Die snap ik niet. Juist in het begin vh seizoen blijf je toch vooral in D1? Duurtrainingen doe je juist vooral in D1 's winters. Als je die basis hebt gelegd, ga je opschalen naar blokken D2 en later D3. Tenzij je (bijv. als prof) een lang seizoen hebt. Dan was je al vanaf eind november bezig met 2013.argro schreef op zondag 13 januari 2013 @ 00:42:
[...]
Of 144 km in 5 uur in D1? Het eerste is niet uitzonderlijk, het tweede m.i. wel, zeker in deze fase van het seizoen.
Verwijderd
Argro bedoelt vermoedelijk dat 5 uur D1 met een gemiddelde van 30 duidt op een heel goede conditie.....
Waarom zou dat niet kunnen 144 km in 5 uur D1? Vorige week zaterdag 201 km in 6:20 moving time, 6:50 totale tijd verstreken, grotendeels D1, 4x15 minuten D3 erin verwerkt.
http://app.strava.com/activities/35977439
System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton
Ik bedoel dat 144 km in 5 uur niet in die mate prijzenswaardig is, als dat 144 km in 5 uur in D1 in deze fase van het seizoen dat m.i. is. Ik geef nergens ook maar een hint aangaande de (on)geschiktheid van D1-trianingen voor deze fase van het seizoen. Vanzelfsprekend ben ik het met jou eens dat juist in deze fase van het seizoen D1-trainingen nuttig zijn.TheLemon schreef op zondag 13 januari 2013 @ 10:00:
[...]
Die snap ik niet. Juist in het begin vh seizoen blijf je toch vooral in D1? Duurtrainingen doe je juist vooral in D1 's winters. Als je die basis hebt gelegd, ga je opschalen naar blokken D2 en later D3. Tenzij je (bijv. als prof) een lang seizoen hebt. Dan was je al vanaf eind november bezig met 2013.
Nogmaals, ik zeg nergens dat het niet kan, het zou alleen m.i. wel een nette prestatie zijn in deze fase van het seizoen. Net als dat jouw rit dat is overigens. Stukken D3 zijn overigens, in ieder geval voor mijzelf, wel onontbeerlijk om dergelijke lange trainingen nog een beetje leuk te houden.the_RJ schreef op zondag 13 januari 2013 @ 10:14:
Waarom zou dat niet kunnen 144 km in 5 uur D1? Vorige week zaterdag 201 km in 6:20 moving time, 6:50 totale tijd verstreken, grotendeels D1, 4x15 minuten D3 erin verwerkt.
[ Voor 41% gewijzigd door argro op 13-01-2013 10:49 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Ik zou juist eerder zeggen dat 144 km in 5 uur prijzenswaardiger is in niet D1, of je rijdt dus bijna 30 gemiddeld onder D1 of je hebt 5 uur D2+ volgehouden
System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton
Zo zou je het ook kunnen zien, al is een paar uur gemiddeld boven D1 fietsen natuurlijk verre van onmogelijk, je zou zelfs kunnen zeggen dat het ongemerkt gaat als je er niet op let.the_RJ schreef op zondag 13 januari 2013 @ 10:46:
Ik zou juist eerder zeggen dat 144 km in 5 uur prijzenswaardiger is in niet D1, of je rijdt dus bijna 30 gemiddeld onder D1 of je hebt 5 uur D2+ volgehouden
Ik wil zometeen even twee uur fietsen. Heb "winterkleding" behalve voor mijn voeten... Hoe ga ik dat aanpakken?
Twee uurtjes is nog goed te doen zonder specifieke winterkleding denk ik.
Een gewoon paar kousen (niet te dik, anders heb je geen bewegingsvrijheid meer, en vriezen ze eraf), en eventueel schoenovertrekjes tegen de koude wind?
Een gewoon paar kousen (niet te dik, anders heb je geen bewegingsvrijheid meer, en vriezen ze eraf), en eventueel schoenovertrekjes tegen de koude wind?
Schoenovertrekjes is dus wat ik niet heb...
Ik plak sowieso de onderkant van de schoen wel even dicht tegen de kou, en inderdaad iets dikkere sokken dan anders. Ik was benieuwd of er nog meer tips zijn om niet te koude voeten te krijgen.
Je schoenen inwikkelen met vershoudfolie.
[ Voor 7% gewijzigd door willy1986 op 13-01-2013 13:55 ]
Peper in je schoenen doen helpt ook 'naar het schijnt'... Zelf nog niet getest
Verwijderd
Voor nood: Dikke sokken over de schoen, maar een paar simpele neopreen overschoenen zijn toch wel heel erg aan te bevelen.MrAcid schreef op zondag 13 januari 2013 @ 13:44:
Ik wil zometeen even twee uur fietsen. Heb "winterkleding" behalve voor mijn voeten... Hoe ga ik dat aanpakken?
(Futurumshop ruimt op)
Met dit weer geen specifieke winterkleding dragen en twee uur willen fietsen red je niet. De temperatuur is hier (Nijmegen) niet boven het nulpunt en ik heb net toch een ritje gemaakt. Korte koersbroek, dikke lange koersbroek, twee paar fiets handschoenen (winter- en voorjaarshandschoenen) met lange vingers, ondershirt met lange mouwen, koersshirt met korte mouwen, winter fietsjas (winddicht), speciale fietsmuts tot over de oren en voorhoofd, doek in de hals, gewone sokken en neopreen schoenhoezen. Was goed te doen, alleen nog wat koude vingers. Staat een aardig windje en dat i.c.m. de rijwind ga je kapot als je niet speciaal hierop kleedt..joeri. schreef op zondag 13 januari 2013 @ 13:49:
Twee uurtjes is nog goed te doen zonder specifieke winterkleding denk ik.
Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.
Verwijderd
Ik som even op waarmee ik 3 uur op de fiets heb gezeten bij iets onder nul en veel zon:
Neopreen overschoenen, lange broek (niet erg dik) met zeem, zweethemd, 1 T shirt met lange mouwen, winterjasje, 1 muts op de kop, geen helm, simpele fleece handschoenen.
Geen centje pijn gehad, meer dan voldoende., teveel is ook niet goed.
Warmtestuwing is gevaarlijker dan een koutje.....
Neopreen overschoenen, lange broek (niet erg dik) met zeem, zweethemd, 1 T shirt met lange mouwen, winterjasje, 1 muts op de kop, geen helm, simpele fleece handschoenen.
Geen centje pijn gehad, meer dan voldoende., teveel is ook niet goed.
Warmtestuwing is gevaarlijker dan een koutje.....
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2013 19:01 ]
Dus gekleed op winterse omstandigheden.
Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.
Volgens mij trek je het met die kleding tot zo'n 1.5 uur maar daarna lijkt het me vrij fris voor je benen vooral. Ik zou toch iets extra's bij je knieën aantrekken (beenstukken of kniestukken). Die krengen maken zich niet warm en zijn erg belangrijk.
