Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 103 Laatste
Acties:
  • 426.016 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAngry schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:15:
Mijn fietsmaatjes zijn erg te spreken over P20, schijnt niet uit te zweten, dus geen irritatie in je ogen.
Als rood harige zweter met een witte huid ;) kan ik dit soort zonnebrand creme echt aanraden. Ik gebruik alleen Vision zonnebrand creme, dit is hetzelfde als p20, maar goedkoper. Deze zonnebrand trekt helemaal in je huid, dus je hebt geen vettig laagje op je huid zitten, dat je zweet maakt dus totaal niet uit, echt geweldig spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Ik doe bij warm weer altijd een streepje vaseline boven m'n wenkbrauw, zodat zweet langs je oog loopt, ipv erin. Werkt perfect.

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon een petje onder je helm :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Tsjilp schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:22:
Ik doe bij warm weer altijd een streepje vaseline boven m'n wenkbrauw, zodat zweet langs je oog loopt, ipv erin. Werkt perfect.
Ga ik proberen, heb er niet extreem veel last van maar morgen word het ook redelijk warm.
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:43:
gewoon een petje onder je helm :-)
Ik heb kort haar (paar mm) puur voor het gemak. Maar op warme dagen is het echt een genot, vooral op de fiets. Een petje opdoen resulteerd dan weer dat ik extra ga zweten op mn hoofd en nog warmer krijg.

* Griffin is een sporter die tijdens inspanning een rode kop krijgt en graag daar wat hitte wilt afvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 21:48
Morgen ook maar een stukje fietsen: kleine 80km.
Maar eerst 2km zwemmen en na het fietsen een halve marathon hardlopen.
Oftewel de triathlon van Didam.
Ben benieuwd, wordt mijn eerste halve...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 13:48
Begin steeds meer te denken om dit weekend weer eens een Rondje Markermeer te doen.. Precies een jaar geleden ook gedaan, eens kijken of ik progressie heb gemaakt :) Weer en wind zien er in ieder geval goed uit voor zondag.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Griffin schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:51:

Ik heb kort haar (paar mm) puur voor het gemak. Maar op warme dagen is het echt een genot, vooral op de fiets. Een petje opdoen resulteerd dan weer dat ik extra ga zweten op mn hoofd en nog warmer krijg.

* Griffin is een sporter die tijdens inspanning een rode kop krijgt en graag daar wat hitte wilt afvoeren.
Ik heb ook vrij kort haar, en ondanks dat het hier in Spanje vrijwel altijd "warm" is heb ik er vrijwel altijd een pet onder. Enkel bij klimmen in de volle zon haal ik de pet er onderuit omdat anders mijn hoofd explodeert van de hitte 8)

Ik ben nog aan het denken welke route ik ga doen morgen:

175Km langs de kust over nagenoeg vlak.
of
160Km met 7 keer klimmen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2013 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Vos schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:23:
Houdt dit het zweet goed tegen? ^^

Ik zweet redelijk snel en krijg dan zweet via de wenkbrauwen op de bril bijvoorbeeld, dat is wel irritant.
Heb altijd het volgende op tegen zweten van Castelli. Lijkt veel op die van TheLemon eigenlijk.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:55
Ik heb vanmiddag de Selle Italia SL XC Flow besteld.

De keuze op dit zadel is gevallen omdat ik een zadel van 143mm (of meer) breed moet hebben en ik 'gemiddeld flexibel' ben. Volgens de Selle Italia idmatch kom je dan op o.a. de Flite Flow L2 (275x145) van 100 euro. Zelf had ik echter al gezien dat de Selle Italia SL XC praktisch dezelfde lengte en breedte heeft (275x143) en 50 euro goedkoper is. Hij is wel twintig of dertig gram zwaarder maar dat maakt me niets uit. Nou zie ik net dat hij in de categorie MTB & Cross staat op de website van Mantel. Dat had ik niet gezien, is dat een probleem als hij voor Race gebruikt gaat worden?
Edit: zie net dat in de specificaties wel weer "Gebruik: weg/offroad" staat. Dus geen probleem?

ps. Vandaag de Giro Monza wit binnen gehad van Mantel. Blijkt dat hij zilver/wit is (dus overwegend zilver).. :| Op andere websites zoals Futurumshop worden de kleurstellingen wel goed aangeduid. Op het productplaatje kun je dat niet goed zien omdat die foto overbelicht is. Gelijk retour gezonden vandaag en de Giro Aeon wit/zilver besteld (ja die is als het goed is wel overwegend wit). Wat een pech toch.. :+

Nog maar een edit, binnenkort heb ik te koop:
- Selle Italia SLR XC (190 gr.)
- Northwave Fighter S.B.S zwart/rood mt. 44
- Giro Monza zwart/wit/rood mt. M (55-59cm) Roc Loc 4.
Voor alle drie geldt: zo goed als nieuw aangezien ik 20-30 keer heb gefietst tot nu toe. De schoenen zijn het nieuwst en 10 keer gedragen voor stukjes van 30-40km. PM maar bij evt. interesse.

[ Voor 54% gewijzigd door LuPo op 05-07-2013 21:15 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ik heb nooit echt het verschil begrepen tussen XC en race zadels. Ik kan me voorstellen dat de fabrikant de ene meer ontworpen heeft voor stevigheid (tijdens mtbén krijg je gemiddeld toch wat meer klappen te verwerken), maar ik heb nooit kunnen ontdekken wat ze dan precies veranderd hebben. Mijn huidige idee is meer dat iets zwaardere zadels ook gemarket worden tegen het mtbén omdat daar wat minder weight weenies zitten. Het is me vooralsnog dus volstrekt onduidelijk of zwaardere zadels ook daadwerkelijk steviger zijn (het lijkt logisch en dat is precies waar ze op inspelen).

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:24

DjVe

Hatsaflats!

Mijn XC zadel is een stuk zachter dan mijn race zadel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 16:42
M@cer schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 15:18:
Begin steeds meer te denken om dit weekend weer eens een Rondje Markermeer te doen.. Precies een jaar geleden ook gedaan, eens kijken of ik progressie heb gemaakt :) Weer en wind zien er in ieder geval goed uit voor zondag.
Vandaag rondje Markermeer gereden. Heerlijk weer, prachtige route, vooral de dijk in NH. Vertrokken vanuit Nijkerk, 204 km
http://app.strava.com/activities/64948413

Moet niet te veel wind staan, want het is wel een hele open route.

