Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 103 Laatste
Acties:
  • 426.019 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuPo schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 08:57:
[...]

Praktisch dezelfde route? Ik vind ze niet erg op elkaar lijken eerlijk gezegd..

Ik fiets vaak hetzelfde rondje en er komt elke keer hetzelfde aantal hoogtemeters uit. Dus ik denk ook dat het heel erg per telefoon afhankelijk is. Ik denk dat de nieuwere telefoons wel beter werken. Heb zelf een Xperia Z. Maar ook met mijn vorige telefoon iPhone 4S en 4 werkte het prima.
Het is moelijk te zien als je de route/hoogteverschil van de routes niet kent maar ze komen overeen. Wat niet klopt is dat ik meer heuvels heb gepakt en op een lager (het correcte) aantal hm uit kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:48
Dan heeft hij een pruttelefoon. :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuPo schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:22:
Dan heeft hij een pruttelefoon. :P
Niet zozeer een prut telefoon, maar in het algemeen geven de telefoons een slechte altitude aan denk ik omdat die niet gecorrigeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 08:24
Als ik Strava laat corrigeren kom ik bijna altijd op ongeveer dezelfde hoogtemeters uit als vrienden die hetzelfde gereden hebt. Met alleen GPS zonder correctie slaat het inderdaad nergens op maar het is toch bekend dat GPS niet zo goed is in hoogteverschillen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:15
Strava neemt geen hoogte mee als je GPS op je telefoon gebruikt, dan wordt het uit een database gehaald. Behalve als je apparaat/telefoon? een barometer heeft. Daarom wordt een Garmin niet gecorrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 10:24
Na twee jaar door de stad gereden te hebben met mijn Peugot racefiets uit de jaren 80 ben ik een paar afstandsritjes gaan maken, 50-100km. Helaas kwam ik er achter dat mijn oude vertrouwde fiets net te klein voor mij was. Met een binnenbeen lengte van 83cm en een totale lengte van 1.83 zou een 56cm frame voldoende moeten zijn, mij huidige heeft een 57cm frame, alleen is de zadelpen maar 15cm net een paar cm te kort om de juiste hoogte te krijgen.

Helaas moet er een zadelpen van 24mm in, deze worden nergens meer verkocht (op de rvs kinderfietspennen na). Dus ben ik zelf aan de slag gegaan, een stalen pen laten draaien welke met een verloopje in de orginele pen valt en deze doormiddel van een vaste fitting en voor de zekerheid vast gelast (staal op alu). Nu zat ik op de juiste hoogte, na 45km gefiets te hebben zat er een aardige kromming in de pen. Deze zat ruim boven de lasnaad op de pelk waar de pen het frame uitkomt. Op dit punt zat zowel de stalenpen erin als de orgineel alu pen er omheen. Het project zadelpen verlengen heb ik opgegeven. De kabels van mijn fiets zijn aan vervanging toe en de versnellingen moeten opnieuw afgesteld worden. Het lijkt mij verstandiger om voor een andere fiets te kijken.

Ik heb een budget van rond de 500 euro (graag minder) en tweedehands, ik ben 1.83 met een binnenbeenlengte van 83cm. Ik kom dus uit op een 56cm frame (denk zelf dat deze wel groter mag ivm bovengenoemde ervaring).
Als groepenset wil ik minimaal een recente Shimano 105 groep. Hier kom ik wel uit, maar mijn vraag aan jullie is. Hoe belangrijk is het merk van het Frame, nu kijk ik naar Focus/Koga/Trek/Sensa dit zijn bewezen merken. Maar ik kom ook merken zoals Cannondale tegen, waar ik een stuk minder (Nederlanders over zie schrijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Ik heb zelf de Strava app nooit gebruikt want heb een Symbian telefoon, gebruikte altijd Sportstracker en exporteerde de GPX naar Strava. Dan pakt hij wel de GPS hoogtemeters die soms bij een polderritje op >200m stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Taarmen schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:00:
Ik heb een budget van rond de 500 euro (graag minder), ik ben 1.83 met een binnenbeenlengte van 83cm. Ik kom dus uit op een 56cm frame (denk zelf dat deze wel groter mag ivm bovengenoemde ervaring).
Als groepenset wil ik minimaal een recente Shimano 105 groep. Hier kom ik wel uit, maar mijn vraag aan jullie is. Hoe belangrijk is het merk van het Frame, nu kijk ik naar Focus/Koga/Trek/Sensa dit zijn bewezen merken. Maar ik kom ook merken zoals Cannondale tegen, waar ik een stuk minder (Nederlanders over zie schrijven).
Volgens mij is Cannondale zelf een goed merk (Havana rijd erop (high-end model volgens mij)). De vraag is alleen hoe zijn de goedkopere Cannondale's.

Verder een racefiets (nieuw?) rond de €500 vinden met een 105 groep is volgens mij tricky, de vraag is dan wat de kwaliteit verder van de fiets is. Een Tiagra groep is bijna gelijk aan de 105groep van 2 jaar geleden. Tiagra is wel iets minder maar de vraag is of je dat gaat merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Ik zou anders een mooie stalen fiets zoeken via marktplaats. Genoeg te vinden voor tussen de 300 - 400.

Staal rijdt heerlijk. 8)

Bijvoorbeeld: link, link.

[ Voor 33% gewijzigd door FMS op 27-06-2013 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
Bedankt voor de reacties, ik was vergeten te vermelde dat ik een tweedehands fiets zoek. Als beginner ga ik wat extra gewicht niet merken, maar de kwaliteit van de onderdelen wel. Ik zoek iets wat stevig is en betrouwbaar is. Waarschijnlijk zal het iets van een paar jaar oud worden, vandaar dat ik voor minimaal een 105 groep ga ivm slijtage en (gebrekkig)onderhoud.

@FMS, die fiets heb ik zelf ook zien staan. 325 euro voor een 22 jarige fiets vind ik erg veel geld. Er zit wel een dura-ace groep op maar voor 475 euro krijg je al een Trek met Ultrega.

[ Voor 33% gewijzigd door Taarmen op 27-06-2013 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Lol, ik was aan het lezen op fietsforum.. er zijn serieus mensen die overstappen van de Edge 800 naar de 810. Daar kan ik met m'n verstand niet bij eerlijk gezegd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Taarmen schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:44:

@FMS, die fiets heb ik zelf ook zien staan. 325 euro voor een 22 jarige fiets vind ik erg veel geld. Er zit wel een dura-ace groep op maar voor 475 euro krijg je al een Trek met Ultrega.
Goed gevonden die Trek! Snel achteraan gaan zou ik zeggen - dit soort koopjes zijn snel weg op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ultegra 9 speed triple. Geen slecht spul, maar technisch zijn de 'nieuwigheden' daarvan (bij introductie) inmiddels toch gewoon al terug te vinden in de 10speed Tiagra serie. Wel een top upgrade tov je huidige fiets schat ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
LuPo schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:14:
Lol, ik was aan het lezen op fietsforum.. er zijn serieus mensen die overstappen van de Edge 800 naar de 810. Daar kan ik met m'n verstand niet bij eerlijk gezegd..
Daar snap ik ook echt niks van. Toen de 810 uitkwam dacht ik: "er is vast geen 800-bezitter die gaat overstappen" maar ik had het dus nogal mis (zoals vaker). Maar goed, voor de Strava-addicts is de 810 natuurlijk wel interessant want het scheelt je weer aankoppelen.

Totdat je afslagbegeleiding kunt uitzetten is de 810 wat mij betreft een waardeloos product.

