Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 103 Laatste
Acties:
  • 426.179 views

Onderwerpen

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

Inderdaad, een 50 is prima te doen. Trappen doe je met je benen, niet met goed materiaal. Dat helpt natuurlijk wel maar zal niet voor die secondenwinst zorgen die je denkt te hebben.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-10 20:36
Met alle respect, maar tijdrijden boven de 45km/u gemiddeld is echt normaal alleen besteed aan de profs. Ik weet niet hoeverre jouw ambities rijken, maar alles daaronder kan zonder enig probleem met een 50 ook overweg. Als ik aan het tijdrijden ben en ik kom richting 50 per uur dan zit ik op mijn 50-13 en heb ik nog 2 tandjes over. Meeste tijdrijders zitten rond de 105 rpm cadans of zelfs hoger als je op omslag fietst, dus laat je niet lijden door wat "hoort." Zeker niet als budget enige beperking vormt. Die 6%.... dan kun je beter toch een 110bcd 53t voor aanschaffen en op je compact crank zetten als je het toch echt wilt. Ik zou dan ook geen Ultegra crank nemen. :)

pepernooot

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-10 09:44

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Gelukkig wilde ik nog niet deze week de nieuwe groep aanschaffen, weer voldoende om over te twijfelen zie ik alweer. Amities zijn reuze, maar mijn leeftijd (31) geeft me toch weinig ruimte/mogelijkheden, dus voordat ik echt 53/11 'moet' rijden is er ook best geld voor een ander fietsje met gewenst verzet natuurlijk ;).

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-10 22:24
Kippenijzer schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 16:49:
... maar mijn leeftijd (31) geeft me toch weinig ruimte/mogelijkheden ...
Afgelopen maand hebben we kunnen zien dat jij op de OS in Rio (2016) en in op de OS in 2020 nog best kans maakt op goud... (Vino wordt over een paar weken 39.)

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Kippenijzer

Kippenijzer

Dat het *zou* kunnen las ik idd ook vanochtend aan ProFlavio.nl, dus Vuelta 2015 (start in Emmen), here I come... Ehm... ;)

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:52

Jazzper

BB4E^Guerilla

Afbeeldingslocatie: http://ep.yimg.com/ca/I/trisports_2222_426561032

Als iemand nog een Powertap Pro SL ant+ naaf tegen het lijf loopt met een luchtje laat het dan even weten. Een vriend van me zijn rode Cannondale Caad2 die hij voor woon-werk gebruikt (spijkenisse e.o.) had hij als testje zijn Mavic Open Pro wielset in met dus die powertap hub. Één dag. Gelijk gejat op zijn werk. Vond zijn voorwiel krom terug verderop.

Dure krengen trouwens...

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Interessante verhalen over verzetten hier. Fiets zelf met een compact, 50/34 en 12-25 cassette. Kom bij ritjes in midden limburg nooit van het buitenblad af. Ga ik naar mijn geboortestreek, zuid-limburg, dan kom ik eigenlijk overal weg met de 34 en dezelfde cassette. Zou ik naar de Ardennen of Alpen gaan, sja.. dan heb ik een probleem want ik denk niet dat ik dat ga redden met alleen een grotere cassette (heb wel een 12-27 liggen nog) :P

Net trouwens, door omstandigheden, de Tacx maar weer eens van stal gehaald. Samen met een vloerventilator van 100W was dat best goed te doen nog. Het boring verhaal heb ik opgelost met een Sufferfest video, Angels. Man man.. afgezien. Is leuk, als je niet weet wat er komt. Lage cadans, want klimtraining. Hartslag rondom omslagpunt, en alleen maar cadanswissels. 20 seconden knallen, en weer terug. En nog eens. En nog eens. Enz.. Daar ga ik morgen last van hebben :+

[ Voor 12% gewijzigd door UltraSub op 23-08-2012 22:34 ]

• Kippenijzer

Kippenijzer

Als je enig tempo erin weet te houden in zuid Limburg of daar evt. beetje op traint (vaker buitenblad) moet je in de Alpen ook een redelijke hoeveelheid bergjes, hoewel waarschijnlijk iets minder enthousiast op 34/27 wel opkomen. Ze zijn enkel lang, goed doseren dus. Ik heb Mont Ventoux met 4 maanden fietservaring zonder al te veel problemen met 30/25 gedaan, een beetje ervaring in Zuid Limburg moet 34/27 een soortgelijke ervariing zijn (zwaar maar leuk, <2 uur Bedoìn).

Verwijderd

Kippenijzer schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 16:49:
Gelukkig wilde ik nog niet deze week de nieuwe groep aanschaffen, weer voldoende om over te twijfelen zie ik alweer. Amities zijn reuze, maar mijn leeftijd (31) geeft me toch weinig ruimte/mogelijkheden, dus voordat ik echt 53/11 'moet' rijden is er ook best geld voor een ander fietsje met gewenst verzet natuurlijk ;).
Voor niet uitzonderlijk getalenteerden is 52x13 of equivalent meer dan genoeg voor tijdritjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Dat 'uitzonderlijk getallenteerd' duurt nog wel even, voorlopig zou 'niet laatste' al een mooi streven zijn ;). Ik reken op laatste vijf zeg maar. 50x13 wordt het denk ik idd, 50x12 kost me langere tijd op prettig beentempo teveel moeite, we zien wel wat er tegen die tijd in zit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-10 15:24

the_RJ

Banana Hammock!

Dat is sowieso voor ons stervelingen totaal overdreven verzetten. Laatste tijdrit die ik reed ging ~42,5 km/h gemiddeld over 31km met iets van 110 cadans. Er stond veel wind. Ik draaide 53x19 vol tegen de wind in (~36-37 km/h), 18 schuin voor (~40/41 km/h), 17/16 (~44-46 km/h) waar ik niet zo last had van wind/ligt wind mee en op de 15 met vol wind mee (dat ging dan pas richting de 50 km/h, volgens mij net niet). Misschien dat ik hem tegen het einde nog een keer op de 14 heb gelegd aangezien het dan moeilijker wordt dat beentempo rond te krijgen, maar ik denk eigenlijk van niet.

Ik durf met redelijke zekerheid te zeggen dat ik in een tijdrit nooit zwaarder zal trappen dan 53x14 (en dat ook alleen maar wanneer het gunstige omstandigheden zijn). Dan zou het echt vals plat af moeten lopen en wind in de rug ofzo.

