Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 103 Laatste
Acties:
  • 426.228 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:06
Same here!

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Zo, die afstand is niet misselijk. Vooral omdat het redelijk vroeg in het wielertoeristenseizoen komt.
Vraagje voor de baanfietsers hier: ik zoek, na een introductie clinic gedaan te hebben, een baan (liefst in de buurt van Utrecht) waar je af en toe gewoon lekker een uurtje kan fietsen, zonder met een club te trainen oid. Wie weet of en waar dat kan? Ze moeten wel fietsen verhuren, want ik heb geen baanfiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheLemon schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 23:15:
Vraagje voor de baanfietsers hier: ik zoek, na een introductie clinic gedaan te hebben, een baan (liefst in de buurt van Utrecht) waar je af en toe gewoon lekker een uurtje kan fietsen, zonder met een club te trainen oid. Wie weet of en waar dat kan? Ze moeten wel fietsen verhuren, want ik heb geen baanfiets.
Bij mijn weten zijn er 3 overdekte banen in Nederland: Amsterdam Sloten, Apeldoorn en Alkmaar. Sloten ligt het dichtst bij Utrecht, maar is weken dicht vanwege de brand vorige week. Alternatieven: Apeldoorn en Alkmaar. Beide niet bepaald dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:21
In de wandelgangen hoor ik dat Sloten waarschijnlijk wel wat langer dicht is dan een paar weken.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-10 15:24

the_RJ

Banana Hammock!

Afgelopen maandag een bikefit uit laten voeren om eens te kijken of ik de stabiliteit van mijn knieën kon verhogen, bleek dat ik een totaal scheef lichaam had (overigens niet abnormaal, meeste mensen hebben dat wel), wervelkolom die bijvoorbeeld scheeft loopt. Gevolg: zit ook scheef op de fiets en daardoor (bleek uit meting op wattage trainer) gebruikte ik mijn rechterbeen maar voor tussen de 80 en 90%. Is nu gecorrigeerd door de schoenplaatje links naar voren te laten staan, terwijl het rechterplaatje juist een centimeter naar achteren staat. Daardoor zit ik nu wel recht op het zadel en blijven de knieën (wel icm zool correctie schoenen) veel meer in een rechte lijn bewegen. Moest aan het einde maar even proberen hoe het voelde met meer weerstand, minuutje redelijk zwaar trappen (600W), voelde echt zo makkelijk (ok, niet alsof ik het heel lang vol ging houden natuurlijk :p, maar gevoel in de benen was gewoon beter, kan het niet echt anders beschrijven) en trapte ook zonder ander gevoel ineens 110 rpm i.p.v. 105. De belasting was nu ook mooi 50/50 tussen links en rechts.

Gisteren weer mooi drie uur dernytraining in Apeldoorn en merk ook echt verschil van andere afstelling schoenen. Fietst dus makkelijker, maar vandaag ook geen reactie in mijn knieën die ik vorige week toch echt had na de training. Merkte toen ook tijdens de training dat de knieën alle kanten op gingen en nu juist niet meer.
StevenK schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 19:48:
[...]

Ik ga waarschijnlijk maandag en woensdag, zoals de planning er nu uitziet.
Omdat mijn plannen voor vanavond plots geannuleerd zijn, heb ik in alle haast nog even de fietsspullen gepakt en ga ik vanavond toch trainen. Ik heb nu mijn oude clubkleding bij me, die van de Universiteit Twente, overwegend rood met Rabobank en Ten Cate als sponsoren erop.

Misschien zie/spreek ik je vanavond wel even dan :)

[ Voor 58% gewijzigd door the_RJ op 23-01-2013 11:10 ]

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Waar heb je dat gedaan? En wat koste het? Lijkt mij ook interessant om te doen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Ik heb het bij Jan Glorie gedaan in Hengelo:

http://www.glorie-cbb.com/bikefitting/doel/

Als je klachten hebt met fietsen kan ik het zeer zeker aanraden en opzich had ik niet eens echt klachten, maar wilde ik vooral blessures voorkomen (ik heb veel blessures gehad aan mijn knieën en ben ook daarom gaan fietsen, maar zelfs daar nog wel wat problemen gehad en nu met veel hogere intensiteit dit seizoen wilde ik er toch eens naar laten kijken). Dat ik mijn rechterbeen niet volledig benutte was nieuws voor mij en had ik totaal niet verwacht.

De kosten waren voor mij vrij hoog, maar dat kwam omdat ik een ander zadel afnam (dat wilde ik ook, hij meet ook op hoe breed het zadel zou moeten zijn et cetera) en helaas andere schoenen nodig had. We hadden ver kunnen komen qua correctie voor mijn knieën met zo ongeveer elk ander merk, maar mijn oude schoenen hadden een ingebouwde correctie juist de andere kant op... Daar kwamen dan nog inlegzooltjes en een hoekcorrectie voor de voorvoeten bij voor die schoenen. De totale kosten waren zo voor mij met de meting, al het materiaal en afstelling nieuwe fiets net onder de 500 euro. Qua tijd ben ik er ook ruim 5 uur binnen geweest. Ik moet hierbij aantekenen dat hij een sponsor is van mijn ploeg, dus ik had een aanzienlijke korting op de meting zelf, standaard is de meting + afstelling fiets geloof ik al 270 euro.

Ik was zelf vrij terughoudend van tevoren en vond het allemaal verkooppraat, zonder de korting had ik het misschien niet eens gedaan. Het is ook wat vroeg om te zeggen hoe goed het werkt, maar aangaande het verschil wat ik nu voel tussen vorige week na 3 uur baan met een huurfiets en wat ik vandaag voel is het echt een wereld van verschil, plus dat al bewezen is dat ik gewoon een verhoogd rendement uit mijn lichaam haal.

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-10 16:44

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

the_RJ schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:37:
Ik heb het bij Jan Glorie gedaan in Hengelo:

http://www.glorie-cbb.com/bikefitting/doel/

Als je klachten hebt met fietsen kan ik het zeer zeker aanraden en opzich had ik niet eens echt klachten, maar wilde ik vooral blessures voorkomen (ik heb veel blessures gehad aan mijn knieën en ben ook daarom gaan fietsen, maar zelfs daar nog wel wat problemen gehad en nu met veel hogere intensiteit dit seizoen wilde ik er toch eens naar laten kijken). Dat ik mijn rechterbeen niet volledig benutte was nieuws voor mij en had ik totaal niet verwacht.

De kosten waren voor mij vrij hoog, maar dat kwam omdat ik een ander zadel afnam (dat wilde ik ook, hij meet ook op hoe breed het zadel zou moeten zijn et cetera) en helaas andere schoenen nodig had. We hadden ver kunnen komen qua correctie voor mijn knieën met zo ongeveer elk ander merk, maar mijn oude schoenen hadden een ingebouwde correctie juist de andere kant op... Daar kwamen dan nog inlegzooltjes en een hoekcorrectie voor de voorvoeten bij voor die schoenen. De totale kosten waren zo voor mij met de meting, al het materiaal en afstelling nieuwe fiets net onder de 500 euro. Qua tijd ben ik er ook ruim 5 uur binnen geweest. Ik moet hierbij aantekenen dat hij een sponsor is van mijn ploeg, dus ik had een aanzienlijke korting op de meting zelf, standaard is de meting + afstelling fiets geloof ik al 270 euro.

