Dat van die 8 kg is zeer zeker niet waar, een dergelijke fiets weegt plm. 9,5 a 10 kgJazzper schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 20:53:
Overigens wel netjes de melding dat hij 8kg is. Als dat zo is kun je een beetje inschatten waar we het over hebben. Dat is zeer zeer netjes. Zeker voor zo'n stalen bak.
Waar haal je die wijsheid vandaan? De fiets is nog niet eens geidentificeerd. Uit die PDF die ik linkte blijkt dat het topmodel van Koga 8,nogwat kilo is. Stel dat het die is dan ben je er al.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Als ik je brochure bekijk dan is het een Koga Miyata Pro Racer PR, want alle specs kloppen daarmee. Hij is dan dus 9.4 kg volgens de specs.
Vandaag in de dagaanbieding bij MediaMarkt voor 9,99 een bagageweegschaal. Echter lijkt hij mij ook wel ideaal als fietsweegschaal om je fiets te wegen. 
Ik denk dat ik er eentje ga bestellen. Kan ik eindelijk eens zien wat mijn racer nou echt weegt. Volgens Rose 7,8 kilo maar ik ben wel benieuwd.
Ik denk dat ik er eentje ga bestellen. Kan ik eindelijk eens zien wat mijn racer nou echt weegt. Volgens Rose 7,8 kilo maar ik ben wel benieuwd.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Samen met de buurman vroeg op pad gegaan om de regen voor te zijn.
Rondje ZW-wind gemaakt. Groningen - Hoogkerk - Peize - Donderen - Zeijen - Zeijerveld - Huis ter Heide - Veenhuizen - Westervelde - Norg - Althena - Roderesch - Peizermade - Stadspark - Groningen. Goed voor 83 km.
Timing kon niet beter, ik deed mijn voordeur dicht en de eerste druppels kwamen uit de hemel
Rondje ZW-wind gemaakt. Groningen - Hoogkerk - Peize - Donderen - Zeijen - Zeijerveld - Huis ter Heide - Veenhuizen - Westervelde - Norg - Althena - Roderesch - Peizermade - Stadspark - Groningen. Goed voor 83 km.
Timing kon niet beter, ik deed mijn voordeur dicht en de eerste druppels kwamen uit de hemel
Havana, elke keer als jij je rondjes post moet ik even twee keer kijken. Ik heb vroeger jarenlang in Groningen en ommeland gereden dus al die namen ken ik donders goed. Nu woon ik in zeist en komen mijn rondjes door Huis ter Heide (Utrecht). Dus ik zie in jouw rijtje steeds HtH staan en dan denk ik huh hoe kan dat met die andere namen. Maar had Google Maps er al bij gehad
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Je hebt hier dus ook een HtH, vlak onder Norg
Zo, net ff hersteltraining gedaan, eerste uur nog redelijk droog weten te houden. http://app.strava.com/rides/12810726
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Ondertussen bijna weer thuis na een weekje Alpen. De Marmotte is goed verlopen. Goud gehaald met een netto-tijd van 7:48, waar 8:13 de limiet was. Zeer tevreden. Ik zal binnenkort wel even wat splittijden etc. posten. Daarvoor moet ik eerst de Polar uitlezen. De iPhone heeft er halverwege de Galibier de brui aan gegeven, de Strava-log is dus incompleet.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Mooi hoor, gefeliciteerd. Ik zei toch dat je je geen zorgen hoefde te maken over goud?
Hoeveel was je totale tijd? Dus zelf gemeten, inclusief Glandon afdaling? Die nieuwe tijden zeggen me namelijk niks
[ Voor 27% gewijzigd door havana op 08-07-2012 21:06 ]
Thanks!havana schreef op zondag 08 juli 2012 @ 21:04:
Mooi hoor, gefeliciteerd. Ik zei toch dat je je geen zorgen hoefde te maken over goud?Hoeveel was je totale tijd? Dus zelf gemeten, inclusief Glandon afdaling? Die nieuwe tijden zeggen me namelijk niks
De totale tijd was 8:40. Ik heb dus circa 50 minuten over de afdaling van de Glandon gedaan. Dit is behoorlijk lang en kwam omdat ik bovenop de Glandon de tijd heb genomen en onderaan de Glandon best lang op iemand heb staan wachten, om vervolgens samen naar de voet van de Telegraph te fietsen. De tijd staat immers toch stil. Een 'normale' tijd voor de afdaling van de Glandon is volgens mij circa 30 minuten.
Splittijden:
Beklimming Glandon: 1:35:52 (VAM = 779, gemiddelde hartslag 163bpm)
Beklimming Telegraph: 0:56:40 (VAM = 808, gemiddelde hartslag 163bpm)
Beklimming Galibier: 1:31:30 (VAM = 719, gemiddelde hartslag 157bpm)
Beklimming Alpe d'Huez: 1:17:45 (VAM = 745, gemiddelde hartslag 158bpm)
Met name op het slot van de Galibier had ik het behoorlijk zwaar. Die berg wordt alsmaar steiler en er was gisteren sprake van tegenwind. Stond daar voor mijn gevoel echt geparkeerd. Ook de Alpe d'Huez viel niet mee, maar toen ik met nog circa 1 uur en 3 kwartier te gaan voor goud aan de voet stond wist ik dat het goed moest komen.
Net terug uit het ziekenhuis na een heftig dagje... samen met m'n vader en oom aan het fietsen, en m'n vader ging onderuit in een heel flauw bochtje onder een boom. Resultaat; helm in 2-en en een gebroken heup.
Hij is net gelijk geopereerd en z'n heup is weer vast geschroefd met 2 schroeven.
Het ging helemaal niet hard, maar hij klapte in een keer onderuit... wel blij dat hij z'n helm op had, dat had zonder een heel stuk slechter afgelopen. Sta je toch weer even met beide benen op de grond...
Hij is net gelijk geopereerd en z'n heup is weer vast geschroefd met 2 schroeven.
Het ging helemaal niet hard, maar hij klapte in een keer onderuit... wel blij dat hij z'n helm op had, dat had zonder een heel stuk slechter afgelopen. Sta je toch weer even met beide benen op de grond...
Be reasonable.... do it my way
Ai fsve, das wel erg naar ja zeker als het idee is dat het zo "lullig" gaat. Sterkte dr mee!
Dit weekend weer eens een nare ervaring met mede-wielrenners gehad.
