If we are all God's children, what makes Jesus so special?
Battle.net tag
Of zou het rommel zijn?
Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily
Strava van de eerste dag: http://app.strava.com/rides/15364743
Zondag een wat korter ritje, want we wilde niet al te laat terug naar Utrecht. Vanuit het huisje waar we zaten iets meer dan 60km gefietst, met als hoogste punt Ballon de Servance, een mooie klim!
Strava van de tweede dag: http://app.strava.com/rides/15366245
Al met al een super tof weekend. Klimmen met de racefiets is wat mij betreft een van de mooiste dingen die er is. Ik ga zeker vaker richting gebergte om daar lekker te fietsen.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
En dan iets heel anders, ik kreeg deze net toegestuurd van een collega:
En zo is het maar net!
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
High Powered Madness
Second that. Ik heb ook een rot hekel aan die beesten - vaak genoeg gehad tijdens het mountainbiken. Had je ook tekenen van een lyme beet (ringetjes) of heb je uit voorzorg om een kuur gevraagd?dalus schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:57:
Eindelijk weer even een kort ritje kunnen maken. Had de afgelopen 10 dagen een antibiotica kuur met als bijwerking dat je veel gevoeliger werd voor zonlicht. Niet bepaald ideaal maar beter dan Lyme te hebben, pokke beestjes die teken. Donderdag maar weer mee doen met de training, hopelijk wel droog deze keer.
[ Voor 47% gewijzigd door FMS op 30-07-2012 17:28 ]
Lol.Pelle schreef op maandag 30 juli 2012 @ 11:58:
Nice MrAcid, mooie ritjes hoor
En dan iets heel anders, ik kreeg deze net toegestuurd van een collega:
[video]
En zo is het maar net!
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Dit is al een oud bericht. Maar ik vroeg me even af welk pompje jij aanraadt? Ik heb nu namelijk CO2 patronen maar je hebt me toch overgehaald met je voordelen.havana schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:09:
Ik heb het al eerder gezegd, maar ik snap de CO2-hype niet. Een modern pompje heeft IMHO veel meer voordelen.
- goedkoper op de lange termijn
- oneindig veel banden mee op te pompen, dus per groepje slechts 1 nodig
- lichter (indien juiste pompje)
- kleiner (indien juiste pompje)
- je hoeft niet na te pompen thuis
- perfect doseerbaar
- je hoeft nooit patronen te kopen
Een pompje heeft t.o.v. CO2 maar één nadeel en dat is dat het iets langer duurt. Maar dat ene nadeel weegt voor mij absoluut niet op tegen alle voordelen. Zeker omdat ik gemiddeld maar 1x per 5000 km lek rijd. Of ik dan 1 minuut bezig ben (CO2) of 5 minuten (pomp) zal me persoonlijk een worst zijn. Een deel van die tijd win ik trouwens thuis weer terug, omdat ik niet hoef na te pompen.
Ik heb overigens een Topeak Micro Rocket (65 gram).
CO2 patronen en zo'n dingetje zijn uitstekende vervangers van een handpompje, totdat ... Ik had vandaag al vrij snel een lekke achterband (na een km of 2) er bleef het een en andere aan mijn achterband plakken vanwege het natte wegdek. Dus hop fiets in het gras, binnenband vervangen en oppompen met een co2 patroon. Ging allemaal uitstekend totdat ik de boel van het ventiel af wilde halen, kwam tot twee keer aan toe de binnenkant van het ventiel mee. Je raad het al, ik had maar twee co2 patronen op zak, dus kon onverrichte zaken terug lopen naar huis.LuPo schreef op maandag 30 juli 2012 @ 22:57:
[...]
Dit is al een oud bericht. Maar ik vroeg me even af welk pompje jij aanraadt? Ik heb nu namelijk CO2 patronen maar je hebt me toch overgehaald met je voordelen.
Voorheen geen last van, toen gebruikte ik binnenbanden van een ander merk. Vanmiddag van al mijn binnenbanden de ventielen goed vastgezet en geborgd met loc-tite. Morgen eerst maar nieuwe co2 patronen kopen.
Ben al blij dat het niet in de middle of f.cking nowhere gebeurde.
Ik heb zodra ik een pompje heb een hele zak met stuk of 10 co2 patronen over.Martijn-V4 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 23:19:
[...]
CO2 patronen en zo'n dingetje zijn uitstekende vervangers van een handpompje, totdat ... Ik had vandaag al vrij snel een lekke achterband (na een km of 2) er bleef het een en andere aan mijn achterband plakken vanwege het natte wegdek. Dus hop fiets in het gras, binnenband vervangen en oppompen met een co2 patroon. Ging allemaal uitstekend totdat ik de boel van het ventiel af wilde halen, kwam tot twee keer aan toe de binnenkant van het ventiel mee. Je raad het al, ik had maar twee co2 patronen op zak, dus kon onverrichte zaken terug lopen naar huis.
Voorheen geen last van, toen gebruikte ik binnenbanden van een ander merk. Vanmiddag van al mijn binnenbanden de ventielen goed vastgezet en geborgd met loc-tite. Morgen eerst maar nieuwe co2 patronen kopen.
Ben al blij dat het niet in de middle of f.cking nowhere gebeurde.
Ziet er leuk uit dat pompje, of je daar nu echt 8.2 bar in een achterband kan pompen vraag ik me af. De specs hebben het over 11 bar, is dat niet best case scenario?LuPo schreef op maandag 30 juli 2012 @ 23:24:
[...]
