Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 103 Laatste
Acties:
  • 426.167 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Ballon de Servance is ook een aanrader (van horen zeggen).

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meestersleutel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10 20:35
mawi schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 07:53:
Ben er uit, deze gaat het worden:

[afbeelding]

Focus Variado 1.0 2012 (Ultegra Compact).
Strak model hoor, ziet er mooi uit.

Heeft hier iemand ervaring met het fietsen in Zuid-West Tjechie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 00:41

Pelle

🚴‍♂️

mawi schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 07:53:
Ben er uit, deze gaat het worden:

[afbeelding]

Focus Variado 1.0 2012 (Ultegra Compact).
Daar ga je vast geen spijt van krijgen. Ik heb het 2011 model, en deze is nog net weer wat beter en lichter. Veel value-for-money :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-10 11:55
Pelle schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 10:44:
[...]

Daar ga je vast geen spijt van krijgen. Ik heb het 2011 model, en deze is nog net weer wat beter en lichter. Veel value-for-money :)
Ja, ben er ook wel blij mee, ik vind 'm ook wel erg mooi. Twijfelde nog wel even over de prijs, maar heb uiteindelijk een leuke korting gekregen, samen met nog wat accessoires. M'n buurman, die ook net begint met fietsen heeft exact dezelfde genomen, dus dat was ook wel handig voor de 'onderhandelingen'.

Nog even discussie gehad met de FM over wel of niet Triple; hij vindt het de grootste onzin en dit werd mede bevestigd door een aanwezige wielrenner (kampioen Amateurs 2010). Zij geven beide aan dat je met een Compact ook een berg op moet kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
mawi schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:30:
[...]

Nog even discussie gehad met de FM over wel of niet Triple; hij vindt het de grootste onzin en dit werd mede bevestigd door een aanwezige wielrenner (kampioen Amateurs 2010). Zij geven beide aan dat je met een Compact ook een berg op moet kunnen komen.
Zeker, met een compact kom je een berg ook op. Zelfs wel met een dubbel als je kampioen bent bij de amateurs. De meeste recreanten zullen echter met een 34/25 niet overal heel soepel boven komen. Gevolg is dat bijvoorbeeld een cassette met een 28 gemonteerd moet worden. Daar komt bij dat een compact (50 en 34) op het vlakke m.i. verre van ideaal is. Oplossing hiervoor is het vervangen van de 34 door bijvoorbeeld een 39. Kortom, met een compact kun je overal uit de voeten als je zo nu en dan wat sleutelt. Met een triple is dat niet nodig.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:19
Ik heb nu een triple (50/39/30) en achter 27/12. Ik fiets nu 3 jaar en mijn conditie wordt langzamerhand steeds beter. Ik fiets in midden-limburg, dus een uitstapje naar 't zuiden is zo gemaakt. Ik ben nog altijd behoorlijk blij met mijn triple! Gebruik het kleine blad nu veel minder dan eerst, maar bij lange tochten in 't zuiden en enkele klimmetjes heb ik het kleine blad nog altijd graag nodig! Dus omdat ik veel wisselend terrein heb is de triple voor mij zeker geen onzin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07 07:21

dalus

Firing Sparks

Is en blijft toch wel persoonlijk denk ik. Sommige mensen kunnen eenmaal beter op kracht fietsen en andere beter op een hoge cadans. Zelf vond ik mijn 39-53 voor en 11-25 achter toch behoorlijk zwaar als je wat klimmetjes in het buitenland gaat opzoeken. Ik kwam naar boven op de Stockeu maar niet van harte.

Op het vlakke vind ik dit dan wel weer ideaal en voor wat lichtere korte klimmetjes. Maar voor de zomer wanneer ik de Alpen ga ik toch wel een 11-28 cassette kopen.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-10 15:50
Heb op mijn 1e fiets ook een triple gehad en was toen ook altijd erg blij ermee. Moet wel zeggen dat ik met mijn compact nog niet veel geklommen heb op de hele zware klimmetjes volgens mij. Maar ben ondertussen wel wat sterker geworden en kan ook hier en daar wel op macht fietsen als het moet dus verwacht dat het van de zomer wel goed komt met de Mont Ventoux. Kijken of binnen 2 uur gaat lukken. Moet haast wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Natuurlijk is e.e.a. persoonlijk, maar over het algemeen is een 39*25 (en ook een 39*28) te veel van het goede voor een recreant. Met een 39*28 heb je bij een cadans van 90 een snelheid van iets meer dan 15km per uur. Dat betekent dat je ruim binnen het uur boven bent op de Alpe d'Huez. Dat is vrij stevig.

Overigens is het ook wel weer zo dat een te lichte versnelling ook niet goed is, althans niet voor mij. Soms is de verleiding om terug te schakelen te groot. Daarvan ga je alleen maar langzamer.

Ik ga de Marmotte in ieder geval fietsen met compact (50/34) en een bergcassette (13/29). Misschien dat ik de 12/25-cassette nog ga combineren met de bergcassette zodat ik wel kan beschikken over de 12.

Overigens geldt natuurlijk altijd rule 10: It never gets easier, you just go faster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

TheLemon schreef op maandag 18 juni 2012 @ 23:58:
[...]

Klinkt goed. Lees ik het goed dat je eigen helemaal geen klimervaring had en binnen één vakantie van de Cauberg, via de Vogezen, de Ventoux opgefietst bent? Wel mooie progressie dan.

Ik ga volgende maand met de fam. misschien naar de Vogezen. Heb je nog meer tips, naast de Schlucht, de Grand Ballon d'Alsace (welke kant?) en die Hohneck die je noemde?
Ben nu 2x in de vogezen geweest (dit jaar 3 ballons gefietst), mooie klimmen imho zijn:
Platzerwasel, Gran Ballon (vanaf de zuidkant), Planche des Belles Filles (gem. 11%, dit jaar tour finish).
d'Alsace vond ik vanaf de oostkant het mooist.

Kijk anders op http://www.petersfietssite.nl/vogezen/vogezen.html daar staan de meeste klimmen wel beschreven.

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Laatst online: 01-12-2024
Tsjilp schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:54:
[...]

Ben nu 2x in de vogezen geweest (dit jaar 3 ballons gefietst), mooie klimmen imho zijn:
Platzerwasel, Gran Ballon (vanaf de zuidkant), Planche des Belles Filles (gem. 11%, dit jaar tour finish).
d'Alsace vond ik vanaf de oostkant het mooist.

Kijk anders op http://www.petersfietssite.nl/vogezen/vogezen.html daar staan de meeste klimmen wel beschreven.
Verder ook leuk: Bramont, Petit Ballon, Hundsruck, Oderen (stel weinig voor, wel mooi stukje), Schlucht (wel beetje saai), hele Route des Cretes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-10 15:24
Lekkere stukjes gefietst de afgelopen dagen. Vanochtend nog 50km. Baal wel dat ik nog geen lange tochten kan maken (60km is wel de max voordat de wond begint op te spelen). Volgende week naar ziekenhuis, belangrijke afspraak omdat dan bekeken wordt of ik in aanmerking kom voor een hersteloperatie (wordt geen leuke afspraak btw, met injecties enzo...yuk).