Breed fietspad, en ik fiets op mijn stadsfiets links naast mijn zoontje, op onze eigen helft, ca 18 kmh. Tegenliggers ook twee breed, past prima. Agressief gebel van achteren en vervolgens, nadat de tegenliggers voorbij zijn, word ik door de eerste wielrenner ingehaald en fors afgesneden zodat ik bijna mijn zoontje in de berm moet duwen, en worden we door een tweede wielrenner ingehaald die op een belerend toontje "voortaan even achter elkaar fietsen, dan kunnen wij er langs" roept.
Ik ben geen agressief typje, maar ik kon het toch niet laten om hem zijn huid vol te schelden. Want "even achter elkaar fietsen" gaat niet zo handig met een kleintje naast je. En dan nog, waren ze ons dan gaan inhalen op het moment dat de tegenliggers ons passeerden? Waarom denkt die dikzak dat hij meer recht heeft daar te fietsen dan al die gezinnen die daar zaterdag lekker aan het rondtrappen waren?
Maar om naast het uitrazen het ook nog constructief te houden, welke etiquette zouden wielrenners er op na moeten houden om het voor alle weggebruikers gezellig te houden? Want de afgunst naar wielrenners wordt steeds groter en ik begin me langzamerhand te schamen voor mijn "collega's". Hieronder in ieder geval wat ik zoveel mogelijk probeer te doen:
1. Kies je route uit op je doel. Wil je hard fietsen, dan kies je een route met brede/rustige paden en wegen
2. Wees flexibel: als het ergens toch druk is en je rijd "op tijd", laat dan die target vallen en pas je alsnog aan
3. Bedank mensen beleefd als ze ruimte voor je maken
4. Kijk een beetje vriendelijk naar je medemensen, ook al zit je er fors doorheen.
5. Bellen werkt veel beter dan roepen. "Fietser!" roepen werkt beter als "HUUHHHHH!" (oid)
Breed fietspad, en ik fiets op mijn stadsfiets links naast mijn zoontje, op onze eigen helft, ca 18 kmh. Tegenliggers ook twee breed, past prima. Agressief gebel van achteren en vervolgens, nadat de tegenliggers voorbij zijn, word ik door de eerste wielrenner ingehaald en fors afgesneden zodat ik bijna mijn zoontje in de berm moet duwen, en worden we door een tweede wielrenner ingehaald die op een belerend toontje "voortaan even achter elkaar fietsen, dan kunnen wij er langs" roept.
Ik ben geen agressief typje, maar ik kon het toch niet laten om hem zijn huid vol te schelden. Want "even achter elkaar fietsen" gaat niet zo handig met een kleintje naast je. En dan nog, waren ze ons dan gaan inhalen op het moment dat de tegenliggers ons passeerden? Waarom denkt die dikzak dat hij meer recht heeft daar te fietsen dan al die gezinnen die daar zaterdag lekker aan het rondtrappen waren?
Maar om naast het uitrazen het ook nog constructief te houden, welke etiquette zouden wielrenners er op na moeten houden om het voor alle weggebruikers gezellig te houden? Want de afgunst naar wielrenners wordt steeds groter en ik begin me langzamerhand te schamen voor mijn "collega's". Hieronder in ieder geval wat ik zoveel mogelijk probeer te doen:
1. Kies je route uit op je doel. Wil je hard fietsen, dan kies je een route met brede/rustige paden en wegen
2. Wees flexibel: als het ergens toch druk is en je rijd "op tijd", laat dan die target vallen en pas je alsnog aan
4. Kijk een beetje vriendelijk naar je medemensen, ook al zit je er fors doorheen.
5. Bellen werkt veel beter dan roepen. "Fietser!" roepen werkt beter als "HUUHHHHH!" (oid)
Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....
Misschien niet de juiste plek, maar ik heb meer vertrouwen in Tweakers dan in de gemiddelde MP verkoper 
Heeft er iemand een leuke fiets te koop/over? Volgens mij heb ik een 54cm frame nodig. Ik zoek iets met een mooie groep waar ik effe mee vooruit kan. Een 105 ofzo, liefst wel alles uit die groep en geen samenraapsel. Alu fiets vind ik geen probleem.
En mocht ik ervoor gaan om voor een nieuwe fiets te gaan. Zijn er nog merken waar je beter bij weg kan blijven? Ik heb een leuke Cube gezien met volledig 105 en Easton EA30 wielset. En een Koga met 105 met Mavic wielen. Maar ik moet zeggen dat ik maar zelden een Cube tegenkom op de weg, heeft dat een reden?
Heeft er iemand een leuke fiets te koop/over? Volgens mij heb ik een 54cm frame nodig. Ik zoek iets met een mooie groep waar ik effe mee vooruit kan. Een 105 ofzo, liefst wel alles uit die groep en geen samenraapsel. Alu fiets vind ik geen probleem.
En mocht ik ervoor gaan om voor een nieuwe fiets te gaan. Zijn er nog merken waar je beter bij weg kan blijven? Ik heb een leuke Cube gezien met volledig 105 en Easton EA30 wielset. En een Koga met 105 met Mavic wielen. Maar ik moet zeggen dat ik maar zelden een Cube tegenkom op de weg, heeft dat een reden?
Ik stel me altijd in op de racefiets dat ik meer 'te gast' ben op het fietspad dan de gewone fiets.Joba schreef op maandag 09 juli 2012 @ 10:52:
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Eerst en vooral: Een fietspad waar 4 fietsers naast elkaar kunnen... In Belgie mag je al blij zijn als je kan kruisen/voorbijsteken zonder dat er 1 half in de berm moet rijden. Laat staan met 2 naast elkaar rijden.Joba schreef op maandag 09 juli 2012 @ 10:52:
Maar er was inderdaad geen reden dat ze zo deden. Even remmen, en als de tegenliggers voorbij zijn er langsgaan is wat ik doe. Als ze beetje aan de kant moeten even bellen, en dan "dank u" roepen als ik er voorbij ben. Soms spring ik ook gewoon op de weg en wat verder terug op het fietspad, als er geen auto's zijn en mogelijk is om op het fietspad ter geraken zonder een slag in je wiel te krijgen.
Bij mij liggen de prioriteiten: 1) veilig thuis raken 2) Plezier maken en 3) Tijd en gemiddeldes. In die volgorde.
Niet te veel van aantrekken. Je hebt overal rotte appels. In de auto, op de fiets, in de supermarkt,... Sommige mensen zijn nu eenmaal zo.
Oh en proberen niet te veel te schelden naar mensen als je kind er bij is, lijkt me
Als er zat ruimte is en ik al 3x gebeld heb, dan schiet ik ook wel eens uit m'n slof. Maar als ik moet wachten omdat er ook tegenliggers aankomen, tja dan kan die medeweggebruiker er ook niets aan doen en heeft het dus geen zin om je daar kwaad over te maken.
