Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 103 Laatste
Acties:
  • 426.045 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:59
TheLemon schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 23:38:

Ik heb me trouwens ingeschreven voor de Waalse Pijl cyclo, volgend weekend. Zal wel zwaar worden, 178km met 3300hm, dat komt aardig richting Marmotte-cijfers, hoewel dit natuurlijk van een heel ander kaliber is. Nog meer Tweakers die volgende week afreizen naar Spa?
Goede tip, ik zit die zaterdag 50km verderop, maar ik denk dat er wel een redelijke kans is dat ik die ga fietsen. Waarschijnlijk wel dan de 140 aangezien het de 4e dag op rij fietsen wordt, maar dat hangt een beetje af van wat de rest van de groep doet.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

911GT2 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 10:34:
IMomenteel rijd ik veelal korte ritjes (rond de 30k KM)
30k KM vind ik best lang :+
911GT2 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 10:34:
Laatste vraag, mijn bandjes zeggen oppompen tot 6 bar, hoe krijg ik dat in hemelsnaam voor elkaar met een handpomp en een frans ventiel? Ik heb wel een compressor, maar die is voor auto ventielen.
6 bar vind ik aan de lage kant, de meesten doen er 7 of 8 bar in (ikzelf altijd 8)

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
911GT2 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 10:40:
Ik heb een hartslagmeter, ik zie wel dat mijn hartslag daalt, maar volgens mijn Polar zit ik nog altijd buiten mijn 'zone'. Maar 175 per minuut is toch niet extreem?
Kijk eens op http://doefiets.nl/training/basisprincipes/hartslagzones

Hartslag en de verschillende zones blijft iets persoonlijks, maar 175 bpm is volgens mij voor nagenoeg iedereen toch echt wel aan de hoge kant.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
911GT2 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 10:40:
[...]

Ik heb een hartslagmeter, ik zie wel dat mijn hartslag daalt, maar volgens mijn Polar zit ik nog altijd buiten mijn 'zone'. Maar 175 per minuut is toch niet extreem?
Dat is wel vrij extreem in die zin dat er maar weinigen onder ons zijn die dat echt lang volhouden. Wil je lange ritten gaan maken, dan zul je toch circa 20 slagen lager moeten gaan zitten.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Vandaag mijn derde en laatste serieuze rit door de Eifel. Het doel: de Brandenberg.

Vlak voor vertrek toch nog snel beenstukken aangedaan, wat me geen windeieren zou leggen. Het is nog goed koud in de Eifel. Dat merk je ook als je door de dorpjes rijdt: de geur van bruinkool (waarmee sommige locals hun huizen verwarmen) is onmiskenbaar. Ook mijn regenjasje moet mee, want de ZDF-weerman Ben Wettervogel (geen grap) voorspelde "schauer und gewitter". Gelukkig bleek daar niks van waar.

Al meteen merk ik dat de benen stukken beter aanvoelen dan gisteren, wat eigenlijk vreemd is. Ik rijd op het gemakje naar de eerste hindernis, de Ruhrberg. Goed te doen. De Ruhrsee ligt er prachtig bij:

Afbeeldingslocatie: http://i1297.photobucket.com/albums/ag32/havana1983/01B151CA-D9AE-4415-812C-BE7916B5C86C-16950-000011ACD142BCE4_zps762bd4c4.jpg

Daarna volgt de Kirschberg en dat is een ander paar mouwen. Het begin is steil, daarna wordt t eigenlijk een loper. Eenmaal boven heb ik al 400 hm op de klok terwijl ik nauwelijks 45 min. bezig ben..

Na een relatief vlak stuk langs de windmolens (waar de wind soms gemeen is, vandaag gelukkig niet) even tijd voor een kiekje...

Afbeeldingslocatie: http://i1297.photobucket.com/albums/ag32/havana1983/C1D94830-2B16-4326-8B7B-FD90DC9CCA3D-16950-000011AD015686E5_zps6baa731c.jpg

... Om vervolgens de prachtige en lange afdaling richting Heimbach te pakken. Aldaar voelen de benen nog steeds goed en kan ik het niet laten de Mechelberg mee te pakken. Lastig kreng, de Garmin roept 14%, 15% en zelfs even 19%. Hij lijkt wel wat op de Steinstrasse (Tecklenburg) maar dan 2x zo lang. De weg loopt dood, dus je moet dezelfde weg terug:

Afbeeldingslocatie: http://i1297.photobucket.com/albums/ag32/havana1983/59F983A1-9862-44C2-B06E-750DA8B680D7-16950-000011ACF117CC1C_zps9b7ed261.jpg

Na deze hufter volgt de Mühlenberg, nu eens van de andere kant. Daarna volgt een prachtige passage over een hoogvlakte over doodstille weggetjes. Fraaie uitzichten en velden in bloei.

Afbeeldingslocatie: http://i1297.photobucket.com/albums/ag32/havana1983/5D70A2E6-BA62-4719-A7C9-E8823F87A709-16984-000011B9A50671B9_zps7cca3109.jpg

In Obermaubach een (lauwe) kop koffie bij Cafe Flink zoals aangeraden door Buzz. De beenstukken mogen uit. (Van koffie hebben die Duiters overigens geen verstand.) Even een foto maken bij het stuwmeer..

Afbeeldingslocatie: http://i1297.photobucket.com/albums/ag32/havana1983/EB5598E3-DC55-409A-BF4C-CBDB9D98A8EE-16984-000011BA0E417D3D_zps3d2de2ca.jpg

... Om daarna te beginnen aan de Brandenberg. Da's best een lastig ding, de benen beginnen nu echt leeg te lopen. Eenmaal boven nog een behoorlijk stuk vals plat om vervolgens richting Simonskall af te dalen. Ik kende deze beklimming al van de Ruhrseeroute, maar afdalen is toch leuker :D Daarna een stuk vals plat met links steeds een kabbelend beekje...

Afbeeldingslocatie: http://i1297.photobucket.com/albums/ag32/havana1983/7A1721E8-CB7E-4AAB-964F-82FBCAC27919-16984-000011BA76F455AF_zps8e8f8c7e.jpg

Om vervolgens vreselijk stuk te gaan op de Deffertsfeld. Ook op de Lönsberg moet ik hard afzien, maar het uitzicht maakt veel goed:

Afbeeldingslocatie: http://i1297.photobucket.com/albums/ag32/havana1983/E7FC2291-60CA-49C4-AD2A-DE8625FAA9FC-16984-000011BB161CFC75_zps8ef9c83a.jpg

Dan de Hammer Mauer, leuk om die eens af te dalen. Nog een strookje omhoog en ik ben weer in Dedenborn.

Loon naar werken...