Ik heb zodra ik een pompje heb een hele zak met stuk of 10 co2 patronen over.
Vast wel, maar om thuis te komen is 7 bar meer dan voldoende. Heck, ik pomp zelf altijd maar 7 bar in mijn banden.Martijn-V4 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 23:32:
[...]
Ziet er leuk uit dat pompje, of je daar nu echt 8.2 bar in een achterband kan pompen vraag ik me af. De specs hebben het over 11 bar, is dat niet best case scenario?

Het is een Cube Peloton Race (http://www.cube.eu/nl/road/performance/peloton-race/). 105 afgemonteerd, op de derailleur na, dit is een Ultegra.
LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module
Mooie fiets Leejoow, heb sinds kort ook een Cube en bevalt me prima! Veel plezier er mee maar dat gaat vast goedkomen.leejoow schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 08:10:
Sinds vorig weekend heb ik ook mijn eigen fiets:
Het is een Cube Peloton Race (http://www.cube.eu/nl/road/performance/peloton-race/). 105 afgemonteerd, op de derailleur na, dit is een Ultegra.
Mooie fiets! Ik vind dat Cube altijd mooi de kleuren combineert en laat terugkomen in de gehele fiets (frame, wielen, banden etc).leejoow schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 08:10:
Sinds vorig weekend heb ik ook mijn eigen fiets:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Alleen dat (voor wielrenbegrippen) oversized zadeltasje kan eigenlijk niet. Rule 29.
En dat zadeltasje, tsja, ik moet nou eenmaal een hoop zooi meenemen
Heb wel last van mijn knieën af en toe.. Ik rij nu met de correctiezolen waar ik normaal mee loop op aanraden van de podotherapeut, maar er zit nog steeds iets niet goed. Ik zit er nu aan te denken om een fietspositiemeting te laten doen bij Sportmax (http://sportmax.mmc.nl).
LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module
@CO2 discussie heb besloten om er eentje te bestellen nadat ik zondag lek reed en m'n kleine pompje nog minder werkte dan met de mond opblazen. Uiteindelijk gered door een oudere man die een normale pomp >.< in z'n fietspad had zitten. Kon ik met 3 bar iig naar huis :-/ wel voorzichtig, want 120 trekt wat in de bocht (alhoewel ik eindelijk weer onder de 120 zit, vanochtend al op 118.9. Gaat lekker dus)
Leejow, ik heb ook zins een half jaar zoltjes van de podoloog ivm doorgezakken voeten. Ik heb die eigenlijk altijd in mijn schoenen zitten en merk zeker wel verschil. Maar ik hoorde dat ik die zoltjes niet aan hoefte tijdens het fietsen. Want dan loop je niet echt op je voeten. Alleen kort stukje van je huis naar de schuur, de tuin uit en hup, fietsen!leejoow schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 08:32:
Bevalt mij ook erg goed. Vind ook de kleuren erg gaaf, alleen hoop poetswerk
Heb wel last van mijn knieën af en toe.. Ik rij nu met de correctiezolen waar ik normaal mee loop op aanraden van de podotherapeut, maar er zit nog steeds iets niet goed. Ik zit er nu aan te denken om een fietspositiemeting te laten doen bij Sportmax (http://sportmax.mmc.nl).
[ Voor 43% gewijzigd door Frid0 op 31-07-2012 08:50 ]
Ik had altijd 1 CO2 patroon bij, je raad het al... gaat vanzelf fout.LuPo schreef op maandag 30 juli 2012 @ 22:57:
[...]
Dit is al een oud bericht. Maar ik vroeg me even af welk pompje jij aanraadt? Ik heb nu namelijk CO2 patronen maar je hebt me toch overgehaald met je voordelen.
Nu heb ik ook die super rocket pomp die havana aangeraden had, gaat best goed (even beetje mee gepompt ipv grote pomp). Ik heb ook nog een CO2 patroon maar dat is dus 'leftover'.
Wat heb je allemaal bij je dan?leejoow schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 08:32:
Read the code, write the code, be the code!
Nu is het de vraag of het hier 'done' is om een verkoop-advertentie aan te maken, of dat het handiger is te linken vanaf een andere site?
Hint: Ridley Aedon 2008, 56cm, overgespoten, 100km geleden nieuw onderhoud (slijtmateriaal), vrprijs: €600,-
Had al een kring rond de beet staan dus toen maar direct naar de huisarts.FMS schreef op maandag 30 juli 2012 @ 17:22:
[...]
Second that. Ik heb ook een rot hekel aan die beesten - vaak genoeg gehad tijdens het mountainbiken. Had je ook tekenen van een lyme beet (ringetjes) of heb je uit voorzorg om een kuur gevraagd?
High Powered Madness
Dat is de reden dat ik hem heb gekocht, maar ivm teveel sport en aankomende verhuizing, is een extra spaarcentje niet verkeerd. Daarentegen wel prima onderhouden. Zal een adv. Maken en hier delen.MrAngry schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:30:
Een adv. kan prima hier lijkt me. Ik zou hem trouwens gewoon houden als je het geld of de ruimte niet nodig hebt, het is een prima aanvulling op de mtb. Zou jammer zijn als je straks eens wilt racen en je hebt geen fiets meer. Zo heb ik een paar weken terug mijn mtb weer eens uit de schuur getrokken om wat modder te happen, omdat ik daar ineens heel veel zin in had.
