Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 103 Laatste
Acties:
  • 426.026 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:24:
Ik heb ook die lelijke cadence sensor magneet van Garmin vervangen voor een magneet in de crank
[afbeelding]
Deze tip vandaag uitgevoerd, de bloemist keek een beetje vreemd op toen ik maar 1 magneet wilde, maar het werkt goed en ziet er netjes uit.
Morgen gaan we een tour tocht in Gieten maken, hier toevallig nog mensen die ook gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 23:27
Vandaag weer lekker rondje van gefietst door de polder en de duinen. (Assendelft->Alkmaar->Bergen->Heemskerk->Assendelft)
Stond best wel pittig windje dus met wind tegen begonnen.
Uiteindelijk 78km gefiets met gemiddelde van 24. (inclusief stukje lopen over braderie die ik tegenkwam)

Mijn fiets trouwens, een net niet helemaal racefiets :
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OetnLKlVKNGOi22e9pj3EzrK/medium.jpg
Jan Janssen nemo met Tiagra 9x3.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:18
Gister 100km gefiets en vandaag 90km. Ik heb alleen een probleem met mijn fiets. Af en toe als ik stop met trappen komt er ergens bij mijn achterwiel een hoop herrie vandaag en ik zie mijn ketting aan de bovenkant slap hangen.

Zou dit een probleem met mijn freehub kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:39
wouter.N schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 18:45:
Gister 100km gefiets en vandaag 90km. Ik heb alleen een probleem met mijn fiets. Af en toe als ik stop met trappen komt er ergens bij mijn achterwiel een hoop herrie vandaag en ik zie mijn ketting aan de bovenkant slap hangen.

Zou dit een probleem met mijn freehub kunnen zijn?
Lijkt me wel.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:15
Vandaag mijn eerste triathlon gedaan in Surhuisterveen. 1km zwemmen, 30 fietsen en 9 lopen. Erg mooi werk! Zag wat foto's voorbij komen laatst. Dus hier ook een van mij.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/941224_603396513018726_1354074611_n.jpg

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Vandaag m'n eerste Trois Ballons gefietst. Uitgebreid verslag volgt nog. Had geen superdag maar toch 25,5 km/uur gemiddeld over 215 km / 4100 hm. Mijn tijd was 8h26, wat ruim genoeg was voor goud (daarvoor was de limiet 9:20).

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-10-2020
Door de ervaringen hier en de wetenschap dat ik de komende 2 jaar niet in de pittige heuvels/bergen zal fietsen en de cadans omhoog wil trainen is de keuze een 39 -50 i.c.m. met ik denk 11-25 misschien/eventueel 12-25.

Iemand nog tips waar deze zo goedkoop mogelijk weg te trekken. En is de 39 er wel in originele Shimano?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:32

Pelle

🚴‍♂️

BdK9001 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 17:36:
Heel graag! GoogleMaps stuurt me standaard via Nieuwegein en de Lekdijk, en dan de veerpont naar Ridderkerk, maar alle opties zijn welkom
Ik zou vanaf Utrecht inderdaad de Lekdijk pakken, helemaal tot aan Krimpen aan den IJssel. Tussen Schoonhoven en Bergambacht zijn ze nu overigens de weg aan het verleggen/herasfalteren, dus als je geen zin hebt in een paar 100m offroad door het zand ploegen, zou ik bij Schoonhoven de N210 pakken, en bij Bergambacht weer de Lekdijk op gaan.
Bij Krimpen ga je de Hollandse IJssel over (Algerabrug), en direct daarna sla je linksaf richting de Van Brienenoordbrug. Als je die over bent, kun je parallel aan de A16 blijven fietsen en vlak voor Rijsoord ga je westwaarts onder Barendrecht door. Vanaf dat je onder de A29 door bent, heb je een fietspad dat je helemaal tot aan de Spijkenisserbrug kunt volgen. Die ga je over, en direct daarna ga je via de sportvelden rechts helemaal via de landtong langs de Brielse Maas richting de Brielsebrug van de N57. Die ga je over (even opletten, die zijn ze ook opnieuw aan het asfalteren, dus je wordt kort omgeleid door een klein industrieterreintje) en vanaf daar kun je geweeon de bordjes Hellevoetsluis volgen (via Vierpolders en Nieuwenhoorn). Ik zit nu op de IPad dus kan 'm nog even niet voor je uittekenen, maar ik schat dat het op deze manier zo'n 100-110km uitkomt vanaf Nieuwegein, zonder stoplichten, en met veel lange stukken waarop je heerlijk kunt doorrijden :)

Alternatieve routes naar Krimpen zijn bijv. helemaal de N210 volgen (saai, maar stuk korter dan Lekdijk) of anders de N228 via Montfoort, Oudewater en Haastrecht en dan de Hollandse IJssel volgen.
Rotterdam zou ik alleen door gaan als je perse de korste route zoekt (bijv. via de Maasboulevard, de Maastunnel en dan de Groene Kruisweg helemaal naar Spijkenisse), maar beter kun je dus wat meer kilometers maken en dat lange fietspad langs de Oude Maas pakken.

Kortste weg via Spijkenisse naar Hellevoetsluis is na de Spijkeisserbrug de Groene Kruisweg blijven volgen en dan het fietspad nemen (vanaf De Rietbroekweg) dat helemaal via Zuidland en Oudenhoorn gaat. Is op zich een aardig fietspad, maar ongeveer iedere kilometer heb je wel een kruispunt met irritante speedbumps of andere snelheidsremmende middelen (hekjes, zigzags e.d.) dus als je echt van lekker doorrijden houdt dan kun je beter die optie van de Brielse Maas volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:34

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Tnx! Door Rotterdam heen wil ik idd graag vermijden, heb ik voor een vakantiebaan vroeger 6 weken lang mogen doorkruisen (ik ging via de Beneluxtunnel en dan door Schiedam, beetje geklooi met zijstraatjes, maar wel n redelijke doorgaande weg).

Balen om te horen dat ze ineens allemaal hekjes en hobbels hebben gemaakt in de oude trambaan, de laatste keer dat ik daar fietste (4 jaar geleden inmiddels). Daar kon ik vroeger heerlijk racen met wind mee.

Vierpolders/Nieuwenhoorn is dan inderdaad een betere optie. Mocht ik geen zin hebben in het risico van asfalteren dan steek ik wel dwars door Spijkenisse naar t zuiden en pak ik daar de dijk langs t Spui. Hoef ik ook maar 3 minuten in Hellevoet te fietsen voor ik bij mn pa ben :)

Ik heb in ieder geval genoeg opties nu om mn reis aan te passen aan alle omstandigheden (lees: vermoeidheid :P ), dankjewel! :)

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de Trambaan liggen maar 2 speedbumps hoor.
Irritanter zijn de "blinde" kruispunten. Levensgevaarlijk.

Lekkerste fietspad is gewoon vanaf de Spijkenisserbrug de Groene Kruisweg volgen. Na Heenvliet links afsteken en 6km langs het kanaal fietsen. Op dat stuk liggen wel betonplaten, maar het fietst op zich wel lekker door.

Mogelijkheden te over dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Volgens TNT International Tracking krijg ik morgen mijn Hongkong carbon wielen (en vaste vork voor m'n 29er singlespeed).
Voor een 38 mm velg, achter 50 mm.
ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Verwijderd schreef op zondag 09 juni 2013 @ 08:24:
Op de Trambaan liggen maar 2 speedbumps hoor.
Irritanter zijn de "blinde" kruispunten. Levensgevaarlijk.

Lekkerste fietspad is gewoon vanaf de Spijkenisserbrug de Groene Kruisweg volgen. Na Heenvliet links afsteken en 6km langs het kanaal fietsen. Op dat stuk liggen wel betonplaten, maar het fietst op zich wel lekker door.

Mogelijkheden te over dus. :)
Ja, die blinde kruispunten zijn inderdaad vervelend, je moet hoe dan ook bijna stoppen... Was vroeger leuk in de regen met n fiets met Weinmann remmen en stalen verlgen, remweg oneindig... Ben toen toch n paar keer op t nippertje aan n boel pijn ontsnapt :P

Langs t kanaal is ook zeker n leuke route, maar dan rij ik liever aan de andere kant, kost misschien 2 stoplichten extra, maar dan heb je redelijk asfalt en niet van die bussen die als gekken langsrazen (of vissers die zonder te kijken de weg op rennen :P )

Denk dat ik half juli ofzo die kant op fiets, na vaderdag is het n week hard leren, dan n week tentamens maken en dan n week op vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
havana schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 22:29:
Vandaag m'n eerste Trois Ballons gefietst. Uitgebreid verslag volgt nog. Had geen superdag maar toch 25,5 km/uur gemiddeld over 215 km / 4100 hm. Mijn tijd was 8h26, wat ruim genoeg was voor goud (daarvoor was de limiet 9:20).
Netjes! Benieuwd naar het verslag.
Bertha781 schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 23:22:
Door de ervaringen hier en de wetenschap dat ik de komende 2 jaar niet in de pittige heuvels/bergen zal fietsen en de cadans omhoog wil trainen is de keuze een 39 -50 i.c.m. met ik denk 11-25 misschien/eventueel 12-25.

Iemand nog tips waar deze zo goedkoop mogelijk weg te trekken. En is de 39 er wel in originele Shimano?
www.bikecomponents.de, www.mantel-bikeparts.nl, www.salden.nl, dat soort websites. Qua cassette zou ik overigens niet voor de 11-25 gaan. Een 11 heeft weinig toegevoegde waarde en eigenlijk alleen maar het nadeel dat elders in de cassette weer een gat valt. En vanzelfsprekend is 39 er in origineel Shimano, maar andere merken (FSA, Miche et cetera) kunnen ook prima voldoen.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Iemand eigenlijk ervaring met Bontrager ANT+ Digitale Combo Sensor. Voor 49,- bij 12gobiking. DCRainmaker is er over te spreken.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 11:41

the_RJ

Banana Hammock!

