Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 103 Laatste
Acties:
  • 426.054 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
De hoogtemeter van de Edge werkt idd met luchtdruk en dat is heel nauwkeurig. Zelfs heuveltjes op de Utrechtse Heuvelrug kun je er goed mee in registreren. Vliegtuigen hebben meerdere hoogtemeters, waarvan er ééntje ook op luchtdruk werkt.

Bij plotselinge weersveranderingen wordt de boel inderdaad onbetrouwbaar. Ik heb dit één keer meegemaakt in Tecklenburg. Ik startte 's ochtends vrij vroeg in de mist en gaandeweg de dag sloeg het weer om en werd het zonnig. Ik reed toen mijn vaste route waarin 2400 hm zitten, die dag kwam ik uit op 2100 hm.

Sites zoals BRT en Gpsies berekenen de hoogtemeters. Mijn ervaring is dat BRT heel aardig klopt en GPsies iets minder. Het hangt overigens wel erg van het terrein af; in het hooggebergte kloppen de berekeningen meestal goed maar bij heuveltjes zoals Limburg, Ardennen zie je soms grote verschillen.

[ Voor 60% gewijzigd door havana op 14-04-2013 11:39 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat was t lekker! Alleen nogal wat wind.

http://app.strava.com/activities/48739077

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

argro schreef op zondag 14 april 2013 @ 11:09:
Zo'n magneetje gaat je niet aan het juiste aantal hoogtemeters helpen ben ik bang, of het moet een zeer geavanceerde magneet zijn die de afstand tot de kern van de aarde kan bepalen.
LOL 8)

Vandaag even 87Km lopen blazen (32,2Km/u gem.): http://app.strava.com/activities/48739827

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8118/8647626237_d0b560b80a_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:29
https://maps.google.be/ma...5g&cbp=12,142.18,,0,14.19

Ik reed hier rechts op het fietspad en stak over. Tegelijkertijd draaide ook een auto af naar rechts. Ik kon net niet meer op tijd remmen. Bots. Blauwe plekken, schaafwonden, bluts in de auto, autospiegel stuk, derailleur verwrongen en shifter naar de klote. Gelukkig was de man in de auto nog vriendelijk en beleefd, dus ben niet boos geworden en rustig verzekeringspapier ingevuld. Morgen mijn fiets naar de fietsenmaker brengen en bestek laten opmaken.

Is het echt zo moeilijk om even over je schouder te kijken als je rechtsaf slaat?

Zucht.

[ Voor 4% gewijzigd door Teun_2 op 14-04-2013 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi irritant zeg, was zeker en zondagsrijder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Ik moet wel zeggen dat de man heel vriendelijk en correct was. Het was voor hem de eerste keer dat hij zo een formulier moest invullen. In Antwerpen is het niet ongewoon om bij gelijkaardige bijna-botsingen een hoop getoeter over je heen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Lekker rondje gemaakt met 3 fietsmaatjes. Groningen - Kropswolde - Annen - Eext - Gieterbos - Rolde - Tynaarlo - Eelde - Peize - Groningen. Goed voor 100 km. Ging niet slecht, heb vrijwel alles op kop gereden en voel me absoluut niet vermoeid.

Grafisch ziet dat er zo uit...

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/ayshu1.png

[ Voor 40% gewijzigd door havana op 14-04-2013 17:30 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer thuis van de Amstel Gold Race. Mooie tocht gehad, en dit jaar ook genoten van het uitzicht door het mooie weer.

Toch weer last van kramp gehad. Genoeg gedronken, op souplesse geklommen, rustig aan gedaan (had echt veel over), toch schoot het er in. Moet zeggen dat ik ook last van deze spier had toen ik 2 weken niet heb gefietst, er is dus iets, maar eens bij de dokter kijken of fiets laten afstellen.

Foto's!
Retro foto filter voor retro sta-caravan.
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-6zxN7YnkmlE/UWrdKKZeqoI/AAAAAAAAAm8/_ib7kc4gxjw/s748/20130412_142539_1.jpg

Stapelen!
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-hGrzSbKOsZ4/UWrdBZGPoJI/AAAAAAAAAmk/-lEKneDFRms/s748/20130412_184836_1.jpg

Erg gezellig na de tijd.
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-jeHlgLeoT0o/UWrdGn3YNvI/AAAAAAAAAm0/yNzrazBPqJI/s748/20130413_205026_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Teun, was je hem rechts aan het inhalen toen hij ineens rechtsaf sloeg, of haalde hij je links in en sloeg toen rechtsaf? Ik snap niet zo goed hoe je naast een auto terecht komt op een kruispunt zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
Gisteren ook de AGR gereden, 150 km, ging heel redelijk. Ben er wel achter gekomen dat 450 trainingskilometers en een winter met geen sport het wat zwaarder maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
woekele schreef op zondag 14 april 2013 @ 19:12:
Teun, was je hem rechts aan het inhalen toen hij ineens rechtsaf sloeg, of haalde hij je links in en sloeg toen rechtsaf? Ik snap niet zo goed hoe je naast een auto terecht komt op een kruispunt zeg maar :)
Klik even op de link. Ik reed over het fietspad dat doorloopt over de straat. Een rechtsafslaande auto (zoals de opel op google streetview) had me niet gezien. We reden ongeveer even snel toen de auto rechtsaf sloeg.

[ Voor 12% gewijzigd door Teun_2 op 14-04-2013 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-09 16:19
Vandaag de omloop van Rotterdam gereden, vanmorgen nog wel flink in het nat gereden maar toen de zon eenmaal doorkwam was het heerlijk. Uiteindelijk 115km met 30 gemiddeld.

Ow, en zoals m'n fiets eruit zag zo zag m'n gezicht er ook uit ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.fsve.nl/tweakers/bike3.jpg

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Waai jij met die wielen op de open stukken niet de weilanden in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Afbeeldingslocatie: http://distilleryimage10.s3.amazonaws.com/7906625ea45f11e2877122000a1fbc4f_7.jpg

Hier ook AGR 150km

Ik ben toch maar gegaan ondanks de zeer belabberde voorbereiding door weken een virus en aansluitend door mijn rug gegaan wat me ook nog ruim een week kostte. En toen was het twee weken geleden...

En dan het materiaal; op de valreep mijn nieuwe fiets niet afgekregen dus moest alsnog op de stalen colnago uit mijn avatar. Voor een 39/53 dubbel en achter op de avond ervoor nog een cassette met max 30 erop gezet. Dus 39x30 als kleinste. Zou het genoeg zijn voor mijn ongetrainde vermogen?

Gisterochtend 4;50 de wekker, 8:30 onder het startdoek door. Prachtige dag gehad en mooi georganiseerd. Met 12.000 deelnemers vol maar vond de relatieve drukte nog meevallen. Oversteekplaatsen was paar keer drama maar verder goed te doen! Vermogen en de dubbel voor nekten me wel. Geulhemmerberg, Bemelerberg, Loorberg gingen goed. De Camerig zuid was 4600 meter afzien maar ok bovengekomen (beide delen). Schitterende on-Nederlandse klim overigens. Je waant je net in Frankrijk.

Even verderop vanuit belgie via de rue de tres bornes omhoog naar drielandenpunt. En dat was toch wel erg pittig! (Gemmenicherweg/berg). Bovenop onze groep in tweeen gesplitst. Eigenlijk had groepje "matige conditie" waaronder ik zich op de 'vlakke' (heb je die daar?) teveel op laten jagen al. Het slechte groepje heeft een drie kwartier op de vaalserberg bijgekomen en daarna gingen we verder. Grote nadeel is dat tussen de dikgedrukte bergen in de routebeschrijving je natuurlijk geen vlakke stukken hebt eigenlijk. Helaas veel vals plat dus echt bijkomen was er niet bij voor ons ongetrainde dwazen. En ook dikwijls klimmetjes die dan niet vermeld stonden (later in strava blekken het toch nog bekende bergjes zoals de mollenbult (althans dat zei een passant ons)).

Na de pauze met klein groepje in langzamer tempo (zodat we uit konden rijden). Kruisberg ging nog maar toen kwam de Eyserbosweg... Leuke theorietjes over nog 2 tandjes over hebben voor je het bos bereikt ten spijt was het voor mij met mijn volle benen onderaan al op 39x30. En tot het bos ging het nog wel, maar daarna moest ik echt even pauze houden. Nog een poging het tweede stuk in maar laatste stukje moeten lopen. De Hulsberg ging weer maar met mate. Bij de Fromberg een opleving en die ging ook goed. Lekkere afdaling ook van de Fromberg (door die vallei zo slingerend). Het begon hier op te vallen dat we niet de enigen waren die slecht waren. Overal bosjes rustende mensen na elke beklimming. Na de Fromberg waren we vastberaden hem uit te rijden. Maar wat vielen die tussenstukken tegen. Schrale wind tegen op het valse plat en door onze matige power ook weinig groepjes om aan te klampen. Steunend en kreunend aan de voet van de Keutenberg. En ja de theorie zegt dat je rechts de hoek om moet en op tijd moet terugschakelen. Nou we reden al op het binnenblad en tempo van lik me vestje dus dat was geregeld haha. Eerste paar meter nog dapper gestreden en zelfs dat rare bochtje naar rechts nog gehaald met een kleine opleving (dus eigenlijk had ik de steilste 300m al gehad) en toen was de koek op. Klaar. Over. Afstappen en lopend het minder steile stuk gedaan. Ging niet meer. Bovenaan weer opstappen en richting Valkenburg. Cauberg wel weer opgereden maar ook met adempauze halverweg. Tevreden de finish gehaald.