[ Voor 8% gewijzigd door havana op 27-06-2013 13:39 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Ik kon 'm voor een leuke regeling krijgen, dus ben in principe 'gratis' op de 810 uitgekomen na de verkoop van mijn 800. Heb er echter nu serieus spijt van. Hoop via dezelfde weg de oude weer te kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
FMS schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:18:
[...]

Goed gevonden die Trek! Snel achteraan gaan zou ik zeggen - dit soort koopjes zijn snel weg op marktplaats.
Ik heb de fiets voor 450 meegenomen (gelijk aan het huidige mp bod) Als ik de oude trappers achterliet en hem even naar het station bracht. Bij de proefrit even langs een fietsende collega gereden en langs de FM (welke Trek verkoopt). En die vonden het ook een zeer mooie prijs. Ik zal morgen wat foto's van mijn nieuwe aanwinst en oude maatje plaatsen voor de geïnteresseerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet verkeerd! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
havana schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:38:
[...]

Daar snap ik ook echt niks van. Toen de 810 uitkwam dacht ik: "er is vast geen 800-bezitter die gaat overstappen" maar ik had het dus nogal mis (zoals vaker). Maar goed, voor de Strava-addicts is de 810 natuurlijk wel interessant want het scheelt je weer aankoppelen.

Totdat je afslagbegeleiding kunt uitzetten is de 810 wat mij betreft een waardeloos product.
Ja precies. Als er nou fundamentele dingen verbeterd waren zoals de schermresolutie bijvoorbeeld.. Maar hij is op dit moment alleen maar slechter dan de 800.

Reden dat ik aan het lezen ben is trouwens omdat ik de aanschaf overweeg. 330 euro voor de Edge 800 bundel. Wel jammer dat hij als bundel niet in zwart/wit verkrijgbaar is. Past beter bij m'n zwart-wit-rood kleurstellingen van de fiets. Heb jij wel een zwart-witte Havana? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
LuPo schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 16:00:
[...]

Reden dat ik aan het lezen ben is trouwens omdat ik de aanschaf overweeg. 330 euro voor de Edge 800 bundel. Wel jammer dat hij als bundel niet in zwart/wit verkrijgbaar is. Past beter bij m'n zwart-wit-rood kleurstellingen van de fiets. Heb jij wel een zwart-witte Havana? :P
Doe je er een zwart, rood of wit hoesje om heen... Overigens snap ik die strategie van Garmin ook niet helemaal. Zwart, wit en rood zijn kleuren die je veel in fietsen ziet, blauw niet of in ieder geval minder. Maak zo'n fietscomputer dan gewoon zwart denk ik dan.

[ Voor 19% gewijzigd door argro op 27-06-2013 17:05 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:32

Pelle

🚴‍♂️

Ik snap het wel, want als je dan een zwart-rode aanbiedt (zoals bij de 500), dan kun je daar 3 tientjes meer voor vragen. Dus ik heb die 3 tientjes extra wel neergelegd, omdat blauw/grijs geen kijk is op een rood/zwarte fiets 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
argro schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 17:03:
[...]
Doe je er een zwart, rood of wit hoesje om heen... Overigens snap ik die strategie van Garmin ook niet helemaal. Zwart, wit en rood zijn kleuren die je veel in fietsen ziet, blauw niet of in ieder geval minder. Maak zo'n fietscomputer dan gewoon zwart denk ik dan.
Dat is wel een goed idee inderdaad. Zo'n siliconen hoesje erbij kopen. ;)

Ik denk dat ze hem zwart-blauw hebben gemaakt vanwege het Garmin Pro Cycling Team.
Pelle schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 17:21:
Ik snap het wel, want als je dan een zwart-rode aanbiedt (zoals bij de 500), dan kun je daar 3 tientjes meer voor vragen. Dus ik heb die 3 tientjes extra wel neergelegd, omdat blauw/grijs geen kijk is op een rood/zwarte fiets 8)7
Dat zal het wel zijn. Geld. :P
De zwart blauwe zit namelijk in een bundel en de zwart witte (die bij meer fietsen past) is alleen los te koop. Als je daar dan een hartslagband en cadanssensor bij koopt ben je 40-50 euro duurder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik heb de zwart/blauwe. Kleur kan ik me niet echt aan storen. Ik vind hem wel lomp groot.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 23:25
Is inderdaad een raar iets dat het dan opeens duurder moet zijn :S

Als ik mijn fiets krijg ga ik eerst de Forerunner 610 gebruiken. later wil ik wel een fietscomputer kopen en dan past de blauwe perfect ;) Fiets is blauw/wit/zwart. Nadeel is alleen dat ik alleen al de snelheid/cadanssensor en HR band heb. Die moet ik dan weer opnieuw kopen omdat die in een bundel zit... :S ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Koop je toch de zwart blauwe bundel? Neem ik de nieuwe hrm en cadanssensor van je over. En dan kan ik de zwart-witte edge 800 los kopen. Iedereen blij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Ik denk dat mijn vriendin me het huis uitsmuit als ik nu een Edge erbij koop ;) Eerst de fiets ophalen en lekker trappen en dan (hoop ik) eind van het jaar ergens een Edge 800/810 (als die goedkoper en stabieler wordt) op te pikken. Mocht je dan nog niks hebben gekocht had ik de deal zo met je gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Haha oke! Ik kijk nog wel even welke ik ga kopen. Het heeft bij mij ook geen haast. Of de zwart-witte voor 270 euro of de zwart blauwe bundel voor 330 euro.
Mocht je de 800 willen kopen aan het einde van het jaar kun je altijd even PM'en. Wellicht heb ik dan nog niets gekocht. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door LuPo op 27-06-2013 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik heb vorig jaar een bundel gekocht met zwart/witte 800 bij één of andere webshop, die deden dat voor 1 of 2 tientjes extra zelf bij elkaar. Als je interesse hebt zou ik ff moeten zoeken in mijn mail waar dat precies was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
TheLemon schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 22:08:
Ik heb vorig jaar een bundel gekocht met zwart/witte 800 bij één of andere webshop, die deden dat voor 1 of 2 tientjes extra zelf bij elkaar. Als je interesse hebt zou ik ff moeten zoeken in mijn mail waar dat precies was.
Laat maar weten waar dat was. Dat is dan ook nog een optie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Gevonden, het was hier: http://www.hartslagmetershop.nl/contents/nl/d1058.html staat er nog steeds op, als je een eind naar beneden scrollt, zie je de bundel staan voor €339,-
Voor €25,- extra doen ze er een zwart.witte Garmin in. Deze optie heb je ook bij de andere bundels zo te zien.
Iemand trouwens tips voor een beschermfolie over het touchscreen? Ik merk dat er al lichte krasjes ontstaan, waarschijnlijk door schurende zandkorreltjes oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
TheLemon schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 11:50:
Gevonden, het was hier: http://www.hartslagmetershop.nl/contents/nl/d1058.html staat er nog steeds op, als je een eind naar beneden scrollt, zie je de bundel staan voor €339,-
Voor €25,- extra doen ze er een zwart.witte Garmin in. Deze optie heb je ook bij de andere bundels zo te zien.
Iemand trouwens tips voor een beschermfolie over het touchscreen? Ik merk dat er al lichte krasjes ontstaan, waarschijnlijk door schurende zandkorreltjes oid.
Thanks ik zal deze site even onthouden. ;)
Ik twijfel wel een beetje of ik de 800 nog zal kopen nu of dat Garmin over een jaartje wellicht met een nieuw exemplaar komt met een stuk betere resolutie. De huidige resolutie is toch wel een beetje uit de tijd eerlijk gezegd.. En om nou te zeggen dat ze zo goedkoop zijn dat je er haast niet omheen kunt. :+ Wat jullie?