Proberen meer tijd te regelen om meer te fietsen dus
blup
Volgens mij is dat meer de oorzaak... Want overal is duidelijk te lezen dat alcohol zelf niet zo het probleem is.Bezulba schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 17:23:
alchohol zet ontzettend aan. vooral bier is killing. En je raust er zo 2 zakken nootjes er door heen als je lekker aan het zuipen ben.
Oh, maar het waren gewoon zware weekenden met vrienden, is maar 1x per jaar. Niks structureels hoor. Dus ik ga het zeker niet voor lief nemen.Kippenijzer schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 17:31:
Ik zou vooral op minder alcohol gaan letten, ik ben dus ongeveer 30kg afgevallen, grotendeels gewoon door meer bewegen en vooral iets gezonder eten, maar ik drink in verhouding toch wel minder, maar merk ook vrij duidelijk hoe makkelijk het eraan komt als ik me weer even te erg laat gaan qua drinken. Gewoon ontdekken dat je je ook prima kunt vermaken met iets minder alcohol, sterkere alcohol of het gewoon voor lief nemen, het is niet de meest gezonde optie volgens mij om puur meer te fietsen tegen enkel een bierbuikje.
Voor de rest zaten er 3 weken vakantie voor. Maar waar ik van schrok is hoe snel het gaat. Dát viel me op.
-Scatto Mistral kader (aluminium)
-Dura Ace Groep
-R500 wielen
-in goede staat.
Meer info heb ik niet.
Weet je zeker dat die groep er op zit? Vind de fiets voor 1000 euro op internet met 105 afmontage. De wielen zijn 80 euro. Lastig te zeggen, de groep bepaalt de prijs. Zou het echt DA zijn dan is die denk ik nog wel 1000+ waard zou er weinig slijtage zijn.thommich schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 22:11:
Wat zouden jullie betalen voor volgende tweedehands racefiets?
-Scatto Mistral kader (aluminium)
-Dura Ace Groep
-R500 wielen
-in goede staat.
Meer info heb ik niet.
Mijn budget was eigenlijk 600 à 700euro max. Maar ik begin meer en meer te kwijlen op duurder materiaal natuurlijk.
Klopt, ik fiets ook altijd zonder steunzolen in mijn racefietschoenen (Specialized met groene inlegzool), terwijl ik ze in mijn gewone schoenen wel gebruik en ook echt nodig heb.Frid0 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 08:49:
[...]
Leejow, ik heb ook zins een half jaar zoltjes van de podoloog ivm doorgezakken voeten. Ik heb die eigenlijk altijd in mijn schoenen zitten en merk zeker wel verschil. Maar ik hoorde dat ik die zoltjes niet aan hoefte tijdens het fietsen. Want dan loop je niet echt op je voeten. Alleen kort stukje van je huis naar de schuur, de tuin uit en hup, fietsen!
Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs
Uit welk jaar is ie?thommich schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 22:28:
De vraagprijs is 1000. Ik zie of ik er nog iets vanaf kan doen.
Mijn budget was eigenlijk 600 à 700euro max. Maar ik begin meer en meer te kwijlen op duurder materiaal natuurlijk.
Denk eraan dat dura ace ook een stuk duurder is om op niveau te onderhouden...
Yep, om een voorbeeld te stellen: een casette voor 105 kost zo'n 40 euro, Ultegra 55 euro en Dura Ace 150 euro. Achterderailleur voor Ultegra 60 euro, voor Dura Ace 150 euro. Verder zit je nog met de remhoeven, remblokjes, voorderailleur. En bij een crankstel krijg je de tranen in je ogen.MrAngry schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 23:03:
[...]
Uit welk jaar is ie?
Denk eraan dat dura ace ook een stuk duurder is om op niveau te onderhouden...
Je betaalt Jaguar prijzen zou er wat nieuws op moeten.Alleen de stap van Ultegra naar Dura Ace kan je i.m.o vergelijken met Audi en Mercedes. Kwa functionaliteit voel je waarschijnlijk weinig verschil. Als je gaat klimmen heb je wel (enige) winst aangezien Dura Ace (weer) een stukje lichter is.
Daarnaast ziet het er wel uit als de Jaguar.
Als je het geld hebt om hem aan te schaffen en te onderhouden dan lijkt het me geen probleem. Aan de
andere kant zou je ook een nieuwe fiets met 105 afmontage voor rond die prijs kunnen krijgen, wat opzich ook prima is.
[ Voor 48% gewijzigd door TheCrius op 01-08-2012 08:07 ]
Alvast bedankt!
Ik zweer bij Strava, de segmenten maakt fietsen automatisch toch wat leuker. Zelfs je standaardtrainingsrondje wordt een soort van wedstrijd tegen jezelfFrid0 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 12:06:
Vraagje, wat is nou een goed programma voor tijdens het fietsen, Strava, Endomondo of Nike +? Misschien ook wel handig om te weten, heb een Iphone 4.
Alvast bedankt!
Denk niet dat het gaat lukken overigens; 1,7km meer dan 42,2 per uur rijden
If it aint fixed, it's broken.
Pelle schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 12:18:
Ik vind Strava ook het leukst vanwege de segmenten, maar ik gebruik ze allebei. Endomondo heeft bijv. weer een betere statistieken module, en de overzichtskaart vind ik ook beter (met kilometermarkeringen en lap times). Je kunt ze gewoon allebei naast elkaar draaien, of alleen Endomondo gebruiken en je ritje op de website daarvan als GPX exporteren, en die weer bij Strava importeren.
Bedankt heren.Blik1984 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 12:14:
[...]
