Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 103 Laatste
Acties:
  • 426.168 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:57
Dat is zeker waar, maar om dingen te gaan passen/meten bij de LBS en het dan online te gaan kopen is gewoon niet tof.

Zelfde als mensen die zich uitgebreid laten informeren bij de witgoedzaak om vervolgens naar de mediamarkt of webshop te gaan, is gewoon niet netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:39

mvds

Totally awesome!

418O2 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 10:36:
Dat is zeker waar, maar om dingen te gaan passen/meten bij de LBS en het dan online te gaan kopen is gewoon niet tof.

Zelfde als mensen die zich uitgebreid laten informeren bij de witgoedzaak om vervolgens naar de mediamarkt of webshop te gaan, is gewoon niet netjes.
Tja, of het netjes is of niet, mijn portemonnee is niet oneindig, en als ik, zoals al gezegd, op het web iets voor 30-40% minder kan kopen, wat vaker het geval is dan je zou denken, dan ga ik dat geld echt niet laten liggen.

En ik snap dat het voor de winkeliers niet leuk is, maar aan de andere kant hebben zij al die jaren voor de grote opkomst van de webshops, ons "mogen" oplichten met marges die soms echt nergens op sloegen!
Ik stel het ook best op prijs als ik door een vriendelijk iemand uitleg kan krijgen enzo, maar dat houd dan niet automatisch maar in dat ik onnodig veel geld extra ga betalen.

Ik ben bereid om iets extra's te betalen voor de service, maar ik heb ook grenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:16
obsidian schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 11:23:
[...]

Tja, of het netjes is of niet, mijn portemonnee is niet oneindig, en als ik, zoals al gezegd, op het web iets voor 30-40% minder kan kopen, wat vaker het geval is dan je zou denken, dan ga ik dat geld echt niet laten liggen.

En ik snap dat het voor de winkeliers niet leuk is, maar aan de andere kant hebben zij al die jaren voor de grote opkomst van de webshops, ons "mogen" oplichten met marges die soms echt nergens op sloegen!
Ik stel het ook best op prijs als ik door een vriendelijk iemand uitleg kan krijgen enzo, maar dat houd dan niet automatisch maar in dat ik onnodig veel geld extra ga betalen.

Ik ben bereid om iets extra's te betalen voor de service, maar ik heb ook grenzen.
Tuurlijk, maar betaal dan gewoon voor de pas-sessie. Online kopen heeft bepaalde nadelen (Juist daarom is het ook goedkoper, omdat ze geen fysieke winkel en personeel nodig hebben!) en als je die nadelen wilt opvangen door tijd te gebruiken van een welwillende winkelier zonder de intentie te hebben om daar iets te kopen (dus zonder de intentie te hebben om te betalen, oftewel grenzen aan diefstal) dan [knip] Nergens voor nodig om dit soort taal te gebruiken

Goede online zaken hebben prima systemen om de nadelen op te vangen, passervice e.d. maar verassing, die zijn (ietsje) duurder.

edit: even voor de duidelijkheid. Ik heb totaal geen problemen met online kopen, ik koop zelf alles online, heb al tijden geen fietsenwinkel meer van binnen gezien, waar ik een probleem mee heb is gebruik maken van offline service terwijl je al weet dat je het online gaat kopen.

[ Voor 11% gewijzigd door Grrrrrene op 12-07-2012 13:56 . Reden: Doodsverwensingen eruit gehaald ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
En zo dik zijn de marges van een fietsenwinkel echt niet hoor. Het scheelt nogal of je een magazijn op een industrieterrein moet huren, of een winkel op een goede locatie.

En of je 4 man deskundig personeel moet betalen, of 3 herintreders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

MrAngry schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 11:28:
[...]

Tuurlijk, maar betaal dan gewoon voor de pas-sessie. Online kopen heeft bepaalde nadelen (Juist daarom is het ook goedkoper, omdat ze geen fysieke winkel en personeel nodig hebben!) en als je die nadelen wilt opvangen door tijd te gebruiken van een welwillende winkelier zonder de intentie te hebben om daar iets te kopen (dus zonder de intentie te hebben om te betalen, oftewel grenzen aan diefstal) dan hoop ik dat je overreden wordt door de tnt truck met je pakketje.

Goede online zaken hebben prima systemen om de nadelen op te vangen, passervice e.d. maar verassing, die zijn (ietsje) duurder.

edit: even voor de duidelijkheid. Ik heb totaal geen problemen met online kopen, ik koop zelf alles online, heb al tijden geen fietsenwinkel meer van binnen gezien, waar ik een probleem mee heb is gebruik maken van offline service terwijl je al weet dat je het online gaat kopen.
Maar wat is het verschil dan tussen in de winkel passen, en het vervolgens online te kopen. Of bij winkel A passen, en vervolgens bij winkel B kopen, omdat hetzelfde artikel daar goedkoper is, en je die tegenkomt omdat je toch eerst meerdere winkels afgaat voor je tot de koop overgaat?

Dat is namelijk heel normaal dat mensen dat doen. Eerst kijken of het lekker zit, past en hoe het staat enzo, en vergelijken met andere winkels, en als je wat opties hebt, daarna pas besluiten wat je gaat kopen. Dan heb je ook de tijd gebruikt van winkeliers, zonder daar iets te kopen.

Meteen tot kopen overgaan, zonder te vergelijken is nou eenmaal niet slim. Je bent een dief van je portemonnee als je dat doet. En of je dan bij winkel B koopt, of online, dat is wat mij betreft gelijk :)

Overigens vind ik, en dat is mijn mening, iemand een ongeluk toewensen omdat ie een andere mening heeft dan jou ook een beetje.... ehhh... vreemd. Om het maar effe zo uit te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

418O2 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 11:31:
En zo dik zijn de marges van een fietsenwinkel echt niet hoor. Het scheelt nogal of je een magazijn op een industrieterrein moet huren, of een winkel op een goede locatie.

En of je 4 man deskundig personeel moet betalen, of 3 herintreders.
Inmiddels niet meer nee, maar dat is zo voor alle winkels denk ik, die concurrentie hebben van online winkels.
Maar toen mensen nog geen prijzen konden vergelijken in een pricewatch, of een van de vele varianten daarvan, en je niks online kon kopen... reken maar dat winkels toen hele hoge marges hanteerden, want ze kwamen er mee weg, en nu is dat niet meer zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
nougoed, ik ga hier niet verder op in want ik moet eerlijk zeggen dat ik je standpunt nogal vervelend en ignorant vind.

