Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 103 Laatste
Acties:
  • 426.018 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 23:25
Inderdaad, ik snap hem ook niet helemaal. Als je een proefrit met een auto maakt en hem vervolgens (al dan niet door eigen schuld) in de prak rijdt ga je hem toch ook niet kopen? Ik snap je gevoel maar ik had ook tegen de fietsenmaker gezegd dat ik van de koop afzie, wellicht een soort eigen risico als schadevergoeding en kijken wat er te regelen valt maar no-way full price betaald. (Of heb je nu ook een fikse korting gekregen?)

anyway hoop ik dat je zelf geen blijvend letsel hebt opgelopen, dat is het allerbelangrijkste!

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:46

vliegnerd

Nintendo fan.

Ik denk een marktplaats (oid) fiets? Idd via WA verzekering regelen!

Beterschap!

[ Voor 9% gewijzigd door vliegnerd op 02-07-2013 07:14 ]

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:27
Nachtje slapen heeft mij besloten niet te wachten op dupree, maar bij snel een caad 10 105 te gaan halen. De reden dat ik niet voor de 2012 dura ace versie ga is, toch buiten budget en niet erg local die bike shop (local is wel handig zonder auto).

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:48
I-King schreef op maandag 01 juli 2013 @ 14:10:
Garmin heeft een nieuwe band uitgebracht, die heb ik net binnengekregen. Deze heeft shielding op de sensoren zitten en nog een 3e sensor aan de zijkant van je lichaam (als aarding?).
Ik heb 1 shirt dat altijd rare hartslagwaardes geeft en dat was gisteren in ieder geval niet het geval.

http://www.amazon.com/Gar...nitor-Strap/dp/B00BI9X1QM Kan wel foto's maken vanavond voor de liefhebber.

Edit: 2e plaatje is nog van de oude strap. Zal eens foto's maken want ik zie hem nog weinig/niet online staan.
Heb jij hem ook bij Amazon besteld? Of ergens anders?

Foto's worden op prijs gesteld. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
de hrm3 was dcrainmaker niet zo enthousiast over...
it’s just ‘blah’ at best
http://www.dcrainmaker.co...eviewapril-27th-2013.html

zelf blijf ik gewoon bij de polar bandjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Zo, zojuist naar mijn werk gefietst (50km) in 1:50 :P Ik ben tevreden. Kende de route niet, dus paar keer stil gestaan, moeten keren. Paar keer zandweggetje opgestuurd door google maps. Maar lekker weer was het. Om 6:10 nog beetje koud, maar de zon brak al snel door.

En nu zo goed en kwaad als het kan 'wassen' in de wasbak.

[ Voor 10% gewijzigd door woekele op 02-07-2013 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Nogmaals, de Decathlonband is prima en gewoon online te bestellen voor 35 euro.

http://www.decathlon.nl/c...twear-ant-id_8181212.html

[ Voor 30% gewijzigd door havana op 02-07-2013 09:29 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:05
Misschien iets voor de startpost? Mijn Garmin band geeft nu na een paar jaar kuren en had al eerder tips hier gelezen, ze komen iedere keer weer terug :)

Net als het verschil tussen GPX en TCX bestanden bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 16:42
cybermans schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 07:35:
Nachtje slapen heeft mij besloten niet te wachten op dupree, maar bij snel een caad 10 105 te gaan halen. De reden dat ik niet voor de 2012 dura ace versie ga is, toch buiten budget en niet erg local die bike shop (local is wel handig zonder auto).
Local bike shop is handig, maar dan wel graag met service want daar betaal je voor. Dan kan je beter naar rijwielpaleis in Bilthoven gaan. Of is dat niet local genoeg?

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vliegnerd schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 07:13:
Ik denk een marktplaats (oid) fiets? Idd via WA verzekering regelen!

Beterschap!
Fiets komt inderdaad niet van een fietsenmaker, ga inderdaad aan de slag met de wa. Maar vind niet dat ik dat zijn probleem moet laten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
Joba schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 10:32:
[...]

Local bike shop is handig, maar dan wel graag met service want daar betaal je voor. Dan kan je beter naar rijwielpaleis in Bilthoven gaan. Of is dat niet local genoeg?
Ik woon oog in al, dus het is doable denk ik. Waar zit het voordeel in rijwielpaleis boven snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
cybermans schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 10:53:
[...]

Ik woon oog in al, dus het is doable denk ik. Waar zit het voordeel in rijwielpaleis boven snel?
Om kort te zijn, ik heb net een erg slechte ervaring wat betreft service bij Snel, en juist een hele goede bij het rijwielpaleis. En ik las ook slechte verhalen van anderen hier op het forum over Snel. Mijn frustraties heb ik hier eerder geventileerd. Als je meer details wilt moet je me maar even DM-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 19:24

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 10:47:
[...]

Fiets komt inderdaad niet van een fietsenmaker, ga inderdaad aan de slag met de wa. Maar vind niet dat ik dat zijn probleem moet laten zijn.
Nouja, volgens mij is het niet veel anders als per ongeluk een duur servies laten vallen. Je WA zal het wel dekken en de tegenpartij zal het geld wel krijgen. Ik vind het overigens meer dan netjes, dat je de fiets dan alsnog koopt en dan zelf gaat stoeien met de WA. Echter weet ik niet of de verzekering dat zo leuk vind (je kan natuurlijk ook een kapotte fiets kopen en met hetzelfde verhaaltje aankloppen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 12-09 10:32

Pelle

🚴‍♂️

Dat is ff zuur, TijmenK. Hoe is de schade aan je knieen? Want dat lijkt me verreweg het belangrijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pelle schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:59:
Dat is ff zuur, TijmenK. Hoe is de schade aan je knieen? Want dat lijkt me verreweg het belangrijkst.
Niks permanents gelukkig, zijn wel redelijk gezwollen maar ik loop alweer voorzichtig rond.
DjVe schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:50:
[...]

Nouja, volgens mij is het niet veel anders als per ongeluk een duur servies laten vallen. Je WA zal het wel dekken en de tegenpartij zal het geld wel krijgen. Ik vind het overigens meer dan netjes, dat je de fiets dan alsnog koopt en dan zelf gaat stoeien met de WA. Echter weet ik niet of de verzekering dat zo leuk vind (je kan natuurlijk ook een kapotte fiets kopen en met hetzelfde verhaaltje aankloppen)
Oeh, daar had ik niet bij stilgestaan. Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Je hebt toch een wederpartij, die ook schade heeft? Lijkt me dat die persoon jouw verhaald zal bevestigen. Dat is anders dan zomaar met enkel een kapotte fiets en verhaal aankloppen bij de verzekerraar.
Beterschap en succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 10:47:
[...]

Je bedoelt je avp, en waarom zou je avp iets van jezelf dekken?

[ Voor 5% gewijzigd door Wolly op 02-07-2013 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even een wallpaper voor mijzelf gemaakt, maar misschien zijn er bij jullie ook wel mensen die dit mooi vinden.

Afbeeldingslocatie: http://www.foarm.nl/onzin/Foarmwallpapercrank2.png

Vind zelf de wallpaper met de crank het mooist, maar had mijn fiets ook al eens gevectoriseerd.
Afbeeldingslocatie: http://www.foarm.nl/onzin/Foarmwallpaperfiets.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schade moet ik inderdaad verhalen bij de wa van de tegenpartij, het was een aanrijding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:10:
Net even een wallpaper voor mijzelf gemaakt, maar misschien zijn er bij jullie ook wel mensen die dit mooi vinden.