Gisteren de Ronde van Kerspelen gereden, klassieker (naja, grote omloop) voor elite/beloften zonder contract over >180km in Friesland (zo tussen Buitenpost en Surhuisterveen). Flinke wind en open stukken, smalle wegen, dus een nerveuze koers met waaiers. Eerste grote schifting na ~70km goed overleefd, maar merkte toen al wel dat ik geen superdag had. Na ~110-120km ging het lampje langzaam uit en na 130km moeten lossen toen het weer op de kant ging, al waren er toen nog maar zo'n 70 renners in koers. Wel jammer want daarna was het in het peloton zelf ook wel redelijk op, tempo ging omlaag en amper nog renners die er daarna af moesten. Het was helaas net niet, maar voor tweede klassieker en eerste echte waaierkoers niet geheel ontevreden.

Wel een leuk momentje als je even om je heen kijkt wie bij je in de buurt fietsen en dan rechts naast je tegen het stoïcijnse gezicht van Sven Kramer aankijken.

http://app.strava.com/activities/59062820

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Na een prima nacht slaap vroeg op en samen met 3 fietsmaten om 6:15 in de auto vanuit Vesoul richting Luxieul. 's Ochtends is het in de schaduw al 14 graden dus het is meteen duidelijk dat er weinig kleding aan hoeft. Allen kort-kort gestart en dat was een prima keuze.

Die start was trouwens waanzinnig slecht georganiseerd. Uiteindelijk ontaarde de situatie in een enorme chaos; iedereen klom over hekken en reed dan maar zelf over de startmat.

Afijn, de eerste 15 km waren vlak. Er wordt nerveus en gevaarlijk gereden, maar het gaat wel hard. Eerste hindernis is een Ardennenheuveltje. Hoppa HR180 naar boven, misschien toch niet heel slim 8)7 . Daarna al snel klim 2, de beruchte Chevrères. Aanloop is makkelijk, laatste drie een soort Stockeu. Gelukkig was ik al gewaarschuwd en wist ik dat dit zou komen. Ketting op de 29 en rustig omhoog. Staand klimmen kan niet door losliggende steentjes. Sommigen moeten hier trouwens al lopen.

De volgende hindernis is de Ballon d'Alsace. Die loopt prima en is ook niet zo lastig. Dan de Hundsruck. Fietsmaat had me al verteld dat deze zeer onregelmatig loopt. Blijkt te kloppen, ik blijf maar schakelen. Gelukkig ligt ook deze klim grotendeels in de schaduw. Kan hier nog mooie hartslagen rijden maar voel al wel dat t niet super loopt vandaag.

Na de afdaling een groepje opgezocht en al snel is 't alweer tijd voor de Grand Ballon. Op papier geen super lastige klim. Maar de hitte en het feit dat je nergens schaduw hebt maken m vandaag tot een scherprechter. In de eerste haarspeldbocht vul ik snel de bidons even bij de waterbak want ik wil absoluut geen kramp krijgen. Het loopt niet, de hartslag wil niet meer in D3. Na zo'n lange winter en prut voorjaar ben ik absoluut niet meer gewend aan zulk warm weer. Het wordt sterven, km's aftellen en uitkijken naar bordjes in de berm. Het laatste stuk rijd ik zelfs op de 29 :o . Toch bereik ik de top. In Le Markstein even snel bijvullen, gelletje erin en omlaag.

Op de d'Oderen vind ik mijn tweede adem. De groep waarin ik rij kan ik al snel verlaten en voor ik t weet bereik ik de top. Nu weer omlaag, aanvankelijk is er geen goed groepje richting de Col de Croix, maar uiteindelijk haak ik aan bij een getatoeëerde Belg, die aan mij vraagt wat er nog gaat komen. "Een makkelijke van 3 km en een moeilijke", is mijn antwoord. En dat klopt ook. De Croix loopt prima en ik verwacht de bevoorrading die na 180 km zou zijn. Mijn bidons zijn leeg. Geen bevoorrading. Gelukkig is er vlak voor de laatste Redoute een waterbak. Met volle bidons begin ik aan de Redoute. Hij is niet zo lastig als het slot van de Chevreres maar veel scheelt het niet. Garmin geeft 14, 15 en zelfs even 18%. Wederom erg blij met mijn 29. Na het bereiken van de top kort omlaag en dan wéér omhoog. Gelukkig had ik dat al zien aankomen op het hoogteprofiel dat in mijn Garmin staat.

Dan volgt de beloning: een prachtige technische afdaling. Ik moet alle zeilen bijzetten om een paar kleppers bij houden maar het lukt. Het blijkt een goede keuze want deze mannen rijden 40 per uur tot de finish. Karretje aangehaakt en over de streep gebold, eindtijd 8:26. Niet super gereden, wel tevreden.

Paar dingen die opvielen:
- matige organisatie van Sportcommunication: debacle bij de start, laatste bevoorrading te laat. Paar keer lang moeten wachten op water. Wel goede seingevers.
- Enorm veel krakende en piepende dure fietsers
- zeer goed getraind publiek; veel gladde kuiten, straffe mannen en hoge wielen. Geen profoutfits en bierbuiken.
- veel tattoo's op de benen; nieuwe rage?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
havana schreef op zondag 09 juni 2013 @ 15:06:
Mooi verslag. En wat ˆˆˆˆ betreft: wellicht het gevolg van fietsen kopen op internet? Wel aanschaffen, maar geen band met een LBS, dus ook geen (goed) onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_RJ schreef op zondag 09 juni 2013 @ 13:46:
Gisteren de Ronde van Kerspelen gereden, klassieker (naja, grote omloop) voor elite/beloften zonder contract over >180km in Friesland (zo tussen Buitenpost en Surhuisterveen). Flinke wind en open stukken, smalle wegen, dus een nerveuze koers met waaiers. Eerste grote schifting na ~70km goed overleefd, maar merkte toen al wel dat ik geen superdag had. Na ~110-120km ging het lampje langzaam uit en na 130km moeten lossen toen het weer op de kant ging, al waren er toen nog maar zo'n 70 renners in koers. Wel jammer want daarna was het in het peloton zelf ook wel redelijk op, tempo ging omlaag en amper nog renners die er daarna af moesten. Het was helaas net niet, maar voor tweede klassieker en eerste echte waaierkoers niet geheel ontevreden.

Wel een leuk momentje als je even om je heen kijkt wie bij je in de buurt fietsen en dan rechts naast je tegen het stoïcijnse gezicht van Sven Kramer aankijken.

http://app.strava.com/activities/59062820
Leuk om te lezen! Ook het verhaal van Havana trouwens, maar dit is in het dorp waar ik woon. Het wil hier inderdaad wel een beetje waaien. Buitenpost en Kollum eigenlijk zijn de laatste twee dorpen voordat je echt op de vlakte en leegte komt.

Wij zijn vandaag naar Gieten geweest, mooie rondrit door een bosrijk gebied. De tocht was prima georganiseerd behalve dan dat een stuk van de route over een schelpenpaadje ging. Het laatste gedeelte worden we door een snelle groep ingehaald. Een paar mannen van ons haken aan en ik ga mee. Ze gooien het tempo weer omhoog en ik merk dat ik elke bocht een gaatje laat vallen. Op een gegeven moment is er zo'n groot gat dat ik denk dat ik het niet meer ga halen. Geef nog niet op. Flink doortrappen en ik kom weer bij de groep. Dan vallen twee van de snelle jongens af en ik fiets ze tot mijn eigen verbazing voorbij. De twee voorste fietsers haal ik niet meer in maar kom wel als derde binnen. Echt leuk, dat laatste stuk! Misschien toch ook maar eens op explosiviteit trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Stoer stukje Havana. Welke Garmin heb jij eigenlijk en deel jij je fietssessie nog?

--

Vandaag eindelijk mijn eerst 100K gedaan. Van Rotterdam via Delft zuid en dan Schipluiden. Bij De Kapel nog pontje genomen en door gereden naar Maasdijk. Tussen Maasdijk en Hoek van Holland verkeerd gereden maar verder ging dat stuk prima. Van Hoek van Holland tot Scheveningen was het bikkelen met de wind die zeker niet matig tot zwak was maar 5 tot 7 aan de kust. Mijn fietsbuddy had het zwaar dus hield ik me wat in en reden we rond de 20 KM/h gemiddeld in de duinen (mooi gebied jongens!). Ik merk dat mijn boven benen aardig sterk zijn iig. Scheveningen doet ons afbuigen naar het oosten en volgen de weg naar Voorburg en Rijswijk. Waar we de Delftweg volgen om al snel in Delft aan te komen (wind mee he). Hier zeg ik gedacht tegen mijn collega en fiets ik deels mijn bekend werk-woon route naar Rotterdam maar dan een beetje om. Uiteindelijk haal ik mij eerst 100 K niet zo ver van mijn huis. Fijne route al is de binnenstad van Den Haag klote zoals dat wel vaker is met grotere steden. Mijn lichaam is redelijk op qua spieren...vooral nek/schouders dus daar gaan we maar wat meer op trainen. De rest komt morgen wel ;) De route.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Mooi verslag Havana, de route is dus echt totaal anders als vorig jaar. Enerzijds wel jammer, dan kun je nooit je tijd verbeteren, aan de andere kant is het ook wel leuk om elk jaar een andere route te (kunnen) rijden.

