Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 103 Laatste
Acties:
  • 426.023 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-10-2020
Ik ben bang dat ik een waardeloos systeem heb. Aan de achterkant zitten ringen die meedraaien en hierin zitten gleuven. Ook zittende boel zo vast dat ik er amper beweging in krijg.

Zoals hier te zien na 1:50.

Mag aan mij liggen maar kan de 39t compact niet vinden. Dan maar een TA bestellen.

[ Voor 32% gewijzigd door Bertha781 op 14-06-2013 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

havana schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 07:31:
Ik heb nog steeds niet gevonden waar het #hm staat bij Garmin Connect. Lijkt me toch vrij cruciaal in die omgeving.
Hoogtemeters bedoel je?
Ga zelf gewoon relaxt fietsen, boeit me niet echt waar ik langs fiets. In de Jura heb je best wel veel variatie, echter zijn de bregen allen oostelijk. 50km vanaf de camping, dus hoger dan 1200m kom ik niet. :+
Heb getracht een aantal klim klussen te maken maar kom dan als snel op 100km+, vind 3 a 4 uurtjes ook wel prima met zo'n kleine op de camping. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
Iemand nog tips voor tool sets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Bertha781 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 19:35:
Ik ben bang dat ik een waardeloos systeem heb. Aan de achterkant zitten ringen die meedraaien en hierin zitten gleuven. Ook zittende boel zo vast dat ik er amper beweging in krijg.

Mag aan mij liggen maar kan de 39t compact niet vinden. Dan maar een TA bestellen.
Shimano heeft ook geen 39t compact (behalve de niet compatible 4-bolt 110bcd Dura Ace 11 speed en binnenkort ook Ultegra 11speed bladen). Shimano doet 'clean', dus 34t voor een compact, 39t voor een double (en okee, 42t voor tijdrit-configuraties in de dura-ace 10speed E-serie bladen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
Kippenijzer schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 20:02:
[...]

Shimano heeft ook geen 39t compact (behalve de niet compatible 4-bolt 110bcd Dura Ace 11 speed en binnenkort ook Ultegra 11speed bladen). Shimano doet 'clean', dus 34t voor een compact, 39t voor een double (en okee, 42t voor tijdrit-configuraties in de dura-ace 10speed E-serie bladen)
Dank heren TA it is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:12

DjVe

Hatsaflats!

Bertha781 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 19:35:

Die kan je toch met een schroevendraaier of dat tooltje tegenhouden? Het hoort vrij stak te zitten, zeker omdat er nogal wat kracht op staat. Ik wist overigens niet eens waar dat tooltje voor was...hij ligt al 2 jaar ongebruikt in de la :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
Dit setje lijkt mij wel wat. Mis ik dan nog dingen? Zal dat ding in de deksel rechts de tool zijn om de boutjes aan de achterkant tegen te houden.

[ Voor 20% gewijzigd door Bertha781 op 14-06-2013 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:22
Bertha781 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 20:22:
Dit setje lijkt mij wel wat. Mis ik dan nog dingen? Zal dat ding in de deksel rechts de tool zijn om de boutjes aan de achterkant tegen te houden.
Ik zou de tools los kopen. Volgens mij is dat goedkoper en dan koop je alleen de gereedschap die je nodig bent.

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Ik heb tot mijn spijt toch een te grote Castelli Leggero jacket gekocht in de maat L. Blijkbaar toch aardig wat afgevallen in de afgelopen maanden dat ik aan de paleo zit (8 KG) en dat ben ik nog niet helemaal gewend.Iemand interesse in het over kopen? Hij is 2 keer gebruikt maar flappert nogal in de wind bij mij. Irritant dus. Eventueel kan je langs komen, omgeving Rotterdam.

[ Voor 7% gewijzigd door Graham op 14-06-2013 21:56 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
Hielko schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:29:
[...]

14 juli kan ik waarschijnlijk ook wel mee :)
14e komt mij ook uit, zal zo busybee even invullen.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:32

Pelle

🚴‍♂️

Graham schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 21:55:
Ik heb tot mijn spijt toch een te grote Castelli Leggero jacket gekocht in de maat L. Blijkbaar toch aardig wat afgevallen in de afgelopen maanden dat ik aan de paleo zit (8 KG) en dat ben ik nog niet helemaal gewend.Iemand interesse in het over kopen? Hij is 2 keer gebruikt maar flappert nogal in de wind bij mij. Irritant dus. Eventueel kan je langs komen, omgeving Rotterdam.
Hoe lang/breed ben je? Ik weet dat Castelli klein valt, maar ik heb het nog nooit gepast. Heb normaal M en jan van sommig spul mogelijk zelfs S hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 21:27
Is best duur, als je de nodige dingen los koopt ben je waarschijnlijk goedkoper uit. Die tool voor de boutjes tegen te houden kost maar twee euro. Met een mes lukt t ook, als je een zwiepert geeft met de inbus draait ie wel vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
+1 voor los kopen.

BBB, Tacx, Pedros maken prima gereedschap dat niet al teveel kost. Zo'n tooltje om een kettingbladboutje tegen te houden heeft iedere FM met een BBB-rek wel liggen. Ik zou echter gewoon de boutjes vervangen door boutjes die aan weerzijden inbus of liever nog torx zijn. Ook die heeft BBB in het assortiment. Neem wel even een boutje mee, om te checken of de maat goed is. Er zijn namelijk nogal wat maten.

Qua binnenbladen zijn TA en Stronglight prima. TA is simpel te bestellen via Salden. Stronglight via Carbonfreaks.nl of Bike24.net.

Ik heb overigens gisteren na het werk nog even lekker een rondje gefietst. Het werd een training van 80 km met D3 blokken van respectievelijk 5-10-15-15-10-5 minuten, steed op 80 rpm. Tussendoor steeds 10 minuten rust op 100 rpm. Kwam uit op 31 km/uur gemiddeld. Vooral de switch van 80 rpm > 100 rpm vond ik erg zwaar.

[ Voor 72% gewijzigd door havana op 15-06-2013 07:21 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Pelle schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 00:10:
[...]

