Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 103 Laatste
Acties:
  • 426.167 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-10 14:46

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Pater schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 10:31:
* Pater is in shock.

Ik heb dit jaar het stokje overgenomen van een collega om Alpe d'HuZes namens mijn werkgever te organiseren. Ik kon altijd heel goed met hem opschieten, maar ik heb een half uur geleden vernomen dat hij overleden is. Tijdens een afdaling in Frankrijk heeft hij een klapband gekregen en is gevallen. Hij is ter plekke overleden.

Sorry, normaal gesproken heb ik een hele grote waffel, maar nu even niet... :|
RIP!

Ben zelf ook wel bang om ooit een klapband te krijgen oid.
Heb eens een klapband gehad rondom Tecklenburg met een gangetje of 50km/u.
Kon de fiets net recht houden.... je schikt je een apezuur. Bam.

Sterkte kerel.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-10 15:50
StevenK schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:12:
@Pater: sterkte.

Nog meer mensen die morgen de Jan Janssen classic rijden?
Met een en misschien twee andere mensen ga ik de 115 fietsen. Normaal doen we verder maar vanwege de ongetraindheid van de mederijders maar een wat kortere genomen. Misschien dat het alsnog na de groene lus kappen wordt :P Maar zal niet aan mij liggen dan hah :)

@Pater, sterkte ermee. Ja, leven is soms erg breekbaar. Ineens is het pats en klaar. Zeker als je dat dan hoort of leest denk je de volgende keer toch van ja, is met 89km/h van de Ventoux af wel ZO verstandig. Maarja, probleem is dat als het goed gaat je geen gevaar ziet natuurlijk.... Blijft natuurlijk uitermate kut.

[ Voor 26% gewijzigd door orange.x op 22-06-2012 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

@Pater Heel veel sterkte.

Ik zal de komende tijd wss uit mijn lurk stand komen. In mijn jeugd heb ik verschrikkelijk veel op de fiets gezeten, maar de laatste 20 jaar niet meer. Merk de laatste tijd dat ik het steeds meer ga missen, dus overweeg ik weer eens een fiets te kopen om te kijken of het nog bevalt. De komende dagen maar eens wat zaken gaan bezoeken.

Hebben jullie nog tips wat vooral niet te nemen?

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
@Pater, godsamme zeg. Dat drukt je inderdaad weer even met de neus op de feiten dat fietsen ook gevaarlijke kanten heeft. Veel sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:57
Sterkte Pater, en bedankt voor het delen. Ik ben nu mijn spulletjes aan het pakken voor een weekje Franse Alpen en het kan geen kwaad om zo vlak voor vertrek nog even met de neus op de feiten gedrukt te worden.

Ik ben benieuwd wat het wordt daar. Ik heb rond deze tijd van het jaar nog nooit zoveel kilometers gefietst, maar ook nog nooit zoveel gerookt en gezopen in de weken voor vertrek. We zullen zien hoe het uitpakt. Er staat iig een Marmotte op het programma, waarschijnlijk zonder de Alpe voor mij (Dus dan heet het een marmotton?) en verder wil ik gewoon zo veel mogelijk pieken en mooie routes meepakken die nog niet afgestreept zijn daar. De alpe zelf is van secundair belang.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-10 11:55
@Pater, woorden schieten tekort. sterkte kerel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:33
@Pater: Sterkte! Het blijft link, heb ook een keer een klapband gehad bergafwaarts met een snelheid van +/-50, dan knijp je 'm wel. Gelukkig net niet gevallen.
UltraSub schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 22:49:
Mooi fietsje Argro!

[...]

Eeuh, geen reviews gelezen van te voren dan?
Die resolutie is trouwens zat voor data velden. Maps ben ik met je eens, komt het ding tekort. Wel fijn is dat het een resistief in plaats van capacitief scherm is. Kun je in de winter ook met handschoenen gewoon bedienen.
Dat klepje op de USB port erger ik me ook aan. Had mooier gekund. Maar is volgens mij wel degelijk nodig. Er zijn verhalen dat als er vocht in komt het ding raar gaat doen. Lijkt me ook niet gezond.

Maar begrijp ik nu goed dat je hem probeert, en anders weer terug gaat naar een mobieltje? Terug naar de onnauwkeurigheid, de accu die een lange rit niet haalt, geen gegevens op je stuur? ;)
Ik heb wel degelijk reviews gelezen, maar vaak is 't bij klachten dat je maar een select groepje treft. Afwerking valt dan toch tegen, ook al was ik er van op de hoogte. Het schermpje had ik al gezien dat het matig was, maar dat het goed leesbaar was in volle zon. Ik ben er desondanks nog altijd niet kapot van.

Ik wil eigenlijk niet terug naar mobiel, ik wil graag mijn hartslag en alle gegevens volgen op het stuur, maar mijn verwachtingen lagen toch iets te hoog blijkbaar. Zal hem waarschijnlijk wel houden, want echt veel leuks alternatiefs is niet voorhanden geloof ik.
dinkelover schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 08:37:
[...]
heb altijd uitsluitend een boterhamzakje gebruikt ter bescherming tegen regen
Kijk eens bij ikea, die hebben heel handige zakjes met zo'n zipper, die gebruik ik altijd. Touchscreen blijft ook gewoon werken, want 't is wat stugger dan een gewoon boterhamzakje.
voor op het stuur (hartslag enz) heb ik een normale teller. Het enige dat dodelijk is voor een smartphone is het scherm aan en een lopende dataverbinding (die ik beide niet nodig heb).
Ik wil dat dus graag allemaal op 't stuur en beetje loggen om mijn vooruitgang te boeken. Anders moest ik 2 hartslagmeters om en dat zag ik niet zitten (voor km teller op stuur en telefoon om te loggen).

Lang verhaal kort: Ik zal mijn verwachtingen bijstellen, als 't allemaal functioneert dan zal ik hem toch gewoon houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Tjsa, voor resolutie-geile Tweakers valt het scherm misschien tegen. Maar het doet wat het moet doen en is echt prima af te lezen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
@Pater: Sterkte!

Check. Ik doe de 200km.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stampertje schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:38:
. Merk de laatste tijd dat ik het steeds meer ga missen, dus overweeg ik weer eens een fiets te kopen om te kijken of het nog bevalt. De komende dagen maar eens wat zaken gaan bezoeken.

Hebben jullie nog tips wat vooral niet te nemen?
Dat hangt vooral van je eigen persoonlijke instelling t.o.v. bling bling e.d. af.
De allergoedkoopste nieuwe van 3 tot 400€ zou ik links laten liggen, maar voor de rest is het gewoon smaak, trappen moet je toch zelf.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-10 17:55
Ja, ik heb me ingeschreven voor de 115, maar nog even kijken of ik kan switchen naar de 150.

@Pater: sterkte, dat is even schrikken..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
Gisteravond weer even bij de FM langs geweest. De witten pedalen waren binnen gekomen en die monteren ze zodra ik de racefiets kom ophalen. Ben nu nog even druk met een verhuizing. Nu de witte pedalen binnen zijn wil ik ook witte schoenen. Gevraagd aan hem en hij zei dat de Shimano SH-R087 goede zijn. Kosten bij hem € 120. Schrok best wel van die prijs maar het waren de enige witte die hij heeft. Heb gezegd van laat nog maar even zitten want vind dat wat teveel van het goede.

Beetje verder gekeken vandaag op het internet, nu zie ik gewoon dat ze ook voor € 80 te koop zijn op het internet. Vind ik een heel groot prijsverschil, wil ze daarom dus ook online gaan bestellen. Nadeel is nu alleen, welke maat....hoe valt zoiets? Zit ook te denken om Decathlon te gaan om daar te kijken. Maar die site ligt er nu al 2 dagen uit dus weet niet of ze die daar ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=38463891,noline]

Beetje verder gekeken vandaag op het internet, nu zie ik gewoon dat ze ook voor € 80 te koop zijn op het internet. Vind ik een heel groot prijsverschil, wil ze daarom dus ook online gaan bestellen. Nadeel is nu alleen, welke maat....hoe valt zoiets?
Shimano schoenen vallen ruim 1 maat te klein.
Ik heb normaal 44 , maar Shimano's R105's in 45 en die zijn zelfs nog aan de krappe kan, kan net met dunne sokjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Frid0 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 15:41:

Beetje verder gekeken vandaag op het internet, nu zie ik gewoon dat ze ook voor € 80 te koop zijn op het internet. Vind ik een heel groot prijsverschil, wil ze daarom dus ook online gaan bestellen. Nadeel is nu alleen, welke maat....hoe valt zoiets?
Ik heb gewone schoenmaat 43.5/44 en heb voor Shimano R077 maat 45 moeten nemen.