Om het verhaal compleet te maken, ik fiets met 53/39 en 12-23 cassette (zowel wedstrijden als trainingen in Nederland als heuvelachtige omgeving (Limburg, Vlaamse/Brabantse Ardennen (Overijse)) e.d.). Mocht ik gaan fietsen in de Ardennen laten we zeggen rond Stavelot of in de Alpen dan steek ik er nog wel een 12-25 cassette op en in de Alpen zou ik nog de 11-28 cassette meenemen voor het geval dat mensen bedenken om dingen als de Mortirolo te gaan doen :p.

[ Voor 21% gewijzigd door the_RJ op 24-08-2012 00:16 ]

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik lees zo al die postjes over cadans en moet echt eens op gaan letten. Rijd ik oost-duits ofzo? Ik rijd vaak 53x15/16 op cruisespeed (30kmu ofzo). En dan is mijn rpm dus stuk lager dan al die helden hierboven (ben een slak).

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Een vriend attendeerde mij toen ik net een hybride gekocht had en hoopte af te vallen met veel fietsen, maar toch 1,5 week later nog slechter in mijn broeken paste dan voorheen dat ik eens een hogere cadans moest gaan fietsen ipv mijn kracht-manier van trappen. Dat hielp enorm, 30KG afgevallen en meerdere maten (XL->M, 38->31) afgevallen sindsdien. Mijn bovenbenen hadden de aanleg en groeiden dus enorm door de kracht-manier van fietsen. Nu een jaar later ga ik langzaamaan weer over op een stukje power training, mezelf zo breed mogelijk maken met een idioot verzet tegen de wind in tijdens het uitfietsen bijvoorbeeld, heerlijk. Maar echt totaal onverwacht wat voor 'cliché gespierde bouw' ik tegenwoordig heb tov ooit tevoren, dus hoge candans training heeft in mijn ogen zijn voordelen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=38799896,noline]

Ik durf met redelijke zekerheid te zeggen dat ik in een tijdrit nooit zwaarder zal trappen dan 53x14 (en dat ook alleen maar wanneer het gunstige omstandigheden zijn). Dan zou het echt vals plat af moeten lopen en wind in de rug ofzo.
In mijn goede jaren gooide ik in een tijdrit zo snel mogelijk de 52x13 erop en dat was als ik met een cadans van >60 kon rijden.
Wat mensen met een 11 of 12 moeten heb ik eigenlijk nooit begrepen, tenzij meetrappen in een afdaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10 08:45
estorino schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 14:42:
Ik vertrek zaterdagmorgen met twee vrienden voor een weekje naar de Franse Alpen! Stationcar met fietsendrager erachter, komt helemaal goed. Mijn Cannondale met triple (50-39-30) en achter 12-25 gaat uiteraard mee. Reisdagen niet meegeteld zijn we er 6 dagen, waarvan ik voornemens ben op 5 dagen te gaan fietsen, met 1 Alpenreus per dag, zoiets:
  1. Telegraphe/Galibier
  2. Glandon/Croix de Fer
  3. Iseran
  4. Madeleine
  5. Alpe d’Huez
Erg veel zin in! Wordt pas de 2e keer in hogere bergen, in 2009 10 dagen in de Pyreneeen gereden.
Tof, hebben wij vorig jaar ook gedaan. Houd er alleen wel rekening mee dat Alpe d'Huez in een ander dal start dan Madeleine en Telegraphe/Galibier (Iseran weet ik niet), dus als je dat op de fiets doet moet je wss de Glandon over. Veel plezier.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-10 14:14
Jazzper schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 00:13:
Ik lees zo al die postjes over cadans en moet echt eens op gaan letten. Rijd ik oost-duits ofzo? Ik rijd vaak 53x15/16 op cruisespeed (30kmu ofzo). En dan is mijn rpm dus stuk lager dan al die helden hierboven (ben een slak).
Ik rij altijd op voor op de 52 en zorg er dan voor dat mijn cadans minstens 85 is, nooit lager.Ik heb tegenwoordig steeds minder moeite om met eens cadans van 90+ te fietsen. Het is een kwestie, in mijn geval dan, van veel oefenen. Ik vind snelheid en afstand ook eigenlijk niet zo relevant. Ik heb op mijn Egde 500 ook altijd het HF grafiekje, de momentele HF, de trainig zone waarin ik aan het fietsen ben en mijn actuele cadans. De rest zie ik wel als ik weer thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-10 09:13

DeFeCt

je wéét toch

Ik ben echt onder de indruk van al die getallen...
Ik heb zelf namelijk geen flauw idee a. wat ik fiets, anders dan het middenblad of buitenblad, en b wat de tandverhouding is, sterker nog.. ik weet niet eens wat er op mijn fiets zit. Tijdens het fietsen let ik wel goed op mijn hartslag en cadans, maar begin me nu een beetje af te vragen of het nodig is om ook het aantal tanden op mijn bladen te gaan tellen...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Hangt er vanaf wat je wilt denk ik. Ik ken zat mensen die lekker fietsen en ook met onze snellere groepen in de club meegaan en het ook niet weten, maar gewoon genieten. Anderen moeten en zullen alles willen weten (Powermeter iemand? ;) ). Paar mensen van mijn club proberen mij, zeker ook voor ik begon met klimmetjes in de Alpen, ervan te overtuigen meer op gevoel en minder op getalletjes te letten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Juist als ik ga klimmen, ga ik nog meer op getallen letten. Ik wil precies weten hoe lang een klim is, wat het gemiddelde stijgingspercentage is, waar de steile stukken zitten et cetera. Zodra een klim begint, begint het grote aftellen naar de top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Dat is meer rijden met kennis, weten waar het zwaartepunt van een klim ligt en bijvoorbeeld op je HR letten zodat je niet net op zo'n zwaartepunt stuk loopt, maar ik neem toch aan dat je dan op HR let, eventueel een beetje op cadans maar toch zeker niet op snelheid? Lengte weten, stijging in de gaten houden e.d. is idd ideaal, had een 'kladje' op mijn stem tijdens LBL en hoewel ik niet oplette (Chambralles was 10, niet 6.5%, dus vrij lekker doorgefietst ;) ) wat toch wel prettig was idd, maar dat is een heel ander aftellen dus dan alle andere gemeten waardes op je GPS/fietscomp :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Jongens jongens... Ik denk toch even terug koppelen over die Sufferfest training gisteren. Het is natuurlijk precies hoe zwaar je voor jezelf de grens legt en hoe diep je daar voor gaat, maareeeh, mijn benen voelen de dag er na alsof ik een zware toertocht in het zuiden heb gereden. Boh. In een dik uur ff geregeld. :P
Heerlijk! Ik heb mijn nieuwe tacx training gevonden in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Kippenijzer schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:07:
Dat is meer rijden met kennis, weten waar het zwaartepunt van een klim ligt en bijvoorbeeld op je HR letten zodat je niet net op zo'n zwaartepunt stuk loopt, maar ik neem toch aan dat je dan op HR let, eventueel een beetje op cadans maar toch zeker niet op snelheid? Lengte weten, stijging in de gaten houden e.d. is idd ideaal, had een 'kladje' op mijn stem tijdens LBL en hoewel ik niet oplette (Chambralles was 10, niet 6.5%, dus vrij lekker doorgefietst ;) ) wat toch wel prettig was idd, maar dat is een heel ander aftellen dus dan alle andere gemeten waardes op je GPS/fietscomp :).
Snelheid is inderdaad eigenlijk een totaal irrelevant getal. Ik let eigenlijk alleen op HR en cadans.
- HR goed en cadans te laag, tandje af
- HR te hoog, cadans goed, tandje af
- HR goed en cadans te hoog, tandje bij
- HR te laag en cadans goed, tandje bij
Snelheid is alleen achteraf relevant, snelheid in combinatie met afstand of hoogtemeters in combinatie met afstand, zie rule 68.

