Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 103 Laatste
Acties:
  • 426.014 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 09:54
Nou, ik heb ook even om zo'n tooltje gevraagd. Lokale fietsenboer was gesloten op maandag. Andere kerel zegt dat hij het 'zwarte dopje' niet verkoopt en zegt dat een casette afnemer ook wel past. Fux sake, dat kan je toch niet geloven van een verkoper :p Ik zei dat dat niet ging passen, maar hij dacht van wel, totdat we bij een Giant gingen proberen die in de showroom stond. :') Vond het wel prima heb het er nu provisorisch afgedopt. Alleen me crank komt er niet uit, die zit aardig vast. Eerste stukje gaat prima als ik een paar tikjes geef met rubberen hamer. Aan de tandwiel kant gaat die niet verder.
Ben ik hiervoor perse een trekker voor nodig als ik het niet wil vernielen?

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Geen trekker, gewoon voorzichtig met den hamer.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 11:41

the_RJ

Banana Hammock!

Jarod schreef op maandag 08 juli 2013 @ 18:32:
[...]

Ik woon in Deventer, ben op de racefiets nog niet richting Holten/Nijverdal geweest, maar dat staat wel nog een keer op de planning. Wellicht een keer samen een poging doen om de leuke heuveltjes te vinden?
Sallandse Heuvelrug tussen Holten en Nijverdal is inderdaad leuk om een keer heen te gaan, ik kan wel helpen met de routes en leuke heuveltjes, ook in de nabije omgeving daar (Luttenberg noorden, Markelo zuiden, wel allemaal wat lager en zeker minder steil).

Net telefoontje gehad dat ik zaterdag tweedaagse rij in Venhuizen (richting Enkhuizen), zaterdag ploegentijdrit a 10km en daarna 120km wedstrijd, zondag 160km wedstrijd, beiden omlopen. Koers, zin in!

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
havana schreef op maandag 08 juli 2013 @ 20:48:
Geen trekker, gewoon voorzichtig met den hamer.
Thanks! Heb een paar kleine tikjes en een flinke ruk er aan gegeven en de crank ging er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:29
Iemand hier ervaring met de Teasi One fietsnavigatie? Zag hem staan in de Aldi folder van deze week. Voor 149 Euro. Ziet er best ok uit. Beetje rond gekeken op het internet en ik kwam wat tegenstrijdigheden tegen: op de website van de apparaat staat dat er een hartslagmeter en cadans/snelheidsmeter kan worden bijgekocht voor respectievelijk 60 en 50 Euro. Totaal plaatje compleet dus: 259 Euro. Op fora staat dat er geen extra onderdelen kunnen worden gekoppeld omdat het apparaat het ANT+ profiel niet zou ondersteunen? Iemand meer kennis?

Het apparaat werkt door middel van OSM maps, ik lees dat dit soms wat aparte routes kan opleveren voor stadsfietsen etc. Iemand ervaring met het routes uitstippelen en volgen voor racefietsen?

Hoe verhoudt dit apparaat zich tot andere gps fiets navigatie apparaten? Bijv. een Bryton?

Het gebruik van bijv. een navigatie functie is voor mij vrij beperkt, waarschijnlijk een aantal keer per jaar. Door dit prijsje toch redelijke interesse in zo'n gadget. Daarom is in mijn ogen een nieuwe Garmin 800/810 met navigatie dan ook niet de prijs waard (toch dik 400E). Kan natuurlijk altijd kijken naar een tweedehands als dit toch de beste keuze is. Als er iemand ervaring heeft met deze Teasi, hoor ik het graag! Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:56

DjVe

Hatsaflats!

Hoewel het echt geen slecht apparaat zou zijn, ben ik toch huiverig op dat soort "aanbiedingen". Weinig tot geen support en een kleine groep mensen die het daadwerkelijk gebruiken. Ik zou dan toch iets meer geld uitgeven aan een A merk of voor hetzelfde geld een A merk kopen en je verlies op functies nemen.

Ik ben vanochtend wel even langs de Aldi gereden voor twee paar sokken en twee ondershirtjes (die van vorig jaar bevallen zeer goed!) en een paar MTB schoenen en handschoenen (net begonnen dus wil er niet direct zoveel geld in steken). Maar het stond direct vol met plunderende grijsharige :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:38
Op het fiets.nl forum staat volgens mij een vrij groot teasi topic

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Als je op €259 uit komt zijn er misschien ook andere types te verkrijgen voor iets meer geld die beter zijn. Zelf geen ervaring met Teasi maar wel met OSM. Ik gebruik dit icm mijn Garmin 800 en routes uitstippelen via www.bikeroutetoaster.com.
Check even het kopje 'Navigatie' in de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Griffin schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:31:
[...]

Heeft niets met stiekem te maken. Als ik 10km heen en 10km terug moet fietsen om bij de een mooie omgeving (of heuvels for that matter) te komen dan pak ik soms ook de auto omdat ik dan daar een langere route kan maken. ;)
Om hier de stad uit te komen naar het zuiden is +/-20Km: Stoplichten, auto's, voetgangers, en op veel plekken irritant asfalt. Ik neem gewoon de metro naar het meest zuidelijke punt van de stad en stap daar op mijn fiets. Voor je die 20Km gedaan hebt ben je al gebroken, en dan moet je nog aan je route beginnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 08:35:
[...]

Om hier de stad uit te komen naar het zuiden is +/-20Km: Stoplichten, auto's, voetgangers, en op veel plekken irritant asfalt. Ik neem gewoon de metro naar het meest zuidelijke punt van de stad en stap daar op mijn fiets. Voor je die 20Km gedaan hebt ben je al gebroken, en dan moet je nog aan je route beginnen :+
Haha, maar Barcalona != een doorsnee Nederlandse stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Griffin schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 09:21:
[...]

Haha, maar Barcalona != een doorsnee Nederlandse stad.
Inderdaad. Het is niet de regio Achterhoek waar ik vandaan kom (Zeddam, Azewijn, Kilder, Braamt, s-Heerenberg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik ben toe aan nieuwe voorbladen en rij nu met een klassieke Ultegra 6700 compact van 50/34 en achter 10 speed met 12 tot 25 (zo tweedehands gekocht). Ik vind het welbekende gat tussen de 34 en de 50 zo groot. Als ik puur ga kijken wat ik vlak lekker vind rijden, dan staat mijn ketting eigenlijk al te scheef met 50 voor en 21/23 achter en als ik hem dan weer terug zet op de 34...je voelt het al aankomen.

Ik woon in Nijmegen en daar vind ik het wel leuk om wat heuveltjes achter elkaar mee te nemen, dus op zicht ben ik wel tevreden over de 34 voor en de 25 achter. De snelheid naar beneden maakt me verder wat minder uit. Ik rij altijd wat voorzichtig naar beneden aangezien de meeste afdalingen hier redelijk wat bochten hebben en er ook veel verkeer rijdt. Eigenlijk heb ik de 12 achter niet nodig en is die er puur voor één of twee afdalingen waar je ongehinderd lekker vaart kan maken.

Ik zit te twijfelen om het volgende te doen, maar heb jullie advies nodig:

Bladen voor vervangen voor 48/36 van TA Specialites (deze en deze). Het orginele Ultegra Hollow blad is erg prijzig en is niet verkrijgbaar in een 48 voor. Aangezien ik goede ervaringen lees over TA, leek het mij wel een goede keus. Ik neem al een iets kleiner blad, dus qua stijfheid zal het wel in orde zijn denk ik?

Met deze keus zal het gat al iets kleiner zijn, maar mis ik we iets lichtere verzetjes. Ik was dan van plan om achter een 12/27 cassette achter te hangen. Dan ga ik van 12-13-14-15-16-17-19-21-23-25 naar een 12-13-14-15-16-17-19-21-24-27.

Kosten zijn dan €150 incl nieuwe ketting.

Andere optie is het ombouwen naar een tripple en aangezien ik er niet gigantisch veel voor uit wil geven, zou ik dan terug gaan naar een 105 5700 tripple met 50/39/30. Mijn shifters hebben al wel 3 klikjes, dus dat moet kunnen. Incl nieuwe voor derrie en ketting kom ik dan op €175 uit. Daar zit echter geen nieuwe casette bij.