Aan de kant duwen, helemaal als er ook kinderen bij zin, is natuurlijk uit den boze. Ik probeer ook altijd zoveel mogelijk (smalle) fietspaden te vermijden.
Aan de kant duwen, helemaal als er ook kinderen bij zin, is natuurlijk uit den boze. Ik probeer ook altijd zoveel mogelijk (smalle) fietspaden te vermijden.
Raar... Is zo gek nog niet
Ik roep altijd 'pardon' of 'fietser' als ik er aan kom en mensen fietsen / lopen breed over een pad. En dan een bedankje als ik er langs rijd. En bij tegenliggers is het net als autorijden, wachten tot ze gepasseerd zijn en dan kan je inhalen
.
@fsve: Sterkte met je pa.
@ het hele bellen met inhalen.
Ik ben altijd optijd en dit werkt 9 van de 10 keer. Soms (ivm wind oid) horen ze het niet dus bel ik nog een paar keer snel achter elkaar.
Het engste is mensen die op hun eigen helft rijden en er is nog zat ruimte voor mij om erlangs te gaan maar dan gaan ze opeens omkijken omdat ze iets horen (ik ben dan niet) en dan gaan ze slingeren. Daarom bel ik zelfs als er ruimte is maar ik zie dat iemand in het midden fiets of aan het zwabberen even een keertje extra. Geen zin om aanrijding te hebben
@ het hele bellen met inhalen.
Ik ben altijd optijd en dit werkt 9 van de 10 keer. Soms (ivm wind oid) horen ze het niet dus bel ik nog een paar keer snel achter elkaar.
Het engste is mensen die op hun eigen helft rijden en er is nog zat ruimte voor mij om erlangs te gaan maar dan gaan ze opeens omkijken omdat ze iets horen (ik ben dan niet) en dan gaan ze slingeren. Daarom bel ik zelfs als er ruimte is maar ik zie dat iemand in het midden fiets of aan het zwabberen even een keertje extra. Geen zin om aanrijding te hebben
Zo doe ik het ookVos schreef op maandag 09 juli 2012 @ 11:57:
Ik roep altijd 'pardon' of 'fietser' als ik er aan kom en mensen fietsen / lopen breed over een pad. En dan een bedankje als ik er langs rijd. En bij tegenliggers is het net als autorijden, wachten tot ze gepasseerd zijn en dan kan je inhalen.
Keihard Pardon! roepen zodat ze je horen. Er dan netjes omheen en even bedanken voor de ruimte. Ik ga alleen te snel om de reactie te horen.
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Het grote probleem met bellen, als ze dat al horen, is dat de gemiddelde fietser als er gebeld wordt niet opzij gaat, maar, slingerend, achterom gaat kijken.
Het alternatief is vriendelijk vragen of je er langs mag en zelfs dat levert nog vaak zat een grote mond op.
Maar dat alles is *nooit* een excuus om dan maar mensen af te snijden of bijvoorbeeld voorrang te nemen.
Tijdje geleden gebeurde het mij ook dat ik met mijn dochter op pad was en dat dat pad een toertocht kruiste. Paar jongens met teveel buik en te duur carbon dachten dat ze gewoon door een beetje te schreeuwen voorrang konden nemen en mijn dochter van de weg konden drukken. Voor hen een leermoment: ook vaders met kinderzitjes kunnen heel hard accelereren en daarna de weg blokkeren
Het alternatief is vriendelijk vragen of je er langs mag en zelfs dat levert nog vaak zat een grote mond op.
Maar dat alles is *nooit* een excuus om dan maar mensen af te snijden of bijvoorbeeld voorrang te nemen.
Tijdje geleden gebeurde het mij ook dat ik met mijn dochter op pad was en dat dat pad een toertocht kruiste. Paar jongens met teveel buik en te duur carbon dachten dat ze gewoon door een beetje te schreeuwen voorrang konden nemen en mijn dochter van de weg konden drukken. Voor hen een leermoment: ook vaders met kinderzitjes kunnen heel hard accelereren en daarna de weg blokkeren
Het valt me wel op dat men op één of hooguit twee wielrenners samen veel vriendelijker reageert dan op een groep. Dat geldt uiteraard ook vice versa. Groepen wielrenners (en voetbalsupporters, stappers, ...) gedragen zich meteen een stuk asocialer.
De andere kant is dat andere weggebruikers je al op voorhand veroordelen als je met een groepje rijdt, zelfs al gedraag je je keurig met je groepje. Dat vind ik ook af en toe behoorlijk storend. Ik stel me voor dat de gemiddelde Nederlandse Marokkaan zich continu zo voelt, terwijl hij/zij zich keurig gedraagt.
Daarom fiets ik ook niet altijd graag in een groep. Wanneer ik bezig ben met een snelle tijd of hoog gemiddelde ofzo en ik dat persé niet wil opgeven, zet ik mijn klokje gewoon even op pause wanneer ik even gehinderd word door verkeerssituaties. Op die manier kan ik groepen kinderen en dergelijke gewoon vriendelijk en rustig passeren om daarna weer verder te rammen.
De andere kant is dat andere weggebruikers je al op voorhand veroordelen als je met een groepje rijdt, zelfs al gedraag je je keurig met je groepje. Dat vind ik ook af en toe behoorlijk storend. Ik stel me voor dat de gemiddelde Nederlandse Marokkaan zich continu zo voelt, terwijl hij/zij zich keurig gedraagt.
Daarom fiets ik ook niet altijd graag in een groep. Wanneer ik bezig ben met een snelle tijd of hoog gemiddelde ofzo en ik dat persé niet wil opgeven, zet ik mijn klokje gewoon even op pause wanneer ik even gehinderd word door verkeerssituaties. Op die manier kan ik groepen kinderen en dergelijke gewoon vriendelijk en rustig passeren om daarna weer verder te rammen.
Meestal schat ik de situatie in om te bepalen of ik ga bellen of niet. Als er bijv 2 fietsers naast elkaar zijn, van de oudere leeftijden zeg maar, dan bel ik vaak niet omdat die mensen meestal uitwijken als ze om gaan kijken bijvoorbeeld. Ik vind het dan veiliger om gewoon te passeren geruisloos dan om slapende honden wakker te maken zeg maar 
Maar ik vind dat je je als wielrenner hoort te gedragen en je te gast bent op het fietspad. Over het algemeen zijn de wielrenners sneller dan de andere fietsers en ook schat ik toch van de gemiddelde wielrenner in dat ze beter verkeerssituaties in kunnen schatten en daardoor meer rekening kunnen houden. Maarja, je hebt nog genoeg aso's op de racefiets zitten helaas. Nou vind ik bijvoorbeeld door rood rijden niet gelijk aso ofzo hoor
Want ik stop eigenlijk niet als het niet nodig is, ook niet voor rood.