Was vandaag he-le-maal leeg. Geen greintje energie meer. Spierpijn en andere pijntjes eigenlijk niet echt, maar wat een energiemolen zo'n tour. Ik heb ook voor een bouwvakker lopen vreten de hele dag. Stapels Snelle Jelle (die hoef ik dus nu nooit meer haha), bananen, gelletjes, energie-repen, etc. En ook liters drank. Maar dan niet hoeven plassen en de number 2. Kennelijk zweet je het eruit en is alle voedsel voedzaam. Geen hongerklop gehad ook. Wel enorme nadorst.

Smaakt wel naar meer! vind het klimmen echt leuk. Leuker dan het afdalen ook (angsthaas). Ik ga voor het weerzien met de heuvels daar maar dan in betere conditie, meer km's in de benen en een compact of triple.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:56

The Legend

*Plop*

Respect hoor..! Ik maak rondjes van max. 50km. Ik krijg dan echt last van m'n reet, dan is het niet leuk fietsen meer :P

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Tip: koop een goed zadel en laat alles goed afstellen.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Mooi verslag :) Ik zat na 37 km al stuk, heb behoefte aan een rustige start maar er werd in onze groep al aardig geknald. Had vervolgens hele goede benen tot globaal 110 km, Camerich, Kruisberg, Eyserbosweg en Fromberg gingen echt goed, Keutenberg gehaald, nergens hoeven afstappen, maar goed, ik heb een triple. Cauberg ging ook lekker trouwens.

Boogie's Extreme 2011 reed ik met een dubbel (39/53) met een 23 achter. Toen heb ik alleen af moeten stappen op de Keut na het steile gedeelte. Dat was meteen de laatste tocht op mijn eerste fiets in mijn eerste seizoen, jezus wat ben ik toen naar de *lote gegaan die dag :X Gewoon niet leuk meer ;(

Meteen diezelfde week nog mijn huidige fiets gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-09 16:19
partyondude schreef op zondag 14 april 2013 @ 21:42:
Waai jij met die wielen op de open stukken niet de weilanden in?
Nee, nooit ergens last van. als het hard waait wel goed je stuur vast houden maar dat moet je ook met lage velgen ;)
Netjes hoor, gefeliciteerd!

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 11:59

Pater

Terry Tate

Teun_2 schreef op zondag 14 april 2013 @ 16:44:
https://maps.google.be/ma...5g&cbp=12,142.18,,0,14.19

Ik reed hier rechts op het fietspad en stak over. Tegelijkertijd draaide ook een auto af naar rechts. Ik kon net niet meer op tijd remmen. Bots. Blauwe plekken, schaafwonden, bluts in de auto, autospiegel stuk, derailleur verwrongen en shifter naar de klote. Gelukkig was de man in de auto nog vriendelijk en beleefd, dus ben niet boos geworden en rustig verzekeringspapier ingevuld. Morgen mijn fiets naar de fietsenmaker brengen en bestek laten opmaken.

Is het echt zo moeilijk om even over je schouder te kijken als je rechtsaf slaat?

Zucht.
Dode hoek, onoplettendheid, tal van reden op te noemen dat hij je over het hoofd zien. Mijn advies: nooit aanname doen dat je gezien wordt, even gas terug en pas na maken van oogcontact en reactie daarop zien weer doorpakken.

Hoewel dat geen garantie is. Ik heb wel eens dat gedaan, iemand ziet mij, gaat remmen, maar besluit toch opeens vol op het fietspad te rijden (regel nummer #1 in Rotterdam Centrum: stad met 100 nationaliteiten, dus 99% dat ze andere verkeersnormen erop hanteren).

Vandaag naar Utrecht gefietst voor spelletjesmiddag en weer terug. Ging lekker! Heen was 80,7 km met een gemiddelde van 29,7 km/u, terug was 68,0 km met een gemiddelde van 31,1 km/u. Erg lekker vandaag, vond het heerlijk om weer eens zonder handschoenen en overschoenen te fietsen!

http://app.strava.com/activities/48830307

http://app.strava.com/activities/48830301

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ja ik ben benieuwd hoe het was gegaan als ik een triple had. Ik had op sommige momenten zo'n behoefte aan een lichter verzet. En Boogie's extreme met 39x23.. omg. Jij liever dan ik.

@fsve: verkloot de quote? ;) edit: ah zo, ja dank je!

[ Voor 5% gewijzigd door Jazzper op 14-04-2013 22:36 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ja wist ik toen veel :P Dat was mijn eerste fiets (Giant TCR Once, 10 jaar oud), ding was geel en zag er dus mooi uit in de winkel :P

Het hebben van een triple geeft je sowieso mentaal al een boost is mijn ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Pater schreef op zondag 14 april 2013 @ 22:35:
[...]

Dode hoek, onoplettendheid, tal van reden op te noemen dat hij je over het hoofd zien. Mijn advies: nooit aanname doen dat je gezien wordt, even gas terug en pas na maken van oogcontact en reactie daarop zien weer doorpakken.

Hoewel dat geen garantie is. Ik heb wel eens dat gedaan, iemand ziet mij, gaat remmen, maar besluit toch opeens vol op het fietspad te rijden (regel nummer #1 in Rotterdam Centrum: stad met 100 nationaliteiten, dus 99% dat ze andere verkeersnormen erop hanteren).

Vandaag naar Utrecht gefietst voor spelletjesmiddag en weer terug. Ging lekker! Heen was 80,7 km met een gemiddelde van 29,7 km/u, terug was 68,0 km met een gemiddelde van 31,1 km/u. Erg lekker vandaag, vond het heerlijk om weer eens zonder handschoenen en overschoenen te fietsen!

http://app.strava.com/activities/48830307

http://app.strava.com/activities/48830301
Geloof me, ik heb genoeg ervaring met dat soort bijna-aanrijdingen. Antwerpen is een leuke stad, maar met vreselijk verkeer en 168 nationaliteiten. Je waant je er regelmatig in Noord Afika wat verkeer betreft. Ik let wel op. Maar als een auto dan plots afslaat, zonder ook maar de richtingaanwijzers te gebruiken, valt er weinig te anticiperen. Ik reed op dat moment 35 en stoppen op 2 meter lukt dan gewoon niet. Dat fietspad is net vernieuwd, dus er ligt een mooi uitnodigend laagje asfalt.

@Jazzper: Leuk stukje tekst! Heb haast zelf al zin gekregen in zo'n afmattende route.

[ Voor 5% gewijzigd door Teun_2 op 14-04-2013 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Pater schreef op zondag 14 april 2013 @ 10:11:
Je kan via de Waal gaan, vind ik zelf de leukste route. Ik fiets hem zo ook, alleen dan de andere kant op.

http://goo.gl/maps/nFVGl
d:)b Mooie route inderdaad. Op de terugweg zijn wij ten noorden van de Lek gebleven, ook heel mooi, vooral bij Schoonhoven. Daarna zigzag terug naar Utrecht. 140km op de teller, plus een aardig stukje in Rotterdam zelf. We gingen daar vrienden groeten na de marathon.

Ik fiets zelden richting het westen maar dit ga ik vaker doen, minus het stukje Rotterdam(:P) - levensgevaarlijk daar. Londen is er niets bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Laatst online: 22:19
Jazzper schreef op zondag 14 april 2013 @ 22:03:
[afbeelding]
Prachtige dag gehad en mooi georganiseerd. Met 12.000 deelnemers vol maar vond de relatieve drukte nog meevallen.
Helemaal mee eens, met uitzondering van de laatste verzorgingspost, waar geen doorkomen aan was.
Oversteekplaatsen was paar keer drama maar verder goed te doen!
Ik vond het juist goed geregeld bij de oversteekplaatsen.
Vermogen en de dubbel voor nekten me wel. Geulhemmerberg, Bemelerberg, Loorberg gingen goed. De Camerig zuid was 4600 meter afzien maar ok bovengekomen (beide delen). Schitterende on-Nederlandse klim overigens. Je waant je net in Frankrijk.