[afbeelding]

Vind zelf de wallpaper met de crank het mooist, maar had mijn fiets ook al eens gevectoriseerd.
[afbeelding]
Vind hem tof! d:)b
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:47:
Schade moet ik inderdaad verhalen bij de wa van de tegenpartij, het was een aanrijding.
Volgens mij heb je te maken met twee dingen:

1. Je hebt per ongeluk een bezitting van iemand anders kapot gemaakt
2. Je hebt een aanrijding gehad met die bezitting

Wat ik zou naar de verzekering wel het verhaal doen dat je de beste man al vergoedt hebt, omdat je het vervelend vond. Je hebt de fiets wel meegenomen als tegenprestatie en als bewijs. Ik zou het woord kopen niet in de mond nemen. Ook al is het ongeval gebeurd voor de overdracht van goederen, het zet toch vraagtekens bij je verhaal.

Voor aanrijding zal je samen met de bestuurder van de motor een schadeformulier moeten invullen. Ook al heeft hij geen schade, is het toch altijd fijn om contactgegevens van die partij te hebben en een krabbel voor de verzekering van punt 1.

Zo zou ik het in ieder geval doen :)

[ Voor 50% gewijzigd door DjVe op 02-07-2013 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Beter fietsweer dan dit is er niet; geen wind, niet te warm en niet te koud. Lekker zonnetje erbij, maar af en toe ook wolkjes waardoor het niet teveel opwarmt.

Gelegenheid aangegrepen om een flink ritje te maken. Groningen - Westerbork - Gieterbos - Groningen. Goed voor 131 km.

https://connect.garmin.com/activity/336442522

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
cybermans schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 10:53:
[...]

Off-topic: Buurtgenoot! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjVe schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:59:
[...]

Volgens mij heb je te maken met twee dingen:

1. Je hebt per ongeluk een bezitting van iemand anders kapot gemaakt
2. Je hebt een aanrijding gehad met die bezitting

Wat ik zou naar de verzekering wel het verhaal doen dat je de beste man al vergoedt hebt, omdat je het vervelend vond. Je hebt de fiets wel meegenomen als tegenprestatie en als bewijs. Ik zou het woord kopen niet in de mond nemen. Ook al is het ongeval gebeurd voor de overdracht van goederen, het zet toch vraagtekens bij je verhaal.

Voor aanrijding zal je samen met de bestuurder van de motor een schadeformulier moeten invullen. Ook al heeft hij geen schade, is het toch altijd fijn om contactgegevens van die partij te hebben en een krabbel voor de verzekering van punt 1.

Zo zou ik het in ieder geval doen :)
Dat leek mij nodeloos ingewikkeld, dus ik handel het nu af alsof de fiets van mij is. Weet nog niet precies wat handig is, of ik de verzekeringsmaatschappijen het moet laten uitvechten? Ik heb in ieder geval kenteken en contactgegevens, ga even met mijn vader (jurist) overleggen wat handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:27
Als je zeker bent dat andere partij schuldig is dan kan je dat idd doen.
Als je twijfelt is de andere optie handiger.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:07
Kom er dit keer niet uit met mijn google skills... Heb echt een nieuwe zonnebril op sterkte nodig en ik wil per sé geen bril met een clip-in. Ook lenzen worden het niet. Nu is het vinden van een sportbril op sterkte lastig!!! 8 jaar geleden had ik een mooie bril van Bollé, maar de laatste jaren nergens meer een echte sportbril op sterkte kunnen laten maken.

Nu vond ik (toch een beetje skills..) deze winkel : http://www.optiekvanderlinden.be/koersbril_op_sterkte.html

maar dit is een Belg, beetje ver weg. Ondanks alle google-fu kan ik toch nergens in Nederland iets vergelijkbaars vinden, wie weet iets in de Randstad (Rdam, DHaag, Delft, Leiden, Hlem, Adam)?

(Ja, ik weet dat een clip-in of lenzen veel goedkoper zijn, dat is wel duidelijk... toch wil ik het niet).

[ Voor 7% gewijzigd door WVL_KsZeN op 02-07-2013 21:18 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:56
Ben daar onlangs ook uitgebreid mee bezig geweest, maar vanwege cylinder + prisma kwam het niet goed. Mijn opticien heeft nog van alles uitgezocht, uitgaande van 'maakt niet uit wat het kost', maar niks kunnen vinden.

Heb nu, ondanks dat ik er binnen niet tegen kan, speciaal voor het sporten lenzen en er is een wereld voor me opengegaan. Ik zie tijdens het sporten echt veel beter met lenzen dan met een bril.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
tijdens het terugfietsen van het roeien even aan de praat gekomen met een dude op een cannondale. hij ging er stukje later vandoor. paar meter verder begon strava segment en ik dus vollebak fietsen op mijn stadsfiets van het type cheap. Hij moest weer wachten bij de oversteek na het segment en ik kon wel in vaart door omdat ik er net wat later was.

dude: waar heb jij die racefiets voor nodig
ik *grijns*

nu even wachten op garminsync (en douchen)

PR binnen, gemiddeld 33,3 = 3KM sneller dan mijn vorig record van een week geleden

[ Voor 9% gewijzigd door cybermans op 02-07-2013 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
Voor zon koersbril op sterkte hou ik me ook aanbevolen bij een toko in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:43
Wat is er eigenlijk mis met een clip-in op sterkte? Ik ben er maar wat blij mee... Enige minpuntje dat ik kan verzinnen is dat het de clip-in een beetje gammel is als de (buiten)glazen eruit zijn. Bij het schoonmaken enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
- glazen in een clip-in zijn klein (geen zicht in je ooghoeken)
- clip-in zit dichter bij je ogen, daardoor meer vervorming (wordt ik duizelig van en krijg ik hoofdpijn van), ook meer chromatisch aberratie, ook daar wordt ik duizelig van.
- raak de clip-in met mn wimpers, super irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fictorie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 11:00
Ik heb geen clip-in maar een clip-on. Dus de glazen op sterkte zitten in het hoofddeel van de bril en het zonnebril gedeelte zit daarvoor. Dat kun je ervan afhalen voor de bewolkte dagen. Je kunt dat deel ook omhoogklappen. Dat is soms handig, maar staat ook een beetje nerdy....
Het is een Rudy Project Exception. Ik heb geheel laten aanmeten door een opticien in Scheveningen.
Zie ook http://www.rpb.be/product...r-gun/mirror-gun.html?s=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Waar was dat in scheveningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fictorie
Moet ik even nadenken, een hele gewone buurt opticien. Oh ja 'de lens'.
http://www.delens.nl/content/brillen_%26%238226%3B

Edit: het is een hele gewone opticien, dus het fietsgedeelte van je bril moet je zelf uitzoeken. Zij bestellen het dan, meten je ogen op en verzorgen de glazen.