[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 12-07-2012 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

418O2 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:13:
nougoed, ik ga hier niet verder op in want ik moet eerlijk zeggen dat ik je standpunt nogal vervelend en ignorant vind.
Is dat zo? Volgens mij is mijn standpunt helemaal niet zo anders dan de jouwe hoor :) Ik zeg duidelijk dat ik best bereid ben om wat extra's te betalen voor de tijd en moeite die de winkelier erin steekt om mij te helpen en advies te geven. Alleen dat het wel grenzen heeft. En een verschil van (bijvoorbeeld) 30% vind ik teveel. Alleen daarin verschilt onze mening volgens mij. Jij hebt die grens niet, ik wel.

En soms heb ik helemaal geen zin om te vergelijken, dan koop ik het in de winkel. Maar vaak ga ik even vergelijken ja, en dat is maar goed ook, want als je de verschillen soms ziet, en dan niet eens tussen winkelier en online, maar ook tussen winkeliers onderling.

[ Voor 4% gewijzigd door mvds op 12-07-2012 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Het gaat om de intentie. Als je ergens past terwijl je weet dat je het toch niet daar gaat kopen (maar online) dan ben je verkeerd bezig. Dat is wat anders dan lekker kleren shoppen in de stad en in veel verschillende winkels veel verschillende kleren passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

MrAngry schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:30:
Het gaat om de intentie. Als je ergens past terwijl je weet dat je het toch niet daar gaat kopen (maar online) dan ben je verkeerd bezig. Dat is wat anders dan lekker kleren shoppen in de stad en in veel verschillende winkels veel verschillende kleren passen.
Waar zeg ik dat ik dat al op voorhand weet dan?

Ik ga passen, en dan de prijs vergelijken van het artikel wat ik heb gekozen. En als de winkelier een eerlijke prijs hanteert, heb ik er geen probleem ermee om iets meer te moeten betalen voor zijn service hoor. Maar dat heb ik allang gezegd. Ik heb daar alleen wel grenzen...

Ik hecht er juist veel waarde aan om geholpen te worden door iemand die weet waarover hij/zij het heeft. Dat vind ik juist een voordeel van kopen in een speciaalzaak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
obsidian schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:44:
[...]

Waar zeg ik dat ik dat al op voorhand weet dan?
Hier (waar de discussie ontbrandde):
obsidian schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 09:42:
In de winkel passen denk ik :) Schoenen in elk geval... En dan de goedkoopste prijs op internet zoeken.

[ Voor 32% gewijzigd door MrAngry op 12-07-2012 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
dubbel

[ Voor 96% gewijzigd door MrAngry op 12-07-2012 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
obsidian schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:20:
[...]

Is dat zo? Volgens mij is mijn standpunt helemaal niet zo anders dan de jouwe hoor :) Ik zeg duidelijk dat ik best bereid ben om wat extra's te betalen voor de tijd en moeite die de winkelier erin steekt om mij te helpen en advies te geven. Alleen dat het wel grenzen heeft. En een verschil van (bijvoorbeeld) 30% vind ik teveel. Alleen daarin verschilt onze mening volgens mij. Jij hebt die grens niet, ik wel.

En soms heb ik helemaal geen zin om te vergelijken, dan koop ik het in de winkel. Maar vaak ga ik even vergelijken ja, en dat is maar goed ook, want als je de verschillen soms ziet, en dan niet eens tussen winkelier en online, maar ook tussen winkeliers onderling.
Ik heb het over passen en advies vragen, om het daarna online te bestellen. Je weet vantevoren ook wel wat je wil en wat dat op internet kost.

Dat is wat anders dan een band op internet bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Met betrekking tot het passen in de winkel en het kopen op internet kan ik niet anders dan verwijzen naar regel 58...

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:37

bonzz.netninja

Niente baffi

argro schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:54:
Met betrekking tot het passen in de winkel en het kopen op internet kan ik niet anders dan verwijzen naar regel 58...
hear hear

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 18:26

@r!k

It is I, Leclerq

Dan maar weer even een fietsvraag.

Ik ben de afgelopen twee drie maanden steeds meer gaan fietsen, heb ook wielerkleding enzo gekocht en toch besloten om later dit jaar voor een racefiets te gaan kijken. Ik ben 1.96 en lees dat ik dan framemaat 64 cm zou moeten hebben, echter als ik alleen al op sites kijk dan zijn er daar niet zo heel veel van, 62 is dan veel gangbaarder. Zou dit echt zo'n groot verschil gaan uitmaken, oftewel zou een 62 cm framemaat ook prima zijn voor mij?

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:11

Jazzper

BB4E^Guerilla

bij nieuwe fietsen heb je nog kans op (enigszins tot meer) sloping frames. Misschien dat het dan minder uitmaakt. Bij de meer klassieke geometrie is de zitbuis allesbepalend voor de hoogte (samen met zadelpen).

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
@r!k schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 14:20:

Ik ben de afgelopen twee drie maanden steeds meer gaan fietsen, heb ook wielerkleding enzo gekocht en toch besloten om later dit jaar voor een racefiets te gaan kijken. Ik ben 1.96 en lees dat ik dan framemaat 64 cm zou moeten hebben, echter als ik alleen al op sites kijk dan zijn er daar niet zo heel veel van, 62 is dan veel gangbaarder. Zou dit echt zo'n groot verschil gaan uitmaken, oftewel zou een 62 cm framemaat ook prima zijn voor mij?
je bent net zo lang als ik :) Ik zou even gaan passen in een fietszaak. Ligt ook een beetje (vooral) aan de lengte van je benen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro

E.e.a. verschilt ook wel enigszins per merk. Vergelijk het met kleding. Wat XL is bij het ene merk is L bij het andere. Zo is het bij fietsen ook. Bij een fiets met een lange bovenbuis (Trek bijvoorbeeld) zou je met een maatje kleiner toe kunnen, mits de zadelpen lang genoeg is. Algemeen gesteld is een fiets vrij eenvoudig iets groter te maken. Ik sluit dus niet uit dat een 62 ook zal voldoen, misschien met een iets langere stuur- en zadelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meestersleutel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:08
Ga gewoon lekker passen in winkels, het gaat met name om de geometrie van de fiets. Zoals hierboven vermeld verschilt het per merk (ik ben zelf 200 cm en fiets op een 62cm frame).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-10 19:29

Ik ben 1m95 en beide racefietsen zijn 61 cm frames.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 16:42
Hier 2.00 meter, en ik fiets prima op mijn cannondale CAAD10, 63 cm. Houd er rekening mee dat veel van de rekenmethodes uitgaan van een afstand hart trapas tot bovenkant zitbuis, terwijl de maatvoering van de fietsenfabrikant vaak hart trapas tot bovenkant zitbuis is. Dat scheelt een paar cm. Dus mijn 63 cm staat dan gelijk aan ca 65 cm?