Even verderop vanuit belgie via de rue de tres bornes omhoog naar drielandenpunt. En dat was toch wel erg pittig! (Gemmenicherweg/berg). Bovenop onze groep in tweeen gesplitst. Eigenlijk had groepje "matige conditie" waaronder ik zich op de 'vlakke' (heb je die daar?) teveel op laten jagen al. Het slechte groepje heeft een drie kwartier op de vaalserberg bijgekomen en daarna gingen we verder. Grote nadeel is dat tussen de dikgedrukte bergen in de routebeschrijving je natuurlijk geen vlakke stukken hebt eigenlijk. Helaas veel vals plat dus echt bijkomen was er niet bij voor ons ongetrainde dwazen. En ook dikwijls klimmetjes die dan niet vermeld stonden (later in strava blekken het toch nog bekende bergjes zoals de mollenbult (althans dat zei een passant ons)).

Na de pauze met klein groepje in langzamer tempo (zodat we uit konden rijden). Kruisberg ging nog maar toen kwam de Eyserbosweg... Leuke theorietjes over nog 2 tandjes over hebben voor je het bos bereikt ten spijt was het voor mij met mijn volle benen onderaan al op 39x30. En tot het bos ging het nog wel, maar daarna moest ik echt even pauze houden. Nog een poging het tweede stuk in maar laatste stukje moeten lopen. De Hulsberg ging weer maar met mate. Bij de Fromberg een opleving en die ging ook goed. Lekkere afdaling ook van de Fromberg (door die vallei zo slingerend). Het begon hier op te vallen dat we niet de enigen waren die slecht waren. Overal bosjes rustende mensen na elke beklimming. Na de Fromberg waren we vastberaden hem uit te rijden. Maar wat vielen die tussenstukken tegen. Schrale wind tegen op het valse plat en door onze matige power ook weinig groepjes om aan te klampen. Steunend en kreunend aan de voet van de Keutenberg. En ja de theorie zegt dat je rechts de hoek om moet en op tijd moet terugschakelen. Nou we reden al op het binnenblad en tempo van lik me vestje dus dat was geregeld haha. Eerste paar meter nog dapper gestreden en zelfs dat rare bochtje naar rechts nog gehaald met een kleine opleving (dus eigenlijk had ik de steilste 300m al gehad) en toen was de koek op. Klaar. Over. Afstappen en lopend het minder steile stuk gedaan. Ging niet meer. Bovenaan weer opstappen en richting Valkenburg. Cauberg wel weer opgereden maar ook met adempauze halverweg. Tevreden de finish gehaald.
Mooi verslag, klinkt heel bekend, hoewel het mij wel gelukt is overal boven te komen. Maar ik reed dan ook met een 34x27 als lichtste verzet. In kilometers een goede voorbereiding gehad, maar de afgelopen week was ik helemaal brak, tot aan een knallende migraine op vrijdag. Daarnaast ben ik deze winter een stuk zwaarder geworden, zit met 95 kg 10 kg boven het streefgewicht. Heb zwaar getwijfeld of ik niet aan zou haken bij een vriend die de 150 zou rijden, maar uiteindelijk toch gestart op de 250.
Was vandaag he-le-maal leeg. Geen greintje energie meer. Spierpijn en andere pijntjes eigenlijk niet echt, maar wat een energiemolen zo'n tour. Ik heb ook voor een bouwvakker lopen vreten de hele dag. Stapels Snelle Jelle (die hoef ik dus nu nooit meer haha), bananen, gelletjes, energie-repen, etc. En ook liters drank. Maar dan niet hoeven plassen en de number 2. Kennelijk zweet je het eruit en is alle voedsel voedzaam. Geen hongerklop gehad ook. Wel enorme nadorst.
Klinkt ook heel erg bekend. Ik heb echt gegeten als een dokwerker, elke verzorgingspost meer gegeten dan mijn gevoel aangaf wat ik nodig had en ook telkens veel Isostar gedronken. De Keutenberg ben ik naar boven gekropen en was de enige plek waar ik bovenaan ben gestopt, want ik dacht dat mijn fietsmaatje vast was komen te zitten achter _letterlijk_ omvallende fietsers. Na een minuut of wat was het wel duidelijk dat ik hem gemist had en daarmee had ik wel weer even mezelf opgeladen, want na de Keutenberg ging het soepel, bovenaan de Cauberg begonnen er om mij heen nog een paar een sprint aan te trekken en ik kon gewoon mee op de 52x12 :)

Wat voor mij wel een vreemde ervaring was is dat ik zaterdagavond en zondagochtend me, afgezien van een incidentele krampaanval, redelijk goed voelde. Zondag nog een rustig rondje Amerongen gedaan op de MTB en dat ging allemaal aardig, maar zondagavond stortte ik helemaal in.
Smaakt wel naar meer! vind het klimmen echt leuk. Leuker dan het afdalen ook (angsthaas). Ik ga voor het weerzien met de heuvels daar maar dan in betere conditie, meer km's in de benen en een compact of triple.
_/-\o_ _/-\o_

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Prachtige verhalen heren. Heb ervan genoten. Mooie prestaties ook.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi verhaal! Ik was al benieuwd naar hoe je het er van af had gebracht. Leuk om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
Oversteekplaatsen waren idd prima geregeld. Wat wel wat minder is, is dat er een oversteek is zo'n 1000m voor de Keutenberg; dan kom je met zo'n enorme groep aan. Ik heb nog geprobeerd om een klein gaatje te laten vallen om zo wat ruimte te hebben, maar de hele bups voor me ging al bij de eerste bocht naar rechts in de remmen en naar het binnenblad, ja dan wordt het feest. Ik stond dus nagenoeg sûr place op het steile stuk. Gelukkig kon ik me weer in gang trekken en al slingerend tussen de vallende en wandelende mensen, die als ze in de weg liepen vanuit het publiek minstens net zoveel werden "gecorrigeerd" als door de coureurs, mijn weg omhoog gevonden. Stond een vervelend windje boven op de Keutenberg.

Werd op de Eyserbosweg ook nog fijn gehinderd door een vallende; ik rij fijn van wiel naar wiel op de klim en ong 20m onder de top zit ik net strak in het wiel van een knakker die uit het niets gewoon omvalt. Tenzij ik eroverheen zou gaan moest er een voetje aan de grond ...

Nieuwe finish is trouwens een redelijk drama; lopend de finish over, omdat iemand heeft bedacht dat 10m na de finish een goede plek is voor de ingang naar het finishdorp, nou niet dus! Verder heerlijk tochtje, goed weer en prima organisatie.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:16
Gisteren een lekker ritje over de Holterberg. Bij Dalzicht gedraaid en weer terug. Goed voor 40km. Eerste ritje van het seizoen dus ben wel tevreden. :)

Op de terugweg door de Holterberg werd ik bij een klimmetje ingehaald door twee renners die blijkbaar als doel hadden om mij in te halen op dat klimmetje. Vervolgens waren ze moe en was er eentje ook nog aan het prutsen met zijn versnellingen waardoor ik gigantisch gehinderd werd in de afdaling van de Diepe Hel. Zonder te trappen ging ik harder dan hun en ik moest dus steeds remmen om niet op die ene te knallen. Ik ben op een gegeven moment maar langs ze heen gereden toen het kon. Prima als je iemand als doel wilt inhalen maar ga dan niet gigantisch voor mijn neus in de weg rijden maar fiets ff door.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

De oversteekplaatsen waren zeker goed geregeld. Doelde meer op de enorme wachtrijen ervoor (helemaal leuk als je bergaf komt en ineens vol in de ankers moet omdat het indikt) en de asoos die aan de andere kant gingen rijden of op de weg.

Spierpijn valt hier ook reuze mee (amper). Met name nadorst (en nee niet van de amstel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Ohja, die figuren. En dan ook nog een grote bek tegen die verkeerscontroleurs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Mooie verhalen van de AGR mannen! Maar woorden als wachtrijen e.d. trekken mij niet om de AGR te rijden. Hoop dat het met Limburgs Mooiste minder is.

Gisteren mooi rondje gemaakt
Groningen - Roden - Een - Fochtelooërveen - (bijna) Appelscha - Smilde - Norg - Peize - Eelderwolde - Groningen.

Lekker daar bij Fochteloo, fietspaden die ineens overgaan in grindpaden :S
95 km.

http://app.strava.com/activities/48761820

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

@tsjilp; wachtrijen klinkt erger dan het is. Het heeft het level van irritatie bij mij niet gehaald in ieder geval en we spreken dan misschien over 3x een moment van 10 minuten op de dag van 10 uur (7 uur fiets ;)). Zou voor mij geen showstopper zijn. Ook de bevoorradingsposten waren druk maar liepen we ldoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Als je echt wachten wilt ervaren moet je de elfstedentocht fietsen; elke stempelpost sta je minstens een kwartier stil en aangezien je minstens 11 stempelposten hebt ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:46
Mooie verslagen! Ik ben zelf vrijdag door de stortbuien van Amsterdam naar Emmen gefietst. Afzien, maar gelukkig stond er unlimited pils klaar. Zondag brakjes in een heerlijk zonnetje van Emmen naar Lelystad gefietst om daar de trein te pakken. Totaal 320km voor het weekend en ik ga daardoor ook vrij lekker in die strava challenge, sta al op 800 km in april.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Jazzper schreef op maandag 15 april 2013 @ 09:55:
@tsjilp; wachtrijen klinkt erger dan het is. Het heeft het level van irritatie bij mij niet gehaald in ieder geval en we spreken dan misschien over 3x een moment van 10 minuten op de dag van 10 uur (7 uur fiets ;)). Zou voor mij geen showstopper zijn. Ook de bevoorradingsposten waren druk maar liepen we ldoor
Ik heb bij de laatste bevoorrading zeker een kwartier gestaan, daar was het vorig jaar ook al drama, verder heb ik echt niet langer dan een minuut bij een oversteek hoeven te wachten. En ja, voor de finish heb ik een tijd staan wachten, dat was dan wel weer beroerd.

