Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Pagina: 1 ... 43 ... 103 Laatste

Onderwerpen

• Pelle
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:29

Pelle

jellejanvanveelen.nl

Straks uit het werk trouwens weer even een lekker stukje fietsen; afgezien van woon/werk-verkeer is dat er de afgelopen weken niet meer van gekomen.

Volgende week rijd ik met een collega de Ronde van Noord hier in Rotterdam, dus daar moet de conditie wel een beetje voor op orde wezen :)

~ Jelle-Jan van Veelen fotografie ~ Site nodig? Zicht! ~

• Bertha781
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 15-03 23:56
quote:
Pelle schreef op maandag 10 september 2012 @ 14:27:
Het enige wat ik me kan bedenken, is dat je heel verkrampt in de racefiets-houding gaat zitten, en dat dat je een hoop energie kost. Het snelheidsverschil (28%) is echter wel hoger als het hartslag-verschil (21%, als je uitgaat van 140 en 170).

Onwennigheid, verkramptheid, wellicht nog niet goed opgepompte banden, tegenwind, hogere luchtweerstand bij hogere snelheden, het kan er allemaal mee te maken hebben. De enige manier om het echt goed te testen is om op beide fietsen onder dezelfde omstandigheden dezelfde afstand te fietsen, bij gelijkblijvende hartslag.

Ik deed op m'n herenfiets 23-26 gemiddeld. Toen ik naar de racefiets overstapte, ging dat omhoog naar 28-32, met gelijke inspanning. Als ik nu echter weer op de gewone fiets stap, dan kost het me aanzienlijk meer moeite om 25 km/h rond te krijgen dan voordat ik een racefiets kocht. Vermoedelijk omdat je toch wel went aan het fietsen in een andere houding, met een andere cadans en veel fijner af te stellen versnellingen.
Ik denk dat dat het ook is.
Voor ik op de fiets zat had ik al 130. Was toch wat gespannen om half naakt (zo voelt die kleding) met klik pedalen op een nieuwe dus vreemde fiets tegen de wind in te fietsen.
Morgen ook maar ff naar de fietsenmaker om een kortere stuurpen op te halen. Mijn vooras zit 3 a 4 cm voor mijn stuur. Er zit dan ook maar liefst een 12cm stuurpen op.
Iemand nog bekens met Scholten in Dalen of Egbert Egberts in Borger?

• Faxe
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 18:48
quote:
Bertha781 schreef op maandag 10 september 2012 @ 14:34:
[...]
Iemand nog bekens met Scholten in Dalen of Egbert Egberts in Borger?
Egbert Egberts is een prima zaak, koop er bijna alles.

• Bertha781
Kunnen ze daar ook de fiets afstellen? Zo ja hoe doen ze dat?

• Bananeman
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 00:34
quote:
UltraSub schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:08:
Jongens jongens... Ik denk toch even terug koppelen over die Sufferfest training gisteren. Het is natuurlijk precies hoe zwaar je voor jezelf de grens legt en hoe diep je daar voor gaat, maareeeh, mijn benen voelen de dag er na alsof ik een zware toertocht in het zuiden heb gereden. Boh. In een dik uur ff geregeld. :P
Heerlijk! Ik heb mijn nieuwe tacx training gevonden in ieder geval.
Wel te spreken over die Tacx dus? Welke versie heb je? Heb eens even bekeken welke er allemaal zijn, die mannen van Tacx weten mooie prijzen te vragen. En met alleen het ding zelf ben je er niet, die films kosten ook aardig wat geld en multiplayer (als je dat zou nemen) schijnbaar ook per jaar.

Ben nog aan het bedenken wat ik deze winter ga doen. Ik ga in het weekend sowieso mountainbiken en overweeg 2x in de week te gaan spinnen en een daarbij krachttraining te doen. Maar als ik laat thuis ben van m'n werk en de spinles mis is zo'n Tacx weer een uitkomst. Die films helpen dan enigszins tegen de saaiheid, of is dat wishful thinking?

Motormedia.nl Motor-forum.nl Motorshopper.nl Motorstek.nl Motormeuk.nl

• UltraSub
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 06:03
Satori. En Sufferfest voor ~¤10 per stuk. En of die helpen :P
(maar ja, blijft natuurlijk veel veel leuker om buiten te bollen)

Twitter Xbox 360

• TheLemon
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Vanavond mijn wekelijkse rondje eens afgewerkt op mijn klassieke 5-speed stales ros met buiscommandeurs, om respect af te dwingen bij de maten :P Ze hebben hem meteen een geuzennaam gegeven: The Blue Bullet. Die naam was natuurlijk niet voor niets, ze hebben genoeg van mijn kuiten gezien ;)

Helaas bij het terug binnenrijden van mijn wijk vond de achterrem het nodig om los te schieten van het frame en zich tussen de spaken te nestelen. Met een volledig blokkerend achterwiel slingerde ik richting stilstand, maar voordat ik daar was kondigde een luide knal een ontplofte tube aan.

Nouja, ik was toch van plan hem om te bouwen naar singlespeed stadsfiets en ik wilde die tube velgen dan eigenlijk vervangen. Hopelijk heb ik deze week eindelijk mijn carbon racer weer terug, dan heb ik The Blue Bullet niet meer nodig als vervangfiets.

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 21:05

Vos

AFCA

quote:
Faxe schreef op maandag 10 september 2012 @ 14:46:
[...]

Egbert Egberts is een prima zaak, koop er bijna alles.
Hoor ik ook betere verhalen over dan over Scholten. In Emmen zit nog Bikes4you, vind ik een fijne winkel. Heb zelf bij Vonk in Musselkanaal mijn racefiets gekocht, super qua prijzen. Echter niet te bereiken via mail of telefoon ;).

1918, 1919, 1931, 1932, 1934, 1937, 1939, 1947, 1957, 1960, 1966, 1967, 1968, 1970, 1972, 1973, 1977, 1979, 1980, 1982, 1983, 1985, 1990, 1994, 1995, 1996, 1998, 2002, 2004, 2011, 2012, 2013

• Flits flits
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2013
quote:
[b]TheLemon schreef op maandag 10 september 2012 @ 22:14:KNIP
Hopelijk heb ik deze week eindelijk mijn carbon racer weer terug, dan heb ik The Blue Bullet niet meer nodig als vervangfiets.
Juist dan heb je een backup nodig....

• TheLemon

TheLemon

Dat komt goed. Ik ga mijn alu Giant hybride ombouwen tot slechtweer/gooi-en-smijt racefiets. Dat ding is onverwoestbaar en er zit een degelijke MTB-groep op. Prima trainingsfiets voor mij.

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 18-04 18:05
quote:
TheLemon schreef op maandag 10 september 2012 @ 11:45:
Ik plaats hem idd altijd onder mijn 'tieten' :P en ook redelijk strak. Voor het plaatsen lik ik een keer aan de plastic stukken waar de sensoren zitten en mijn Garmin mist dan nooit een slag. Hooguit wel eens wat teveel door wapperend regenjekkie ofzo.
Ik zal hem volgende keer wat hoger doen. Dus echt net onder m'n tieten. :P
quote:
MrAngry schreef op maandag 10 september 2012 @ 11:52:
Maar aangezien hij het goed doet als je naast de fiets staat is er waarschijnlijk niets mis met de plaatsing of de geleiding. Wellicht dat de ontvangst veranderd als je houding plat wordt (in dat geval heb je gewoon een kut hartslagmeter). Doet is het wel als je rechtop op je fiets zit?
Ik ga de eerstvolgende keer dat ik weer bij m'n fiets en hartslagmeter ben wel even testen. ;)
quote:
havana schreef op maandag 10 september 2012 @ 12:27:
Onjuiste weergave kan met verschillende zaken te maken hebben

- batterij kan zwak of leeg zijn
- klapperend shirt of regenjackje
- bepaalde merken moet je iets lager dragen, bijvoorbeeld Garmin
- overmatig borsthaar
- blokje verkeerd om
- niet vochtig genoeg
- (onder)shirtje zit ertussen
Hier kan ik ook wat mee. Bedankt.

