Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 103 Laatste
Acties:
  • 426.179 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
fsve schreef op zondag 07 april 2013 @ 19:40:
Wat een heerlijke dag vandaag zeg, eindelijk weer eens een zonnetje en niet zo koud. Ook de wind was eens weg en wat een heerlijke dag heb je dan. Solo 105km gedaan en afgesloten met de Brienenoord als toetje (je moet wat als polder bewoner) met 30 gemiddeld.

[afbeelding]
[afbeelding]
Wat voor trek heb jij daar?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-03-2021
Atlas schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 21:50:
Iemand hier in omgeving Leiden die het leuk vind om een keer een rondje te gaan trappen? :)
Ik fiets meestal rondjes van 60 km in 2 uur. Iemand die dit ziet zitten? :)
Ik heb je een berichtje gestuurd, ik fiets best vaak in de buurt van Leiden, dus een keer samen kan wel leuk zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
Goedemorgen heren,

Hebben een vraag aan de fietsers in het Zuiden. Ik ben vanaf zondag de 14e t/m dinsdag de 16e in Kerkrade met mijn vriendin samen. We zijn van plan beide onze racefietsen mee te nemen op de fietsendrager.

Omdat we beide daar niet bekend zijn wil ik vragen of 1 of meerdere van jullie daar nog mooi/goede route's kent?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

havana schreef op maandag 08 april 2013 @ 08:32:
P.S. Die Van der Zandt is wel gek door met 10 graden kort-kort te gaan rijden 8)7. Ik wist wel dat hij wielrenner was, hij heeft een publieke sollicitatie gedaan om de Avondetappe te gaan presenteren. Helaas heeft de NOS in al z'n wijsheid besloten Ego nog een jaar in te huren :/ ;( |:( :r :N
Wie kijkt er tegenwoordig naar de NOS.
Kijk zelf altijd naar Sporza, veel relaxter. :)

Heb gisteren voor de 2de keer gefietst dit jaar, ging redelijk tot goed. 75km.
Groningen > Garnwerd > Schouwerzijl > Warfhuizen > Leens > Ulrum > Zoutkamp > Louwerzijl > Kommerzijl > langs Oudebosch > Noordhorn > Aduard > Groningen
Mooi route, lekker rustig.

@frid0, heb je geen GPS? Er zijn genoeg routes te vinden op oa gpsies.nl, routeyou.net, bikemap.net.

[ Voor 6% gewijzigd door Harmen op 08-04-2013 11:54 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 16:42
Heeft iemand ervaring met fietsen in Zuid-Engeland?

Ik ga daar in de meivakantie heen (Sussex, omgeving Hastings) en mijn fiets gaat natuurlijk mee 8) . Het schijnt behoorlijk heuvelig te zijn, maar met mijn triple en 12-27 cassette moet ik daar toch wel uit de voeten kunnen. En hoe zijn de wegen daar?

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Frid0 schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:35:
Goedemorgen heren,

Hebben een vraag aan de fietsers in het Zuiden. Ik ben vanaf zondag de 14e t/m dinsdag de 16e in Kerkrade met mijn vriendin samen. We zijn van plan beide onze racefietsen mee te nemen op de fietsendrager.

Omdat we beide daar niet bekend zijn wil ik vragen of 1 of meerdere van jullie daar nog mooi/goede route's kent?

Alvast bedankt!
De 14e rijdt er een hele grote groep fietsers rond in die regio , misschien kan je daarbij aanhaken? rijden best een mooie route.

Mocht dat niet lukken.... Dan zou ik 15 en 16e lekker rond fietsen daar. Valkenburg, Eijsden , Nuth etc. kan je mooi rondfietsen. Anders kan je ook de heuvelland route gaan doen
Harmen schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:39:
[...]
Sporza idd :) zo veel leuker qua commentaar dan Maarten Ducrot en "MagIkDatZeggenJaDatMagIkZeggen" De MArt

Ok, en nu mijn vraag:
Ik zit in mei een weekje in Gran Canaria. Heeft iemand daar ervaring met een racefiets huren?
En waar moet ik opletten? Zal wel eigen schoene etc mee moeten nemen?
Ik zit in Maspalomas ( zuiden vh eiland) en daar zit volgens mij iemand die ze verhuurt.
http://www.cyclo-canaria.com/index.php/en/

[ Voor 28% gewijzigd door degroot op 08-04-2013 12:17 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

degroot schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:13:
Ok, en nu mijn vraag:
Ik zit in mei een weekje in Gran Canaria. Heeft iemand daar ervaring met een racefiets huren?
En waar moet ik opletten? Zal wel eigen schoene etc mee moeten nemen?
Ik zit in Maspalomas ( zuiden vh eiland) en daar zit volgens mij iemand die ze verhuurt.
http://www.cyclo-canaria.com/index.php/en/
www.free-motion.net, Als je had gezocht dan had je het gevonden.
Meerdere mensen hier hebben al gebruik gemaakt van deze service. :)

Ben zelf vorig jaar er geweest, heb 2x een Cannondale Caad10 gehuurd, prima te doen. Je kan je eigen schoenen en pedalen meenemen. Helm heb ik erbij gehuurd aangezien deze niet meer in de bagage paste. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Harmen schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:39:
[...]

Heb gisteren voor de 2de keer gefietst dit jaar, ging redelijk tot goed. 75km.
Groningen > Garnwerd > Schouwerzijl > Warfhuizen > Leens > Ulrum > Zoutkamp > Louwerzijl > Kommerzijl > langs Oudebosch > Noordhorn > Aduard > Groningen
Mooi route, lekker rustig.

@frid0, heb je geen GPS? Er zijn genoeg routes te vinden op oa gpsies.nl, routeyou.net, bikemap.net.
Nee, ben nog maar een beginnende fietser, heb vorig jaar eind zomer een Bulls gekocht en heb daar toen nog 500km mee kunnen rijden. Helaas heb ik dit jaar nog niet gefietst maar nu mijn vriendin en ik toch in Kerkrade zijn volgende week dacht ik, daar moet je vast mooi kunnen fietsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
[quote]degroot schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:13:
[...]