Help me! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Dat je shifters 3 'klikjes' hebben zegt niets, dat zal waarschijnlijk trimming zijn (er staat waarschijnlijk gewoon netjes 2-speed, double of compact voorop je linker shifter), dus een triple zal denk ik geen optie voor je zijn (want minimaal nieuwe linker shifter nodig, 2 verschillende shifters is mogelijk optisch lelijk, en dus ook nieuw stuurlint wikkelen).
Ik zou persoonlijk, zeker als je 50 blad nog even door zou kunnen, achter een kleinere cassette doen (gewoon een 105 serie pakken, scheelt geld) en voor je 34 door bijvoorbeeld een 36 of zelfs 38 vervangen). Zo houd je dezelfde range maar is het verloop iets mooier en kun je op je binnenblad een heel eind komen. Verder zou je derailleur zo afgesteld moeten zijn dat het 3e blad aan de 'andere' kant altijd prima moet kunnen en eigenlijk zelfs de 2e moet niet echt een probleem zijn. Dat de uiterste bladen gekruist niet lekker lopen is met alle niet zelf hierop aanpassende systemen vaak zo (bij 10speed dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Groningen - Dorkwerd - Garnwerd - Winsum - Onderdendam - Warffum - Westernieland - Pieterburen - Kleine Huisjes - Kruisweg - Leens - Warfhuizen - Roodehaan - Den Ham - Dorkwerd - Groningen.

Vond 't niet eens zo warm, de hele rit met armstukken gereden. Kwam uit op 81 km met 30,9 km/uur gemiddeld.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

DjVe schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 10:46:
Ik ben toe aan nieuwe voorbladen en rij nu met een klassieke Ultegra 6700 compact
Lol, wut :P

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Klassiek doel ik meer op de combi 50/34 verder is het nog niet zo oud ;)
Kippenijzer schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:26:
Dat je shifters 3 'klikjes' hebben zegt niets, dat zal waarschijnlijk trimming zijn (er staat waarschijnlijk gewoon netjes 2-speed, double of compact voorop je linker shifter), dus een triple zal denk ik geen optie voor je zijn (want minimaal nieuwe linker shifter nodig, 2 verschillende shifters is mogelijk optisch lelijk, en dus ook nieuw stuurlint wikkelen).
Ik zou persoonlijk, zeker als je 50 blad nog even door zou kunnen, achter een kleinere cassette doen (gewoon een 105 serie pakken, scheelt geld) en voor je 34 door bijvoorbeeld een 36 of zelfs 38 vervangen). Zo houd je dezelfde range maar is het verloop iets mooier en kun je op je binnenblad een heel eind komen. Verder zou je derailleur zo afgesteld moeten zijn dat het 3e blad aan de 'andere' kant altijd prima moet kunnen en eigenlijk zelfs de 2e moet niet echt een probleem zijn. Dat de uiterste bladen gekruist niet lekker lopen is met alle niet zelf hierop aanpassende systemen vaak zo (bij 10speed dan).
Bedankt, daar kan ik wat mee. Mijn voorblad is redelijk toe aan vervanging, maar ik zou natuurlijk ook eerst kleine blad kunnen vervangen met casette en kijken of dat bevalt. Dan kan ik natuurlijk altijd nog een 48 tands blad voor monteren :)

Bij mij begint het wel iets te "ratelen" als ik kruislings ga rijden met links voor en rechts achter +1. De +2 geeft geen rare geluiden, maar ik wil extra slijtage wel voorkomen. Ik heb nu achter Ultegra kransjes, maar heb paar weken terug op een 105 fiets met Ultegra achter derrie gereden en merk echt weinig tot geen verschil, dus ik ws sowieso van plan voor een 105 te gaan.

Over het optische beeld van de fiets.....couldn't care less... Mijn fiets heeft geen lak (geschuurd Ridley Borgeas 2006 frame) en ziet er daardoor sowieso wat "gehavend" uit. Technisch is hij in goede staat en ik maak hem ook goed schoon, dus ik krijg wel altijd leuke reacties over mijn fiets. Maar als ik inderdaad al een nieuwe shifter moet halen, dan geef ik dat geld liever uit aan een goede fietscomputer ;)

[ Voor 93% gewijzigd door DjVe op 09-07-2013 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Weet iemand wat het effect is voor fietsers van de defecte openstaande brug van de afsluitdijk?

[ Voor 4% gewijzigd door MrAngry op 09-07-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
MrAngry schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 12:25:
Weet iemand wat het effect is voor fietsers van de defecte openstaande brug van de afsluitdijk?
Geen idee, maar ik weet wel dat mijn broer gisteren nog over de Afsluitdijk is gefietst, vanuit Noord-Holland naar Friesland. Zonder enige problemen (behalve de wind) voor zover ik weet.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:24
MrAngry schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 12:25:
Het brugdeel in richting van Friesland is dicht, het fietspad zit op de brug naar Noord-Holland. Geen probleem dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

DjVe schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:47:
Klassiek doel ik meer op de combi 50/34 verder is het nog niet zo oud ;)
Ahja, klassiek, compact en triple zijn namelijk doorgaans de verschillende samenstellingen die je kan kiezen :) vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Tjebakka schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:28:
[...]

Ahja, klassiek, compact en triple zijn namelijk doorgaans de verschillende samenstellingen die je kan kiezen :) vandaar
Je bedoeld dubbel, compact en trippel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

[...]

Ik woon in Deventer, ben op de racefiets nog niet richting Holten/Nijverdal geweest, maar dat staat wel nog een keer op de planning. Wellicht een keer samen een poging doen om de leuke heuveltjes te vinden?
Ja leuk. Deze week ergens? Ik stap het liefst zo vroeg mogelijk op.

Even terug komen op de discussie over de voor en nadelen van met de auto naar een locatie rijden. Ik vind het echt wat hebben om na een lange rit ook op de fiets thuis te arriveren. Ik denk dan terug aan al die keren dat ik totaal uitgeput naar huis reed en wel moest aankomen. Soms in het donker en af en toe met een sluipende hongerklop. Veelal is dat dan op een en dezelfde route die ik wel moet fietsen, met dezelfde plaatsnamen en herkenpunten, die ik al te goed ken en eigenlijk op dat moment niet kan uitstaan. Voor mij begint dat vaak vanaf de route Ede – Scherpenzeel, richting Woudenberg, over de Woudenbergseweg naar Zeist toe en dan de aller laatste kilometers richting de Bilt, waar ik dan eindelijk het UU gebouw in de verte zie en de verlossing kan ruiken. Want achteraf is dat natuurlijk heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Is het normaal als je de kransjes van je casette kan bewegen, ik kan ze, onafhankelijk van elkaar, een paar mm heen en weer duwen als het ware.

Casette is nog orgineel en ong. 3500km mee gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FMS schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:48:
[...]
Even terug komen op de discussie over de voor en nadelen van met de auto naar een locatie rijden. Ik vind het echt wat hebben om na een lange rit ook op de fiets thuis te arriveren. Ik denk dan terug aan al die keren dat ik totaal uitgeput naar huis reed en wel moest aankomen. Soms in het donker en af en toe met een sluipende hongerklop. Veelal is dat dan op een en dezelfde route die ik wel moet fietsen, met dezelfde plaatsnamen en herkenpunten, die ik al te goed ken en eigenlijk op dat moment niet kan uitstaan. Voor mij begint dat vaak vanaf de route Ede – Scherpenzeel, richting Woudenberg, over de Woudenbergseweg naar Zeist toe en dan de aller laatste kilometers richting de Bilt, waar ik dan eindelijk het UU gebouw in de verte zie en de verlossing kan ruiken. Want achteraf is dat natuurlijk heerlijk.
Klopt, maar soms wil je een lange route maken met een startpunt die 30-50km van je huis ligt. Dan ga ik toch liever met ander transport naar dat startpunt om zo 100% van die route te genieten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:32

Pelle

🚴‍♂️

Een kennis van mij wilde gisteren ook een rondje Markermeer doen; dat is ongeveer 50km hiervandaan. Die heeft dus 50km heen gefietst, 150km rondje gemaakt, en 50km weer terug. Dus het kan wel ;)

(ik zou het ook niet doen hoor.. ik denk dat ik bij een afstand van 30km van huis de grens wel zou liggen tussen erheen fietsen of met de auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

DjVe schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:41:
[...]