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
vraagje, ik heb mijn racefiets gekocht bij de locale FM. Volgende week ga ik hem ophalen bij ze. Nu wil ik er ook een fietscomputer op. Wat is handig, deze te kopen bij de FM en ook te laten monteren door hun omdat hun mijn gekochte fiets goed kennen, precies weten wat het frame maat is, wielmaat enzo. Of kan ik die overal kopen waar ik wil en prima zelf monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Frid0 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 16:50:
vraagje, ik heb mijn racefiets gekocht bij de locale FM. Volgende week ga ik hem ophalen bij ze. Nu wil ik er ook een fietscomputer op. Wat is handig, deze te kopen bij de FM en ook te laten monteren door hun omdat hun mijn gekochte fiets goed kennen, precies weten wat het frame maat is, wielmaat enzo. Of kan ik die overal kopen waar ik wil en prima zelf monteren?
Framemaat is niet relevant. Wielmaat is waarschijnlijk 28" of je moet een kinderfiets hebben. Voor het beste resultaat meet je de omtrek even na. Monteren is bij een draadloze computer kwestie van een paar tie-wraps. Een kind kan de was doen. Zelfs wanneer je twee linkerhanden hebt moet het ook nog lukken. Alleen wanneer je überhaupt geen handen hebt ben je voor het monteren van een fietscomputer op een LBS aangewezen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Je kan natuurlijk ook gewoon langs je FM gaan, dat ding kopen en vragen of ze hem er gelijk opzetten. Als ze een beetje klantgericht zijn dan doen ze dat wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
o ok, bedankt!

ik ben zelf 1.85 lang dus weet niet echt welk frame maat of wielmaat daarbij hoort. Heb een 2e handse Bulls Harrier gekocht uit 2009 met een 105 groep erop.

En dacht, wil toch wel zien hoeveel km ik gereden heb als ik thuis kom, hoe hard ik rij enzo. Dus moet een fietscomputer op. Alleen heb t gevoel dat bij een FM de fietscomputer duurder is dan bv via internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:16
Tuurlijk zal die teller duurder zijn bij de LBS dan via internet. Maar voor die prijs wordt ie waarschijnlijk wel voor je gemonteerd.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor 2 tientjes zijn er al bruikbare draadloze tellertjes, daar ga je toch echt niet dood van.
Leeglopen doe je bij fietsenmakers op heel andere dingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-10 15:24
Vandaag wat nieuw spul gekocht bij de lbs: nieuwe helm (BBB Fenix), Specialzed handschoentjes (oude waren tot op de draad versleten), nieuwe sokken (klassieke high cut) en nieuwe bril met wisselbare glazen (met name vanwege de transparante glazen voor donkere dagen zoals gisteren). "Testritje" gemaakt van 50km, alles = approved :)

edit: funny typo ;)

[ Voor 3% gewijzigd door SePtiCTaNk op 13-07-2012 09:15 ]

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-10 12:57

Griffin

Is mythical

Topicstarter
SePtiCTaNk schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 21:16:
"Testritje" gemaakt van 50k, alles = approved :)
50k = 50000 ;). 50km = 50km :P

Hier zijn de problemen nog niet de wereld nog niet uit. Fiets al maanden niet meer aangeraakt en ik wil zo graag. Gister naar een dokter en medicijn gehad wat me de aankomende 2 weken nog moeier gaat maken, daarna moet het beter gaan en mag ik waarschijnlijk ook weer wat gaan trainen, eerst KT en dan cardio.
Maar naast dat ook nu last van mn knie, maar ik denk dat juist fietsen dat gaat verhelpen, beweging doe ik nu dus niet veel. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Griffin schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 08:34:
[...]

50k = 50000 ;). 50km = 50km :P

Hier zijn de problemen nog niet de wereld nog niet uit. Fiets al maanden niet meer aangeraakt en ik wil zo graag. Gister naar een dokter en medicijn gehad wat me de aankomende 2 weken nog moeier gaat maken, daarna moet het beter gaan en mag ik waarschijnlijk ook weer wat gaan trainen, eerst KT en dan cardio.
Maar naast dat ook nu last van mn knie, maar ik denk dat juist fietsen dat gaat verhelpen, beweging doe ik nu dus niet veel. :(
Maar fietsen is toch super slecht voor je knie?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
bonzz.netninja schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 08:46:
[...]

Maar fietsen is toch super slecht voor je knie?
Wanneer je de schoenplaatjes verkeerd afstelt of fietst alsof je een krat bier op je zitbuis hebt staan, met de knieen een meter uit elkaar dus, wel ja, anders niet Zeker niet wanneer je niet met een relatief lage cadans fietst.

Hardlopen, dat is slecht voor de gewrichten, fietsen absoluut niet.

[ Voor 8% gewijzigd door argro op 13-07-2012 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

argro schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 08:50:
[...]
Wanneer je de schoenplaatjes verkeerd afstelt of fietst alsof je een krat bier op je zitbuis hebt staan, met de knieen een meter uit elkaar dus, wel ja, anders niet Zeker niet wanneer je niet met een relatief lage cadans fietst.

Hardlopen, dat is slecht voor de gewrichten, fietsen absoluut niet.
De arts had toch echt een andere mening :P Maar goed, je hebt wel gelijk. Als je het voor elkaar weet te krijgen om perfect te fietsen dan is het helemaal niet slecht (misschien zelfs goed). Echter luistert dat nogal precies bij fietsen (naar wat ik begreep) en zit je zo snel mis dat je eigenlijk wel kan spreken dat fietsen niet goed voor je knieën is.

[ Voor 25% gewijzigd door bonzz.netninja op 13-07-2012 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
bonzz.netninja schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 09:00:
[...]

De arts had toch echt een andere mening :P Maar goed, je hebt wel gelijk. Als je het voor elkaar weet te krijgen om perfect te fietsen dan is het helemaal niet slecht (misschien zelfs goed). Echter luistert dat nogal precies bij fietsen (naar wat ik begreep) en zit je zo snel mis dat je eigenlijk wel kan spreken dat fietsen niet goed voor je knieën is.
Natuurlijk hangt e.e.a. af van reeds aanwezige klachten. Wanneer je knie bijvoorbeeld gebroken is op vier plaatsen, dan is fietsen inderdaad niet zo'n goed idee. Wanneer iemand echter blessurevrij is, dan is fietsen niet dé manier om een knieblessure op te lopen.

Dat e.e.a. heel erg precies komt valt wel mee. Wanneer je met schoenplaatjes met voldoende speling fietst, dan komt de afstelling niet super precies. Een exact goede afstelling is alleen van belang bij een spelingsloze verbinding tussen mens en machine.