Overigens kloppen gegevens die bij toertochten aangegeven staan vrijwel nooit. Als bij de voet 1.200m staat, dan is het in werkelijkheid vaak 900 of 1.500m. Daar kan ik mij flink aan storen.

[ Voor 7% gewijzigd door argro op 24-08-2012 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10 15:15

Mex

Jazzper schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:47:
[afbeelding]

Als iemand nog een Powertap Pro SL ant+ naaf tegen het lijf loopt met een luchtje laat het dan even weten. Een vriend van me zijn rode Cannondale Caad2 die hij voor woon-werk gebruikt (spijkenisse e.o.) had hij als testje zijn Mavic Open Pro wielset in met dus die powertap hub. Één dag. Gelijk gejat op zijn werk. Vond zijn voorwiel krom terug verderop.

Dure krengen trouwens...
Enerzijds heel vervelend dat dit gebeurd is en men moet zeker van andermans spullen afblijven anderzijds is zo'n wiel met dure naaf in enkele seconden te verwijderen en hoor je zoiets gewoon niet onbeheerd ergens neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

argro schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:10:
[...]
Snelheid is inderdaad eigenlijk een totaal irrelevant getal. Ik let eigenlijk alleen op HR en cadans.
- HR goed en cadans te laag, tandje af
- HR te hoog, cadans goed, tandje af
- HR goed en cadans te hoog, tandje bij
- HR te laag en cadans goed, tandje bij
Snelheid is alleen achteraf relevant, snelheid in combinatie met afstand of hoogtemeters in combinatie met afstand, zie rule 68.

Overigens kloppen gegevens die bij toertochten aangegeven staan vrijwel nooit. Als bij de voet 1.200m staat, dan is het in werkelijkheid vaak 900 of 1.500m. Daar kan ik mij flink aan storen.
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
+1
Doe ik ook precies zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
ik zoek een beugel waar ik 2 racefiets aan op kan hangen voor in mijn schuur. er staan nu 5 fietsen en dat is een beetje teveel. Wil nu een beugel vast maken aan de muur, daar dan de 2 racefietsen aan ophangen en daaronder de andere 3 fietsen neer zetten die gewoon op de grond rusten.

wie o wie heeft er tips en/of suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn 2 fietsen met touwen en katrollen aan het plafond hangen. Ik zal later wel even een foto plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Frid0 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:41:
ik zoek een beugel waar ik 2 racefiets aan op kan hangen voor in mijn schuur. er staan nu 5 fietsen en dat is een beetje teveel. Wil nu een beugel vast maken aan de muur, daar dan de 2 racefietsen aan ophangen en daaronder de andere 3 fietsen neer zetten die gewoon op de grond rusten.

wie o wie heeft er tips en/of suggesties?
Aan wand of plafond?

Ik heb de fietsen met beugels aan de muur hangen. Beugels bij de bouwmarkt gekocht, inclusief wat grijs isolatie materiaal wat je normaal om verwarmingsbuizen ziet ter bescherming van de fiets.

[ Voor 17% gewijzigd door Mex op 24-08-2012 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Mmmm dat ook ipv een beugel. Maar een beugel leek mij wat hander maar wie weet....
Foto, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeFeCt schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 09:16:
maar begin me nu een beetje af te vragen of het nodig is om ook het aantal tanden op mijn bladen te gaan tellen...
Staat erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:58

Vos

AFCA

Frid0 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:50:
Mmmm dat ook ipv een beugel. Maar een beugel leek mij wat hander maar wie weet....
Foto, graag!
Google > images

'bike on wall' of 'fiets aan muur'

Het is niet zo moeilijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-10 15:58
Vorige maand had de Aldi een fietsenlift in de aanbieding voor 6.99. Als je zoiets ergens kunt vinden ben je waarschijnlijk een stuk goedkoper uit dan zelf spullen halen bij de bouwmarkt.

Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/voordeelmuis/546/546731.gif

En nog een fotootje van m'n eigen fiets. Nieuw gekocht in 2000, in dat jaar veel gefietst, ook in de Alpen geweest. Vervolgens jaren niet of nauwelijks gebruikt, nu sinds een dikke maand weer begonnen. Fiets is ondanks z'n leeftijd nog steeds heel goed, maar ik denk dat ik in het voorjaar toch eens voor iets nieuws ga kijken.

Afbeeldingslocatie: http://img259.imageshack.us/img259/1147/20120823190318.jpg

B1, is (of was, destijds in elk geval) het cyclocross merk van Batavus, dit is één van de wegmodellen. Tiagra afgemonteerd.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik prefereer zo'n fietslift boven alle constructies die met poten op de grond staan.
Het enige nadeel is dat het werken aan het stuur of zadel niet goed gaat, maar wanneer moet dat nu helemaal en het gaat makkelijk als de fiets op z'n wielen staat.
Geen geklem aan frame, kan niet vallen, wielen en remmen vrij draaien en afstellen.
Een beugel aan de muur lijkt me helemaal niks voor ruimtewinst, beter is dan ophangen aan voorwiel of stuur met zo'n fietslift.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2012 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-10 15:24
Lekker stukje gefietst, 115 km. Rustig aan gedaan met een gemiddelde hartslag van 133 (D1 begint bij 127) en een snelheid van 29,99 km/h gemiddeld.