Je bedoeld dubbel, compact en trippel :P
Je bedoelt bedoelt ;)

Naar mijn weten is klassiek hetzelfde als dubbel :) Anders kunnen er toch ook niet van die grapjes gemaakt worden als 'trippel, dat is toch bier?' want dan zou dat ook voor dubbel gelden ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Tjebakka op 09-07-2013 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 21:48
Ascension schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:56:
Is het normaal als je de kransjes van je casette kan bewegen, ik kan ze, onafhankelijk van elkaar, een paar mm heen en weer duwen als het ware.

Dat hoort niet, waarschijnlijk zit je lock ring een beetje los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pelle schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 14:40:
Een kennis van mij wilde gisteren ook een rondje Markermeer doen; dat is ongeveer 50km hiervandaan. Die heeft dus 50km heen gefietst, 150km rondje gemaakt, en 50km weer terug. Dus het kan wel ;)

(ik zou het ook niet doen hoor.. ik denk dat ik bij een afstand van 30km van huis de grens wel zou liggen tussen erheen fietsen of met de auto)
Over vlak wel ja :P ...ik moet eerst nog door de stad heen of over een x-aantal heuvels heen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Ascension schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:56:

Nee dat hoort niet. Waarschijnlijk mis je een ringetje op de body. Welke wielen heb je en hoe oud zijn die? Ik had onlangs met nieuwe Ksyrium Equipes, die een body heeft geschikt voor 11-speed, dat er een aparte, dikke ring voor achter de cassette bijgeleverd wordt indien je er een 10-speed cassette op plaatst. Ik gok dat het zoiets is.

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ja ok, we weten nou wel dat je in Spanje woont. Lmd dat als iemand een blanket statement maakt dat dat niet over het buitenland gaat
Ascension schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 12:57:
[...]

Het brugdeel in richting van Friesland is dicht, het fietspad zit op de brug naar Noord-Holland. Geen probleem dus.
Thanks, een collega stelde voor om dit weekend maar eens het rondje Ijsselmeer te gaan doen. Ik ben benieuwd of ik me kan motiveren.

e; Hielko of wackmaniac, hebben jullie een GPS trackje vanuit Amsterdam?

[ Voor 64% gewijzigd door MrAngry op 09-07-2013 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
the_RJ schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:06:
[...]

Nee dat hoort niet. Waarschijnlijk mis je een ringetje op de body. Welke wielen heb je en hoe oud zijn die? Ik had onlangs met nieuwe Ksyrium Equipes, die een body heeft geschikt voor 11-speed, dat er een aparte, dikke ring voor achter de cassette bijgeleverd wordt indien je er een 10-speed cassette op plaatst. Ik gok dat het zoiets is.
Ik heb Shimano (105) WH-5600 wielen, zaten orgineel op de fiets (samen met de casette) en die is 5 jaar oud. Het is een 10-speed casettte. Fiets is nog in orginele staat, lijkt me niet dat ze dan een ringetje vergeten toch? Ik merk sinds een tijdje dat ik wat gerammel hoor als ik over slechte wegen/stenen rij en het lijkt erop dat het ergens bij de casette vandaan komt. Kan het ook slijtage zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
Ze vergaten bij mijn nieuwe fiets mijn stuur stevig vast te draaien, kwam ik tijdens een van de vroege afdalinkjes in de AGR achter, dus dat kan best hoor...

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

wackmaniac schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:29:
Ze vergaten bij mijn nieuwe fiets mijn stuur stevig vast te draaien, kwam ik tijdens een van de vroege afdalinkjes in de AGR achter, dus dat kan best hoor...
Idem. Wil je rechtsaf, beweeg je alleen je stuur en stuurpen ... 8)7

Wat ik zelf aan m'n fiets kan doen doe ik tegenwoordig dus allemaal lekker zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Ik probeer ook zoveel mogelijk zelf, maar ben ook overgestapt naar de andere "grote naam in fietsenmakerland" hier in Groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Tjebakka schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 14:40:
[...]

Je bedoelt bedoelt ;)

Naar mijn weten is klassiek hetzelfde als dubbel :) Anders kunnen er toch ook niet van die grapjes gemaakt worden als 'trippel, dat is toch bier?' want dan zou dat ook voor dubbel gelden ;)
Haha :+

Touche!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:23
MrAngry schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:07:
e; Hielko of wackmaniac, hebben jullie een GPS trackje vanuit Amsterdam?
Route die wij hebben gefietst kan je hier vinden op runkeeper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen 1,5 week in de Franse Alpen gezeten. Camping Le Plan in Allemont (tegen de stuwdam aan) was de standplaats. Had me ingeschreven voor de Trophée de l'Oisans, die bestaat uit 4 tochten: La Vaujany, Prix des Rousses, La Marmotte, Grimpée de l'Alpe.

Do 27 juni: 11 uur solo in de auto (incl. 2 tank/pisstops + 2 extra sanitaire stops). Aldaar aangekomen even 1,5 uur door het dal gereden.

Vr 28 juni: naar Bourg d'Oisans, Alpe d'Huez op tot La Garde, RA, via balkonweg naar Le Freney, LA naar Lac du Chambon, klim naar Les 2 Alpes, via dezelfde weg afdalen tot Bons, daar LA, balkonweg en afdaling door bos tot je weer op de D1091 komt. Prachtig rondje!

Za 29 juni: regen. Met auto naar Vaujany om startnummer La Vaujany en Prix des Rousses op te halen. Geen meter gefietst.

Zo 30 juni: La Vaujany (175/~4000hm). In sneltreinvaart naar Col du Grand Serre (klimmen in dichte mist), Col d'Ornon van de andere kant, Alpe d'Huez via Villard Regulas, Col du Sarenne (die afdaling is een terging), Vaujany tot in het dorpje. Was gelukkig niet heel warm, maar stond nogal geparkeerd op Sarenne en Vaujany. Zelf geklokte eindtijd nét onder de 7h30.
Conclusie: vind dit zelf eigenlijk een leuker/mooier rondje dan La Marmotte, al is de afdaling van de Sarenne een kleine verschrikking.

Ma 1 juli: kort rondje door het dal. Herstel.

Di 2 juli: Marmotton is het idee. Rustig klimmen en de afdalingen verkennen. Vroeg en goed ontbeten maar na een kilometer Glandon maar besloten om te draaien. Draaide vierkant, duidelijk nog niet hersteld van zondag. Vervolgens nog maar een rondje door het dal gereden.

Wo 3 juli: regen. En er moet gefietst worden: Prix des Rousses (42 km/~1600 hm). Geen zin (want dalen in de regen is meh), maar wél gestart. Bij de start onder de luifel van de inschrijftent gestaan, want het regende als de ziekte. Alpe d'Huez in de regen beklommen, afdalen via Villard Regulas, Vaujany klimmen tot 2 km. ná het dorpje. Het begin van de afdaling ging nog wel aardig. Haalde veel mensen in die wel erg voorzichtig daalden. Maar ja, halverwege de afdaling had ik het echt KNETTERKOUD gekregen. Rillend en schuddend op de fiets. Niet te doen! Gelukkig was de temperatuur niet heel laag, dus m'n handen waren niet verkleumd maar de rest wel. Onderaan de afdaling de grote molen erop gelegd en zo hard mogelijk gaan draaien maar zo snel mogelijk weer enigszins op temperatuur te komen. Dat gebeurde gelukkig vrij snel. Bij de finish (2h14) chip ingeleverd, meteen afgedaald (weer koud!) en meteen onder de douche.
Conclusies: ik mag wel een keer investeren in een regenjas. Dalen in de regen is eigenlijk vrij aardig te doen. Zolang het maar niet heel koud is.

Do 4 juli: rondje om het stuwmeer bij Allemont (nice!) en stukje door het dal. Herstel. Tevens met de auto Alpe d'Huez om startnummer te halen voor zaterdag en zondag.

Vr 5 juli: zelfde als gister. Daarnaast beetje luieren op een luchtbed, de hele dag eten (pannenkoeken, pasta) en enigszins op tijd naar bed (half 11).

