Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 103 Laatste
Acties:
  • 426.225 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-10 15:24
In 2012 heb ik ondanks chronische pijnklachten toch nog 3100 km kunnen fietsen. Ben ik best tevreden mee. Op 1 januari van 2013 heb ik al wel weer de eerste kilometers gemaakt. Een uurtje gefietst, niet veel maar wel goed voor de moraal!

Hopelijk is het blessureleed van 2011 en 2012 een beetje achter me: bij de tweede liesbreukoperatie in september 2012 zijn de zenuw en het matje verwijderd (deze lagen sinds de operatie in 2011 tegen elkaar aan en zorgden voor pijn) en ik heb vanochtend de uitslag gekregen van een biopt aan mijn bil: een neuroom (zenuwwoekering). Twee lastige euvels voor fietsers. Ziekenhuisbezoeken staan nog wel even gepland omdat de wond van de liesbreuk nog niet helemaal goed voelt,maar ik zou het ergste onderhand wel gehad moeten hebben. Vol frisse moet een goed fietsjaar tegemoet!

[ Voor 3% gewijzigd door SePtiCTaNk op 03-01-2013 12:51 ]

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Afgelopen jaar heb ik tot aan juli tegen de 6000km gedaan op de racer. Daarna een fiks ongeluk gehad en sinds dien amper 1500km kunnen wegtrappen.
Ik houd het sinds zomer 2010 bij en de teller staat nu in totaal op ongeveer 22.000km. Eind 2011 heb ik ook last gehad van overtraining: constante vermoeidheid, duizeligheid, verminderde concentratie. Nu heb ik teveel rust gehad en dat voelt ook niet prettig. Dit jaar ga ik de balans opzoeken en eventueel meer doelgericht fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:30
Ik heb afgelopen jaar 2600 kilometer gemaakt, en dan in de periode maart t/m augustus. Daarna is de klad er een beetje ingeraakt door training voor de Dam tot Dam loop.. Na deze loop was ik er helemaal klaar mee en heb ik niks meer gedaan.. :(

In 2013 gaan we er weer voor, binnenkort even mijn fiets een beurt laten geven en dan gaan we weer kilometers maken. De bedoeling is toch wel dat ik heb dit jaar langer vol hou en dus behoorlijk wat meer kilometers ga maken.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje klimmen: http://app.strava.com/activities/35546275

Distance: 26,38 km
Time: 1:01:47
Avg Speed: 25,6 km/h
Elevation Gain: 517 m
Calories: 773 C
Avg Temperature: 16,2 °C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-10 07:51
Coldcat schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 09:59:
[...]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, volgens mij heb ik er namelijk ook zwaar last van gehad.

Algemene moeheid, slechte concentratie en dat soort randzaken.
Ook @havana. Nou ja, het is maar wat je gewend bent en aan kunt, allemaal nogal betrekkelijk. Valt wel mee. Maar sporten is toch wel een belangrijk deel van mijn levensvreugd en dan gedwongen eigenlijk niets mogen doen is gewoon niet prettig. De dagelijkse gevolgen zijn vermoeide en nog immer verkrampte benen/beenspeieren, weinig zin in van alles. Het is niet zo dat ik thuis werkloos zit ofzo, op m'n werk had men geen idee, de directe omgeving merkt het ook niet direct behalve een wat neerslachtiger voorkomen. Conditie is door de afgenomen omvang natuurlijk flink gedaald, dus als ik nog wat intensieve arbeid verricht, dan is dat nogal een raar gevoel als je normaal nooit door enige conditionele achterstand wordt belemmerd. Geeft mentaal een tik, voelt als zwakte. Maar het is van enorm afwisselend (paar dagen sterk moe, andere dagen leek er weer niets aan de hand), nu wel stabieler "moe" geworden. Punt bij overtraining is, dat je nooit weet hoe diep het zit en hoe lang je dus moet rusten.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
UltraSub schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 01:49:
http://www.trainerroad.com/tour
Klinkt interessant. Ook integratie met sufferfest video's lees ik net. Misschien toch maar eens een ANT+ stickje voor pc kopen..
Zo quoteje van een half jaar terug, maar toen dacht ik al dat ANT+ wel ideaal kan zijn voor pc training. Ik heb momenteel een dedicated Tacx fiets, maar omdat ik kleiner ben gaan wonen kan ik die niet permanent op de tacx laten staan en dan is het nut een beetje weg. Die ga ik dus verkopen. Ik ga dan m'n normale wegfiets op de tacx zetten, maar daar zit al die garmin meuk al op met ANT+. Bovendien loopt mijn Tacx tegen wat technische problemen aan. Ik heb die pc uitbreiding, maar die software loopt niet onder windows 7, dan mag je dure nieuwe software aanschaffen. Het draait dus in een VM, maar dat is gewoon gekloot. Daarnaast ben ik niet heel tevreden over de specificiteit, ik heb in het voorjaar meerdere malen Alpe D'huez virtueel gereden om in juni toch een teleurstellende tijd omhoog te rijden. Nou speelde vermoeidheid daar ook wel een rol, maar toch lijkt de Tacx Alpe dvd rijden geen goede training voor de alpe in het echt rijden.

Tijd voor iets anders dus. Van de week kwam mijn Suunto Movestick mini (ANT+ stickje) binnen en die heb ik gisteren in gebruik genomen. Tacx bandje over gezet naar het reservewiel van m'n wegfiets. Garmin ANT agent installeren, trainerroad installeren en gaan. Je begint met een test om je functional threshold power vast te stellen. Dat is een schatting van het wattage wat je wegtrapt op je trainer bij je omslagpunt, dit is niet de echte real life waarde, maar dat is ook niet nodig als je je trainer maar elke keer ongeveer gelijk instelt. Die ftp wordt gebruikt om de rest van de workouts te schalen.

Het lijkt voorlopig erg goed in elkaar te zitten en alles werkt soepel. Ik denk dat het het tientje per maand wel waard is. Ik zal over een aantal weken eens een update schrijven.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:58
Zo,ben het jaar lekker begonnen. dinsdag bijna 80 km op de weg, woensdag 41 km (in een uur) op de baan in Apeldoorn en gisteren eerste (kracht)training met de wedstrijdgroep van de wielervereniging gedaan. 160 km onderweg in het nieuwe jaar, de kop is eraf.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-10 08:25
@dinkelover ik hoop dat je toch al beterschap merkt nu want je zit toch al maanden op een laag pitje? Anders broeit er misschien gewoon iets anders, tekort aan bepaalde stoffen zoals ijzer of zo?

