Zelf ook ervaring met de genoemde SKS pomp: bevalt prima. Fijne pomp om snel de bandjes van de racefiets op te pompen maar ook om de banden van de stadsfietsen op te pompen. 8 bar is geen enkel probleem.argro schreef op zondag 15 juli 2012 @ 22:15:
Wat een pomp betreft. Goedkoop is duurkoop. Ik heb een pomp van een paar tientjes en een band oppompen tot 8 bar kost serieus veel moeite. Met een SKS met een dubbele prijs pomp je de band zonder moeite tot 8 bar op.
@Jazzper Telefoon in airplane mode en wifi uit moet een boel helpen. Uitschieters worden bijvoorbeeld vaak veroorzaakt door een wifi triangulation... Heb overigens de indruk dat de 3G(s) daar meer last van hebben dan 4 en 4s. Met de twee laatste heb ik eigenlijk nooit problemen. Ligt misschien ook aan route, ik weet niet..
Over de pompen, niemand met een compressor hier? Ik ga er hier een aanschaffen en in de garage hangen. Niet alleen voor de fiets natuurlijk, ook handig voor de auto's.
Over de pompen, niemand met een compressor hier? Ik ga er hier een aanschaffen en in de garage hangen. Niet alleen voor de fiets natuurlijk, ook handig voor de auto's.
[ Voor 53% gewijzigd door UltraSub op 16-07-2012 10:34 ]
Ben zelf zeer tevreden over deze:The Legend schreef op zondag 15 juli 2012 @ 21:57:
Verder ook opzoek naar een fatsoenlijke vloerpomp met manometer. Wil wel een goede, maar hoef geen fietspomp van 60 euroZijn die pompen van rond de 15-20 euro met manometer ook goed genoeg? Of wijken die manometers erg af? Voor mij is volgens mij dus wel belangrijk dat m'n banden goed op druk zijn..
http://www.rose.nl/artike...umper-vloerpomp/aid:21228
9 bar doet hij probleemloos. (meer vraag ik niet va hem.
Op een iPhone gaat de GPS-chip ook op nonactief in vliegtuigmodus. Vraag mij niet waarom, een GPS-chip is immers passief, maar het is wel zo. Of zie ik de truc over het hoofd?UltraSub schreef op maandag 16 juli 2012 @ 10:22:
@Jazzper Telefoon in airplane mode en wifi uit moet een boel helpen. Uitschieters worden bijvoorbeeld vaak veroorzaakt door een wifi triangulation... Heb overigens de indruk dat de 3G(s) daar meer last van hebben dan 4 en 4s. Met de twee laatste heb ik eigenlijk nooit problemen. Ligt misschien ook aan route, ik weet niet..
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Kun je in de airplone modus niet handmatig de GPS weer aanzetten dan? Of is GPS aan/uit gekoppeld aan airplane modus aan/uit in IOS? Onder Android kan het iig wel.
Ik ben toch malle pietje niet!
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Aantal Artikel Uitvoering Prijs Wissen Specialized Sport Road White 48 € 89,90 Shimano SPD SL 540 Zwart € 49,95 Belga Basic Bibshort XL € 49,95 BBB BSD-51S SupremeBase White € 49,95 Totaal: € ~240,00 |
versus webshop
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Winkelmand 1x Bontrager Race DLX 2012 Schoenencombo (Zilver 48) € 119,99 verwijderen 1x BBB Bib-shorts € 44,95 verwijderen 1x BBB Supremebase Zadel € 49,95 verwijderen 3 producten: € 214,89 Bezorgkosten: n.t.b. Totaal: € 214,89 |
Scheelt 25 euro tussen de lokale shop en een webshop (bovenste is lokale winkel waar ik de verzendkosten heb afgetrokken). Eigenlijk de moeite niet van het online bestellen.
[ Voor 9% gewijzigd door 418O2 op 16-07-2012 12:54 ]
Als je dezelfde artikelen gaat vergelijken dan is het wat eerlijker. Als je dan ook op een verschil van € 25 komt, dan is het op zo'n bedrag inderdaad nog wel de moeite om het gewoon bij de LBS te halen.
het verschil zit em in de schoenen + pedalen combi. Daar heeft die webshop toevallig een aanbieding voor. Broek en zadel scheelt niet zoveel.
Misschien dat er wat korting te bespreken is.
Misschien dat er wat korting te bespreken is.
Verwijderd
Ik ga volgende week naar de Dolomieten om daar o.a. de Maratona dles Dolomites zelfstandig te gaan rijden. Nu weet ik uit eigen ervaring dat je met het zelfstandig rijden van La Marmotte overal en nergens water bij kan vullen bij diverse pompjes/fonteintjes. Kan dit in Italië ook? Of moet ik onderweg water kopen? Zo ja, waar kan dit?
Heeft er iemand nog tips voor een site met Course files voor de Garmin Edge 500? Ook voor andere mooie routes daar in de buurt?
Bij voorbaat dank!
Heeft er iemand nog tips voor een site met Course files voor de Garmin Edge 500? Ook voor andere mooie routes daar in de buurt?
Bij voorbaat dank!
Welke fiets adviseren jullie voor woon-werk verkeer (22km) door heuvelachtig landschap.
34jaar
125KG
1,87m
Het liefst tweedehands: ~200€
anders via fietsplan ~800€
Ik heb totaal geen ervaring met wielrennen, de bovengenoemde afstand leg ik huidig af met een stadsfiets.
34jaar
125KG
1,87m
Ik heb totaal geen ervaring met wielrennen, de bovengenoemde afstand leg ik huidig af met een stadsfiets.
du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'
Mijn ervaring rond stelvio, mortirolo en Gavia was dat dit in Italië nog beter geregeld is dan in Frankrijk, maar ben nog nooit in de Dolemieten geweest.Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 16:43:
Ik ga volgende week naar de Dolomieten om daar o.a. de Maratona dles Dolomites zelfstandig te gaan rijden. Nu weet ik uit eigen ervaring dat je met het zelfstandig rijden van La Marmotte overal en nergens water bij kan vullen bij diverse pompjes/fonteintjes. Kan dit in Italië ook? Of moet ik onderweg water kopen? Zo ja, waar kan dit?
Gpsies is goed.Heeft er iemand nog tips voor een site met Course files voor de Garmin Edge 500? Ook voor andere mooie routes daar in de buurt?
Jij hebt een fiets nodig met hele stevige wielen. Het gaat lastig zijn die te vinden in de 2dehands markt (trouwens ook nieuw) omdat veel mensen die dat soort wielen hebben ze meenemen naar een volgende fiets. Het kan echter wel. Je vraagstelling is verder echter veel te vaag en ik denk niet dat iemand je zo kan/wil helpen. Er is in dit topic (reeks) zeer veel info te vinden over de aankoop van een fiets, lees dat eerst eens door.Twisted schreef op maandag 16 juli 2012 @ 16:46:
Welke fiets adviseren jullie voor woon-werk verkeer (22km) door heuvelachtig landschap.
34jaar
125KG
1,87m
[ Voor 31% gewijzigd door MrAngry op 16-07-2012 17:03 ]
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Ik denk dat Twisted meer een tourer of hybride kan gebruiken.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Ik ben al een stuk te zwaar en dan ben ik nog 16 kilo lichter en bijna 10cm langer. Vraag me af of het wel goed gaat met een racefiets. Zou inderdaad óf een hybride kopen óf eerst afvallen.
