Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 103 Laatste
Acties:
  • 426.169 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:46

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Mensen die de grijze niet zo mooi vinden en dicht bij Zwolle wonen kunnen ze hem beter bij BikesNParts bestellen/afhalen zie ik net (lees: ik wilde hem bijna kopen bij Futurum en ging nog even snel reviews zoeken), voor 59,95 heb je dan keuze uit de blauw/wit of rood/witte variant met witte of zwarte bril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:10

Vos

AFCA

Even 45 min gefietst om een KOM te pakken, wel beetje gemeen :p. Op eind van de route gepland. Is een stuk van 430m licht omhoog, even volle bak gepakt...46.5 km/uur, was 39,2.

http://app.strava.com/rides/16112663#298314191

Had nog meer segmenten mee gepakt dit ik nog niet kende, ligt meer in de buurt dan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
Kippenijzer schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 11:50:
Ik heb een 12" netbook die heel mooi in het 'watervak' van mijn Deuter Race, 12L meen ik past, vrij ideaal imho in veel gevallen, afgelopen zondag zonder laptop maar met 'normale' kleding erin Havelte -> Vinkeveen gefietst. Nare storm en regen die opstak toen ik langs het Ketelmeer fietste en verder soweiso overwegend tegenwind, maar erg mooie route, en ideale rugtas als je dan toch iets mee moet slepen imho.
Is dit misschien wat?
http://www.gustavsport.nl/deuter-race-fire-silver-rugtas
Of is die misschien te klein??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Dat is precies die die ik heb, en ik noemde het gewoon als voorbeeld voor de andere poster die erom vroeg, ik ben erg content met het ding zo ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:53

Harrie

NederVlaming

Ik weet echt te weinig van racefietsen om een goede keus te maken. Maar het lijkt wel hoe meer je leest, hoe moeilijker het word. Soms denk ik dat het gewoon veel simpeler zou zijn om gewoon impulsief eentje te kopen :)

Nu ben ik een intressante? (vermoed ik) fiets tegen gekomen. Een 2 jaar oude full 105, maar wel met een niet zo bekend kader. Het is een xtrail (van fietssportief). Op MTB fora heb ik al veel over xtrails gelezen, vooral positief. Maar geen idee hoe het zit met hun racefietsen. Hoeveel zou een 2 jaar oude full 105 (in goede staat) nog ongeveer mogen kosten? Nieuw kost het 2012 model momenteel 700 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Harrie op 02-08-2012 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Kippenijzer schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 21:41:
Dat is precies die die ik heb, en ik noemde het gewoon als voorbeeld voor de andere poster die erom vroeg, ik ben erg content met het ding zo ;).
Hahaha, ok. Zat aan deze te denken om te gebruiken voor woon-werk.
Maar, deze is groot genoeg voor een spijkerbroek, shirt/trui, sokken, boxershort, handdoek, deo, gsm, portemonnee enzo??

Zo ja, dan ga ik hem denk ik bestellen zodat ik vanaf volgende week kan beginnen met woon-werk (2x25km) te fietsen. Vind alleen de kleur wat minder maar ach......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:14
Vergeet je schoenen niet. Als je nette leren schoenen erin gaat doen dan zou ik wellicht toch een maatje groter gaan. Met sneakertjes kom je hier wel mee weg.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Hij is klein, dus indien je geen extreme maten hebt en geen winter-dikte spijkerbroek erin kwijt wilt kan het. Schoenen erbij lukt niet, Laptop *en* kleding? Zie ik ook niet echt makkelijk lukken. Ik heb of/of en gebruik MTB schoenen met zool-profiel, dus kan die gewoon op kantoor aanhouden. Ik denk dat je naar een 18L ongeveer moet kijken als je er ook schoenen e.d. bij in wilt kunnen stoppen. Zelf heb ik trouwens gewoon een extra set kleding op kantoor, dus hoef gelukkig nooit mee te nemen (baas heeft zelfs een douche aan laten leggen omdat een deel van de werknemers op de racer naar kantoor wil) :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:09

thommich

Belg

Jeej!

De voornoemde fiets gekocht!

-Thompson Helium kader (carbon fork)
-Campagnolo Chorus groep. (Met Xenon crankstel)
-Campagnolo wielen
-Fiets is 4 jr oud, achtertandwielen en ketting is 1 jaar oud.
-Nieuwe bandjes.
-Nieuwe remblokjes
-Erg net onderhouden.
-Shimano SPD pedalen.

500euro. :*)

Nu nog deftig leren fietsen/een helm/schoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou toch voor gebruik even de ketting checken als volgt:
Schuifmaat op 118mm, binnenbekken ertussen en uitschuiven.
< 120,5 okee bij > 120,5 zou ik meteen een nieuwe ketting monteren, de kosten zijn het niet en je hebt kans dat de cassette nog lang meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk, een wielrenforum!

Sinds een tijdje ben ik ook de trotse eigenaar van een racefiets. En daarmee ook gevangen door het "fietsvirus". Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/eb1xk7.jpg
Het is een Cube Peloton Race 2012, uitgerust met shimano 105 en ultegra derailleur. 8,8kg. Ze rijdt echt heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

@jo-ep: die heb ik ook :D

Gisteren nog een rondje van 50 km gedaan met drie duikmaatjes. Een is zwanger en een ander ging voor de eerste keer 50 rijden, hadden dus een whopping gemiddelde van zo'n 24 km/uur :P

Zelf rijd ik meestal niet veel harder dan 27 gemiddeld, maar dit was wel echt verschrikkelijk :)

LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-10 11:17
Bericht vanuit de Provence, waar ik nu al dik 2 weken vertoef :) Nog een kleine week te gaan !

Al redelijk wat kunnen fietsen, onder meer 2x de Ventoux opgereden. Tijden waren 1.35 vanuit Malaucene en 1.28 vanuit Bedoin. Vond de eerstgenoemde overigens veel zwaarder.

Verder ook lekker bezig geweest, onder andere de Col de Perty, Col de Fontaube, Pas du Ventoux, Col de Propiac, Col de Macuegne, Col de Peypuergue, Col de Soubeyran, Col de la Chaine, Col Madeleine (kleine broertje), Col de Suzette en de Col d'Ey beklommen.

Afbeeldingslocatie: http://i1255.photobucket.com/albums/hh626/havana1982/c5e05209.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1255.photobucket.com/albums/hh626/havana1982/99db9336.jpg

Op het programma staan nog de Gorges de la Nesques en de Col de l'Homme Mort. Heerlijk fietsen hier, 30 graden iedere dag. Je moet wel op tijd op pad zijn anders is het veel te heet om te fietsen. Maar met een kleine baby van 6 maanden is vroeg opstaan geen probleem, eerder noodzaak.

[ Voor 18% gewijzigd door havana op 03-08-2012 07:57 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-10 09:13

DeFeCt

je wéét toch

thommich schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 22:30:
Jeej!

De voornoemde fiets gekocht!
Gefeliciteerd!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-10 11:55
Gisteravond meegefietst met de club, een mooi stuk van 75 km. Er zaten wel een behoorlijk aantal gevorderde renners tussen, het tempo ging er dan ook op. Uiteindelijk een gemiddelde van rond de 32 en ik had het regelmatig zwaar te halen. Maar toen ik thuis kwam toch wel een voldaan gevoel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:49
havana schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 07:54:
Bericht vanuit de Provence, waar ik nu al dik 2 weken vertoef :) Nog een kleine week te gaan !

Al redelijk wat kunnen fietsen, onder meer 2x de Ventoux opgereden. Tijden waren 1.35 vanuit Malaucene en 1.28 vanuit Bedoin. Vond de eerstgenoemde overigens veel zwaarder.