[ Voor 5% gewijzigd door LuPo op 28-06-2013 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
LuPo schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 16:56:
[...]

Thanks ik zal deze site even onthouden. ;)
Ik twijfel wel een beetje of ik de 800 nog zal kopen nu of dat Garmin over een jaartje wellicht met een nieuw exemplaar komt met een stuk betere resolutie. De huidige resolutie is toch wel een beetje uit de tijd eerlijk gezegd.. En om nou te zeggen dat ze zo goedkoop zijn dat je er haast niet omheen kunt. :+ Wat jullie?
Met die insteek blijf je wachten. Ik vind de resolutie eerlijk gezegd voor het doel meer dan prima. Natuurlijk, een 3D-film in HD kijken gaat niet op de Garmin, maar een kaartje en wat getallen aflezen gaat meer dan prima. Ik heb qua leesbaarheid meer last van vuil en regen op het scherm, dan van de misschien gebrekkige resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-10-2020
Zojuist 2 voor bladen van TA Zephyr op mijn fiets gemonteerd. Achter heb ik er een Shimano 105 12-25 op en als ketting een Shimano Ultegra 10v. ketting CN-6600.

Nu ben ik de boel aan het afstellen maar ik heb het idee dat de ketting niet goed loopt. Het is alsof de ketting tussen de tandjes gedrukt word ipv soepel erin valt. Ook trilt de ketting als je de pedalen ronddraait. Deze trilling is te voelen in de pedalen. Hoort dit zo bij een nieuw setje of gaat er wat niet goed? Zit er op een ketting ook een linker/rechter kant?

Beetje zoals in dit filmpje na 8:35!

[ Voor 5% gewijzigd door Bertha781 op 28-06-2013 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
TheLemon schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 11:50:
http://www.zagg.com/invis...-covers-skins-shields.php
Deze heb ik, werkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:56
M*rde. Woensdag gecrasht tijdens het verjaardagsfeestje van mijn dochter in een klimbos. Diagnose vandaag; geen breuk in het kuitbeen, wel een scheurtje in mijn kuitspier. Morgenochtend zou ik ik met vier anderen vertrekken naar de Mont Ventoux en omgeving :(

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Das goed balen! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
StevenK schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 20:19:
M*rde. Woensdag gecrasht tijdens het verjaardagsfeestje van mijn dochter in een klimbos. Diagnose vandaag; geen breuk in het kuitbeen, wel een scheurtje in mijn kuitspier. Morgenochtend zou ik ik met vier anderen vertrekken naar de Mont Ventoux en omgeving :(
Wat zuur zeg. Enige prognose hoelang herstel gaat duren?

Ga je helemaal niet meer die kant op of ga je mee voor steun en vermaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 11:41

the_RJ

Banana Hammock!

Ai... das zeker goed balen...

Ik maak eruit op dat je er niet mee kan/mag fietsen? Ik weet niet wat we hier onder een scheurtje verstaan trouwens? Fietsen valt volgens mij wel onder de 'hersteloefeningen' voor een scheurtje in de kuitspier. Het toverwoord is alleen wel 'herstel' en niet heel hard een berg op fietsen ben ik bang...

Tsjee, knap balen... In ieder geval beterschap.

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:11
StevenK schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 20:19:
Als het niet kritisch is zou ik gewoon gaan. Fuck it

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
MrAngry schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 03:24:
[...]

Als het niet kritisch is zou ik gewoon gaan. Fuck it
Dat is precies mijn probleem: ik weet van mezelf dat als ik eenmaal in zo'n klim zit, ik de pijn negeer. En dan weet ik zeker dat ik maanden onder de pannen ben. Juist omdat ik zwaar en sterk ben is de kans dat ik de spier veel verder sloop te groot.
Dan liever deze ene week laten schieten, zodat ik de rest van de zomer wel kan trainen en koersen. Gezien hoe het aanvoelt verwacht ik dat door rustig, onbelast en vlak te fietsen en fysio ik met een week of twee weer kan gaan trainen.

Het is ook zo wat als ik de GoT toertocht in een ploegleiderswagen moet gaan rijden :)
the_RJ schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 22:42:
Ai... das zeker goed balen...

Ik maak eruit op dat je er niet mee kan/mag fietsen? Ik weet niet wat we hier onder een scheurtje verstaan trouwens? Fietsen valt volgens mij wel onder de 'hersteloefeningen' voor een scheurtje in de kuitspier. Het toverwoord is alleen wel 'herstel' en niet heel hard een berg op fietsen ben ik bang...
Precies: toverwoord is 'rustig'. En dat zit toch niet tussen mijn oren en twee of drie keer op één dag de Mont Ventoux op valt er zeker niet onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Wat is de mening van GOT courreurs over schijfremmen op de racefiets? Ik denk dat het voor de mainstream nog niet veel voorkomend zal zijn maar zag dat bianchi al een nieuwe fiets met schijfremmen heeft uitgebracht.

Ook geloof ik dat cavendish SRAM heeft gevraagd om zijn fiets asap met schijfremmen uit te rusten. Dit zou betekenen dat we wellicht vandaag al schijfremmen bij de profs gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:27
Gaat dat dan werken met die smalle bandjes ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:50
Als ik me niet vergis, is op schijfremmen overstappen een dure grap. Als er geen IS nokken op het frame en voorvork zitten, betekent het een nieuw frame en voorvork.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:31
Mag niet van de UCI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 19:24

DjVe

Hatsaflats!

Er zijn best al disc modellen beschikbaar hoor, maar ik zou geen hydraulisch systeem op een racer willen hebben. Ik mis de nauwkeurigheid bij dit soort remmen. De stap naar mechanische schijfremmen vind ik wel een goede! Het spaart de velgen en geeft over het algemeen een meer remkracht en de invloed van weer/zand is gewoon minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik wil morgen gaan trainen bij de Posbank. Iemand een mooi rondje van 20-25km daar, met veel hoogtemeters dat ik dan een keer of 4 á 5 kan fietsen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Eh, ja, kijk eens naar de lusjes die in de GoT toertocht zitten, die kun je achter elkaar door blijven rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

MrAcid schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 12:59:
Ik wil morgen gaan trainen bij de Posbank. Iemand een mooi rondje van 20-25km daar, met veel hoogtemeters dat ik dan een keer of 4 á 5 kan fietsen? :)
Waar stap je op? Toevallig vanuit Utrecht? Ik ga morgen ook die kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
MrAcid schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 12:59:
Kijk eens op http://heuvelsfietsen.nl/Veluwezoom.php, kan je wel een goed rondje van maken lijkt me :-)

Zijpenberg-Zuid en West, Posbank, Holleweg, Lange Juffer zijn allemaal leuk om te doen. De meeste liggen op een rijtje dus makkelijker kan bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een hele mooie lange tocht gemaakt. Goed weer alleen op de terugweg veel wind.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2885/9165936393_54f13b6480.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5547/9168156422_5341632a28.jpg

Veel bochten, en veel klimmen.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7356/9165218965_058c529b0c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5510/9167410810_3c62d9406d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2836/9165185333_dc7a2f7da0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2892/9165175193_85da2cdf1e.jpg

Halverwege even ontbeten in een heel klein dorpje, komt er een hele caravaan fietser binnen rijden die hetzelfde dachten.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3677/9165229847_5c9d9f4e13.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 20:45
Tis even geleden dat ik hier gepost heb. Relatief weinig gefietst, veel blessureleed gehad. Ik ben de draad weer voorzichtig aan het oppakken, met vooral (eigenlijk alleen maar) D1 tempo. Het langste ritje van dit jaar is 2 uur, vorige week heb ik die mijlpaal behaald. Maar ik heb het al eens eerder gepost, ik ruik vrij snel ammoniak als ik langer fiets. Ik heb een weegschaal die meer kan meten dan alleen gewicht. Ook vetpercentage en spiermassa. Er zullen accurater methodes zijn om dat soort waardes te meten, maar het geeft me een indicatie en dat vind ik voldoende.