Is geen probleem. Op de top van de Pordoi, Gardena en Gia zitten restaurants. Ook in Corvara uiteraard. Op de top vd St Lucia zit dacht ik een kraan of bron.Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 16:43:
Bij voorbaat dank!
Wat nog meer mooi is, man het is daar een walhalla, je hebt zoveel mogelijkheden. De Fedaia (wel van de makkelijke kant!) is prachtig, zo ook de Passo dello Erbe, Kreuztal/Valcroce en de Krohnplatz als je een stukje met de auto geen probleem vindt...
Als je bij Cyclingcols eventjes Gardena ofzo intikt, en je klinkt vervolgens rechts op "cols nearby", krijg je een overzicht met hoe alles ligt. Je kunt dan zelf prima ritjes uitstippelen, zoveel wegen zijn er niet.
[ Voor 23% gewijzigd door havana op 16-07-2012 21:09 ]
Kan iemand van jullie me helpen met het volgende probleem:
Ik heb net een tweede operatie aan m'n knie (nieuwe kruisband enzo) achter de rug. Door deze blessure mag ik m'n huidige sport (volleybal) niet meer uitoefenen. Omdat ik graag de kilo's wat onder controle zou houden en ik weet dat enkele vrienden van me regelmatig een ritje doen op de koersfiets overweeg ik ook om er een aan te schaffen. Het probleem hierbij is dat ik nog niets heb en geen kennis heb over aandachtspunten bij de aanschaf.
Het budget kan ik niet hard vastleggen, maar ik hoopte om 2e hands voor laat ons zeggen 600euro zeker klaar te zijn. (Liefst goedkoper natuurlijk).
Ik verwacht uiteraard niet dat jullie die zoektocht voor mij doen, maar ik weet niet goed waar ik informatie kan inwinnen. Uiteraard ken ik marktplaats/kapaza/... maar ik zou me graag eerst wat inlezen in de materie. Wie kan mij helpen?
Ohja, mijn (huidige) lengte/gewicht/totaal budget: 1,86m/94kg/600euro alles in.
Ik heb net een tweede operatie aan m'n knie (nieuwe kruisband enzo) achter de rug. Door deze blessure mag ik m'n huidige sport (volleybal) niet meer uitoefenen. Omdat ik graag de kilo's wat onder controle zou houden en ik weet dat enkele vrienden van me regelmatig een ritje doen op de koersfiets overweeg ik ook om er een aan te schaffen. Het probleem hierbij is dat ik nog niets heb en geen kennis heb over aandachtspunten bij de aanschaf.
Het budget kan ik niet hard vastleggen, maar ik hoopte om 2e hands voor laat ons zeggen 600euro zeker klaar te zijn. (Liefst goedkoper natuurlijk).
Ik verwacht uiteraard niet dat jullie die zoektocht voor mij doen, maar ik weet niet goed waar ik informatie kan inwinnen. Uiteraard ken ik marktplaats/kapaza/... maar ik zou me graag eerst wat inlezen in de materie. Wie kan mij helpen?
[ Voor 4% gewijzigd door thommich op 16-07-2012 18:04 ]
Verwijderd
Zoek maar eens wat en post dat hier voor commentaar....
Neem het gemiddelde van de meningen en je hebt houvast.
Neem het gemiddelde van de meningen en je hebt houvast.
Same here, maar dan voetbal. Ik heb nadat ik mezelf hier eerst als noob heb gepresenteerdthommich schreef op maandag 16 juli 2012 @ 18:00:
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ik zie trouwens dat het in de TS zo lijkt alsof je hier alleen je lengte, gewicht en budget moet posten om hulp te krijgen. Misschien moet daar een klein stappenplan voor 2dehands fiets kopen bij (dus binnenbeenlengte opmeten, framesize bepalen etc.)
Huh? Welk os-level en welke iPhone dan? Net hier nog getest voor je. 4S met 5.1.1. Airplane mode, zonder verder iets te doen Navigon starten, en plop, GPS pijl bovenin beeld en een fix.argro schreef op maandag 16 juli 2012 @ 11:05:
[...]
Op een iPhone gaat de GPS-chip ook op nonactief in vliegtuigmodus. Vraag mij niet waarom, een GPS-chip is immers passief, maar het is wel zo. Of zie ik de truc over het hoofd?
Jazzper in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17"thommich schreef op maandag 16 juli 2012 @ 18:00:
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Een iPhone 4S met softwareversie 5.1.1. Op vliegtuigmodus, Strava starten en plop, GPS Signal Not Found, wel een locatievoorzieningenpijl bovenin trouwens. Als ik de vliegtuigmodus weer uitzet, dan heb ik onmiddelijk een fix (GPS Signal Good).UltraSub schreef op maandag 16 juli 2012 @ 19:03:
[...]
Huh? Welk os-level en welke iPhone dan? Net hier nog getest voor je. 4S met 5.1.1. Airplane mode, zonder verder iets te doen Navigon starten, en plop, GPS pijl bovenin beeld en een fix.
Merde ja, je hebt gelijk! Same here, ik zag het icoon, en oude info blijkbaar, waardoor het leek of ik een fix had.
Misschien duurt het langer dat ie fixt omdat ie geen assisted gps kan gebruiken? Bij mn galaxy s2 duurt het in vliegtuigmodus ook veel langer, maar krijg uiteindelijk wel een fix.argro schreef op maandag 16 juli 2012 @ 20:28:
[...]
Een iPhone 4S met softwareversie 5.1.1. Op vliegtuigmodus, Strava starten en plop, GPS Signal Not Found, wel een locatievoorzieningenpijl bovenin trouwens. Als ik de vliegtuigmodus weer uitzet, dan heb ik onmiddelijk een fix (GPS Signal Good).
De wijzen komen uit het Oosten!
En daarnaast niet vergeten dat je nog een broek, shirt, schoenen, helm en handschoenen moet hebben.
En wellicht een zadel, pedalen en een fietscomputer
Let echt op de wielen bij jouw toekomstige fiets, veel velgen hebben een maximum gewicht van bijvoorbeeld 85 of 90 kilo. Zo stond ik ooit bij een fietsenboer voor een racefiets, zaten er Fulcrum velgen onder met heel groot "max 90 kg" erop. Dat werd hem niet voor mijTwisted schreef op maandag 16 juli 2012 @ 16:46:
34jaar
125KG
1,87m
Maar als ik je iets mag aanraden, ik rij al bijna 3 jaar met Mavic CXP33 wielen die gewoon handgespaakt zijn. Ten eerste zijn ze echt bombproof, kuilen, richels, noem het maar op, ik heb er na al die tijd nog geen deuk in gereden. Ten tweede kan een handgespaakte velg bizar veel gewicht aan, dus met jouw gewicht zit je wel goed met deze velg.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Nope, net even opgezocht, GPS gaat echt uit in airplane mode. Staat in de manual:NoepZor schreef op maandag 16 juli 2012 @ 20:53:
[...]