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dinkelover schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 16:42:
Met alle respect, maar tijdrijden boven de 45km/u gemiddeld is echt normaal alleen besteed aan de profs. Ik weet niet hoeverre jouw ambities rEIken, maar alles daaronder kan zonder enig probleem met een 50 ook overweg. Als ik aan het tijdrijden ben en ik kom richting 50 per uur dan zit ik op mijn 50-13 en heb ik nog 2 tandjes over. Meeste tijdrijders zitten rond de 105 rpm cadans of zelfs hoger als je op omslag fietst, dus laat je niet lEIden door wat "hoort."
Tijdrijders zitten juist niet op 1 ideale "cadans"maar rijden met wisselende cadans al naar gelang het terrein.
Op de weg zit het gemiddelde ver onder de 105 , let maar eens op bij een grote wegtijdrit.
Van de toppers zit Cancellara nog het hoogst, Wiggins, Froome en Martin zijn echte "grote mes"rijders.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2012 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SePtiCTaNk schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:44:
Lekker stukje gefietst, 115 km. Rustig aan gedaan met een gemiddelde hartslag van 133 (D1 begint bij 127) en een snelheid van 29,99 km/h gemiddeld.
Hoe breng je dat op , 4 uur D1 rijden, ik verveel me dood als ik zoiets doe , in de zomer breng ik het niet op en heb er ook gewoon geen tijd voor.
Overigens vind ik 127 als grens voor D1 wel errug laag, bij mij (bijna 60) loopt het van 130 tot 140 ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Mex schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:10:
[...]

Enerzijds heel vervelend dat dit gebeurd is en men moet zeker van andermans spullen afblijven anderzijds is zo'n wiel met dure naaf in enkele seconden te verwijderen en hoor je zoiets gewoon niet onbeheerd ergens neer te zetten.
hij had hem binnen gezet in het magazijn op zijn werk. Totdat iemand uit het magazijn de fiets buiten zette omdat het magazijn gesloten werd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-10 21:22
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:53:
Overigens vind ik 127 als grens voor D1 wel errug laag, bij mij (bijna 60) loopt het van 130 tot 140 ongeveer.
Weet je dat wel zeker?
Met hoeveel zones reken je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Mex schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:50:
[...]

Aan wand of plafond?

Ik heb de fietsen met beugels aan de muur hangen. Beugels bij de bouwmarkt gekocht, inclusief wat grijs isolatie materiaal wat je normaal om verwarmingsbuizen ziet ter bescherming van de fiets.
Het liefst aan de wand en daar onder dan de 3 andere fietsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:49:
Ik heb mijn 2 fietsen met touwen en katrollen aan het plafond hangen. Ik zal later wel even een foto plaatsen.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8431/7850653328_6c7f5619b8_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Mooi gezicht!

deze blijft ook prachtig:

Afbeeldingslocatie: http://kylethewilson.files.wordpress.com/2012/05/hanger71.jpg

meer fotos en instructies:
http://kylethewilson.word.../27/diy-wall-bike-hanger/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40
Iemand ervaring met de Velomediane Criquiélion? Zit toevallig dit weekend in La Roche, en leek me wel een potentieel mooi tochtje met 170km en 3300hm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:53:
[...]

Hoe breng je dat op , 4 uur D1 rijden, ik verveel me dood als ik zoiets doe , in de zomer breng ik het niet op en heb er ook gewoon geen tijd voor.
Nope , heb ik mentaal gezien geen enkele moeite mee. Ik had geen tijd meer, anders had ik er nog een uur aan vast geplakt.

Mijn omslagpunt heb ik een tijd terug gemeten in de sportschool d.m.v. het opbouwen van weerstand op een soort hometrainer. Aan de hand daarvan begint 75% bij 127.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
SePtiCTaNk schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:09:
[...]

Nope , heb ik mentaal gezien geen enkele moeite mee. Ik had geen tijd meer, anders had ik er nog een uur aan vast geplakt.

Mijn omslagpunt heb ik een tijd terug gemeten in de sportschool d.m.v. het opbouwen van weerstand op een soort hometrainer. Aan de hand daarvan begint 75% bij 127.
Hoe zones worden berekend is nogal wisselend.
De 1 doet dat met het omslagpunt, de ander met de max.
Ik hou meestal de methode van Polar aan:
http://www.polar.nl/nl/tr...r_sport_zones_for_running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Ik gebruik de methode volgens deze website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Setje Continental Gatorskins

Afbeeldingslocatie: http://www.biketiresdirect.com/productimages/images450/coc3p2-1.jpg

Net nog even via Probikekit en Chainreaction
Castelli Leggero Cycling Jacket White/Yellow
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7133/7853252694_10e9d8799a_o.png
Campagnolo Heritage - JAMES Full-Zip Jersey
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8308/7853252486_be3ec28ccc_o.png
Topeak Aero Wedge Strap On saddlebag
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8425/7853251380_fb9d34ab9f_o.png

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2012 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Fietsbeugel is al eens voorbij gekomen ;-)

Dick in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17"

en ook de post eronder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeltevm
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-10 22:43
beste wielrenfanaten, kan iemand mij vertellen of dit Keo's of Delta's zijn? (ivm met schoenplaatjes)
google heeft mij geen duidelijkheid kunnen geven, alleen pedalen die er op lijken.
https://www.dropbox.com/sh/iyqlw5qxdf70bra/v4bWGFi4JK

zal binnenkort dan ook mijn fiets posten :)

[ Voor 17% gewijzigd door jeltevm op 25-08-2012 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijken mij de oude Looks (delta dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeltevm
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-10 22:43
danku!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 09:42
Zoals bekend heb ik gezondheidsproblemen gehad en heb dit jaar altijd een pasje bij me met wat ik mankeer en welke medicijnen ik gebruik. Nu ik weer ben gaan fietsen heb ik een kaartje in mijn helm met mijn ID gegevens erop. Fietsen jullie ook met zoiets?
Ik gebruik deze: http://helmetgear.ca/

Het lijkt me zo beroerd om gevonden te worden en dat niemand weet wie je bent. Ik zit niet in een DNA bank namelijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Sinds ik ben aangereden en ik me toen niet herinnerde wie ik was (ik weet er uberhaupt niets van het moment zelf tot aan dat ik al in het ziekenhuis ben) en geen ID bij me had, fiets ik eigenlijk altijd met een pasje. Dit jaar gebruik ik mijn wielerlicentie van vorig jaar, geen officieel ID, maar alles staat erop + als ik die kwijt zou raken is dat nou niet echt een probleem :p.

Ik zou iedereen ook aanraden altijd iets bij je te hebben, helemaal als je vaak alleen fietst.

