudige vraag!

Gisteravond tijdens een ritje was het opeens een knalband achter. Nu zit ik op werk en kan ik vanmiddag met een collega even mee naar een fietszaak. Voor mij mooie gelegenheid om meteen nieuwe band te halen, alleen weet ik dus even niet of ik fiets op een fiets met tubeless banden..of niet!

Ook op de website word ik niet veel wijzer!

Hierbij de specs
Fiets: Giant Rapid 2 (2011)
Band: GIant P-R3 banden (http://www.giant-bicycles...tires/557/38554/#features)

Iemand die me wijzer kan maken wat ik nu nodig heb aan nieuwe band(en)? :)
Dank!

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Wat vindt de gemiddelde GoT-fietser nou van de ovale voorbladen? Ik heb er zelf geen ervaring mee en ben er wat sceptisch over (totaal ongefundeerd overigens), maar aangezien Marianne Vos (volgens Boogerd), Bradley Wiggins (vorig jaar iig) èn Chris Froome er gebruik van maken en er blijkbaar nogal hard op fietsen ben ik toch wel benieuwd.

Heeft iemand hier een enigszins wetenschappelijke argumentatie voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
yonexfreak schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 09:23:
Hierbij de specs
Fiets: Giant Rapid 2 (2011)
Band: GIant P-R3 banden (http://www.giant-bicycles...tires/557/38554/#features)

Iemand die me wijzer kan maken wat ik nu nodig heb aan nieuwe band(en)? :)
Dank!
Dat is geen tubeless, maar een normale band met binnenbandje. Weet je meteen wat je moet kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
Hartelijk dank dreamscape! :*)

Mijn collega was er ook al van overtuigd moet staan en ik ook deels..maar o zo lastig controleren als je 50km van je fiets afzit.
Bedankt voor de bevestiging!

[ Voor 3% gewijzigd door yonexfreak op 18-07-2013 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Op een auto zonder trekhaak zou ik eerder voor deze optie gaan dan de optie van zo'n Clip-On ding op de achterkant. Maar het is mij allebei te duur. Ik gooi m'n fiets wel in de achterbak en neem gewoon maximaal één iemand mee die dat ook kan doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
@yonex en koop meteen 1 of 2 reserve binnenbandjes (en een pompje en 2 bandenlichters). Zo kan je ze zelf vervangen onderweg. Zeker als je meer dan 10km van huis zit en je band loopt/knalt leeg, is dit toch geen overbodige luxe. Ik neem altijd een extra binnenband mee als ik ga rijden :-) Sommigen nemen er twee mee en nog andere plakgerief.

@wackmaniac Het ovalen blad is om de impact van het dode punt te verkleinen. Omdat de grote diameter loodrecht staat op de cranks, moet je dus minder kracht zetten om over dat dode punt te springen, en meer kracht als ze horizontaal staan en je ook meer kracht kan zetten.
Ik heb wel gehoord dat het toch even wennen is om met een ovaal voorblad te rijden en niet iedereen doet het even graag.

Ik heb ooit een artikel gelezen op fietsica waar ze ook andere technologieën bespreken ivm dat dode punt:
http://www.fietsica.be/he_dode_punt_omzeilen.htm
Over het ovale kettingblad staat wel niet veel wetenschappelijks (toch niet in vgl met de andere technieken). Het is wel al van 2010.
Voor de wetenschappers onder ons, best interessante website trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ik geloof wel dat het, wanneer je eraan gewend bent, misschien comfortabeler of natuurlijker aanvoelt omdat je de kracht idd beter getimed hebt in je omwenteling, maar ik betwijfel of je er meer vermogen door kan trappen. Het moet uiteindelijk toch uit je benen komen. Misschien verdeel je de vermogensopbouw met ovalen bladen anders per omwenteling, maar ik vraag me af of je daadwerkelijk efficiënter met je energie omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
Lointje schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 10:41:
@yonex en koop meteen 1 of 2 reserve binnenbandjes (en een pompje en 2 bandenlichters). Zo kan je ze zelf vervangen onderweg. Zeker als je meer dan 10km van huis zit en je band loopt/knalt leeg, is dit toch geen overbodige luxe. Ik neem altijd een extra binnenband mee als ik ga rijden :-) Sommigen nemen er twee mee en nog andere plakgerief.
Ha bedankt voor de handige tip! (ze zeggen aldoende leer je he..)
Idee is om vanmiddag met collega mee te rijden naar een fietsenzaak en daar ook eens even wat extra accessoires mee te nemen voor onderweg en even advies vragen aan reparatie middelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Qua ovale bladen is het vooral dat de meeste mensen zichzelf als ze overstappen vaak een voor ronde bladen optimale spierbelasting/spiergebruik hebben aangeleerd, waardoor je buiten de grote kracht die je kunt zetten bij de neerwaartse beweging, vaak ook de rest van de beweging met je andere spieren mee zult werken. De aangeleerde samenwerking tussen deze spieren zal ervoor zorgen dat je met ovale bladen verre van optimaal rijdt. Je moet dus als je overstapt weer helemaal opnieuw dit aanleren, en dus niet meerdere race/sportfietsen met zowel ronde als ovale bladen hebben, dan gaat de training van deze samenwerking natuurlijk nooit perfect worden. Froome heeft dan ook altijd ovaal erop en heeft ook geheel andere verhouding qua spiergebruik tijdens een volledige pedaalslag dan een prof met ronde bladen. In theorie zou je dus, mits je eenmaal de leercurve overwonnen hebt, inderdaad een stukje harder kunnen met ovale bladen. Ook enkele non-prof tijdrijders die ik ken zweren er dan ook bij.
Pagina: 1 ... 87 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.