^^ wat Flits zegt dus.

[ Voor 42% gewijzigd door Tweeke op 22-06-2012 15:52 ]

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
Tweeke schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 15:50:
[...]

Ik heb gewone schoenmaat 43.5/44 en heb voor Shimano R077 maat 45 moeten nemen.

^^ wat Flits zegt dus.
Flits en Tweeke, jullie zeggen dus, neem 1 maat groter dan wat je normaal heb? Maar het lijkt mij ook wel als de maat niet goed is dat je hem kosteloos retour kan sturen en een maat groter krijgt, toch?

Iemand goede en/of slechte ervaringen met sommige site's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:04
Frid0 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 15:55:
[...]

Flits en Tweeke, jullie zeggen dus, neem 1 maat groter dan wat je normaal heb? Maar het lijkt mij ook wel als de maat niet goed is dat je hem kosteloos retour kan sturen en een maat groter krijgt, toch?

Iemand goede en/of slechte ervaringen met sommige site's?
De kosten terug naar de winkel toe moet je (meestal) zelf betalen. Je krijgt je aankoopbedrag + verzendkosten naar jou toe vergoed.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:00

St@m

@ Your Service

Zo'n toertocht voor een beginner.. is dat een beetje te doen? Stel je gaat voor ~125/150 KM, dat trek ik denk ik wel op een tempo van 25 gemiddeld. Nu doe ik iedere keer zo'n 40/50 KM zo rond de 28 gemiddeld. Dan ben ik ook wel stuk.
Lijkt me een keer leuk om te fietsen, maar niet om ergens achteraan te bungelen doortrappend tegen een tijd waarvoor je binnen moet zijn.
Hoe gaat zoiets in z'n werk?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Ik zou ze echt in een winkel passen, ik heb niet eens hele rare voeten, maar wel minstens 15 paar gepast voordat ik fijne schoenen vond. 80 euro is veel als het niet lekker fietst. Ik heb maat 45 normaal, maar 46,5 in de schoen, ook Shimano.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
St@m schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 16:03:
Zo'n toertocht voor een beginner.. is dat een beetje te doen? Stel je gaat voor ~125/150 KM, dat trek ik denk ik wel op een tempo van 25 gemiddeld. Nu doe ik iedere keer zo'n 40/50 KM zo rond de 28 gemiddeld. Dan ben ik ook wel stuk.
Lijkt me een keer leuk om te fietsen, maar niet om ergens achteraan te bungelen doortrappend tegen een tijd waarvoor je binnen moet zijn.
Hoe gaat zoiets in z'n werk?
Toertochten rijdt ieder in zijn eigen tempo. Je hebt altijd groepjes die je voorbij komen stieren, maar ook genoeg recreanten die jij nog wel voorbij zou kunnen rijden hoor. Waar je vooral rekening mee moet gaan houden op langere afstand is dosering. Als je nu na 40-50km stuk bent met 28 gemiddeld, dan kan je misschien beter kijken naar iets rond de 100km. Dat is dan al 2x zover als je normaal zou doen. Denk, maar dat hangt toch van de dag en jezelf af, dat 25 dan redelijk haalbaar moet zijn. Maar spaar jezelf vooral tijdens de rit :) Dat is de beste tip. Je kan beter de laatste 20-30km denken van ooooh, nog zoveel, dat haal ik makkelijk en dat je jezelf dan wat meer op je donder geeft dan het te vroeg doen en na 50km staan van fuck, ik kan niet meer!

@ schoenen: zal thuis eens kijken wat voor maat Shimano ik nu heb. Mijn normale schoenmaat is 45.
Gecheckt, schoenmaat Shimano is 46.

[ Voor 4% gewijzigd door orange.x op 22-06-2012 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Hier idem. Normaal schoenen 44 - 44½. Sidi maat 45, Shimano maat 46.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Als je normaal rond de 25 rijdt, zal een toertocht met 25 een eitje zijn en zal je waarschijnlijk wel wat sneller uitkomen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-10 11:51
Over de Shimano discussie.. normale schoenen meestal 40 soms 39, Shimano maat 40..

Hier staat voor zondag weer een langere tocht op de planning (3+ uur). Merk wel dat het bij mij een beetje aan de dag ligt.. laatst 70 km met een kameraad op een slechte winderige dag gem 25.5 km/h. Vorige week alleen 45 km op 28 km/h en deze week alleen 35 km op 29 km/h. Laatste 2 keren wel erg fijn weer vrijwel zonder wind.

Nu eerst dus wat langere tochten maken en dan binnenkort eens wat gaan testen op de heuvels in Zuid - Limburg zodat ik in september ook in Zuid - Frankrijk fietsend de berg op kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Pater sterkte! Dat is natuurlijk nooit leuk nieuws.

En dat helpt natuurlijk ook realistisch naar deze sport te kijken en te verkomen dat fouten niet door jezelf word gemaakt (en een platte band kan je natuurlijk niet verkomen in deze situatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-10 11:03

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

sterke @Pater :/ Mijn grootste angst.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Net terug van de Jan Janssen Classic..

Ingeschreven voor de 115 kilometer, maar uiteindelijk gekozen voor de 150 kilometer. Omdat ik een afslag had gemist een heel stuk dubbel gereden en uiteindelijk 179 km. Wel een mooie rit, alleen het stuk door Arnhem was een beetje loos. Nog een koprol gemaakt na een kilometer of 90, opeens een hobbel in de weg tijdens het drinken. Gelukkig alles goed afgelopen en ik kon mijn weg gewoon vervolgen. Wel even schrikken..

Strava

[ Voor 22% gewijzigd door M@cer op 23-06-2012 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-10 09:13

DeFeCt

je wéét toch

Na 22 jaar weer een racefiets gekocht!

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/333365_10150937437913929_1655703804_o.jpg
excuus voor de afmeting

Bianchi Via Nirone 7 met 105 en voorlopig SPD pedalen omdat die ook al op mijn Trek FX zaten.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:21
DeFeCt schreef op zondag 24 juni 2012 @ 11:27:
Na 22 jaar weer een racefiets gekocht!

[afbeelding]
excuus voor de afmeting

Bianchi Via Nirone 7 met 105 en voorlopig SPD pedalen omdat die ook al op mijn Trek FX zaten.
Ziet er goed uit! Hoe heb je zo deze zet weer weten te maken? :)

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 15:14
Hahaha ik ben besmet met het virus, staat het weer een dag te regenen zit ik al te balen dat ik niet kan fietsen. (jaja het zal wel kunnen maar daar heb ik de kleding nog niet voor)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

TheCrius schreef op zondag 24 juni 2012 @ 12:03:
[...]
Ziet er goed uit! Hoe heb je zo deze zet weer weten te maken? :)
Niet helemaal zeker of ik de vraag begrijp, maar... De LBS heeft voor mij de standaard groep er af gehaald en er een 105 opgezet. Fietsmaatje probeerde hetzelfde geregeld te krijgen bij Vos fietsen, maar kreeg daar te horen dat ze er niet aan begonnen bij een fiets onder de €1000,- ...voordeel van een kleine LBS denk ik dus :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Gisteren ook JJC gereden, 115km. 4h14 over gedaan volgens teller van maat, ±4500kcal en 900hm. Mijn teller had 27,6 gemiddeld. Bleek achteraf dat ik denk ik de 150 wel had kunnen rijden maar was wel blij dat we klaar waren. Was er ook wel klaar mee toen we bij de finish waren. In het begin redelijk hard doorgereden. Misschien iets te snel gestart maar uiteindelijk voor mij niet zo problematisch gebleken. Wel frapant dat je binnen 15km de Grebbenberg, Paardenveld en de Amerongse berg hebt :P Vaak als we daar een rondje rijden dan is het na 11km de Amerongse berg en dan richting Rhenen, maar dit ging in aardig tempo toch wel :) Klimmen ging toch nog wel beetje verrassend goed. Ik heb al best wel wat uren op de fiets gemaakt in het voorseizoen ( in de sportschool en buiten ondertussen ook ).