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik heb standaard een kladje met mijn naam en het telefoonnummer van mijn vrouw erop in een oude sok, samen met €5, een binnenbandje en een bandenlichter, dat past perfect in mijn shirt. Medische geschiedenis heb ik niet en bloedgroep weet ik niet, dus dat lijkt me voldoende info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfffff.... vanochtend een hele zware rit gehad. Ik was onder lichte medicatie en ik kreeg op den duur last van mijn rug omdat het echt heel hard waaide. Normaal is wind niet zo erg, maar harde wind en bijna de hele weg tegen van je rit is niet prettig. Ik had op een gegeven moment geen zin meer, maar toch uitgefietst.

112Km met 1111 hoogte meters (geen idee trouwens waarom Strava "1 calories" registreert terwijl het in Garmin Connect wel goed is).

http://app.strava.com/activities/19792094

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2012 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
Je power is gemeten maar staat op nul, daarom ziet strava denk ik geen calorieen.

Mijn ritje ging redelijk, ik merk vooruitgang. 28 gemiddeld.
http://app.strava.com/rides/19785957

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Afgelopen donderdag was het weer tijd om te koersen, maar het parcours hielp niet echt mee. Ik weet niet waarom het zo neergelegd was, maar er zat een S-bocht/chicane in het parcours, maar net daarvoor ging je van het asfalt af steentjes op (incl. paar centimeter hoogteverschil), de steentjes lagen er zelf al niet lekker bij en daar waar de ideale lijn lag waren ook nog eens boomwortels bezig geweest, dus dat was niet al te prettig. Veel mensen verloren daar een bidon want je stuiterde alle kanten op.

Afijn, in ronde 15 ofzo stuiter ik er ook weer lekker doorheen, hoor een giga kraak en dacht dat mijn frame in tweeën ging ofzo. Opzij gestuurd en beetje gekeken/gevoeld, maar zag/voelde niets. Wel ook mijn bidon kwijt, dus ik gokte dan maar dat het daarmee te maken had. Inmiddels had ik hierdoor wel een 100m achterstand op het peloton en realiseerde me dat ik geen ronde vergoeding zou krijgen, was immers geen pech. Vol erachteraan maar kwam niet meer terug. Toch doorgereden, maar toen kwam er een tik uit de fiets, even later werd de tik een kraak, nog even later voel ik een trilling in het stuur. Ik kijk naar beneden en zie mijn voorwiel relatief ten opzichte van mijzelf naar voren en achteren bewegen. Toen maar afgestapt :p. Het was ook wat ik al dacht, voorvork kapot. Voor wie wil weten hoe een vorkbuis er niet uit hoort te zien:

Afbeeldingslocatie: http://i604.photobucket.com/albums/tt123/vendettahhh/voorvork_klein.jpg

Gelukkig kennen ze mij inmiddels wel bij de fietsenwinkel hier en kan ik altijd wel wat regelen, ik rij toch met hun naam ook op het wedstrijdtenue. Zij hadden nog wel een alu/carbon vork liggen van Cannondale en die mocht ik voor een acceptabel prijsje incl. montage en alles meenemen.

En omdat de fiets nu weer goed in elkaar zit + goed schoon is, even voor de startpost:

Afbeeldingslocatie: http://i604.photobucket.com/albums/tt123/vendettahhh/racefiets.jpg

Frame: Koga Granwinner (+Cannondale Save voorvork)
Afmontage: 105/Ultegra mix
Wielen: Vision T42 (foto) / DT Swiss RR1850

(@tweakerharrie, ik zag jouw rit op Strava en spotte volgens mij dat we dezelfde fiets, of iig hetzelfde frame hebben)

Gisteren ook gelijk de nieuwe voorvork maar getest en tegelijkertijd korte tijdrit getraind door wat Strava segmenten uit te zoeken waar de tijden scherp staan.

http://app.strava.com/rides/19682589

Kan ik gelijk nog even terugkomen op het cadans verhaal waar we het laatst over hadden. Meeste reed ik op de 53x16/15, enkel op het segment 'Lonneker naar Losser' heb ik een stuk op de 14 gereden, snelheid lag daar dan ook ruim boven de 50 km/h. Cadans staat er ook allemaal bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweakerharrie schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 18:00:
Je power is gemeten maar staat op nul, daarom ziet strava denk ik geen calorieen.
Als je de data op Garmin Connect bekijkt staan er wel calorieen: http://connect.garmin.com/activity/215207823

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
Ik denk dat Garmin de calorieen haalt uit je "hartslag" en strava probeert het uit de power te halen. En die is nul, kan je die power niet uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:30

ST10©DE

Dus.............

the_RJ schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 18:22:
Gisteren ook gelijk de nieuwe voorvork maar getest en tegelijkertijd korte tijdrit getraind door wat Strava segmenten uit te zoeken waar de tijden scherp staan.

http://app.strava.com/rides/19682589

Kan ik gelijk nog even terugkomen op het cadans verhaal waar we het laatst over hadden. Meeste reed ik op de 53x16/15, enkel op het segment 'Lonneker naar Losser' heb ik een stuk op de 14 gereden, snelheid lag daar dan ook ruim boven de 50 km/h. Cadans staat er ook allemaal bij.
Haalde jij me in bij de MacDonalds bij Oldenzaal aan het eind van de middag? (achterop je shirt klein verzet/skeuvel,in ieder geval iets met UT? ) Grappig, was mijn eerste ritje op de racefiets en gelijk iemand "herkennen".

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Dat zou goed kunnen. Kleding/ik zie(t) er zo uit (althans broek is net anders op foto):

Afbeeldingslocatie: http://i604.photobucket.com/albums/tt123/vendettahhh/kleding.jpg

Skeuvel is overigens de schaatsvereniging, dat staat er niet op :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:30

ST10©DE

Dus.............

the_RJ schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 13:58:
Dat zou goed kunnen. Kleding/ik zie(t) er zo uit (althans broek is net anders op foto):
Ja dus :)
the_RJ schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 13:58:
Skeuvel is overigens de schaatsvereniging, dat staat er niet op :p.
I know, maar als er geen ijs is, zitten die toch ook redelijk vaak op de fiets? Ik kan me tenminste herinneren dat ze regelmatig met racefietsen verzamelden bij het SC.

Iets meer OT, zoals gezegd heb ik zaterdag mijn eerste rondje op een racefiets gemaakt. Nu blijft het weer natuurlijk niet zo mooi en gaat het kouder worden. Nu rijd ik in een korte BIB en Tshirt (jersey) met korte mouwen. Tot welke temperatuur is dit ongeveer vol te houden? En wat trek je aan als het kouder gaat worden? Tips zijn van harte welkom!

