Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 103 Laatste
Acties:
  • 426.167 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
De LBS zegt de fiets op de hangen en niet met een reparatiesteun met frameklem te werken. Die theorie gaat dus niet op.

Ik moet ook nog maar zien of de afhandeling zo snel gaat als gehoopt. De LBS heeft Bianchi in ieder geval wel wijs gemaakt dat ik volgend weekend op fietsvakantie ga en dat snelheid dus geboden is. Mogelijk obstakel kan zijn dat alle voorraad van Bianchi zich in Frankrijk / Italië bevindt. Ik moet dus een beetje geluk hebben dat het juiste frame in de juiste maat op korte termijn beschikbaar is. Dan moet de LBS nog even tijd hebben om dat frame op te bouwen, maar dan kan volgens mij niet heel veel werk zijn.

Een lange tijd zonder fiets is in ieder geval niet optimaal in het kader van de voorbereiding op de Marmotte. Een collega van mij heeft een fiets in ongeveer mijn maat en een zelfde type pedalen. Als ik echt te lang zonder fiets kom te zitten mag ik zijn fiets een paar keer lenen.

edit: Net weer de LBS aan de lijn. Volgende week wordt een Sempre-frame geleverd. Ombouwen is op de dag van levering nog klaar. Binnen een week een nieuwe fiets dus. Dit gaat het worden:

Afbeeldingslocatie: http://konijncycling.nl/wp-content/uploads/2012/05/135_15_Sempre-Carbon-Veloce-Compact-Y2B46ICK_1.jpg
Maar dan met de Campagnolo Eurus wielen en wat andere onderdelen. Ik zal t.z.t. wel even een fotootje maken voor de TS.

[ Voor 36% gewijzigd door argro op 13-06-2012 10:41 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-10 15:50
argro schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 09:24:
De LBS zegt de fiets op de hangen en niet met een reparatiesteun met frameklem te werken. Die theorie gaat dus niet op.

Ik moet ook nog maar zien of de afhandeling zo snel gaat als gehoopt. De LBS heeft Bianchi in ieder geval wel wijs gemaakt dat ik volgend weekend op fietsvakantie ga en dat snelheid dus geboden is. Mogelijk obstakel kan zijn dat alle voorraad van Bianchi zich in Frankrijk / Italië bevindt. Ik moet dus een beetje geluk hebben dat het juiste frame in de juiste maat op korte termijn beschikbaar is. Dan moet de LBS nog even tijd hebben om dat frame op te bouwen, maar dan kan volgens mij niet heel veel werk zijn.

Een lange tijd zonder fiets is in ieder geval niet optimaal in het kader van de voorbereiding op de Marmotte. Een collega van mij heeft een fiets in ongeveer mijn maat en een zelfde type pedalen. Als ik echt te lang zonder fiets kom te zitten mag ik zijn fiets een paar keer lenen.

edit: Net weer de LBS aan de lijn. Volgende week wordt een Sempre-frame geleverd. Ombouwen is op de dag van levering nog klaar. Binnen een week een nieuwe fiets dus. Dit gaat het worden:

[afbeelding]
Maar dan met de Campagnolo Eurus wielen en wat andere onderdelen. Ik zal t.z.t. wel even een fotootje maken voor de TS.
Mooi dat het zo snel geregeld kan worden. Nu nog even afwachten dus. Maar gezien de plek van de krassen / scheurtjes lijkt het mij niet eens zo'n hele erge plek die snel voor problemen kan zorgen? Bij mijn fiets kraakte het ook licht bij iedere keer dat ik aanzette... Waarschijnlijk kan dat ook nog wel een tijdje houden voor de basisritjes dan, maar denk dat als ik hem meegenomen had en veel geklommen had in de vakantie dan wil ik het eigenlijk niet weten.

Maar desalniettemin mooi dat het snel geregeld lijkt te zijn allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
De LBS heeft inderdaad ook aangegeven dat het frame niet op breken staat en dat hij het verantwoord vind om nog wat ritjes door de polder te maken, wat ik ook ga doen en dus niet zonder fiets kom te zitten. Bianchi neemt logischerwijs het zekere voor het onzekere. Stel dat ze uitleggen dat deze scheuren (want dat zijn het wel) geen kwaad kunnen en mijn frame begeeft het toch in de afdaling van de Galibier, dan kan Bianchi een flinke claim tegemoet zien. Derhalve kiest Bianchi nu voor het afhandelen van deze scheuren onder garantie, dat kost een paar euro en levert als bijvangst ook nog een tevreden klant op.