Ik heb dit weekend m'n ouders opgezocht, dus gisteren 90km lang wind mee, en vandaag 90km lang wind tegen.
De telefoon liep gisteren weer eens te bitchen, vandaar dat hij bij 70km gestopt is (blijkbaar stopt strava bij een telefoongesprek, wat ik niet kan zien op m'n bluetooth headsetje...)
Heen:
Groningen - Peize - Norg - Een - Haulerwijk - Waskemeer - Donkerbroek - Hoornsterzwaag - Mildam - Heerenveen - Rottum - Echtenerbrug - Echten - Oosterzee - Lemmer @ 31.2km/h gem
http://app.strava.com/activities/58983672

Terug:
Lemmer - Follega - Sint Nicolaasga - Scharsterbrug - Joure - Haskerhorne - Oudehaske - Heerenveen - De Knipe - Bontebok - Jubbega - Petersburg - Waskemeer - Een West - Zevenhuizen - Leek - Oostwold - Hoogkerk - Groningen - Dorkwerd - Groningen (even de 100km vol maken :)) @ 28.3 km/h gem
http://app.strava.com/activities/59236566

De wind was t.o.v. gisteren iets gedraaid richting Noord (was Noord-Oost) en iets gaan liggen, wat ik niet zo erg vond :)
Wel een lekker ritje, alleen zoek ik nog een goede rugzak, die niet plat op je rug ligt, was toch wel erg warm...

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Tsjilp schreef op zondag 09 juni 2013 @ 18:10:

Wel een lekker ritje, alleen zoek ik nog een goede rugzak, die niet plat op je rug ligt, was toch wel erg warm...
Voor korte stukken is dat prima maar idd langere afstanden niet. Moet je eens kijken naar Deuter die hebben wel wat mooie rugzakken met bijvoorbeeld een opening tussen jou en de rug met een mesh gedeelte dat dan wel op je rug licht. Zo krijg je toch koeling van lucht bijvoorbeeld.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:54
Verwijderd schreef op zondag 09 juni 2013 @ 17:09:
Buitenpost en Kollum eigenlijk zijn de laatste twee dorpen voordat je echt op de vlakte en leegte komt.
Dat heb ik met pinksteren gemerkt, toen ik een rondje Lauwersmeer ging doen...
Ik kon daar trouwens niet echt een lekkere route vinden naar de sluizen. Ik had een mooie route uitgestippeld, maar de meeste grote wegen mag je niet op..

Weet iemand een goede route van, zeg, Kollum naar het lauwersmeer waarop je een beetje door kan fietsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Graham schreef op zondag 09 juni 2013 @ 17:53:
Stoer stukje Havana. Welke Garmin heb jij eigenlijk en deel jij je fietssessie nog?

--

De route.
Jij bent zeker op zoek naar een garmin die wel de goede snelheid aangeeft :9
Max. snelheid: 154.1 km/u

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
degroot schreef op zondag 09 juni 2013 @ 18:32:
[...]

Jij bent zeker op zoek naar een garmin die wel de goede snelheid aangeeft :9

[...]
haha...GPS he. Ik heb nog geen sensor op mijn fiets zitten maar dat komt. Vandaar ook de vraag over die Bontrager paar posts terug ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
Tsjilp schreef op zondag 09 juni 2013 @ 18:10:
Ik heb de volgende rugzak: link

Vrijdag 100km mee gefietst (Groningen-omgeving Makkum) en zaterdag zelfde stuk weer terug. Tot nu toe bevalt de rugzak eigenlijk heel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:39
Gisteren als een debiel 2 uur rond gescheurd op mijn atb (c'dale flash 2). Vandaag het geplande aanhaken bij een duurtraining van 100km laten lopen, leek me verstandiger om even wat ontspannen rond te pedaleren. De batterij is een beetje leeg en ik moet meer tijd nemen om te herstellen.

http://app.strava.com/activities/59213059

Meteen even een mooie gelegenheid om te luisteren of alle piepjes en kraak geluiden verdwenen waren na een onderhouds beurt bij de lbs. Daar bleek dat het onderste lager van het balhoofd kaduuk te zijn en het bracketlager had wat aandacht nodig. Alles klinkt weer als vanouds (geen gepiep en gekraak) en de fiets is weer lekker nerveus in een dwarswind (het nieuwe onderste balhoofd lager).

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3815/8997598289_a0525f9e14.jpg
Untitled by Martijn-V4, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Dat laatste geloof ik graag met zo'n fok in je voorvork. Ik vind mijn 50mm al listig soms.
Gisteren voor het eerst een tochtje van 100km rond Nijmegen gedaan, wel mooi daar. De van Randwijckweg en Oude Holleweg zijn leuke klimmetjes, beetje Limburgs, maar wel echt kort, daar kun je bijna op de macht naar boven stoempen. Mijn grootste kransje was nog schoon iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
StevenK schreef op zondag 09 juni 2013 @ 15:40:
[...]

Mooi verslag. En wat ˆˆˆˆ betreft: wellicht het gevolg van fietsen kopen op internet? Wel aanschaffen, maar geen band met een LBS, dus ook geen (goed) onderhoud.
Denk met name het gevolg van interne lagers. Leuk systeem, maar de kinderziektes zijn er nog niet uit.

Ik heb trouwens een Edge 800 en moet de rit nog uploaden, ik kom net aan in Groningen. Verslag is vanaf een iPhone getypt.

[ Voor 13% gewijzigd door havana op 09-06-2013 20:38 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlueMotion schreef op zondag 09 juni 2013 @ 18:13:
[...]

Weet iemand een goede route van, zeg, Kollum naar het lauwersmeer waarop je een beetje door kan fietsen?
http://goo.gl/maps/aP6Mu

Dit is de weg die ik vaak neem. Je gaat naar Dokkumer Nieuwe Zijlen. De eerste kruising neem je niet richting Engwierum, maar je gaat rechtsaf. Deze weg (Nylan) fiets je door tot je een mooi design huis ziet. Dit huis begint onderaan de dijk en eindigt boven aan de dijk. Meteen na dit huis zie je een smal fietspad die over de dijk loopt. Geniet van het uitzicht en let op de koe roosters ;). Je volgt de weg bij Ezumakeeg en gaat met de bocht mee naar links. Meteen na de dijk ga je links en omhoog naar Lauwesoog. Je ziet dat ik wel een klein stuk 80km/h weg meeneem, hier kom ik eigenlijk nooit verkeer tegen.

http://goo.gl/maps/khDEf

Andere optie. Dit is lastig te vinden in Kollum. Je moet namelijk achter de nieuwbouwwijk langs bij het sanwielsterpaad. De ingang van dit pad is meteen rechts voordat je de nieuwbouwwijk in fietst. Als je de grote weg (Lauwersmeerweg) oversteekt kom je in een heel mooi gebied over de Walddyk richting Ee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
havana schreef op zondag 09 juni 2013 @ 20:26:
[...]

Denk met name het gevolg van interne lagers. Leuk systeem, maar de kinderziektes zijn er nog niet uit.
Goed mogelijk. Vrijdag nog BB lagers aan gort getrapt bij het testen of met nieuwe ketting / cassette alles goed werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Er is nog steeds geen enkel systeem dat net zo goed is als Campa vierkant (dat in 2006 (!!) voor het laatst op de markt kwam).

Hier is de uitdraai van de Garmin. Hartslagprofiel laat zich omschrijven als de "stervende zwaan" 8)7

https://connect.garmin.com/activity/325410163

[ Voor 64% gewijzigd door havana op 09-06-2013 20:52 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
#define 'goed'. BB stijfheid is mijn belangrijkste punt en met de huidige stand van de BB30 (-achtige) lagers is die stijfheid veel groter dan met oudere constructies. Nadeel van al die pressfit grappen is dat zodra er ook maar iets ruimte ontstaat, het allemaal meteen stuk lijkt te draaien en ik vermoed dat dit vooral komt doordat de lagercups niet meer geschroefd zitten.
In ieder geval vervang ik liever wat vaker lagers in een stijf BB en dat ik voorzichtig aan moet zetten omdat anders de crank zo ver tordeert dat de ketting eraf loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ja maar het bracket stijf maken had ook prima met 't oude systeem gekund. Er waren ook genoeg frames met een zeer hoge bracketstijfheid.

Mijn FM zweert trouwens bij het gebruiken van medium strength loctite. Je lijmt ze dan feitelijk vast. SRAM raadt dit ook aan trouwens.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/r9SS2vSQxibCJo4SEXN4FgPZ/thumb.jpg
Hatseflats. Gisteren met o.a TheLemon tochtje georganiseerd voor de vaste bezoekers van geensnor.nl. 105 km Nijmegen en omstreken. Berg en Dal, groesbeek, stukje Duitsland. Dat soort werk.

Kei leuk totdat ik na een km. of 80 kei hard met 35 km/u tegen de vlakte ging omdat ik tegen iemand op fietste die ik even gemist had. Hoofd vol tegen het asfalt. Helm op meerdere plekken gescheurd. Zonder helm was ik nu zeker in het ziekenhuis. Dus..lieve kijkbuiskinderen. Draag altijd een helm!

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
  • Laatst online: 07-07 16:42
Vrijdag had ik dus op een rit waar ik me heel erg op verheugde (Utrecht - Boekelo) en een dag voor vrij genomen had spaakbreuk. Kon niet door. Tweede keer voor een fiets van net 1 jaar, dus de maat is wat mij betreft vol.

Vrijdag nog naar de LBS waar ik de fiets gekocht heb.