Ik zweer bij Strava, de segmenten maakt fietsen automatisch toch wat leuker. Zelfs je standaardtrainingsrondje wordt een soort van wedstrijd tegen jezelf
Kan dus het beste voor Strava gaan lees ik. Strava is net als Endomondo en Nike + gratis?
En Blik1984: Hoe bedoel je, wedstrijd tegen jezelf?
Item: Ridley Aedon Racefiets (2008).
Plaats: Sittard, Limburg, NL.
Staat: Prima staat.
Reden van verkoop: Teveel sport, te weinig tijd.
Prijs en voorwaarden: Vraagprijs €600,-
Wijze van verzenden: Ophalen, afspreken op locatie.
Extra Info:
- Ridley Aedon Frame / 4ZA Airblade Carbon vork (2008)
- Vernieuwde lak (zwart) met Turner stickers ivm. slechte lak Ridley.
- Maat 56, geometrietabel verkrijgbaar via PM/mail
- Shimano WH-R500 wheels (2008)
- Continental 4000s banden (100km)
- Full Shimano 105 montage (derailleurs, shifters, brakes) (shiftlines nieuw)
- Ultegra Cassette (12-27) en ketting (nieuw)
- FSA Gossamer crankset met 50/36 FSA-tandwielen
- Ultegra Bottombracket (100km)
- Shimano SLX/105 SPD pedalen
- FSA zadel- en stuur, PRO stuurpen / zadelpenklem.
- Selle Italia SLR zadel (2006)
- Bouwjaar: 2008
- Revisie: Mei 2012 (slijtageparts)
- KM's sinds aankoop 2010: 2000 (waarvan 100km met nieuwe parts)
Let op:
- Remkabel achter mag worden vervangen, is aan de korte kant.
- Balhoofdset is gereviseerd, gaat echter nog ca. 1 seizoen mee.
- Gratis setje 42/52 TA-Specialties Zephyr kettingbladen.
- Polar accesoires worden gedemonteerd en niet meegeleverd.
Afbeeldingen:

Welke raden jullie hiervoor aan,uierzalf ofzo?Krijg je last van bultjes/pukkels oid in je liezen (of precies achter je balzak) kan je hier vette creme op smeren voor het fietsen en erna. Dit houd alles goed soepel.
Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.
Jup, is niet duur en werkt goedKez schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 14:38:
Uit de ts:
[...]
Welke raden jullie hiervoor aan,uierzalf ofzo?
Wat je fijner vindt voor onderweg. Na afloop maakt het niet uit en kun je beiden gebruiken (doe ik ook). Bij hardlopen vind ik Endomondo fijner ivm coaching.Frid0 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 13:46:
[...]
[...]
Bedankt heren.
Kan dus het beste voor Strava gaan lees ik. Strava is net als Endomondo en Nike + gratis?

Iemand al gespeeld met Google My Tracks? Lijkt erop dat Google zich ook op dit segment wil richten:
http://www.google.com/mobile/mytracks/
dat toevoegen van zaken in een track vind ik wel leuke gimmick.
[ Voor 5% gewijzigd door Jazzper op 01-08-2012 15:17 ]
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Ok, dat moet ik dus zelf ervaren.Jazzper schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:16:
[...]
Wat je fijner vindt voor onderweg. Na afloop maakt het niet uit en kun je beiden gebruiken (doe ik ook). Bij hardlopen vind ik Endomondo fijner ivm coaching.
[afbeelding]
Iemand al gespeeld met Google My Tracks? Lijkt erop dat Google zich ook op dit segment wil richten:
http://www.google.com/mobile/mytracks/
[video]
dat toevoegen van zaken in een track vind ik wel leuke gimmick.
Maar hoe zit het met de battery, welke van de programma's is het minst zwaar voor de battery?
Ik smeer goed voor ik ga fietsen en daarna na het douchen. Plekjes kan je altijd behouden maar het houd wel alles goed soepel. Een goede zeem kan ook een verschil maken.Kez schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 14:38:
Uit de ts:
[...]
Welke raden jullie hiervoor aan,uierzalf ofzo?
Toch gelukt. 45,5 gemiddeld op 1,7km. Dat was het enige wat ik met m'n kleine rondje wilde behalen. En ik ging bij een gast op fancy tijdritfiets erop en erover voor het stadspark. Fantastische blik toen ik hoi zei terwijl ik 'm voorbij fietste.
http://app.strava.com/rides/15895801#295219807
[ Voor 32% gewijzigd door Tjebakka op 01-08-2012 18:33 ]
En wat doe je er na het douchen op?Griffin schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 17:02:
[...]
Ik smeer goed voor ik ga fietsen en daarna na het douchen. Plekjes kan je altijd behouden maar het houd wel alles goed soepel. Een goede zeem kan ook een verschil maken.
Want uierzalf is niet echt comfortabel
Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.
Nu kwam ik op internet een "2dehands" Bianchi Via Nirone 7 Tiagra tegen, voor rond de 800euro.
Ik heb 2dehands tussen aanhalingstekens gezet, want de fiets is pas 4 maanden oud, en er is pas 100km mee gereden.
http://www.bianchiusa.com...oast/via-nirone-7-tiagra/
Komt met shimano 105 klikpedalen en een cateye fiets computer (maar ik denk niet dat dat iets op de prijs uitmaakt).
Is die 800 euro een redelijke prijs? Of dan toch beter een nieuwe trek 1.5 voor 900? Ook een tiagra groep. Voordeel bij een nieuwe is dat ik dan wel mijn eco-cheques (+- 200euro) kan gebruiken...