De 14e rijdt er een hele grote groep fietsers rond in die regio , misschien kan je daarbij aanhaken? rijden best een mooie route.

Mocht dat niet lukken.... Dan zou ik 15 en 16e lekker rond fietsen daar. Valkenburg, Eijsden , Nuth etc. kan je mooi rondfietsen. Anders kan je ook de heuvelland route gaan doen

Hahahahaha, ja duh! De AGR, daar werd ik helaas niet bij ingelood :( Maar ik ben er zondag ook pas laat, heb eerst nog een verjaardag s'middags.

O ok, dat zijn mooi laatsten om heen te rijden, goede wegen en wat heuvels? Kwam net ook al de NK route van 2012 tegen op internet. Het is maar een route van zo 11 km maar toch, kunnen hem ook een paar keer achter elkaar doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-10 09:14
Ik ben al 3x op Gran Canaria geweest om te fietsen en ga volgend jaar voor de vierde keer. Een heel topic vol prakische info en routes vind je hier. Onderschat het terrein overigens niet, fietsen daar is minstens net zo zwaar als in de Alpen of Pyreneeën.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:44

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

degroot schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:13:
Hahahahaha, ja duh! De AGR, daar werd ik helaas niet bij ingelood :( Maar ik ben er zondag ook pas laat, heb eerst nog een verjaardag s'middags.
De 14e is de zondag en dus de profronde, dus je zou nog iets harder je best moeten doen om daarbiij aan te haken schat ik zo :+.

Heb zelf gisteren van een clubgenoot een Tijdrit fiets te leen gekregen, Even een beetje aan de houding wennen voor een 40K (4x11.6KM rondje meen ik) tijdrit die ik eens ga proberen 21 april. Gisteren wel meteen even een stukje mee gefietst, geen boeiende snelheden ivm ongunstige wind en vermoeide benen, maar het voelt gewoon al snel zodra je op zo'n fiets stapt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Kippenijzer schreef op maandag 08 april 2013 @ 13:00:
[...]

De 14e is de zondag en dus de profronde, dus je zou nog iets harder je best moeten doen om daarbiij aan te haken schat ik zo :+.

Heb zelf gisteren van een clubgenoot een Tijdrit fiets te leen gekregen, Even een beetje aan de houding wennen voor een 40K (4x11.6KM rondje meen ik) tijdrit die ik eens ga proberen 21 april. Gisteren wel meteen even een stukje mee gefietst, geen boeiende snelheden ivm ongunstige wind en vermoeide benen, maar het voelt gewoon al snel zodra je op zo'n fiets stapt :).
Bedoel natuurlijk de 13e :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:30

Jazzper

BB4E^Guerilla

Erg in dubio of ik de AGR (150) ga rijden. Door virus en rugpijn amper getraind. Gisteren tocht 75km utr heuvelrug gedaan maar erg soepel gaat het allemaal niet. Slechtere seizoensstart zag ik amper. Mensen wel eens ongetraind de AGR gedaan?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-10 15:29
Een 4.7 Madone uit 2012

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:18
Gewoon doen joh, wat kan je nou helemaal gebeuren? Je bent altijd binnen 20km van de finish

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik ken ze wel. Of het verstandig is is een ander verhaal. Mijn zwager gaat 'm ook rijden, heeft precies één ritje op de racer gemaakt dit jaar: van Utrecht naar Bussum en terug met z'n vrouw. Zal niet harder dan 25 km/uur zijn geweest en niet meer dan 50 km.

Je zal hoegenaamd zeker niet de enige zijn, 95% van de AGR-deelnemers heeft niet of of nauwelijks getraind en heeft overgewicht.

[ Voor 48% gewijzigd door havana op 08-04-2013 17:21 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-10 22:24
Jazzper schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:46:
Erg in dubio of ik de AGR (150) ga rijden. Door virus en rugpijn amper getraind. Gisteren tocht 75km utr heuvelrug gedaan maar erg soepel gaat het allemaal niet. Slechtere seizoensstart zag ik amper. Mensen wel eens ongetraind de AGR gedaan?
Niet de AGR, maar wel de RvV (wat m.i. zwaarder is) en dat ging best OK. Overigens was ik niet 100% ongetraind, maar qua fietsen wel nagenoeg ongetraind (twee ritten gereden ter voorbereiding (120 en 40 km)) en daarnaast wat hardgelopen (halve marathon begin maart). Daarnaast was er mogelijk nog wel wat over van de vorm van vorig jaar.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
havana schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:36:
Ik ben al 3x op Gran Canaria geweest om te fietsen en ga volgend jaar voor de vierde keer. Een heel topic vol prakische info en routes vind je hier. Onderschat het terrein overigens niet, fietsen daar is minstens net zo zwaar als in de Alpen of Pyreneeën.
Thanks!
Ik kom regelmatig in spanje , voornamelijk in noorden ( spaanse pyreneeen ) maar was nog nooit in GC geweest , maar had wel stevig landschap verwacht.
Thanks voor je info ga er eens kijken , en ook op free-motion ga ik ff kijken!

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:29
Grmbl. 179,-- voor een overnachting 12 -> 13 april bij Parkhotel Valkenburg, 'vanwege AGR', serveren ze hun 'uitgebreide ontbijtbuffet' vroeger: vanaf 7.00. Grmbl. Boeking geannuleerd en toch maar 's ochtends naar Limburg rijden :(

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10 08:45
Ja, ze vragen de hoofdprijs dat weekend :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
wackmaniac schreef op maandag 08 april 2013 @ 18:24:
Ja, ze vragen de hoofdprijs dat weekend :)
Heb ik op zich ook geen enkel probleem mee, maar laat ze dan wel dat ontbijtbuffet klaarzetten om 5.30 ofzo.Nu toch maar 's ochtends om 4.00 in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Als je dat op voorhand vraagt willen ze het soms ook al eens vroeger opzij leggen, niet?

Ik verblijf momenteel in Mallorca, aangenaam weertje om te trainen!

