Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 103 Laatste
Acties:
  • 426.024 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-08 14:30

fabulaus

Ja toch

Strava is een leuke vergelijkingstool maar absoluut niet nauwkeurig. Als ik met een fietsmaatje ga fietsen en we zetten tegelijk onze identieke telefoons aan en rijden gelijk op en zetten hem op hetzelfde moment weer uit dan kan er toch nog flink verschil in data zitten.

Zo fietste ik laatst op een behoorlijk lang segment ook achter hem, haalde ik hem op het segment in en had ik voor het eind van het segment minstens 10 seconden voorsprong. S'avonds de data op Strava geimporteerd en daar bleek hij de winnaar te zijn :S..

Desalniettemin blijft het een leuke uitdaging segmenten steeds te verbeteren, zeker binnen een eigen team. Daarnaast vindt ik het ideaal om s'avonds nog eens te kunnen kijken waar ik nu eigenlijk helemaal ben geweest.. Ik fiets zelden exact dezelfde route en kom altijd op plaatsen waar ik nog niet eerder ben geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Brak fotootje van de Trois Ballons...

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2ywbqjn.png

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:32

Pelle

🚴‍♂️

stijnislike schreef op maandag 10 juni 2013 @ 17:09:
Gisteravond een Garmin 500 bundel besteld (rood zwart) met een mount zodat ie voor je stuurpen hangt (van racewaredirect, uit de 3d printer).
Gaaf! Dat wil ik ook wel.. hoewel ik de prijs nog aan de stevige kant vind (£ 29,99 ex. verzenden).
Wellicht dat er met een inkoopactie nog wat korting te bedingen is :)
http://socalcycling.com/2...ct-garmin-edge-500-mount/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

havana schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:32:
Brak fotootje van de Trois Ballons...
Haha, ook hier alweer van die totaal idiote tarieven. Zelfde op de Ventoux. Ben er van overtuigd dat die lui met een meer dan halvering van de prijzen hun omzet/winst flink zouden zien stijgen. Maar helaas, low-res pixelated it is dan maar ;). In NL koop ik regelmatig gewoon een hele 'foto flat' voor 20-30 euro, maar dan nog is het per foto een veel reelere prijs.

Afbeeldingslocatie: http://www.kippenijzer.nl/images/fietsen/2013-3ballons/3ballons-2013-pic2.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Kippenijzer op 11-06-2013 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik heb die lui wel eens gemaild: "als je de prijzen halveert, verdubbelt je winst waarschijnlijk". Nooit reactie op gehad :D

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Voorbije weekend nog eens een koersje meegereden. Bleef lang een gesloten koers, maar na 2/3e wedstrijd toch met 7 man vooropgeraakt. Daar viel het regelmatig stil maar voorop kunnen blijven, en op 700m van de meet aangegaan. Voorsprong genomen, en behouden.
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/72ehzr.jpg
Ik reed -denk ik- op de goedkoopste fiets van het peleton, wat je daar ziet passeren tegenwoordig...

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
alpe d'huzes: gratis goede foto's
Afbeeldingslocatie: http://movies3.mysports.tv/DISK2/AZ13/original_photo/090750_6c_1c_az13_dsc_0215.jpg
Afbeeldingslocatie: http://movies3.mysports.tv/DISK2/AZ13/original_photo/114548_6p_az13_f10_5751.jpg
Afbeeldingslocatie: http://movies3.mysports.tv/DISK2/AZ13/original_photo/173339_6c_1t_az13_dsc_0273.jpg
Afbeeldingslocatie: http://movies3.mysports.tv/DISK2/AZ13/original_photo/142942_6c_1t_az13_dsc_0550.jpg
foto van finish nummer 5 zit er helaas niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Die 3e, met je handen omhoog had je natuurlijk netjes moeten doen als de profs. Eerst shirtje even dicht ritsen, dan juigen. Alles voor de sponsors he! ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:35

Vos

AFCA

.joeri. schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:04:
Voorbije weekend nog eens een koersje meegereden. Bleef lang een gesloten koers, maar na 2/3e wedstrijd toch met 7 man vooropgeraakt. Daar viel het regelmatig stil maar voorop kunnen blijven, en op 700m van de meet aangegaan. Voorsprong genomen, en behouden.
[afbeelding]
Ik reed -denk ik- op de goedkoopste fiets van het peleton, wat je daar ziet passeren tegenwoordig...
Gefeliciteerd :).

Ik deed vorige week mee aan een ploegentijdrit. Wat je daar ook voor materiaal ziet... De term crisis kennen sommigen niet lijkt het ;). En dan vooral waar de 'kiddos' op rijden, een Venge van 10k leek normaal.

[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 11-06-2013 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor niveau en fiets moet je ongeveer hebben om leuk mee te kunnen doen in dat soort koersen? Ik rijd op een goede dag 100 km met 28.5 kmh gemiddeld, en dat is dan op mijn oude fixie met een verzet van 42/17. Is momenteel mijn enige fiets, en binnenkort nog een tweede veel mooiere fixie. Maar volgens mij vinden ze dat niet zo leuk als je daar mee aankomt? :P

Minimum lijkt me een beetje modern fietsje met een 105-groep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

fiets maakt in principe niet uit, trappen moeten we allemaal ;)

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
havana schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:48:
Ik heb die lui wel eens gemaild: "als je de prijzen halveert, verdubbelt je winst waarschijnlijk". Nooit reactie op gehad :D
Ik heb ze zelfs een schriftelijk college prijselasticiteit gegeven. Ook zonder reactie.
fabulaus schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:05:
Strava is een leuke vergelijkingstool maar absoluut niet nauwkeurig. Als ik met een fietsmaatje ga fietsen en we zetten tegelijk onze identieke telefoons aan en rijden gelijk op en zetten hem op hetzelfde moment weer uit dan kan er toch nog flink verschil in data zitten.

Zo fietste ik laatst op een behoorlijk lang segment ook achter hem, haalde ik hem op het segment in en had ik voor het eind van het segment minstens 10 seconden voorsprong. S'avonds de data op Strava geimporteerd en daar bleek hij de winnaar te zijn :S..