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:00

St@m

@ Your Service

Foei, net even 43,43 KM gedaan.. begon lekker, windje in de rug, rustig 30/21KM/u
Kende de weg (uiteraard) niet, en kwam op een gegeven moment op een klinkerweg, ach, klein stukje geen probleem, maar na 7 a 8KM was ik er behoorlijk klaar mee, alles deed me zeer :P Daarna kwam ik bij een kruising, maar eventjes gestopt, de weg bekeken en weer lekker verder gefietst.. maar na 5KM begon mijn zak behoorlijk zeer te doen.. ik had het zadel iets omhoog gezet, en natuurlijk geen inbussleutel bij me. Maar goed, dan ga je dus anders zitten om je zak te ontlasten, maar dat vonden mijn benen niet leuk.. daar sta je dan ~20KM van huis :P

Tandjes op elkaar, en gewoon fietsen.. uiteindelijk toch nog 27.4 gemiddeld, maar ik had overal auwtjes.. Zadel straks maar weer terugzetten :D

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-10 21:01
F*ck. Toen ik net thuis kwam met m'n zoontje keihard m'n knie gestoten.Vanavond na een half uur vanwege de pijn af moeten haken bij de wielervereniging :(. Eens kijken hoe lang ik hier last van ga hebben (met de Jan Janssen classic voor de deur)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Het mooiste van de tripel vs compact discussie is dat de mensen die het hardst schreeuwen dat een tripel niet nodig is, meestal een dusdanig verzet op hun compact hebben dat ze lichter kunnen fietsen dan de mensen met de tripel. Ofwel, ja, met een compact kom je er ook, tis maar net wat je als verzet hebt :)

Net een mooi trainingsrondje met de club gedaan. Kom ik me daar toch een mooi kasseien strookje tegen (kende ik nog niet). Mocht ik ooit nog ambitie hebben om Parijs Roubaix te gaan fietsen :)
https://maps.google.nl/?l...99g&cbp=12,216.92,,0,13.8

Zie net dat het maar 500m is, leek veel meer :)

[ Voor 39% gewijzigd door Tsjilp op 19-06-2012 22:17 ]

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

17 keer de Van Brienenoordbrug over, een mens moet toch wat op z'n dinsdagavond.

Strava / Endomondo

Van de 5e tot de 13e keer ofzo kwam ik iedere keer bijna op de top een andere renner tegen, in tegenovergestelde richting. Die deed dus precies hetzelfde als ik, en blijkbaar reden we aardig hetzelfde tempo. Iedere keer even een kort knikje naar elkaar en weer verder, hopen dat je de klim erna wel harder omhoog bent gegaan als de ander :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Het nieuwe frame is binnen. Dat is prettig omdat ik over 1,5 week vertrek richting de Alpen voor de Marmotte.

Gelukkig nog wel een paar verrassingen bij het ombouwen. Mijn huidige crankstel (BB24) past niet in het nieuwe frame (BB30). Dat wordt dus of een convertor of een nieuw crankstel. Na wat speuren op internet ben ik wel tot de conclusie gekomen dat een convertor iets is wat je eigenlijk niet zou moeten willen. Een nieuwe crank dus. Ook ben ik nog ruzie aan het maken met de LBS over de kosten voor het ombouwen. De LBS vind dat ik dit mag betalen, ik vind dat de LBS het mag betalen. Het compromis is geworden dat de LBS het balhoofd en zaken omtrent het bottom bracket regelt en dat ik de rest zelf doe. Gezien mijn planning kwam een uitgebreid traject met briefjes over en weer niet zo goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
Kreeg vanochtend van m'n LBS te horen dat de Focus Variado 1.0 2012 misschien niet meer leverbaar is in mijn maat (XXL - 60CM). Het zal toch niet zeker???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-10 11:03

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Morgenochtend bij Cycle Trend een Specialized BG Fit doen. Zijn er mensen geïnteresseerd in hoe dat in z'n werk gaat?

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
Ja, waarom niet....
Als beginnend wielrenner is alle info die je kan krijgen of lezen gewenst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Tjebakka schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:50:
Morgenochtend bij Cycle Trend een Specialized BG Fit doen. Zijn er mensen geïnteresseerd in hoe dat in z'n werk gaat?
Ja, waarom niet....
Als beginnend wielrenner is alle info die je kan krijgen of lezen gewenst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Cycle Trend Utrecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-10 14:35
Pelle schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 00:02:
17 keer de Van Brienenoordbrug over, een mens moet toch wat op z'n dinsdagavond.

Strava / Endomondo

Van de 5e tot de 13e keer ofzo kwam ik iedere keer bijna op de top een andere renner tegen, in tegenovergestelde richting. Die deed dus precies hetzelfde als ik, en blijkbaar reden we aardig hetzelfde tempo. Iedere keer even een kort knikje naar elkaar en weer verder, hopen dat je de klim erna wel harder omhoog bent gegaan als de ander :)
Haha als je de volgende keer nog een keer zulke gekkigheid gaat doen, DM me dan even dan ga ik wel met je mee... ben altijd wel in voor dit soort dingen ;)

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Drachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

fsve schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:36:
Haha als je de volgende keer nog een keer zulke gekkigheid gaat doen, DM me dan even dan ga ik wel met je mee... ben altijd wel in voor dit soort dingen ;)
Is goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Mijn triggerhappy vinger heeft net een Garmin Edge 800 besteld... Ik ben érg benieuwd. Ben sinds dit jaar flink meer aan het fietsen en mountainbiken en ben nu echt op zoek om leuke routes na te fietsen. Ook meer bezig met trainen en bewuster fietsen (hartslag en kracht).
Primair moet wel blijven dat ik er lol aan heb, maar ik hoop dat de Garmin me daarin ook blijft assisteren :P

Daarnaast ben ik nog op zoek naar een leuke waterdichte (regen)jas, bij voorkeur ademend. Dan kom je al snel uit op Gore-Tex, maar dat is me toch wat te duur. Wil het ook graag gebruiken voor woon/werk verkeer, dus 't moet vooral niet te warm zijn. Heeft iemand tips? Ik heb al wat rondgekeken en was dit jacket tegengekomen voor een leuke prijs: http://www.salomon.com/nl/product/quest-stretch-m.html#bas, in het zwart. Goede strakke pasvorm en ik hoop dat 't de GoreTex kloon ook een beetje fijn werkt. Of kan ik 't hele ademende vergeten? Ik zweet genoeg op de fiets, dus wellicht dat 't niet eens afgevoerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Ik ben niet kapot van de routing van de 800. Of ik nou op kaart fiets, of ik nou gerouteerd fiets, er klopt gewoon geen jota van :P
Zal best aan mij liggen, maar normaal heb ik met dit soort dingen eigenlijk noiit geen moeite. (Zowel kaarten van Garmin, als nu OSM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Als ik me niet vergis zit de routing logica in de kaarten en niet in je Garmin, maar Havana weet daar meer van. Ik heb mezelf al een tijd geleden afgeleerd om mijn route te laten bepalen door de Garmin of die kaarten. Ik pak liever een route van een gerenommeerde site en volg dan dat lijntje gewoon op de Garmin.