Al met al de laatste klim vanuit Arnhem richting Wageningen, mooi lang stuk dat omhoog glooit, met ongeveer 22 omhoog gereden meen ik :) Vond het wel goed gaan ja :)

Enige minpunt vond ik de organisatie. We hebben doorgaans altijd de 150km gereden en dan waren er vaak 2 posten waar je eten en drinken kreeg. Dit keer was er, misschien dus vanweg de 115km, maar 1 post en wel op zeg 100km ofzo. We hebben zelf onderweg nog maar wat gehaald, maar ja als ik dan denk dat ik € 10,- betaald heb voor wat wegwijzering en 2 bekertjes drinken en een hartig bolletje... Dan kan ik net zo goed zelf daar een route uitzetten :)

Maargoed, volgend jaar misschien maar weer es met een wat groter koppel en weer de 150 zoals het eigenlijk hoort :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

orange.x schreef op zondag 24 juni 2012 @ 14:09:
Enige minpunt vond ik de organisatie. We hebben doorgaans altijd de 150km gereden en dan waren er vaak 2 posten waar je eten en drinken kreeg. Dit keer was er, misschien dus vanweg de 115km, maar 1 post en wel op zeg 100km ofzo. We hebben zelf onderweg nog maar wat gehaald, maar ja als ik dan denk dat ik € 10,- betaald heb voor wat wegwijzering en 2 bekertjes drinken en een hartig bolletje... Dan kan ik net zo goed zelf daar een route uitzetten :)

Maargoed, volgend jaar misschien maar weer es met een wat groter koppel en weer de 150 zoals het eigenlijk hoort :P
Da's best een mega-fail als je er vanuit gaat dat je tijdens een tocht voldoende eten van de organisatie krijgt. ALTIJD je eigen eten meenemen!
DeFeCt schreef op zondag 24 juni 2012 @ 12:23:
[...]

Niet helemaal zeker of ik de vraag begrijp, maar... De LBS heeft voor mij de standaard groep er af gehaald en er een 105 opgezet. Fietsmaatje probeerde hetzelfde geregeld te krijgen bij Vos fietsen, maar kreeg daar te horen dat ze er niet aan begonnen bij een fiets onder de €1000,- ...voordeel van een kleine LBS denk ik dus :)
Gheh... Arrogante houding van zo'n fietsenzaak. En dat terwijl ze zelf racefietsen van €350 aanbieden.

[ Voor 25% gewijzigd door Tjebakka op 24-06-2012 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-10 21:01
Net ff de benen los getrapt na de JJ classic. 70 km gereden (Ede, Woeste Hoeve, Posbank en terug over de hei), eerste uur in de regen, daarna gelukkig droog en niet al te koud.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjebakka schreef op zondag 24 juni 2012 @ 14:44:
[...]

Gheh... Arrogante houding van zo'n fietsenzaak. En dat terwijl ze zelf racefietsen van €350 aanbieden.
De firma Vos zou ik ook niet als fietsenzaak in brede zin van het woord kwalificeren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 17:52:
[...]

De firma Vos zou ik ook niet als fietsenzaak in brede zin van het woord kwalificeren.....
Die naam en de verhalen doen mij altijd denken aan het gezegde over de verloren haren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
[...]
Da's best een mega-fail als je er vanuit gaat dat je tijdens een tocht voldoende eten van de organisatie krijgt. ALTIJD je eigen eten meenemen!
Nouja, fail, gewoon geld mee en tankstations genoeg, daar niet van. Maar wat ik meer bedoel is dat ze dan wel "controle" posten hebben waar niets gecontroleerd wordt maar je wel eten kan kopen ipv dat er iets gegeven wordt, banaantje, stroopwafel of iets anders. Dat bedoel ik meer en dat is gewoon een heel groot verschil met andere georganiseerde toertochten. Neem Limburgs Mooiste bijvoorbeeld, daar is het echt goed voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:29
Klopt, maar dan betaal je ook wel iets meer dan een tientje. Daar kan je kwa bevoorrading ook niet al te veel van verwachten imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Ik vond de verkeersregelaar alleen al het inschrijfgeld waard. (maar ik had dan ook de luxe dat ik reed met een team dat eigen bevoorrading had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-10 19:45
Vandaag en gister wezen te fietsen.
Gister 42km gedaan, trapte makkelijk weg en voor de rest geen bijzondheden tegen gekomen.
Vandaag 32km gedaan, met een behoorlijke wind meende windkracht 6, de hele route zij wind / wind tegen gehad. En dat kan ik nu ook wel merken :) , ook nog een kleine regenbui op mijn hoofd gehad, maar daardoor wel een leuke regenboog kunnen fotograferen. Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/3931/img20120624200430.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Fastclaimer op 24-06-2012 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Gisteren de JJC gereden. Laatste test voor de Marmotte. Alle klimmetjes volle bak opgeknald. Rond de 140km begon ik het lastig te krijgen, maar bij 180km vond ik een tweede adem. Met die tweede adem weer vol door kunnen trekken richting finish. Vooral de klim van de Italiaanse weg was heerlijk. Voor mijn gevoel reed ik iedereen met dubbele snelheid voorbij. Uiteindelijk op 210km uitgekomen met 29,3kmph gemiddeld. Niet ontevreden mee, zeker met het oog op de best wel flinke wind.

Wat de bevoorrading betreft, die was volgens mij hetzelfde als anders, goed, maar op de verkeerde plek. De bevoorrading zit na 100km en op 16km voor de finish. Dat kan beter.
[...]

[...]

Een groep wisselen kost waarschijnlijk meer aan arbeidsloon dan dat er marge op een fiets van 1.000 euro zit. Vind het niet zo gek dat een fietsenzaak daar niet zo happig op is. Als iemand alle onderdelen wil kiezen, dan moet diegene niet een kant en klare fiets kopen.

[ Voor 42% gewijzigd door argro op 24-06-2012 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
Gisterochtend in dat 'lekkere' oer-nederlandse weer (veel wind en regen) toch 70km kunnen fietsen met een gem. van 29 (http://app.strava.com/rides/11594906). Ben niet ontevreden. Overweeg nu toch wel om een regenjasje en overschoenen te kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

argro schreef op zondag 24 juni 2012 @ 22:23:
[...]
Een groep wisselen kost waarschijnlijk meer aan arbeidsloon dan dat er marge op een fiets van 1.000 euro zit. Vind het niet zo gek dat een fietsenzaak daar niet zo happig op is. Als iemand alle onderdelen wil kiezen, dan moet diegene niet een kant en klare fiets kopen.
Maar zit er op een fiets van 3000,- dan meer marge? Er werd namelijk gezegd dat als het om zulke bedragen ging er wel naar gekeken kon worden. Hoe dan ook, ben blij met mijn kleine LBS dat ze wel de moeite namen :)

Ik ben trouwens alle overbodige stickertjes er af en het trekken en nu blijven er flinke lijmresten achter. Kun je deze met wasbenzine veilig verwijderen of is dat killing voor de lak?

[ Voor 13% gewijzigd door DeFeCt op 25-06-2012 08:59 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Beetje wasbenzine op een doekje en dan rustig de lijm er vanaf wrijven.

(Zo maakt Stampertje ook altijd de golfclubs schoon die hij maakt :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 09-10 12:57

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Stampertje schreef op maandag 25 juni 2012 @ 09:24:
Beetje wasbenzine op een doekje en dan rustig de lijm er vanaf wrijven.
Lampenolie wil ook wel eens werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Hela hola hebben sommige mensen hier misschien ervaring met fietsen in de volgende omgeving:

http://goo.gl/maps/oUgt

Ga er zondag voor 2,5 week naartoe. Uiteraard staat een tripje van de camping naar San Marino op de planning ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Stickertjes even föhnen (met een gewone föhn) werkt ook prima. Daarna de lijmresten verwijderen met HG Stickerverwijderaar.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-10 15:24
Ik zou best wel wat stickers van mijn Giant af willen halen, maar het lijkt wel of die opdruk geprint is (of een of andere coating erover zit). Ik voel in ieder geval niet iets van een randje van de sticker.