@TheLemon: Dat verschilt ook weer heel enorm per individu die binnen die groep rijdt. Ik heb vaak toch wel een soort verantwoordelijkheidsgevoel op het moment dat we met veel meer zijn. En dat is niet omdat ik de oudste ben ofzo, maar dat is bij mij in ieder geval een soort natuurlijke reactie op de een of andere manier. Dus probeer dat wel beetje richting de groep dan uit te stralen en zal ook wel commentaar geven als ik vind dat iemand wel wat netter zou kunnen doen.
Maar ik vind dat je je als wielrenner hoort te gedragen en je te gast bent op het fietspad. Over het algemeen zijn de wielrenners sneller dan de andere fietsers en ook schat ik toch van de gemiddelde wielrenner in dat ze beter verkeerssituaties in kunnen schatten en daardoor meer rekening kunnen houden. Maarja, je hebt nog genoeg aso's op de racefiets zitten helaas. Nou vind ik bijvoorbeeld door rood rijden niet gelijk aso ofzo hoor
@TheLemon: Dat verschilt ook weer heel enorm per individu die binnen die groep rijdt. Ik heb vaak toch wel een soort verantwoordelijkheidsgevoel op het moment dat we met veel meer zijn. En dat is niet omdat ik de oudste ben ofzo, maar dat is bij mij in ieder geval een soort natuurlijke reactie op de een of andere manier. Dus probeer dat wel beetje richting de groep dan uit te stralen en zal ook wel commentaar geven als ik vind dat iemand wel wat netter zou kunnen doen.
[ Voor 21% gewijzigd door orange.x op 09-07-2012 14:38 ]
@allen, dank voor de reacties, het zijn inderdaad de 'rotte appels' en gelukkig eerder uitzondering dan regel. De houding als wielrenner gast te zijn op het fietspad lijkt me inderdaad de juiste houding. Volgende keer inderdaad maar even het een en ander binnensmonds houden, ook al was het schelden nog redelijk beschaafd hoor.... Hoort natuurlijk niet. Evenals ergernissen als iemand inderdaad gaat slingeren en achterom kijken als er gebeld wordt, niet netjes, maar ook mij overkomt het. We zijn allemaal net mensen.
Wat mij overigens opvalt dat het vaak niet gewaardeerd wordt als je belt als er ruimte is, 'er is toch ruimte genoeg'.. ja behalve dat de linkse persoon al half de andere helft gebruikt. Bel je niet krijg je te horen dat je wel even kunt bellen.. tja wat wil je dan!?
Wat mij trouwens wel opvalt steeds vaker is wandelende mensen, dit zijn haast nog grotere aso's dan wielrenners. En ook hier lang niet allemaal hoor. Maar van het weekend fietste ik nog rondje om de Rottemeren en daar liepen 2 oude tante's mij tegemoet, dus je kan denken, die moeten je aan zien komen toch? Maar druk wijzend naar flats of weet ik et daar in de buurt en babbelen en beppen breed over het fietspad, dus geen directe passeermogelijkheid. Dan bel je, en dan ja, weten ze zich dus ook geen raad met de situatie en blijven ze alsnog half staan op dezelfde plek en moet ik alsnog helemaal afremmen.Joba schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:48:
@allen, dank voor de reacties, het zijn inderdaad de 'rotte appels' en gelukkig eerder uitzondering dan regel. De houding als wielrenner gast te zijn op het fietspad lijkt me inderdaad de juiste houding. Volgende keer inderdaad maar even het een en ander binnensmonds houden, ook al was het schelden nog redelijk beschaafd hoor.... Hoort natuurlijk niet. Evenals ergernissen als iemand inderdaad gaat slingeren en achterom kijken als er gebeld wordt, niet netjes, maar ook mij overkomt het. We zijn allemaal net mensen.
Maargoed, als iedereen zich nou gewoon een beetje normaal zou gedragen en niet zou denken dat de rest wel oplet of zich aan de regels houdt, dan zou het denk ik allemaal niet zo'n probleem zijn. Maargoed, een ideale wereld is ook niet alles.
Dat heb ik inderdaad ook vaak. Bellen is niet goed en rustig passeren zonder te bellen ook niet.la_fusion schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:53:
Wat mij overigens opvalt dat het vaak niet gewaardeerd wordt als je belt als er ruimte is, 'er is toch ruimte genoeg'.. ja behalve dat de linkse persoon al half de andere helft gebruikt. Bel je niet krijg je te horen dat je wel even kunt bellen.. tja wat wil je dan!?
Laatst nog gehad dat een paar mensen op een weg wilde oversteken (geen zebra), ze zagen mij aankomen en wachten. Totdat ik heel dichtbij ben en ze opeens tòch oversteken. Ik kon ze nog net ontwijken en kreeg vervolgens een paar scheldwoorden naar mijn hoofd. Ik heb omgekeken en een keer m'n hoofd geschud.
Zo heb ik er ook nog 1. Kom aan (provicialeweg met fietspad ernaast) en nader een kruising waar ik voorrang heb. Staat een auto te wachten om te kruisen en ik zie die persoon naar mijn kijken en in principe zou hij kunnen gaan als ik er niet was geweest maar hij wacht.LuPo schreef op maandag 09 juli 2012 @ 16:06:
Laatst nog gehad dat een paar mensen op een weg wilde oversteken (geen zebra), ze zagen mij aankomen en wachten. Totdat ik heel dichtbij ben en ze opeens tòch oversteken. Ik kon ze nog net ontwijken en kreeg vervolgens een paar scheldwoorden naar mijn hoofd. Ik heb omgekeken en een keer m'n hoofd geschud.
Tot zover helemaal perfect dus ik ga verder met trappen (was even gestopt om goed te kijken of ik ruimte kreeg).
Ik ben bijna bij de zijweg (10 meter oid er vandaan) blokkeert ie eikelgast opeens het fietspad en gaat daar wachten tot die auto voorbij is.
Resultaat: ik moest VOL in de ankers en tegelijk mn schoen uitklikken en fiets wat schuin zetten. kom schuin tegen de auto tot stilstand en kijk iets minder vrolijk de auto in. Doet die gozer zn raampje naar beneden zegt ie "Goh had je niet gezien, gaat het". Ik fiets gecheckt en gezegd dat het ging. Dacht echt bij mnzelf, gast je had nog wel 2 keer voor me langs kunnen gaan voordat ik er zou zijn.
