Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 103 Laatste
Acties:
  • 426.179 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-10 10:34

Pelle

🚴‍♂️

tweakerharrie schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:24:
400 posts terug (december 2011) kreeg ik last van mijn linkerknie, leek op peesontsteking maar bleek toch een ergere kwestie. Kanker in botten onderbeen, ribben en hals. Ik heb nu acht chemokuren gehad en dat is achter de rug. Ben zo kaal als Pantani geworden maar gisteren mijn eerste test weer op de racefiets. Mijn conditie is erg slecht, en dan echt slecht hoor maar het is heerlijk om weer te fietsen. Dit jaar nog maar 200 kilometer kunnen rijden maar we gaan nu weer lekker opbouwen.

strava:
http://app.strava.com/rides/19076466
Ai, wat een klote-diagnose :(
Veel sterkte met de revalidatie, en ik hoop dat je er weer helemaal bovenop komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-10 15:24

the_RJ

Banana Hammock!

Jeetje... Wat een verhaal. Diep respect dat je de fiets er weer bij pakt! En veel sterkte!

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 09:42
Dank je, jullie reacties doen me goed. Heb boek van Armstrong ook gelezen en ik heb hetzelfde ervaringen, gisteren 30 kilometer gereden en helemaal kapot met 24 gemiddeld.. Hartsdlag 173 gemiddeld dus echt wel doorgetrapt. Maar helemaal zonder pijn en zonder medicijnen en iedere dag gaat het beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-10 16:33
tweakerharrie schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 10:40:
Dank je, jullie reacties doen me goed. Heb boek van Armstrong ook gelezen en ik heb hetzelfde ervaringen, gisteren 30 kilometer gereden en helemaal kapot met 24 gemiddeld.. Hartsdlag 173 gemiddeld dus echt wel doorgetrapt. Maar helemaal zonder pijn en zonder medicijnen en iedere dag gaat het beter.
Logisch, met 8 chemokuren (en bestraling?) heeft je lichaam z'n energievoorraad wel even uitgeput. Heel fijn dat het goed met je gaat. Ben je onder begeleiding aan het trainen?

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:49
tweakerharrie schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 10:40:
Las ook je vorige reactie, sterkte gewenst en ik hoop dat je er snel weer boven op komt!

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
Wat een hoop reacties, inderdaad 8 kuren van type r-chop21 (http://www.hematologiegro...tocollen/download/?id=355) en 15 bestralingen.
Begeleiding beetje, fietsmaat van mij zijn zoon is prof en hij is ook coach geweest. Ik ben zelf ook medisch professional van beroep. Hoewel dat niet altijd veel zegt.
Ik fiets met kaartje met wat ik mankeer en noodtelefoonnummers van ziekenhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-10 15:29
Jeetje wat een verhaal man... echt groot respect dat je het weer op pakt. Dat je maar helemaal mag genezen en nog heel veel mooie fietsritjes mag maken.

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-10 14:14
Gisteren ondanks de hitte toch op de fiets gestapt. Ik had de route een beetje onhandig gekozen dus geen mogelijkheden onderweg tegengekomen om de drinkbussen te vullen. Toch redelijk fit thuis gekomen. Het viel me op onderweg dat er weinig mensen op de fiets zaten, had ik dan toch beter niet op de fiets kunnen stappen?
Het leek wel of ik een lekke koppakking had. Het doseren van de hoeveelheid water die ik mee had onderweg was een uitdaging ;-)

Toch, op een paar 100 mtr. na, 80km gefietst met gemiddeld ruim 31 km/u.

http://connect.garmin.com/activity/212324656

[ Voor 7% gewijzigd door Martijn-V4 op 20-08-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ach ja, collega zei ook al dat het gekkenwerk was om gisteren te gaan fietsen met die hitte. :+ Vond het prima te doen eigenlijk. Bij thuiskomst, na een aanval met waterpistolen, met fietskleding en al in het badje van de kids gesprongen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Gisteren ook nog gefietst. Om 830 vertrokken en voor het middaguur weer terug. Was prima te doen, gewoon niet stilstaan :) http://app.strava.com/rides/19137570

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
tweakerharrie schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 10:54:
Wat een hoop reacties, inderdaad 8 kuren van type r-chop21 (http://www.hematologiegro...tocollen/download/?id=355) en 15 bestralingen.
Begeleiding beetje, fietsmaat van mij zijn zoon is prof en hij is ook coach geweest. Ik ben zelf ook medisch professional van beroep. Hoewel dat niet altijd veel zegt.
Ik fiets met kaartje met wat ik mankeer en noodtelefoonnummers van ziekenhuis.
Wat een verhaal, een "gewone" blessure die ineens kanker blijkt te zijn... Vreselijk. Heel goed om te horen dat je weer op de fiets zit!

Weet iemand of er ergens langere samenvattingen van de Vuelta te zien zijn of online staan? De NOS raffelt het tot nu toe steeds in 5min per etappe af. Erg jammer, aangezien ze bij de Tour de France mooie samenvattingen van 15+min hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10 08:45
Als je tijd hebt zendt de NOS de etappes live uit: http://nos.nl/dossier/406...espana-2012/tab/459/live/

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Net opgezet, met de commentator die wat aan het testen was, had nog niet door dat de stream al live was geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik zoek echt een samenvatting om 's avonds te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL, ik kan in Spanje niet de NOS uitzending van de Vuelta in Spanje bekijken....

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8306/7824418418_b837dea26d_o.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:20
Zo nieuwe cassette erop gezet samen met nieuwe ketting + derailleur wielletjes :) zometeen nog maar even een test rit maken.
Gisteravond ook nog even op de fiets weggeweest , viel me mee met de warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 18:13:
LOL, ik kan in Spanje niet de NOS uitzending van de Vuelta in Spanje bekijken....

