Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 103 Laatste
Acties:
  • 426.170 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:58

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Vrijdag: 94
Zaterdag 115
Zondag 110

:) leuk weekendje. Volgende week weer denk ik.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:58
Bananeman schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 16:08:
Hel van de Heuvelrug (100km route, was uiteindelijk 110) gefietst, prima route met leuke klimmetjes.
Het zelfde hier: een lekkere tocht! Mooi weer, leuke klimmetjes en uiteindelijk 107,9 km op de Garmin.

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:46

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ben net klaar met lekker douchen bij mijn ouders, na 120KM in de auto na Hel van de Heuvelrug. 145KM route, 156KM op de teller. Mezelf 'verplicht' enkel buitenblad te rijden en gezien mijn voor-derailleur afstelling zo is dat ik icm buitenblad mijn grootste 2 achter niet kan gebruiken dus 50-21 als 'lichtste verzet' gebruikt. Heerlijk dagje wel! http://app.strava.com/rides/16676859

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:05

Jazzper

BB4E^Guerilla

Alleen buitenblad? Hoe krijg je dat voor elkaar.

Ik kwam al amper uit met een dubbel en dan: 39x23 (geen idee of dat veel of weinig is. Achter weinig ja, daar had ik liever nog een 25 of 27 bij gehad).

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05:55

Coldcat

HODL

Je kan vrij eenvoudig je crank eraf halen met een impus denk ik. Ik weet niet precies hoe het met jou FSA crank zit, bij mij is het de grootste imbus in mijn setje. Je draait hem daarmee meer tegen elkaar aan. Het moment erop is 45Nm dus veel kapot maken moet je niet kunnen (maar dat is dan bij BB30). Ik zou kijken of je daarmee de speling eruit kan halen. Het kan best zijn dat er door die speling veel vuil in je bracket komt en daardoor hij na 3000km al gaar is.

Maar het kan ook echt ergens anders vandaan komen. Ik had ook een kraak in mijn fiets en dat bleek te zijn omdat het zadel loszat. Carbon is een klankkast voor geluid dus even alle bouten checken is geen slecht idee :)

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-10 20:26
Vandaag de eerste fietstocht in zuid Limburg gedaan. Kort rondje, om even te wennen aan de beklimmingen. Vanuit Vaals een rondje gereden naar Epen en op de terugweg de lange beklimming vanuit Camerig naar Vaals gedaan. Viel toch wel tegen. Vooral het begin is meteen tegen de 10% aan.
Was toch blij dat ik zo'n derde tandwiel vooraan had op sommige gedeeltes.

http://app.strava.com/rides/16711179

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
fagao schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 20:47:
Vandaag de eerste fietstocht in zuid Limburg gedaan. Kort rondje, om even te wennen aan de beklimmingen. Vanuit Vaals een rondje gereden naar Epen en op de terugweg de lange beklimming vanuit Camerig naar Vaals gedaan. Viel toch wel tegen. Vooral het begin is meteen tegen de 10% aan.
Was toch blij dat ik zo'n derde tandwiel vooraan had op sommige gedeeltes.

http://app.strava.com/rides/16711179
Nog een aardig nette snelheid als er aardig wat klimwerk in zat en je nog niet veel hiervoor hebt getraind.

toffe naam trouwens, zie je niet vaak :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Met TheCrius hier boven.
Aardige snelheid. Ik ken het gebied, als je nog niet veel klimwerk hebt gehad, heb je best een nette tijd neergezet op Camerig. Pittig stukje in het begin :)

(en je naam is cool, maar dat zul je al vaker hebben gehoord ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:29
Coldcat schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 20:43:
Je kan vrij eenvoudig je crank eraf halen met een impus denk ik. Ik weet niet precies hoe het met jou FSA crank zit, bij mij is het de grootste imbus in mijn setje. Je draait hem daarmee meer tegen elkaar aan. Het moment erop is 45Nm dus veel kapot maken moet je niet kunnen (maar dat is dan bij BB30). Ik zou kijken of je daarmee de speling eruit kan halen. Het kan best zijn dat er door die speling veel vuil in je bracket komt en daardoor hij na 3000km al gaar is.

Maar het kan ook echt ergens anders vandaan komen. Ik had ook een kraak in mijn fiets en dat bleek te zijn omdat het zadel loszat. Carbon is een klankkast voor geluid dus even alle bouten checken is geen slecht idee :)
Nee, het is niet het zadel, kraakt ook tijdens staand fietsen.

Ik zie echt nergens een manier om het ding uit elkaar te halen, de as is hol en netjes rond. De linker arm zit wel vast met 2x een inbus, moet ik die dan loshalen, de boel weer in elkaar drukken en de inbusjes weer vastdraaien?

crank
speling in crank
rechter cranklinker crank 3linker crank 2
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kIbpzh5iLOlHIOYiuuLTLKQi/thumb.jpg

Op de rechter crank is er niets om in te stellen/los te halen. De linkercrank zit zo te zien vast op de holle as met 2x een inbus. Ik kan beide kanten van de crank +- 1mm heen en weer bewegen (niet op en neer). Is het voldoende om die 2 inbussen los te draaien en de boel weer strakker te monteren? Of kan ik beter alles helemaal uit elkaar halen.

In de linkercrank zie ik ook nog een soort structuur, waar ik wschlijk wel een dopje in kan zetten en misschien dan iets kan aandraaien, maar hoe dat dan weer heet?

(jaja, ik weet dat ik m'n ketting weer eens moet schoonmaken, maar een witte fiets is al zoveel poetsen :'( )

Volgens mij snap ik hem. Ik moet de 2 inbussen los halen, en daarna de twee crankhelften tegen elkaar duwen met een speciaal M18 of M12 boutje dat je in de as schroeft. Door die aan te draaien (tot 1Nm) zet je de 2 helften van de crank op de juiste afstand van elkaar. Als die goed zit aangedraaid, draai je de 2 inbussen weer langzaam vast (beurtelings een stukje aandraaien tot 13Nm) et presto.

Morgen dus maar eens een momentsleutel halen en zo'n speciaal boutje.

[ Voor 13% gewijzigd door WVL_KsZeN op 05-08-2012 21:36 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Hoort er niet gewoon standaard een bout met schroefdraad op de linkerarm van je crank te zitten? Op m'n MTB is dit namelijk wel zo, racefiets nog niet op gelet eigenijk maar neem aan dat dat gelijk is. Deze bout blijft ook gewoon zitten tijdens het fietsen.

