Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 103 Laatste
Acties:
  • 426.050 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De fiets stond gepland voor week 19, maar ik ging er al vanuit dat het later zou worden....
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8526/8668245096_8065135238_o.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:01
Net een duurtraining gedaan met (of eigenlijk in het wiel van) één van de toprenners van onze vereniging. ruim 100 km, 32.8 gemiddeld en heen en terug over de posbank gedaan, dus ook nog ruim 500 hoogtemeters. Nu LBL kijken.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:46
He bah, ik hoopte dat je niet zou fietsen vandaag, dan zou ik nog een klein kansje hebben om als eerste die challenge binnen te koppen van de GoT groep :)

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Morgen fiets ik niet, Rechtbank Rotterdam is wat te ver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Hmm, ik aas er ook op om die Challenge als eerste te pakken ;) Nog 122km te gaan, dat wordt niet eerder dan dinsdag / woensdag vrees ik.

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ah, voor mij zal het waarschijnlijk pas eind van de week worden, want ik moet nog iets van 200km en dat trap ik niet op een doordeweekse avond weg, sowieso moet ik het over het algemeen van de weekenden hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door MrAngry op 21-04-2013 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Uiteraard ook op pad geweest vandaag 8) Rondje met wat fietsmaten van Groningen via Ruischerbrug, Slochteren, Noordbroek, Scheemda, Midwolda, Finsterwolde, Woldendorp, Wagenborg, Tjuchem, Overschild, Woltersum - Ten Boer - St. Annen - Zuidwolde - Groningen. Goed voor 102 km. Perfect weertje wel, lekker zonnetje en een zwak O-windje.

Qua kleding was 't onmogelijk om je goed te kleden. 's Ochtend was het nog behoorlijk koud (4 graden), dus met winterschoenen en winterjack vertrokken. Maar gaandeweg de rit warmde het behoorlijk op en had ik vooral spijt van het jack. Onderweg ook van alles tegengekomen; van lang-lang met overschoenen tot kort-kort.

[ Voor 4% gewijzigd door havana op 21-04-2013 18:41 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik zat er gisteren ook mee te kloten, maar voor mij werkt op dit moment skisokken, dunne overschoenen, arm en been stukken en 2 ondershirtjes goed. Als het dan opwarmt kunnen de stukken uit en het dunste ondershirtje past ook wel in een shirtzakje. Zien alleen die skisokken en handschoenen lange vingers er niet uit, maar fuck it, alles beter dan koude poten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:48

Mex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Vandaag in mijn winterjack, thermoshirt, winterhandschoenen, korte broek + beenstukken gefietst van 11.30 - 15.15 en ondanks het zonnetje het eigenlijk geen moment te warm gehad.

Het mag nu eindelijk wel eens een beetje opwarmen!

[ Voor 13% gewijzigd door StevenK op 21-04-2013 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Vanochtend op de fiets met mouwloos ondershirt, arm en 3/4 beenstukken. Na 30 km de arm en beenstukken uit en kort/kort verder. Was heerlijk. Toch zag ik dat de Garmin avg 9,9 graden had gelogged. Zo voelde het echter zeker niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:14
Ik heb op de normale fiets een rondje Groningen - Winsum - Groningen gefietst en zag veel wielrenners kort-kort rijden. Koud!

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:34
Vanmiddag 61km weggefietst, lekker met korte broek en korte mouwen..heerlijk dat het weer kan ;-)
Geen moment koud gehad..

[ Voor 11% gewijzigd door M@cer op 21-04-2013 21:27 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:56

The Legend

*Plop*

Vandaag voor het eerst langer dan 2 uur gefietst, ging verbazingwekkend makkelijk en had ook geen zere reet. Het makkelijke kwam met name door m'n fietsmaatje :P Die fietst eigenlijk nooit, en heeft op hoog niveau westrijden gelopen (korte afstand). Dacht vooraf dat ik het nog lastig zou krijgen, maar zijn sprintvezels waren na 35km wel op. Daardoor grote stukken op slakkentempo gereden, hierdoor wel fluitend thuis gekomen met het gevoel dat ik nog wel 2 uur verder had gekund :+

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:47

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vandaag wezen fietsen rondom Tecklenburg. Was erg genieten kwa weer. Het fietsen ging wat minder, had nog niet veel kms in de benen. Dus de 115km met 1200hm waren pittig. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Laatst online: 11:59

Pater

Terry Tate

willy1986 schreef op zondag 21 april 2013 @ 15:22:
Vandaag 100 km getrapt op de Heuvelrug. Ging lekker! http://www.endomondo.com/workouts/179359942/1443022

Wanneer doen we weer een toertochtje?

Ik ben helaas te laat ingestapt bij die Specilized strave challenge.. alle kilometers van de eerste 2 weken worden niet meegenomen. 8)7
Dat is niet waar. Ik ben vorige week in de Challenge gestapt en toen pakte hij wel mijn kilometers eerder gefietst in april wel mee.

Gisteren rondje van 113 km gefietst met een vriendin van mij die aan het trainen is voor Alpe d'HuZes. Ze ging helaas helemaal kapot in de laatste 20 km, ik heb haar echt naar huis moeten praten. Voor haar de eerste keer dat ze de man met de hamer tegenkwam.

Wel een mooi rondje! Strava

[ Voor 24% gewijzigd door Pater op 22-04-2013 07:55 ]

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Klein vraagje van mijn kant. Heb Ultegra shifters, merkte van het weekend op dat er speling zit op de remhendel voor. Als je hem inknijpt zit er een kleine speling op van +/- 1cm, iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Harmen schreef op maandag 22 april 2013 @ 09:32:
Klein vraagje van mijn kant. Heb Ultegra shifters, merkte van het weekend op dat er speling zit op de remhendel voor. Als je hem inknijpt zit er een kleine speling op van +/- 1cm, iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
Speling in welke richting?