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Wij hebben eerste jaar in een hotel gezeten en dat beviel toch niet helemaal. Vorig jaar en dit jaar in een bungalowpark; gewoon lekker je eigen ding doen, eten wanneer we willen etc. Heeft toch wel mijn voorkeur, hoewel het hotel prima was met een fietsenkelder en lekker vroeg ontbijt (Hotel Piet Haan in Vaals, 's morgens even warm rijden naar de start).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:50
StevenK schreef op maandag 08 april 2013 @ 18:09:
Grmbl. 179,-- voor een overnachting 12 -> 13 april bij Parkhotel Valkenburg, 'vanwege AGR', serveren ze hun 'uitgebreide ontbijtbuffet' vroeger: vanaf 7.00. Grmbl. Boeking geannuleerd en toch maar 's ochtends naar Limburg rijden :(
Gisteren geboekt.. Golden Tulip parkstad (14km van Valkenburg), 49 euro inclusief ontbijt.

Beter dan om half 6 vertrekken uit Purmerend, 125 km fietsen en dan weer terug rijden.. :)

[ Voor 9% gewijzigd door M@cer op 08-04-2013 20:18 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-10 18:11

Pater

Terry Tate

Vanavond weer even het hoofd lekker leeg gefietst.

http://app.strava.com/activities/47896918

Veel dingen die door mijn hoofd spoken, dan is wielrennen toch een ideale uitlaatklep!

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Ik zie dat jullie allemaal Strava gebruiken. Wat zijn daar de voordelen van ten opzichte van bijvoorbeeld endomondo?

Ook wel leuk trouwens. Jij hebt 2:22 op de fiets gezeten , en 1400 calorien verbrand , en ik heb 2:08 op de fiets gezeten en 2200 calorien verbrand. Terwijl jij meer KM hebt afgelegd. Waar zou dat verschil hem inzitten?

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

strava vs endomondo komt hier gemiddeld eens per twee maanden discussie voorbij. Even teruglezen aub. Ontloopt elkaar niet veel. Je kan ook GPX-jes heen en weer gooien (doe ik). Endomondo vind ik beter in stats en progressie van je conditie en challenges. Strava heeft natuurlijk die toffe segmenten.

Even schaamteloos pluggen:

Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_10019_4.jpg
http://dx.com/p/steel-cord-and-wire-cutter-10019

Ik heb deze week twee fietsen alles (binnen/buiten, schakel/remkabel) geknipt en eindnippels afgeknepen ermee. Soepel! Hoefde niet eens echt goed bramen te verwijderen na het knippen. Aanrader dus als je on budget bent. Geen idee wat een PARK of andere tool voor meer geld nog gaat toevoegen.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Het leuke van Strava zit hem in de segmenten, die creëren een competitie-element. Kan ook een nadeel zijn en soms je beheerste training of rustige ritje (bloed kruipt waar het niet gaan kan) verstoren doordat je een onbedwingbare drang krijgt om volle bak een heuveltje of een sprintje te doen, omdat je weet dat daar een segment van is...

Als je Strava gebruikt, word dan ff lid van de Gathering of Tweakers Cycling Club, is wel leuk natuurlijk.

Die calorieën moet je absoluut niet te serieus nemen. Zonder hartslagmeter en goed ingevulde gegevens zoals gewicht en leeftijd is het soms echt tot 200-300% onnauwkeurig en zelfs mét die attributen durf ik het nog geen wetenschap te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Zover zit ik nog niet eens in die Apps ( segmenten en challenges ) :) . Gebruik het nu nog puur als tracking app omdat ik het leuk vind om te kijken welke route ik gereden heb , en de stats die erbij horen :)
Ben ook nog maar een beginnertje :) mocht ik Strava gaan gebruiken , ga ik zeker me aanmelden bij de groep

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:57

The Legend

*Plop*

Jazzper schreef op maandag 08 april 2013 @ 22:55:
strava vs endomondo komt hier gemiddeld eens per twee maanden discussie voorbij. Even teruglezen aub. Ontloopt elkaar niet veel. Je kan ook GPX-jes heen en weer gooien (doe ik). Endomondo vind ik beter in stats en progressie van je conditie en challenges. Strava heeft natuurlijk die toffe segmenten.

Even schaamteloos pluggen:

[afbeelding]
http://dx.com/p/steel-cord-and-wire-cutter-10019

Ik heb deze week twee fietsen alles (binnen/buiten, schakel/remkabel) geknipt en eindnippels afgeknepen ermee. Soepel! Hoefde niet eens echt goed bramen te verwijderen na het knippen. Aanrader dus als je on budget bent. Geen idee wat een PARK of andere tool voor meer geld nog gaat toevoegen.
Thx! Net voor 't eerst kabels vervangen en er direct achter gekomen dat een standaard bouwmarkt kniptang niet echt werkt :z

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

degroot schreef op maandag 08 april 2013 @ 22:46:
Ik zie dat jullie allemaal Strava gebruiken. Wat zijn daar de voordelen van ten opzichte van bijvoorbeeld endomondo?

Ook wel leuk trouwens. Jij hebt 2:22 op de fiets gezeten , en 1400 calorien verbrand , en ik heb 2:08 op de fiets gezeten en 2200 calorien verbrand. Terwijl jij meer KM hebt afgelegd. Waar zou dat verschil hem inzitten?
Ik kijk niet naar de kcal van Strava. Ik vind dit een erg nuttige site: http://www.cjsm.vlaandere...eding/theorie/energie.htm

Ik ben redelijk goed getraind, dus ik ga uit van 10 kcal per kg gewicht per uur wat ik verbrand. Dan kom ik op een verbruik van 760 kcal per uur. Dus in die 2:22 heb ik zo'n 1770 kcal verbruikt.

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

woekele schreef op zondag 07 april 2013 @ 16:12:
Wtf helm verkeerd om? Dat kán gewoon niet :D
Afbeeldingslocatie: http://24.media.tumblr.com/e94c504363f006f91d05ba5023b51e3a/tumblr_mknb31qEkv1rqrqs1o1_400.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

:D Mooie sokken ook. :D

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Lijkt mij een triathlonatleet; die sokken gebruiken hardlopers, heten uit mijn hoofd compressiekousen ofzo. Schijnt goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Nooit wetenschappelijk aangetoond. Maar goed, wielrenners doen wel meer dingen die puur rationeel gezien geen voordelen opleveren, zoals met tubes rijden.