Plaatje als voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.nano-bike-parts.de/bilder/produkte/gross/TISO-Kurbelschraube-Hollowtech-II-M20_b4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-10 12:57

Griffin

Is mythical

Topicstarter
pjlgt schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 08:16:
Hoort er niet gewoon standaard een bout met schroefdraad op de linkerarm van je crank te zitten? Op m'n MTB is dit namelijk wel zo, racefiets nog niet op gelet eigenijk maar neem aan dat dat gelijk is. Deze bout blijft ook gewoon zitten tijdens het fietsen.

Plaatje als voorbeeld:
[afbeelding]
Is niet altijd zo. Je hebt ook SRAM (red volgens mij) welke ook open is. Belangrijk is dat je het goed droog houd want er kan nog wel eens water in komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:16
@Gossamer discussie:
Ik heb zelf deze crank ook gehad. Demontage / Montage:
1. 2 inbusjes op zijkant linkercrank losdraaien.
2. Afdekkap met inbus aan linkcrank losdraaien (lange bout)
3. Met rubber hamer een kleine tik tegen binnenkant linkercrank geven
4. Linkercrank van trapas afhalen.
5. Met rubber hamer een kleine tik tegen trapas aan geven (naar rechts toe, dus)
6. Rechtercrank incl. trapas uit bottom-bracket halen.
7. Met Bottom-bracket tool de bagger,bagger,bagger FSA-Mega-Exo losdraaien (eerst links, dan rechts!, Let op de goede draairichting!)
8. Vervang hem met een 15 euro - Ultegra BottomBracket
Herhaal stap 1 t/m 6 in omgekeerde volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

En vergeet dan de montagepasta niet anders kraakt het na een week net zo hard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Gisteren ook de Hel van de Heuvelrug gefietst (100km). Leuke tocht op bekend terrein. We hadden één iets tragere fietser bij ons in de groep, maar ik ben gewoon wat harder de klimmetjes opgegaan om toch met een moe en voldaan gevoel de dag af te kunnen sluiten. Als gevolg weer een hoop PR's gereden op de Strava segmenten. Erg leuk om zo concreet te zien hoe je progressie boekt in een paar weken/maanden tijd.

http://app.strava.com/rides/16820855

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Volgend weekend staat volgende koers op de kalender:

http://www.wvdekannibaal....norg-rond-om-de-lebbestok

Een enorm gaaf event in het noorden van het land. Welke banden zullen geschikt zijn voor deze wedstrijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
weet er iemand een site waar je fiets route's kan plannen van adres tot adres? zoek zoiets voor tussen woning en werk. Heb wat gekeken op Google voor routebeschrijving met de fiets maar die doet veel bospaden, iets wat mij niet zo slim lijkt voor een beginner op een racefiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Zijn er hier eigenlijk mensen die lopen en fietsen combineren?
Wil wel meer sporten eigenlijk, fiets nu 2-3x per week, redelijk kort, 50 km per rit. Maar combineert dat een beetje? Lopen trekt me aan omdat het zo makkelijk even tussendoor kan in een half uurtje....
dnhelle schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 08:58:
@Gossamer discussie:
7. Met Bottom-bracket tool de bagger,bagger,bagger FSA-Mega-Exo losdraaien (eerst links, dan rechts!, Let op de goede draairichting!)
8. Vervang hem met een 15 euro - Ultegra BottomBracket
Ik heb die BB ook. Kun je vertellen wat er precies zo bagger is? :)
En is het verschil dan groot met een Ultegra BB?

[ Voor 45% gewijzigd door UltraSub op 06-08-2012 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

UltraSub schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 10:36:
Wil wel meer sporten eigenlijk, fiets nu 2-3x per week, redelijk kort, 50 km per rit. Maar combineert dat een beetje? Lopen trekt me aan omdat het zo makkelijk even tussendoor kan in een half uurtje....

[...]

Ik ook loop naast het fietsen, kost minder tijd, en ik vind het niet erg om de regen te lopen. In de regen fietsen daarentegen... (schoonmaken enzo).
Gaat op zich prima, al hoor je links en rechts wel eens dat de hardlopen je fietsprestaties niet ten goede komen (merk ik overigens weinig van, je algehele conditie wordt namelijk wel beter)

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Frid0 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 10:26:
weet er iemand een site waar je fiets route's kan plannen van adres tot adres? zoek zoiets voor tussen woning en werk. Heb wat gekeken op Google voor routebeschrijving met de fiets maar die doet veel bospaden, iets wat mij niet zo slim lijkt voor een beginner op een racefiets...
Deze werkt vrij aardig: http://www.fietsersbond.nl/fietsrouteplanner/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Bedankt! Ga hem vanavond even bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Tsjilp schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:08:
[...]
Gaat op zich prima, al hoor je links en rechts wel eens dat de hardlopen je fietsprestaties niet ten goede komen (merk ik overigens weinig van, je algehele conditie wordt namelijk wel beter)
Dat is meer dan het niet als vervangende/aanvullende training geldt. Zoals dat bij roeien of schaatsen wel geldt. uiteraard heeft, zoals je zegt, je conditie er wel baat bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:16
UltraSub schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 10:36:

[...]

Afwerking en montagekwaliteit.
Ik heb hem na veel geirriteer aan kraakjes etc. een keer proberen te onderhouden. Als je dan de crank eraf haalt en je ziet (!) speling, dan valt me dat wel tegen. Vergelijk ik dat dan tov. de nieuwprijs (laat staan de keramische versie) dan ben je met een vrij goedkope Ultegra prima af op je racefiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik doe wel beiden. Ik merk dat het verschil met name de tijd die het kost is (hardlopen is ad hoc bedenken en gaan lopen, fietsen altijd weer gekloot en duurt langer) en tevens dat het hoewel beiden duursport, ik voor wielrennen meer kracht nodig heb. Met hardlopen kan ik oneindig lopen in bepaald tempo, maar bij wielrennen is veel meer interval zoals heuvels of bochten of nog eens aanzetten etc.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
dnhelle schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 12:19:
[...]