[afbeelding]
Niet echt verrassend lijkt me, die vieze Spanjaarden willen veel te veel controle op uitzendrechten.

Heb nog maar weinig gefietst dit jaar... Misschien een doel stellen, Transalp/Race Across the Alps, Parijs-Brest-Parijs, Styrkeprøven. Heeft iemand ervaring met die (of dergelijke) tochten?

[ Voor 20% gewijzigd door begintmeta op 20-08-2012 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-10 15:24
Dat ligt niet aan "de Spanjaarden", maar aan de NOS. Ik kon vanaf de tropen ook geen Parijs Roubaix kijken via de stream :s

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
Ik vind overigens de beeld kwaliteit ook beneden peil v.w.b. de beelden uit de Vuelta. Op Eurosport HD is alles HD behalve de live uitzendingen van de Vuelta. Slechte zaak, al helemaal vanwege het feit dat met ruim 5 miljard Europees geld er Spaanse tv zenders zijn gered van de ondergang.

De beelden uit de Tour waren haarschep in HD. Een waar genot om zo wielrennen vanaf de bank te beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAcid schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 16:07:
[...]

Ik zoek echt een samenvatting om 's avonds te kijken.
Met een recorder kan je Eurosport of Belg opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10 08:45
Denk dat het allemaal licentiekwesties zijn; NOS heeft een licentie voor alleen NL, dat was met de OS ook al zo. De beeldkwaliteit; Vuelta wordt niet live uitgezonden, dus waarom HD.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
wackmaniac schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 21:18:
Denk dat het allemaal licentiekwesties zijn; NOS heeft een licentie voor alleen NL, dat was met de OS ook al zo. De beeldkwaliteit; Vuelta wordt niet live uitgezonden, dus waarom HD.
Gewoon omdat het kan en het niet meer van deze tijd is om dit soort evenementen in sd kwaliteit uit te zenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:21
Nog even over de Easton EA70, ik rijd er al drie jaar probleemloos mee rond. Volgens mij is het een wielset die veel wordt verkocht, imho mooier qua uitstraling dan vergelijkbare wielsets. Dan krijg je vanzelf ook meer klachten. Bij mij liggen ze super stabiel op de weg iig. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
LuPo schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 07:32:
Nog even over de Easton EA70, ik rijd er al drie jaar probleemloos mee rond. Volgens mij is het een wielset die veel wordt verkocht, imho mooier qua uitstraling dan vergelijkbare wielsets. Dan krijg je vanzelf ook meer klachten. Bij mij liggen ze super stabiel op de weg iig. :)
Heb zelf de EA50 en ook nog geen problemen mee ervaren. Lijkt mee een vrij goede deal die wielenset. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:23

Mex

Na jaren van trouwe dienst en vele kilometers in binnen- en buitenland heb ik enkele weken geleden mijn Trek 1.9 op marktplaats gezet. Het verbaasde me hoeveel hier nog voor geboden werd. Mijn nieuwe fiets wordt een zelfbouwprojectje gebaseerd op het FM-098 frame van DengFu:

Afbeeldingslocatie: http://i00.i.aliimg.com/photo/v0/520321702/2012_new_model_full_inside_cable_carbon.jpg

Het frame is inmiddels onderweg, incl. een carbon stuur, bidonhouders etc, alle in matzwart.

Er komt een glossy grey Ultegra triple groep op, Zonda wielen O-) en GP4000S banden. Overige spulletjes moet ik nog uitzoeken.

Het frame is gekocht via een groupbuy op velobuild.com, er stonden nog meer Nederlanders in het lijstje, iemand van hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Gewaagd, ik zou dat toch niet aandurven, zo'n frame. Hoe wordt garantie afgehandeld? Moet je het dan terugsturen naar China?
Wel mooi frame, doet me een beetje denken aan de Specialized Venge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 16-10 13:46
Helaas niet, de vorm van het frame spreekt me namelijk erg aan! Zoiets zoek ik namelijk. Beetje Venge model maar dan on a budget :P.

Ben benieuwd naar je ervaringen. Mogelijk een vervanger voor mijn Sensa die ik te druk vind. Had een zwarte besteld maar kreeg een bestickerde en die is toch wel erg druk. Over de kwaliteit van Sensa ben ik erg te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:53

Vos

AFCA

Wat mag zo'n Chinees frame ongeveer kosten? Ik weet ook niet of ik het aan zou durven... Er komt wel leuk spul vandaan heb ik gezien op andere fora.

[ Voor 25% gewijzigd door Vos op 21-08-2012 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-10 16:53

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ja op andere fora zijn ze lyrisch over dat DengFu spul. Ben ook wel benieuwd naar hands on ervaringen. Je betaalt niet voor de merkwaarde van de grote merken, maar dat maakt het ook gelijk zo niet-sexy als het maar kan haha. Wel onwijs veel bang for buck lijkt het.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Ik vind de frames juist wel lekker rustig/basic. Geef mij maar een compleet zwart frame hoor, desnoods met wat accenten in een bepaalde kleur naar keuze. Deze variant vind ik ook wel apart, weet niet of ik zelf snel groen zou kopen maar wel weer fris: http://velobuild.com/images/feature/green.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Ik ben nu in totaal $750 kwijt voor: Frame, carbon stuur, carbon bidonhouders, carbon stem (alle in matzwart), extra derailleurhanger en shipping.

Er lopen constant groupbuys met diverse frames/wielen etc bij diverse leveranciers op velobuild.com

http://velobuild.com/4-group-buys
Roet schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:09:
Ik vind de frames juist wel lekker rustig/basic. Geef mij maar een compleet zwart frame hoor, desnoods met wat accenten in een bepaalde kleur naar keuze. Deze variant vind ik ook wel apart, weet niet of ik zelf snel groen zou kopen maar wel weer fris: http://velobuild.com/images/feature/green.jpg
Je kan het frame zo laten spuiten zoals je zelf wil.