Misschien duurt het langer dat ie fixt omdat ie geen assisted gps kan gebruiken? Bij mn galaxy s2 duurt het in vliegtuigmodus ook veel langer, maar krijg uiteindelijk wel een fix.
http://manuals.info.apple...ne_user_guide.pdf#page158
CXP33, goed gespaakt, is een uitstekend wiel voor zwaardere mensen. Heb daar in de tijd dat ik 120+ kg was met veel plezier en zonder problemen op gereden.Widow schreef op maandag 16 juli 2012 @ 21:46:
Maar als ik je iets mag aanraden, ik rij al bijna 3 jaar met Mavic CXP33 wielen die gewoon handgespaakt zijn. Ten eerste zijn ze echt bombproof, kuilen, richels, noem het maar op, ik heb er na al die tijd nog geen deuk in gereden. Ten tweede kan een handgespaakte velg bizar veel gewicht aan, dus met jouw gewicht zit je wel goed met deze velg.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Zag net in een reclameblok in Tour du Jour een reclame waarin kleine kinderracefietsjes te zien waren. Ik zou zweren rond de 16". Ik zoeken, allerkleinste die ik zie is 20". Nu is dat ook wel logisch, met 16" is de leeftijd ook nog niet in verhouding, maar de oudste zou het zooo gaaf vinden om "net zo'n fiets als pappa te hebben"..
Zo, tis een tijdje geleden. Afgelopen tijd niet heel erg veel gefietst. Wel een aantal keer wezen spinnen. Zit nu in mijn voorbereidingen om over anderhalve week naar Zuid-Frankrijk te gaan. Moet alleen nog een compact hebben. Heb al gekeken wat de cranklengte is (172.5mm) van mijn huidige dubbel maar weet niet of ik nog meer onderdelen nodig heb of dat ik ze zo direct kan omwisselen. Hoe zit dat eigenlijk met de ketting, moet die dan ingekort worden en is het dan handig om een nieuwe ketting daarbij te doen voor bij de compact?
Deze zou het dan worden.
Daarnaast had een collega nog een spinningfiets staan welke ik over kan nemen. Hij had model genoemd maar dat ben ik even kwijt, zit er toch aan te denken om dat te doen zodat ik ook met minder weer toch wat kan bewegen. Zal morgen even wat meer informatie vragen, hij heeft zelf niet direct een idee van een prijs en ik eigenlijk ook niet. Nieuw was hij 300 euro, is een jaar of zes oud en maar één jaar echt gebruikt. Hij had het over een 25 kilogram vliegwiel, weet niet wat dat precies uit maakt eigenlijk, iemand die daar iets meer van weet?
//edit
Even wat plaatjes om beter beeld te krijgen van wat er nu op zit:
http://sdrv.ms/M03GLI
http://sdrv.ms/M03Frf
Deze zou het dan worden.
Daarnaast had een collega nog een spinningfiets staan welke ik over kan nemen. Hij had model genoemd maar dat ben ik even kwijt, zit er toch aan te denken om dat te doen zodat ik ook met minder weer toch wat kan bewegen. Zal morgen even wat meer informatie vragen, hij heeft zelf niet direct een idee van een prijs en ik eigenlijk ook niet. Nieuw was hij 300 euro, is een jaar of zes oud en maar één jaar echt gebruikt. Hij had het over een 25 kilogram vliegwiel, weet niet wat dat precies uit maakt eigenlijk, iemand die daar iets meer van weet?
//edit
Even wat plaatjes om beter beeld te krijgen van wat er nu op zit:
http://sdrv.ms/M03GLI
http://sdrv.ms/M03Frf
[ Voor 4% gewijzigd door Shinji op 17-07-2012 01:51 ]
Bij Rose heb je nog wel goedkopere Shimano compact cranks.
Wat zo'n spinner waard is, is moeilijk te zeggen. Ik heb zelf een Schwinn, dat is het oermerk en die dingen houden dus hun waarde wel. Je kunt er makkelijk onderdelen voor krijgen.
Gewicht van het vliegwiel is belangrijk maar wellicht overschat. De rest van de fiets is net zo belangrijk.
Wat zo'n spinner waard is, is moeilijk te zeggen. Ik heb zelf een Schwinn, dat is het oermerk en die dingen houden dus hun waarde wel. Je kunt er makkelijk onderdelen voor krijgen.
Gewicht van het vliegwiel is belangrijk maar wellicht overschat. De rest van de fiets is net zo belangrijk.
[ Voor 71% gewijzigd door havana op 17-07-2012 09:26 ]
@Jazzper: heb je misschien al tijd gehad om eens te kijken voor me?obsidian schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 16:37:
[...]
Oh, je mag het best voorlezen hoor(ik heb hem gelezen
)
Maar omgeving Den Bosch (PC 5200 +/- 30km) ik gok (of eigenlijk gokt de FM dat) dat ik een fiets met een frame maat van 54cm nodig heb. Ik wil gewoon iets goeds hebben waar ik effe mee vooruit kan en niet volledig voor lul fiets(Zover het veroorzaakt kan worden door de fiets waar ik op zit
). Zoals al eerder gemeld ben ik aan het trainen voor de Alpe d'HuZes volgend jaar en ik wil die berg fatsoenlijk op kunnen komen en er ook mee kunnen trainen.
Budget iets van €300 - €400 denk ik
Ja, alleen daar hebben ze niet de 172,5mm, alleen 170mm of 175mm. Of ga je die 2,5mm niet direct merken?havana schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 07:23:
Bij Rose heb je nog wel goedkopere Shimano compact cranks.
Merk van de spinningbike is buffalo, maar hij weet het model even niet.
Dacht dat jij je gewoon helemaal zou laten opmeten en adviseren door de fietsenboer om het gekozen model dan online te kopen.obsidian schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 08:42:
[...]
@Jazzper: heb je misschien al tijd gehad om eens te kijken voor me?
Als ik dat ding Google, lijkt het een Schwinn-kopie. Wat het waard is? Meer dan 75 euro zou ik er niet voor geven. Probeer er eerst achter te komen of je überhaupt remblokjes voor dat ding kunt krijgen. Ketting en trapas zullen wel standaard zijn, dat is zo te krijgen (Schwinn gebruikt Truvativ vierkant en "gewone" 8v kettingen).Shinji schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 10:35:
[...]
Ja, alleen daar hebben ze niet de 172,5mm, alleen 170mm of 175mm. Of ga je die 2,5mm niet direct merken?
Merk van de spinningbike is buffalo, maar hij weet het model even niet.
[ Voor 20% gewijzigd door havana op 17-07-2012 10:51 ]
Hopelijk gaat het fietsen je beter af dan het denkenMrAngry schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 10:41:
[...]
Dacht dat jij je gewoon helemaal zou laten opmeten en adviseren door de fietsenboer om het gekozen model dan online te kopen.
* Pelle meldt zich ook weer eens in dit topic 
Ik had het idee dat ik sinds ik een racefiets had gekocht in maart, niet echt meer progressie had gemaakt qua uithoudingsvermogen en snelheid, maar dat bleek afgelopen week toch wel mee te vallen.