Voelt toch best lekker dat van je af schrijven
Herken jullie verhalen helemaal. Als je belt dan heb je haast en krijg je commentaar.
Haal je zomaar in, dan geef je ze een hartverzakking.
Zelf bel ik altijd even of roep fietser als ze het niet horen. Meer kan ik niet doen en ik ga me er ook niet echt druk om maken.
Haal je zomaar in, dan geef je ze een hartverzakking.
Zelf bel ik altijd even of roep fietser als ze het niet horen. Meer kan ik niet doen en ik ga me er ook niet echt druk om maken.
Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily
Verwijderd
http://fietsen-brommers.m...s-voor-doe-hetzelver.html[b][message=38545975,noline]
In de TS staan de opties van de 2e hands markt, maar omdat ik zo lang + zwaar ben loop ik bij elke sport waar meer nodig is dan schoenen tegen materiaal problemen aan. Is het te doen om bv. enkel op framemaat een tweedehandsje te scoren of kan ik toch beter direct naar de fietsenmaker? Iemand enig idee wat prijzen zijn waar ik aan moet denken bij een fiets waar ik niet na een drempeltje doorheen zak en waar ik met m'n lange benen + lijf op pas?Iemand hier misschien met hetzelfde postuur als ik?
Weightweenie anno 1936!!!1!

Ik herhaal 1936 en dan onder de 8kg uitkomen met in achtneming van spatborden, bagagedrager, verlichting en pedalen. Nice!

Ik herhaal 1936 en dan onder de 8kg uitkomen met in achtneming van spatborden, bagagedrager, verlichting en pedalen. Nice!
Overwerken, biertje, plak koek en banaan als avondeten, 2 bidons met ranja mee, rugzak op en knallen maar. Even de calorieen van 2 dagen flibk BBQ'en wegwerken 
Ik heb me niet ingehouden, maar merkte al snel dat ik niet te hard van stapel moest lopen. Zo'n tempo fietsen op een bijna lege maag merk je al vrij snel. Uiteindelijk uitgekomen op 60km @ 32km/h op hoog D2/D3.
Strava / Endomondo
Ik heb me niet ingehouden, maar merkte al snel dat ik niet te hard van stapel moest lopen. Zo'n tempo fietsen op een bijna lege maag merk je al vrij snel. Uiteindelijk uitgekomen op 60km @ 32km/h op hoog D2/D3.
Strava / Endomondo
Gebruik jij 2 devices, of 2 apps tegelijk actief?
- NAC Breda -
Nee, gewoon een Garmin fietscomputer, en die koppel ik na afloop aan beide sites. Maar beide apps op je smartphone simultaan draaien kan prima hoor, of gewoon 1 app gebruiken en van daaruit een GPX file exporteren. Daameer kun je vervolgens weer andere sites terecht
Doe ik ook; Bij hardlopen endomondo (die kan mooi coachen als ik challenges tegen collega's loop) en dan exporteren naar Strava via gpx. Bij wielrennen; strava (leuk voor de segmentjes) en dan naar endomondo met gpx.
Je kan (afhankelijk van je phone, maar bij m'n nu twee jaar oude sgs gaat het prima) gewoon beide apps naast elkaar draaien op je smartie, scheelt weer import export werk.Jazzper schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 07:07:
Doe ik ook; Bij hardlopen endomondo (die kan mooi coachen als ik challenges tegen collega's loop) en dan exporteren naar Strava via gpx. Bij wielrennen; strava (leuk voor de segmentjes) en dan naar endomondo met gpx.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Wordt hier ook nog gefietst? Of vooral geprutst met apps en smartphones?
Afijn, ik heb gisteren een lekkere hersteltraining gedaan. De bedoeling was 40 km, maar ik kwam uiteindelijk uit op 80 km. Gemiddeld 29,2 km/uur wat gezien de windkracht 5 die er stond helemaal niet gek was.
Afijn, ik heb gisteren een lekkere hersteltraining gedaan. De bedoeling was 40 km, maar ik kwam uiteindelijk uit op 80 km. Gemiddeld 29,2 km/uur wat gezien de windkracht 5 die er stond helemaal niet gek was.
Hey, jij gebruikt dit topic om te loggen, wij strava/endomondo.
Ik zie het verschil niet zo tussen een linkje naar een Strava-log (of vergelijkbaar) en een ellenlange opsomming van plaatsnamen, behalve dat het eerste wat meer informatie geeft. De ene doet het eerste, jij zeer regelmatig het tweede.havana schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 09:20:
Wordt hier ook nog gefietst? Of vooral geprutst met apps en smartphones?
[ Voor 9% gewijzigd door argro op 10-07-2012 09:37 ]
en die gadgets motiveren mij weer om te sporten en zo is de cirkel rond 
@mrangry; ook op iPhone? Ik ben altijd bang als ik op iPhone zo'n endomondo wegdruk en strava start dat hij dan stopt met loggen. Zelfde als ik met de iphone log en ik wil onderweg een foto maken (dont ask).
@mrangry; ook op iPhone? Ik ben altijd bang als ik op iPhone zo'n endomondo wegdruk en strava start dat hij dan stopt met loggen. Zelfde als ik met de iphone log en ik wil onderweg een foto maken (dont ask).
Het is mij inderdaad ook niet helemaal duidelijk of (alle) GPS-loggers ook in de background door blijven loggen. Voor mij gevoel dat de ene app dat wel, maar de andere niet. Voor de zekerheid laat ik Strava altijd op de voorgrond draaien. Een foto onderweg maken kan natuurlijk altijd, er vanuit gaande dat je foto's maakt terwijl je stil staat. Van Ski-tracks weet ik in ieder geval zeker dat die app niet logt in de background.Jazzper schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 09:39:
en die gadgets motiveren mij weer om te sporten en zo is de cirkel rond
Ik heb geen idee Jazzper, ik bezit geen gadgets met maar 1 knop
GoT zou een like button moeten krijgen bij posts...MrAngry schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 09:41:
Ik heb geen idee Jazzper, ik bezit geen gadgets met maar 1 knop
Zondag nog rondje Lauwersmeer gedaan; begon natuurlijk prompt te regenen toen ik Lauwersoog passeerde ... Stuk van Zoutkamp naar Lauwersoog in een groepje kunnen meedraaien, dat krikt het gemiddelde wel lekker op. Op fietscomputer uiteindelijk op 29.8 uitgekomen, Runkeeper houdt het op 28.8.havana schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 09:20:
Wordt hier ook nog gefietst? Of vooral geprutst met apps en smartphones?![]()
Read the code, write the code, be the code!