[ Voor 56% gewijzigd door Mex op 21-08-2012 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Laatst online: 04:30
Nou ik ben er uit.
Definitief opgegeven aan mijn werkgever dat het de Sensa Umbria Tiagra Special 2012 moet worden in wit natuurlijk ;). Binnen budget kan ik dan ook nog deze set pedalen en schoenen meekopen.

Kleding wordt vandaag geleverd als het goed is. Dit weekend kom ik vanwege de DTM nog niet aan fietsen toe, maar het weekend van de eerste moet de eerste rit worden. 8)

Plaatje van de fiets (omdat het kan)
Afbeeldingslocatie: http://www.centralbikes.nl/uploaded_images5_3_l/umbria_sora.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opzich een goede fiets maar wel zwaar 9.8kg je hebt echt veel lichteren fietsen

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2012 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ja, natuurlijk heb je lichtere fietsen. Je hebt ook duurdere fietsen. En zwartere. :?

Leuke fiets om mee te starten, en binnen Fietsplan budget! :)

[ Voor 27% gewijzigd door MrAcid op 21-08-2012 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:33:
Ik snap die obsessie met licht niet zo... ik ga fietsen om in vorm te blijven, niet om races te winnen dus een extra kilo meer of minder brengt me weinig. Die kilo compenseer ik wel met afvallen :D

Ook moest ik natuurlijk wel binnen budget blijven en wilde ik graag kwaliteit dus dit lijkt me een goed compromis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:33:
Ik zou persoonlijk niet zo zwaar tillen aan het gewicht van de fiets (oh wauw ik zag het pas na het typen...). Ten eerste is wat er opgegeven wordt door fabrikanten niet altijd even accuraat, dus exact weet je het toch nooit. Ten tweede is het een fiets met Tiagra afmontage, nou weet ik de gewichten niet uit mijn hoofd, maar dat is niet één van de lichtere groepen (ook al gaat het natuurlijk niet om een kilo ofzo :p). Ten derde heb je er in Nederland toch niet zoveel last van en als laatste is het puur relatief gezien ten opzichte van lichaamsgewicht toch maar een klein verschil.

Zeker voor normaal gebruik in Nederland (lees: niet wedstrijd/prestatie @ klimtochten als Marmotte e.d.) zou ik gewicht echt als één van de laatste keuzecriteria gebruiken. Ik rij dus wedstrijden en ik gok dat mijn fiets zeker 8,5 kg weegt exclusief bidons, misschien wel 9.

@911GT2 Ik zeg: prima fiets. Trainingsgenootje heeft ook een Sensa (al is het nu reservefiets) en die heeft tot twee keer toe zijn frame kapot gekregen (dit is geen slechte reclame voor Sensa hoor, hij is van nature gewoon heel sterk, rassprinter, en gaat niet zo lief om met zijn materiaal. We hebben een poll lopen binnen de vereniging wanneer zijn nieuwe frame het begeeft, ik had juli 2012 :( ) en heeft tot twee keer toe een nieuw frame gekregen zonder kosten. Ook goede service dus. Mocht het je interesseren dan zit het 'hoge gewicht' t.o.v. andere fietsen hem in de wielen. Die zijn vrij zwaar, maar daar staat tegenover dat ze robuust zijn en goed zullen blijven + dat ze makkelijk te fixen zijn bij eventuele slagen/spaakbreuken. Andere fietsen in die prijsklasse komen met goedkope shimanowieltjes, lichter maar ook slap + als die spaakbreuk krijgen blijf je ze krijgen. Zou me overigens ook niets verbazen als je die fiets op de weegschaal zet en hij lichter is dan 9.8 kg.

[ Voor 31% gewijzigd door the_RJ op 21-08-2012 14:52 ]

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-10 21:22
911GT2 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:21:
Nou ik ben er uit.
Definitief opgegeven aan mijn werkgever dat het de Sensa Umbria Tiagra Special 2012 moet worden in wit natuurlijk ;).
Ben benieuwd wat geleverd wordt. Op de foto van de witte fiets zitten toch echt Sora componenten.
Op de zwarte uitvoering zitten Tiagra onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:09
Gezien de naam van het model mag ik toch hopen dat er Tiagra op zit. Overigens is een paar kilo extra gewicht echt niet zo belangrijk. Heb zelf ook een budgetfiets met Tiagra die waarschijnlijk ook rond de 10kg zit, en daarmee kom ik elke berg zonder problemen mee boven. Je eigen conditie is zoveel belangrijker dan een paar kilo'tjes meer of minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
wezep schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:59:
[...]