Afijn, hier in Groningen gelukkig nog droog dus vanmorgen vroeg op pad voor een ritje. 's Ochtends is het nog behoorlijk koud (2 graden) dus ik vertrek (hopelijk voor het laatst) met m'n legerwanten, die gelukkig halverwege verwisseld kunnen worden voor hardloophandschoentjes.

Door de O-wind was geen ontkomen aan: Oost-Groningen. De route was als volgt: Groningen - Ruischerbrug - Eemskanaal (saaaaaaai :/ ) - Schildwolde - Hellum - Siddeburen - Nieuw Scheemda - Nieuwwolda - Wagenborgen - Tjuchem - Overschild - Luddeweer - Harkstede - Ruischerbrug - Groningen. Goed voor 82 km.

[ Voor 9% gewijzigd door havana op 09-04-2013 16:21 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Je moet toch eens strava proberen, of connect linken, scheelt een hoop typwerk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
Ik vind dit veel leuker. Zo leer ik nog eens wat noordelijke topografie.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
My point exactly. Van al die technologie word je alleen maar dommer. Geen mens weet meer hoe de A12 loopt dankzij de TomTom.

[ Voor 75% gewijzigd door havana op 09-04-2013 15:23 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Met je edge 800 op het stuur.
Havana op fiets.nl/forum
Koop gewoon een Garmin, dan ben je niet meer afhankelijk van allerlei slecht geplaatste pijltjes, slechte bevoorrading, onvindbare startplaatsen, vreemde routes, asociale groepen fietsers, etc, etc.

[ Voor 81% gewijzigd door MrAngry op 09-04-2013 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:57

The Legend

*Plop*

Weten hoe de A12 loopt is nogal wat anders dan weten hoe jouw rondje tussen Hellum en Harksteke loopt :P

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
havana schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:22:
My point exactly. Van al die technologie word je alleen maar dommer. Geen mens weet meer hoe de A12 loopt dankzij de TomTom.
En straks weet geen mens meer waar Hellum ligt, want een rij met plaatsnamen zal voor kennisgeving worden aangenomen, een kaartje (achter een linkje) daarentegen kan mensen wat dat betreft nog wat leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-10 15:29
Niet weer de "havana-post-al-z'n-plaatsnamen-discussie"... als je er last van hebt stop je gewoon met lezen op de plaats waar veel streepjes ("-") beginnen, meestal aan het einde van z'n post. Niet alles skippen, hij heeft best vaak een goede toevoeging ;)

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Goede week achter de rug: vorige week zondag ruim boven 200km richting Lelystad. Aldaar met enorme tegenwind via dijk Lelystad-Enkhuizen overgestoken (15km/h gmd). Uiteindelijk bij Amsterdam de trein terug gepakt – het was wel genoeg geweest. Door de week drie korte ritten van ieder 22km op en neer naar mijn ouders. Afgelopen zaterdag Vdaal -Vdaal (135km). Zondag na Paris Roubaix 80km richting de heuvelrug. Gisterenavond (het kan weer:)) 65km van Utrecht - Wijk bij Duurstede en terug.

Vandaag nog even 25km los trainen en dan een paar dagen rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Het is tussen 1998 en 2006 mijn wielrengebied geweest dus in ieder geval bij mij bezorgt het een glimlach van weemoed elke keer als ik namen lees. Keep em posted, havana!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Will do :)

Ik gebruik m'n Edge overigens maar zeer zelden als navi-apparaat in mijn eigen omgeving (sterker nog GPS zet ik vaak uit om de batterij te sparen). In onbekend gebied echter wel een uitkomst.

En ik snap dat de ouderwetse manier van rondjes posten op de nodige weerstand stuit op een technologieforum :P >:)

Ik wil het best digitaal doen hoor, maar ik heb gewoon geen zin om de Edge na iedere training aan de computer te hangen.

[ Voor 53% gewijzigd door havana op 09-04-2013 16:21 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
havana schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:19:
Will do :)

Ik gebruik m'n Edge overigens maar zeer zelden als navi-apparaat in mijn eigen omgeving (sterker nog GPS zet ik vaak uit om de batterij te sparen). In onbekend gebied echter wel een uitkomst.
Precies hoe ik mijn Edge gebruik. Op wegen die ik bijna met mijn ogen dicht kan fietsen heb ik geen apparaat nodig wat mij verteld waar ik heen moet. Hoe een rondje er precies uit gaat zien hangt vaak ook sterk van het moment af, het van te voren plannen van zo'n rit op de Edge kan dus niet en is daarmee zonde van de tijd. De bepaalde weerstand tegen diegenen die dag in dag uit met de TomTom hun weg van kantoor naar huis vinden herken ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Verbaas ik me ook altijd over als ik op de snelweg rijd. Je moet maar eens tellen, 9 van de 10 auto's heeft een TomTom aan de voorruit hangen terwijl ik me niet kan voorstellen dat al die 9 mensen allemaal niet weten waar ze naartoe moeten....

Ik gebruik mijn TomTom vaak alleen voor het laatste stukje. Zo reed ik bijvoorbeeld twee weken geleden nog van Groningen naar Haarlem, zodra ik bij Amsterdam was zette ik 'm een keertje aan.

[ Voor 29% gewijzigd door havana op 09-04-2013 16:29 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
@havana: als ik zie wat voor capriolen die mensen verder uithalen, krijg ik het idee dat die tomtom ook een ritmisch spreekt: 'adem in.... adem uit'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
LOL :D

Weet iemand trouwens of de bevestiging van BBB-computers hetzelfde is als Garmin? Ik weet sowieso dat de sensoren compatible zijn. Ik denk erover om een BBB-computertje aan te schaffen, de Edge is namelijk best een lomp apparaat en 9 van de 10 ritjes heb ik de navi toch niet nodig. Vele opladen is ook irritant soms.