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Eindelijk een beetje weer dat je 's avonds ook wat lekker kan fietsen, dus:

Groningen - Noorddijk - Bedum - Onderdendam - Warffum - Waddenzee - Den Andel - Rasquert - Baflo - Winsum - Garnwerd - Schifpot - Dorkwerd - Groningen
http://app.strava.com/activities/64949626

Goed voor 68km @ 31.4 gem.

Jammer dat de Waddenzee in de weg lag, wilde nog wel een stukje verder noordelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
Mooi man, het blijft een van m'n favoriete routes (behalve die ene keer dat de wind alle vliegjes van het ijselmeer tegen de dijk had geblazen zodat je door grote zwarte wolken heen fietste, wat was ik blij met m'n bril toen). Goed ook om te zien dat de dijk hoorn-enkhuizen weer helemaal open is. Die dijk vanaf Hoorn naar Amsterdam is ook bij wat meer wind een beetje beter te doen door op de weg ipv op het fietspad te gaan fietsen. Voor anderen: de entertainment value is imo nog een klein beetje te verhogen door bij ijburg volgens deze route : http://app.strava.com/activities/20463085 te fietsen ipv dwars door ijburg, maar peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

@Joba: Tering wat een ronde, heb je dat alleen gefietst? Of met anderen? Moet er niet aan denken zo'n afstand alleen te fietsen.

@Griffin: Net weer gereden met een streep vaseline op het voorhoofd: Geen drup zweet in m'n oog. Wel even opletten dat je de vaseline 'hoog' op je voorhoofd aanbrengt, anders heb je kans dat het op je fietsbril komt, en dan zie je geen flikker meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
@tsjilp ja hoor, in mijn uppie, geen enkel probleem. Je voelt je alleen een beetje raar als je weer opeens onder de mensen in de bewoonde wereld komt.
Was genieten, en nu lekker trots bij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
MrAngry schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 21:44:
Mooi man, het blijft een van m'n favoriete routes (behalve die ene keer dat de wind alle vliegjes van het ijselmeer tegen de dijk had geblazen zodat je door grote zwarte wolken heen fietste, wat was ik blij met m'n bril toen). Goed ook om te zien dat de dijk hoorn-enkhuizen weer helemaal open is. Die dijk vanaf Hoorn naar Amsterdam is ook bij wat meer wind een beetje beter te doen door op de weg ipv op het fietspad te gaan fietsen. Voor anderen: de entertainment value is imo nog een klein beetje te verhogen door bij ijburg volgens deze route : http://app.strava.com/activities/20463085 te fietsen ipv dwars door ijburg, maar peanuts.
Het grootste deel vanaf hoorn naar Amsterdam (tot Monnickendam) is op de weg langs de dijk. Daar is geen fietspad.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
Ja klopt, dus daar heb je sowieso iets minder last van een eventuele tegenwind. Het blijft taai hoor daar niet van, het belangrijkste bij een rondje markermeer is dat je hem zo mikt dat je op de dijk enkhuizen-lelystad de wind mee hebt, hoe zwak ook. Ik heb daar eenmaal 31 km tegen de wind mogen beuken, dan kom je echt huilend aan. Het nadeel van die strategie is dat je ofwel Amsterdam - Hoorn of Leylstad- Amsterdam wind tegen hebt, maar dat maakt het ook zo'n mooi rondje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
MrAngry schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 21:44:
(behalve die ene keer dat de wind alle vliegjes van het ijselmeer tegen de dijk had geblazen zodat je door grote zwarte wolken heen fietste, wat was ik blij met m'n bril toen).
Hoe herkenbaar, was gisteren ook! Heb daar mijn eiwitten wel weer binnen gekregen 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ik wil eigenlijk wat aan de afstelling van mijn fiets doen. Toen ik mijn huidige fiets kocht wist ik nog weinig van racefietsen en keek ik voornamelijk naar prijs, gewicht en testresultaten. Ik wist bijv. helemaal niet dat geometrie van de fiets belangrijk is en dat je eigenlijk aan de hand van je eigen lichaamsmaten een merk uit moet zoeken dat daar goed bij aansluit.

De fiets die ik in 2009 heb gekocht is een Red Bull Pro-SL 3000. Standaard was hij zo afgesteld:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ggz7S2hOwJUneiW39rIolleR/full.jpg

Later heb ik de stuurpen andersom gezet vanwege de looks.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uuHMkk0nOtyglQSBdXDkPqiH/full.jpg