[ Voor 14% gewijzigd door argro op 13-07-2012 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:38
Je moet ook zien wat je verstaat onder fietsen. Een half uurtje gaan lostrappen op het vlakke kan volgens mij wel goed zijn voor de knieën. Je gaat namelijk de gewrichtsvloeistof rondsturen, wat gezond is. De knie terug wat "smeren" als het ware.
Een ritje van 120km gaan doen, met serieuze bergjes in, zal dat wel minder zijn als je wat kniepijn hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
argro schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 09:08:
[...]
Natuurlijk hangt e.e.a. af van reeds aanwezige klachten. Wanneer je knie bijvoorbeeld gebroken is op vier plaatsen, dan is fietsen inderdaad niet zo'n goed idee. Wanneer iemand echter blessurevrij is, dan is fietsen niet dé manier om een knieblessure op te lopen.
You made me lol.
Wat betreft mn knie, dit heb ik wel eens vaker. Mijn knieën zijn wat versleten en niet meer helemaal 100%. Als ik ga fietsen blijft deze (voor mn gevoel) soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

mijn vader, zijn hele leven fanatiek (duur)sporter is paar jaar geleden noodgedwongen van hardlopen naar wielrennen geswitched vanwege artrose. Dat ging nog wel. #randomcasesaanvoeren

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Griffin schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 09:10:
[...]

You made me lol.
Wat betreft mn knie, dit heb ik wel eens vaker. Mijn knieën zijn wat versleten en niet meer helemaal 100%. Als ik ga fietsen blijft deze (voor mn gevoel) soepeler.
Mijn knieen zijn ook niet helemaal jofel meer. Nu heb ik dinsdagavond gefietst en ik heb tot gisteren last gehad van mijn knieen. Weinig kracht erin en het voelt alsof mijn knieën van elastiek zijn. Ik hoop maar dat het gewoon is dat ik moet wennen aan het fietsen en mijn knieen kracht op moeten doen.

Ik heb een tijdje hard gelopen maar dat is helemaal een aanslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
418O2 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 10:22:
[...]

Mijn knieen zijn ook niet helemaal jofel meer. Nu heb ik dinsdagavond gefietst en ik heb tot gisteren last gehad van mijn knieen. Weinig kracht erin en het voelt alsof mijn knieën van elastiek zijn. Ik hoop maar dat het gewoon is dat ik moet wennen aan het fietsen en mijn knieen kracht op moeten doen.
Wat voor fietsen heb je gedaan. Heb je echt staan 'stoempen' of een rustige D1 training. Als ik namelijk volle tegenwind heb en deze uren lang trotseer en dan dus volle bak ga merk ik dit soms ook aan mn knieen. Ik gebruik dan tantum na het douchen om de gewrichten te verwennen.

Kijk ook eens naar je setup van je plaatjes, te ver naar binnen of buiten kan problemen veroorzaken.
Ik heb een tijdje hard gelopen maar dat is helemaal een aanslag.
Daarom doe ik ook bijna niet meer aan hardlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Plaatjes, sja, :P die heb ik nog niet.

Ik "train" niet. Ik pak de fiets en ga fietsen zolang het wil. Moet wel zeggen dat ik iets verder ben gegaan dan de bedoeling was, de terugweg was langer dan prettig was.

http://runkeeper.com/user/Maxkeyner/activity/101015365

dat was het rondje. Over 2 weken ga ik investeren in mijn fiets (schoenen, plaatjes, pedalen, zadel, broek) en dan zou eea al makkelijker moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:38
Ik kijk er waarsch over, maar waar kan ik het omzetten naar km/h
Ik ging al meteen naar rechtsboven, zoals bij garmin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Hangt van de gebruiker af geloof ik. heb het net omgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

De gemiddelde hobbyfietser heeft een fiets van 2500 euro... dus...
http://fd.nl/Print/krant/...rue#.T__Y1vQEih4.facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-10 22:05
Zijn hier ook mensen aanwezig die hun racefiets verzekerd hebben? En waar en tegen welke voorwaarden?

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Laatst online: 14:30
Jazzper schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 13:01:
De gemiddelde hobbyfietser heeft een fiets van 2500 euro... dus...
http://fd.nl/Print/krant/...rue#.T__Y1vQEih4.facebook
Het verbaasde me eigenlijk hoe hoog dat bedrag is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joba schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 16:48:
Houd er rekening mee dat veel van de rekenmethodes uitgaan van een afstand hart trapas tot bovenkant zitbuis, terwijl de maatvoering van de fietsenfabrikant vaak hart trapas tot bovenkant zitbuis is. Dat scheelt een paar cm.
Naar mijn mening, maar wie ben ik ik, scheelt dat geen paar cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
^^ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Floppie schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 15:56:
[...]

Het verbaasde me eigenlijk hoe hoog dat bedrag is
Inderdaad, best hoog bedrag. Herken het wel, beginnen met een instapfietsje, nu zit ik ook te kijken naar stap twee, maar ik vind rond de 1500€ een mooier bedrag, het gaat om hobby en je moet zelf trappen....

Had een Castelli broek besteld, helaas was er alleen nog maar een L, qua maat geen probleem behalve de banden over de schouders. Iemand nog tips over broeken met een goede zeem? Zoek een broek voor lange tochten die meer comfort geeft (nu el cheapo Ultima, zit wel OK tot max. 2 uur.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zitcomfort is een combinatie van wennen, broek, zadel, houding enz. , de zeem is maar een deeltje van het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-10 20:36
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 11:48:
Zitcomfort is een combinatie van wennen, broek, zadel, houding enz. , de zeem is maar een deeltje van het verhaal.
Eensch. De manier van broek aantrekken ook, kwam ik een beetje proefondervindelijk achter. De logica achteraf was het ook met mij eens. ;) Ik trok de broek nog wel eens niet volledig strak tot in het kruis (zeem + stof aan binnenkant van de benen. Mede omdat het bij sommige broeken best lastig is om over de benen te krijgen (taps + in perspectief te dikke bovenbenen, spijkerbroeken vinden is een ramp, uitsluitend de weide "loose" broeken passen soms zonder dat er een riem nodig is om de broek omhoog te houden). Ik kreeg nogal last van de huid/huidplooien in het kruis/op het zitvlak, elke rit na 1 á 2 uurtjes al. Wat resulteerde in heel onrustig en steeds bewegend op de fiets zittend voor de andere uurtjes. Ook kleine schaafwondjes in de lies/, wat je met douchen (warm water) dan erg goed merkt :P . Op een gegeven moment heb ik consequent de broek echt goed ver opgetrokken, vóór ik vertrok zodat er bij rek voldoende stof aanwezig is om de rek op te vangen. Verder met opzet niets veranderd, zelfde broeken, houding enz. Vanaf dag 1 was ik van die ellende in de broek af. ;) Misschien krijg je er alleen last van als je elke dag 2-3 uurtjes in het zadel zit, je huid krijgt weinig tijd te herstellen en als je een aantal uurtjes per week fiets, je daar minder last van krijgt. Dat weet ik niet. Vroeger toen ik een stuk minder uren maakte, had ik deze problemen niet.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
artharpe schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 11:24:
[...]