[ Voor 5% gewijzigd door havana op 09-04-2013 16:37 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik gebruik in de auto altijd Google Maps voor iphone. Ik weet 90% van de tijd de weg, maar het ding is zo briljant in het uitrekenen van snelste routes en alternatieven hier in het altijd drukke westen. Continue optimaliseren dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Linkjes naar GPS-route's zijn saai. Lijstjes met plaatsen, houk van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:55

vliegnerd

Nintendo fan.

Bij de LIDL hebben ze kettingspray (voor motorfietsen) voor 2euro50 per spuitbus. Ik heb er eentje gekocht om mijn spuitbus kettingspray van de hema te vervangen als die op is. Die spuit ik overigens op de huis tuin en keuken fietsen.

De vraag: Is het ook iets voor de racefiets? (aangenomen dat het iets PTFE achtigs is). Als vervanging voor telfon-olieachtig-smeermiddel?

Heeft het zin om 4 bussen te kopen @2euro50?
(de siliconspray voor in sloten heb ik nog van de vorige keer dat deze actie er was... :+ )

[ Voor 16% gewijzigd door vliegnerd op 09-04-2013 19:46 ]

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Nee, heeft geen zin.

(spuitbussen spuiten 90% van de meuk naast de ketting, veel troep, siliconen smeren niet) Koop een potje finishline en druppel die op je ketting (of elk ander olieachtig goedje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-10 20:32
Ik meld me hier ook maar weer eens een keer :) afgelopen zaterdag voor het eerst weer gefietst buiten, zat er afgelopen weken door de wintertijd en slecht weer voor mij nog niet in :) Heb in totaal 54 kilometer gedaan met 28,8 gemiddeld. De eerste 35 kilometer gingen perfect, zo rond de 32-33km/h maar daarna de laatste 15 kilometer vol de wind er op gehad richting huis. Toen begon ik wel te merken dat ik een tijd niet heb gefietst :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Teflon = PTFE
In zo'n druppelflesje van Finish Line zit ook een ptfe-oplossing, volgens mij is dat vooral geschikt voor droog weer en mijn ervaring is dat je ketting daar uiteindelijk vrij smerig van wordt. Ik heb nog steeds niet het ideale smeermiddel gevonden dat een beetje duurzaam blijft zitten, ook in regenachtig weer en dat niet als een magneet smerigheid aantrekt.

Ik heb een flesje Squirt gekregen, ga dat binnenkort eens proberen als ik een nieuwe ketting monteer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Eerste je ketting ontvetten !! Voordat je squirt aanbrengt. Badje met lampenolie werkt goed. Nooit wasbenzine of terpentine gebruiken.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
PTFE spray is me vorig jaar niet heel slecht bevallen, dus dat gebruik ik nu nog steeds. Maar ik maak de ketting na iedere rit wel schoon en dat is best veel werk. Squirt dry lube ziet er interessant uit: http://www.fietsonderhoud...irt-dry-lube-smeermiddel/

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ok in dat geval laat ik voorlopig de fabriekssmering in mijn nieuwe ketting zitten. Dat schijnt van een betere kwaliteit te zijn dan alles wat je zelf kan aanbrengen en bovendien tot in de diepste krochten van je ketting doorgedrongen te zijn. Ik veeg altijd wel de buitenkant even schoon met lampolie, want daar heb ik geen vettigheid nodig.

Zodra ik meen te moeten bijsmeren zal ik hem grondig laten weken in lampolie, afspuiten met water, goed laten drogen en met Squirt aan de gang gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
havana schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:32:
LOL :D

Weet iemand trouwens of de bevestiging van BBB-computers hetzelfde is als Garmin? Ik weet sowieso dat de sensoren compatible zijn. Ik denk erover om een BBB-computertje aan te schaffen, de Edge is namelijk best een lomp apparaat en 9 van de 10 ritjes heb ik de navi toch niet nodig. Vele opladen is ook irritant soms.
Ik twijfel of dat eenvoudig en soepel gaat werken. Verschillende sensoren zijn vanwege ANT+ natuurlijk uitwisselbaar, maar ik het wel het idee dat zodra een bepaalde sensor eenmaal gepaard is met een bepaald apparaat, dat deze dan niet ook zonder meer werkt op een ander apparaat. Daarvoor moeten de sensor en het andere apparaat elkaar eerst 'leren kennen', met als gevolg dat de sensor niet meer zonder meer werkt met het oorspronkelijke apparaat. Kortom, volgens mij moet iedere keer de sensoren opnieuw instellen nadat je van apparaat (Garmin of BBB) gewisseld bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Mex

argro schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:38:
[...]
Ik twijfel of dat eenvoudig en soepel gaat werken. Verschillende sensoren zijn vanwege ANT+ natuurlijk uitwisselbaar, maar ik het wel het idee dat zodra een bepaalde sensor eenmaal gepaard is met een bepaald apparaat, dat deze dan niet ook zonder meer werkt op een ander apparaat. Daarvoor moeten de sensor en het andere apparaat elkaar eerst 'leren kennen', met als gevolg dat de sensor niet meer zonder meer werkt met het oorspronkelijke apparaat. Kortom, volgens mij moet iedere keer de sensoren opnieuw instellen nadat je van apparaat (Garmin of BBB) gewisseld bent.
Nee, dat hoeft niet, de sensor heeft een uniek ID wat altijd gelijk blijft, ook na pairen met een ander apparaat of wisselen van de batterij. Je kan ook meerdere apparaten tegelijk pairen met 1 hartslagband.

[ Voor 3% gewijzigd door Mex op 10-04-2013 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:55

vliegnerd

Nintendo fan.

EDIT: tegelijk. @argro: Valt volgens mij best mee.

DC Rainmaker gebruikt 5 fietscomputers die hij paired met 1 cadence/snelheid sensor. Hij liep ook de Paris Marathon terwijl hij de HRM van zijn vrouw ook gepaired had aan een eigen sporthorloge.