Afbeeldingslocatie: http://i1297.photobucket.com/albums/ag32/havana1983/F332B4C3-9A92-46A3-81F6-B3E8F8B21C63-16984-000011BB995A97C0_zpsb5e69066.jpg

102 km met 1800 hm. Morgen alleen nog naar station Maastricht (70 km/ 700 hm) en dan is de pret weer over...

Voor de liefhebbers nog de route. Dit is zonder de Mechelberg. Ik heb hier alleen een iPhone, dus ik kan geen ritten uploaden naar Garmin Connect.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:26
Vandaag is en was een fantastische dag om te fietsen, ben uitermate blij dat ik op vrijdag maar 4 uur hoef te werken. Dus thuis gekomen even wat gegeten en naar de lbs in Petten gereden om een nieuw zadel op te halen, de andere was kaputt.
Zou eigenlijk een klein rondje doen maar het was te lekker buiten om weer naar huis te gaan. Dus lekker 94+ km wegtrapt in 2 uur en 57 minuten.

http://app.strava.com/activities/52096591

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:44
Net ook even een ritje gemaakt, 2e van het seizoen ;) http://app.strava.com/activities/52134292
Cadance sensor detecteerde mn kadans alleen niet zo lekker, nog even naar kijken. Opvallend wel dat Strava zegt dat ik 376 calorieen heb verbrand, Endomondo 692 en Garmin Connect 520.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:14
Vandaag als voorbereiding op mijn trainingsweek in de Vogezen de Ardennen maar opgezocht. Ik heb bij Trois Pont een aantal van de uitgepeilde AD6 routes gedaan. Prima aangegeven!

http://app.strava.com/activities/52131334

2173hm volgens Strava, 2418hm volgens mijn Garmin. Zitten een paar smerige klimmetjes in (Hezalles, Stockeu), maar ik ben overal prima tegen opgekomen, keurig in de D2 zone. Geen spierpijn, nauwelijks vermoeid, alleen geen zin en tijd meer aan het einde. Dat biedt wat perspectief voor komende week, en voor Alpe d'HuZes.

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
ravenger schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 20:58:
Net ook even een ritje gemaakt, 2e van het seizoen ;) http://app.strava.com/activities/52134292
Cadance sensor detecteerde mn kadans alleen niet zo lekker, nog even naar kijken. Opvallend wel dat Strava zegt dat ik 376 calorieen heb verbrand, Endomondo 692 en Garmin Connect 520.
Denk dat Garmin gelijk heeft. ;)
http://www.dcrainmaker.co...ment-works-on-garmin.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001

Pelle

🚴‍♂️

MMUilwijk schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 21:00:
Vandaag als voorbereiding op mijn trainingsweek in de Vogezen de Ardennen maar opgezocht. Ik heb bij Trois Pont een aantal van de uitgepeilde AD6 routes gedaan. Prima aangegeven!

http://app.strava.com/activities/52131334

2173hm volgens Strava, 2418hm volgens mijn Garmin. Zitten een paar smerige klimmetjes in (Hezalles, Stockeu), maar ik ben overal prima tegen opgekomen, keurig in de D2 zone. Geen spierpijn, nauwelijks vermoeid, alleen geen zin en tijd meer aan het einde. Dat biedt wat perspectief voor komende week, en voor Alpe d'HuZes.
Die ga ik onthouden. Ziet er uit als een mooi ritje :) Zijn die routes permanent aangegeven daar?
Die van havana ook trouwens, mooi gebied zo te zien.
Pelle schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:27:
* Pelle is van plan om morgen bij goed weer (= geen regen) na het werk, net als vorig jaar, een stuk of 15-20 keer de Van Brienenoordbrug over te gaan.
Waarvan akte :Y)
http://app.strava.com/activities/52137283

Doel: mezelf leren beheersen bij het klimmen (want daar heeft deze polder- en dijkstoemper 0,0 ervaring mee) en een paar keer voluit ter compensatie. Dat is redelijk gelukt, de eerste 2 keer proberen de hartslag onder de 135 te houden, daarna 2x onder de 145, daarna 2x onder de 155, en daarna 2x onder de 165. Toen weer 2x rustig aan, en vanaf de 11e keer 3 blokken van 1x voluit en 3x herstellen. Ik merkte dat het gebrek aan avondeten me al snel parten begon te spelen, dus ik hield het bij de 20e oversteek maar voor gezien.

Als het een keer N4 of harder waait, ga ik daar nog een keer voor de KOM. Vandaag bleef het beperkt tot 1m37 als snelste tijd aan de noordkant. Een niet onverdienstelijke 43e plek (van de 802), maar nog niet zo snel als mijn tijd van vorig jaar (1m30, 12e tijd). Maar die reed ik dus met N4 in de rug. Beetje cheaten misschien, maar iedereen in de top 10 had 'm flink in de rug volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:48

Mex

argro schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 14:50:
[...]
Dat is wel vrij extreem in die zin dat er maar weinigen onder ons zijn die dat echt lang volhouden. Wil je lange ritten gaan maken, dan zul je toch circa 20 slagen lager moeten gaan zitten.
Ieder lichaam is anders, mijn omslagpunt ligt op 184, ik kan het dus uren volhouden op 175. Kortom, met een hartslag van 175 hoeft helemaal niks mis te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Laatst online: 11:59

Pater

Terry Tate

Pfff, gisteren na een drukke dag op de fiets gesprongen. Ik had er geen zin in, maar moeders had een lekker bordje eten voor me weg gezet, dus uiteindelijk toch gegaan. Ik realiseerde al heel snel dat mijn benen nog erg vermoeid waren na gisteren, dus dat werd een kort rondje voor mij. Uiteindelijk 54 km maar gefietst. Morgen maar enigszins goedmaken met een rondje van 100 km.

http://app.strava.com/activities/51975236

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:42

DjVe

Hatsaflats!