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
SePtiCTaNk schreef op maandag 25 juni 2012 @ 12:49:
Ik zou best wel wat stickers van mijn Giant af willen halen, maar het lijkt wel of die opdruk geprint is (of een of andere coating erover zit). Ik voel in ieder geval niet iets van een randje van de sticker.
Wat ze soms (/vaak) doen is het frame spuiten, daarop gaan stickers (of decals worden erop gespoten) en dan gaat er nog een sealer/af lak laag op. De stickers/decals zitten onder de laag. Krijg je er dus niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
DeFeCt schreef op maandag 25 juni 2012 @ 08:57:
[...]

Maar zit er op een fiets van 3000,- dan meer marge? Er werd namelijk gezegd dat als het om zulke bedragen ging er wel naar gekeken kon worden. Hoe dan ook, ben blij met mijn kleine LBS dat ze wel de moeite namen :)
Ik neem aan dat op een duurdere fiets in abslote getallen meer marge zit dan op een goedkopere fiets ja. Dat maakt dat je op een duurdere fiets relatief gezien ook meer uren kunt besteden voordat het verliesgevend gaat worden. Het wisselen van een groep is, als je het goed / volledig doet, gewoon veel werk:
- ketting demonteren
- cassette demonteren
- crank demonteren
- kabels loshalen
- voor- en achterderailleur demonteren
- shifters demonteren
- remhoeven demonteren
- alles weer monteren
- alles afstellen
Vervolgens zit je ook nog met een groep die gemonteerd is geweest. Die is niet meer als nieuw te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Gisteren was ik in Zuid-Limburg en ondanks het baggerweer moest ik toch fietsen van mezelf. Het waren uiteindelijk slechts 70km, maar ben toch tevreden met mezelf dat ik het gedaan heb. Leuke extra uitdaging om de Keutenberg en de Eyserbosweg op te komen zonder op te staan, ik was bang dat mijn achterwiel zou gaan spinnen als ik uit het zadel zou komen, vanwege de rivier die de heuvel af kwam.
Ik was precies op tijd in Kerkrade om naast de finish te staan toen Niki Terpstra de handen in de lucht hief. Mooi! Ik zag mezelf nog terug op tv, als enige met fietspakkie en helm in het publiek :P

Wel bizar wat regen en afdalen met je remmen doen. Ik heb in mijn 3-4-jarige wielercarrière nog nooit remblokken hoeven wisselen. Zelfs een week Alpen hebben ze prima doorstaan met weinig slijtage, maar nu na 70km zijn ze compleet verdwenen! Ik vond ze terug in poedervorm over mijn hele fiets, die is nu zwart ipv wit :)

[ Voor 13% gewijzigd door TheLemon op 25-06-2012 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-12-2024
Sinds een week de trotse eigenaar van een CAAD10, Jeeeh+hoera+loftrompet...dacht ik... Het model en de framemaat 60 is achteraf toch niet zo optimaal voor mij. Iemand een goede suggestie hoe ik deze fiets omtover in een ander model met een iets comfortabelere stijl? Bijvoorbeeld, zijn er zaken waar ik dit racemonster kan inruillen zonder 1000 in te leveren op de prijs? Bij de winkel waar ik heb hem gekocht hebben ze een passend alternatief voor me als ik er weer een bak geld bijleg ("arbeidskosten en er is al wel 30km mee gereden dus die kunnen we niet meer als nieuw verkopen", bla) en daar heb ik geen zin in...Echt leuk hoor je eerste racefiets kopen :)
Les voor fiets 2: eerst een bikefit, dan kopen. Niet andersom...zucht

[ Voor 5% gewijzigd door Melo op 25-06-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-10 20:28

Vos

AFCA

Wat is er niet goed? Te weinig comfort? Valt er niets meer af te stellen?

[ Voor 14% gewijzigd door Vos op 25-06-2012 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Melo schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:46:
Sinds een week de trotse eigenaar van een CAAD10, Jeeeh+hoera+loftrompet...dacht ik... Het model en de framemaat 60 is achteraf toch niet zo optimaal voor mij. Iemand een goede suggestie hoe ik deze fiets omtover in een ander model met een iets comfortabelere stijl? Bijvoorbeeld, zijn er zaken waar ik dit racemonster kan inruillen zonder 1000 in te leveren op de prijs? Bij de winkel waar ik heb hem gekocht hebben ze een passend alternatief voor me als ik er weer een bak geld bijleg ("arbeidskosten en er is al wel 30km mee gereden dus die kunnen we niet meer als nieuw verkopen", bla) en daar heb ik geen zin in...Echt leuk hoor je eerste racefiets kopen :)
Les voor fiets 2: eerst een bikefit, dan kopen. Niet andersom...zucht
Bij de winkel hebben ze geen enkel advies geleverd? Jij hebt zelf een maat bedacht en dat opgehaald in de winkel? Is e.e.a. niet op te lossen met een iets kortere stuurpen, een stuurpen met een andere hoek of een combinatie van beiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Ga terug en eis een andere maat.

Kocht je het nieuw? ja dus. Bij een lokale shop of bij een van de prijsvechters van het land? De fietsenzaak hoort gewoon de jusite maat te leveren. Natuurlijk had je ook zelf beter moeten opletten. Het is zeker sneu. Spreek de zaak in elk geval aan op hun verantwoordelijkheid - mogelijk dat je op zijn minst minder bij hoeft te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik heb een meting laten uitvoeren en daar kwam uit dat vooral de afstand van zadel naar stuur eigenlijk te lang en te diep is voor mij. Andere stuurpen en zadel naar voren zal inderdaad wel resultaat gaan geven...was de metingman alleen niet zo over te spreken omdat het frame al een vrij korte head tube heeft in vergelijking met andere merken en modellen. Maar goed zal inderdaad nog is kijken of er nog wat te eisen valt zonder hier voor te betalen. Is inderdaad bij een lokale shop waar verder niets op aan te merken valt behalve dan nu ff dit stukje service en het niet afremmen van impulsieve kopers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Pas op met het naar voren zetten van je zadel, dat is geen manier om de afstand tussen zadel en stuur te verkleinen. Je stelt je zadel af op basis van positie ten opzichte van de crank. Vervolgens werk je vanaf het zadel naar voren. Wanneer je het zadel naar voren gaat zetten omdat het stuur te ver weg staat, dan zit je niet goed ten opzichte van de crank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Melo schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:21:
Ik heb een meting laten uitvoeren en daar kwam uit dat vooral de afstand van zadel naar stuur eigenlijk te lang en te diep is voor mij. Andere stuurpen en zadel naar voren zal inderdaad wel resultaat gaan geven...was de metingman alleen niet zo over te spreken omdat het frame al een vrij korte head tube heeft in vergelijking met andere merken en modellen.
Als er nog ruimte is voor een kortere stuurpen , dan zou ik dat gewoon doen, met een 100 mm valt goed te rijden
(ik heb m'n hele carriere daarmee gereden).
Als het zadel goed staat t.ov. de trapas, dan moet je daaraan niets veranderen.
Overigens moet je niet bang zijn voor een wat gestrekte zit, dat is veel beter voor de rug.
Beginners? moeten daaraan vaak nog wat wennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:03
Ik voel me al weer beter, morgen lekker de fiets uitlaten als ik terug kom van mijn werk. Er is niets lekkerder dan een flink stuk fietsen na een dag les geven. Opzouten met die verkoudheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-10 11:41
Ritchie schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:46:
Ik fiets eigenlijk al sinds mijn jeugd, maar sinds gisteren toch mijzelf toch maar eens verdiept in het hele hartslagen en zones verhaal.
Ben eigenlijk sinds deze maand weer aan het fietsen, vorig jaar geen tijd voor gehad door de zwangerschap van mijn vriendin en de geboorte van onze dochter.