Hoe lang/breed ben je? Ik weet dat Castelli klein valt, maar ik heb het nog nooit gepast. Heb normaal M en jan van sommig spul mogelijk zelfs S hebben.
Dan valt het bij jou zeker te groot. Volgens dit heb ik nu M http://www.trentinobikewe...stelli-maattabel-2012.jpg

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik zou een iets goedkoper setje kopen zoals:

http://www.rose.nl/artike...-all2gether-ii/aid:228724

Kwaliteit is best aardig, maar je moet er niet te veel van verwachten. Gaat er iets kapot, dan koop je per stuk gewoon een betere uitvoering. Heb je toch al je gereedschap en na verloop van tijd heb je je meest gebruikte spul ook op orde :)

Deze is overigens ook interessant:

http://www.rose.nl/artike...-all2gether-xl/aid:228728

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaot
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:01
Gisteren een berg gaan beklimmen:
http://app.strava.com/activities/60345288

Tijdens de beklimming vraag ik me altijd af waarom ik eraan begonnen ben, maar het gevoel achteraf is geweldig. Ik ben er over aan het twijfelen om te veranderen naar een 52/36 compact. Ik zou immers graag ook Bola del mundo proberen te beklimmen, maar ik geloof nooit dat ik daar boven ga geraken met mijn 39 en gebrek aan klimtalent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Een 52 heb je niet nodig, kun je net zo goed een 50 nemen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaot
Wel... het probleem is dat ik een persoonlijke afkeer ben van 11 en 12 tandwielen in de cassette. Ik rij liefst met een 13-25 rond om de 18 niet te moeten missen, en dan is een 52 toch wel nodig voor de afdalingen. Vanwege mijn persoonlijke voorkeuren is mijn bergcassette ook een zeer vreemde 13-15-16-17-19-21-23-25-27-29.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Wat nu (met een 39) de 18 is, is met een 36 een 17 (eigenlijk een 16 komma nogwat). Het aanbidden van die 18 snap ik niet zo. Op forum.fiets.nl is men er ook lyrisch over, maar een 18 alleen zegt niets. Het gaat om de verhouding tussen voor en achter.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
Ik denk dat ik toch voor een gereedschap set ga. Wat moet waar op qwa locktide en smeermiddel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
argro schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 22:11:
Wat nu (met een 39) de 18 is, is met een 36 een 17 (eigenlijk een 16 komma nogwat). Het aanbidden van die 18 snap ik niet zo. Op forum.fiets.nl is men er ook lyrisch over, maar een 18 alleen zegt niets. Het gaat om de verhouding tussen voor en achter.
Het gaat niet zozeer om het specifieke verzet (39x18 o.i.d.), alswel dat je zonder 18 een gat hebt op een plek in de cassette waar je vaak rijdt op het vlakke.

Verder ben ik het wel met je eens trouwens.

Over cassettes gesproken, kreeg gisteren mijn Miche 12-29 binnen. Ik wilde eigenlijk een 13-29, maar een 13 past niet op mijn frame. Dus het werd een 12-29. Ik wilde per se een 16, en dat is ten koste gegaan van de 13. Die gebruik je eigenlijk toch niet op zo'n cassette: 50x13 trap je nooit, want als je bijtrapt dan doe je dat op 50x12. 34x13 trap ik ook nooit, want dan heb je ene klote kettinglijn.

12-14-15-16-17-19-21-23-26-29

De prijs was 45 euro inclusief verzending, lockring, tussenringen e.d. Dat vind ik een koopje. :)

[ Voor 38% gewijzigd door havana op 16-06-2013 08:25 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaot
havana schreef op zondag 16 juni 2013 @ 08:22:
[...]

Het gaat niet zozeer om het specifieke verzet (39x18 o.i.d.), alswel dat je zonder 18 een gat hebt op een plek in de cassette waar je vaak rijdt op het vlakke.
Dat is dus voor mij ook de reden. Als ik nu met een beetje tegenwind met ongeveer de 26 km/h fiets moet ik de hele tijd schipperen tussen de 19 en de 17. Aangezien ik mijn fiets elke dag gebruik voor woon/werk verkeer (23 km enkel) moet ik geoeg verzetten heben om rustig te kunnen fietsen. Anders ben ik vrijdag oververmoeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Same here, erg blij dat ik een vlakke cassette rij. Tot nu toe nog geen tandjes tekort gekomen, waarschijnlijk in de echte bergen wel, maar daar regel ik wel een compact oid voor tegen die tijd

Edit: Vanmiddag eerste rit maken met de Edge 500 en nieuwe voorblad, voor de zekerheid de inbussleutel maar in de achterzak stoppen, hoewel de bladboutjes nu volgens mij vaster zitten dan eerst

[ Voor 33% gewijzigd door BdK9001 op 16-06-2013 11:19 ]

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Chaot schreef op zondag 16 juni 2013 @ 10:32:
[...]

Dat is dus voor mij ook de reden. Als ik nu met een beetje tegenwind met ongeveer de 26 km/h fiets moet ik de hele tijd schipperen tussen de 19 en de 17. Aangezien ik mijn fiets elke dag gebruik voor woon/werk verkeer (23 km enkel) moet ik geoeg verzetten heben om rustig te kunnen fietsen. Anders ben ik vrijdag oververmoeid.
Maar dat hangt dus af van de tandwielen voor. Met het ene binnenblad zit je misschien bij de 18 in de buurt, maar met het andere binnenblad zit je te schipperen tussen de 14 en de 15 of zelfs de 21 en de 23. Als jij nu met een 39 vaak op de 18 rijdt, dan gebruik je die 18 met een 36 nauwelijks, of je moet opeens langzamer gaan fietsen.

Een gat in de cassette op een gebied dat je vaak gebruikt is irritant. Echter een 18 is daarvoor niet altijd de oplossing, dat hangt sterk samen met de tandwielen voor. Dat is wat ik bedoel. Als ik met de 39 rijdt, dan herken ik het gemis van een 18 wel, maar met de 34 kan ik meer dan uitstekend uit de voeten zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:35

Vos

AFCA

[...]

Over cassettes gesproken, kreeg gisteren mijn Miche 12-29 binnen. Ik wilde eigenlijk een 13-29, maar een 13 past niet op mijn frame. Dus het werd een 12-29. Ik wilde per se een 16, en dat is ten koste gegaan van de 13. Die gebruik je eigenlijk toch niet op zo'n cassette: 50x13 trap je nooit, want als je bijtrapt dan doe je dat op 50x12. 34x13 trap ik ook nooit, want dan heb je ene klote kettinglijn.

De prijs was 45 euro inclusief verzending, lockring, tussenringen e.d. Dat vind ik een koopje. :)
Waar vind je exacte aantal verzetten? Ik zit te kijken naar een 12-29 11 speed. Op de website van Miche zie ik deze PDF. Daar kan ik het niet uit op maken.

Bij de webshops staat er enkel 12-29...

[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 16-06-2013 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
@ Vos

Ik heb de boel bij ivgeo.nl besteld. Je kunt daar alles los aanklikken of gewoon je voorkeur even mailen. Hij stelt ze (indien nodig) custom voor je samen. Je krijgt de boel netjes opgestuurd op een plastic body, helemaal compleet. Inclusief tussenringen en sluitring.

Afijn, ik ben vanmorgen ook op pad geweest. Groningen - Peize - Norg - Peest - Zeijen - Zeijerveld - Huis ter Heide - Veenhuizen - Een - Westervelden - Norg - Peize - Roderwolde - Hoogkerk - Groningen.

Goed voor 97 km met 31.2 km/uur gemiddeld. Voor mijn doen is dat niet zo slecht.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:35

Vos

AFCA

Bedankt havana!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:00
Toen ik mijn fiets 2e hands kocht direct een nieuwe ketting opgelegd (Shimano CN-HG93), nu ongeveer 500km later zit mijn ketting alweer op 132.6mm per 12 schakels. Ik smeer met officiële Shimano ketting olie en om de 200 km reinig ik de ketting met een doekje.