Ik was zelf vrij terughoudend van tevoren en vond het allemaal verkooppraat, zonder de korting had ik het misschien niet eens gedaan. Het is ook wat vroeg om te zeggen hoe goed het werkt, maar aangaande het verschil wat ik nu voel tussen vorige week na 3 uur baan met een huurfiets en wat ik vandaag voel is het echt een wereld van verschil, plus dat al bewezen is dat ik gewoon een verhoogd rendement uit mijn lichaam haal.
Duur! Weet verder niet hoe de meting gaat daar, maar ik vind het behoorlijk prijzig.

* Tjebakka heeft vorig jaar een Specialized Bike Fitting gedaan, €160 + 40 aan zooltjes en wigjes geloof ik. Zonder korting.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Die Specialized bikefit is niet hetzelfde, ik weet niet precies de verschillen. Specialized mist (volgens mij) iig de certificering (was dat niet dat Specialized als het ware fietsenmakers vertelt hoe en wat te doen?), kan dus ook niet inschatten hoe het expertise bij die bikefit is.

Grootste deel van mijn kosten liggen in materiaal, daar staat tegenover dat ik bijvoorbeeld nu een gloednieuw Fizik Antares zadel heb, dus ik ga wel een deel ook weer terugkrijgen. Mijn kosten aan de bikefit, zooltjes en wigjes zijn ongeveer wat jij ook noemt, volgens mij iets lager zelfs, terwijl de bikefit 5-6 uur duurde, waar Specialized bij staat dat het 3 uur duurt, dat maakt natuurlijk nogal verschil qua kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogges
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-10 14:24

Nogges

want 1 keer is nooit genoeg!

Ik zit er aan te denken om een sensa lombardia superleggera special aan te schaffen, met triple ultegra en een setje Fulcrum 7 als trainingswielen. Ik wil de meegeleverde Supra rc58 voornamelijk in mijn triathlon wedstrijdjes gebruiken.
Iemand nog een advies, of mening over deze fiets? Om me wellicht te bevestigen in mijn keuze, of me juist een andere kant op te sturen....

You iz one special kid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-10 15:19

Griffin

Is mythical

Topicstarter
@Nogges:
Ik ken de fiets sowieso niet, maar gezien naar de prijs (1200 ish euro) zou ik het zonde vinden als je er Fulcrum 7 wielen onder zet. Pak dan de Fulcrum 5. Deze zijn niet extreem duur maar wel wat stijver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:29
TheLemon schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 23:15:
Zo, die afstand is niet misselijk. Vooral omdat het redelijk vroeg in het wielertoeristenseizoen komt.
Op dit moment alleen Alkmaar en Apeldoorn. Apeldoorn is overigens zo ongeveer heel februari gesloten, vanwege atletiekkampioenschappen. Volgende week zijn de laatste vrije trainingen. Maandagavond en woensdagavond normale vrije training, dinsdagavond achter de derny. Zie de website van De Adelaar voor meer info.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogges
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-10 14:24

Nogges

want 1 keer is nooit genoeg!

@Griffin
Bedankt voor het advies. Die Fulcrum 5 kan er ook nog wel bij. Maar ik ben we benieuwd waar jij hem voor 1200ish euro gezien hebt. Want dat zit toch onder de laagste prijs die ik er voor kon vinden.

You iz one special kid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Nogges schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 09:56:
@Griffin
Bedankt voor het advies. Die Fulcrum 5 kan er ook nog wel bij. Maar ik ben we benieuwd waar jij hem voor 1200ish euro gezien hebt. Want dat zit toch onder de laagste prijs die ik er voor kon vinden.
Ik had scheel (en te snel) gekeken. Het was 1399.
http://www.vosfietsen.nl/...w=article&id=15&Itemid=39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ding op de site van Vos is ook niet de Lombardia Superleggera maar de gewone Lombardia met Mavic Aksium wielen.
De Superleggera wordt geleverd met Supra carbon wielen en komt op ongeveer 2000€.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
En sowieso moet je niet teveel letten op de site van Vos (of daar uberhaupt iets kopen) als je in de winkel komt is alles altijd weer anders en staat er weer zo'n Pool in je gezicht te liegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de helm ook weer terug en ik ben best wel geschrokken toen ik de helm zag...

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5319/8412111724_b8911071ac_c.jpg
Giro Aeon after the accident by jsprhrmsn.photography, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5199/8412110532_6dc8285151_c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5347/8411012203_c7019ca4f6_c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5119/8411013495_14260b92d4_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

@jspr Hoezo ben je ervan geschrokken? Als de helm er zo uit ziet en jij hebt een heel hoofd/geen flinke hersenschudding, dan heeft ie precies gedaan wat ie moet doen!
StevenK schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 09:27:
[...]

Op dit moment alleen Alkmaar en Apeldoorn. Apeldoorn is overigens zo ongeveer heel februari gesloten, vanwege atletiekkampioenschappen. Volgende week zijn de laatste vrije trainingen. Maandagavond en woensdagavond normale vrije training, dinsdagavond achter de derny. Zie de website van De Adelaar voor meer info.
Helaas wel ja...

Ik heb woensdag tijdens de vrije training geen Ede shirtjes gespot trouwens, toch niet geweest?

[ Voor 63% gewijzigd door the_RJ op 25-01-2013 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_RJ schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 00:40:
@jspr Hoezo ben je ervan geschrokken? Als de helm er zo uit ziet en jij hebt een heel hoofd/geen flinke hersenschudding, dan heeft ie precies gedaan wat ie moet doen!
Correct, maar ik ben geschrokken dat ik echt veel geluk heb gehad op die manier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
the_RJ schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 00:40:

[...]

Helaas wel ja...

Ik heb woensdag tijdens de vrije training geen Ede shirtjes gespot trouwens, toch niet geweest?
Zeker wel. Ik reed niet in een Ede shirt, maar in 2Wielercentrum Ede kleren, met dit logo:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweewielercentrumede-webwinkel.nl/image/data/logo/logo.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
tip: Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/537178_556528947692015_1294922162_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/47043_556529024358674_1426958378_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

StevenK schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 19:02:
[...]