[ Voor 25% gewijzigd door vliegnerd op 10-04-2013 10:01 ]

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
OK, helder, is weer simpeler dan dat ik had gedacht. Nu alleen nog een antwoord op de vraag van havana naar de comptabiliteit van de stuurhouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:15
Als alles volgens plan verloopt (en me hardloop blessure over is :-( ) zal ik juni voor het eerst meedoen aan een 1/4e triathlon. Graag zou ik hiervoor een opzetstuur (profile t1+ 31.8mm ) willen monteren op de racefiets. Ik heb een Easton EA30 wingstuur. Weet iemand of dit gaat passen? Of zouden de stokjes erg vreemd komen te zitten als je dat vlakke wing-stuk in de midden hebt.

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Het hangt een beetje af van hoe je wing er precies uit ziet, maar als de doorsnede ergens groter is dan 31.8 mm gaat het dus niet passen. Wat je m.i. ook moet overwegen is of een opzetstuur bovenop je huidige stuur uberhaupt zin heeft. Je komt dan nog wel een stuk hoger uit namelijk. Wellicht dat het net zo effectief is om de hele tijdrit in de beugels te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:15
MrAngry schreef op woensdag 10 april 2013 @ 11:36:
Het hangt een beetje af van hoe je wing er precies uit ziet, maar als de doorsnede ergens groter is dan 31.8 mm gaat het dus niet passen. Wat je m.i. ook moet overwegen is of een opzetstuur bovenop je huidige stuur uberhaupt zin heeft. Je komt dan nog wel een stuk hoger uit namelijk. Wellicht dat het net zo effectief is om de hele tijdrit in de beugels te rijden.
Het is deze wing:
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSHEoySE8T91t2Ndbl8uOb2_jKkIzdqbNYicLAUQnl6tKvK5k3KrA

In de beugels is inderdaad een optie. Ik heb dit met een tijdrit ook al eens geprobeerd op een afstand van 20 kilometer, maar liggend op een stuurtje lijkt me een stuk comfortabeler. Er zitten ook nog twee halve spacers onder het stuur, waardoor ik misschien nog iets lager kom te zitten.

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Lijkt er op dat dat prima gaat passen omdat het ronde 31.8mm stuk ver genoeg doorloopt om de aero bars op te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Lang in lage aero-bars is slechts aangenaam als je lichaam voldoende aan die houding gewend is. Aero bars op een normaal stuur kan prima, doorgaans gewoon je stuur zelf nog iets lager zetten (aangenomen dat je eronder nog enkele spacers over hebt. Zadel naar voren (evt. een zadelpen met setback vervangen door een zero-setback of zelfs set-forward pen) en beetje omhoog (kan qua beenlengte ivm andere hoek) en je komt een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10 22:11
Ik had eergisteren een lekke band. Ik leg een nieuw bandje op, rijd nog geen 5 kilometer verder en dan gebeurt er dit.

Afbeeldingslocatie: http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcScjMnkFoAn2M_7kMTqNa4oTtduliPN2LUfbfqywMHDbgzWM1n9RQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Ik wist niet dat er zoveel ijs lag, maar idd een goed self-made alternatief voor die relatief dure marathon winter banden die je kunt kopen voor dergelijke omstandigheden.

[ontopic]Ik heb zelf, hoewel je er nooit echt ver mee komt, naast een extra Biba altijd een set 'race-plakkers' bij me. Daarmee red je het ongeveer 15KM voor je band weer leegloopt, maar ben er helaas inmiddels al 1 keer door gered na ook 2 andere biba's lekgereden te hebben (jaja, eigen fout, had het minuscule stukje glas dat net naast de 'wear-indicator' in de band bleek te zitten niet eerder waargenomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Ik heb de wielen uit de fiets gehaald en de bus terug naar huis genomen, ik was gelukkig niet heel ver van huis. Ik neem altijd maar één biba mee en geen plakgerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

Grmbl Tube lek. Dat wordt een tijdje op normale wielen rijden totdat ik tijd heb er een nieuwe om te leggen. Is het makkelijk om een tube te repareren?

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Nee, echt niet. Ik heb het één keer gedaan, maar het is een prutswerkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ugh wat was het koud vandaag aan het eind van de middag, hopelijk vrijdag beter dan ga ik 185km fietsen van Amsterdam naar ergens in Drenthe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Met `there's no such thing as bad wheater` in het achterhoofd vanavond meegedaan met de trainingsrit op de wielerbaan Groningen. Ging ondanks het weer wel lekker, en wel lekker hard (42 gem.) Helaas 50m voor de finish nog een valpartij, ik hoop dat de 2 er goed vanaf komen, al zag dat er (voor de 1) niet zo uit.
En fiets je een uur lang in de regen, niet aan de hand, rij je nota bene in de uitrij ronde lek :S

Omdat plaatsnamen noemen hier geen zin heeft een strava linkje: http://app.strava.com/activities/48324201 :)

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Mooi, hoe werkt daar? En uur rijden en dan afsprinten of een vast bepaald aantal rondjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Als je echt een keer tijd over hebt: je shifter uit elkaar halen. Mein Leben. Ik denk dat dit toch wel het meest hardcore is op die keer na dat ik een Canon EOS 300D gerepareerd had en 60 electronica onderdelen voor me had.

Ik heb de shifter als stuk in mijn bezit gekregen, maar tip voor de meelezers: Het afschakelen (?, nou ja in mijn geval de kleine hendel, vaak het kleine knopje, of wat dan ook) altijd voorzichtig mee omgaan. Dit is de zwakke plek in alle shifters. Als je een keer raar iets voelt, niet forceren, want dan druk je dingen kapot. De grote hendel is minder gevoelig.

Anyway, zelfs de exploded view van Shimano laat niet zien wat er tussen de delen 10 en 12 gebeurt (niet 11, want dat is een stofkapje). Maar die hele hendel zit nog heel systeem van pallen en veren in:
http://bicycledesign.net/...0/12/ST-7700-exploded.jpg
Ik ben daar nog paar stappen verder ingegaan en dan heb je nog weer 10 delen extra.

mooi werkje!