Bij mij blijven allergieën roet in het eten gooien. Veel slijmontwikkeling en weinig energie als ik medicijnen heb genomen :( Ik moet dan echt 15/30 km rustig intrappen (liefst vlak) om over die eerste adem te komen. Klimmen is helemaal een ramp. Hoewel ik echt probeer mijn ademhaling onder controle te houden, lukt het op steile klimmen (zoals de oude holleweg in de omgeving Nijmegen) niet om in één keer naar boven te komen. Het is net alsof alle zuurstof naar de benen gaat, maar er is niet genoeg. Uiteindelijk wordt het zwart in de hoeken van de ogen en moet ik echt stoppen om 10 seconde op adem te komen. Daarna kom ik wel weer boven, maar leuk is anders! Ik heb mijn fiets al wat beter afgesteld (zadel iets omhoog en naar voren om meer kracht te kunnen leveren) en ik merk dat staand klimmen nu ook makkelijker af gaat, maar het wil maar niet lukken! Overigens ging de "langere klim" over Nijmeegsebaan/zevenheuvelen wel stukken beter :)

Kleine impressie van vandaag:

http://www.endomondo.com/workouts/184720604/2651354

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Klinkt als te lage bloeddruk oid? Ik ben geen medisch professional, maar wat de neuk, ik denk niet dat iemand hier als ze maximaal kapot gaan ook maar in de buurt komt van dat soort verschijnselen (hooguit onvrijwillig kotsen als je echt maximaal kapot gaat). Het zou nog kunnen dat je een verdichtte liessalgader hebt ofzo, maar dude, het klinkt alsof je hard sporten even met je dokter moet overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Vandaag lekker 60km weggetrapt. Mag ook wel met nog 2 weken te gaan voor de 11stedentocht....
Alleen heb ik nog steeds elke keer koude voeten. Iemand die dit herkent en de ultieme oplossing heeft?
Overschoenen een idee? :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
@DjVE
ACCESS DENIED
Sorry, you are not allowed to see the requested content. If you know the creator of the content, try contacting him or her and request access to see it.

Verder zal je misschien wat rustiger moeten fietsen als ik het zo lees. Wat zegt de bijsluiter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

Atlas schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 22:28:
Vandaag lekker 60km weggetrapt. Mag ook wel met nog 2 weken te gaan voor de 11stedentocht....
Alleen heb ik nog steeds elke keer koude voeten. Iemand die dit herkent en de ultieme oplossing heeft?
Overschoenen een idee? :)
Ik heb daar ook last van. Het helpt ook niet dat die wielrenschoenen overal luchtgaten hebben. Ik heb nu windbreaker sokken van Grib Grab, die werken goed bij mij!

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik draag tot 12 graden gewoon skisokken (niet vertellen aan the rule maffia)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Pater schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 22:36:
[...]

Ik heb daar ook last van. Het helpt ook niet dat die wielrenschoenen overal luchtgaten hebben. Ik heb nu windbreaker sokken van Grib Grab, die werken goed bij mij!
Duct tape :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

MrAngry schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 22:27:
Klinkt als te lage bloeddruk oid? Ik ben geen medisch professional, maar wat de neuk, ik denk niet dat iemand hier als ze maximaal kapot gaan ook maar in de buurt komt van dat soort verschijnselen (hooguit onvrijwillig kotsen als je echt maximaal kapot gaat). Het zou nog kunnen dat je een verdichtte liessalgader hebt ofzo, maar dude, het klinkt alsof je hard sporten even met je dokter moet overleggen.
Nee dat zal het niet zijn. Ik heb last van voedselallergie (niets ernstig), eczeem en hooikoorts. Mijn jongste broertje heeft daar ook last van, maar moet soms ook een inhaler gebruiken (lichte astma verschijnselen). Het zit allemaal erg dicht bij elkaar en heeft invloed op elkaar.

Nu alles weer in bloei komt te staan moet ik wel medicijnen slikken om mijn huid rustig te houden (en iets te kunnen zien door mijn ogen :P). Van hooikoorts word ik al duf, maar de medicijnen gooien er soms nog wel een schepje bovenop. Ik moet dus echt eerst helemaal warm draaien en over die eerste adem heen.

Dat het echt zwart werd en dat ik misselijk werd heb ik "slechts" een keer gehad toen ik na de zoveelste klim in zuid Limburg iets te fanatiek en helling pakte....dus halverwege zat er niets meer in de pijp. Ik merk dan ook dat ik niet goed adem haal, te snel en alleen via mijn mond. Gelijk afgestapt 20 seconde rustig op ademhaling weer onder controlle te krijgen. Daarna op kleinste verzet weer naar boven. Ik geef niet snel op, want over het algemeen moet je je verstand gewoon op 0 zetten en doen wat je moet doen. Ga je denken, dan lukt het veelal toch niet.

Gisteren had ik bij de laatste helling (oude holleweg) wederom last dat mijn ademhaling niet lekker ging. Eerste stuk ging goed. Maar op een gegeven ging mijn lichaam zoveel zuurstof vragen, wat ik door mijn slechte ademhaling gewoon niet kon leveren. Als je dan maar lang genoeg door blijft gaan, krijg je een soort van tunnelvisie (was ik verder gegaan, dan was het uiteindelijk zwart geworden). Even afstappen en diep inademen/uitademen voor 10 seconde en ik kan weer, maar het is zo irritant als je benen nog wel willen, maar je je ademhaling niet goed onder controle weet te houden.

Daarnaast is mijn conditie ook nog niet wat het zal moeten zijn, maar dat is te wijten aan mijn "mooiweer" fiets instelling ;) Laat begonnen dit jaar wegens de kou en in de winter/herfst bijna niet gefietst. Daar wil ik aankomende najaar wel verandering in gaan brengen met een atb. Als je in Nijmegen omgeving woont, is het eigenlijk ook bijna verplicht om in het najaar je racer in te ruilen voor een crosser :+
willy1986 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 22:31:
@DjVE
ACCESS DENIED
Sorry, you are not allowed to see the requested content. If you know the creator of the content, try contacting him or her and request access to see it.

Verder zal je misschien wat rustiger moeten fietsen als ik het zo lees. Wat zegt de bijsluiter?
fixed O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Pater schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 22:36:
[...]

Heb met mijn nieuwe broek eerder dat "andere" juweeltjes koud worden.... :+ Een paar weken geleden stond ik toch echt buiten te versnikkelen van de kou O-)

Overigens wel een zeer comfortabele broek voor een goede prijs:

http://www.rose.nl/artike...oek-silverline/aid:590589

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Vanmorgen vroeg opgestaan, spullen verzameld en een rugzak op pad gegaan.

Dedenborn - Simmerath - Lammersdorf - Roetgen - Rott - Aken - Vaals - Gulpen - Maastricht.

Niet de meest inspirerende route gereden, wel de kortste. 70 km met 650 hm. Nu in de trein naar Zeist. Het is mooi geweest, in totaal 502 km / 8400 hm gereden in de Eifel.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

DjVe schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 08:18:
[...]
Een paar weken geleden stond ik toch echt buiten te versnikkelen van de kou O-)
Afbeeldingslocatie: http://i1.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/009/832/dafuq-did-i-just-read-meme.jpg

;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 20:03
Nog mensen hier die morgen aan de start van de elfmerentocht staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:17
Is dat hetzelfde als elfstedentocht? Want die kwam ik hierboven al tegen, dacht dat het atlas was die dat schreef.

edit: jep, is atlas. Maar die heeft het over elfstedentocht.