Als het om speling gaat waarbij de eerste centimeter inknijpen geen effect op de kabel heeft zijn er een aantal mogelijkheden. Het meest waarschijnlijk is te veel wrijving in de kabel waardoor deze blijft hangen. Andere mogelijkheid is dat de kabel niet strak genoeg staat.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@agro, als ik de hendel aantrek gebeurt er eerst niets. Denk dat het mn eigen foutje is, heb laatst andere remblokken gemonteerd. Zal vanavond eens kijken, thanks voor de tip. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Klinkt als een te lage kabelspanning, eenvoudig te verhelpen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:48
Gister middag een rondje gemaakt op de fiets.
Echter na 1,5 uur was in één keer al mijn energy weg, en ik moest nog zoon 10km naar huis.
Wat een hel, men bidon was na 1 uur al leeg , had geen eten mee genomen dus de laatste 10km naar huis ging met een slakken gang met veel pauzes. Ik weet nu alleen nog niet waar het door komt, ik heb wel vaker 2 uur + op de fiets gezeten zonder ergens last van te hebben. Misschien lag het aan te weinig eten of te weinig vocht binnen gekregen ? Zaterdag avond wel stevig wezen stappen.. denk dat het de combinatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:59

Pelle

🚴‍♂️

StevenK schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 15:08:
Is niet weer eens tijd voor een GoT wielrenmeet?
Ik dacht gisteren precies hetzelfde :) Een rondje van van 80-100km ergens in een heuvelachtig gebied lijkt me prima. Zijn er mensen met suggesties?

Vorig jaar had ik al andere verplichtingen, anders was ik graag meegegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Gisteravond ook een rondje gemaakt; ik wil mijn standaard trainingsgebieden wat uitbreiden en kwam zodoende van Nieuwerkerk, via Gouda, Bodegraven, Meije, Nieuwkoop, Zwammerdam, Boskoop, Waddinxveen, Moerkapelle en Zevenhuizen weer in Nieuwerkerk uit. 75km, een mooi rondje. Vooral het stuk tussen Bodegraven en Nieuwkoop via Meije is een erg mooi.

Iets te enthousiast met korte mouwen van huis gegaan overigens, maar ik had na mijn eerste kilometer geen zin om terug te gaan. Doorbikkelen dus maar, klagen is voor mietjes :P

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2928238/got/strava-nieuwkoop.png
http://app.strava.com/activities/49957491

Nu het weer wat langer licht is, hoop ik toch 2 keer per week tenminste tussen de 60 en de 90km te kunnen maken de komende maanden. Eens kijken of die hartslag dan ook weer wat naar beneden kan, momenteel kost het me allemaal nog ff te veel inspanning :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Nu online
Ik kijk vast met mijn neus, maar hoe koppel ik de hartslag gegevens van mijn Edge 800 aan Strava? Momenteel upload ik manueel een gpx file. Moet ik die connect optie gebruiken van Strava?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Yep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Of handmatig de .FIT files uploaden.

@Pelle: stuk langs de Meije rij ik zelf ook regelmatig, erg mooi daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

MrAcid schreef op maandag 22 april 2013 @ 11:10:
@Pelle: stuk langs de Meije rij ik zelf ook regelmatig, erg mooi daar!
+1

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik vind het wel leuk hoor een GoT-tour, maar heb twee worries: 1. Ik ben een pain in de a** qua vrije tijd en 2. hoe gaan we om met uiteenlopende condities?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
* Gaius komt voorzichtig in het topic gluren.

Ik zoek een sport om een beetje conditie mee op te bouwen, wat vet kwijt te raken en vervolgens fit te blijven. Ik heb hardlopen geprobeerd, maar het kost me zoveel kracht, en ik zit continu op m'n horloge te kijken of ik al mag stoppen. Afgelopen zondag een stuk gefietst op m'n woon-werk fiets (wat toch al een wat sportiever model is) en ik vond het zalig. :)

De reden om hardlopen destijds te proberen was dat wielrennen een vrij forse investering vergt om mee te beginnen. Maar goed, blijkbaar is hardlopen het toch niet voor mij. Dus terug naar plan A; de racefiets.

Volgende stap dus; welke fiets? Zaterdag naar een fietsenwinkel geweest, het was net een snoepwinkel... Allemaal mooie fietsen, waarvan de meeste toch veel te duur waren. :P Wat informatie gehad van de verkoper, wat al weer is weggezakt natuurlijk, het was ook veel te veel info.

Qua budget neig ik heel erg naar twee fietsen. Een Sensa Umbria Tiagra Special en een Scott Speedster 30. De Scott is een wat duurder model, maar daar zit een actie bij om wat accesoires bij uit te zoeken waardoor het prijsverschil te overzien is. De Scott is overall wat beter begreep ik van de verkoper, heeft itt de Sensa ook een carbon-voorvork en vind ik zelf ook de mooiere fiets. Alleen, wat me zorgen baart, de Scott heeft een compact crankstel. En ik vraag me af of dat nu zo wijs is om mee te beginnen.

Van wat ik begrijp van het compact vs triple is dat compact interessant is als je ook in de heuvels/bergen rijdt en daar kom ik toch niet, verder kom ik dan op het volgende rijtje:
Voordelen compact
• Lichter
• Betere Q-waarde
• Minder complex dan triple (betrouwbaarder?)
Nadelen
• Minder versnellingen, waardoor je grotere stappen hebt tussen de versnellingen
• Om hetzelfde bereik te hebben als de triple moet je wellicht wat sleutelen soms, tandwielen verwisselen.

Ik ga voornamelijk in Zuid-Holland fietsen, dus de omstandigheden zullen veel hetzelfde zijn, waardoor het sleutel-nadeel (denk ik) wegvalt. Blijft over dat de stappen tussen versnellingen groter zijn, maar ik ben toch al niet zo'n schakelaar. Ik heb zondag 35km gefietst op m'n wat sportievere gewone fiets en heb alleen op de voorbladen geschakelt. Of zie ik nog iets over het hoofd om vooral niet voor de compact (of juist wél) te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
@Gaius: Dé reden om voor een compact te kiezen zijn m.i. vooral de looks. Objectief gezien is een triple voor een beginner de juiste keuze. Het nadeel van een compact is niet zozeer dat de stappen tussen versnellingen groter zijn (dat wordt bepaalt door de cassette), maar dat je relatief vaak moet schakelen tussen de voorbladen (omdat het gat tussen de 34 en 50 groot is). Om dat laatste nadeel weg te werken vervangen velen de 34 door een 39 voor ritten op het vlakke. Met een trilple heb je dat nadeel niet, daar zit standaard een 39 op. Mijn advies zou zijn om met een triple te beginnen en bij een eventuele volgende fiets, wanneer je weet wat fietsen is, of je echt nooit in de bergen gaat komen en wat de verzetten zijn die jij prettig vindt eventueel te kiezen voor een compact (of dubbel of wederom een triple).