Ikzelf heb heel weinig km's gemaakt vorig jaar namelijk 1200. Kwam wel voornamelijk door ziektes, slecht weer en eigen woning kopen. In 2013 ga ik veilig voor de 2000, maar stiekem hoop ik op minstens de 3000 ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Coldcat schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:13:
[...]
Deze had ik vorig jaar aangeschaft: Crud Road Racer Mudguard Set MKII

Werkte toen prima, nu is de ruimte tussen frame en band te klein aan de achterkant. Voor is hij in het wiel gevlogen en kan een onderdeel niet meer vinden.
Alles is voor een redelijke prijs na te bestellen.
http://www.crudproducts.com/products/spares

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Lekker stukje gefietst vanochtend, was nog best druk met wielrenners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ja, ik ook, de eerste buiten kilometers zijn binnen. En inderdaad best druk nog! Wel veel oude mannen ipv de gebruikelijke horde lekkere wijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAngry schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 15:51:
Ja, ik ook, de eerste buiten kilometers zijn binnen. En inderdaad best druk nog! Wel veel oude mannen ipv de gebruikelijke horde lekkere wijven.
Die laatste zie ik eigenlijk nooit op den reesviedz, zeker de verkeerde regio....
Ik zou heel graag eens een flink stuk meerossen aan het wiel van een snelle dame, maar als ik er eens eentje inhaal dan haken ze snel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 10:19
Nu ben ik toch wel nieuwsgierig geworden waar MrAngry fietst..

Voor de zelfklussers onder ons. Ik ben eigenlijk van plan wat gereedschap te gaan aanschaffen, om wat simpele klusjes zelf uit te voeren danwel schoonmaken wat makkelijker te maken. Heeft iemand wat advies wat erg een must is om te hebben, danwel wat tips over het wat en waar (merk/winkel)?

Park Tools is natuurlijk super, maar ook prijzig... Tacx, BBB, Pro al wat acceptabeler.

Wat ik zeker wil hebben (nodig denk te hebben):
- cassetteafnemer
- kettingzweep
- kettingpons
- eventueel een pedaalsleutel
Mis ik dan nog echt must-haves?

N.B uit de standaard gereedschapkist heb ik sowieso torx-/inbussets en normale steeksleutels.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-10 15:19

Griffin

Is mythical

Topicstarter
@bobsnl:
Kijk ook even naar een missinglink losmaak tang. Niet verplicht nodig maar maakt het losmaken van de (vieze) ketting veel makkelijker.

Net even de garmin erbij gepakt en gezien dat ik vorig seizoen op 1500km ben gekomen (dat is dus t/m mei ivm ziekte). Vandaag de tacx motion gehaald en klaar gezet. Morgen eerste kleine stukje fietsen. Ga liever nog niet naar buiten want als ik opeens helemaal instort (lichaamelijk) dan moet ik nog terug en dan doe ik (in mijn ogen) meer kwaad dan goed wat betreft heropbouw van training.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
bobsnl schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 18:24:
Ik overdrijf wel een beetje natuurlijk, maar Amsterdam, het stuk langs de amstel richting oudekerk is echt net een wieckse witte reclame in de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-10 15:24

the_RJ

Banana Hammock!

Gisteren op NOS nog even een bioloog horen zeggen dat het misschien wel de vroegste lente ooit gaat worden! Van mij mag het gebeuren :D.

Iig gaat het trainen prima zo met dit weer, vandaag 200 kilometer volgemaakt en voelde me aan het eind nog steeds fit. 31.7 gemiddeld bij 141 hartslag gem ondanks aantal D3 stukken. Goed begin van het nieuwe jaar ^^

En bij thuiskomst nog een leuke extra, maak de brievenbus open en 4 vrijkaarten voor de zesdaagse van Rotterdam, met dank aan Fiets!

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:38
MrAngry schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 19:40:
[...]

Ik overdrijf wel een beetje natuurlijk, maar Amsterdam, het stuk langs de amstel richting oudekerk is echt net een wieckse witte reclame in de zomer.
Zal er eens een keer langsrijden als het mooi weer is dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Vraag maar aan je zusje anders, die rijdt er ook regelmatig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Vandaag eerste keer op de fiets sinds ong. 7 maanden. En eerste keer op een tacx.
30 minuten op stand 3. Heb erop gelet dat ik het rustig aan deed. Resultaat is 130bpm en 85cadans avg. Is ong 10km maar op de tacx is dit niet echt van belang.
Tacxen is trouwens best te doen zolang de tv maar aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:39

Harrie

NederVlaming

bobsnl schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 18:24:

Voor de zelfklussers onder ons. Ik ben eigenlijk van plan wat gereedschap te gaan aanschaffen, om wat simpele klusjes zelf uit te voeren danwel schoonmaken wat makkelijker te maken. Heeft iemand wat advies wat erg een must is om te hebben, danwel wat tips over het wat en waar (merk/winkel)?

Park Tools is natuurlijk super, maar ook prijzig... Tacx, BBB, Pro al wat acceptabeler.

Wat ik zeker wil hebben (nodig denk te hebben):
- cassetteafnemer
- kettingzweep
- kettingpons
- eventueel een pedaalsleutel
Mis ik dan nog echt must-haves?

N.B uit de standaard gereedschapkist heb ik sowieso torx-/inbussets en normale steeksleutels.
Ik heb ook laatst wat fiets-specifiek gereedschap gekocht voor bij mijn basis gereedschap, om mee te beginnen.
Een kettingpons van BBB, en een casetteafnemer van Pro (een set met afnemer en zweep). Werken prima, en qua prijs zeker goed te doen. Ik heb nog geen pedaalsleutel. Maar ik ben net als jij net begonnen met zelf sleutelen aan mijn fiets, dus geen idee of ik nog wat must-haves mis. Die koop ik dan wel als ik ze nodig heb. :)
Ik heb ineens een missing link gekocht, zodat je gemakkelijk de ketting eraf kan halen om goed schoon te maken. Nog geen missing-link tang om hem eenvoudiger te openen, we zullen zien of ik die nodig ga hebben. Ik heb de ketting nog niet opnieuw open hoeven maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-10 09:14
KMC tang om de missing link te openen is geen noodzaak, maar het maakt het wel 100x makkelijker.