1. Wiel waarin 1 keer een spaak breekt blijft ondanks reparatie onder spanning en heeft dus een grote kans op recidive.
2. Ik ben volgens de winkel voor mijn lengte weliswaar niet zwaar (85 kilo, 2 meter lang), maar bij een beetje krachtig trappen zouden dit inderdaad niet de goede wielen zijn (Cannondale CAAD 10, met Shimano RS10 wielen).
3. Advies winkel: 1 + 2 = andere wielen
4. Discussie over garantie: nee, geen garantie op spaken, want breuk kan ook komen door wild rijden / kuilen
5. Discussie over korting, want niet goed voorgelicht bij aankoop. Nee. Het wordt bij de verkoop van de fiets altijd aangeboden om tegen meerprijs andere wielen te nemen. Flauw. Ik was vorig jaar een beginnende wielrenner en kon dat met mijn kennis op dat moment niet goed inschatten. Ik verwacht in een winkel waar men gespecialiseerd is in langere (en dus zwaardere) mensen hier een goed advies in, en zelfs een duidelijk afraden om de standaard RS10 wielen erin te houden.

Flink de balen dus in mijn LBS. Ik wil nu kijken naar een andere wielset, ca 200 - 250 euro.
- Mavic Aksium (zou volgens mijn -nu nog- LBS een goede keuze zijn, voor wat het waard is)
- Fulcrum Racing 5
- Handgespaakte set via Rose (voordelig een set met goede onderdelen)
- Handgespaakte set via BikeXperto (goede verhalen over gelezen op fiets.nl)

Ik zoek nu eigenlijk wel een set waar ik nog minimale kans op spaakbreuk heb. Hebben jullie tips?

BTW, net een ritje gemaakt, kreeg ik @33 km/u een vol blikje bier naar mijn hoofd uit een cabriolet met wat lefgozertjes.. :O .Moet niet gekker worden. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurd was als ze me hadden geraakt....

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:46
Joba schreef op zondag 09 juni 2013 @ 22:19:

BTW, net een ritje gemaakt, kreeg ik @33 km/u een vol blikje bier naar mijn hoofd uit een cabriolet met wat lefgozertjes.. :O .Moet niet gekker worden. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurd was als ze me hadden geraakt....
Ik heb geen idee wat zulke lui beseft.. , zelf nog nooit zo extreem mee gemaakt.
Krijg af en toe wel een opmerking naar mijn hoofd geslingerd , en dat terwijl ik altijd ruim van tevoren bel en bedank nadat ik heb ingehaald..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N

Flink de balen dus in mijn LBS. Ik wil nu kijken naar een andere wielset, ca 200 - 250 euro.
- Mavic Aksium (zou volgens mijn -nu nog- LBS een goede keuze zijn, voor wat het waard is)
nadeel van Mavic wielen is het Nylon lager in de Freehub, jammergenoeg heb ik daar nu ook problemen mee. Goed schoonhouden van het lager is dus belangrijk om te voorkomen dat je het lager snel moet vervangen.

[ Voor 11% gewijzigd door wouter.N op 09-06-2013 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Mavic Aksium = trekkerwielen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
Trekkerwielen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gister m'n eerste ritje gemaakt met de Garmin op het stuur geschroeft geëlastiekt. Aangezien ik alleen maar ergens heen hoefde (terug met de auto) had ik vooral meewind of in ieder geval weinig last van tegenwind. Heerlijk gefietst vanaf Zoetermeer naar Zwijndrecht, door Rotterdam heen, over de Brienenoord dus. Ritje van een krappe 40km.

Leuk om te zien wat de hartslag doet, ik zit zo'n beetje de hele rit op 150-160. Behalve bij de Brienenoord, daar ging ie naar 180. Ik moet nog even m'n omslagpunt bepalen voordat ik daar echt iets mee kan gaan doen natuurlijk. Cadans is ook meegemeten, daar kan ik wel gelijk wat mee. Ik had gedacht dat het me moeite zou kosten om een cadans van 100 aan te houden, maar dat ging me vrij makkelijk af juist. Wellicht dan toch maar kijken of ik daar 110 van kan maken.

Goed, eenmaal op de plaats van bestemming (bbq bij familie vriendin) probeerde haar zwager me warm te maken voor de Fietselfstedentocht. Hmm, duurt nog een jaartje natuurlijk en is een leuk doel om naartoe te trainen. Het lijkt me haalbaar. Eens goed over nadenken. :)
Tjonge, wat een idioten zeg. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
havana schreef op maandag 10 juni 2013 @ 07:43:
Mavic Aksium = trekkerwielen.
Als ze zo sterk zijn als trekkerwielen vind ik het prima, maar als je bedoelt dat ze ook zwaar lopen vallen ze af. Bedoel je dat Havana?

Heeft hier iemand ervaring met handgespaakte wielen. In mijn ogen heeft het veel voordelen (sterker, beter repareerbaar, kunnen doorfietsen bij een gebroken spaak), en maar 1 nadeel: looks. Gewicht weet ik niet of dat veel gaat schelen.
Fastclaimer schreef op zondag 09 juni 2013 @ 23:23:
[...]
Ik heb geen idee wat zulke lui beseft.. , zelf nog nooit zo extreem mee gemaakt.
Krijg af en toe wel een opmerking naar mijn hoofd geslingerd , en dat terwijl ik altijd ruim van tevoren bel en bedank nadat ik heb ingehaald..
In dit geval was het echt baldadigheid. Was een hele brede asfaltweg dus ze konden er makkelijk langs. Vorig jaar ben ik een keer op de dijk bij Opheusden door een auto moedwillig afgesneden. Scheelde weinig of ik had een Hoogerlandertje gemaakt. Ook daar pure baldadigheid. Opmerkingen bij inhalen, hoe netjes ook, komen me ook heel bekend voor.

[ Voor 39% gewijzigd door Joba op 10-06-2013 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Gaius schreef op maandag 10 juni 2013 @ 08:43:

Goed, eenmaal op de plaats van bestemming (bbq bij familie vriendin) probeerde haar zwager me warm te maken voor de Fietselfstedentocht. Hmm, duurt nog een jaartje natuurlijk en is een leuk doel om naartoe te trainen. Het lijkt me haalbaar. Eens goed over nadenken. :)
De fietselfstedentocht is geen wielrenevenement, maar een fietstocht waar je ook met een racefiets aan mee zou kunnen doen. Hardrijden wordt zelfs geblokkeerd door mensen op bepaalde punten vast te houden indien zij daar te vroeg aankomen (en dus te hard gereden hebben). Voor die tocht is dus vooral geduld nodig en een hoge mate van tolerantie voor slingerde bakfietsen met daarop verklede mensen met stereo-installaties (die doen ook mee...). Kortom, het is vooral een lange zit, maar echt zwaar is het niet. Ik heb één keer meegedaan en het was wat mij betreft niet voor herhaling vatbaar. Dat laatste is echter vrij persoonlijk, ken ook genoeg mensen die ieder jaar weer meedoen (op de racefiets). Je moet er van houden zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Aksiums zijn enorm zwaar en lomp. Redelijk degelijk, dat wel. Voor dat geld is F7 een betere keuze. Maar als je voor F7 gaat, zou ik liever voor F5 gaan. De meerprijs is namelijk nihil.

Ik heb zeker ervaring met handgespaakte wielen. Eigenlijk een verkeerde term de meeste "fabriekswielen" zijn ook allemaal handgespaakt. Wheeltec is een goed adres, zo ook Zoran in Norg. Er zitten heel veel voordelen aan handgespaakt maar ook één nadeel en dat is de prijs. Die is doorgaans behoorlijk. Hangt er wel een beetje vanaf wat je neemt natuurlijk. Aan die setjes van Rose (CPX33 / Open Pro e.d.) kun je ook geen buil vallen, maar dan heb je wel 32-spaaks wielen en dat ziet er natuurlijk niet uit.

[ Voor 71% gewijzigd door havana op 10-06-2013 09:17 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Mijn setje Aksiums is 1795g, een setje Fulcrum Racing 5 is 1760g als ik zo even google. Valt best wel mee dat verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Tnx voor de tips mbt rugzakken, zal binnenkort eens naar de vrijbuiter...

Wat betreft fietsen naar Lauwersoog, de eerste route die BRT omschrijft neem ik ook altijd, alleen de dijkoversteek is lastig als het druk is met fietsen, verder kun je overal redelijk doorknallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
havana schreef op maandag 10 juni 2013 @ 09:13:
Aksiums zijn enorm zwaar en lomp. Redelijk degelijk, dat wel. Voor dat geld is F7 een betere keuze. Maar als je voor F7 gaat, zou ik liever voor F5 gaan. De meerprijs is namelijk nihil.

Ik heb zeker ervaring met handgespaakte wielen. Eigenlijk een verkeerde term de meeste "fabriekswielen" zijn ook allemaal handgespaakt. Wheeltec is een goed adres, zo ook Zoran in Norg. Er zitten heel veel voordelen aan handgespaakt maar ook één nadeel en dat is de prijs. Die is doorgaans behoorlijk. Hangt er wel een beetje vanaf wat je neemt natuurlijk. Aan die setjes van Rose (CPX33 / Open Pro e.d.) kun je ook geen buil vallen, maar dan heb je wel 32-spaaks wielen en dat ziet er natuurlijk niet uit.
Op papier lijkt het gewicht wel mee te vallen, maar ik denk dat voor de 'fabriekswielen' mijn voorkeur sowieso naar F5 gaat, mits ze minstens net zo robuurt zijn als Aksiums. F5 moet met mijn gewicht toch gaan ? (85 kilo, 2 mtr) En als er dan toch nog een keer een spaak breekt, hoe is dan de 'repareerbaarheid'? De LBS vertelde me dat als er eenmaal een spaak gebroken is de kans dat er na de reparatie weer een spaak gaat breken veel groter is. Is dat waar?