• Pelle

Pelle

jellejanvanveelen.nl

Ik draag m'n hartslagband vlak onder m'n armen door, dus eigenlijk 10cm hoger dan wordt aangeraden. Zit voor mij een stuk comfortabeler, en het geeft bij mij nooit problemen :)

Gisteren nog een lekker stukje doorgereden met een collega. 82km met 32.6 gemiddeld, inclusief aanloop van 20min/10km door de stad en 20min/10km uitfietsen. Het gemiddelde op het tussenliggende stuk zat rond de 35 vermoed ik. En dat in D2.. bizar hoeveel verschil er kan zitten tussen solo of met z'n tweeen rijden. Ik had wel lood in m'n benen bij thuiskomst overigens. Voor het eerst sinds lange tijd hielden m'n benen er weer eerder mee op dan m'n conditie.

https://dl.dropbox.com/u/2928238/got/ride-20120910.png

Strava / Endomondo

Gek genoeg zit m'n Edge500 er nu opeens flink naast met de elevation-meting. Zou dit kunnen komen doordat de sensor niet goed bereikbaar is? Het verschil met eerder is dat ik mijn stuurpen wat naar beneden heb gezet (er zaten 8 spacers onder, nu 3 eronder en 5 erboven), waardoor de Edge nu met de onderkant tegen het uitstekende deel van m'n stuurpen komt.

• havana
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 23:12
Hoogtemeting van de Edge is barometrisch, terwijl Strava uitgaat van een berekening. Barometische hoogtemeting is doorgaans wel betrouwbaar maar kan onbetrouwbaar worden bij plotselinge verschillen in luchtdruk - bijvoorbeeld bij een verandering van weer. Ook schijnt de sensor nogal gevoelig te zijn voor wind.

Maar ik kan het mis hebben

• argro
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 18-04 17:03

argro

Moderator ASP / FTM
Strava voert ook nog een bepaalde nacalculatie uit. Ik zie met name in de hoogtemeters vaak een bijstelling binnen een dag na het uploaden van een rit.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• dinkelover
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 12-04 23:06
Kent iemand een handig middeltje om bv een fietsenteller weer waterdicht (of er heel dichtbij..) te maken? Mijn scherm van Sigma Rox krijgt vocht onder het scherm met regen of flink vochtig weer. Aangezien de enige opening, de onderkant via batterijklepje, ook dan droog is (en rubber doet het nog prima daar), moet het elders vandaan komen. Door de jaren heen al zeker 5 keer flink van de fiets gestuiterd, daarbij is aan de bovenkant een hoekje uit het frame: klik en klik. Uiteraard kan er componentenlijm op, maar ik dacht meer aan een soort coating, ook voor de hele rand van de teller. Misschien dat daar handige middeltjes voor zijn.

Heb mijn NorthWave Fahrenheits binnen, ziet er zo op het oog erg goed uit, gelukkig ook in maat 47. Ze vallen een stuk groter uit dan mijn normale Sidi's in dezelfde maat, ik kan er daardoor ook nog flinke dikke sokken in dragen. Kwaliteit ben ik ook erg over te spreken so far. Vooral de waterbestendigheid ben ik erg benieuwd naar en hoe ze zich houden met temperaturen onder 0 voor meerdere uren. Ik ga het allemaal meemaken, de tijd zal het wel leren ;) Dagelijks gedoe met 1 of 2 paar overschoenen vorige herfst en winter vond ik maar niets :N .

Nu nog ook écht waterdichte handschoenen vinden die i.c.m. m'n Craft onderhandschoenen ook een flink temperatuurbereik hebben. Dit i.v.m. grote verschillen tijdens woon-werk, 's ochtends kan het vriezen en laat op de middag boven de 10 graden zijn, erg lastig heb ik gemerkt en dan zijn die onderhandschoenen wel ideaal. Met waterdichtheid ga ik ook uit van winddichtheid.

pepernooot

• LuPo
quote:
dinkelover schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 14:42:
Kent iemand een handig middeltje om bv een fietsenteller weer waterdicht (of er heel dichtbij..) te maken? Mijn scherm van Sigma Rox krijgt vocht onder het scherm met regen of flink vochtig weer. Aangezien de enige opening, de onderkant via batterijklepje, ook dan droog is (en rubber doet het nog prima daar), moet het elders vandaan komen. Door de jaren heen al zeker 5 keer flink van de fiets gestuiterd, daarbij is aan de bovenkant een hoekje uit het frame: klik en klik. Uiteraard kan er componentenlijm op, maar ik dacht meer aan een soort coating, ook voor de hele rand van de teller. Misschien dat daar handige middeltjes voor zijn.

Heb mijn NorthWave Fahrenheits binnen, ziet er zo op het oog erg goed uit, gelukkig ook in maat 47. Ze vallen een stuk groter uit dan mijn normale Sidi's in dezelfde maat, ik kan er daardoor ook nog flinke dikke sokken in dragen. Kwaliteit ben ik ook erg over te spreken so far. Vooral de waterbestendigheid ben ik erg benieuwd naar en hoe ze zich houden met temperaturen onder 0 voor meerdere uren. Ik ga het allemaal meemaken, de tijd zal het wel leren ;) Dagelijks gedoe met 1 of 2 paar overschoenen vorige herfst en winter vond ik maar niets :N .

Nu nog ook écht waterdichte handschoenen vinden die i.c.m. m'n Craft onderhandschoenen ook een flink temperatuurbereik hebben. Dit i.v.m. grote verschillen tijdens woon-werk, 's ochtends kan het vriezen en laat op de middag boven de 10 graden zijn, erg lastig heb ik gemerkt en dan zijn die onderhandschoenen wel ideaal. Met waterdichtheid ga ik ook uit van winddichtheid.
Waar heb je die schoenen besteld? Lijken me perfect voor koude temperaturen.

• Pelle

Pelle

jellejanvanveelen.nl

quote:
havana schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:46:
Hoogtemeting van de Edge is barometrisch, terwijl Strava uitgaat van een berekening. Barometische hoogtemeting is doorgaans wel betrouwbaar maar kan onbetrouwbaar worden bij plotselinge verschillen in luchtdruk - bijvoorbeeld bij een verandering van weer. Ook schijnt de sensor nogal gevoelig te zijn voor wind.
Op Endomondo is het exact hetzelfde euvel, dus het kan niet aan Strava liggen :)
Tot gisteren was het altijd gewoon prima, dus ik moet toch maar eens kijken waar het misgaat dan.

• Niekend
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 16-03 10:52
Heb een probleem met het oppompen van mijn band; ik heb een frans ventiel maar als ik het dopje omhoog draait loopt ie al leeg (terwijl normaal dat alleen gebeurd als je hem indrukt).

Wat kan ik hier aan doen?

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep trying

Draai je niet toevallig het complete ventiel los i.p.v. alleen het moertje? Soms zit het moertje zo stevig vast dat je het complete ventiel eruit draait (waardoor je band dus leegloopt)
http://www.matthewsbikes.com/techcorner/photos/presta005.jpg
Anders wellicht tijd voor een nieuw ventiel (of een nieuwe binnenband, wat waarschijnlijk makkelijker is dan het vinden van een los ventiel).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!”
宇多田ヒカル \o/

• argro

argro

Moderator ASP / FTM
quote:
Een nieuw ventiel monteren.