Had een Castelli broek besteld, helaas was er alleen nog maar een L, qua maat geen probleem behalve de banden over de schouders. Iemand nog tips over broeken met een goede zeem? Zoek een broek voor lange tochten die meer comfort geeft (nu el cheapo Ultima, zit wel OK tot max. 2 uur.).
Die ervaring heb ik ook met Castelli broeken idd, dat de "bretels" wat te strak zitten.

Heb zelf ook twee van deze broeken: Craft Elite. Vind ik persoonlijk fijne broeken, maar niet goedkoop.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn fijnste broek is er een van Cyclewear.eu, met gigantisch korting heb ik 23€ incl. verzending betaald.....er was nog net 1 M.
Na de eerste rit had ik nog een schuurplek (zat niet lekker op m'n campingstoel in Bagneres de Bigorre) en dat bleek te komen omdat ik die broek gewoon niet genoeg in m'n kruis trok, zulke simpele dingen kunnen dus gewoon klachten veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Vanochtend vroeg om 9.15 uur in de regen op de fiets gestapt. Ruim 4 uur gefietst, waarvan 3,5 in de regen. Goed voor 115km. Langste rit van het jaar.

[ Voor 15% gewijzigd door SePtiCTaNk op 14-07-2012 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-10 19:45
Zo na 3 weken op een MTB gefietst te hebben, vandaag maar eens een racefiets geprobeerd.
Fietst toch weer anders, zo had ik al vrij gauw last van mijn rug. (ligt dit aan mijn houding of is het gewenning?).
Daarnaast kon ik wel een stuk harder op de racefiets , zo ga ik met mijn MTB 23~24 gemiddeld en de 1e keer op de racefiets 28,3 gemiddeld. Ik ga de racefiets zeker vaker pakken :) voor de geïnteresseerden de strava link: http://app.strava.com/rides/13346899

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:24

The Legend

*Plop*

Na veel tips en informatie van Jazzper gisteren ook een fiets gekocht, een Koga Miyata Granracer uit (vermoedelijk) 1998.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ay0BFmxaVUu2dFwJBq5oYwnf/full.jpg

M'n eerste 30 kilomter (twee rondjes van 15 :P) heb ik er inmiddels opzitten. Er zit een RX100 groep op, maar het schakelen gaat nogal vernaggelt :+ Dit zal wel aan mijn gepruts liggen, maar ik heb regelmatig het idee dat hij niet "klikt" bij het schakelen, zowel op als af. Ook lijkt het alsof ik de hendel de ene keer veel verder kan/moet duwen om te schakelen dan de andere keer :? Beginnerstips gewenst :P

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Dat klinkt als niet meer goed afgesteld danwel vieze (binnen)kabels/onderdelen of allebei. En je had hem bij een fietsenmaker gekocht toch? (facepalm).

In volgorde van beste opties (beperkt door budget/tijd/kunde)
1. nieuwe kabels, opnieuw afstellen
2. kabels reinigen, opnieuw afstellen
3. kabels smeren, opnieuw afstellen
4. (evt smeren) en afstellen optimaliseren

waarbij 1 wellicht niet nodig is en 4 mooi is om mee te beginnen als beginner.
Met opnieuw afstellen bedoel ik beide derailleurkabels los maken, uitslag derailleurs goed zetten, vastzetten en kijken hoe het loopt. Met smeren bedoel ik derailleurkabels in beide max uitslagen (dus R1 tm R8) druppie olie zodat het mee wordt genomen de buitenkabel in. Heel weinig en al het overtollig weghalen want trekt viezigheid aan.

Je kan je wat inlezen op:
http://www.parktool.com/b...gories/derailleur-systems
http://www.m-gineering.nl/derafst.htm

toch raar dat je voor dat geld niet een goed afgestelde fiets krijgt. Nieuwe kabels gaat wat verder (dag marge).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Hmm, de theorie van de techniek volg ik nog, maar wat betreft de uitvoering heb ik 2 linkerhanden :X Morgen met het fietsje misschien maar ff naar m'n ouders, die hebben teminste plek om te sleutelen. Wederom dank voor de tips ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

is het voor en achter of alleen een van beiden? RX100 goed afgesteld zou soepel moeten schakelen.
Er zit een leercurve in maar het is te doen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Opschakelen voor gaat erg zwaar. Achter heb ik het idee dat hij continue mis schakelt. Soms lijkt het ook alsof ie terugschakelt terwijl ik opschakel, maar dat kan ook aan mij liggen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik zou het in jouw schoenen denk ik 1x zelf proberen en als je faalt (grote kans maar leercurve) naar de fietsenmaker (andere dus dan he) en af laten stellen. Grofweg:
1. kabel losmaken
2. de uitslag (H/L) goed zetten
3. aan de binnenkabel trekken en met de rechtershifter schakelen zodat de kabel zo lang mogelijk is (lees: zwaarste verzet)
4. vastzetten in derailleur (gewoon zoals hij dan staat, niet trekken enzo)
5. presto!
6. indien ratelen nog beetje tweaken met stelschroef aan de derailleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:59

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Update vanuit Italië:

- Heet, dus vroeg weg en zo'n 65km per keer fietsen omdat je anders dood gaat.
- Steile klimmen, veel klimmetjes van 3-4km met daarin uiteenlopende stijgingspercentages maar vrijwel altijd 7-8% met heel vaak uitschieters van 15-20%.
- Langste klim was 7,8km met in het begin 2km 18%
- na de bike fitting fiets ik volledig zonder pijn!
- 2 gebroken kettingen gehad, 1 lekke band
- Morgen de Carpegna klimmen. Ene Pantani zei ooit: "Il Carpegna mi basta!" Heilige grond hier.
- prachtig fietsgebied met de mooiste vergezichten!! In het weekend allemaal gesoigneerde Italianen. Bergop krijg je een "heeeee!!!" Als je ze voorbijfietst. Prachtig.
- heb een outfit van dé fietsenzaak in deze regio: Cicli Matteoni.