[ Voor 39% gewijzigd door fictorie op 02-07-2013 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:47
Ik moet van mijn vader een helm kopen omdat wielrennen gevaarlijk is. Ik moet hem hierin wel gelijk geven aangezien je zelf de fout niet hoeft te maken om je schedel in stukjes terug te vinden. Ik ben nieuw in het wielrennen en heb vrij weinig verstand van zaken. Wat zijn nou goede helm merken? Mijn oog valt op een Giro Monza met Uvex SGL 101 Zonnebril. Of ik kan een Agu Trabuco helm kopen met een Agu Misaki bril dan ben ik 50 euro goedkoper uit. Wat is nou verstand, veiligheid boven alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 14:23
Zelf heb ik die Agu set gekocht drie jaar geleden. Beide bevallen mij prima. De Agu heeft goede glazen. Ik ben erg gevoelig voor fel licht en krijg daar snel hoofdpijn van maar hiermee geen last.

Helm zit prima en is gewoon goedgekeurd en voldoet dus aan alle veiligheidsnormen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:43
WVL_KsZeN schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 22:32:
- glazen in een clip-in zijn klein (geen zicht in je ooghoeken)
Daar kan ik me iets bij voorstellen, maar ook bij 'gewone' glazen op sterkte heb je veel minder goed zicht in je ooghoeken. (Al heb je dan niet een extra frame in beeld)
Ik heb er zelf geen hinder van, links en rechts van de clip-in kan ik nog wel ongeveer zien wat er gebeurt.
- clip-in zit dichter bij je ogen, daardoor meer vervorming (wordt ik duizelig van en krijg ik hoofdpijn van), ook meer chromatisch aberratie, ook daar wordt ik duizelig van.
- raak de clip-in met mn wimpers, super irritant.
Daar heb ik dus totaal geen last van, ook niet met de hele dag die bril op.

T schiet me trouwens net te binnen dat ik me wel ontzettend heb geergerd aan het beslaan van de bril als je onderweg even ergens binnenloopt. Als de bril dan beslaat, beslaat ie ook tussen de glazen, en probeer dat maar eens netjes op te lossen zonder de boel te breken. Zijn er meer mensen die er last van hebben, of mischien daar een oplossing voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fictorie
Zoals ik boven al schreef kun je een flip-up omhoog klappen. Schoonmaken is dan een piece of cake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn oplossing is een gewone zonnebril op sterkte. Ik heb een iets groter, Rayban Wayfahrer, model. Dit werkt perfect. Wat is eigenlijk het voordeel van zo'n koersbril boven een gewone zonnebril?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik merkte met mijn Ray-Ban dat bij hogere snelheden de wind toch in je ogen blijft komen (en vliegjes dus ook). Heb nu een pro zonnebril van een tientje en die is super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
havana schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:43:
Gebruik sinds kort de Decathlon ANT+ band. Kost 35 euro en werkt perfect.
Je Garmin was niet goed (meer)? Als ik dit zo lees kan ik dan beter de Edge 800 zonder bundel aanschaffen en dan de hartslagband bij Decathlon en de cadanssensor ook los..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Topicstarter
LuPo schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 08:31:
[...]

Je Garmin was niet goed (meer)? Als ik dit zo lees kan ik dan beter de Edge 800 zonder bundel aanschaffen en dan de hartslagband bij Decathlon en de cadanssensor ook los..
Ligt er natuurlijk aan hoe duur de cadanssensor is. Ik heb de Edge 800 (blue package?) gekocht met dus hartslag en cadanssensor (zonder kaarten), en heb nooit problemen met hartslag afwijkingen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:25

Vos

AFCA

jostefa schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 23:10:
Ik moet van mijn vader een helm kopen omdat wielrennen gevaarlijk is. Ik moet hem hierin wel gelijk geven aangezien je zelf de fout niet hoeft te maken om je schedel in stukjes terug te vinden. Ik ben nieuw in het wielrennen en heb vrij weinig verstand van zaken. Wat zijn nou goede helm merken? Mijn oog valt op een Giro Monza met Uvex SGL 101 Zonnebril. Of ik kan een Agu Trabuco helm kopen met een Agu Misaki bril dan ben ik 50 euro goedkoper uit. Wat is nou verstand, veiligheid boven alles!
Ga eens wat passen? Ook vrij belangrijk dat de helm lekker zit ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ben ook weer terug van vakantie. Was genieten in de Jura, ook erg mooi fietsen.
Heb een 3tal rondjes gemaakt van +/- 80-100km. Erg mooie omgeving, helaas was het ’s morgens wel erg fris onder de bomen.
Ben een aantal cols onderweg tegen gekomen, deze gingen door het bos waar het erg rustig was. Genieten!
Laatste rit was erg mooi: http://connect.garmin.com/course/3868046

Helaas is het gekraak van mn Time RXS niet over gegaan, heb net Shimano SPD-SL 105 pedalen besteld, hopelijk bevallen deze beter. ;)
Mn Garmin GSC-10 sensor begint ook kuren te vertonen, laatst deed hij niets meer. Nieuwe batterij erin, alles werkte weer. Echter op vakantie was het weer mis.
Het controle lampje gaat ook niet meer branden, iemand een idee wat ik nog kan proberen? Werkt het volgende?
https://forums.garmin.com...documented-critical-steps

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
LuPo schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 08:31:
[...]

De softstrap werkt op zich prima maar is heel gevoelig voor klapperende shirts. De harde band die ik heb een stuk minder, dus die gebruikte ik tot voor kort. Maar die zit wel aanzienlijk minder dan een softstrap band en bovendien wil ik altijd een reserve hebben dus vandaar de Decathlonband.

@ Harmen

Waarschijnlijk zit er wat vocht in de sensor. Haal de batterij eruit en leg 'm eens goed in de zon of in de vensterbank. Vervolgens wat siliconenvet op de o-ring van het dekseltje doen. Eventueel wat contactvloeistof erin spuiten.

[ Voor 17% gewijzigd door havana op 03-07-2013 09:54 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

WVL_KsZeN schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 22:32:
ook meer chromatisch aberratie, ook daar wordt ik duizelig van.
Ik kan met de grootste fantasie niet bedenken hoe je chromatische aberratie gaat zien door een bril, maar wellicht komt dat door de sterkte?

Ik zit op +2 en heb lange wimpers maar ben super tevreden over de clip-on/in in combinatie met een Adidas Evil Eye pro

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

DeFeCt schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 10:20:
Ik kan met de grootste fantasie niet bedenken hoe je chromatische aberratie gaat zien door een bril, maar wellicht komt dat door de sterkte?
Ik heb -6,5 en -5,5 en draag lenzen. Maar als ik mijn 'backup' bril draag, dan is de kleurschifting aan de randen echt enorm. Dus het zal zeker met de sterkte te maken hebben, maar ik vermoed ook met de kwaliteit van het glas.

Verder nog een tip: bij Mantel hebben ze teamkleding in de aanbieding, waaronder Castelli (Garmin), Santini (Orica Greenedge), Pearl Izumi (BMC/Argos), Craft (Radioshack) en Sportful (Saxo/Tinkoff). Ik weet dat sommigen van jullie het not done vinden om in teamkleding te rijden, maar persoonlijk heb ik schijt aan... als je voor € 49,95 een Castelli met KISS 3 zeem kunt scoren, dan boeit het mij echt niet dat er Garmin op de zijkant staat... daar ben ik Hollander genoeg voor ;)
http://www.mantel-bikeparts.nl/actie&category_main=15

Als je je aanmeld voor hun nieuwsbrief krijg je overigens ook nog een 5 euro kortingscode. Dus voor minder dan € 100 heb je een compleet A-merk setje van bib en shirt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:27
Waarom niet gewoon daglenzen in doen ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsjert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 00:41
DDX schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 10:43:
Waarom niet gewoon daglenzen in doen ?
Elke keer als je gaat fietsen daglenzen in doen? Duur grapje ook en daglenzen zijn ook slechter voor je ogen in verband met minder luchtdoorlaatbaarheid. Ik heb 1 keer een proefsetje daglenzen gebruikt en voor mij nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
ritsjert schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 11:16:
[...]