Ik heb in totaal bijna 9 uur op de fiets gezeten, 6.35 vertrokken, 16.35 binnengekomen, dus in totaal een uur stil gestaan. Daarvan 10 minuten vrijwillig na de Keutenberg, 15 minuten vanwege lekke banden, dus hooguit 35 minuten die als 'vertraging' genoteerd kunnen worden, inclusief vier verzorgingsposten. Dat vind ik heel acceptabel. Bij MTB toertochten van 75 km sta je net zo lang stil als het druk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 08:34
Zaterdag heb ik dan ook de AGR gereden, wat een heerlijke tocht en wat ging het lekker.
Ik had me ingeschreven voor de 125KM, maar had na een paar kilometer al door dat ik er zin in had, dus bij de afslag gekozen voor de 150KM.

Tot het 2e rustpunt ging het bijzonder makkelijk en haalde ik echt hordes mensen in. Het laatste deel was van het parcour was wel zwaarder, en daar ben je als Noord-Hollandse Polderfietser van 96 kilo niet echt op voorbereid. Vooral de Keutenberg is een verschrikking, maar ook deze zijn we nog redelijk goed opgekomen. Daarna was het uitfietsen tot het einde en kwam ik na iets minder dan 5:30 fietsen voldaan over de finish. Alleen een spaakbreuk opgelopen na 70km, waardoor ik een slag in mijn wiel had..

Vervolgens 2 Red Bull erin gieten en weer terug naar Purmerend om even lekker een homp vlees bij de Argentein naar binnen te smikkelen. Verder weinig last gehad en gisteren kon ik het niet laten om alweer een rondje te maken met het mooie weer.

Op Strava de 21ste tijd van de 244 tijden die geupload zijn voor de 150km..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
M@cer schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:14:
Op Strava de 21ste tijd van de 244 tijden die geupload zijn voor de 150km..
Heel netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

wackmaniac schreef op maandag 15 april 2013 @ 09:57:
Als je echt wachten wilt ervaren moet je de elfstedentocht fietsen; elke stempelpost sta je minstens een kwartier stil en aangezien je minstens 11 stempelposten hebt ... :)
Daarom fiets ik de 11-stedentocht ook niet meer, ben ik wel van genezen.
Die is alleen fatsoenlijk te doen als je in startgroep < 5 zit, maar ik heb geen zin om om 5uur 's ochtends al op de fiets te moeten zitten. Ik pak de 11-meren tocht wel, minstens zo mooi, maar een stuk rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:38
Gefeliciteerd allemaal!!! En Jazzper, heb zitten genieten van je verslag! Leuk om de ervaring van normale mensen te lezen ipv te zien hoe men zeker weten de heuvels opbeukt. Volgende keer weer zo een verslag schrijven en well done :)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Juist! Dit topic heet wielren-ervaringentopic, dus hoe meer uitgebreide, smeuïge verhalen, hoe beter!
@Jazzper: als je toch nog aan het sleutelen bent aan die Deda, regel ff een compact crankstel, dan hoef je verder niets aan te passen aan je setup en ik kan je vertellen dat je met 34-30 overal lachend boven komt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Als ik de verslagen lees is de drukte/file echt afhankelijk van diverse tijdstippen. Ik ben gefinished en had van cauberg tot en met finish de weg ongeveer voor mijzelf. En nee dat was niet kantje boord ;) Was een uur of 17.00 dacht ik.

Die compact 34 ipv 39 scheelt dat zoveel? Ik dacht dat achter de harder inhakte. Zat al nieuwe trapas en triple en nieuwe shifters te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:48
Inmiddels de kaarten voor de elfstedentocht al een tijdje binnen.
Startgroep 16 om 07:00 , ik heb der wel zin in :P wordt mijn eerste keer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Jazzper schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:17:
Als ik de verslagen lees is de drukte/file echt afhankelijk van diverse tijdstippen. Ik ben gefinished en had van cauberg tot en met finish de weg ongeveer voor mijzelf. En nee dat was niet kantje boord ;) Was een uur of 17.00 dacht ik.
Ik was er een half uur eerder toen was het idioot druk:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0cQfy2qHacTzt48oRIAmgbFz/medium.jpg
Die compact 34 ipv 39 scheelt dat zoveel? Ik dacht dat achter de harder inhakte. Zat al nieuwe trapas en triple en nieuwe shifters te overwegen.
39:30 = 1,3
34:27 = 1,26
Zo groot is dat verschil niet en ik had op de Keutenberg het probleem dat ik moest gaan staan, omdat ik als ik bleef zitten met het voorwiel los kwam :). Zou je met de 30 achter naar een compact gaan, dan kom je op 34:30 = 1,13 uit, dat is wel weer een stukje lichter.

[ Voor 10% gewijzigd door StevenK op 15-04-2013 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Met alle respect, als je zo weinig getraind hebt als Jasper, dan helpt zelfs een 22x32 verzet niet meer.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

True, true.

Maar als je twijfelt tussen een triple monteren of een compact dan zou ik echt voor de compact gaan om meerdere redenen: scheelt je een hoop geld en gesleutel (in Jasper's geval) en je hebt de nadelen van een triple (slechte kettinglijn, minder elegant etc.) niet.
Die overbrengingsverhoudingen zeggen mij nooit zoveel, ik kijk altijd liever naar de snelheid bij een bepaalde cadans, bijv. met behulp van deze tool: http://www.fiets.nl/techniek/verzettentabel/

Daaruit leer ik dat je met je 39/30 bij 60rpm 9,8km/u gaat en met 34/30 8,5km/u. Op een steil klimmetje kan dat het verschil maken tussen boven komen of afstappen. Met een triple zou je met 30/30 7,5km/u gaan, maar in de praktijk ga je niet snel een 30 achter monteren als je al een triple hebt (je kiest immers voor triple omdat je niet van sleutelen houdt...), dus met 30/27 ga je al 8,3km/u en met 30/25 (wat gangbaarder is) ga je 9,0km/u.

Daar komt bij dat 7,5km/u fietsen al behoorlijk lastig is zonder om te vallen, in de praktijk is 30/30 zelden bruikbaar (misschien als je zonder stoempen de Mortirolo op wilt fietsen). Met een triple heb je eigenlijk permanent een verzet bij je dat je misschien maar 1 á 2 keer per jaar nodig gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:56
Op dit moment heb ik een Garmin Edge 810 en ben matig tevreden. Een van de zaken waar ik niet tevreden over ben is heel het maps gebeuren. Ik kan wel gaan uitleggen waarom, maar daar gaat deze post niet over.

Omdat ik de 810 maps-functionaliteit eigenlijk alleen maar gebruik om een track te volgen en omdat tot op heden Turn-By-Turn niet uitgeschakeld kan worden, zoek ik een non-routable OSM (cycle) map. Liefst van West-europa, maar NL zou ook voorlopig voldoende zijn.

Wie kan mij helpen?

PS: Op dit moment heb ik een routable OSM cycle map van openfietsmap.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:58
Tsjilp schreef op maandag 15 april 2013 @ 09:47:
Lekker daar bij Fochteloo, fietspaden die ineens overgaan in grindpaden :S
95 km.

http://app.strava.com/activities/48761820
Het zou verplicht moeten worden om dit vooraf bij een fietspad aan te geven dat er grind of schelpenpad in ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:29
Afgelopen weekend 35km gefietst met een tussenpauze (2 biertjes gedronken :') ), maar wel een gemiddelde van 30+. Vorm van vorig jaar is nog heel licht aanwezig, na ongeveer 6 maand weinig actief te zijn geweest. Ik ga vanavond of morgen weer een serieuzere ronde maken.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:32
NoepZor schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:21:
Afgelopen weekend 35km gefietst met een tussenpauze (2 biertjes gedronken :') ), maar wel een gemiddelde van 30+. Vorm van vorig jaar is nog heel licht aanwezig, na ongeveer 6 maand weinig actief te zijn geweest. Ik ga vanavond of morgen weer een serieuzere ronde maken.
35km fietsen met een gem. van 30+.....
En dan ook nog 2 biertjes drinken, snap dat echt niet |:(