Ben benieuwd wat geleverd wordt. Op de foto van de witte fiets zitten toch echt Sora componenten.
Op de zwarte uitvoering zitten Tiagra onderdelen.
Ik ga hem ophalen dus ik ga er vanuit dat ze bij 12go biking wel weten waar ze het over hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ik heb een paar Sidi Ergo 2's maar die zijn mij te smal...van horen zeggen dat ik naar Northwave schoenen moet kijken. Geldt voor NW schoenen ook normale schoenmaat +1? Heb een paar leuke op internet gespot maar kan geen dealer hier in de buurt vinden helaas. Alleen met Specialized schoenen en een paar Shimano.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Vos schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 18:59:
Ik heb een paar Sidi Ergo 2's maar die zijn mij te smal...van horen zeggen dat ik naar Northwave schoenen moet kijken. Geldt voor NW schoenen ook normale schoenmaat +1? Heb een paar leuke op internet gespot maar kan geen dealer hier in de buurt vinden helaas. Alleen met Specialized schoenen en een paar Shimano.
Ik heb ook brede voeten en voor mij geldt bij Shimano normale maat +2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hielko schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:10:
...elke berg zonder problemen ...
Afbeeldingslocatie: http://www.climbbybike.com/profile/Scanuppia_-_Malga_Palazzo_profile.jpg
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
911GT2 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:44:
Ik snap die obsessie met licht niet zo... ik ga fietsen om in vorm te blijven, niet om races te winnen dus een extra kilo meer of minder brengt me weinig. Die kilo compenseer ik wel met afvallen :D
Same here. Ik ben ongeveer 20kg te zwaar dus ik ga eerst lekker op m'n mountainbike fietsen (vandaag weer 50km gedaan) en dan ga ik me als ik afgevallen ben trakteren op een racefiets.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:09
Dat is een redelijk zieke berg, vooral die 3e km. Vermoed dat ik daar toch niet zonder afstappen voorbij kom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
Zoals ik hierboven al vermeld had , gister fiets voorzien van nieuwe cassette + ketting.
Vannochtend een test rit gemaakt ,echter brak na 20km mijn achter as af (gok ik) waardoor er gigantisch veel speling op het achterwiel kwam, was niet meer mee te fietsen.
Daar sta je dan 20km van huis , zonder gereedschap,geld,id papieren.. het enige wat ik nog mee had was mijn id kaart en een trainings partner.
Gelukkig kon de trainings partner naar huis en mij ophalen in de auto :) , 20km na huis lopen ben je toch gauw 4 uur mee bezig.
Balen dus , morgen maar weer even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
Fastclaimer schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:21:
Zoals ik hierboven al vermeld had , gister fiets voorzien van nieuwe cassette + ketting.
Vannochtend een test rit gemaakt ,echter brak na 20km mijn achter as af (gok ik) waardoor er gigantisch veel speling op het achterwiel kwam, was niet meer mee te fietsen.
Daar sta je dan 20km van huis , zonder gereedschap,geld,id papieren.. het enige wat ik nog mee had was mijn id kaart en een trainings partner.
Gelukkig kon de trainings partner naar huis en mij ophalen in de auto :) , 20km na huis lopen ben je toch gauw 4 uur mee bezig.
Balen dus , morgen maar weer even naar kijken.
Ik weet nog niets van fietsen maar zonder gsm op pad in deze tijd is ook wel euhm Die Hard om het maar positief te benaderen...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

(jarig!)
Vos schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 18:59:
Toevallig afgelopen zaterdag NW's gepast, en ook voor mij geldt: Standaard +2 (net als bij shimano). Normaal heb ik maat 40, en nu dus 42

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Hehe, ik denk niet dat daar al eens een wielrenner met een gangbaar verzet boven is gekomen. Alleen enkele MTB-ers met 22-36 en dat soort verzetten komen daar fietsend boven, ik heb verhalen gelezen en filmpjes gezien. Die is vrij ziek met 45% in sommige binnenbochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
911GT2 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 22:05:
[...]

Ik weet nog niets van fietsen maar zonder gsm op pad in deze tijd is ook wel euhm Die Hard om het maar positief te benaderen...;)
Whoops in plaats van id kaart bedoelde ik mijn telefoon :X
Maarja veel mensen om te bellen had ik niet , iedereen was aan het werk.
Wel een les geleerd , voortaan geld meenemen kan je altijd nog de bus/trein nemen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:45
Ha, dat heb ik ook een keer gehad, stond toen in Woerden (kom uit Rotterdam). Had ook geen geld bij me, gelukkig was er treinstoring waardoor er bussen reden (ingehuurde bussen) en die kijken nooit naar kaartjes dus ben gewoon mee terug gereist naar huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Hielko schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:44:
[...]

Dat is een redelijk zieke berg, vooral die 3e km. Vermoed dat ik daar toch niet zonder afstappen voorbij kom...
Ik heb in Verbier met de mountainbike eens een weggetje van 26% helling beklommen. Een 29''er hardtail van 12 kilo en een lichaamsgewicht van 81 kilogram. Ik kwam niet in één keer boven en ik ben zeker geen slechte klimmer. Wat ik heb gedaan was 150 hoogtemeters over die weg, de steilste klim op deze berg in Italië is iets minder lang. Maar dan ben je nog niet boven....

Ik zou er meer tegenop zien om eraf te rijden dan erop te fietsen, dat wel :P

[ Voor 3% gewijzigd door frankknopers op 22-08-2012 00:06 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Martijn-V4 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 13:27:
Gisteren ondanks de hitte toch op de fiets gestapt. Ik had de route een beetje onhandig gekozen dus geen mogelijkheden onderweg tegengekomen om de drinkbussen te vullen. Toch redelijk fit thuis gekomen. Het viel me op onderweg dat er weinig mensen op de fiets zaten, had ik dan toch beter niet op de fiets kunnen stappen?
Het leek wel of ik een lekke koppakking had. Het doseren van de hoeveelheid water die ik mee had onderweg was een uitdaging ;-)

Toch, op een paar 100 mtr. na, 80km gefietst met gemiddeld ruim 31 km/u.

http://connect.garmin.com/activity/212324656
Ik heb zondagavond (tussen 7 uur en half 9) ook nog even de mountainbike gepakt, toen was het ook nog wel benauwd warm maar gelukkig zonder een brandend hete zon in je gezicht. Ik moet zeggen dat het heel erg lekker ging, ik had 1 liter water mee en heb na 30 kilometer nog wel een flesje bijgevuld. Heb een best wel ziek gemiddelde gereden van tegen de 33 km/u over asfalt met de mountainbike, maar toen ik stopte om water te pakken voelde ik me wel een kachel op de hoogste stand. Je krijgt de hitte gewoon niet kwijt zonder rijwind of water.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Ik heb standaard wat geld in m'n zadeltasje zitten, telefoon gaat ook altijd mee. Heb beide gelukkig nog nooit (voor een noodgeval) nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
911GT2 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:21:
Nou ik ben er uit.
Definitief opgegeven aan mijn werkgever dat het de Sensa Umbria Tiagra Special 2012 moet worden in wit natuurlijk ;). Binnen budget kan ik dan ook nog deze set pedalen en schoenen meekopen.