Verder een helm. Snap dat het fijn is om een muts te dragen maar je hebt ook helmmutsen. Juist nu er ijs ligt is het vragen om problemen. Door kou letten mensen bovendien minder goed op.
Verder een helm. Snap dat het fijn is om een muts te dragen maar je hebt ook helmmutsen. Juist nu er ijs ligt is het vragen om problemen. Door kou letten mensen bovendien minder goed op.
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Te warm moet ook zeker niet want dan ga je overmatig zweten en word je nat en daarna heel koud.
Wat je aan moet trekken is erg persoonlijk, geen lijf is immers hetzelfde. Zelf gisteren 2,5 uur op pad geweest met 2 dunne thermo's, winterjack, winterbroek, wollen sokken, winterschoenen, overschoenen, helmmuts en 2 paar handschoenen. Alleen wat koude handen het laatste half uur doordat mn handen nat werden. Volgende keer toch maar weer mn wanten meenemen, die hebben een enorme laag wol van binnen, wat enorm veel vocht kan opnemen.
Wat je aan moet trekken is erg persoonlijk, geen lijf is immers hetzelfde. Zelf gisteren 2,5 uur op pad geweest met 2 dunne thermo's, winterjack, winterbroek, wollen sokken, winterschoenen, overschoenen, helmmuts en 2 paar handschoenen. Alleen wat koude handen het laatste half uur doordat mn handen nat werden. Volgende keer toch maar weer mn wanten meenemen, die hebben een enorme laag wol van binnen, wat enorm veel vocht kan opnemen.
Probeer over kleding en helmen naar geen discussie te voeren met Flits Flits, dat is echt zinloos, hij gaf ook zelf al aan dat hij het daarmee drie uur volhield. Kleding en warmte/kou zijn sowieso heel persoonlijk, net als eet/drink behoefte. De enige regel die voor iedereen geldt is dat je beter meerdere dunne laagjes dan één dikke kunt dragen en dat kleding moet kunnen ademen. Je krijgt het het koudst van natte kleding door zweet.
En tegen de wind in beginnen. Dan koel je op de terugweg veel minder af.
Zaterdag dik twee uur gefietst met helm en helmmuts (onder de helm), ondershirt met lange mouwen, fietshirt met lange mouwen en fietsjack, gevoerde lange broek, winterhandschoenen, gewone fietssokken, gewone fietschoenen en neopreen overschoenen .
Ik heb het niet heel snel koud, bij 4 graden heb ik geen probleem als ik m'n zomerhandschoentjes aan heb. Helmmuts heb ik wel echt nodig, er gaat echt veel warmte verloren via je hoofd. Nu bij temperaturen rond het vriespunt kreeg ik wel erg kouden voeten. Ik heb geen zin om een hoop geld uit te geven aan echte winterschoenen, eerst maar eens een fatsoenlijk paar warme sokken aanschaffen. Iemand nog tips?
Ik heb het niet heel snel koud, bij 4 graden heb ik geen probleem als ik m'n zomerhandschoentjes aan heb. Helmmuts heb ik wel echt nodig, er gaat echt veel warmte verloren via je hoofd. Nu bij temperaturen rond het vriespunt kreeg ik wel erg kouden voeten. Ik heb geen zin om een hoop geld uit te geven aan echte winterschoenen, eerst maar eens een fatsoenlijk paar warme sokken aanschaffen. Iemand nog tips?
If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA
Verwijderd
As said, ik heb 3 uur gefietst (D1 en af en toe een stukje D2), ook met 5 uur had ik geen problemen gekregen.Coldcat schreef op zondag 13 januari 2013 @ 23:58:
Volgens mij trek je het met die kleding tot zo'n 1.5 uur maar daarna lijkt het me vrij fris voor je benen vooral. Ik zou toch iets extra's bij je knieën aantrekken (beenstukken of kniestukken). Die krengen maken zich niet warm en zijn erg belangrijk.
Het enige probleem was dat ik niet lekker op m'n fiets zat, achteraf bleek dat m'n zadel tijdens het rijden helemaal naar achteren was geschoven (de fiets was net helemaal opnieuw opgebouwd).
Kledingtechnisch geen enkel probleem, dat blijkt toch telkens weer heel persoonlijk te zijn.
@Antaresje
Kijk uit met te dikke sokken, zodra er druk op de voet wordt uitgeoefend wordt de bloedtoevoer verminderd en dat is essentieel.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2013 11:05 ]
Ik haat echt kou en merk(te) dat ik liever een extra laag aan doeVerwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 11:02:
[...]
As said, ik heb 3 uur gefietst (D1 en af en toe een stukje D2), ook met 5 uur had ik geen problemen gekregen.
Het enige probleem was dat ik niet lekker op m'n fiets zat, achteraf bleek dat m'n zadel tijdens het rijden helemaal naar achteren was geschoven (de fiets was net helemaal opnieuw opgebouwd).
Kledingtechnisch geen enkel probleem, dat blijkt toch telkens weer heel persoonlijk te zijn.
Niet alleen dikke sokken maar ook met je schoenen TE vast doen krijg je het zelfde probleem. Vaak merk je dit doordat je voeten/tenen wat beginnen te tintelen.@Antaresje
Kijk uit met te dikke sokken, zodra er druk op de voet wordt uitgeoefend wordt de bloedtoevoer verminderd en dat is essentieel.
Verwijderd
Nog even inhakend op dat laatste:
Het kopen van een paar , el-cheapo of desnoods 2e hands schoenen van 1 maat te groot is een goede zet omdat je voeten de ruimte krijgen.
Is veel belangrijker dan dikke sokken.
Het kopen van een paar , el-cheapo of desnoods 2e hands schoenen van 1 maat te groot is een goede zet omdat je voeten de ruimte krijgen.
Is veel belangrijker dan dikke sokken.
Is helemaal waar. En nog één stap warmer zijn de speciale winterschoenen (maat te groot nemen). Eén van mijn beste aankopen de afgelopen jaren. Nu kan ik, in combinatie met wollen sokken én overschoenen, in de winter tot 3 uur trainen zonder koude voeten, zelfs bij -10.
[ Voor 4% gewijzigd door havana op 14-01-2013 13:04 ]
Of doe een stukje van dat goud/zilveren folie (wat ze ook bij drenkelingen gebruiken) om je voeten. Ademt wel wat minder, maar je voeten blijven een stuk warmer. Bij de meeste outdoorzaken wel te krijgen.
[ Voor 11% gewijzigd door Peetman op 14-01-2013 13:15 ]
Ik heb speciale aluminium inlegzooltjes ook geprobeerd (wat heb ik niet geprobeerd??) en bij mij maakte het geen verschil. Voor de grap ook nog een keer geprobeerd met één voet; resultaat was gelijk, linker voet was dezelfde temperatuur als de rechter.