Want stel dat het dan toch nog gebeurt en ik alsnog voor handgespaakt kies dan was goedkoop eigenlijk duurkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahnmut
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-01 11:48
Joba schreef op maandag 10 juni 2013 @ 08:48:
[...]

Als ze zo sterk zijn als trekkerwielen vind ik het prima, maar als je bedoelt dat ze ook zwaar lopen vallen ze af. Bedoel je dat Havana?

Heeft hier iemand ervaring met handgespaakte wielen. In mijn ogen heeft het veel voordelen (sterker, beter repareerbaar, kunnen doorfietsen bij een gebroken spaak), en maar 1 nadeel: looks. Gewicht weet ik niet of dat veel gaat schelen.

[...]
Zelf ben ik ook begonnen met RS10 wielen. Ik weeg 78 kg. trouwens en fiets het liefst afstanden rond de 100 km. in een rustig tempo (ergens in D2) Gelukkig nooit een spaakbreuk mee gehad. Wel heb ik na een spaakbreuk tijdens een tochtje op mijn fixed gear de wielen daarvan vervangen en dat maakte zo een groot verschil dat ik ook eens ben gaan kijken naar handgespaakte wielen voor de racefiets.

Budget had ik op €300 gesteld (uitgekomen op 350) en mijn belangrijkste uitgangspunt was betrouwbaarheid. Uitgekomen op een set Mavic cxp33 velgen met Shimano 105 5700 hubs en geen moment spijt van gehad. Ik merk het verschil het meest in de bochten, loopt echt heerlijk nu. Aangezien ik meestal alleen rijd vond ik het ook wel een fijn gevoel om voor 36 spaken te gaan. Mocht ik ooit nog een spaakbreuk meemaken dan kan ik de spaken er om heen iets losser draaien en gewoon naar huis fietsen.

Al met al zeker duurder en waarschijnlijk ook iets zwaarder, doordat ik voor een wat ouder model velg had gekozen om de bewezen betrouwbaarheid. Maar het was het mij in ieder geval waard.

Ik heb trouwens ook overwogen om een set Fulcrum 5 te kopen, na alle positieve ervaringen met Fulcrum hier gelezen te hebben, en deze dan door een goede LBS te laten "na spannen"

Anyway, hoop dat je hier wat aan hebt Joba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 15:54
Voor de Strava gebruikers, ik wam deze net tegen: http://digitalepo.com/

Ook best ziek :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Yohost! schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:07:

hahaha, wat ben je zielig als je dat gaat gebruiken ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Strava is leuk, maar alleen voor persoonlijke logging of om ritten te delen. Dat het concept van KOM's zou falen, stond vanaf het begin als een paal boven water. Op een KOM zijn vrijwel nooit dezelfde condities, laat staat dat iedereen eerlijk speelt. Met meewind kan ik over een dijk met gemak een betere tijd halen, maar niemand die dat voordeel in de resultaten terugziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Pfft, fijn, waarom moeten er altijd dit soort dingen komen op 'vergelijkings'sites...

Strava zelf heeft trouwens ook wat bugjes geloof ik, op mn laatste rit zou ik als topsnelheid bijna 70 gereden hebben. Niet alleen is dit nergens in de grafiek terug te vinden, maar als ik hier kijk, zie ik dat ik daarvoor 120+ rpm moet draaien in de 53-12, terwijl ik in 53-13 afdaalde en absoluut niet zo'n hoge cadans had.

Ook bij andermans strava zag ik zo'n geintje, die had krap 80 als topspeed, terwijl de grafiek net onder de 50 piekte.

Hebben jullie daar ook af en toe last van?

Voor wat betreft het spakenverhaal, ik ben heel blij dat mn RS20 wielen het nog niet begeven hebben. Het voorwiel was eerst wel zo slap als een kartonnetje, maar dat is opgelost (tnx Havana!). Ik pak alleen af en toe per ongeluk best slecht wegdek (wortels door asfalt etc), is het dan heel riskant om hier op te blijven rijden? De enige fiets waar ik ooit spaakbreuk op heb gehad was n hele oude slecht onderhouden Puch Cavette, kwam er ook pas achter toen het achterwiel geluid maakte tijdens het rijden. Bleek dat ik al 2 weken met 3 kapotte spaken reed :o (ik heb nog wel meer moeten fixen/vervangen aan dat apparaat, maar daar zou ik n flinke tweakblog mee kunnen vullen 8)7 )
Roet schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:16:
Strava is leuk, maar alleen voor persoonlijke logging of om ritten te delen. Dat het concept van KOM's zou falen, stond vanaf het begin als een paal boven water. Op een KOM zijn vrijwel nooit dezelfde condities, laat staat dat iedereen eerlijk speelt. Met meewind kan ik over een dijk met gemak een betere tijd halen, maar niemand die dat voordeel in de resultaten terugziet.
Klopt, vergelijken is niet heel eerlijk, maar de toptijden motiveren wel om hard je best te doen. Ik vergelijk mezeld ook liever met mensen die dezelfde dag hebben gereden, dan kloppen de omstandigheden een stuk beter. En het heeft me op een paar stukken de 2e tijd opgeleverd (wat eerder betekent dat het een rustige dag was qua rijden ;) )

[ Voor 20% gewijzigd door BdK9001 op 10-06-2013 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Vrijdag had ik dus op een rit waar ik me heel erg op verheugde (Utrecht - Boekelo) en een dag voor vrij genomen had spaakbreuk. Kon niet door. Tweede keer voor een fiets van net 1 jaar, dus de maat is wat mij betreft vol.
Ik zou als eerste een andere LBS zoeken... Heb het zelf ook meegemaakt met een Trek FX, ook in korte tijd 2x spaakbreuk (ik weeg 80kg), was er toen ook helemaal klaar mee en LBS beaamde dat dit niet hoorde te gebeuren bij een fiets van een jaar oud. Wiel is geheel kosteloos opnieuw gespaakt met dikkere spaken, daarna geen problemen meer mee gehad.

Wat wordt er overigens bedoeld met handgespaakt? Afgezien van die dikke carbon 'spaken' is elk wiel toch handgespaakt of gebeurd dat machinaal?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
havana schreef op zondag 09 juni 2013 @ 15:06:
*verslag Trois Ballon*

Paar dingen die opvielen:
- matige organisatie van Sportcommunication: debacle bij de start, laatste bevoorrading te laat. Paar keer lang moeten wachten op water. Wel goede seingevers.
- zeer goed getraind publiek; veel gladde kuiten, straffe mannen en hoge wielen. Geen profoutfits en bierbuiken.
- veel tattoo's op de benen; nieuwe rage?
Leuk verslag! Ik heb er dik een uur langer over gedaan (9:42) maar ben dik tevreden. Was mijn eerste cyclo en voornamelijk voorbereiding op de Marmotte over een kleine maand (dat het "voorbereiding" was betekent trouwens niet dat ik harder had gekund of nog wat over had op het eind - ik was goed stuk...). Strava: http://app.strava.com/activities/59309961

Wat betreft je eerste punt: start was inderdaad wat rommelig en het duurde lang voordat iedereen weg was. Maar, doordat het gedoseerd ging was het wel goed verspreid bij aankomst op de eerste klimmetjes. De laatste bevoorrading stond volgens mij gewoon waar hij moest staan?

Wat betreft getraind publiek: ik heb me hier echt over verbaasd. Niveau lag 20x hoger dan bij de gemiddelde toertocht in NL. Gaaf om te zien!

[ Voor 5% gewijzigd door MrAcid op 10-06-2013 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@havana, mooie prestatie!

Wie helpt me uit de brand, heb net nieuwe time rxs plaatjes gemonteerd. Echter beginnen deze ook lichtjes te kraken tijdens het fietsen. Iemand een gouden tip?

[ Voor 8% gewijzigd door Harmen op 10-06-2013 11:18 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:37
Gisteravond teruggekomen van 4 dagen bij een Alpe d'Huzes team inhokken. Wij hebben wat logistiek geregeld en wat aan aanmoediging en fietsreparatie gedaan. En natuurlijk zelf veel gefietst. Op woensdag rond 12 uur 's middags aangekomen, zonnetje scheen, 25 graden! Gelijk op de fiets gestapt om de Croix de Fer op te rijden. Wat een schitterende klim blijft dat toch! Heb mijn PR ruim verbeterd en genoten van de omgeving. Op de terugweg terug naar het huisje klimmen in Le Vilette, een km boven Vaujany, dat is de eerste 6km van de Sabot aan 11% gemiddeld. Wat een nachtmerrie, ondertussen gaf de Garmin tussen de 35 en 37 graden aan, helemaal stuk gegaan op een stukje van 40 minuten.

Dag erop vroeg wakker worden toen het team vertrok en 's morgens gelijk wat vergeten spullen nagebracht. In de voorraad auto een huilende meid opgepept die in de eerste afdaling uit de bocht gevlogen was. Er zat ook een belachelijke bak speling op haar voorwiel, dat eruit kunnen draaien en haar weer de fiets op kunnen motiveren. Ze is uiteindelijk 3 maal boven geweest en afgedaald via de jongeren route, met gondel en bus.
De rest van het team presteerde naar verwachting, alle mannen 6 maal en de vrouwen 4 maal, erg knap. We hebben zelf in de buurt van het tunneltje staan aanmoedigen en daarbij erg veel respect gekregen voor de deelnemers die nog op de fiets zaten, wat een afzien! Het evenement heb ik nu echter nog lager zitten dan ik al had (en het was al niet best in mijn ogen). Er waren simpelweg teveel drinkende klootzakken die zeiden: "Ja, vanmorgen tweemaal opgefietst, was om 1 uur klaar dus nu lekker aan het bier." Echt joh? Na 1 uur heb je nog 6 uur om er nog een poging uit te persen, lul!
En wat een kermis op de berg, niet normaal.