Hoe kan dit? Moet ik nu echt alweer vervangen? Het vreemde is dat ik de ketting niet zo ver van het voorblad kan aftrekken.

edit: Casette heb ik toen ook direct vervangen

[ Voor 24% gewijzigd door wouter.N op 16-06-2013 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

wouter.N schreef op zondag 16 juni 2013 @ 19:49:
Toen ik mijn fiets 2e hands kocht direct een nieuwe ketting opgelegd (Shimano CN-HG93), nu ongeveer 500km later zit mijn ketting alweer op 132.6mm per 12 schakels. Ik smeer met officiële Shimano ketting olie en om de 200 km reinig ik de ketting met een doekje.

Hoe kan dit? Moet ik nu echt alweer vervangen? Het vreemde is dat ik de ketting niet zo ver van het voorblad kan aftrekken.

edit: Casette heb ik toen ook direct vervangen
Staat de ketting dan niet wat te strak? Zou wel verklaren waarom hij nu al aan het rekken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:03
Net terug van een weekje fietsen in de Ardeche. We zaten in dit huisje, prima uitgangspunt voor wat tochten. Ardeche klinkt als Ardennen en misschien daarom had ik me een soortgelijk landschap voorgesteld, maar de klimmetjes zijn gelukkig langer en hoger :). De Serre Mure was een aardige klim om de hoek:

Afbeeldingslocatie: http://www.cols-cyclisme.com/images/membres/3074.jpg

Een avond zijn we met de auto naar Malaucene gereden om vervolgens de Ventoux de volgende dag 2x te beklimmen. Indrukwekkende klim, 's ochtends vanuit Bedoin en vervolgens vanuit Malaucene. De combinatie gruwelijke hitte + 3u 's middags in de volle zon omhoog fietsen viel me erg zwaar, maar heb 't weerstation gehaald .. Voor de liefhebbers: de afdaling is ook schitterend, vooral naar Malaucene kun je behoorlijke snelheden halen. Paar lange rechte stukken en goed asfalt.

In Malaucene hadden we overnacht in een goedkope toko: hotel Blueberry. Geen aanrader: kleine, ouderwetse stinkende kamers, een matig ontbijt en ze probeerden ons af te zetten door meer voor de kamers te vragen dan vantevoren afgesproken. Omdat wij weigerden extra te betalen werd de gendarmerie gebeld, die ons vervolgens nog gelijk gaf ook .. :) Leuk avontuur maar zou de volgende keer ergens anders heen gaan.

Afbeeldingslocatie: http://image.bayimg.com/640a781663f3fe036ef9f73465af3eb5c26b9929.jpg

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Laatst online: 12-09 23:25
De eerste upgrade voor de fiets is al besteld :) Terwijl de fiets nog geeneens in bezit is 8)7. Vraag me niet wat de meerwaarde van deze mod is maar ik vind hem gewoon cool :P Een Noors vlaggetje voor het zadel!

Afbeeldingslocatie: http://www.wigglestatic.com/product-media/5360055735/prologo-world-clips.jpg?w=700&h=700&a=7

Wellicht zo een prologo lampje bestellen wat ik eraan kan hangen en het andere lampje naar een andere fiets verhuizen ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Gister eens even de wind getrotseerd met een rondje Lauwersmeer; vooral rond het meer en bij de Clevering-sluis was het pittig met volle tegenwind. Uiteindelijk 95km gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gister een rondje gefietst van iets meer dan 70km. Helaas niet het rondje wat ik voor ogen had, aangezien ik volgen van de route op de garmin niet voor elkaar kreeg. Toch nog maar 's opzoeken hoe dat precies werkt dan. Vervolgens de eerste 20km vervloekt vanwege afzettingen, (weg)werkzaamheden, omleidingen en een opa die ondanks tig jaar levenservaring nog niet geleerd had dat je een blinde haakse bocht niet kunt afsnijden vanwege tegenliggers die je nooit op tijd kunt zien. Daarna ging het wel. :P

Oh, en gelijk geleerd dat als je gaat fietsen rond het middaguur ondanks bewolking beter toch even je armen in kunt smeren met factor 20. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Welke Garmin heb je? En hoe had je de rit uitgestippeld?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 09:57

Mex

Ik heb door prive omstandigheden een startbewijs voor La Marmotte 2013 over, iemand interesse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Pelle schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:45:
Tussenstand GoT fietsmeet datumprikkert (er hebben zich 8 mensen opgegeven via http://www.busybees.nu/deelnemer?l=emeeed&u=6712):

6 van 8 mensen die kunnen:
[..]

Aangezien StevenK de kar lijkt te willen trekken (o.a. door route uit te stippelen), blijven hiervan voor nu alleen de met een * gemarkeerde data over denk ik.
Wat mij betreft lijkt 14 juli in ieder geval een goede optie, maar wellicht zijn er nog meer mensen die mee willen doen? Dat zou namelijk nog een andere datum op kunnen leveren :)
Nieuwe tussenstand (bij 10 mensen die zich hebben opgegeven):

7 deelnemers: zaterdag 31 augustus

6: zaterdag 6 juli
6: zondag 14 juli
6: zaterdag 27 juli
6: zondag 28 juli
(6: zondag 18 augustus)
(6: zondag 25 augustus)
6: zondag 1 september

De 2 data tussen haakjes kan StevenK niet, dus die lijken me af te vallen. Het ligt voor de hand om de 31e van augustus te prikken, tenzij één van de mensen die zich voor die datum hebben opgegeven (FMS, argro, NoepZor, the_RJ, TheLemon, StevenK, MrAngry) nu al weten dat ze toch niet gaan. Dat zou betekenen dat we één van de andere data kunnen kiezen, waarop ik zelf wel kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Nu online

BdK9001

Pelle schreef op maandag 17 juni 2013 @ 09:57:
[...]
De 2 data tussen haakjes kan StevenK niet, dus die lijken me af te vallen. Het ligt voor de hand om de 31e van augustus te prikken, tenzij één van de mensen die zich voor die datum hebben opgegeven (FMS, argro, NoepZor, the_RJ, TheLemon, StevenK, MrAngry) nu al weten dat ze toch niet gaan. Dat zou betekenen dat we één van de andere data kunnen kiezen, waarop ik zelf wel kan :P
Ik kan de 31e alsnog wel, heb gister met mn ouders de definitieve datum voor n weekend weg geprikt. Zouden er dan 8 worden de 31e
Gaius schreef op maandag 17 juni 2013 @ 09:06:
Helaas niet het rondje wat ik voor ogen had, aangezien ik volgen van de route op de garmin niet voor elkaar kreeg. Toch nog maar 's opzoeken hoe dat precies werkt dan.
Ik heb t gister ook voor de eerste keer geprobeerd, met garminconnect routetje uitgetekend en geupload naar de Edge 500. Vervolgens gaf ie me keurig een lijntje op het scherm waar ik op moest blijven (wel even op enter drukken tot je bij de juiste pagina bent), ben vervolgens probleemloos op de camping waar mn vader stond aangekomen

Ben uberhaupt erg tevreden met de Garmin, de combinatie van cadans en hartslag maken het een stuk makkelijker om je rijden aan te passen op de omstandigheden :) Het enige wat me tegenvalt is dat je best hard op de knoppen moet drukken, maar daar valt aan te wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 10:19
[...]