Za 6 juli: La Marmotte (175 km/~5000hm). Jeuj! Glandon op: ok. Bovenaan bidons gekregen en jasje en armstukken afgegeven. Afdaling veel mensen ingehaald. Wat een hoop anti-dalers toch weer. Veel mensen zien staan, ook nog een aantal zien liggen, op behoorlijk vreemde plekken ook. In het dal in een groep gekomen, maar dat ging me veel te hard. Afgehaakt en bij volgende groep aangehaakt. Dat ging gelukkig iets rustiger. Télégraphe: aardig, wel al best warm. Afdalinkje: lekker scheuren. Galibier: bij de bevoorrading bidons gevuld en begonnen aan de lijdensweg. Het liep echt ner-gens. Wat een kreng is het dan. Bij Plan Lachet nog een bidon gevuld en omhoog geharkt. Gelukkig stond er wat wind, want het was knap warm. Bovenop nog een bidon gevuld.
Afdaling Glandon: niet te gek doen, maar wel lekker doorrijden. Afdaling Lautaret: me door 2 iets snellere dalers bij laten halen, daar aangehaakt en aangesloten bij voorgaand groepje. Dat ging lekker. Goed gegeten en gedronken en aan 't eind van de afdaling ongeveer de hele groep gelost. Geniale afdaling! Met name die laatste tunnel door met 70+ km/h is briljant. Bij de rotonde weer bidons gevuld en begonnen aan de klim in de oven. Want wat was het warm :P Kwam niet vooruit, maar had mezelf voorgenomen niet te stoppen. Alhoewel ik de pedalen niet meer rondkreeg (ging 8-10 km/h) is dit gelukt. Bovenaan een A4'tje laten printen: 7:19. Zonder afdaling Glandon. Volgens Garmin: 7:47 incl. afdaling Glandon en stop (bidons en jasje). Dat is bijna een uur sneller (59 minuten) dan 3 jaar geleden. Blij!

Zo 7 juli: Grimpée de l'Alpe. Tijdrit Alpe d'Huez dus. Niet echt veel zin (want gister keihard gekookt), maar wel gestart. HR ging behoorlijk omhoog en ik kon waar ik gister niet vooruit kwam (dat betrof de gehele klim :+ ) nu vrijwel overal aardig doorfietsen. Zelfgeklokte tijd: 56:40. 20 sec. sneller dan 3 jaar geleden. Grappig, weer een PR. En wederom de ochtend na La Marmotte.

Ma 8 juli: in 10 uur 1060 kilometer afgelegd. Enige stops was 2 x tanken. Onderweg bedacht om mee te fietsen met de maandagavondgroep, als ik op tijd in Utrecht zou zijn. Uiteindelijk had ik een half uur om even om te kleden enzo, dus nog even ~2,5 uur gefietst. Bijna alles in H, alleen wat klimmetjes bij Doorn niet (nodigt gewoon uit :D ), maar die gingen niet zo van harte. Niet heel vreemd.

Volgend jaar geen La Marmotte, want ga dan de Gran Fondo Fausto Coppi rijden, maar ik ben ervan overtuigd dat het nog een stuk sneller kan dan 7:47. Op een goede dag misschien wel <7:15. Misschien over 2 jaar maar eens proberen, maar dat is nog zo ver weg :+

Had graag, tussen de tochten door, nog wat klimmen gereden die ik nog niet had gedaan (Madeleine, Izoard, Granon, Sabot, Sestriere, etc.), maar herstel vereiste nogal wat tijd, dus dat is er niet van gekomen. Ach ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

http://app.strava.com/activities/65878909

Lekker stukje gefietst, 48,3km gemeten. 32 Gemiddeld en 2e overall op het Aduarderdiep (ok, toegegeven, grotendeels wind mee :+ ) Maar wel een lekker ritje.

Groningen - Hoogkerk - Zuidhorn - Oldehove - Ezinge - Feerwerd - De Schifpot - Steentil - Wierumerschouw - Noorderhogebrug - Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:29
MrAngry schreef op maandag 08 juli 2013 @ 22:16:
Op het fiets.nl forum staat volgens mij een vrij groot teasi topic
Thanks! Doorgelezen. Reviews blijken gemixt. Verder nog in de Duitse website gedoken van Teasi. Als ik het allemaal goed begrepen heb zijn de snelheid/cadans en hartslagmeter bedoelt voor de Teasi Pro die binnenkort wordt uitgebracht. Dit maak ik op uit het feit dat bij de toekomstige Teasi Pro staat "Bluetooth 4.0 BLE (zur Kopplung von externen Sensoren)" en dit niet vermeldt staat bij de Teasi One. Met twee verschillende apparaten op het stuur fietsen vind ik niet mooi staan. Dat wordt hem dus niet. Teasi Pro is met sensoren binnenkort verkrijgbaar voor 299E.

Echter heb ik mij verdiept in de Garmin 800. Je hebt dus niet de CityNavigator nodig om te kunnen navigeren (met dank aan de post van Havana). Deze is inclusief sensoren nu bij Bol.com voor 349E. Voor die 50E zou ik dan voor een A-merk gaan. Ik ga er even over na denken. Immers stonden nieuwe wielen ook nog op het verlanglijstje ter vervanging van de standaard Shimano WHR-500. Dat vind ik nog het grootste minpuntje aan mijn Bianchi Sempre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 18:56:
Afgelopen 1,5 week in de Franse Alpen gezeten. Camping Le Plan in Allemont (tegen de stuwdam aan) was de standplaats. Had me ingeschreven voor de Trophée de l'Oisans, die bestaat uit 4 tochten: La Vaujany, Prix des Rousses, La Marmotte, Grimpée de l'Alpe.
Super gaaf, lekker het uiterste uit jezelf en de tijd in de alpen gehaald. Top! Gefeliciteerd ook met je mooie prestaties.

Heen- en terugreis vanaf Utrecht kan trouwens in 9:20 en 9:10 dus volgende keer een beetje doorrijden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Zo, net een debiele groepsrit gehad, soort last man standing, we begonnen met 10 en eindigden met 4. Zelden zo hard gefietst.

Mooi verhaal Pizzaboer!

[ Voor 9% gewijzigd door MrAngry op 09-07-2013 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Afgelopen 1,5 week in de Franse Alpen gezeten...
Briljant! Diep respect.
Maar helaas, daar gaat mijn no 1 positie op de Alpe in de Strava GoT-club. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Ascension schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:28:
[...]

Ik heb Shimano (105) WH-5600 wielen, zaten orgineel op de fiets (samen met de casette) en die is 5 jaar oud. Het is een 10-speed casettte. Fiets is nog in orginele staat, lijkt me niet dat ze dan een ringetje vergeten toch? Ik merk sinds een tijdje dat ik wat gerammel hoor als ik over slechte wegen/stenen rij en het lijkt erop dat het ergens bij de casette vandaan komt. Kan het ook slijtage zijn?
Welke kant kan je ze op duwen? in de rijrichting of zijlings? Ik ging uit van het tweede namelijk. Dat kan echt niet door slijtage komen, kan me niet voor de geest halen wat dat mogelijk plots zou veroorzaken. Als het in de rijrichting is, dan zou het misschien een versleten body van het wiel kunnen zijn, maar als je aangeeft dat je 3500km hebt gereden, dan is dat onacceptabel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarod
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
the_RJ schreef op maandag 08 juli 2013 @ 21:06:
[...]

Sallandse Heuvelrug tussen Holten en Nijverdal is inderdaad leuk om een keer heen te gaan, ik kan wel helpen met de routes en leuke heuveltjes, ook in de nabije omgeving daar (Luttenberg noorden, Markelo zuiden, wel allemaal wat lager en zeker minder steil).
Graag! Heb jij die routes toevallig online, of zitten ze alleen in je hoofd? Een leuke route om vanuit Deventer en omgeving naar Holten/Nijverdal te komen is ook wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-09 16:19
Afgelopen 1,5 week in de Franse Alpen gezeten.
Te gek! Aardig hardcore om zoveel te rijden zeg... respect!

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Mooie verhaal Pizzaboer_JA !

En puike prestaties 8)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

vliegnerd

Nintendo fan.