Routeren is alleen handig als je vanaf een onbekende plek bijv. de snelste weg naar huis wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Routeren is niet het sterkste punt, maar meestal werkt het redelijk zo lang je herberekenen uit zet en de route niet te lang is. Of het de schuld is van de kaarten of van de Garmin kan ik lastig zeggen. Ik kan wel zeggen dat ik (net als TheLemon) die mogelijkheid van de Garmin eigenlijk nooit gebruik. Ik gebruik de Garmin voornamelijk om vooraf uitgestippelde courses na te fietsen. Dat is iets wat de Garmin perfect doet.

Afijn..... vanmorgen richting Tecklenburg gereden. Hoe dichter ik kwam, hoe slechter het weer werd.... toen ik de afslag Laggenbeck nam, zag ik de eerste druppels op de voorruit :( Toch gestart, aangezien 't allemaal niet veel voorstelde en de mens bovendien niet van suiker is.

De eerste 2 uren bleef het een klein beetje miezeren maar het stelde niks voor. Vijf klimmetjes rondom Tecklenburg en de TV-toren uitgezocht. De vorige twee ritten die ik hier maakte sloeg ik de Steinstrasse wijselijk over, dit keer was er geen ontkomen aan..... Ik begon iets te enthousiast waardoor ik de laatste 20m compleet geparkeerd stond, maar ach. :D Vanaf daar doorgestoken naar de Sudenfelder Strasse en vervolgens de Cementfabriek voor de eerste keer beklommen.

Na de tweede keer Döreberg werd de regen echter heviger en besloot ik de route maar iets in te korten. Vlak voor Lienen begon het nog steviger te regenen en daarom heb ik in Lienen iets gedaan wat ik eigenlijk NOOIT doe; namelijk stoppen voor koffie. Lekker bakkie gedaan, wat mailtjes beantwoord en direct even op de buienradar gekeken. Die voorspelde dat de buien snel minder zouden worden en ja hoor, na 20 minuten was het vrijwel droog :) Weer op pad dus. En zo waar, na een half uur kwam zo waar de zon erdoor. 8)

De route afgemaakt zoals gepland; her en der wat nieuwe weggetjes geprobeerd. Slotakkoord was zoals altijd de Kleeberg, wat een kloteding is dat toch :r . Ik rijd nog liever de Stockeu op.... Al bij al toch een fijn tochtje, goed voor 125 km met 1850 hm.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:21
Was twee weken geleden bij Cycle Trend in Drachten en toen vertelden ze ook over deze meting. Vind het wel erg veel geld. Ben wel benieuwd wat je bevindingen zijn. Laat het even weten. ;)

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
TheCrius schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 18:19:
[...]

Was twee weken geleden bij Cycle Trend in Drachten en toen vertelden ze ook over deze meting. Vind het wel erg veel geld. Ben wel benieuwd wat je bevindingen zijn. Laat het even weten. ;)
€ 160,- ziet er vrij prijzig uit, link op die site van Cycle Trend naar omschrijving op Specialized doet et dan weer niet dus weet niet precies wat het inhoud. Maar als mensen zo'n soort test zouden willen afnemen in de regio Den Haag dan heb ik nog wel een adresje: http://www.webtrainer.com/nl/inspanningstest. Heb het daar 2 jaar geleden laten doen. Moet het eigenlijk nog weer es laten doen, misschien na de zomer weer eens kijken of anders in de loop van volgend jaar :) Kijken hoeveel verbetering er is. Nu waarschijnlijk niet zo gek veel :) Nog steeds te zwaar etc etc :P

Maar daar ben je zie ik nu € 105,- kwijt voor een duurtest + zuurstofopname test. Alleen de duurtest is € 80,-. Enige is dan dat het in Den Haag is. De schijnen er ook rijders van de Garmin ploeg te testen. Ik herkende de ruimte ook toen in de docu over Thomas Dekker die op zijn retour was na de doping affaire. Dus opzich zou dat kunnen zeggen dat het wel oke is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
orange.x schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 19:17:
[...]

€ 160,- ziet er vrij prijzig uit, link op die site van Cycle Trend naar omschrijving op Specialized doet et dan weer niet dus weet niet precies wat het inhoud. Maar als mensen zo'n soort test zouden willen afnemen in de regio Den Haag dan heb ik nog wel een adresje: http://www.webtrainer.com/nl/inspanningstest. Heb het daar 2 jaar geleden laten doen. Moet het eigenlijk nog weer es laten doen, misschien na de zomer weer eens kijken of anders in de loop van volgend jaar :) Kijken hoeveel verbetering er is. Nu waarschijnlijk niet zo gek veel :) Nog steeds te zwaar etc etc :P

Maar daar ben je zie ik nu € 105,- kwijt voor een duurtest + zuurstofopname test. Alleen de duurtest is € 80,-. Enige is dan dat het in Den Haag is. De schijnen er ook rijders van de Garmin ploeg te testen. Ik herkende de ruimte ook toen in de docu over Thomas Dekker die op zijn retour was na de doping affaire. Dus opzich zou dat kunnen zeggen dat het wel oke is :)
Zie ook YouTube: Specialized Body Geometry Fit.
Duurtest en zuurstofopname lijkt me ook erg nuttig. Dan weet je ook goed je zones en kan jezelf vergelijken met andere sporters maar volgens mij zit dit niet bij de BG FIT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

orange.x schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 19:17:
[...]

Ik doe dit niet om m'n conditie te testen, daaris die test ook niet voor bedoeld!

Ik heb sinds 2 maanden verschrikkelijke pijn aan m'n knie. Fysio heeft het nagekeken en dat kon door een verkeerde stand van m'n linkervoet. Die zakt naar binnen toe als ik kracht zet (tijdens een fietstocht dus ontelbare keren). De BG fit meet zo ongeveer alles op voor de beste houding op de fiets, inclusief wigjes en zooltjes.

En mocht je nou geen klachten hebben; doe het dan gewoon niet en koop wat moois voor die 160 euro. Voor mij is pijnvrij fietsen onbetaalbaar. Als ik daar 1 keer €160 aan uit moet geven, dan is dat met alle plezier. Zeker omdat ik de Tour For Life ga fietsen. 8 Dagen achter elkaar. Nu doen 2 dagen al teveel pijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Tjebakka schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:00:
[...]

Ik doe dit niet om m'n conditie te testen, daaris die test ook niet voor bedoeld!

Ik heb sinds 2 maanden verschrikkelijke pijn aan m'n knie. Fysio heeft het nagekeken en dat kon door een verkeerde stand van m'n linkervoet. Die zakt naar binnen toe als ik kracht zet (tijdens een fietstocht dus ontelbare keren). De BG fit meet zo ongeveer alles op voor de beste houding op de fiets, inclusief wigjes en zooltjes.