Afwerking en montagekwaliteit.
Ik heb hem na veel geirriteer aan kraakjes etc. een keer proberen te onderhouden. Als je dan de crank eraf haalt en je ziet (!) speling, dan valt me dat wel tegen. Vergelijk ik dat dan tov. de nieuwprijs (laat staan de keramische versie) dan ben je met een vrij goedkope Ultegra prima af op je racefiets.
Ah, pas vervangen als het bij mij gaat kraken dus. Doet het nog niet, dus nog ff lekker laten zitten. :)
Jazzper schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:20:
Ik doe wel beiden. Ik merk dat het verschil met name de tijd die het kost is (hardlopen is ad hoc bedenken en gaan lopen, fietsen altijd weer gekloot en duurt langer) en tevens dat het hoewel beiden duursport, ik voor wielrennen meer kracht nodig heb. Met hardlopen kan ik oneindig lopen in bepaald tempo, maar bij wielrennen is veel meer interval zoals heuvels of bochten of nog eens aanzetten etc.
Hmm. Maar als je vandaag rent, heb je dan morgen last als je een flinke interval training gaat doen op de fiets? Lees; willen je benen niet?

offtopic:
Brengt me op een ander puntje. Ik zie/hoor/lees overal dat je met 3x in de week een half uurtje hardlopen net zoveel afvalt als met 3x in de week 2 uur fietsen. Ik kan daar met mijn hoofd niet bij. Als je de hartslag van een loper bekijkt, dan rent die in D1/D2 een half uur. Das dus 1.5 uur per week. Een fietsers zit 6 uur in D2. Hoe kan een loper dan in godsnaam meer vet verbranden?

(Niet dat ik dat allemaal zo spannend vind, ik ben meer van het fietsen, maar het intrigeert me gewoon.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

UltraSub schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:34:

[offtopic]
Brengt me op een ander puntje. Ik zie/hoor/lees overal dat je met 3x in de week een half uurtje hardlopen net zoveel afvalt als met 3x in de week 2 uur fietsen. Ik kan daar met mijn hoofd niet bij. Als je de hartslag van een loper bekijkt, dan rent die in D1/D2 een half uur. Das dus 1.5 uur per week. Een fietsers zit 6 uur in D2. Hoe kan een loper dan in godsnaam meer vet verbranden?

(Niet dat ik dat allemaal zo spannend vind, ik ben meer van het fietsen, maar het intrigeert me gewoon.)
[offtopic]
Hier ben ik wel benieuwd naar, gezien het feit ik in de tweede plaats fiets om af te vallen :)

Gisteren voor het eerst te maken gekregen met anti-wielren-oma's. Opa en oma fietsen breed uit op een twee-richtingen fietspad met niet-doorgetrokken streep in het midden. Onmogelijk om te passeren. Ik ga er achter fietsen, kom niet aangevlogen oid, en roep "pardon" om direct "koop een fietsbel!!!111!!1!" toegesnauwd te krijgen van Oma. Opa ging wel netjes aan de kant. In het voorbij gaan zeg ik netjes "dankuwel" om nogmaals "koop een fietsbel!!!111!!!" naar m'n hoofd geschreeuwd te krijgen |:( Is aan de kant na "tringtring" dan echt zo anders dan na "pardon" ? 8)7

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

totaal niet onderbouwd, maar uit de praktijk; zondag nog Hel van de Heuvelrug 3,5 uur op de racefiets gezeten en bij vlagen echt lopen doorbikkelen; hartslag op cruisespeed 150 en bij die pieken 170.
Als ik hardloop zit ik op cruise 165 en pieken richting 185. Voor mijn gevoel was HvdH intenser nog dan mijn average duurloopje (varierend 5 tot 15 km).

Met andere woorden; het lijkt alsof hardlopen veel intensiever voor mijn lichaam is. Wat betreft cardio dan. Ik loop wel bijna altijd in D2 overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Gister was pas mooi. Helft van onze groep was al voorbij een tegemoetkomend echtpaar, begint die vrouw ineens te slingeren en te schelden "GODVERDOMME DIT IS TOCH NIET NORMAAL?!".

We reden allemaal achter elkaar. Dat het snelheidsverschil wat groter is dan normaal kan voor een schrikreactie zorgen maar als jij met je babyboomende reet niet normaal kan sturen, dan kunnen wij daar ook niet zoveel aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Ik wil nog wel eens tijdens het passeren aangeven of ik de laatste ben of 'er komen nog een stuk of 10'. Maar die mensen die er 'bang' van worden kunnen dus gewoon niet fatsoenlijk een rechte lijn fietsen en moeten een invalidenkarretje of beter, een spuitje krijgen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:00
UltraSub schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:34:
[...]

offtopic:

hardlopen is intensiever en zit je veel sneller op een hogere hartslag dan met fietsen. Ik zit met hardlopen gemiddeld 15 a 20 slagen hoger dan met fietsen. Dus zit de hardloper veel meer in D2/D3 te lopen en de fietser in D1/D2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik in een groep fiets (niet vaak) en we moeten passeren, dan zegt iedereen dat er nog 1 aankomt, en de achterste rijder meldt de laatste te zijn en bedankt de fietsers.
Geeft zelden gezeur, maar uitzonderingen houd je altijd ;)

Ben op het moment ook een beetje aan het rondkijken hoe het zit met hartslagzones e.d.
Onlangs tijdens een ritje een hartslag piek van 203, leek me een beetje hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 14:23:
Ben op het moment ook een beetje aan het rondkijken hoe het zit met hartslagzones e.d.
Onlangs tijdens een ritje een hartslag piek van 203, leek me een beetje hoog
Eerste wat je zult lezen als je aan het "rondkijken" gaat: hartslag is voor iedereen anders en 203 zegt los van jouw max. hartslag helemaal niks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-10 09:13

DeFeCt

je wéét toch

MrAcid schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 14:35:
[...]
Eerste wat je zult lezen als je aan het "rondkijken" gaat: hartslag is voor iedereen anders en 203 zegt los van jouw max. hartslag helemaal niks. :)
nou... 203 zegt toch wel iets lijkt me zo :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-10 15:24

the_RJ

Banana Hammock!

Weer terug van 2 weken weg, waarvan week in Overijse. Lekker kunnen trainen (richting 700km in een week) en Strava uit kunnen testen. Leuk om een beetje vergelijking te hebben zo (battle the prof's natuurlijk :D), geeft mij extra motivatie in training om echt tot boven door te gaan in plaats van die laatste 10 meter wat uit te laten bollen.