Pizzaboer: Gaaf verhaal. Een droom! Erg leuk om te lezen.

[ Voor 23% gewijzigd door vliegnerd op 10-07-2013 09:42 ]

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb een Trek 1.1 ( echt instapmodel ) begin dit jaar 2e hands gekocht ( om te kijken of ik fietsen wel leuk vond).
Nu merk ik al wel dat de groep die erop zit ( shimano 2300!) al beetje te kort komt. Valt er wat te upgraden aan deze groep? Ik wil het nl. in stappen doen ( gelijk nieuwe groep heb ik het geld niet voor :) ) En kan ik dan bijvoorbeeld een 105 Crankstel kopen en erop zetten? past dat? En later een 105 sprocket en achter derailleur? De 2300 is maar 8 speed. Alles wat ik online tegenkom is minimaal 9 speed. Dus zal ik ook wel de shifters moeten vervangen toch?

Wat zouden jullie dan upgraden aan deze fiets?

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
the_RJ schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 22:13:
[...]

Welke kant kan je ze op duwen? in de rijrichting of zijlings? Ik ging uit van het tweede namelijk. Dat kan echt niet door slijtage komen, kan me niet voor de geest halen wat dat mogelijk plots zou veroorzaken. Als het in de rijrichting is, dan zou het misschien een versleten body van het wiel kunnen zijn, maar als je aangeeft dat je 3500km hebt gereden, dan is dat onacceptabel snel.
In de rijrichting kan ik ze duwen, slechts een paar mm maar er zit toch speling in ;)

Ik ga d'r eens samen met de LBS naar kijken, vermoed dat het wel de oorzaak is van het gerammel dat ik zo hinderlijk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 13:48
degroot schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 10:23:
Ik heb een Trek 1.1 ( echt instapmodel ) begin dit jaar 2e hands gekocht ( om te kijken of ik fietsen wel leuk vond).
Nu merk ik al wel dat de groep die erop zit ( shimano 2300!) al beetje te kort komt. Valt er wat te upgraden aan deze groep? Ik wil het nl. in stappen doen ( gelijk nieuwe groep heb ik het geld niet voor :) ) En kan ik dan bijvoorbeeld een 105 Crankstel kopen en erop zetten? past dat? En later een 105 sprocket en achter derailleur? De 2300 is maar 8 speed. Alles wat ik online tegenkom is minimaal 9 speed. Dus zal ik ook wel de shifters moeten vervangen toch?

Wat zouden jullie dan upgraden aan deze fiets?
Fiets proberen te verkopen en weer een andere fiets kopen is volgens mij goedkoper dan upgraden van een hele groep.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

[...]

Lijkt me prima. Doe maar een keer een DM :) En dan ook naar FMS ofzo.

[ Voor 3% gewijzigd door woekele op 10-07-2013 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Je zou ook kunnen kijken of je een 2dehands 105 groep op de kop kan tikken. Dat moet toch wel lukken voor rond de 200 euro. In stappen upgraden van 8 naar 10 speed lijkt me persoonlijk vragen om problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Laatst online: 12-09 23:25
inderdaad, zoiets bijvoorbeeld:

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Mist zo op het ook alleen een ketting en casette, maar die onderdelen wil je het liefst zowieso nieuw.

Of deze, iets duurder maar wel helemaal compleet en ziet er iets netter uit

http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ja, idd komt er nog wat bij, maar dat kan prima een 10sp tiagra cassette (van 23 euro) zijn en een 10-speed kmc ketting van 19 euro. Vergeet ook niet goede kabels te monteren, die je huidige zijn waarschijnlijk niet best.

e; er komt dus ook nog wat gespecialiseerd gereedschap bij kijken.

[ Voor 13% gewijzigd door MrAngry op 10-07-2013 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Thanks voor de tips! ik gaat eens rondspeuren :)

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:53

XanderDrake

Build the future!

Na wat slechte ervaringen te hebben gehad met tweede hands, oudere racefietsen en nu het weer stevig aantrekt begint het te kriebelen: ik wil graag een nieuwe racefiets kopen. Ik heb niet super veel te besteden op dit moment, ik heb mijn budget gezet rond 400€.

Deze heb ik nu op het oog.
http://www.decathlon.nl/triban-3-uk-id_8274036.html

Ik zie het merk Decathlon regelmatig voorbij komen in het topic, vooral als betaalbaar instap merk met degelijke spullen. Engelse reviews van dit specifieke model zijn redelijk positief dan wel lyrisch. Ik weet dat bijv. de Shamino 2300 groep niet het beste is, maar gezien de garantie (2 jaar) durf ik het wel aan. Als het na die periode sneuvelt kijk ik dan wel verder.
Wat denken jullie?

Wat ik ook overwogen heb is een hybride crossfiets met een racefiets stuur erop, die ik dan voor zowel tochtjes als woon-werk vervoersmiddel kan gebruiken. Is dat misschien een idee?

Dank :W

[ Voor 5% gewijzigd door XanderDrake op 10-07-2013 15:37 ]

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Als je voor die crossfiets gaat moet je ook andere shifters hebben als je het stuur wisselt. Geen ideale optie dus. Die fiets die je post is alleen nog maar tot maat 51 verkrijgbaar. Weet niet hoe lang je bent maar denk dat boven de 1.75 het zeker te klein is.

Wat jij moet kopen is een goede CX fiets. Dan heb je je racefietsstuur en kan je prima woon werk fietsen.

zoiets bijvoorbeeld, (is wel boven budget maar wellicht kan je dat oprekken):

http://www.12gobiking.nl/...ss/focus_mares_ax_30_2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Rene schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 15:50:
Die fiets die je post is alleen nog maar tot maat 51 verkrijgbaar. Weet niet hoe lang je bent maar denk dat boven de 1.75 het zeker te klein is.
Ik ben inderdaad groter dan dat, maar het gaat meer om de fiets. Is het wat denk je?
Wat jij moet kopen is een goede CX fiets. Dan heb je je racefietsstuur en kan je prima woon werk fietsen.

zoiets bijvoorbeeld, (is wel boven budget maar wellicht kan je dat oprekken):

http://www.12gobiking.nl/...ss/focus_mares_ax_30_2012
OK. Wat maakt die specifieke fiets geschikter om naar werk te fietsen?

Een hybride cross heeft vering in de vork (die je kan aan of uitzetten) dus dat maakt het wat comfortabeler op tijden. Ook zie je vaak kettingguards bij dat soort fietsen.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
een Cyclocross is eigenlijk een racefiets voor in het veld. Dus je krijgt het racestuur en racefietsgroep, maar niet de smalle banden en pivot remmen. Vaak zijn de banden een stuk breder waardoor je er ook in de winter mee door de modder kan en zijn de remmen hierop aangepast (cantilever of schijfremmen). De geometrie is ook wat minder agressief, waardoor je er niet zo hard mee kan als op een racefiets, maar zeker meer snelheid kan maken als een hybride.

In jouw geval heb je dan dus een '4 seizoenen' fiets om lekker te trainen en woon werk verkeer mee te doen.

(overigens zijn de verende voorvorken op modellen tot 500 euro vaak 3x niks. In mijn ogen meer een last als handigheid. Alleen als je echt door het ruwe terrein gaat dan zou ik een verende voorvork nemen),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Rene schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:27:
een Cyclocross is eigenlijk een racefiets voor in het veld. Dus je krijgt het racestuur en racefietsgroep, maar niet de smalle banden en pivot remmen. Vaak zijn de banden een stuk breder waardoor je er ook in de winter mee door de modder kan en zijn de remmen hierop aangepast (cantilever of schijfremmen). De geometrie is ook wat minder agressief, waardoor je er niet zo hard mee kan als op een racefiets, maar zeker meer snelheid kan maken als een hybride.

In jouw geval heb je dan dus een '4 seizoenen' fiets om lekker te trainen en woon werk verkeer mee te doen.

(overigens zijn de verende voorvorken op modellen tot 500 euro vaak 3x niks. In mijn ogen meer een last als handigheid. Alleen als je echt door het ruwe terrein gaat dan zou ik een verende voorvork nemen),
OK, dank je voor je advies. :)
En de B'twin Triban 3 UK :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Je hebt veel meer bang for buck als je op zoek gaat naar een mooie 2e hands racefiets :)

hmm, ik zie nu dat je slechte ervaring met 2e hands hebt. Ik weet echter niet of je voor €400 echt blij wordt van een nieuwe racefiets.