Echter moet ik me nu voor mijn gevoel een beetje reiken om de handen op de shifters te leggen. Dat fietst niet erg lekker. Ik vraag me eigenlijk af hoe ik dit op kan lossen. De huidige stuurpen is 100mm. Zou ik een kortere stuurpen kunnen kopen van bijv. 80mm of 90mm? En kan ik ook van al lelijke spacers afkomen? Ik heb gisteren redelijk wat gelezen over geometrie maar kom er niet helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Als je nu al moet strekken is je fiets denk ik gewoon te groot. Als je van 100mm naar 80mm stuurpen gaat en je stuur verlaagt door spacers te verwijderen (en je voorvork bij te (laten) zagen aan de bovenkant) doe je de kortere stuurpen weer teniet (lager stuur = verder weg van zadel). Kun je wel comfortabel lang laag in de beugels fietsen? Als in, kan je het lichamelijk aan om zo laag/aero te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Kippenijzer schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 13:15:
Als je nu al moet strekken is je fiets denk ik gewoon te groot.
Ik had het iets anders moeten omschrijven. Ik hoef me niet flink te strekken maar wel iets reiken waardoor dat niet voor langere tijd gemakkelijk zit. Meestal heb ik daarom mijn handen nu half op de hoods ipv helemaal. Ook krijg ik 1-2 uur fietsen een beetje pijn onder in m'n rug. Ik fiets wel erg weinig dus dat kan ook komen doordat ik het dan niet gewend ben. Qua flexibiliteit ben ik de Chameleon van Fizik :P
Als je van 100mm naar 80mm stuurpen gaat en je stuur verlaagt door spacers te verwijderen (en je voorvork bij te (laten) zagen aan de bovenkant) doe je de kortere stuurpen weer teniet (lager stuur = verder weg van zadel).
Oke duidelijk! En spacers weghalen + stuurpen van bijv. 120mm is geen optie?
Kun je wel comfortabel lang laag in de beugels fietsen? Als in, kan je het lichamelijk aan om zo laag/aero te zitten?
In de beugels is op zich geen probleem. Al krijg ik dan na een tijdje wel een beetje last van m'n onderrug (wederom vanwege weinig fietsen denk ik) en er komt dan een ander probleem om de hoek kijken. Want dan voel ik na een tijdje dat m'n perineum afgekneld wordt door het harde zadel. Daarom heb ik gisteren een ander zadel besteld die (hopelijk) beter bij mij past. Een Selle Italia SL XC Flow (143mm breed + uitsparing) ipv Selle Italia SLR XC (131mm breed en geen uitsparing). Op dit zadel kwam ik uit omdat ik m'n zitbotjes heb laten opmeten en daar kwam 130mm uit. Dus een zadel van 131mm was te smal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Spacers weghalen = stuur verder van het zadel, dus juist een nog kortere stuurpen nodig. Ik denk dat als je meer fietst je wel wat meer flexibiliteit zult krijgen waardoor de houding je makkelijker afgaat.
Door allerlei blessures kan ik zelf helaas ook vrij weinig fietsen en had zeker het eerste half uur toen ik gisteren weer op mijn aero-bars hing last van de houding.
Ik ken meer mensen die bijvoorbeeld na een winter-stop tijdelijk wat minder aero/laag zitten (stuur iets hoger dan anders) tot ze weer wat aan de houding gewend zijn.
Enige uren per week fietsen kan echter geen kwaad als je die houding je aan wilt leren, dus weet niet waar je ambities liggen? Denk dat 1 spacer eraf en een 80mm stuurpen mogelijk een oplossing zou kunnen zijn. Zelf zou ik denk ik trouwens het stuur wat omhoog draaien en de shifters omlaag gooien op het stuur (dus stuurlint opnieuw wikkelen/vervangen). Het is denk ik goed als je op een gegeven moment zonder problemen lange tijd met je handen op de 'hoods' van je shifters kunt blijven fietsen (en vanaf daar dus met een middel-/ring-vinger kunt schakelen, puur voor hard remmen mss even handen beetje laten zakken zodat je ook met je wijsvinger kracht kunt zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteindelijk 4 keer klimmen geworden, was veel te warm....
90Km met 1440hm.

http://app.strava.com/activities/65081864

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Kippenijzer schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 14:20:
Spacers weghalen = stuur verder van het zadel, dus juist een nog kortere stuurpen nodig. Ik denk dat als je meer fietst je wel wat meer flexibiliteit zult krijgen waardoor de houding je makkelijker afgaat.
Door allerlei blessures kan ik zelf helaas ook vrij weinig fietsen en had zeker het eerste half uur toen ik gisteren weer op mijn aero-bars hing last van de houding.
Ik ken meer mensen die bijvoorbeeld na een winter-stop tijdelijk wat minder aero/laag zitten (stuur iets hoger dan anders) tot ze weer wat aan de houding gewend zijn. Enige uren per week fietsen kan echter geen kwaad als je die houding je aan wilt leren, dus weet niet waar je ambities liggen? Denk dat 1 spacer eraf en een 80mm stuurpen mogelijk een oplossing zou kunnen zijn.
Oke, ik begin het te begrijpen. :)
Een aantal uren per week fietsen zit er helaas nog even niet in omdat m'n fiets bij mijn ouders staat en ik sowieso nog een jaartje moet studeren in een klein kamertje waar geen plek is voor een racefiets. :P
Ik ga eerst het nieuwe zadel en schoenen testen. Dan kijk ik wel even hoe het met het nieuwe zadel voelt, maar als ik nog steeds niet lekker met m'n handen op de hoods kan rijden dan moet ik een kortere stuurpen kopen. De spacers laat ik lekker zitten want daar moet ik nu niet aan gaan zitten want dan wordt het nog erger begrijp ik. ;)
Zelf zou ik denk ik trouwens het stuur wat omhoog draaien en de shifters omlaag gooien op het stuur (dus stuurlint opnieuw wikkelen/vervangen). Het is denk ik goed als je op een gegeven moment zonder problemen lange tijd met je handen op de 'hoods' van je shifters kunt blijven fietsen (en vanaf daar dus met een middel-/ring-vinger kunt schakelen, puur voor hard remmen mss even handen beetje laten zakken zodat je ook met je wijsvinger kracht kunt zetten)
Je hebt gelijk en kunt gedachten lezen, ik heb namelijk bij de bestelling van het nieuwe zadel ook gelijk een nieuw stuurlint besteld (Fizik Performance wit). :+ De shifters zitten zo aan het stuur omdat ze hem natuurlijk afgesteld hebben toen de stuurpen diagonaal was aangebracht. Dat moet ff veranderen inderdaad. ;) Met de oude stand kon ik de hele rit met m'n handen op de 'hoods' rijden. De afstelling was toen dus helemaal prima. Ook geen blessures gehad dus de afstelling was gewoon goed. Alleen ik wilde wat met de looks doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuPo schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 15:54:
[...]
in een klein kamertje waar geen plek is voor een racefiets. :P
Ophangen aan de muur of plafond geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
LuPo schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 15:54:
Oke, ik begin het te begrijpen. :)
Een aantal uren per week fietsen zit er helaas nog even niet in omdat m'n fiets bij mijn ouders staat en ik sowieso nog een jaartje moet studeren in een klein kamertje waar geen plek is voor een racefiets.
Is dit wat voor je misschien? Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XWPFcS50InARzXoSF81EOO0n/thumb.jpg

--

Vandaag eens naar mijn oom in Wateringen gefietst. Wat een weer zeg....damn. Route Rotterdam - Overschie - rotterdamseweg - Abtswoude - Schipluiden - woudseweg - 'T Woudt - Wateringen. Terug via Wateringen - 'T Woudt - woudseweg - Schipluiden (hier heb ik overigens nog even bij de bloemist magneetjes gehaald voor cadence sensor...super oplossing, 4 voor 2 euro :D) - abtswoude - harreweg - Woudhoek - Tuindorp - Vlaardingen - Schiedam - Rotterdam. Goed voor 62 KM. Route.

[ Voor 0% gewijzigd door Graham op 06-07-2013 18:44 . Reden: typo ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:57
Na die berichten van gisteren vandaag ook maar eens rondje markermeer gedaan.
Meteen m'n afstandsrecord verbeterd naar 180km (was 140km) :)
Op het laatst begon ik het wel in m'n benen te voelen ;)

Steentjes bij de bataviahaven zijn wel erg irritant trouwens, trilde zelf helemaal uit elkaar.
Op het laatst nog even weg kwijtgeraakt in Amsterdam Noord door missende borden.
En helaas heeft batterij van telefoon het niet volledig uitgehouden. (wel gek want normaal red hij makkelijk hele dag) dus mis de laatste 11km.