Gisteren heerlijke training op de wielerbaan, 46km met 36.7 gemiddeld, lekker afzien. stond toch nog pittige wind.
Raar... Is zo gek nog niet
hee, kijk uit he!DeFeCt schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 09:43:
[...]
GoT zou een like button moeten krijgen bij posts...
maar laten we ophouden met de slowchat, anders wordt havana aka 0-knoppen, boos
Poeh, de foto's van de Marmotte staan online. Van mij zijn 6 foto's gemaakt. Te bestellen voor 'slechts' 96 euro. Hierbij in ieder geval een met watermerk opgeleukte preview:

De hele reden waarom die foto's zo achtelijk duur zijn is omdat niemand ze wilt hebben omdat ze te duur zijnargro schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 11:28:
Poeh, de foto's van de Marmotte staan online. Van mij zijn 6 foto's gemaakt. Te bestellen voor 'slechts' 96 euro. Hierbij in ieder geval een met watermerk opgeleukte preview:
[afbeelding]
Die mensen zitten vaak uren op een berg te wachten, en dan moet er ook nog maar net iemand die foto willen bestellen. Ik zou zeggen, maak ze goedkoper, zodat minder mensen twijfelen en denken och, die paar euro, voor een digitaal bestand. Maarja, voor een digitale download betaal je al snel 10+ euro ofzo per foto.
Ik vind dat echt veel te duur hoor. Met mij denk ik velen ook
[ Voor 4% gewijzigd door orange.x op 10-07-2012 11:43 ]
Ik reed gisteren wedstrijd in Veldhoven, daar was het toch niet zo'n heerlijk weerTsjilp schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 10:58:
Gisteren heerlijke training op de wielerbaan, 46km met 36.7 gemiddeld, lekker afzien. stond toch nog pittige wind.
Wat een stortbui waar we in kwamen, we reden gewoon in een rivier. 1 bocht was klinkers en dat was gewoon ijs geworden, met >10 km/h slipte je achterwiel al weg. Afijn, uiteindelijke hele veld uit elkaar door mensen die angst hadden/valpartijen. Ik lag blijkbaar in de laatste ronde 3de (#3 erop en erover gedaan blijkbaar, maar ik dacht dat het een achterblijver was
@ marmotte foto's, echt belachelijke prijzen. Bij koersen staan er altijd wel fotografen en dan zijn de foto's meestal 2,50 per stuk digitaal (meestal dan rond 2k * 3k pixels). Als daar goede foto's bij zitten dan koop ik zo nu en dan wel eentje.
[ Voor 12% gewijzigd door the_RJ op 10-07-2012 11:50 ]
System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton
Erger nog, een download kost 22 euro. Wanneer je 6 foto's besteld wordt dit 16 euro per download.orange.x schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 11:43:
[...]
Maarja, voor een digitale download betaal je al snel 10+ euro ofzo per foto.
Die Fransen zijn echt gek geworden en dat heb ik ze vorig jaar ook gemaild. Uiteindelijk heb desondanks toch twee foto's gekocht, waar ik toch heel blij mee ben
[ Voor 12% gewijzigd door havana op 10-07-2012 12:00 ]
Zou je dat voor mij ook eens willen doen?Jazzper schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 14:04:
Lees mijn artikel maar, kies een scenario, noem je postcode en bereik, je maat fiets en dan wil ik wel een zoekrondje voor je doen.
Moet ik het artikel voorlezen? of bedoel je dat niet 
Kom maar door hoor.
Kom maar door hoor.
Oh, je mag het best voorlezen hoorJazzper schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:28:
Moet ik het artikel voorlezen? of bedoel je dat niet
Kom maar door hoor.
Maar omgeving Den Bosch (PC 5200 +/- 30km) ik gok (of eigenlijk gokt de FM dat) dat ik een fiets met een frame maat van 54cm nodig heb. Ik wil gewoon iets goeds hebben waar ik effe mee vooruit kan en niet volledig voor lul fiets
Budget iets van €400 - €500 denk ik
Vandaag de onderdelen ontvangen van Rose. Duurt ff een paar daagjes maar mooi binnen nu. 
De TA Specialties Zephyr 39T is al een paar dagen binnen. 's Avonds besteld en de volgende ochtend werd hij direct verstuurd. Aanradertje dus.
De TA Specialties Zephyr 39T is al een paar dagen binnen. 's Avonds besteld en de volgende ochtend werd hij direct verstuurd. Aanradertje dus.
Vanmiddag herstelrondje gedaan. 96 km, avgHR < 140. http://app.strava.com/rides/13014857. We (on)behoorlijk nat geregend.
Met wat pijn in mijn hart verkoop ik mijn fiets. Zouden er liefhebbers zijn: http://link.marktplaats.nl/576613810.
Dat klopt, maar bieden mag.
Wat voor gereedschap gebruiken jullie zoal bij het schoonmaken van jullie fiets? Momenteel heb ik een fiets geleend en die is erg smerig. Ik heb het idee dat ik achter de voorbladen alleen kan komen door de crank er af te halen.
Is dit gebruikelijk of is dit meer mijn eigen veel te technische interesse en behoefte om te sleutelen?
Is dit gebruikelijk of is dit meer mijn eigen veel te technische interesse en behoefte om te sleutelen?
LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module
Als het erg vies is doe ik met een doek 'flossen' bij onderdelen waar ik niet makkelijk bij kom. Ik ben te lui om alles uit elkaar te halen. Het enige dat ik nog wel eens eruit haal zijn de wielen.
Ik heb nu voor de 2e maal iets bizar voor. Mijn koersfiets stond al een paar weken binnen met opgepompte banden. Ik ben er zeker van dat na 3 weken, de banden nog altijd opgepompt waren, want ik voel er af en toe eens aan. Nu een week later wil ik de fiets verhuizen naar mijn nieuwe huis en is de achterband plat. Fiets heeft niet bewogen.
Daar aangekomen heb ik die opgepompt, en de volgende dag is hij weer helemaal lek.
Het vreemde is dat ik dit vorig jaar eind oktober ook heb meegemaakt. Winterstop begonnen, en drie weken later stond hij van de ene dag op de andere lek, zonder te bewegen.
Enig idee hoe dit in hemelsnaam kan? Heb wel een pechjaar gehad met lekke banden per gereden kilometers, maar inspectie van de buitenband en spaaklint leverde nooit iets op... Misschien toch heel de banden en wielen eens vervangen, ik rij nog met de standaard shimano's rond van mijn bulls.
Daar aangekomen heb ik die opgepompt, en de volgende dag is hij weer helemaal lek.