Die bianchi lijkt me redelijk gelijkwaardig aan een trek 1.5 toch? Waarom is die nieuw dan zoveel duurder?
-Thompson Helium
-Campagnolo Chorus Carbon 10 speed
-Campagnolo wielen
Verwijderd
Je kan eens vragen hoe lang ketting en tandwielen achter er al op zitten.
Ok, thanks voor je info. Dan ga ik eens even verder kijken, of misschien nog wat onderhandelen. Ik zie die fiets nu overal nieuw voor 1099 staan, dus ik vrees dat hij er niet veel af wilt doen.Kippenijzer schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:48:
Ik heb hem, hoewel met korting (30%, overjarig) voor 700 nieuw gekocht, 800 is wat veel dus, tenzij het een carbon variant is, maar dat lijkt me stug icm Tiagra (mijne is dus ook een Bianchi C2C Via Nirone 7 Alu met Tiagra triple erop).
Dat is de adviesprijs, dat is niet wat je ervoor betaald. Je kan dat ding denk ik wel voor 900 nieuw krijgen, dus 800 2dehands is te veel.Harrie schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:58:
[...]
Ok, thanks voor je info. Dan ga ik eens even verder kijken, of misschien nog wat onderhandelen. Ik zie die fiets nu overal nieuw voor 1099 staan, dus ik vrees dat hij er niet veel af wilt doen.
e; Math Salden bv:
Kaayman korting
Artikel: Bianchi Via Nirone wit/rood Tiagra triple 2012
879,- euro is de nettoprijs incl. 19% BTW na aftrek van de Kaayman korting.
[ Voor 16% gewijzigd door MrAngry op 01-08-2012 22:13 ]
Schaamteloos mijn eerdere post gekopieerd..thommich schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:16:
Ik kan eventueel morgen gaan kijken naar deze fiets Iemand tips waarop ik moet letten, wat te vragen/controleren en of ik nog van de prijs kan afdoen?
-Thompson Helium
-Campagnolo wielen
TheCrius schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 12:01:
[...]
Zo even wat uit mijn hoofd, misschien heb je er wat aan:
- Controleer of de maat juist is voor je (zithouding/binnenbeen)
- Kijk even of die goed schakelt (van tand naar tand en niet van de casette) en of het ketting niet overslaat
- Controleer op deuken en scheuren
- Rem voor en kijk of er ook speling op de balhoofd zit door de fiets naar voor en achter te bewegen (of laat de fiets een klein beetje stuiteren, circa 10 cm. je moet geen rammelerij horen vanuit het balhoofd)
Je kan ook de fiets optillen en schuin houden. De voorvork moet dan heen en weer gaan. Als de balhoofd te stijf vast zit gaat dit stroef.
- Kijk of de voorvork recht is (van de zijkant, maar ook van de bovenkant). Lijkt het natuurlijk?
- Controleer de wielen op spakenspanning en losse spaken
- Kijk of de spaakgaten niet gescheurd of beschadigd zijn
- Draai aan het wiel en check op hoogte/zij-slag in het wiel
- Controleer de remvlakken op de velg
- Zijn de assen recht?
- Is de crank recht? (deze kan scheef raken bij een valpartij)
- Zijn de bladen recht?
- Zitten alle tanden nog op de casette en op de voorbladen?
- Controleer speling op de trapas door deze in verticale positie te zetten. Plaats 1 hand op de crank en 1 op de zitbuis en probeer de as heen en weer te bewegen. Dit hoort strak te zijn.
- Kijk of er nog voering op de remmen zit
Verder.... kijk de fiets weinig geluid maakt. Een fiets hoort niet te kraken en het schakelen hoort soepel te gaan.
Ik had eigenlijk totaal geen idee dat het bij fietsen ook zo werkte. Blijkbaar mogen ze alleen de adviesprijs op de site adverteren. Tnx voor je tipMrAngry schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 22:13:
[...]
Dat is de adviesprijs, dat is niet wat je ervoor betaald. Je kan dat ding denk ik wel voor 900 nieuw krijgen, dus 800 2dehands is te veel.
e; Math Salden bv:
Kaayman korting
Met wedstrijd tegen jezelf bedoel ik het volgende: Waarschijnlijk rij je regelmatig eenzelfde standaard rondje. Normaal gesproken rij je dat rondje op een bepaald tempo, of op een bepaalde hartslag en probeer je op sommige stukken wat harder te gaan dan normaal als soort van training. Met behulp van Strava kom je te weten wat voor segmenten er zijn op je standaard rondje en hoe hard jij rijd, maar ook de medewielrenners in jouw buurt. Doordat jij die segmenten kent krijg je automatisch een soort van competitiedrang en probeer je sneller en sneller te gaan op die segmenten. Eigenlijk dus een wedstrijd tegen jezelf, maar ook tegen anderen zonder dat je echt tegen ze aan het rijden bentFrid0 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 13:46:
[...]
[...]
Bedankt heren.
Ik ben toch malle pietje niet!
Rij ook wel eens in die buurt, dus 'follow' je nu op Strava. Nu nog ergens een minuut van mijn tijd afrijdenTjebakka schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 18:29:
BAM! KOM op de Meerweg
Toch gelukt. 45,5 gemiddeld op 1,7km. Dat was het enige wat ik met m'n kleine rondje wilde behalen. En ik ging bij een gast op fancy tijdritfiets erop en erover voor het stadspark. Fantastische blik toen ik hoi zei terwijl ik 'm voorbij fietste.
http://app.strava.com/rides/15895801#295219807
Doe ik er ook gewoon uierzalf op.Kez schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 19:00:
[...]