Verder is een pedaalsleutel gewoon een sleutel 15 en kun je vrijwel alle pedalen ook vanaf de binnenkant met een inbus verwijderen. Sommige pedalen (zoals Time) zelfs alleen op die manier.

BBB, Tacx en Pro maken prima gereedschap. Qua kettingpons is die van Tacx duidelijk de beste. Koop alleen wat je nodig hebt, dan weet je zeker dat je niks teveel hebt. Met een kettingzweep, kransafnemer, kettingpons, een setje inbussen en een stel schroevendraaiers kom je een heel eind. Ga je kabels vervangen heb je ook een kabelkniptang nodig (hoeft niet maar resultaat is echt stukken beter).

Voor je trapas heb je vrijwel altijd speciaal gereedschap nodig, er zijn zoveel verschillende standaarden dat je goed moet kijken voor je iets aanschaft.

[ Voor 51% gewijzigd door havana op 06-01-2013 11:42 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 10:19
havana schreef op zondag 06 januari 2013 @ 11:40:
BBB, Tacx en Pro maken prima gereedschap. Qua kettingpons is die van Tacx duidelijk de beste.
Deze bedoel je, neem ik aan? FYI: is voor een Ultegra 67xx met 105(5700) ketting.
http://www.futurumshop.nl/tacx-kettingpons-t4210.phtml
Volgende ketting wordt vast een KMC :*)

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-10 17:59

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Als je gewone cup en conuslagers hebt in je wielen raad ik je ook wel aan om conussleutels te kopen. Eigenlijk gewone steeksleutels maar dan wat dunner.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

2013 is prima gestart! 300km liggen al achter me en de 10 uur is al gepasseerd. Wat een bende wordt je fiets trouwens van dit weer van geen regen, of een kleine motregen. Al het water dat van de weg opspat tegen het spatbord en vervolgens op je frame blijft kleven in je drivetrain gaat zitten. Binnenkort even de ketting afdoen en nieuwe olie smeren :) Is toch een winterfiets, niettemin rijdt dat dura-ace dat erop zit echt heerlijk. Beter die vislijn shifters dan die dikke binnendoor shifters, zitten echt veel lekkerder.

Nog meer mensen hier die volgend jaar bij de Amateurs een koersje meepakken?

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik zit er wel over te denken om eens een wedstrijdje oid mee te pakken, al is het maar zo'n trainingskoersje. Heeft iemand wat meer info over wat je daar voor moet regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarvoor moet je minimaal een basislidmaatschap van de KNWU hebben, kost 15€ p/j. als je het via een club regelt.
Direct bij de KNWU kan ook, maar dat kost dan 36€ p/j.
http://www.knwu.nl/leden/...2ac_362c-_per_jaar21.html

Er is de afgelopen maanden wat discussie over geweest en voorzover ik het begrijp kan je daarmee nog steeds in alle club- en interclubwedstrijden starten.
Wil je ook geklasseerd worden , moet er nog een chip komen:
http://www.mylaps.com/ind...t/Websites/B2C/cycle/shop

Beste en goedkoopste is gewoon bij een club melden, daar weet men de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Die 15 euro was twee jaar geleden nog 5 euro. 300% prijsstijging... Wat een kansloos gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 jaar koersjes gereden voor 30€... wat is daar kansloos aan?
Het chipgebeuren jaagt je wel op kosten, maar ik doe daar niet aan (ik heb met 60 niet veel kans op hoge klasseringen tegen 30ers en 40ers, boeit niet echt of ik 14e of 16e wordt in een clubkoersje en van die blikken bekertjes heb ik er nog zat op zolder liggen).
Aan "in de slag zitten "heb ik genoeg lol zonder dat ik mee hoef te sprinten met alle risico's van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 20:33:
Ik heb 2 jaar koersjes gereden voor 30€... wat is daar kansloos aan?
Het chipgebeuren jaagt je wel op kosten, maar ik doe daar niet aan (ik heb met 60 niet veel kans op hoge klasseringen tegen 30ers en 40ers, boeit niet echt of ik 14e of 16e wordt in een clubkoersje en van die blikken bekertjes heb ik er nog zat op zolder liggen).
Aan "in de slag zitten "heb ik genoeg lol zonder dat ik mee hoef te sprinten met alle risico's van dien.
Twee jaar geleden is de boel net verandert ;)

Vroeger was dat nog gratis met daglicenties. Toen moest er opeens zo nodig een basislidmaatschap voor iedereen komen, ook voor leden van een club die nooit een wedstrijd starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van voor die tijd stamt alleen mijn ervaring met de contributie+licentie en dat kostte veel meer dan ik momenteel betaal.
De contributie was iets van 40 a 50 gulden en een amateurlicentie toch al snel een 240 ofzo.
15€ per jaar is toch echt niets vergeleken met de verdere kosten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Die 15e is inderdaad niets vergeleken met alle andere kosten, wel is het zo dat de KNWU wel lekker 15e pakt per lid dat ingeschreven staat bij een wielervereniging. Dat is een fiks bedrag :)

Maar dwaalt af van het topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

idd, die 15 euro betaal je aan de KNWU alleen al om lid te zijn bij een vereniging nu, dan heb je nog geen wedstrijdlicentie. Ik weet niet wat amateur licentie nu kost, volgens mij is mijn elite licentie 125 euro, plus dus die 15, plus contributie club.

@Traguardo, mooie derde plek bij WK sprint voor WTOS'er, van Grieken ofzoiets staat me bij? Was wel een mooie bronzen finale iig.

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren lekker geklommen: http://app.strava.com/activities/36339619

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Ja was mooi van Grieken. Hij heeft zijn licentie via de club lopen en aangezien elite renners clubkleding moeten dragen rijdt hij in een blauw pakje. Verder traint/woont/leeft hij bij de baan de in de buurt. Waren wel gave sprints daar in Apeldoorn, vooral bizar in de finale zo vlak langs de boarding sprinten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In & out!