En mocht je nou geen klachten hebben; doe het dan gewoon niet en koop wat moois voor die 160 euro. Voor mij is pijnvrij fietsen onbetaalbaar. Als ik daar 1 keer €160 aan uit moet geven, dan is dat met alle plezier. Zeker omdat ik de Tour For Life ga fietsen. 8 Dagen achter elkaar. Nu doen 2 dagen al teveel pijn!
Ja, dan heb ik dat dus idd verkeerd begrepen :) Maar dat kan inderdaad behoorlijk nuttig zijn als je daar zo'n last van hebt. Dan maar een keer wat geld er tegenaan! Alleen hoop ik dat je dan wel een soort tekening krijgt waarbij die maten allemaal inzichtbaar zijn zodat je bij een nieuwe fiets die tekening aan de FM kan geven of waar je hem vandaan haalt om het allemaal in orde te laten maken. Zal denk ik wel goed komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

argro schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 13:24:
Natuurlijk is e.e.a. persoonlijk, maar over het algemeen is een 39*25 (en ook een 39*28) te veel van het goede voor een recreant. Met een 39*28 heb je bij een cadans van 90 een snelheid van iets meer dan 15km per uur. Dat betekent dat je ruim binnen het uur boven bent op de Alpe d'Huez. Dat is vrij stevig.
Zelf heb ik de keus ook gemaakt omdat ik voor 500 euro een leuke fiets heb. Afmontage is wat minder geschikt voor klimmen, stel dat ik nou echt vaak de bergen in ga dan zal ik eens gaan kijken naar andere bladen voor. Maar voor nu kom ik toch wel boven, ookal is het met moeite. Heb redelijk wat kracht in mijn benen, red het prima op kortere klimmetjes.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Vraagje, hoor veel mensen over Endomondo en andere weer over Strava Cycling. Beide hebben een app voor de Iphone en schijnen goed te werken. Wat zijn de voordelen van de 1 ten opzichten van de andere? En heb je bij beide 3G nodig of alleen GPS? Dit ivm dat ik af en toe ook op vakantie in het buitenland wil gana fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 05:57
Frid0 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 09:51:
Vraagje, hoor veel mensen over Endomondo en andere weer over Strava Cycling. Beide hebben een app voor de Iphone en schijnen goed te werken. Wat zijn de voordelen van de 1 ten opzichten van de andere? En heb je bij beide 3G nodig of alleen GPS? Dit ivm dat ik af en toe ook op vakantie in het buitenland wil gana fietsen.
Beide alleen GPS nodig.
Verschillen: Mobiele app interface van endomondo is prettiger, website interface is een klein beetje minder (en de site is van tijd tot tijd wat traag). Strava mobiele app noteert iets meer GPS punten en is daarmee iets nauwkeuriger, beide zijn afhankelijk van de GPS in je telefoon en dus tegenover een dedicated device vaak minder nauwkeurig. Endomondo onderschat de hoogtemeters van een route altijd fors, strava niet (kleine overschatting zou ik zeggen).
Belangrijkste verschil is dat strava segmenten heeft met leaderboards zodat je kan zien hoe je op bepaalde stukken presteert tegenover de andere mensen die dat stuk gereden hebben (en tegenover jezelf!), dat is het grote winnen van Strava!

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
MrAngry schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:37:
[...]

Beide alleen GPS nodig.
Verschillen: Mobiele app interface van endomondo is prettiger, website interface is een klein beetje minder (en de site is van tijd tot tijd wat traag). Strava mobiele app noteert iets meer GPS punten en is daarmee iets nauwkeuriger, beide zijn afhankelijk van de GPS in je telefoon en dus tegenover een dedicated device vaak minder nauwkeurig. Endomondo onderschat de hoogtemeters van een route altijd fors, strava niet (kleine overschatting zou ik zeggen).
Belangrijkste verschil is dat strava segmenten heeft met leaderboards zodat je kan zien hoe je op bepaalde stukken presteert tegenover de andere mensen die dat stuk gereden hebben (en tegenover jezelf!), dat is het grote winnen van Strava!
Bedankt voor je antwoorden. Hoe doen beide het met de battery duur met een Iphone 4? Slurpen ze hem helemaal leeg of valt t reuze mee? En als je 1 van de apps download, beide gratis zag ik dan is het ook verder gratis? Of moet je nog betalen als je extra dingen wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-10 15:28
Ik vind persoonlijk de kaart van Endomondo een stuk mooier om de rit na de tijd te analyzeren.
Je kan bijvoorbeeld heel duidelijk zien op welk stuk je hoe hard gereden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Frid0 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:59:
[...]

Bedankt voor je antwoorden. Hoe doen beide het met de battery duur met een Iphone 4? Slurpen ze hem helemaal leeg of valt t reuze mee? En als je 1 van de apps download, beide gratis zag ik dan is het ook verder gratis? Of moet je nog betalen als je extra dingen wil?
Strava is in ieder geval gratis, ook in gebruik. Je kunt wel betaald opgraden naar premium.

Het enige wat de app doet is data loggen, geen verbinding met een 3G-netwerk o.i.d. Qua data-slurperij valt dat dus mee. Met een volle accu kan ik makkelijk 6 uur fietsen met Strava en muziek met mijn iPhone 4s, zonder dat de telefoon in vliegtuigmodus staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
Zojuist weer uitgebreid gesproken met de LBS en de zoektocht naar een nieuwe fiets wordt steeds minder leuk (dacht er al aan uit te zijn met de Focus Variado 1.0 2012). Wat de LBS aangeeft is dat de framemaat die ik nodig heb (62CM) gewoonweg niet leverbaar is en dit geldt blijkbaar voor meerdere merken.

Wat is jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
argro schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:06:
[...]
Strava is in ieder geval gratis, ook in gebruik. Je kunt wel betaald opgraden naar premium.

Het enige wat de app doet is data loggen, geen verbinding met een 3G-netwerk o.i.d. Qua data-slurperij valt dat dus mee. Met een volle accu kan ik makkelijk 6 uur fietsen met Strava en muziek met mijn iPhone 4s, zonder dat de telefoon in vliegtuigmodus staat.
Wow! Echt, 6 uur terwijl Strava aanstaat en je muziek luisterd? Dat is veel, vooral omdat de 4S bekend staat als een telefoon waarvan de battery snel leeg gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-10 09:13

DeFeCt

je wéét toch

mawi schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:07:
Zojuist weer uitgebreid gesproken met de LBS en de zoektocht naar een nieuwe fiets wordt steeds minder leuk (dacht er al aan uit te zijn met de Focus Variado 1.0 2012). Wat de LBS aangeeft is dat de framemaat die ik nodig heb (62CM) gewoonweg niet leverbaar is en dit geldt blijkbaar voor meerdere merken.

Volgens mij kun je hem hier gewoon in je mandje stoppen...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
DeFeCt schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:09:
[...]
Volgens mij kun je hem hier gewoon in je mandje stoppen...
Ja, dat vermoeden heb ik ook, heb net even een mail gestuurd naar 12gobiking om te kijken of er qua prijs nog wat te onderhandelen valt (koop 2 fietsen, samen met de buurman). Ik zou 'm persoonlijk liever aanschaffen bij een LBS qua onderhoud en service, maar ja, als hij 'm niet kan leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 15:14
En ik heb het 'wielrennen' ook ontdekt! Ik rij op een Empo Montreal uit 1970 (ongeveer dan toch) in prima staat. Vorige week zo'n strak pakske gekocht, dat rijdt toch al wel een heel stuk fijner. Afgelopen weken vooral de omgeving een beetje verkend.