[ Voor 44% gewijzigd door Tjebakka op 10-07-2013 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Tjebakka schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:50:
hmm, ik zie nu dat je slechte ervaring met 2e hands hebt. Ik weet echter niet of je voor €400 echt blij wordt van een nieuwe racefiets.
Ik zie mij potentieel blij worden van zon fiets vooral omdat ik er nu geen heb en wel wil :+

Vooral die Engelse review hebben mij over de streep getrokken. Ik kan me voorstellen dat je anders niets vind voor dit budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Kan je dat budget niet rekken naar 700 en dan gebruik maken van een fietsplan van je werk? Dan zit je na belastingvoordeel toch weer tegen de 400 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

MrAngry schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 17:21:
Kan je dat budget niet rekken naar 700 en dan gebruik maken van een fietsplan van je werk? Dan zit je na belastingvoordeel toch weer tegen de 400 aan.
Had ik een fietsPlan dan hadden we deze discussie niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Lekker stukje gefietst vanuit werk naar huis, kleine 90km, 29 gemiddeld in D1, met 5 keer een poging om een Strava KOM af te pakken. 2x een 2e plek, 1x een 3e plek en 2x net buiten de top 10 (op 1-3 seconden).

Die verrekte fsve heeft een paar tijden erg scherp gezet in ieder geval :)
http://app.strava.com/activities/66158452

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Gister stond in de planning om lekker savonds een stukje te gaan fietsen. Maar helaas werd ik sochtends gebeld door mn moeder dat de auto gestolen is + huissleutels. Ik kon dus vrolijk eerder weg van werk en alle cylinders vervangen van haar huis maar ook dat van mij (handig als je moeder sleutels heeft van je eigen huis). Resultaat was dat ik pas om 7 uur klaar was met eten, en ben dus maar stukje wezen hardlopen. Voelde goed alleen was wel na een half uur helemaal gesloopt, wat is het hardlopen fysiek een stuk zwaarder dan fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 17:19

ST10©DE

Dus.............

Op mijn fiets die ik vorig jaar gekocht heb, zitten de standaard bijgeleverde Shimano WHR501 wielen. Volgens mij heb ik ergens gelezen dat dit elcheapo wielen zijn. Zou ik het merken om de wielen te vervangen door bijvoorbeeld Fulcrum Racing Quattro's?

Mijn fiets is verder afgemonteerd met 105.

En ik hoor wel eens een mooie ratel bij sommige fietsen, ligt dit aan de naaf, en zo ja, hoe weet je welke naaf deze ratel heeft?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-09 16:19
Pelle schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 00:07:
Die verrekte fsve heeft een paar tijden erg scherp gezet in ieder geval :)
http://app.strava.com/activities/66158452
Haha beetje in "my backyard" KOM-hunten... dat gaat natuurlijk zo maar niet ;)
We zouden een keer samen moeten gaan hunten. Kop over kop en dan sprinten voor de KOM.

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ff datumpje prikken dan maar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

P. Mekes schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 09:59:
Op mijn fiets die ik vorig jaar gekocht heb, zitten de standaard bijgeleverde Shimano WHR501 wielen. Volgens mij heb ik ergens gelezen dat dit elcheapo wielen zijn. Zou ik het merken om de wielen te vervangen door bijvoorbeeld Fulcrum Racing Quattro's?

Mijn fiets is verder afgemonteerd met 105.

En ik hoor wel eens een mooie ratel bij sommige fietsen, ligt dit aan de naaf, en zo ja, hoe weet je welke naaf deze ratel heeft?
Ik heb mijn fiets vorig jaar voorzien van Fulcrum Racing 5's ipv de Shimano WHR-501's. Dat merk je echt wel! Strakker door de bocht enzo.

Ik vind dat een ratel trouwens onnodig energieverlies is :+ Volgens mij hadden de Racing 7's een hele flinke ratel in de naaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Vandaag bij Mantel naar binnen gelopen voor wat onderdelen en zag daar een leuk stel derrie wieltjes hangen voor €10 p/s (link). Vind ze zelf erg gaaf:

Afbeeldingslocatie: https://uxhomw.bn1.livefilestore.com/y2pa7z9iKGd9ysUVZjUhluKqNnyfaFvwxoW4-3Fm0U6KSw7cyJOEC6wWqTceqaiIy5BNR7236MskaOQB3YD-fD5VGJRW6TbEjQ3ghriXBsC5Hg/derriewieltjes.jpg?psid=1

Nieuwe ultegra ketting erop gelegd en hij rijdt weer soepel. Tandwielen voor komen ook nog, maar daar wil ik toch nog even voor gaan zitten (op de fiets) om te kijken wat ik qua cassette dan prettig vind :)

[ Voor 5% gewijzigd door DjVe op 11-07-2013 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:20
Is dit wat voor 250 euro?
http://www.zeelandnet.nl/prikbord/advertentie.php?id=5904276

Het is een fiets voor me zwager die wil beginnen met wielrennen.
Hij wil er niet al teveel geld aan uitgeven.
Er zit zover ik het kan zien shimano 2200 op?
Is die 250 euro een redelijke prijs voor deze fiets mocht hij dus echt in nieuw staat zijn?

[ Voor 59% gewijzigd door Wazzup! op 11-07-2013 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
DjVe schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 17:13:
Vandaag bij Mantel naar binnen gelopen voor wat onderdelen en zag daar een leuk stel derrie wieltjes hangen voor €10 p/s (link). Vind ze zelf erg gaaf:

[afbeelding]

Nieuwe ultegra ketting erop gelegd en hij rijdt weer soepel. Tandwielen voor komen ook nog, maar daar wil ik toch nog even voor gaan zitten (op de fiets) om te kijken wat ik qua cassette dan prettig vind :)
Ziet er idd nice uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Zijn er mensen met ervaring met diadora schoenen?

Wil morgen een paar Speedrace 2 carbon schoenen gaan passen. Kan ze voor een schappelijke prijs krijgen (ca. 120 euro), het enige dat me stopt is dat ik sins de middelbare school niet meer van diadora heb gehoord ;)

Het is volgens mij namelijk een aardige prijs en ze zagen er ook prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Laatst online: 16:34
Ik vind Diadora een heerlijke pasvorm hebben voor mijn voeten. Al zijn ze 10 of 200 euro, ze moeten vooral goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Zag het vandaag op TV, mooiste vind ik dat ze een strook van ongeveer 20 a 30cm aan de zijkant niet hebben gedaan.
Bovendien kan ik me niet voorstellen dat dit renners gaat afremmen, aangezien die dingen met 30km/u net zo irritant zijn als met 40+ km/u

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Aan de andere kant maken wij het in groepen ook wel bont hoor. Deze stroken slaan natuurlijk nergens op, maar laten we eerlijk wezen, ik heb van de week ook weer in een groep gereden waar alles aan de kant ging. Als mensen op een fietspad rijden dan verwachten ze gewoon de volle breedte te kunnen gebruiken, maar dan komen wij er aan: "Pas op!""Aan de kant!" "Achter!!" En dan boos zijn als ze niet snel genoeg oprotten dan is de gvd niet van de lucht ( nou hadden we het wel over een weg van 5 meter breed maar toch)

[ Voor 3% gewijzigd door MrAngry op 12-07-2013 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

En daar ben je dan zelf bij om iets van te zeggen. Ik train regelmatig in redelijk grote groepen, maar realiseer me donders goed dat ik op de openbare weg zit. En dus moet je accepteren dat je af en toe in de remmen moet, hoe jammer dat ook voor je gemiddelde is. Ik gebruik m'n bel dan ook op tijd, zodat mensen ook de kans hebben ruimte voor je te maken (tuurlijk heb je altijd pakken vla die het te laat / niet door hebben, so be it).
Misschien ben ik wat idealistisch / naïef hierin, maar het begint toch echt bij jezelf (en ja, ik spreek mijn clubgenoten er ook op aan).