Verder ook lekker bezig geweest, onder andere de Col de Perty, Col de Fontaube, Pas du Ventoux, Col de Propiac, Col de Macuegne, Col de Peypuergue, Col de Soubeyran, Col de la Chaine, Col Madeleine (kleine broertje), Col de Suzette en de Col d'Ey beklommen.

[afbeelding]

[afbeelding]

Op het programma staan nog de Gorges de la Nesques en de Col de l'Homme Mort. Heerlijk fietsen hier, 30 graden iedere dag. Je moet wel op tijd op pad zijn anders is het veel te heet om te fietsen. Maar met een kleine baby van 6 maanden is vroeg opstaan geen probleem, eerder noodzaak.
Heb je zo'n continental zadeltasje onder je zadel? En wat past daar eigenlijk in? :P Misschien dat ik die ook maar ga kopen. Scheelt toch weer gezeul in je achterzakken. Bij mij gaat het dan namelijk in mijn achterzakken op mijn rug flink zweten omdat het daar dan zo 'vol' zit.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
MrAngry schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 22:04:
Vergeet je schoenen niet. Als je nette leren schoenen erin gaat doen dan zou ik wellicht toch een maatje groter gaan. Met sneakertjes kom je hier wel mee weg.
Kippenijzer schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 22:23:
Hij is klein, dus indien je geen extreme maten hebt en geen winter-dikte spijkerbroek erin kwijt wilt kan het. Schoenen erbij lukt niet, Laptop *en* kleding? Zie ik ook niet echt makkelijk lukken. Ik heb of/of en gebruik MTB schoenen met zool-profiel, dus kan die gewoon op kantoor aanhouden. Ik denk dat je naar een 18L ongeveer moet kijken als je er ook schoenen e.d. bij in wilt kunnen stoppen. Zelf heb ik trouwens gewoon een extra set kleding op kantoor, dus hoef gelukkig nooit mee te nemen (baas heeft zelfs een douche aan laten leggen omdat een deel van de werknemers op de racer naar kantoor wil) :P.
Mmmm, als ik julie beide verhalen zo lees is deze eigenlijk te klein voor mij. Laptop hoeft niet, kan die op mijn werk laten. Het gaat mij puur om kleding, (nette) schoenen, handdoek, deo, eten enzo. En als het wat kouder weer is wellicht een trui ipv shirt. Is dan 18L degene die ik moet nemen of zit er ook nog wat tussen 12L en 18L en zal ik daar mee weg kunnen komen? Je begrijpt denk ik wel dat ik het liefst zo klein mogelijke rugzak meeneem elke dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Frid0 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 08:49:
[...]
Mmmm, als ik julie beide verhalen zo lees is deze eigenlijk te klein voor mij. Laptop hoeft niet, kan die op mijn werk laten. Het gaat mij puur om kleding, (nette) schoenen, handdoek, deo, eten enzo. En als het wat kouder weer is wellicht een trui ipv shirt. Is dan 18L degene die ik moet nemen of zit er ook nog wat tussen 12L en 18L en zal ik daar mee weg kunnen komen? Je begrijpt denk ik wel dat ik het liefst zo klein mogelijke rugzak meeneem elke dag
Ik heb zelf de Vaude Hyper Air 14+3

Bevalt goed en ik neem er een laptop (12,5 inch), sneakers, trainingsbroek + longsleeve en handdoek in mee. Door een rits kun je de rugzak vergroten van 14 naar 17 liter, maar die staat bij mij eigenlijk standaard altijd open en dus in totaal 17 liter. Het is een compacte rugzak die lekker blijft zitten.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

havana schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 07:54:

..
Erg mooie tijden! Ik vind de omgeving rond de Ventoux niet heel mooi, maar wel heel leuk om te fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ook eens de tijd genomen om wat fatsoenlijke foto's van m'n Cube Peloton Pro te schieten:
Afbeeldingslocatie: http://img802.imageshack.us/img802/9778/20120802151537t.jpg

Ondertussen zadel vervangen door een Specialized Phenom. Heb dezelfde op m'n MTB en zit toch een heel stuk aangenamer dan de smalle Selle Italia die standaard op de Cube zit.
MrAngry schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 22:04:
Heb gewoon standaard een paar schoenen op het werk staan. Tevens toiletspullen in de bureaula. Scheelt weer ruimte in de tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
DeFeCt schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 09:11:
[...]

Ik heb zelf de Vaude Hyper Air 14+3

Bevalt goed en ik neem er een laptop (12,5 inch), sneakers, trainingsbroek + longsleeve en handdoek in mee. Door een rits kun je de rugzak vergroten van 14 naar 17 liter, maar die staat bij mij eigenlijk standaard altijd open en dus in totaal 17 liter. Het is een compacte rugzak die lekker blijft zitten.
DeFeCt, dat is misschien ook wel wat. Bedankt! Maar is dit ook echt een fietsrugzak, eentje die niet verbonden is met je rug zodat je geen zweet rug krijgt tijdens het fietsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
pjlgt schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 09:41:
Heb gewoon standaard een paar schoenen op het werk staan. Tevens toiletspullen in de bureaula. Scheelt weer ruimte in de tas.
Ja smart, had ik nog niet eens aan gedacht.
Ik heb zelf een Vaude splash air 20+5. Die bevalt ook prima, maar is voor woon-werk wellicht net te groot, ook op de 20L stand. Ik gebruik hem vaak als ik naar m'n ouders fiets om een set kleren en gadgets mee te nemen, maar ook voor lange dagtochten of zelfs kleine fietsvakanties. Icm een waterzak is de 20-25 liter range dus wat veelzijdiger. Volgens mij zijn Vaude en Deuter wel zo'n beetje de marktleiders in het segment "goed doch betaalbaar".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Frid0 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 09:52:
[...]
DeFeCt, dat is misschien ook wel wat. Bedankt! Maar is dit ook echt een fietsrugzak, eentje die niet verbonden is met je rug zodat je geen zweet rug krijgt tijdens het fietsen?
Er zit inderdaad zo'n mesh wandje achter die er voor zorgt dat de rugzak niet direct op je rug drukt, maar als er een laptop en schoenen inzitten is mijn ervaring dat e.e.a. toch wel wat doorzakt, het gewicht wordt dan gewoon te hoog, zeker als je op een racefiets voorover gebogen zit. Ik ervaar het niet als vervelend en het gaat ook niet overdreven zweten.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:52
Frid0 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 08:49:
[...]

[...]

je kan toch een paar schoenen op je werk laten staan? Dan hoef je ze ook niet mee te zeulen.
Zo deed ik dat.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Ritchie schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:23:
[...]

je kan toch een paar schoenen op je werk laten staan? Dan hoef je ze ook niet mee te zeulen.
Zo deed ik dat.
Ritchie schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:23:
[...]

Zo deed ik dat.
DeFeCt schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:14:
[...]

Er zit inderdaad zo'n mesh wandje achter die er voor zorgt dat de rugzak niet direct op je rug drukt, maar als er een laptop en schoenen inzitten is mijn ervaring dat e.e.a. toch wel wat doorzakt, het gewicht wordt dan gewoon te hoog, zeker als je op een racefiets voorover gebogen zit. Ik ervaar het niet als vervelend en het gaat ook niet overdreven zweten.
Zit daar nu ook steeds meer aan te denken. Om op mijn werk in 1 van mijn lades van mijn ladenblok te gaan gebruiken om daar (nette) schoenen en wat toiletspullen in te doen. Dan hoef ik die niet mee te nemen elke dag.