Volgens de formule zou mijn max hartslag 185 moeten zijn ( 220-35 ). Gisteren rondje gefietst. ( http://www.endomondo.com/workouts/59900455 ) Het vreemde is dat mijn hartslag gemiddeld 184 was tijdens dit rondje. Nu is mijn gemiddelde snelheid niet zo heel erg hoog, 25km/h, maar dan nog.
Zou het kunnen zijn dat mijn maximum hartslag gewoon erg hoog is, doordat ik in het verleden veel op de fiets heb gezeten?
Ik zit er ook aan te denken om een sportkeuring te laten doen, dan weet ik iig zeker waar ik aan toe ben.
Nou, sinds deze post wat vaker op de fiets gezeten. De avg en max hartslag zijn al goed omlaag. Maw: Verrotte conditie. :X

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Ritchie schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:59:
[...]

Nou, sinds deze post wat vaker op de fiets gezeten. De avg en max hartslag zijn al goed omlaag. Maw: Verrotte conditie. :X
Die vuistregel is natuurlijk een vuistregel voor het gemiddelde. Sportieve mensen zullen hier vaak wat meer rek in hebben dan minder sportieve mensen. Ik zou nu op 192 moeten zitten voor mijn max maar kan daar makkelijk bovenuit komen als ik zou willen. De vraag is dan alleen hoelang ik dat vol zou houden :) Dat weet ik niet en heb dat ook niet zoveel nodig ook :)

Vandaag nieuwe release van RPM Les Mills gereden, nummer 55, en moet zeggen dat het eigenlijk best wel goed ging. Wel even goed inkomen en de spiertjes weer loskrijgen van zaterdag. Maar de plas onder mijn fiets was niet minder dan normaal en toen ik van de fiets afkwam had ik zoiets van nou, lekker! Niet totaal gesloopt. Goed teken :) Donderdag weer vrij, dan maar even bij mijn ouders landen (woensdagavond) en dan kan ik mooi rondje over de Utrechtse heuvelrug maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik vertrek binnenkort naar Castellane op vakantie. Net even op Google maps gekeken, en dan jeukt het toch best wel eigenlijk. Maar even gezocht op verhuur van fietsen, en dat is toch erg karig daar in Frankrijk zeg. Een paar oude ATB's kun je krijgen, maar racefietsen ho maar.
Denk dat ik sowieso de Edge 800, en fietskleding toch maar in de auto prop. Je weet het maar nooit. Alleen schoenen he, das ook k*t volgens mij. Heb SPD-SL, en ik denk dat als ik al een fiets kan vinden, er geen SL op zit. En voor een ATB heb ik geen binnenbandjes. Ook erg leip om daar wat te gaan rijden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Damn, net tijdens poetsen zie ik een verontrustende scheur in mijn achtervork:

Afbeeldingslocatie: http://www.dieleman.eu/frame-scheur.jpg

Dit is onderop de achtervork, net achter de aanhechting bij de bottom bracket. Dit lijkt me niet pluis toch? Ziet eruit als een gaatje in het carbon en niet alleen lakscheurtje. Ik ben er nooit mee gevallen en verder extreem zuinig op, dus lijkt me garantie.

Verder zag ik nog dit in de achterband:

Afbeeldingslocatie: http://www.dieleman.eu/band-scheur.jpg

Zal ik die uit voorzorg vervangen, of kan dit geen kwaad verder? Naast deze vrij diepe snee zaten er nog wat putten en gaatjes in, maar die leken me niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
UltraSub schreef op maandag 25 juni 2012 @ 22:54:
Ik vertrek binnenkort naar Castellane op vakantie. Net even op Google maps gekeken, en dan jeukt het toch best wel eigenlijk. Maar even gezocht op verhuur van fietsen, en dat is toch erg karig daar in Frankrijk zeg. Een paar oude ATB's kun je krijgen, maar racefietsen ho maar.
Denk dat ik sowieso de Edge 800, en fietskleding toch maar in de auto prop. Je weet het maar nooit. Alleen schoenen he, das ook k*t volgens mij. Heb SPD-SL, en ik denk dat als ik al een fiets kan vinden, er geen SL op zit. En voor een ATB heb ik geen binnenbandjes. Ook erg leip om daar wat te gaan rijden dan.
Sleutel 15 en je eigen pedalen eraf schroeven en meenemen? Past vast wel bij je reservewiel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Die pedalen had ik inderdaad ook al bedacht ;)
Maareeh, net weer een rondje Google gehad. 2 dingen vallen me op, er is gewoon echt niks te krijgen daar, en men klaagt over drukte. Iemand ervaring in die regio? (Als ik ga ga ik vroeg, denk van 06:30 tot 08:30 of zo)

@TheLemon; Damn dat zuigt zeg!

[ Voor 6% gewijzigd door UltraSub op 26-06-2012 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheLemon schreef op maandag 25 juni 2012 @ 22:57:

[

Dit is onderop de achtervork, net achter de aanhechting bij de bottom bracket. Dit lijkt me niet pluis toch? Ziet eruit als een gaatje in het carbon en niet alleen lakscheurtje. Ik ben er nooit mee gevallen en verder extreem zuinig op, dus lijkt me garantie.

Zal ik die uit voorzorg vervangen, of kan dit geen kwaad verder? Naast deze vrij diepe snee zaten er nog wat putten en gaatjes in, maar die leken me niet zo'n probleem.
Dat frame ziet er inderdaad uit als scheurvorming, maar het kan ook gebarsten lak zijn door delaminatie of door gewoon beweging in het frame en te weinig flexibele lak.
Fietsenmakers hebben hier in het algemeen geen sjoege van, ik zou gewoon die foto eens naar de fabrikant of importeur sturen voor commentaar.
De band is ook al zo'n twijfelgeval.
Is het karkas nog heel (kijk in de snee) dan kan je erop blijven rijden, maar met verhoogd risico op lekrijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
orange.x schreef op maandag 25 juni 2012 @ 22:32:
[...]

Die vuistregel is natuurlijk een vuistregel voor het gemiddelde. Sportieve mensen zullen hier vaak wat meer rek in hebben dan minder sportieve mensen. Ik zou nu op 192 moeten zitten voor mijn max maar kan daar makkelijk bovenuit komen als ik zou willen. De vraag is dan alleen hoelang ik dat vol zou houden :) Dat weet ik niet en heb dat ook niet zoveel nodig ook :)
Leuk zn vuistregel, maar dan zou mijn 100% max op 194 zitten en daar kom ik echt niet aan. Zelfs met volle bak klimmen kom ik maar rond de 180.

[afbeelding]

Ik dacht dat je op de 'Colnago alu' reed?
Maar anywayz... dat is echt zwaar zuur. Ik weet niet hoe oud het frame is, maar vaak kunnen ze wel zien of er verdere val schade is. Lijkt me scheur in carbon, ik zou iig niet verder fietsen.
Er even mee naar de winkel waar deze gehaald is. Je hebt namelijk met hun een overeenkomst (je hebt m daar gekocht) en dan daar vragen hoe en wat. Als ze zeggen niets te doen even contact opnemen met de fabrikant.

[afbeelding]

Zoals flitsflits al meld kan je verder ermee rijden zolang het 'antilekrij laagje' maar niet complete doorboord is. Aan de andere kant zijn het niet de grootste kosten om een nieuwe te halen, gewoon om zeker te zijn ;)

Ik heb verder al 2 weken niet gereden. Gezonheid gaat achteruit, ben echt helemaal gesloopt na het werk. Heel misschien donderdag of volgende week een klein stukje fietsen met een vriend (die net begint) om wat dingen door te nemen.
Pfeiffer sucks, echt te erg dat je lichaam niet wilt/kan wat jij wilt. Ik wil fietsen!!!!

[ Voor 7% gewijzigd door Griffin op 26-06-2012 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro

[afbeelding]

Ik heb onlangs een scheur in mijn frame gehad en de LBS heeft dit in samenspraak met de importeur afgehandeld. Ik had ook een e-mail naar de importeur gestuurd,maar die verwees mij naar de LBS. De procedure ging bij mij als volgt: LBS maakt foto's en stuurt deze op aan de fabrikant, fabrikant beoordeeld foto's en stuurt zo nodig iemand langs. In mijn geval had ik na circa een week een nieuw frame. De scheur in jouw frame lijkt overigens forser dan de scheurvorming in mijn frame. Mijn indruk is dat dit meer is dan een scheur in de lak. Daarbij scheurt lak ook niet zomaar natuurlijk. Doorgaans is onder de lak dan ook sprake van vreemde bewegingen van het materiaal.