Dat was het! Dinsdag weer naar huis.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Weer tijd voor een vraag :) Wie gebruikt een Tacx en welk model dan? Plus of dat dan ook bevalt. Ik heb er al wel naar zitten kijken en denk dat voor motivatie dat VR en CD-Rom gebeuren best goed kan zijn. Zit zelf te denken aan de Flow mulitplayer (T2220). En is het aan te raden zo'n speciale band erbij te bestellen? Als dat zo is is denk ik een extra set wielen met tandwielen handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 07:24

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

continu band wisselen wil je echt niet, en je normale banden erop verslijten is ook zonde. Een extra wielset (of desnoods 2e hands actherwile van ebay ofzo) is een echte aanrader erbij. Zelf heb ik een 'domme' Tacx, de Satori. Ik combineer met thesufferfest.com wat me voldoende motiveert voor het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik heb ook een Satori. Je kunt die Tacx video's gewoon afspelen op je pc als je dat leuk vindt. Hij stelt dan alleen niet automatisch de weerstand (stijgingspercentage) in en je voortgang in de rit gaat gewoon volgens het filmpje, je kan de snelheid (niveau vd renner) wel instellen om het trager of juist sneller te laten gaan vantevoren.
Een los achterwiel (met cassette) is idd wel een aanrader ivm de redenen die Kippenijzer noemt. Kost je met mazzel maar 2-3 tientjes.

Waarschijnlijk wordt het het meer van Annecy voor mijn gezin deze zomer. Ik zie al aardig wat pittige cols daar omheen, dus ik kan me wel vermaken denk ik.

[ Voor 14% gewijzigd door TheLemon op 15-07-2012 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:17
Voor mij wordt het de Provence. Toch net eventjes beter weer en die Ventoux wil ik al jaren een keer op. Wij vertrekken a.s. vrijdag. Het is met een baby van 6 maanden wel ver rijden dus we doen het in 2 etappes. We pakken gewoon een hotel de eerste nacht.

Wij blijven daar minimaal een weekje staan (waarschijnlijk langer) en dan trekken we noordwaarts, ervan uitgaande dat het in de rest van Frankrijk goed weer is. Hopelijk op terugreis nog een paar weken Vogezen, maar dat blijft riskant qua weer.

Net weer een lekker ritje gemaakt met een fietsmaatje. Kwam uit op 80 km met 30 km/uur gemiddeld. Deze week 2 dagen ziek geweest dus ik had mijn twijfels hoe het ging maar het viel niks tegen :)

[ Voor 36% gewijzigd door havana op 15-07-2012 15:41 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

TheLemon schreef op zondag 15 juli 2012 @ 14:46:
Waarschijnlijk wordt het het meer van Annecy voor mijn gezin deze zomer. Ik zie al aardig wat pittige cols daar omheen, dus ik kan me wel vermaken denk ik.
Lac d'Annecy is heel mooi. Niet alleen als campinggebied, maar ook voor sport (hardlopen/wielrennen) en uitstapjes. Als je tips wil zie ik je wel op de Lync ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:31
Even nog een 'technische' vraag. Enige tijd geleden heeft mijn buurman een nieuwe cassette gemonteerd en daarna hoorde ik mijn ketting niet bij het ronddraaien. Inmiddels zijn we een paar weken verder en hoor ik mijn ketting wel weer, vooral als ik flink aanzetten. Is dit gewoon een kwestie van de ketting smeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit roept de volgende tegenvragen op:
Was het een reeds gebruikte ketting?
Zo ja , was die schoon en goed gesmeerd?
Is die ketting gemeten op slijtage en goed bevonden?
Zo nee, was hij dus nieuw en gesmeerd?
Of was hij niet goed gesmeerd?
Heb je in de regen gereden?
Heb je een smeermiddel op wasbasis gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Gebruikte ketting, schoon en smeerstatus onbekend. Niet gemeten op slijtage of iets dergelijks denk ik. Daarna heb ik inderdaad in de regen gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
la_fusion schreef op zondag 15 juli 2012 @ 20:48:
Gebruikte ketting, schoon en smeerstatus onbekend. Niet gemeten op slijtage of iets dergelijks denk ik. Daarna heb ik inderdaad in de regen gereden.
Je rijdt dus al enige tijd rond zonder smering en vraagt vervolgens wat een geluid dat uit de aandrijflijn komt veroorzaakt? Ik denk dat het een gebrek aan smering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Kippenijzer schreef op zondag 15 juli 2012 @ 14:09:
Zelf heb ik een 'domme' Tacx, de Satori. Ik combineer met thesufferfest.com wat me voldoende motiveert voor het moment.
Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Vandaag ~31km gereden met m'n broer in iets meer dan een uur. Reed alleen op ongeveer de helft lek. M'n eerste lekke band al na in totaal nog geen 50 kilometer 8)7 Natuurlijk had ik zelf niets bij me. M'n broer (die al wat langer fietst) gelukkig wel. Groot nadeel vond ik wel dat ik met zijn 3-euro-handpompje m'n achterband totaal niet op druk kreeg. Voor mij is dat volgens mij een extra nadeel, want ik weeg ~110 kilo. Rechtdoor ging prima, maar bij een sportief bochtje ging ik bijna op m'n plaat omdat de band zowat van de velg liep :X Als je wat lichter bent zal dit waarschijnlijk een stuk minder spelen?

Nu zit ik te kijken naar pompjes voor onderweg, maar bij veel reviews lees ik dat ze vrijwel allemaal met moeite voorbij de 6 bar komen (zelfs bv. een Lezyne Pressure drive S). Dat is voor mijn gewicht denk ik niet genoeg om op een fatsoenlijke manier verder te fietsen. En om nou direct in rustig tempo huiswaarts te keren na een lekke band is ook zo zonde. Een CO2-pompje zou kunnen, maar daar zijn de ervaringen ook erg wisselend geloof ik.. Iemand tips?

Verder ook opzoek naar een fatsoenlijke vloerpomp met manometer. Wil wel een goede, maar hoef geen fietspomp van 60 euro :P Zijn die pompen van rond de 15-20 euro met manometer ook goed genoeg? Of wijken die manometers erg af? Voor mij is volgens mij dus wel belangrijk dat m'n banden goed op druk zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Had een pomp gehaald bij de gamma voor 10 euro met meter. Inmiddels lekt er een hoop lucht weg dus slecht te gebruiken. Ben ook nog op zoek naar een pomp van hogere kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:51
The Legend schreef op zondag 15 juli 2012 @ 21:57:i

Verder ook opzoek naar een fatsoenlijke vloerpomp met manometer. Wil wel een goede, maar hoef geen fietspomp van 60 euro :P Zijn die pompen van rond de 15-20 euro met manometer ook goed genoeg? Of wijken die manometers erg af? Voor mij is volgens mij dus wel belangrijk dat m'n banden goed op druk zijn..
Ik zou voor de vloerpomp gaan voor de top peak joe blow. 35€ en de beste pomp die ik ooit gehad heb (die zwart/gele)

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Vloerpomp en handpomp op middenbudget kom je snel bij Topeak uit. Bijv. Joe blow en Pocket rocket master blaster. Als je meer te besteden hebt kan je eens kijken naar Lezyne, dat is echt mooi spul.

edit: Voorbij 6 bar komen is mij nog nooit gelukt met een handpompje. Met de pocket rocket master blaster is mijn arm gewoon uitgeput op 5 bar, maar dat is voor mij prima.