Begin vorige week eerst 2 uur tegen de limiet aan gereden, 64km met 32 gemiddeld, en dat stemde me positief. Afgelopen zaterdag een rondje gereden met een vriend van me, die ook sinds kort een racefiets heeft. Hij is gymleraar en sport al jaren erg actief. Samen hebben we ongeveer 50km gedaan met 26 gemiddeld, maar dat was voor hem toch wel vrij pittig. Ik zat na afloop nog helemaal fris op de fiets. Zijn conditie is altijd beter geweest als die van mij, dus ik vond het wel leuk om te merken dat je zonder het te merken toch wel vooruitgang boekt in de loop van de maanden.
Beetje jammer wel dat ik vrijdag m'n fiets helemaal gepoetst, schoongeboend en gesmeerd had, en dat dat gisteravond na een kort woon-werk ritje van 14km door de stromende regen alweer helemaal teniet is gedaan
Was wel erg lekker overigens, ik zie altijd een beetje op tegen het rijden in de regen, maar als je eenmaal nat bent dan boeit het toch niet meer.
Heeft iemand nog tips voor goede, niet al te dure, overschoenen? Dat soppen in je sokken na 300 meter door de regen begint me toch een beetje tegen te staan.

Ik had het idee dat ik sinds ik een racefiets had gekocht in maart, niet echt meer progressie had gemaakt qua uithoudingsvermogen en snelheid, maar dat bleek afgelopen week toch wel mee te vallen.
Begin vorige week eerst 2 uur tegen de limiet aan gereden, 64km met 32 gemiddeld, en dat stemde me positief. Afgelopen zaterdag een rondje gereden met een vriend van me, die ook sinds kort een racefiets heeft. Hij is gymleraar en sport al jaren erg actief. Samen hebben we ongeveer 50km gedaan met 26 gemiddeld, maar dat was voor hem toch wel vrij pittig. Ik zat na afloop nog helemaal fris op de fiets. Zijn conditie is altijd beter geweest als die van mij, dus ik vond het wel leuk om te merken dat je zonder het te merken toch wel vooruitgang boekt in de loop van de maanden.
Beetje jammer wel dat ik vrijdag m'n fiets helemaal gepoetst, schoongeboend en gesmeerd had, en dat dat gisteravond na een kort woon-werk ritje van 14km door de stromende regen alweer helemaal teniet is gedaan
Heeft iemand nog tips voor goede, niet al te dure, overschoenen? Dat soppen in je sokken na 300 meter door de regen begint me toch een beetje tegen te staan.
Ik heb zelf de BBB Hard Wear: http://bbbcycling.com/bike-wear/shoecovers/BWS-04/Pelle schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:48:
* Pelle meldt zich ook weer eens in dit topic
Vind die erg fijn voor de kou en de regen houd die ook redelijk tegen. Houd er echter wel rekening mee dat als het veel regent de regen nog steeds via je benen (broek + sokken) richting je schoen gaat. En eenmaal verzadigd is verzadigd
Stukje binnenband van een MTB binnenband bij de overgang van je been naar de overschoen werkt goed tegen regen.
Holy shit waar was dit advies de afgelopen jarenhavana schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 12:07:
Stukje binnenband van een MTB binnenband bij de overgang van je been naar de overschoen werkt goed tegen regen.
Met MrAngry... als ik straks weer ga fietsen gaat dit zeker gebruikt worden tijdens de regen
Ik heb het ook pas recentelijk uitgevonden. Eerst geprobeerd met tape
maar dat werkte niet. Had toevallig nog een oude MTB band liggen (ook een keer abusievelijk besteld bij Bike-components) dus zo kwam ik erop. Werkt perfect.
HardWear zijn overigens voor in de zomer véél te warm. Dan kun je beter een een licht setje nemen dat alleen water tegenhoudt, bijvoorbeeld de WaterFlex.
HardWear zijn overigens voor in de zomer véél te warm. Dan kun je beter een een licht setje nemen dat alleen water tegenhoudt, bijvoorbeeld de WaterFlex.
[ Voor 28% gewijzigd door havana op 17-07-2012 14:48 ]
vraagje, ga vrijdag schoenen kopen, de Shimano R087.
Klopt het dat je ze een maat groter moet kopen?
Klopt het dat je ze een maat groter moet kopen?
Dat voel je het beste door ze gewoon te passen
Klopt Pelle 
Maar wat ik hoorde is dat je ze een maat groter moet namen omdat je "beweegt" in je schoenen tijdens het fietsen....
Maar wat ik hoorde is dat je ze een maat groter moet namen omdat je "beweegt" in je schoenen tijdens het fietsen....
Doorgaans zijn fietsschoenen qua maatvoering dusdanig dat je een maat groter moet hebben dan reguliere schoenen. Dit hangt logischerwijs echter ook af van de maatvoering van de reguliere schoenen. E.e.a. heeft overigens niet met extra benodigde bewegingsruimte te maken, maar met een afwijkende maatvoering in de fietsschoenenbusiness. Wanneer je echter ergens heen gaat om te passen is deze informatie echter allemaal irrelevant. Passen totdat je een schoen vindt die goed zit. Wat voor getalletje dan op de doos staat is niet echt belangrijk, tenzij dat getalletje de prijs betreft.Frid0 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:17:
Klopt Pelle
Het idee is dat je voeten iets zwellen tijdens het fietsen, maar dat is natuurlijk geen schoenmaat en daarvoor zijn fietsschoenen vaak gemakkelijk verstelbaar tijdens het fietsen. Ik heb zelf trouwens exact dezelfde maat fietsschoen en loopschoen, maar dat is de mega lijn van sidi, die maatvoering wijkt weer af van de gewone sidi's.
En bij Rose.nl418O2 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:53:
code:
1 2 3 4 5 6 7 Aantal Artikel Uitvoering Prijs Wissen Specialized Sport Road White 48 € 89,90 Shimano SPD SL 540 Zwart € 49,95 Belga Basic Bibshort XL € 49,95 BBB BSD-51S SupremeBase White € 49,95 Totaal: € ~240,00
versus webshop
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Winkelmand 1x Bontrager Race DLX 2012 Schoenencombo (Zilver 48) € 119,99 verwijderen 1x BBB Bib-shorts € 44,95 verwijderen 1x BBB Supremebase Zadel € 49,95 verwijderen 3 producten: € 214,89 Bezorgkosten: n.t.b. Totaal: € 214,89
Scheelt 25 euro tussen de lokale shop en een webshop (bovenste is lokale winkel waar ik de verzendkosten heb afgetrokken). Eigenlijk de moeite niet van het online bestellen.

scheelt nogal. niet exact dezelfde producten, maar komt wel aardig overeen.
[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 17-07-2012 17:10 ]
Ah, maat 48 schoenen
Ik heb maat 47/48 van normale schoenen, maar ik heb vrij brede (voor)voeten. Sommige merken sneakers (bv. Pantofola) pas ik uberhaupt niet in. Zou je willen laten weten wat de pasform is van deze schoenen als ze binnen zijn?
Ik ben toch malle pietje niet!
Verwijderd
Die informant zou ik niet serieus nemen, mijn fietsschoenen zijn een maat groter dan normaal en zitten krapper (moet ook).Frid0 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:17:
Klopt Pelle
De fietssschoenenbusiness wenst zich gewoon niet aan de normen voor schoenmaten te houden, uitzonderingen daargelaten.
Hier ook mijn Shimano's halve tot hele maat groter dan normaal.