[ Voor 24% gewijzigd door soskes op 04-05-2013 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Weer 80e oid op sloten vandaag. Ik moet nog een hoop leren over koerstaktiek, geduld en beheersing :)
En oh ja, niet drinken en roken op de vrijdagmiddagborrel als je gaat koersen, wat voelde ik me verrot voor de start.
http://app.strava.com/activities/52252250#

Splijtende demarrage in de laatste ronde, duurde ongeveer een minuut, toen had ik een groepje van twee bijgehaald en was de wedstrijd toch net weer 800 meter te lang voor me, er reedt nog een kopgroepje van twee voor. Wel een nieuwe maximale hartslag geklokt, met 197, toch een lichtpuntje ;)

[ Voor 84% gewijzigd door MrAngry op 04-05-2013 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:28

vliegnerd

Nintendo fan.

Vanmorgen 6am opgestaan om voordat het gezin ontwaakt alvast een leuk rondje te maken. http://app.strava.com/activities/52211782 (voor mijn doen een grote afstand en vooral lang op de fiets gezeten).

Even een waarschuwing voor iedereen in die ooit net als ik bedenkt van Leidschendam naar Stompwijk te fietsen:
Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/630b2amo7/stompwijkerweg_klinkerpad.png

NIET DOEN!

Wat een ellendige klinkerweg. Ik trilde vrijwel letterlijk van mijn fiets af. De klinkers zijn gewoon op google maps streetview te zien, dus was eigenlijk mijn eigen schuld. Het plan was ook om langs de vliet richting vlietlanden te gaan, maar het fietspad langs de vliet viel tegen :) Dus geimproviseerd richting stompwijk. Wat een nare weg. Daar wil ik nooit meer rijden. Je ziet in de track ook een schijnbeweging linksaf omdat daar asvalt lag (bij de drie molens) maar helaas was dat doodlopend. Uiteindelijk de eerste mogelijkheid genomen om die weg te verlaten en alsnog in de vlietlanden uitgekomen...

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
MrAngry schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 15:02:
Weer 80e oid op sloten vandaag. Ik moet nog een hoop leren over koerstaktiek, geduld en beheersing :)
En oh ja, niet drinken en roken op de vrijdagmiddagborrel als je gaat koersen, wat voelde ik me verrot voor de start.
Haha, toch knap dat je dat er dan nog uit weet te persen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
Fastclaimer schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 13:46:
Misschien, hangt er een beetje vanaf of ik morgen om 5:30 uit mijn bed kan komen. De starttijd voor de 150km is tussen 07:00 en 08:00, uurtje te vroeg voor mijn doen in het weekeind. Als het niet lukt dan rij ik die 150km wel op een andere manier, was toch al van plan om 100+km te rijden morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:34
Anders kan je morgen de Classico Borreti rijden, die begint wat later in Hoofddorp.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 21:22
Fastclaimer schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 13:46:
Nee helaas.. Had de 150 km wel op de planning staan als opwarmer voor de 11 steden. Was mooi dichtbij geweest. Helaas een stuk v.d. duim af waardoor ik niet kan (en mag) fietsen. Hopelijk is het iets beter met de 11 steden. Heb een kaart en wil hem graag fietsen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door TheCrius op 04-05-2013 17:17 ]

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
@vliegnerd; dat zijn paden om een beetje het Parijs-Roubaix gevoel te krijgen. Bij houten ligt ook zo;n lekkere klinkerweg van 6 km. Leuk als de wind tegen staat. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
M@cer schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 16:34:
Anders kan je morgen de Classico Borreti rijden, die begint wat later in Hoofddorp.
Hoofddorp is weer zover rijden en ik zit liever op de fiets dan in de auto. Ben meer een liefhebber van tweewielers, gemotoriseerd of door benen aangedreven. Ik heb in ieder geval het bord pasta en de yoghurt met notenmuesli al naar binnen gewerkt, dus hoe het morgen ook mogen lopen, de machine is voorzien van brandstof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo net eindelijk een KOM op Strava afgepakt.

http://app.strava.com/segments/1683751

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:34
Ik wilde vandaag even een flink rondje maken, maar ik was er al snel klaar mee. Hoe lekker het gisteravond was wat betreft de wind, zo dramatisch was het vandaag... Uiteindelijk 40km gereden, maar echt lekker was het allemaal niet vandaag.

Afgelopen week eens wat onderhoud gedaan aan mijn fiets.. Eerst even goed fimpjes bekeken op Youtube en volgens de Crank en trapas losgehaald omdat ik al een tijdje een irritante tik in mijn aandrijfgedeelte had. Ging opvallen makkelijk en nadat ik alles schoongemaakt had en opnieuw ingevet is die tik eruit :)
Vervolgens de standaard cassette vervangen door een Ultegra 12-23 en een nieuwe ketting van KMC.. Ik kan er voorlopig weer even tegenaan..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

willy1986 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 18:01:
@vliegnerd; dat zijn paden om een beetje het Parijs-Roubaix gevoel te krijgen. Bij houten ligt ook zo;n lekkere klinkerweg van 6 km. Leuk als de wind tegen staat. _/-\o_
Zat er al aan te denken "Parijs-Roubaix". Ik rij op een JJ Parijs-Roubaix.

Ik laat deze weg voortaan links liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
vliegnerd schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 21:47:
[...]

Zat er al aan te denken "Parijs-Roubaix". Ik rij op een JJ Parijs-Roubaix.

Ik laat deze weg voortaan links liggen.
Volgende keer wat meer gas geven, net als bij kasseien geldt dat hoe harder je er over heen gaat, hoe aangenamer het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

En als je het van tevoren weet wat minder druk in de banden dan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Dat gas geven is wel een goede tip, want ik ging juist langzamer... (om te proberen het boeltje heel te houden >25km naar huis lopen is ook niet zo leuk).

Ik rij met 8 bar in de banden maar met mijn 100 kg moet ik ook wel. Enfin, deze klinkerweg staat nu als "wegblijven" in mijn geheugen gegrift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Ik ben ook een 8bar rijder, en sinds ik redelijk afgevallen ben zou dat niet eens meer hoeven. Je leert op een gegeven moment vanzelf een 'ontspannen' houding op keienstroken als je ze vaker fietst. Wij hebben hier bij Zuidwolde (GR) eentje die ik tegenwoordig met 'plezier' met 35+ rijd (met dus 8bar in de banden). Met iets minder erin zal het zowaar nog comfortabel worden :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
vliegnerd schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 22:25:
Dat gas geven is wel een goede tip, want ik ging juist langzamer... (om te proberen het boeltje heel te houden >25km naar huis lopen is ook niet zo leuk).
Ik verbaas mij er ook wel eens over dat mijn fiets heel blijft als ik over een kasseistrook rijd, maar tot op heden is dat altijd goed gegaan. Zelfde zal voor een klinkerweg gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vliegnerd schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 15:58:
Vanmorgen 6am opgestaan om voordat het gezin ontwaakt alvast een leuk rondje te maken. http://app.strava.com/activities/52211782 (voor mijn doen een grote afstand en vooral lang op de fiets gezeten).