Gisteren een 35km gereden in een kleine anderhalf uur, voor iemand zonder conditie valt het me niet tegen. Kreeg alleen wel last van m'n nek gisteren, misschien is m;n houding niet helemaal goed of wellicht hoort dat in het begin... Binnenkort eens met een ervaren maatje fietsen, kan hij kijken of ik wel goed zit.

Ben er erg gecharmeerd van in ieder geval. :) Voor nu red ik me prima met Runkeeper, ik ga dit topic eens in de gaten houden voor ontwikkelingen op dat gebied.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Last van je nek is volstrekt normaal in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 11-10 20:28

Vos

AFCA

mawi schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:07:

Hoe lang ben je? Aardig hekwerk met 62 cm ;). Jammer dat het de fietsen nooit echt goed doet... Heb zelf een 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
Vos schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:07:
[...]

Hoe lang ben je? Aardig hekwerk met 62 cm ;). Jammer dat het de fietsen nooit echt goed doet... Heb zelf een 60.
Ben zelf 1.93m, binnenbeenlengte zat geloof ik ronde 92cm en dit leverde uiteindelijk een framehoogte op van iets meer dan 61cm (en dus 62cm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
mawi schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:14:
[...]

Ben zelf 1.93m, binnenbeenlengte zat geloof ik ronde 92cm en dit leverde uiteindelijk een framehoogte op van iets meer dan 61cm (en dus 62cm)
Wanneer de juiste framemaat tussen 60 en 62 in zit, dan zou ik voor een 60 gaan en niet voor een 62. Je kunt namelijk beter een iets te klein frame hebben dan een iets te groot frame. Bij een iets te klein frame zet je het zadel goed op hoogte en monteer je een iets langere stuurpen en ben je het mannetje. Bij een iets te groot frame gaat dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Ik ben 191, binnenbeenlengte 89 of 90 geloof ik, en fiets met veel plezier op een 59. Denk dat 62 te groot gaat worden, zoals argro ook al aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 11-10 20:28

Vos

AFCA

argro schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:29:
[...]
Wanneer de juiste framemaat tussen 60 en 62 in zit, dan zou ik voor een 60 gaan en niet voor een 62. Je kunt namelijk beter een iets te klein frame hebben dan een iets te groot frame. Bij een iets te klein frame zet je het zadel goed op hoogte en monteer je een iets langere stuurpen en ben je het mannetje. Bij een iets te groot frame gaat dat niet.
Met ^^

Denk dat je met 62 een te grote fiets koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
Ben nu radicaal naar andere merken aan het kijken; iemand ervaring met Basso Bikes en dan met name de Reef (http://www.bassobikes.com/nl/reef-zwart.php)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ik sluit me aan: ga voor de 60, kun je makkelijk op jouw lijf aanpassen, ziet er mooier uit en is makkelijker te verkrijgen. Overigens is 12gobiking ook een fysieke winkel hoor, met service en werkplaats etc. Het kan alleen wat ver weg zijn, afhankelijk van waar je woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-10 16:24

bonzz.netninja

Niente baffi

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/267719/fiets.jpg

http://dl.dropbox.com/u/2...299542364_133346334_o.jpg

Man man wat een vette fiets

[ Voor 13% gewijzigd door bonzz.netninja op 21-06-2012 13:51 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
TheLemon schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:42:
Overigens is 12gobiking ook een fysieke winkel hoor, met service en werkplaats etc. Het kan alleen wat ver weg zijn, afhankelijk van waar je woont.
Dat is het probleem ook een beetje, woon zelf vlakbij Eindhoven.

Ik hoor inderdaad van zowat iedereen dat ik beter voor de 60CM kan gaan, bedankt in ieder geval iedereen voor het meedenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Heb je al eens bij centralbikes gekeken? Daar hebben ze ook diverse 60/61 fietsen, vooral van Sensa wat ik zo snel even zag. Alleen als je graag een FM hebt, dan heb je aan hun niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
Sinds enkele weken ben ik in bezit van de Garmin 310 XT maar ik ben op zoek naar een bike mount voor op de stuurpen i.p.v. op het stuur. Heeft iemand een idee wat hier compatibel mee is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Ik denk dat TheCrius 'm 90 graden wil draaien (bevestiging op stuurpen ipv stuur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ow, te snel gelezen. Ik denk dat dat uberhaupt niet kan zonder een hele constructie op de pen te bouwen, want je moet de rest van het horloge toch ook ergens laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Afgelopen 2 dagen woon-werkverkeer gedaan op de nieuwe racer, maar die 100 Km voel ik nu toch wel aardig in de beentjes. Toch heeft het me nu al in z'n greep. Zin om te fietsen, maar ben aan het werk en weer ziet er voor morgen en dit weekend niet best uit... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
LBS kwam nog met een Merida Race Lite 904 Com aanzetten voor € 1100,-

http://www.12gobiking.nl/...da_race_lite_904-com_2012

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Ik zit met 185cm lengte op ongeveer 89cm binnenbeenlengte en rijd ook op een 59cm. Vorige fiets was 61cm meen ik, zou ik even op moeten zoeken. Maar ik fiets prima op de 59cm. Die andere oogt nu best lomp vergeleken met mijn fiets nu. Je kan aardig compenseren met zadel en stuurpen op een iets te klein frame. Dus ik denk dat jij met 60 ook wel uit de voeten zou moeten kunnen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Even 2 vraagjes:

1. Ik wil iets van een montage- of onderhoudsstandaard gaan kopen. Die heb je zo te zien van 50 tientjes tot honderden euro's. Vanzelfsprekend zoek ik wel iets dat kwalitatief goed is, maar ik hoef niet het duurste van het duurste. Tips?

2. Ik vroeg me af hoe het zit met de Garmin hartslag sensor (en ook cadans-sensor overigens). Blijven die dingen continu een signaal doorgeven, of alleen als ze een hartslag (of cadans) detecteren? Want je kunt ze niet uitzetten ofzo. De hartslagmeter kan ik overigens nog wel van de band afhalen, maar of dat wat uitmaakt zou ik echt niet weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Pelle schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 16:26:
1. Ik wil iets van een montage- of onderhoudsstandaard gaan kopen. Die heb je zo te zien van 50 tientjes tot honderden euro's. Vanzelfsprekend zoek ik wel iets dat kwalitatief goed is, maar ik hoef niet het duurste van het duurste. Tips?
Ik heb bij Bike Zone een standaard gekocht voor 15 euro waar je de fiets in kan zetten zodat achterwiel van de grond komt, vergelijkbaar met: http://www.rose.nl/artike...aard-free-stopp/aid:51447

Heb verder nog een bike lift aan het plafond met 2 haken zodat ik de fiets kan optakelen. Zijn vaak voor ongeveer een 10tje verkrijgbaar. Pas nog bij de Lidl, als je mazzel hebt hebben ze die misschien nog wel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry

2. Ik vroeg me af hoe het zit met de Garmin hartslag sensor (en ook cadans-sensor overigens). Blijven die dingen continu een signaal doorgeven, of alleen als ze een hartslag (of cadans) detecteren? Want je kunt ze niet uitzetten ofzo. De hartslagmeter kan ik overigens nog wel van de band afhalen, maar of dat wat uitmaakt zou ik echt niet weten..
Alleen als ze iets detecteren. Je ziet dat bv aan je garmin die zelf ook pas aangeeft dat hij de sensoren herkent op het moment dat de sensor iets detecteert, dat is omdat de sensor dan pas uit standby komt. Hij staat dus niet 24/7 "Ik zie niks. Ik zie niks. Nog steeds niks. Ik zie niks" uit te zenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 09-10 12:57

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Even 2 vraagjes:

Ik heb zelf de Tacx T3000 en dat werkt echt heerlijk. Goede hoogte en kan overal goed bij. Enige nadeel (wat ze bijna allemaal hebben) is dat je niet bij de onderkant van je frame kan omdat die hierop de standaard rust.

