In ieder geval met Garmin Basecamp kun je dat wel. Je importeert een GPX file en daarna kun je trackpoints verplaatsen, verwijderen en invoegen. Je tussentijden op verplaatste of toegevoegde trackpoints klopt natuurlijk niet meer, maar dat moet niet zo erg zijn. Desnoods pas je die handmatig aan, het is gewoon XML data.
Ik vind Basecamp sowieso veel handiger dan al die online tools voor in ieder geval je hoogteprofielen. Je kunt daarin tot op het trackpoint inzoomen in de hoogtegrafiek en makkelijk percentages enzo visualiseren.
Hartslag e.d. zie je daar niet in een grafiekje. Daarvoor schijnt
Training Center meer geschikt te zijn. Misschien kun je daar ook tracks mee bewerken, maar ik heb die software nog niet gebruikt.
Wat betreft pompen, ik heb zelf de Bontrager Charger:
Heerlijke pomp, gaat zonder moeite tot 8.5 bar en meer. Ik zeg erbij dat ik geen ervaring heb met die Joe Blow of andere kwaliteitspompen, maar iedereen die mijn pomp heeft gebruikt is er lovend over, ook mensen die zelf een Joe Blow hebben. En het mooiste is dat hij minder dan 30,- kost. Die kop met hendel moet je inderdaad eigenlijk met twee handen vastzetten (als je grote handen hebt, kan het ook met één), maar verder werkt dat gewoon soepel.