En erg onhandig dat je onderweg eigenlijk geen tankstations tegenkomt voor vullen bidon.
Dus ook iets te weinig gedronken. (bidon 3 keer bijgevuld)

http://app.strava.com/activities/65152648

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 16:06:
[...]

Ophangen aan de muur of plafond geen optie?
Graham schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 17:56:
[...]

Is dit wat voor je misschien? [afbeelding]

--

Vandaag eens naar mijn oom in Wateringen gefietst. Wat een weer zeg....damn. Route Rotterdam - Overschie - rotterdamseweg - Abtswoude - Schipluiden - woudseweg - 'T Woudt - Wateringen. Terug via Wateringen - 'T Woudt - woudseweg - Schipluiden (hier heb ik overigens nog even bij de bloemist magneetjes gehaald voor cadence sensor...super oplossing, 4 voor 2 euro :D) - abtswoude - harreweg - Woudhoek - Tuindorp - Vlaardingen - Schiedam - Rotterdam. Goed voor 62 KM. Route.
Helaas niet, 30m2 met twee is al krap. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met 2?? damn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Vandaag voor het eerst met een grote groep gefietst ( lokale W.C. hier). Normaal gingen we altijd met mannetje of 4. Snap nu ook wel een beetje waarom sommige ons asociaal vinden :) heb aardig wat claxonerende autos gehoord(normaal nooit last van.
Verbaasde me ook eigenlijk over hoe makkelijk je "meegezogen" word in zon grote groep.
Als we met 4e fietsen , dan rijden we rond de 32 , 33 op de rechte stukken , en gemiddeld 27 a 28km.
Nu gingen we op de rechte stukken met gemak 36 en een gemiddelde van 31,5!

http://app.strava.com/activities/65095595

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:31
Inderdaad is dat een enorm verschil. Nou rijd ik tot nu toe alleen in toertochten in groepjes, en ik vind dat het alles meevalt qua asocialiteit. Misschien wat minder competitief dan met een club.

Vandaag gekozen voor een tocht vanuit Winterswijk die Duistland in ging richting Coesfeld (Baumberge tocht). Wel aardige omgeving en ondanks tientallen bordjes "Straße Schäde" prima wegen. Begonnen in een klein groepje en een bordje gemist dus even zoeken, uiteindelijk met de Garmin naar een volgend punt genavigeerd, toch wel fijn om te hebben dan :) Alhoewel de weg vragen auf Deutsch ook werkt natuurlijk.

De hoogtemeters die er waren vielen me best mee. In vergelijking met de Jan Jansen Classic ging het een stuk beter heuvelop (zelfs mensen ingehaald als beginner 8)7 maar één keer op de 30 voor, 39x23 ging prima). Vanaf de eerste stop na een Apfelkuchen mit Sahne aangehaakt bij snellere groepjes. Na de volgende stop een nog sneller groepje gekozen. Dat groepje maakte stevig vaart (gemiddelde laatste stuk 31,3 km/u) en er vielen steeds wat renners uit de groep. Vreemd genoeg kon ik wel in het wiel van de voorste blijven aanhaken, dat was wel leuk. Achteraf nog even wat gedronken met het groepje, wel gezellig.

Uiteindelijk 132 km, 28 km/u, iets van 800 hm. Qua hartslag misschien wel weer wat te hoog, maar ik moet m'n zones eigenlijk nog eens goed bepalen.

http://app.strava.com/activities/65122552
http://connect.garmin.com/activity/338208419

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graham schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 17:56:
[...]

Is dit wat voor je misschien? [afbeelding]

--

Mooi ding! Waar koop je dat en belangrijker nog, wat kost dat?

Moet vanaf september als het even gaat drie fietsen op een studentenkamer kwijt, maar twee zou ook al heel fijn zijn. Die derde hangt sowieso van de verzekering af, degene die ik aan de telefoon sprak van mijn WA zei dat ze ook voor mij gingen claimen bij de WA, maar dat moest ik weer met mijn rechtsbijstandsverzekering regelen, had daarvoor met mijn vader al een briefje geschreven, dus die stuur ik ook maar naar haar verzekering en kijk dan wat er van komt. Overigens wel fijn dat ik natuurkunde op school had. (http://imgur.com/7LRtPrl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 21:46:
[...]

Van Amazon. Al had ik hem wel iets goedkoper gekregen dan waar hij nu voor wordt aangeboden.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Lol.. waar natuurkunde al niet handig voor is. Zijn er trouwens meer getuigen? Want anders is het toch gewoon jouw woord tegen de ander? Hoe is het eigenlijk gebeurd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Laatst online: 13:27
[...]

Overigens wel fijn dat ik natuurkunde op school had. (http://imgur.com/7LRtPrl)
Moet je het wel goed doen: De omtrek van een cirkel is gelijk aan 2pi*r. De straal r is gelijk aan diameter/2. Je geeft aan dat de diameter 2,5m is. Straal r is dan 1,25m. De afgelegde afstand is dan 2*pi*1,25*3/8. Dat is afgerond 2,95m. Redelijk cruciaal voor de rest van je redenatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weg is 6 meter breed, straal is dus 2,5. Redelijk cruciaal inderdaad, maar goed dat ik hem nog niet op de post heb gedaan. :-$

Alleen een getuige die me gevonden heeft, gebeurde op een lege dijk. Ik wilde keren, zag niks achter me en toen ik halverwege mijn draai was zag ik een motor aan komen rijden. Werd uiteindelijk geraakt op de andere helft van de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
had daarvoor met mijn vader al een briefje geschreven, dus die stuur ik ook maar naar haar verzekering en kijk dan wat er van komt. Overigens wel fijn dat ik natuurkunde op school had. (http://imgur.com/7LRtPrl)
haha, een hele dikke +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Daarom is wetenschap toch gewoon vet he. Netjes berekent iig.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Laatst online: 12-09 23:25
@ TijmenK,

Ik hoop toch niet dat je dat briefje met die berekening naar de verzekering gaat sturen? Persoonlijk vind ik dat behoorlijk onprofessioneel, en ik vraag me af wat voor meerwaarde het heeft om op die manier duidelijk je conclusies te trekken? Geloof ook nooit dat zoiets serieus genomen wordt, want als ik de tegenpartij was had ik ook mijn conclusie getrokken:

1. Meneer was te druk bezig op zijn fietscomputer te kijken
2. Meneer heeft harder gereden als die 3 km/u (wat ik ook erg laag vind) waardoor heel die berekening totaal anders is. (met 10km/u worden de tijden al 3x zo kort)

Ik hoop dat je fiets vergoed wordt, dat absoluut, en ik vind een rekensommetje ook leuk, maar ik had toch direct mijn hakken in het zand gezet als iemand zoiets naar mij zou sturen.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:31
Voor aansprakelijkheid lijkt het me toch voldoende dat je als fietser een "zwakke" verkeersdeelnemer bent tov een motor?