Elke keer als je gaat fietsen daglenzen in doen? Duur grapje ook en daglenzen zijn ook slechter voor je ogen in verband met minder luchtdoorlaatbaarheid. Ik heb 1 keer een proefsetje daglenzen gebruikt en voor mij nooit meer.
Ik heb gekozen voor maandlenzen en ik draag ze echt alleen tijdens het fietsen, omdat ik juist binnen er niet tegen kan, maar het bevalt me super, omdat ik er veel beter mee zie. O.a. het peloton is het een puur genot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3Stone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:08
WVL_KsZeN schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:18:
Kom er dit keer niet uit met mijn google skills... Heb echt een nieuwe zonnebril op sterkte nodig en ik wil per sé geen bril met een clip-in. Ook lenzen worden het niet. Nu is het vinden van een sportbril op sterkte lastig!!! 8 jaar geleden had ik een mooie bril van Bollé, maar de laatste jaren nergens meer een echte sportbril op sterkte kunnen laten maken.
Ook ik ben hier mee bezig geweest. Voor zover ik heb kunnen vinden maakt Oakley fietszonnebrillen op sterkte. Meer specifiek ze maken verwisselbare lenzen op sterkte. Neem bijvoorbeeld de Oakley Radar. Echter een verwisselbare lens op sterkte kost +- 150 a 200 euro (afhankelijk van uitvoering). Met een radar montuurtje zit je zo op 350 euro voor een bril op sterkte....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

havana schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 09:52:
[...]
@ Harmen

Waarschijnlijk zit er wat vocht in de sensor. Haal de batterij eruit en leg 'm eens goed in de zon of in de vensterbank. Vervolgens wat siliconenvet op de o-ring van het dekseltje doen. Eventueel wat contactvloeistof erin spuiten.
thanks, zal hem er vanavond eens afhalen en laten drogen. Het was ook wel slecht weer de laatste maanden. :+

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 18:21
WVL_KsZeN schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:18:

Nu vond ik (toch een beetje skills..) deze winkel : http://www.optiekvanderlinden.be/koersbril_op_sterkte.html

maar dit is een Belg, beetje ver weg. Ondanks alle google-fu kan ik toch nergens in Nederland iets vergelijkbaars vinden, wie weet iets in de Randstad (Rdam, DHaag, Delft, Leiden, Hlem, Adam)?

(Ja, ik weet dat een clip-in of lenzen veel goedkoper zijn, dat is wel duidelijk... toch wil ik het niet).
Ik heb zelf een oogmeting gedaan bij een opticien, daar 25 euro voor betaald en vervolgens via rxsport.co.uk een Oakley Split Jacket besteld met Transistions lenzen (Emerald Iridium tint). Heb - sterkte van ongeveer 0,5 en een cylinder van 1,5 ofzo. Zijn dus op sterkte en de lenzen kleuren mee gelang naar de lichtomstandigheden. Kan er superscherp mee zien met bewolkt weer en werkt als een prima zonnebril met fel licht. Kost je wel 300 euro en dat is zonder oogmeting maar je hebt dan wel een sportbril en een zonnebril op sterkte die je ook prima met je normale kleren kan dragen. Als je wilt kan ik wel wat foto's uploaden. Met een Split Jacket heb je ook geen last van tranende ogen, zand/water in je ogen en je weet zeker dat je zelfs de kleinste hobbeltjes in de wegen goed ziet. Ben er echt heel tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
ritsjert schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 11:16:
[...]

Daglenzen is wat duurder, klopt. En ja ze laten minder lucht door ivm niets, maar in vergelijking met maandlenzen is dat niet het geval.
StevenK schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 11:23:
[...]

Ik heb gekozen voor maandlenzen en ik draag ze echt alleen tijdens het fietsen, omdat ik juist binnen er niet tegen kan, maar het bevalt me super, omdat ik er veel beter mee zie.
Maandlenzen kan je trouwens langer dan 1 maand gebruiken als je ze niet elke dag in hebt. Als je bijvoorbeeld 3x per week fietst zou je bijvoorbeeld je lenzen 1.5 of 2 maanden gebruiken. Natuurlijk de lenzen wel goed schoonhouden en bewaren in vocht ;). Mocht er 'eiwit' ophoping op komen dan zou je ze kunnen verwisselen. Het is namelijk niet zo dat de lenzen na openen van het doosje maar 1 maand goed blijven.

* Griffin heeft altijd met maand en 2 weekelijkse lenzen gelopen en dat werkt echt super met fietsen.
Wel goed zorgen voor een goede bril, want veel luchtstromen op je lenzen zorgen ervoor dat ze sneller uitdrogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Griffin schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:33:
[...]

Daglenzen is wat duurder, klopt. En ja ze laten minder lucht door ivm niets, maar in vergelijking met maandlenzen is dat niet het geval.

[...]

Maandlenzen kan je trouwens langer dan 1 maand gebruiken als je ze niet elke dag in hebt. Als je bijvoorbeeld 3x per week fietst zou je bijvoorbeeld je lenzen 1.5 of 2 maanden gebruiken. Natuurlijk de lenzen wel goed schoonhouden en bewaren in vocht ;). Mocht er 'eiwit' ophoping op komen dan zou je ze kunnen verwisselen. Het is namelijk niet zo dat de lenzen na openen van het doosje maar 1 maand goed blijven.
Precies, Strava heeft voor mij dus een extra functie: tellen hoeveel dagen ik een set lenzen heb gedragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ik heb tot nu toe ook lenzen en een bril. Ik ga over een paar weken mijn ogen laten laseren aangezien het me heerlijk lijkt om zonder bril of lenzen door het leven te gaan en ik nu nog jong ben dus er nog lang van kan genieten. Dat is me de eenmalige investering van ~2300 euro wel waard. Ik heb laatst een uitgebreide check gehad en voor mij is de TransPRK het meest geschikt. Dit is niet de methode waar je het minst last van hebt (dat is Femtolasik) maar wel degene waarbij je hoornvlies het snelst weer genezen is. :)
Na een jaar of 20 wordt het ook nog eens goedkoper dan het blijven kopen van lenzen/bril maar dat kan me eigenlijk niet eens zo veel schelen. En ja, daarbij heb ik meegerekend welke vergoeding ik van de verzekering krijg. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door LuPo op 03-07-2013 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Laatst online: 12-09 15:31
Ik had een tijdje geleden ook de vraag over een bril op de fiets, en draag nu (ook niet op de fiets) lenzen. Had al wel een Rudy Project FR 70 00 00 gekocht maar ik laat er denk niet eens glazen op sterkte voor slijpen, dus als iemand deze nog wil ;) Een Rudy Project bril kan je trouwens ook met glazen op sterkte krijgen zonder clip-on/clip-in.

Van het weekend lijkt het weer mooi weer voor een toertochtje te worden. De DTC Klimtocht over de Veluwe is natuurlijk weer een prima training voor de GoT-ride :) Als ik hem ga rijden is het meer om te kijken of ik nu beter de heuveltjes opkom dan bij de Jan Jansen Classic (de route gaat langs veel dezelfde stukken), dat viel toch wel tegen... Ook eens checken of mijn 600gram lichtere wielset nog een verschil maakt.