@Jazzper: Meedoen is aanpassen aan de 'zwakste' schakel lijkt mij. Wanneer iemand daar geen zin in heeft, dan kan diegene beter solo een rondje gaan maken en de resultaten daarvan alhier showen.

Ik ben overigens wel in voor een rondje ergens op de Veluwe of iets dergelijks. Eén en ander afhankelijk van beschikbaarheid natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:43
Jazzper schreef op maandag 22 april 2013 @ 11:49:
Ik vind het wel leuk hoor een GoT-tour, maar heb twee worries: 1. Ik ben een pain in de a** qua vrije tijd en 2. hoe gaan we om met uiteenlopende condities?
Moet vanuit omgeving Leeuwarden komen dus ben nog niet zeker. Lijkt me op zich wel leuk toe. :)
argro schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:00:
@Jazzper: Meedoen is aanpassen aan de 'zwakste' schakel lijkt mij. Wanneer iemand daar geen zin in heeft, dan kan diegene beter solo een rondje gaan maken en de resultaten daarvan alhier showen.
Eens.

[ Voor 30% gewijzigd door TheCrius op 22-04-2013 12:01 ]

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Nu online

Ik ben overigens wel in voor een rondje ergens op de Veluwe of iets dergelijks. Eén en ander afhankelijk van beschikbaarheid natuurlijk.
Mee eens, en een rondje bij de Veluwe (Veenendaal - Veenendaal?) lijkt me leuk om te doen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Dan wel graag zonder die zinloze stukken door Arnhem en V'daal. Maar prachtige omgeving en leuke klimmetjes. Ik wil ook wel mee, als ik in de buurt ben.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 20:14
Als ik de mogelijkheid heb wil ik ook wel mee. Alleen ik heb geen auto. :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
http://app.strava.com/activities/46845421

Iets dergelijks is misschien wel leuk. Als vertrekpunt nemen we dan een parkeerplaats (bv sportpark bakenberg) aan de schelmse of apeldoornseweg dat is zowel met de auto als met de fiets vanaf station arnhem goed te bereiken. Dit strava logje niet te letterlijk nemen, het is nogal Arnhem (jeugdnostalgie) heavy, maar het idee is leuk. Ik vind van alle hoeken en gaten de veluwezoom oprijden altijd erg mooi en hier zitten ook nog wat (km of 4 :p) uiterwaarden in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Iemand die een bepaalde FM aanraad qua kopen van racefiets in Rotterdam? Wil aanstaande zaterdag gaan kijken. Afgelopen zaterdag overigens bij 12gobiking geweest om te kijken naar de Trek 2.5 van vorig jaar, die was helaas uitverkocht maar de Madone 2.3 ziet er ook wel nice uit.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Laatst online: 12:44
Graham schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:30:
Iemand die een bepaalde FM aanraad qua kopen van racefiets in Rotterdam? Wil aanstaande zaterdag gaan kijken. Afgelopen zaterdag overigens bij 12gobiking geweest om te kijken naar de Trek 2.5 van vorig jaar, die was helaas uitverkocht maar de Madone 2.3 ziet er ook wel nice uit.
Regel 2.3: Indien je lokale fietsenmaker alleen maar Trek verkoopt, dan mag je ook een andere opzoeken.
http://hetiskoers.nl/wielercode/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik vind Het is Koers leuk, maar wat lame om die regels ook te maken (en ja ik zie de vermelding onderaan).

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
ravenger schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:34:
[...]

Regel 2.3: Indien je lokale fietsenmaker alleen maar Trek verkoopt, dan mag je ook een andere opzoeken.
Wat een slechte kopie van de Rules van Velominati zeg. Wat moet ik met een regel als 'Een buitenband mag een andere kleur hebben mits die past met het frame, maar zal altijd zwart zijn.'? Een andere kleur, zolang het maar zwart is... oké... Zo zitten er nog bergen inconsistenties en tegenstrijdigheden in. Broddelwerk dus.

[ Voor 7% gewijzigd door argro op 22-04-2013 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:23
Betreffende de discussie over compact vs triple: ik ben zelf sinds een maand gestart met wielrennen op een compact. Ik rij eigenlijk alleen op het vlakke en merk dat ik daarbij het binnenblad überhaupt niet gebruik. Voor mijn gevoel kan ik met alleen het buitenblad van heel licht tot heel zwaar...

Kan iemand mij uitleggen wat ik fout doe en waarom ik ook het binnenblad dien te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

MrAngry schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:09:
http://app.strava.com/activities/46845421

Iets dergelijks is misschien wel leuk. Als vertrekpunt nemen we dan een parkeerplaats (bv sportpark bakenberg) aan de schelmse of apeldoornseweg dat is zowel met de auto als met de fiets vanaf station arnhem goed te bereiken. Dit strava logje niet te letterlijk nemen, het is nogal Arnhem (jeugdnostalgie) heavy, maar het idee is leuk. Ik vind van alle hoeken en gaten de veluwezoom oprijden altijd erg mooi en hier zitten ook nog wat (km of 4 :p) uiterwaarden in.
Lijkt mij helemaal prima. Ik heb die omgeving nog op mijn todo-lijstje staan, en het is altijd wel lekker om met iemand te rijden die het terrein een beetje kent. Is het een idee om er -net als vorig jaar- weer een apart topic voor te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Stoffa schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:57:
Betreffende de discussie over compact vs triple: ik ben zelf sinds een maand gestart met wielrennen op een compact. Ik rij eigenlijk alleen op het vlakke en merk dat ik daarbij het binnenblad überhaupt niet gebruik. Voor mijn gevoel kan ik met alleen het buitenblad van heel licht tot heel zwaar...