(wat betreft de garmin vraag... wat MrAngry zegt ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door Griffin op 21-06-2012 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

De beste man was ziek. Dus helaas nog geen meting gehad .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

orange.x schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 16:29:
Ik heb bij Bike Zone een standaard gekocht voor 15 euro waar je de fiets in kan zetten zodat achterwiel van de grond komt, vergelijkbaar met: http://www.rose.nl/artike...aard-free-stopp/aid:51447

Heb verder nog een bike lift aan het plafond met 2 haken zodat ik de fiets kan optakelen. Zijn vaak voor ongeveer een 10tje verkrijgbaar. Pas nog bij de Lidl, als je mazzel hebt hebben ze die misschien nog wel liggen.
Ik heb geen plek om mijn fiets aan het plafond ergens op te kunnen hangen, helaas. Daarom was ik ook op zoek naar zo'n standaard, waarmee dat lekker buiten kan en je alle ruimte hebt :)
MrAngry schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 16:31:
Alleen als ze iets detecteren. Je ziet dat bv aan je garmin die zelf ook pas aangeeft dat hij de sensoren herkent op het moment dat de sensor iets detecteert, dat is omdat de sensor dan pas uit standby komt. Hij staat dus niet 24/7 "Ik zie niks. Ik zie niks. Nog steeds niks. Ik zie niks" uit te zenden.
Ok, thnks :)
Griffin schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 16:36:
Ik heb zelf de Tacx T3000 en dat werkt echt heerlijk. Goede hoogte en kan overal goed bij. Enige nadeel (wat ze bijna allemaal hebben) is dat je niet bij de onderkant van je frame kan omdat die hierop de standaard rust.
Er zijn ook standaarden waarbij de fiets aan de zadelpen wordt vastgehouden, en standaarden waarbij de fiets rust op voorvork en trapas. Zie bijv:

Afbeeldingslocatie: http://www.montagestandaard.nl/images/producten/38-Tacx_CycleMotion_Stand_T3075.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.montagestandaard.nl/images/producten/30-Tacx_Spider_Prof_T3025-4340.jpg

Maar die zijn dan al weer flink duurder. Maar als ik het zo hoor is zo'n Tacx T3000 dus een goede oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
I-King schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 15:06:
Ik denk dat TheCrius 'm 90 graden wil draaien (bevestiging op stuurpen ipv stuur).
Ik denk dat dat uberhaupt niet kan zonder een hele constructie op de pen te bouwen, want je moet de rest van het horloge toch ook ergens laten.
Klopt inderdaad. Zou hem graag op de stuurpen willen hebben in plaats van er naast. Zit weinig ruimte en het leest wel prettig af als deze op de pen zelf zit. Zal eens kijken wat de mogelijkheden zijn. Elke keer op je horloge kijken tijdens het fietsen is minder handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:52
Pelle schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 00:02:

Strava / Endomondo

Ik zag hem op Strava, maar hoe doe je dat.. 17 keer erover terwijl je aan de zelfde kant eindigt als waar je begint. Of zie ik dat verkeerd? :P

Was voor mij weer even geleden, heel druk met studie gehad, laatste dingen afgerond. Maar gister weer 50km gefietst. Heet heeft afgelopen anderhalve week heel erg blijven knagen om op de fiets te stappen. Toch een verslaving rijker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Heb zelf een Tacx Spider Team en dit is IMHO de beste op de markt. Het is niet voor niks dat deze door veel profmechaniciens wordt gebruikt, ZELFS als het team niet wordt gesponsord door Tacx. Neem in ieder geval nooit een klemming op het frame want dat mag met carbon en licht alu niet en is bovendien veel minder stabiel dan voorvorkklemming. Neem ook een model dat kan draaien, dat is een enorme meerwaarde.

Zo'n klein standaardje voor in de tuin is ideaal voor erbij. Werkt goed om snel even te smeren of de ketting te poetsen na iedere training. Let er dan wel op dat je er een neemt waarbij het achterwiel in de lucht hangt. Bijvoorbeeld bij die van PRO is dat niet zo.

Ander onderwerp, voor de Vogezen kenners: wat is de beste uitvalsbasis en wat is een redelijk alternatief? Er moet een camping met zwembad zijn. Heb er eentje in Bussang gevonden en een in Cornimont.

[ Voor 44% gewijzigd door havana op 21-06-2012 20:22 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Zo, de fiets is weer helemaal klaar. Helaas vanavond geen weer om een stukje te gaan fietsen.

Fotootje:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iGsc0SudjAbsICoiODW4W3iz/full.jpg

Specs:
- Frame: Bianchi Sempre
- Afmontage: Veloce, met skeleton remmen
- Wielen: Campagnolo Eurus
- Zadel: Fizik

[ Voor 28% gewijzigd door argro op 21-06-2012 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Shinji schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 19:50:
[...]

Ik zag hem op Strava, maar hoe doe je dat.. 17 keer erover terwijl je aan de zelfde kant eindigt als waar je begint. Of zie ik dat verkeerd? :P
De laagste piek is hij bovenop omgedraaid. Heb ook even moeten kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-10 19:45
Zonet even te fietsen geweest samen met 2 vrienden.
Ging wel lekker, alleen jammer dat halverwege mijn telefoon is uitgevallen.. gebeurt wel vaker :(
Gelukkig kwam ik er redelijk snel achter en heb hem weer opnieuw aangezet, maar nu zijn het 2 aparte stukken.
Kan je deze ook nog aan elkaar plakken ?
Daarnaast wou ik een snelle tijd op een segment rijden , maar nu blijkt dat je hem maar vanaf 1 kant kan rijden dus telt hij niet , jammer maar helaas.
Totaal 35 km gemaakt op de mountainbike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:52
Fastclaimer schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:05:
Daarnaast wou ik een snelle tijd op een segment rijden , maar nu blijkt dat je hem maar vanaf 1 kant kan rijden dus telt hij niet , jammer maar helaas.
Dan maak je toch zelf een nieuw segment aan zoals jij hebt gereden als het een leuk segment is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Net de Garmin binnen, maar dat scherm is toch niet te vergelijken met een mobieltje voor dat geld! USB klepje zit ook niet echt goed vast; al zie ik online dat het klepje niet eens persé noodzakelijk is tijdens gebruik.

Maar ben vooralsnog niet positief verrast, nu de functionele test nog, als dat wel maar fatsoenlijk werkt, anders blijft 't toch maar een mobieltje (wellicht ben ik wel wat te verwend?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-10 19:45
Shinji schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:27:
[...]