[ Voor 30% gewijzigd door MrAngry op 15-07-2012 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:56
ik vind zelf deze erg fijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.halfords.nl/Images/Catalog/Product/125x125/102568.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Wat een pomp betreft. Goedkoop is duurkoop. Ik heb een pomp van een paar tientjes en een band oppompen tot 8 bar kost serieus veel moeite. Met een SKS met een dubbele prijs pomp je de band zonder moeite tot 8 bar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
The Legend schreef op zondag 15 juli 2012 @ 21:57:
Een CO2-pompje zou kunnen, maar daar zijn de ervaringen ook erg wisselend geloof ik.. Iemand tips?
Genuine Innovations Ultraflate Plus CO2

- Klein
- Doseerbaar (dus alleen CO2 als je de trigger indrukt, loslaten is stoppen)
- Zowel schroefdraad als zonder schroefdraad
- Niet te duur
- Omhulsel voor de patroon is tevens opberglocatie voor 1e patroon (en omhulsel is erg handig anders vriezen je klauwen er af ;) )

Eerlijk waar, ik snap niet waarom je zou moeten kloten met een handpomp. Pssssht, 3 seconden, 8+ bar :P
(Maar die discussie is hier al vaker gevoerd geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-10 22:05
De top peak joe is inderdaad een goede degelijke pomp, maar ze doen allemaal het zelfde en dat is lucht in de band pompen. Heb ook al eens een pomp bij de Lidl weg gehaald en die kreeg de banden ook zonder moeite op 8 bar. :)

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ik heb de discussie in dit topic terug gelezen en ik vroeg me dat dus ook af :P Ik vind een beetje pompen niet erg, maar dan moet de pomp wel realistisch 8 bar kunnen halen, en volgens mij kan geen enkele mini/midipomp dat op een normale manier halen zonder dat je 15 minuten aan het pompen bent. Had dus al gekeken naar die CO2 pomp die je noemt. Jij hebt er al wat bandjes mee opgepompt dus? Geen last van exploderende binnenbanden na te enthousiast oppompen? Heb je aan 12gr bommetjes genoeg, of heb je echt de 16gr varianten nodig?

Bedankt hierboven ook voor de vloerpomp tips btw, denk dat ik maar ff langs de Halfords ga voor zo'n SKS pomp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Al 3x mee gepompt. Waarvan 2x binnen 1 km achter elkaar op een klim. (Blijkbaar slecht de buba gecontroleerd). Nou, dan ben je blij dat je CO2 gebruikt :)

Geen exploderende banden, gewoon een 16gr patroon er in geknalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Als we het toch over lucht hebben... Als je verwacht een weekje niet te gaan fietsen, wat is dan het beste voor je banden? Op druk houden of wat er uit laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

En je spuit zo'n heel 16gr patroon leeg of op 'gevoel' tot 'ie hard genoeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Eerste keer kneep ik hem, en hield ik het bandje van me af... :P
Maar de twee keren daar op, gewoon de hele patroon er in, of ja, tot je hoort dat hij eigenlijk niet meer pompt. Ding er af, en als je dan nog eens drukt komt er nog wel wat uit, maar daar zat dus niet meer genoeg druk op om verder te pompen. Dus ja, 16gr helemaal leeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Nou, dan denk ik dat ik mooi voor zo'n CO2 pompje ga. Twee extra patronen mee voor het geval ik de boel verpruts. Misschien nog een goedkoop handpompje als backup, maar of dat nodig is..

Ik las trouwens dat je bij thuiskomst dan wel je band leeg moet laten lopen en weer opnieuw op moet pompen met lucht. Waarom is dat?

[ Voor 26% gewijzigd door The Legend op 15-07-2012 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Kippenijzer schreef op zondag 15 juli 2012 @ 14:09:
Ik combineer met thesufferfest.com
potver ik kende dat niet! net even gekeken en erg vet zo icm soundtrack en aanwijzingen. Ik heb nog geen voorzieningen voor binnen maar zit ook nog op een tackx of spinningbike te broeden voor in de schuur. Kun je een uurtje helemaal los gaan en maak je toch je meters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
En of je daar los op kunt gaan. Als de motivatie goed genoeg is kun je er behoorlijk diep op gaan. Ik ben wel vaker afgestapt met sterretjes en met hoofd tussen de knieën op de grond gaan liggen tegen randje van kotsen aan gedurende 5 minuten :P

Ik kende sufferfest dus ook nog niet. Paar video's bekeken, en ik denk dat ik morgenavond eens ga proberen, na weer een paar weekjes niet gefietst te hebben. Jammer dat ik geen nzbs zie, om eens te proberen of het ook echt wel wat is (nee, ik ben niet te beroerd om te kopen voor de prijs die daar staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

argro schreef op zondag 15 juli 2012 @ 22:15:
Wat een pomp betreft. Goedkoop is duurkoop. Ik heb een pomp van een paar tientjes en een band oppompen tot 8 bar kost serieus veel moeite. Met een SKS met een dubbele prijs pomp je de band zonder moeite tot 8 bar op.
De "moeite "heeft niet zozeer met de prijs te maken, maar met de diameter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op zondag 15 juli 2012 @ 22:53:
Al 3x mee gepompt. Waarvan 2x binnen 1 km achter elkaar op een klim. (Blijkbaar slecht de buba gecontroleerd). Nou, dan ben je blij dat je CO2 gebruikt :)
Ik rij ongeveer 1x per 5000 km lek.
Om even het "belang"van een handpompje of wat dan ook te relativeren.
Mijn Topeak Rocket Pocket Master Blaster is dit jaar 1x gebruikt, waarbij het pompen minder tijd kostte dan het bandje wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik heb een tijdje een Topeak Joe Blow gehad en man wat een feest. Als je van een andere b-merk voetpomp komt (laat staan een handpompje) dan weet je niet wat je meemaakt. Double action en ram ram vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens te meer blijkt overdrijven een vak te zijn.
Nimmer zal het gebruik van een pomp bij mij tot feestelijke gevoelens leiden, ik heb daar geen enkele emotie bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 08:16

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2012 @ 23:59:
Eens te meer blijkt overdrijven een vak te zijn.
Nimmer zal het gebruik van een pomp bij mij tot feestelijke gevoelens leiden, ik heb daar geen enkele emotie bij.
:D Haha

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
argro schreef op zondag 15 juli 2012 @ 21:04:
[...]
Je rijdt dus al enige tijd rond zonder smering en vraagt vervolgens wat een geluid dat uit de aandrijflijn komt veroorzaakt? Ik denk dat het een gebrek aan smering is.
Ik ben zo'n 6 weken geleden begonnen dus ik ben alleen het ketting geluid van mijn kroegfiets gewend dus ik vond het niet perse raar :P Smering is dus het advies. Nog een bepaald type smering als advies? Zag hier pas wel wat verschillende soorten voorbij komen maar wat nu in dit geval de handigste is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2012 @ 23:33:
[...]