Zeker wel. Ik reed niet in een Ede shirt, maar in 2Wielercentrum Ede kleren, met dit logo:
[afbeelding]
Ah ok, naar verkeerde kleding gekeken dan, bedenk me nu dat ik mijn oude kleding aanhad, deze:

Afbeeldingslocatie: http://i604.photobucket.com/albums/tt123/vendettahhh/kleding.jpg

(en ook die helm/bril)

Normaliter zal ik volgende week in deze kleding rijden, in ieder geval dinsdag, waarschijnlijk ook woensdag:

Afbeeldingslocatie: http://owc-oldenzaal.nl/media/afbeeldingen/divers/2011%20kleding2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Ik ga maandag en woensdag, ben er van ongeveer 20.15 tot 22.00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-10 12:07
Ik woon zelf in De Bilt dus maar even langsgefietst. Was zaterdagochtend al erg druk maar heb nog mooi wat shirtjes en een paar schoenen gehaald, dus de dooi mag beginnen! Nou heb ik net sinds een paar maanden weer een hybride/trekking fiets (na 5 jaar fanatiek autorijden :+) dus het is maar goed dat de CAAD10 er alleen nog maar met de duurdere groupsets stond anders had ik die misschien per ongeluk gekocht ;)

Vandaag ook m'n hoesje en mount van Trident Case voor op de fiets binnengekregen vanuit Amerika. Na wat rondkijken was dit de enige die echt een goede stevige bevestiging heeft en een telefoonspecifieke cover heeft (dus knoppen en connectors zijn gewoon te gebruiken). Importeren is alleen wel wat prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Afgelopen zomer een week in de Franse Alpen gefietst, met kerst/oud&nieuw een week in Girona geweest en van 6 t/m 13 februari zit ik op Gran Canaria. Twee jaar geleden had ik nooit gedacht dat ik ooit op fietsvakantie zou gaan en nu heb ik er al vier in de afgelopen anderhalf jaar gehad (in juli 2011 ook nog in Verbier, Zwitserland wezen mountainbiken) :)

Iemand nog tips m.b.t. fietsen op Gran Canaria? We zitten in Maspalomas. Deze posting was al erg interessant om te lezen: havana in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17"

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Zeg mensen, wat is er met de tweakers strava club gebeurd? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07 07:21

dalus

Firing Sparks

Ijs regen en sneeuw?

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Nee zo bedoelde ik het niet, ik krijg gewoon een error als ik erop klik en hij staat ook niet tussen de clubs als je zoekt.

En ijs/regen/sneeuw maakt toch niets uit joh, 450km deze week ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Die club functionaliteit ligt er idd even uit. 450km deze week is echt veel. Netjes dat je met dit weer dat haalt, of zijn het allemaal binnen kilometers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

MrAngry schreef op zondag 27 januari 2013 @ 16:54:
Die club functionaliteit ligt er idd even uit. 450km deze week is echt veel. Netjes dat je met dit weer dat haalt, of zijn het allemaal binnen kilometers?
gisteren 125 buiten, makkelijk richting de 200 op de baan (dat gaat met een dernytraining natuurlijk wel vrij hard), restant is tweemaal krachttrainingen op de tacx (reken gewoon 30 gemiddeld voor, naar wattage zou het op de weg wel iets hoger liggen) en een uurtje lostrappen ook op de tacx.

Qua uren op de fiets is het ~15, dus dat klopt wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Afgelopen weken heb ik wel aardig wat uurtjes op de weg gefietst, niks op de tacx of baan, gewoon goed jezelf inpakken, de juiste fietspaden kiezen en bikkelen in de koud;)

Aantal Kilometers weet ik niet, sinds vorige week mijn teller kwijt geraakt, maar het waren er in elk geval drie lange ritten waarvan alle drie ruim boven vier uur. Daarnaast ook de gebruikelijke korte ritjes van en naar mijn ouderlijkhuis.

De topper was op 14 januari toen het ook nog eens zo hard waaide. Ik stapte rond zonsondergang op en was tegen 11 uur thuis. Had eigenlijk vooral last van een koude neus, en zelfs dat was geen probleem geweest als ik voldoende vaseline had gesmeerd.

Tijdens een andere rit viel mij achterderailleur uit elkaar, met een leuke wandeling als gevolg. Werd uiteindelijk wel opgehaald.

@flits flits: ja, dyslexie kringen.

[ Voor 2% gewijzigd door FMS op 28-01-2013 09:18 . Reden: slang verwijderd ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-10 09:14
Bananeman schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 16:28:
Afgelopen zomer een week in de Franse Alpen gefietst, met kerst/oud&nieuw een week in Girona geweest en van 6 t/m 13 februari zit ik op Gran Canaria. Twee jaar geleden had ik nooit gedacht dat ik ooit op fietsvakantie zou gaan en nu heb ik er al vier in de afgelopen anderhalf jaar gehad (in juli 2011 ook nog in Verbier, Zwitserland wezen mountainbiken) :)

Iemand nog tips m.b.t. fietsen op Gran Canaria? We zitten in Maspalomas. Deze posting was al erg interessant om te lezen: havana in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17"
Er is ook een apart topic op het Fietsforum speciaal over Gran Canaria. Je vindt daar ook de nodige bijdragen van mijn hand. Ik ben inmiddels redelijk ervaren op het eiland, dit was mijn 3e keer alweer.

link

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]Had eigenlijk vooral last van een kauwde neus, en zelfs dat was geen probleem geweest als ik voldoende vaseline had gesmeerd.
Is dit slang in bepaalde kringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In 2011 heb ik mijn Canyon Roadlite gekocht. Daarna zijn er nieuwe wielen ondergezet door Zoran van Bikexperto. Hij wees mij er op dat mijn frame scheef is, dit was te zien doordat het wiel niet in het midden van het frame rust. Omdat ik er geen last van had kon ik er gewoon op door fietsen. Wel merk ik dat de slijtage van de banden scheef is, maar de fiets rolt verder prima. De Canyon heb ik deze winter voor het eerst op de Tacx gedaan (vorig jaar had ik mijn oude stalen batavus er op en dit ging prima) Ik merk steeds dat ik scheef op de fiets zit, een beetje tegen hang. De fiets buigt veel gemakkelijker de ene kant op dan de andere, erg irritant.

Wat denken jullie? Valt dit binnen een normale marge? Ik vraag hier eerst maar even, misschien is dit normaal.

Wiel scheef op de tacx.
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-NWp6mnFknpw/UQbTwZoQTkI/AAAAAAAAAUo/lLau7-meShA/s512/canyonscheef2.png

Wiel scheef in het frame.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-wzhupUqTVLM/UQbTw33FrwI/AAAAAAAAAUw/7NLTWbmg_-E/s512/canyonscheef1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-10 19:08

iichel

Gazoooo

New bike!

Het is een TCR Advaned SL FF geworden, modeljaar 2013 van marktplaats.
De TCR Advanced Rabofiets is als frame verkocht en de onderdelen zijn overgezet.

Het was even wachten op de stuurpen, maar uiteindelijk is alles goedgekomen.