Dan maak je toch zelf een nieuw segment aan zoals jij hebt gereden als het een leuk segment is?
Dat is inderdaad wel een idee :) Zometeen maar even aanmaken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

Weer de regen mogen trotseren, kort rondje gedaan ivm aankomend noodweer. Veel om kop gereden omdat er maar met zijn 3'en waren ipv 12+ Ging niet van harte continu hoge hartslag en weinig kracht. Goed te merken dat ik me niet bepaald lekker voel deze week.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

argro schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:30:
Zo, de fiets is weer helemaal klaar. Helaas vanavond geen weer om een stukje te gaan fietsen.

Fotootje:
[afbeelding]

Specs:
- Frame: Bianchi Sempre
- Afmontage: Veloce, met skeleton remmen
- Wielen: Campagnolo Eurus
- Zadel: Fizik
Mooie fiets!
Shinji schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 19:50:
[...]

Bij één keer ging de brug open. Dus ipv bovenaan wachten ben ik weer omgekeerd en heb ik de Noordkant 2 keer beklommen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Mooi fietsje Argro!
I-King schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:36:
Net de Garmin binnen, maar dat scherm is toch niet te vergelijken met een mobieltje voor dat geld! USB klepje zit ook niet echt goed vast; al zie ik online dat het klepje niet eens persé noodzakelijk is tijdens gebruik.

Maar ben vooralsnog niet positief verrast, nu de functionele test nog, als dat wel maar fatsoenlijk werkt, anders blijft 't toch maar een mobieltje (wellicht ben ik wel wat te verwend?).
Eeuh, geen reviews gelezen van te voren dan?
Die resolutie is trouwens zat voor data velden. Maps ben ik met je eens, komt het ding tekort. Wel fijn is dat het een resistief in plaats van capacitief scherm is. Kun je in de winter ook met handschoenen gewoon bedienen.
Dat klepje op de USB port erger ik me ook aan. Had mooier gekund. Maar is volgens mij wel degelijk nodig. Er zijn verhalen dat als er vocht in komt het ding raar gaat doen. Lijkt me ook niet gezond.

Maar begrijp ik nu goed dat je hem probeert, en anders weer terug gaat naar een mobieltje? Terug naar de onnauwkeurigheid, de accu die een lange rit niet haalt, geen gegevens op je stuur? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

orange.x schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 16:29:
[...]
I
Ik ben een geharnaste doehetzelver en gebruik nooit iets anders als zo'n fietslift, ideaal voor 95% van alle klusjes.

PS , ik ben net terug van 2 weken Pyreneen en Auvergne, o.a. de Tourmalet gedaan:
http://www.brytonsport.com/mapTrackView/2?id=660865
http://www.brytonsport.com/mapTrackView/2?id=660870

Let niet op de hartslag, dat ding deed raar en heb ik later niet meer gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2012 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik zie dat het in de afdaling was. Hartslagmeters hebben vaak last van klapperende shirts. Ding strakker trekken of je shirt strakker dragen helpt (of hij is idd gewoon naar de klote).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik hoor toch wel veel slechte verhalen over de hartslagmeters van Bryton....

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
Poging nummer 2, vandaag gaan we deze bestellen:

Afbeeldingslocatie: http://www.allshops.ro/files/clients/32/3668/p/19/merida-bicicleta-race-lite-904-com-2012-1503606.jpg

Hopen dat deze er wel in mijn maat is. Ik heb begrepen dat dit een sloping frame is en dan zou ik met mijn binnenbeenlegte uitkomen op een XL (59CM).

Moest even wennen aan de kleurstelling, maar ben nu toch wel tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
I-King schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:36:

En hoelang houd je telefoon het vol in de regen?

Usb klepje van mijn Garmin Edge 200 wil soms ook niet fatsoenlijk op zijn plek, maar een beetje prutsen en dan is het weer prima. Accu technisch is een telefoon natuurlijk helemaal drama. Leuk rondje fietsen en het ding is leeg. Als ik zie dat ik een paar weken 1 lading van de Garmin kan doen, dan is wat mij betreft de keuze snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Heeft iemand hier een Garmin Edge 800? Ben nl. benieuwd of iemand deze ook gebruikt als auto/motor navigatie naast de reacefiets, en of dat dan ook bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-10 20:36
pjlgt schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 08:15:
[...]

En hoelang houd je telefoon het vol in de regen?

Usb klepje van mijn Garmin Edge 200 wil soms ook niet fatsoenlijk op zijn plek, maar een beetje prutsen en dan is het weer prima. Accu technisch is een telefoon natuurlijk helemaal drama. Leuk rondje fietsen en het ding is leeg. Als ik zie dat ik een paar weken 1 lading van de Garmin kan doen, dan is wat mij betreft de keuze snel gemaakt.
Ik heb nét afgelopen maand mijn 20 duizendste GPS kilometer met de telefoon gelogd, heb altijd uitsluitend een boterhamzakje gebruikt ter bescherming tegen regen, maar vooral ook tegen zweet. 2 toestellen, Desire en Desire S, 1 keer met de Desire een lege accu gehad, waarschijnlijk omdat het scherm aan bleef door een bug, verder geen issues. Desire is half overleden omdat ik hem in de wasmachine had gestopt, maar de vele regenbuien en bv de strenge vrieskou van begin februari, of uren in de zon met 30 graden, waren geen probleem. Ook onlangs nog een rit van bijna 11 uur aan één stuk gelogd, waarbij ook gerouteerd werd (auditief) en muziek geluisterd en zelfs toen had ik nog 25% accu over. Iemand anders claimde zelfs 15 uur te hebben gehaald. Mijn telefoon zit altijd in mijn achterzakje, dat wel, voor op het stuur (hartslag enz) heb ik een normale teller. Het enige dat dodelijk is voor een smartphone is het scherm aan en een lopende dataverbinding (die ik beide niet nodig heb).

Dus zo'n drama is het helemaal niet :P

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
Wat betreft GPS, ik gebruik nu een sportarmband en op zich werkt dit wel goed.
Heeft iemand ervaring met een bikeholder? Ik heb nu een HTC One S en daar zijn op zich wel bikeholders voor verkrijgbaar; probleem is alleen dat het dan zo'n enorm gevaarte wordt aan je stuur. Zou je je hier aan kunnen gaan storen??