Het vreemde is dat ik dit vorig jaar eind oktober ook heb meegemaakt. Winterstop begonnen, en drie weken later stond hij van de ene dag op de andere lek, zonder te bewegen.
Enig idee hoe dit in hemelsnaam kan? Heb wel een pechjaar gehad met lekke banden per gereden kilometers, maar inspectie van de buitenband en spaaklint leverde nooit iets op... Misschien toch heel de banden en wielen eens vervangen, ik rij nog met de standaard shimano's rond van mijn bulls.
Dit is mijn fietsje: https://twitter.com/maxx0...87947220992/photo/1/large
hiermee wil ik kijken of ik het wielrennen leuk vind. Gisteren een ritje gedaan
http://runkeeper.com/user/Maxkeyner/activity/101015365
was de derde keer dat ik reed. Vind het wel lekker, moet alleen wel echt een zeembroek en beter zadel hebben
hiermee wil ik kijken of ik het wielrennen leuk vind. Gisteren een ritje gedaan
http://runkeeper.com/user/Maxkeyner/activity/101015365
was de derde keer dat ik reed. Vind het wel lekker, moet alleen wel echt een zeembroek en beter zadel hebben
Mooi! Geen idee of het goed is of troep, maar hij ziet er heerlijk olskool uit.
Het is een Batavus Equipe, wel een goed fietsje, voor die tijd. Hij is tevens best licht voor zijn tijd.
Maar dat zadel en geen goede broek, het is pijnlijk
Maar dat zadel en geen goede broek, het is pijnlijk

Je moet dat zadel zo te zien ik nog even een pak naar voren kantelen.
Ja had hem al wat naar voren gekanteld maar het mag nog wel wat. Wou gsiteren in de laatste 10km nog even doorpakken en ging voorover zitten, maar dat werd te pijnlijk. Moet sowieso een ander zadel, deze is wat breed.
uitdroging? lijkt me sterk, maar optie.
Als ie nou in mijn maat zou zijnTheCrius schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 19:35:
Met wat pijn in mijn hart verkoop ik mijn fiets. Zouden er liefhebbers zijn: http://link.marktplaats.nl/576613810.
Framemaat is 58. Ben zelf aan de grote kant met binnenbeenmaat van 91 cm. Zadel zit op de maximale hoogte, maar misschien is het ook op te lossen met een grotere zadelpen.
Hoera!: nieuws: Google voegt in Benelux fietsroutes toe aan Maps
Ziet er vooralsnog goed uit. De route naar mijn werk klopt zelfs beter dan met de wandel-optie. Ben benieuwd naar jullie ervaringen met bekende fietsroutes.
Ziet er vooralsnog goed uit. De route naar mijn werk klopt zelfs beter dan met de wandel-optie. Ben benieuwd naar jullie ervaringen met bekende fietsroutes.
@google Voor mijn huis-werk route komt GoogleMaps wel met een hele vreemde route. Stuurt me over een jaagpad waar je echt niet wilt fietsen, en door een park. Wellicht iets snellere weg, maar blijf liever langs de openbare weg. Leuk initiatief, maar haalt het voorlopig niet bij de routeplanner van de fietsersbond en zeker niet bij mijn Edge 800 / Basecamp / OFM combi....
Idd, google is leuk en aardig, maar de planner van de fietsersbond en elke route ontwerptool met osm is gewoon beter op dit moment. Effe uitgeprobeerd, maar als ik de route naar m'n ouders laat plotten door google dan is het 13km langer dan strikt noodzakelijk, stuurt hij me bij hilversum over onverharde fietspaden en is pas het laatste deel gewoon goed. Voorlopig nog behoorlijk waardeloos dus.
E.e.a. zal te maken hebben met wisselende meningen over wat een fietspad is. Onlangs heb ik nog een weekend gefietst in Duitsland en allerlei onverharde paden worden daar ook 'gewoon' als fietspad gezien. Zo staan ze op kaart en ze zijn onderdeel van uitgepijlde fietsroutes. Blijkbaar gaat men er daar, en ook bij Google, dat iedereen op een ATB rijdt en het leuk vindt om door de bagger te fietsen.
Haha, eigenlijk niet zo gek toch? ATB is een kleine overdrijving, je kan daar ook prima met een normale fiets fietsen doorgaans, althans in Nederland en waar ik kom ook in Duitsland. Een klein percentage zit op de racefiets en die willen alleen asfalt uiteraard. Minderheid.argro schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:48:
E.e.a. zal te maken hebben met wisselende meningen over wat een fietspad is. Onlangs heb ik nog een weekend gefietst in Duitsland en allerlei onverharde paden worden daar ook 'gewoon' als fietspad gezien. Zo staan ze op kaart en ze zijn onderdeel van uitgepijlde fietsroutes. Blijkbaar gaat men er daar, en ook bij Google, dat iedereen op een ATB rijdt en het leuk vindt om door de bagger te fietsen.
Ik vind het een goede ontwikkeling en juich het ten zeerste toe, wat niet is kan nog komen en met de input van gebruikers zie ik de optie nog wel komen dat je alleen over verharde fietspaden en routes wilt fietsen. OSM is en blijft mooi, maar ook die laat het verschil niet zien tussen verharde en onverharde fietspaden. Welke kaartenleverancier wèl??? Zelfs het verschil tussen verharde en onverharde normale wegen hebben ze nog wel eens fout.
Overigens fiets ik tegenwoordig regelmatig over onverharde wegen met de racefiets, zolang het maar geen zand is (zelden het geval), gaat het prima en nog geen significantie ontdekt in een stijging van lekke banden. Vroeger was ik een asfalt-only rijder. Nu kan zo'n tussenstuk een veel mooiere en rustigere route opleveren dan langs een grote weg. Nu mag ik zo in het uiterste oosten sowieso niet klagen, verkeerslichten zijn vrijwel niet meer aanwezig en de rust op de weg is zalig.

pepernooot
Het zal idd veel beter worden met meer user-input, net zoals dat bij OSM gebeurt.
@dinkelover, ik heb ook weinig moeite met schelpenpaadjes of harde (bos-)grond onder mijn racefiets. Je kan daarop uiteraard niet volle bak koersen, maar dat hoeft ook niet altijd.
@dinkelover, ik heb ook weinig moeite met schelpenpaadjes of harde (bos-)grond onder mijn racefiets. Je kan daarop uiteraard niet volle bak koersen, maar dat hoeft ook niet altijd.
Ik ben van plan om eind van de week of begin volgende week voor het eerst eens af te reizen naar Tecklenburg. Nou ben ik daar natuurlijk niet bekend, en vroeg me af of daar iemand van hier wel eens is geweest en mij zijn route zou willen delen.