[ Voor 5% gewijzigd door argro op 13-06-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/jqrx51.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/n1vtj9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/57kn9.jpg

Eindelijk gevonden!
Volledig athena afgemondteerd, zelfs het stuur en zadelpen.

Zadeltas en andere meuk gaan er uiteraard vanaf zodra die van mij is. Aanvankelijk heeft een vriend de fiets voor zichzelf gekocht maar het bleek hem te groot te zijn, en ik zocht al een tijd naar exact dit model.

[ Voor 30% gewijzigd door FMS op 13-06-2012 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Deftig fietsje :)

Vandaag zin om eens wat anders te doen dan de geijkte trainingsrondjes. Zo gezegd, zo gedaan. Lekkere training, wel aardig fris. Kreeg zo waar koude voeten... :o

Route was Groningen - Dokwerd - Ezinge - Feerwerd - Saaksum - Niekerk - Zoutkamp - Munnekezijl - Visvliet - Stroobos - Surhuizum - Peebos - Opende - Noordwijk - Boerakker - Oostwold - Hoogkerk - Groningen. Goed voor 85 km.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:43
argro schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:47:
De LBS heeft inderdaad ook aangegeven dat het frame niet op breken staat en dat hij het verantwoord vind om nog wat ritjes door de polder te maken, wat ik ook ga doen en dus niet zonder fiets kom te zitten. Bianchi neemt logischerwijs het zekere voor het onzekere. Stel dat ze uitleggen dat deze scheuren (want dat zijn het wel) geen kwaad kunnen en mijn frame begeeft het toch in de afdaling van de Galibier, dan kan Bianchi een flinke claim tegemoet zien. Derhalve kiest Bianchi nu voor het afhandelen van deze scheuren onder garantie, dat kost een paar euro en levert als bijvangst ook nog een tevreden klant op.
Het frame wat je had was niet meer leverbaar ofzo? Of krijg je ter vervanging hetzelfde frame?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-10 09:13

DeFeCt

je wéét toch

FMS schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:50:
Eindelijk gevonden!
Volledig athena afgemondteerd, zelfs het stuur en zadelpen.
Mooi!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
LuPo schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 13:21:
[...]

Het frame wat je had was niet meer leverbaar ofzo? Of krijg je ter vervanging hetzelfde frame?
Mijn huidige frame is collectie 2010. Heb ik in 2011 gekocht, met korting, want overjarig. Ik krijg nu de equivalent uit de huidige collectie, dat is de Sempre. Geometrie van de Sempre is overigens exact gelijk aan dat van mijn huidige frame. Bianchi heeft geen overjarige voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:14
Gisteren 107km gefietst op m'n tijdritfiets met een gem. van 31,5km/u.
Viel me niet tegen.
Dit ter voorbereiding op een halve triathlon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
argro schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 14:02:
[...]
Mijn huidige frame is collectie 2010. Heb ik in 2011 gekocht, met korting, want overjarig. Ik krijg nu de equivalent uit de huidige collectie, dat is de Sempre. Geometrie van de Sempre is overigens exact gelijk aan dat van mijn huidige frame. Bianchi heeft geen overjarige voorraad.
Ah, ik snap 'em. Het is even wat geregel maar je hebt dan wel een nieuw frame. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
De hele morgen bezig geweest een fietsenmaker te vinden die nog een Spinder Colibri (voor één fiets) op voorraad had. Ding wordt helaas niet meer gemaakt; aanbod op de tweedehands markt is ongeveer nul. Iedere Colibri die op MP komt wordt meteen verkocht.