Iemand hier verheldering op? Ik wil het liefst vandaag bestellen zodat ik nog even de tijd heb om hem te monteren. En moet ik naast andere crank ook nog andere ketting of iets anders? Voor foto's huidige crank op fiets paar posts terug.Shinji schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 10:35:
[...]
Ja, alleen daar hebben ze niet de 172,5mm, alleen 170mm of 175mm. Of ga je die 2,5mm niet direct merken?
Ketting kun je behouden, wel even je voorderailleur iets in hoogte verstellen.
Van de 10 wielertoeristen gaan er 9 die 2.5 mm echt niet merken.
Van de 10 wielertoeristen gaan er 9 die 2.5 mm echt niet merken.
Was het niet Peter Winnen die per ongeluk een halve tour met 2 ongelijke cranks reed? (niet dat hij er blij van werd, maar toch)
Als antwoord op mijn vraag hoe tracks aan te passen:
nou heb ik geen garmin maar wel gpx-jes dus ik dacht; ik maak even een account aan op mygarmin of garminconnect. Qua gebruiksgemak etc is dit een van de slechtste sites ever. Ik heb er 20 minuten over gedaan accounts aan te maken en dat alles werkte. Gescheiden werelden die sites en echt niet fijn. Enfin, ik ben erin. GPX upgeload en kan niet editten, maar ik zal ook dat Basecamp eens proberen. Dat is de offline client toch?TheLemon schreef op maandag 16 juli 2012 @ 09:45:
In ieder geval met Garmin Basecamp kun je dat wel. Je importeert een GPX file en daarna kun je trackpoints verplaatsen, verwijderen en invoegen. Je tussentijden op verplaatste of toegevoegde trackpoints klopt natuurlijk niet meer, maar dat moet niet zo erg zijn. Desnoods pas je die handmatig aan, het is gewoon XML data.
Verwijderd
Nee, dat was Sjefke Janssen in 1947, hij was toen de enige Nederlander die de Tour uitreed.....Jazzper schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 20:26:
Was het niet Peter Winnen die per ongeluk een halve tour met 2 ongelijke cranks reed? (niet dat hij er blij van werd, maar toch)
Tijdens de Tour kreeg hij last van pijn in 1 been en na de tour bleek hij dus met 2 verschillende cranks gereden te hebben.
De fietsen werden destijds nog door de organisatie verstrekt en daar kon je dan je eigen zadel op monteren...
Net als Peter Winnen ook een Limbo...
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2012 21:30 ]
Verwijderd
Als je binnenbeenlengte >85 cm is, dan kan je rustig met 175 gaan rijden.Shinji schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 19:58:
[...]
Iemand hier verheldering op? Ik wil het liefst vandaag bestellen zodat ik nog even de tijd heb om hem te monteren. En moet ik naast andere crank ook nog andere ketting of iets anders? Voor foto's huidige crank op fiets paar posts terug.
Zit de andere kant er dan niet bij?Jazzper schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 20:26:
En kan je die los kopen? Heb wat gezocht maar met de meest voor de hand liggende zoektermen kom ik niet verder. Had daar verder helemaal niet bij stil gestaan.
Jajoh ik weet t ook niet haha. Ik heb 47.5 met nike sb. "nette" schoenen 47 en laatste smalle adidasjes maat 48 2/3...The Legend schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 19:06:
Ah, maat 48 schoenenIk heb maat 47/48 van normale schoenen, maar ik heb vrij brede (voor)voeten. Sommige merken sneakers (bv. Pantofola) pas ik uberhaupt niet in. Zou je willen laten weten wat de pasform is van deze schoenen als ze binnen zijn?
Ik heb ook 8 jaar onwetend met 2 verschillende cranklengtes gereden. 170 en 175mm zelfs. Geen klachten gehad en ook niet toen ik overging naar 2 x 175mm, 4 jaar geleden. Fabrikant had toen kennelijk geen campa Mirage rechtercrank meer, hebben er een Daytona op gezet, maar links was wel Mirage. Kennelijk is er niet op gelet en ik wist wist sowieso nog niet dat er verschillende lengtes waren.
pepernooot
Ok, duidelijk. Vrijdag ga ik naar de FM en dan zal ik eens kijken welke maat mij t beste past. "krijg" dan ook mijn fiets mee. Ben heel benieuwd! Ook omdat ik nog nooit een racefiets heb gehad, laat staan met raceschoenen. Dat word nog wat de eerste keer, opstappen maar vooral het afstappen net voordat ik stil kom te staan. Hopelijk val ik nietargro schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:31:
[...]
Doorgaans zijn fietsschoenen qua maatvoering dusdanig dat je een maat groter moet hebben dan reguliere schoenen. Dit hangt logischerwijs echter ook af van de maatvoering van de reguliere schoenen. E.e.a. heeft overigens niet met extra benodigde bewegingsruimte te maken, maar met een afwijkende maatvoering in de fietsschoenenbusiness. Wanneer je echter ergens heen gaat om te passen is deze informatie echter allemaal irrelevant. Passen totdat je een schoen vindt die goed zit. Wat voor getalletje dan op de doos staat is niet echt belangrijk, tenzij dat getalletje de prijs betreft.
Maar had nog wat, in mijn normaal schoenen heb ik een steunzol. Als ik vrijdag die raceschoenen ga passen, moet ik daar dan ook de steunzal in doen of moet ik passen zonder steunzol? Ik denk zelf t laatste omdat je niet echt staat/loopt met de raceschoen. Klein stukje van woning naar schuur en de tuin uit maar de rest van de tijd fiets je....
Een vriend van me wil deze fiets misschien kopen : http://link.marktplaats.nl/557316103 om eens te ontdekken of wielrennen iets voor hem is.
Ik heb het hem afgeraden, voornamelijk vanwege de roest en de ranzigheid die te zien is bij de remmen. Dat beloofd weinig goed denk ik. Eens?
Ik heb het hem afgeraden, voornamelijk vanwege de roest en de ranzigheid die te zien is bij de remmen. Dat beloofd weinig goed denk ik. Eens?
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Ik draag geen steunzool in m'n fietsschoenen en heb nergens last van (terwijl een halve dag zonder zool in een normale schoen niet te doen is).Frid0 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:02:
[...]
Maar had nog wat, in mijn normaal schoenen heb ik een steunzol. Als ik vrijdag die raceschoenen ga passen, moet ik daar dan ook de steunzal in doen of moet ik passen zonder steunzol? Ik denk zelf t laatste omdat je niet echt staat/loopt met de raceschoen. Klein stukje van woning naar schuur en de tuin uit maar de rest van de tijd fiets je....
@Frid0
Valt wel mee hoor. Even tegen een muur paar keer in- en uitklikken om te zien hoe dat werkt/voelt. Vervolgens gewoon onthouden dat je altijd moet uitklikken voor je ergens stopt. En dat kun je beter te vroeg dan te laat doen. Ik doe het soms zelfs uit voorzorg, los klikken, en mocht het niet nodig zijn geweest, even doortrappen en klik...