[ Voor 23% gewijzigd door ST10©DE op 27-08-2012 14:51 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:37
P. Mekes schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 14:41:
[...]

Ja dus :)

[...]

I know, maar als er geen ijs is, zitten die toch ook redelijk vaak op de fiets? Ik kan me tenminste herinneren dat ze regelmatig met racefietsen verzamelden bij het SC.

Iets meer OT, zoals gezegd heb ik zaterdag mijn eerste rondje op een racefiets gemaakt. Nu blijft het weer natuurlijk niet zo mooi en gaat het kouder worden. Nu rijd ik in een korte BIB en Tshirt (jersey) met korte mouwen. Tot welke temperatuur is dit ongeveer vol te houden? En wat trek je aan als het kouder gaat worden? Tips zijn van harte welkom!
korte bib-short en jersey >18 graden. <18 graden doe ik ondershirt en arm- en beenstukken erbij. <10 graden lange broek en thermojersey. Zoiets..

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
Ik heb op strava paar oude ritten geupload. Vooral bergop zijn mooie herinneringen maar ik ben niet geschikt als klimmer.

RJ - we hebben inderdaad zelfde frame, ik zal hem eens poetsen en op een foto zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
LuPo schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:03:
[...]

korte bib-short en jersey >18 graden. <18 graden doe ik ondershirt en arm- en beenstukken erbij. <10 graden lange broek en thermojersey. Zoiets..
Vanmorgen tegen half 7 vertrokken en gaat nog prima in de korte broek. Beetje fris, maar zodra je warm bent geen centje pijn. Wel armstukken aangedaan. Handen waren met de vingerloze handschoenen ook wel wat koud bij vertrek, maar dat is bij mij na 10 minuten ook voldoende opgewarmd. Ondershirt draag ik standaard, of het nou -10 is, of +35. Zit gewoon prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-10 13:08

Pelle

🚴‍♂️

De wind stond redelijk gunstig voor een nieuw PR op de Van Brienenoordbrug vandaag. En inderdaad, gelukt :P
http://app.strava.com/segment_efforts/358897520

Alleen nog niet zo snel als fsve (profiel), die was 3 seconden sneller een paar maanden geleden :(
Maar goed, hij had windkracht 5-6 schuin in de rug, en ik windkracht 3 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-10 15:29
Pelle schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 19:35:
De wind stond redelijk gunstig voor een nieuw PR op de Van Brienenoordbrug vandaag. En inderdaad, gelukt :P
http://app.strava.com/segment_efforts/358897520

Alleen nog niet zo snel als fsve (profiel), die was 3 seconden sneller een paar maanden geleden :(
Maar goed, hij had windkracht 5-6 schuin in de rug, en ik windkracht 3 :P
Haha volgens mij had ik 4 ;) maar dat is ongeveer het enige nadeel van strava in nederland. De "m" van kom staat natuurlijk niet voor niets voor mountain... sommige segmenten zijn gewoon menselijk niet meer te halen zonder windkracht 4/5 vol in de rug.

Wel nette prestatie trouwens hoor! Morgen voor het eerst m'n racefiets in de auto mee naar de zaak en dan 's avonds naar huis. De volgende morgen weer op de fiets naar de zaak en met de auto terug. Scheelt me een hoop gesjouw met schone kleding en laptop. 75km enkele reis dus mooi ritje.

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Na alle lange en redelijk rustige ritten van de afgelopen tijd, vandaag weer eens een "volle bak" training afgewerkt. 31,5 km over de stuwwal met 198 hm in 59 minuten. Koude start meegerekend. Ik was helemaal naar de klote toen ik thuis kwam, pijn aan alle kanten in m'n romp en geen adem. Geslaagde rit dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
Afgelopen zaterdag nog een leuk stukje gefietst.
Kleine 220km, oa de 11heuvelentocht van Epe (150km)
Op de fiets vanuit Apeldoorn erheen en terug.
Vervolgens nog een klein extra rondje via Hoog Soeren en Asselt.

Goede voorbereiding op de Marmotte!

Gem. hartslag: 125
Gem. snelheid: 30.0 km/u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de Marmotte over een maand zou zijn, okee.
Nu zit er een winter tussen met relatief weinig duurwerk, dus nee..... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
220 km @ 30 km/h met maar 125 slagen per minuut? Dat zijn waardes die je niet samen zou verwachten (voor mezelf althans ;) ).

[ Voor 11% gewijzigd door SePtiCTaNk op 27-08-2012 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 22:17:
Als de Marmotte over een maand zou zijn, okee.
Nu zit er een winter tussen met relatief weinig duurwerk, dus nee..... ;(
Wij gaan met de club de route van de Marmotte in september rijden.
SePtiCTaNk schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 22:18:
220 km @ 30 km/h met maar 125 slagen per minuut? Dat zijn waardes die je niet samen zou verwachten (voor mezelf althans ;) ).
Tsja, we waren wel met een groep triathleten van 9man en 1 vrouw.
Dat scheelt natuurlijk wel, al heb ik zelf ook aardig wat kopwerk gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

fsve schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 20:21:
[...]

Haha volgens mij had ik 4 ;)
Knmi.nl heeft het over windkracht 5 gemiddeld, met uitschieters naar 6, op die bewuste datum in Rotterdam :P
Daar had ik het vandaan, maar jij had wel als nadeel dat die ZW wind van schuin links kwam (daar waar het windscherm staat, dus ik vermoed dat je er minder profijt van hebt gehad dan wanneer het een Z of ZO wind was geweest :)
maar dat is ongeveer het enige nadeel van strava in nederland. De "m" van kom staat natuurlijk niet voor niets voor mountain... sommige segmenten zijn gewoon menselijk niet meer te halen zonder windkracht 4/5 vol in de rug.
Idd, maar ja, weinig aan te doen hier in ons platte kikkerlandje :(
Wel nette prestatie trouwens hoor! Morgen voor het eerst m'n racefiets in de auto mee naar de zaak en dan 's avonds naar huis. De volgende morgen weer op de fiets naar de zaak en met de auto terug. Scheelt me een hoop gesjouw met schone kleding en laptop. 75km enkele reis dus mooi ritje.
Dat is wel een nette afstand inderdaad voor woon/werk. Is het een beetje een aardige route, of is het saai door de weilanden cruisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsve schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 20:21:
[...]