Ik zit ook de kijken naar deze Miche cassette, met name om iets meer "lucht" te hebben op de rare >14% pieken in beklimmingen. Benieuwd hoe deze je bevalt.
Wel benieuwd naar het volgende: waarom past de 13-29 eigenlijk niet op je frame? En in welke combinatie gebruik je deze (compact/triple, type RD)?

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Er past geen 13 kransje op mijn frame, dan loopt de ketting namelijk tegen het frame aan.

Ik rijd verschillende configuraties, afhankelijk van het terrein.

vlak / Heuvelrug: 50/39 met 12-23
Limburg en Tecklenburg: 50/39 met 12-27
Ardennen en Eifel: beetje afhankelijk van de plek in het seizoen en hoeveel dagen er gefietst gaat worden. Soms 50/34 met 12-27, later in het seizoen 50/39 met 12-29 of zelfs 12-27.
Hooggebergte: 50/34 met 12-27. Als ik verwacht lange stroken van 10% of meer tegen te komen (zoals Ventoux vanaf Bedoin) dan 12-29.

Dit alles met één en dezelfde crank, een Red Black compact. Ik gebruik een Stronglight 39T binnenblad en de originele 50/34 bladen. De 12-27 cassette is een Shimano 105. De 12-29 komt van Miche zoals gezegd. Hiervoor gebruikte ik een zelf inelkaar geklust cassette met een 29 Miche kransje en wat delen van mijn 12-27 Shimano cassette. Ik gebruik KMC kettingen. Voorderailleur Red Yaw, achterderailleur gewoon standaard SRAM Red.

[ Voor 36% gewijzigd door havana op 17-06-2013 10:43 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
havana schreef op maandag 17 juni 2013 @ 09:38:
Welke Garmin heb je? En hoe had je de rit uitgestippeld?
Garmin Edge 500. Leuke route gevonden op, GPX gedownload van mapmyride, die vervolgens met http://www.gpsies.com geconverteerd naar TCX en die op de Garmin gezet. Route opende wel netjes in de Garmin (incl. kaart), toen ik bij de route kwam gaf ie netjes aan dat ie 'm gevonden had. Vervolgens 2 minuten lang Off Course zien knipperen, terwijl ik op de route reed, waarna een melding kwam dat m'n Virtual Partner gefinished was.

10 minuten later vond ie dat ik weer op de route reed (klopte ook), maar de lijn die ik moest volgen heb ik nooit meer gezien. Schermpje bleef op "drawing..." staan.

Kan zijn dat de file rot was op de één of andere manier natuurlijk. Had geen zin om nóg een account ergens aan te maken (bij garminconnect) of de garmin-software te installeren (afgezien van de browser-addon), maar wellicht moet ik daar eens mee proberen.
BdK9001 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:10:
[...]
Ben uberhaupt erg tevreden met de Garmin, de combinatie van cadans en hartslag maken het een stuk makkelijker om je rijden aan te passen op de omstandigheden :) Het enige wat me tegenvalt is dat je best hard op de knoppen moet drukken, maar daar valt aan te wennen.
Eensch, het meten gaat prima. Een verademing t.o.v. de smartphone op het stuur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:39
31e augustus lijkt bij mij een onmogelijkheid te worden in de familielogistiek. Overigens nieuwe aanwinst:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wZsB6kZszsKO9YjSVUGdaXql/full.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door StevenK op 17-06-2013 10:52 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ja dan moet je wel die BBQ aan de kant zetten, anders zien we die MTB natuurlijk niet 8)7

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Weekendknaller? :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Yup. Die fiets dan. O-)

Woensdag maar eens in gaan branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

havana schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:38:
vlak / Heuvelrug: 50/39 met 12-23
Limburg en Tecklenburg: 50/39 met 12-27
Ardennen en Eifel: beetje afhankelijk van de plek in het seizoen en hoeveel dagen er gefietst gaat worden. Soms 50/34 met 12-27, later in het seizoen 50/39 met 12-29 of zelfs 12-27.
Hooggebergte: 50/34 met 12-27. Als ik verwacht lange stroken van 10% of meer tegen te komen (zoals Ventoux vanaf Bedoin) dan 12-29.
Dus als ik dit weekend op de Posbank (Jan Janssen Classic, 150km variant) ga rijden, moet ik het ook wel redden met 39 voor en 28 achter? :)
Nog meer mensen die dit van plan zijn trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Posbank dat is geen klimmen. Heeft helemaal niks met klimmen te maken.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Pelle schreef op maandag 17 juni 2013 @ 13:03:
[...]

Dus als ik dit weekend op de Posbank (Jan Janssen Classic, 150km variant) ga rijden, moet ik het ook wel redden met 39 voor en 28 achter? :)
De Posbank is gemiddeld 3,1%. Dat red je op het buitenblad ook nog wel als het echt zou moeten. 39*28 is zeker voldoende.

[ Voor 16% gewijzigd door argro op 17-06-2013 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Pelle schreef op maandag 17 juni 2013 @ 13:03:
[...]

Nog meer mensen die dit van plan zijn trouwens?
39 x 28 is ruimschoots voldoende imho. (zelf kom ik daar niet lichter dan 39 x 19)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Weer een tweaker fiets meet lijkt me leuk, ik ben alleen nog niet in vorm om de 100km te fietsen zoals dat vorig jaar in Mei gebeurde. Ik sla dit jaar over en ben volgend jaar weer van de partij.

Hier ga ik morgen of woensdag even een stukje fietsen (op de Tacx mits het regent) na een te zwaar pinkpop weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
argro schreef op maandag 17 juni 2013 @ 13:11:
[...]
De Posbank is gemiddeld 3,1%. Dat red je op het buitenblad ook nog wel als het echt zou moeten. 39*28 is zeker voldoende.
mwa, stukje van een paar honderd meter is toch wel 8 a 9%, maar dat kun je inderdaad op de macht zelfs best doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon even doorbijten en doortrappen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Gisteren nog twee keer de posbank gedaan, naast de andere gebruikelijke klimmetjes (waarvan de posbank, zoals velen ook zeggen, niet perse de lastigste is). Het was een ritje Deventer - Utrecht, via de Hoge Veluwe.
Ik had dit keer de route via fietsrouteplanner uitgestippeld en de ANWB fietsknooppunten genoteerd. Ging hartstikke goed.