Moet er wel bij zeggen dat ik het probeerde i.c.m. mijn winterschoenen waar sowieso natuurlijk al weinig warmte uit verloren gaat. Dus het zou best kunnen dat het in een zomerschoen perfect werkt.
Als je neopreen overschoenen gaat gebruiken moet je ademen sowieso overboord zetten. Neopreen ademt namelijk niet. Vandaar dat je dan ook moet zorgen voor sokken die veel vocht afvoeren dan wel opnemen. Wol bijvoorbeeld.
Mijn stappenplan voor probleemgevallen (zoals gezegd, ik heb echt álles geprobeerd).
1. Zorg voor warme benen. Zonder warme benen geen warme voeten. Goede winterbroek dus
2. Gebruik dikke neopreen overschoenen (PRO, BBB, etc)
3. Gebruik warme sokken die vocht afvoeren dan wel opnemen zoals wollen sokken of ski-/wandelsokken
4. Gebruik speciale winterschoenen, zorg dat ze ruim zitten (ook met wollen sokken)
5. Verwarm je schoenen en sokken voor op de verwarming
6. Zorg voor droge en warme voeten als je je schoenen aantrekt
7. Vertrek na het aantrekken direct zodat je niet direct zweetvoeten krijgt
8. Maak je trainingen niet te lang. Bij mij is 3 uur de grens.
Moet er wel bij zeggen dat ik het probeerde i.c.m. mijn winterschoenen waar sowieso natuurlijk al weinig warmte uit verloren gaat. Dus het zou best kunnen dat het in een zomerschoen perfect werkt.
Als je neopreen overschoenen gaat gebruiken moet je ademen sowieso overboord zetten. Neopreen ademt namelijk niet. Vandaar dat je dan ook moet zorgen voor sokken die veel vocht afvoeren dan wel opnemen. Wol bijvoorbeeld.
Mijn stappenplan voor probleemgevallen (zoals gezegd, ik heb echt álles geprobeerd).
1. Zorg voor warme benen. Zonder warme benen geen warme voeten. Goede winterbroek dus
2. Gebruik dikke neopreen overschoenen (PRO, BBB, etc)
3. Gebruik warme sokken die vocht afvoeren dan wel opnemen zoals wollen sokken of ski-/wandelsokken
4. Gebruik speciale winterschoenen, zorg dat ze ruim zitten (ook met wollen sokken)
5. Verwarm je schoenen en sokken voor op de verwarming
6. Zorg voor droge en warme voeten als je je schoenen aantrekt
7. Vertrek na het aantrekken direct zodat je niet direct zweetvoeten krijgt
8. Maak je trainingen niet te lang. Bij mij is 3 uur de grens.
[ Voor 81% gewijzigd door havana op 14-01-2013 13:25 ]
Hoi,
Ik heb een vraag, de Amstel Gold Race komt weer in April. Mijn vriendin en ik zitten er aan t denken om de kleinste versie, (65km) te gaan fietsen. Maar we twijfelen nog omdat nog niet zo ervaren zijn met fietsen. We zijn vorige jaar rond juli/augustus tot ongeveer november. Dit jaar hebben we helaas nog geen km gemaakt met de fiets. De km die we gemaakt hebben waren over het algemeen op vlak wegdek.
Is dan zo 65km met 5 beklimmingen te doen denken jullie voor ons? We weten, als we het doen dat het wellicht niet gemakkelijk zal worden maar zijn beide sport mensen en houden wel van een uitdaging. Al moet die uitdaging wel reeel blijven uiteraard.
Hoor graag wat jullie denken...
Ik heb een vraag, de Amstel Gold Race komt weer in April. Mijn vriendin en ik zitten er aan t denken om de kleinste versie, (65km) te gaan fietsen. Maar we twijfelen nog omdat nog niet zo ervaren zijn met fietsen. We zijn vorige jaar rond juli/augustus tot ongeveer november. Dit jaar hebben we helaas nog geen km gemaakt met de fiets. De km die we gemaakt hebben waren over het algemeen op vlak wegdek.
Is dan zo 65km met 5 beklimmingen te doen denken jullie voor ons? We weten, als we het doen dat het wellicht niet gemakkelijk zal worden maar zijn beide sport mensen en houden wel van een uitdaging. Al moet die uitdaging wel reeel blijven uiteraard.
Ben je wel ingeloot?
65 km met 5 beklimmingen kun je bijna ongetraind doen.
[ Voor 59% gewijzigd door havana op 14-01-2013 13:26 ]
Heb ons nog niet ingeschreven. Je kan je inschrijven tot vanavond 12 uur. Daarna sluit de loting en hoor je via de email binnen een week of je ingelood bent ja of de neehavana schreef op maandag 14 januari 2013 @ 13:26:
Ben je wel ingeloot?
Maar voordat ik ons inschrijf wil ik graag weten of het reeel is. Anders vind het zonde om ons in t schrijven als we het toch niet kunnen. Dan laat ik liever andere gaan
Verwijderd
Voor relatief jonge, normaal fitte mensen is het absoluut reeel.
Wat conditie opbouwen is toch wel aan te bevelen , het is namelijk niet erg leuk om na een uur totaal leeg verder te moeten terwijl je nog niet op de helft bent.....
2 Ritjes in de week met toenemende duur tot zo'n 2,5 a 3 uur proberen te maken (zodra het weer het toelaat) en je bent er klaar voor.
Wat conditie opbouwen is toch wel aan te bevelen , het is namelijk niet erg leuk om na een uur totaal leeg verder te moeten terwijl je nog niet op de helft bent.....
2 Ritjes in de week met toenemende duur tot zo'n 2,5 a 3 uur proberen te maken (zodra het weer het toelaat) en je bent er klaar voor.
Ik zit zo eens te denken: Te dikke (of teveel) sokken in je schoenen heeft een averechts effect.
Maar aangezien je schoenen keihard zijn, mag je daar overheen aantrekken wat je wilt lijkt me. Als je nu eens direct over je schoenen een paar oude skisokken trekt, daarover evt. nog een paar (maat groter) of een laag alufolie en daaroverheen een paar winddichte (flink grote maat natuurlijk) overschoenen, zoals de Waterflex van BBB, dan moet je toch behoorlijk geïsoleerde voeten hebben zonder je bloedsomloop in de weg te zitten?
Maar aangezien je schoenen keihard zijn, mag je daar overheen aantrekken wat je wilt lijkt me. Als je nu eens direct over je schoenen een paar oude skisokken trekt, daarover evt. nog een paar (maat groter) of een laag alufolie en daaroverheen een paar winddichte (flink grote maat natuurlijk) overschoenen, zoals de Waterflex van BBB, dan moet je toch behoorlijk geïsoleerde voeten hebben zonder je bloedsomloop in de weg te zitten?
Verwijderd
Dan heb je feitelijk zelf winterschoenen uitgevonden...
Je krijgt wel enorme klompvoeten die langs de cranks gaan schuren.