Kan iemand mij uitleggen wat ik fout doe en waarom ik ook het binnenblad dien te gebruiken?
E.e.a. hangt ook van de cassette af. In het algemeen is het niet gezegd dat je iets fout doet. Wel zou het in bepaalde gevallen kunnen dat de ketting iets schuiner ligt dan dat je eigenlijk zou willen. Wanneer je echter iemand bent die met een relatief lage cadans fietst (en dat doen de meeste beginners (en ook sommige niet beginners)), dan kan een buitenblad op het vlakken inderdaad voldoende zijn. Bij 80rpm rij je op een 50*21 nog 23 kmph.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana

Niks. Zo rijden veel compactrijders tegenwoordig. Gisteren nog met twee mannen een rondje gereden die ook in die setup rijden. 12-27 of 12-25 cassette erbij en klaar; je hebt een config waar je het ganse jaar mee kunt rijden. Nadeel is echter dat je nogal wat gaten in je verzet hebt, grote stappen dus. Ga je dat oplossen door bijvoorbeeld een 12-23 te steken dan moet je steeds schakelen tussen binnen- en buitenblad. Om dat vervolgens weer op te lossen is een 39 binnenblad onvermijdelijk.

Als je er zo mee kunt fietsen: lekker doen :) Persoonlijk vind ik een verzet met kleine stapjes op 't vlakke veel fijner rijden, maar wat niet weet, wat niet deert ;)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Graham schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:30:
Je hebt in Vlaardingen Bike2Build zitten: http://www.bike2build.nl, ook een grote.
Correct (ja, die van 'Als Correct het niet heeft, vergeet het dan maar') verkoopt ook fietsen tegenwoordig: http://www.correct.nl/winkelen.php?DIVISIE=boatenbike

Zelf heb ik (qua service en advies) erg goede ervaringen met Piet Hordijk in Hillegersberg, maar ik weet niet hoe ze met racefietsen zijn: http://www.cyclecentregroup.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Qua service kan ik je Bikeparts4u.nl aanraden. Zeer kundige FM, o.a. mecaniciën van het NL jeugdteam. Verkoopt ook nieuwe fietsen, kijk maar eens in de webshop. Dat is echter niet z'n focus.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 18:18

St@m

@ Your Service

ravenger schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:34:
[...]

omg wat triest :')

Regels om te fietsen:
1. Wil je lekker fietsen? Dan ga je lekker fietsen en zal het aan je aars oxideren wat iemand van je fiets/fietspakkie vindt.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Slechte kopie inderdaad, alhoewel er ook wel een aantal regels in staan waar ik het volkomen mee eens ben.

[ Voor 77% gewijzigd door havana op 22-04-2013 14:42 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Laatst online: 12:44
Haha, tja, het ging me eigenlijk alleen om dat specifieke punt en het feit dat Trek nu niet zo'n heel goede prijs/kwaliteit verhouding heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Hoe wil je dit doen?
7.3 Je zult tijdens een toertocht nooit als een gek een helling oprossen om, eenmaal boven, af te stappen.
en
10.3 Eenmaal boven is, ter ere van Bahamontes, het eten van een ijsje toegestaan
Al fietsend naar de ijskraam om daar al fietsend een ijsje te bestellen?
Men zal alleen maar een fietscomputer gebruiken die afstand, snelheid en gemiddelde snelheid aangeeft. De rest is overbodig. Nog beter is natuurlijk om zonder computer te fietsen en de snelheid, afstand etc. aan te voelen. Het gebruik van Strava en dergelijke is absoluut verboden. Het interesseert niemand ook maar iets dat je een bepaald klein stukje snel hebt gereden. Alleen nerds gebruiken Strava, van die types die ook wel eens een ligfiets gebruiken.
Stelletje nerds hier.. owh wacht.. :+
MrAngry schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:41:
Volgens mij mis je wel ergens een knipoog st@m. Maar goed, het is zeker niet het beste werk op hetiskoers
Ik betwijfel het.. :P

;)

[ Voor 69% gewijzigd door St@m op 22-04-2013 14:41 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Volgens mij mis je wel ergens een knipoog st@m. Maar goed, het is zeker niet het beste werk op hetiskoers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Dat afstappen op de top, helemaal toppen met weinig ruimte is me wel werkelijk een doorn in het oog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Regel 2 is echt compleet van de zotte; 95% van de LBS zijn veel te dure prutsers. Waarom zou ik mijn geld in vredesnaam daar spenderen?

Ik zou juist zeggen:

2.1 echte fietsers sleutelen zoveel mogelijk zelf en koopt zijn spullen hun spullen bij de goedkoopste internetaanbieder. Enige uitzondering is als je twee linker handen hebt en/of hier te weinig tijd voor hebt.
2.2 iedere fietser, ook de DHZ'er, heeft een LBS. Echter, als de lokale FM een dure prutser is, wordt een LBS gezocht die wel voldoet, ook al moet er 50 km voor gereden worden.

7.1 en 7.2 ben ik wel volmondig mee eens, zo ook 6.5 en 6.6.

Verder vind ik het regels voor mooiweerfietsers (en dus m.i. nepfietsers). Geen zadeltasje toegestaan en alleen 50 ml bidons, misschien leuk als je stukjes van 50 km rijdt, maar lekker handig als je 100-150 km gaat trainen. |:(

En als je een triple gaat afzeiken, zorg dan i.i.g. dat je weet hoe het spelt |:(

[ Voor 126% gewijzigd door havana op 22-04-2013 14:56 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

havana schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:45:
7.1 en 7.2 ben ik wel volmondig mee eens, zo ook 6.5 en 6.6.

Verder vind ik het regels voor mooiweerfietsers (en dus m.i. nepfietsers). Geen zadeltasje toegestaan en alleen 50 ml bidons, lekker handig als je 100-150 km gaat trainen.