• dinkelover
quote:
Niekend schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 17:06:
Heb een probleem met het oppompen van mijn band; ik heb een frans ventiel maar als ik het dopje omhoog draait loopt ie al leeg (terwijl normaal dat alleen gebeurd als je hem indrukt).

Wat kan ik hier aan doen?
Ventieltje eruit draaien en vervangen (bv van een oude of nieuwe binnenband). Even goed kijken en je zult zien dat je het topje er ook af kan draaien.

Schoenen zijn aangeschaft via JeJamesCycles, uitsluitend mijn maat was toen ik bestelde op voorraad. Andere opties met strakke prijzen zijn Merlin Cycles en UK Bike Store. Eigen risico, kortom CreditCard geadviseerd. Of de andere 100 shops tegen adviesprijs natuurlijk :) .

pepernooot

• ssj_gohan
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 30-12-2013

ssj_gohan

Darwin FTW!

Potverdomme

Tijdens mijn vakantie in Frankrijk (althans, 450km in 6 dagen fietsen is een vakantie) kwam het vaak voor dat mijn versnellingen niet helemaal lekker schakelden. Een lokale fietsenmaker heeft het zaakje gerepareerd en kwam tot de conclusie dat de achter derailleur defect was en moest worden vervangen. Dat deed hij ter plaatse voor 50 euro (shimano 105). Bij latere controle zag hij ook dat mijn shifters was verbogen waren en behoorlijk defect waren.

Vandaag bij de fietsenmaker geweest voor een prijsopgave: twee shimano 105 shifters voor een triple kosten 450 euro inclusief montage en afstellen.

Te fak?!

Kenzy von Hollandheim 6-12-1996 - 5-7-2009 - Gravity is not a version of the truth. It is the truth. Anyone who doubts it is invited to jump out a tenth story window.

• Tweeke
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 17-03 20:19

Tweeke

Consumentenmannetje

quote:
ssj_gohan schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 20:29:

Vandaag bij de fietsenmaker geweest voor een prijsopgave: twee shimano 105 shifters voor een triple kosten 450 euro inclusief montage en afstellen.

Te fak?!
http://www.rose.nl/artike...ellers-st-5703/aid:444136

Afstellen moet zelf wel lukken mbv youtube walktroughs?

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

• ssj_gohan
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 30-12-2013

ssj_gohan

Darwin FTW!

quote:
Heb mij inderdaad suf gezocht maar kon er geen enkele vinden...mja, even zoeken dan maar :)

Kenzy von Hollandheim 6-12-1996 - 5-7-2009 - Gravity is not a version of the truth. It is the truth. Anyone who doubts it is invited to jump out a tenth story window.

• Flits flits
quote:

Te fak?!
Daar bouw ik een complete fiets van met 2e hands spullen. :+

• Flits flits
quote:

Te fak?!
Daar bouw ik een complete fiets van met 2e hands spullen. :+

Shima? NO...

• Fastclaimer
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 20:46
Morgen weer fiets kleren bij de aldi :)
Even shirt met lange mouwen en lange broek halen.
Daarnaast verkopen ze ook spd/spd-l schoenen voor 30 euro , zal even kijken of het wat is.

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 18-04 17:19
quote:

Te fak?!
Lololol Bij (bijv.) Hopmans koop je voor minder een volledige 105 groepset!

edit: Ik zou zelf deze shifters effe ophalen: http://link.marktplaats.nl/592724747

MrAngry wijzigde deze reactie 11-09-2012 21:55 (10%)

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• Mex
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 18-04 15:12
Ik ben op zoek naar een simpele standaard waarbij het achterwiel los van de grond komt, voldoet zoiets?

http://www.futurumshop.nl/img/6150-0347-N1205.jpg

• Griffin
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 18-04 15:41

Griffin

Is mythical

quote:
Mex schreef op woensdag 12 september 2012 @ 07:40:
Ik ben op zoek naar een simpele standaard waarbij het achterwiel los van de grond komt, voldoet zoiets?

[afbeelding]
In principe een goede standaard, echter je wiel komt niet los van de grond.

~Darkness cannot drive out darkness; only light can do that. Hate cannot drive out hate; only love can do that.~ Martin Luther King, Jr.

• thijsvk
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 22-03 09:43

thijsvk

O\-o+

• TheLemon

TheLemon

Ik heb een 8-speed triple MTB groep op mijn hybride momenteel. Ik wil die ombouwen naar winter-racefiets en kan 2e hands goedkoop een setje 9-speed STI shifters (Shimano 105) kopen. Zou ik gewoon een 9-speed cassette en ketting kunnen kopen en dat erop schuiven, of zie ik nog iets over het hoofd? Ik neem aan dat het triple crankstel het niet zo boeiend vindt of er achter een 8 of een 9-speed cassette opzit en de achterderailleur zal het ook wel redden toch?

• MrAngry
quote:
TheLemon schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:24:
Ik heb een 8-speed triple MTB groep op mijn hybride momenteel. Ik wil die ombouwen naar winter-racefiets en kan 2e hands goedkoop een setje 9-speed STI shifters (Shimano 105) kopen. Zou ik gewoon een 9-speed cassette en ketting kunnen kopen en dat erop schuiven, of zie ik nog iets over het hoofd? Ik neem aan dat het triple crankstel het niet zo boeiend vindt of er achter een 8 of een 9-speed cassette opzit en de achterderailleur zal het ook wel redden toch?
Volgens mij kan dat inderdaad gewoon, maar lees Sheldon er even op na: http://www.sheldonbrown.com/speeds.html

Wat voor momentsleutel bezitten jullie (if any)? Ik ben me er op aan het orienteren, maar wat zijn die dingen duur zeg...

• TheLemon

TheLemon

Ik heb ooit bij de Aldi/Lidl een grote gekocht voor een prikkie. Die gaat van 13 tot 107Nm ofzo en die gebruik ik alleen voor de cassette sluitring (40Nm). Dat die misschien minder nauwkeurig is vind ik niet boeiend.

Voor het fijnere (carbon-)werk heb ik sinds kort deze: http://www.martens-tweewi...&aid=3052&lang=NL

Goedkoop is het niet idd, maar wel echt een topapparaat! Goedkoper dan bij deze webshop kon ik hem trouwens niet vinden.

• havana
De BBB momentsleutel komt inderdaad goed uit de test en kost je 6 tientjes. Dat is echt niet veel, koop je bijvoorbeeld een Würth of een Snap-on ben je zo het dubbele of drievoudige kwijt :X

havana wijzigde deze reactie 12-09-2012 12:53 (55%)

• MrAngry
quote:
TheLemon schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:14:
Voor het fijnere (carbon-)werk heb ik sinds kort deze: http://www.martens-tweewi...&aid=3052&lang=NL

Goedkoop is het niet idd, maar wel echt een topapparaat! Goedkoper dan bij deze webshop kon ik hem trouwens niet vinden.
Thanks. Ik heb die BBB gezien voor 5 euro goedkoper bij Salden. En ik heb ondertussen deze gevonden (37,50) , maar dan bekruipt je toch het gevoel dat het gewoon rommel is.

• havana
Dat is exact dezelfde sleutel, is wel eens geschreven op het Fietsforum.

http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=47230

Budgetoptie is de momenttool van Ritchey. Die gaat tot 5 Nm.

http://www.bike-discount....torque-wrench-torkey.html

havana wijzigde deze reactie 12-09-2012 13:14 (64%)

• MrAngry
Op zich kunnen mensen dat best schrijven, maar het is op het plaatje toch duidelijk een andere sleutel. Volgens mij is BBB in 2011 met een nieuw model gekomen (aangezien je hier en daar specifiek een verwijzing naar het modeljaar tegenkomt), dus wellicht dat dit dezelfde is als de oude BBB versie?