Uiteindelijk geslaagd in Friesland. Apparaat wordt vandaag nog verzonden :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
weer en buienrader-voorspelsite: http://weatherspark.com/#...a=The_Netherlands/Utrecht

Misschien al bekend maar ik vind hem erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Mooie site! Voor wind gebruik ik altijd www.windguru.cz (meestal Delfzijl en Lauwersoog). Die hebben ook een gratis app voor de iPhone. Informatie is behoorlijk betrouwbaar.

Helaas morgen (op mijn vrije dag) regen voorspeld, net als vorige week :( Ik zal wel niet zoveel geluk hebben als toen (ik reed toen steeds net tussen de buien door). Een schrale troost is dat mijn winterfiets weer operabel is. Heb voor 15 euro een tweedehands zadel kunnen scoren op 't fietsforum. Belga stuurde me gisteren trouwens ook bericht dat m'n Toupé ook binnen is, dus straks heb ik 3 zadels :P

Afijn morgen dus hoogstwaarschijnlijk regen happen op de Bianchi :'(

[ Voor 59% gewijzigd door havana op 14-06-2012 12:32 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
wezep schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 09:16:
Gisteren 107km gefietst op m'n tijdritfiets met een gem. van 31,5km/u.
Viel me niet tegen.
Dit ter voorbereiding op een halve triathlon.
Leuk, nog een triatleet :)
Waar doe je mee? en doelstellingen?

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Mijn gegevens voor de startpost. Heb sinds kort een mobiel die Strava draait, dus dat linkje er ook maar bij gedaan.

Naam: Tweeke
Tweakers nick: Tweeke
Strava profiel: http://app.strava.com/athletes/390818
Fiets: Gazelle Formula uit 1988, afgemonteerd met 105

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-80rEpfi0i9A/T9oEu_mbsJI/AAAAAAAADPY/q_7YF7FmGZM/s487/IMG_20100101_054900klein.jpg
Staat al weer 2500km op de teller voor 2012.

[ Voor 28% gewijzigd door Tweeke op 14-06-2012 17:42 . Reden: foto erbij ]

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Zo, lekker weertje om ff te trappen hier in Rijswijk en omgeving (ZH). 2 uurtjes rustig aan gedaan.
Zaterdag gaan we een zelf uitgezet tochtje doen, geen idee nog hoeveel km. Dr schijnt een lunch te zijn rond 60km ( vertrekken om 10:00 ). En dan zouden we nog een BBQ gaan doen, maar daarvoor moet het laat zijn, en tussen 12 en laat zit nog veel tijd. Dus gaan wel zien hoe dat allemaal gaat gaan, zal ook misschien wel van het weer afhangen. Temperatuur zal wel oke zijn, nu nog hopen dat het relatief droog blijft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:45
Naam: Niels
Tweakers nick: FastClaimer
Strava profiel: http://app.strava.com/athletes/614392
Fiets: Giant GSR + Batavus Course

Nadat mijn vader een nieuwe mountainbike en racefiets heeft gekocht, kan ik nu gebruik maken van zijn oude :)
Vorige week al een aantal keer een kort rondje gedaan, toen zondag samen met mijn vader 43km gedaan op de mountainbike.
En vandaag heb ik Strava maar even uitgeprobeert , jammer dat mijn telefoon op het laatste stuk uitviel, maar voor de rest ging het wel lekker trapte wel aardig weg.
Voor de rest fiets ik momenteel nog in de korte broek en een t-shirtje , maar daar hoop ik binnenkort verandering in te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-10 11:51
Oeh vandaag flink kunnen fietsen en in tegenstelling tot afgelopen weekend ook lekker tempo kunnen maken. Alleen jammer dat ik op 7 km voor thuis lek reed. Met de handpomp krijg je die band dan toch niet zo lekker op druk en daarna ben je dan toch ritme kwijt. Maar al met al.. wat een heerlijk weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 00:41

Pelle

🚴‍♂️

la_fusion schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 21:36:
Oeh vandaag flink kunnen fietsen en in tegenstelling tot afgelopen weekend ook lekker tempo kunnen maken. Alleen jammer dat ik op 7 km voor thuis lek reed. Met de handpomp krijg je die band dan toch niet zo lekker op druk en daarna ben je dan toch ritme kwijt. Maar al met al.. wat een heerlijk weer!
Ik heb ook de frustraties van de tocht van zondag er even uitgefietst :P En daar was het inderdaad zeer zeker wel het weer voor. Prima temperatuur, weinig wind.
55km, 160bpm, 93rpm, 30.7km/h

Niet bepaald een D1 training, maar ik had vandaag vooral zin in snelheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:14
.joeri. schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 12:40:
[...]