Ik probeer op de posbank meestal op laag verzet een hoge trapfrequentie te houden, en om het laatste stuk staand op de pedalen te doen. Het steeds oplopende profiel leent zich daar goed voor. En soms kom je een Gesink tegen, ook leuk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Nou nou jongens, de Posbank an sich is geen klim, het is een natuurgebied en bezoekerscentrum. Rond de Posbank heb je verschillende stijgende stukken asfalt waarvan de meesten sowieso pittiger zijn dan alles op de Utrechtse Heuvelrug of Sallandse Heuvelrug en het is sowieso een heel mooi gebied om in te fietsen, zeker voor NL begrippen.
Bijv. de Zijpenberg of Emmapyramide, die laatste is vrij kort, maar heeft twee haarspelden waarvan de binnenbocht zeker boven de 10% komt. De Zijpenberg zelf is een paar km lang en gemiddeld niet erg steil, maar ook daar zitten stukken richting 10% in. De Schietbergseweg wordt naar het einde toe steeds steiler en is daardoor een rotding, ook hier kom je niet boven op je buitenblad.
Als je dit niets met klimmen te maken vindt hebben, dan hebben de Redoute en de kuitenbijters in Limburg dat ook niet. Op de Posbank hebben de klimmetjes een vergelijkbaar karakter, maar dan minder steil en dus minder zwaar. Klimmen in Nederland is nu eenmaal behelpen, maar als ik zie dat men zichzelf op De van Brienenoordbrug etc. al King of the Mountain noemt, kun je op de Posbank toch beter hoogtemeters maken.

Maar zoals gezegd, met een 39x27 red je dat normaal gesproken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen idee hoe de Posbank en omgeving is, maar ik wil die graag eens proberen :)

Zojuist ook een route klaargemaakt die ik wil fietsen als ik een paar uurtjes heb -> http://connect.garmin.com/course/3921756

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2822/9065818699_3fb7d3425a_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
TheLemon schreef op maandag 17 juni 2013 @ 15:28:
Als je dit niets met klimmen te maken vindt hebben, dan hebben de Redoute en de kuitenbijters in Limburg dat ook niet. Op de Posbank hebben de klimmetjes een vergelijkbaar karakter, maar dan minder steil en dus minder zwaar. Klimmen in Nederland is nu eenmaal behelpen, maar als ik zie dat men zichzelf op De van Brienenoordbrug etc. al King of the Mountain noemt, kun je op de Posbank toch beter hoogtemeters maken.
Met ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 11:41

the_RJ

Banana Hammock!

Wat hoor ik nou? Gaan we de GoT-ride route aanpassen zodat ie naar de Posbank gaat? :+

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
the_RJ schreef op maandag 17 juni 2013 @ 16:40:
Wat hoor ik nou? Gaan we de GoT-ride route aanpassen zodat ie naar de Posbank gaat? :+
En dan mag iedereen met een grote mond hier laten zien dat dat ding prima op het buitenblad te doen is... (Ik dacht, ik kop hem zelf maar vast in.)

[ Voor 6% gewijzigd door argro op 17-06-2013 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Griffin schreef op maandag 17 juni 2013 @ 13:48:
Weer een tweaker fiets meet lijkt me leuk, ik ben alleen nog niet in vorm om de 100km te fietsen zoals dat vorig jaar in Mei gebeurde. Ik sla dit jaar over en ben volgend jaar weer van de partij.

Hier ga ik morgen of woensdag even een stukje fietsen (op de Tacx mits het regent) na een te zwaar pinkpop weekend.
Gewoon meegaan en de korte route nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 14:23
Als het ergens in Augustus moet ik tegen die tijd wel Geoefend genoeg zijn om dat prima uit te kunnen fietsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
havana schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 07:17:
+1 voor los kopen.

BBB, Tacx, Pedros maken prima gereedschap dat niet al teveel kost. Zo'n tooltje om een kettingbladboutje tegen te houden heeft iedere FM met een BBB-rek wel liggen. Ik zou echter gewoon de boutjes vervangen door boutjes die aan weerzijden inbus of liever nog torx zijn. Ook die heeft BBB in het assortiment. Neem wel even een boutje mee, om te checken of de maat goed is. Er zijn namelijk nogal wat maten.

Qua binnenbladen zijn TA en Stronglight prima. TA is simpel te bestellen via Salden. Stronglight via Carbonfreaks.nl of Bike24.net.

Ik heb overigens gisteren na het werk nog even lekker een rondje gefietst. Het werd een training van 80 km met D3 blokken van respectievelijk 5-10-15-15-10-5 minuten, steed op 80 rpm. Tussendoor steeds 10 minuten rust op 100 rpm. Kwam uit op 31 km/uur gemiddeld. Vooral de switch van 80 rpm > 100 rpm vond ik erg zwaar.
Zojuist de TA Zypher 50t en 39t besteld. Zit er op de 50 ook een pin die achter de crank geplaatst moet worden?
Is het bij de TA tandwielen ook van belang dat ze op een bepaalde manier ten opzichte van elkaar gemonteerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

argro schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 08:57:
[...]
Onderschat de temperaturen aldaar niet. Ik kan best tegen een beetje warmte, maar de laatste keren dat ik op een Grieks eiland verbleef was een wandeling naar het strand de grootste inspanning die ik aankon. Fietsen (in heuvelachtig gebied) bij een temperatuur van richting de 40 graden is geen sinecure.
Was afgelopen week op Kreta paar daagjes goed te doen, 25 graden, wolkjes. Wel op de mountainbike, maar toch. Mooie klimmen en natuurlijk afdalingen. Alleen jammer van die agressieve (zwerf?)hond die voor mijn kuiten probeerde te gaan. Deze week moet ik er trouwens niet aan denken, onbewolkt en ruim 30 graden of meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

the_RJ schreef op maandag 17 juni 2013 @ 16:40:
Dat was toch sowieso al de bedoeling, StevenK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Gaius schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:39:
[...]

Garmin Edge 500. Leuke route gevonden op, GPX gedownload van mapmyride, die vervolgens met http://www.gpsies.com geconverteerd naar TCX en die op de Garmin gezet. Route opende wel netjes in de Garmin (incl. kaart), toen ik bij de route kwam gaf ie netjes aan dat ie 'm gevonden had. Vervolgens 2 minuten lang Off Course zien knipperen, terwijl ik op de route reed, waarna een melding kwam dat m'n Virtual Partner gefinished was.

10 minuten later vond ie dat ik weer op de route reed (klopte ook), maar de lijn die ik moest volgen heb ik nooit meer gezien. Schermpje bleef op "drawing..." staan.

Kan zijn dat de file rot was op de één of andere manier natuurlijk. Had geen zin om nóg een account ergens aan te maken (bij garminconnect) of de garmin-software te installeren (afgezien van de browser-addon), maar wellicht moet ik daar eens mee proberen.
Heb ik ook regelmatig voor. Wat dan meestal helpt is om even een ander zoomniveau te nemen (kan je regelen met in kaartmodus op de powerknop te drukken, en dan omhoog/omlaag), of even de andere schermpjes te doorlopen, en dan weer op kaart te zetten. In beide gevallen tekent ie de route opnieuw en is het hopelijk opgelost :)

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Pelle schreef op maandag 17 juni 2013 @ 23:46:
[...]