Afbeeldingslocatie: http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/560817_485599851478650_526817135_n.jpg

Met een Giant stuurpen erop, is het dan dit geworden:

Afbeeldingslocatie: http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/558171_487669981271637_693030223_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/72376_487669984604970_1435982898_n.jpg

Zo'n massive stuurpen is wel handig... Met dubbelzijdig tape mooi de Di2 junction eronder gehangen :)
(nog niet op de foto).

Setje C50 met nieuwe stickers erin gehangen :)

Afbeeldingslocatie: http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/184665_487669961271639_62427604_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/27277_487669871271648_1545778005_n.jpg

Specs: TCR Advanced SL FF frame (non-ISP), maat L Dura Ace 7970, Giant Contact SLR stuurpen, Pro Vibe stuur en Tacx Tao bidonhouders. En als topping een Selle Italia Thoork zadel.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Lekker gefietst. Reed ook iemand in zo'ngeel pakje rond met Kuiphuis erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
@BRT:
Sowieso zou ik niet met een normale achterband op een Tacx zitten, slijt echt als een malle.
Wat betreft dat het wiel scheef in het frame staat, heb ik geen kennis over.

@iichel:
Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip, maar hier weer een tip terug ;-). Het is een vittoria rubino, is een hard compound, slijt niet op de tacx en is 20 euro goedkoper dan een tacx band.

Mooie fiets hierboven trouwens!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2013 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Gisteren zo lekker gefietst op de baan dat ik vandaag, als ik op tijd terug ben van mijn zitting in Utrecht, weer ga :) Heb voor de verandering geluisterd naar mijn trainingsmaatje en rustig gereden. ongeveer 50 km gereden, met iets van 40 gemiddeld.
Die baan is echt verslavend, zeker met die fietsersonvriendelijke weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
@BRT als je last hebt van je scheve frame op de TACX dan valt het dus niet binnen wat normaal is. Eigenlijk vind ik elke scheefheid die met het blote oog is waar te nemen al teveel. Ik zou dus eens een belletje naar Canyon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 07:59:
Bedankt voor de tip, maar hier weer een tip terug ;-). Het is een vittoria rubino, is een hard compound, slijt niet op de tacx en is 20 euro goedkoper dan een tacx band.

Mooie fiets hierboven trouwens!
Dan is hij dus gratis; http://www.bike-discount....ner-tyre-race-700x23.html
Ik adviseer mijn collega's juist Tacx bandjes voor binnen, omdat het je uiteindelijk geld bespaart. Ze zijn per stuk goedkoper dan de populaire Conti GP4000s en ze gaan ook nog langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Wat ik doe voor de Tacx, ik gooi niet mijn buitenbanden weg die redelijke slijtagesporen vertonen (gewoon buiten gebruikt) en gooi die op mijn Tacx wiel totdat ze echt versleten zijn en dan gewoon de volgende erop, dan hoef je helemaal geen Tacx band te kopen ;)

@StevenK, ik zal eens kijken of ik je nu wel kan spotten, ik heb de rode kleding ingepakt voor vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Mantels heeft veel korting op de winter wielerkleding...
http://www.mantel-bikepar...pruiming&category_main=15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Mijn ervaring met een gewone band op de Tacx is vooral het rondvliegende rubber. Met een Tacx band heb je dat probleem niet.

@the_rj: ben er als het goed is vanaf 20.15, op een rood-witte langster met rood stuurlint en weinig tempo, vanwege de training van gisteren.

[ Voor 10% gewijzigd door StevenK op 29-01-2013 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAngry schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 09:06:
@BRT als je last hebt van je scheve frame op de TACX dan valt het dus niet binnen wat normaal is. Eigenlijk vind ik elke scheefheid die met het blote oog is waar te nemen al teveel. Ik zou dus eens een belletje naar Canyon doen.
Als je het zo zegt klinkt het inderdaad logisch, frame moet recht zijn. Ga eens bellen.
TheLemon schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 09:08:
[...]

Dan is hij dus gratis; http://www.bike-discount....ner-tyre-race-700x23.html
Ik adviseer mijn collega's juist Tacx bandjes voor binnen, omdat het je uiteindelijk geld bespaart. Ze zijn per stuk goedkoper dan de populaire Conti GP4000s en ze gaan ook nog langer mee.
Zo goedkoop had ik ze nog niet gezien. Ik wissel de Rubino banden trouwens ook met mijn woon-werk fiets voor buiten. De GP4000s moet je inderdaad niet op de tacx gebruiken, wel een erg fijne band voor op de weg trouwens.

Vandaag nog een ritje lauwersoog gedaan op mijn woon-werk fiets. Rustig op de weg, prachtig weer. Het staat er niet zo goed voor met de conditie door blessure, maar heb geen last meer bij het fietsen.
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/44764_137615749734719_902411130_n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/150808_137615793068048_107266471_n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/550208_137615809734713_1893908574_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

Gewoon moraal, zo trainen!

Door de regen even een bult opzoeken en daar tegen kapot gaan. De hele dag alleen een kop soep + kroket op dus dat gaat een hongerklop worden. Hopelijk net nadat ik klaar ben met die bult opfietsen :)

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

MrAngry schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 09:06:
Maar op de foto's hierboven zie ik eigenlijk niets? Nu ben ik ook nog maar een beginnend fietser. Maar de scheve sluitage aan de band waar hij overspreekt, ik zie hem iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harrie schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 18:59:
[...]

Maar op de foto's hierboven zie ik eigenlijk niets? Nu ben ik ook nog maar een beginnend fietser. Maar de scheve sluitage aan de band waar hij overspreekt, ik zie hem iig niet.
Deze band is net nieuw. Wat je ziet op deze foto is dat het wiel niet in het midden van het frame ligt. Dit is trouwens erg lastig op de foto te krijgen, een andere hoek van de foto en het wiel zit er recht in, of gaat juist de andere kant op. Aan de ene kant heeft het wiel ongeveer 9mm speling, aan de andere kant 6mm.

Heb vandaag contact opgenomen met Canyon hierover, na telefonisch contact een mail opgesteld, ben benieuwd wat zij er van zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:53:
[...]

Deze band is net nieuw. Wat je ziet op deze foto is dat het wiel niet in het midden van het frame ligt. Dit is trouwens erg lastig op de foto te krijgen, een andere hoek van de foto en het wiel zit er recht in, of gaat juist de andere kant op. Aan de ene kant heeft het wiel ongeveer 9mm speling, aan de andere kant 6mm.