De site gpsies.com is altijd wel handig als je wilt weten waar een toertocht heengaat, want met alleen een vage omschrijving zonder routekaart weet je niet zoveel. Zoeken op de naam van een tocht en dan vind je bijvoorbeeld deze: 70km, 100km, 140km. Naast de klassiekers ook wel weer een stuk door Arnhem zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Over brillen gesproken: Recon Jet is wel heel cool! http://jet.reconinstruments.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 30-08 19:50
bszz schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 18:04:
[...]

Heb je niet de GP4000 besteld? 4000s is toch alleen maar in zwart? Zijn die gekeurde bandjes overigens niet minder slijtvast?
Je hebt gelijk....4000s is er alleen in zwart. Vandaag op mijn wielen aangebracht. Ben benieuwd wat een verschil dat geeft. Vooral na afgelopen zondag twee keer plate te rijden :(

--

Zondag bijna 70 KM gereden van Rotterdam naar Strijen en terug. Gereden via Van Brienenoordbrug > Rijsoord > Heerjansdam > Heinenoordtunnel > Maasdam > Strijen > Maasdam > Heinenoordtunnel > Barendrecht > Lombaardijen > Rotterdam (Erasmus brug). http://connect.garmin.com/activity/335476692

Leuke route, heen was misschien wat om maar wilde wel eens over de brug en Heinenoordtunnel was helemaal vet....heb rustig aangedaan heen maar terug weg voluit. Helaas nog geen speed sensor maar GPS dus had nog een bug qua snelheid. Garmin gaf 2.295,2 km/h aan 8) (mach 1.8 == supersonic).

Ondanks dat ik twee keer plate reed was het erg lekker om te rijden. Aanstaande weekend dus eens op de nieuwe conti 4000s :)

--

Overigens tijdje gelden de asssavers gekocht, helaas werkt dit helemaal niet goed. Binnenkort maar eens een verwisselbaar spatboord kopen. Iemand nog tips?

[ Voor 6% gewijzigd door Graham op 03-07-2013 23:04 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
Graham schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 23:01:
[...]
Je hebt gelijk....4000s is er alleen in zwart. Vandaag op mijn wielen aangebracht. Ben benieuwd wat een verschil dat geeft. Vooral na afgelopen zondag twee keer plate te rijden

--

Overigens tijdje gelden de asssavers gekocht, helaas werkt dit helemaal niet goed. Binnenkort maar eens een verwisselbaar spatboord kopen. Iemand nog tips?
Deze bevalt mij prima. Doet z'n werk al een half jaartje redelijk goed. Weet niet hoe hij zich houdt als je 'm om de haverklap opvouwt want daar ben ik te lui voor.

Oorzaak platrijden gevonden? Bij 5 lekke (achter)banden in 1 week zat het lek telkens aan de binnenkant. Oorzaak bleek een verschoven velglint te zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door bszz op 03-07-2013 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
LuPo schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:01:
Ik heb tot nu toe ook lenzen en een bril. Ik ga over een paar weken mijn ogen laten laseren aangezien het me heerlijk lijkt om zonder bril of lenzen door het leven te gaan en ik nu nog jong ben dus er nog lang van kan genieten. Dat is me de eenmalige investering van ~2300 euro wel waard. Ik heb laatst een uitgebreide check gehad en voor mij is de TransPRK het meest geschikt. Dit is niet de methode waar je het minst last van hebt (dat is Femtolasik) maar wel degene waarbij je hoornvlies het snelst weer genezen is. :)
Na een jaar of 20 wordt het ook nog eens goedkoper dan het blijven kopen van lenzen/bril maar dat kan me eigenlijk niet eens zo veel schelen. En ja, daarbij heb ik meegerekend welke vergoeding ik van de verzekering krijg. ;)
Ik heb mijn ogen vorig jaar ook laten laseren en ben er echt blij mee. Heb toen EpiLasik gebruikt (van GroupOn). Een vriend van mij had het daar ook gedaan (Laser Company in Hoofddorp) en heel goed bevallen. Dus ik heb ook die €2000 geinvesteerd en is echt een genot.

Let wel dat je goed vraagt wanneer je welke inspanning weer mag doen. Bij mij was het dat ik voor de zekerheid een paar weken moest wachten ivm de lucht stromen die op het oog komen. Maar de eerste paar weken denk je (ik iig) niet aan fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 20:45
Graham schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 23:01:
[...]Overigens tijdje gelden de asssavers gekocht, helaas werkt dit helemaal niet goed. Binnenkort maar eens een verwisselbaar spatboord kopen. Iemand nog tips?
Ik heb deze van BBB. Geen last mee van opspattend water, kostte geloof ik 15 euro bij de lbs.

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

En hoe zit het met het voorwiel? Komt ook water en rommel omhoog lijkt me? Of valt dat wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

dat valt wel mee, aangezien je frame 90% van de viezigheid tegenhoudt.

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Lekker rondje Drenthe gemaakt. Het rondje was gebaseerd op mijn vaste rondje maar ik probeerde steeds nét andere weggetjes te nemen. Leuke uitdaging is dat wel. Het weer was zoals voorspeld: prima temperatuur maar geen zon. Niet al teveel wind. Uit en thuis in 94 km, 31.2 km/uur gemiddeld.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 30-08 19:50
bszz schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 23:28:
[...]

Deze bevalt mij prima. Doet z'n werk al een half jaartje redelijk goed. Weet niet hoe hij zich houdt als je 'm om de haverklap opvouwt want daar ben ik te lui voor.

Oorzaak platrijden gevonden? Bij 5 lekke (achter)banden in 1 week zat het lek telkens aan de binnenkant. Oorzaak bleek een verschoven velglint te zijn.
Thanks (jij ook SePtiCTaNk). Nee oorzaak niet gevonden maar ik reed wel over iets voordat het gebeurde (beide keren). Ik zal nog wel even het fietslint dubbel controleren voordat ik van het weekend een lange rit doe.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
Morgen staat er een rondje Markermeer op het programma. Ca 200 km 8) . Ik puzzel nog een beetje met pauzes. Ik merk dat als ik een standaard rondje van 80 - 100 km fiets eigenlijk geen pauze nodig heb, heel soms even 3 minuutjes benen strekken en een banaantje eten. Maar langer is het toch wel heel prettig en draagt het ook wel een beetje bij aan de feestvreugde. En als je wat minder hard fietst lijkt ook de kont het zwaarder te verduren te hebben. Ik denk dus nu een pauze om de 50 km.

Hoe doen jullie dat bij langere tochten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Griffin schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 08:16:
[...]

Ik heb mijn ogen vorig jaar ook laten laseren en ben er echt blij mee. Heb toen EpiLasik gebruikt (van GroupOn). Een vriend van mij had het daar ook gedaan (Laser Company in Hoofddorp) en heel goed bevallen. Dus ik heb ook die €2000 geinvesteerd en is echt een genot.