Je krijgt wel enorme klompvoeten die langs de cranks gaan schuren.
Precies, koop dan gewoon een setje winterschoenen. In de zomer zijn de Northwaves regelmatig voor 75 euro in Engeland te krijgen. Die Northwaves zijn zo geconstrueerd dat je er prima nog een neopreen overschoen overheen kunt dragen.
Verwijderd
Er stond heel veel wind, dus het was best zwaar. Blijkbaar is mijn stuur iets naar achteren gezakt vandaar dat ik heel erg last van mijn rug had.
Distance: 100,40 km
Time: 3:15:06
Avg Speed: 30,9 km/h
Max Speed: 56,2 km/h
Elevation Gain: 709 m
Calories: 2.149 C
Avg Temperature: 11,8 °C
http://app.strava.com/activities/37522718
http://connect.garmin.com/activity/262064533
Distance: 100,40 km
Time: 3:15:06
Avg Speed: 30,9 km/h
Max Speed: 56,2 km/h
Elevation Gain: 709 m
Calories: 2.149 C
Avg Temperature: 11,8 °C
http://app.strava.com/activities/37522718
http://connect.garmin.com/activity/262064533
Het is reeël, maar het is zo zonde van het gigantische inschrijfbedrag van de AGR om maar 65 te doen. Voor dat geld kan je ook een weekend later een nachtje hotel in de omgeving boeken en lekker op je gemakkie een lusje van de vast uitgepijlde route doen.Frid0 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 13:28:
[...]
Maar voordat ik ons inschrijf wil ik graag weten of het reeel is. Anders vind het zonde om ons in t schrijven als we het toch niet kunnen. Dan laat ik liever andere gaan
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Wauw, toppie. Tweakers heeft ook (al heel lang) een succesvol wielerforum. Zijn er ook actieve mensen uit de omgeving Breda?
Om aan te sluiten op de kleding, ik ben vorige week weer begonnen sinds lange tijd ( eind oktober) met 1,5 uur. Alleen een lange broek, zweetshirt, koersshirt en dik winterjack. Ook neopreen overschoenen. Dat gaat op zich goed totdat ik ergens stil moet staan bij bijvoorpeeld een pondje. Als ik dan weer vertrek krijg ik een ontzettende stekende pijn in knieen. Daar moet ik nog wat op gaan verzinnen. Maar ik heb wel een vraag, als je een korte koersbroek met zeem in een lange koersbroek met zeem doet, gaat dat? Ik heb het nog nooit geprobeerd en om nou na 40km erachter te komen dat het niet zit lijkt me ook vervelend.
Ps. Ik heb mijn eerste valpartij alweer te pakken. Achterderailleur krom, klote bladeren.
Om aan te sluiten op de kleding, ik ben vorige week weer begonnen sinds lange tijd ( eind oktober) met 1,5 uur. Alleen een lange broek, zweetshirt, koersshirt en dik winterjack. Ook neopreen overschoenen. Dat gaat op zich goed totdat ik ergens stil moet staan bij bijvoorpeeld een pondje. Als ik dan weer vertrek krijg ik een ontzettende stekende pijn in knieen. Daar moet ik nog wat op gaan verzinnen. Maar ik heb wel een vraag, als je een korte koersbroek met zeem in een lange koersbroek met zeem doet, gaat dat? Ik heb het nog nooit geprobeerd en om nou na 40km erachter te komen dat het niet zit lijkt me ook vervelend.
Ps. Ik heb mijn eerste valpartij alweer te pakken. Achterderailleur krom, klote bladeren.
Verwijderd
Tje, sommige dingen moet je nu eenmaal zelf ervaren, 2x zeem over elkaar is zoiets.
Ik heb het heel lang geleden wel eens gedaan, maar dat was met echte zemen , dat ging wel.
Je komt er echt wel mee thuis....
Ik heb het heel lang geleden wel eens gedaan, maar dat was met echte zemen , dat ging wel.
Je komt er echt wel mee thuis....
Als je echt sportief ben en van een uitdaging houdt, dan doe je meer dan 65 km. Zoals havana al zegt is 65 km ongetraind ook nog wel te doen. Ik denk dat je de uitdaging gaat missen en je na afloop af gaat vragen of al het gedoe en het inschrijfgeld die 2,5 uur 'lol' wel waard was.Frid0 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 13:25:
Hoi,
Ik heb inmiddels nog geen geld terug gestort gekregen van de 11steden vereniging. Ik denk dat ik dus succesvol ben ingeschreven
Nu nog hopen dat de temperaturen binnenkort nog iets stijgen zodat ik weer buiten kan trainen.
Ivm schoenen in de kou. Overschoenen helpen bij mij enorm. Was twee jaar terug 1.5 uur gaan fietsen zonder, mijn voeten hadden pijn van de kou. Overschoenen aan en de week erop (zelfde temperatuur) 2.5 uur gedaan zonder problemen.
@thelemon vergeet niet als je sokken over je schoenen begint aan te trekken, dat je dan je plaatjes ook overtrekt. Dus ofwel gaten in gaan knippen, of beter nog: winter- en/of overschoenen aandoen. Ook de rest van het lichaam goed warm maken. Als je vitale organen kouder krijgen, gaat je lichaam daar het bloed naartoe sturen, en "onttrekt" het eigenlijk bloed uit je voeten en handen waardoor deze koud worden.
@Frido 65 km met beklimmingen is zeker te doen. Zeker met hoeveel tijd je nog hebt. Ongeoefend moet je al simpel 30-40km kunnen doen, met een deftige fiets uiteraard. Dus gewoon rustig elke week 1à2 trainingen doen beginnende bij bv 30km, en opbouwen naar 40, 50, 60. Dan moet je toch wel "gemakkelijk" 3 uur op de fiets kunnen zitten voor dat rondje.
Verdere tips, je trainingen vrij rustig beginnen, jezelf niet meteen kapotblazen. Doe vanaf de 2e helft (bv maart) ook wat hellingen aan. Voor de rit zelf: ook niet meteen in het rood gaan op de 1e helling, en neem genoeg drank (water) en iets te eten mee, anders krijg je een klop na 2 uur fietsen en zal dat laatste uur alles behalve plezant zijn.
@thelemon vergeet niet als je sokken over je schoenen begint aan te trekken, dat je dan je plaatjes ook overtrekt. Dus ofwel gaten in gaan knippen, of beter nog: winter- en/of overschoenen aandoen. Ook de rest van het lichaam goed warm maken. Als je vitale organen kouder krijgen, gaat je lichaam daar het bloed naartoe sturen, en "onttrekt" het eigenlijk bloed uit je voeten en handen waardoor deze koud worden.