Zal het dan wel passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Frid0 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:32:
Zit daar nu ook steeds meer aan te denken. Om op mijn werk in 1 van mijn lades van mijn ladenblok te gaan gebruiken om daar (nette) schoenen en wat toiletspullen in te doen. Dan hoef ik die niet mee te nemen elke dag.

Zal het dan wel passen?
Ik ga dat ook doen, daardat ik ook veel bij klanten zit hoef ik dan alleen nog maar een laptop en een handdoek mee te nemen en dat past makkelijk in een 14 liter tasje. (Ligt wel aan je laptop natuurlijk ;) )

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Als je een tas bij een webshop besteld dan kan je hem een keer voorzichtig inpakken en retourneren als het niet past, doe dat.
offtopic:
Serieus, do it, now. Klik op bestel, of moeten we ook je handje vasthouden bij de keuze tussen Visa en mastercard?

[ Voor 29% gewijzigd door MrAngry op 03-08-2012 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online
pjlgt schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 09:41:
Ook eens de tijd genomen om wat fatsoenlijke foto's van m'n Cube Peloton Pro te schieten:
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 01:34:
Leuk, een wielrenforum!

Sinds een tijdje ben ik ook de trotse eigenaar van een racefiets.
Leuke fietsen! Toen ik om een nieuwe fiets aan het oriënteren was kwam deze modellen ook tegen. Uiteindelijk ook een Cube worden, een Agree. Zal er binnenkort ook even een foto van maken. Hij staat nu bij de FM, de voorderraileur liep een klein beetje aan.
leejoow schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 06:47:
@jo-ep: die heb ik ook :D

Gisteren nog een rondje van 50 km gedaan met drie duikmaatjes. Een is zwanger en een ander ging voor de eerste keer 50 rijden, hadden dus een whopping gemiddelde van zo'n 24 km/uur :P

Zelf rijd ik meestal niet veel harder dan 27 gemiddeld, maar dit was wel echt verschrikkelijk :)
Gaat wel vrij snel vooruit hoor, mits je genoeg traint uiteraard. :)

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
MrAngry schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 11:08:
[...]

Als je een tas bij een webshop besteld dan kan je hem een keer voorzichtig inpakken en retourneren als het niet past, doe dat.
offtopic:
Serieus, do it, now. Klik op bestel, of moeten we ook je handje vasthouden bij de keuze tussen Visa en mastercard?
Hak eens een knoop door inderdaad... Wat een getwijfel. Volgende vraag is of de naadjes van nylon zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich

thommich

Belg

Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 00:24:
Ik zou toch voor gebruik even de ketting checken als volgt:
Schuifmaat op 118mm, binnenbekken ertussen en uitschuiven.
< 120,5 okee bij > 120,5 zou ik meteen een nieuwe ketting monteren, de kosten zijn het niet en je hebt kans dat de cassette nog lang meegaat.
Dank voor de tip!
Ik ga hem sowieso eens binnenbrengen bij de lokale fietsboer om volledig na te zien. Dan koop ik daar een simpele kilometerteller (of hoe jullie in Nederland dat ook noemen) (iemand tips voor een simpel ding?), een helm en eventueel schoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ik zou wel even nadenken over de kilometerteller. Hoe serieus wil je gaan fietsen? Hartslagmeter is wellicht handig. Of cadansmeter. Desnoods dat de mogelijk tot later upgraden er is. Scheelt je later weer extra aankoop ;).

[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 03-08-2012 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harrie schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 21:43:
Ik weet echt te weinig van racefietsen om een goede keus te maken. Maar het lijkt wel hoe meer je leest, hoe moeilijker het word. Soms denk ik dat het gewoon veel simpeler zou zijn om gewoon impulsief eentje te kopen :)

Nu ben ik een intressante? (vermoed ik) fiets tegen gekomen. Een 2 jaar oude full 105, maar wel met een niet zo bekend kader. Het is een xtrail (van fietssportief). Op MTB fora heb ik al veel over xtrails gelezen, vooral positief. Maar geen idee hoe het zit met hun racefietsen. Hoeveel zou een 2 jaar oude full 105 (in goede staat) nog ongeveer mogen kosten? Nieuw kost het 2012 model momenteel 700 euro.
Ik ben wel benieuwd wat ervoor gevraagd wordt :)
En wat het volgens de kenners waard is.
hier staat het 2011 model (105 uitvoering) en zit te twijfelen om hem te verkopen en een nieuwe te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-dubbel-

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2012 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:58

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Wow. Zat net even m'n trainingschema van deze maand door te nemen. Alleen dit weekend fiets ik al 450 trainingskilometers. In totaal staat er meer dan 1.300 op de planning vóór 20 augustus. Daarna rust ik tot 26 augustus en dan gaat de tour for life los. Die is 1.254km.

Leuk :P voor m'n lol even meer dan 2.500 kilometer fietsen in een maand :)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Zijn leuke afstanden idd, succes ermee ;). Doe je ook nog Hel v/d Heuvelrug dit weekend als onderdeel ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Als je dit weekend een tourtocht wilt rijden ter voorbereiding op klimmen dan kan je beter zaterdag de Sean Kelly Classic pakken. Dat is alleen wel wat verder rijden. Ik heb die tocht de afgelopen jaren steeds gefietst en het is een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Zelf fiets ik de hel puur even om de benen te 'voelen' voor ik de week erop LBL doe, Utrecht zelf is al ver genoeg rijden gezien de starttijden ;).
Sean Kelly Classic ziet er wel leuk uit en is voor volgend jaar zeker eentje om in de gaten te houden.

[ Voor 26% gewijzigd door Kippenijzer op 03-08-2012 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Afgelopen weekend had een vriend tassen voor zijn wielen, erg handig voor achterin de auto. Minder kans op schade aan je spaken en wel zo netjes. Ze zijn alleen vrij duur, daar moet ergens wel wat goedkopers voor te vinden zijn? Kom nu op €25 per tas, maar ik zou eigenlijk max. €30 voor een setje betalen.

Zoiets bedoel ik dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.bike2build.nl/img/product/cache/a6968afe/bg0207_1.jpg

edit: Gevonden op Decathlon. Wel een beetje lelijk. Iemand nog andere alternatieven? http://www.decathlon.nl/NL/hoes-voor-een-wiel-17471999/

[ Voor 14% gewijzigd door MrAcid op 03-08-2012 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Nu online
Tjebakka schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 11:51:
Wow. Zat net even m'n trainingschema van deze maand door te nemen. Alleen dit weekend fiets ik al 450 trainingskilometers. In totaal staat er meer dan 1.300 op de planning vóór 20 augustus. Daarna rust ik tot 26 augustus en dan gaat de tour for life los. Die is 1.254km.

Leuk :P voor m'n lol even meer dan 2.500 kilometer fietsen in een maand :)
Zag wat filmpjes over de Tour for Life, maar ziet er geweldig uit. :) Heb je getraind voor heuvels en bergen? Lijkt me ook erg leuk om te doen. Valt het nou mee of tegen om het sponsorgeld op te halen?

[ Voor 4% gewijzigd door TheCrius op 03-08-2012 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

TheCrius schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 13:52:
[...]

Zag wat filmpjes over de Tour for Life, maar ziet er geweldig uit. :) Heb je getraind voor heuvels en bergen? Lijkt me ook erg leuk om te doen. Valt het nou mee of tegen om het sponsorgeld op te halen?
Vrienden van mij zijn ook bezig met een team voor volgend jaar. Erg leuk! Ik twijfel zelf nog beetje over deelname, lastig te combineren met voetbal/werk.