Let wel dat je goed vraagt wanneer je welke inspanning weer mag doen. Bij mij was het dat ik voor de zekerheid een paar weken moest wachten ivm de lucht stromen die op het oog komen. Maar de eerste paar weken denk je (ik iig) niet aan fietsen.
Mooi om te horen. Het lijkt mij ook heerlijk! De eerste tijd heb ik denk ik ook geen zin om te fietsen. Ik wilde al gaan vragen wanneer je weer een beetje mag wielrennen. ;) Ik laat het doen bij Vision Clinics (onderdeel van Bergman Clinics :P). Die zijn aangesloten bij mijn verzekeraar. Daardoor krijg ik 10% extra korting.

Schoenen
Vandaag nieuwe wielrenschoenen gekocht.
Ik heb net geen jaar geleden de Northwave Fighter S.B.S gekocht als vervanger van m'n Sidi Genius 5 Pro, aangezien die Sidi's voorin te smal waren voor mijn voet. Hierdoor had ik tijdens- en na elke rit pijn aan de zijkant van mijn voet, net onder het begin van de kleine teen (redelijk bovenaan de voet dus). Toen der tijd veel andere schoenen gepast en het werden de Northwave's. Echter heb ik nu wederom last van pijn aan de voet. Dit keer aan de zijkant en onderkant van m'n hak. Aangezien ik het afgelopen jaar niet vaak heb gefietst (10 keer) had ik het tot nu toe niet echt door. Totdat ik twee weken geleden twee ritjes van 65km en 42km heb gemaakt. Tijdens de rit van 65km deed ik de schoenen gewoon even uit tijdens een korte pauze omdat het zo vervelend voelde. :|
Vanochtend dus maar weer naar de LBS (Belga Fietsen) en dit keer ben ik eerst naar Harkstede gegaan (Race en MTB only). Erg goed en zeer uitgebreid geholpen; het bleek dat de standaard zooltjes van die Northwave's voor mij echt prut zijn. Aantal metingen gedaan en toen hij in de Northwave's een paar Specialized zooltjes deed was het gelijk tien keer beter. Daardoor moet ik wel een maat groter hebben (45 ipv 44). Dus m'n schoenen die 10 keer zijn gebruikt kunnen weer weg. |:( Mijn eigen fout want ik had ze gelijk goed moeten testen na aankoop dan had ik misschien nog terug gekund naar de winkel.
Nu ik eenmaal weet wat de zooltjes doen ben ik andere merken gaan passen zoals Specialized (als tip van de verkoper, maar hier was geen 20% korting op :P ) en op mijn verzoek Scott. Specialized bleek niet geschikt omdat mijn voet iets te snel breder uitloopt waardoor ik 'klem' kom te zitten en er halverwege mijn voet druk op de zijkant komt te staan (dit had ik vorig jaar ook al gemerkt zie de eerdere link). Scott zat heerlijk net zoals Northwave met Specialized zooltjes. Aangezien het Boa systeem erg fijn is en er nu 20% korting was heb ik gekozen voor de Scott's in maat 45. Eventueel kunnen hier de nog betere Specialized zooltjes in maar ik ga het eerst zo proberen. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.triuk.com/media/product-images/scott/218258.jpg

Gisteren ook een nieuwe helm besteld (wit).

Afbeeldingslocatie: http://www.sport44.com/media/catalog/product/cache/2/image/650x650/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/m/o/monza_zilver_wit.jpg

ik heb namelijk alles (fiets, schoenen, helm, kleding) overwegend zwart, met stukjes wit en rood. Als alles diezelfde kleuren heeft wordt het saai. Nu dus witte schoenen en een witte helm. De rest overwegend zwart met witte en rode accenten. Erg mooi wordt dat denk ik! :D

Zadel
Ik heb ook nog mijn zitbotjes op laten meten omdat ik ook vaak last heb van zere zitbotjes na twee uurtjes fietsen. Ik blijk 13cm ertussen te hebben en mijn huidige zadel is 131mm breed (Selle Italia SLR XC). |:(
Volgens de verkoper kon ik het beste een zadel nemen die 155mm is. 143mm kon volgens hem ook.
Hij raadde de Specialized Toupe Expert aan alleen hadden ze die niet in wit. Dus ik heb geen zadel gekocht en hoor graag even van jullie wat jullie mening is. :)
Mijn houding op de fiets is redelijk sportief (ver naar voren). Ik moet ver naar voren om op het stuur de shifters goed vast te hebben. Volgens hem kon ik proberen wat te schuiven met het zadel in de rails en eventueel een kortere stuurpen te nemen.
Dit zadel lijkt me bijv. wel wat: http://www.mantel-bikeparts.nl/selle-italia-flite-flow-l2

Nu nog fietsen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:11
Joba schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 15:46:
Morgen staat er een rondje Markermeer op het programma. Ca 200 km 8) . Ik puzzel nog een beetje met pauzes. Ik merk dat als ik een standaard rondje van 80 - 100 km fiets eigenlijk geen pauze nodig heb, heel soms even 3 minuutjes benen strekken en een banaantje eten. Maar langer is het toch wel heel prettig en draagt het ook wel een beetje bij aan de feestvreugde. En als je wat minder hard fietst lijkt ook de kont het zwaarder te verduren te hebben. Ik denk dus nu een pauze om de 50 km.

Hoe doen jullie dat bij langere tochten?
Als ik een rondje Markermeer (voor mij ~155km) doe dan eet ik wat in Hoorn en pauzeer dan nog eens aan de andere kant van de dijk bij bataviastad, of precies andersom. Meestal als ik echt lange tochten maak dan pauzeer ik nauwelijks (korte plaspauze e.d. uitgezonderd) omdat ik echt op weg ben naar een bestemming en daar gewoon zo snel mogelijk wil aankomen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 09:54
havana schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 12:47:
Lekker rondje Drenthe gemaakt. Het rondje was gebaseerd op mijn vaste rondje maar ik probeerde steeds nét andere weggetjes te nemen. Leuke uitdaging is dat wel. Het weer was zoals voorspeld: prima temperatuur maar geen zon. Niet al teveel wind. Uit en thuis in 94 km, 31.2 km/uur gemiddeld.
Jij rijdt flink wat af als ik de berichten zo zie :) Ook mooie afstanden. Hoeveel fiets je per jaar?

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
@ LuPo; wielrenschoenen kan je prima verkopen op marktplaats! Even als allerlei andere fietsmaterialen. Ik heb mijn Sidi logo wit ook op die manier verkocht voor 50% van de reguliere prijzen op internet. Ook paar maanden gedragen en niet meer super wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
willy1986 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 18:40:
@ LuPo; wielrenschoenen kan je prima verkopen op marktplaats! Even als allerlei andere fietsmaterialen. Ik heb mijn Sidi logo wit ook op die manier verkocht voor 50% van de reguliere prijzen op internet. Ook paar maanden gedragen en niet meer super wit.
Klopt, mijn Sidi Genius 5 Pro heb ik nieuw gekocht voor €134,95 en twee jaar later via marktplaats verkocht voor €80. Ze zagen er nog wel heel goed uit. :)
Weg doen was dus niet letterlijk bedoeld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
MrAngry schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:05:
[...]