Batterijverbruik icm GPS ben ik overigens wel tevreden over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-10 09:13

DeFeCt

je wéét toch

artharpe schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 08:30:
Heeft iemand hier een Garmin Edge 800? Ben nl. benieuwd of iemand deze ook gebruikt als auto/motor navigatie naast de reacefiets, en of dat dan ook bevalt.
Ik heb de Edge een tijdje geleden voor het eerst gebruikt op de motor en moet zeggen dat ik aardig enthousiast ben. We hebben niet vooraf een route ingevoerd, maar hadden een aardig idee waar we heen wilden. Toen we bij Dronten verkeerd aan het rijden waren heb ik de het scherm gewisseld van kaart naar kompas en hebben we globaal daarop gereden, ging eigenlijk ook heel goed. Eenmaal op de markerwaarddijk aangegeven dat we terug wilden rijden naar beginpunt en toen wel op de kaart feilloos teruggebracht naar het ANWB testcentrum. Het updaten van de kaart is soms wat langzaam op de motor heb ik het idee, maar over het algemeen is het best te doen.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

havana schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:16:
Ander onderwerp, voor de Vogezen kenners: wat is de beste uitvalsbasis en wat is een redelijk alternatief? Er moet een camping met zwembad zijn. Heb er eentje in Bussang gevonden en een in Cornimont.
Ik hou me ook sterk aanbevolen. Welke campings heb jij gevonden? Ik zoek iets kindvriendelijks, dus bij voorkeur ook een zwembad of meertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Oeioei. Weer een tijdje niet kunnen fietsen, voor morgen afgesproken met een maat om 0900. En vanavond een fiks feestje wat wel laat zal worden. Met een kater op de fiets dus. Nog nooit gedaan. Gaat dat een beetje? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat prima hoor, de kater gaat sneller over.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 16:15

Pater

Terry Tate

* Pater is in shock.

Ik heb dit jaar het stokje overgenomen van een collega om Alpe d'HuZes namens mijn werkgever te organiseren. Ik kon altijd heel goed met hem opschieten, maar ik heb een half uur geleden vernomen dat hij overleden is. Tijdens een afdaling in Frankrijk heeft hij een klapband gekregen en is gevallen. Hij is ter plekke overleden.

Sorry, normaal gesproken heb ik een hele grote waffel, maar nu even niet... :|

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mawi schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 07:35:
Poging nummer 2, vandaag gaan we deze bestellen:

KNIP

Hopen dat deze er wel in mijn maat is. Ik heb begrepen dat dit een sloping frame is en dan zou ik met mijn binnenbeenlengte uitkomen op een XL (59CM).

Moest even wennen aan de kleurstelling, maar ben nu toch wel tevreden!
De framehoogte is ter hoogte van het zadel eigenlijk irrelevant of je er fijn op kan rijden.
Er zijn 2 belangrijke parameters of je goed op een frame past:
1- Framelengte
2-Hoogte stuur t.o.v. zadel

Langere personen komen bijna altijd wel goed uit met 1 omdat de grotere frames relatief kort zijn, maar punt 2 is wat moeilijker, , hangt ook af van het gebruik dat je van een fiets maakt.(hardrijden vraagt om diep zitten, toeren niet zo).
Ik heb de indruk dat je nu wel heel snel iets bestelt zonder ideeen of het de goeie is....
Als tie niet goed blijkt te passen na 1 maand, stuur je hem dan terug?

@Pater
Ja dat zijn dingen waardoor je dan weer eens met de neus op het feit wordt gedrukt dat afdalen op een fiets gewoon een levensgevaarlijke bezigheid is....
1 lulligheidje zoals een steentje of iets gruis en het kan over en sluiten zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2012 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:30
Ik ook maar even dan. Ik ben twee maanden geleden weer begonnen met fanatiek fietsen. Ben ruim 10 jaar geleden gestopt met fietsen en heb toen mijn fiets verkocht (Giant Cadex CFR-1 met Mavic Cosmic wielen en een 105 groep). Ik heb een aantal jaar B-recreanten wedstrijden gereden op straat en veel lange afstand gefietst (250+ km).
Het lichaam was aan het uitdijen en de conditie werd er ook al niet veel beter op. Aan hardlopen heb ik schurfthekel dus ben ik op zoek gegaan naar een fiets op marktplaats.

Uiteindelijk geslaagd en met deze fiets thuis gekomen:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5238/7418789870_cc7368702b.jpg
Untitled by Martijn Valkier, on Flickr

Een Concorde Mistral 320 (AL) met een carbon voorvork, carbon stuur, carbon zadelpen en een complete Shimano Ultegra 6600SL triple groep.

Voor 700 euro geen slechte deal lijkt mij. De wielen Mavic Aksium Race die er bij zaten reed ik al vrij snel krom dus heb ik de wielen die er nu op zitten voor een prikkie (450 euro) op marktplaats weten op te duikelen. Voorheen reed ik ook met dit soort hoge wielen (Mavic Cosmic, die blauwe uit '95) en dat rijd heerlijk. Ik heb nog wat nieuw tape om het stuur gedaan en een ander zadel gekocht. Als km teller heb ik er een Garmin Edge 500 op gezet.

Qua maatvoering zit de fiets uitstekend, ik kan zonder klachten makkelijk 140km op een dag rijden.

We zijn nu ruim twee maanden verder en de eerste (bijna) 1300 km zitten er op. Heerlijk, ik kan me nog steeds niet voorstellen dat ik mijn fiets heb weggedaan in 2003.

Afgelopen dinsdag lekker 93km gefietst in de Noordkop binnen 3h20. Probleem is dat ik nog steeds niet kan doseren, warm rijden lukt wel maar daarna ga ik als een debiel te keer. Overigens wel een lekkere manier om de stress van je af te sporten en je hoofd leeg te maken.

Ik zit nu alleen met een hoofd vol snot en een keel vol met spelden. Had al zo'n idee van de week, ik herstelde slecht en mijn hartslag was ook al wat hoger tijdens het fietsen. Ik baal er nu dan ook stevig van dat even een stevig stuk fietsen even niet lukt. Na het weekeind maar weer eens kijken.

[ Voor 18% gewijzigd door Martijn-V4 op 22-06-2012 10:55 . Reden: Foto wil er niet op. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
TheLemon schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 09:43:
[...]

Ik hou me ook sterk aanbevolen. Welke campings heb jij gevonden? Ik zoek iets kindvriendelijks, dus bij voorkeur ook een zwembad of meertje.
Bussang
Cornimont

Deze twee liggen volgens mij goed qua uitvalsbasis en hebben een zwembad. Er is ook nog wel het e.e.a. in de buurt van Gerardmer, maar volgens mij is dat qua uitvalsbasis minder geschikt.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 10:31:
[...]
Ik heb de indruk dat je nu wel heel snel iets bestelt zonder ideeen of het de goeie is....
Als tie niet goed blijkt te passen na 1 maand, stuur je hem dan terug?
Ik snap je punt, maar denk dat dat wel meevalt. Ik heb 'm sowieso bij m'n LBS besteld en heb me daar wel goed op laten meten, daar heb ik wel alle vertrouwen in. Mocht nou blijken dat de maat inderdaad niet goed is (wat ik betwijfel), dan heeft de LBS denk ik "een uitdaging" (overigens één van de redenen om een fiets niet via Internet te bestellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-10 21:01
@Pater: sterkte.

Nog meer mensen die morgen de Jan Janssen classic rijden?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 09-10 12:57

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Pater schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 10:31:
* Pater is in shock.

Ik heb dit jaar het stokje overgenomen van een collega om Alpe d'HuZes namens mijn werkgever te organiseren. Ik kon altijd heel goed met hem opschieten, maar ik heb een half uur geleden vernomen dat hij overleden is. Tijdens een afdaling in Frankrijk heeft hij een klapband gekregen en is gevallen. Hij is ter plekke overleden.

Sorry, normaal gesproken heb ik een hele grote waffel, maar nu even niet... :|
Damn dat is klote. Realiseer je maar weer hoe kwetsbaar we zijn.
Pagina: 1 ... 23 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.