Mijn indruk is dat fabrikanten vrij royaal zijn met het vervangen van frames. De schade voor hen is natuurlijk niet te overzien wanneer ze schade afwimpelen als paintcracks en even later breekt jouw frame in een afdaling toch en stort je een ravijn in. Met andere woorden, liever een schadepost van 1.000 euro en een tevreden klant, dan een mogelijke claim van tonnen.

[ Voor 9% gewijzigd door argro op 26-06-2012 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Griffin schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 08:35:
Leuk zn vuistregel, maar dan zou mijn 100% max op 194 zitten en daar kom ik echt niet aan. Zelfs met volle bak klimmen kom ik maar rond de 180.
Ik weet niet zo goed hoe goed je dan echt bent. Kan ook betekenen dat je lichaam / spieren eerder stoppen dan je piekmoment? Of je bent gewoon veel te goed haha :)

Als je benen eerder stoppen omdat ze niet getraind genoeg zijn dan dat je hart zeg maar kan verwerken dan zal je het dus niet halen. Maar ja, als je gewoon heel goed bent... Ik ben ook geen expert hoor :) Maar merk wel dat mijn hartslag op 190 of hoger kan komen als ik hard aan het klimmen ben.

Voor donderdag even een route uitgestippeld over de Utrechtste heuvelrug. 100+km met zo'n 11 klimmetjes. Zal in het begin rustig warmrijden worden en even kijken hoe de benen zijn, als ze goed genoeg ogen dan kan ik de laatste 4 of 5 klimmetjes wel wat harder gaan rijden. Maar we zullen zien. Moet ook wel een klein beetje een rustige rit gaan worden met een niet al te hoge hr.

[ Voor 21% gewijzigd door orange.x op 26-06-2012 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Frame lijkt me einde verhaal !

Dergelijke sneetjes in de banden heb ik regelmatig, ik rijd er meestal gewoon mee door.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
orange.x schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 09:55:
[...]

Ik weet niet zo goed hoe goed je dan echt bent. Kan ook betekenen dat je lichaam / spieren eerder stoppen dan je piekmoment? Of je bent gewoon veel te goed haha :)

Als je benen eerder stoppen omdat ze niet getraind genoeg zijn dan dat je hart zeg maar kan verwerken dan zal je het dus niet halen. Maar ja, als je gewoon heel goed bent... Ik ben ook geen expert hoor :) Maar merk wel dat mijn hartslag op 190 of hoger kan komen als ik hard aan het klimmen ben.
Dat is ook het probleem bij mij, mn conditie is beter dan mn benen. Had ook een stukje getest hoe en wat en kwam op het vlakke tegen de wind in tot aan de 170-175bpm en toen was het alsof ik tegen een muur fietste, mn benen wouden niet meer. Heb toen dat tempo wel 20-30min vol gehouden.
Nu weet ik niet wat de staat van mn lichaam is, want zoals ik al zei fiets ik nu eigenlijk niet meer.

[ Voor 12% gewijzigd door Griffin op 26-06-2012 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
Het was even wachten maar me nieuwe fiets is binnen! :D Gisteren het eerste ritje er op gemaakt en ik ben er erg over te spreken. Aangezien het een compleet ander caliber is dan me oude fiets, was het wel wennen om hier op te zitten. Was ook nog niet gewend aan shifters aan het stuur. :p Na een paar ritjes de boel nog maar even fijnstellen.

Afbeeldingslocatie: http://afbeeldingupload.nl/uploads/2012-06-26%2008.51.12.jpg
De Agree Pro (http://www.cube.eu/nl/road/pro/agree-pro/).

Garmin houder en tellertje moeten er nog op. Ben er al erg blij mee. :+

[ Voor 12% gewijzigd door TheCrius op 26-06-2012 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Stuur staat heel raar lijkt me? Lijkt enorm voorover gekanteld?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
Je hebt gelijk, de rubbers staan nu meer omhoog. :) Wat zijn jullie ervaringen trouwens met een draadloze kilometerteller? Zijn deze storingsgevoelig? En hoe gaat het met de batterijen? Zonder kabels is zeker mooier maar is het de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:04
TheCrius schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 20:35:
Je hebt gelijk, de rubbers staan nu meer omhoog. :) Wat zijn jullie ervaringen trouwens met een draadloze kilometerteller? Zijn deze storingsgevoelig? En hoe gaat het met de batterijen? Zonder kabels is zeker mooier maar is het de moeite waard?
Mijn draadloze kilometerteller werkt perfect. Geen storingen. Ook tijdens ritjes nog nooit gehad dat hij de snelheid van een andere fietser pakt ofzo (dat lees ik incidenteel nog weleens). Dus zeker de moeite waard. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
Vandaag 40km op souplesse gereden na een week best pittig verkouden te zijn geweest. Niet als een idioot gaan fietsen, 40km met ruim 29 km/u gemiddeld en een gemiddelde cadans van 81. Ging goed, alleen het afstappen voor de deur niet. Terwijl ik rustig naar de stoep rol, met een voet uit de pedalen, schiet er opeens een hondje vanaf de stoep mij kant op. Ik kan amper overeind blijven omdat mij andere voet nog in het pedaal zit. Terwijl ik overeind probeer te blijven til het achterwiel op en laat het op straat kletteren. Breekt er even ontspannen een spaak in het achterwiel. Dus de s60 wielen er weer uit en de cosmics er weer in. Morgen maar naar de fm brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-10 22:14
Martijn-V4 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 21:17:
Vandaag 40km op souplesse gereden na een week best pittig verkouden te zijn geweest. Niet als een idioot gaan fietsen, 40km met ruim 29 km/u gemiddeld en een gemiddelde cadans van 81. Ging goed, alleen het afstappen voor de deur niet. Terwijl ik rustig naar de stoep rol, met een voet uit de pedalen, schiet er opeens een hondje vanaf de stoep mij kant op. Ik kan amper overeind blijven omdat mij andere voet nog in het pedaal zit. Terwijl ik overeind probeer te blijven til het achterwiel op en laat het op straat kletteren. Breekt er even ontspannen een spaak in het achterwiel. Dus de s60 wielen er weer uit en de cosmics er weer in. Morgen maar naar de fm brengen.
Souplesse en een gem. cadans van 81???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
wezep schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 22:34:
[...]

Souplesse en een gem. cadans van 81???
Ik vind dat lekker ontspannen fietsen. Ik maak uit je reactie op dat jij daar anders tegen aan kijkt? Als ik eens op dat kastje op mijn stuur keek stond daar toch bijna altijd 85+ v.w.b. De cadans, die 81 is gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 10:45
Plaatselijke feestweekend is achter de rug, vanaf donderdag t/m zondag flink aan het bier en vette hap gezeten, volgens mij ben ik nu ook wel een paar kilo zwaarder geworden :X desalniettemin toch nog lekker kunnen fietsen, ruime 71km met 32km/h gemiddeld weggetrapt, zonder qua ademhaling diep te gaan, constant op comfortabel niveau. Strava linkje

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 16:15

Pater

Terry Tate

Vandaag weer een rondje van bijna 70 km gedaan. Bijna windstil, was echt lekker om te fietsen. Ook mooi om te zien dat ik een vrij constante snelheid heb, zo rond de 33 km/u. Helaas heb je altijd wat stadskilometers, dus dat drukt je snelheid. 32,4 km/u gemiddeld uiteindelijk, niet slecht!

https://maps.google.com/?...r-Cycle-20120626-1844.kml

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Gisteren ook een lekker rondje gemaakt. Hier stond helaas wél veel wind, maar de pret niet drukken. Had zin er een stevige training van te maken, dus 6x 10 min D3 ingebouwd. Kwam uit op 92 km :)

Gemiddelde cadans van 81 is geen souplesse, dat heet stoempen :P

[ Voor 14% gewijzigd door havana op 27-06-2012 08:00 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Martijn-V4 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 21:17:
Grappig. Heb gisteren ook een rondje gedaan (http://app.strava.com/rides/11807316), ben juist het hele rondje eigenlijk lomp aan het trappen geweest, alles een tandje zwaarder dan gebruikelijk en kwam ook op een gemiddelde cadans van 81 uit :)

Is toch altijd heel persoonlijk. Voor mij is soepel als ik gemiddeld boven de 90 zit. Maar sinds ik drie jaar geleden mijn heup brak lukt me dat maar heel zelden.