Ga sowieso mee, hetzij als renner hetzij als assistentie :).

Als er iemand interesse heeft om deel te nemen, ik kan even polsen.

[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 03-08-2012 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
MrAcid schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 13:32:
Afgelopen weekend had een vriend tassen voor zijn wielen, erg handig voor achterin de auto. Minder kans op schade aan je spaken en wel zo netjes. Ze zijn alleen vrij duur, daar moet ergens wel wat goedkopers voor te vinden zijn? Kom nu op €25 per tas, maar ik zou eigenlijk max. €30 voor een setje betalen.
Kijk ook even op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Na vorige week gereden te hebben met mijn nieuwe Assos T Fi.Uno S5 broek, heb ik eergisteren ook maar de nieuwe Uno S7 jersey besteld. Man wat een spulletjes. Kost wat, maar dan heb je ook wat (mag hopen dat ze heel lang mee gaan ;) )
Broek in L zit als gegoten, mijn andere jersey's zijn ook in L en zitten goed. De Assos net gepast en qua maatvoering is hij gewoon perfect, uitgezonderd het (beschaafde) buikje. Je wordt genadeloos afgestraft door Assos :) Een maatje groter zou te groot zijn bij schouders/borst/armen, maar bij de buik zou hij tikkie langer mogen zijn en een klein tikkie ruimer :P

Nooit gedacht dat ik nog eens zoveel geld aan fietskleding zou uit geven. Had je me 2 jaar geleden eens moeten zeggen, had ik je uit gelachen..

Snelle webshop trouwens! Geen ervaring met aftersales e.d., tot zover alleen met verzending, maar dat zit in ieder geval snor. Vandaag bestellen is morgen in huis indien op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:06

mark de man

Wij zullen doorgaan...

MrAcid schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 13:32:
edit: Gevonden op Decathlon. Wel een beetje lelijk. Iemand nog andere alternatieven? http://www.decathlon.nl/NL/hoes-voor-een-wiel-17471999/
Bike Components hebben er ook wel een paar staan:

http://www.bike-component...ufradtasche-Rennrad-.html

http://www.bike-component...adtasche-Campagnolo-.html

http://www.bike-component...ufradtasche-Fulcrum-.html

Edit: bike2build verkoopt er ook één voor twee wielen voor 30 euro:
http://www.bike2build.nl/...eltas-voor-2-wielen-zwart

[ Voor 13% gewijzigd door mark de man op 03-08-2012 16:25 ]

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich

thommich

Belg

thommich schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 11:41:
[...]

Dank voor de tip!
Ik ga hem sowieso eens binnenbrengen bij de lokale fietsboer om volledig na te zien. Dan koop ik daar een simpele kilometerteller (of hoe jullie in Nederland dat ook noemen) (iemand tips voor een simpel ding?), een helm en eventueel schoenen.
Vos schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 11:44:
Ik zou wel even nadenken over de kilometerteller. Hoe serieus wil je gaan fietsen? Hartslagmeter is wellicht handig. Of cadansmeter. Desnoods dat de mogelijk tot later upgraden er is. Scheelt je later weer extra aankoop ;).
Ik ben eigenlijk aan het denken: waarom zou ik een fietscomputer moeten aanschaffen? Ik heb al een apparaat met kaarten/GPS en internet. Mijn HTC One V.

Bestaan er snelheidsmeters die je (bvb via bluetooth) kunt linken aan je android-telefoon? Een houder voor de telefoon zou ik ook nog moeten vinden.

In principe zou een smartphone alle functionaliteit van een gewone fietscomputer (en meer) moeten aankunnen.
Als ik nu Strava erop zet heb ik bvb al gemiddelde snelheid ook te pakken.

Zijn er mensen die dit al geprobeerd hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:07
Strava geeft ook je snelheid, ik heb mijn hartslagmeter ook aan mn telefoon gekoppeld. Samen met een Sony Smartwatch kan ik dus in principe alles in de gaten houden. Ik heb nog wel een snelheidsmeter op mijn stuur zitten. Kosten weinig en in regen ofzo hoef ik dan mijn telefoon niet mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
thommich schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 17:10:
[...]

[...]

Ik ben eigenlijk aan het denken: waarom zou ik een fietscomputer moeten aanschaffen? Ik heb al een apparaat met kaarten/GPS en internet. Mijn HTC One V.

Bestaan er snelheidsmeters die je (bvb via bluetooth) kunt linken aan je android-telefoon? Een houder voor de telefoon zou ik ook nog moeten vinden.

In principe zou een smartphone alle functionaliteit van een gewone fietscomputer (en meer) moeten aankunnen.
Als ik nu Strava erop zet heb ik bvb al gemiddelde snelheid ook te pakken.

Zijn er mensen die dit al geprobeerd hebben?
Kan, maar dan moet je smartphone wel ANT+ of Bluetooth 4.0 ondersteunen.

Mijn ervaring is dat een fietscomputer toch echt wel veel makkelijk is met aflezen en weerbestendigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Kan. Maar is niet zo handig imo.
- onnauwkeurig (gps laat snelheid flipperen)
- accutijd
- stuurmontage nodig om gegevens te zien, is veel schade bij valpartij
- regen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Misschien dat het ook wel de moeite waard is om te vermelden dat ik ook zat lui ken die zonder wat voor een meter dan ook rondrijden. In het kader van gewoon lekker trappen zonder dwang van de meter. Nou zijn dat wel stuk voor stuk ervaren fietsers, maar toch, het is geen verplicht nummertje zo'n meter. Ik heb laatst op een ander forum een klein stukje getypt over wat een dedicated meter beter kan dan een smartphone.
ik heb het zelf ook een jaar met m'n telefoon gedaan, maar ik werd toch een beetje moe van de nadelen.
1. Niet waterdicht: Je moet altijd zorgen dat je telefoon beschermd is (en dat is ie soms niet en dan voel je toch wel de eurotjes branden -> stress)
2. Battery life. Telefoon moet in airplane mode, anders kan ik m'n wekelijkse trainingsrondje niet eens helemaal tracken. Naar mate je meer en verder gaat fietsen heb je vaker en vaker dat je telefoon dood is.
3. Het scherm kunnen zien. Dat kan niet op een telefoon (al zijn er wel oplossingen voor, maar die zijn nogal lomp, denk aan stuurhouders met batterypacks en ant+ ondersteuning ingebouwd)
4. GPS ontvangst op de telefoon is gewoon minder.
5. Hartslag accesoires of ANT+ ondersteuning voor de phone zijn duuuuuur.

Dus ik heb voor mijn laatste fietsvakantie toch besloten om maar eens een dedicated unit te kopen. Geen seconde spijt van gehad. Nu kan ik ook weer een waardeloos oud klein en licht telefoontje met oneindig battery life meenemen ipv een telefoon van honderden euro's.
In principe is een smartphone prima voor het casual tracken en bijhouden van je stats, maar voor de rol van fietscomputer (dwz zichtbaar op je stuur) komt ie momenteel gewoon tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
Ik heb een goedkoop Sigma metertje op het stuur, maar nu de batterij leeg is gaat de hele meter er gewoon van af. Snelheid is irrelevant tijdens het fietsen.

Ik ga mijn smartphone (ZTE Blade) op mijn stuur monteren. Doet het gemakkelijk 3 tot 4 uur met een zuinige navigatie-app. Ook draai ik Runkeeper, want stats zijn natuurlijk wel leuk.