Desalniettemin blijft het een leuke uitdaging segmenten steeds te verbeteren, zeker binnen een eigen team. Daarnaast vindt ik het ideaal om s'avonds nog eens te kunnen kijken waar ik nu eigenlijk helemaal ben geweest.. Ik fiets zelden exact dezelfde route en kom altijd op plaatsen waar ik nog niet eerder ben geweest.
Dat komt misschien meer door een onnauwkeurige GPS chip dan dat Strava daar iets aan kan doen. Strava doet niets anders dan coordinaten inlezen. Met goede data volgt een goed resultaat. Ik kan mij althans niet voorstellen dat Strava ingewikkelde algoritmen hanteert die verschillen doen ontstaan die niet uit de data blijkt. In jouw geval zijn er dus verschillenda datasets, waar ook bijvoorbeeld Garmin Connect of Runkeeper niet twee identieke ritten van zou maken.
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:47:
Wat voor niveau en fiets moet je ongeveer hebben om leuk mee te kunnen doen in dat soort koersen? Ik rijd op een goede dag 100 km met 28.5 kmh gemiddeld, en dat is dan op mijn oude fixie met een verzet van 42/17. Is momenteel mijn enige fiets, en binnenkort nog een tweede veel mooiere fixie. Maar volgens mij vinden ze dat niet zo leuk als je daar mee aankomt? :P
Ik vermoed dat ze er niet veel van zullen vinden en jij binnen een minuut moet lossen ;)

[ Voor 84% gewijzigd door argro op 11-06-2013 20:00 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Vanochtend een rondje Drenthe gemaakt. Ik had eigenlijk totaal geen zin maar aangezien ik tijd had en het mooi weer was, kon ik niet thuis blijven. Eenmaal op de fiets was t een heerlijke training. Rustig aan gedaan, de beentjes deden nog pijn van de 3B. Kwam uit op 80 km met 29.1 km/uur.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 20:11
Mooi Willy, ik heb jou nog aangemoedigd, boven bij die DJ voor het tunneltje. Fijn al die namen op de bordjes ;)

en joeri van harte! Dacht dat jij triathlons deed eigenlijk?

[ Voor 22% gewijzigd door MrAngry op 11-06-2013 21:10 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:39
Zo, vandaag mijn Hong Kong wielen gemonteerd
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/79gKvCjobT1YHvMhLvk1wbBL/full.jpg
en voor het eerst geprobeerd: http://app.strava.com/activities/59759285. Ze rijden fantastisch.

[ Voor 42% gewijzigd door StevenK op 11-06-2013 21:26 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:35

Vos

AFCA

Pics! :)

Nice, doet de fiets goed!

[ Voor 64% gewijzigd door Vos op 11-06-2013 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 19:39
zo heerlijk fietsweer op het moment. Net ook weer klein stukje gefiets 38km 27.8 gemiddeld.
helaas is mijn GPS ergens onderweg uitgegaan en heeft strava em dus niet kunnen loggen xd. Kut telefoon ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 18:21
Pelle schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:35:
[...]

Gaaf! Dat wil ik ook wel.. hoewel ik de prijs nog aan de stevige kant vind (£ 29,99 ex. verzenden).
Wellicht dat er met een inkoopactie nog wat korting te bedingen is :)
http://socalcycling.com/2...ct-garmin-edge-500-mount/
Prijs is ook wel aan de stevige kant, maar krijgt overal goede reviews en kijkt volgens mij erg prettig op die plaats op een fiets.

Net een hersteltraininkje gedaan, 27,4 gemiddeld ofzo, eigenlijk iets te hard voor een hersteltraining. Zijn er wel meer mensen hier die wel eens een stukje rijden om het herstel te bevorderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
stijnislike schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:46:
Zijn er wel meer mensen hier die wel eens een stukje rijden om het herstel te bevorderen?
Jazeker. Na dat beulen vandaag hoop ik morgen wel een rustig rondje te doen, wellicht met mijn dochter ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 23:27
Gisteren ook maar eens strava aangeslingerd ipv google my tracks.
Erg leuk dat je nu achteraf wel wat info terug kan zien behalve totalen en route.

Alleen elevation is beetje vaag :

http://app.strava.com/activities/59541689

Grafiekje ziet er opzich prima uit maar bij segmenten zie ik dan opeens 2 keer 'category 4' meldingen ?
Terwijl beide stukje redelijk vlak zijn, iemand idee waardoor dit komt ?
Vanavond ongeveer zelfde route nogmaals gereden en weer cat 4 op beide plekken dus zoals al verwacht niet foute meting van gisteren oid :
http://app.strava.com/activities/59757764

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:22

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

stijnislike schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:46:
Zijn er wel meer mensen hier die wel eens een stukje rijden om het herstel te bevorderen?
Yes, de dag na een potje stevig knallen vaak een rondje maken met een van mn huisgenoten. Vandaag moest ik toevallig op en neer naar Nieuwegein-Zuid met mn gewone fiets, dus heb dat maar als hersteltraining opgevat :P

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

DDX schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:51:
Grafiekje ziet er opzich prima uit maar bij segmenten zie ik dan opeens 2 keer 'category 4' meldingen ?
Terwijl beide stukje redelijk vlak zijn, iemand idee waardoor dit komt ?
Vanavond ongeveer zelfde route nogmaals gereden en weer cat 4 op beide plekken dus zoals al verwacht niet foute meting van gisteren oid :
http://app.strava.com/activities/59757764
De eerste keer dat een segment aangemaakt wordt wordt dit bepaald. Meestal is er door temperatuur-schommelingen een zeer twijfelachtig hoogteverschil gemeten dan (90+ meter binnen 2-3KM in Drenthe hier en daar bijvoorbeeld). Als je dan naar het hoogteprofiel van het segment kijkt is het meestal wel goed, enkel de data dus niet. Niet aan storen iig, het heeft niets met jouw meting te maken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ok slecht dat ze dit dan niet corrigeren als er meer mensen gefiets hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
MrAngry schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:09:

en joeri van harte! Dacht dat jij triathlons deed eigenlijk?
Jep, is ook zo. Maar af en toe bij wijze van training een koersje meepikken (of loopwedstrijd, is al gelijk :) Dat is the fun part of triatlon, je kan vanalles wat doen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Goed nieuws van de kant van PostNL: mn Edge 500 rood/zwart bundel wordt vanmiddag bezorgd :)
En nog beter nieuws van mn vriendin, die heeft zojuist dr rijbewijs gehaald :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:52
Even een vraag, mijn vriendin heeft een nieuwe fiets en was opgemeten en zij vond het goed zitten (blijft moment opname). Nu met rijden ervaart ze dat haar schouders tijdens het rijden op slot/vast komen te zitten. Vermoedelijk zit ze iets te ver naar voren.

Nu is haar zadelhoogte wel prima dus zou ik het stuur iets hoger moeten zetten. Maar nu komt het, dit is uiteraard op maat gezaagd en gemonteerd. Heb ik nu een probleem? Of is er altijd nog wel iets aan speling om je stuur hoger te zetten en spacers er tussen te plaatsen.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik zou eerst eens werken aan je hypothese. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand z'n schouders vast kwamen te zitten en/of een correlatie met te ver naar voren zitten.

Te ver naar voren:
- Pijn/doof gevoel in handen en polsen
- Doof gevoel in zak (ik weet niet hoe dit bij vrouwen uitpakt)

Kijk eerst eens of ze haar armen netjes gebogen kan houden en gewoon ontspannen op de fiets zit. Verder kan je op marktplaats voor weinig een verstelbare stuurpen kopen waarmee je het stuur hoger en verder naar achteren kan zetten. Je hebt ook stuurbuis extenders, maar dat ziet er echt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
MrAngry schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:28:
Ik zou eerst eens werken aan je hypothese. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand z'n schouders vast kwamen te zitten en/of een correlatie met te ver naar voren zitten.