• havana
Tjsa voor die 2 tientjes, dan koop je toch gewoon die BBB :)

• MrAngry
Ja, ik denk ook dat ik dat doe, maar toen ik begon met deze zoektocht waren de gevonden bedragen meer 90-160 euro en wist ik nog niet dat die BBB prima was. Thanks

• DeFeCt
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 18-04 07:55

DeFeCt

je wéét toch

quote:
TheLemon schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:24:
[knip] mijn hybride [knip]. Ik wil die ombouwen naar winter-racefiets [knip] of zie ik nog iets over het hoofd?
Ik wilde mijn hybride ook ombouwen, maar mijn LBS verzekerde mij er van dat ik daar niet heel gelukkig van ging worden qua racestuur en de daaruit voorvloeiende geometrie van de fiets. Nou weet ik niet in hoeverre hij gelijk heeft, maar misschien wil je dat eerst testen voordat je groepen begint te vervangen? Ik heb overigens een Trek FX.

Flickr

• TheLemon

TheLemon

Goed punt, maar ik wil sowieso de geometrie eens uittekenen en dan vergelijken met mijn racefiets. Als ik een aantal cruciale maten (zitbuishoek, hoogte BB-zadel, lengte zadel-einde stuurpen, drop zadel-stuur) op de gewenste instelling kan krijgen met zadelpen en stuurpen, geloof ik het eigenlijk wel. Die LBS wil jou natuurlijk liever een nieuwe racer verkopen, dus ik snap zijn opmerking wel.

Het is een tour-hybride, dus ik neem aan geschikt voor lange afstanden. Ik zoek voor deze fiets dus ook geen extreme race-geometrie. Het frame is qua maat echt heel geschikt voor mij, ik fiets er al jaren op en ook wel in een behoorlijk diepe zit, dus ik heb er eigenlijk stiekem wel vertrouwen in.

• Bertha781
Bidons zijn voor water. Rugzakjes voor eten tel en geld dus ik zoek een zadel tasje waar precies één biba, 2 co2 patronen en een co2 tuitje in kan.
Heeft iemand ervaring met een zo'n klein mogelijk tasje waar dit alles precies in past?

• Kez
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Ik ben op zoek naar een 2ehands slechtweer fiets momenteel,budget is zo'n 2-300 euro.
Iemand die wat aanraders heeft misschien? :)

Ik kwam deze Jan Janssen tegen:
http://i.marktplaats.com/00/s/NTAwWDY3MQ==/$T2eC16hHJF0E9nmFTMvPBQSKDb!kH!~~60_85.JPG
Volgens de advertentie heeft ie minder dan 10 versnellingen.

Kent iemand dit beestje en wat is zoiets nog waard?

Nikon D40 | Nikkor 18-55 | Nikon D90 | Nikkor 18-105 | Nikkor 35 f1.8 | Tokina 11-16 f2.8 | SB400 PSN:MarcoM76

• Flits flits
Lijkt me een Shimano 8 of 9 speed.....
Goed geschikt als slechtweerfiets.
Van het frame is niet te zeggen, want Jan Janssen kocht z'n frames bij veel verschillende adressen in, het is geen hi-tech , maar ook niet de allergoedkoopste meuk (in het begin wel).
Kan , afhankelijk van de technische staat tot een 150 a 200¤ waard zijn.

PS, dat zadel gaat veel zadelpijn opleveren....

Flits flits wijzigde deze reactie 12-09-2012 23:22 (47%)

• Griffin

Griffin

Is mythical

quote:
Bertha781 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 20:16:
Bidons zijn voor water. Rugzakjes voor eten tel en geld dus ik zoek een zadel tasje waar precies één biba, 2 co2 patronen en een co2 tuitje in kan.
Heeft iemand ervaring met een zo'n klein mogelijk tasje waar dit alles precies in past?
Kwestie van even naar een LBS en daar passen en meten. Zijn veel merken en types te verkrijgen voor verschillende budgetten. BBB is goed en niet extreem duur.
quote:
Flits flits schreef op woensdag 12 september 2012 @ 23:16:

PS, dat zadel gaat veel zadelpijn opleveren....
1e wat mij ook op viel... daarom word de fiets vast ook verkocht 8)7

Griffin wijzigde deze reactie 13-09-2012 08:22 (19%)

~Darkness cannot drive out darkness; only light can do that. Hate cannot drive out hate; only love can do that.~ Martin Luther King, Jr.

• argro

argro

Moderator ASP / FTM
quote:
Bertha781 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 20:16:
Hoeveel eten en geld neem jij mee? Menig shirt heeft 3 zakjes:
- 1 zakje voor eten
- 1 zakje voor geld en telefoon
- 1 zakje voor biba, co2 patroon en tuitje

Ik had in mijn shirtje zelfs voor de Marmotte genoeg ruimte voor alle het bovenstaande. Het ging hierbij onder meer om circa 10 stuks eten (reep of gel) en een buis met tabletten voor sportdrank. Het was proppen, dat geeft ik toe, maar het paste wel.

Anders kun je altijd nog een 'rule 31 sack' kopen.

argro wijzigde deze reactie 13-09-2012 09:00 (16%)

• MrAngry
Neem jij nooit extra kleding mee dan? Want dat is voor mij de reden dat ik wel een zadeltasje heb (naast dat ik anders de helft van de tijd pomp en tube zou vergeten). Ik fiets graag comfortabel dus neem vaak armstukjes of een regenjackie mee uit voorzorg.

• argro

argro

Moderator ASP / FTM
quote:
MrAngry schreef op donderdag 13 september 2012 @ 09:25:
Neem jij nooit extra kleding mee dan? Want dat is voor mij de reden dat ik wel een zadeltasje heb (naast dat ik anders de helft van de tijd pomp en tube zou vergeten). Ik fiets graag comfortabel dus neem vaak armstukjes of een regenjackie mee uit voorzorg.
Jawel, maar dat gaat ook nog wel goed in combinatie met normale hoeveelheden eten. Ook vult een telefoon en een bankpas een zakje maar voor 5%, ook nog genoeg ruimte over voor wat kleding. Mijn regenjasje past best in combinatie met een paar repen in één zakje. Armstukken trek ik doorgaans aan bij vertrek of ik laat ze thuis. Ik vind het een beetje veel gedoe om die tijdens een rit aan te gaan trekken, hooguit rol ik ze naar beneden (en eventueel later weer omhoog).

Mijn pomp , biba et cetera heb ik overigens in een zakje dat ik bewaar in mijn helm. Vergeten kan dus niet. Ook is het zakje wel handig om alles bij elkaar te houden.

argro wijzigde deze reactie 13-09-2012 10:08 (9%)

• Bertha781
quote:
MrAngry schreef op donderdag 13 september 2012 @ 09:25:
Welk zadeltasje?

• MrAngry
Ik denk deze:
http://www.topeak.com/pro...eroWedgePack_small_Velcro

Maar het kan ook de medium zijn. Ik vind hem iig wat te groot. Er zitten nu 2 biba's in, 2 bandenlichters, 2 inbussen, 2 stukjes ketting en een stukje buitenband en als ik echt beuk dan krijg ik er nog een sleutelbos bij ook. Eigenlijk zoek ik een mini dingetje waar 1 biba, stukje band en een multitool ingaat. Ik heb zelden 2 lekke banden en bij echt lange tochten neem ik toch een rugzak mee.