En als je een triple gaat afzeiken, zorg dan i.i.g. dat je weet hoe het spelt |:(
Lol 8)7 laat lekker gaan man.. net alsof je eigen prestaties lijden onder een mooiweerfietser in z'n fietspakkie van Bianchi
Je fietst toch voor jezelf? Het zal mij echt jeuken wat iemand aanheeft.

Maar goed, dat is al vaker aangehaald en blijkbaar vinden de "echte" fietsers het een doodzonde :P Het zal mij in ieder geval echt niets uitmaken

[ Voor 16% gewijzigd door St@m op 22-04-2013 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
6.6; lekker doen, mij heb je er niet mee
7.1; voor een goed doel zie ik het door de vingers

En afstappen op de top; ga dan iig niet in de weg staan. Na het klimmen van de Galibier ben ik heerlijk even afgestapt :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:58
Beetje jammer. Sommige van die punten zijn echt wel van toepassing (verkeersregels respecteren, evt vertragen om in te halen, bellen is oké (deze had ik niet verwacht), ...). Maar die gaan dan weer verloren in de zee van onzin die er om heen staat.

Ik stel me wel de vraag, wie plakt er nu een banaan aan zijn frame :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Regelmatig gezien hoor bij toertochten.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:17
Die heb ik ook nog niet voorbij zien komen. Als ik zo voor de rest de regels doorlees dan ben ik lange na geen fietser die zich aan de code houdt.

Heel mijn dag weer verkl**t ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:16

Ligt helemaal aan de snelheid en cadans waar je mee fietst.
Clubgenoot (triathlon), waar ik veel mee fiets, heeft een 34t compact, ik een 36t compact.
Wij doen hier bijna alles op tijdens normale trainingen.
Tot een snelheid van 35km/u rijden wij op het kleine blad.
Voor rustige trainingen prima.
Wel een vrij hoge cadans van minimaal 95 omwentelingen p/m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een paar weken geleden een (soort van) racefietsje gekocht te hebben ben ik helemaal verkocht. Heb vorige week zondag voor het eerst een serieus stuk gefietst en wil gaan opbouwen naar een 100 km en die proberen minstens 1 x per week te fietsen. Fiets nu 4 x per week 25 km per dag (+-13 km naar werk, en terug) plus elke zondag nog een stuk (hoop ik tenminste, zei ik ook van hardlopen :P). Ik heb wel nog een paar vraagjes:
  • Ik moest vorige week toevallig in Leiden zijn, maar het lijkt me praktischer om niet telkens met de trein terug te hoeven, waar fietst de Rotterdamse Tweakert heen?
  • En de oplettende kijker heeft gezien dat er geen bidon op mijn fietsje zit, en daar zijn ook geen bevestigingen voor op het frame, ik zie bidonhouders op zadels, sturen en klitteband-oplossingen, wat raden jullie aan?
  • En ik gebruik nu SPD compatible sneakers met Time ATAC pedalen, vooral omdat de pedalen hier nog lagen. Is het het waard om voor serieuze stukken de pedalen te verwisselen voor spd-sl pedalen en ook iets serieuzere schoenen te gebruiken? Ik mag van de zojuist geposte regels geen MTB-pedalen gebruiken, maar zie niet direct wat het grote verschil is?
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
wezep schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:31:
[...]

Ligt helemaal aan de snelheid en cadans waar je mee fietst.
Clubgenoot (triathlon), waar ik veel mee fiets, heeft een 34t compact, ik een 36t compact.
Wij doen hier bijna alles op tijdens normale trainingen.
Tot een snelheid van 35km/u rijden wij op het kleine blad.
Voor rustige trainingen prima.
Wel een vrij hoge cadans van minimaal 95 omwentelingen p/m.
Dat is niet ideaal natuurlijk. 35kmph bij 95rpm op een 34 binnenblad betekent dat de ketting achter op de 11 ligt. Behalve dat een 11 niet mainstream is, is de kettinglijn dan ook verre van optimaal. 50/16 is dan een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Laatst online: 14:16
argro schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:56:
[...]
Dat is niet ideaal natuurlijk. 35kmph bij 95rpm op een 34 binnenblad betekent dat de ketting achter op de 11 ligt. Behalve dat een 11 niet mainstream is, is de kettinglijn dan ook verre van optimaal. 50/16 is dan een stuk beter.
Ga ermaar vanuit dat de cadans dan al snel richting de 105 zit.
En zijn vaak maar kleine stukje met die snelheid.
Als het langere stukken worden, dan wordt de 50 wel gebruikt.

Wil hier alleen maar mee aangeven dat veel fietsers met een compact (of double/tripple), veel te snel de 50 gebruiken.
Regelmatig kom ik fietsers tegen die nog geen 30km/u fietsen en de ketting op het grote (50/52/53) hebben liggen.
Of de ketting ligt dan erg scheef of er wordt met een zeer lage cadans gefietst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:45:
  • Ik moest vorige week toevallig in Leiden zijn, maar het lijkt me praktischer om niet telkens met de trein terug te hoeven, waar fietst de Rotterdamse Tweakert heen?
Thanks!
Ik zou via de Rottemeren fietsen, een heel mooi stuk is dat!

http://goo.gl/maps/0qmvs

Voor jouw bidonprobleem heb je twee oplossingen:
- Bidondragers achterop je zadel: http://www.futurumshop.nl...nt-met-bidonhouders.phtml
- Camelbag http://www.futurumshop.nl...lack-3-liter-rugzak.phtml

Dat laatste heb ik onlangs gekocht. Althans, een waterreservoir van 3 liter voor mijn fietsrugtas. Kan ik weer een eindje peddelen zonder te hoeven stoppen om bij te tanken.

[ Voor 19% gewijzigd door Pater op 22-04-2013 16:38 ]

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coju
  • Niet online
Rottemeren idd is mooi. Maar ook langs de IJssel, of in Midden-Delfland zijn leuke stukken te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag ook een route zitten bouwen in Garmin Connect voor wanneer ik mijn racefiets weer heb.