Valt wel mee hoor. Even tegen een muur paar keer in- en uitklikken om te zien hoe dat werkt/voelt. Vervolgens gewoon onthouden dat je altijd moet uitklikken voor je ergens stopt. En dat kun je beter te vroeg dan te laat doen. Ik doe het soms zelfs uit voorzorg, los klikken, en mocht het niet nodig zijn geweest, even doortrappen en klik...
Ik acht de kans aanwezig dat hij op zo'n fiets tot de ontdekking komt dat wielrennen niets voor hem is. Een beetje als slippers kopen om te ontdekken of hardlopen iets is. Aan de andere kant kan het ook allemaal wat oppervlakkige viezigheid zijn. Als dit het enige is wat binnen het budget past, dan is een kijkje nemen de beste manier om te ontdekken of dit een (no-)go is.bonzz.netninja schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:03:
Een vriend van me wil deze fiets misschien kopen : http://link.marktplaats.nl/557316103 om eens te ontdekken of wielrennen iets voor hem is.
[ Voor 15% gewijzigd door argro op 18-07-2012 12:18 ]
Ok, goed om te weten. Dan gebruik ik mijn steunzolen vrijdag niet als ik ze ga passen.MrAngry schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:15:
[...]
Ik draag geen steunzool in m'n fietsschoenen en heb nergens last van (terwijl een halve dag zonder zool in een normale schoen niet te doen is).
Ik ga voor de R087 van Shimano, degelijke schoenen, toch?
Ik zou eerste maar eens passen. Misschien past de pasvorm van Shimano wel helemaal niet bij jouw voet. Als je dan in tunnelvisiemodus toch voor die schoen gaat, ga je daar later spijt van krijgen.
[ Voor 15% gewijzigd door argro op 18-07-2012 12:19 ]
O ja, tuurlijk, dat is helemaal geen gekke gedacht. Bedankt! dat ga ik doen.UltraSub schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:16:
@Frid0
Alleen die 1e keer als ik weg fiets bij de FM om te kijken of het zadel op de goede hoogte zit enzo....
Mee eens!argro schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:19:
[...]
Ik zou eerste maar eens passen. Misschien past de pasvorm van Shimano wel helemaal niet bij jouw voet. Als je dan in tunnelvisiemodus toch voor die schoen gaat, ga je daar later spijt van krijgen.
Maar ik wil graag witte schoentjes en hoorde goede verhalen over de R087. Dat schijnt een goede schoen te zijn om mee te beginnen en ook als je wat meer ervaring heb. Het is een degelijk schoenen waar je voorlopig mee voorruit kan.
Heb ik dan van horen zeggen en hier en daar gelezen op internet
[ Voor 5% gewijzigd door Frid0 op 18-07-2012 12:26 ]
Ik heb ook shimano's en zeer tevreden over. Maar je moet inderdaad passen. Niet gewoon nemen omdat hij een goede naam heeft, als hij spant, dan neem je een andere of grotere maat. Zelf ook een maat groter genomen. De kleine paste, maar vrij strak. Dus de FM raadde aan om toch een maat groter te pakken, omdat voeten al eens kunnen zwellen.
Frido, het valt goed mee. De eerste keer deed ik het ook al van op 30 meter voor een rood licht, uitklikken en langzaam uitbollen (en dan naar de kant leunen waarvan de voet los is bij het stilstaan
). Na een paar keer ben je dat wel gewoon en doe je het wat later. Op den duur doe je het net voor je stil komt te staan. (Soms uit veiligheid doe ik het nog altijd iets vroeger als het er zich toe leent. Beter er uit en niet nodig, dan er niet uit en wel nodig
Frido, het valt goed mee. De eerste keer deed ik het ook al van op 30 meter voor een rood licht, uitklikken en langzaam uitbollen (en dan naar de kant leunen waarvan de voet los is bij het stilstaan
Helaas weet ik maar al te goed hoe lastig het is om je voet los te krijgen als je al begint om te vallen
dat gebeurd iedereen toch een keer of niet? Ik ben er al bang voor, lijkt me echt kut om vast te zitten, maarja....
Dat vallen gaat misschien wel gebeuren.Frid0 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:02:
[...]
Ok, duidelijk. Vrijdag ga ik naar de FM en dan zal ik eens kijken welke maat mij t beste past. "krijg" dan ook mijn fiets mee. Ben heel benieuwd! Ook omdat ik nog nooit een racefiets heb gehad, laat staan met raceschoenen. Dat word nog wat de eerste keer, opstappen maar vooral het afstappen net voordat ik stil kom te staan. Hopelijk val ik niet
Ik heb thuis eerst een paar keer in en uit geklikt toen ik tegen een muur stond.
Daarna moet je aanleren dat als je stopt dat je een vaste voet uit klikt.
Bij mij de tweede keer toen ik ging fietsen, moest ik op een kruising linksaf.
Veel autos
Ik eerst rechtdoor om klaar te gaan staan om links af te gaan ging de bocht om en toen wilde ik uitklikken.
lukte niet en toen viel ik naar links.
Geluk bij een ongeluk was daar een stukje stoep tussen, dus ik ving mijn hele val op mijn dijbeen op en niet op mijn fiets etc. Gebeurt je 1 keer misschien of niet.
Inklikken net zo, soms schiet je voet wel eens van de trapper af als het inklikken niet goed lukt.
Ik had de fiets net, bij een stoplicht wil ik inklikken om weg te rijden...voet schiet eruit, auto die moest afslaan en op mijn wachtte riep nog, als je het niet kan moet je het niet doen. Gewoon geen aandacht aan schenken.
[ Voor 10% gewijzigd door Wii4all op 18-07-2012 13:40 ]
Burp
Bedankt! Ik zal er vrijdag rekening mee houden. Het maakt mij ook echt niet uit welke maat ik hem als ze maar goed zitten. Het is toch een best bedrag die raceschoenen en wil voor dat geld dan wel goede hebben.Lointje schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:56:
Ik heb ook shimano's en zeer tevreden over. Maar je moet inderdaad passen. Niet gewoon nemen omdat hij een goede naam heeft, als hij spant, dan neem je een andere of grotere maat. Zelf ook een maat groter genomen. De kleine paste, maar vrij strak. Dus de FM raadde aan om toch een maat groter te pakken, omdat voeten al eens kunnen zwellen.
Frido, het valt goed mee. De eerste keer deed ik het ook al van op 30 meter voor een rood licht, uitklikken en langzaam uitbollen (en dan naar de kant leunen waarvan de voet los is bij het stilstaan). Na een paar keer ben je dat wel gewoon en doe je het wat later. Op den duur doe je het net voor je stil komt te staan. (Soms uit veiligheid doe ik het nog altijd iets vroeger als het er zich toe leent. Beter er uit en niet nodig, dan er niet uit en wel nodig
Aha, ik hoor dat meer ja. Het is gewoon even kijken hoe het gaat. Dat in en uit klikken thuis dat snap ik wel. Ga dat ook eerst paar keer proberen maar vrijdag als ik de fiets ophaal gaat de FM ook stellen na mijn lichaam toe. Kijken hoe en wat met mijn benen en hoe hoog t zadel moet. Daarna moet ik er natuurlijk een stukje mee fietsen om te kijken of t goed zit. Die eerste keer, dat word kijken of ik val ja of de nee
Ok. Nou wat andere er van vinden maakt mij ook niet zo heel veel uit. Ik doe het voor mijzelf, omdat ik het leuk vind en het mij kicken lijkt. De mensen moeten maar wat geduld hebben dan hoor.Wii4all schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:38:
[...]