Beetje in en rond Overijse wat klimmetjes gedaan, nog een dagje naar de muur van Huy (beetje jammer dat ik het smalle straatje eerst miste en door reed naar de het verkeerslicht :p) en Citadel van Namen gereden om die ook eens te rijden. Helaas weer terug in het relatief vlakke Twente nu.

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die met dedicated GPS rijden en strava gebruiken, de volgende website maakt het mogelijk om routes/segmenten van anderen te downloaden en op je gps te laden.
http://cosmocatalano.com/strava/export/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeFeCt schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 14:36:
[...]

nou... 203 zegt toch wel iets lijkt me zo :)
Dat zegt dat je hoogstwaarschijnlijk vrij jong bent. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Mwoah. Ik ben 36, niks aan sport gedaan tot mijn 35e en mijn max ligt op 198.
Als je het mij vraagt zitten die vuistregels met leeftijd er vaker naast dan in de buurt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoed dat dat vuistregeltje meer voor ongetrainde personen geldt dan getrainde.
Ik haal met 59 toch nog ruim 170...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
Jazzper schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:55:
totaal niet onderbouwd, maar uit de praktijk; zondag nog Hel van de Heuvelrug 3,5 uur op de racefiets gezeten en bij vlagen echt lopen doorbikkelen; hartslag op cruisespeed 150 en bij die pieken 170.
Als ik hardloop zit ik op cruise 165 en pieken richting 185. Voor mijn gevoel was HvdH intenser nog dan mijn average duurloopje (varierend 5 tot 15 km).

Met andere woorden; het lijkt alsof hardlopen veel intensiever voor mijn lichaam is. Wat betreft cardio dan. Ik loop wel bijna altijd in D2 overigens.
Het zelfde hier. Met fietsen word ik ook al snel gaar met een HR van 165. Met hardlopen zit ik hier wel vaker op, of zelfs hoger (170), maar geeft dat eigenlijk niet heel veel problemen. Ga meestal een beetje langzamer lopen, dan zakt het wel weer. Had ook een HR piek met de heuvelrug van 172 bij een beetje doorklimmen. Moet wel zeggen dat dat niet lekker aanvoelde als je het met lopen vergelijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Het is normaal dat de hartslag-zones bij hardlopen een slag of 5 hoger ligt dan bij fietsen, dus da's niet zo raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben 30, en ben daar nog niet aan gewend :P
Verder iets boven de 90kg bij 1m88.
Ik moet zeggen dat toen ik die 203 aantikte ik wel behoorlijk leeg was, maar dat kwam voornamelijk door te weinig eten en drinken. Bovendien ben ik nog steeds aan het wennen aan het landschap hier in Wales.
Ik moet nog een 2e voorblad monteren wat ook niet helpt.
Op dit moment alleen een 53 voor. Cassette heb ik al wel vervangen, van een 11-23 naar een 11-34 (Sram X9).
Maar op dit moment dus maar 9 versnellingen.
Ik zie iig leuke rondjes op Strava, voor de geinteresseerden, zoek op Llanelli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-10 20:26
Hier ook iemand die beide sporten doet. (daarnaast ook nog schaatsen en skeeleren, 16 jaar wedstrijd rijder geweest).
Racefietsen en skeeleren zijn ideale sporten voor de zomer. De winter kies ik voornamelijk voor hardlopen om een basis conditie te behouden. Soms nog wat mountainbiken en als de temperatuur onder nul gaat uiteraard schaatsen.
Grootste voordeel van hardlopen is dat je met 2 keer een uurtje in de week een goede basis houdt. Fietsen daarentegen zit je toch wel aan 2 x 2 uur in de week om wat op te bouwen/behouden. Daarnaast is hardlopen inderdaad erg makkelijk en snel te doen. Geen gedoe maar zo vanuit huis een rondje doen.

Nog een vraag aan de strava experts. Op dit moment heb ik zo'n 150 workouts in sports-tracker staan. Weet iemand of er een tooltje is om dit in een keer in strava te importeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znivian
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-10 22:23
Ik geloof dat je een zooi .gpx (of welke extensie het ook is :p ) kunt mailen naar een speciaal emailadres. Dat kun je vinden bij de invoer optie op de website van Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:12:
...
Ik moet zeggen dat toen ik die 203 aantikte ik wel behoorlijk leeg was, maar dat kwam voornamelijk door te weinig eten en drinken....
Dan klinkt het toch wel weer vreemd. Als je leeg bent (man met hamer), krijg je normaal gesproken je hartslag juist niet eens in de buurt meer van zijn max. Klapperend shirt misschien?

@Jazzper: je HvH tocht was 3,5 uur. Aan je Endomondo te zien loop jij nooit meer dan 1,5 uur hard. Daar kan natuurlijk ook een verschil in hartslag en beleving vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

@thelemon: klopt. Maar hartslag was veel lager he, ipv hoger. En de beleving was meer dat het op de niet intense stukken (cruisen @30-33kmu) vergelijkbaar was, maar zodra er een verkeersdrempel kwam (laat staan een van de vele heuvels) ik echt vet kracht tekort kwam. Ik viel niet stil, haalde ook mensen in, maar vond het tegenvallen. Overigens niets nieuws; ik fiets al sinds '99 he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Znivian schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:30:
Ik geloof dat je een zooi .gpx (of welke extensie het ook is :p ) kunt mailen naar een speciaal emailadres. Dat kun je vinden bij de invoer optie op de website van Strava
Zo heb ik het ook gedaan inderdaad. Gewoon al die .gpx'jes in een klap mailen, en presto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:21

Harrie

NederVlaming

MrDry schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 09:04:
Iemand ervaringen met een Bell Solar helm? Ben aan een nieuwe toe maar fiets niet zo heel veel (lees: alleen met mooi weer).

Zoek dus een helm tot ca €50,=
Heb je ondertussen een helm gevonden? Ik heb de Solar besteld bij bikester.nl (is een aanbieding op het moment).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Harrie schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 22:55:
[...]