Om mijn hartslag te meten heb ik een sporthorloge gekocht.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe het gewoon met de FR910XT van Garmin, doet alles, ANT+ cadence metertje erbij van 9 euro en vertrokken. Geen problemen met extra dingen op de fiets monteren, gewoon van het horloge aflezen.

Op de TT fiets heb ik wel een quickmount gezet tussen de handlebars waar een extra drinkbus kan en dan de garmin d.m.v. de quick release die erbij zit.

Waterdicht, vrij accuraat en ook bruikbaar voor andere sporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Geen geld ook, 300 ekkies, dus gratis bij een pak melk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Inderdaad, daar ga je even voorbij aan het belangrijkste argument om het wél met je telefoon te doen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
MrAngry schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 14:10:
[...]

Kijk ook even op marktplaats.
Dank voor de tip, morgen voor €10 ophalen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik rijd op dit moment met een Cateye Strada Cadence (RD200) teller en rijd voornamelijk op cadans (100-110)
Daarnaast heb ik een simpele losse hartslagmeter en dan nog een gps.
Tzt wil ik die drie gaan vervangen door een goede gps unit met die toebehoren. Voordeel daarvan is ook dat de gps op 2 penlites werkt, en die zijn overal te verkrijgen. 2 Batterijen gaan over het algemeen zo'n 20 uur mee.
Maar goed, ik rijd dan ook meer 'doel'gericht, ik moet ergens heen gaan om lekker te kunnen fietsen :)
Langste dagafstand tot dusver was 250km, 2 keer in drie dagen.
Dan is het toch erg fijn als je gewoon een lijntje op een scherm kunt volgen en geen gedoe hebt met accu's voor een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheCrius schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 11:20:

Leuke fietsen! Toen ik om een nieuwe fiets aan het oriënteren was kwam deze modellen ook tegen. Uiteindelijk ook een Cube worden, een Agree. Zal er binnenkort ook even een foto van maken. Hij staat nu bij de FM, de voorderraileur liep een klein beetje aan.

Gaat wel vrij snel vooruit hoor, mits je genoeg traint uiteraard. :)
Na twee weken trainen reed ik een rondje van 30 km, alleen, 32km/h. Met mijn fietsgroepje rij ik 90 km met 31km/h gemiddeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Net een rustig rondje met een maat. Zijn we bijna terug, gooit er een of andere imbeciel lampen op het fietspad. Dat was dus bewust, het ding stuiterde 10m voor mijn fiets, ik er om heen en achter me hoorde ik de lamp kapot vallen. En ik zie die lul het 100 meter verderop nog een keer doen, maar wij moesten naar links.
Pfffff... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik toch echt even afgestapt was dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Terug van 2 weken vakantie bij Annecy (Rhone Alpes). Niet heel veel gefietst en ik had de MTB mee omdat de racert op een nieuw frame wacht en omdat ik een kinderzitje wilde monteren voor de familie-tripjes. Wel erg mooi daar, paar mooie cols beklommen.

Eerst was daar de Crêt de Chatillon, 17km lang met 7% gemiddeld, een echte Hors Categorie wat mij betreft. Die 7% komt door een vlak stukje op 1/3, want eigenlijk klim je (los daarvan) continu met 8-10%. Fantastisch panorama uitzicht op de Mont Blanc en het meer van Annacy vanaf de top. Dit was echt een top, compleet met kruis en niet zo'n laffe col. Dankzij de MTB kon ik de laaste 35 hoogtemeters ook nog echt fietsen.

Een paar dagen later nog de Col de la Forclaz en de Col de la Frasse achter elkaar gedaan. Die tweede kon ik online nog niet vinden, maar is 10km á 7%. De Forclaz is wel echt een killer. Niet heel lang (8km), en hier zit ook weer een stukje dalen in op het eind, waardoor het gemiddelde percentage wat flatteert, maar de meeste km's klimmen gaan met 11-12-13% met een uitschieter naar 16%. Ik was stiekem (ondanks het hoge gewicht en de lompe 2.25 noppenbanden) toch wel blij met het mtb-verzetje, ik denk dat het 32-32 was ofzo, op het middenblad. Dankzij fantastisch weer en vergeten te smeren heb ik wel perfect strakke tan-lines overgehouden aan die dag :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Iemand nog tips voor een mooi klein zadeltasje? Ik heb deze Scicon Elan 210 op het oog:
Afbeeldingslocatie: http://www.biketime.net/image/cache/data/217-500x500.png

Of de Continental.
Afbeeldingslocatie: http://www.veelvoordefiets.nl/images/conti_zadeltas.jpg

Zit alleen een beetje met de verzendkosten, die zijn (bijna) net zo hoog als het tasje zelf.. Iemand samen bestellen uit Groningen? :p

[ Voor 4% gewijzigd door LuPo op 03-08-2012 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 22:41:
Ik denk dat ik toch echt even afgestapt was dan...
En dan... Auto al lang weg, lamp kapot, scherfjes vegen met je handen?
Je kunt er zo weinig aan doen helaas. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:05

Jazzper

BB4E^Guerilla

TheCrius schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 09:33:
[...]

Leuke sites. Doet ook iemand mee aan de Hel van de Heuvelrug op 5 augustus? Denk eraan om daar heen te gaan met een clubje voor de 100 km. Vorig jaar was er eind augustus (geloof de 27e) ook een tocht, maar deze kan ik niet terugvinden?
Afbeeldingslocatie: http://www.dtcnet.nl/cms/images/stories/dtc/diashow/DTC%20HEADER%2002.jpg
Doen er nog mensen mee? Kippenijzer zag ik het ook nog noemen?
Ik wilde morgen meedoen met een trimloop hier om de hoek aangezien ik zo veel hardloop laatste tijd, maar heb nog onwijs last van mijn kuiten na een uit de hand gelopen loopje van de week (15km ipv beoogde 10). Dus misschien toch maar toertochtje en iemand vroeg me mee naar Hel van de Heuvelrug. Nu ken ik de omgeving goed, want het is mijn achtertuin, maar iemand hem al eens gereden? Zou dan voor de 100 gaan. Heb verdomd weinig wielrenkilometers in de benen dit wel seizoen, maar ben op zich wel in conditie door hardlopen en woon-werk wielrenverkeer.

[ Voor 7% gewijzigd door Jazzper op 04-08-2012 07:35 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Nu online
Jazzper schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 07:33:
[...]

[afbeelding]
Doen er nog mensen mee? Kippenijzer zag ik het ook nog noemen?
Ik wilde morgen meedoen met een trimloop hier om de hoek aangezien ik zo veel hardloop laatste tijd, maar heb nog onwijs last van mijn kuiten na een uit de hand gelopen loopje van de week (15km ipv beoogde 10). Dus misschien toch maar toertochtje en iemand vroeg me mee naar Hel van de Heuvelrug. Nu ken ik de omgeving goed, want het is mijn achtertuin, maar iemand hem al eens gereden? Zou dan voor de 100 gaan. Heb verdomd weinig wielrenkilometers in de benen dit wel seizoen, maar ben op zich wel in conditie door hardlopen en woon-werk wielrenverkeer.
Yep, was toen nog niet zeker, maar ik ben van de partij. Het wordt de 100 kilometer. Moet nog twee uren rijden om er te komen en 180 km is net wat te veel van het goede. :P Morgen 7 uur die kant op met een groepje, wordt vast een leuke rit. Fiets je daar verder wel eens? Want wel een erg mooie omgeving en een leuk trainingsgebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ja is hele leuke omgeving. Ik doe ook de 100km en dan zit de Posbank er niet bij, maar het gebied Leersum/Amerongen etc ken ik vrij goed. Ik begreep dat het aspect 'hel' meer in de slechte routewijzering is, maar toch ;)

Heb twee jaar geleden in de nazomer met het Fiets-forum de staalrit gedaan. Met alleen maar klassiekers (Dus ook mijn Colnago) met een groep daar gereden. Had toen 0 km in de benen en die lui waren allemal afgetraind. Hel haha.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Ik zit vooral vervoerstechnisch te twijfelen, anders zou ik sowieso voor de 180 gaan, niet omdat het me makkelijk afgaat, maar omdat ik het hele gebied nog niet ken helaas. Qua starttijd echter kans groot dat ik toch de 145 doe. Straks nog even voorderailleurkabel vervangen en ding weer eens goed afstellen, buitenbanden en remblokjes voor zijn inmiddels vervangen (banden waren tot door de buitenlaag weggesleten nav een remacties tijdens Boogie's Extreme door een 'twijfelende' automobilist die duidelijk enkel naar voren keer en dus niet eens wist dat er fietsers achter hem zaten (die dus vrij rap dichterbij kwamen toen hij stil ging staan om af te slaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 00:22:
[...]