Haha volgens mij had ik 4 ;) maar dat is ongeveer het enige nadeel van strava in nederland. De "m" van kom staat natuurlijk niet voor niets voor mountain... sommige segmenten zijn gewoon menselijk niet meer te halen zonder windkracht 4/5 vol in de rug.
Ik heb ook een segment hier in de buurt die je echt met heel veel geluk en wind zou kunnen halen (en op een tijdrit fiets). http://app.strava.com/segments/961868

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Ooit een viaduct opgesprint op de 53*12. Ook gelogd met Strava en daar staat die met 60 gemiddeld. Het waaide niet eens hard volgens mij. Maar daar lijkt iets niet te kloppen. Zo'n tweehonderd meter sprinten met 60 is al veel, laat staan dat het ook nog eens omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

wezep schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 23:01:
[...]

Wij gaan met de club de route van de Marmotte in september rijden.
Begin of eind september? Ik hoop dat je geluk hebt met het weer, het kan er aardig spoken. De laatste keer dat ik 'm gereden heb (2 juni dit jaar) hebben we de halve tocht letterlijk in de wolken gereden met maar amper zicht.

Ik kwam nog wat foto's op m'n telefoon tegen:

Halverwege de Croix de Fer
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-PXqQ33KH6-M/UD0nlVNKpXI/AAAAAAAAApc/r2coxqZ1fHM/s912/20120702_071137.jpg

..en boven
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-jnrS9PgR-7g/UD0nsj6RjNI/AAAAAAAAAps/J3z4ZLvo96o/s912/20120702_085840.jpg
Coldcat schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:58:
Ooit een viaduct opgesprint op de 53*12. Ook gelogd met Strava en daar staat die met 60 gemiddeld. Het waaide niet eens hard volgens mij. Maar daar lijkt iets niet te kloppen. Zo'n tweehonderd meter sprinten met 60 is al veel, laat staan dat het ook nog eens omhoog gaat.
Waarmee heb je gelogd? De Strava logs van mijn Galaxy S2 zijn ook erg onbetrouwbaar. Met de Bryton gaat het wel goed.

[ Voor 52% gewijzigd door Mex op 28-08-2012 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Kennissen van me hebben dit weekend bij Groningen-Valthe-Groningen ook een vrij suf op Strava gelogd segment, 107m hoogteverschil staat erbij... Het is naast Assen, waarschijnlijk segment dus gemaakt door iemand met een GPS met vrij slechte hoogtemeter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Hielko schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:03:
Iemand ervaring met de Velomediane Criquiélion? Zit toevallig dit weekend in La Roche, en leek me wel een potentieel mooi tochtje met 170km en 3300hm.
Sinds afgelopen zaterdag wel. Mooie tocht, wel zwaar, zit werkelijk geen vlak stuk in.
Volgende keer moet ik wel wat beter de limieten in de gaten houden, op 2 minuten na geen zilver. (e.e.a had te maken met een hongerklopje en lege bidons, maar als ik had geweten dat het op 2 minuten aankwam had ik nog wel even aangezet).
Anywho: stravatje: http://app.strava.com/rides/19797833

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Vraag me af wat Strava gaat doen om scootertjes te weren. Want ze hebben het ontdekt, om te kijken hoe hard hun scootertje loopt. (Zou ik vroeger ook hebben gedaan, om te testen of je opvoeractie echt effect had :) )

http://app.strava.com/rides/18838549

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
Pelle schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:36:
Dat is wel een nette afstand inderdaad voor woon/werk. Is het een beetje een aardige route, of is het saai door de weilanden cruisen?
Het is Maarssen - Capelle, dus ik denk dat ik van Maarssen naar beneden naar de Lek rij (bij de A2) en dan heel de Lek naar Krimpen volg. Morgen maar iets sneller terug en heel de N223 volg via gouda, montfoort en dan vleuten/maarssen. Met dit weer heerlijke tochtjes!
UltraSub schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:37:
Vraag me af wat Strava gaat doen om scootertjes te weren. Want ze hebben het ontdekt, om te kijken hoe hard hun scootertje loopt. (Zou ik vroeger ook hebben gedaan, om te testen of je opvoeractie echt effect had :) )

http://app.strava.com/rides/18838549
Ach, zolang het een zelfgemaakt segment is waar voor de rest niemand komt (zo te zien) vind ik het niet erg. Maar echt bizarre gevallen "flag" ik weleens omdat ze gewoon echt niet kunnen. Strava lost dat altijd wel goed op en haalt ze eruit. Nog niet een keer gehad dat ze daarna weer bovenaan stonden.

[ Voor 39% gewijzigd door fsve op 28-08-2012 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Coldcat schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:58:
Op de Van Brienenoord staat de top-10 ook vol met mensen waarbij de GPS-logging cq. segment-matching niet goed is gegaan:

http://app.strava.com/rides/13920208#256993819

De nummer 3 (Lennart van Straten, die vorige week de Ronde van Katendrecht won) is de eerste die het hele segment heeft gereden, de gedeelde nummer 4 met Freek (Jan van der Sande) zou er ook uit moeten, alsmede Elard de Raad, Guus Snaterse en Lion Fioole.

Dat zou fsve/Freek een 2e plek opleveren, en mij een gedeeld 4e.

Bij langere segmenten wordt dit veel minder een probleem denk ik, maar toch wel jammer in dit specifieke geval, want het is best leuk om op 1 van de weinige klimmetjes die dit deel van het land rijk is, een goede notering te hebben staatn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Mja, had ook al ondervonden dat het niet altijd helemaal klopt, gister ook sprintje viaduct op, stond blijkbaar op Strava, mijn snelheid is constant 45+ behalve laatste stukje waar ik al lang niet meer trapte, krijg je als gemiddelde 40. Dan check je de GPS positie en ben je al aan einde segment op 26 seconden, maar loopt ie door tot 30 seconden... Hmm...

Met een Garmin 800 trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door the_RJ op 28-08-2012 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Heb ik ook al gehad. Begint wat flaws te vertonen, dat segment matchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Mex schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:01:
Waarmee heb je gelogd? De Strava logs van mijn Galaxy S2 zijn ook erg onbetrouwbaar. Met de Bryton gaat het wel goed.
Met een Garmin Edge 800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
[...]

Begin of eind september? Ik hoop dat je geluk hebt met het weer, het kan er aardig spoken. De laatste keer dat ik 'm gereden heb (2 juni dit jaar) hebben we de halve tocht letterlijk in de wolken gereden met maar amper zicht.
We gaan 13 september naar Frankrijk.
De Marmotte gaan we in principe op zondag de 16de rijden, maar is ook afhankelijk van het weer.
We zullen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
Pelle schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:58:
Bij langere segmenten wordt dit veel minder een probleem denk ik, maar toch wel jammer in dit specifieke geval, want het is best leuk om op 1 van de weinige klimmetjes die dit deel van het land rijk is, een goede notering te hebben staatn :)
Gefixed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Dat doe je goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend een route gemaakt: beetje fietsen, beetje klimmen en een beetje fietsen met de Bianchi fixed (48/15).