De "moeite "heeft niet zozeer met de prijs te maken, maar met de diameter.
En met materialisering. De helft van de energie die ik in mijn goedkope pomp stop gaat verloren in het buigen van van alles. Een pomp die net iets meer gekost heeft, zoals bijvoorbeeld de SKS waar ik het over had, is opgebouwd uit iets betere materialen, zoals staal en gietijzer in plaats van plastic.

[ Voor 5% gewijzigd door argro op 16-07-2012 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Er is maar één echte pomp en dat is de SKS Renradkompressor maar dan wel de versie met klassieke kop ZONDER hendeltje.

Afbeeldingslocatie: http://www.m-gineering.nl/sks2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fietssportiefonderdelen.nl/media/catalog/product/cache/1/image/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/i/m/images_2_1.jpg

De Topeak Joe Blow is ook aardig maar haalt het niet bij de SKS. Ik heb ervaring met beide. Ik heb ook een BBB pomp, een Decathlon pomp en een Pedros pomp gehad, allemaal rommel vergeleken met de SKS.

De CO2-discussie hebben hier al 2 of 3x gevoerd, lijkt me onnodig dat wéér te gaan doen.

[ Voor 56% gewijzigd door havana op 16-07-2012 09:14 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
havana schreef op maandag 16 juli 2012 @ 09:09:
Er is maar één echte pomp en dat is de SKS Renradkompressor, met klassieke kop ZONDER hendeltje.

[afbeelding]

De Topeak Joe Blow is ook aardig maar haalt het niet bij de SKS. Ik heb ervaring met beide. Ik heb ook een BBB pomp, een Decathlon pomp en een Pedros pomp gehad, allemaal rommel vergeleken met de SKS.

De CO2-discussie hebben hier al 2 of 3x gevoerd, lijkt me onnodig dat wéér te gaan doen.
Thanks havana. De SKS waar ik over sprak was inderdaad de SKS Renradkompressor met klassieke kop. Fantastisch ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Bikeparts4u kan 'm leveren met klassieke kop voor dezelfde prijs als de "gewone" versie. Eventjes mailtje sturen. Tien rubbertjes krijg je er gratis bij, waardoor het ding een mensenleven meegaat.

Nooit meer ontsnappende lucht uit de kop, nooit meer kloten om het hendeltje goed te krijgen, nooit meer kloten met twee handen, nooit meer ventielen die afbreken. Gewoon kop erop knallen en pompen en daarna lostrekken, ppffft !

Overigens kan Mgineering die kop ook los leveren. In principe kun je 'm m.b.v. een slangenklem ook op een andere pomp monteren. Neemt niet weg dat de Renradkompressor ook zeer fijn en licht pompt.

[ Voor 38% gewijzigd door havana op 16-07-2012 09:17 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

iets heel anders: ik gebruik voor zowel hardlopen als wielrennen diverse trackers op mijn iphone (strava/endomondo). Nou is mijn iPhone 3GS niet de meest accurate en zeker in bebouwing gaat het vaak mis (met name bij hardlopen that is). Op termijn wil ik nog eens aan de Forerunner, maar voor nu moet het even zo. Er zitten zulke afwijkingen in (quirks, van die rare uitspringers) dat ze eigenlijk onbruikbaar zijn. Wat ik nu doe is zwaar omslachtig:
1. ik hide de daadwerkelijke track en gebruik die puur ter referentie
2. ik doe een nieuwe workout door een met de hand aangemaakte wél nauwkeurige track van een handgeklokte tijd te voorzien. Echter dan krijg je amper stats. Hij is immers de fijne data kwijt.

het zou mijn leven een stuk aangenamer maken als ik punten kon wijzigen in de track. Maar ik ken geen online sites die dat kunnen. Dus met behoud van data. Immers als punt 1 en 3 correct zijn en 2 is zwaar versprongen zou met terugschuiven van dat anker het correct moeten zijn. De hoogte mag hij dan schatten van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Man dat is zo tijdrovend, als je tijd je ook maar iets waard is dan knal je er gewoon wat geld tegenaan. Hoef je gelijk geen dure telefoon meer mee te slepen tijdens het sporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

In ieder geval met Garmin Basecamp kun je dat wel. Je importeert een GPX file en daarna kun je trackpoints verplaatsen, verwijderen en invoegen. Je tussentijden op verplaatste of toegevoegde trackpoints klopt natuurlijk niet meer, maar dat moet niet zo erg zijn. Desnoods pas je die handmatig aan, het is gewoon XML data.

Ik vind Basecamp sowieso veel handiger dan al die online tools voor in ieder geval je hoogteprofielen. Je kunt daarin tot op het trackpoint inzoomen in de hoogtegrafiek en makkelijk percentages enzo visualiseren.

Hartslag e.d. zie je daar niet in een grafiekje. Daarvoor schijnt Training Center meer geschikt te zijn. Misschien kun je daar ook tracks mee bewerken, maar ik heb die software nog niet gebruikt.

Wat betreft pompen, ik heb zelf de Bontrager Charger:

Afbeeldingslocatie: http://s7d4.scene7.com/is/image/TrekBicycleProducts/45203?wid=390&hei=390&fit=fit,1&fmt=jpg&qlt=85,1&op_usm=0,0,0,0&iccEmbed=0

Heerlijke pomp, gaat zonder moeite tot 8.5 bar en meer. Ik zeg erbij dat ik geen ervaring heb met die Joe Blow of andere kwaliteitspompen, maar iedereen die mijn pomp heeft gebruikt is er lovend over, ook mensen die zelf een Joe Blow hebben. En het mooiste is dat hij minder dan 30,- kost. Die kop met hendel moet je inderdaad eigenlijk met twee handen vastzetten (als je grote handen hebt, kan het ook met één), maar verder werkt dat gewoon soepel.
Pagina: 1 ... 28 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.