En dan... Auto al lang weg, lamp kapot, scherfjes vegen met je handen?
Je kunt er zo weinig aan doen helaas. :(
Hij was met de auto? Dat heb ik dan gemist, maar in dat geval had ik even het kenteken genoteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
MrAngry schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 18:04:
Misschien dat het ook wel de moeite waard is om te vermelden dat ik ook zat lui ken die zonder wat voor een meter dan ook rondrijden. In het kader van gewoon lekker trappen zonder dwang van de meter. Nou zijn dat wel stuk voor stuk ervaren fietsers, maar toch, het is geen verplicht nummertje zo'n meter. Ik heb laatst op een ander forum een klein stukje getypt over wat een dedicated meter beter kan dan een smartphone.

[...]

In principe is een smartphone prima voor het casual tracken en bijhouden van je stats, maar voor de rol van fietscomputer (dwz zichtbaar op je stuur) komt ie momenteel gewoon tekort.
Ik heb een Xperia Active van Sony als telefoon, kan tegen wat water en heeft Ant+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Kippenijzer schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 10:18:
Ik zit vooral vervoerstechnisch te twijfelen, anders zou ik sowieso voor de 180 gaan, niet omdat het me makkelijk afgaat, maar omdat ik het hele gebied nog niet ken helaas.
heb nog even de route gekeken want het is anders dan anders. De eerste tientallen kilometers is zelfs deels mijn woon-werk zoals de vliegbasis Soesterberg en de Soester Hoogte (ienieminie klimmetje) en daarna zuidkant amersfoort zal ook wel mijn route zijn als je het mooi wil hebben. Ervoor zit nog piramide van Austerlitz die als ik het goed interpreteer verkeerd om wordt gereden wat jammer is (hele lange maar flauwe klim en dan heftige afdaling (liever dus andersom)). En over de tankbaan (Zeisterspoor); een veelgereden route tussen de kazernes hier door. Leuk stukje en die wordt wel vanaf de steile kant gepakt gok ik.

Tweede deel zal wel Amersfoortse berg en Amerongen etc zijn. Ben benieuwd! Ingeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, die Experia Active zou wel eens mijn volgende telefoon kunnen worden.
Heeft SE nog updates uitgebracht, of is het bij Gingerbread gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Andere bergjes komen nog wel een keer, logistiek me toch maar voor de 145KM opgegeven, scheelt me iets meer stress om morgen op tijd er te kunnen zijn. Volgend weekend 160KM LBL van Le Champion, dan kan ik echt even zien wat er nog in de benen zit. En daarna zsm weer eens Vogezen of 'erger' zien te plannen voor een weekendje, dat smaakte toen ik er de eerste keer was zeer zeker naar meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Jazzper schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 11:34:
[...]

heb nog even de route gekeken want het is anders dan anders. De eerste tientallen kilometers is zelfs deels mijn woon-werk zoals de vliegbasis Soesterberg en de Soester Hoogte (ienieminie klimmetje) en daarna zuidkant amersfoort zal ook wel mijn route zijn als je het mooi wil hebben. Ervoor zit nog piramide van Austerlitz die als ik het goed interpreteer verkeerd om wordt gereden wat jammer is (hele lange maar flauwe klim en dan heftige afdaling (liever dus andersom)). En over de tankbaan (Zeisterspoor); een veelgereden route tussen de kazernes hier door. Leuk stukje en die wordt wel vanaf de steile kant gepakt gok ik.

Tweede deel zal wel Amersfoortse berg en Amerongen etc zijn. Ben benieuwd! Ingeschreven.
Waar zie jij de route?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 11:42:
Hmm, die Experia Active zou wel eens mijn volgende telefoon kunnen worden.
Heeft SE nog updates uitgebracht, of is het bij Gingerbread gebleven?
Ik zit inmiddels op 4.0. Begreep dat er ook een Htc zou zijn.
Blijf erbij dat dit bij lange na niet mijn garmin forerunner 310xt kan verslaan. Maar ik ben dan ook van een device voor elke activiteit. Mp3 voor muziek, fototoestel voor foto's etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:29
Heb sinds een paar weken een soort kraak in (volgens mij) het rechter gedeelte van mijn crank (waar de voorbladen op zitten). Ik krijg het ding niet aan het kraken als ik niet op de fiets zit, Ik hoor hem ook alleen maar als ik echt flink doortrap. Hoe kan ik hier het beste naar kijken? Heb je daar nog speciale tools voor nodig? Ben wel redelijk technisch ingesteld, maar de crank lijkt me een lastig ding om los te halen en weer goed vast te zetten (zonder dat het slechter wordt).

[ Voor 14% gewijzigd door WVL_KsZeN op 04-08-2012 13:34 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

och, helemaal verkeerd gekeken.. Ik weet niet hoe ik er bij kwam, maar ik zat op deze link: http://www.dtcnet.nl/cms/.../utrechtse-heuvelrugtocht

Kortom; ik laat me verrassen, hoewel het nogmaals mijn eigen omgeving is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ah ok, ik kon geen route vinden, dus was benieuwd. Fiets morgen zelf ook de 100km trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Iets minder kilometers gemaakt dan gepland, maar niet heel erg.
Gister 94 (32 gemiddeld) en vandaag 112 (29,8 gemiddeld).

Morgenochtend nog 100 met een groepje, lekker om even uit te rijden. 's Middags misschien nog met m'n vader als ik zin heb :D (rust is ook training natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WVL_KsZeN schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 13:22:
Heb sinds een paar weken een soort kraak in (volgens mij) het rechter gedeelte van mijn crank (waar de voorbladen op zitten). Ik krijg het ding niet aan het kraken als ik niet op de fiets zit, Ik hoor hem ook alleen maar als ik echt flink doortrap. Hoe kan ik hier het beste naar kijken? Heb je daar nog speciale tools voor nodig? Ben wel redelijk technisch ingesteld, maar de crank lijkt me een lastig ding om los te halen en weer goed vast te zetten (zonder dat het slechter wordt).
"Crank"is een te summiere beschrijving van de lokatie zolang geheim is welk merk/type .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znivian
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-10 22:23
WVL_KsZeN schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 13:22:
Weet je zeker dat het je crank is? Ik dacht het bij mijn fiets eerst ook, maar daar bleek m'n zadelpen de boosdoener. Als je aanzet, staat er kracht op meer plekken dan je crank en soms kan het raar echoën door de buizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:34

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Mn GP4000s zijn bijna op.
Ben op zoek naar wat anders, vind ze te prijzig.