130Km en veel klimmen.... kan niet wachten!
http://connect.garmin.com/course/3374534

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Pater schreef op maandag 22 april 2013 @ 16:34:
[...]
Voor jouw bidonprobleem heb je twee drie oplossingen:
- Bidondragers achterop je zadel: http://www.futurumshop.nl...nt-met-bidonhouders.phtml
- Camelbag http://www.futurumshop.nl...lack-3-liter-rugzak.phtml
(there i fixed it)

- bidonhouder met speciale wraps op willekeurige stang. Ik ken het systeem van o.a. Elite. Heb zo even geen linkje maar is om op oude frames een tweede bidonhouder te monteren, Ik heb hem al. Je krijgt dus twee imbusboutbusjes erbij en je kan er weer alles op monteren: http://www.wiggle.co.uk/elite-vip-bottle-cage-clamps/
Afbeeldingslocatie: http://www.wigglestatic.com/images/elite-vip-med.jpg?w=350&h=350&a=7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Pelle schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:44:
Gisteravond ook een rondje gemaakt; ik wil mijn standaard trainingsgebieden wat uitbreiden en kwam zodoende van Nieuwerkerk, via Gouda, Bodegraven, Meije, Nieuwkoop, Zwammerdam, Boskoop, Waddinxveen, Moerkapelle en Zevenhuizen weer in Nieuwerkerk uit. 75km, een mooi rondje. Vooral het stuk tussen Bodegraven en Nieuwkoop via Meije is een erg mooi.
Ja, leuk stuk is dat. Zondag ook weer een deel van gereden, onderdeel van een vrij kort rondje (50km) omdat ik de week ervoor wat last van mijn knie had gehad. Gelukkig ging dat allemaal goed.

[ Voor 57% gewijzigd door Devster op 22-04-2013 19:54 ]

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:28

vliegnerd

Nintendo fan.

Vooral het stuk tussen Bodegraven en Nieuwkoop via Meije is een erg mooi.
Dank voor de tip, Pelle. (En bedankt voor het aanstippen van de tip, Devster ).

Staat op de rol om eens te bekijken in een volgend rondje!

[ Voor 7% gewijzigd door vliegnerd op 22-04-2013 20:17 ]

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
havana schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:57:
Regelmatig gezien hoor bij toertochten.
Ik reed mijn eerste toertocht met marsen en snickers op het frame geplakt. Lekker boeiend wat anderen ervan vinden. Ik had in ieder geval geen honger ;)

Boeiend die regels. Ik overtreed ze allemaal elke keer als ik ga fietsen; pomp op de vieze fiets, zwarte banden en wit stuurlint, onder het zadel uiteraard een weekendtas met 2 binnenbanden, 3 repen en andere meuk. Fietsend in een rabobankshirt, mtb pedalen gemonteerd want erg handig met mtb winterschoenen. 2 bidons van 750ml. Benen ongeschoren (wtf :X ) en over een paar weken 6 keer een berg omhoog voor het goede doel. En ik gebruik Strava.

Als ik maar leuk vind. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het idee dat die regels vaak gemaakt zijn door mensen die geen fatsoenlijke 100Km kunnen fietsen, maar enkel met het "esthetisch" bezig zijn van het fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de tips! Lijkt me inderdaad een mooi rondje, zo om de Nieuwkoopse plassen heen. Die straps van Elite lijken me een goede oplossing, nog even zoeken of ik die ergens kan bestellen zonder een tientje verzendkosten te betalen, ziet er wel uit als een generieke oplossing, dus eerst mijn LBS maar eens proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Jezus.. Net ff gekeken naar die regels van hetiskoers.nl. Man man, wat een slecht, slap aftreksel. Ik kan echt goed lachen om die van Velominati, maar dit is zo ontzettend slecht, het gaat gewoon nergens over. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

Zo! Fietsje is weer helemaal schoon! Gepoetst, ingevet en ingesmeerd. Dat wordt weer lekker peddelen! :D

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 22:11:
Dank voor de tips! Lijkt me inderdaad een mooi rondje, zo om de Nieuwkoopse plassen heen. Die straps van Elite lijken me een goede oplossing, nog even zoeken of ik die ergens kan bestellen zonder een tientje verzendkosten te betalen, ziet er wel uit als een generieke oplossing, dus eerst mijn LBS maar eens proberen..
Decathlon verkoopt ook iets dergelijks dat prima werkt: http://www.decathlon.nl/N...nhouder-apb-300-17390246/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:45:
Als Capelle a/d IJssel je uitvalsbasis is, dan kun je een hoop kanten op in ieder geval :)
Langs de IJssel naar Nieuwerkerk/Moordrecht/Gouda en weer terug via Gouderak/Ouderkerk/Krimpen is bijvoorbeeld een prima rondje van 40km.

Langs de Lek (Krimpen/Lekkerkerk/Bergambacht/Schoonhoven en dan weer terug via Vlist/Haastrecht/Gouda en vervolgens weer langs de IJssel terug) zal pakweg 60km zijn, en dat is allemaal buitengewoon goed te doen.

De andere kant op heb je de enige 2 klimmetjes van betekenis in de wijde omtrek: de Van Brienenoordbrug en onder Barendrecht de Heinenoordtunnel (dan wel de servicetunnel nemen, en niet de officiele fietserstunnel). Combineer dat met een lusje of 2 rond de Rottemeren en je hebt ook weer een dikke 60-70km gemaakt.

Je kunt genoeg kanten op dus, en alles hierboven is goed geasfalteerd en (op een enkele uitzondering na) zonder stoplichten te rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

St@m schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:35:
[...]
omg wat triest :')

Regels om te fietsen:
1. Wil je lekker fietsen? Dan ga je lekker fietsen en zal het aan je aars oxideren wat iemand van je fiets/fietspakkie vindt.
hulde!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 16:51:
Ik heb vandaag ook een route zitten bouwen in Garmin Connect voor wanneer ik mijn racefiets weer heb.