Even een waarschuwing voor iedereen in die ooit net als ik bedenkt van Leidschendam naar Stompwijk te fietsen:
[afbeelding]

NIET DOEN!

Wat een ellendige klinkerweg. Ik trilde vrijwel letterlijk van mijn fiets af. De klinkers zijn gewoon op google maps streetview te zien, dus was eigenlijk mijn eigen schuld. Het plan was ook om langs de vliet richting vlietlanden te gaan, maar het fietspad langs de vliet viel tegen :) Dus geimproviseerd richting stompwijk. Wat een nare weg. Daar wil ik nooit meer rijden. Je ziet in de track ook een schijnbeweging linksaf omdat daar asvalt lag (bij de drie molens) maar helaas was dat doodlopend. Uiteindelijk de eerste mogelijkheid genomen om die weg te verlaten en alsnog in de vlietlanden uitgekomen...
Ja die ken ik! 1 keertje ook die fout gemaakt! Echt verschrikkelijk! Heb mijn fiets wel even gecontroleerd erna! Volgende keer maar via de vogelenplas!!! Veel mooier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:27
Kippenijzer schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 22:39:
Ik ben ook een 8bar rijder, en sinds ik redelijk afgevallen ben zou dat niet eens meer hoeven. Je leert op een gegeven moment vanzelf een 'ontspannen' houding op keienstroken als je ze vaker fietst. Wij hebben hier bij Zuidwolde (GR) eentje die ik tegenwoordig met 'plezier' met 35+ rijd (met dus 8bar in de banden). Met iets minder erin zal het zowaar nog comfortabel worden :+.
Ik rij met met 95 kg ook op 8 bar en klinkers vind ik altijd beroerd. Mijn recept is zwaar schakelen en gaan staan, want zittend wordt het zeker niets. En ja, zo hard mogelijk er overheen, hoe eerder het over is :)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Zijn er hier mensen die weleens de Grenslandklassieker hebben gereden? Zo ja, is dat een aanrader?
Ik wilde Limburgs Mooiste gaan rijden, maar dat weekend komt me heel slecht uit, en die Grensland tocht lijkt een aardig alternatief.
http://www.wtcgrensland.nl/grenslandklassieker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

willy1986 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 18:01:
Ik rij altijd aan de overkant van het kanaal daar en ga dan via Heemstede naar Utrecht, perfect asfalt daar.
Overigens zijn de klinkerweggetjes in nl voor het grootse deel véél beter te doen dan de kasseien in Vlaanderen. Je hoeft dus echt niet bang te zijn om schade te rijden daarop.
Gisteren schitterend fietsweer, wel vrij irritante wind soms, dus met twee maten een rondje Veluwe+Postbank gedaan. 130km met 32,4 gem. Ging erg lekker dus, laat Wallonië maar komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
vliegnerd schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 15:58:

[afbeelding]

NIET DOEN!

Één keer de fout gemaakt om er met de auto overheen te rijden. Zelfs dat wil je niet. :P
Je had wellicht beter de vliet kunnen blijven volgen (zo slecht is dat pad toch niet?), of daar waar je van de kniplaan afkomt (en linksaf ging) 20 meter door kunnen fietsen en dan heb je daar een aardig fietspad liggen (vziw) dwars door de weilanden. Alleen hoe je dan aan het einde van dat pad over mooi fietspad weer langs de A12 komt weet ik niet. Maar dat ga ik binnenkort wel onderzoeken.

Afgelopen vrijdag de fiets besteld. Aanstaande vrijdag fiets ophalen en gelijk een rondje maken. Zin an! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Leuk ook dat de eerste namen bij de KOM zowat allemaal holandse namen zijn :)

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

@Gaius: Inderdaad!!! Daar waar ik links richting de kniplaan ging (om de klinkerellende te ontvluchten) is net iets verder volgens google maps een prachtig fietspad.

Note to self: Volgende keer gewoon even stilstaan, telefoon erbij pakken, google maps kijken. Gemiddelde snelheid is niet alles.

Veel plezier met je fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vliegnerd schreef op zondag 05 mei 2013 @ 12:57:
@Gaius: Inderdaad!!! Daar waar ik links richting de kniplaan ging (om de klinkerellende te ontvluchten) is net iets verder volgens google maps een prachtig fietspad.

Note to self: Volgende keer gewoon even stilstaan, telefoon erbij pakken, google maps kijken. Gemiddelde snelheid is niet alles.

Veel plezier met je fiets.
Jawel joh, liever 15km extra door te verdwalen dan stil te staan om op te zoeken waar je nou bent... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:15
DjVe schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 08:18:
[...]

Heb met mijn nieuwe broek eerder dat "andere" juweeltjes koud worden.... :+ Een paar weken geleden stond ik toch echt buiten te versnikkelen van de kou O-)

Overigens wel een zeer comfortabele broek voor een goede prijs:

http://www.rose.nl/artike...oek-silverline/aid:590589
Fijne broek inderdaad. Die heb ik ook.

Vandaag zelf 37km weggetrapt met 370hm.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:36

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ben vanmorgen ook op pad geweest. Helaas had ik buikgriep deze week en was het erg afzien. Totaal geen kracht en snel vermoeid. Toch 65km gefietst, het weer was super. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
Vanmorgen toch maar opgestaan en in de auto gestapt richting Sneek om de Elfmeren toch af te jakkeren. In het begin van de rit een medestander gevonden die ook wel zin had in jakkeren en kop over kop rijden. Lekker de 150km in 4 uur en 29 minuten er door heen gejast, de hele rit kippetjefit. Trouwens een ietwat frisse start maar al vrij snel uitermate mooie fiets weer.

http://app.strava.com/activities/52442452

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Ik moet echt eens van mijn koopziekte af zien te komen (gelukkig voornamelijk drang, en niet werkelijk alles kopen). Was op zoek naar een Ultegra Front Derailleur, omdat dat (los van de shifters) als enige nu nog Tiagra is op de fiets. Kom ik voor een veel te leuke prijs de 6770 tegen (Dus Di2 Electrische versie). Dan heb ik dus zo'n neiging meteen uit te zoeken wat dat dan compleet als upgrade zou kosten. Blijkt neer te komen op 885,- en dan mis ik enkel nog 2 kabels (even juiste lengte uitzoeken). Gelukkig kan ik me dan net inhouden, maar het is niet eens zo gek veel geld vond ik. (De goedkoopste upgrade kit die je kunt vinden, 749,- ontbreken nogal wat noodzakelijke onderdelen, mijn samengestelde spul is compleet met batterij, houder en lader). En nu hopen dat ik het niet kopen nog even volhoud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
Vandaag ook elfmerentocht gedaan , de 100km.
Gekozen voor de 100km omdat het mijn eerste toertocht was en ik geen idee had wat ik kon verwachten.
Uiteindelijk had ik wel voor de 150km kunnen kiezen , viel mij reuze mee. Martijn , ik denk dat je me wel voorbij bent gekomen dan. Ik deed 4 uur over de 100km. Ik reed op een 29" mountainbike in een garmin pakje. Hier de strava log: http://app.strava.com/activities/52440373