Iemand hier ervaringen met Schwalbe Durano S?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Ja, het is echt de crank, heb ik gecheckt door een tijdje staand te fietsen :) het is een FSA Gossamer triple crank. Er zit wel een beetje speling in, kan hem +- 1mm heen en weer bewegen, dat lijkt me niet goed! Misschien zijn de lagers wel versleten,maar kan me dat niet voorstellen.. heb er nog maar 3000km opzitten.

Het is trouwens zo'n holle crank. Iemand tips? Volgens mij heb ik een soort van bout nodig om de linker crank los te krijgen, en ook nog een momentsleutel om alles weer goed te kunnen bevestigen.

[ Voor 43% gewijzigd door WVL_KsZeN op 04-08-2012 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Harmen schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 17:22:

De Continental Grand Prix kwam nog beter uit de test dan de 4000s'ers. Die zijn ook goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich

thommich

Belg

Ik heb daarnet m'n allereerste ritje met een racefiets gemaakt. Gelogd met Strava uiteraard. Nu wil ik dit graag sharen op facebook. (Even m'n vrienden laten weten dat ik nu ook fiets ;) ), maar als ik op de Strava-site op "share" en dan Facebook klik gebeurt er helemaal niets... (Ik heb wel al de app in facebook toegevoegd).

Als beginner ben ik erg trots. Wetende dat ik van oktober niet meer sport, en op 9juli een knie-operatie ondergaan heb ben ik tevreden over het resultaat(je).

http://app.strava.com/rides/16444261
(Kan iemand me vertellen of jullie dit kunnen zien? Strava is nog nieuw voor me, zeker ivm privacy-instellingen...)

Ik moet wel nog steeds om helm/schoenen en koersbroekje/truitje. Ik reed hier dus met gewone sportschoenen op klikpedalen. Ik vermoed dat het Shimano SPD-SL is, dus dan moet ik schoenen zoeken die hierop passen.

[ Voor 14% gewijzigd door thommich op 04-08-2012 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ja hoor, het is zichtbaar. Niet zo bescheiden jij! 30km/u gemiddeld al is het maar over een korte afstand, niets mis mee. Nu proberen de afstand op te bouwen richting 70-80km en deze snelheid vasthouden. Niet proberen harder te gaan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:53

Harrie

NederVlaming

* Harrie is vandaag zijn fiets gaan halen :)
Dan toch maar besloten een nieuwe fiets bij de LBS te halen:
Afbeeldingslocatie: http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/256273_470505112967969_1543393401_o.jpg

Het is een Merckx AMX-1.5.

Net eens een eerste proefrondje gaan doen... Begin wat onwennig maar dat gaat snel voorbij. Vooral na de eerste ervaring met "twijfel stoppen/niet stoppen + vaste pedalen" :+ Dus fiets gedoopt, en knie gedoopt :)
Eens je over die schrik heen ben, gaat alles vanzelf. Morgen maar eens eerste echte rondje doen. Dit was meer 10km gewoon ff alles testen.

[ Voor 6% gewijzigd door Harrie op 04-08-2012 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znivian
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-10 22:23
WVL_KsZeN schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 17:28:
Ja, het is echt de crank, heb ik gecheckt door een tijdje staand te fietsen :)
:) goede diagnostiek is het halve werk ;) Van cranks verder 0,0 verstand |:(
Harrie schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 19:56:
* Harrie is vandaag zijn fiets gaan halen :)
Dan toch maar besloten een nieuwe fiets bij de LBS te halen:
Het is een Merckx AMX-1.5.
Mooi hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Harmen schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 17:22:

Is de Schalbe (per km) echt goedkoper? Misschien en idee om, voor zover je dat nog niet had gedaan, te zoeken naar een goede deal voor de 4000s'en, kan veel (meerdere tientjes) schelen. Uiteindelijk kosten een paar 4000s'en circa 1ct/km. Lijkt mij te doen.
Tjebakka schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 17:34:
[...]

De Continental Grand Prix kwam nog beter uit de test dan de 4000s'ers. Die zijn ook goedkoper :)
Wat waren de criteria in die test? Was prijs daar ook één van? Kwalitatitief de beste, of beste prijs-kwaliteitverhouding? Het vaststellen van de verhouding tussen prijs en kwaliteit bij de tweede variant is tamelijk subjectief, ook wordt de hoogste score in een test bij die variant vaak ten onrechte gezien als 'de beste'.

[ Voor 31% gewijzigd door argro op 04-08-2012 21:17 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

argro schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 21:11:
[...]
Is de Schalbe (per km) echt goedkoper? Misschien en idee om, voor zover je dat nog niet had gedaan, te zoeken naar een goede deal voor de 4000s'en, kan veel (meerdere tientjes) schelen. Uiteindelijk kosten een paar 4000s'en circa 1ct/km. Lijkt mij te doen.

[...]
Wat waren de criteria in die test? Was prijs daar ook één van? Kwalitatitief de beste, of beste prijs-kwaliteitverhouding? Het vaststellen van de verhouding tussen prijs en kwaliteit bij de tweede variant is tamelijk subjectief, ook wordt de hoogste score in een test bij die variant vaak ten onrechte gezien als 'de beste'.
Volgens mij was hij ook nog lekbestendiger maar rolde ietsje minder. (al merken wij daar denk ik weinig van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Goed rollen is leuk, zolang hij maar goed bolt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
LuPo schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 08:37:
[...]

Heb je zo'n continental zadeltasje onder je zadel? En wat past daar eigenlijk in? :P Misschien dat ik die ook maar ga kopen. Scheelt toch weer gezeul in je achterzakken. Bij mij gaat het dan namelijk in mijn achterzakken op mijn rug flink zweten omdat het daar dan zo 'vol' zit.
Is inderdaad een Conti zadeltasje. Wat erin past: een biba, 2 wippers, een zelfklevende plakker en een bladboutje en dan heb je nog wel enige ruimte over.

Qua minipompje raad ik je trouwens de Topeak Micro Rocket aan.
Vos schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 09:28:
[...]

Erg mooie tijden! Ik vind de omgeving rond de Ventoux niet heel mooi, maar wel heel leuk om te fietsen.
Dank. Vanuit M. kan het nog veel sneller, want ik draaide vierkant die dag.

Weet je trouwens zeker dat we het over dezelfde omgeving hebben? Want als je dit géén mooie omgeving vindt :? Het is hier prachtig, man!

[ Voor 26% gewijzigd door havana op 05-08-2012 09:12 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
havana schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 08:59:
[...]

Is inderdaad een Conti zadeltasje. Wat erin past: een biba, 2 wippers, een zelfklevende plakker en een bladboutje en dan heb je nog wel enige ruimte over.

Thanks voor je antwoord!

Ik had die post gevonden waarin jij de Topeak aanraadde dus die heb ik besteld bij Wiggle. Goedkoopste shop die ik kon vinden met ong. 22,74 euro incl verzendkosten.

Qua zadeltasje ga ik of voor de Continental of voor de Scicon Elan 210. Die laatste ziet er namelijk ook erg netjes uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Die Scicon is ook prima, voordeel van de Conti is dat deze goedkoop is (8 euro inclusief biba).

Die Topeak heb ik gewoon bij de LBS vandaan voor 18 euro meen ik.

Qua budgetbanden kan ik de gewone GP van Conti ook aanraden, ook Vittoria Rubino's zijn prima al hebben die 0 grip op nat wegdek. Sowieso zijn het behoorlijke stugge tuinslangen, maar iets anders kun je niet verwachten voor die prijs.

Ga zelf de Vredestein Fortezza's eens proberen als ik weer thuis ben.