En kan een vorm nog aanwezig zijn naar weinig aktief te zijn geweest in de afgelopen 6 maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Wat snap je daar niet aan dan? Niet iedereen heeft tijd/zin om gelijk 80-100 km te gaan fietsen. Ik heb zelf ook afgelopen weekend 'maar' 40km gereden. Het was voor mij ook het eerste ritje van het seizoen. Wel spinning gedaan in de winter overigens. En wat is er mis met een biertje drinken op het terras? Niet iedereen fietst alleen maar om zo hoog mogelijke gemiddeldes te halen. Je kunt ook fietsen voor je plezier. Wellicht is dat hier vloeken in de kerk.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Afstand en snelheid boeien niet, maar waarom ga je met alcohol op sporten? Dat snap ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 17:46
Intensiteit, duur en alcohol zijn in zijn rit wat tegenstrijdig, maar ik vind het persoonlijk best wel mooi om een zonnige dag fietsen met vrienden in het bourgondische Limburg te complementeren met enkele witbiertjes voor de broodnodige calorietjes.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Heb ook niet intensief gefietst de terugweg :) gewoon op m'n gemak getoerd. Het feit dat ik 30+ gemiddeld haal en toen ik een paar jaar terug begon met fietsen met moeite 28km/h geeft toch wel iets aan dat de basis in dat opzicht wel ietsjes aanwezig is, al is het gemiddelde natuurlijk niet zo hoog als eind vorig jaar (32-33km/h)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:43
Ik doe slechts een keer per jaar aan gemiddelde snelheid en dat is de jaarlijkse benchmark in september. :p Voor de rest fiets ik voor mijn plezier. Als je veel fietst word je vanzelf beter. Altijd knallen helpt daar niet bij imo. ( ken namelijk vol gassers die alleen maar naar gemiddelde snelheid kijken )

[ Voor 16% gewijzigd door TheCrius op 15-04-2013 13:41 ]

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 10:19
TheLemon schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:54:
True, true.

Maar als je twijfelt tussen een triple monteren of een compact dan zou ik echt voor de compact gaan om meerdere redenen: scheelt je een hoop geld en gesleutel (in Jasper's geval) en je hebt de nadelen van een triple (slechte kettinglijn, minder elegant etc.) niet.
Die overbrengingsverhoudingen zeggen mij nooit zoveel, ik kijk altijd liever naar de snelheid bij een bepaalde cadans, bijv. met behulp van deze tool: http://www.fiets.nl/techniek/verzettentabel/

Daaruit leer ik dat je met je 39/30 bij 60rpm 9,8km/u gaat en met 34/30 8,5km/u. Op een steil klimmetje kan dat het verschil maken tussen boven komen of afstappen. Met een triple zou je met 30/30 7,5km/u gaan, maar in de praktijk ga je niet snel een 30 achter monteren als je al een triple hebt (je kiest immers voor triple omdat je niet van sleutelen houdt...), dus met 30/27 ga je al 8,3km/u en met 30/25 (wat gangbaarder is) ga je 9,0km/u.

Daar komt bij dat 7,5km/u fietsen al behoorlijk lastig is zonder om te vallen, in de praktijk is 30/30 zelden bruikbaar (misschien als je zonder stoempen de Mortirolo op wilt fietsen). Met een triple heb je eigenlijk permanent een verzet bij je dat je misschien maar 1 á 2 keer per jaar nodig gaat hebben.
Komt bij mij over dat je het gebruik van een compact wil goedpraten en een triple wil afraden. Als iemand een triple wil rijden moet ie dat zelf weten toch? Ik zou niet weten waarom ik trouwens 30/30 moet rijden op een triple. Ik rijd bij niet al te gekke klimmetjes gewoon 39/24 of 39/21 en bij de stijle jongers 30/21, 30/24 of 30/27 (als het echt moet). Mijn ervaring dat je veel minder vaak op je voorblad hoeft te schakelen met een triple. M.a.w. lekker zelf weten wat je pretiig vindt.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Nee klopt :) fiets ook gewoon op gevoel en kijk achteraf de snelheid terug. Het is voor mij echter wel een soort van drijfveer om te gaan fietsen en steeds harder te kunnen, dat is uiteindelijk ook leuk :)

Mijn ketting zit er nu 2k kilometer op, is het verstandig om deze uit voorzorg te vervangen door een verse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:57
Mooie verhalen van de AGR mannen! Maar woorden als wachtrijen e.d. trekken mij niet om de AGR te rijden. Hoop dat het met Limburgs Mooiste minder is.
Die tocht is wel wat rustiger, maar ook daar ontkom je niet aan wat wachten op sommige stukken. Als je niet wil wachten dan moet je gaan fietsen op elk ander moment dan wanneer die tochten gehouden worden :).

Hier overigens ook de 150KM AGR gefietst zaterdag. Tocht zelf ging lekker: mooi weer en benen waren ansich goed. Helaas wel (letterljk) kotsmisselijk geworden zaterdagavond. Niet helemaal duidelijk waar het probleem lag, maar vermoed dat een paar biertjes drinken bij de finish en vervolgens nog 20km terug fietsen naar het huisje geen gelukkige combinatie was... ook wel een paar keer beetje in het rood gereden. Wat problemen met schakelen naar het binnenblad, dus bijv. de Eyserbosweg op m'n middenblad omhoog gereden. Dan is het toch wel smerig als ie aan het eind nog wat steiler wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
MrAngry schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:30:
Intensiteit, duur en alcohol zijn in zijn rit wat tegenstrijdig, maar ik vind het persoonlijk best wel mooi om een zonnige dag fietsen met vrienden in het bourgondische Limburg te complementeren met enkele witbiertjes voor de broodnodige calorietjes.
Maar toch niet tijdens je rit? Dan toch achteraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Laatst online: 02-08 20:54
Reken daar maar niet op. Limburgs Mooiste staat niet voor niets ook wel bekend als Limburgs Drukste (en de AGR als Limburgs Duurste). Bij mijn eerste (en (dus) ook enige) deelname heb ik al bijna 2 uur in de file gestaan op de snelweg voor de juiste afrit.

[ Voor 13% gewijzigd door argro op 15-04-2013 13:58 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 08:48

Mex

Wat heerlijk om komende zondag in alle rust, helemaal gratis, lusje 2 te doen ;) :+

[ Voor 15% gewijzigd door Mex op 15-04-2013 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:59

Pelle

🚴‍♂️

argro schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:57:
[...]
Reken daar maar niet op. Limburgs Mooiste staat niet voor niets ook wel bekend als Limburgs Drukste (en de AGR als Limburgs Duurste). Bij mijn eerste (en (dus) ook enige) deelname heb ik al bijna 2 uur in de file gestaan op de snelweg voor de juiste afrit.
Goed dat je het zegt.. ik ben nog erg aan het twijfelen over een deelname voor Limburgs Mooiste. Heb nog bijzonder weinig trainingskilometers gemaakt, en de tocht van 135km zit al vol. Die van 175 zou met mijn huidige conditie en staat van training voor nu te veel van het goede zijn denk ik, zeker als ik die verhalen over de AGR150 lees.

Als ik ga, dan plak ik er een weekendje Limburg aan vast, om te voorkomen dat je met de auto in de file komt (en vooral dat je dan zo takke-vroeg je bed uit moet :P).

Afgelopen weekend 2 tochtjes gemaakt van 40km. Ik zou graag langer op de fiets zitten, maar ik heb momenteel m'n tijd hard nodig voor andere dingen helaas. Trainingstechnisch niet echt verantwoord volgens mij, want ik ga dan de hele tijd in D2/D3 rijden. Duurvermogen bouw ik niet echt op zo, maar goed.. als je na het einde van je ritje niet moe bent dan kun je net zo goed niet gaan denk ik dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Mex schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:09:
Wat heerlijk om komende zondag in alle rust, helemaal gratis, lusje 2 te doen ;) :+
Ach, het gaat ook om de sfeer natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Hmm, als ik dat zo hoor had ik me ook niet voor LM hoeven op te geven. Ach ja, we zien het wel. Anders wordt het 'eens, maar nooit weer' :)

En bieren tijdens het fietsen? Dat zakt je toch direct in de benen?
Achteraf is heerlijk, maar tijdens hoef je mij echt geen bier voor te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Nu we het toch over hartslagzones hebben :P
Als je dik 3 uur met een bepaalde hartslag (gemiddeld, maar wel relatief constant) rondrijdt en redelijk op je limiet zit qua gevoel, in welke zone zou je dan gezeten hebben?

Ik probeer mijn omslagpunt een beetje andersom te bepalen (grove schatting), aangezien mijn eerdere meting op de Tacx niet echt lijkt te kloppen. Op de Tacx kwam ik uit op een omslagpunt van 172bpm, maar ik reed gisteren 3:15u rond met gem. hartslag van 172bpm.