Ik zat er aan te denken om 150km als maximum te houden.
Zoek eens op Tecklenburg in dit topic, onlangs heeft Havana nog een uitgebreid stuk hierover geschreven.
Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.
Zonet nog even wezen fietsen, gestart in de regen en geëindigd in de regen. Rondje stuwwal, 38km met 400 hm. Beetje interval gedaan, o.a. over de Oude Holleweg.
Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.
Nice mijn bestelde shirtje is binnen

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Ik ben 30 en wil meer gaan sporten. Na in 3 week 300km gefiets te hebben op mijn Batavus fiets zit ik te denken aan een wielrenners fiets.
Met mijn lengte van 184 gewicht van 101kilo en binnenbeenlengte van 87 is het advies een 58cm te nemen. Maar zal eenmaat 56 te klein uitpakken of is het het proberen waard?
Met mijn lengte van 184 gewicht van 101kilo en binnenbeenlengte van 87 is het advies een 58cm te nemen. Maar zal eenmaat 56 te klein uitpakken of is het het proberen waard?
Denk dat een framemaat 56 te klein is. Weet niet of dit wat voor je is?Bertha781 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 00:42:
Ik ben 30 en wil meer gaan sporten. Na in 3 week 300km gefiets te hebben op mijn Batavus fiets zit ik te denken aan een wielrenners fiets.
http://link.marktplaats.nl/576613810 bodemprijs is 225.
De maat op zich zegt lang niet alles, het gaat om de hele geometrie, maar ik verwacht dat een 56 voor jou echt te klein is.Bertha781 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 00:42:
Ik ben er vorige week woensdag nog geweest. Ik heb de route gehaald van http://www.gpstracks.nl/ov-fiets-duitsland.php Ik had deze ingeladen op mijn Garmin Forerunner 310XT, viel nog niet mee helemaal goed te navigeren, de wens tot een Edge 800 of een Zumo 210 van Garmin is daar wel geborenrickhansen schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 18:49:
Ik ben van plan om eind van de week of begin volgende week voor het eerst eens af te reizen naar Tecklenburg. Nou ben ik daar natuurlijk niet bekend, en vroeg me af of daar iemand van hier wel eens is geweest en mij zijn route zou willen delen.
Nice! Wij hebben als "team" ook shirts laten maken bij Owayo. Prima geregeld daar.bonzz.netninja schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:25:
Nice mijn bestelde shirtje is binnen
[afbeelding]
Read the code, write the code, be the code!
Ik ga deze maand pedalen, schoenen, zadel, helm en een broek kopen.
Iemand tips voor wat ik moet hebben of waar ik het kan bestellen?
Iemand tips voor wat ik moet hebben of waar ik het kan bestellen?
In de winkel passen denk ik
Schoenen in elk geval... En dan de goedkoopste prijs op internet zoeken.
Online scheelt je geld...
Pedalen: Time RXS, tip van havana
. Zou ik online kopen...hoef je niet te passen.
De rest zou ik zeker passen, over zadel advies vragen. Soms kan je zadels ook 'testen' of ruilen indien niet bevalt. Bikes4you heb ik goede ervaringen mee, ken je vast. in Groningen weet ik zo even niets...
Pedalen: Time RXS, tip van havana
De rest zou ik zeker passen, over zadel advies vragen. Soms kan je zadels ook 'testen' of ruilen indien niet bevalt. Bikes4you heb ik goede ervaringen mee, ken je vast. in Groningen weet ik zo even niets...
[ Voor 16% gewijzigd door Vos op 12-07-2012 09:46 ]
Helm zou ik ook passen. En als je het een beetje kan betalen zou ik persoonlijk het gewoon in de winkel kopen waar je ook je spullen past, of in ieder geval deels. Dan houden de fietsenzaken er ook nog wat aan over in plaats van dat zij het werk doen voor de goedkope webshops. Want het is ook wel fijn als er over een jaar of vijf nog steeds fietswinkels zijn.
Goed, 1 minuut google maps fietsen proberen en ik heb een bug te pakken. Volgens google kun je met de fiets niet met de pont (met de auto wel) bij wijk bij duurstedeTheLemon schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 18:10:
Het zal idd veel beter worden met meer user-input, net zoals dat bij OSM gebeurt.
Dit is echt een enorme dick-move. Als je dan toch online gaat kopen hebben de meeste webshops gewoon een retourservice als de maat niet goed is, dan hoef je niet de tijd van die zelfstandige ondernemer te stelen.obsidian schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 09:42:
In de winkel passen denk ikSchoenen in elk geval... En dan de goedkoopste prijs op internet zoeken.
Ja mijn stiefpa fietst nogal fanatiek, die heeft daar net een fullcarbon fiets gekocht. Hier heb je belga, die hebben ook wel eea.Vos schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 09:44:
Online scheelt je geld...
Pedalen: Time RXS, tip van havana. Zou ik online kopen...hoef je niet te passen.
Ik gok dat het ongeveer 30-40 euro scheelt als ik schoenen + helm bij de Belga koop, dat moet wel kunnen.
Ik koop alles meestal in de winkel. Iets duurder maar als je een beetje een goede band met je fietsenmakert hebt dan krijg je wel korting. Daarbij is een goede band met je fietsenmakert goud waard
Haha! 
Had het hier met mijn stiefpa ook over. Bij sommige dingen (banden, ketting) scheelt het 30-40% en dat is best veel, dat koopt hij dan online. Hij laat zijn beurtjes echter wel doen bij de fietsenmaker en laat dan ook dingen vervangen die nodig zijn. Daarbij haalt hij zijn fietsen ook gewoon bij de fm.
dingen als banden enzo, tsja, als je de maat enzo weet dan kan je het net zo goed online kopen.
Had het hier met mijn stiefpa ook over. Bij sommige dingen (banden, ketting) scheelt het 30-40% en dat is best veel, dat koopt hij dan online. Hij laat zijn beurtjes echter wel doen bij de fietsenmaker en laat dan ook dingen vervangen die nodig zijn. Daarbij haalt hij zijn fietsen ook gewoon bij de fm.
dingen als banden enzo, tsja, als je de maat enzo weet dan kan je het net zo goed online kopen.
Een goede band met je fietsenmaker hebben is nooit grappig
Snap best dat een LBS ook wat wil verdienen en dat is ze gegunt, maar als je online maar de helft hoeft te betalen voor bepaalde zaken dan is de keus snel gemaakt. Kan zeker wel wat korting krijgen, maar dan nog is het verschil me vaak te groot.
Dit topic is gesloten.