Als ik een rondje Markermeer (voor mij ~155km) doe dan eet ik wat in Hoorn en pauzeer dan nog eens aan de andere kant van de dijk bij bataviastad, of precies andersom. Meestal als ik echt lange tochten maak dan pauzeer ik nauwelijks (korte plaspauze e.d. uitgezonderd) omdat ik echt op weg ben naar een bestemming en daar gewoon zo snel mogelijk wil aankomen.
Ik start in Nijkerk. Lelystad en Hoorn zijn inderdaad dan handige plekken. En die laatste 100 km kijk ik dan wel of ik ergens onderweg nog wil stoppen. Ik merk bij mezelf dat als ik heel lang achter elkaar op de fiets zit dat het bijna in je hoofd gaat malen, en dat het genieten op de achtergrond raakt. Met zon toertocht is een pauze op zijn tijd dus wel lekker. Met trainingsrondjes is lekker doorfietsen juist wel weer fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ja, klopt, vooral als je solo rijdt zijn de kilometers boven de 150 al snel niet meer leuk. Ik zorg vaak dat er rond die tijd wat epische hitjens (million voices bv) op de ipod langskomen, zodat ik me weer besef dat ik echt met een bevoorrechte activiteit bezig ben.
Over ipod gesproken, heeft iemand ervaring met een tunebug shake? De recensies zijn zo wisselend dat ik niet weet wtf, maar het lijkt me ideaal om van muziek te genieten en toch verkeer te kunnen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 19:39
Vandaag net 10km onderweg, spaakbreuk en meteen slag in me wiel... Morgen maar ff langs de fm grr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
ramonlambal schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 20:53:
Vandaag net 10km onderweg, spaakbreuk en meteen slag in me wiel... Morgen maar ff langs de fm grr
Wat is je gewicht als ik vragen mag? :) Instapmodel racefiets met dito wielen en zwaar persoon gaan niet zo goed samen namelijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

MrAngry schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 20:44:
Ja, klopt, vooral als je solo rijdt zijn de kilometers boven de 150 al snel niet meer leuk. Ik zorg vaak dat er rond die tijd wat epische hitjens (million voices bv) op de ipod langskomen, zodat ik me weer besef dat ik echt met een bevoorrechte activiteit bezig ben.
Over ipod gesproken, heeft iemand ervaring met een tunebug shake? De recensies zijn zo wisselend dat ik niet weet wtf, maar het lijkt me ideaal om van muziek te genieten en toch verkeer te kunnen horen.
Je kan ook je muziek zachter zetten?

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
ja ben idd vrij zwaar, rond de 110. Had er met kopen nog wel rekening mee gehouden, dus wel model met 36 spaken. nu maar even laten fixen en daarna ff doorsparen voor handgespaakt setje of setje wat wat steviger is. Gewicht van de wielen maakt me niet uit, kan beter zelf nog wel afvallen (working on that).

Iemand suggesties voor betere set? die ook nog een beetje betaalbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1003829_562522680456716_1420815738_n.jpg

zag deze langs komen op de fb van futurum :D zal vast sterk zat zijn :P

naar wat ik begrepen heb zijn te zware wielen ook niet ideaal. dan heb je het gevoel dat je door mul zand aan het ploegen bent. Maar daar kunnen de experts vast wat beters over zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Tsjilp schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 22:17:
[...]

Je kan ook je muziek zachter zetten?
Ja, maar dan hoor je alleen maar de wind.
Ik snap waar je commentaar vandaan komt hoor en ik fiets m'n rondjes ook altijd zonder oordoppen, maar als ik 120km naar m;n ouders of 200 naar een of ander gat in Drenthe ga doen, dan ga ik echt wel voor het gezelschap van wat fijne muziek boven het verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24
ramonlambal schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 22:43:
ja ben idd vrij zwaar, rond de 110. Had er met kopen nog wel rekening mee gehouden, dus wel model met 36 spaken. nu maar even laten fixen en daarna ff doorsparen voor handgespaakt setje of setje wat wat steviger is. Gewicht van de wielen maakt me niet uit, kan beter zelf nog wel afvallen (working on that).

Iemand suggesties voor betere set? die ook nog een beetje betaalbaar is?
Fullcrum 7, rond de 150 euro.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 09:53
Nog beter, Fulcrum Racing 5 . Scheelt qua prijs niet veel met de 7 en schijnt veel duurzamer te zijn. Voor mij (108kg, vrouw net bevallen en gelijk 3kg zelf kwijt, woehoe!) voldoet de 7 overigens ook prima. Maar toch al een slag in het wiel. Wel minder vaak dan voorheen met de Mavic CX 33.
Verder eventueel op tha web zoeken naar Zoran, handgespaakte wielen. Hoor daar alleen maar goede verhalen over. Ik had geïnformeerd en voor ongeveer €225 kon hij een goede set leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Laatst online: 28-08 18:21
Fulcrum racing is voor max 110 kilo, ik zou geen risico's nemen en een 36 spaaks wiel laten spaken bij wheeltec of een andere goede wielbouwer. Fulcrum 7 zijn wel prima wielen maar niet voor iemand van 110 kilo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

MrAngry schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 23:45:
[...]

Ja, maar dan hoor je alleen maar de wind.
Ik snap waar je commentaar vandaan komt hoor en ik fiets m'n rondjes ook altijd zonder oordoppen, maar als ik 120km naar m;n ouders of 200 naar een of ander gat in Drenthe ga doen, dan ga ik echt wel voor het gezelschap van wat fijne muziek boven het verkeer.
Als ik alleen fiets, heb ik bijna altijd dopjes in. Beetje stevige muziek geeft mij altijd net dat duwtje in de rug en zorgt voor snellere ritjes (en het is gewoon heerlijk om door het zuid oosten van het land te jakkeren met goede muziek). Wat ik eigenlijk nog zoek, is "iets" waarmee ik het windgeluid uit mijn oren/dopjes krijg. Hierdoor hoef ik ze minder hard te zetten en hoor ik het verkeer achter me ook beter. Ik heb ooit het idee gehad om zelf iets te fabriceren in de vorm van een halve kegel die met de spitse kant aan de bril zit en dan over de oren gaat. Je zou natuurlijk ook kunnen werken met kleine vleugeltjes die de wind een beetje afbuigen. Ideeën zat, maar het uitvoeren he ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 09:53
Nou,het ligt eraan wat je wilt. Toen ik ze kocht woog ik 115kg. Normaal had ik na iedere rit een slag. Nu was de eerste slag na twee maanden. En nog een kleine acceptabele ook. En aangezien mijn budget op dat moment niet toereikend was is de Racing 7 een hele goede keus geweest.
Maar inderdaad, heb je extra budget kies dan minimaal de 5 of een andere handgespaakte set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Ik heb in de tijd dat ik 120+ kg woog zonder enig probleem gereden op een door mijn LBS gespaakt setje met 105 naven en CXP33 velgen. Die wielen waren echt onverwoestbaar.

In mijn crosser heb ik nu ook diezelfde combinatie zitten en die geven geen krimp.

Maar volgens mij moet elk 32 spaaks wiel dat goed gespaakt is heel blijven, tenzij je dat hogere gewicht weet te combineren met ontzettend veel vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

havana schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 12:47:
Dit soort berichten moet je eigenlijk niet lezen als je die avond gepland had om vanuit je werk ook een stukje rustig om te rijden... ik heb flink m'n best gedaan om ook aan dat gemiddelde te komen :P
Het waaide echt stevig (ZW4), en daar heb ik met name op de Lekdijk-Zuid flink profijt van gehad. Op de brug over de A2 tussen Vianen en Nieuwegein had ik 32,6 op de teller staan, maar toen draaide ik tegen de wind in en ging het opeens een stuk minder makkelijk.
Ik bedacht me dat ik mijn beste 100km-tijd (vorig jaar gezet op 3u17) in ieder geval wel moest gaan verbeteren, dus ik heb stevig doorgezet en kon gedurende 10 minuten bij Lopikerkapel ook redelijk herstellen in de slipstream van een tractor.