Distance: 23,53 km
Time: 48:50
Avg Speed: 28,9 km/h
Elevation Gain: 307 m
Calories: 629 C
Avg Temperature: 18,9 °C

http://connect.garmin.com/activity/259284924
http://app.strava.com/activities/36512601

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-10 09:14
Ook hier is de kop eraf! ik wilde eigenlijk gisteren gaan maar ik was "weer eens" ziek. Schaduwzijde van het vaderschap, ik ben nu iedere maand wel een dag niet lekker terwijl ik daarvoor NOOIT maar dan ook nooit ziek was :(

Afijn, vandaag de herkansing. 81 km D1 door de Drenthse miezer. Hield er wel een goed gevoel aan over. Met mijn gemiddelde van bijna 28 ben ik best tevreden als je bedenkt dat ik bijna 2 maanden niet gefietst heb (wel veel geschaatst).

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Garmin introduceert eindelijk nieuwe Edge modellen, de 510 en de 810, maar het lijkt erop dat ze toch wel een aantal steken hebben laten vallen. De unique selling point is integratie met je telefoon via BT, maar als ze dan vervolgens niets beter kunnen dan je telefoon, die je toch al bij je hebt...
http://www.dcrainmaker.co...-510-in-depth-review.html

Indien TL;DR dan staan onderaan de pro's en cons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat die 510 gegroeid is t.o.v. de 500, zo'n klont op het stuur belief ik echt niet.
Mocht nog eens een Garmin zonder kaart willen (en dat zou kunnen want m'n Bryton rider 20 doet het goed maar de configureerbaarheid van het scherm laat te wensen over) dan wordt het toch een 500 , kan nog net qua formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ja, ik heb de 500, groter moet ie echt niet worden. Het enige waar ik echt slecht van wordt is dat je de schermpjes die te voorschijn komen zodra je de gps navigatie aanzet niet kan configgen, voor de rest weinig reden om te upgraden. Denk dus dat ik nu nog steeds de 500 zou kopen omdat die kleiner en goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Navigatie op de racefiets interesseert me helemaal niets, dus dat probleem is voor mij niet relevant.
Het enige dat me nogal stoort aan m'n Bryton en dat ik op voorhand onderschat heb is dat er maar 3 datavelden zijn waarvan snelheid altijd in beeld is en dat er voor HF, afstand, gemiddelde en tijd dus maar
2 datavelden beschikbaar zijn en ook niet eens in alle gewenste combinaties.
Over trapfrequentie heb ik het nog niet eens, dat ding heb ik na 1,5 jaar nog steeds in de doos zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cadence en hr graph zijn juist de parameters waar ik op fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Mja, ik heb een Garmin 800 en heb in beeld de fietstijd, snelheid, afstand, hartslag, lokale tijd, cadence, helling % en momenteel ook de temperatuur. Uiteindelijk is fietstijd en hartslag het enige waar ik echt naar kijk. Cadence hooguit als ik echt een souplessetraining uitvoer, maar eigenlijk weet je toch wel precies wat je beentempo is op gevoel.

Oh trouwens, wat ik nog vergat ten aanzien van de kosten voor een licentie, tegenwoordig is er rekeningrijden. Je moet dus voor elke wedstrijd extra afdragen aan de KNWU, meestal 6 euro per wedstrijd. En dan vaak nog ter plekke zelf ook nog eens 2 tot 4 euro aan de organisatie. Als ik het op ga tellen van afgelopen jaar qua licentie + puur kosten om te starten gaat dat wel richting de 200 euro denk ik.

[ Voor 36% gewijzigd door the_RJ op 08-01-2013 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:06

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

havana schreef op maandag 07 januari 2013 @ 17:21:
Ook hier is de kop eraf! ik wilde eigenlijk gisteren gaan maar ik was "weer eens" ziek. Schaduwzijde van het vaderschap, ik ben nu iedere maand wel een dag niet lekker terwijl ik daarvoor NOOIT maar dan ook nooit ziek was :(

Afijn, vandaag de herkansing. 81 km D1 door de Drenthse miezer. Hield er wel een goed gevoel aan over. Met mijn gemiddelde van bijna 28 ben ik best tevreden als je bedenkt dat ik bijna 2 maanden niet gefietst heb (wel veel geschaatst).
Leuk he? Kwakkel zelf ook al 3 week. Verhouden, griep etc.
Probeer nu het hardlopen weer een beetje op te pakken, maar verzuur nu erg snel.
Hopelijk gaat het vanavond beter. De fiets pak ik wel weer als de zon schijnt en het boven het vriespunt is.

Eerst de fiets opknappen, nieuwe bandjes en onderdelen plus lak reparatie.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:38
Wat een lelijk model zeg die nieuwe Edge 510 van Garmin.
Elke vorm van design is er zo'n beetje ook uit gehaald :(
Live locaton is wel weer leuk maar heb je zelf weinig aan.

Eigenlijk is de 500 al top, heeft alleen wel een snellere CPU nodig.
Plus een paar bugfixes.
Ik hoop niet dat de al zo trage doorontwikkeling van de 500 nu helemaal tot stilstand komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Jammer dat ze weer nieuwe modellen introduceren in plaats van de Vector eerst aan het werk te krijgen, daar zit ik dan wel weer op te wachten.

Vandaag weer lekker 60km weggetrapt. Met harde wind iets te hard gegaan (D2). Daarna rustig verder in herstel/D1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand nog wat leuke (legale) training youtube filmpjes om mij helpen te trainen op mijn nieuwe (lees: tweedehandse) Minoura MAG-850-R Bike Trainer

Ik moet toch een beetje trainen in de winter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-10 17:31
Ik zou eerder gewoon een DVD box kopen van een TV serie of wat films, dat werkt bij mij het beste. Zojuist ook getraind terwijl ik een tv serie keek.

[ Voor 19% gewijzigd door Roet op 08-01-2013 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:54
Roet schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 22:32:
Ik zou eerder gewoon een DVD box kopen van een TV serie of wat films, dat werkt bij mij het beste. Zojuist ook 2 afleveringen Homeland (1u per stuk) weggewerkt.
Yup, werkt het beste. Ik heb de volledige serie van Supernatural (seizoen 1 t/m 7, 24 afleveringen van 40 minuten per seizoen), die ben ik er nu aan door heen aan het jagen op de Tacx. Alle Lost seizoenen en Homeland liggen al klaar :)

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Binnen trainen is niets aan... Dit is mijn beste aanschaf geweest op trainingsgebied:

Afbeeldingslocatie: http://www.bikelight.eu/img/index_magicshine_eu_bikelight_eu/magicshine_eu_bikelight_eu_lampe_mj-808e_1000_01.jpg
Tacx weer verkocht en voortaan weer lekker buiten trainen. Niets is lekkerder dan in het donker door de duinen rijden en honderden konijnen van het pad zien springen. Waar ze overdag zitten geen idee want dan kom je ze niet tegen. Een totaal ander wereldje dan. Heerlijk :D

Plaatje van i'net geplukt, die website is vrij duur voor deze lampen ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Coldcat op 08-01-2013 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMUilwijk schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 22:34:
[...]