• Mex
quote:
MrAngry schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:53:
Ik denk deze:
http://www.topeak.com/pro...eroWedgePack_small_Velcro

Maar het kan ook de medium zijn. Ik vind hem iig wat te groot. Er zitten nu 2 biba's in, 2 bandenlichters, 2 inbussen, 2 stukjes ketting en een stukje buitenband en als ik echt beuk dan krijg ik er nog een sleutelbos bij ook. Eigenlijk zoek ik een mini dingetje waar 1 biba, stukje band en een multitool ingaat. Ik heb zelden 2 lekke banden en bij echt lange tochten neem ik toch een rugzak mee.
Ik wil zelf graag deze, nog niet besteld omdat ik nog niks anders nodig heb wat interessant geprijsd is.

http://www.bike-component...Schlauchtasche-Race-.html

http://static.bike-components.de/images/product_images/popup_images/665_3_continental_schlauchta.jpg

Groupbuy? :*)

• LuPo
Ik heb deze:

http://www.bikeparts4u.nl/image/cache/data/product/main/elan210zwart-500x500.jpg

Plaats voor 1 biba en bandenlichters.

• Kippenijzer
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12-04 18:42

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik heb ivm historische redenen deze nog in gebruik:
http://www.beelinebicycles.co.uk/medialibrary/_shadowboxbig/2011/06/03/89ade39e/Bianchi%20Saddle%20Bag%201L.jpg
Groot genoeg voor het meenemen van een Plasma televisie, Schotel en noodaggregaat voor onderweg zullen we maar zeggen. Laatste tijd neem ik hem steeds minder mee, en gooi in mijn rugpand gewoon voller. Binnenkort toch eens zien of ik een kleinere op de kop zal tikken.

• ravenger
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 18-04 15:33

ravenger

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

Invader

Ik meld me ook maar even hier :9 Sinds een paar maanden trotse bezitter van een Garnelli (Vos huismerk), Ultegra afgemonteerd.

Ik ben vrij noob wat matriaal betreft, maar ik heb last van een afloper na hard over een stuk steen te zijn gereden. Is dat gewoon een kwestie van nieuwe biba?

Eve Online: Rai Ardose - 21 dagen Extended EVE-Online Trial

• MrAngry
Ja, je kan hem ook plakken, maar velen vinden dat niet de moeite waard, zeker niet bij het vervangen onderweg. Check trouwens even de banden die erop zitten, de Garnelli van een maatje van me was echt met abominabel slechte buitenbanden afgemonteerd vanuit Vos.

• Vos
  • Registratie: juni 2000

Vos

AFCA

Straks fiets weer ophalen bij de LBS. Had hem geleverd gekregen met een dubbel ipv de afgesproken compact en die is nu vervangen, na bijna 1000 km :p. Maar kost mij niks dus ik vind het wel prima.

Volgende week richting Valkenburg. Paar daagjes fietsen en WK meepakken. Eerste keer met racefiets de heuvels in. Zin in :).

Of de weersvoorspellingen moeten al heel slecht zijn, dan pak ik de MTB

Vos wijzigde deze reactie 13-09-2012 15:30 (18%)

1918, 1919, 1931, 1932, 1934, 1937, 1939, 1947, 1957, 1960, 1966, 1967, 1968, 1970, 1972, 1973, 1977, 1979, 1980, 1982, 1983, 1985, 1990, 1994, 1995, 1996, 1998, 2002, 2004, 2011, 2012, 2013

• Kez
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Iemand ervaring met Xtrail?

Ik zit te twijfelen tussen 7 jaar oude Koga Miyata en een Xtrail van 2,5 jaar oud.
Dit is de Koga:
http://fotos.marktplaats.com/kopen/5/25/s9iuDxUdEAjBpP9iSxOBQg==.jpg
De complete Shimano Sora onderdelengroep met 3 x 8 versnellingen heeft soepel schakelende Dual Control rem/schakelhendels en krachtige Dual Pivot remmen. Samen met de Shimano WH-R500 wielset, een ITM stuur en voorbouw en een San Marco Base zadel met dubbelbouts ITM zadelpen..

En de Xtrail:
http://fotos.marktplaats.com/kopen/3/fc/IcHp6DRFu3n6GYZoIxsoYw==.jpg
Deze racefiets is geheel met de Shimano Sora groep afgemonteerd en ziet er nog erg netjes uit.
21 versnellingen
spd pedalen

Allebei zitten ze rond de 350 euro,alleen moeten bij de Koga nog nieuwe SPD pedalen.

Nikon D40 | Nikkor 18-55 | Nikon D90 | Nikkor 18-105 | Nikkor 35 f1.8 | Tokina 11-16 f2.8 | SB400 PSN:MarcoM76

• Mex
x-trail is het huismerk van http://www.fietssportief.nl/, ik heb er een mtb van gehad en dat was prima spul.

• Kez
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Even contact gehad met de verkoper van de X-trail,hij heeft een vaste prijs van 350 euro,persoonlijk vind ik dit teveel omdat het om een fiets van bijna 3 jaar oud gaat en ik voor 150 euro meer een nieuwe X-trail heb.

• Bertha781
Zijn er ook mensen die hun fiets in de wax zetten? Turtle wax of iets in die geest?

• ravenger
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 18-04 15:33

ravenger

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

Invader

quote:
MrAngry schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:28:
Ja, je kan hem ook plakken, maar velen vinden dat niet de moeite waard, zeker niet bij het vervangen onderweg. Check trouwens even de banden die erop zitten, de Garnelli van een maatje van me was echt met abominabel slechte buitenbanden afgemonteerd vanuit Vos.
Er zitten nu continental bandjes onder, Ultra Sport 23-622; is dat abominabel slecht? :D

Eve Online: Rai Ardose - 21 dagen Extended EVE-Online Trial

• argro

argro

Moderator ASP / FTM
quote:
Bertha781 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 21:11:
Zijn er ook mensen die hun fiets in de wax zetten? Turtle wax of iets in die geest?
Ik gebruik Bikelust. Fiets gaat er mooi van glimmen en vuil glijd er tot op bepaalde hoogte vanaf.

• 911GT2
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:25

911GT2

en bouwen maar!

Grrr werd gisteren gebeld. Mijn Sensa is niet meer leverbaar. Ik krijg nu een compleet 2013 model, maar wel extra levertijd van twee weken :(

Gelukkig heb ik bij de aldi wat winterspul op de kop kunnen tikken. Iemand ervaring daarme? Ziet er best aardig uit voor het geld :)

Pickydubs.com - Buggy Project - Ex '65 Kever1200L

• MrDry
  • Laatst online: 18-04 13:20

MrDry

Desperados!

Ben opzoek naar een andere fiets dus maar even bij binnenbeenlengte gaan meten: 87 cm. Maar ik ben maar 1.76 lang :?

Dat zou betekenen dat ik een framemaat van 0,666 x87 = 57 cm nodig heb. Alleen ben ik bang dat ik dat niet bij het stuur kan....

Iemand ervaringen met bijvoorbeeld een 56cm frame icm met een lichaamslengte van 176cm?

Quod licet lovi, non licet bovi

• Griffin

Griffin

Is mythical

quote:
MrDry schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 08:22:
Ben opzoek naar een andere fiets dus maar even bij binnenbeenlengte gaan meten: 87 cm. Maar ik ben maar 1.76 lang :?

Dat zou betekenen dat ik een framemaat van 0,666 x87 = 57 cm nodig heb. Alleen ben ik bang dat ik dat niet bij het stuur kan....