En wat doe je er na het douchen op?
Want uierzalf is niet echt comfortabel
Let wel er zijn 2 types: De witte en de wat half doorzichtige bruine. Ik gebruik de witte want dit vind ik persoonlijk fijner. Meestal doe ik er voor het fietsen wat meer op en na het douchen een dun laagje wat snel opgenomen word door de huid.
Aha, bedankt! En Strava, dat trek niet je heleme gsm (Iphone) leeg??Blik1984 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 22:59:
[...]
Met wedstrijd tegen jezelf bedoel ik het volgende: Waarschijnlijk rij je regelmatig eenzelfde standaard rondje. Normaal gesproken rij je dat rondje op een bepaald tempo, of op een bepaalde hartslag en probeer je op sommige stukken wat harder te gaan dan normaal als soort van training. Met behulp van Strava kom je te weten wat voor segmenten er zijn op je standaard rondje en hoe hard jij rijd, maar ook de medewielrenners in jouw buurt. Doordat jij die segmenten kent krijg je automatisch een soort van competitiedrang en probeer je sneller en sneller te gaan op die segmenten. Eigenlijk dus een wedstrijd tegen jezelf, maar ook tegen anderen zonder dat je echt tegen ze aan het rijden bent
En misschien stomme vraag, maar segmenten, wat bedoel je daar precies mee
En hoe kan je in Strava zien wie er in mijn omgeving rijdt?
Vertel, hoe werkt dat dan?The Legend schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 23:42:
Ook maar een Strava account aangemaakt, die segmenten werken idd wel verslavend
Waar zie je die segmenten, op de Strava site of zo?
Ik zou zeggen, probeer het eens uit. Dan zie je het allemaal vanzelf (het is gratis, en de app is zo geïnstalleerd).Frid0 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 08:39:
[...]
Aha, bedankt! En Strava, dat trek niet je heleme gsm (Iphone) leeg??
En misschien stomme vraag, maar segmenten, wat bedoel je daar precies mee![]()
En hoe kan je in Strava zien wie er in mijn omgeving rijdt?
Maar het valt wel mee qua iPhone leegtrekken, ik denk zo'n 15-20% per uur.
Een segment is een vooraf gedefinieerd stuk weg. Dit kan een route zijn maar kan ook een stuk weg zijn van enkele honderden meters tot enkele kilometers lang. Een goed voorbeeld van een segment is de klim van de Ape D'Huez. Je telefoon houdt via GPS bij hoe hard je rijd en waar je rijd (zonder daar internet voor nodig te hebben), en berekent zo hoe lang je doet over een segment. Als je een segment hebt gereden zie je dat vanzelf in het overzicht staan, met daarbij o.a. je eigen prestaties. Als je op het segment klikt zie je wie er allemaal nog meer op hetzelfde segment hebben gereden en hun tijden daarbij.
Wel fijn dat die net je hele Iphone leeg trekt na een stuk fietsen, was namelijk bang dat dat wel het geval zal zijn.
Aha, je ziet later dus pas, als je klaar bent en je rit "upload" of je een segment heb gereden ja of de nee. Begrijp ik het zo goed? En hoe kan je zien en/of zoeken naar mensen in de buurt die ook fietsen met Strava? Want dat zal wel fijn zijn want dan kan ik ook de ritten zien die hun fietsen en wellicht die ook eens proberen
Ps. Strave gebruikt geen 3G, toch? Zou er ook gebruik van kunnen maken in het buitenland
[ Voor 6% gewijzigd door Frid0 op 02-08-2012 08:56 ]
Dat wijst zich allemaal vanzelf, ga maar eens een rondje fietsen.Frid0 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 08:54:
Ga ik zeker doen, heb net mijn 2e hands gekochte Bulls Harrier 1 uit 2009 in de schuur staan. En ga Strava zeker proberen. Als ik het zo lees is het beter dan Nike+ en Endo, toch?
Wel fijn dat die net je hele Iphone leeg trekt na een stuk fietsen, was namelijk bang dat dat wel het geval zal zijn.
Aha, je ziet later dus pas, als je klaar bent en je rit "upload" of je een segment heb gereden ja of de nee. Begrijp ik het zo goed? En hoe kan je zien en/of zoeken naar mensen in de buurt die ook fietsen met Strava? Want dat zal wel fijn zijn want dan kan ik ook de ritten zien die hun fietsen en wellicht die ook eens proberen
Ps. Strave gebruikt geen 3G, toch? Zou er ook gebruik van kunnen maken in het buitenland
En de app gebruikt alleen GPS, dus je kunt de app ook in het buitenland gebruiken. De segmenten zie je pas achteraf, maar als je natuurlijk een trainingsrondje hebt wat je vaker rijd dan weet je de segmenten op een gegeven moment uit je hoofd.
Haha, dank je, dank je. Ga ik zeker doen. Ben van plan binnenkort als het weer het toe laat te fietsen van huis naar werk. Dat is elke dag dan zo 30km + 30km op het einde van de dag retour. Moet alleen een beetje een lekkere route vinden voor racefietsen. Ben namelijk een beginner en om dan in de stad te rijden met SPD-SL schoenen, dat word nog watBlik1984 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 09:00:
[...]
Dat wijst zich allemaal vanzelf, ga maar eens een rondje fietsen.