Heb vandaag contact opgenomen met Canyon hierover, na telefonisch contact een mail opgesteld, ben benieuwd wat zij er van zeggen.
Ahja, ik keek naar het midden van de band en het midden van het frame, tussen die 2 gaatjes. Dan lijkt het redelijk in het midden te staan. Maar links en rechts lijkt inderdaad niet evenveel ruimte te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een achterwiel moet je niet TE snel de conclusie trekken dat het frame scheef is.
Door het wiel omgekeerd in het frame te zetten kan je meteen vaststellen waar het aan ligt.
Geen verschil= scheef frame of scheef vastgeklemd (meestal is er iets ruimte van de as in de sleuven)
Verschil omgekeerd=wiel niet gecentreerd , dit komt vrij veel voor omdat achterwielen nu eenmaal lastig permanent te centreren zijn.
Het laatste scenario is met een wiel van zo'n spakenfluisteraar niet heel erg voor de hand liggend, maar ook die maken fouten...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2013 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:26:
Bij een achterwiel moet je niet TE snel de conclusie trekken dat het frame scheef is.
Door het wiel omgekeerd in het frame te zetten kan je meteen vaststellen waar het aan ligt.
Geen verschil= scheef frame of scheef vastgeklemd (meestal is er iets ruimte van de as in de sleuven)
Verschil omgekeerd=wiel niet gecentreerd , dit komt vrij veel voor omdat achterwielen nu eenmaal lastig permanent te centreren zijn.
Het laatste scenario is met een wiel van zo'n spakenfluisteraar niet heel erg voor de hand liggend, maar ook die maken fouten...
Bedankt voor je tip, heb meteen gecheckt. Het verschil blijft hetzelfde. Het wiel is dus goed gecentreerd. Het is volgens mij toch iets met het frame. Als ik bijvoorbeeld op de tacx zit en kijk recht naar beneden dan zie ik dat mijn voorwiel niet recht onder mij zit. Kijk als het ware scheef van boven er op.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2013 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat laatste zegt weinig tot niets, bij al mijn fietsen lijkt dat ook zo, maar ze zijn kaarsrecht....
De meeste renners zijj niet geheel symmetrisch.
Vanuit meerdere posities langs beide wielen kijken of ze in 1 vlak liggen zegt meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
havana schreef op zondag 27 januari 2013 @ 18:30:
[...]

Er is ook een apart topic op het Fietsforum speciaal over Gran Canaria. Je vindt daar ook de nodige bijdragen van mijn hand. Ik ben inmiddels redelijk ervaren op het eiland, dit was mijn 3e keer alweer.

link
Dank heren! Ga ik naar kijken.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-10 19:43
iichel schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:21:
New bike!

De TCR Advanced Rabofiets is als frame verkocht en de onderdelen zijn overgezet.

Het was even wachten op de stuurpen, maar uiteindelijk is alles goedgekomen.
Yey iichel, dat is een mooi ding! :)

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _TiNo_21
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-10 17:32
iichel schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:21:
New bike!

Hele mooie fiets! Maar dit is toch modeljaar 2012? Volgens mij heeft net 2013 model meer blauw in plaats van grijs... (Persoonlijk vind ik het grijs mooier dan blauw!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Mn Selle Italia Max Flite Gel Flow heeft wederom de geest gegeven, de vorige gaf ook al problemen.
Er kwam speling op de voorkant, je hoort dan geluid en voelt trillingen. Erg storend.

Ik heb het zadel terug gestuurd naar de leverancier, hoop hem te ruilen voor een Fizik Arion cx Kium 2013.
Op mn mtb heb ik een Fizik Tundra, wel hard maar bevalt erg goed moet ik zeggen. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Harmen op 30-01-2013 15:43 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag bericht van Canyon terug gehad, volgens hen was het verschil tussen het wiel en het frame waarschijnlijk niet de verklaring van het scheef hangen. Toen de tacx opgemeten, ook recht. Wat blijkt; de vloer onder de tacx is niet waterpas... Een paar stukjes rubber bieden uitkomst en vanavond een uur lekker gefietst op de tacx. Meteen Canyon mijn excuses aangeboden voor de tijd die ze aan mijn probleem hebben gespendeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:12

Jazzper

BB4E^Guerilla

@brt; schitterende foto's van die panasonic in de sneeuw (zowel de fiets, de setting als de foto zelf)

Ik heb vanavond voor het eerst op de tacx gezeten. In my life. Wisselende ervaring. Vond het lekkerder dan ik had verwacht (filmpjes aan en gaan), maar technisch klopte er geen biet van.

Ik heb de Tacx Cycleforce Swing:
Afbeeldingslocatie: http://www.tritalk.co.uk/forums/userpix/16115_tacxt1460cycleforceswingturbotrainer_1.jpg
Heb hem incompleet overgenomen voor een schijntje. Wat mist? De basis voor onder het voorwiel maar daar heb ik nu een oude cd-rom speler voor (Tweaker!). De schroef om de klem van de verstelknop vast te maken mist ook maar dat fix ik nog wel. Ik vind verstellen trouwens erg erg stroef gaan. Bekend?
Ook moet ik nog een quickrelease. Heb nu mijn eigen quickrelease maar past allemaal niet erg lekker. Ik moet de stelschroef van de tacx maximaal indraaien en dan grijpt hij net aan. Kennelijk te smalle quickrelease. Gevolg was dat fiets aan de rechterkant beetje lager hangt dan links. Allemaal niet ideaal. Snel fixen.

Maar vond het op zich wel leuk. Toch weer 'meters' gemaakt. Hoe voeren jullie het in in strava en of endomondo? Ik ga nu gokken hoe hard ik reed als het buiten was x de tijd. Het is geen wetenschap.
Kan er nog een keer een metertje op klussen op het achterwiel.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-10 22:24
Een metertje in het achterwiel zegt natuurlijk nog weinig. Het scheelt nogal of de Tacx op weerstand 1 of 10 staat.

Met mijn Tacx (Satori) heb ik trouwens het idee dat standje 4 of 5 redelijk met normale omstandigheden overeenkomt. Moet dan stevig doortrappen om op 30 virtuele km's in een uur uit te komen. Schakelen doe ik verder met de fiets zelf. De Tacx blijft continu op één stand staan, net als in het echt eigenlijk.

De km's meten op de Tacx deed ik voornamelijk vanwege het mentale aspect. Bepaalde grenzen qua virtuele km's doorbreken, dat soort dingen.

[ Voor 14% gewijzigd door argro op 30-01-2013 22:10 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik gebruik tegenwoordig Trainerroad, daar draai je gewoon een tcx bestand uit om te importeren in Strava, de KMs slaan dan nog nergens op (ik train met de flow op +2, niet op 0, en dan nog zou het gokwerk zijn), maar je houdt gewoon het aantal uur bij. Ik kom rond de 85km en 15 virtuele uur uit deze maand, veel meer dan normaal in januari.

Je moet wel even die QR regelen trouwens, dat is toch wel een minimum om veilig te tacxen. Ik hoop dat je een goed prijsje hebt betaald voor dat wrak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

QR gekocht! ik kreeg bijna een DX gevoel:
http://www.futurumshop.nl/tacx-snelspanner-t1402.phtml

kost al amper iets, enkel dat besteld en geen verzendkosten en ook nog met PayPal betaald. Dag marge...