Dat was toch sowieso al de bedoeling, StevenK?
Jazeker. Enige vraag is hoe lang de rit moet gaan zijn. Mijn idee is zowel Posbank als Rhenen te doen. Dan zitten we op iets van 120 km. Voor de korte versie kunnen mensen dan vanuit Ede direct naar de Grebbeberg rijden of als ze met de NS komen naar station Oosterbeek.

Overigens is 31 augustus bij mij thuis in de gezinslogistiek geen optie. Fietsen kan ik dan wel, bbq bij mij lukt dan niet.

[ Voor 12% gewijzigd door StevenK op 18-06-2013 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
StevenK schreef op maandag 17 juni 2013 @ 17:54:
[...]

Gewoon meegaan en de korte route nemen.
Altijd een mogelijkheid, ik ga er vanuit dat (jij) de routes nog gaat posten en dat we even kijken wie welke route doet, niet zoveel zin om gezellig met zn allen te fietsen en dat ik dan in mn eentje de korte route pak. (trouwens, 60km lukt aardig alleen niet met het gemiddelde van 32 oid van vorig jaar, ik zit daar nog ver onder ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 19:15

_Z3

Tussen al het geweld van met groot blad de Posbank rondfietsen even de stats van een beginner, 2-3 maanden bezig nu. Gisteravond een rustig klein rondje gemaakt vanwege tijdgebrek kon het niet langer:
Afstand: 37 km
Hartslag: 140
Gem: 27.6

Gaat al aardig de goede kant op, voorlopig is de focus langere afstand, tot 70km is nu geen probleem meer. :-)

Wat eten jullie na het fietsen? Ik fiets meestal in de avond dan is verleiding meestal groot om ongezond te eten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Nu online

BdK9001

henknap schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 09:09:
Tussen al het geweld van met groot blad de Posbank rondfietsen even de stats van een beginner, 2-3 maanden bezig nu. Gisteravond een rustig klein rondje gemaakt vanwege tijdgebrek kon het niet langer:
Afstand: 37 km
Hartslag: 140
Gem: 27.6

Gaat al aardig de goede kant op, voorlopig is de focus langere afstand, tot 70km is nu geen probleem meer. :-)

Wat eten jullie na het fietsen? Ik fiets meestal in de avond dan is verleiding meestal groot om ongezond te eten...
Goed bezig! Ik moet ook wat meer focussen op afstand ipv snelheid.

Ik fiets meestal een uurtje na de lunch, die dan uit pasta bestaat (meestal met strooikaas, salami en ketchup/pesto). Afhankelijk van de intenstiteit van de rit en mn verbrande calorieen eet ik daarna gewoon mn avondeten, of nog n extra bordje pasta.

Ik waak er ook stevig voor om me niet te goed te doen aan friet en chips, vooral dat laatste is moeilijk :P

Voor wat betreft de Posbank: ik mag hopen dat de opmerkingen over het voorblad betrekking hebben op het 3% gedeelte en niet de 10% rond de top ;) Amerongseberg-Noord trek ik op zich tot het 6-7% deel ook nog op t grote voorblad, maar ik eindig toch altijd met 39x18 of 39x19 (en een hartslag van tig-duizend)

[ Voor 13% gewijzigd door BdK9001 op 18-06-2013 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
@Henknap:
Goed bezig, focus je eerst voornamelijk op duurtraining zodat je conditie verbeterd word. 1x in de zoveel weken even een uitspatting is niet erg. In het begin ook goed luisteren naar je lichaam en niet gewoon doortrainen want dan maak je vaak meer kapot dan dat je ermee wint. Check in de TS even het SuperCompensatie deel hoe en wat met je herstel.

Verder @ het eten:
Als je sochtends gaat fietsen dan moet je zorgen voor een goed ontbijt en neem dan ook iets mee mocht je langere afstanden gaan doen. Bij terugkomst gewoon een goede lunch pakken waarmee je je kcal's en je eiwitten weer op pijl brengt. Een snelle suiker is handig om je snel weer wat fitter te voelen, maar over het algemeen niet echt nodig.

Als je smiddags gaat fietsen

Als je savonds gaat fietsen en je hebt honger als je terug komt focus je dan niet op ongezond voedsel maar juist op eiwitrijk eten zodat je spieren dit kunnen gebruiken bij herstel. Bijvoorbeeld kwark (misschien met klein lepeltje jam erin voor de smaak als je plain kwark niet vind smaken).

Dit alles is natuurlijk onderheven aan wat voorn training je gaat doen. Lange afstand, krote afstand, D1 of D3 training. Ook ligt het eraan wat je zelf ondervind. Als je namelijk een lekkere rit hebt gedaan en je komt thuis en je eet niet genoeg dan ga je dit merken op de dag zelf of de dag erna.

Het allerbelangrijkste is dat je ook na thuiskomst gewoon nog even door blijft drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ik rijd ook voornamelijk 's avonds, en meestal pak ik dan een bakje kwark met wat fruit, musli en jam of honing erdoor. Soms heb ik nog niet gegeten, en dan fix ik even een snel een bordje pasta. Als het kan volkorenpasta met vis erdoor, als het in huis is.

Qua GoT fietsmeet:
Persoonlijk zou ik het niet zo'n probleem vinden om er geen BBQ na te houden. Dus zaterdag 31 augustus lijkt nog steeds een goede optie. Ik wilde de ronde van Katendrecht gaan rijden op 1 september, maar ik denk dat ik die skip zodat ik ook bij de GoT fietsmeet kan zijn.

Zal ik dan maar gewoon de knoop doorhakken, en bepalen dat het de 31e wordt? Dan kunnen er 8 van de 10, en eten wordt dan niet door StevenK georganiseerd (maar wellicht dat er anderen in de buurt wonen die zich geroepen voelen?).

Oh ja, en tot slot wellicht een aardig artikel voor de mede-Strava-verslaafden:
http://www.nusport.nl/thi...t-strava-mijn-hielen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24
Geweldig verhaal over Strava en zo herkenbaar..

Wat eten betreft. Ik fiets meestal 's avonds na het eten, maar heb weinig nodig. Meestal een kilometer of 70 en met een kop thee en een koekje ben ik vervolgens wel klaar. Onderweg redt ik het meestal ruim met 1 bidon water. Blijkbaar niet zoveel nodig.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
.joeri. schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 00:27:
[...]

Heb ik ook regelmatig voor. Wat dan meestal helpt is om even een ander zoomniveau te nemen (kan je regelen met in kaartmodus op de powerknop te drukken, en dan omhoog/omlaag), of even de andere schermpjes te doorlopen, en dan weer op kaart te zetten. In beide gevallen tekent ie de route opnieuw en is het hopelijk opgelost :)
Thanks, ik ga het proberen. Met de andere schermpjes doorlopen kreeg ik het zo gauw niet voor elkaar zondag, maar hopelijk werkt het met dat zoomen dan wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Ik ga nog eens goed thuis overleggen over de mogelijkheden voor de 31e.