Kleding wordt vandaag geleverd als het goed is. Dit weekend kom ik vanwege de DTM nog niet aan fietsen toe, maar het weekend van de eerste moet de eerste rit worden. 8)

Plaatje van de fiets (omdat het kan)
[afbeelding]
Grrrr wit 4 weken levertijd... zwart volgende week rijden...
Keuzes... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Kies wat je mooi vindt, die 4 weken kunnen je roesten als je er nog minimaal 5 jaar op zult rijden ;)

Had zelf ook een zwarte gekocht en een bestickerde geleverd gekregen, en na een paar jaar begint het me toch tegen te staan. Ik twijfel er nu dan ook aan om een nieuw frame te gaan kopen, ondanks dat er niets mis is met de fiets.

Ik zeg; lekker wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Met een witte ga je gemiddeld 2.4km/h sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-10 16:25

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Zwart is tijdlozer. Over 4 weken is wit alweer uit :+

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Zwart hoef je minder te poetsen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-10 16:33
Wit reflecteert zonlicht, zwart absorbeert zonlicht. Zonlicht is energie. Energie is massa. Een zwarte fiets wordt dus een stuk zwaarder als je in de zon fietst.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Geef mij ook maar zwart. Matzwart, zonder schreeeuwerige stickers: O+
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/3406267/59495495781a18cac467b.jpeg

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Met Joeri, zo'n fiets heb ik dus ook voor ogen! Weet iemand eigenlijk een merk die dit soort frames verkoopt? Naast DengFu dan, waar ik toch graag bij zou willen weten wat de stijfheid van dat frame nou is.

[ Voor 62% gewijzigd door Roet op 22-08-2012 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
.joeri. schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:10:
[afbeelding]
Mee eens maar ik vrees dat dat nog geen optie is... Dat ziet er gewoon superstrak uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

.joeri. schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:10:
[afbeelding]
Mooi Joeri, welke wielen zijn dat?
Roet schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:15:
Met Joeri, zo'n fiets heb ik dus ook voor ogen! Weet iemand eigenlijk een merk die dit soort frames verkoopt? Naast DengFu dan, waar ik toch graag bij zou willen weten wat de stijfheid van dat frame nou is.
Lees oa dit topic maar eens rustig door, staan genoeg ervaringen in:

http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=3897

[ Voor 42% gewijzigd door Mex op 22-08-2012 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Mex schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:03:
Zwart hoef je minder te poetsen O-)
Die ervaring heb ik niet. Mijn huidige wit met zwarte accenten ziet er na een paar ritjes nog redelijk proper uit (ondanks hier en daar een smeerveeg oid) dan mijn vorige zwart glanzende fiets. Het probleem met zwart is dat je direct een vieze zweem van stof etc. ziet zitten. Op wit heb je daar blijkbaar minder last van.

Sowieso altijd gaan voor wat je echt wilt. Levertijd of budget moet echt ondergeschikt zijn (binnen redelijke grenzen uiteraard), anders krijg je altijd spijt.

Ik heb ooit mijn eigen spaarrekening en ook die van mijn broer leeggehaald voor een heel mooie gitaar en heb daar een paar maandjes pijn van gehad, maar vervolgens jarenlang meer plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Iets anders: ik zag gisteren Froome in de Vuelta bergop rijden met voor en achter allebei het grootste tandwiel, derailleur hing helemaal naar voren. Dat is toch tegen alle wetten in en vragen om problemen?
Hij reed met ovalen kettingbladen, dan verbaast het me helemaal dat de ketting erop blijft.

Waarom zou hij dat doen? Misschien om sneller te kunnen reageren bij een aanval van Contador, zodat hij niet eerst voor om het buitenblad hoeft te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de slotfase van gisteren zate hele stukken met maar een paar procent stijging, dan kan het voorkomen dat je net in de overlap van grote naar kleine blad zit, en een prof hoeft zich over slijtage en wetten niet druk te maken.
Overgens maken profs ook wel eens schakelfouten.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

TheLemon schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 12:16:
Iets anders: ik zag gisteren Froome in de Vuelta bergop rijden met voor en achter allebei het grootste tandwiel, derailleur hing helemaal naar voren. Dat is toch tegen alle wetten in en vragen om problemen?
Hij reed met ovalen kettingbladen, dan verbaast het me helemaal dat de ketting erop blijft.

Waarom zou hij dat doen? Misschien om sneller te kunnen reageren bij een aanval van Contador, zodat hij niet eerst voor om het buitenblad hoeft te schakelen?
In een koers schakel je pas zo laat mogelijk terug naar het kleine blad, liefst helemaal niet. Met die Di2 is het misschien anders maar het is altijd makkelijker schakelen met achter dan met voor. Ik een koers maakt het niet uit hoe je ketting staat. Eraf vallen gebeurd echt niet zo snel, en dat kleine beetje extra slijtage merk je toch niet.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
die scanuppia malga is niet te vinden op strada, lijkt me niet een bekende col.
http://www.climbbybike.co...Malga_Palazzo_profile.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Waarschijnlijk omdat geen wielrenner hem kan bedwingen (zonder afstappen). Op climbbybike.com is het een legende.

Dat liever op het buitenblad blijven herken ik wel een beetje op de korte heuvels van onder 6% waar ik met mijn maten altijd overheen kom tijdens onze tochtjes. Je wil dan meteen kunnen meespringen op een zwaarder verzet als er één probeert eerst boven te komen, maar ik zorg wel altijd voor 2, hooguit 1 kransje over aan de achterkant.