Het feit dat deze dingen worden aangelegd zegt eigenlijk genoeg over de afstand tussen de wielerliefhebber en de rest van de weggebruikers. Er is helaas veeeeeel te weinig begrip voor elkaar.

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Oh begrijp me niet verkeerd. Ik ben de eerste die er over zeikt, maar in een groepje van vier heeft dat effect, in een groep van twaalf geen enkel, dan kan je alleen maar zelf in de remmen knijpen en afhaken en dat doe ik dan ook weer niet.

e; Vorig jaar organiseerde ik die groepsrit zelf, toen wilde ik nog wel eens een briefing houden van te voren, maar het ligt nu vanwege allerlei omstandigheden niet meer bij mij, dus tja....

[ Voor 28% gewijzigd door MrAngry op 12-07-2013 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
Kom hier ook maar even om advies vragen, ben een jaar geleden begonnen met MTB, maar ben er inmiddels achtergekomen dat ik de stukken op de weg eigenlijk leuker vind. Dus ben ik op zoek naar een goede 2e hands racefiets. Ben ongeveer 1,83 en 95kg. Budget ligt rond de 350-450, maar ik vind het lastig om onderscheid te maken uit het grote aanbod op MP.
Is dit bijvoorbeeld wat?
http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
Gisteren even een stukje gefietst om te kijken of de kraak uit de fiets was. Had de crank gedemonteerd, alles schoongemaakt en opnieuw gemonteerd. Het goede nieuws is dat de kraak weg is.
Het slechte nieuws is dat ik een ratel/getik uit het voorwiel heb. Het is net alsof de snelspanner in de naaf tikt (ijzer op ijzer?). Het is het ergst op klinkerwegen. Klinkt dit iemand bekend in de oren? Wat zou ik hier aan kunnen doen? Vet op de snelspanner?

Daarnaast gaat mijn voet gaat heen en weer (links rechts) op de pedaal waardoor ik last krijg van mijn knie. Heb Keo Classic pedale; gisteravond al wat aan het stelschroefje gedraaid, maar de veer 'tikt'. Het is net alsof die terug schiet en niet gespand kan worden. Kan slecht peilen of het door het plaatje komt of de strakheid van de pedaal. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 21:48
shoombak schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 08:41:
Kom hier ook maar even om advies vragen, ben een jaar geleden begonnen met MTB, maar ben er inmiddels achtergekomen dat ik de stukken op de weg eigenlijk leuker vind. Dus ben ik op zoek naar een goede 2e hands racefiets. Ben ongeveer 1,83 en 95kg. Budget ligt rond de 350-450, maar ik vind het lastig om onderscheid te maken uit het grote aanbod op MP.
Is dit bijvoorbeeld wat?
http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr
1.83m en dan een fiets met een framehoogte van 51/53cm?
Is veel te klein.
Kijk eerder naar fietsen met een framehoogte van 56/58cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

vliegnerd

Nintendo fan.

Langs de Rottemeren in Zuid-Holland zijn er ook snelheidsbeperkende drempels. En volgens mij ook in de duinen rondom Den Haag/'s Schevenigen.

Gelukkig zijn er ook ruim voldoende kaarsrechte geasfalteerde fietspaden in Zuid-Holland waar geen mens komt.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

vliegnerd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:33:
[...]
Gelukkig zijn er ook ruim voldoende kaarsrechte geasfalteerde fietspaden in Zuid-Holland waar geen mens komt.
Ga je die met ons delen? :P

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik heb de laatste twee ritten een soort vibratie/resonantie die ik in mijn pedaal voel tijdens het trappen. Met name op het binnenblad volgens mij. Zou dat een versleten BB-lager kunnen zijn of eerder een pedaallager? Of iets anders?
Ketting is relatief nieuw en goed gesmeerd. Derailleurwieltjes zijn helemaal nieuw (Tacx, RVS gelagerd. aanrader! Lopen veel soepeler dan originele Shim.6700 wieltjes en schakelen net zo goed).

Ik voel het met name bij veel kracht op de pedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

vliegnerd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:33:
Langs de Rottemeren in Zuid-Holland zijn er ook snelheidsbeperkende drempels.
Die liggen daar bijna alleen maar op de plekken waar onoverzichtelijke situaties zijn (hier), of waar bijvoorbeeld voetgangers oversteken of het fietspad opkomen (bijv. hier, naast een vakantiepark).

De enige plek waar ik het minder begrijp is hier, maar dat is mogelijk een deal met de bewoners van die molen geweest oid :)

Mijn ervaring is in ieder geval dat je daar prima met 35 overheen kunt knallen. Even 2sec de benen stil, kont klein stukje van het zadel en weer verder. Liever om de zoveel tijd zo'n dubbele drempel (of eigenlijk zijn het juist kuilen) dan over een klinkerweggetje fietsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

DeFeCt schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:36:
[...]

Ga je die met ons delen? :P
Misschien is het een idee om een soort 'GoT-approved' overzicht van fietspaden (of goed bereidbare gewone wegen) te maken, per regio oid. Ik heb regelmatig dat als ik ergens heen wil waar ik nog nooit geweest ben, loop te stoeien met het vooraf uitzoeken van de ideale route (via Google Maps en Streetview).
Binnenkort wil ik vanuit regio Rotterdam wel eens richting Bloemendaal trekken bijvoorbeeld (voor Het Kopje van -), en dan is het goed om te weten wat handige en fijne fietsroutes zijn :)

Als ik wat meer tijd heb zal ik zelf anders wel even een aftrap doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 19:39
Pelle schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 11:09:
[...]

Misschien is het een idee om een soort 'GoT-approved' overzicht van fietspaden (of goed bereidbare gewone wegen) te maken, per regio oid. Ik heb regelmatig dat als ik ergens heen wil waar ik nog nooit geweest ben, loop te stoeien met het vooraf uitzoeken van de ideale route (via Google Maps en Streetview).
Binnenkort wil ik vanuit regio Rotterdam wel eens richting Bloemendaal trekken bijvoorbeeld (voor Het Kopje van -), en dan is het goed om te weten wat handige en fijne fietsroutes zijn :)

Als ik wat meer tijd heb zal ik zelf anders wel even een aftrap doen.
Oe dat is wel een goed idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Morgenochtend mag ik naar een barbecue gaan fietsen. Als alles goed gaat kan ik weer een paar kleine mijlpalen neerzetten met een nieuw afstandsrecordje in één week en de eerste 500km op de racefiets. Op naar de 1000. Maar eerst een servicebeurt voor de fiets, een betere fietsbroek en een tijdritstuur. :)

Het ritje naar de barbecue gaat over de Brienenoord, dus wellicht dat ik daar nog een nieuw PR kan neerzetten. Omdat de wind deze week anders stond dan normaal heb ik er daar toch al een hele zooi van kunnen neerzetten (12 in één ritje maandag :+). Op één langer segment zelfs 10 minuten eraf gefietst. Al zegt het nog niet zoveel aangezien het pas de tweede keer was dat ik dat segment deed.

Ik hou mijn ritjes trouwens bij in Endomondo én Strava en het valt me op dat Endomondo het calorieverbruik echt een heel stuk hoger inschat. Ik begrijp dat het één of andere benadering is, maar er zit echt een 50% verschil tussen beide sites (zelfde gewicht ingevuld). Valt dit überhaupt goed in te schatten zonder vermogensmeter?

Oh ja, die Garmin Edge 500; iemand zei al dat ik daar geen spijt van ging krijgen, maar wat een heerlijk ding is het toch vergeleken met een smartphone. Waar m'n smartphone na 2 uur Endomondo draaien leeg is (als ie al niet eerder is uitgevallen), zit de Garmin pas op 95% ofzo en die laatste 5% wordt weer netjes bijgeladen in de tijd dat ik m'n ritje upload naar Strava en Endomondo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Heb je ook in de Garmin zelf de juiste persoons-info gezet? Mogelijk gebruikt een van beide sites de iinfo van de Garmin ook, terwijl de andere alles zelf (her-)berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Ik snap niet waar het verschil in calorieverbruik inzit eigenlijk. Als ik mijn forerunner gebruik berekent die het aantal calorieën en die gebruik ik dan ook op verschillende sites. Heb geen vermogensmeter maar ga ervanuit dat Garmin zijn firstbeat technologie aardige resultaten geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Calorieverbruik wat berekend word door hartslagmeters of garmins oid moet altijd met een korreltje zout genomen worden.