Heb je ondertussen een helm gevonden? Ik heb de Solar besteld bij bikester.nl (is een aanbieding op het moment).
Zo een helm bestellen zonder te passen zou ik nooit doen. Ene helm is de andere niet en als een helm niet goed past zit deze niet lekker en is de kans aanwezig dat je dit gaat ervaren als vervelend.
dus ik pas altijd de helm die ik wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:12

St@m

@ Your Service

Vrijdag weer een leuk tochtje gepland. Vanuit het werk naar huis fietsen, dikke 95KM. Jammer dat ik niet dichter bij mijn werk woon :P Dan kon ik dat soort dingen vaker doen. Nu moet ik er gewoon vrij voor nemen.. of om 22.00 uur in het donker thuiskomen :P Want geheid dat ik ergens verdwaal :P

[ Voor 3% gewijzigd door St@m op 07-08-2012 08:48 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:21

Harrie

NederVlaming

Griffin schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 08:20:
[...]

Zo een helm bestellen zonder te passen zou ik nooit doen. Ene helm is de andere niet en als een helm niet goed past zit deze niet lekker en is de kans aanwezig dat je dit gaat ervaren als vervelend.
Ik heb hier in de buurt in de winkel al verschillende Bell helmen gepast. Die zaten mijns inziens prima. Maar die hadden allemaal van die felle kleuren die ik liever niet had. Dus ik heb er wel vertrouwen in. En anders stuur ik hem gewoon terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verdamd! Dinsdag, donderdag, zondag en maandag gefietst, waarvan 3x behoorlijk grensverleggend. Het resultaat is dat ik mijn pootjes behoorlijk voel. Krijg ik net een vraag of ik vanavond weer een rondje mee wil. Aiaiaiai.. Het knaagt. Waarom is fietsen verslavend? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

@ hierboven: pedal to the metal!

Wellicht kan iemand hier mij helpen. Voor de Tour For Life wil ik graag sommige stukken filmen met een GoPro-camera, zowel voor als achter. Maar om nou twee GoPro's aan te schaffen is ook weer zoiets.

Wie o wie zou mij aan een GoPro kunnen helpen tussen 24 augustus en 3 september?

[ Voor 5% gewijzigd door Tjebakka op 07-08-2012 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Nu online
Ik heb er geen, maar ik heb laatst zo eentje besteld voor een vriend van me die de Alpe d'Huzes ging fietsen: http://www.abcstore.nl/we.../spy-camera-keychain.html

Wellicht dat de kwaliteit voor de achterzijde iets minder belangrijk is? Hij maakt verbazingwekkend fijne filmpjes, het enige lastige is de bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

interessant i-king! Ik heb er eerder eens naar gekeken. Van die amateur raketbouwers of helium meteoballonnen, of van die RC vliegtuigjeshobbyisten etc hebben ook dat soort cameraatjes. Op dx.com heb je ze ook. Zal ook eens zoeken. En je hebt van die stabalizer software die de trillingen eruit haalt en het beeld dan cropt. Tbc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-09 07:50
Absolute beginner meldt zich! :w

Nu heb ik een fiets geleend welke redelijk 'past'. Om het impulsieve effect uit te proberen ga ik nu 2 x in de week fietsen (+/- 50km per keer) tot het einde van het wielerseizoen (nog een maandje?). Dan wil ik me, mits ik het nog steeds zo leuk vind, gaan oriënteren op een andere (eigen) fiets.

Ik wil hier in de buurt me laten adviseren door een fietsenmaker en een eventueel ouder model aan te schaffen. Waar moet ik, zonder enige technische kennis goed over nadenken alvorens ik me laat adviseren?

Tot een week geleden zat ik namelijk voor het eerst op zo'n ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

I-King schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 15:37:
Ik heb er geen, maar ik heb laatst zo eentje besteld voor een vriend van me die de Alpe d'Huzes ging fietsen: http://www.abcstore.nl/we.../spy-camera-keychain.html

Wellicht dat de kwaliteit voor de achterzijde iets minder belangrijk is? Hij maakt verbazingwekkend fijne filmpjes, het enige lastige is de bevestiging.
Jazzper schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 15:44:
interessant i-king! Ik heb er eerder eens naar gekeken. Van die amateur raketbouwers of helium meteoballonnen, of van die RC vliegtuigjeshobbyisten etc hebben ook dat soort cameraatjes. Op dx.com heb je ze ook. Zal ook eens zoeken. En je hebt van die stabalizer software die de trillingen eruit haalt en het beeld dan cropt. Tbc..
Ik weet het zo niet met zo'n camera. Naast de onmogelijkheid om hem goed te bevestigen denk ik dat met 50km/u en meer de beelden te erg gaan schokken. Als een GoPro HD dat al doet:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik heb nog wat gegoogled maar je wilt een camera met de volgende keywords

spycam keychain hd 808

info alhier: http://www.chucklohr.com/808/

ik kan dat stabilizer filmpje niet vinden, maar dat was bizar. Was uit de tijd voor GoPRO etc. Beeld schokte als een malle en na aanzetten was het midden helemaal rustig. De kaders vlogen alle kanten op uiteraard, maar dat kon je laten autocroppen. Was echt top.

edit: vervolgens met je GPX track syncen en dan deze gratis software:
https://sites.google.com/site/verymadmart/cyclecam

krijg je dit:

[ Voor 20% gewijzigd door Jazzper op 07-08-2012 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Nu online
Het is inderdaad geen GoPro, maar ook geen GoPro prijs. Beeld van wat je kan verwachten: YouTube: Philly Phlyer Circuit race 2012 (Men's B finish, and Men's A final 1.5 laps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Als je wilt dat je beeld goed stil blijft staan: gewoon een kip meenemen op je fiets.
http://bitsandpieces.us/2...is-the-perfect-gyroscope/

:P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf die 808 en het beeld is behoorlijk goed.
Voor de bevestiging heb ik de broekklem van een rolmaat genomen en die met klittenband aan de camera bevestigd. Op die manier kan ik de camera simpel aan de voorkant van m'n petje monteren, en toch makkelijk verwijderen, terwijl de klem blijft zitten.
Een dergelijke constructie is natuurlijk ook mogelijk met een helm, je hoofd is een redelijk stabiel platform.
Let wel op; je moet een firmware upgrade uitvoeren zodat je langer dan een half uur non-stop kunt filmen mocht je dat willen.
Filmpje van mij op m'n vorige fiets, gefilmd terwijl de camera op m'n petje zat

edit:
kijk ook even op ebay, daar zijn ze behoorlijk goedkoop te vinden, inlcusief extra batterypack, aangezien het ding een ingebouwde accu heeft

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2012 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Griffin schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 08:20:
[...]