Keren is dan wel weer een bijzondere manoeuvre waarbij je iedereen voor moet laten gaan, maar de combinatie "dijk" en "motor" heeft op sommige plekken de schijn tegen.

@Rene eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Niet een verkeerde aanbieding 2x 4000s + 2 binnenbanden bij Futurumshop voor € 78.95

--

Net nog even een naar Kinderdijk gefietst. Wat een heerlijk weer, al ging ik op de Lekdijk wel beetje dood maar gelukkig tweede adem :D.

Route: Rotterdam - Brienenoordbrug - Rijsoord - Hendrik-Ido-Ambacht - Alblasserdam - Kinderdijk - Nieuwe Lekkerland - Bergstoep/Streefkerk pond - Lekkerkerk - Krimpen a/d Lek - Krimpen a/d Ijssel - R'dam Pr. Alexander - Rotterdam

Erg blij overigens mijn mijn aankoop van de 4000s, en best scherpe prijs bij de LBS (40 pp)

[ Voor 6% gewijzigd door Graham op 07-07-2013 13:54 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Lekker rondje Heuvelrug gemaakt. 81 km, 31.5 gemiddeld. Erg druk!

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
Mantel zijn ze 28 euro pp dus die aanbieding van futurumshop is niet echt scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Zo, weer terug van een rondje Markermeer. Vanmorgen vroeg vertrokken en het ging eigenlijk superlekker en makkelijk. Precies een jaar na de vorige keer, toen ik echt kapot was.. Nu 150 kilometer met een gemiddelde van 32,4 en een hartslag van 132.

http://app.strava.com/activities/65324248

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Toch weer hulde aan Dupree. Afgelopen week belde ik op het laatste moment op met een reparatieverzoek. Ik had voor een tocht op zaterdagochtend plotseling beide fietsen nodig en moest aldus de stalen Bianchi waar ik de afgelopen maanden op rijd afstaan - goed moment om mijn eigen fiets op te knappen. De lagers van de crank waren verrot en de fiets stond al een tijd aan de kant, ook waren de balhoofdlagers verrot (dat spul verslijt hard wanneer je vaak door slecht weer blijft rijden...). Donderdagmiddag bracht ik de fiets langs, wetende dat hij het erg druk heeft, en op vrijdag, om 1uur s'nachts(!), kon ik de fiets weer ophalen. De boel zat zo vast dat ie naar eigen zeggen twee keer zo lang bezig was en een paar extra handen te pas moest laten komen. Op de bon waren de extra arbeidsuren echter niet terug te vinden. Ik heb de lagers gezien en het zag er inderdaad dramatisch slecht uit. Verder had hij wat extra dingen gedaan zoals de der. pad rechtzetten en pedalen vervangen (gratis: het zou gaan om een garantie geval). Gewoon top. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:29
matthijsln schreef op zondag 07 juli 2013 @ 09:45:
Voor aansprakelijkheid lijkt het me toch voldoende dat je als fietser een "zwakke" verkeersdeelnemer bent tov een motor?

Keren is dan wel weer een bijzondere manoeuvre waarbij je iedereen voor moet laten gaan, maar de combinatie "dijk" en "motor" heeft op sommige plekken de schijn tegen.

@Rene eens
De verzekeraar van de motor zal waarschijnlijk zeggen: 'ineens gekeerd, dus opzet of daaraan grenzende roekeloosheid, dus volledig aansprakelijk'. Wat zegt de bestuurder van de motor? 'niet gezien' of 'plotseling afgeslagen'.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:32

sebasd

loopt op espresso

Heerlijk rondje van ik schat een km of 90-100 gemaakt (heb alleen een Forerunner en die begaf het voordat ik op pad ging) in mijn slakkentempo van 25-26 gemiddeld. Wel beetje warm, maar weer een stukje verder dan de vorige keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StevenK schreef op zondag 07 juli 2013 @ 16:33:
[...]

De verzekeraar van de motor zal waarschijnlijk zeggen: 'ineens gekeerd, dus opzet of daaraan grenzende roekeloosheid, dus volledig aansprakelijk'. Wat zegt de bestuurder van de motor? 'niet gezien' of 'plotseling afgeslagen'.
Motor zegt inderdaad "ineens", berekening is puur om aan te tonen dat ik niet "ineens" midden op de weg kan verschijnen en dat de motor ruim op tijd stil had kunnen staan ipv om me heen proberen te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 11:41

the_RJ

Banana Hammock!

GP van Lichtenvoorde gereden, vrije klassieker over 165 km, dus met continentale ploegen aan de start. Werd echt belachelijk hard gereden (45,8 km/h gemiddeld volgens de wedstrijd, al zegt mijn garmin 44,5) voor de temperaturen van vandaag... Gefinished in het peloton (massasprint). Geeft moraal, misschien dat ik nog eens in vorm kom.

http://app.strava.com/activities/65406074

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:23
Afgelopen zaterdag ook een stukje gefiets, en m'n persoonlijk afstandsrecord verbroken. Rondje Zuiderzee gedaan a 335KM. 's ochtends om zes uur vertrokken met 5 man en 's avonds half 10 weer terug. Normaal gesproken fiets ik zoiets in een maand qua afstand, dus logischerwijs flink kapot de laatste kilometers.