Te ver naar voren:
- Pijn/doof gevoel in handen en polsen
- Doof gevoel in zak (ik weet niet hoe dit bij vrouwen uitpakt)

Kijk eerst eens of ze haar armen netjes gebogen kan houden en gewoon ontspannen op de fiets zit. Verder kan je op marktplaats voor weinig een verstelbare stuurpen kopen waarmee je het stuur hoger en verder naar achteren kan zetten. Je hebt ook stuurbuis extenders, maar dat ziet er echt niet uit.
Schouders, schouderbladen... ik heb er zelf ook geen last van. Maar als zij dat zo ervaart moet er iets niet kloppen qua houding. Zal eens opletten hoe zij zit. En de tip met verstelbare stuurpen is wel een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Wicked-Game schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:20:
Even een vraag, mijn vriendin heeft een nieuwe fiets en was opgemeten en zij vond het goed zitten (blijft moment opname). Nu met rijden ervaart ze dat haar schouders tijdens het rijden op slot/vast komen te zitten. Vermoedelijk zit ze iets te ver naar voren.

Nu is haar zadelhoogte wel prima dus zou ik het stuur iets hoger moeten zetten. Maar nu komt het, dit is uiteraard op maat gezaagd en gemonteerd. Heb ik nu een probleem? Of is er altijd nog wel iets aan speling om je stuur hoger te zetten en spacers er tussen te plaatsen.
Heeft ze een nieuwe fiets of is ze begonnen met fietsen? Kan het ook zijn dat ze even moet wennen aan de andere houding?

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Wat betreft afzagen: als men verstandig is geweest zijn er één of liever twee spacers boven de stuurpen geplaatst aan extra lengte, waardoor je nog een cm hoger kan zitten als je dat later zou willen. Als dat niet genoeg is, kun je een stuurpen met steilere hoek monteren (of de huidige omdraaien?) Daarmee kom je met dezelfde lengte automatisch ietsje dichter bij je zadel te zitten.

Mijn vermoeden is echter ook dat ze haar armen teveel 'op slot' houdt, waardoor alle klappen op je schouders terechtkomen. Dit kan natuurlijk wel veroorzaakt worden door een te 'lange' zit. De ellebogen moeten lekker gebogen zijn en je handen losjes om het stuur, zodat je een extra schokdemper in je lichaam hebt. Hiermee train je ook een sterke 'core', eigenlijk zou je sterk genoeg moeten worden om diep te kunnen zitten met je handen helemaal los van het stuur, dan krijg je ook een veel veiligere controle tijdens afdalingen of over obstakels.

Een stuurlint en handschoenen met extra padding/gel kan ook iets schelen.
Vaker van houding wisselen tijdens het fietsen en af en toe de armen en nek een beetje losschudden is ook altijd goed. Ik krijg soms een beetje stijve nek van het naar voren kijken bij een vrij diepe zit, dat kun je ook tussen je schouderbladen voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Tjebakka schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:03:
[...]

Heeft ze een nieuwe fiets of is ze begonnen met fietsen? Kan het ook zijn dat ze even moet wennen aan de andere houding?
Ze is ook pas net begonnen, en het is een nieuwe fiets. Dus vermoed ook wel gewenning en te krampachtige houding.
TheLemon schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:16:
Wat betreft afzagen: als men verstandig is geweest zijn er één of liever twee spacers boven de stuurpen geplaatst aan extra lengte, waardoor je nog een cm hoger kan zitten als je dat later zou willen. Als dat niet genoeg is, kun je een stuurpen met steilere hoek monteren (of de huidige omdraaien?) Daarmee kom je met dezelfde lengte automatisch ietsje dichter bij je zadel te zitten.

Mijn vermoeden is echter ook dat ze haar armen teveel 'op slot' houdt, waardoor alle klappen op je schouders terechtkomen. Dit kan natuurlijk wel veroorzaakt worden door een te 'lange' zit. De ellebogen moeten lekker gebogen zijn en je handen losjes om het stuur, zodat je een extra schokdemper in je lichaam hebt. Hiermee train je ook een sterke 'core', eigenlijk zou je sterk genoeg moeten worden om diep te kunnen zitten met je handen helemaal los van het stuur, dan krijg je ook een veel veiligere controle tijdens afdalingen of over obstakels.

Een stuurlint en handschoenen met extra padding/gel kan ook iets schelen.
Vaker van houding wisselen tijdens het fietsen en af en toe de armen en nek een beetje losschudden is ook altijd goed. Ik krijg soms een beetje stijve nek van het naar voren kijken bij een vrij diepe zit, dat kun je ook tussen je schouderbladen voelen.
Betreft armen op slot zat ik ook aan te denken, zal eens bij de volgende rit eens opletten hoe ze zit en hoe haar armen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahnmut
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-01 11:48
Wicked-Game schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:23:
[...]

Ze is ook pas net begonnen, en het is een nieuwe fiets. Dus vermoed ook wel gewenning en te krampachtige houding.

[...]

Betreft armen op slot zat ik ook aan te denken, zal eens bij de volgende rit eens opletten hoe ze zit en hoe haar armen staan.
Ik heb zelf vorig jaar ook mijn eerste racefiets gekocht. Wel mijzelf voor de zekerheid laten opmeten voor de aanschaf. Mijn nek en schouders waren in het begin ook probleempunten en ik twijfelde ook even aan mijn houding/fiets. Uiteindelijk bleek het gewenning. Wat mij altijd helpt is zoveel mogelijk van handpositie wisselen tijdens het rijden.

Mijn eigen ervaring is dat terwijl ik steeds makkelijker en langer ga fietsen, mijn probleempunten ook steeds verschuiven. Op het moment gaat het tot ongeveer 80-100 km lekker , daarna beurs zitvlak en last van mijn kuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ook net begonnen, en speciaal voor een goede afstelling naar een gespecialiseerde racefietswinkel gegaan. Nek en schouders had ik wat last van na twee uur fietsen, maar dat heb ik pas één keer gedaan. Onderrug heb ik wel wat last van, maar dat is dan ook een pijnpunt bij mij.

M'n handjes (pink vooral) gaan ook licht tintelen/slapen, als ik MrAngry goed begrijp zou dat aan de zithouding liggen. Maar je steunt toch ook op je stuur lijkt me? Ik wel in ieder geval, en ik merk ook dat ik vooral steun op het plekje waar m'n handschoentjes nauwelijks gel hebben (handig...). Nu wilde ik toch nog zo'n tijdritstuurbeugelding op het stuur monteren, volgens mij steun je dan toch ook een stuk minder op je polsen.