130Km en veel klimmen.... kan niet wachten!
http://connect.garmin.com/course/3374534
Hmm, toevallig ben ik met Pinksteren in Barcelona i.v.m. een roadtripje. Ik zou bijna mijn fiets achter in de auto leggen om een paar uurtjes te knallen daar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMUilwijk schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 08:40:
[...]

Hmm, toevallig ben ik met Pinksteren in Barcelona i.v.m. een roadtripje. Ik zou bijna mijn fiets achter in de auto leggen om een paar uurtjes te knallen daar ;-)
Doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Niet online
Ik heb nu een aantal maal gefietst, telkens 40 tot 60 km met zo'n 26-28 km per uur gemiddeld (wel erg veel met wind tegen en van opzij). Ik merk dat mijn hartslag continu tussen de 160 en 170 ligt. Na een sprintje stijgt dit naar max 185. Ik kan dit goed volhouden. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de kenners hiervan vinden. Moet ik het rustiger aan doen, zodat mijn hartslag lager blijft? Of is dit prima en heb ik gewoon snel een hoge hartslag? Nogmaals, ik heb geen last van mijn relatief hoge hartslag, kan er gewoon goed mee blijven fietsen. Ik ben ook niet extreem vermoeid na afloop en heb geen last van andere pijntjes of kwaaltjes.

Aanvulling: ik ben nu 2 maanden gestopt met roken en ben ook wat te zwaar, mag nog wel 10 kg af.

[ Voor 7% gewijzigd door De_Klusjesman op 23-04-2013 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-09 16:19
Afgelopen de 165km van Luik - (stukje richting ;) )Bastenaken - Luik gereden. Wat een prachtige koers was dat zeg. Heerlijke klimmen, ook een paar niet zo heerlijk :) maar de hele tocht heerlijk gereden. Redelijk rustig gekoerst omdat het venijn toch in de staart zit. Binnenkort gaan we hem zelf nog een keer rijden. Een heerlijke voorbereiding op de Alpe d'HuZes.

http://app.strava.com/activities/50207719
De_Klusjesman schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:03:
Ik heb nu een aantal maal gefietst, telkens 40 tot 60 km met zo'n 26-28 km per uur gemiddeld (wel erg veel met wind tegen en van opzij). Ik merk dat mijn hartslag continu tussen de 160 en 170 ligt. Na een sprintje stijgt dit naar max 185. Ik kan dit goed volhouden. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de kenners hiervan vinden. Moet ik het rustiger aan doen, zodat mijn hartslag lager blijft? Of is dit prima en heb ik gewoon snel een hoge hartslag? Nogmaals, ik heb geen last van mijn relatief hoge hartslag, kan er gewoon goed mee blijven fietsen. Ik ben ook niet extreem vermoeid na afloop en heb geen last van andere pijntjes of kwaaltjes.

Aanvulling: ik ben nu 2 maanden gestopt met roken en ben ook wat te zwaar, mag nog wel 10 kg af.
Gewoon goed luisteren naar je lichaam is het belangrijkste. Het belangrijkste is als je echt gaat trainen is dat je weet wat je omslagpunt is. Tijdens de opbouw van je trainingen zal je dan ook op hartslag gaan trainen en daarbij hou je je hartslag bewust laag (D1, die term komt hier regelmatig voorbij).
Zolang je er geen last van hebt kan je best zo door blijven rijden. Op het moment dat je een betere conditie krijgt zal je het zelfde vermogen kunnen leveren met een lagere hartslag.

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

De_Klusjesman schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:03:

Moeilijk te zeggen. Hoe voel je na afloop? Voel je je fris en voelen je benen niet verzuurd aan? Dan is er geen probleem.

Ik heb inmiddels een sporthart gekregen. Daardoor is mijn hartslag heel erg laag (gisteren met plasma geven tijdens de test had ik een hartslag van 42, terwijl ik gewoon aan het praten was) en kan ik hem tijdens het trainen moeilijk hoog houden. Ik probeer zelf de 140 aan te houden, maar dan fiets ik wel een stuk harder (33 a 34 km per uur koerssnelheid). Als ik het gewoon rustig aan doe, dan zit mijn hartslag rond de 125 en kan ik uren op dat tempo doorpeddelen. M.a.w. het is heel persoonlijk.

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Idd erg persoonlijk. Als het goed voelt, gewoon zo doorgaan. Gisteren heb ik 52km gereden met hartslag gemiddeld 177, dat is behoorlijk hoog voor anderhalf uur fietsen, zeker als je bijna 36 jaar bent, maar ik heb het rustig opgebouwd vanaf februari en mijn lichaam kan dit aan op dit moment. Als je ineens pijntjes krijgt terwijl je die normaal tijdens fietsen op dezelfde fiets etc. niet had, dan heb je kans dat je teveel van je lichaam vraagt. Zolang je je de volgende dag weer goed voelt (zware/stijve poten mag wel), is er waarschijnlijk niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Aardig windje, wel lekker gefietst!

Groningen - Hoogkerk - Boerakker - Noordwijk - Drachtser Compagnie - Frieschepalen - Zevenhuizen - Nietap - Foxwolde - Roderwolde - Peizermade - Hoogkerk - Groningen.

Goed voor 82 km :) Alles in laag D1 gefietst, 29 km/uur gemiddeld. Niet zo ontevreden mee, zeker gezien het feit dat de benen nog vermoeid voelden van zondag.

[ Voor 23% gewijzigd door havana op 23-04-2013 17:10 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:52
Weet er iemand leuke, niet al te lange routes in de buurt van Vielsalm, of een website waar ik die kan vinden? Ga binnenkort een midweekje met de hele familie daar naar toe, wil de wielrenfiets mee nemen om af en toe te kunnen ontsnappen aan de kinderdrukte...

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is mijn oude racefiets welke flink afgetrapt is.

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/1zdlqmg.jpg

Ik heb hem nu op marktplaats gezet en vraagprijs € 50, direct al twee keer op geboden, ondanks dat ik dus aangeef dat er veel onderhoud gebeuren moet en onderdelen vervangen moeten worden.

Ik vraag me af of ik te laag in zet of juist een prima prijsje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Prima prijsje, meer is ie echt niet waard.