Denk dat ik donderdagmiddag maar eens de hele route voor ga fietsen, als buienradar mij tenminste daarvoor groen licht geeft. Als het goed is het een route die na ongeveer 70 km langs station Oosterbeek komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Heb de busybee (nog) niet ingevuld, maar is er nog ruimte voor laatinschrijvers? 31-08 lijkt aan deze zijde van het land ook haalbaar te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Schrijf je gerust nog in ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Pelle schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:59:
Oh ja, en tot slot wellicht een aardig artikel voor de mede-Strava-verslaafden:
http://www.nusport.nl/thi...t-strava-mijn-hielen.html
Mooi stukje :)

Ik ga vanavond nog eventjes een rondje doen, hopelijk is het te doen met de temperaturen. Er gaan in ieder geval 2 grote bidons mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 19:15

_Z3

Bedankt voor de tips wbt eten, kwark eet ik eigenlijk nooit, dus dat maar eens op het boodschappen lijstje zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Onze "vriend" Thijs komt wel weer lekker als mosterd na de maaltijd met zijn stukje; ik meen dat drie jaar geleden de Avondetappe al eens aandacht had besteed aan Laurens ten Dam en zijn fascinatie voor Strava :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treedo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 23:18
Mooi verhaal van Thijs Zonneveld en o zo herkenbaar.

Voor alle strava gebruikers en datageile mensen. Ik gebruik naast Strava ook Veloviewer een website waar je nog meer uit je Strava data kan halen. Zo kan je al je ritten sorteren op bijvoorbeeld lengte, snelheid en hoogteverschil. Het zelfde geld voor je segmenten. Ik vind het ideaal werken. De website heeft net een nieuwe versie gereleased en er komt de komende tijd steeds meer functionaliteit bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:31
Over Strava gesproken, na 30 juni zullen een aantal websites die de oude API gebruiken niet meer functioneren.

Dus als je nog van iemands ride een GPX/TCX wilt (na 30 juni alleen premium feature): http://cosmocatalano.com/strava/export/index.html

Misschien dat deze tool het ook niet meer doet (tenzij deze net als VeloViewer overstapt op de nieuwe API), Strava Multiple Ride Mapper: http://www.jonathanokeeffe.com/strava/map.php

Daar kan je leuke plaatjes mee maken, zoals al mijn ritjes over elkaar:

Afbeeldingslocatie: http://mln.no-ip.org/fiets/stravamapper.png

Je kan op zo'n plaatje als hierboven ook iemand anders zijn publieke rides toevoegen. Dan kan je bijvoorbeeld iemand eens vergelijken of jullie dezelfde stukjes rijden, of als je iemand op Strava kent in jouw buurt of hij juist op leuke stukjes rijdt die je nog niet kent. Zet ze met een andere kleur naast je eigen rides en je kan het direct zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Leuk al die extra apps voor Strava

Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/5z6hls9d1/Macer.jpg

Hoofdzakelijk Noord-Holland en 4 tochten wat verder weg..

[ Voor 3% gewijzigd door M@cer op 18-06-2013 14:39 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/a26bet.png

Eigenlijk altijd in de buurt gefietst, op 1 uitzondering na en dat was de GoT meet van vorig jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Gaaf, die optie. Een tijdje terug zat ik te denken dat ik dit zelf een keer ging maken, omdat nog geen enkele app/site die ik kende deze functionaliteit ondersteunde :)
Ik vind het met name handig om te zien welke kant je nog meer op zou kunnen fietsen, of waar je eens een alternatieve route zou kunnen nemen, want je zit al snel vast aan je standaard rondjes.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2928238/got/strava-ritjes.png

Ik had voor mezelf al eens de conclusie getrokken richting de kust te willen (tussen Den Haag en Leiden is prima te doen vanuit mijn woonplaats), en richting Dordrecht/Moerdijk/Biesbosch, en bovenstaand plaatje laat dat goed zien volgens mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cool dit!

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7437/9076684158_8cae68afcd_c.jpg
100 Strava rides by jsprhrmsn.photography, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 13:01
Iemand enig idee of dit ook voor Garmin Connect bestaat ? Erg leuke en zeer nuttige tooltjes !! :)

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
@Kippenijzer Gefeliciteerd en ik als ik de avatars vergelijk heb ik je tijd op de Col de Staintil met 1 seconde verbeterd :D

Hehe, ik zie nu dat we dezelfde route ong rijden; heb je op meer plekken verbeterd, misschien maar eens gezamelijk rondje Lauwersmeer?

[ Voor 0% gewijzigd door wackmaniac op 18-06-2013 15:04 . Reden: taalfouten :s ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
roelieboelie schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:03:
Iemand enig idee of dit ook voor Garmin Connect bestaat ? Erg leuke en zeer nuttige tooltjes !! :)
Eerst al je ritten syncen met Strava (via garminsync.com bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Laatst online: 09:01
M@cer, dat gaat helaas alleen op voor nieuwe ritten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg leuk! Deed dit zelf al een tijd met de viltstift op een kaart, maar dit werkt veel beter, bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1001171_186448858184741_1158089721_n.jpg
Het overzicht laat zien wat ik eigenlijk al vermoedde, ik zwerf overal wel wat rond met een voorkeur voor het Lauwersmeer gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-11-2021
I-King schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:43:
M@cer, dat gaat helaas alleen op voor nieuwe ritten.
Nee, je kan ook een bulk copy doen voor oude ritten (maar dan moeten ze wel public zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 11:41

the_RJ

Banana Hammock!

blij, leuk :)

Afbeeldingslocatie: http://i604.photobucket.com/albums/tt123/vendettahhh/strava_kaartje_zpsc571441e.png

Ritten in Spanje e.d. er maar niet bij ingezet, zie je helemaal niets meer :p

Spinneweb van de regio (ik doe niet aan vaste trainingsrondjes of vantevoren plannen):

Afbeeldingslocatie: http://i604.photobucket.com/albums/tt123/vendettahhh/strava_kaartje2_zps6fdb5eaf.png

[ Voor 32% gewijzigd door the_RJ op 18-06-2013 16:13 ]

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Leuk, ritjes 2013: Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/110318180/strava.png
Ritjes in Belgie & Duitsland weggelaten

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:27
Vandaag rondje van ongeveer 100km gefiets.
Helaas is strava onderweg opeens naar beginscherm gesprongen (had het denk door na 15km ofzo omdat ik even de afstand wou kijken)
Ik kreeg gelukkig nog de vraag of ik mijn rit wou saven of wissen.
(strava op android)
Wel jammer dat ik nu dus 2 wat kortere stukjes in mijn stats heb staan.