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
Fastclaimer schreef op zondag 05 mei 2013 @ 15:46:
Vandaag ook elfmerentocht gedaan , de 100km.
Gekozen voor de 100km omdat het mijn eerste toertocht was en ik geen idee had wat ik kon verwachten.
Uiteindelijk had ik wel voor de 150km kunnen kiezen , viel mij reuze mee. Martijn , ik denk dat je me wel voorbij bent gekomen dan. Ik deed 4 uur over de 100km. Ik reed op een 29" mountainbike in een garmin pakje. Hier de strava log: http://app.strava.com/activities/52440373
Ik heb inderdaad ergens onderweg een iemand naast een mtb zien staan met een garmin jurkje aan. Als je deze

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8383/8608258101_2b0f2a9d0a.jpg
IMG_0335 by Martijn-V4, on Flickr

voorbij zag komen dan hebben we elkaar gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Auwww

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
Martijn-V4 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 15:52:
[...]

Ik heb inderdaad ergens onderweg een iemand naast een mtb zien staan met een garmin jurkje aan. Als je deze

[afbeelding]
IMG_0335 by Martijn-V4, on Flickr

voorbij zag komen dan hebben we elkaar gezien.
Volgens mij was jij dat dan bij stempelpost elahuizen.
Hoorde iets in de trend: van we gingen 50km/u op een stuk oid :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

wtf, wat een randdebiel. Rijbewijs innemen en nooit meer teruggeven. Raar dat niemand wat tegen hem lijkt te zeggen/doen. Ik zou hem toch minimaal een duw verkopen en dan houd ik me heel erg in. Njah, eerst om slachtoffer bekommeren natuurlijk... Maar dan nog.

[ Voor 28% gewijzigd door woekele op 05-05-2013 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
Fastclaimer schreef op zondag 05 mei 2013 @ 16:42:
[...]

Volgens mij was jij dat dan bij stempelpost elahuizen.
Hoorde iets in de trend: van we gingen 50km/u op een stuk oid :9
50 in het uur hebben we niet gereden, mijn buddy had gisteren ook al de tocht gereden dus die snelheden zaten er vandaag niet in. Wel zaten we in een treintje waar ruim over de 40 per uur werd gedraaid maar waar we niet echt welkom waren, ondanks het feit dat we ook meededen in de aflossingen, we werden er steeds op een vervelende manier in de wind gezet. Dan maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:12
Ja met duwen/slaan los je problemen op... Alsof die man hem expres aanrijd, denk toch eens na man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ach ja, je vrienden worden aan gort gereden door een mafkees op een moordmachine en je keert hem de andere wang toe. Ik vind het knap. En ja, hij gaat expres met zo'n ding op de openbare weg rijden terwijl hij het overduidelijk niet beheerst. Dat is bewust risico's nemen ten koste van anderen. Dus wellicht niet expres, wel verwijtbaar.

[ Voor 43% gewijzigd door woekele op 05-05-2013 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net terug: 150 Km met de baanfiets, 1200m geklommen en 29,5Km/u gemiddeld tot aan Barcelona.

BCN - Sitges - l'Arboç - Sitges - BCN
http://app.strava.com/activities/52472718
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8546/8709757195_5ceb3ff8d3_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
woekele schreef op zondag 05 mei 2013 @ 16:44:
[...]

wtf, wat een randdebiel. Rijbewijs innemen en nooit meer teruggeven. Raar dat niemand wat tegen hem lijkt te zeggen/doen. Ik zou hem toch minimaal een duw verkopen en dan houd ik me heel erg in. Njah, eerst om slachtoffer bekommeren natuurlijk... Maar dan nog.
Volgens wat comments was de moterrijden naar een cameraman aan het kijken ipv op de weg te leten. Maar idd 100% zijn fout.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

Tjesus, wat een klap, dat met die motorrijder en die twee fietsers. Dat laat maar duidelijk zien hoe belangrijk het is om een helm te dragen. Check de slomo maar eens, die eerste fietser valt vol op zijn hoofd.

Gisteren met een vriendin van mij gefietst, ze is aan het voorbereiden voor Alpe d'HuZes, maar is pas net begonnen met fietsen. Rondje van 96 km gefietst, maar gemiddelde was niet over naar huis te schrijven. Het was echter wel gezellig!

Vandaag maar enigszins goed gemaakt door even flink te knallen met een rondje van 79 km. Gemiddelde snelheid dit keer bijna 10 km/u hoger! ;)

Rondje van gisteren

Rondje van vandaag

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
merde. 40 minuten onderweg, komt de spider los van de crank. Gelukkig gezin in de buurt om me op te halen en daarna een training van bijna 80 km / 1300 hm gedaan op de MTB. Morgenochtend op bezoek bij de lokale Specialized dealer.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1XOgesBPifIkreUPq7zHXXJH/medium.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door StevenK op 05-05-2013 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Vandaag samen met mijn maat lus 3 gereden van de AGR. Ging echt 10x helemaal naar de k....e. Nu is dat niet zo vreemd, ben absoluut geen klimmer. Maar dan is het toch irritant dat je maat eigenlijk geen centje pijn lijdt :) . Als voorbereiding op de gele lus van Limburgs Mooiste. Ik zie het toch heel zwaar in voor mijzelf. Ik werd vandaag gelukkig af en toe door wat voorbijgangers omhoog geschreeuwd. Vooral op de Keutenberg was dat nodig.