De volgende dag heb ik mijn PR op de Alpe dik verbeterd, van 1:18 naar 1:11. Dus gelijk een mooi doel van 1:05 voor de volgende keer, want er kunnen zeker nog minuten af door wat overtollig vet kwijt te raken. (Ik was ook op m'n oude fiets dus op m'n nieuwe zal ik 1.09 gereden hebben, die is 2 kilo lichter.)
Zaterdag wilden we de Dauphine gaan kijken op de Sarenne, maar die was afgesloten door wat debiele Gendarmes die niet begrepen dat we de koers wilden kijken en niet hinderen, dus we hebben uit het dorp gekeken en daarna even de Sarenne meegepakt. Rustig dagje, want iedereen lag eraf. Leuk om oa Tankink met de muil open langs te zien schieten op de Alpe. Ze gingen minder hard dan ik had gedacht, maar wellicht omdat het de eerste klim van de dag was. In de achterhoede nog wat arme jongens met hilarische capriolen gezien. Een klassieke plakbidon van bocht 1 tot de KOM finish en een Lampre renner die zich aan het achterportier van de Blanco wagen vastklampte als laatste kans om in de race te blijven.

e; Op de terugweg zijn we midden tussen Trois Ballon verkeer beland en we zaten in de auto ook al te grappen dat daar toch wel heel ander publiek op afkomt. Was niet vreemd als er voor meer dan 10k aan karretjes op de fietsendrager stond met twee van die kale magere mannetjes op de voorstoelen.

[ Voor 5% gewijzigd door MrAngry op 10-06-2013 11:48 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 12:31

Vos

AFCA

Even getest of dit zo makkelijk ging. Bij mij werkt het niet:
Unrecognized file type? 07_03_2013.tcx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
MrAcid schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:53:
[...]

Leuk verslag! Ik heb er dik een uur langer over gedaan (9:42) maar ben dik tevreden. Was mijn eerste cyclo en voornamelijk voorbereiding op de Marmotte over een kleine maand (dat het "voorbereiding" was betekent trouwens niet dat ik harder had gekund of nog wat over had op het eind - ik was goed stuk...). Strava: http://app.strava.com/activities/59309961

Wat betreft je eerste punt: start was inderdaad wat rommelig en het duurde lang voordat iedereen weg was. Maar, doordat het gedoseerd ging was het wel goed verspreid bij aankomst op de eerste klimmetjes. De laatste bevoorrading stond volgens mij gewoon waar hij moest staan?

Wat betreft getraind publiek: ik heb me hier echt over verbaasd. Niveau lag 20x hoger dan bij de gemiddelde toertocht in NL. Gaaf om te zien!
Jij ook goed gedaan! Als je dit overleefd hebt, dan komt 't wel goed met La Marmotte.

De laatste bevoorrading zou volgens het plaatje in Servance komen (voor die laatste muur), maar kwam pas na die laatste muur. Ook de op één na laatste bevoorrading was later dan aangekondigd: die zou bovenop de Grand Ballon staan maar kwam pas in Le Markstein.

@ Harmen

Weet je wel zeker dat het je pedalen of plaatjes zijn? Want als Time RXS pedalen ergens om bekend staan, is het wel dat ze niet kraken en eindeloos meegaan (zowel pedalen als plaatjes).

[ Voor 9% gewijzigd door havana op 10-06-2013 12:47 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

havana schreef op maandag 10 juni 2013 @ 12:44:
[...]
@ Harmen

Weet je wel zeker dat het je pedalen of plaatjes zijn? Want als Time RXS pedalen ergens om bekend staan, is het wel dat ze niet kraken en eindeloos meegaan (zowel pedalen als plaatjes).
Hmmm, vreemd. Denk dat het dan aan de pedalen ligt. Heb time rxs first, misschien is een ander type beter. De lagers liepen na een jaar ook al stroef.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Da's heel vreemd, want de lagers staan juist bekend als bombproof. Ik heb ze zelf op de winterfiets zitten; geen centje pijn en ik mishandel die fiets.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Bij mij komt er ook geluid uit de Time RXS firsts, niet veel en ze lopen prima, maar idd niet zoals door jou geadverteerd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga me hier ook maar eens melden. Ik heb sinds een paar maanden een fiets staan waar ik goed mee uit de voeten kan. (Giant, carbon frame en 105 groep). Ik ben echter zoekende naar hoe bouw ik nu conditie op. Ik ben 1m90 en rond de 70KG dus afvallen is niet meteen mijn doel. Ik zou graag aan het eind van de zomer 2 uur lang op 32/33 willen kunnen fietsen. (Relatief vlak terrein en windkracht 3/4.) Hoe pak ik dit nu aan? Ik ben afgelopen week op de fiets gestapt en heb het een uur uit weten te houden op ongeveer 27 a 28 in het uur. Ik heb de afgelopen jaren zo goed als niets gedaan aan sport dus conditie is niet bepaald goed. Oh, ik ben trouwens 32. Is het beter om met een hartslagmeter aan de gang te gaan? Ik verwacht niet een volledig schema te krijgen, maar een paar tips zodat ik zelf naar het juiste schema op zoek gaat me enorm helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Je doel is misschien wat ambitieus, maar als je globaal onderstaand aanhoudt dan zou je moeten verbeteren.

1 duurtraining door de week: 50-90km, rustig tempo (zonder hartslagmeter: Je zou de hele tijd nog rustig moeten kunnen praten, zonder met je ademhaling in de knoei te komen)
1 duurtraining weekend 90-150km, rustig tempo
1 snellere training door de week 30-60km. Je kan die training een interval karakter geven (na warming up 5 maal 3 minuten voluit met 2 minuten rust ertussen en dat uitbouwen naar langere intervals) of gewoon donders hard gaan rijden. Neem 2 dagen rust na deze training.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:28:
Ik ga me hier ook maar eens melden. Ik heb sinds een paar maanden een fiets staan waar ik goed mee uit de voeten kan. (Giant, carbon frame en 105 groep). Ik ben echter zoekende naar hoe bouw ik nu conditie op. Ik ben 1m90 en rond de 70KG dus afvallen is niet meteen mijn doel. Ik zou graag aan het eind van de zomer 2 uur lang op 32/33 willen kunnen fietsen. (Relatief vlak terrein en windkracht 3/4.) Hoe pak ik dit nu aan? Ik ben afgelopen week op de fiets gestapt en heb het een uur uit weten te houden op ongeveer 27 a 28 in het uur. Ik heb de afgelopen jaren zo goed als niets gedaan aan sport dus conditie is niet bepaald goed. Oh, ik ben trouwens 32. Is het beter om met een hartslagmeter aan de gang te gaan? Ik verwacht niet een volledig schema te krijgen, maar een paar tips zodat ik zelf naar het juiste schema op zoek gaat me enorm helpen.
Ik ben vorig jaar ook (op m'n 32e :P) begonnen. Het is alleen nógal een stap, om van 1 uur met 27-28 gemiddeld naar 2 uur 32-33 gemiddeld te gaan. Sterker nog, 2 uur lang met 32-33 rijden zullen alleen flink geoefende renners goed vol kunnen houden. Einde van de zomer lijkt me vooralsnog een beetje te vroeg; als je 2 uur vol kunt maken met 30-31 gemiddeld dan denk ik dat je het goed gedaan hebt :)

Het meestgehoorde advies in fietstraining is eerst in lengte opbouwen, dan in frequentie, dan in intensiteit. Dus waar je nu begin met 1 of 2 keer per week een rondje van 30km maken, probeer dat in 1-2 maanden op te bouwen naar 2 keer per week bijv. 60km, of bijvoorbeeld 1x 50km en 1x 80km.
Daarna komt de stap dat je hier 2-3x per week van gaat maken, en dan pas de stap dat je je snelheid (lees: hartslag) omhoog gaat gooien.

Als je nu met 27-28 na een uur al bekaf bent, dan zou ik een volgende keer beginnen met proberen 40-50km te maken, met een gemiddelde van 25-26. Dat voelt tegennatuurlijk, want je kunt veel harder, maar je hebt er veel meer aan om jezelf te leren gedoseerd te rijden dan meteen overal volle bak in te vliegen.

Een hartslagmeter heeft mij hier in ieder geval wel bij geholpen. En ook wanneer je de focus op gemiddelde snelheid een beetje los kunt laten, gaat het voor mijn gevoel allemaal veel makkelijker. Je herstelt sneller, je maakt langere afstanden en je conditie verbetert goed. En daarnaast is er overigens niks mis met af en toe jezelf een uurtje even helemaal afbeulen, maar dat moet niet de basis van je training worden.
Een goede site waar ik wel een hoop nuttige info vandaan heb gehaald is zitvlees.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Laatst online: 13-09 15:54
Probeer eerst eens een uur 30km/h te rijden in zo'n snelle training als hierboven aangegeven, dat valt voor een beginner al niet mee.

Om daar vervolgens dan steeds 1km extra bij op te doen in het uur is al lastig genoeg. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info heren. Mijn doel is wellicht niet geheel haalbaar, en dat is uiteindelijk ook niet echt het belangrijkste. Als ik mijn conditie flink kan verbeteren, en dan uiteindelijk 2 uur op 29 of 30 kan fietsen is het ook prima. Ik zal vanavond eens met jullie tips bezig gaan en op de aangedragen site kijken. Fietsen jullie na het seizoen door op een TACX? Of zoveel mogelijk fiets in de winter en eventueel over op hardlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Laatst online: 12:07

Peetman

Tjah....