Dat vallen gaat misschien wel gebeuren.
Ik heb thuis eerst een paar keer in en uit geklikt toen ik tegen een muur stond.
Daarna moet je aanleren dat als je stopt dat je een vaste voet uit klikt.
Bij mij de tweede keer toen ik ging fietsen, moest ik op een kruising linksaf.
Veel autos
Ik eerst rechtdoor om klaar te gaan staan om links af te gaan ging de bocht om en toen wilde ik uitklikken.
lukte niet en toen viel ik naar links.
Geluk bij een ongeluk was daar een stukje stoep tussen, dus ik ving mijn hele val op mijn dijbeen op en niet op mijn fiets etc. Gebeurt je 1 keer misschien of niet.
Inklikken net zo, soms schiet je voet wel eens van de trapper af als het inklikken niet goed lukt.
Ik had de fiets net, bij een stoplicht wil ik inklikken om weg te rijden...voet schiet eruit, auto die moest afslaan en op mijn wachtte riep nog, als je het niet kan moet je het niet doen. Gewoon geen aandacht aan schenken.
Haha @ schoenen discussie.. ik heb Shimano in maat 48, en loop dagelijks in converse's maat 45
bizar dat daar zoveel verschil in zit.

Converse valt ook heel groot 
Maat van me heeft dezelfde maat schoenen als ik (handig als je eens schoenen moet ruilen) en die heeft maat 45 of 46 converse.
Maat van me heeft dezelfde maat schoenen als ik (handig als je eens schoenen moet ruilen) en die heeft maat 45 of 46 converse.
[ Voor 83% gewijzigd door 418O2 op 18-07-2012 14:42 ]
Shimano gaat idd nergens over. Ik heb 49...normaal 46/47. Maar goed, er is geen enkele afspraak tussen fabrikanten qua maten dus dat het niet vaker misgaat is op zichzelf al een godswonder.Widow schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:41:
Haha @ schoenen discussie.. ik heb Shimano in maat 48, en loop dagelijks in converse's maat 45bizar dat daar zoveel verschil in zit.
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Hahaha, zo kan je het wel noemen ja, schoenen discussieWidow schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:41:
Haha @ schoenen discussie.. ik heb Shimano in maat 48, en loop dagelijks in converse's maat 45bizar dat daar zoveel verschil in zit.
Ik zie t allemaal wel vrijdag, maat maakt mij niks uit, gaat erom dat die goed zit.
Ps. Converse loop je dagelijks op? Dat je dat kan, vind dat zo van die slappe schoenen met een slechte zool
Ik kwam vandaag dit mooie stuk tegen, een verhaal over Campagnolo in de context van de hele fietsindustrie: http://justenjoyit.posterous.com/campagnolo-the-full-story
De moeite waard!
De moeite waard!
Verwijderd
idinkelover schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 22:49:
Ik heb ook 8 jaar onwetend met 2 verschillende cranklengtes gereden. 170 en 175mm zelfs. Geen klachten gehad en ook niet toen ik overging naar 2 x 175mm, 4 jaar geleden. Fabrikant had toen kennelijk geen campa Mirage rechtercrank meer, hebben er een Daytona op gezet, maar links was wel Mirage. Kennelijk is er niet op gelet en ik wist wist sowieso nog niet dat er verschillende lengtes waren.
Zoiets kan ik me eigenlijk niet goed voorstellen, ligt mogelijk aan mij.
Als de toekomstige eigenaar 2 rechterhanden heeft kan het lonend zijn, het is een waarschijnlijk prima frame en geschikt om als klassieker te restaureren.bonzz.netninja schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:03:
Ook heel geschikt als winterfiets.
Gaat de potentiele eigenaar voor bling bling en uitstraling> afblijven.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2012 19:05 ]
Ik vind het echt geweldige schoenen, en loop soms weken achter elkaar met 1 paar zonder iets anders te dragen. Ik had hiervoor iets van Lacoste, dat waren pas prutzolenFrid0 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 15:17:
[...]
Ps. Converse loop je dagelijks op? Dat je dat kan, vind dat zo van die slappe schoenen met een slechte zool

Vandaag trouwens mn extra grote bidons van 750ml ontvangen, ik had hiervoor van die 500ml bidons. Heb ik weer wat extra actieradius, ik ben nogal een drinker op de fiets
zwaait! (sinds vandaag letterlijk mogelijk overigensbonzz.netninja schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:03:
Geweldige fiets! Geweldig frame. Als ik ruimte en tijd had had ik hem zo opgehaald om te restaureren. Als trainingsbikeje ook nog wel mogelijk mits goed afgesteld. Ik denk dat je schrikt hoe licht het Reynolds frame is. Gazelle Championship mondials zijn erg gewild. Maar wat al gezegd is; je moet wel handig zijn of extra budget hebben voor de lbs
Als het om all stars gaan, daar zit geen steun in. Maar is beetje offtopicWidow schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:03:
[...]
Ik vind het echt geweldige schoenen, en loop soms weken achter elkaar met 1 paar zonder iets anders te dragen. Ik had hiervoor iets van Lacoste, dat waren pas prutzolendaar deed mn enkel echt pijn van. Maar met die Converse nergens last van
![]()
Vandaag trouwens mn extra grote bidons van 750ml ontvangen, ik had hiervoor van die 500ml bidons. Heb ik weer wat extra actieradius, ik ben nogal een drinker op de fiets
Is wel handig, maar met 500ml bidons kom je ook een eind hoor, vaak kan je gemakkelijk bijvullen bij pompstations oid.Widow schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:03:
goedemorgen,
morgen is de dag dat ik mijn 2e handse racefiets kan ophalen bij de FM. Het is een Bulls Harrier 1 ui 2009 met een 105 groep zoals dat volgens mij genoemd word.
heeft er iemand tips voor mij waar ik morgen goed op moet letten als ik hem ophaal en/of als ik even een stukje ga fietsen?
Hoor t graag
morgen is de dag dat ik mijn 2e handse racefiets kan ophalen bij de FM. Het is een Bulls Harrier 1 ui 2009 met een 105 groep zoals dat volgens mij genoemd word.
heeft er iemand tips voor mij waar ik morgen goed op moet letten als ik hem ophaal en/of als ik even een stukje ga fietsen?
Hoor t graag
In elk geval de voor de hand liggende dingen zoals je houding, geluid (kraakjes, piepjes enz), doen de remmen het (soepel en voldoende remkracht), werken de versnellingen (allemaal proberen van binnenste naar buitenste blad zowel voor als achter zonder vreemde geluidjes of haperingen)Frid0 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 11:22:
goedemorgen,
Hoor t graag
Dan heb je al de belangrijkste denk ik zo
Zo even wat uit mijn hoofd, misschien heb je er wat aan:Frid0 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 11:22:
goedemorgen,
Hoor t graag
- Controleer of de maat juist is voor je (zithouding/binnenbeen)
- Kijk even of die goed schakelt (van tand naar tand en niet van de casette) en of het ketting niet overslaat
- Controleer op deuken en scheuren
- Rem voor en kijk of er ook speling op de balhoofd zit door de fiets naar voor en achter te bewegen (of laat de fiets een klein beetje stuiteren, circa 10 cm. je moet geen rammelerij horen vanuit het balhoofd)
Je kan ook de fiets optillen en schuin houden. De voorvork moet dan heen en weer gaan. Als de balhoofd te stijf vast zit gaat dit stroef.