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

Die quick release zou ik ook zeker even fixen, die kosten vrij weinig. Hier staat ie zelfs voor maar 6 euro: http://all4bikes.be/ecom/...o.php?products_id=1555495 (geen ervaring met die show though).
edit: ah je had hem ook al voor weinig bij futurum gevonden :+ Zonder verzendkosten nog wel :P

Ik heb ook eens gekeken naar de snelheid vs. vermogen karakteristieken van mijn Tacx (ook satori).
Volgens wiki heeft een gemiddelde rijder ongeveer 175 Watt nodig om 30km/u te rijden. Dat zou dan inderdaad ongeveer overeenkomen met standje 4 op de Tacx, die is ongeveer 200Watt bij 30km/u.

[ Voor 7% gewijzigd door Harrie op 30-01-2013 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Die vermogens van de Tacx klopt helemaal niets van :) Als je dat naast een SRM systeem legt schrik je je rot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Vermogens op de Tacx kloppen inderdaad echt niets van. Ik had eerst een Blue Matic voor de krachttraining, aan het begin zat ik volgens de tabel op iets van 400W te rijden (stand 10, 53/12, 60 rpm) volgens mij a hartslag 160, naast dat ik daar sowieso dik tevreden mee zou zijn, was dit ook nog november of begin december.

Ingeruild voor een Blue Motion, nu zou ik volgens de tabel in december net onder de 300W hebben getrapt, nu op 320W (stand 8, 53/14, 60 rpm) en wel hartslag 170 tot soms net daarboven (onder omslagpunt).

Dus naast dat het niet zal kloppen als je idd een SRM systeem ernaast legt, hebben de tacxen ook geen standaard afwijking ofzo, die grafieken kloppen gewoon van geen kanten :p

[ Voor 3% gewijzigd door the_RJ op 31-01-2013 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Laatst online: 24-10 10:08

DeFeCt

je wéét toch

Vraagje voor de Tacx gebruikers. Hoeveel "herrie" maakt de tacx tijdens het gebruik? Ik overweeg er 1, maar vraag me sterk af of mijn dochter die in de kamer ernaast slaapt, gescheiden door een gipsmuren wandje, dat ook leuk gaat vinden...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Dat lijkt me niet zo'n best plan. Een Tacx maakt veel geluid door het vliegwiel. Wij hebben betonnen tussenvloeren en als ik op de 1e verdieping aan het tacxen ben dan moet m'n vriendin beneden de TV harder zetten :P

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-10 15:29
Coldcat schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 23:33:
Die vermogens van de Tacx klopt helemaal niets van :) Als je dat naast een SRM systeem legt schrik je je rot.
Daar gaat m'n ego ;) 2 weken terug voor het eerst op de tacx van m'n oom gereden. Dat is zo'n i-Genius trainer. Daarop even een "sprintje" getrokken (gaat niet heel lekker omdat je je fiets niet goed onder je door kunt halen) en kwam daar tot 1192W.

Verre van de waarheid begrijp ik dus... -O-

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10 11:10

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik heb mijn Tacx (Satori) op standje 6 en trap gemiddeld minder dan 20KM/u ermee rond 200W. Ik lees hem doorgaans uit met Trainerroad. Elke 2e dag de band oppompen om de wrijving gelijk te houden en heel zorgvuldig zijn met de afstelling van de weerstandschroef van het vliegwiel maakt extreem veel uit of jouw 6 niet meer andermans 4 of juist 8 is (hoewel men tov mijn weerstand vrij veel geweld zullen moeten uitoefenen om de rol erop te krijgen als het bij hen op 8 lijkt ;) ).
Op zich zeggen de wattages natuurlijk weinig. Het is, zeker icm Trainerroad gewoon mooi een vrij statische set omgevings-variabelen te hebben en dus je progressie te kunnen zien. Goede kans dat als je jou trainer-wiel op jouw trainer onder een ander zijn/haar fiets zet hij/zij de weerstand heel anders ervaart als 'thuis', omdat al die afstellingen toch vrij veel zullen verschillen.

[edit]
@Hierboven: Team Blanco (Robert Gesink) had gisteren een plaatje van zijn training online gezet. Daar was de sprint ook 'maar' 1180W (5sec). Daarbij doet hij dan wel 30min 400W ;).

[ Voor 10% gewijzigd door Kippenijzer op 31-01-2013 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

The Legend schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 09:06:
Dat lijkt me niet zo'n best plan. Een Tacx maakt veel geluid door het vliegwiel. Wij hebben betonnen tussenvloeren en als ik op de 1e verdieping aan het tacxen ben dan moet m'n vriendin beneden de TV harder zetten :P
..was er al bang voor :-(

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

The Legend schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 09:06:
Oplossing (€5,- bij de Praxis oid, ze noemen het wasmachinedempers):

Afbeeldingslocatie: http://www.plieger.nl/content/images/trillingsdemper.jpg

Dat scheelt serieus 95% van het contactgeluid naar de onderverdieping. Je hoeft die doppen alleen onder de tacx zelf te zetten, aangezien je voorwiel op de voorband staat, die dempt.

Qua herrie van het apparaat zelf (dus ivm gipswandje en kamer ernaast), ik vind het meevallen. Ik denk dat je het moet vergelijken met een gemiddelde stofzuiger of föhn. Als kinderen eenmaal slapen horen ze dat echt niet meer, ook omdat het zo monotoon is. In de auto slapen ze ook altijd perfect toch?
Zorg alleen voor een koptelefoon (die niet al te zweterig om je oren zit), omdat je anders je film of muziek te hard moet zetten...

Overigens vind ik virtuele snelheid en afstand op een Tacx totaal irrelevant. Ik registreer altijd alleen mijn hartslag, cadans en tijd via de Garmin en die importeer ik dan in Endomondo voor de lol. Ik gebruik dan Spinning als workout-type en de afstand en gem. snelheid zijn dus altijd 0.
Al heb je een weerstand-setting gevonden die enigszins overeenkomt met buiten fietsen, verder heeft het er niets mee te maken. Buiten heb je zoveel andere factoren die van invloed zijn op je snelheid en hartslag dat het echt appels met peren vergelijken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Nu online

The Legend

*Plop*

De Tacx staat bij mij op de Trainermat met daaronder vloerbedekking. Het geluid wordt dus al behoorlijk gedempt. Een stofzuiger zou ik trouwens ook niet aanzetten als m'n kind aan de andere kant van een gipswandje zou slapen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Geloof me, die doppen schelen echt. Ik heb ook betonnen vloeren en een verdieping eronder is het muisstil nu.
offtopic:
Je hebt vast geen kinderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Toch maar eens proberen dan, als het echt zoveel scheelt :)

offtopic:
Geen kinderen nee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Voor de tweede keer dit jaar op de racefiets gezeten. Wat een wind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-10 19:08

iichel

Gazoooo

Lekker he :D

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik wil van het weekend weer wat fietsonderdelen bestellen. Huidig mtb pompje is waardeloos en ik zoek dus een nieuw exemplaar die ik ook kan gebruiken op de racefiets. Eisen: modderbestendig, klein en optie om banden van racefiets op te pompen tot 6 bar. Welk pompje moet ik nemen?