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8321/7885976122_e9dfb016e5_o.png

Max Speed 62.1km/h
Avg Speed 33.2km/h

http://app.strava.com/rides/20131368
http://connect.garmin.com/activity/216318662

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
Ik heb vorig jaar september 2011 een week in de Alpen gefietst en dat was heet met sommige dagen 29 graden.
Het kan op de toppen spoken maar september is best mooie tijd nog voor de Alpen. Wel ff weeronline met 14 voorspellingen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-10 15:22
Ik vertrek zelf a.s. maandag richting Alpen en vooralsnog ziet het er niet verkeerd uit (licht bewolkt, kleine kans op regen +/- 20 graden) maar het blijven bergen en dus kan het aan de andere kant totaal anders zijn.

Vanmorgen op de fiets richting werk gegaan nadat ik gisteren terug ben gefietst. Aparte belevenis om zo vroeg(07:00 uur) op de fiets te zitten. Wel blij dat ik armstukken aan had getrokken bij mijn korte mouwen! Apart idee ook dat ik nu vandaag al 1,5 uur sport erop heb zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-10 15:08
Ben nu eindelijk weer een beetje in het fietsritme. Ik heb een paar tochten gefietst van 100 km met 30/31/32 gemiddeld en o.a. de elfstedentochten van 240 km. Als ik solo fiets met zo'n 29/30 kmpu gemiddeld over een afstand van 40/50 kilometer, dan gaat dit prima. Nu wil ik graag harder gaan fietsen en ik heb niet het gevoel dat het met standaard trainingen van 50 km gaat lukken. Heeft iemand tips hoe ik beter kan gaan trainen? Met intervals oid? Wat zijn jullie ervaringen? Bij een club gaan is voor mij geen optie.

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
nog over de nauwkeurigheid van een hoogtemeter, deze is vaak barometrisch en als je een langere rit maakt en het weer is aan het veranderen dan kan je thuisgekomen een andere hoogte hebben als je vertrekpunt. De garmin 800 kan je ijken gelukkig als je weet hoe hoog een punt is. De 705 kon je niet ijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40
Tsjilp schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:24:
[...]

Sinds afgelopen zaterdag wel. Mooie tocht, wel zwaar, zit werkelijk geen vlak stuk in.
Volgende keer moet ik wel wat beter de limieten in de gaten houden, op 2 minuten na geen zilver. (e.e.a had te maken met een hongerklopje en lege bidons, maar als ik had geweten dat het op 2 minuten aankwam had ik nog wel even aangezet).
Anywho: stravatje: http://app.strava.com/rides/19797833
Heb hem ook gereden, idd mooie tocht. Vooral in/rond La Roche zelf zitten paar mooie klimmetjes. Heb hem zelf redelijk rustig uitgereden, dus ook maar niet in de buurt van zilver. Wel zonde als je het net mist op 2 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
  • Laatst online: 07-07 16:42
the_RJ schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:04:
Mja, had ook al ondervonden dat het niet altijd helemaal klopt, gister ook sprintje viaduct op, stond blijkbaar op Strava, mijn snelheid is constant 45+ behalve laatste stukje waar ik al lang niet meer trapte, krijg je als gemiddelde 40. Dan check je de GPS positie en ben je al aan einde segment op 26 seconden, maar loopt ie door tot 30 seconden... Hmm...

Met een Garmin 800 trouwens.
Heb je toevallig voor de garmin de logging op "smart" staan? Dat zou het namelijk wel kunnen verklaren, dan wordt alleen een punt gelogd als dat volgens de smart-algortime nodig is, en dat zou wel eens slecht kunnen matchen met het begin of eindpunt van een segment. Zie ook https://strava.zendesk.co...8-segment-matching-issues onder timing issues.

Mijn edge 800 logt elke seconde, en ik heb tot nu toe geen rare problemen gehad icm strava.

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
Niet gepoetst maar op 800 pixels zie je het niet. harrie rijdt op een:
KOGA GRANWINNER
60 cm
shimano 105 voor en remmen, achter is ultegra
wielen: mavic askium race
gps garmin 800
strava=http://app.strava.com/athletes/mbeton

Afbeeldingslocatie: http://www.besidesdata.nl/fiets/koga_800_600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.besidesdata.nl/fiets/koga_234_176.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Gedver wat ziet dat ding er smerig uit :P Maar los daarvan overtreed je wel heel wat Rules wat deze foto betreft.

Back ontopic: weet iemand of je de Edge 800 ook automatisch zijn (barometrische) hoogtemeter kan laten ijken adhv GPS-metingen tijdens je ritten? Dat zou handig zijn, want ik heb ook wel eens meetfouten bij langere tochten die bijv. in de kou beginnen en 's middags in de warmte eindigen. Flinke regenbuien vindt hij trouwens ook niet leuk, dan klopt er geen hout meer van die hoogteprofielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-10 09:14
Nee, dat kan niet. Je kunt wel achteraf de GPS-metingen meenemen. Dat moet je ergens in Garmin Connect aanvinken.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
EDIT
automatisch niet.
Handmatig volgens mij kan het wel

MENU -> sleuteltje -> system -> GPS -> set elevation

[ Voor 18% gewijzigd door tweakerharrie op 29-08-2012 23:07 ]

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Hielko schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 13:06:
[...]

Heb hem ook gereden, idd mooie tocht. Vooral in/rond La Roche zelf zitten paar mooie klimmetjes. Heb hem zelf redelijk rustig uitgereden, dus ook maar niet in de buurt van zilver. Wel zonde als je het net mist op 2 minuten.
Als ik hem over 2 jaar weer doe, hoef ik alleen maar dezelfde tijd te fietsen voor zilver :)

Raar... Is zo gek nog niet

• TheLemon

TheLemon

[...]

Ik kwam nog wat foto's op m'n telefoon tegen:

Halverwege de Croix de Fer
[afbeelding]

..en boven
[afbeelding]

[...]
Dan had je flink pech, ik was precies daar 2 dagen later en toen was het schitterend weer. (die hele week trouwens)

• Mex

Mex

TheLemon schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 12:14:
[...]

Dan had je flink pech, ik was precies daar 2 dagen later en toen was het schitterend weer. (die hele week trouwens)
We konden helaas niet anders, in 2013 wil ik de echte meefietsen. Ben nog aan het uitzoeken hoe het aanmeldproces gaat.
Pagina: 1 ... 40 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.