Yup, werkt het beste. Ik heb de volledige serie van Supernatural (seizoen 1 t/m 7, 24 afleveringen van 40 minuten per seizoen), die ben ik er nu aan door heen aan het jagen op de Tacx. Alle Lost seizoenen en Homeland liggen al klaar :)
Hebben jullie dan een training formaat? 5 minuten hard fietsen, 10 minuten rust etc.?

Mijn vraag was dus over training filmpjes op YouTube zodat je dus constante training sessies krijgt en ook een beetje motivatie als je dus met een trainer (alhoewel op een scherm) fietst.

Ik zelf woon in Amerika en dus heb ik wel genoeg materiaal op Netflix om door een TV series te rijden.
Coldcat schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 22:36:
Binnen trainen is niets aan... Dit is mijn beste aanschaf geweest op trainingsgebied:

[afbeelding]
Tacx weer verkocht en voortaan weer lekker buiten trainen. Niets is lekkerder dan in het donker door de duinen rijden en honderden konijnen van het pad zien springen. Waar ze overdag zitten geen idee want dan kom je ze niet tegen. Een totaal ander wereldje dan. Heerlijk :D

Plaatje van i'net geplukt, die website is vrij duur voor deze lampen ;)
Mee eens. Als je je leven niet lief hebt moet je vooral fietsen in het donker hier in Amerika :+

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2013 03:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 00:10:
[...]

Hebben jullie dan een training formaat? 5 minuten hard fietsen, 10 minuten rust etc.?

Mijn vraag was dus over training filmpjes op YouTube zodat je dus constante training sessies krijgt en ook een beetje motivatie als je dus met een trainer (alhoewel op een scherm) fietst.
Yup, er zit een gedachte achter het trainen o.b.v. een schema. Dat varieert van lange duurtrainingen (>2 uur D1 zone) via D2 trainingen (blokken D2 van x minuten gevolgd door herstelblok in D1) naar soms een D3 training (intervallen). zie bijvoorbeeld http://doefiets.nl/ voor meer info over trainen.

Filmpjes kun je bijvoorbeeld hier vinden: http://www.thesufferfest.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Check ook even http://www.trainerroad.com/ als je al wat ANT+ sensors hebt liggen. En the Sufferfest is idd ook erg goed als je niet zelf een effectieve training in elkaar kan zetten (wat niet gek is, ik kan het ook niet). Welcome to Sufferlandia :)

Ik ben het met Traguardo eens dat buiten trainen idealer is, maar in de winter met lage temperaturen en veel vocht kost me dat momenteel meer doorzettingsvermogen dan even de Tacx opstellen en een uurtje afzien. Bovendien wordt ik 's ochtends op de stadsfiets al vaak bijna kapot gereden, moet er niet aan denken wat er op de racefiets staat te gebeuren in het donker (ja, zelfs goed verlicht).

[ Voor 77% gewijzigd door MrAngry op 09-01-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hou het toch bij buiten rijden voorlopig.
Is voldoende om een basis conditieniveau te behouden.
Vorige maand kon ik ergens een half uur op een spinning bike een half uur proeftrappen en besloot daarna om daar voorlopig maar geheel vanaf te zien......
Hopelijk blijven we verschoond van een lange sneeuwperiode, overigens wil ik pas eind volgende maand de
intensiteit en duur wat opvoeren, voorlopig niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Ik train voor de duurtrainingen nu gewoon buiten, maar heb de luxe van een stageplaats die me flexibel laat zijn qua aanwezigheid om te kunnen trainen. De Tacx gebruik ik voor, zoals wij dat noemen, specifieke krachttraining.

Ik mag vandaag weer aan de bak met die training en die ziet er dan zo uit: 15 minuten warming-up (D1, 100 rpm) gevolgd door 6x3 minuten @ hartslag net onder omslagpunt (170-175 in mijn geval) en 50-60 rpm. 3 minuten herstel ertussen a D1 en 100rpm. Daarna ook weer een D1 en 100 rpm cooling-down voor minstens 15 minuten.

Dat bouw je wel netjes op, in november begonnen met 5x1 minuut, tot 8x1 minuut en dan over op 4x2 minuten en weer naar 8x2 minuten. Mijn schema loopt uiteindelijk door tot ten minste 8x4 minuten (dan wordt het nog een flinke zit ook :p ). Het is een duurkrachttraining, vermogen wat je net onder je omslagpunt kan trappen verhogen en (zeker i.c.m. tempoduurtrainingen op de weg) langer volhouden. Dit soort trainingen doen de profs ook.

Voor de winter zelf heb ik een heel trainingsschema van de ploeg gekregen, al is het meer een leidraad en pas ik het in overleg met de trainer hier en daar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 11:10

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Vandaag mijn ExtraWheel binnen gekregen. Zit standaard een vrij flut 28" wiel met 700c x 38 profielbandje in, dus daar gaat het originele voorwiel van mijn racefiets in. Ben heel benieuwd hoe het fietsen met zo'n ding achter de racer zal bevallen, helemaal met een kilo of 25 aan bagage erop. Komende tijd maar eens wat afstanden ermee doen om te 'proeven', en dan hopelijk begin mei ofzo eens Groningen -> Anould (Noorden v/d Vogezen, Frankrijk) doen voor een kleine fietsvakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Hier heb je nog een leuk idee ;)
http://www.100cols.nl/home/index.html

Waarom trouwens een extra wheel voor zoveel bagage? Wat wil je allemaal meenemen dat niet gewoon op je fiets past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 11:10

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Het is, naast een klein race-rugtasje de enige bagageplek, de racer zelf blijft, mogelijk op een simpel en makkelijk verwijderbaar spatbordje achter na geheel 'vrij' van bagage en andere rommel. Ik wil dus vrij basic juist op pad :).