Maar ik merk ook dat ik me vaak weer even goed op het zadel moet zetten, ik schuif gedurende de rit vaak wat naar voren. Verder, knieën en benen in het algemeen voelen perfect, daar ben ik wel blij mee. :P

Al deze dingetjes neem ik iig mee naar de fietsenmaker bij de eerste servicebeurt en dan kan de afstelling weer wat worden aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:31
Ik heb ook last van een tinteling in mijn linkerpink, het meest irritante daaraan is dat ik daardoor de tune van de radiocommercial "tintelingen.nl" in m'n hoofd krijg!!! ;) Erger dan de tintelingen zelf. Het motiveert me wel telkens om erop te letten dat ik de handlebars niet te krampachtig vasthou en m'n armen/schouders losjes en gebogen hou.

Dit plaatje is misschien wel handig, via reddit.com/r/bicycling (uit dit volledige artikel). Naast dat iets als beginner gewoon gewenning/doorbijten kan zijn:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/se2zYeg.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door matthijsln op 12-06-2013 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahnmut
  • Laatst online: 03-01 11:48
Tintelende pink heb ik ook last van gehad maar sinds ik begonnen ben met vaak van handpositie te wisselen nooit meer problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Als het goed is steun je niet op je handen! (!!11oneoneone)
Je houdt jezelf omhoog omdat je stevig met je zitbotjes op het zadel zit en sterke core spieren hebt om de rest van je bovenlichaam in balans te houden. Armen horen gebogen te zijn, handen kunnen losjes op het stuur, schouders ontspannen en omlaag. Nou is het natuurlijk niet zo dat je met je neus boven je stuurbuis moet kunnen liggen zonder je handen te gebruiken, maar tintelingen in handen duiden op teveel druk. Doe meer buik- en rugspieroefeningen, werk aan goed op je zadel zitten en/of verstel je fiets zodat je iets meer rechtop komt te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:37
Bij mij racefiets is het stuur aan de bovenkant ovaal, dus veel meer oppervlak voor je handen. Ik heb zelf nooit last van mijn handen. Ik racefiets nu inmiddels ongeveer 8 weken maar heb alleen erg last van mij kont bij lange ritten. Ik had gehoopt dat dit inmiddels wel beter zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 19:39
Naar aanleiding van dat plaatje: Ik heb nog steeds"pijn" in de aanhechting tussen knie en bovenkant bovenbeenspier. meestal gaat dit wel weg naar +/- 40 min fietsen maar het lijkt mij toch niet helemaal goed.

Het betreft een nieuwe fiets. Ik heb inmiddels al de plaatjes afgesteld deze lijken nu op de goede plek te zitten. Zou ik mijn zadel nog iets lager moeten doen? of toch het zadel iets naar voren/achter?
de zadelhoogte en fietspositie had de FM nog wel gecheckt, dus weet niet zo goed waar het aan ligt.
matthijsln schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 12:05:
Ik heb ook last van een tinteling in mijn linkerpink, het meest irritante daaraan is dat ik daardoor de tune van de radiocommercial "tintelingen.nl" in m'n hoofd krijg!!! ;) Erger dan de tintelingen zelf. Het motiveert me wel telkens om erop te letten dat ik de handlebars niet te krampachtig vasthou en m'n armen/schouders losjes en gebogen hou.

Dit plaatje is misschien wel handig, via reddit.com/r/bicycling (uit dit volledige artikel). Naast dat iets als beginner gewoon gewenning/doorbijten kan zijn:

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

wouter.N schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 12:47:
Bij mij racefiets is het stuur aan de bovenkant ovaal, dus veel meer oppervlak voor je handen. Ik heb zelf nooit last van mijn handen. Ik racefiets nu inmiddels ongeveer 8 weken maar heb alleen erg last van mij kont bij lange ritten. Ik had gehoopt dat dit inmiddels wel beter zou zijn.
Ik zou je zadel eens meenemen naar de fietsenmaker, de afstand tussen je zitbotjes laten opmeten en kijken of je zadel bij je past. Zo nee: ander zadel. Én kijken naar bibs met goede zeem. Dat die niet goedkoop zijn is jammer, maar je wilt toch liever een keer wat dieper in de buidel tasten dan steeds maar weer een pijnlijke kont.

En als het helemaal goed moet, gewoon een (Specialized BG) bike fitting doen. Kost je zo'n €160 (+ nieuwe zooltjes indien nodig), maar dan zit je wel goed op je fiets. Die uitslag krijg je mee en bij de aanschaf van een nieuwe fiets kan je fietsenmaker je fiets weer helemaal op jou instellen.

We kunnen hier wel allemaal advies gaan geven, maar meten = weten.

[ Voor 19% gewijzigd door Tjebakka op 12-06-2013 13:43 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 23:25
Kreeg net alweer een mailtje dat mijn nieuwe fiets al klaar is om opgehaald te worden :) Helaas nog een maand wachten voordat ik weer in NL ben :( Stiekem toch wel zuur en zit er hard aan te denken om eerder die kant op te gaan :P

Zijn er mensen die ervaring hebben met fietskoffers?

Zit eraan te denken dit model aan te schaffen om er zeker van te zijn dat de nieuwe fiets ook heel in Noorwegen aankomt. Vind de prijs meevallen (vandaar de vraag of deze dingen ok zijn) en het voordeel is dat de vrouw stewardess is en ik dus voor een appel en een ei mijn fiets overal mee naar toe kan nemen. Volgens mij verdient dit zich redelijk snel terug en wellicht kan ik hem ook nog verhuren als ik niet weg ben.

http://www.rose.nl/artike...l-box-v-642829/aid:642831

Afbeeldingslocatie: http://media1.roseversand.de/product/1850/1/9/1915709_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fietskoffer.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/f/i/fietskoffer_zwart_open_4.jpg

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-09 16:19
Ik heb m'n verhaaltje van de Alpe d'HuZes nog wat verder uit gewerkt met nog wat foto's erbij. Mocht je het leuk vinden, het is hieronder te vinden:

http://www.label404.com/ad6.html

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

MrAngry schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 12:33:
Als het goed is steun je niet op je handen! (!!11oneoneone)
Je houdt jezelf omhoog omdat je stevig met je zitbotjes op het zadel zit en sterke core spieren hebt om de rest van je bovenlichaam in balans te houden. Armen horen gebogen te zijn, handen kunnen losjes op het stuur, schouders ontspannen en omlaag. Nou is het natuurlijk niet zo dat je met je neus boven je stuurbuis moet kunnen liggen zonder je handen te gebruiken, maar tintelingen in handen duiden op teveel druk. Doe meer buik- en rugspieroefeningen, werk aan goed op je zadel zitten en/of verstel je fiets zodat je iets meer rechtop komt te zitten.
Hmm, das een goeie.. ik gooi mijn hele leven al al mijn gewrichten op slot. Het kost mij ontzettend veel moeite om een actieve sta- of zithouding aan te nemen, gewoon omdat dat voor mij tegennatuurlijk is. Iedere keer als ik het me bewust ben op de fiets, dan gaat het 2 minuten goed en daarna ben ik het weer vergeten.
Misschien toch maar eens beginnen met buikspieroefeningen. Wellicht dat dat ook nog helpt om de laatste kilo'tjes eraf te krijgen. Want ik zie er overal afgetraind uit nu, behalve m'n buik.. daar zit nog wel een paar cm vet wat er af mag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 23:25
fsve schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:03:
Ik heb m'n verhaaltje van de Alpe d'HuZes nog wat verder uit gewerkt met nog wat foto's erbij. Mocht je het leuk vinden, het is hieronder te vinden:

http://www.label404.com/ad6.html
Schitterend verslag en schitterende prestatie!