Net even de Mije verkend, leuk stuk om te fietsen, ik moet alleen nog even zien hoe ik dan vanaf Alphen leuk richting Amsterdam terug ga, nu 10km langs een kanaal gefietst, saai stuk.

[ Voor 69% gewijzigd door MrAngry op 23-04-2013 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
We kunnen mijn kantoor (bij station Ede-Wageningen) als uitvalsbasis gebruiken voor een rondje posbank / grebbeberg (zo'n 100 km), dan zorg ik wel voor wat versnaperingen voor na het fietsen.

Overigens net lekker 80 km gefietst met de wielervereniging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pachacuti
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 12:40
Pater schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:45:
[...]

Ik heb inmiddels een sporthart gekregen. Daardoor is mijn hartslag heel erg laag (gisteren met plasma geven tijdens de test had ik een hartslag van 42, terwijl ik gewoon aan het praten was) en kan ik hem tijdens het trainen moeilijk hoog houden. Ik probeer zelf de 140 aan te houden, maar dan fiets ik wel een stuk harder (33 a 34 km per uur koerssnelheid). Als ik het gewoon rustig aan doe, dan zit mijn hartslag rond de 125 en kan ik uren op dat tempo doorpeddelen. M.a.w. het is heel persoonlijk.
Dit klinkt zo herkenbaar, maar je moet hier toch mee opletten.

Ik fietste ook +15000km/jaar waardoor mijn rusthartslag ook rond de 40 schommelde.
Toen ik dat vertelde tegen mijn dokter wilde hij mij toch eens naar een cardioloog sturen om dit eens te bekijken.
Bij de cardioloog eerst fietstest gedaan, was allemaal dik in orde. Nadien moest ik 24u met een hartslagmonitor rondlopen om dat eens te bekijken.
Resultaat: bleek dat 's nachts mijn hartslag daalde tot 25 waardoor ik van m'n cardioloog onmiddelijk 2,5 maand volledig moest stoppen met duursporten omdat hartslag 25 blijkbaar toch niet echt gezond is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb mn voorrem even gecontroleerd, de kabel los gemaakt bij de rem zelf en deze gecontroleerd. Er zit geen speling oid op. De rem is ook vrij te bewegen. Iemand nog een idee wat het anders kan zijn?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:45
pachacuti schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 21:18:
[...]

Dit klinkt zo herkenbaar, maar je moet hier toch mee opletten.

Ik fietste ook +15000km/jaar waardoor mijn rusthartslag ook rond de 40 schommelde.
Toen ik dat vertelde tegen mijn dokter wilde hij mij toch eens naar een cardioloog sturen om dit eens te bekijken.
Bij de cardioloog eerst fietstest gedaan, was allemaal dik in orde. Nadien moest ik 24u met een hartslagmonitor rondlopen om dat eens te bekijken.
Resultaat: bleek dat 's nachts mijn hartslag daalde tot 25 waardoor ik van m'n cardioloog onmiddelijk 2,5 maand volledig moest stoppen met duursporten omdat hartslag 25 blijkbaar toch niet echt gezond is :X
25 gedurende de nacht hehehe :) Dat is inderdaad wel heel erg laag :P

Ik heb ondertussen de knoop doorgehakt en weet welke fiets ik ga kopen als het budget het toelaat. Op mijn 30ste verjaardag hoop ik dat deze voor de deur staat:

Afbeeldingslocatie: http://www.vondracekbikes.cz/user/shop/big/79(1)(1).jpg

Nog 2,5 maand wachten en hier lurken en ervaringen lezen :)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
Komende zondag bij DTC in Driebergen 100 km tocht rijden, vorig jaar ook gedaan, goed bevallen :) Behalve een enorm lang stuk op een dijk, kilometer op 30 vol in de wind, ben benieuwd of dat dit jaar weer is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
2,5 maand wachten terwijl het prachtig fietsweer is? Koop die fiets gewoon en ga fietsen.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Niet online
fsve schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:22:

[...]

Gewoon goed luisteren naar je lichaam is het belangrijkste. Het belangrijkste is als je echt gaat trainen is dat je weet wat je omslagpunt is. Tijdens de opbouw van je trainingen zal je dan ook op hartslag gaan trainen en daarbij hou je je hartslag bewust laag (D1, die term komt hier regelmatig voorbij).
Zolang je er geen last van hebt kan je best zo door blijven rijden. Op het moment dat je een betere conditie krijgt zal je het zelfde vermogen kunnen leveren met een lagere hartslag.
Ik kan het goed volhouden en het fietst voor mij prettig. Ik ga nog even op de huidige weg verder en als mijn conditie is verbeterd kijken naar de verschillende zones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

StevenK schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 21:14:
[...]

We kunnen mijn kantoor (bij station Ede-Wageningen) als uitvalsbasis gebruiken voor een rondje posbank / grebbeberg (zo'n 100 km), dan zorg ik wel voor wat versnaperingen voor na het fietsen.

Overigens net lekker 80 km gefietst met de wielervereniging.
I'm in :)
Datumprikkertje doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://oldtenspeedgallery.com/blog/wp-content/bikes/owner-submitted-0908/jay-panasonic-dx3000-02.jpg

Ik heb dezelfde fiets als op de foto hierboven. Nu heb ik een slag in mijn achterwiel van ongeveer 2cm. Is dit nog snel en goedkoop te repareren door de fietsenmaker? Ik kan er naar mijn gevoel niet meer veilig op fietsen, één spaak maakt namelijk ook geluid onder belasting.

Een nieuw wiel is weer lastig. Ik moet of een oud 126mm wiel kopen, of m'n vork een beetje uitrekken voor een modern 130mm wiel, maar dan past het originele wiel er niet meer in en dat is zonde.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Is simpel voor een fietsenmaker, maar als je in Utrecht woont, wil ik hem wel recht maken voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ede-Wageningen is prima voor mij. Ik kom dan waarschijnlijk vanaf Zeist dus dat is goed te overzien. Neem aan dat we daar ook kunnen parkeren?

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1 ... 65 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.