Dat klopt.
Eeen paar weken geleden zag ik een leuk helmpje in een kringloopwinkel voor 3,50€ en die heb ik gepast en gekocht. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:26
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 17:10:
[...]

Dat klopt.
Eeen paar weken geleden zag ik een leuk helmpje is een kringloopwinkel voor 3,50€ en die heb ik gepast en gekocht. :+
Weet je ook hoe oud die helm is en of er al ooit mee gevallen is? Ik zou een gebruikte helm alleen maar kopen van iemand die ik ken en vertrouw.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik denk dat het een sarcasmeclowntje was op het eind van die zin. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAcid schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 17:49:
Ik denk dat het een sarcasmeclowntje was op het eind van die zin. ;)
Ik was 100% serieus, maar hoopte tevens op inderdaad..... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antaresje schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 17:15:
[...]

Weet je ook hoe oud die helm is en of er al ooit mee gevallen is? Ik zou een gebruikte helm alleen maar kopen van iemand die ik ken en vertrouw.
Nounounou, of ie beschadigd is zie je gewoon (zit geen krasje op!) en hoe oud ie is zal me 100% worst zijn :z
Denk je echt dat zo'n stukkie piepschuim na een paar jaar spontaan uit elkaar valt?

BTW , goed dat er volgzame consumenten zijn .

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2012 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:35

Eijkb

Zo.

StevenK schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 14:13:
Ben volgens mij de Hel van de Heuvelrug tegengekomen: http://app.strava.com/rides/16616409 Met mijn zoontje achterop door via Rhenen van Ede naar Veenendaal gereden. Op de Grebbeberg, Paardenveld en de Autoweg toch nog redelijk wat deelnemers eraf kunnen rijden, maar op de defensieweg raakte de koek wel op.

(ps: iemand een idee hoe ik aan Strava uitleg dat ik met 30 kg ballast heb gereden?)
Haha, ik fietste een stuk achter je. De blik van je zoontje was priceles. Die keek met zijn zonnebrilletje op heel relaxed naar racefietsers die je achterliet met een blik van "Waarom hebben jullie van die rare fietsen, pakjes en helmpjes?" Kon je overigens heuvel op ook niet bijhouden :+ Was ergens in Veenendaal.

Edit:
Hel v/d Heuvelrug was leuk. Ik heb de 100km gefietst. Laatste 40km met maar één plaatje, ander was zodanig versleten dat deze niet meer vast klikte. Dus ongeveer 40 keer van het pedaal geschoten en daarna wat rustiger aangedaan gezien de kramp op de loer lag. En met 110kg schoon aan de haak (bij 2m02) zijn die heuveltjes slopend genoeg :D Ik vind 100km overigens een mooie afstand. Als je op tijd begint heb je nadien nog wat aan je dag, die tijd gebruikt voor een gezellige BBQ om de verbruikte energie weer aan te vullen.

[ Voor 24% gewijzigd door Eijkb op 07-08-2012 20:36 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:29
Fiets toch maar even naar de LBS gebracht, monteur schrok er een beetje van hoe los hij zat... Denk dat het toch een nieuwe bottom bracket wordt..

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Fiets is weer helemaal fit!

Wielen nagericht (niet raar toch, bij nieuwe wielen), achterpad gericht (was erg scheef volgens de monteur), derailleur afgesteld en een kraak in het balhoofd is verholpen. Starnut zat er schijnbaar scheef in en de lagers zijn opnieuw ingevet.

* Tjebakka is weer happy

[ Voor 11% gewijzigd door Tjebakka op 07-08-2012 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ook die kerel gezien op de touringbike met twee PET-flessen in de bidonhouders en panniers? Waarschijnlijk voor en na de Hel van de Heuvelrug nog even een audax tochtje van 2000km gereden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik heb ook weer gevonden wat ik bedoelde met dat opheffen van je cameratrillingen:
de VirtualDub DeShaker plugin met als voorbeeld YouTube: Extreme VirtualDub Deshaker Demo (HD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Eijkb schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 20:08:
[...]

Haha, ik fietste een stuk achter je. De blik van je zoontje was priceles. Die keek met zijn zonnebrilletje op heel relaxed naar racefietsers die je achterliet met een blik van "Waarom hebben jullie van die rare fietsen, pakjes en helmpjes?" Kon je overigens heuvel op ook niet bijhouden :+ Was ergens in Veenendaal.

Edit:
Hel v/d Heuvelrug was leuk. Ik heb de 100km gefietst. Laatste 40km met maar één plaatje, ander was zodanig versleten dat deze niet meer vast klikte. Dus ongeveer 40 keer van het pedaal geschoten en daarna wat rustiger aangedaan gezien de kramp op de loer lag. En met 110kg schoon aan de haak (bij 2m02) zijn die heuveltjes slopend genoeg :D Ik vind 100km overigens een mooie afstand. Als je op tijd begint heb je nadien nog wat aan je dag, die tijd gebruikt voor een gezellige BBQ om de verbruikte energie weer aan te vullen.
LOL, dan heb ik jullie allebei ook gezien, man-met-kind-achterop en man-met-verrot-pedaal, ter hoogte van Paardenveld volgens mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
  • Laatst online: 30-05 09:40
Sinds gisteren ben ik ook een trotse eigenaar van een Cube Peloton Race :) in maat 64. Jammer dat het gisteravond niet al te best weer was en heb alleen nog een paar rondjes kunnen rijden in de wijk om het één en ander af te stellen. Hopelijk dat het morgenavond wel droog is.

Uiteraard een plaatje erbij:

Afbeeldingslocatie: http://img269.imageshack.us/img269/3582/foto5jn.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znivian
Master Jeff schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 09:23:
Sinds gisteren ben ik ook een trotse eigenaar van een Cube Peloton Race :)
Mooie fiets :)

Is it just me of heeft Cube een aardig marktaandeel voor de wat goedkopere racefiets veroverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
Met de Peloton reeks heeft Cube in mijn optiek een goed uitziende fiets op de markt gezet, met kwalitatief goede componenten.