Ik heb sowieso al een behoorlijke max hartslag volgens mij, want met bijna 36 jaar haal ik nog de 200bpm tijdens een sprintje heuvelop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:56
@TheLemon: Is je omslagpunt niet het punt waarbij je het gevoel krijgt dat je je inspanning niet 'oneinding' vol kan houden? Je gaat je dan snel minder prettig voelen. Ik heb dat ergens tussen de 176 en 178 bpm. Mijn rusthartslag is erg laag (meestal ~52 en soms 42-45). Mijn 1-4 zone ligt dan tussen 50 en 172. Mijn 5 zit tussen 172 en 186.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
TheLemon schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:21:
Nu we het toch over hartslagzones hebben :P
Als je dik 3 uur met een bepaalde hartslag (gemiddeld, maar wel relatief constant) rondrijdt en redelijk op je limiet zit qua gevoel, in welke zone zou je dan gezeten hebben?
Dan zit je net onder D3, hoog D2. Niemand kan 3 uur achter elkaar in D3 rijden, zelfs Iron Man triatleten niet.

Omslagpunt is simpel te bepalen. Plak je fietscomputer af of zet hartslag buiten beeld. Rijd 30 minuten warm. Daarna klok je een ronde van één uur. In dat uur rijd je zo hard mogelijk. Zorg ervoor dat je 50% tegen de wind rijdt en 50% met de wind mee. Je gemiddelde HR van dat laatste uur je omslagpunt.

@ Anteros

Ik lees de klacht ook elders. Ik heb begrepen dat Garmin het probleem heeft erkend. Zal dus wel spoedig gefixt worden met een firmwareupdate.

[ Voor 43% gewijzigd door havana op 15-04-2013 15:01 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:59

Pelle

🚴‍♂️

havana: jouw methode kende ik niet, maar die zal ik ook eens proberen :)
Zelf heb ik vorig jaar deze gebruikt: http://doefiets.nl/traini.../hartslagzones#Omslagpunt

/edit
Ik zou het ook wel eens door een specialist laten bepalen, met zo'n inspanningstest op een hometrainer. Heeft iemand dat wel eens gedaan in (de omgeving van) Rotterdam?

[ Voor 33% gewijzigd door Pelle op 15-04-2013 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 11:59

Pater

Terry Tate

Vraagje: ik merk dat als ik langere ritten fiets (3 uur +) dat mijn wielrenkleding echt gaat rieken. Goed, ik weet dat ik zweet tijdens het fietsen, maar ik ga echt meuren na een bepaalde tijd. Enig idee wat dat zou veroorzaken? Vanochtend toen ik wilde gaan douchen (wasmand staat in de badkamer) was de hele badkamer doordrongen van die luft...
Pelle schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:21:

/edit
Ik zou het ook wel eens door een specialist laten bepalen, met zo'n inspanningstest op een hometrainer. Heeft iemand dat wel eens gedaan in (de omgeving van) Rotterdam?
Sport Medisch Adviescentrum, zit in het Ikazia-ziekenhuis. Daar kan je een sportmedische keuring laten doen. Daar wordt ook je omslagpunt bepaald.

http://www.sma-rotterdam.nl/

Kost wel geld, maar kan wellicht gedekt zijn door je zorgverzekeraar.

[ Voor 44% gewijzigd door Pater op 15-04-2013 15:49 ]

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
fietskleding direct wassen in de wasmachine of even uitspoelen in koud water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
havana schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:57:
[...]

Omslagpunt is simpel te bepalen. Plak je fietscomputer af of zet hartslag buiten beeld. Rijd 30 minuten warm. Daarna klok je een ronde van één uur. In dat uur rijd je zo hard mogelijk. Zorg ervoor dat je 50% tegen de wind rijdt en 50% met de wind mee. Je gemiddelde HR van dat laatste uur je omslagpunt.
Klinkt simpel, maar een parcours vinden waar ik een uur lang zo hard mogelijk kan rijden is nog een hele opgave. In mijn omgeving op de openbare weg wordt ik in het het beste geval slechts een keer of 5 opgehouden, hetgeen de meting natuurlijk wel enigszins vertroebelt.

[ Voor 3% gewijzigd door argro op 15-04-2013 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Het kan ook prima op een Tacx. Wel zorgen dat het niet te warm in de kamer is.

Ik weet niet waar TheLemon woont, maar volgens mij in Utrecht? Dan is het Amsterdam Rijnkanaal ideaal. Je kunt vanaf Breukelen helemaal tot Amsterdam rijden. Omkeren en terug.

[ Voor 53% gewijzigd door havana op 15-04-2013 16:41 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Utrecht idd. Net zo handig is de Lekdijk, maar dan mooier. Je kan vanaf Nieuwegein beide kanten op tientallen kilometers ongehinderd peddelen.
Probleem met de Tacx is dat ik daar altijd veel lagere hartslagwaarden heb bij een voor mijn gevoel gelijke inspanning als buiten. Binnen op de Tacx, met raam open en ventilator voluit aan, krijg ik met moeite mijn hartslag boven de 180, terwijl ik dat buiten 'rustig' een half uur kan volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:43
havana schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:40:
Het kan ook prima op een Tacx. Wel zorgen dat het niet te warm in de kamer is.

Ik weet niet waar TheLemon woont, maar volgens mij in Utrecht? Dan is het Amsterdam Rijnkanaal ideaal. Je kunt vanaf Breukelen helemaal tot Amsterdam rijden. Omkeren en terug.
Ik kom op een tacx ook niet op een hoge hartslag. Ik denk dat het door de warmte/ventilatie komt. Zweet me erg snel een bult en moet moeite doen om boven de 170 te komen.

Ps; jij zit ook over al op het internet? Zat even op fiets.nl en scuba curacao en kwam je avatar tegen. :P

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Fiets.nl, Duikforum, Skodaforum, Dewaardforum, Curacaoforum, Weightweenies; dus ja dat zijn er nogal wat ja :D Ben niet overal actief lid hoor, eigenlijk alleen hier in op Fiets. En hier post ik 100% non-tech.

[ Voor 12% gewijzigd door havana op 15-04-2013 17:34 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:17
Gisteren mooi rondje richting Dordrecht gedaan samen met een maat. Allebei op 15 km goed voldaan ( pas tweede rit boven de 70km), krijgt hij op ongeveer 10km van huis een flinke hongerklop. Pap in de benen en met zo'n 18km/h naar de dichtstbijzijnde snack mogelijkheid gereden. Heb er wel met hem om gelachen. De enige uit onze groep die het gehad heeft was ik. Maar dan tijdens Limburgs Mooiste. Blijft minder prettig, zo'n klopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Heb genoten zaterdag van AGR. Zou de 250 doen, blijk aan het einde, vlka bij voerendaal van de 'bovenste lus' en stuk verkeerd te hebben gereden (onduidelijk aangegeven en ik volgde gewoon de rest van de fietsers die onterecht een AGR Experience 365 bordje volgden ipv rechtdoor gaan). Uiteindelijk ongeveer 230KM op de teller daardoor. *5* lekke banden maken het verdomd spijtig wel weer. Eerste door een nagel in het wiel, die ook de andere persoon die daar biba aan het vervangen was in het wiel had, het typische model nageltje dat ook in de TdF 2012 in een bepaalde afdaling bleken te liggen. Ertussen paar ongelukkige leeglopertjes en een net bij de Shimano stand gekochtte biba die al lek bleek :/. De vervelendste echter is eentje in de laatste afdaling, dus naar de Cauberg toe. En vrij 'twijfelachtig' verbogen speld voor mijn gevoel. Heerlijke tocht verder, lekker gejaagd, en blijkbaar nooit boven mijn omslagpunt gefietst (ernstig wel eigenlijk, maar okee) en ook maar 23 en een halve minuut in de zone daaronder. 8:30 in beweging maar 11 uur en een kwartier onderweg met al die lekke banden, meeste stops vrij weinig tijd aan besteed, hoewel ik inderdaad blij werd van alle behalve de tegen die tijd vrij onderbevoorraadde laatste stop. Kort na 6-en binnen, laatste stukje na de Cauberg nog lekker gejaagd en alle anderen aldaar ingehaald. Volgende keer dat ik hem doe maar eens proberen serieus wat dieper te gaan, blijkbaar kan het wel sneller ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik wil eigenlijk beginnen met een fietsen maar ik twijfel nog een beetje, misschien dat jullie mij advies kunnen geven. Ik loop al een poos rond met het idee om weer te gaan sporten gezien ik al 10 jaar niet gesport heb. Ik ben nu 25 1.94m en ~95kg. Het doel is om conditie op te bouwen, wat af te vallen (kan dat uberhaupt met fietsen?) en iets leuks te doen. Sowieso wil ik graag wat buiten doen want iets als de sportschool vind ik dus helemaal niks. Hardlopen heb ik geprobeerd maar is niet voor mij geschikt. Fietsen lijkt me heel erg leuk (als kind/puber regelmatig gewoon voor mijn plezier rondgetourt op de fiets. Ik heb echter geen fiets waar ik nu op pas en als ik op internet kijk wat je allemaal aan fietsen kunt kopen dan vind ik het nogal moeilijk om mijn budget vast te stellen.