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=PoWNfa1QOSY]
YouTube: Crystal Cup Bike Race Crash Washington, D.C.

Ai ai ai... dan heb je als organisatie toch iets niet goed gedaan in het maken van je route :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Pelle schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:30:
[video]

Ai ai ai... dan heb je als organisatie toch iets niet goed gedaan in het maken van je route :X
Christ... terwijl een simpel hekje/lintje zoveel op zou lossen... |:(

Edit: niet door een val, maar ik zag tijdens t monteren van de cadans/snelheidssensor dat mn 53-blad een beetje ingevreten is en zelfs een of twee kapotte tandjes. Er zit nu nog een Shimano 105 blad op, maar klopt het dat er eventueel ook andere bladen op kunnen zonder al te veel problemen?

[ Voor 24% gewijzigd door BdK9001 op 12-06-2013 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Let op dat het normaal is dat tandjes op je voorbladen verschillend van vorm zijn (sommige zijn lager) dat is een schakelhulpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:37

Eijkb

Zo.

Binnenkort de Brienenoord weer eens doen! Ben een jaar verder en zeker qua gemiddelde snelheid wat omhoog gegaan dus met juiste omstandigheden moet ik een stuk dichter in de buurt komen van Harry. Het gemiddelde van Jelle-Jan is mij te hoog. D Bas van Eijk = Eijkb

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

MrAngry schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:46:
Let op dat het normaal is dat tandjes op je voorbladen verschillend van vorm zijn (sommige zijn lager) dat is een schakelhulpje.
Ok, daar was ik me niet bewust van, maar de tanden horen niet als haaienvinnen te ogen toch?

Ik heb ook t idee dat de vorige eigenaar een beetje een knurft is geweest qua omgaan met de kettingbladen, het grote blad bevat nogal wat slijtsporen aan de binnenkant en t gaatje voor t nokje dat voorkomt dat je ketting klem komt te zitten tussen crank en blad zit niet bij de crank.

Binnenblad is een 34 39 B, buitenblad 53 A, mijn logica zegt dat ik 2x A of 2x B wil

Edit: ik moet echt beter naar nummertjes leren kijken... |:(

[ Voor 6% gewijzigd door BdK9001 op 12-06-2013 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:00
[video]

Lekker, wordt je eerst door een auto aangereden en vervolgens fietst het peleton ook nog een keer over je heen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Eijkb schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:56:
[...]

Binnenkort de Brienenoord weer eens doen! Ben een jaar verder en zeker qua gemiddelde snelheid wat omhoog gegaan dus met juiste omstandigheden moet ik een stuk dichter in de buurt komen van Harry. Het gemiddelde van Jelle-Jan is mij te hoog. D Bas van Eijk = Eijkb
Wellicht dat het mogelijk is om de algehele KOM een keer te pakken met wat GoT-fietsers, door met een klein treintje van 3 of 4 man naar boven te rijden. Uiteindelijk zal alleen de man die vooraan wordt afgezet het verst komen in het KOM-klassement natuurlijk, maar desalniettemin lijkt het me aardig om eens te proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hielko schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:06:
[...]

Lekker, wordt je eerst door een auto aangereden en vervolgens fietst het peleton ook nog een keer over je heen...
tering zeg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
  • Laatst online: 07-07 16:42
Wat betreft mijn zoektocht naar een geschikte wielset: het gaat Fulcrum Racing 5 worden. Morgen ga ik ze bestellen. ALs je echt een leuk setje handgespaakt wilt die ook nog licht zijn dan kom je zeker op 400 euro uit. Dat is me een (nu) een beetje te veel. Voor minder heb je ook een leuke set (CXP33 of Open Pro velgen met bijv 105 naaf), maar dan heb je denk ik qua kwaliteit vergelijkbare wielen als de Fulcrums, alleen iets zwaarder, iets degelijker en iets beter te repareren.
[video]

Ik kijk maar niet meer naar dit soort filmpjes. Niet goed voor de gemoedsrust, en als vrouwlief of kindlief meekijkt dan mag ik niet meer. <3

[ Voor 31% gewijzigd door Joba op 12-06-2013 21:59 ]

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Die Racing 5's rijd ik ook. Oerdegelijke wielen. Heb nu na 10000km wel een beetje speling op het achterwiel, maar kan je gemakkelijk weer vastzetten. Voor de rest nog geen problemen mee gehad, en ik behandel ze niet zacht... :) (koersen, kasseien, offroad, bunny hop, zijwaarts springen,..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Pelle schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:12:
[...]

Wellicht dat het mogelijk is om de algehele KOM een keer te pakken met wat GoT-fietsers, door met een klein treintje van 3 of 4 man naar boven te rijden. Uiteindelijk zal alleen de man die vooraan wordt afgezet het verst komen in het KOM-klassement natuurlijk, maar desalniettemin lijkt het me aardig om eens te proberen :)
Dan toch een GoT meat in het westen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Hielko schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:06:
[...]

Als je de beschrijving bij het filmpje leest dan heeft de auto er niets mee te maken, het is de fietser die tegen de official aanbotst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Mja maar die fietsers verwachten natuurlijk geen tegemoedkomende auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

StevenK schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:09:
[...]

Als er animo voor is.. ik wil best een rondje uit zetten hier in de buurt. Maar ergens centraler gelegen en met wat meer heuvels zou ik ook zeker wel leuk vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
StevenK schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:09:
[...]

Volgens mij is er zat animo voor het originele plan, maar we moeten even een datum prikken. Wie weet er een goede datumprik tool waarbij onbekenden makkelijk deel kunnen nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
.joeri. schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:05:
Die Racing 5's rijd ik ook. Oerdegelijke wielen. Heb nu na 10000km wel een beetje speling op het achterwiel, maar kan je gemakkelijk weer vastzetten. Voor de rest nog geen problemen mee gehad, en ik behandel ze niet zacht... :) (koersen, kasseien, offroad, bunny hop, zijwaarts springen,..)
Hoe zwaar ben je? Just curious, ben benieuwd of mijn 85 kilo een probleem kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Ik weeg net geen 70kg. (70kg in de winter, 68 in de zomer B) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 11:41

the_RJ

Banana Hammock!