Tacx van mij zoemt. Maakt in mijn ogen geen storend geluid en ik krijg van de buurman (geisoleerde gipswand) geen klachten over geluidsoverlast. Op stand 4 + film aan en raam open prima vol te houden.

[ Voor 26% gewijzigd door willy1986 op 01-02-2013 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:07
Ik gebruik de SKS Wese.

Afbeeldingslocatie: http://www.topbikes.nl/upload/webwinkel/producten/sks-wese-pomp_1.jpg

Ik weet niet wat jij klein noemt, maar ik vind het in ieder geval een fijn pompje die banden zeker tot 6 bar opgepompt krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Gisteren door de duinen gefietst bij Den Haag rond 20:00. Daar gingen twee konijnen onder mijn fiets door :P Met die wind kom ik daar maar niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Laatst online: 16-10 22:24
willy1986 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:44:
Ik wil van het weekend weer wat fietsonderdelen bestellen. Huidig mtb pompje is waardeloos en ik zoek dus een nieuw exemplaar die ik ook kan gebruiken op de racefiets. Eisen: modderbestendig, klein en optie om banden van racefiets op te pompen tot 6 bar. Welk pompje moet ik nemen?
Ik kan een pompje met een slangetje aanbevelen. Dat pompt prettig en zorgt ervoor dat het ventiel niet het slachtoffer wordt van enthousiast pompen. Ik heb eenmaal meegemaakt dat het ventiel iets verbogen was door het pompen en daardoor niet meer helemaal dicht was. Dat soort ellende voorkom je met een slangetje. Zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.moruyabicycles.com.au/contents/media/topeak%20race%20rocket%20in%20use.jpg
Een Toppeak Race Rocket. Klein genoeg om in het zakje van je shirt te stoppen en 6 bar moet lukken.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
argro schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:53:
[...]
Ik kan een pompje met een slangetje aanbevelen.
+1, Ik heb een pocket rocket master blaster gekocht vanwege de briljante naam, maar ik heb al 2 maal een ventiel van m'n gloednieuwe tube afgebeukt. Ik heb er wel al een aantal keer 7+ bar mee gepompt, dat is wel raar opkijken als je thuis komt en hem nog even af wilt toppen en hij staat al op 7,5 bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:54
Dat mag op marktplaats (of in je signature ;) )

[ Voor 77% gewijzigd door PWM op 01-02-2013 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Coldcat schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:21:
Gisteren door de duinen gefietst bij Den Haag rond 20:00. Daar gingen twee konijnen onder mijn fiets door :P Met die wind kom ik daar maar niet meer.
Heb ook al een keer een kip onder de fiets door gehad :S Gek beest rende daarna weer 'vrolijk' door en ik wist ook overeind te blijven. Kamikaze-beesten... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In januari 1013 kilometer gemaakt op de weg. In 10 ritten. En dat ondanks die malle sneeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het pokkeweer en familie-omstandigheden gooiden bij mij toch wel roet in het eten: 333 km....
De vorige 2 jaar was dat een 100-150 km meer, toch ben ik niet ontevreden met de conditie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Januari: ~1180 km zonder taxc meegenomen (8 ritten), uitgaande van 30 km/h gemiddeld op tacx (krachttraining wisselend D1/D3, dus dat is wel realistisch), ~1610 km (19 ritten/trainingen)

Voor mezelf kijk ik vooral naar de trainingstijd (en intensiteitsverdeling), dat komt neer op 54,5 uur (moving time)

[ Voor 24% gewijzigd door the_RJ op 01-02-2013 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Mag ik daar overheen met een adder? Dat was wel schrikken trouwens, maar heb dan ook een fobie voor slangen.
woekele schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 15:59:
[...]

Heb ook al een keer een kip onder de fiets door gehad :S Gek beest rende daarna weer 'vrolijk' door en ik wist ook overeind te blijven. Kamikaze-beesten... :P

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-10 11:17
Misschien een beetje laat, maar het kriebelt weer:
Taigu schreef op zondag 08 januari 2012 @ 21:45:
...

Doelen 2012:

- Afstuderen (parttime)
- 6k km.
- 200km solo
- verschillende mooie tochten rijden
- 10kg kwijt
Resultaat: afgestudeerd, 3K km gemaakt, 130km solo, paar leuke tochten gedaan en >10kg kwijt. Dit jaar meer tijd om te fietsen, spring zo weer voor het eerst in 6 maanden op de fiets. Afstuderen eiste meer tijd, dus het fietsen moest even wachten. Tevens wat lichte blessures gehad, waardoor ik 1,5mnd niet heb kunnen fietsen. Tijd om nieuwe, realistiche doelen te stellen.

Doelen 2013:
- 6K km
- 150km solo
- 3kg (winterspek) kwijt
- familietochtjes maken en de rest voorblijven ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Taigu op 02-02-2013 12:21 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels heb ik al bijna 3 weken niet kunnen fietsen vanwege het "ongeval", en ik begin me daar behoorlijk aan te irriteren. Het is goed fiets weer en ik heb weinig zin "af te slappen" in de benen omdat ik eigenlijk niks kan doen als alternatief om het genezing proces niet te veel te beïnvloeden.

Gisteren gesproken met mijn advocaat en het is nu in principe wachten op de justitiële afhandeling en de uiteindelijke onderhandeling tussen de (verzekering) partijen voor de compensatie etc.

Stiekem al een beetje zitten nadenken over een nieuwe fiets en ik heb besloten dat ik, mocht alles goed aflopen, een Canyon Ultimate CF 9.0 pro wil halen met Campagnolo Chorus (maar dan met zwart Cinelli Mash stuurlint en zwart zadel).
De oude fiets is beschadigd en daar "wil" ik ook niet meer op rijden omdat het mij geen fijn/veilig gevoel zal geven.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8509/8406750824_ef50a722ea_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 12:30:
Inmiddels heb ik al bijna 3 weken niet kunnen fietsen vanwege het "ongeval", en ik begin me daar behoorlijk aan te irriteren. Het is goed fiets weer en ik heb weinig zin "af te slappen" in de benen omdat ik eigenlijk niks kan doen als alternatief om het genezing proces niet te veel te beïnvloeden.

Gisteren gesproken met mijn advocaat en het is nu in principe wachten op de justitiële afhandeling en de uiteindelijke onderhandeling tussen de (verzekering) partijen voor de compensatie etc.

Stiekem al een beetje zitten nadenken over een nieuwe fiets en ik heb besloten dat ik, mocht alles goed aflopen, een Canyon Ultimate CF 9.0 pro wil halen met Campagnolo Chorus (maar dan met zwart Cinelli Mash stuurlint en zwart zadel).
De oude fiets is beschadigd en daar "wil" ik ook niet meer op rijden omdat het mij geen fijn/veilig gevoel zal geven.