Ik had ook de keuze om voor een Bulls Desert Falcon 2 te gaan uit 2011, voor dezelfde prijs en die volledig Ultegra is afgemonteerd. Een mooie fiets, maar vond deze persoonlijk een beetje saai ogen en ben uiteindelijk dus toch voor de Cube gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:52
Das al de 3e Cube Peleton die ik in korte tijd hier voorbij zie komen ;)

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znivian
Ja, ze maken mooie en best goede fietsen :) ik rij zelf op een 2009 Cube Aerial, ben daar ook erg tevreden over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:52
Znivian schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 09:41:
Ja, ze maken mooie en best goede fietsen :) ik rij zelf op een 2009 Cube Aerial, ben daar ook erg tevreden over :)
I know, rij zelf op een Cube Attempt uit 2008.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
Veel tevreden Cube rijders zo te lezen dus. Goed om te horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znivian
Jup :)

Ff iets anders: sinds een paar weken m'n kooipedalen verwisseld voor SPD-SL. Ik vind het erg lastig om m'n voetplaatjes af te stellen. Kreeg last van m'n rechterknie. Gaat zolang ik rustig ronddraai, maar zodra ik kracht zet gaat het pijn doen. Ik heb ze al een paar keer anders afgesteld, maar heb het idee dat ik zomaar wat probeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Znivian schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 09:29:
[...]

Mooie fiets :)

Is it just me of heeft Cube een aardig marktaandeel voor de wat goedkopere racefiets veroverd?
Cube heeft fietsen voor elk budget en weet ze mooi te designen. Voor fietsenwinkels ook erg makkelijk om te verkopen. Zijn best prima fietsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Znivian schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 11:41:

Ff iets anders: sinds een paar weken m'n kooipedalen verwisseld voor SPD-SL. Ik vind het erg lastig om m'n voetplaatjes af te stellen. Kreeg last van m'n rechterknie. Gaat zolang ik rustig ronddraai, maar zodra ik kracht zet gaat het pijn doen. Ik heb ze al een paar keer anders afgesteld, maar heb het idee dat ik zomaar wat probeer?
Kun je eens een foto maken van hoe de plaatjes onder je schoenen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znivian
Dit is links
Afbeeldingslocatie: http://www.znivian.nl/junk/schoenl.jpg

Rechts
Afbeeldingslocatie: http://www.znivian.nl/junk/schoenr.jpg

Ik heb ze met de hielen nu iets naar buiten staan (iets natuurlijker hoe mijn voeten staan) en meer naar voren dan eerst. Maar zelfs met meest voorste stand haal ik de bal van mn voet niet op de as van mn trapper (maat 49)

Ik probeer zo min mogelijk er op te lopen (naar berging op mn sloffen en daar pas aan doen), maar vind wel dat ze snel slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Znivian schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 13:40:
Dit is links
[afbeelding]

Rechts
[afbeelding]

Ik heb ze met de hielen nu iets naar buiten staan (iets natuurlijker hoe mijn voeten staan) en meer naar voren dan eerst. Maar zelfs met meest voorste stand haal ik de bal van mn voet niet op de as van mn trapper (maat 49)

Ik probeer zo min mogelijk er op te lopen (naar berging op mn sloffen en daar pas aan doen), maar vind wel dat ze snel slijten.
Zet ze eens wat naar achteren en wat meer gecentreerd. Is misschien even wennen, maar probeer het eens!

Komt je knie ook dicht bij de bovenbuis langs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
vraagje, als ik ga fietsen en onderweg gaat het regen waardoor de hele fiets nat en vies word. is het verstandig om bij thuis komst de hele fiets af te spuiten met de tuinslang? al het moder enzo eraf te spuiten of is dat juist niet goed voor de fiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znivian
Tjebakka schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 13:46:
[...]

Zet ze eens wat naar achteren en wat meer gecentreerd. Is misschien even wennen, maar probeer het eens!

Komt je knie ook dicht bij de bovenbuis langs?
Aangepast. Na de aanpassing lijkt mn knie wel dichter langs te gaan dan voorheen (wat ik zo snel in de hal fietsend kon opmerken, als ik weer buiten kan fietsen vandaag of morgen eens goed checken :) )

Tnx voor het advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Kan je doen, veel zeggen dat het niet goed is voor je fiets. Zo lang je niet in je lagers gaat spuiten gaat er weinig fout. Drogen is wel belangrijk want water komt altijd op plekken waar je dat niet wil. En met schoonmaken in grotere hoeveelheden dan je fiets lief is. Bij bijvoorbeeld de body kan dit nare gevolgen hebben. Zelf spuit ik mijn racefiets nooit af. Kan prima met een emmer water met wat afwasmiddel. Als finishing dan met een speciale reiniger en dan is alles weer fietsschoon. Daarna met een doek even de ketting schoonmaken, nieuwe olie en weer afdoen en hij is klaar voor een nieuwe rit.

In de winter spuit ik mijn MTB wel na elke rit af. Daarna niets meer aan doen zodat alles voor de volgende rit goed verroest is. Goed voor je fiets is het zeker niet maar je kan niet anders. Echt mooi oppoetsen doe ik niet, het is een gebruiksvoorwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
Znivian schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 11:41:

Volgens mij moet je ze zo afstellen dat ze onder je voet-bobbel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Frid0 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 14:04:
vraagje, als ik ga fietsen en onderweg gaat het regen waardoor de hele fiets nat en vies word. is het verstandig om bij thuis komst de hele fiets af te spuiten met de tuinslang? al het moder enzo eraf te spuiten of is dat juist niet goed voor de fiets?
Zoals Traguardo al meld, het kan gewoon zolang je maar let waar je spuit. Zijn zelfs mensen die met een hogedrukspuit hun fiets doen.
Wat ik zelf doe is de fiets in de douche zetten (tja appartement heeft ook zo zn nadelen). Even het meeste zand eraf spoelen en dan met een oude doek de fiets droog maken. Nadat ik zelf gedouched ben pak ik lampenolie om alles goed schoon te maken. Daarna de ketting wat invetten met squirtlube aangezien dit op waterbasis is. Mocht de ketting extreem vies zijn haal ik deze eraf en dan maak ik deze eerst goed schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Griffin schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 16:05:
[...]
...
pak ik lampenolie om alles goed schoon te maken. Daarna de ketting wat invetten met squirtlube aangezien dit op waterbasis is. Mocht de ketting extreem vies zijn haal ik deze eraf en dan maak ik deze eerst goed schoon.
lampenolie; doe het hier met remmenreiniger. Vet en troep vliegt er werkelijk af. Mooi spul ;)
Er af halen; moet ik echt eens gereedschap voor halen zeg.. Erg handig, ben fan van een mooi glimmende ketting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Griffin schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 16:05:
[...]