[video]

Helaas zijn dit soort incidenten niet enkel in de VS. Bijna twee weken geleden in de Omloop rond het Ronostrand (in de buurt van Roden - Groningen dus) was er een seingever die bij een auto was gaan staan die deels op het parcours stond. Gaf de renners dus aan dat ze naar rechts moesten. Het ging daar op de kant, dus het peleton zat op een lint. Iedereen gaat dus netjes naar rechts om die auto heen en direct weer terug naar links daarna. Had die aardige seingever toch zijn motor 50 meter verder op het randje geparkeerd en daar stond dus niemand meer bij. Resultaat, één iemand die hem mist, vol erop rijdt en een aantal mensen mee neemt. Foto van de voorste zijn fiets nadien:

Afbeeldingslocatie: http://i604.photobucket.com/albums/tt123/vendettahhh/voorvork_doormidden_zps90606731.jpg

De eerste renner kwam er nog redelijk vanaf met een paar hechtingen. De persoon daarachter had minder geluk, die heeft zijn sleutelbeen in meerdere stukken...

Edit:
Als we een GoT-ride gaan doen, dan ben ik wel voor. Mocht ik weereens richting R'dam moeten, zal ik in ieder geval de fiets meenemen en die brienoordbrug opsprinten >:)

[ Voor 6% gewijzigd door the_RJ op 13-06-2013 10:03 ]

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
.joeri. schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 09:26:
Ik weeg net geen 70kg. (70kg in de winter, 68 in de zomer B) )
Dat is wel een verschilletje, maar ik zal mijn fulcrums wat vriendelijker behandelen, dus dan komt het wel goed denk ik.

Wel grappig, ik voelde mezelf altijd 'mager', met mijn 85 kilo en 2 meter, maar nu in deze context ben ik opeens bijna een zware jongen. Ben ook wel wat aangekomen en BMI is nu vrijwel perfect (21.3). Ik zou er een paar kilootjes af kunnen trainen, maar een beetje reserve is ook geen overbodige luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Volgens de manual heb je tot 82KG sowieso geen problemen, daarboven moet je er voorzichtiger mee omspringen en ze regelmatig (laten) checken. Boven de 107 (uit mijn hoofd) kilo mag je ze van Fulcrum niet gebruiken. Ik denk dat je wel safe zit dus met jouw gewicht. Een fabrikant zal sowieso die specs wat veilig opstellen ivm mogelijke schadeclaims.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Pelle schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 23:29:
[...]

Als er animo voor is.. ik wil best een rondje uit zetten hier in de buurt. Maar ergens centraler gelegen en met wat meer heuvels zou ik ook zeker wel leuk vinden :)
Ik blijf voor: we kunnen bij station Ede-Wageningen afspreken, ik heb voldoende parkeerruimte hier bij kantoor en bij lekker weer kunnen we erna nog wel ff BBQ-en ofzo, want mijn tuin is hier nog geen 200 m vandaan.

Hiervandaan heb ik een mooi vast trainingsrondje: Ede - Hoenderloo - Woeste Hoeve - Lange Juffer - Emmapiramide - Oosterbeek - Grebbeberg - Paardenveld - Autoweg - Defensieweg - vlak terug naar Ede. Bij elkaar zo'n 100 of 110 km en iets van 500 of 600 hm.

Bijvoorbeeld 7 of 14 juli, verzamelen om 12.00 of 13.00?

[ Voor 3% gewijzigd door StevenK op 13-06-2013 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Met ingang van 14 juli verblijf ik voor een korte periode in het land van Campagnolo, Castelli en Colgnago. Weekje eerder (of 2) zou mij dus beter uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 11:41

the_RJ

Banana Hammock!

Dat weekje eerder op 7 juli kan voorlopig hier nog wel, al kan ik opgesteld worden voor een wedstrijd die dag, 14de kan ik niet. Die 2 weken eerder zou hier perfect kunnen (29-30 juni).

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Joba schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:23:
[...]

Dat is wel een verschilletje, maar ik zal mijn fulcrums wat vriendelijker behandelen, dus dan komt het wel goed denk ik.

Wel grappig, ik voelde mezelf altijd 'mager', met mijn 85 kilo en 2 meter, maar nu in deze context ben ik opeens bijna een zware jongen. Ben ook wel wat aangekomen en BMI is nu vrijwel perfect (21.3). Ik zou er een paar kilootjes af kunnen trainen, maar een beetje reserve is ook geen overbodige luxe.
Ik heb ook de Fulcrum racing 5 en mijn gewicht schommelt ergens tussen de 90 en 95 kilo. De wielen houden zich onderhand al bijna 3000km zonder enig probleem! Ben er erg tevreden mee.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
de 29e juni mag ik mij vanaf 14.00 melden bij een hotel aan de voet van de Mont Ventoux. zaterdag de 6e zou ik eventueel wel kunnen, maar dan moet ik wel om 17.00 in Veenendaal zijn, dus kan ik geen BBQ-achtige faciliteiten bieden. 7e heb ik zoals het er nu uitziet andere verplichtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
Ik zou graag meerijden, maar ik zit zo lastig in tijd dat ik me niet ga mengen in de planning, ik hoop gewoon vurig dat ik juist dat weekend tijd heb :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Ik ben ook zeker voor een meet, de komende 2 weekends kan ik niet. Evt zou ik ook voor iets BBQ-igs kunnen zorgen, mits de route in Utrecht eindigt (woon redelijk aan de rand van de stad, dus geen zorgen over bereikbaarheid met de racefiets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ik heb voor het overzicht maar even zo'n BusyBee gemaakt. Ik heb hier alle weekenden van 29 juni t/m 1 september in gezet. Als het nou te lastig blijkt een datum te prikken, dan stel ik voor om naar september uit te wijken, of om er desnoods 2 kleinere meets van te maken.

Klik deze link, vul je nickname in en vink de data aan dat je kan. Eventueel kun je nog een opmerking erbij zetten :)
http://www.busybees.nu/deelnemer?l=emeeed&u=6712

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:36
TheLemon schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:35:
Volgens de manual heb je tot 82KG sowieso geen problemen, daarboven moet je er voorzichtiger mee omspringen en ze regelmatig (laten) checken. Boven de 107 (uit mijn hoofd) kilo mag je ze van Fulcrum niet gebruiken. Ik denk dat je wel safe zit dus met jouw gewicht. Een fabrikant zal sowieso die specs wat veilig opstellen ivm mogelijke schadeclaims.
Ik heb zelf de 7. Weeg momenteel helaas 110 kg maar het zijn ontzettend goede wielen. Waar ik normaal na 3 - 4 ritten van ong. 50km mijn wielen moest (laten) stellen heb ik er nu nog geen last van gehad op een heel klein slagje na. Ik heb deze wielen nu ongeveer 2.5 maanden en al meerdere langere ritten gemaakt.
Er werd mij inderdaad wel de 5 aangeraden vanwege het minimieme verschil qua prijs en toch de extra kwaliteit. Alleen kon ik tweedehands voor een leuke prijs de 7 kopen. Vandaar mijn keuze. Maar ik zou zeggen dat je met de 5 heel goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
soskes schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:47:
[...]