@Frido 65 km met beklimmingen is zeker te doen. Zeker met hoeveel tijd je nog hebt. Ongeoefend moet je al simpel 30-40km kunnen doen, met een deftige fiets uiteraard. Dus gewoon rustig elke week 1à2 trainingen doen beginnende bij bv 30km, en opbouwen naar 40, 50, 60. Dan moet je toch wel "gemakkelijk" 3 uur op de fiets kunnen zitten voor dat rondje.
Verdere tips, je trainingen vrij rustig beginnen, jezelf niet meteen kapotblazen. Doe vanaf de 2e helft (bv maart) ook wat hellingen aan. Voor de rit zelf: ook niet meteen in het rood gaan op de 1e helling, en neem genoeg drank (water) en iets te eten mee, anders krijg je een klop na 2 uur fietsen en zal dat laatste uur alles behalve plezant zijn.
Met al die discussies over kou is de wielerbaan toch wel erg lekker. Gisteren ruim 50 km achter de derny gedaan in Apeldoorn, vanavond vrije training. Maak ik ondanks het weer toch nog het één en ander aan meters.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Dat heb ik nooit begrepen, fietsen achter een windvanger. Het sportieve zit toch in fietsen op eigen kracht? Door weer en wind (mee en tegen) en kou inderdaad. Je kunt ook de fiets achterin de auto leggen en meters maken. Ik overdrijf maar wat is het idee van zo'n windvanger voor je neus?StevenK schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 07:04:
Met al die discussies over kou is de wielerbaan toch wel erg lekker. Gisteren ruim 50 km achter de derny ...
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Correct me if I'm wrong, maar...mekkieboek schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 08:33:
[...]
Dat heb ik nooit begrepen, fietsen achter een windvanger. Het sportieve zit toch in fietsen op eigen kracht? Door weer en wind (mee en tegen) en kou inderdaad. Je kunt ook de fiets achterin de auto leggen en meters maken. Ik overdrijf maar wat is het idee van zo'n windvanger voor je neus?
Achter een windvanger train je nog steeds je conditie etc. Denk dat het te vergelijken is om in het midden van een groep te fietsen.
Kilometers maken. Het is net alsof je midden in een groep fietst.mekkieboek schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 08:33:
[...]
Dat heb ik nooit begrepen, fietsen achter een windvanger. Het sportieve zit toch in fietsen op eigen kracht? Door weer en wind (mee en tegen) en kou inderdaad. Je kunt ook de fiets achterin de auto leggen en meters maken. Ik overdrijf maar wat is het idee van zo'n windvanger voor je neus?
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Het voordeel is dat je met een lekker constant tempo en hoge trapfrequentie kunt rijden en voor de intervallen spring je dan af en toe achter een snellere derny. De - ongeschreven - regel is dat je in de groep max. 5 rondjes in het wiel van de derny mag rijden, daarna laat je je weer naar achteren zakken (of zet je een sprint in, om daarna weer achteraan te sluiten)mekkieboek schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 08:33:
[...]
Gisteren heb ik per saldo 75 minuten op de grens van D2 en D3 gereden. Dat lukt mij op de weg niet
Verwijderd
Het probleem op de weg is datr de omstandigheden vrijwel continue wisselen en je voortdurend moet schakelen om dezelfde inspanning/belasting te gaan plegen.
Met een derny of achter een scooter is het wat constanter...
Met een derny of achter een scooter is het wat constanter...
Ik was ook op de dernytraining gisteren, ben deze week stage gestart in Zutphen, dus wielerbaan is plots een stuk dichterbij en kan mooi vanuit stage door.StevenK schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 07:04:
Met al die discussies over kou is de wielerbaan toch wel erg lekker. Gisteren ruim 50 km achter de derny gedaan in Apeldoorn, vanavond vrije training. Maak ik ondanks het weer toch nog het één en ander aan meters.
Ik heb even gespiekt via google, volgens mij hebben we nog staan praten voor de training in de kleedkamer over bijvoorbeeld mountainbiken en crossen
Was inderdaad lekker kilometers maken van 7 tot kwart voor 10 en goed aan de souplesse werken.
Hm.. Kan ik mij niet herinneren. Ik was er tegelijkertijd met een stuk of drie andere leden van de WV Ede. Ik in kleren van 2Wielercentrum Ede (rood/wit, lange mouwen), rest in kleren van de WV Ede.the_RJ schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 19:55:
[...]
Ik heb even gespiekt via google, volgens mij hebben we nog staan praten voor de training in de kleedkamer over bijvoorbeeld mountainbiken en crossen. Ik rijd tegenwoordig in de kleding van Oldenzaal, overwegend geel met wat blauw, zwart/wit/rode helm.
Volgens mij heb ik dan toch jou met iemand anders verward. Volgende week herkansing
.
Hij is niet echt te missen. Goede 2 meter lang volgens mij en rijd op een hekwerkthe_RJ schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 10:07:
Volgens mij heb ik dan toch jou met iemand anders verward. Volgende week herkansing.
Niet overdrijven. 1m93, 90 kg en het zadel in de rood-witte Specialized staat 87.5 cm boven het hart van de crank.Griffin schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 11:52:
[...]
Hij is niet echt te missen. Goede 2 meter lang volgens mij en rijd op een hekwerk![]()
Valt inderdaad mee, leek allemaal groter en hoger mei 2012StevenK schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 11:54:
[...]
Niet overdrijven. 1m93, 90 kg en het zadel in de rood-witte Specialized staat 87.5 cm boven het hart van de crank.
Oh hij! Ja die was niet te missen inderdaad!
Nee helaas, zo goed heb ik niet opgelet.
Was sowieso de eerste keer dat ik Apeldoorn reed en naar een open training op de baan ging, dus echt op mensen letten deed ik niet, al zag ik wel heel wat bekende gezichten uit het wedstrijdpeleton.
Nee helaas, zo goed heb ik niet opgelet.
Was sowieso de eerste keer dat ik Apeldoorn reed en naar een open training op de baan ging, dus echt op mensen letten deed ik niet, al zag ik wel heel wat bekende gezichten uit het wedstrijdpeleton.
Heeft iemand weleens iets gehoord over Qlano wielen? Het gaat om het type arw-3t. Ik wil een 2dehands fiets kopen (BMC SLX01) waar die wielen inzitten, maar ik weet er weinig van en ik heb het gevoel dat die wielen matig zijn (wat de vraagprijs van 1250 euro voor de fiets te duur maakt).
Plaatje: http://beukerwielersport.nl/images/20121127_141151.jpg
Dat betekent dat we dringend weer een nieuwe rit moeten plannen!Griffin schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:00:
[...]
Valt inderdaad mee, leek allemaal groter en hoger mei 2012.
Zeker een goed idee. Moeten alleen even kijken wanneer en dan is het maar de vraag of ik mee kan ivm gezondheid. Ben rustig aan het terugkrabbelen maar heb nog een lange weg te gaan. Hoop medio deze zomer weer echt fit te zijn.StevenK schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 15:20:
[...]
Dat betekent dat we dringend weer een nieuwe rit moeten plannen!