En de app gebruikt alleen GPS, dus je kunt de app ook in het buitenland gebruiken. De segmenten zie je pas achteraf, maar als je natuurlijk een trainingsrondje hebt wat je vaker rijd dan weet je de segmenten op een gegeven moment uit je hoofd.
Heb net de App gedownload en mij aangemeld via Facebook. Binnenkort maar eens mee beginnen. Als ik ga fietsen, zet ik gewoon Strava aan en klaar, toch? Of moet ik nog de Iphone op vliegtuigmodus of zoiets zetten? En zag dat de afstanden en snelheiden niet in KM waren, klopt dat?
[ Voor 25% gewijzigd door Frid0 op 02-08-2012 09:05 ]
Je kunt gewoon de app aanzetten en dan is het goed. Je kunt zelf kiezen of je alles in km of mijlen wilt aangeven, dat is een instelling in je profielFrid0 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 09:05:
[...]
Haha, dank je, dank je. Ga ik zeker doen. Ben van plan binnenkort als het weer het toe laat te fietsen van huis naar werk. Dat is elke dag dan zo 30km + 30km op het einde van de dag retour. Moet alleen een beetje een lekkere route vinden voor racefietsen. Ben namelijk een beginner en om dan in de stad te rijden met SPD-SL schoenen, dat word nog wat
Heb net de App gedownload en mij aangemeld via Facebook. Binnenkort maar eens mee beginnen. Als ik ga fietsen, zet ik gewoon Strava aan en klaar, toch? Of moet ik nog de Iphone op vliegtuigmodus of zoiets zetten? En zag dat de afstanden en snelheiden niet in KM waren, klopt dat?
(ik denk zelfs dat de app niet werkt met vliegtuigmodus aan, want dan staat volgens mij ook de positiebepaling voor de GPS uit)
[ Voor 6% gewijzigd door Blik1984 op 02-08-2012 09:15 ]
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Nofi
[ Voor 11% gewijzigd door Vos op 02-08-2012 09:38 ]
ik lees dit vanochtendvroeg, sta op, ga ontbijten, kinderen naar kdv en hop op de racer weer naar mijn werk (ik commute laatste tijd 2x14km per dag). Heb twee dagen geleden 15km hardgelopen en daar waren mijn benen nog wat gaar van dus rustig aan. Totdat ik op bekend segment kwam... Toch weer volle bak met rugzak met laptop etc om. Het is te erg dat Strava haha.UltraSub schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 23:20:
Het is verschrikkelijk.. Zelfs als je weet dat je conditie er niet zo goed voor staat als de laatste keer dat je een segment reed, of de benen helemaal niet hebt. Dan zeg je tegen jezelf, doe maar rustig, rij gewoon je tempo, het gaat hem niet worden vandaag. En dan toch... toch probeer je "de schade te beperken" tov je beste tijd daar. En rij je jezelf helemaal naar de klote.
Mag ik vragen wat voor rugzak jij gebruikt? Ik ben van plan elke dag 2x25km te fietsen ivm woon-werk. Maar moet ook een laptop meenemen enzo....Zoek nog een goede rugzak die goed om je rug zit maar waarmee je niet zoveel zweet dat je een zeiknatte rug hebJazzper schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 09:59:
[...]
ik lees dit vanochtendvroeg, sta op, ga ontbijten, kinderen naar kdv en hop op de racer weer naar mijn werk (ik commute laatste tijd 2x14km per dag). Heb twee dagen geleden 15km hardgelopen en daar waren mijn benen nog wat gaar van dus rustig aan. Totdat ik op bekend segment kwam... Toch weer volle bak met rugzak met laptop etc om. Het is te erg dat Strava haha.
Ik vind het niet ideaal dus ik neem zo min mogelijk mee en meeste op het werk (schone kleren, schoenen, deo, etc). En ik ben nog bezig een echte woon-werk bike (tourer met dropbars en mooie panniers) af te maken en dan ben ik van de rugzak af. Meer tips alhier:
Ik fiets ook naar mijn werk
De fiets heeft 200km gereden, m.i. dus nog helemaal nieuw. Waarop baseer je dat 800 te veel is? Ben erg benieuwd of jullie daar 'rekenmodellen' voor gebruiken.MrAngry schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 22:13:
[...]
Dat is de adviesprijs, dat is niet wat je ervoor betaald. Je kan dat ding denk ik wel voor 900 nieuw krijgen, dus 800 2dehands is te veel.
e; Math Salden bv:
Kaayman korting
Heb zelf trouwens een (nieuwe) Bianchi Via Nirone 2012 met triple 105 voor 1000,- gekocht, ter referentie.
Volgende week maar even een servicebeurtje laten geven. Nieuw stuurlint erom (zit helemaal los na al dat geklim in italie) en dus die tik eruit laten halen. Het is in ieder geval niet de verbinding van het stuur naar de stuurpen. Dat had ik al gecontroleerd.
Vergelijk het met een auto, als je de drempel over rijdt bij de dealer dan verlies je waarde.DeFeCt schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 10:20:
[...]
De fiets heeft 200km gereden, m.i. dus nog helemaal nieuw. Waarop baseer je dat 800 te veel is? Ben erg benieuwd of jullie daar 'rekenmodellen' voor gebruiken.
Heb zelf trouwens een (nieuwe) Bianchi Via Nirone 2012 met triple 105 voor 1000,- gekocht, ter referentie.