...

Maar ik zou zeggen dat je met de 5 heel goed zit.
Wieltjes staan voor me klaar bij Mantel, ga ik morgen ophalen. Prima telefonisch geholpen. Zijn tip was om na spaakbreuk niet alleen de betreffende spaak maar in totaal 7 spaken rondom de 'crime scene' te vervangen om herhaling te voorkomen. Lijkt me redelijk. Mijn kapotte RS10 op die manier repareren kost me dan ca 28 euro aan spaken. Ik overweeg om dat zelf te doen, dan heb ik iig nog een reservewiel.

Ben erg benieuwd naar mijn Racing 5 wieltjes, dank allen voor het meedenken en de info! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:36
Ik zou je wielen voor dat geld laten maken. Ik heb zelf vorig jaar een Tacx kopie gekocht en daar gebruik ik mijn oude wielen voor. Hoef ik me geen zorgen te maken over mijn achterband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Wtf, 4 euro per spaak?!!? Ik heb laatst 36 RVS spaken+nippels gekocht voor 18,-. OK, dat waren natuurlijk geen bladed straightpull spaken van een exotische dikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vakantie! Zaterdag op weg naar de franse Jura. :7
Heb een 6tal routes gebakken met Garmin Connect, prima site moet ik zeggen. Heb er zin in, ben er al eens eerder geweest. Omgeving is erg mooi om te fietsen.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik heb nog steeds niet gevonden waar het #hm staat bij Garmin Connect. Lijkt me toch vrij cruciaal in die omgeving.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zo, ook Strava gejoined en lid geworden van de GoT-club. Trainingen van Endomondo geïmporteerd, het waren er pas 8, dus dat ging nu nog lekker snel. :P

Vanavond weer fietsen, heb er zin in. Goed teken, dat heb ik met hardlopen eigenlijk nooit gehad. :+ Heb er al de hele week zin in en wilde woensdag alweer fietsen, maar dat ging helaas niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 21:22
Hier nog een starter.. Afgelopen weekend fiets gekocht en denk afgelopen week met 80km al meer gefietst dan de afgelopen 2 jaar bij elkaar :|

En ook gelijk mijn eerste uitdaging. De weg vinden. Ik zit regelmatig in een hotel voor mijn werk. Ideaal natuurlijk om dan een ronde te fietsen, zo dus ook dinsdag een ronde in de buurt van Amsterdam. Probleem is alleen dat ik van tevoren wel kijk hoe ik wil rijden, vervolgens ergens verkeerd afsla en dan op de gok uiteindelijk terug moet komen.. En aangezien ik een echte beginner ben betekend 15 km omrijden voor mij best iets..

Zijn er hier dus mensen die een garmin edge / bryton rider / mio cyclo gebruiken om geplande routes te rijden? Ergens heb ik een voorkeur voor de garmin om dat ik ook een forerunner gebruik bij het hardlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Tussenstand GoT fietsmeet datumprikkert (er hebben zich 8 mensen opgegeven via http://www.busybees.nu/deelnemer?l=emeeed&u=6712):

6 van 8 mensen die kunnen:
zondag 14 juli *

5 van 8 mensen die kunnen:
zaterdag 6 juli *
zaterdag 20 juli
zaterdag 27 juli *
zondag 28 juli *
zaterdag 17 augustus *
zondag 18 augustus
zondag 25 augustus
zaterdag 31 augustus *
zondag 1 september *

Aangezien StevenK de kar lijkt te willen trekken (o.a. door route uit te stippelen), blijven hiervan voor nu alleen de met een * gemarkeerde data over denk ik.
Wat mij betreft lijkt 14 juli in ieder geval een goede optie, maar wellicht zijn er nog meer mensen die mee willen doen? Dat zou namelijk nog een andere datum op kunnen leveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Als we de meet boven op de Mont Ventoux doen lijkt de 14e me zeker een geschikte dag. Zal niet teveel te fietsen zijn overigens qua afsluiting ivm de TdF finish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
Flatlinernl schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:32:
Zijn er hier dus mensen die een garmin edge / bryton rider / mio cyclo gebruiken om geplande routes te rijden? Ergens heb ik een voorkeur voor de garmin om dat ik ook een forerunner gebruik bij het hardlopen.
Die zijn er hier genoeg denk ik. Ik doe dat in ieder geval als ik de streek niet goed ken. Ideaal. Openfietsmap downloaden, in Basecamp stoppen, daar met de juiste settings je route uitzetten, naar de Garmin en gaan met die banaan. Hoef je je geen zorgen te maken over de route tijdens het fietsen.

In je eigen omgeving leer je de juiste wegen snel genoeg. Dan is het juist leuk om af en toe een ander weggetje te proberen zodat je weer wat nieuws ziet, maar zonder stress omdat je de afstanden dan veel beter kan inschatten.

Garmin rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Maar Basecamp niet. Wat een grafprogramma. Online tools werken echt 100x beter.

14 juli kan ik overigens niet, ik vertrek de 12e naar de Ventoux voor 3 weken vakantie :*)

[ Voor 37% gewijzigd door havana op 14-06-2013 12:13 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
havana schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:12:
Maar Basecamp niet. Wat een grafprogramma. Online tools werken echt 100x beter.
Daar is onlangs nog een soort discussie over geweest. Conclusie daarvan was dat de één Basecamp super vindt en BRT een graftool vindt terwijl de ander Basecamp een grafprogramma vindt en BRT hemels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:00
Pelle schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:45:
Tussenstand GoT fietsmeet datumprikkert (er hebben zich 8 mensen opgegeven via http://www.busybees.nu/deelnemer?l=emeeed&u=6712):

6 van 8 mensen die kunnen:
zondag 14 juli *

5 van 8 mensen die kunnen:
zaterdag 6 juli *
zaterdag 20 juli
zaterdag 27 juli *
zondag 28 juli *
zaterdag 17 augustus *
zondag 18 augustus
zondag 25 augustus
zaterdag 31 augustus *
zondag 1 september *

Aangezien StevenK de kar lijkt te willen trekken (o.a. door route uit te stippelen), blijven hiervan voor nu alleen de met een * gemarkeerde data over denk ik.
Wat mij betreft lijkt 14 juli in ieder geval een goede optie, maar wellicht zijn er nog meer mensen die mee willen doen? Dat zou namelijk nog een andere datum op kunnen leveren :)
14 juli kan ik waarschijnlijk ook wel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Bovenop de Ventoux moeten we denk ik iets meer in het voren plannen :) Overigens hoeft mijn agenda niet dwingend te zijn, ik heb dit jaar al genoeg gefietst, dus als het een datum wordt dat ik niet kan (ongetwijfeld omdat ik toch weer elders op de fiets zit) dan wacht ik daarna wel de verhalen af.

Overigens zie ik dat er ook 6 kunnen op 6 juli? Of zie ik dat verkeerd.