Kennen we deze al?
YouTube: Revolights™. Join the revolution.
[edit]
hmm zie nu dat het filmpje vrij oud is dus waarschijnlijk wel... solly
YouTube: Revolights™. Join the revolution.
[edit]
hmm zie nu dat het filmpje vrij oud is dus waarschijnlijk wel... solly
[ Voor 25% gewijzigd door DeFeCt op 17-01-2013 16:37 ]
Vandaag lekker bijna 3 uur gecrossed. Universiteit campus + sneeuw + crosser = één grote speelplaats. Ik denk dat ik doorga voor de meest interessante GPS track van 2013 
http://app.strava.com/activities/37810128
http://app.strava.com/activities/37810128
Verwijderd
Dat zijn de goedkoopste van dat merk, zeer waarschijnlijk te vergelijken met Mavic Aksium, Fulcrum 7 en dergelijke.MrAngry schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:15:
Heeft iemand weleens iets gehoord over Qlano wielen? Het gaat om het type arw-3t. Ik wil een 2dehands fiets kopen (BMC SLX01) waar die wielen inzitten, maar ik weet er weinig van en ik heb het gevoel dat die wielen matig zijn (wat de vraagprijs van 1250 euro voor de fiets te duur maakt).
Ik heb een bruin vermoeden dat het een huismerk van van Tuyl is. (het adres is dat van van Tuyl)
Gezien het vrij grote aantal spaken gingen de ontwerpers voor betrouwbaarheid en niet voor bling bling, IMO prijzenswaardig.
Niet de eerste keus als je tijdritten wil winnen, maar goed bruikbaar.
Waarde naar schatting 150€
Ehm, ja, bedankt voor je inzet. We hebben beide hetzelfde gegoogled 
Zou je 1250 voor die fiets neerleggen? Ik vind de rest geen 1100 waard eigenlijk. Frame is uit 2009, groep ziet er wel goed uit. Naaf van het achterwiel is vervangen, geen idee waarom, maar kan me uberhaupt niet voorstellen dat dit de originele wielen zijn. Ik laat hem denk ik schieten.
Zou je 1250 voor die fiets neerleggen? Ik vind de rest geen 1100 waard eigenlijk. Frame is uit 2009, groep ziet er wel goed uit. Naaf van het achterwiel is vervangen, geen idee waarom, maar kan me uberhaupt niet voorstellen dat dit de originele wielen zijn. Ik laat hem denk ik schieten.
Verwijderd
De prijs van dit soort fietsen wordt bepaald door de begeerlijkheid en niet zozeer door technische kwaliteiten en is daarom heel persoonlijk.
Het ding oefent op mij geen enkele vorm van appeal uit helaas.
Ik zou alleen een complete 2e hands fiets kopen als alles klopte en er niet de helft aan vervangen moet worden omdat de boel sleets is of niet past/naar smaak is want dan is de prijs/kwaliteitsverhouding al snel zoek.
Die wieltjes zou ik geen probleem vinden, komen altijd wel weer van pas als backup of trainingswielen/winterwielen of whatever..
Het ding oefent op mij geen enkele vorm van appeal uit helaas.
Ik zou alleen een complete 2e hands fiets kopen als alles klopte en er niet de helft aan vervangen moet worden omdat de boel sleets is of niet past/naar smaak is want dan is de prijs/kwaliteitsverhouding al snel zoek.
Die wieltjes zou ik geen probleem vinden, komen altijd wel weer van pas als backup of trainingswielen/winterwielen of whatever..
Gister mijn Garmin gemonteerd op mijn nieuwe fiets. Maar wat zit er ongelofelijk weinig ruimte tussen de verschillende sensoren.
Nu m'n cadansmeter nog aan de praat krijgen, iets met teveel afstand daar
[ Voor 23% gewijzigd door the-edge op 18-01-2013 08:37 ]
Wat bedoel je daarmee? Ruimte tussen sensor en magneet? Je weet dat je op de GSC-10 dat knopje kan indrukken en dat hij dan oplicht als de magneet langs komt? Je kan daarmee gemakkelijk de boel afstellen (en het komt niet zo nauw).
Ik krjig op mijn Trek FX de cadansmeter en de snelheidsmeter (ook) niet afgesteld, het is of/of... laat nu de snelheid maar door de GPS bepalen zodat ik wel mijn cadans kan pakken.the-edge schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 08:34:
Gister mijn Garmin gemonteerd op mijn nieuwe fiets. Maar wat zit er ongelofelijk weinig ruimte tussen de verschillende sensoren.
Als je hem echt niet afgesteld krijgt zou ik hem terugbrengen (de sensor) en vervangen voor die Wahoo ANT+ sensor, die is wat flexibeler: http://www.wahoofitness.c...g-SpeedCadence-Sensor.asp
Hmm die ziet er inderdaad wat gunstiger uit.MrAngry schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 09:26:
Als je hem echt niet afgesteld krijgt zou ik hem terugbrengen (de sensor) en vervangen voor die Wahoo ANT+ sensor, die is wat flexibeler: http://www.wahoofitness.c...g-SpeedCadence-Sensor.asp
off topic: wat ontzettend slecht dat die vent zijn tekst kwijt is op 2:00 in het filmpje, dat knip je er dan toch uit?
Is het normaal met een triple dat als je terugschakelt van buitenblad naar middenblad en je zit achter op het kleinste tandwieltje, dat de boel dan aanloopt tegen de voorderailleur en dat je dan een tikje 'opschakelt' met je shifter om dit op te lossen? Kan dat echt niet beter afgesteld worden zodat je niet na terugschakelen eerst een tikje moet 'opschakelen' om aanlopen te voorkomen?
Waarom terugschakelen van buitenblad naar middenblad als de ketting achter op het kleinste tandje ligt? Aanlopen is met een juiste afstelling te voorkomen, maar ook door niet onlogisch te schakelen.woekele schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 16:22:
Is het normaal met een triple dat als je terugschakelt van buitenblad naar middenblad en je zit achter op het kleinste tandwieltje, dat de boel dan aanloopt tegen de voorderailleur en dat je dan een tikje 'opschakelt' met je shifter om dit op te lossen? Kan dat echt niet beter afgesteld worden zodat je niet na terugschakelen eerst een tikje moet 'opschakelen' om aanlopen te voorkomen?
Dat bijstellen van je voorderailleur met één klikje, zonder te schakelen dus, noemt Shimano 'trimmen'. Als je een Di2 schakelsysteem hebt, gebeurt dat automatisch, erg cool.
Maar je zou dergelijke schakelacties idd niet moeten doen. Schakel gewoon drie tandjes op in één actie met je shifter, dan heb je bijna hetzelfde.
Maar je zou dergelijke schakelacties idd niet moeten doen. Schakel gewoon drie tandjes op in één actie met je shifter, dan heb je bijna hetzelfde.