Qua 100cols: Niet met bagage denk ik :P. Als de rit naar de Vogezen bevalt overweeg ik wel ook mijn zomervakantie (paar week na 3 Ballons, waar ik wel gewoon met auto heen zal gaan) ook op de fiets te doen. Onderdeel van deze 'vakantie' is La Marmotte en had het voornemen de Ventoux maar weer een paar jeer te doen, eens langs de Mont Blanc te gaan en ook meer van Geneve lijkt me leuk eens heen te gaan. Ik hoop daarmee dus dat fietsen met zo'n 3e wiel bevalt ;).

[ Voor 50% gewijzigd door Kippenijzer op 09-01-2013 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
the_RJ schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 10:36:
Ik train voor de duurtrainingen nu gewoon buiten, maar heb de luxe van een stageplaats die me flexibel laat zijn qua aanwezigheid om te kunnen trainen. De Tacx gebruik ik voor, zoals wij dat noemen, specifieke krachttraining.

Ik mag vandaag weer aan de bak met die training en die ziet er dan zo uit: 15 minuten warming-up (D1, 100 rpm) gevolgd door 6x3 minuten @ hartslag net onder omslagpunt (170-175 in mijn geval) en 50-60 rpm. 3 minuten herstel ertussen a D1 en 100rpm. Daarna ook weer een D1 en 100 rpm cooling-down voor minstens 15 minuten.

Dat bouw je wel netjes op, in november begonnen met 5x1 minuut, tot 8x1 minuut en dan over op 4x2 minuten en weer naar 8x2 minuten. Mijn schema loopt uiteindelijk door tot ten minste 8x4 minuten (dan wordt het nog een flinke zit ook :p ). Het is een duurkrachttraining, vermogen wat je net onder je omslagpunt kan trappen verhogen en (zeker i.c.m. tempoduurtrainingen op de weg) langer volhouden. Dit soort trainingen doen de profs ook.

Voor de winter zelf heb ik een heel trainingsschema van de ploeg gekregen, al is het meer een leidraad en pas ik het in overleg met de trainer hier en daar aan.
Dat zijn mooie trainingen inderdaad. Ik doe ze ook, maar dan op een cadans van 90+ in de threshold blokken. In maart / april ga ik terug naar 70-75 rpm (meer klim realistisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag relaxed een route gereden: BCN - Coll d'Orrius - Coll de Parpens - BCN

Distance: 73,72 km
Time: 2:47:02
Avg Speed: 26,5 km/h
Elevation Gain: 824 m
Calories: 1.601 C
Avg Temperature: 10,6 °C

http://connect.garmin.com/activity/259998212
http://app.strava.com/activities/36922189

Voorbereidingen:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8466/8364825478_0f358eb637.jpg

Coll d'Orrius - Super mooi licht deze ochtend, alleen was het erg glad in de bochten.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8373/8363757913_30fb4cc3c4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8362/8363757093_4e88f66ae6.jpg

Relaxed klimmen
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8494/8364822136_1c03f4ef4f.jpg

Coll de Parpens
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8476/8363754563_962dbcda84.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8079/8363753899_d20a884535.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8220/8363752555_28b073ac9b.jpg

Mijn Jan Janssen waar ik nu al heel wat Km'ers mee gemaakt heb
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8508/8364815178_7718936973.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Toffe foto's! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je!

Enkel een Strava/Garmin link plaatsen is saai inmijn opzicht, een paar foto's geven veel informatie en is leuk om naar te kijken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 15:44:
Dank je!

Enkel een Strava/Garmin link plaatsen is saai inmijn opzicht, een paar foto's geven veel informatie en is leuk om naar te kijken :-)
Jij hebt de luxe van een mooie omgeving :)

Ik zal volgende keer ook een paar foto's proberen te maken van de unieke punten in mijn trainingsrondjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Vandaag was echt geen weer om te fietsen, maar zometeen weer lekker naar de baan in Apeldoorn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"There is no such thing as bad weather, just bad clothing"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000

The Legend

*Plop*

Dat zou ik ook zeggen als ik in Spanje zou wonen :+

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 18:31:
"There is no such thing as bad weather, just bad clothing"
Praatjes vullen geen gaatjes. Uur getraind, ruim 42,5 gemiddeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

42,5Km/u gemiddeld op de baan, Tacx of buiten over vlak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:38
MrAngry schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 10:14:
Garmin ANT agent installeren, trainerroad installeren en gaan.

Het lijkt voorlopig erg goed in elkaar te zitten en alles werkt soepel. Ik denk dat het het tientje per maand wel waard is. Ik zal over een aantal weken eens een update schrijven.
Waar gebruik jij die Garmin ANT agent eigenlijk voor?
Kan trainerroad niet rechtstreeks met ANT+ apparatuur communiceren dan?

Ik wil dat trainerroad ook wel eens proberen alleen die Garmin agent ziet mijn Egde 500 devices niet.
Dus ik weet niet of dat ook echt nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik heb eigenlijk gewoon heel simpel gedaan wat hier staat: http://www.trainerroad.com/install
Heb zelf ook de 500 trouwens, dus kan bevestigen dat die sensoren gewoon werken met TR. Ik heb dat hele ant agent nooit aangeklikt of er m'n sensors mee geprobeerd te pairen echter, het draait gewoon op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMUilwijk schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 07:46:
[...]

Yup, er zit een gedachte achter het trainen o.b.v. een schema. Dat varieert van lange duurtrainingen (>2 uur D1 zone) via D2 trainingen (blokken D2 van x minuten gevolgd door herstelblok in D1) naar soms een D3 training (intervallen). zie bijvoorbeeld http://doefiets.nl/ voor meer info over trainen.

Filmpjes kun je bijvoorbeeld hier vinden: http://www.thesufferfest.com/
Aha! Ik heb 3 filmpjes gekocht om een beetje variatie in mijn training te brengen. Gisteren mijn eerste keer op mijn bike trainer. Lekker sufferen dus :+

Dit zal mij wel zoet houden totdat ik weer buiten kan fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 08:53:
42,5Km/u gemiddeld op de baan, Tacx of buiten over vlak?
Baan Omnisport, vrij rijden, buiten zou voor mij wel erg extreem zijn :) Sinds een maand of twee ben ik helemaal verslaafd aan de baan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is ook een baan, alleen is het een buitenbaan van de Olympische spelen van 1992 (ik geloof zelfs een van de laatste van hout)

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/simongreen1/SIEA30OkEEI/AAAAAAAAAlg/lbyd9lq_OpE/Velodrom%20de%20Horts200807160009.JPG

Ik heb vandaag met de baanfiets buiten over vlak gereden (48/17). Ging lekker met 44Km 30.1Km/u gemiddeld. Ik heb met 48/15 wel hogere gemiddelden gehaald, alleen die wind...