Accu van de iPhone wist het aardig vol te houden, alleen het laatste stukje mist:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FTgSxVFCDx8pQuBpEpftPZVW/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7030121/2013-07-07%2022.01.35.jpg
Deze fietsensteun heb ik paar jaar geleden gekocht bij de Halfords. Zit vast met twee keilbouten. En ik kan er ook zelf aan hangen. bestellink: http://www.halfords.nl/sh...len/fietsonderhoud/112309
Ook hier 2 personen op 30m2 ;) Niet ideaal maar goed te doen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 09:54
the_RJ schreef op zondag 07 juli 2013 @ 22:08:
GP van Lichtenvoorde gereden, vrije klassieker over 165 km, dus met continentale ploegen aan de start. Werd echt belachelijk hard gereden (45,8 km/h gemiddeld volgens de wedstrijd, al zegt mijn garmin 44,5) voor de temperaturen van vandaag... Gefinished in het peloton (massasprint). Geeft moraal, misschien dat ik nog eens in vorm kom.

http://app.strava.com/activities/65406074
Netjes RJ! Hoeveelste wedstrijd is dit voor jou? Nog geen valpartij gehad?(lijkt mij erg naar :p)

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:50
Hielko schreef op zondag 07 juli 2013 @ 22:12:
Rondje Zuiderzee gedaan a 335KM. 's ochtends om zes uur vertrokken met 5 man en 's avonds half 10 weer terug.
Respect! Hoe hebben jullie dat gedaan met eten? Alleen zooi onderweg of nog ergens gestopt?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
Hielko schreef op zondag 07 juli 2013 @ 22:12:
Afgelopen zaterdag ook een stukje gefiets, en m'n persoonlijk afstandsrecord verbroken. Rondje Zuiderzee gedaan a 335KM.
Hulde! Super prestatie op zo'n hete dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
mekkieboek schreef op zondag 07 juli 2013 @ 22:53:
[...]

Respect! Hoe hebben jullie dat gedaan met eten? Alleen zooi onderweg of nog ergens gestopt?
Je ziet op het kaartje wel de stop/pauze symbolen, daar waren onze pauzes, maar natuurlijk ook een flinke lading zooi meegenomen. Meeste pauzes gewoon ff cola'tje bestellen en de bidon's bijvullen, en in de 4e en laatste pauze ook een bordje pasta naar binnen gewerkt. Dat is toch wel erg lekker na alle reepjes, bananen, krentenbollen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 11:41

the_RJ

Banana Hammock!

TheCrius schreef op zondag 07 juli 2013 @ 22:42:
[...]

Netjes RJ! Hoeveelste wedstrijd is dit voor jou? Nog geen valpartij gehad?(lijkt mij erg naar :p)
Ik heb even snel de uitslagen site erbij gepakt, dit moet ongeveer mijn 25ste wedstrijd zijn geweest ooit. Vorig jaar 15 koersen bij de amateurs (voornamelijk criteriums), dit jaar bij de elite, dit was de 3de klassieker. 2 van de 3 nu uitgereden, daar ben ik wel echt blij mee. Stap naar elite toe gaat sneller dan verwacht (of mag verwachten), kreeg van alle kanten te horen dat als je van je eerste 10 klassiekers er 1 uit rijdt je al heel tevreden moet zijn.

So far geen valpartijen (*klop klop*), al viel er vandaag wel eentje tegen mij aan (raakte achterwiel persoon voor hem), maar ik kon recht blijven.

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
MrAngry schreef op zondag 07 juli 2013 @ 22:58:
[...]

Hulde! Super prestatie op zo'n hete dag!
Gelukkig wel bijna windstil :). Beetje koeler was fijn geweest, maar volgens mij tref je het qua omstandigheden niet snel beter in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
willy1986 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 22:17:
[afbeelding]
Deze fietsensteun heb ik paar jaar geleden gekocht bij de Halfords. Zit vast met twee keilbouten. En ik kan er ook zelf aan hangen. bestellink: http://www.halfords.nl/sh...len/fietsonderhoud/112309
Ook hier 2 personen op 30m2 ;) Niet ideaal maar goed te doen hoor.
Dat is geen dure steun! Is dat jullie rommel hoekje? :P Ik denk dat het bij jullie dan wel iets groter is dan hier. Het is hier 8 bij 4 meter maar dat is inclusief de badkamer. Het volgende staat er in van het raam naar de voordeur:
linkerkant: Bed, kledingkast, keukenblokje (niet over de lengte langs de wand maar over de breedte te kamer in zeg maar), badkamer.
rechterkant: tv-kastje, eettafel (over de breedte, niet langs de wand), boekenkast, koelkast en kapstok.

Ik zie echt geen mogelijkheid waar de fiets moet hangen. Ja misschien boven het bed ofzo maar als je dan rechtop gaat in bed stoot je je kop. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Plat tegen plafond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Bestaan daar beugels voor? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8431/7850653328_3299a35e2f.jpg

Ik heb zo 2 van de 4 fietsen in huis hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Zaterdag en zondag gefietst. Zaterdag 29 graden en heb 63km gedaan met 26avg, conditie kon het redelijk bijbenen maar mn benen waren aardig leeg aan het einde. Mn avg bpm was 149 (niet te gek gemaakt) en cadans zat op 89rpm. Ben dr blij mee, het is nog niet wat het was maar gaat iig de goede kant op.

Zondag nog even met mn vriendin gefietst op de stadsfiets en heb toen ongeveer 20km uitgefietst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
Dit weekend samen met Hielko Zuiderzee gereden; vooral met vijf man in hetzelfde tricot een waaier rijden op de Afsluitdijk gaf wel wat bekijks. Af en toe een auto die toeterde en duimpje omhoog gaf of zwaaide. Geinig. Ben er wel achter dat ik voor dit soort dagen even wat grotere bidons op de kop moet tikken; die 500ml-units zijn wel erg snel leeg :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

LuPo schreef op maandag 08 juli 2013 @ 07:18:
[...]

Bestaan daar beugels voor? :D
Ik heb het wel eens gezien, maar kan het niet meer vinden!

Is dit geen optie:

Afbeeldingslocatie: http://velotarier.be/assets/files/ophangen.jpg

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Afgelopen zaterdag de Marmotte gereden. Wat een prachtige tocht en ervaring is dat. Met een groepje van 8 vrienden drie dagen in een huisje gezeten en ons als "profs" voorbereid (licht trainen, veel eten, rusten en fiets prepareren). Zaterdagochtend om 7:30 gestart.

*knip* - verhaal verplaatst naar mijn blog, incl. foto's. Zie: http://www.maartensport.nl/844274131-verslag-marmotte-2013/

TL;DR: Fantastische dag, fantastische tocht, fantastische ervaring.