Puur het feit dat een fiets 2dehands is, je niet weet of dat de verkoper niet liegt en je geen ondersteuning van een fietsenboer hebt maakt hem minder waard. Er zijn geen tabellen voor, gewoon fingerspitzengefuhl. Extra waardeverlies als het model niet van 2012 is, extra waardeverlies als je er achter kan komen dat hij al lang te koop staat (Zo heb ik mijn huidige 2007 Via Nirone Ultegra voor de helft vd vraagprijs gescoord, omdat ik in google zag dat hij al voor de derde run op marktplaats stond), extra waardeverlies als de fabrikant net met een groep is uitgekomen die significant beter is (9-speed tiagra versus 10 speed tiagra) en de fiets de oude groep heeft. Uiteindelijk is de prijs altijd iets wat je ervoor wilt betalen, dus er is geen gouden standaard (al zou je bovenstaand een rekenmodel kunnen noemen
thommich schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:16:
Ik kan eventueel morgen gaan kijken naar deze fiets Iemand tips waarop ik moet letten, wat te vragen/controleren en of ik nog van de prijs kan afdoen?
-Thompson Helium
-Campagnolo wielen
Antwoord van de verkoper:Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:35:
Als je dat ding voor 600 a 650€ kan krijgen doe je een goeie koop denk ik.
Je kan eens vragen hoe lang ketting en tandwielen achter er al op zitten.
Ik probeer hem dus voor 500 of 550euro mee te nemen, dan doe ik een zeer goeie deal denk ik.De miminimprijs dat ik voor de fiets wil is 500 euro, maar dan zou ik graag het fietscomputertje eraf doen voor op mijn zoontje zijn fiets te plaatsen.
Ik heb deze fiets nu meer dan een jaar, hij was 3 jaar toen ik hem kocht.
Ik gebruik de fiets om op zonnige dagen naar mijn werk te rijden.
De tandwielen zijn door de vorige eigenaar vervangen geweest net voor hij hem verkochte aan mij.
De fiets staat echt in zeer goede staat!Je zal er in het korte echt geen kosten aan hebben.
Dan nog schoenen, kledij en een helm en ik ben klaar denk ik.
Mmmm, om nou helemaal naar Frankrijk te rijden voor een rugzak vind ik iets te veel van het goedeJazzper schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 10:15:
Ik heb er een uit een Franse sportzaak. Merk is "Mountainlife". Op zich nog best aardige gimmicks als gaatje voor koptelefoon, gaatje voor waterslang, air back (zo'n net om de rugzak van je rug af te houden). Ik gok litertje of 25. En dank voor het vragen want bekeek hem nu even goed en kom er na 4 jaar achter dat er een regenhoes ingebouwd zit... Handig! Vanochtend nog door een bui gereden, had ik hem er zo overheen kunnen doen.
Ik vind het niet ideaal dus ik neem zo min mogelijk mee en meeste op het werk (schone kleren, schoenen, deo, etc). En ik ben nog bezig een echte woon-werk bike (tourer met dropbars en mooie panniers) af te maken en dan ben ik van de rugzak af. Meer tips alhier:
Ik fiets ook naar mijn werk
Maar zo gaatje voor een koptelefoon is wel handig en zo air back "moet" er gewoon opzitten als je hem gebruikt voor fietsen vind ik. Een regenhoes moet je ook echt hebben, laptop kan niet echt goed tegen water he
Ik zou zeggen, ga even langs bij een sport- of outdoor zaak, zoals Perry Sport bijv, of de Vrijbuiter ofzo. Neem mee wat erin zou moeten passen, en ga dat gewoon in de winkel proberen
Je kunt beter gewoon zorgen dat je gelijk door drukke stukken fietst en leert opstappen en afstappen want anders kom je het toch wel een keer tegen onderweg en ga je dan op je snufferd. Ik ben 1 x omgevallen bij het eerste stoplicht dat ik tegenkwam (uit stilstand dus). Daarna gebeurt dat niet meer, als het goed is.Frid0 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 09:05:
[...]
Moet alleen een beetje een lekkere route vinden voor racefietsen. Ben namelijk een beginner en om dan in de stad te rijden met SPD-SL schoenen, dat word nog wat
Verwijderd
Als tas heb ik een Chrome messenger tas voor mijn eten, sloten en andere zut :-)
Heb mijn 105-pedalen altijd middelzwaar afgesteld.
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat je beter niet de drukke stukken kunt ontwijken omdat je ze toch wel tegenkomt.Tjebakka schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 13:01:
Het is geen gouden regel hoor dat iedereen omvalt in de eerste weken als ze SPD(-SL) hebben. Zelf nog nooit door gevallen. Pro tip: stel ze losjes af, dan kun je er bij het minste of het geringste meteen uit.
Heb mijn 105-pedalen altijd middelzwaar afgesteld.
Was ook niet specifiek op jou gericht hoorLuPo schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:57:
[...]
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat je beter niet de drukke stukken kunt ontwijken omdat je ze toch wel tegenkomt.
Haha oke!Tjebakka schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:11:
[...]
Was ook niet specifiek op jou gericht hoorMaar altijd als het over klikpedalen en beginners gaat is er wel iemand die dat zegt
Ik ga zaterdag denk ik een mooi rondje maken. Als het droog blijft tenminste..
Ok,thanksGriffin schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 08:17:
[...]
Doe ik er ook gewoon uierzalf op.
Let wel er zijn 2 types: De witte en de wat half doorzichtige bruine. Ik gebruik de witte want dit vind ik persoonlijk fijner. Meestal doe ik er voor het fietsen wat meer op en na het douchen een dun laagje wat snel opgenomen word door de huid.

Ik ben toch malle pietje niet!
Dit topic is gesloten.