- Kijk of de voorvork recht is (van de zijkant, maar ook van de bovenkant). Lijkt het natuurlijk?
- Controleer de wielen op spakenspanning en losse spaken
- Kijk of de spaakgaten niet gescheurd of beschadigd zijn
- Draai aan het wiel en check op hoogte/zij-slag in het wiel
- Controleer de remvlakken op de velg
- Zijn de assen recht?
- Is de crank recht? (deze kan scheef raken bij een valpartij)
- Zijn de bladen recht?
- Zitten alle tanden nog op de casette en op de voorbladen?
- Controleer speling op de trapas door deze in verticale positie te zetten. Plaats 1 hand op de crank en 1 op de zitbuis en probeer de as heen en weer te bewegen. Dit hoort strak te zijn.
- Kijk of er nog voering op de remmen zit
Verder.... kijk de fiets weinig geluid maakt. Een fiets hoort niet te kraken en het schakelen hoort soepel te gaan. Succes!
Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily
*perongeluk twee keer gepost.

[ Voor 101% gewijzigd door TheCrius op 19-07-2012 12:02 ]
Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily
Als het weer een beetje meezit, wil ik zondagmiddag een klimtochtje gaan doen in de buurt van Doorn, Amerongen, Rhenen etc. Heeft iemand nog tips voor een mooie route die zoveel mogelijk van de klimmetjes die de moeite waard zijn meepakt? Ik ga voor een rondje van pakweg 80-100km, die als het even kan ergens niet al te ver bij een treinstation vandaan komt.
Ik kan evt. ook zelf wel een route knutselen, maar dan moet ik even weten wat er naast de Amerongse Berg nog meer de moeite waard is, want verder ben ik er niet bekend
Ik kan evt. ook zelf wel een route knutselen, maar dan moet ik even weten wat er naast de Amerongse Berg nog meer de moeite waard is, want verder ben ik er niet bekend
Het duurde ff maar het kwartje is gevallen bij het halen van een bakkie pleurJazzper schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 21:22:
[...]
zwaait! (sinds vandaag letterlijk mogelijk overigens)
Geweldige fiets! Geweldig frame. Als ik ruimte en tijd had had ik hem zo opgehaald om te restaureren. Als trainingsbikeje ook nog wel mogelijk mits goed afgesteld. Ik denk dat je schrikt hoe licht het Reynolds frame is. Gazelle Championship mondials zijn erg gewild. Maar wat al gezegd is; je moet wel handig zijn of extra budget hebben voor de lbs
Verwijderd
Fietsrouteplanner van de fietsersbond? Bij routetype kun je namelijk ook kiezen voor racefiets.Pelle schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:20:
Als het weer een beetje meezit, wil ik zondagmiddag een klimtochtje gaan doen in de buurt van Doorn, Amerongen, Rhenen etc. Heeft iemand nog tips voor een mooie route die zoveel mogelijk van de klimmetjes die de moeite waard zijn meepakt? Ik ga voor een rondje van pakweg 80-100km, die als het even kan ergens niet al te ver bij een treinstation vandaan komt.
Als je dan plan een rondje aanvinkt dan kun je ieder punt/bultje/heuveltje toevoegen aan de route die je wilt
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2012 16:30 ]
Geniaal! Die kende ik nog niet. Heeft die het wel bijna altijd goed betreffende de verharding? Wie heeft daar ervaring mee? Dank.Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:30:
[...]
Fietsrouteplanner van de fietsersbond? Bij routetype kun je namelijk ook kiezen voor racefiets.
Als je dan plan een rondje aanvinkt dan kun je ieder punt/bultje/heuveltje toevoegen aan de route die je wilt
pepernooot
Keertje of 6 a 8 gebruikt nu en gaat tot nu toe goed. Overigens heb ik ook elke keer dat ik de optie racefiets heb uitgezet daar spijt van gehad. De wegen zijn saaier, maar als het uitstond was het vaak smal, bochtig, glad etc.dinkelover schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 17:33:
[...]
Geniaal! Die kende ik nog niet. Heeft die het wel bijna altijd goed betreffende de verharding? Wie heeft daar ervaring mee? Dank.
Als ik hem op racefiets route heb staan wordt ik toch nog wel eens over een schelpenpad of smal paadje gestuurd.
Beide vermijd ik toch graag op de racefiets!
Beide vermijd ik toch graag op de racefiets!
Bij Doorn heb je de Maarsbergseweg en de Hoogstraat wat wel leuke heuveltjes zijn. Voorbij Amerongen ken ik het niet zo goed, maar misschien heb je wat aan de route van de wielermeet van laatst: http://connect.garmin.com/activity/181951578 . Daar hebben we toen een aantal heuveltjes in die omgeving gepakt.Pelle schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:20:
You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.
Ik vond net deze site.. daar ga ik wel wat aan hebben denk ik 
http://heuvelsfietsen.nl/Utrechtse_Heuvelrug.php
http://www.trainerroad.com/tour
Klinkt interessant. Ook integratie met sufferfest video's lees ik net. Misschien toch maar eens een ANT+ stickje voor pc kopen..
Klinkt interessant. Ook integratie met sufferfest video's lees ik net. Misschien toch maar eens een ANT+ stickje voor pc kopen..
Ik had al even het vermoeden dat het voorwiel van mijn fiets niet meer 100% recht is, vandaag even wat beter bekeken en hij lijkt inderdaad een beetje scheef te zijn. Ik weet dat het mogelijk is om je wielen te laten richten maar gezien de prijs daarvan zit ik er ook aan te denken om maar gewoon een nieuw setje wielen te halen. Momenteel zitten er namelijk ook twee verschillende willen in de fiets, het voorwiel is het originele wiel terwijl het achterwiel een keer vervangen is. Het achterwiel is een Shimano WH-R500, een instapmodelletje dus. Op het voorwiel zie ik enkel op de naaf 'Shimano HB-2200' staan wat enkel over die naaf lijkt te gaan. Als ik voor andere wielen zou gaan dan zou dat ook een budget setje worden, ik zie bijvoorbeeld de Shimano RS30 of 105 wielsets voor best aantrekkelijke prijzen voorbij komen. Is dit echter ook wat of kan ik daar beter vandaan blijven? Ik zou absoluut niet weten wat belangrijk is bij de keuze van een wiel maar ik neem aan dat er grote verschillen bestaan gezien de prijzen variëren van zo'n € 75 tot ruim € 2000 per set!
Gewoon naar je fietsenmaker gaan en je laten voorlichten. Die kunnen je gewoon verschillende modelletjes laten zien en uitleggen wat de verschillen zijn EN zij kunnen die wieltjes er direct onderzetten voor je.
Read the code, write the code, be the code!
Staat ook in de TSPelle schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 22:57:
Ik vond net deze site.. daar ga ik wel wat aan hebben denk ik
Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.
Dit topic is gesloten.