Overigens was het fantastisch weer om te fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Gisteren ook een klein rondje gedaan, het plan was een groter rondje maar ik fietste verkeerd... loop toch nog heel erg te stoeien met mijn Edge en het rijden van een route. Hoe voorkom ik dat de edge mij steeds weer terug wil leiden naar het begin van de route als ik ff een andere weg pak? Hij lijkt niet vooruit te kijken waar de route weer verder gaat, maar wil mij weer naar het beginpunt leiden, tenminste dat idee heb ik.

Iemand nog tips in het gebruik van dat ding?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Kogel is door de kerk.

Deze is het geworden:

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2ekhxlh.png

La Triestina Ultegra, maat: XL
Deze prachtige racefiets is een jaar gebruikt en ziet er als nieuw uit!

Voorvork en achterbrug : Carbon
Cranckstel: FSA
Achterderraileur: Shimano Ultegra
Voorderraileur: Shimano Ultegra
Shifters: Shimano Ultegra
Remmen: Shimano Ultegra
Wielset: Fulcrum racing 7

Samen met 2 Cannondale Tesoro fietsen gekocht bij Fietspro in Eerbeek. Worden nu klaargemaakt, en vanmiddag denk ik het eerste rondje in 15 jaar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Martijn-V4 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 22:43:
[...]

Ik vind dat lekker ontspannen fietsen. Ik maak uit je reactie op dat jij daar anders tegen aan kijkt? Als ik eens op dat kastje op mijn stuur keek stond daar toch bijna altijd 85+ v.w.b. De cadans, die 81 is gemiddeld.
Het is vrij persoonlijk, maar over het algemeen wordt een cadans van 81 niet aangemerkt als fietsen op souplesse. Ook zijn ontspannen fietsen en fietsen op souplesse twee verschillende dingen. Wanneer je met de cadans richting de 100 gaat, dan wordt over het algemeen van fietsen op souplesse gesproken. Zelf fiets ik overigens altijd met een cadans van circa 100 - 105. Gemiddeld zal ik op circa 95 uitkomen denk ik. Bij hoge uitzondering kom ik wel eens thuis met een gemiddelde cadans van 100.

Vanavond en vrijdagavond heb ik nog een rustig rondje op de planning staan. Zondag vertrek ik richting Frankrijk voor de Marmotte. Het programma aldaar is als volgt:
  • maandag: rustige verkenning Glandon
  • dinsdag: tijd neerzetten op Alpe d'Huez (ik heb een tijd van 4 jaar geleden staan van 1 uur en 17 minuten, doel is nu circa 1 uur)
  • woensdag, donderdag en vrijdag: 30 - 45 minuten fietsen in het dal
  • zaterdag: Marmotte
Ik heb er zin in! Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meestersleutel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:47
argro schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 09:33:
[...]
Het is vrij persoonlijk, maar over het algemeen wordt een cadans van 81 niet aangemerkt als fietsen op souplesse. Ook zijn ontspannen fietsen en fietsen op souplesse twee verschillende dingen. Wanneer je met de cadans richting de 100 gaat, dan wordt over het algemeen van fietsen op souplesse gesproken. Zelf fiets ik overigens altijd met een cadans van circa 100 - 105. Gemiddeld zal ik op circa 95 uitkomen denk ik. Bij hoge uitzondering kom ik wel eens thuis met een gemiddelde cadans van 100.

Vanavond en vrijdagavond heb ik nog een rustig rondje op de planning staan. Zondag vertrek ik richting Frankrijk voor de Marmotte. Het programma aldaar is als volgt:
  • dinsdag: tijd neerzetten op Alpe d'Huez (ik heb een tijd van 4 jaar geleden staan van 1 uur en 17 minuten, doel is nu circa 1 uur)
Dat is aardig rap op de Alpe d'Huez. Op wat voor tijd zet jij in voor de hele tocht?
In ieder geval heel veel succes _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
DeFeCt schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 08:41:
Gisteren ook een klein rondje gedaan, het plan was een groter rondje maar ik fietste verkeerd... loop toch nog heel erg te stoeien met mijn Edge en het rijden van een route. Hoe voorkom ik dat de edge mij steeds weer terug wil leiden naar het begin van de route als ik ff een andere weg pak? Hij lijkt niet vooruit te kijken waar de route weer verder gaat, maar wil mij weer naar het beginpunt leiden, tenminste dat idee heb ik.

Iemand nog tips in het gebruik van dat ding?
Als ik een course rij en ik ga offcourse dan begint mn edge 800 te piepen maar probeert me niet terug te sturen. Als ik dan weer oncourse ga piept ie 1x dat de course weer gevonden is. Heb hier (zover ik weet) niets speciaals voor ingesteld.
argro schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 09:33:
Succes, tips... ik heb er nog nooit gefietst maar ik zou zeggen 'Geniet ervan'.

Wat betreft de cadans discussie. Niet iedereen kan 110rpm trappen, gelukkig is het wel te trainen.
Ikzelf zit gemiddeld rond de 90rpm. Als ik meer rpm ga trappen heb ik het gevoel dat ik zit te stuiteren op het zadel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Meestersleutel schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 09:40:
[...]

Dat is aardig rap op de Alpe d'Huez. Op wat voor tijd zet jij in voor de hele tocht?
In ieder geval heel veel succes _/-\o_
Het is ook een doel, ik weet niet precies hoe realistisch het is, het wordt in ieder geval niet makkelijk.

Voor de Marmotte was mijn doel altijd uitfietsen, maar hoe dichter het bij komt, hoe meer het doel gaat verschuiven naar goud. Ik vind het lastig om in te schatten omdat ik de Marmotte nog nooit eerder gefietst heb. E.e.a. zal ook afhangen van het weer. In mijn categorie zou goud 8 uur en 13 minuten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Enige tip die ik kan verzinnen is om misschien vrijdag helemaal niet te fietsen, maar lekker je fiets te poetsen, relaxen, slapen en gemasseerd worden als het kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Griffin schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 09:41:
Wat betreft de cadans discussie. Niet iedereen kan 110rpm trappen, gelukkig is het wel te trainen.
Ikzelf zit gemiddeld rond de 90rpm. Als ik meer rpm ga trappen heb ik het gevoel dat ik zit te stuiteren op het zadel.
Een hele hoge cadans gemiddeld rijden is ook best lastig. Vroeger in de beginjaren met mijn 1e fiets was ik ook altijd van het zware trappen, gemiddeldes van 80 enzo. Nu fiets ik wel wat hoger en probeer zo'n beetje rond de 100 te fietsen wat mij dan ongeveer 95 als gemiddelde geeft.

Dat stuiteren kan een paar oorzaken hebben, te licht verzet is vaak de belangrijkste. Je kan dan bijschakelen, waardoor je zeg maar net wat meer moeite hebt om die cadans te fietsen maar dan komt het belangrijkste volgens mij en dat is dat je echt met je benen gaat fietsen en niet met je lichaam. Je kan prima een cadans van 120 fietsen zonder te stuiteren als je maar echt goed focust op de beweging van je benen en ook echt door met je benen te fietsen. Bij de RPM wordt dan altijd geroepen van buikspieren aan, en bovenlichaam strak houden. Probeer dat maar eens, armen ietsje gebogen schouders omlaag gericht, buikspieren gewoon gespannen, niet echt in elkaar trekken, gewoon beetje, en dan echt alleen met je benen raggen.

Probleempje is dat je dat dan weer geen uren volhoud :P Ik niet in ieder geval :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Argro, zeker als je voor uitrijden gaat kun je op woensdag nog best een col oprijden. Beetje zonde om 2200 km te rijden en dan al die mooie cols daar links te laten liggen. Villard-Notre-Dame, Ornon, Sarenne of Lex2Alpes, allemaal goed te doen vanuit Bourg. Voor die eerste moet je wel een zaklamp meenemen :P

Een tip die ik kan geven is een oude joggingbroek en trui meenemen die je bij de start achterlaat. Vorig jaar was het 8 graden 's ochtends. Was er toen erg blij mee.