Iemand ervaringen met bijvoorbeeld een 56cm frame icm met een lichaamslengte van 176cm?
Dan heb je wel hele lange benen. (fyi: Ben 190cm en rijd op een 58frame)
Ik zou zeggen ga eens naar een LBS oid en ga fietsen passen. Laat de winkel nog een keer meten en dan met wat fietsen komen (ongeveer in je budget range). Dan weet je snel genoeg of je echt een 57 of misschien toch een 56 oid nodig hebt.

• MrDry

MrDry

Desperados!

quote:
Griffin schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 08:27:
[...]

Dan heb je wel hele lange benen. (fyi: Ben 190cm en rijd op een 58frame)
Ik zou zeggen ga eens naar een LBS oid en ga fietsen passen. Laat de winkel nog een keer meten en dan met wat fietsen komen (ongeveer in je budget range). Dan weet je snel genoeg of je echt een 57 of misschien toch een 56 oid nodig hebt.
Dat was ook mijn eerste gedachte...lange benen...is me nooit opgevallen :)

• mark de man
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 16-03 14:08

mark de man

Wij zullen doorgaan...

quote:
911GT2 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 22:33:
Grrr werd gisteren gebeld. Mijn Sensa is niet meer leverbaar. Ik krijg nu een compleet 2013 model, maar wel extra levertijd van twee weken :(

Gelukkig heb ik bij de aldi wat winterspul op de kop kunnen tikken. Iemand ervaring daarme? Ziet er best aardig uit voor het geld :)
Dat was die Umbria toch? Houden ze wel dezelfde prijs aan, want volgens mij zijn de adviesprijzen voor de 2013 modellen wel iets omhoog gegaan.
Daarnaast zijn ook de wielen vervangen. Ik weet niet welke er eerst onder de Umbria zaten, maar voor 2013 zit er volgens mij een wielset van Sensa zelf onder: Supra RA Comp Basic. Weinig informatie over te vinden, maar Fiets had wel al een review van de Romagna, waar ook die wielset in zit:

http://www.sensabikes.com/Romagna%202013%20Fiets.PDF

Waarschijnlijk nog enige veranderingen in de kleur, het frame van de Romagna zelf is wel flink veranderd, maar ik weet niet of dat bij de Umbria ook zo is.

Join het DPC Whatpulse team

• 911GT2

911GT2

en bouwen maar!

quote:
mark de man schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:47:
[...]

Dat was die Umbria toch? Houden ze wel dezelfde prijs aan, want volgens mij zijn de adviesprijzen voor de 2013 modellen wel iets omhoog gegaan.
Daarnaast zijn ook de wielen vervangen. Ik weet niet welke er eerst onder de Umbria zaten, maar voor 2013 zit er volgens mij een wielset van Sensa zelf onder: Supra RA Comp Basic. Weinig informatie over te vinden, maar Fiets had wel al een review van de Romagna, waar ook die wielset in zit:

http://www.sensabikes.com/Romagna%202013%20Fiets.PDF

Waarschijnlijk nog enige veranderingen in de kleur, het frame van de Romagna zelf is wel flink veranderd, maar ik weet niet of dat bij de Umbria ook zo is.
Klopt Umbria.

Ik ga er vanuit dat ze dezelfde prijs aanhouden. Ik heb in ieder geval niets gehoord van een stijging. Zou ook niet echt netjes zijn natuurlijk.

ik mag hopen dat ze niet de kleuren veranderen :o want de kleur was juist de reden om hem te bestellen. Zwart had ik zo mee kunnen nemen, wit niet. :|

Dank voor de link!

911GT2 wijzigde deze reactie 14-09-2012 15:46 (6%)

• mark de man
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 16-03 14:08

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Ja ik weet ook niet hoe de nieuwe Umbria er uit ziet, maar die link van Fiets is het 2013 model, net zoals deze foto's: http://i48.tinypic.com/2s8p9hs.png

Maar dit is de oude Romagna: http://www.thebicycleman.co.uk/romagna-105-37-p.asp

De kleuren zijn dus wel iets anders, maar ik neem aan dat zwart en wit wel gewoon de twee kleuren blijven die ze leveren.

Join het DPC Whatpulse team

• Flits flits
quote:
MrDry schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 08:22:

De hoogte van een frame voor jou is voor 98% irrelevant.
Belangrijk voor typische langbeners zoals jij zijn:
1-Framelengte, het komt erop aan een zo kort mogelijk frame te kiezen, dus geometrie vergelijken, waarbij de zitbuishoek ook meegerekend moet worden (kleinere zitbuishoek is gunstiger)
2-Hoogte balhoofdbuis, bij een klassiek frame is de balhoofdbuis meestal te kort voor een langbener, omdat het stuur dan erg laag/te laag gaat uitkomen.
Een sloping frame is dan ook voor langbeners gustiger , tenzij je een erg diepe zit prefereert en/of ook hele lange armen hebt.

Dit zijn de belangrijkste parameters , wat een fietsenfluisteraar of reezviedzgoeroe ook moge beweren. :+

PS, ik ben zelf ook langbener (1.81 m en 88 BBL) en rij meestal op 58 frames met klassieke geometrie.
Met een sloping frame zou ik net zo goed op een 56 of 54 kunnen rijden, maar ik vind ze lelijk.

Flits flits wijzigde deze reactie 14-09-2012 19:51 (13%)

• Harrie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 21:36

Harrie

NederVlaming

quote:
Mex schreef op donderdag 13 september 2012 @ 12:50:
[...]

Ik wil zelf graag deze, nog niet besteld omdat ik nog niks anders nodig heb wat interessant geprijsd is.

http://www.bike-component...Schlauchtasche-Race-.html

[afbeelding]

Groupbuy? :*)
Ik ben voor :) Maar verzendkosten binnen NL zijn al bijna evenveel als wat dat tasje kost. Welke regio woon je?

• Mex
quote:
Harrie schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 23:30:
[...]

Ik ben voor :) Maar verzendkosten binnen NL zijn al bijna evenveel als wat dat tasje kost. Welke regio woon je?
Eindhoven, ik denk dat het wel in de brievenbus kan met wat postzegels op een enveloppe.

• 202119
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 10-07-2013
Distance: 101,42 km
Time: 3:51:04
Avg Speed: 26,3 km/h
Max Speed: 54,6 km/h
Elevation Gain: 691 m

http://connect.garmin.com/activity/222892250
http://app.strava.com/activities/22022626

http://farm9.staticflickr.com/8303/7988697109_21838972bc_z.jpg

• SePtiCTaNk
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 29-03 09:14
Brr, wat een slappe benen vanochtend, kwam voor geen meter vooruit en ben dus maar vroegtijdig huiswaarts gegaan :( vanavond maar eens kijken of een stukje hardlopen beter uitpakt.

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

• TheCrius
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 18-04 12:05
Ik ben op zoek naar een rugzak die lekker zit tijdens het fietsen, zonder dat het begint te plakken en te kleven. Qua inhoud zou er schone kleding in moeten passen en een paar gewone schoenen. Heeft iemand een aanrader voor me?

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

• pacificocean
  • Registratie: mei 2006
quote:
TheCrius schreef op zondag 16 september 2012 @ 12:49:
Ik ben op zoek naar een rugzak die lekker zit tijdens het fietsen, zonder dat het begint te plakken en te kleven. Qua inhoud zou er schone kleding in moeten passen en een paar gewone schoenen. Heeft iemand een aanrader voor me?
Ik vind het helemaal niks om met een rugtas te fietsen. Ik heb dit soort spullen in een stuurtas.

• P. Mekes
  • Laatst online: 04:26

P. Mekes

Duss..........................