[ Voor 75% gewijzigd door havana op 05-08-2012 09:15 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
havana schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 09:13:
Die Scicon is ook prima, voordeel van de Conti is dat deze goedkoop is (8 euro inclusief biba).

Die Topeak heb ik gewoon bij de LBS vandaan voor 18 euro meen ik.

Qua budgetbanden kan ik de gewone GP van Conti ook aanraden, ook Vittoria Rubino's zijn prima al hebben die 0 grip op nat wegdek. Sowieso zijn het behoorlijke stugge tuinslangen, maar iets anders kun je niet verwachten voor die prijs.

Ga zelf de Vredestein Fortezza's eens proberen als ik weer thuis ben.
Dan zal de prijs wel zijn gestegen sinds jij hem hebt gekocht. Bij Belga 29,95, Rose 24,95 excl. verzendkosten etc. Wiggle levert wel snel trouwens, 4e dag na verzending in huis. Heb overigens dat pompje bij Wiggle besteld omdat ik ook bijpassende sokken wilde hebben voor m'n nieuwe raceschoenen en ik die alleen bij Wiggle kon vinden. ;)

Continental zadeltasje is 8,95 excl. 4,95 euro verzendkosten. De Scicon is 7,95 excl. 5 euro verzendkosten. Iemand ook nog zo'n mooi klein zadeltasje nodig uit omgeving Groningen of Rijssen? Samen bestellen en verzendkosten delen. :P

De adviesprijs van de Conti is 11,95. Dus als ik hem bij een LBS kan vinden dan is hij iets goedkoper. Volgens mij heeft Belga hem alleen niet. Maar kan even kijken een van deze dagen. Nog andere goede shops in Groningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je trouwens zeker dat we het over dezelfde omgeving hebben? Want als je dit géén mooie omgeving vindt :? Het is hier prachtig, man!
Ik was daar vorig jaar en als de Ventoux daar niet lag zou ik er (voor het fietsen) niet heengaan, met uitzondering dan van de Gorges de la Nesque.
Aardig, maar er zijn zoveel mooiere streken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

[...]

[...]

Dank. Vanuit M. kan het nog veel sneller, want ik draaide vierkant die dag.

Ik zie het liever wat groener en minder droog. Toen ik er een keer zat was het wel snikheet en misschien droger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Zo, terug van de Hel van de Heuvelrug.
Het weer zat onwijs mee! Alleen maar zon gehad. Uiteindelijk 109km gereden en er zaten veel leuke klimmetjes bij zoals 2x de Grebbeberg, 2x Leersum, 2x Amerongen, 2x de Ruiterberg en ik vergeet er vast nog wel een paar. (De 180km had ook de Posbank erbij)

Om het een hel te maken (of althans de naam te benaderen) zat er wel erg veel draai- en keerwerk in. Soms in de bebouwde kom doorkruisde je 3x een dorp om werkelijk alle hoogtemeters mee te pakken.

Ik heb wel een tip van jullie nodig; ik loop vrij veel hard en dan afstanden tot 10 a 15km ook. Dus mijn endurance/cardio is prima. Als het vlak is kan ik ook prima doortrappen en kopwerk doen. Zodra er echter een verkeersdrempel verschijnt of de wind een beetje op komt zetten (lees: naast endurance ook kracht nodig is) is het vrij snel op met de koek. Klimmen ging nog wel aardig, maar merk dat ik gewoon kracht te kort kom. En zodra het weer ideale omstandigheden is trek ik weer flink door (en hingen mijn maten weer achter mij). Ik heb nog weinig wielrenkilometers gemaakt dit jaar. Zou dat het zijn? Of moet ik misschien iets van krachttraining erbij doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-10 22:15
Ben volgens mij de Hel van de Heuvelrug tegengekomen: http://app.strava.com/rides/16616409 Met mijn zoontje achterop door via Rhenen van Ede naar Veenendaal gereden. Op de Grebbeberg, Paardenveld en de Autoweg toch nog redelijk wat deelnemers eraf kunnen rijden, maar op de defensieweg raakte de koek wel op.

(ps: iemand een idee hoe ik aan Strava uitleg dat ik met 30 kg ballast heb gereden?)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Dan ben je ons wel tegengekomen ja. Ik weet niet hoeveel deelnemers, maar dacht een man of 2000.

En hoe leg je Strava uit dat na 69km de iphone 3gs accu (@#$#$@) leegraakte dus ik een incomplete log heb... Ik wilde dat je je dat met de hand kan aanvullen. Ik kan wel nieuwe route maken en hem aftekenen, maar dan ben ik alle info kwijt qua hoogte etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-10 22:15
Jazzper schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 14:18:
Dan ben je ons wel tegengekomen ja. Ik weet niet hoeveel deelnemers, maar dacht een man of 2000.

En hoe leg je Strava uit dat na 69km de iphone 3gs accu (@#$#$@) leegraakte dus ik een incomplete log heb... Ik wilde dat je je dat met de hand kan aanvullen. Ik kan wel nieuwe route maken en hem aftekenen, maar dan ben ik alle info kwijt qua hoogte etc.
Daarom een Garmin gebruiken ;)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Hel van de Heuvelrug (100km route, was uiteindelijk 110) gefietst, prima route met leuke klimmetjes.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05:55

Coldcat

HODL

Ik heb echt een hekel aan dat Strava gekregen, alsof fietsen niet meer leuk is zonder :S

Bandjes zou ik niet op bezuiningen. Als je wedstrijden rijdt zijn de GP4000s (50euro voor 2 banden) een goede keuze. Als je dat niet doet zou ik de gewone Continental Grand Prix kopen. Is iets dikker, bolt iets minder maar gaat langer mee en minder lekrijden. Rubino's zijn ellenede. Alleen voor duurtraingen waar je vierkant door de bocht mag kan dat handig zijn.

Terugkomend op die kraak, kan echt overal vandaan komen. Zadelpen komt ook veel voor bij carbonnen fietsen. Even eruit halen en opnieuw invetten. En ander zit het waarschijnlijk in je bracketlagers. Is het een BB30 bracket? Die zijn met 3000km wel aan vervangen toe ;)

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Kraak zit echt bij de crank. Of het nu de crank is of de bracket, geen idee.. (het zit niet in mijn pedalen, ik heb de standaard pedalen van mijn normale fiets even overgezet, en daar zit het hem dus niet in).

De bracket is volgens mij deze : FSA gossamer mega-exo

Afbeeldingslocatie: http://www.evanscycles.com/product_image/image/f0a/ec7/501/35329/product_page/fsa-gossamer-mega-exo-bottom-bracket.jpg

Maar het is niet de bracket die los zit, ik kan de crank heen en weer bewegen in de bracket (+- 1mm heen en weer). Of zou er dan toch iets mis kunnen zijn met de bracket?

Even gekeken : zo'n nieuw bracket is helemaal niet duur.. 33 euro voor een dura-ace bracket, of 30 voor een ultegra bracket. Past een Shimano bracket op mijn FSA Gossamer crank? Alleen de bracket/crank zijn bij mij van FSA, de rest is Ultregra 6700 10 speed (triple). Nieuwe crank is trouwens wél duur :P

Ga anders dinsdag wel even bij de LBS langs..

Goed, weer wat wijzer.. het gaat dus om een FSA Megaexo BB-8000 bottom bracket (BSA systeem), en een FSA Gossamer triple Megaexo crank. Het is dus geen BB30 systeem.

[ Voor 55% gewijzigd door WVL_KsZeN op 05-08-2012 17:55 ]

Pagina: 1 ... 34 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.