Uiteindelijk kwam ik met het rondje Rotterdam Centrum/Rijsoord/Alblasserdam/Kinderdijk/Nieuwpoort/Vianen/Montfoort/Oudewater/Reeuwijk/Nieuwerkerk uit op 115km met 31,3 gemiddeld in hoog D2 met 95rpm. En een beste 100km-tijd van 3u09. Wel aardig verrot toen ik thuis kwam overigens, en dan slaap ik nooit heel erg best. Vandaag dus maar lekker met de trein naar het werk :P

M'n Castelli/Garmin-pakje van Mantel zat heerlijk trouwens; erg fijn spul met perfecte pasvorm :)

https://connect.garmin.com/activity/337534308
http://app.strava.com/activities/64762108

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Netjes :P

Ik had er niet bij verteld dat mijn gemiddelde HR 146 was, precies één slag in D2 }>

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
StevenK schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 08:17:
Ik heb in de tijd dat ik 120+ kg woog zonder enig probleem gereden op een door mijn LBS gespaakt setje met 105 naven en CXP33 velgen. Die wielen waren echt onverwoestbaar.

In mijn crosser heb ik nu ook diezelfde combinatie zitten en die geven geen krimp.

Maar volgens mij moet elk 32 spaaks wiel dat goed gespaakt is heel blijven, tenzij je dat hogere gewicht weet te combineren met ontzettend veel vermogen.
Goed om te weten dank u.
Zou zoiets dan voldoen? Of kan ik beter naar een betere wielenbouwer?
http://www.rose.nl/artike...mano-105-zwart/aid:339616

Wat ik me dan ook nog afvraag. Ik heb nu een sora derailleur en casette (2013, 9 speed) kan ik een tiagra of 105 casette gebruiken op deze hub en derailleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

havana schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 10:15:
Netjes :P

Ik had er niet bij verteld dat mijn gemiddelde HR 146 was, precies één slag in D2 }>
Dan heb je een omslagpunt van boven de 170, of niet? Ik heb m'n omslagpunt vorig jaar bij benadering bepaald (167), maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of dat nog verandert naarmate je meer traint.

Ik weet dat je meer vermogen kunt leveren bij dezelfde hartslag naarmate je beter getraind bent, maar ik zou eigenlijk niet weten of je omslagpunt ook nog verschuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Het verschuift bij mij meer gedurende de dag en week door vermoeidheid dan het is verschoven door training.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
De meningen lopen daarover uiteen. Volgens mij zeggen de meeste wetenschappers dat het omslagpunt door training niet verschuift, wel door leeftijd, vermoeidheid en ook we/niet bergop fietsen en bijvoorbeeld kou of hitte hebben invloed. Wat je wel kunt trainen is het vermogen op omslagpunt. In principe is de lengte dat je op je omslagpunt kunt rijden gelijk, want omslagpunt is immers gedefinieerd als de hartslag die je ca. 60 minuten kunt volhouden. Dat wordt niet ineens 80 minuten als je heel goed getraind bent.

[ Voor 40% gewijzigd door havana op 05-07-2013 12:15 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Had ik zo'n lange post gemaakt. Blijkt hij te lang want niemand reageert er op. :P

Naja, zadel is in ieder geval niet goed die ik nu heb (Selle Italia SLR-XC). Die is 131mm breed en mijn zitbotjes zijn 130mm. Ik moet dus een zadel 143mm of 155mm volgens de test.
Aangezien ik redelijk flexibel ben (chameleon als je de site van Fizik raadpleegt) neig ik naar een 143mm met een flow (uitsparing). Ik heb namelijk nu met de SLR-XC zowel last van zitbotjes als perineum.

Zou de SL-XC Flow een optie kunnen zijn? Deze is 143mm en heeft een uitsparing. Of moet ik toch eerder naar de Flite Flow kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Zadels zijn zo persoonlijk, daar is echt geen advies over te geven door anderen. Wat voor mij werkt, kan voor jou heel rot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 08:24
Er staan wat weer betreft een paar mooie dagen voor de boeg; ben dus benieuwd wat jullie aan zonnebrandcreme gebruiken voor het gezicht. Hou er niet zo van als een combinatie van zweet en zonnebrandspul in m'n ogen loopt namelijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Omslagpunt kan zelf niet echt veel veranderen echter je vermogen hoe lang je welke inspanning kan leveren wel (zoals Havana zegt). Ook blijven je trainingszones gelijk ongeacht hoe getraint je bent en hoe goed je conditie is.
Wel is het zo dat je, door verlaging van hartslag door betere conditie, harder kan (meer vermogen kan geven) op bepaalde hartslagen i.v.m. de zelfde hartslag als je ongetraint bent.
Ascension schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:08:
Er staan wat weer betreft een paar mooie dagen voor de boeg; ben dus benieuwd wat jullie aan zonnebrandcreme gebruiken voor het gezicht. Hou er niet zo van als een combinatie van zweet en zonnebrandspul in m'n ogen loopt namelijk ;-)
Ik smeer niet heel veel maar op dagen zoals aankomend weekend vooral op mn armen, benen, nek en oren. Voorkant van het gezicht doe ik wel maar niet boven de wang lijn om dus bovenstaande te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Mijn fietsmaatjes zijn erg te spreken over P20, schijnt niet uit te zweten, dus geen irritatie in je ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Boven je ogen zit toch je helm? Dan hoeft daar volgens mij geen crème op. Ikzelf heb nog weinig haar bovenop, maar daardoor is mijn dakje al aardig op kleur en vind ik het niet nodig om daar te smeren.Handig is een buff-achtig hoofdbandje, die heb ik altijd onder mijn helm, hoe warm het ook is:
Afbeeldingslocatie: http://www.wigglestatic.com/product-media/5360056654/castelli-summer-hdbnd-12-red.jpg?w=300&a=7.
Andere tip die schijnt te werken is met vaseline een streep schuin langs je wenkbrouwen naar beneden, langs je ogen te trekken. Dan loopt het zweet daarlangs naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
Als je niet te dik smeert en het even laat drogen dan zweet je het er doorgaans niet heel hard uit. Heb meer last van het zweet zelf dan van de zonnebrand. Na een weekje in de bergen fietsen toch altijd nog zeker een paar weken die nostalgische lucht van zweet vermengd met zonnebrand in je handschoentjes :)

Morgen trouwens Zuiderzeeroute op het programma, pffffff

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:25

Vos

AFCA

Houdt dit het zweet goed tegen? ^^

Ik zweet redelijk snel en krijg dan zweet via de wenkbrauwen op de bril bijvoorbeeld, dat is wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
MrAngry schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 12:45:
Zadels zijn zo persoonlijk, daar is echt geen advies over te geven door anderen. Wat voor mij werkt, kan voor jou heel rot zijn.
Oke duidelijk. Tnx! ;)
Vos schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:23:
Houdt dit het zweet goed tegen? ^^

Ik zweet redelijk snel en krijg dan zweet via de wenkbrauwen op de bril bijvoorbeeld, dat is wel irritant.
Zeker! Werkt erg goed. Ik gebruik zelf deze: http://www.rose.nl/artike...fdband-elastik/aid:146338

Pagina: 1 ... 84 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.