Afgelopen weekend, naast een fietstocht van 75 km gisteren, bezig geweest met het vervangen van m'n ketting. Na zou dat normaal gesproken niet zo ingewikkeld moeten zijn, ware het niet dat ik er achter kwam dat bij het schakelen naar het grootste tandwiel achter m'n derailleur tussen de spaken kwam.

Blijkt dat ik bij het installeren van m'n nieuwe wielen (mooie handgespaakte van Zoran/BikeXperto) eind vorig jaar een spacer ring op de hub was vergeten. Dus alsnog geinstalleerd, maar toen moest ik m'n derailleur opnieuw bijstellen. Nou heb ik dat niet goed voor elkaar gekregen, beetje filmpjes op internet gekeken maar ondanks de basisprincipes voor de stelschroeven krijg ik het nog niet helemaal naar wens. Bij schakelen wordt nu regelmatig een tandwieltje overgeslagen of ik krijg 'm niet goed op de laagste / hoogste versnelling.

Iemand tips om opnieuw te beginnen met afstellen? Of een bepaalde volgorde voor het goed afstellen? Gaat om een shimano 105 groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Peetman schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:57:
Afgelopen weekend, naast een fietstocht van 75 km gisteren, bezig geweest met het vervangen van m'n ketting. Na zou dat normaal gesproken niet zo ingewikkeld moeten zijn, ware het niet dat ik er achter kwam dat bij het schakelen naar het grootste tandwiel achter m'n derailleur tussen de spaken kwam.

Blijkt dat ik bij het installeren van m'n nieuwe wielen (mooie handgespaakte van Zoran/BikeXperto) eind vorig jaar een spacer ring op de hub was vergeten. Dus alsnog geinstalleerd, maar toen moest ik m'n derailleur opnieuw bijstellen. Nou heb ik dat niet goed voor elkaar gekregen, beetje filmpjes op internet gekeken maar ondanks de basisprincipes voor de stelschroeven krijg ik het nog niet helemaal naar wens. Bij schakelen wordt nu regelmatig een tandwieltje overgeslagen of ik krijg 'm niet goed op de laagste / hoogste versnelling.

Iemand tips om opnieuw te beginnen met afstellen? Of een bepaalde volgorde voor het goed afstellen? Gaat om een shimano 105 groep.
De schroefjes op de deraillleur regelen alleen hoe ver de derailleur naar links en rechts kan uitwijken. Hiermee is het een beetje pielen om de hoogste en laagste goed schakelbaar te krijgen.
Er zit waarschijnlijk nog een schroefje op je derailleur om de veerspanning te regelen, maar ik geloof dat je daar beter niet teveel mee klooit

Om het overslaan/niet schakelen op te lossen moet je de lengte van de buitenkabel aanpassen. Bij mijn fiets kan dat op 2 plekken: waar de kabel de derailleur ingaat de kabel verder in of uit draaien. Of waar de kabels vanaf het stuur bij de onderbuis uitkomen in of uitdraaien. Dit laatste is het makkelijkst, omdat het eventueel tijdens het rijden (is de beste test) kan.

In other news: Ik heb zojuist te horen gekregen dat ik een extraatje krijg waaruit ik precies een Garmin Edge 500 bundel kan betalen :*)

[ Voor 8% gewijzigd door BdK9001 op 10-06-2013 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:28:
Ik heb de afgelopen 1,5 jaar bijna 6.000 kilometer gemaakt en zit nu redelijk stabiel op 2 a 2,5 uur rond de 32km/u op vlak (polder Noord-Holland). Ik begon vorig jaar met 27 gemiddeld, daarna ging het naar de 30 en de laatste tijd weer wat harder. Wel flinke conditie opgebouwd, na die 2,5 uur heb ik meestal een hartslag van 130 gemiddeld en kom ik niet uitgeput thuis ofzo (soms vraag ik me weleens af waarom het me allemaal zo makkelijk afgaat).

Ik begon vorig jaar serieus met fietsen (35 en 105kg / nu 36 en 92kg), dus er is hoop voor velen :)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Roet schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:16:
Sinds wanneer is het concept van de KOM's mislukt? Ik heb dat niet bewust meegemaakt.

En vanzelfsprekend spelen externe factoren zoals (met name) wind een rol, maar dat betekent nog niet dat alles onvergelijkbaar is. Er vanuit gaande dat alle KOM's met meewind zijn gereden is e.e.a. redelijk vergelijkbaar. Ik kan mijzelf meten met anderen die ook met meewind hebben gefietst.

In mijn omgeving is ieder segment minimaal 1.000 keer gereden. Daar sta je met een beetje rugwind echt niet zomaar in de top-10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik ben geen Strava-kenner, maar lijkt me dat zodra die KOM's eenmaal scherp staan, het vrijwel onmogelijk is ze nog te verbeteren. Zeker als er een prof in je buurt woont of een ander cyclo-klepper à la Oege Hiddema dan staan alle KOM's zo scherp dat 't onmogelijk is ze te pakken. Dus het lijkt mij (maar nogmaals, ik heb er geen verstand van) dat de lol er al snel vanaf is voor een gewone wielertoerist. Je kunt Strava dan natuurlijk nog wel gebruiken om je eigen PR's aan te scherpen.

[ Voor 9% gewijzigd door havana op 10-06-2013 14:38 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Yep, enkele KOMs hier in de buurt staan op naam van ene Luca T. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
Ik vind het zelf ook wel geinig om te kijken of ik zelf verbetering heb in mijn prestaties. Ik verwacht niet snel ergens KOM te worden :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Het is leuk om ergens een KOM te hebben, maar als ik bij de top 25% zit ben ik al tevreden. Ik heb nu 3 KOMS op vrij nikszeggende stukjes. :) Het gaat mij ook hoofdzakelijk om mijn eigen tijden en eventueel degene die ik volg (individueel of clubs)

[ Voor 27% gewijzigd door M@cer op 10-06-2013 14:44 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:24
Ik heb laatst Strava gemaild of ze niet met jaarlijkse KOM's kunnen gaan werken en een soort Olympisch Record kunnen invoeren.

Dan heb je tenminste ieder jaar een leuke strijd om bovenaan te staan in 't klassement, terwijl er evengoed maar een échte top 3 is.

Ze waren er niet echt happig op, maar ik denk dat ze wel iets moeten doen om het voor de recreant leuk te houden. Zeg over 5 jaar is alles wel dichtgereden in de top en dan is het competitie element wel verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Het gaat niet alleen maar om de KOM. Het gaat ook om de vergelijking met vrienden/kennissen, met behulp van de ranglijst van mensen die je volgt (per segment).

Erg leuk wat mij betreft en zeker geen mislukt maar juist een extreem succesvol concept. Het is dé succesfactor van Strava boven alle andere communities (RunKeeper, Garmin Connect, Endomondo, Looptijden, MapMyRun, etc.)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Mja, in Strava zitten wel meer wazigheden. Het zou ook aardig zijn wanneer Strava voor routes een aparte categorie maakt ipv daarvoor een segment te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik ben dus afgelopen zaterdag nogal lomp hard op mijn hoofd gevallen (helm stuk en al). En nu doet mijn nek en alle spieren goed zeer. Zou een dokterbezoek zinnig zijn?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Exact, het gaat primair om het vergelijken van eigen prestaties (persoonlijke records) en de vergelijking met anderen is een leuk extraatje. Beide zaken wordt in voorzien door het concept van de segmenten en KOM's. Gefaald heeft dat m.i. dus allerminst. Sterker nog, het is m.i. een zeer geslaagd concept en, zoals MrAcid ook aangeeft, het usp van Strava.

Heb zelf 3 KOM's staan en vind het toch wel leuk dat ik op één daarvan 1.728 fietsers achter mij laat. (En ja, die tijd is neergezet met een stevige rugwind.)

Over het algemeen vind ik trouwens wel dat er veel te veel korte segmenten zijn in Strava en ook is sprake van veel overlap. Hier in de omgeving heb je soms een segment in een segment in een segment. Juist lange segmenten zijn m.i. onderscheidend. Heel even heel hard fietsen vind ik minder bewonderenswaardig dan over een flinke afstand hard te fietsen.