Strava: http://app.strava.com/activities/65412413

[ Voor 83% gewijzigd door MrAcid op 09-07-2013 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 21:48
wezep schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 15:15:
Morgen ook maar een stukje fietsen: kleine 80km.
Maar eerst 2km zwemmen en na het fietsen een halve marathon hardlopen.
Oftewel de triathlon van Didam.
Ben benieuwd, wordt mijn eerste halve...
De eerste halve triathlon zit erop.
Was een mooie ervaring.
Zwemmen en fietsen gingen erg goed.
Lopen was met name het laatste rondje erg zwaar, mede door het loopparcours en de warmte.
Gefinisht in 4h20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Mooi werk MrAcid! Mooie, maar zware tocht is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@MrAcid, petje af! Mooie prestatie. Leuk verhaal om te lezen, goed afgezien.

Helaas is mn cadans/snelheid sensor nog niet beter geworden. Heb hem een aantal dagen open laten liggen.
Zaterdag weer gemonteerd, in de eerste instantie werkt hij wel en komt alles keurig door. Echter toen ik ging fietsen was het mis en kwam niets meer door. Hij is alweer een jaartje of 4. Iemand nog een idee?

Moet binnenkort ook maar eens met mn fiets naar de LBS, mn trapas is versleten en gaat tikken als ik uit het zadel kom. Iemand een idee hoelang een fietsenmaker hiermee bezig is? 10mins? Lager zelf is iets van 30 euro zag ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Harmen op 08-07-2013 10:24 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Welk systeem heb je?

Uurtje kun je wel op rekenen. Misschien minder als je zelf de crank al loshaalt en zelf weer terugzet.

[ Voor 72% gewijzigd door havana op 08-07-2013 10:41 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Mooi verhaal MrAcid. Gefeliciteerd met de prestatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 12-09 10:32

Pelle

🚴‍♂️

MrAcid schreef op maandag 08 juli 2013 @ 09:49:
Afgelopen zaterdag de Marmotte gereden. Wat een prachtige tocht en ervaring is dat.
Leuk om te lezen, mooie prestatie. Voorzichtig ga ik er ook maar eens aan denken om die te rijden in 2014 of 2015 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Afgelopen zaterdag de Marmotte gereden. Wat een prachtige tocht en ervaring is dat.
Geweldig verhaal, met plezier zitten lezen...
Ik heb de datum van volgend jaar al gemarkeerd in mijn agenda, het moet er toch maar eens van komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Dank voor de reacties! Noteer vooral de datum waarop de startbewijzen verkocht gaan worden: het is erg populair en snel uitverkocht. Al is het goed mogelijk om op het laatste moment nog wat te regelen, maar dan ben je wel afhankelijk van een afhaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Goed gedaan!

Op MP altijd de nodige startbewijzen. Inschrijving gaat begin december open; meestal binnen 2 dagen uitverkocht.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

havana schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:38:
Welk systeem heb je?
Uurtje kun je wel op rekenen. Misschien minder als je zelf de crank al loshaalt en zelf weer terugzet.
Shimano Hollotech II. Zal eens vragen wat het kost bij de LBS.
Zelf er aan beginnen lijkt me niet slim. Lagers vervangen is wat lastiger.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Hollowtech II is juist enorm simpel, je hebt alleen de juiste tool nodig als je het netjes wilt doen. Je koopt een nieuw setje lagers voor 2-3 tientjes (goede handleiding zit daarbij) en met wat montagepasta, een inbus en de specifieke sleutel fix je het binnen twee uurtjes zelf.
Ik heb zelf die lagers nog wel eens met een waterpomptang en een theedoek gedaan, maar dat is wat 'gevaarlijker'.

Nice one, MrAcid!
Ik zag op Strava een ex-collega van me die de snelste dame van de dag was, 7:19u totaal elapsed volgens Strava, impressive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Ha, eindelijk een fietstocht vanuit Groningen! De Bauke Mollematocht. Alleen jammer dat ik dan in de Pyreneëen zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Halverwege een korte afdaling waarna je "stil" komt te staan op een vrij steil stuk van een paar honderd meter (9% denk ik?). Grappig om te zien dat veel mensen in de afdaling hun benen stilhouden om vervolgens te "wachten" tot ze stil staan bergop, wild terug te schakelen en dan te gaan harken.
Mooi verhaal, en herkenbaar stukje. Daar ging ik paar jaar terug ook de fout in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
wackmaniac schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:14:
Ha, eindelijk een fietstocht vanuit Groningen! De Bauke Mollematocht. Alleen jammer dat ik dan in de Pyreneëen zit :)
Er zijn er meer :)
http://www.tochtvangroningen.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
TheLemon schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:44:
Hollowtech II is juist enorm simpel, je hebt alleen de juiste tool nodig als je het netjes wilt doen. Je koopt een nieuw setje lagers voor 2-3 tientjes (goede handleiding zit daarbij) en met wat montagepasta, een inbus en de specifieke sleutel fix je het binnen twee uurtjes zelf.
Ik heb zelf die lagers nog wel eens met een waterpomptang en een theedoek gedaan, maar dat is wat 'gevaarlijker'.

Nice one, MrAcid!
Ik zag op Strava een ex-collega van me die de snelste dame van de dag was, 7:19u totaal elapsed volgens Strava, impressive!
2 uurtjes :? Eerder 30 minuten. Ik heb die tool trouwens ook liggen Harmen, kun je gratis lenen. En ik zou er geen Shimano lagers in zetten, want die hebben nogal slechte levensduur. Bijvoorbeeld Hope is al een heel stuk beter.

Om de plastic dop van je crank af te draaien heb je trouwens ook een (stervormige) tool nodig, maar 't werkt ook met een stukje ijzer.

[ Voor 7% gewijzigd door havana op 08-07-2013 12:58 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Wow, ik kan een tocht met zo'n website wat lastig serieus nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Damn MrAcid, zeker niet verkeerd. De Marmotte staat ook nog bij mij op de planning maar of die ooit voldaan gaat worden is nog maar de vraag :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
wackmaniac schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:05:
[...]

Wow, ik kan een tocht met zo'n website wat lastig serieus nemen :)
Dat soort tochten zijn juist altijd veel mooier dan van die vreselijk commerciële vehikels waar duizenden mensen aan mee doen. Hoe kariger de site, hoe beter de tocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

havana schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:58:
[...]

2 uurtjes :? Eerder 30 minuten. Ik heb die tool trouwens ook liggen Harmen, kun je gratis lenen. En ik zou er geen Shimano lagers in zetten, want die hebben nogal slechte levensduur. Bijvoorbeeld Hope is al een heel stuk beter.