En dat kopje van Bloemendaal is leuke klim (met 10% stukjes), heb hem vanmiddag ook gedaan maar kom niet bij Niki z'n tijd (vroeg me al af waarom hij niet op strava stond, z'n hele familie staat met echte namen op stukken hier in de buurt)
http://app.strava.com/activities/61154692#1146846463
dit is hem helemaal :
http://app.strava.com/activities/61154692#1147190111
(en volgende keer ga ik niet rustig bovenop 5 minuten wachten ;))

[ Voor 11% gewijzigd door DDX op 18-06-2013 16:53 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
nice, mooi rondje, veel stukken die ik ook in mijn vaste rondje heb. Alleen dat stuk dwars door de duinen had je beter kunnen laten denk ik over die schelpenpaadjes ;)

Ik zie wel dat een andere GoTer me inmiddels op het kopje van de eerste plek in de GoT club heeft verstoten, 1 seconde sneller 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door ravenger op 18-06-2013 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:27
ravenger schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:09:
nice, mooi rondje, veel stukken die ik ook in mijn vaste rondje heb. Alleen dat stuk dwars door de duinen had je beter kunnen laten denk ik over die schelpenpaadjes ;)
Schelpenpaadje was wel ff wat minder ja (was poging om te kijken of ik bij Zandvoort uit kon komen), gelukkig iets minder erg dan bij Schoorl.
Vanuit zandvoort door de duinen (stuk wat helaas niet opgenomen is) was wel leuk stuk om te fietsen.

[ Voor 6% gewijzigd door DDX op 18-06-2013 17:51 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

wackmaniac schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:03:
@Kippenijzer Gefeliciteerd en ik als ik de avatars vergelijk heb ik je tijd op de Col de Staintil met 1 seconde verbeterd :D

Hehe, ik zie nu dat we dezelfde route ong rijden; heb je op meer plekken verbeterd, misschien maar eens gezamelijk rondje Lauwersmeer?
Dank. En een keer samen fietsen is prima, ware het niet dat ik sinds een week met een flinke knie-blessure kamp. Voor die tijd 6 weken bijna niet gefietst en dus veel macht verloren door een achilles-blessure en nu de komende 4-12 weken als het tegenzit mogelijk geheel niet meer fietsen door deze blessure. Dat wordt daarna eerst weer eens leren boven de 25/u te rijden voor ik weer naar een fatsoenlijke 30+ kan ben ik bang :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
  • Laatst online: 07-07 16:42
Vandaag de route van Tour de Force 2012 gereden. 150 km over de veluwe. Prachtige route met een paar van de genoemde klimmetjes rondom de Posbank.

Gezien de temperatuur, zwaarte van de rit en nog wat zware benen van zondag maar rustig aan gedaan:
http://app.strava.com/activities/61198286

Wat betreft de zwaarte, was goed te doen, maar als je deze officieel rijdt dan telt het wel mee voor het klimmersbrevet.
Treedo schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:43:

Ik gebruik naast Strava ook Veloviewer een website waar je nog meer uit je Strava data kan halen. Zo kan je al je ritten sorteren op bijvoorbeeld lengte, snelheid en hoogteverschil. Het zelfde geld voor je segmenten. Ik vind het ideaal werken. De website heeft net een nieuwe versie gereleased en er komt de komende tijd steeds meer functionaliteit bij.
Gebruik ik ook, erg leuk :)

[ Voor 39% gewijzigd door Joba op 18-06-2013 18:52 ]

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
ravenger schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:09:
Ik zie wel dat een andere GoTer me inmiddels op het kopje van de eerste plek in de GoT club heeft verstoten, 1 seconde sneller 8)7
He dat ben ik >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
DDX schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 16:45:
Vandaag rondje van ongeveer 100km gefiets.
Helaas is strava onderweg opeens naar beginscherm gesprongen (had het denk door na 15km ofzo omdat ik even de afstand wou kijken)
Ik kreeg gelukkig nog de vraag of ik mijn rit wou saven of wissen.
(strava op android)
Wel jammer dat ik nu dus 2 wat kortere stukjes in mijn stats heb staan.
Je zou dit eens kunnen proberen: https://strava.zendesk.com/entries/21543853-Combining-Rides

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zo'n 130 km heerlijk gefietst rondom Tecklenburg samen met een fietsmaatje. Het was een topdagje maar uiteraard erg WARM. Een aantal "usual suspects" bedwongen zoals de Grafenstrasse, de Jägerberg, de Dörenberg en de cementfabriek van 2 kanten. Ons hoofddoel was vandaag echter de Luisenturm, een klim die voor ons beiden nog onbekend was. Het begin is aardig steil, de rest is redelijk te doen.

Op de terugweg in Tecklenburg werden we nog opgehouden door een traumaheli. Helaas vernamen we achteraf dat een 26-jarige motorrijder het leven heeft gelaten :(

De Dörenberg..
Afbeeldingslocatie: http://i1297.photobucket.com/albums/ag32/havana1983/49EB0119-9F41-41AD-99BA-00A014E588E3-5464-000005D825A6F90A_zps9713a994.jpg

Zo'n shirt kan echt niet maar toch was ik er blij mee vandaag ;)
Afbeeldingslocatie: http://i1297.photobucket.com/albums/ag32/havana1983/9594BFC4-390E-41D4-95BB-2A848748487E-5464-000005D831AEF240_zpsbe361186.jpg

Bovenop de Luisenturm
Afbeeldingslocatie: http://i1297.photobucket.com/albums/ag32/havana1983/EC654AAE-8679-4C05-9270-0FC8B3A6F335-5464-000005D83AB28E0A_zps6c5b1d64.jpg

Fietsmaatje op de Luisenturm
Afbeeldingslocatie: http://i1297.photobucket.com/albums/ag32/havana1983/054D9310-E6F3-4124-AD0F-6F0E5722B533-5464-000005D84201FF8B_zps480a880e.jpg

Mooi uitzicht. In de verte zie je de TV-toren
Afbeeldingslocatie: http://i1297.photobucket.com/albums/ag32/havana1983/5183D97D-7905-4978-954F-9210E2D90673-5464-000005D849056054_zps3f6c55ca.jpg

Uitzicht vanaf het dorp Tecklenburg
Afbeeldingslocatie: http://i1297.photobucket.com/albums/ag32/havana1983/18CE93B1-B233-4C5F-9743-F9461999C845-5464-000005D854CC123E_zpsb6a727eb.jpg

Loon naar werken...
Afbeeldingslocatie: http://i1297.photobucket.com/albums/ag32/havana1983/5ACD82A9-4EE0-4A87-A870-020B844698F9-5464-000005D85E962766_zpsf54e16ae.jpg

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 21:22
Wow... Wat een afstanden..

Hier geen 100+ km.. Maar 36km met een avg moving speed van 28.3 volgens garmin.. en ik ben er blij mee :) Totaal aantal km sinds zondag 9 juni (fiets 8 juni gekocht) zit op 202,5 km

Dat heb ik echt in geen jaren bij elkaar gefietst hiervoor.. Haha..
Pagina: 1 ... 80 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.