[afbeelding]
Ga je nu van fixed naar versnellingen of had je al een fiets naast je Bianci? Erg mooie fiets trouwens deze Canyon, je Bianchi trouwens ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 3 fietsen hier: Jan Janssen racefiets, Bianchi fixed en een Gazelle Tour de l'Avenir fixed.
De Canyon zal dus de vervanger zijn van de Jan Janssen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 12:30:
Stiekem al een beetje zitten nadenken over een nieuwe fiets
Mooie fiets, persoonlijk vind ik alleen die letters van Canyon spuuglelijk, doet voor mij persoonlijke enorm afbreuk aan het plaatje.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Zo, heb de originele tacx quick release erin gestoken ipv de shimano die er zat. Wat een verschil. Fiets staat nu recht en stabiel. Ik moet wel de stelschroef rechts echt helemaal indraaien en de moer van de quickrelease zit ook op een cm of 17 ipv de 19 als hij op het uiteinde zit (er steekt een stukje bout uit). Heb ik nou zo'n smalle uitvalbasis? Zit een gewoon Mavic wiel met Shimano Ultegra naaf in met 8 speed cassette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeFeCt schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 14:18:
[...]

Mooie fiets, persoonlijk vind ik alleen die letters van Canyon spuuglelijk, doet voor mij persoonlijke enorm afbreuk aan het plaatje.
Voor mij was het een van de redenen om juist voor Canyon te gaan, omdat andere fietsen soms teveel stickers er op hebben en het canyon logo lekker clean is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:26
Ik wil een beetje aan mijn fiets sleutelen, dat lukt al aardig, maar stuit op het probleem "gereedschap". Kan ik bijv een gereedschapkoffer kopen of beter losse onderdelen en langzaamaan aanvullen.

Ik rijd campagnolo. Als ik de camapgnolo handleidingen lees zie ik dat ze hun eigen tools aanraden. Bijvoorbeeld om je casette te demonteren de UT-BB080, die zijn vrij prijzig terwijl BB, Protools, Tacx, Park Tools, etc allemaal hun eigen casette afnemer hebben: is dit compatible met campagnolo? Scheelt heel wat in €€€.

Qua koffer zat ik bijv. te denken aan de "fuxon prof" http://www.mantel-bikeparts.nl/fuxon-prof waar veel inzit. Maar: compatible met camapgnolo ? Iemand ervaring ? Ik wil beginnen met de casette om deze te demonteren/monteren en daarna richting het crankstel en bottom bracket. Thnx !

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nooit zo'n koffer kopen, de helft heb je al en van de rest heb je de helft niet nodig...en laat die Campagnolo spullen ook maar mooi waar ze zijn
Voor de cassettes heb ik een dingetje van Rose versand van 5€ ofzo, merk weet ik niet , maar er zijn veel 3th partymerken zoals Icetoolz, Park , cyclus, BBB enz. die niet veel kosten
Voor de cassette moet je een afnemer+kettingzweep hebben, daar zou ik dan mee beginnen.
Daarnaast een setje inbus, kabelknipper, kettingpons (voor inkorten) en je hebt al bijna alles voor onderhoud.
Mocht je toe zijn aan de cranks/bracket, dan koop je gewoon los wat je nodig hebt (geen Campa)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2013 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 17:23:
[...]

Voor mij was het een van de redenen om juist voor Canyon te gaan, omdat andere fietsen soms teveel stickers er op hebben en het canyon logo lekker clean is.
Ik vind het lelijke dingen, maar die letters misstaan inderdaad weer niet, smaken verschillen.....
De komende maanden zal ik de meestre kilometers maken op een frame geheel sticker en lettervij, want zo geleverd.
Deze week kwam 's avonds een koerier aan de deur met een grote doos en het bleek m'n 6 weken geleden bestelde Chinese custom titanium frame te zijn.
Helaas wou de douane nog 40€ vangen zodat de eindprijs voor het frame op 680€ kwam.., nog steeds onklopbaar voor op maat gemaakt titanium.
Voorlopige conclusie (ik heb er nog niet lang op gereden):
-Laswerk smetteloos, doet niet onder voor elite merken zoals Litespeed e.d.
-Hele kleine afwijking in de geometrie, de stuurhoek is 0,5 graad groter dan gespecificeerd, maar daar is niets van te merken bij het rijden.
Stijfheid ruim voldoende voor mijn doel.
Tot nu toe ben ik wel tevreden over het geleverde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 17:23:
[...]

Ook mijn idee, en het zijn fietsen die je hier in Spanje niet zo heel veel ziet (net zoals mijn Jan Janssen trouwens. Niet het mooiste model van Jan Janssen, maar de mensen staan wel te kijken als je een fietsenzaak binnen rijdt).
Tevens zijn Canyon goede fietsen voor een goede prijs omdat de ze, net zoals Dell computers, alles zelf doen.

Ik heb ook al gezien dat ik er een setje FCC50 Kuiper wielen erbij ga halen om het geheel af te maken. Gezien het hier meestal goed weer is kan ik goed fietsen met 50mm carbon wielen en hoef ik niet bang te zijn voor "slecht weer" slijtage :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 19:16:
[...]

Ik vind het lelijke dingen, maar die letters misstaan inderdaad weer niet, smaken verschillen.....
De komende maanden zal ik de meestre kilometers maken op een frame geheel sticker en lettervij, want zo geleverd.
Deze week kwam 's avonds een koerier aan de deur met een grote doos en het bleek m'n 6 weken geleden bestelde Chinese custom titanium frame te zijn.
Helaas wou de douane nog 40€ vangen zodat de eindprijs voor het frame op 680€ kwam.., nog steeds onklopbaar voor op maat gemaakt titanium.
Voorlopige conclusie (ik heb er nog niet lang op gereden):
-Laswerk smetteloos, doet niet onder voor elite merken zoals Litespeed e.d.
-Hele kleine afwijking in de geometrie, de stuurhoek is 0,5 graad groter dan gespecificeerd, maar daar is niets van te merken bij het rijden.
Stijfheid ruim voldoende voor mijn doel.
Tot nu toe ben ik wel tevreden over het geleverde.
Post je foto's als de fiets klaar is? Verwacht dat mijn volgende fiets ook titanium zal worden, dit kan nog een flink aantal jaar duren, of niet... :). Ben benieuwd naar je fiets/frame!

Vanochtend weer een rondje Lauwersoog gedaan. Waaide hard, merk dat ik veel conditie verloren ben door afgelopen winter niet door te fietsen en was vrij koud. Toch een erg mooi rondje elke keer. Vanochtend voor het eerst weer andere wielrenners tegengekomen. Ik ga toch eens een echt wintershirt van Craft kopen, nu heb ik een Craft Zero shirt, maar deze was vanochtend te koud.
Pagina: 1 ... 53 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.