Mijn spiermassa is langzaam maar zeker aan het afnemen, gemeten over de laatste drie maanden. I.c.m. de regelmaat dat ik ammoniak ruik, baart me dat wel zorgen. Net bijvoorbeeld, heb ik 1 uur en 40 minuten gefietst, gemiddeld hf was 134 (mijn D1 zone begint bij 127). Ik had twee 650 ml bidons bij me, eentje met water een eentje met water + isotone poeder. Een uur voor het fietsen had ik nog een bord met kip, rijst en sperziebonen gegeten. Genoeg energie zou je zeggen. Not, op het eind ruik ik toch weer die penetrante geur. Ik weet nu niet zo goed wat ik moet / kan doen om afbraak van spiermassa tegen te gaan en om de geur van ammoniak te voorkomen. Gelukkig is het niet elke rit raak, maar ik vind wel te vaak. Heeft iemand tips voor me?

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed heb komt er ammoniak vrij bij het verbranden van eiwitten (verzuring), maar ruik je dat zo erg dan? en wat zegt een arts/deskundige hiervan?

Na lang wikken en wegen, en vandaag een x-aantal keren de Garmin recht op de stuur stang te hebben gezet, heb ik toch deze gekocht.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.mos.bikeradar.com/images/news/2012/06/21/1340233916481-1eext8y0ket01-670-75.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Ik weet waar de geur vandaan komt, ik heb er uitgebreid over gelezen. Vandaar ook dat ik het vreemd vind dat ik ammoniak ruik omdat ik volgens mij goed op de voeding / energie inname kijk. Een specialist heb ik nog niet geraadpleegd. Zou dat en diëtist zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
SePtiCTaNk schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 21:05:
Ik weet waar de geur vandaan komt, ik heb er uitgebreid over gelezen. Vandaar ook dat ik het vreemd vind dat ik ammoniak ruik omdat ik volgens mij goed op de voeding / energie inname kijk. Een specialist heb ik nog niet geraadpleegd. Zou dat en diëtist zijn?
Eiwitverbranding betekent dat je ofwel veel minder energiereserves in je lichaam hebt dan je denkt of dat je lichaam er niet aan toe komt het ingenomen voedsel in energie om te zetten. Leg deze vraag eens voor bij Papendal. Ze kunnen daar tegenwoordig heel veel meten, ook op het gebied van voeding en omzetting van die voeding in energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Gisterochtend een lekker rondje Heuvelrug gereden. Zeist - Werkhoven - Langbroek - Leersum - Amerongen - Amerongse Berg - Maarnse Berg - Doorn - Zandafgraving - Austerlitz - Pyramide - Treekerweg - Zeist. Goed voor net geen 80 km.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vannochtend een rondje gefietst die ik had gevonden op Endomondo. Zag er goed uit op zich. Zoetermeer -> Benthuizen -> Boskoop -> Reeuwijk -> Gouda en langs de A12 weer terug naar Zoetermeer, goed voor net geen 50km.

Bij deze wil ik graag Boskoop en Gouda opgeven voor de nieuwe tv-show "So you think you can be a nuclear test site". Dat rondje doen we ook geen tweede keer meer dus. :+

Typisch, bijna het hele stuk tegenwind, maar de benen voelden ook op het einde nog vrij goed. En ja, ik weet dat je niet moet fietsen voor de tijden, maar het is toch wel leuk om op Strava te zien dat je op enkele segmenten een PR hebt neergezet. Dat zat er door de wind helaas niet in. Maar qua afstand en tijd ben ik toch niet heel ontevreden. M'n eerste 50km reed ik in 1:55 en was ik helemaal gesloopt. Nu was het 48,5km in 1:53 en heb ik het gevoel dat er meer ingezeten had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Een vraag van technische aard. Er komt flink wat gekraak uit mijn bottom bracket. Het lijkt dus tijd voor nieuwe lagers. Hoe pak ik dat aan?

Als ik het goed begrijp komen er t.p.v. het bottom bracket 3 onderdelen bij elkaar:
- cups
- lagers
- crank

Is het correct dat ik (waarschijnlijk) alleen de lagers hoef te vervangen? De cups zijn van het type Power Torque 68*42 (BB30 dus). Welke tools heb ik nodig? Ik kom op de Park Tool CBP-3 (cranktrekker) en CBP-5 (Power Torque adapter).

Welke lagers zijn aan te bevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Parktool heeft best veel mooie info online staan, wellicht dat je het hieruit af kan leiden:
http://www.parktool.com/b...-installation-and-removal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Lekker bezig voor het herstel, zowel gisteren als vandaag een lange rit gedaan zonder enige belasting. Gisteren met de wielervereniging, avg HR 105, vandaag alleen avg HR 100. Wel lastig trouwens, heb de Garmin maar op twee velden gezet: HR boven, HR avg onder en elke keer als ik boven de 100 kwam de benen weer stil gehouden.
Ik merk wel dat mijn kuit er goed op reageert. Hij wordt soepeler en ik heb geen enkele pijnreactie. M'n zitvlak snapt er weinig van: vier uur stil zitten zonder echte inspanning lijkt veel zwaarder dan een hele dag stoempen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
MrAngry schreef op zondag 30 juni 2013 @ 18:26:
Parktool heeft best veel mooie info online staan, wellicht dat je het hieruit af kan leiden:
http://www.parktool.com/b...-installation-and-removal
Thanks. Als ik het goed begrijp dan zit de linker lager in de cup en de rechter lager om de as. Om die laatste lager te verwijderen is een vrij specifieke tool nodig (zoiets). Zo'n tool kost al weer circa 100 euro en is ook lastig om zelf te klussen. Wordt dus toch een klusje voor de LBS, zeker omdat ik nog maar 1 vrije zondag heb om het zelf te doen, daarna moet de fiets klaar zijn voor de vakantie naar Italië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Vandaag, net als gisteren, weer een rondje Heuvelrug. De route was nagenoeg gelijk, maar ik heb nu de Amerongse Berg van de moeilijkere noordkant bedwongen. Aldaar was het weer enorm druk, zoals gewoonlijk was er weer een toertocht voor t goede doel bezig.

80 km, 400 hm, 31 km/uur gemiddeld

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 14:20
Ben op zoek naar een fiets voor me zwager. Hij heeft alleen er niet zoveel geld voor over 200-250
wat het dus lastig maakt om iets redelijks te vinden.

Nu vond ik deze fiets. http://www.marktplaats.nl...-batavus-dames-heren.html

Heb nog even gevraagd om hoeveel speed het gaat. Mocht dit bijv. 8 zijn is deze het geld dan waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
  • Laatst online: 07-07 16:42
Leuk Garmin probleempje. Mijn edge 800 lijkt met mijn nieuwe wielen de afstand en snelheid te onderschatten. Ik had me vrijdag uit de naad gefietst op ongeveer het rondje Heuvelrug van Havana, en kwam slechts op 29 km/uur, terwijl dat gevoelsmatig hoger moest liggen. Mijn fietscomputerte gaf ook hogere snelheden tijdens het rijden.