[ Voor 11% gewijzigd door StevenK op 14-06-2013 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 21:22
Joba schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:08:
[...]
naar de Garmin en gaan met die banaan

Garmin rules.
En kun je dit nog onderbouwen? Want met reviews ed komen er geen echte duidelijke redenen naar voren waarom de een beter zou zijn dan de ander... of kiezen de meesten gewoon voor garmin omdat dat de bekendste is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

14 juli is voor mij nog een twijfelgeval - ik wacht het nog even af, maar als het lukt, dan doe ik graag weer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
14 juli kan ik ook. Ik hoor graag de exacte tijd en locatie.
Als iemand wil meerijden met mijn auto vanuit Utrecht is dat mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

willy1986 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:19:
14 juli kan ik ook. Ik hoor graag de exacte tijd en locatie.
Als iemand wil meerijden met mijn auto vanuit Utrecht is dat mogelijk.
Ik denk dat ik graag op dit aanbod inga O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flatlinernl schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:32:
Jep, als ik ergens ga fietsen waar ik de weg niet (goed) ken zoek ik naar routes in de "explore" en dan opslaan als route. Evt. begin/eind punt aanpassen en volgen die hap! Mocht ik verdwalen heb ik Goodle Maps op mijn telefoon.

Ook gebruik ik routes om tegen mijzelf te fietsen (virtual partner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
Flatlinernl schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:03:
[...]

En kun je dit nog onderbouwen? Want met reviews ed komen er geen echte duidelijke redenen naar voren waarom de een beter zou zijn dan de ander... of kiezen de meesten gewoon voor garmin omdat dat de bekendste is?
Ik heb hem een jaar geleden gekocht en me daar destijds aardig in verdiept, maar ik kan nu niet meer alle verschillen tussen de door jou genoemde merken noemen. De review van dcrainmaker laat erg goed zien welke functionaliteiten de egde biedt. Ik vond het zelf wel belangrijk dat ik niet aan een vast formaat van het kaartmateriaal vast zit: garmin ondersteunt open street map. Bryton volgens mij niet, mio weet ik niet. Edge heeft ook meer trainingsmogelijkheden dan de andere twee, denk ik.

Maar voor mij voldoet de garmin (800) meer dan uitstekend, prima ding. Maar uiteraard zegt dat niet dat het voor jou ook de beste keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Flatlinernl schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:03:
[...]

Alleen al om de native support op de meeste websites die iets met gps data doen. Overal wordt rechtstreeks gewerkt met de Garmin Communicator plugin. Een voorbeeld; Polar op Strava > Handmatig. Garmin op Strava > Volledig automatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
  • Laatst online: 29-10-2020
Vandaag mijn fiets opgehaald bij de FM maar deze heeft mijn voor bladen niet vervangen omdat dit een rare dubbel was waar geen 130 steek op kan, Het gaat dus om deze fiets De kosten voor de cassette Shimano 105 €69 en de ketting €39. Wat duur is en toen ik aankwam met deze cassette was het antwoord dat deze nep zijn? Is dit zo?
Ook heeft hij de bladen naar mijn mening verkeerd terug gezet. Er zit een pinnetje op de buitenblad aan de trapper kan. Hoort deze niet achter de trapper? Daar zit de pin nu dus niet?!?

De volgende keer doet ik dus alles zelf aan de fiets. Maar welk gerredschap ben ik nodig om zelf 2 nieuwe voorbladen te monteren. En waar kan Shimano 105 39t voorblad kopen? Deze kan ik namenlijk niet vinden. TA wel maar wil graag alles van Shimano houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:17
Bertha781 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 17:49:
Vandaag mijn fiets opgehaald bij de FM maar deze heeft mijn voor bladen niet vervangen omdat dit een rare dubbel was waar geen 130 steek op kan, Het gaat dus om deze fiets
Lol, wtf heb jij voor een FM 8)7 . Bladen moet iedereen kunnen vervangen met een inbus sleutel. Die casette is ook gewoon echt van Mantel, die dan wel onder de adviesprijs zit maar toch. En voorblad moet gewoon online te vinden zijn.

Die pin hoort inderdaad achter de crank, zodat de ketting niet klem kan komen te zitten

Volgende keer gewoon lekker zelf doen, voor casette heb je twee tooltjes nodig (afnemer en kettingzweep) voor de voorbladen alleen een inbusleutel.

[ Voor 5% gewijzigd door hammy87 op 14-06-2013 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Dat is verschrikkelijk duur... ik heb €69 betaald voor een Ultegra cassette, dat vond ik al teveel. Lijkt me eerlijk gezegd vreemd als Mantel nepspul zou verkopen. Ze hebben ook 39t voorbladen, weet alleen niet of ze de juiste steek voor je crank hebben. Heb je zoals hammy al zegt inderdaad alleen de juiste maat inbus voor nodig.

Mocht je in de buurt van Utrecht wonen heb ik wel een kransafnemer die je kan lenen, kettingzweep helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
  • Laatst online: 29-10-2020
Kun je een binnen blad ook vervangen met alleen een inbussleutel. Kun je die dan over je crank heen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Bertha781 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 19:03:
Kun je een binnen blad ook vervangen met alleen een inbussleutel. Kun je die dan over je crank heen halen?
Ja, je kunt hem over de crank heen halen.

Of het met alleen een inbussleutel werkt hangt af van de bladboutjes. Sommige bladboutjes hebben aan één kant een inbus en aan de andere kant de meest waardeloze 'aansluiting' ooit waar je een speciale tool of iets als een keukenmes bij nodig hebt, andere bladboutjes hebben aan beide kanten inbus en weer andere boutjes hebben aan beide kanten torx. Het spreekt voor zicht dat je met type 1 en type 3 met alleen inbus niet heel ver komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
argro schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:19:
[...]
Daar is onlangs nog een soort discussie over geweest. Conclusie daarvan was dat de één Basecamp super vindt en BRT een graftool vindt terwijl de ander Basecamp een grafprogramma vindt en BRT hemels.
Zoiets simpels als 2 kaarten gebruiken tijdens het tekenen kan al niet met Basecamp. Hoogtemeters berekenen kan alleen met Topo-kaarten, die voor de racefiets niet bepaald ideaal zijn. Dat zijn al twee opties die ik echt niet zou willen missen. Oh ja, auto routing uitzetten kan niet tijdelijk. Ook weer iets dat écht onhandig is.

Ik kan werkelijk geen enkel voordeel noemen van Basecamp behalve dat je geen internet nodig hebt. En dan is Mapsource overigens nog steeds de betere keuze, maar daar is geen Mac-versie van.

Ik wil niet lullig doen, maar veel mensen die roepen dat Basecamp ideaal is hebben geen ervaring met andere systemen. Dan weet je dus ook niet wat je mist.

[ Voor 17% gewijzigd door havana op 14-06-2013 19:27 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1 ... 79 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.