* Pelle heeft vandaag ook de JJC 150 gereden (die eigenlijk 158 was)
Ik had een vriend mee gevraagd, die op zijn beurt ook weer mensen mee had gevraagd, en die ook nog weer iemand mee brachten, dus uiteindelijk waren we met een groepje van 6. Ik had graag vroeg willen starten (uurtje of 08.00), maar door gedoe met een fietsendrager van degene waar ik mee mee zou rijden, moest ik toch weer terug naar huis om eigen auto en fietsendrager te halen.
Vervolgens waren 3 van de 6 veeeel te laat, en daarom reden we pas 09.15 weg. De eerste 50km ging prima, maar toen begonnen er toch al wel een paar te mekkeren over het tempo. Dat lag helemaal niet hoog (28 gemiddeld, met een heel rustig begin), maar ik vermoed dat het iets met de nacht van 4 uur te maken had. Ik zelf had ook maar 4,5 uur gemaakt, maar ik voelde me uitstekend.
Omdat we samen uit, samen thuis hadden afgesproken heb ik het allemaal maar vrij rustig aan gedaan. Heel veel kopwerk voor het groepje verricht, en verreweg de sterkste op alle klimmetjes. De meeste klimmetjes trok ik ook wel aardig door overigens, en ondanks mijn onbekendheid op het terrein en zeer beperkte klimervaring reed ik sowieso veel mensen hard voorbij.
Met de vorm zat het dus wel goed

Door de trage groep en de 4 pauzes van 20 minuten bij elke verzorgingspost kwamen we pas 16.30 weer aan. Flink wat regen gepakt onderweg, en ik moet zeggen dat ik dat toch vrij spannend vond soms tijdens de afdalingen, zeker die met wat scherpere bochten.
Verder heb ik vooral genoten van de prachtige omgeving; de heides en bossen, de Posbank, en de klimmetjes in Doorwerth bijvoorbeeld. Italiaanseweg was echt leuk; iedereen zat daar echt helemaal stuk en ik raapte ze 1 voor 1 op, lekker gevoel is dat

Ook de
Lange Juffer Schaapsallee (wat een mooi fietspad!) en de de Zijpenberg-Zuid vond ik zeer de moeite waard. Het is allemaal een stuk boeiender dan de dijkjes en polders die ik normaal gesproken moet verteren.
Organisatie vond ik uitstekend overigens. Enige wat ik als minpunt zou kunnen noemen, was dat de route voor een vrij fors gedeelte door de bebouwde kom van Arnhem ging. Desalniettemin: topdag gehad. Niet zo hard gereden als ik had gewild, maar dat ga ik nog wel een keer inhalen. Heb nu al zin in de GoT fietsmeet, die voor een groot gedeelte hetzelfde terrein pakt
http://app.strava.com/activities/62114592