In principe heb ik rond juni een budget van ~1500 euro (eventueel wel op te rekken) wat ik kan "verbrassen". Echter weet ik dus niet 100% zeker of ik het leuk ga vinden. Toen ik begon met kijken had ik een budget bedacht van 500 euro voor alleen een fiets en kwam ik op iets als een cube ltd-cls uit. Na me wat in te lezen is het budget nu dus al mogelijk opgerekt tot 1500 (dit is echter wel alles en niet alleen de fiets).

Wat raden jullie aan?
A. Gelijk een wat duurdere fiets te kopen en te gokken dat ik het hartstikke leuk vind. Het enthousiasme in dit topic en op fiets.nl werkt wel namelijk wel heel aanstekelijk en ik heb echt zin om te gaan fietsen, ik wou vanavond al weg maar dat gaat zo moeilijk zonder fiets.

B. Minder geld uitgeven en hopen dat ik die fiets dan weer doorkan verkopen als ik het wel heel leuk vind. om dan alsnog een andere te kopen.

Ik heb ook nog gekeken om een fiets te lenen alleen hebben mijn vrienden/kennissen/familie alleen maar opoe/stads fietsen en ze zijn ook nog eens allemaal te klein voor mij. Alvast bedankt en zoals ik hierboven al gemeld ik vind het een erg leuk topic om door te lezen en het werkt erg aanstekelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Voor wat het waard is mijn mening. Volgens mij heb je vier opties:
1. tweedehands iets scoren om te kijken of je het leuk vind. Diverse opties in het segment 50-300 euro.
2. een fiets met een gunstige prijs/kwaliteit-verhouding kopen, zoals een Cube waar je zelf ook al op kwam
3. je budget opschroeven naar 1500 euro en gelijk all in gaan.
4. helemaal los gaan en carbon en de hele rambam kopen.

Ik zou kiezen voor scenario 1 en 2. Je moet er toch achter komen of het wat voor je is. En je ontwikkelt smaak en gevoel voor fietsen en dan weet je vanzelf wat je echt wil. Of dat je gelijk goed gekocht heb kan ook natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Tsjilp schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:20:
Hmm, als ik dat zo hoor had ik me ook niet voor LM hoeven op te geven. Ach ja, we zien het wel. Anders wordt het 'eens, maar nooit weer' :)

En bieren tijdens het fietsen? Dat zakt je toch direct in de benen?
Achteraf is heerlijk, maar tijdens hoef je mij echt geen bier voor te zetten...
Bieren is best leuk ja, heb eens met collega's van m'n werk lus 2 gereden, onderaan de Cauberg toen allemaal een triple gedronken, die even lekker in laten zakken en vervolgens vol gas omhoog :P Slaat nergens op, wel gezellig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Niet online
Jazzper schreef op maandag 15 april 2013 @ 20:54:
Voor wat het waard is mijn mening. Volgens mij heb je vier opties:
1. tweedehands iets scoren om te kijken of je het leuk vind. Diverse opties in het segment 50-300 euro.
2. een fiets met een gunstige prijs/kwaliteit-verhouding kopen, zoals een Cube waar je zelf ook al op kwam
3. je budget opschroeven naar 1500 euro en gelijk all in gaan.
4. helemaal los gaan en carbon en de hele rambam kopen.

Ik zou kiezen voor scenario 1 en 2. Je moet er toch achter komen of het wat voor je is. En je ontwikkelt smaak en gevoel voor fietsen en dan weet je vanzelf wat je echt wil. Of dat je gelijk goed gekocht heb kan ook natuurlijk.
50-300 euro klinkt zeer interresant, dan mag het nog een keer onder een opvlieging vallen. Ik had al gekeken op marktplaats ik ben echter tweedehands nogal bang dat ik een miskoop doe. Is bijvoorbeeld deze, deze of deze interresant om mee te beginnen? Als ik het wel leuk vind wil ik uiteindelijk natuurlijk wel naar een race fiets toe.

[ Voor 18% gewijzigd door 4ourty2 op 15-04-2013 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Ik ben zo'n idioot die het leuk vindt heel mooi materiaal te hebben, maar toch adviseer ik je goedkoop te beginnen. Pak een fiets van 500,-- (zelfs van 'mijn' merk Specialized heb je voor een adviesprijs van 699,-- als een racefiets) en zorg dat je in ieder geval ook nog een goede broek, schoenen, handschoenen hebt. Daarbij nog een helm en je bent 750 à 850 onderweg om te kijken *of* je het leuk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Niet online
StevenK schreef op maandag 15 april 2013 @ 21:18:
[...]

Ik ben zo'n idioot die het leuk vindt heel mooi materiaal te hebben, maar toch adviseer ik je goedkoop te beginnen. Pak een fiets van 500,-- (zelfs van 'mijn' merk Specialized heb je voor een adviesprijs van 699,-- als een racefiets) en zorg dat je in ieder geval ook nog een goede broek, schoenen, handschoenen hebt. Daarbij nog een helm en je bent 750 à 850 onderweg om te kijken *of* je het leuk vindt.
Dat is de redenatie die ik zelf ook hanteerde eerst. Het nadeel is echter dat als ik het niet leuk vind ik toch bijna 1000 euro heb uitgegeven aan iets wat ik toch weer moet zien te verkopen. Als ik het wel leuk vind zal ik echter balen dat ik niet net iets meer heb uitgegeven. Ik vind het erg moeilijk :+ Maar als ik zoals Jazzper aangeeft voor 100-300 euro een 2e hands iets kan scoren ergens dan wordt het al een stuk goedkoper om te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Maar met alleen een fiets ben je er niet. Die 250 voor goede kleding / helm / schoenen zul je imho iig uit moeten geven, omdat die voor een groot deel bepalen of je lekker op je fiets zit.
En als je dat met een nieuwe fiets bij iemand koopt die ook nog eens goed adviseert over de maat en afstelling, dan heb je in ieder geval het goede uitgangspunt om lekker te kunnen fietsen.
Ik heb toen ik weer ging fietsen (ergens 12 jaar geleden) eerst een half jaar geprutst omdat ik slecht geadviseerd was en daardoor niet lekker zat (slechte schoenen, slecht zadel, verkeerde maat c.q. afstelling). Daarna kwam ik bij mijn huidige LBS terecht en ben ik goed geadviseerd, toen pas zat ik lekker op mijn fiets.
On a side note: nog steeds knallende honger na de AGR, maar we hebben nu wel beeld, Keutenberg als ik het goed heb:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QHkKrM8raROIt8p1B9l4O0x8/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:48
Beginnen met fietsen gelijk starten met schoenen etc?
Toen ik begon met fietsen pakte ik de oude racefiets van mijn pa , gympen, korte broek en t-shirtje aan en gaan :) Ik kwam er gauw genoeg achter dat ik het wel leuk vond, toen een fiets pakje van dealextreme gehaald welke uitstekend is bevallen. En zo steeds meer spullen gaan kopen. Ik zou dus gewoon een racefietsje van marktplaats halen, ergens wat fietskleding weg halen , dit hoeft niet zoveel te kosten bij de aldi bijvoorbeeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Fastclaimer schreef op maandag 15 april 2013 @ 21:42:
Beginnen met fietsen gelijk starten met schoenen etc?
Toen ik begon met fietsen pakte ik de oude racefiets van mijn pa , gympen, korte broek en t-shirtje aan en gaan :) Ik kwam er gauw genoeg achter dat ik het wel leuk vond, toen een fiets pakje van dealextreme gehaald welke uitstekend is bevallen. En zo steeds meer spullen gaan kopen. Ik zou dus gewoon een racefietsje van marktplaats halen, ergens wat fietskleding weg halen , dit hoeft niet zoveel te kosten bij de aldi bijvoorbeeld..
Met 95 kg op een oud zadel gaan zitten zonder goede schoenen en zeem is vragen om ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

4ourty2 schreef op maandag 15 april 2013 @ 21:17:
[...]

50-300 euro klinkt zeer interresant, dan mag het nog een keer onder een opvlieging vallen. Ik had al gekeken op marktplaats ik ben echter tweedehands nogal bang dat ik een miskoop doe. Is bijvoorbeeld deze, deze of deze interresant om mee te beginnen? Als ik het wel leuk vind wil ik uiteindelijk natuurlijk wel naar een race fiets toe.
De kans bestaat dat je miskoop doet ja zonder verstand van zaken. De afschrijving is er wel af dus je kan hem dan nog altijd doorschuiven. Ik vind dat je best al een aardige selectie hebt gemaakt. Die Motion is wel een beetje maf ding. De Cube moet nieuwe kabels. Beiden zijn meer voor niet al te lange afstanden volgens mij. Voordeel is dat je aardig rechtop zit want het is wel wennen zo'n racefiets. Die intersens vind ik 3x9 tiagra voor dat geld nog best scherp fietsje. Zijn niet echt je maten trouwens he. Maar om een beeld te krijgen.