1x helaas af moeten stappen, op de Gulpenerberg klapte mijn ketting achter helemaal dubbel. Toch maar even wegbrengenom te laten fixen.

http://app.strava.com/activities/52455973

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Hebben we al een idee voor een datum voor een GoT fietsmeet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsjert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 00:41
Pff waarom moeten mensen die meedoen aan grote toertochten (Boretti toch vandaag) denken alsof de gehele weg voor hun zelf is.
Vandaag denk 3 keer bijna van de fiets afgereden, als ik samen met mijn vriendin fiets gaat het wel wat rustiger dan alleen of met vrienden, maar dat betekend niet dat je maar in het niets moet verdwijnen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 10:26
Vandaag een mooi ritje gemaakt naar Emmerich en via Pannerden over de dijk weer terug. Ben nu net 3 weken begonnen, tempo zit er nog niet echt in maar dat komt wel. Eerst wat conditie opbouwen. :)

Rijd met deze fiets(Merida);

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8268/8711331778_1bd5c16653.jpg
IMG_1147 by Erulezz, on Flickr

http://www.strava.com/activities/52486406

[ Voor 40% gewijzigd door Erulezz op 05-05-2013 20:29 ]

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je niet de bult in Elten of het Peeske meegepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 mei 2013 @ 20:36:
Heb je niet de bult in Elten of het Peeske meegepakt?
Aha de Elterberg! Daar knalde mijn spaak en dus wiel uit elkaar! Maar hij blijft lekker! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 10:26
Deze keer niet, wou eens de andere kant op. Daar was ik nog nooit geweest :)
Dinsdag of woensdag weer naar Beek en Elten en omgeving :9

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben echt heel benieuwd hoe ik de Elterberg zou ervaren als ik in NL fiets. In NL heb ik nooit een racefiets gebruikt, en hier in Barcelona ben ik het fietsen gewend met veel hoogte verschil. Ik zie op Strava dat de Elterberg 3-5% is, maar heel kort qua afstand. Hier hebben wel klimmen van 5-7% (of meer) maar dan komt er geen eind aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
De korte klimmetjes zoals die in Nederland veel voorkomen zijn klimmetjes die je vol op de macht op kunt knallen, voordat je buiten adem bent, ben je boven. Doseren is niet nodig in ieder geval, met een klim waar geen eind aan komt is dus een anders. Twee verschillende disciplines dus. Je ziet dat ook duidelijk bij de profs. De koningen van het hooggebergte behoren nooit tot de favorieten op bijvoorbeeld de Cauberg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht dat ik een keer een fiets scoor als in in NL ben, gewoon om te zien hoe ik de klimmetjes in NL neem. Ben toch wel heel benieuwd eigenlijk...

Dit hebben we vandaag gedaan -> http://app.strava.com/segments/1715226
Lijkt niet veel 132 meter, maar de klimmen komen achter elkaar gedurende 12Km en je hebt bijna geen ruimte om uit te rusten.

Distance 12.4km
Elev Difference 132m
Elapsed Time 00:24:18
Resting Time 00:00:00
Average Speed 28.9km/h
Average HR 152bpm
Power 169W

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2013 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 18:21
Vandaag 120 km gereden, donderdag de Klimclassic rijden. Hoop dat ik de 2400 hoogtemeters overleef, de afstand maakt me niet zoveel uit. Nog meer mensen hier die donderdag de Klimclassic doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

@jspr; just curious; werk jij daar? Ik benijd je echt om wat een coole rijomgeving je hebt! Naast dat ik het gekkenwerk vind dat je met een fixed dat doet haha.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:27

sebasd

loopt op espresso

Het fietsje is weer geserviced dus voor mij kan het fietsen dit jaar ook weer beginnen.. Vanavond maar eens een eerste uurtje rustig aan wegtrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
ritsjert schreef op zondag 05 mei 2013 @ 20:00:
Pff waarom moeten mensen die meedoen aan grote toertochten (Boretti toch vandaag) denken alsof de gehele weg voor hun zelf is.
Vandaag denk 3 keer bijna van de fiets afgereden, als ik samen met mijn vriendin fiets gaat het wel wat rustiger dan alleen of met vrienden, maar dat betekend niet dat je maar in het niets moet verdwijnen :s
Reden idd wel wat mafkezen rond; over de weg op de andere weghelft fietsen, vlak naast mij bijna twee man tegen een auto. Wat we zelf veel zagen waren mensen die midden op de weg gingen fietsen, terwijl ze daar niet de snelheid voor hebben en dat is op fiets net zo irritant als op de snelweg. Was verder mooi tochtje met super fietsweer.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Gister weer sinds ongeveer 1 jaar weer op de weg gefietst en god wat is dat een heerlijk gevoel. Rustig aan begonnen met 1 uurtje en 25km. Gemiddelde hartslag is 140 dus daar moet ik nog wel wat aan werken, in dat jaar ben ik mn hele conditie en beenspieren 'kwijtgeraakt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Gisteren ook een leuk rondje gedaan met wat vrienden:

http://www.endomondo.com/workouts/185413246/2651354

Eerste twee klimmetjes gingen moeizaam, maar de rest ging vlot! Ook nog nooit zo soepeltjes de duivelsberg op gereden en zelfs de oude holleweg en (deel) 7 heuvelen erachteraan ging redelijk lekker :)

In Duitsland ook wat heuveltjes meegenomen en wat is het daar toch mooi rond deze tijd van het jaar. Je waant je met het weer van gisteren echt een stuk zuidelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzper schreef op zondag 05 mei 2013 @ 23:35:
@jspr; just curious; werk jij daar? Ik benijd je echt om wat een coole rijomgeving je hebt! Naast dat ik het gekkenwerk vind dat je met een fixed dat doet haha.
Inmiddels woon/werk ik alweer 7 jaar hier, en ja! je kunt hier heel mooi fietsen 8)

Ik voel mij bijzonder goed na gisteren 150km met de baanfiets te hebben gefietst. Enkel een beetje moe, maar dat is normaal na een grote inspanning. We hebben halfweg ook goed gegeten voor de nodige energie trouwens.
Normaal doen we dit soort routes met de dacefiets, maar aangezien ik nog 1,5-2 weken moet wachten op mijn Canyon SLX gaan we met z´n alleen met de baanfiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahnmut
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-01 11:48
Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 08:25:
[...]

Inmiddels woon/werk ik alweer 7 jaar hier, en ja! je kunt hier heel mooi fietsen 8)

Ik voel mij bijzonder goed na gisteren 150km met de baanfiets te hebben gefietst. Enkel een beetje moe, maar dat is normaal na een grote inspanning. We hebben halfweg ook goed gegeten voor de nodige energie trouwens.
Normaal doen we dit soort routes met de dacefiets, maar aangezien ik nog 1,5-2 weken moet wachten op mijn Canyon SLX gaan we met z´n alleen met de baanfiets.
@JSPR ik ben heel benieuwd met welk verzet je rijdt op je baanfiets. Zeker met al die hoogtemeters die je maakt daar. En trouwens ook hoe je het in de afdaling bijbeent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

StevenK schreef op zondag 05 mei 2013 @ 19:54:
Hebben we al een idee voor een datum voor een GoT fietsmeet?
Over een maandje bijvoorbeeld?
1 juni?
2 juni?
8 juni?
9 juni?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
@ StevenK

Mooi klote. Wat is je uitvalsbasis?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Laatst online: 12:44
1 juni is de HetIsKoersKoers overigens, tochtje van 60km. http://hetiskoers.nl/2013/mhoom/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:33
Gisteren samen met mijn vriendin eens een rondje gereden. Haar aller eerste keer op een racefiets dus gangetje zat er nog niet echt in. Was ook meer een rondje om eens even te wennen aan de fiets. Uiteindelijk toch nog een rondje van 45km gereden. Dus wel tevreden.