[ Voor 25% gewijzigd door argro op 10-06-2013 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
bonzz.netninja schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:51:
Ik ben dus afgelopen zaterdag nogal lomp hard op mijn hoofd gevallen (helm stuk en al). En nu doet mijn nek en alle spieren goed zeer. Zou een dokterbezoek zinnig zijn?
Eh, ja? Sterkte...
argro schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:51:

Over het algemeen vind ik trouwens wel dat er veel te veel korte segmenten zijn in Strava en ook is sprake van veel overlap. Hier in de omgeving heb je soms een segment in een segment in een segment. Juist lange segmenten zijn m.i. onderscheidend. Heel even heel hard fietsen vind ik minder bewonderenswaardig dan over een flinke afstand hard te fietsen.
Eens. Ze zouden daar wel iemand op mogen zetten die dat een beetje modereert. Wellicht als het wat volwassener wordt (meer betalende gebruikers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

havana schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:38:
Ik ben geen Strava-kenner, maar lijkt me dat zodra die KOM's eenmaal scherp staan, het vrijwel onmogelijk is ze nog te verbeteren. Zeker als er een prof in je buurt woont of een ander cyclo-klepper à la Oege Hiddema dan staan alle KOM's zo scherp dat 't onmogelijk is ze te pakken. Dus het lijkt mij (maar nogmaals, ik heb er geen verstand van) dat de lol er al snel vanaf is voor een gewone wielertoerist. Je kunt Strava dan natuurlijk nog wel gebruiken om je eigen PR's aan te scherpen.
Dat laatste inderdaad. En als je premium member bent, dan kun je de KOM-listings ook nog filteren op leeftijds- en gewichtsklassen. Soms maakt het weinig uit, maar het helpt ook wel weer om je prestaties makkelijker in perspectief te zien. Sowieso is zo'n KOM leuk, maar als ik ergens 30e wordt van de 2500 man/vrouw die dat segment ook gereden hebben, dan ben ik allang blij :)

Oh en ik bedenk me nu dat je van je eigen clubje ook makkelijker rankings kunt maken. De GoT Strava club heeft dus z'n eigen subklassementen op iedere klim :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2928238/got/strava-kom-brienenoord.png

Dus, welke GoT'er gaat mij naar de 2e plaats duwen? O-)

/edit
Wat de meeste mensen hierboven dus zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Correct, hier in de buurt zijn ook een aantal heuvels die ik echt niet met 28,9Km/u op kan knallen (ik zit op 22,6Km/u max.voor dit segment: http://app.strava.com/segments/3995416 en ik moet nog steeds Daniel verslaan :9 ) en die KOM tijd is gezet door een pro.

Ik kijk dan ook bijna altijd op de "people I'm following" weergave, omdat ik dan een weergave krijg van de mensen waartegen ik wil/kan fietsen.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2846/9005578043_d37d1bb51f_c.jpg

Tevens had ik graag gezien dat je segmenten kunt maken voor een clubje mensen met een invite, zodat het leuker is om tegen elkaar te fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Pelle schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:57:
[...]

[afbeelding]

Ik niet, maar als ik het goed zie kan ik bij Strava-registratie en het joinen van de GoT-club wellicht een plekje in de top 10 op dat stukje opeisen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
bonzz.netninja schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:51:
Spierpijn in je nek is normaal bij een val. Gewrichtspijn niet, en daarvoor is het wel wijs om er een arts naar te laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Ook maar even bij de GoT club op Strava aangemeld. Zal niet superveel staan; gebruik voornamelijk Runkeeper. Mss eens een synchronisatie zoeken / knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Export maken op de website van Runkeeper en dan importeren in Strava.

Of misschien heb je hier wat aan

https://tapiriik.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Als techneut wil ik dat natuurlijk automatiseren :) tapiriik zal ik eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Kwam gisteren Oege nog tegen. Zonder helm. :/
Tjah, KOM's kan je totaal niet met elkaar vergelijken. Er zijn mensen die 40u in de week fietsen en mensen die maar 10u per week fietsen. :z

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Dan zat Oege snel weer op de fiets, want ik zag hem zaterdag nog bij Trois Ballons. Daar had hij een aardige schuiver gemaakt. Hij traint altijd zonder helm, die idioot.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

MrAngry schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:06:
[...]

Spierpijn in je nek is normaal bij een val. Gewrichtspijn niet, en daarvoor is het wel wijs om er een arts naar te laten kijken.
Ja dat dacht ik dus ook. Het zijn voornamelijk alle spieren in het lichaam die nogal pijn doen @ the moment. Nou goed, toch maar afspraak gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-09 16:19
Pelle schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:57:
[afbeelding]
Ik kom even in je nek hijgen door ook de GoT club te joinen ;)

Ik had daar de zaterdag voordat ik naar de alp ging bijna de kom te pakken. Goede mee-wind a kracht 4. Ging constant met 45 km/h omhoog maar blies me net 150m voor de finish helemaal op... uiteindelijk maar afgebroken om ergere schade te voorkomen.

Binnenkort nog maar een poging!

//Edit helaas klopt die "col du Brienenoord" voor geen meter qua percentage en hoogteprofiel. "Brienenoord (noord)" is de correcte alleen is het jammer dat daar een deel van de bocht bij zit.

[ Voor 13% gewijzigd door fsve op 10-06-2013 16:59 ]

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 18:21
Na een week in Bedoin geweest te zijn (Mont Ventoux gedaan en wat random tochtjes) weer in NL lekker gekart op het fietsje. Gisteravond een Garmin 500 bundel besteld (rood zwart) met een mount zodat ie voor je stuurpen hangt (van racewaredirect, uit de 3d printer). Het fietsen blijft verslavend!

Ik vind die KOM's juist wel leuk, ik haal er soms 1 op een vet loos stukje, vind strava wel echt wat toevoegen aan het rijden. Vond het daardoor vanochtend ook jammer toen ik er achter kwam dat ik vergeten had op de startknop van strava te drukken. Helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Zo, mezelf ook maar even lid gemaakt van de Tweakers Strava-club :)

Heb mezelf ondanks een algehele slapte toch op de fiets gehesen om de Amerongse Berg te "bestormen". Tussen Austerlitz en Scherpenzeel nog 3x getwijfeld of ik het wel zou trekken, het ging allemaal wat stroef. Maar omdat ik hoe dan ook een heuvel op zou moeten om thuis te komen kon ik net zo goed de Amerongse Berg pakken. In Scherpenzeel door de borden een smal grindpaadje opgestuurd, dus de stemming zat er toen helemaal goed in -_- Hoe dichter ik bij de berg kwam, hoe beter mijn humeur, en zowaar, t scheutje adrenaline dat vrijkwam toen ik dacht "ja, dit gaan we echt doen" maakte de beentje plotsklaps soepel en ik zette aan om de berg met en redelijk vaartje te rammen. Dat werkte niet bepaald omdat ik veel te laat was met terugschakelen, maar eenmaal in een geschikter verzet mezelf naar boven gewerkt. De volgende keer met wat meer beleid want mn hartslag zat volgens mij vér in het rood.

Moet wel zeggen dat de klim me soort van meeviel, hij staat zondag weer op de planning :)

Nog voor ik thuis was enorme honger, ondanks mn redelijke lunch voor t rijden en een banaantje in Doorn. Kan ik in het vervolg beter meer meenemen, of gewoon flink caloriën stouwen voor ik vertrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Gewoon meer meenemen en elk uur wat eten.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 11:41

the_RJ

Banana Hammock!

Het concept van KOM is hartstikke geslaagd. Nederland is gewoon niet zo geschikt, dat is het probleem. Het is niet voor niets King of the Mountain. Dat wij nou segmenten maken op vlakke dijken is wat anders. Ook dan vind ik het trouwens leuk, maar klimmetjes is toch het beste.

Ik zie KOM's als trainingsuitdaging. Ik kijk zelden hoe scherp ze staan, zoek gewoon segmenten in de richting waar ik op ga en zet daar een tijd neer. Zeker op klimmetjes motiveert het mij om als ik bijna boven ben op te schakelen in plaats van in het zadel neer te ploffen. Hier in Twente heb is er wel een soort KOM rivaliteit tussen mij en een aantal andere renners. Steeds net een KOM een seconde scherper stellen (ik moet echt een tijdritfiets hebben daarvoor :p).

Als KOM's overigens scherp staan door profs, zie ik dat juist als uitdaging:

Afbeeldingslocatie: http://i604.photobucket.com/albums/tt123/vendettahhh/ijskelderlaan_kom_zps295d6d90.png

Lukt natuurlijk niet altijd :p

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

fsve schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:56:
Ik kom even in je nek hijgen door ook de GoT club te joinen ;)

Ik had daar de zaterdag voordat ik naar de alp ging bijna de kom te pakken. Goede mee-wind a kracht 4. Ging constant met 45 km/h omhoog maar blies me net 150m voor de finish helemaal op... uiteindelijk maar afgebroken om ergere schade te voorkomen.
Ik denk dat van alle regio-Rotterdam-fiets-GoTters jij en Pater de meeste aanspraak maken op die eerste plek, als jullie een keer echt je best doen (en NW4 in de rug hebben :P).

/edit
the_RJ: Nice! _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Qua Oege: hij heeft geen helm op het moment, gezien die dus gebarsten is bij die val na 30KM van de 3 Ballons. Daarna heeft hij de tocht gewoon uitgereden ondanks de verwondingen. Erg jammer, want hij had een zeer goede tijd neer kunnen zetten zonder die val, niets dan respect voor het uitrijden wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Misschien dat hij door die val eindelijk eens inziet hoe dom het is om zonder helm te trainen. Om over voorbeeldfunctie nog maar te zwijgen. Ik kom hem ook regelmatig tegen op training trouwens, altijd zonder helm.

Dat je op je 44e nog top 100 rijdt ondanks een val is erg straf.

[ Voor 13% gewijzigd door havana op 11-06-2013 07:50 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:33

DjVe

Hatsaflats!

tijdens afgelopen rit een bladboutje kwijt geraakt en aangezien ik Shimano Ultegra 6700 rij moet je dan die iets hogere boutjes hebben. Daar durven ze gewoon €40 per 5 voor te vragen! 8)7

Na wat zoeken op Ebay (wat weinig goedkoops liet zien) uitgekomen op BBB. Complete set van 5 met dubbel torx voor €15,95 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Ik heb het magneetje van mijn fietsteller niet meer, weet iemand waar je deze goedkoop kan kopen?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

NoepZor schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 14:25:
Ik heb het magneetje van mijn fietsteller niet meer, weet iemand waar je deze goedkoop kan kopen?
Ik heb er eentje over, geschikt voor aero en gewonde spaken. Als je je adres DM't stuur ik m naar je op :)

Pagina: 1 ... 78 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.