• MrAcid
  • Niet online
Los van beklimmingen vind ik het lekkerder trappen op het grootste blad. Liever voor groot en achter wat groter dan voor middenblad en achter wat kleiner, ook al is de verhouding nagenoeg gelijk.

Geen idee of dat iets mentaals is of dat er een verklaring voor is, maar het is net of je op het grote blad efficiënter trapt.

• TheCrius
MrAcid schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 08:11:
Los van beklimmingen vind ik het lekkerder trappen op het grootste blad. Liever voor groot en achter wat groter dan voor middenblad en achter wat kleiner, ook al is de verhouding nagenoeg gelijk.

Geen idee of dat iets mentaals is of dat er een verklaring voor is, maar het is net of je op het grote blad efficiënter trapt.
Dat idee heb ik ook altijd? Ik heb hem graag op het grote blad. Voelt (imo) anders aan dan het kleine blad voor.

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

Komt dat niet omdat je hem al op de buitenplaat hebt liggen en dus al een behoorlijke snelheid hebt (dus vaak wind mee?). Dan kan het inderdaad lekkerder lijken fietsen.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:24
Ik fiets eigenlijk nooit op het buitenblad, alleen als sprake is van echt een flinke wind in de rug of een flinke afdaling, dan schakel ik naar het buitenblad. De rest gaat allemaal op het binnenblad.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• TheCrius
Ook met wind tegen houd ik hem liever op een cadans onder de 90 dan naar het kleine blad te gaan. Zal wel een vreemde gewoonte zijn. :p

• Griffin
  • Laatst online: 09-10 12:57

Griffin

Is mythical

Topicstarter
@ buiten/binnen blad + cadans verhaal:
Is ook geheel wat je zelf fijn vind en wat je trainingsdoel is. Zelf is mn doel momenteel voornamelijk te richten op de cadans minimaal 90 te houden op het vlak en daarbij hartslag zo laag mogelijk te houden. Dus met tegenwind een keer terug schakelen. Verder rijd ik bijna altijd middenblad (heb een Triple). Buitenblad alleen als ik wind mee heb en binnenblad alleen bij de klimmetjes.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:58
Griffin schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 10:21:
@ buiten/binnen blad + cadans verhaal:
Is ook geheel wat je zelf fijn vind en wat je trainingsdoel is. Zelf is mn doel momenteel voornamelijk te richten op de cadans minimaal 90 te houden op het vlak en daarbij hartslag zo laag mogelijk te houden. Dus met tegenwind een keer terug schakelen. Verder rijd ik bijna altijd middenblad (heb een Triple). Buitenblad alleen als ik wind mee heb en binnenblad alleen bij de klimmetjes.
Voor mij geldt precies hetzelfde :)

Verwijderd

Ik fiets bijna altijd op het buitenblad (ik heb een tripple Veloce), de andere twee bladen die ik heb gebruik ik eigenlijk enkel om te klimmen.

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Ik fiets meestal toch puur op beentempo. Als ik weet hoe hard ik op een stuk zal blijven rijden i.v.m. de wind of gradient, dan schakel ik dan gewoon binnen-/buitenblad en schakel achter wel als het nodig is. Moet wel zeggen dat met de huidige vorm het steeds meer buitenblad is waar het eerst vooral binnenblad was. Tempo ligt een stuk hoger dan voorheen bij dezelfde hartslag. Kan me voorstellen dat dat natuurlijk voor iedereen hier ook nogal van invloed is.

• Tjebakka

Tjebakka

Het moment is daar! Heb geen tijd meer om later nog een berichtje hier te plaatsen dus doe het nu. Vanmiddag vertrek ik voor de Tour For Life! Zondag gaat die van start en 2 september finishen wij.

Als je op de hoogte wilt blijven moet je onze Facebookpagina (www.facebook.com/fvegd2012) of Twitteraccount (@fvegd2012) in de gaten houden. Ik spreek jullie 2 of 3 september wel weer! :)

* Tjebakka heeft er ontzettend veel zin in :D

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-10 09:13

DeFeCt

je wéét toch

Tjebakka schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 10:55:
* Tjebakka heeft er ontzettend veel zin in :D
Have fun!

Flickr

• MrAcid
  • Niet online
Succes!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Succes! Facebookpagina ook maar even ge'like'd, leuk om te volgen. Fiets je toevallig met Holger?

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

succes :)

• Griffin
  • Laatst online: 09-10 12:57

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Succes, gaat een helse tocht worden denk ik zo ;) d:)b

• Vos

Vos

AFCA

Succes, zal het volgen. Ben er volgend jaar ook bij, hetzij als renner of begeleider.

De FB link redirect naar home?

[ Voor 21% gewijzigd door Vos op 23-08-2012 11:57 ]

Verwijderd

Succes!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-10 14:52

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Tjebakka, suc6!

Gisteravond wezen fietsen met de club.
Ging best hard moet ik zeggen, we kwamen uit op 60km met een gemiddelde van 35 km/u.
Was genieten, vooral met zn allen in de waaier was super. :)

As woensdag op vakantie naar Gran Canaria.... :7

[ Voor 4% gewijzigd door Harmen op 23-08-2012 13:37 ]

Whatever.