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2013 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Gaaf. Dat wil ik ook wel eens proberen.

Rij nu overigens 48/14, de 52 ligt klaar voor wanneer mijn hamstring geen pijn meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

48/15 is lekker over vlak met weinig wind, maar om toch "vlotter" te kunnen rijden is een hogere cadence toch beter voor je benen en vooral knieën.
Op de baan wil ik het ook nog eens proberen, ik ben aan het wachten tot de gasten van een fietsenwinkel een keer een baan sessie organiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-10 13:48
Mijn fiets is binnen!

Focus Culebro 5.0 met een Shimano 105 groep. Laat het voorjaar maar beginnen :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/E04PvCUziEBgh5XBhFstRS6G/full.jpg

Strava profiel

[ Voor 15% gewijzigd door the-edge op 11-01-2013 10:56 . Reden: Strava profiel vergeten :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er netjes uit! Veel fietsplezier in ieder geval!

ps: Endomondo, of Strava via je smartphone met GPS zijn hele goede tools om nog meer Km'ers te maken aangezien het heel verslavend en motiverend werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:40:
Ziet er netjes uit! Veel fietsplezier in ieder geval!

ps: Endomondo, of Strava via je smartphone met GPS zijn hele goede tools om nog meer Km'ers te maken aangezien het heel verslavend en motiverend werkt!
Thanks, ja heb een Strava profiel ;) post ge-edit :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Nette fiets Edge :). Zal m zsm in de TS zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Staat daar nou Koga op die stuurpen of lijkt dat maar zo?
Morgen ga ik voor het eerst de baan op. Clinic met wat maten in Alkmaar, ben benieuwd, heb er erg veel zin in, hoewel mijn conditie momenteel niet fantastisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
TheLemon schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:42:
Staat daar nou Koga op die stuurpen of lijkt dat maar zo?
Morgen ga ik voor het eerst de baan op. Clinic met wat maten in Alkmaar, ben benieuwd, heb er erg veel zin in, hoewel mijn conditie momenteel niet fantastisch is.
Klopt, Koga stuurpen.
Helaas is m'n Edge 500 nog niet binnen, als het zondag droog is worden de 1e KM's een feit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder Edge fietst het ook lekker hoor.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-10 21:30

Mex

the-edge schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:15:
Mijn fiets is binnen!

[afbeelding]

Strava profiel
Ga je de 34 nog vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Mex schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 08:24:
[...]

Ga je de 34 nog vervangen?
Verklaar je nader? Voorlopig ga ik het hier mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Brrr, koud op de fiets. Maar toch anderhalf uur volgehouden (rustig in D1). Ondanks een stevig ontbijt van vijf boterhammen een twee plakken ontbijtkoek, rook ik toch wat ammoniak in mijn zweet aan het eind van de rit. Onderweg kon ik weinig drinken, omdat het water in de bidon snel afkoelde naar ijswater temperatuur (ondanks dat ik de bidon had gevuld met warm water).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-10 22:24
the-edge schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 13:02:
[...]

Verklaar je nader? Voorlopig ga ik het hier mee doen.
Menigeen vindt een 34 / 50 op het vlakke niet prettig fietsen omdat de ideale versnelling ergens tussen beide inzet. Gevolg is dat je regelmatig moet schakelen tussen de 34 (wind tegen bijvoorbeeld) en de 50 (wind mee). Dit is op te lossen door de 34 te vervangen door een 39, daarmee kun je vrijwel onder alle omstandigheden uit de voeten. Met een gangbare cadans zit je tot circa 40kmph goed met een 39. Met een 34 houdt het logischerwijs al veel eerder op. Wanneer je echter het hooggebergte ingaat is een 34 wel weer prettig. Je zult dus zo nu en dan de kettingbladen moeten wisselen.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SePtiCTaNk schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 13:20:
(ondanks dat ik de bidon had gevuld met warm water).
Warm water bevriest sneller dan koud water ;-) Beter is het dan om een bidon op je rug te dragen zodat je onderrug het water iets opwarmt.

Een hele mooie route gereden vandaag, met zon, veel wind, koud "boven" en glibberen in de afdalingen omdat alles nat was.

BCN - Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac - BCN
Distance: 94,69 km
Time: 3:28:30
Avg Speed: 27,2 km/h
Max Speed: 57,9 km/h
Elevation Gain: 1.371 m
Calories: 2.054 C
Avg Temperature: 9,9 °C

http://connect.garmin.com/activity/261018088
http://app.strava.com/activities/37241660

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8237/8372343181_a3dee9bcd0_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8364/8373412038_86eeb69340_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8476/8372339161_a87f8e72c6_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8356/8372335691_b93a29df07_z.jpg

Super mooie uitzichten (heel in de verte zie je Montserrat)
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8050/8373406316_e2eb33d886_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8078/8373405370_aedd1c02dc_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 15:19:
[...]

Warm water bevriest sneller dan koud water ;-) Beter is het dan om een bidon op je rug te dragen zodat je onderrug het water iets opwarmt.
Dat wist ik niet dat warm water snelle afkoelt. Bidon op de rug is eigenlijk wel logisch qua lichaamswarmte, ook heeft het daar minder last van de koude rijwind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-10 17:44
the-edge schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:15:
Mijn fiets is binnen!

Nette fiets Edge!

Ik zat er een tijdje terug over te denken een Tacx aan te schaffen maar denk dat ik het toch maar laat. Op zich zijn er best wel mooie zonnige dagen en als je je goed kleedt kan je best lekker fietsen.

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang het niet sneeuwt en/of harder vriest dan 10 graden ga ik gewoon naar buiten.
Grootste probleem vind ik eigenlijk de korte dagen, met een schijnwerper op het stuur 's avonds rijden zie ik me niet doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

SePtiCTaNk schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 16:14:
[...]
Dat wist ik niet dat warm water snelle afkoelt. Bidon op de rug is eigenlijk wel logisch qua lichaamswarmte, ook heeft het daar minder last van de koude rijwind.
Dat het sneller bevriest is natuurlijk ook onzin. Stel je volle bidon is 10 graden bij aanvang, dan koelt het in T tijd af naar 0 graden. Als je nu onder exact dezelfde omstandigheden begint met een bidon met 30 graden water, zal dat water eerst afkoelen naar 10 graden in wat voor tijd dan ook, om vervolgens vanaf diezelfde 10 graden naar 0 in exact T tijd verder af te koelen. Duurt dus altijd langer met warmer water.