Een rugtas lijkt mij ook niks. Misschien is dit een oplossing:
bagagedrager

• TheCrius
quote:
P. Mekes schreef op zondag 16 september 2012 @ 14:46:
Een rugtas lijkt mij ook niks. Misschien is dit een oplossing:
bagagedrager
Ziet er erg handig uit, ik zal eens even kijken wat is meer te vinden is aan dragers aan de zadelpen.

• BRT
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
quote:
TheCrius schreef op zondag 16 september 2012 @ 17:47:
[...]

Ziet er erg handig uit, ik zal eens even kijken wat is meer te vinden is aan dragers aan de zadelpen.
Het beviel mij totaal niet. Ik heb redelijke bovenbenen, maar niet extreem breed. Kwam steeds met mijn dijen tegen de klem aan die op de zadelpen zit. Bovendien beïnvloed dit je rijgedrag nogal omdat het gewicht erg hoog zit. http://media1.roseversand.de/product/370/1/7/1727867_1.jpg
Heb nu deze: http://www.rose.nl/artikel/xtreme-sport-tour-s1/aid:482902
Dit bevalt veel beter, hij is alleen eigenlijk te smal om een rugzak op te doen (heb hem zelf verbreed). Zadeltassen gaan wel goed, deze moet ik alleen nog aanschaffen. Ook hier moet je goed op letten Ik kom met mijn maat 47 namelijk snel met mijn hak tegen standaard tassen aan. Mocht je voor deze oplossing gaan, let er dan op dat je de drager goed kunt bevestigen, deze drager heeft een bevestiging in het midden die je aan de bout van je achterrem kunt bevestigen.

• Flits flits
Zo'n drager als die van Rose is veel beter/stabieler omdat hij ook op of bij de achterpatten vastgezet moet worden.
Niet ieder raceframe is daar geschikt voor, je verzeilt dan in beugeltjes om de staande achtervork en dat is geen fraaie/goede oplossing.

• MrAngry
Dit is een goede fietsrugzak

• TheCrius
quote:
Gebruik of heb jij die tas gebruikt MrAngry? En wat vind jij van fietsen met een tas?

• Skoezie
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 18-04 14:08
Gebruik voor woon-werkverkeer ook altijd een rugzak. Gaat maar iets van 15 liter in, maar is voldoende voor een broek, shirt, handdoek en een paar plakken brood. Rest ligt standaard op het werk. Niets geen last van.

En van al het andere woon-werk volk wat ik tegen kom met een racefiets dragen de meeste een rugzak, dus heel vervelend zal het niet zijn ;)

Steun me in de strijd tegen NF | MTB Assen

• dinkelover
Ik gebruik een KNSB rugtas van Craft voor mijn woon-werk op de racefiets en die gebruik ik meerdere honderden uren per jaar. Het was eerst wennen, duurde echt wel weken, maar inmiddels na een dik jaar merk ik 't echt niet meer. Let bij zo'n tas er wel op dat de heupsteun niet te hoog zit, anders knelt het in de zithouding als je been hoog komt. Mijn rugtas is voor schaatsers, maar is dus ook prima geschikt voor het fietsen. Past precies mijn kleding in met daarbij of schoenen of een half brood, niet beiden. Schoenen staan toch permanent op werk dus ideale grootte. Ik heb ook wel een grotere rugtas, waar dus ook meer in kan en vooral dus ook meer gewicht en vooral dat laatste merk je. Maar wederom, met gewenning kom je heel ver, je moet het wel de tijd geven. De eerste keren blijven onprettig.

Ik ben tevens wat creatief geweest ter voorbereiding van komende regenritten in herfst en winter. Er is simpelweg veel te weinig ruimte voor een echt spatbord. En een winterfiets.... toch weer een investering, met zo'n 1200km per maand voldoen de meeste fietsen toch ook weer niet. Dus eerst maar eens met een goedkoop alternatief het probleem (op- en afspattend water van de wielen) tegen te gaan: een simpele zadelklem-achter-spatbord had ik al, voor het voorwiel een MTB spatbord onder de schuine buis. Voor het stuk tussen staande buis en achterwiel bestaan niet echt producten, dus ik ben zelf maar wat gaan knutselen, met dit als resultaat: foto1 en foto2 >:) Materiaal is hetzelfde wat men gebruikt als vervanger van lood op daken onder of tussen de pannen. Stukje stevig metaal achter de bidonhouder voor fixatie en het wil geen kant op. Effectiviteit moet zich nog gaan bewijzen O-) .

Gisteren weer van west naar oostkust gereden, deze keer via een route grotendeels uitgestippeld door de routeplanner van de fietsersbond. Echt fabuleus! Veel mooier (toeval), maar ook de doorstroming, wellicht max 6-8 verkeerslichten in tegenstelling tot de 20-30 die ik doorgaans via de oude route tegenkwam. 5 km extra t.o.v. oude route, maar je kunt aangeven dat het moet "doorstromen" en de planner ontwijkt erg opzichtig daarmee de bebouwde kom en met succes zoals ik nu kan beamen! Toch wel een aanrader voor als je toch onbekend bent op de te plannen route.

pepernooot

• Flits flits
quote:
Skoezie schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:19:
Gebruik voor woon-werkverkeer ook altijd een rugzak. Gaat maar iets van 15 liter in, maar is voldoende voor een broek, shirt, handdoek en een paar plakken brood. Rest ligt standaard op het werk. Niets geen last van.

En van al het andere woon-werk volk wat ik tegen kom met een racefiets dragen de meeste een rugzak, dus heel vervelend zal het niet zijn ;)
Dat niet noodzakelijker wijs de conclusie die je daaruit moet trekken.
Op een racefiets die je niet kan of wil aankleden met extra voorzieningen is het gewoon de enige mogelijkheid.

• MrDry

MrDry

Desperados!

Ben opzoek naar een andere fiets. Op MP staan er meerdere aangeboden.

Zit er veel verschil tussen een Trek en bijvoorbeeld een Cube fiets als ze beide met dezelfde groep afgemonteerd zijn?

• Flits flits
Van kwalitatieve verschillen zal je in de praktijk hopelijk niks merken (in die zin dat je hoopt dat je er geen gezeik mee krijgt).
Wel mogelijk in rij-eigenschappen en geometrie (die hangen deels samen) en je eigen smaak.
Misschien kan je wat reviews vinden....

• Mex
quote:
MrDry schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:39:
Ben opzoek naar een andere fiets. Op MP staan er meerdere aangeboden.

Zit er veel verschil tussen een Trek en bijvoorbeeld een Cube fiets als ze beide met dezelfde groep afgemonteerd zijn?
Binnenbeenlengte al gemeten?

• argro

argro

Moderator ASP / FTM
quote:
MrDry schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:39:
Kan, hoeft niet. De groep zegt niet veel over een fiets. Zeker vanaf bijvoorbeeld Shimano Ultegra kan het flink uiteenlopen. Trek biedt fietsen aan voor 1.500 euro met die groep, maar ook van 3.500 euro. Kwaliteitsverschil tussen beide? Ja! Zo is het ook wanneer je Cube daarbij betrekt.

• MrDry

MrDry

Desperados!

quote:
Mex schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:50:
[...]

Binnenbeenlengte al gemeten?
Yep. 87cm bij een lengte van 1.76. Lijkt na wal gegoogle een wat vreemde combinatie :)
quote:
argro schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:57:
[...]
Kan, hoeft niet. De groep zegt niet veel over een fiets. Zeker vanaf bijvoorbeeld Shimano Ultegra kan het flink uiteenlopen. Trek biedt fietsen aan voor 1.500 euro met die groep, maar ook van 3.500 euro. Kwaliteitsverschil tussen beide? Ja! Zo is het ook wanneer je Cube daarbij betrekt.
Maar als je een Trek en een Cube uit grofweg hetzelfde prijssegment vergelijkt dan moet dat geen groot verschil uitmaken?