[ Voor 4% gewijzigd door Jazzper op 11-04-2013 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik heb shifters altijd als een black box of magic beschouwt. Hulde dat je daar een eind aanmaakt. Dr. Shifter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

nou ze zijn echt heel vernuftig ontworpen. En feitelijk is er niet zo veel blackbox aan. Met de grote hendel (opschakelen) draai je een blokje met pallen rond waardoor een ton die door een veer geremd wordt opgewonden wordt. Diezelfde ton is ook dat zwarte of witte plastic dat je kan zien en waar je de kabel doorheen haalt. Dus die ton windt de kabel op. De kleine hendel of soms knopje duwt de pallen van de kant waardoor de ton weer kan terugdraaien (geholpen door de veerspanning in je derailleur die aan de kabel trekt en dus aan de ton). Simpel concept. De moeilijkheidsgraad zit hem in de vormen. Beperkingen zodat je wel drie kransen tegelijk kan opschakelen maar steeds maar een terug etc. En dan al die veertjes en palletjes.

Het zit allemaal bizar slim in elkaar. Alles heeft een functie. Maar dan Campagnolo. Als ik op m-gineering kijk doen die nagenoeg hetzelfde met een fractie van de onderdelen haha. Geen hands on ervaring mee helaas.

Moet tzt ook nog de RSX 2x7 oude shifters die nu op mijn woon-werk bike zitten aanpakken. Die grijpen ook vaak niet aan bij het schakelen. Klassiek probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Afbeeldingslocatie: http://cdn.memegenerator.net/instances/400x/36935863.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

LOL! I'll take that as a compliment ;)

edit: maar for real, zie bv de mechanische turk:
1. lijkt een blackbox: (dafuq het ding kan schaken
2. valt wel mee: zit een mannetje in die op de kop schaakt
3. bizar slim: hoe kom je er op en knap mechanisch gedaan met die stangen enzo.

[ Voor 76% gewijzigd door Jazzper op 12-04-2013 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Ik heb ooit een campashifter uit elkaar gehaald en vond dat allemaal veel beter meevallen dan verwacht. Ik had wel een pincetje nodig om alles weer goed in elkaar te zetten. Ik had toen de tweede shifter er wel bijgehaald om te zien hoe een werkende shifter in elkaar zat. Dat is vaak veel duidelijker dan zo een exploded view.

[ Voor 30% gewijzigd door Teun_2 op 12-04-2013 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ja dat zeg ik; ergopowers zijn oneindig veel simpeler.

Ergopower: http://www.m-gineering.nl/ergo.htm (dus niet bovenste (incomplete) plaatje maar iets scrollen)
STI: die exploded view link hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Vanmorgen vroeg op pad gegaan om de buien voor te blijven. 8:00 zat ik al op de fiets!

Lekker rondje Drenthe gemaakt, eindelijk weer eens ZW-wind! Gelukkig stond er trouwens maar heel weinig wind. Keerpunt was Veenhuizen, pal langs de bak. Terug via Norg.

81 km :)

Nu snel douchen en naar 't werk :*)

[ Voor 6% gewijzigd door havana op 12-04-2013 11:02 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ik heb wel eens gehoord dat Shimano te laat was met een aantal ontwikkelingen in die STi's waardoor Campa en/of Sram de beste oplossingen al gepatendeerd hadden. Vandaar dat de waslijnloze STi's ook minder soepel schijnen te werken dan de Ergopowers of de Sram dualtap-dingen, ze moeten langs een suboptimale route.

Ikzelf heb binnen 3-4 maanden iig al een 6700 STi onder garantie mogen laten vervangen omdat er een 'dingetje' afbrak tussen de op- en de neer-hendel, terwijl ik altijd met beleid schakel. Schijnt wel een zwakke serie geweest te zijn op dat gebied overigens, hopelijk hebben ze het gefixt in degene die ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
STI's zonder waslijnen werken wat mij betreft in ieder geval prima. Al twee keer op m'n huurfiets op Gran Canaria gehad; beide kerel vond ik 't prima schakelen. Was een 105 groep.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Je wil gewoon even je afgetekende kuiten showen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:45
TheLemon schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 20:07:
Je wil gewoon even je afgetekende kuiten showen ;-)
Haha dat was ook het eerste dat er door mij heenging inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.. eigenlijk niet, maar nu je het zegt..... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Ik heb enkele dagen geleden een ritje gemaakt van ong 130km. De gps (edge 500) geeft 1777hm aan, gpsies zegt 1933, en connect.garmin met hoogtecorrecties ingeschakeld zit op 3144hm. Grote verschillen, maar wat is nu de juiste? Ergens een gemiddelde van 2200 ofzo?

Ook maar wat foto's showen :) Mallorca:
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2mnj38p.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/307p0so.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/1hzejl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/rh1vk2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zelf gemeten is vrijwel altijd het meest nauwkeurig, mits het weer constant was.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Hoor wel heel veel mensen klagen over de nauwkeurigheid van Strava de laatste tijd. HM's die nergens op slaan. Meer met die ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Toch maar weer een magneetje aan je spaken knopen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.joeri. schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 12:45:
Ik heb enkele dagen geleden een ritje gemaakt van ong 130km. De gps (edge 500) geeft 1777hm aan, gpsies zegt 1933, en connect.garmin met hoogtecorrecties ingeschakeld zit op 3144hm. Grote verschillen, maar wat is nu de juiste? Ergens een gemiddelde van 2200 ofzo?

Ook maar wat foto's showen :) Mallorca:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Heb je ook "last" van veel wind daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Jep, wind is hier steeds overvloedig aanwezig :) Net als in Mojacar.
Eens je de bergen intrekt (NW vh eiland) dan valt het wel goed mee.

Daar wat fietsjes gehuurd, via Fred Rompelberg. Goeie organisatie, soms een beetje hectisch.

Strava had ik nog niet gecheckt. Die zit het dichtst bij de gps opgemeten waarde (1778hm, Edge 500 had 1777hm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:52
Vandaag bij de fietsenspecialist langsgeweest om mezelf eens te laten informeren. Beste man had goed de tijd genomen en heb zeker 20 minuten met hem staan babbelen en advies opgenomen. Voor mijn doeleinden waren het merendeel van de fietsen geschikt. Maar hij adviseerde mij een aantal fietsen met een redelijke prijs, waarbij hij de opmerking plaatste geen duurdere fiets te nemen en in plaats daarvan volgend jaar (als het fietsen me bevalt) duurdere wielen te kopen. Uiteindelijk 5 fietsen bekeken waarvan 1 de everest carbon ultegra was welke ik al had gepost.