Nu wilde ik de route gaan tracken incl. prestatie cijfers. Gebruikte daar gisteren Runkeeper voor, maar die hield mijn GPS slecht vast (lees meer die klacht bij runkeeper), met als resultaat bagger meting. Welke apps raden jullie aan? Of wat gebruiken jullie om je route te tracken?

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:32

Vos

AFCA

Strava zie ik hier het meest voorbij komen. En soms ook Endomondo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:48

Mex

Ik heb al een tijdje de Garmin Edge 800 in gebruik en ben er erg tevreden over. Ik gebruik veel GPXjes van GPSIES of bv uit de Fietsersbond routeplanner. Komende donderdag wil ik dit rondje gaan rijden:

http://www.gpsies.com/map...zxjjcr&referrer=trackList

Waar ik een beetje bang voor ben zijn de kruisingen in de route, hoe kan ik de Garmin laten aangeven welke kant ik op moet op dergelijke 'kruispunten'?

Edit: ik gebruik OSM kaartmateriaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Mex op 06-05-2013 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Wicked-Game schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:12:

Nu wilde ik de route gaan tracken incl. prestatie cijfers. Gebruikte daar gisteren Runkeeper voor, maar die hield mijn GPS slecht vast (lees meer die klacht bij runkeeper), met als resultaat bagger meting. Welke apps raden jullie aan? Of wat gebruiken jullie om je route te tracken?
GPS fix ligt gewoon aan je telefoon, dat blijft schipperen imo, als ie het wel doet is mijn ervaring dat er vaak nog geen klap van klopt, vooral qua hm, omdat de GPS fix te onnauwkeurig is. De meesten hier gebruiken een sport Garmin apparaat zoals Edge of Forerunner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mahnmut schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:08:
[...]

@JSPR ik ben heel benieuwd met welk verzet je rijdt op je baanfiets. Zeker met al die hoogtemeters die je maakt daar. En trouwens ook hoe je het in de afdaling bijbeent :)
48/17 en bergaf is het met 125-140 rpm. doorbikkelen (ik heb een voorrem trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
havana schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:46:
@ StevenK

Mooi klote. Wat is je uitvalsbasis?
Center Parcs in Gunderath, vanochtend de fiets naar de dealer in Adenau gebracht, beetje geluk is 'ie vanmiddag klaar. En meteen een remblokken voor de MTB gescoord, want die heb ik gisteren ook verbrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahnmut
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-01 11:48
Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:34:
[...]

48/17 en bergaf is het met 125-140 rpm. doorbikkelen (ik heb een voorrem trouwens)
Oef, respect voor het feit dat je met 48X17 zoveel hoogtemeters maakt. Zelf kom ik met 48x17 al uit het zadel bij de gemiddelde duin rond Den haag. Maar inspirerend om te zien wat je allemaal doet op een fixed gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:32

Vos

AFCA

havana schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:44:

[...]

Pomp: SKS Renradkompressor met klassieke kop of Joe Bloe, beide prima al is de SKS beter. Ook dit is al eerder besproken.
Ben aan het kijken naar een pomp en zoals havana al vele malen gemeld heeft ben ik aan het kijken naar de SKS Rennkompressor. Ik begrijp dat de voorkeur uit gaat naar de klassieke (messing) kop. Echter kan ik niet echt vinden waarom dit verkozen wordt boven de EVA kop. Wat is het voordeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mahnmut schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:51:
[...]

Oef, respect voor het feit dat je met 48X17 zoveel hoogtemeters maakt. Zelf kom ik met 48x17 al uit het zadel bij de gemiddelde duin rond Den haag. Maar inspirerend om te zien wat je allemaal doet op een fixed gear.
Ik moet zeggen dat je benen, mits je het juiste verzet gebruikt, er aan wennen. Ik zit op 100rpm normaal met 35Km/u. Klimmen was in het begin echt zwaar, maar het een baanfiets heb je geen andere keuze dan doortrappen dus gaat het telkens beter.
Ik kan niet wachten trouwens om ook weer met de racefiets rond te gaan, dan kan ik eindelijk uitrusten tijdens de afdalingen.... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Vos schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:53:
[...]

Ben aan het kijken naar een pomp en zoals havana al vele malen gemeld heeft ben ik aan het kijken naar de SKS Rennkompressor. Ik begrijp dat de voorkeur uit gaat naar de klassieke (messing) kop. Echter kan ik niet echt vinden waarom dit verkozen wordt boven de EVA kop. Wat is het voordeel?
Werkt gewoon veel fijner; je knalt dat ding erop en klaar. Nooit ontsnappende lucht, geen vervelende hendels.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 14:00

bonzz.netninja

Niente baffi

Wicked-Game schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:12:
Gisteren samen met mijn vriendin eens een rondje gereden. Haar aller eerste keer op een racefiets dus gangetje zat er nog niet echt in. Was ook meer een rondje om eens even te wennen aan de fiets. Uiteindelijk toch nog een rondje van 45km gereden. Dus wel tevreden.

Ik gebruik beide. Zowel strava als endomondo. Endomondo kun je met wat vrienden een eigen challenge opzetten, wat er leuk is. Wij doen de meeste km in een jaar en de snelste 15km in een jaar.

Strava gebruik ik ook om te kijken wie het snelst is op een bepaald stukje weg ergens. (segments). Zo blijk ik hier bij bekende stukjes in de buurt best redelijk mee te komen

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mahnmut schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:08:
[...]

En zo ziet dat er uit.... [Vimeo: https://vimeo.com/65547378]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:49
Heb een Campagnolo dubbel 52-39. Nu wil ik hier graag een compact op hebben. Er is legio keus maar mijn bottombracket is nog met vierkante ISO assen. Schroefdraad is ITA, aslengte 111mm.

Vraag is waar ik nog een campagnolo compact kan krijgen met geschikt voor vierkante as of dat ik bijvoorbeeld een hele nieuwe set moet aanschaffen met het powertorque systeem. Maar is dat mogelijk met mijn huidige ITA chroefdraad ? Wat is de meest snelste en goedkoopste optie ? Ik hoor ook om de ISO bottombrackter te vervangen door een JIS variant en dan een bijpassende crank te kopen ?

Het moet niet teveel kosten want ik rijd maar Campa Mirage 9 speed :P

Hoi

Pagina: 1 ... 68 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.