MrDry wijzigde deze reactie 17-09-2012 17:00 (52%)

• bonzz.netninja
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18-04 16:37

bonzz.netninja

Bekijk het maar

quote:
TheCrius schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:44:
[...]

Gebruik of heb jij die tas gebruikt MrAngry? En wat vind jij van fietsen met een tas?
Ik heb die tas wel en gebruik hem altijd om te fietsen. Het gaat.....hij is wat kort voor mijn rug (ik ben 1.90) maar op zich genoeg stel dingen om hem fijn te laten zitten. Wel is de horizontale borst-band wat aan de krappe kant. Al met al denk ik dat er betere rugzakken zijn te vinden :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve || 'me' is geen bezittelijk voornaamwoord || Wij spreken graag in koninklijk meervoud

• argro

argro

Moderator ASP / FTM
quote:
MrDry schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:58:
[...]

Maar als je een Trek en een Cube uit grofweg hetzelfde prijssegment vergelijkt dan moet dat geen groot verschil uitmaken?
Nee, dan zal het kwaliteitsverschil niet substantieel afwijken van het prijsverschil. Overigens is het ook maar de vraag wat als 'kwaliteit' beschouwd wordt. Voor de één is stijfheid superbelangrijk. De ander heeft liever een mooie paintjob en mooi afgewerkte lasnaden. Beide kun je zien als kwaliteit. Op onderdelen zullen de verschillen misschien groter zijn dan over het geheel bekeken.

argro wijzigde deze reactie 17-09-2012 17:37 (31%)

• MrAngry
quote:
TheCrius schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:44:
[...]

Ik heb hem. Voor mij is hij niet te klein (ben 1,70), maar ik kan me idd voorstellen dat de borstband aan de krappe kant is. Ik fiets er elke jaar 5 a 6 keer mee. Lange dagtochten of een weekendje ouders. Naast een camelbag waterzak gaat er een setje kleren + schoenen in. Ik vind het een toptas, maar heb maar beperkte ervaring met andere fietsrugzakken. Fietsen met een tas vind ik verder goed te doen, ik ben ook met dit ding op m;n rug naar Limoges gefietst in 5 dagen en dan wil je hem toch wel heel heel graag af doen aan het einde, dus als je echt elke dag met bagage gaat fietsen dan wil je misschien toch een drager.

• Flits flits
quote:
dinkelover schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:31:
I
Ik ben tevens wat creatief geweest ter voorbereiding van komende regenritten in herfst en winter. Er is simpelweg veel te weinig ruimte voor een echt spatbord. En een winterfiets.... toch weer een investering, met zo'n 1200km per maand voldoen de meeste fietsen toch ook weer niet. Dus eerst maar eens met een goedkoop alternatief het probleem (op- en afspattend water van de wielen) tegen te gaan: een simpele zadelklem-achter-spatbord had ik al, voor het voorwiel een MTB spatbord onder de schuine buis. Voor het stuk tussen staande buis en achterwiel bestaan niet echt producten, dus ik ben zelf maar wat gaan knutselen, met dit als resultaat: foto1 en foto2 >:) Materiaal is hetzelfde wat men gebruikt als vervanger van lood op daken onder of tussen de pannen. Stukje stevig metaal achter de bidonhouder voor fixatie en het wil geen kant op. Effectiviteit moet zich nog gaan bewijzen O-) .
Het doet enigszins pijn aan den ogen, zulke rommel op een knappe fiets, maar effectief lijkt het wel......

• TheCrius
quote:
MrAngry schreef op maandag 17 september 2012 @ 18:17:
[...]

Ik heb hem. Voor mij is hij niet te klein (ben 1,70), maar ik kan me idd voorstellen dat de borstband aan de krappe kant is. Ik fiets er elke jaar 5 a 6 keer mee. Lange dagtochten of een weekendje ouders. Naast een camelbag waterzak gaat er een setje kleren + schoenen in. Ik vind het een toptas, maar heb maar beperkte ervaring met andere fietsrugzakken. Fietsen met een tas vind ik verder goed te doen, ik ben ook met dit ding op m;n rug naar Limoges gefietst in 5 dagen en dan wil je hem toch wel heel heel graag af doen aan het einde, dus als je echt elke dag met bagage gaat fietsen dan wil je misschien toch een drager.
Ik denk dat het inderdaad wennen is. Een tas lijkt me enerzijds handig, ook met een camelbag. Een drager anderzijds is handig voor een vakantie of langere trip met de fiets. Anders eerst maar eens een tas proberen en zou het niet bevallen dan maar een drager op de verjaardag vragen. Of later aanschaffen. Bedankt voor jullie reacties. ;)

• 911GT2

911GT2

en bouwen maar!

quote:
dinkelover schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:31:
Ik gebruik een KNSB rugtas van Craft voor mijn woon-werk op de racefiets en die gebruik ik meerdere honderden uren per jaar. Het was eerst wennen, duurde echt wel weken, maar inmiddels na een dik jaar merk ik 't echt niet meer. Let bij zo'n tas er wel op dat de heupsteun niet te hoog zit, anders knelt het in de zithouding als je been hoog komt. Mijn rugtas is voor schaatsers, maar is dus ook prima geschikt voor het fietsen. Past precies mijn kleding in met daarbij of schoenen of een half brood, niet beiden. Schoenen staan toch permanent op werk dus ideale grootte. Ik heb ook wel een grotere rugtas, waar dus ook meer in kan en vooral dus ook meer gewicht en vooral dat laatste merk je. Maar wederom, met gewenning kom je heel ver, je moet het wel de tijd geven. De eerste keren blijven onprettig.

Gisteren weer van west naar oostkust gereden, deze keer via een route grotendeels uitgestippeld door de routeplanner van de fietsersbond. Echt fabuleus! Veel mooier (toeval), maar ook de doorstroming, wellicht max 6-8 verkeerslichten in tegenstelling tot de 20-30 die ik doorgaans via de oude route tegenkwam. 5 km extra t.o.v. oude route, maar je kunt aangeven dat het moet "doorstromen" en de planner ontwijkt erg opzichtig daarmee de bebouwde kom en met succes zoals ik nu kan beamen! Toch wel een aanrader voor als je toch onbekend bent op de te plannen route.
Waarom maak je zelf niet wat met was glasfiber? Wordt vast veel mooier. Is ook nog eens te spuiten.

• _TiNo_21
  • Laatst online: 18-04 14:35
Ik ben na jaren maar weer eens begonnen met fietsen, op dit moment nog op mijn stalen Motobecane. Ik heb nu echter mijn oog laten vallen op de 2013 Cannondale CAAD10 modellen en zou graag eens een proefritje willen gaan maken om te kijken of de geometrie mij zal passen. Wie weet er een goede Cannondale dealer in of in de buurt van Flevoland die mij kan helpen de juiste maat te kiezen en de juiste aftellingen te doen?

• Flits flits
De juiste aftellingen kan elke fietsenlullo doen.

• _TiNo_21
  • Laatst online: 18-04 14:35
quote:
Flits flits schreef op woensdag 19 september 2012 @ 18:04:
De juiste aftellingen kan elke fietsenlullo doen.
Bedoelde uiteraard afstelling en daar is de ene "fietsenlullo" beter in dan de andere. Ben op zoek naar een goede LBS die de tijd voor je neemt, de juiste maten opneemt en mij zo goed mogelijk op de fiets zet.
Pagina: 1 ... 43 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.