[ Voor 27% gewijzigd door havana op 27-06-2012 10:55 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
havana schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 10:54:
Argro, zeker als je voor uitrijden gaat kun je op woensdag nog best een col oprijden. Beetje zonde om 2200 km te rijden en dan al die mooie cols daar links te laten liggen. Villard-Notre-Dame, Ornon, Sarenne of Lex2Alpes, allemaal goed te doen vanuit Bourg. Voor die eerste moet je wel een zaklamp meenemen :P
Is inderdaad het overwegen waard, maar zoals gezegd is het doel enigszins verschoven van uitrijden naar goud.

Ik ben overigens al eens een week in Bourg d'Oissans geweest en heb toen onder meer de Ornon, Sarenne en L2A beklommen. Mooie beklimmingen inderdaad. Vooral de Sarenne vond ik erg aardig, vooral ook de doorsteek naar de Alpe d'Huez is erg mooi, mooi uitzicht over het dal.
Een tip die ik kan geven is een oude joggingbroek en trui meenemen die je bij de start achterlaat. Vorig jaar was het 8 graden 's ochtends. Was er toen erg blij mee.
Goede tip. Verkleumd beginnen lijkt mij geen pretje. Ik zal wat oude warme kleding in mijn tas stoppen en, afhankelijk van het weer, aandoen. Ik start overigens in de laatste groep. Dat is wat dat betreft weer een voordeel.

[ Voor 19% gewijzigd door argro op 27-06-2012 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Nee, is zeker geen nadeel, maar ook geen voordeel. Je staat namelijk altijd te wachten bij de start en dan koel je behoorlijk af.

Als het goed weer is heb je trouwens verder maar weinig kleding nodig tijdens de tocht, een paar armstukken zijn voldoende. Ik snap al die mensen met regenjasjes nooit. Compleet onnodig, kost veel tijd om aan/uit te doen, neemt veel ruimte in en 't klappert enorm. Armstukken kun je gewoon aan de polsen laten zitten.

Afijn, Villard-Notre-Dame is een pareltje, zeker overwegen! :) Voet ligt bij Camping Colporteur. Bordjes volgen in Bourg. Echt een prachtige klim met geweldig uitzicht op Bourg en Alpe d'Huez.

Afbeeldingslocatie: http://www.google.nl/url?source=imglanding&ct=img&q=http://www.steephill.tv/2006/villard-notre-dame/villard-notre-dame-w1000.jpg&sa=X&ei=tc3qT5-8GYPV0QXi2fmxBQ&ved=0CAkQ8wc&usg=AFQjCNHVcRd3zmV3Lu6d1qslJwSsdx6RiQ

Vooral de tweede tunnel is zeer spooky, je ziet hier werkelijk niets als je geen lamp hebt. Er zit namelijk een bocht in de tunnel :o

Afbeeldingslocatie: http://www.steephill.tv/2006/villard-notre-dame/pictures/entering%20a%20black%20hole.jpg

Je kunt een rondje maken door na het dorp door te klimmen maar dan moet je een paar km semi-verharde weg nemen. Wel redelijk te doen naar het schijnt.

Afbeeldingslocatie: http://www.steephill.tv/2006/villard-notre-dame/pictures/we%20thought%20this%20was%20th%23974.jpg

Kaartje

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/15fj9e1.jpg

[ Voor 129% gewijzigd door havana op 27-06-2012 11:17 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
havana schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:06:

Als het goed weer is heb je trouwens verder maar weinig kleding nodig tijdens de tocht, een paar armstukken zijn voldoende. Ik snap al die mensen met regenjasjes nooit. Compleet onnodig, kost veel tijd om aan/uit te doen, neemt veel ruimte in en 't klappert enorm. Armstukken kun je gewoon aan de polsen laten zitten.
Qua kleding denk ik, bij goed weer, inderdaad aan alleen armstukken als aanvulling op broekje en shirtje. Als het wat kouder is wil ik nog een mouwloze windstopper meenemen. Ding is in het bijgeleverde zakje vrij klein, ongeveer een gebalde vuist. Als het echt goed weer is laat ik armstukken zelfs thuis. Ik ben niet zo'n koukleum. Ook geldt, liever een beetje (maar wel acceptabel) koud dan allemaal gedoe.

Thans voor de tips qua routes trouwens. Ga ik doorgeven aan de routecommissie binnen ons gezelschap. (Doorgaans regel ik accommodatie en vervoer en fiets dan een week achter anderen aan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-10 14:35
Morgen gezien het weer een dagje vrij genomen en met twee anderen een dagje Limburg doen. Heeft er iemand nog een (linkje naar) wat tcx files voor op de garmin?
Het liefst van de verschillende afstanden verschillende tcx files....

Edit: nevermind... in en post van Havana vond ik dat je via Gpsies kan converteren, en op de site van amstel gold kan je ze als kmz's donwloaden. Ik heb ze dus!

[ Voor 26% gewijzigd door fsve op 27-06-2012 20:02 ]

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Hier staan mooie routes bij: http://gpstracks.nl/ov-fiets-limburg.php en Limburgs Mooiste waren ook erg mooie routes: http://www.limburgsmooist...assiekers/105-km-(zwaar)/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
De road cleats waren versleten en nu heb ik me toch laten overtuigen om over te stappen op SPD-SL:
Afbeeldingslocatie: http://www.iks-hosting.nl/images/Photo20120627_202341.jpg op beide fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
Ik heb me inmiddels een beetje ingelezen v.w.b. het begrip souplesse in de wielerwereld. Zoals ik al eerder hier schreef heb ik dus eigenlijk niet op souplesse gereden, eerder soepel en ontspannend. I stand corrected.

Blijft het het feit dat ik een gebroken spaak in mijn achterwiel heb. De fietsenmaker had geen reserve spaken op voorraad (sram s60 sapim spaken) en wilde mij zijn voorraad laten betalen, als reden gaf hij op dat het hem anders allemaal te duur werd?! Hij verkocht te weinig SRAM wielen om een voorraad spareparts op te bouwen. Toch is hij officieel SRAM dealer, beetje vreemd allemaal.

Uiteindelijk na veel aandringen heeft hij een oplossimg gevonden door er een garantie geval van te maken en word het wiel gratis gerepareerd?"! Dat laatste is dan wel weer vreemd aangezien de wielen 2e hands zijn en van marktplaats komen. Wat een vreemde wereld is het af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb gisteren ook een rit gedaan en kwam op 73km uit.
Waarin ik mijn record van 50km met 6 minuten heb verbeterd naar 1h:55m:14s.

En vandaag is mijn Garmin Edge 500 + hartslagmeter binnen gekomen en ben erg benieuwd hierna. Eens kijken of ik op basis van mijn hartslag kan gaan trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Ter info... De Endomondo Pro app is tot zondag in de aanbieding.
10 Million Users Celebrated With $1 PRO App This Week
When we founded Endomondo in 2007, we wanted to make fitness fun and motivate people to workout more. Our ambition was to create a global social fitness network with millions of users, and we're proud to announce that 10 million people have now downloaded our mobile app, Endomondo Sports Tracker.

We would like to thank you all for your feedback and support along the way. To celebrate this major milestone, our PRO app will be available for just $1 until Sunday at midnight. The normal price is $3.99.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
Zag deze toevallig net, had er nog niet eerder van gehoord (wel handig. met zo'n spiegel):

Afbeeldingslocatie: http://www.looky.eu/data/mediablocks/2__9_1_ms1.rvf_1.jpg

http://www.looky.eu/index...n=page&group_id=9&lang=NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
mawi schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:35:
Zag deze toevallig net, had er nog niet eerder van gehoord (wel handig. met zo'n spiegel):

[afbeelding]

http://www.looky.eu/index...n=page&group_id=9&lang=NL
Lijkt me totaal niet praktisch op de fiets. Sommige 'grepen' op de racefiets zorgen ervoor dat de spiegel niet naar achter gericht staat. Ook is je zicht erop volgens mij dusdanig klein is dat je toch nog een keer omdraaid om het goed te zien. Verder weet ik de kwaliteit van de handschoen niet, maar de band om de pols is best breed voor een zomer handschoen.
Pagina: 1 ... 24 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.