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-10 20:36
Flink scheve kettinglijnen dan hier, en/óf (te) lage cadans, en/óf allemaal een bergverzet in NL. Je kunt beter klein-klein zitten, dan groot-groot. Zeker als je een triple hebt en alleen buitenblad, ai ai ai, die ketting heeft te lijden :N Ik fiets 95% op 't binnenblad van een compact, maar de 34t vervangen door een 38t, met een 11-21 cassette. Op die manier altijd rechte kettinglijn bij 30km/u, ik hoef ook niet naar het buitenblad tot 40km/u (38-12 bij mijn Sram loopt niet aan) en met 17k op jaarbasis scheelt het ook nog in kosten, buitenblad vervangen kost een stuk meer dan een binnenblad. :)
Als ik naar Tecklenburg of Limburg ga, dan gaat er een 11-28 cassette op, ga ik naar de Alpen, dan wordt ook de 38t vervangen door de 34t. Volgens mij kan het bijna niet idealer als amateur die geen wedstrijden rijdt in plat NL. In dat laatste geval rijdt je significant meer in het 35-50km/u bereik en dan doe je dat uiteraard op je buitenblad.

Ik ben trouwens (uit eigen analyse) redelijk zwaar overtraind geraakt in het voorjaar. Maar ik had het pas begin juli echt door, dat ik ik moest kappen. De 75km woon-werk kilometers deed ik gewoon veel te intensief, al reed ik veel op hartslag, maar die benept je tijdens overtraining. Je lijkt herstelzone te fietsen, maar dat is gewoon allemaal dik D1 geweest. In juli kwam ik er achter (na al 3 maand volledig "levensmoe" te zijn geweest), dat mijn bovenbenen altijd maar op spanning stonden en ik 24/7 moest waken voor kramp in de hamstring indien ik de spier in niet-gestrekte houding ging aanspannen. Heb toen 2 weken geen km gefietst tijdens mijn vakantie (TdF kijken) en ik herstelde nog voor geen meter. Ben toen weer op de fiets gesprongen, maar met hartslagen van gemiddeld eerst onder de 100. Dat deed mij echt erg goed. Sindsdien maak ik wel weer langzaam aan veel kilometers (uitsluitend woon-werk), maar nooit met een HR boven de 120 gemiddeld en vaker nog gelukkig tussen 100 en 110. Tempo gaat alweer licht omhoog, was het eerst 25-27km/u, nu gaat het 27-29km/u met diezelfde hartslag, maar nog veel belangrijker, de algehele lichaamsmoeheid verdwijnt langzaamaan en daarmee voelt het weer wat gezonder. Als je omslagpunt op 180 ligt, dan begrijp je dat 100-110 hartslag echt geen drol voorstelt (probeer het maar eens, onder 60% van de omslagpunt gemiddeld te fietsen), vroeger kon ik het niet en al helemaal er niet van genieten, nu vind ik het heerlijk. Gewoon 4 dagen achtereen naar werk en terug, zonder dat je de laatste dag helemaal kapot bent en toch weer 32 gemiddeld rijdt, zoals de maanden voor juli.

Ben nog in dubio of ik nog naar een fysio stap om echt advies. Twijfel nog of ik zo wel goed genoeg herstel. Overtraining kan ernstige gevolgen hebben, wat jaren kan duren en dat zie ik niet zitten. Maargoed, valt allemaal in het niets met het verhaal van tweakerharrie natuurlijk, ik hoop dat je er helemaal bovenop komt en zoals andere mensen nog normaal oud kan worden. Het fietsen is dan natuurlijk momenteel van enorm lage prioriteit. Sterkte!!

pepernooot

• TheLemon

TheLemon

Qua verzet doe ik het precies zo (ok, bijna, ik steek een 12-30 ipv 11-28 en 12-23 ipv 11-21), ideaal idd. Tijdens trainingen alleen rij ik ook veel op de 38, tenzij ik wind mee heb. Nu ik meer in vorm ben en af en toe met een groepje, koersen we rond 38-42 soms en dat gaat uiteraard allemaal op het buitenblad. Die zit er ook niet voor niets op.
Mooi verhaal daaronder verder, geeft goede inzichten.

• estorino
  • Laatst online: 03-10 22:04
Ik vertrek zaterdagmorgen met twee vrienden voor een weekje naar de Franse Alpen! Stationcar met fietsendrager erachter, komt helemaal goed. Mijn Cannondale met triple (50-39-30) en achter 12-25 gaat uiteraard mee. Reisdagen niet meegeteld zijn we er 6 dagen, waarvan ik voornemens ben op 5 dagen te gaan fietsen, met 1 Alpenreus per dag, zoiets:
  1. Telegraphe/Galibier
  2. Glandon/Croix de Fer
  3. Iseran
  4. Madeleine
  5. Alpe d’Huez
Erg veel zin in! Wordt pas de 2e keer in hogere bergen, in 2009 10 dagen in de Pyreneeen gereden.

https://www.strava.com/athletes/10490675

Verwijderd

argro schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 09:55:
Ik fiets eigenlijk nooit op het buitenblad, alleen als sprake is van echt een flinke wind in de rug of een flinke afdaling, dan schakel ik naar het buitenblad. De rest gaat allemaal op het binnenblad.
Het kleine blad is bedoeld voor klimmen....
Dat houdt IMO in dat je niet de juiste versnellingen hebt.
42x32 voor is dan de logiese keus... :+

• argro
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 15:22:
[...]

Het kleine blad is bedoeld voor klimmen....
Dat houdt IMO in dat je niet de juiste versnellingen hebt.
42x32 voor is dan de logiese keus... :+
Mijn kleine blad (de 34) ligt in de kast en gebruik ik alleen als ik serieus ga klimmen. Wat dat betreft klopt het allemaal wel aardig.

Voor het overige voel ik mij best prima met een 50*38 waarbij ik voornamelijk de 38 gebruik. Daarbij kan ik in The Rules niks terugvinden over een regel dat het kleine blad alleen gebruikt mag worden om te klimmen. Ondanks dat dit in strijd is met Rule 90.