Want stel:
Ik ben 90KG en grotendeels is vet en ik ga een workout doen met hartslag X voor tijd Y. Dan word met die waardes icm gewicht en lengte berekend wat je verbrand hebt.
Echter als ik 90KG ben maar allemaal spier en je doet exact de zelfde workout met hartslag X en tijd Y dan is volgens de meting je verbuik gelijk, maar eigenlijk moet dit hoger zijn want meer spier == meer verbranding.

Ook ligt het aan het type training wat je doet. Als je hartslag X hebt op de fiets op het vlakke of tijdens klimmen kan verschillen in verbuik van calorieën. En als je fietsen vs hardlopen gaat vergelijken helemaal. Tool zoals RunKeeper houden wel rekening met de activiteit die je doet, maar een hartslag horloge met calorie teller dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

TheLemon schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:39:
Ik heb de laatste twee ritten een soort vibratie/resonantie die ik in mijn pedaal voel tijdens het trappen. Met name op het binnenblad volgens mij. Zou dat een versleten BB-lager kunnen zijn of eerder een pedaallager? Of iets anders?
Ketting is relatief nieuw en goed gesmeerd. Derailleurwieltjes zijn helemaal nieuw (Tacx, RVS gelagerd. aanrader! Lopen veel soepeler dan originele Shim.6700 wieltjes en schakelen net zo goed).

Ik voel het met name bij veel kracht op de pedalen.
Zit het binnenblad nog wel goed vast (check de bladbouten even)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Pelle schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 11:09:
[...]

Fietsersbond routeplanner, racefietsroute, is bijna altijd goed.
Je kan hier gerust wat meer linkjes neerzetten, maar ik ben wel benieuwd naar hoe je op deze fiets bent gekomen, want hij is 1. Veel te klein en 2. Echt rommel. Wellicht kunnen we ook wat schaven aan je selectieproces ;)
Griffin schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:37:
Calorieverbruik wat berekend word door hartslagmeters of garmins oid moet altijd met een korreltje zout genomen worden.
Klopt
Want stel:
Ik ben 90KG en grotendeels is vet en ik ga een workout doen met hartslag X voor tijd Y. Dan word met die waardes icm gewicht en lengte berekend wat je verbrand hebt.
Echter als ik 90KG ben maar allemaal spier en je doet exact de zelfde workout met hartslag X en tijd Y dan is volgens de meting je verbuik gelijk, maar eigenlijk moet dit hoger zijn want meer spier == meer verbranding.
Calorie verbruik is op basis van arbeid, niet hartslag (althans dat zou het moeten zijn), dus dit klopt echt niet.

[ Voor 61% gewijzigd door MrAngry op 12-07-2013 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Griffin schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:37:

Want stel:
Dit is natuurlijk niet helemaal waar. Het aantal calorieën wordt berekend aan de hand van gewicht, lengte en duur activiteit en hartslag. Plus nog een heel algoritme wat hieraan vasthangt. Iemand met meer spier (en gelijkmatige soort activiteit) zal waarschijnlijk een lagere HR hebben en dus minder verbruiken.

Om jouw gedachte erbij te pakken:

Als ik dezelfde workout doe na een maand trainen, zie ik dat mijn HR lager is, vermoedelijk omdat mijn spiermassa en conditie toegenomen zijn. Ik ben dus net zo lang bezig maar verbruik juist minder calorieën. Loop ik dezelfde tijd op dezelfde oude HR, dan is mijn verbruik juist toegenomen (en de afstand ook),
Ook ligt het aan het type training wat je doet. Als je hartslag X hebt op de fiets op het vlakke of tijdens klimmen kan verschillen in verbuik van calorieën. En als je fietsen vs hardlopen gaat vergelijken helemaal. Tool zoals RunKeeper houden wel rekening met de activiteit die je doet, maar een hartslag horloge met calorie teller dus niet.
Bij de forerunner moet ik kiezen of ik ga hardlopen of fietsen. maar ik ben het met je eens dat er bijvoorbeeld geen verschil wordt gemaakt tussen klimmen en dalen (alhoewel ik zie dat er tijdens het klimmen meer carbs verbruikt worden omdat de HR omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Rene schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 13:10:
Dit is natuurlijk niet helemaal waar. Het aantal calorieën wordt berekend aan de hand van gewicht, lengte en duur activiteit en hartslag. Plus nog een heel algoritme wat hieraan vasthangt. Iemand met meer spier (en gelijkmatige soort activiteit) zal waarschijnlijk een lagere HR hebben en dus minder verbruiken.

Om jouw gedachte erbij te pakken:

Als ik dezelfde workout doe na een maand trainen, zie ik dat mijn HR lager is, vermoedelijk omdat mijn spiermassa en conditie toegenomen zijn. Ik ben dus net zo lang bezig maar verbruik juist minder calorieën. Loop ik dezelfde tijd op dezelfde oude HR, dan is mijn verbruik juist toegenomen (en de afstand ook),
Even een gedachtenkronkel:
Waarom zou je minder caloriën gebruiken als je HR lager is? Je verplaatst nog steeds evenveel gewicht over een bepaalde afstand met een bepaalde snelheid. Iemand die beter getrainde spieren heeft gebruikt, lijkt mij, dezelfde hoeveelheid energie als hij even zwaar is en dezelfde route en snelheid aanhoudt. Alleen, hij kan het langer volhouden, of een stuk sneller doen.

Tenzij de arbeid die je hart zelf levert een grote impact heeft op je energieverbruik natuurlijk. Maar dat weet ik niet. Daar staat wellicht dan weer tegenover dat je meer energie in rust verbrandt als je meer spieren hebt, wellicht compenseert dat weer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

MrAngry schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 13:00:
Fietsersbond routeplanner, racefietsroute, is bijna altijd goed.
Het "probleem" bij die routeplanner met racefietsroute is dat je weinig invloed hebt op hoe je route precies verloopt. Ik rijd liever wat kilometers om over een mooi stuk dan dat ik de kortste racefietsroute heb. Idem voor omrijden om stoplichten of afslaan te vermijden.

Met zo'n overzicht van goed/mooi/fijn te fietsen stukken hoef je je dan alleen nog tot een routeplanner te wenden om al die stukken een beetje aan elkaar te knopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaius schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 13:23:
[...]

Even een gedachtenkronkel:
Waarom zou je minder caloriën gebruiken als je HR lager is? Je verplaatst nog steeds evenveel gewicht over een bepaalde afstand met een bepaalde snelheid. Iemand die beter getrainde spieren heeft gebruikt, lijkt mij, dezelfde hoeveelheid energie als hij even zwaar is en dezelfde route en snelheid aanhoudt. Alleen, hij kan het langer volhouden, of een stuk sneller doen.

Tenzij de arbeid die je hart zelf levert een grote impact heeft op je energieverbruik natuurlijk. Maar dat weet ik niet. Daar staat wellicht dan weer tegenover dat je meer energie in rust verbrandt als je meer spieren hebt, wellicht compenseert dat weer. :P
Omdat je energiereserves hebt in je spieren. Meer spieren = meer reserves. Die reserves worden gebruikt tijdens een sportactiviteit, maar worden pas nadien terug aangevuld. Zoiets telt een Garmin of gelijkaardige toestellen niet mee.

Een Garmin telt zeker wel de HR mee. Ik ga vaak met een vriend van me fietsen, hij weegt 70kg ik 90kg. Zijn gemiddelde HR is vaak 155+ terwijl de mijne onder de 140 blijft. Steevast is zijn calorieverbuik de helft meer als het mijne. Terwijl ik gespierder en zwaarder ben.

Eigenlijk is dat calorieverbuik niet meer dan een indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 13:32:
[...]

Omdat je energiereserves hebt in je spieren. Meer spieren = meer reserves. Die reserves worden gebruikt tijdens een sportactiviteit, maar worden pas nadien terug aangevuld. Zoiets telt een Garmin of gelijkaardige toestellen niet mee.
Lol wat

Pagina: 1 ... 86 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.