Leuk, nog een triatleet :)
Waar doe je mee? en doelstellingen?
Doe mee in Didam: midden afstand.
2km zwemmen
80km fietsen
20km hardlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Vandaag lekker gefietst: 93 km met 133 gem hs.

Had nog een zakje Etixx sportdrankpoeder liggen en die dus vandaag maar uitgeprobeerd. Niet zo lekker. Voortaan maar weer ranja. Ik heb nog een busje isostar staan. Maar ook die vind ik niet zo geweldig.

Wie heeft er een goede tip(s) voor het afstellen van schoenplaatjes van Time First? Merk dat mijn knieen niet lekker zaten. Zit te twijfelen over zo'n bike-fitting...Ben nu met kleine veranderingen aan het testen maar heb nog geen ideale zit gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:09
Pelle schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 21:50:
[...]

Ik heb ook de frustraties van de tocht van zondag er even uitgefietst :P En daar was het inderdaad zeer zeker wel het weer voor. Prima temperatuur, weinig wind.
55km, 160bpm, 93rpm, 30.7km/h

Niet bepaald een D1 training, maar ik had vandaag vooral zin in snelheid :)
Je moet ook niet altijd D1 willen doen denk ik, beetje afwisseling kan geen kwaad. Tenzij je bepaald schema op hebt gesteld waar je nu vanaf bent geweken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-10 12:57

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Gister toch maar weer eens gaan fietsen, maar ben er toch achter gekomen dat dat (vooral na het werk) not done meer is.
27km in 1 uur, 130bpm avg met een cadans avg van 90. Niet verkeerd maar was helemaal gesloopt na 45minuten. Van het weekend weer druk, maar denk dat ik in de aankomende weken maar in het weekend kleine stukjes moet doen, na het werk is momenteel lichamelijk te zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Al dat D1 trainen hier snap ik ook niet zo. D1 is leuk voor de winter/begin seizoen en later heel af en toe voor een echt lange rit (150+ km). Als je in zulke lage hartslagzones blijft trainen, verbrand je lekker veel vet, maar je wordt er niet sneller van.
Mijn eigen trainingsritjes van onder de 75km doe ik bijna allemaal volle bak (hartslag gem. rond de 165-170), op die manier verbeter ik mijn kracht/snelheid tenminste. Dat duurvermogen heb ik in februari/maart aangelegd en hoe ik nu alleen af en toe nog te onderhouden.

Op deze manier kan ik nu, zoals gisteravond, solo 52km rijden met 34,7 gemiddeld. Met alleen D1 trainingen kom je daar nooit aan. Nu wel stijve poten overigens, maar dat betekent tenminste dat er flink gewerkt is.

[ Voor 5% gewijzigd door TheLemon op 15-06-2012 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheLemon schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 09:33:
Al dat D1 trainen hier snap ik ook niet zo. D1 is leuk voor de winter/begin seizoen en later heel af en toe voor een echt lange rit (150+ km). Als je in zulke lage hartslagzones blijft trainen, verbrand je lekker veel vet, maar je wordt er niet sneller van.
Mijn eigen trainingsritjes van onder de 75km doe ik bijna allemaal volle bak (hartslag gem. rond de 165-170), op die manier verbeter ik mijn kracht/snelheid tenminste. Dat duurvermogen heb ik in februari/maart aangelegd en hoe ik nu alleen af en toe nog te onderhouden.

Op deze manier kan ik nu, zoals gisteravond, solo 52km rijden met 34,7 gemiddeld. Met alleen D1 trainingen kom je daar nooit aan.
Met alleen D1 trainingen een jaar lang leg je een basis waardoor je gemakkelijk 36 gemiddeld over 100km kan rijden zonder nog maar in D2 te moeten gaan. In peleton kan dit zelfs tot 40 gemiddeld oplopen. Kracht en basis, dat zijn de toverwoorden.