Ben al een paar weken niet te fietsen geweest en ik vind het erg jammer. Doe nog wel aan waterpoloën maar vind dat het wel weer tijd is om weer eens buiten aan het sporten te gaan. De winter kan nog wel eens lang duren dus daarom heb ik zojuist een Cat Eye lamp van futurumshop besteld (was in de aanbieding, achterlicht er voor 1 euro bij), samen met dit kledingset

en beenwarmers:

Rij al bijna twee jaar in mijn eerste kleding van Cyclewear. Opzich prima om mee te beginnen, maar de zeem van mijn korte broek is nu net een stuk karton, het ligt bijna in twee delen. De lange broek van All Active bevalt overigens beter. Wil eigenlijk het oude spul op den duur wat gaan vervangen met beter spul. Maar alles op zijn tijd.
Erg mal trainen doe ik niet aan, maar kan ik volgende week in ieder geval weer wat frisse kilometers maken. Altijd goed, want de fiets 11 steden zit er aan te komen.

en beenwarmers:

Rij al bijna twee jaar in mijn eerste kleding van Cyclewear. Opzich prima om mee te beginnen, maar de zeem van mijn korte broek is nu net een stuk karton, het ligt bijna in twee delen. De lange broek van All Active bevalt overigens beter. Wil eigenlijk het oude spul op den duur wat gaan vervangen met beter spul. Maar alles op zijn tijd.
Erg mal trainen doe ik niet aan, maar kan ik volgende week in ieder geval weer wat frisse kilometers maken. Altijd goed, want de fiets 11 steden zit er aan te komen.
Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily
Verwijderd
Goed ingepakt vandaag 111 kilometer gefietst. -2 graden, maar nog wel 1,5 uur zon. Koud heb ik het niet gehad, afgezien van m'n duimen. Eigenlijk maar 1 fietspad gezien waar ik niet kon fietsen (99% sneeuw) en daar gewoon op de weg gefietst. Ging prima. Conditie nog bepaald niet briljant te noemen.
Ik ga waarschijnlijk maandag en woensdag, zoals de planning er nu uitziet.the_RJ schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 10:07:
Volgens mij heb ik dan toch jou met iemand anders verward. Volgende week herkansing.
Nou ja, ik gaf dit aan als voorbeeld, maar het kan natuurlijk ook zijn dat ik voor terugschakel terwijl hij achter op de grootste ligt. En later achter weer wat opschakel en op de kleinste uitkom. Maar is het mogelijk de shifters/derailleur zo in te stellen dat 'trimmen' niet nodig is? Twee fietsenmakers hebben me al verteld van niet, maar ik vind het echt vreemd. Ik begrijp dat je niet de ketting volledig schuin moet leggen, maar dacht dat je vanaf het middenblad gewoon altijd alles moest kunnen gebruiken.argro schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 16:42:
[...]
Waarom terugschakelen van buitenblad naar middenblad als de ketting achter op het kleinste tandje ligt? Aanlopen is met een juiste afstelling te voorkomen, maar ook door niet onlogisch te schakelen.
Edit @hieronder: hij kan het dus ook wel aan, maar alleen na het 'trimmen'. Maar ik vind het nogal irritant om elke keer nadat ik terugschakel naar middenblad, daarna weer een klikje terug omhoog moet doen om te zorgen dat hij niet gaat aanlopen
[ Voor 15% gewijzigd door woekele op 18-01-2013 20:58 ]
Middenblad moet normaal wel alles geruisloos aankunnen. Combi groot/klein of omgekeerd is moeilijker.
Verwijderd
In het algemeen is dat niet mogelijk als je bij 10 speed er 8 wil gebruiken, bij de buitenste kransen gaat het aanlopen.woekele schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 20:29:
Maar is het mogelijk de shifters/derailleur zo in te stellen dat 'trimmen' niet nodig is? Twee fietsenmakers hebben me al verteld van niet, maar ik vind het echt vreemd. Ik begrijp dat je niet de ketting volledig schuin moet leggen, maar dacht dat je vanaf het middenblad gewoon altijd alles moest kunnen gebruiken.
Verwijderd
Afgelopen woensdag heeft een zandwagen mij en een vriend van de weg gereden toen we aan het fietsen waren. Resultaat: gebroken sleutelbeen en een hele dikke bloeduitstorting op mijn heup (de foto is genomen op de eerste dag, nu is de uitstorting nog groter en lelijker).
Goddank had ik een goede helm op (Giro Aeon) en goede kleding aan omdat ik met de gehele linkerkant van mijn lichaam op het asfalt ben geklapt. De helm is rijp voor de container en en aantal kledingstukken zijn geschaafd. De staat van de fiets weet ik (nog) niet omdat ik met de ambulance werd afgevoerd en mijn vriend naar de politie is geweest en verder beide fietsen heeft meegenomen
De zandwagen is er vandoor gegaan, maar gelukkig is een gast met een bestelbus, die als eerste gestopt is om te vragen of alles okay was, achter de zandwagen aangereden om het kenteken te verkrijgen.
Inmiddels is er aangifte gedaan door mij, mijn vriend en is er een getuige schrift opgenomen van de gast in de bestelbus en is de chauffeur verhoord. Tevens contact gehad met mijn advocaat voor schade en letselschade afhandeling. Nu dus afwachten hoe alles verder gaat....
Nu een x-aantal weken ongemakkelijk thuiszitten. Ik kan niet wachten om weer te beginnen met fietsen omdat ik mij niet mijn fiets plezier door een eikel laat verpesten. Ben wel erg geschrokken en ik heb ook veel geluk gehad.

Goddank had ik een goede helm op (Giro Aeon) en goede kleding aan omdat ik met de gehele linkerkant van mijn lichaam op het asfalt ben geklapt. De helm is rijp voor de container en en aantal kledingstukken zijn geschaafd. De staat van de fiets weet ik (nog) niet omdat ik met de ambulance werd afgevoerd en mijn vriend naar de politie is geweest en verder beide fietsen heeft meegenomen
De zandwagen is er vandoor gegaan, maar gelukkig is een gast met een bestelbus, die als eerste gestopt is om te vragen of alles okay was, achter de zandwagen aangereden om het kenteken te verkrijgen.
Inmiddels is er aangifte gedaan door mij, mijn vriend en is er een getuige schrift opgenomen van de gast in de bestelbus en is de chauffeur verhoord. Tevens contact gehad met mijn advocaat voor schade en letselschade afhandeling. Nu dus afwachten hoe alles verder gaat....
Nu een x-aantal weken ongemakkelijk thuiszitten. Ik kan niet wachten om weer te beginnen met fietsen omdat ik mij niet mijn fiets plezier door een eikel laat verpesten. Ben wel erg geschrokken en ik heb ook veel geluk gehad.