Om de plastic dop van je crank af te draaien heb je trouwens ook een (stervormige) tool nodig, maar 't werkt ook met een stukje ijzer.
O idd, die dop moet er ook af, maar dat deed ik ook met een hoekijzertje. Kan ook met een beitel in de juiste breedte. 2 uurtjes voor iemand die niet zo vaak aan zijn fiets sleutelt, inclusief spulletjes bij elkaar zoeken, handleiding checken en daarna alles weer netjes opruimen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
Die dop vind ik echt het meest geretardeerde fietsonderdeel ooit. Ik kan echt geen goede reden verzinnen waarom dat niet gewoon een inbus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 09:54
MrAngry schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:25:
Die dop vind ik echt het meest geretardeerde fietsonderdeel ooit. Ik kan echt geen goede reden verzinnen waarom dat niet gewoon een inbus is.
Haha, geretardeerde. :')

Zit zelf ook met een kraak in de fiets. Ik was eerst heilig van overtuigd dat het zadel aan het kraken was; twee keer het zadel incl. pen er af gehaald en als de hagel zo schoon gemaakt. Nog geen 50 meter van huis weg, kraakte die nog steeds. Ik word er tureluur van, heb ook het idee dat het erger wordt. Sta op het punt om het balhoofd, crank en de trapas te demonteren en schoon te maken. Kan ik ook direct de lagers controleren. Na wat videotjes kijken lijkt het balhoofd en crank me prima zelf te doen. Hopelijk doet schoonmaken wonderen wat de kraak aangaat. Heb een press fit bottom bracket, dus hoop dat de kraak weg is als de crank er af is geweest. Dan hoef ik daar niet meer aan te komen. }:|
In de namiddag maar even bij de LBS aan om gereedschap.

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
MrAngry schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:19:
[...]

Dat soort tochten zijn juist altijd veel mooier dan van die vreselijk commerciële vehikels waar duizenden mensen aan mee doen. Hoe kariger de site, hoe beter de tocht.
Ha, de website doet het weer een beetje (wat een dramatisch traag apparaat) :) 8 september is wel laat in het seizoen, hopelijk goed weer. Ik ga deze in de agenda zetten en eens even kijken of ik de baas zover kan krijgen een bedrijfsarrangementje te doen, scheelt weer 14,50 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

MrAngry schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:25:
Dat is gewoon brand-locking. Klant moet dus een 'unieke' tool kopen die in het begin natuurlijk enkel via Shimano zelf te koop was -> meer winst. Inmiddels kun je gelukkig voor ik geloof 3 euro een passend plastic 'draaiwieltje' vinden die erop past :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Tochten vanuit / vlakbij Groningen:
27-7: Pieter Weening Classic vanuit Surhuisterveen, afstand is 100km, als je, zoals ik, vanuit Groningen start kom je op ongeveer 170km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Kippenijzer schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:12:
[...]

Dat is gewoon brand-locking. Klant moet dus een 'unieke' tool kopen die in het begin natuurlijk enkel via Shimano zelf te koop was -> meer winst. Inmiddels kun je gelukkig voor ik geloof 3 euro een passend plastic 'draaiwieltje' vinden die erop past :).
Ik heb zelf tool proberen te maken maar niets paste echt lekker en om stukje staal te regelen had ik geen zin in. Dus even LBS gebeld wat die dingen kosten. Zijn reactie, die dingen kan je gratis komen halen want het is BS dat Shimano dat zo geregeld heeft. Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Verkoopprijs is geloof ik 1 euro dus tjsa. :X

[edit]. 2 euro.

https://www.bike-componen...ge-Werkzeug-TL-FC16-.html

[ Voor 55% gewijzigd door havana op 08-07-2013 14:34 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
Ja precies, dus om brand locking of winst kan het ook niet gaan. Het is gewoon keihard hinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Zijn er fietsende tweakers in de omgeving van Deventer? Ik hoor dat je hier goed heuveltjes op kan rijden? Lijkt me leuk om de omgeving te verkennen met iemand die het een beetje kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Wellicht heb je hier alvast wat aan? http://heuvelsfietsen.nl/Overijsselse_Heuvelrug.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

FMS schreef op maandag 08 juli 2013 @ 15:40:
Zijn er fietsende tweakers in de omgeving van Deventer? Ik hoor dat je hier goed heuveltjes op kan rijden? Lijkt me leuk om de omgeving te verkennen met iemand die het een beetje kent.
Ikkuh :) Maar ken het ook nog niet allemaal supergoed. Rond Holten/Nijverdal zitten leukste heuvels. Stukje fietsen dus eerst (of stiekem met de auto erheen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
woekele schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:04:
[...]

Ikkuh :) Maar ken het ook nog niet allemaal supergoed. Rond Holten/Nijverdal zitten leukste heuvels. Stukje fietsen dus eerst (of stiekem met de auto erheen).
Heeft niets met stiekem te maken. Als ik 10km heen en 10km terug moet fietsen om bij de een mooie omgeving (of heuvels for that matter) te komen dan pak ik soms ook de auto omdat ik dan daar een langere route kan maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
10km is toch precies lekker infietsen? Dat zou ik dan weer niet doen. Vorige week wel lekker met de auto naar de Posbank gereden vanuit Utrecht (50km?) om daar rondjes te draaien over de Veluwezoom.

Pro-tip als je met de auto gaat: vergeet je wielerschoentjes niet... :/

Ik heb vorig weekend 60km op mijn sportschoentjes gefietst (op klikpedalen). Dat (1) voelt niet lekker aan de bal van je voet, (2) zit niet lekker op het zadel omdat je te hoog zit (je mist een centimeter onder je voet) en (3) fietst RUK want je kunt niet lekker gaan staan en je kunt niet "trekken" aan je pedaal. Het is dat ik een uur in de auto gezeten had om er te komen anders was ik direct omgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Profs doen hun schoenen (en waarschijnlijk ook wat andere cruciale zaken) bij vluchten in de hand-bagage zodat ze niet kwijtraken als de bagage zoektraakt heb ik me laten vertellen. Weet niet meer wie, maar er was een keer een prof die door dit niet te doen dus een profronde op nieuwe schoenen moest beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarod
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
woekele schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:04:
[...]

Ik woon in Deventer, ben op de racefiets nog niet richting Holten/Nijverdal geweest, maar dat staat wel nog een keer op de planning. Wellicht een keer samen een poging doen om de leuke heuveltjes te vinden?
Pagina: 1 ... 85 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.