Zoals Traguardo al meld, het kan gewoon zolang je maar let waar je spuit. Zijn zelfs mensen die met een hogedrukspuit hun fiets doen.
Wat ik zelf doe is de fiets in de douche zetten (tja appartement heeft ook zo zn nadelen). Even het meeste zand eraf spoelen en dan met een oude doek de fiets droog maken. Nadat ik zelf gedouched ben pak ik lampenolie om alles goed schoon te maken. Daarna de ketting wat invetten met squirtlube aangezien dit op waterbasis is. Mocht de ketting extreem vies zijn haal ik deze eraf en dan maak ik deze eerst goed schoon.
Woon je in een bejaardenhuis? :+

Ik spuit m'n fiets gewoon schoon. Als je wel eens in de regen fietst maakt die tuinslang erop ook niks uit hoor :P Gewoon goed drogen daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Het verschilt wel degelijk. Vergelijk de hoeveelheid water maar eens die je met een tuinslang in vergelijking met regen op je fiets spuit. Daarnaast is de hoek ook totaal anders. Alles wat je ziet maakt niet heel veel uit. Het gaat er juist om dat het water schade aanricht daar waar je het niet kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-10 15:55
Zo die zijn er nu ook, de nieuwe wielen:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8298/7741104150_a95ab97953_z.jpg
IMG_0185 by Martijn Valkier, on Flickr

Ik heb er nog niet op gereden maar ze zijn een stuk lichter dan mijn vorige wielen (SRAM S60), de overigens op zoek zijn naar een nieuwe eigenaar.
Morgen lekker eens 150km+ met deze jongens rond boenderen :-D

[ Voor 5% gewijzigd door Martijn-V4 op 08-08-2012 19:44 . Reden: Andere foto. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
Znivian schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 13:40:
Dit is links
[afbeelding]

Rechts
[afbeelding]

Ook ik heb de bal van mijn voet niet precies boven de as van mijn pedalen zitten. We staat de voorkant van mijn knie in lijn met de pedaal as als de crank recht naar voren wijst. Dit zou al een goede uitgangs positie moeten zijn. Je zou even kunnen kijken naar de markeringen op de plaatjes en de schoenen. Hier staan vaak minuscule pijltjes of streepjes op. Lijn je die met elkaar op dan zou in theorie het plaatje precies midden op de zool staan. Last van je knie kan ook een gevolg zijn van stoempen dat je doet, hiermee bedoel ik; veel kracht zetten op de pedalen bij weinig omwentelingen per minuut.

Dus mijn 2 cents: plaatjes/schoenen neutraal afstellen en dan gaan fietsen met een cadans die op z'n minst boven de 80 omwentelingen per minuut ligt. Rammen op een groot verzet met een lage cadans is de pest voor je knieën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
Frid0 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 14:04:
Lijkt me geen onoverkomelijk probleem. Let er wel op dat je niet water onder hoge druk in de buurt van je naven/balhoofd en trapas gaat staan spuiten. Dat kan op de lange termijn niet bevorderlijk zijn voor de werking.

Ik doe ook gewoon met een rustige straal de fiets afspuiten, dan wielen er uit, fiets aan de was lijn en dan met neutraal sop en een microfiberdoek de boel schoonmaken. Met zo'n zelfde doek afdrogen en met siliconen spray op een doekje laten glimmen die fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

http://app.strava.com/rides/17294537

Allemachtig. Nog nooit zo hard gebeukt. 44,1 kilometer gefietst met 34,9km/u gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
Tjebakka schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 19:18:

Allemachtig. Nog nooit zo hard gebeukt. 44,1 kilometer gefietst met 34,9km/u gemiddeld.
Ik doe dat ook wel eens, gewoon opstappen en een uurtje ongegeneerd jezelf helemaal aan stront fietsen. Heerlijk gevoel als je krakend en piepend thuis komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius

Nice snelheid, haal in me eentje lang niet dit gemiddelde over 44 km.
Meer training is het sleutelwoord? :p Hoeveel km heb je totaal in de benen en over wat voor periode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4

Op je fixie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

TheCrius schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 19:40:
[...]

Nice snelheid, haal in me eentje lang niet dit gemiddelde over 44 km.
Meer training is het sleutelwoord? :p Hoeveel km heb je totaal in de benen en over wat voor periode?
Ik heb vanaf medio maart nu zo'n 4.000 kilometer gefietst. In de afgelopen 2,5 week zo'n 500 daarvan gefietst en ik heb nog 750 op de planning staan vóór 20 augustus. Dat betekent:

3 x korte ritjes zoals die van vandaag (2 voluit en 1 wat rustiger)
2 x lange ritten (ik streef naar 150 maar vorig weekend 94, 114 en 112 gedaan en 2 korte ritten).

Het ligt er dus een beetje aan.

Maar goed. Deze maand kom ik ruim over de 2000 kilometer want de Tour For Life staat van 26 augustus t/m 2 september op het programma. Vandaar dat ik ook in het ritme wil komen (en de laatste week dus ook niet meer fiets).
Nee op m'n racefiets :) Fixie hou ik dat niet vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
@Tjebakka:

Ik heb ook allerlei doelstellingen v.w.b. afstanden en tijd, ik maak daarvoor gebruik van garminconnect.com. Alles wat ik log met mijn Edge 500 prop ik daarop en kan ik meteen zien of ik aan mijn wekelijkse, maandelijkse of 6 maandelijkse doelstellingen voldoe.

Ik zit nu in de laatste week van mijn verlof en ram er nu gemiddeld 500 km in de week doorheen. Afgelopen weekeind afgemaakt met twee dagen heuvels op en neer rijden in Limburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znivian
Tnx voor de tips. Zoals ik het nu heb afgesteld is dat ongeveer wel zo. Eerst maar eens gaan proberen dus :)
Pagina: 1 ... 35 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.