Vandaag een ritje gemaakt naar Oudewater. Op de dijk geeft de fietscomputer windje mee ca 38 km/u, maar de garmin slechts 31 ? Bij lagere tempo's is het verschil kleiner. Thuisgekomen geeft de Garmin in totaal 102.5 km aan. Map ik de route in basecamp: 114 ! Tijdens de rit heb ik nog even naar de wielomtrek gekeken in de Garmin. Ik heb die ingesteld op autocallibratie. Tijdens de rit eerst op 1880, bij thuiskomst op 1973. Mijn fietscompu staat op 2100. Volgens mij staat de Garmin dus veel te laag.

Maar hoe kan dat? Gebruiken jullie ook autocallibratie, of een vast ingestelde omtrek? Ik verdenk uiteraard de sensor / magneetje in mijn achterwiel. Die heb ik daar vorige week in geplaatst, volgens mij dicht genoeg bij de sensor. Met mijn oude achterwiel had ik dit probleem niet.

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 11:41

the_RJ

Banana Hammock!

Even als uitstapje vandaag meegedaan aan de Run Bike Run wedstrijd te Deurningen als fietser bij de duo's. Wedstrijd was 7,4km lopen, 31km fietsen en weer 3,7km lopen. Dit type wedstrijden is eigenlijk zoals triathlons. Bij deze wedstrijd werd stayeren echter wel toegestaan (of gedoogd, dat weet ik niet), dus het fietsdeel is eigenlijk een tijdrit, maar kop over kop mag.

Ik viel in omdat een fietser was uitgevallen bij een goede loper. Dat het een goede loper was bleek wel, hij nam een minuut voorsprong op de nummer 2 en 3 in het eerste loopgedeelte. Ik mocht dus als eerste weg op de fiets. Een idee van de exacte voorsprong en hoe de tegenstand in de wedstrijd lag (of wie het uberhaupt waren) had ik niet, dus ik zat, gezien dat stayeren dus mag, te hinken op twee gedachten. Of vol rijden als een tijdrit, of 95% gaan zodat ik in kan pikken mocht iemand me bijhalen en me meteen ter plaatse willen laten. Voor het tweede gekozen, maar dat was achteraf niet nodig. De nummer 2 en 3 reden een koppeltijdrit, maar zelfs met een beetje inhouden hield ik een ruime voorsprong in stand en zo kon mijn, de toch al snelste loper gebleken, loper weer als eerste weg voor het laatste deel. Dus zowaar, een overwinning.

Afbeeldingslocatie: http://i604.photobucket.com/albums/tt123/vendettahhh/1011940_533699240023342_1819210143_n_zpsa5cd6d56.jpg

Het ging eigenlijk best wel slecht, helemaal niet meer op tijdritten o.i.d. getraind, gisteren maar eens het ligstuurtje weer gemonteerd en halfweg was de houding al heel vervelend om vol te houden. Ondanks dat en de eerste 3/4 tijdrit op 95% te hebben gereden toch nog 41,2 km/h over de 31km gedaan, dat valt opzich niet tegen. De wind stond ook vrij ongunstig voor top-fietstijden.

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:27
Zo vandaag lekker rondje van 140km gefiets.
Op terugweg wel flink last van flinke tegenwind in de duinen, had dus eigenlijk andere kant op moeten beginnen ;)

Waar vullen julie eigenlijk je bidon onderweg bij ?
Aangezien ik alleen fiets en geen slot bij me heb kan ik lastig ergens naar binnen gaan.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Joba schreef op zondag 30 juni 2013 @ 21:44:
Leuk Garmin probleempje. Mijn edge 800 lijkt met mijn nieuwe wielen de afstand en snelheid te onderschatten. Ik had me vrijdag uit de naad gefietst op ongeveer het rondje Heuvelrug van Havana, en kwam slechts op 29 km/uur, terwijl dat gevoelsmatig hoger moest liggen. Mijn fietscomputerte gaf ook hogere snelheden tijdens het rijden.

Vandaag een ritje gemaakt naar Oudewater. Op de dijk geeft de fietscomputer windje mee ca 38 km/u, maar de garmin slechts 31 ? Bij lagere tempo's is het verschil kleiner. Thuisgekomen geeft de Garmin in totaal 102.5 km aan. Map ik de route in basecamp: 114 ! Tijdens de rit heb ik nog even naar de wielomtrek gekeken in de Garmin. Ik heb die ingesteld op autocallibratie. Tijdens de rit eerst op 1880, bij thuiskomst op 1973. Mijn fietscompu staat op 2100. Volgens mij staat de Garmin dus veel te laag.

Maar hoe kan dat? Gebruiken jullie ook autocallibratie, of een vast ingestelde omtrek? Ik verdenk uiteraard de sensor / magneetje in mijn achterwiel. Die heb ik daar vorige week in geplaatst, volgens mij dicht genoeg bij de sensor. Met mijn oude achterwiel had ik dit probleem niet.
Ik heb laatst precies hetzelfde probleem gehad. De wielomtrek gaf hele gekke waarden (die leken op die van jou) en de afstanden klopten niet. Verder had ik er last van dat de auto start/stop de hele tijd aanging. Als ik wielomtrek handmatig op 2100 zette, kreeg ik hele vreemde snelheden.

Ik heb een heleboel dingen geprobeerd.
  • batterij sensor vernieuwen. Eigenlijk dacht ik al dat dit geen oplossing zou zijn want de cadans werd werd goed weergegeven. Het had dan ook geen effect.
  • armpje nóg dichter bij het magneetje zetten, werkte ook niet.
  • sensor van m'n winterfiets overgezet. Werkte één ritje, daarna kwam het probleem terug
  • sensor resetten en opnieuw pairen, werkte ook niet
Uiteindelijk bedacht dat het wel eens aan het magneetje zou kunnen liggen. Het magneetje van m'n winterfiets overgezet en ja hoor: probleem opgelost :) Het zal er aan liggen dat het magneetje z'n kracht verloren heeft denk ik. Volgens Google schijnt dat te kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door havana op 01-07-2013 07:47 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
havana schreef op zondag 30 juni 2013 @ 20:08:
Vandaag, net als gisteren, weer een rondje Heuvelrug. De route was nagenoeg gelijk, maar ik heb nu de Amerongse Berg van de moeilijkere noordkant bedwongen. Aldaar was het weer enorm druk, zoals gewoonlijk was er weer een toertocht voor t goede doel bezig.

80 km, 400 hm, 31 km/uur gemiddeld
Was rond om Amerongen geen beginnen aan, mensen die opeens stoppen om te checken wat er allemaal gebeurt en veel mensen op de step.
Gister met een vriend de fiets in de auto en naar de Trimbaan bij Rhenen. Vanaf daar paar heuveltjes gepakt (Amerongse Berg, Grebbenberg en Paardenveld). Al met al 50km met 26avg en moet zeggen dat ik dit vaker ga doen. Wel erachter gekomen dat er een groot verschil is tussen nu en vorig jaar toen het allemaal een stuk soepeler ging.

@hele amoniak verhaal:
Gezien het feit dat je behoorlijk wat drinkt zou dit het in principe niet kunnen zijn, maar het zou zo kunnen dat je lichaam nog meer verwacht. Ook zou het kunnen zijn dat je teveel eiwit inneemt maar dat is een gok. Check het eens bij je huisarts, die kan je wellicht naar de juiste persoon doorverwijzen.

[ Voor 16% gewijzigd door Griffin op 01-07-2013 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
havana schreef op maandag 01 juli 2013 @ 07:43:
[...]