Even los van de maat en ik kan ook niet 1,2,3 oordelen hoe de staat van de onderdelen is, maar fietsen die mij opvallen tussen de 100 en 200 euro:
- een echte Van Tuyl voor 100 euro... En slechte foto wat het extra goed maakt: http://link.marktplaats.nl/664009846
- Cioss (lijkt op Ciocc, maar dan nep haha): http://link.marktplaats.nl/666947316
- Giant Peleton 8200: http://link.marktplaats.nl/666754144
- Trek 1000 http://link.marktplaats.nl/666694935
- nog een Trek 1000: http://link.marktplaats.nl/666063560
- Batavus Course: http://link.marktplaats.nl/664150111
- Cannondale CAAD 3: http://link.marktplaats.nl/665504282
- de beste catch: Eddy Merckx met 10 speed campa: http://link.marktplaats.nl/657117693

Is echt wel wat te vinden. En wat hierboven ook staat: ja idealiter koop je alles in een keer, maar come on, met beetje improviseren kun je ook oefenen. Of haak je altijd af als een nieuwe interesse/hobby niet in een keer perfect is? Ik heb de AGR dit weekend nog gereden op 2x8 op een 40 jaar oude Colnago.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Niet online
Top bedankt voor de tips. En over het feit dat ik alles in 1 keer zou kunnen doen. Dat was initieel zeer zeker niet mijn bedoeling en hoe goedkoper hoe beter. Ik zal mijn plezier daar zeker niet van laten af hangen want ook al zou ik het racefietsen niks vinden, touren door mijn mooie drenthe vind ik zeker weten leuk. Ik zal eens wat berichtjes sturen op marktplaats en ik zal zaterdag eens kijken of de LBS misschien wat 2e hands heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
Als je gaat sporten, dan is het vooral belangrijk dat je het naar je zin hebt. Als je het doet voor gewichtsverlies, of voor je conditie, dan moet je iets anders zoeken dat je wel leuk vindt.

Als je net begint, dan kun je het beste een tweedehands fiets kopen voor minder dan €200. Zorg dat je een fiets koopt die niet te groot of te klein is. Het is ook wel fijn als je de eerste maanden kunt fietsen zonder groot onderhoud te hoeven plegen.

Met een tweedehands fiets leer je niet alleen of dat je wielrennen leuk vindt, maar ook wat je wel en niet zint aan die fiets. Dan weet je dus waar je op moet letten bij de aanschaf van een nieuwe fiets. Als je nu naar de fietsenwinkel gaat om een fiets uit te zoeken, dan weet je totaal niet waar je op moet letten en weet je niet wat goed voelt.

Als het wielrennen je bevalt, dan ga je in oktober met een flinke zak duiten naar de fietsenmaker en koop je een mooie fiets. Tegen die tijd zijn de modellen van nu verkrijgbaar met een fikse korting en jij weet wat je wil hebben.

Schoenen kosten zo'n €100, maar de aankoop van schoenen kun je uitstellen door normale trappers op je fiets te monteren. Een helm vindt je al voor €50, maar je bent al snel €100 kwijt voor een passend model. Een fancy pancy pakje is nergens voor nodig, maar wel fijn en kost al snel €100 voor een broekje + shirtje.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Goede broek is (duh) essentieel, heb het eerste jaar echt op een el cheapo broek gereden die ik voor het MTB'en gebruikte, verschil met een broek met Nalini zeem was bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4ourty2 schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:39:
[...]

Top bedankt voor de tips. En over het feit dat ik alles in 1 keer zou kunnen doen. Dat was initieel zeer zeker niet mijn bedoeling en hoe goedkoper hoe beter. Ik zal mijn plezier daar zeker niet van laten af hangen want ook al zou ik het racefietsen niks vinden, touren door mijn mooie drenthe vind ik zeker weten leuk. Ik zal eens wat berichtjes sturen op marktplaats en ik zal zaterdag eens kijken of de LBS misschien wat 2e hands heeft staan.
Ga gewoon naar je lbs en leg je situatie uit. Hij zal je wel een fiets laten proberen om te kijken of het wat is. En dat is toch al na mooie rit duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
4ourty2 schreef op maandag 15 april 2013 @ 21:22:
[...]

Dat is de redenatie die ik zelf ook hanteerde eerst. Het nadeel is echter dat als ik het niet leuk vind ik toch bijna 1000 euro heb uitgegeven aan iets wat ik toch weer moet zien te verkopen. Als ik het wel leuk vind zal ik echter balen dat ik niet net iets meer heb uitgegeven. Ik vind het erg moeilijk :+ Maar als ik zoals Jazzper aangeeft voor 100-300 euro een 2e hands iets kan scoren ergens dan wordt het al een stuk goedkoper om te beginnen.
Ik zou een keer een racefiets huren. Dat kan bij verschillende aanbieders in het land. Onder andere in het Noorden bij Belga Fietsen. Ik heb dat ook gedaan voordat ik mijn racefiets heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:37

Vos

AFCA

4ourty2 schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:39:
[...]

Waar in Drenthe woon je? Wat is je LBS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
-DarkShadow- schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:44:
Als je net begint, dan kun je het beste een tweedehands fiets kopen voor minder dan €200. Zorg dat je een fiets koopt die niet te groot of te klein is. Het is ook wel fijn als je de eerste maanden kunt fietsen zonder groot onderhoud te hoeven plegen.
Met als risico dat je het fietsen niet leuk gaat vinden omdat er net even te veel mankeert aan de tweedehands fiets. Alsof je een paar afgetrapte gympen opscharrelt om te kijken of hardlopen iets is en dan na 6 blaren en 3 enkelblessures tot de conclusie komt dat er niets aan is. Natuurlijk hoeft dat allemaal niet, maar houdt het wel in het achterhoofd wanneer je deze route kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Afgetrapte gympen.. dan kies je wel weer gelijk het uiterste op de as. Ik heb het niet op de 70% retegare fietsen van marktplaats. Ik heb het over bij benadering de juiste maat hebben (of in een keer raak) en een degelijke fiets kopen. We sturen hem niet op pad met een helm achterstevoren op een fiets uit 1970 met verroeste kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Jazzper schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 09:22:
Afgetrapte gympen.. dan kies je wel weer gelijk het uiterste op de as. Ik heb het niet op de 70% retegare fietsen van marktplaats. Ik heb het over bij benadering de juiste maat hebben (of in een keer raak) en een degelijke fiets kopen. We sturen hem niet op pad met een helm achterstevoren op een fiets uit 1970 met verroeste kabels.
Eens, maar niet iedereen is even goed in staat om een degelijke fiets uit het oerwoud aan advertenties op Marktplaats te vissen. Jij bent daar overduidelijk goed toe in staat, en mocht de fiets al een brik zijn, dan knap je hem wel op. Beide zaken zijn niet voor iedereen vanzelfsprekend. Ik identificeer dus hooguit een risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:10

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Was afgelopen weekend in Scherpenzeel. (Landal)
Heb de fiets van mn vader gisteren even mogen lenen om een rondje te maken over de Utrechtse heuvelrug.

Wel mooie omgeving daar, ging best redelijk de Amerongse berg op. Was de 3de keer dat ik op de fiets zat. :) Kreeg op het einde een hoosbui over me heen, heb een 45min in de regen gefietst. Al met al 57 km met 27,5 gemiddeld. :) Viel me op dat er extreem veel zwerfafval langs de kanten van de fietspaden ligt, erg jammer. :/

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

@Argro: daar heb je goede punten. Dat oerwoud kunnen wij hem hier bij helpen, maar dan moet er geen kluswerk meer aan zijn.

@harmen; leuke route. Amerongse van twee kanten gepakt zie ik. En bij Rhenen is ook leuk he, de Grebbeberg etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
partyondude schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:06:
Goede broek is (duh) essentieel, heb het eerste jaar echt op een el cheapo broek gereden die ik voor het MTB'en gebruikte, verschil met een broek met Nalini zeem was bizar.
Inderdaad , bezuinig hier niet op.
Ik had vorig jaar een broek van 20 euro ( lang model ) , echt el cheapo dus , ook niet eens merk.
Had het gekocht omdat ik ook niet meteen wilde investeren in dure kleding , wat achteraf in de kast beland.
Inmiddels nieuwe Santini broek gekocht , man man man. Wat een verschil.
Ik fiets nu meer kilometers ,en geen last van mijn kont meer.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:10

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Jazzper schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 10:10:
@harmen; leuke route. Amerongse van twee kanten gepakt zie ik. En bij Rhenen is ook leuk he, de Grebbeberg etc.
Zeker, wel pittig eerste keer bergop van het jaar. :)

@degroot, ik had in Gran Canara een mooi grote bungalow. (+/- 90m²) Hij kon prima in de keuken staan. (zat in Parc Christobal) Haalde de fiets 's avonds zodat ik 's morgens op tijd kon vertrekken. Scheelde weer tijd. ;)
Heb 2 dagen een fiets gehuurd, op een maandag en donderdag.

[ Voor 33% gewijzigd door Harmen op 16-04-2013 11:16 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wat doen jullie trouwens als jullie een racefiets gehuurd hebben op bijv Gran Canaria.
Nemen jullie die mee apartement in? of aan de ketting beneden?

www.degroot-it.nl

Pagina: 1 ... 63 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.