Gadver, nare grappen. Beterschap en hopelijk verloopt het verder voorspoedig.Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 15:43:
Afgelopen woensdag heeft een zandwagen mij en een vriend van de weg gereden toen we aan het fietsen waren. Resultaat: gebroken sleutelbeen en een hele dikke bloeduitstorting op mijn heup (de foto is genomen op de eerste dag, nu is de uitstorting nog groter en lelijker).
...
Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily
Pffft... Balen man... Beterschap en inderdaad niet de motivatie verliezen door dit soort acties van anderen!
Wel nice opzich van die man erachteraan is gereden voor het kenteken en getuigschrift trouwens.
Wel nice opzich van die man erachteraan is gereden voor het kenteken en getuigschrift trouwens.
Waarom is een rechtszaak nodig? Is dit niet gewoon een kwestie van het schadeformulier alsnog laten invullen en naar de verzekering sturen? Hij zat sowieso fout lijkt me, tenzij je daar niet mocht fietsen.
Want als je er niet mag fietsen, dan mag hij je wel omver rijden?Het Fantoom schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 17:22:
Waarom is een rechtszaak nodig? Is dit niet gewoon een kwestie van het schadeformulier alsnog laten invullen en naar de verzekering sturen? Hij zat sowieso fout lijkt me, tenzij je daar niet mocht fietsen.
Verwijderd
Waarschijnlijk zullen de verzekeringsmaatschappijen/advocaten proberen tot een schikking te komen. Maandag/dinsdag weet ik meer omdat eerst alle documenten aan een rechter voorgelegd worden.
Echt super leip dat er zo vaak doorgereden wordt bij het aanrijden van fietsers. Daar zit ergens wel een interessant sociologisch onderzoekje in. Beterschap jspr!
Waar is dat? Ziet er nogal on-Nederlands uit? Vanavond trouwens ook nog weer wandelend op een zebrapad bijna aangereden... Je moet echt zó goed uitkijken in het verkeer met al die mafkezen
Verwijderd
Spanje....
Grootste problemen bij confrontaties racefiets-autoverkeer zijn te weinig afstand houden bij het passeren en de snelheid van renners onderschatten.
Tijdens mijn eerste carriere is me het eerste meerdere keren overkomen (ergste wakker geworden in ziekenhuis en 2 weken ter observatie moeten blijven)
Het laatste is me vorig voorjaar overkomen toen een bestelwagen afsloeg waar ik reed en een aanvaring onvermijdelijk was, gelukkig weinig gevolgen.
Grootste problemen bij confrontaties racefiets-autoverkeer zijn te weinig afstand houden bij het passeren en de snelheid van renners onderschatten.
Tijdens mijn eerste carriere is me het eerste meerdere keren overkomen (ergste wakker geworden in ziekenhuis en 2 weken ter observatie moeten blijven)
Het laatste is me vorig voorjaar overkomen toen een bestelwagen afsloeg waar ik reed en een aanvaring onvermijdelijk was, gelukkig weinig gevolgen.
Als je zelf regelmatig fietst weet je veel beter als automobilist hoe je met fietsers om moet gaan.
Doe je dat niet dan mis je sommige inzichten.
Geldt trouwens ook andersom bijvoorbeeld met fietsverlichting in het donker
Doe je dat niet dan mis je sommige inzichten.
Geldt trouwens ook andersom bijvoorbeeld met fietsverlichting in het donker
Verwijderd
Ik probeer altijd defensief te rijden (met de auto en zeker op de fiets), maar als er voor je onverwachts een deur wordt dicht getrokken.....
Of een deur open wordt gegooid van een geparkeerde auto
Kan je wel verder van de geparkeerde auto's gaan rijden, maar dan komen de inhalende auto's links van je weer superdichtbij langs. Lang leve de buitengebieden... Maar dan nog is het uitkijken.
Sterkte jspr, heb je goede temperaturen omdat je in Spanje woont, gebeurt dit.
Gister heb ik weer stukje op de tacx gezeten, 45minuten en we gaan het rustig opbouwen.
Gister heb ik weer stukje op de tacx gezeten, 45minuten en we gaan het rustig opbouwen.
Even vraagje m.b.t onderhoud ketting. Ik heb een campagnolo mirage groep 9 speed. Ketting wil ik uitwisselen met een nieuwe. Ik wil graag een campagnolo ketting (geen sram o.i.d) , kan ik hier bijvoorbeeld dan een campagnolo 9 speed RECORD opleggen ? Zal dit problemen geven ? Dit is namelijk de enige 9 speed ketting die ik zo kan vinden van campagnolo. Graag advies, alvast bedankt!
Hoi
Ja, dat kan. En dat lijkt idd de enige 9-speed ketting die campa nog maakt.
Verwijderd
En dat is zo ongeveer de beste ketting die je voor relatief weinig kan kopen (voor 9 speed).
Ik koop geen andere meer zolang ik nog 9 speed rij.
Diverse webshops leveren nog steeds, ik weet niet of het oude voorraad is of dattie nog gemaakt wordt.
Ik koop geen andere meer zolang ik nog 9 speed rij.
Diverse webshops leveren nog steeds, ik weet niet of het oude voorraad is of dattie nog gemaakt wordt.
Als ik het goed heb rijdt die kerel (de rode lijn) ook nog eens over een volle lijn ook? Alsof mensen omver rijden en vluchtmisdrijf plegen nog niet genoeg is.
Hier blijft het wachten tot de sneeuw weg is, het nog eens goed geregend heeft (voor die tonnen zout) en dan hoop ik toch ook 2013 te kunnen beginnen met fietsen
Hier blijft het wachten tot de sneeuw weg is, het nog eens goed geregend heeft (voor die tonnen zout) en dan hoop ik toch ook 2013 te kunnen beginnen met fietsen
Idem dito hier, kan niet wachten om weer op de fiets te springen.Lointje schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 12:56:
Een paar graden warmer en een droog wegdek en gas erop
Hier nog zo iemand. Hoewel ik best 'blij' ben met hoe leerzaam het op de stadsfiets door de sneeuw hier in Groningen heen te glibberen en zo hopelijk straks ook op de racefiets nog wat meer vertrouwen heb bij 'rare' bewegingen van de wielen, hoop ik dat het hier ook snel weer 'normaal' is en ik weer wat lekkere buitenkilometers kan maken. Gisteren waren de benen indoor iig soep, dus dat belooft weinig goeds voor de 'Tour of Sufferlandria' komend weekend (in 9 dagen alle 12 video's van The Sufferfest volbrengen).
Verwijderd
Hier is momenteel goed buiten te fietsen (Noord Holland).
De fietspaden zijn redelijk sneeuwvrij en de snijdende Ooster is geluwd.
Het is dat ik weinig tijd heb overdag.....
De fietspaden zijn redelijk sneeuwvrij en de snijdende Ooster is geluwd.
Het is dat ik weinig tijd heb overdag.....
Ingeloot voor de 250 km AGR
Dit topic is gesloten.
![]()