Uiteindelijk bedacht dat het wel eens aan het magneetje zou kunnen liggen. Het magneetje van m'n winterfiets overgezet en ja hoor: probleem opgelost :) Het zal er aan liggen dat het magneetje z'n kracht verloren heeft denk ik. Volgens Google schijnt dat te kunnen.
Of het magneetje zit net niet dicht genoeg bij de sensor. Als het wiel dan een beetje zijwaarts beweegt, dan mist de sensor hem. Gevolg is dat de sensor lang niet alle omwentelingen meetelt en je dus hele rare snelheden krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Je moet wel lezen hè.
armpje nóg dichter bij het magneetje zetten, werkte ook niet.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 09:54
argro schreef op zondag 30 juni 2013 @ 18:15:
Een vraag van technische aard. Er komt flink wat gekraak uit mijn bottom bracket. Het lijkt dus tijd voor nieuwe lagers. Hoe pak ik dat aan?

Als ik het goed begrijp komen er t.p.v. het bottom bracket 3 onderdelen bij elkaar:
- cups
- lagers
- crank

Is het correct dat ik (waarschijnlijk) alleen de lagers hoef te vervangen? De cups zijn van het type Power Torque 68*42 (BB30 dus). Welke tools heb ik nodig? Ik kom op de Park Tool CBP-3 (cranktrekker) en CBP-5 (Power Torque adapter).

Welke lagers zijn aan te bevelen?
Ik zit met het zelfde. Dacht dat de kraak bij mij uit het zadel kwam, maar blijkt toch ergens anders vandaan te komen. Verdenk nu de crank of bottom bracket.
Weet alleen niet of ik het zelf aan durf.. :p

Heb je al goede documentatie/video's weten te vinden?

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Heb ik gedaan. Een magneet heeft kracht, of niet. Niet soms. Dus als het armpje de magneet niet in alle omwentelingen ziet, dan ligt dat niet aan een pulserende kracht (omdat dat niet kan), maar aan een variabele afstand, veroorzaakt door een zijwaartse beweging van het wiel. Het armpje moet dan dus nog dichter bij de magneet. In jouw geval was nog dichter dus blijkbaar niet dicht genoeg. Overigens wordt het dan inderdaad wel tijd voor een nieuwe magneet. Als het nodig is om de sensor nagenoeg tegen de magneet aan te zetten, dan is dat niet goed.

[ Voor 19% gewijzigd door argro op 01-07-2013 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Beetje een academische discussie, want dichterbij kon niet. Want dan kwam de magneet tegen het armpje aan tijdens het fietsen. Maar ik snap het punt wel.

[ Voor 9% gewijzigd door havana op 01-07-2013 08:18 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
TheCrius schreef op maandag 01 juli 2013 @ 08:14:
[...]

Ik zit met het zelfde. Dacht dat de kraak bij mij uit het zadel kwam, maar blijkt toch ergens anders vandaan te komen. Verdenk nu de crank of bottom bracket.
Weet alleen niet of ik het zelf aan durf.. :p

Heb je al goede documentatie/video's weten te vinden?
Ja, op de site van Park Tool diverse goede video's gezien. Conclusie was dat er een aantal specifieke tools nodig zijn. Tools waarmee ik dan mijn fiets kan servicen, maar die van mijn vriendin weer niet. Ook kan ik die tools bij een nieuwe fiets waarschijnlijk ook bij het grofvuil doen. Dit alles vanwege het ontbreken van een standaard op dat gebied. Ieder merk verzint ieder jaar weer iets nieuws lijkt het wel. Al met al heb je dus drie opties:
- naar de LBS
- dure tools kopen
- tools zelf klussen
Ik ga voor optie 1. Optie 2 is niet rendabel en voor optie 3 heb ik geen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Griffin schreef op maandag 01 juli 2013 @ 07:56:
[...]
Was rond om Amerongen geen beginnen aan, mensen die opeens stoppen om te checken wat er allemaal gebeurt en veel mensen op de step.
Die lui op die steps heb ik ook gezien, wat is DAT nu weer :?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
havana schreef op maandag 01 juli 2013 @ 08:22:
[...]

Die lui op die steps heb ik ook gezien, wat is DAT nu weer :?
Iets van een heuvelen tocht op de step tegen kanker, zeg maar Alpe du'Zes in het klein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
havana schreef op maandag 01 juli 2013 @ 08:18:
Beetje een academische discussie, want dichterbij kon niet. Want dan kwam de magneet tegen het armpje aan tijdens het fietsen. Maar ik snap het punt wel.
OK, nieuw magneetje halen dus. Maar wat ik wel vreemd vind is dat dan bij de autocallibratie de waarde voor de wielomtrek te laag wordt ipv te hoog? Blijkbaar raakt hij dusdanig in de war van de GPS-snelheid en het foutieve toerental van het achterwiel dat ie er niets meer van kan bakken. En vreemd dat de garmin dus de totale afstand van de rit berekent aan de hand van de snelheid maal tijd. Ik had verwacht dat het de afstand via de GPS-coordinaten zou berekenen.

Wat wel leuk is is dan dat ik mijn rit gisteren niet 102.5 km in 3h40 (27.8 km/u) maar 114 km in 3h40 was (31.0 km/u). Dan heb ik weer een zelfopgelegde target voor dit jaar (100 km met >30 km.u) met verve gehaald *O*

(nu nog de eyserbosweg zonder afstappen na debacle vorig jaar, en een klim met > 300 hm, en nog wat totale afstanden in 2013)
SePtiCTaNk schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 20:21:
...

Mijn spiermassa is langzaam maar zeker aan het afnemen, gemeten over de laatste drie maanden. I.c.m. de regelmaat dat ik ammoniak ruik, baart me dat wel zorgen. Net bijvoorbeeld, heb ik 1 uur en 40 minuten gefietst, gemiddeld hf was 134 (mijn D1 zone begint bij 127). Ik had twee 650 ml bidons bij me, eentje met water een eentje met water + isotone poeder. Een uur voor het fietsen had ik nog een bord met kip, rijst en sperziebonen gegeten. Genoeg energie zou je zeggen. Not, op het eind ruik ik toch weer die penetrante geur. Ik weet nu niet zo goed wat ik moet / kan doen om afbraak van spiermassa tegen te gaan en om de geur van ammoniak te voorkomen. Gelukkig is het niet elke rit raak, maar ik vind wel te vaak. Heeft iemand tips voor me?
Die maaltijd zet natuurlijk geen zoden aan de dijk: heel vet- en eiwitrijk en voordat dat verteerd was was je waarschijnlijk al weer terug. Zetmeel / suikers verteren veel sneller. Als je een zetmeel rijke maaltijd (pasta / aardappels) een uur voor het fietsen had genomen dan zou je daar wel tijdens de rit wel profijt van moeten hebben gekregen.

Wat is je BMI / vetpercentage ? Is die laag? Ik zou met dit verhaal zeker een goede specialist zoeken.

[ Voor 37% gewijzigd door Joba op 01-07-2013 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
De sensor is altijd dominant over GPS en dat is ook logisch want een sensor (mits ie goed werkt en goed afgesteld staat) is nauwkeuriger dan GPS. Zodra je bijvoorbeeld een tunner pakt of onder bladerdek rijdt is een GPS minder nauwkeurig. Ook bij zeer lage snelheden (en zelfs stil staan) is een GPS onnauwkeurig.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24
Afgelopen zaterdag de Giant Tour Ride gereden... Niet heel bijzonder en eenmalige deelname. ;)

Eerst je startspullen ophalen bij de start (Giant Experience), wat resulteerde in een rij van 20 minuten. Dan zit je opgescheept met een Bidon en een shirt. Bidon maar geweigerd en shirt achterin mijn eigen shirt. Zou handiger zijn om die zaken na afloop te geven ipv de start.