[ Voor 7% gewijzigd door argro op 23-08-2012 15:37 ]

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb een tripel en zit het grootste deel van de tijd op de 42, kan ik van ±20 tot ±36km/u eigenlijk goed uit de voeten. Als ik langduriger rond/boven de 40km/u fiets schakel ik naar de 53, maar ik moet toegeven dat dat niet zo frequent meer gebeurt, zeker niet nu ik minder fiets... de 30 gaat erop als ik wat langer moet ploeteren (of bij steilere klimmen.)...

[ Voor 14% gewijzigd door begintmeta op 23-08-2012 15:35 ]

• Tjebakka

Tjebakka

Bedankt iedereen! :D :D :D

Verwijderd

argro schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 15:29:
[...]
Mijn kleine blad (de 34) ligt in de kast en gebruik ik alleen als ik serieus ga klimmen. Wat dat betreft klopt het allemaal wel aardig.

Voor het overige voel ik mij best prima met een 50*38 waarbij ik voornamelijk de 38 gebruik. Daarbij kan ik in The Rules niks terugvinden over een regel dat het kleine blad alleen gebruikt mag worden om te klimmen. Ondanks dat dit in strijd is met Rule 90.
Het heeft natuurlijk ook te maken met het gebruik dat je van een racefiets maakt.
In vlakke wedstrijden ligt het tempo vrijwel altijd (ook in onnozele clubkoersjes) op 40+ en dan is 50x38 prima op het buitenblad.
Solorijdend is het een ander verhaal en past een wedstrijdverzet niet goed meer.
De clubkoersjes rij ik met 51x42 en 13x23 alleen op het buitenblad, en op de 42 rij ik naar huis....

• argro
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 15:56:
[...]

Het heeft natuurlijk ook te maken met het gebruik dat je van een racefiets maakt.
In vlakke wedstrijden ligt het tempo vrijwel altijd (ook in onnozele clubkoersjes) op 40+ en dan is 50x38 prima op het buitenblad.
Solorijdend is het een ander verhaal en past een wedstrijdverzet niet goed meer.
De clubkoersjes rij ik met 51x42 en 13x23 alleen op het buitenblad, en op de 42 rij ik naar huis....
Ik rijd vrijwel altijd solo, met een cadans van circa 100. Dan ontstaat pas bij 38kmph een noodzaak om gebruik te gaan maken van het buitenblad. Mijn kruissnelheid ligt zelden boven die 38kmph.

Overigens moet ik zeggen dat ik al sinds de Marmotte, door gebrek aan tijd om even wat tandwielen te wisselen, al enige tijd rondfiets met mijn een 50/34 in combinatie met een bergcassette. In die configuratie heb ik sinds terugkomst in Nederland de 34 niet meer gebruikt.

• Kippenijzer
  • Laatst online: 16-10 09:02

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik heb nu nog een triple en 'kruis' ook bijna altijd vanaf mijn 50 voorblad. (achter 21 of 19 op een 11-25 cassette). Ik sta wel heel dicht tegen het overstappen naar een double (53/39 met een compact crank achter de hand naar Marmotte/3Ballons, mocht 39/28 of evt. 38/28 niet haalbaar blijken). Ik verwacht echter ook daarmee niet vaak naar de 39 te schakelen, ook al rijd ik bij voorkeur 90 en hogere cadans. Zeker met een 11-28t cassette zit je niet eens extreem gekruisd als je langzaam rijd op je buitenblad.

• argro
Kippenijzer schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 16:11:
Ik heb nu nog een triple en 'kruis' ook bijna altijd vanaf mijn 50 voorblad. (achter 21 of 19 op een 11-25 cassette). Ik sta wel heel dicht tegen het overstappen naar een double (53/39 met een compact crank achter de hand naar Marmotte/3Ballons, mocht 39/28 of evt. 38/28 niet haalbaar blijken). Ik verwacht echter ook daarmee niet vaak naar de 39 te schakelen, ook al rijd ik bij voorkeur 90 en hogere cadans. Zeker met een 11-28t cassette zit je niet eens extreem gekruisd als je langzaam rijd op je buitenblad.
Waarom overstappen naar een dubbel en die dubbel wisselen voor een compact bij een rit in het hooggebergte? Is een compact waarbij je de 34 wisselt voor een 39 dan niet makkelijker en goedkoper? In het eerste geval moet je een hele crank wisselen, pedalen wisselen, de derailleur verstellen et cetera en de kosten zijn door 2 cranks veel hoger. Een extra binnenblad kost een paar tietjes, een extra crank een paar honderdjes.

• Kippenijzer
  • Laatst online: 16-10 09:02

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik kom er idd net achter dat het een mogelijke optie is, echter is de compact (Ultegra 6700 is het hoogst haalbare budget-technisch helaas) 50t buiten, ik ik wil naast een iets lager gewicht (heb toch wat klim-doelen immers) ook heel graag naar 53t buiten, waarvoor je toch ook weer 80 euro extra kwijtbent als 'upgrade' op een compact. (Time trial ambitie, dus vandaar graag meer tanden buitenblad, huidige triple is 50/39/30).

• argro
Kippenijzer schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 16:28:
Ik kom er idd net achter dat het een mogelijke optie is, echter is de compact (Ultegra 6700 is het hoogst haalbare budget-technisch helaas) 50t buiten, ik ik wil naast een iets lager gewicht (heb toch wat klim-doelen immers) ook heel graag naar 53t buiten, waarvoor je toch ook weer 80 euro extra kwijtbent als 'upgrade' op een compact. (Time trial ambitie, dus vandaar graag meer tanden buitenblad, huidige triple is 50/39/30).
Met een 50/11 kun je op een TT prima uit de voeten, tenzij het een TT met een afdaling als parcours betreft.

Op de 50/11 rijd je, bij een cadans van 100, bijna 55kmph. Met een 53/11 is dat bijna 58kmph. Scheelt ook weer niet de wereld.

Pagina: 1 ... 39 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.