Bidon in je shirtzak dragen is idd de enige manier om water oneindig lang op drinkbare temperatuur te houden, maar voor kortere ritten kan ik deze aanbevelen: Afbeeldingslocatie: http://www.topbikes.nl/upload/webwinkel/producten/elite-iceberg-2h-bidon-thermo-wit-2012_1.jpg

Vandaag overigens voor het eerst op de baan gefietst. Was een clinic van 2 uur in Alkmaar met een groep van 10 redelijk aan elkaar gewaagde fietsers. Wat enorm vet is dat! Ik had verwacht dat ik bovenin die enorm steile en hoge bocht eng zou vinden en ook het rijden met fixed gear, maar dat viel me heel erg mee. Juist van bovenin naar beneden laten vallen voor extra versnelling is echt verslavend.
Het fietsen op die fiets zelf was ook echt binnen twee rondjes al vrij natuurlijk. Geklokte vliegende ronde ging in 18.5 sec, dat was redelijk gemiddeld en ook wel verwacht. Ik ben geen sprinter, moet het meer van de lange adem hebben. Het doseren van je energie op 2-3 rondjes om één ronde vol te vlammen vind ik erg lastig.

[ Voor 27% gewijzigd door TheLemon op 12-01-2013 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Bam! 144 km in 5 uur met pauze halverwege van 1.5 huur. Mneen na langste tocht, de vorige was twee jaar terug in februari. 177km met 2 graden boven nul richting Antwerpen :P

Ik moet maar meer gaan trainen, hier wordt je moe van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000

The Legend

*Plop*

TheLemon schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 17:56:
[...]

Dat het sneller bevriest is natuurlijk ook onzin. Stel je volle bidon is 10 graden bij aanvang, dan koelt het in T tijd af naar 0 graden. Als je nu onder exact dezelfde omstandigheden begint met een bidon met 30 graden water, zal dat water eerst afkoelen naar 10 graden in wat voor tijd dan ook, om vervolgens vanaf diezelfde 10 graden naar 0 in exact T tijd verder af te koelen. Duurt dus altijd langer met warmer water.
Mpemba-effect. Hoewel het natuurkundig volgens mij nog steeds niet goed verklaarbaar is, bevriest warm water weldegelijk sneller dan koud water.

[/offtopic] :P

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
The Legend schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 18:45:
[...]

Mpemba-effect. Hoewel het natuurkundig volgens mij nog steeds niet goed verklaarbaar is, bevriest warm water weldegelijk sneller dan koud water.

[/offtopic] :P
Vergeet het 'onder bepaalde omstandigheden' niet. Zoals in het artikel op Wiki staat treedt het effect bijvoorbeeld niet op in de buitenlucht. Een glas koud water bevriest in de buitenlucht altijd eerder dan een glas warm water.
Schaatser Max Dohle onderzocht het effect bij vorst in de buitenlucht. Daarbij bleek dat een glas koud water bij herhaling eerder bevriest dan een glas warm water. Onder natuurlijke omstandigheden kon het Mpemba-effect dus niet worden aangetoond. Mogelijk raakt koud water in de diepvries eerst onderkoeld voordat het bevriest. Water dat absoluut stilstaat raakt eerst onderkoeld, omdat de ijskristallen zich niet kunnen hechten aan stofdeeltje in het water. Dat is een noodzakelijke voorwaarde voor ijsvorming.

Vandaag mijn vrienden van Campagnolo ook weer eens vervloekt. Ik had een FSA crankstel (compact, 34/50) en had daar een 38 bijgekocht. Nu dacht ik die 38 even op mijn nieuwe Campagnolo crankstel te monteren. Maar natuurlijk, dat kan niet. Onze Italiaanse vrienden hebben gemeend dat het wijs is om één van de gaten iets excentrisch te maken. Ideaal... Maar het blijft mooi spul...

[ Voor 15% gewijzigd door argro op 12-01-2013 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
argro schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 13:24:
[...]
Menigeen vindt een 34 / 50 op het vlakke niet prettig fietsen omdat de ideale versnelling ergens tussen beide inzet. Gevolg is dat je regelmatig moet schakelen tussen de 34 (wind tegen bijvoorbeeld) en de 50 (wind mee). Dit is op te lossen door de 34 te vervangen door een 39, daarmee kun je vrijwel onder alle omstandigheden uit de voeten. Met een gangbare cadans zit je tot circa 40kmph goed met een 39. Met een 34 houdt het logischerwijs al veel eerder op. Wanneer je echter het hooggebergte ingaat is een 34 wel weer prettig. Je zult dus zo nu en dan de kettingbladen moeten wisselen.
Helder, dank voor de uitleg ;)
Ik ga het waarschijnlijk ervaren. Heb nog zo weinig ervaring dat ik daar nog geen vinger op kan leggen, tijd en kilometers zullen het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Zo, vandaag een stukje op de CX gereden, morgen een lange duurtraining op de weg gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coldcat schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 18:33:
Bam! 144 km in 5 uur met pauze halverwege van 1.5 huur. Mneen na langste tocht,
Dat telt niet met zo'n pauze.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 23:35:
[...]

Dat telt niet met zo'n pauze.....
Doe het maar eens na ;)

Zat het me wel af te vragen. D1 trainingen doe je nooit in blokken terwijl D2 en D3 wel. Volgens mij vanwege sneller herstel. Wat is dat effect van D1 trainingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
144 km in 5 uur? Of 144 km in 5 uur in D1? Het eerste is niet uitzonderlijk, het tweede m.i. wel, zeker in deze fase van het seizoen.
Wat is dat effect van D1 trainingen?
Op een website genaamd GoT is daar een heel mooi topic over. In de topicstart staat allerlei nuttige informatie, onder andere over D1/D2/D3 trainingen. Zie Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door argro op 13-01-2013 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe nooit dingen na, maar 5 uur rijden met 30 gemiddeld doe ik op m'n 60e toch nog vrij gemakkelijk hoor..
Hoef ik echt niet halverwege 1,5 uur voor uit te rusten...... >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2013 01:21 ]

Pagina: 1 ... 51 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.