Vervolgens begonnen aan de 140 kilometer. De eerste 20 kilometer was een beetje doorharken door Amsterdam West en Sloterdijk. Een fietsmaatje gevonden waarmee ik de rest van de dag heb gefietst. Vervolgens naar IJmuiden en Haarlem richting het Kopje van Bloemendaal dacht ik, maar daar gingen we gewoon langs... Onbegrijpelijk. Daarna lekker windje mee naar Zandvoort en door de duinen, wat een heerlijk stuk is dat dan. Na de duinen werd het een lange saaie rit door het groene hart, een beetje vergelijkbaar met de Boretti van dit jaar. Ik snap niet waarom ze er voor kiezen om hier doorheen te fietsen, het is gewoon te saai voor woorden.

Uiteindelijk weer terug in Amsterdam.. 140 kilometer achter de rug met een gemiddelde van 32.9 km/u. Echt flink doorgetrapt, dit was aan het eind ook wel te merken.. Voor het eerst was ik behoorlijk kapot aan het eind van de rit.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
Dat gesodemieter met shirt en bidon bij de start hadden ze ook bij de Classico Boretti, debiel! Ik begrijp best dat ze het leuk vinden dat je met hun bidon en shirt fietst, maar geef dat ten eerste van te voren goed aan en zorg ook dat je die bidon kan vullen! Ik ga natuurlijk niet met een lege bidon rondfietsen ... Gewoon aan de finish uitdelen, is dat nou zo moeilijk?

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

argro schreef op maandag 01 juli 2013 @ 08:19:
[...]
Ja, op de site van Park Tool diverse goede video's gezien. Conclusie was dat er een aantal specifieke tools nodig zijn. Tools waarmee ik dan mijn fiets kan servicen, maar die van mijn vriendin weer niet. Ook kan ik die tools bij een nieuwe fiets waarschijnlijk ook bij het grofvuil doen. Dit alles vanwege het ontbreken van een standaard op dat gebied. Ieder merk verzint ieder jaar weer iets nieuws lijkt het wel. Al met al heb je dus drie opties:
- naar de LBS
- dure tools kopen
- tools zelf klussen
Ik ga voor optie 1. Optie 2 is niet rendabel en voor optie 3 heb ik geen tijd.
Ik ben mijn Ultra Torque BB inmiddels wel zat (soort gelijk systeem als Power Torque). In drie jaar tijd heb ik drie keer de lagers moeten vervangen, althans, iedere keer vervang ik de crank zelf omdat het of gepaard gaat met de noodzaak om ook de bladen te vervangen, omdat het dan goedkoper is, of omdat ik van compact naar gewoon, of naar kortere crankarmen ging. Maar het systeem van de lagers is mij te kwetsbaar, vooral bij veel slecht weer trap je de boel snel kappot. Ik overweeg om dit keer een ouderwetse vierkante as aan te schroeven.

Gisteren dus richting de Veluwe gereden. Ik vond het verassend rustig op de weg. 185km. Was pas rond 21:30 uur uitgespeeld daar en moest nog 60km terug naar Utrecht rijden... :P Gemiddeld 26km/h of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:46

vliegnerd

Nintendo fan.

Gisteren na een knieblessure (IT band: duidelijk overbelasting door toename van fietskilometers i.c.m. hardlopen) eindelijk weer eens op de fiets gezeten.

Na een maandje rust heb ik een week of vier hardgelopen zonder kniepijn. Dus tijd om weer te fietsen. Geprobeerd om een uurtje te fietsen, maar ik was weer eens dom en heb bijna anderhalf uur gefietst. Wel echt rustig in D1: http://app.strava.com/activities/63872072

Helaas na het fietsen, maar vooral vanmorgen alweer pijn aan mijn linker knie. Ditmaal geen ITband (althans niet op deze plek, dat was direct aan de buitenzijde knie ter hoogte van knieschijf en net eronder), maar net lager:

Even een beetje zelf dokteren: De pijn zit nu (zoals in de foto, lager, onder het bobbeltje van de fibula naar beneden, dus een pees van kuit naar bovenkant fibula).

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2vwh9x0.jpg

Heeft iemand ervaring met deze blessure?
Ik denk aan zadel net te hoog. Dat schijnt een typische "linkerknie" blessure op te leveren. (Zie steve hogg: http://www.stevehoggbikef...ikefit/2011/11/knee-pain/). Overstrekken van links omdat rechts naar beneden zakt vanwege een te hoog zadel.
Ik heb mijn zadel een paar maanden geleden hoger gezet ivm knieschijf pijn. En daarna had ik al wat hamstringpijn in mijn linker knieholte.

Enfin... Dom dom dom dat ik toch weer te hard van gestapel fietst ben. Maar ik vermoed toch ook wel wat "mechanische" problemen dwz fietsafstelling. Ik rij trouwens met SPD pedalen zodat mij knieen vrij veel bewegingsruimte hebben. Tips?

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 17:05
Heb je al eens met andere schoenen geprobeerd te fietsen? Het kan ook in de schoenen (zool) zitten?

Of het zijn de pedalen, ik ben van Time iClic naar SPD gegaan omdat ik last bleef hebben van mijn rechterknie en echt niet meer wist wat ik moest doen. Heeft bij mij zeer goed geholpen. Je kan altijd even mijn Time's proberen bijvoorbeeld, om te zien of dat verschil maakt. Ik gebruik ze toch niet meer :p.

[ Voor 6% gewijzigd door Roet op 01-07-2013 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Dit weekend weer richting m'n ouders gegaan, dus zaterdag 92km, zondag 88km. Was niet al te fit (vrijdag & zaterdag avond iets teveel gezopen), dus het gemiddelde kwam beide keren maar net boven de 30. Vooral zondag was dat niet best, aangezien ik 88km wind mee had...

Strava voor Android lijkt er een bugje bij te hebben, bij mij crashte hij nu ook bij het unlocken, gelukkig onthoudt hij je data wel, maar m'n rit is nu wel in tweeën geknipt.

Zaterdag:
http://app.strava.com/activities/63562953
http://app.strava.com/activities/63573669

Zondag:
http://app.strava.com/activities/63806987

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:46

vliegnerd

Nintendo fan.

Roet schreef op maandag 01 juli 2013 @ 09:59:
Heb je al eens met andere schoenen geprobeerd te fietsen? Het kan ook in de schoenen (zool) zitten?

Je kan altijd even mijn Time's proberen bijvoorbeeld, om te zien of dat verschil maakt. Ik gebruik ze toch niet meer :p.
Fijn! :)

Ik zit nog even te puzzelen. Maar ik stuur je binnenkort een DM.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 09:15
@septictank. Drinken alleen is niet voldoende. Neem een koek mee of zoiets dat je na een uur oppeuzelt. De één kan twee uur zonder eten, anderen moeten na 1 uur al wat eten.
Normaal verbrand je vet (langzaam) en koolhydraten (snel). Eens die koolhydraten op zijn, na dus 1.5uur, kan je lichaam niet genoeg energie halen uit de vetten en heb je ind eiwitverbranding met ammoniakgeur als gevolg.
Gewoon elk uur een koek, rijsttaartje, ... eten om terug wat koolhydraten binnen te krijgen. Dan zou het probleem moeten overgaan. Indien niet, dan zou ik toch ook eens bij een sportdokter gaan horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:27
Ik ben nog aan het bijlezen, maar wat me opvalt is dat een aantal mensen klagen over slechte werkende hartslag banden (voornamelijk garmin)
Bij mij werkt het volgende: gebruik nu een polar band en nat maken en als het niet warm genoeg is om veel te zweten gebruik ik Sparker Spectra Electrode gel (tip van dcrainmaker) in plaats van natmaken.

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 09:54
Polar band werkt ook voor mij stuk beter. Gewoon de garmin sensor er op klikken. Gebruik overigens gewoon wat speeksel.