Aangezien ik de fiets (gedeeltelijk) voor mijn 30ste verjaardag krijg heb ik nog 3 maanden de tijd om zelf wat extra te sparen.... (en te wachten :()

Hieronder de fietsen welke de man mij adviseerde (2 goedkopere en 2 wat duurdere):

1. Basso Laguna Carbon 105 (dit vond ik de mooiste fiets in ieder geval ;))
http://www.bassobikes.com/nl/laguna-geel-zwart.php
Afbeeldingslocatie: http://www.radsportmorasch.de/images/articles/e06758f608c8d9c8c76531466747d7fa_5.jpg

2. Cannondale supersix 5 105 (nagenoeg zelfde prijs als nr1, volgens de man ook kwalitatief zelfde afmontage.
http://www.cannondale.com...05-compact-crankset-28050
Afbeeldingslocatie: http://www.eaststcycles.com/smsimg/110/5177-21126-full-5_105-110.jpg

De wat goedkopere fietsen:

3. Basso Reef Veloce (volgens de man was de Campagnolo Veloce groep minstens zo goed als de 105
http://www.bassobikes.com/nl/reef-zwart.php
Afbeeldingslocatie: http://www.rijobike.be/Images/Fietsen%202013/Basso%202013/Reef%20black%20red.JPG

4. Cannondale Caad10
http://www.cannondale.com...d10-5-105-double-crankset
Afbeeldingslocatie: http://media.cannondale.com/media/catalog/product/cache/3/small_image/725x/17f82f742ffe127f42dca9de82fb58b1/c/_/c_13_3RAX5C_raw_29.png

Moeilijk Moeilijk Moeilijk. Iets zegt mij in ieder geval een Carbon versie (fiets 1 en 2) te nemen. Heb dan zelf het idee dat ik dan met eventueel andere wielen volgend jaar een superfiets heb. Aan de andere kant zijn de alu versies prima, maar ben toch bang dat ik later spijt krijg.... Iemand ervaring met deze fietsen?

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik heb ervaring met de Supersix, want die heb ik zelf. Ook heb ik ervaring met de CAAD10, want die heb ik 2x een week gehuurd op Gran Canaria.

Beide behoren tot het beste wat op dit moment te koop is in hun eigen klasse. De onderdelen zijn verder prima en komen van FSA af. De BB30 lagers kun je wel binnen 5 à 8k gaan vervangen waarschijnlijk.

De Caad10 vond ik verassend genoeg bijna net zo goed rijden als mijn Supersix, wat ik persoonlijk ook het fijnste carbon frame vind waarop ooit gereden heb. Ik ken zelfs iemand die z'n Supersix verkocht heeft omdat hij zijn Caad10 beter vond rijden :X

Persoonlijk vind ik dat niet, maar veel scheelt het echt niet. Qua carbon heb ik verder ervaring met een Scott CR1, Scott Addict, Trek Madone, Cervelo Soloist, Cervelo R3, Parlee Z4 en nog een reeks andere frames - de Supersix vind ik beter rijden dan alle bovengenoemde. Ik vind 'm veel comfortabeler (d.w.z. minder hard) dan veel andere carbon frames maar toch is hij erg stijf.

Belangrijker is de geometrie. Net zoals bij spijkerbroeken moet je goed op de maatvoering letten. Zoals een Levis 32 niet hetzelfde is als een Diesel maat 32 is een Cannondale zeker niet hetzelfde als een Basso. Cannondale heeft een typisch Amerikaanse geometrie; lange bovenbuizen.

Verder lijkt alles wat de FM jou verteld heeft over groepen enzo wel te kloppen. Wielen zijn altijd later nog te upgraden. Fulcrum 3 is een leuke upgrade, of handgespaakt. De Supersix wordt af fabriek tegenwoordig met RS-10 van Shimano geleverd dacht ik (vroeger Mavic Aksium). Dat zijn geen hoogvliegers maar werken prima. Spaakbreuken zoals bij de vroegere series (ook van de WH-500/550) komen nauwelijks meer voor. Wel vond ik ze de laatste keer op Gran Canaria wat schokkerig remmen, vreemd genoeg had ik daar het jaar daarvoor geen last van.

[ Voor 46% gewijzigd door havana op 13-04-2013 18:33 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Weet iemand mij een leuke route te geven van Utrecht naar Rotterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

Je kan via de Waal gaan, vind ik zelf de leukste route. Ik fiets hem zo ook, alleen dan de andere kant op.

http://goo.gl/maps/nFVGl

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
woekele schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 13:47:
Toch maar weer een magneetje aan je spaken knopen? :)
Zo'n magneetje gaat je niet aan het juiste aantal hoogtemeters helpen ben ik bang, of het moet een zeer geavanceerde magneet zijn die de afstand tot de kern van de aarde kan bepalen.
.joeri. schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 12:45:
Als ik mij niet vergis meet de Edge hoogte met luchtdruk. Dat werkt goed, totdat je tijdens een dag flinke veranderingen in het weer krijgt. Het meest nauwkeurig is volgens mij voor of achteraf de hoogte bepalen op een kaart, mey bikeroutetoaster bijvoorbeeld. Is het getal dat Garmin geeft niet op en af trouwens? Omdat het grofweg het dubbele is van de rest.
UltraSub schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 13:45:
Hoor wel heel veel mensen klagen over de nauwkeurigheid van Strava de laatste tijd. HM's die nergens op slaan. Meer met die ervaring?
Mijn ervaring is dat Strava op een later moment een soort nacalculatie uitvoerd waardoor absurde getallen veranderen in meer realistische getallen. Het gaat daarbij met name om de hoogtemeters.

[ Voor 67% gewijzigd door argro op 14-04-2013 11:14 ]

Pagina: 1 ... 62 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.