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Als ik die Garmin band (zoals ze zelf ook aanraden) na ieder ritje even in een bakje lauw water met wat afwas-middel leg, en voor het fietsen gewoon even nat maak, dan heb ik er nooit problemen mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Gebruik sinds kort de Decathlon ANT+ band. Kost 35 euro en werkt perfect.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
TheCrius schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:41:
Polar band werkt ook voor mij stuk beter. Gewoon de garmin sensor er op klikken. Gebruik overigens gewoon wat speeksel.
Doe ik ook. Laatst was ik dat vergeten en dacht ik dat even al fietsend te doen. Bedacht me net op tijd dat dat voor medeweggebruikers wel een beetje vreemd uit zou kunnen zien :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Garmin heeft een nieuwe band uitgebracht, die heb ik net binnengekregen. Deze heeft shielding op de sensoren zitten en nog een 3e sensor aan de zijkant van je lichaam (als aarding?).
Ik heb 1 shirt dat altijd rare hartslagwaardes geeft en dat was gisteren in ieder geval niet het geval.

http://www.amazon.com/Gar...nitor-Strap/dp/B00BI9X1QM Kan wel foto's maken vanavond voor de liefhebber.

Edit: 2e plaatje is nog van de oude strap. Zal eens foto's maken want ik zie hem nog weinig/niet online staan.

[ Voor 12% gewijzigd door I-King op 01-07-2013 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
*zucht*
Net even met Dupree gesproken over mijn offerte (of eigenlijk het gebrek aan). De beste man is sinds het ontslaan van een jattende medewerker erg druk. wil ik best begrip voor hebben, maar mijn geduld begint toch wel een beetje op te raken (wacht sinds vorige week zaterdag op een offerte).

Hij beloofde zijn uiterste best te doen, hoop maar dat het snel genoeg is.... anders ga ik toch kijken voor ergens anders.

Voel me anders best wel lullig om na zon uitgebreide opmeet sessie ergens anders naar toe te gaan

[ Voor 10% gewijzigd door cybermans op 01-07-2013 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Offerte al binnen anderhalve week bij Dupree is een utopie. Het is een beste man, met heel veel kennis, kunde en passie voor zijn vak, maar als je bij hem een fiets wilt kopen moet je er echt een paar maanden voor uittrekken. En dan veel bellen en langsgaan. Ontslagen medewerkers, kinderen die briefjes kwijtmaken, computers die crashen, neem die excuses niet al te serieus.

Ik zou denk ik rond september/oktober bij hem langsgaan, dan loopt het toeristenseizoen op zijn einde. Dan heb je de meeste kans op een nieuwe fiets voor het nieuwe seizoen.

Als je eenmaal die fiets bij hem hebt kunnen kopen, dan heb je volgens mij wel een perfect opgemeten fiets en topservice daarna. Je kan er 24/7 terecht en vaak rekent hij niets voor aanpassingen of herstelwerk, in het kader van garantie/service after sales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
Hmmmmmmz

Probleem is wat doe ik in de tussentijd? Nu geen fiets. Werd net nog bericht over een 2012 caad10 dura ace voor 2k. Nu is dat eigenlijk 500 over budget... Zucht... This aint helping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Bij Vos staat de CAAD10 met 105/FSA voor 1100 nogwat. Da's echt een beste prijs hoor, met zo'n prijs houd je nog wat over voor een paar deftige wielen.... Je moet wel weten wat je koopt bij Vos!

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Laten we vooral die halve schoft van een Vos niet gaan aanraden. Dat is waarschijnlijk de slechtste fietsenboer van het land (en idd een vd goedkoopste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
havana schreef op maandag 01 juli 2013 @ 18:13:
Bij Vos staat de CAAD10 met 105/FSA voor 1100 nogwat. Da's echt een beste prijs hoor, met zo'n prijs houd je nog wat over voor een paar deftige wielen.... Je moet wel weten wat je koopt bij Vos!
Staat er een CAAD10 of staat er een frame met CAAD10 stickers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

2012 overjarig (dus nieuw/ongebruikt) Caad10 Dura Ace is wel erg mooi en geen slechte prijs. Jammer dat het 10 speed Dura Ace is (toch?), maar wel in mijn ogen de mooiste kleurstelling van het frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Lointje schreef op maandag 01 juli 2013 @ 11:56:
@septictank. Drinken alleen is niet voldoende. Neem een koek mee of zoiets dat je na een uur oppeuzelt. De één kan twee uur zonder eten, anderen moeten na 1 uur al wat eten.
Normaal verbrand je vet (langzaam) en koolhydraten (snel). Eens die koolhydraten op zijn, na dus 1.5uur, kan je lichaam niet genoeg energie halen uit de vetten en heb je ind eiwitverbranding met ammoniakgeur als gevolg.
Gewoon elk uur een koek, rijsttaartje, ... eten om terug wat koolhydraten binnen te krijgen. Dan zou het probleem moeten overgaan. Indien niet, dan zou ik toch ook eens bij een sportdokter gaan horen.
Joba schreef op maandag 01 juli 2013 @ 09:21:
[...]
Die maaltijd zet natuurlijk geen zoden aan de dijk: heel vet- en eiwitrijk en voordat dat verteerd was was je waarschijnlijk al weer terug. Zetmeel / suikers verteren veel sneller. Als je een zetmeel rijke maaltijd (pasta / aardappels) een uur voor het fietsen had genomen dan zou je daar wel tijdens de rit wel profijt van moeten hebben gekregen.

Wat is je BMI / vetpercentage ? Is die laag? Ik zou met dit verhaal zeker een goede specialist zoeken.
Bonen en rijst zitten wel veel koolhydraten in. Kip nam ik vanwege het licht verteerbare. Ik ben 1.78 en weeg 66kg, mijn BMI is 20,8, vetpercentage 14,9%. Ik ben wel wat aangekomen de afgelopen maanden, wat vooral terug te vinden is in het vetpercentage (vorig jaar was dat 8,9% en 60 kg).

Ik heb vandaag iets eerder gegeten, verder vóór het fietsen en extra koek mee voor onderweg. Nauwelijks last van ammoniak geur. Wel vreemd, want vorig jaar heb ik D1 ritten gereden op nuchtere maag met alleen water bij waarbij ik geen ammoniak geur rook.

Als het extra eten onderweg geen verandering biedt, ga ik toch eens bij de huisarts langs voor een verwijzing naar een diëtist. Vind ik een eenvoudigere weg (en goedkoper) dan naar Papendal (al snap ik dat ik op Papendal wel goede hulp zou kunnen krijgen, maar daar heb ik nu simpelweg het geld niet voor (over)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had vanmiddag een proefritje voor een Focus Variado Expert met een Ultegra groep, met in mijn achterhoofd dat ik dan voor GoT meet een grote mensen fiets met versnellingen en zo zou hebben. (fixed4lyfe yo) Knalt er tijdens de proefrit een motor tegen me op (een beetje een rare crash en niet 100% schuld aan de motor, maar mijn insziens wel de hoofdmoot) en nu ligt en de fiets aan diggelen en ik kon het natuurlijk niet maken de fiets vervolgens niet te kopen omdat hij niet zo beviel. :+ En zijn alletwee mijn knieën naar de klote, dus tenzij ik gigantisch herstel en dat frame even met een rolletje duct tape fix ga ik er niet bij kunnen zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KgIoDNgl.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2013 22:42 . Reden: Link plaatje kaput ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Wacht ff, dus je hebt die fiets gekocht terwijl hij aan barrels ligt? Als hij nieuw was, van een winkel is dat het risico van de winkelier en als het tweedehands was, dan kun je het toch via je WA verzekering regelen?
Met dit frame kun je echt niets meer.
Pagina: 1 ... 83 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.