Zijn D2 trainingen beter? Als je al genoeg basis hebt wel, maar dan heb ik het niet over 2 maanden lekker rondtrappen, dan heb ik het over jarenlang juist trainen.

Tof dat jij met D2/D3 traningen 35 gemiddeld haalt, maar dan zit je nog ver van je top af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ik geloof je meteen als je met serieuze trainingsschema's bezig bent, zoals profs en serieuze amateurs dat doen. Maar dan moet je waarschijnlijk wel echt flinke aantallen km's per jaar maken.
Voor de gemiddelde wielertoerist die 1 á 2 keer per week fietst en zo'n 2000-4000km per jaar wegtrapt lijkt me niet dat je echt heel ver komt met alleen D1.

Mijn top zal ik idd echt niet gaan halen, maar ik fiets dan ook max. 3000km per jaar. Ik denk wel dat dit dat het max. haalbare is voor mijn doel. In een peloton 40 gemiddeld halen zou trouwens echt niet zo'n probleem zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
TheLemon schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 09:44:
Ik geloof je meteen als je met serieuze trainingsschema's bezig bent, zoals profs en serieuze amateurs dat doen. Maar dan moet je waarschijnlijk wel echt flinke aantallen km's per jaar maken.
Voor de gemiddelde wielertoerist die 1 á 2 keer per week fietst en zo'n 2000-4000km per jaar wegtrapt lijkt me niet dat je echt heel ver komt met alleen D1.

Mijn top zal ik idd echt niet gaan halen, maar ik fiets dan ook max. 3000km per jaar. Ik denk wel dat dit dat het max. haalbare is voor mijn doel. In een peloton 40 gemiddeld halen zou trouwens echt niet zo'n probleem zijn denk ik.
Ligt trouwens ook aan andere dingen:
  • je doel. ;)
  • hoelang je al fietst en wat je basis conditie is. Want als je net begint met fietsen met een lage basis conditie is het verstandig om juist in het begin meer D1 te doen om die goede basis te hebben.
Wat je ook vaak ziet is dat mensen die 3x op de fiets zitten p/w 1x een lange D1 (/D2) rit doen (dus 75km en meer) en dan de andere 2x wat meer aanpoten. Ook zie je steeds meer dat een herstel training vaker uitmond in een D1 training :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheLemon schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 09:44:

Je tuurlijk, ieder heeft een ander doel. Maar als je vaker D1 trainingen doet ga je jaar na jaar zien dat je sterker wordt, bij D2/D3 trainingen ga je niet echt veel over de jaren heen werken.

Ligt ook aan de leeftijd trouwens, je kan niet blijven progressie maken tot je 90ste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Dan de hamvraag.. :P
D1 is natuurlijk eigenlijk duurtraining. Nou stel ik kan de komende maand niet vaker dan 2x per week een 40 km per rit maken. Wat zou je dan doen, die 2x in D1, of anders, want D1 op die afstand is meh..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
UltraSub schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:35:
Dan de hamvraag.. :P
D1 is natuurlijk eigenlijk duurtraining. Nou stel ik kan de komende maand niet vaker dan 2x per week een 40 km per rit maken. Wat zou je dan doen, die 2x in D1, of anders, want D1 op die afstand is meh..?
Wat ik dan zou doen is gewoon lekker fietsen. Wanneer er geen sprake is van een majeur doel en je lekker 2 keer per week een stukje gaat fiesten, dan zou ik mij niet druk maken over D1, D2 of D3. Gewoon lekker trappen, afhankelijk van waar je dan zin in hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:57
Weet iemand hoeveel logtijd er in het geheugen van een Garmin Edge 500 zit? Ik vraag me af of het zin heeft er eentje te kopen voor een week fietsen in Frankrijk (laten we zeggen 30-40 uur fietsen) en of hij dat gaat trekken gaat trekken met gps log en HR log.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Als het hetzelfde is als bij de 800 haal je dat makkelijk.
Maar goed. Never assume :)
argro schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:43:
[...]
Wat ik dan zou doen is gewoon lekker fietsen. Wanneer er geen sprake is van een majeur doel en je lekker 2 keer per week een stukje gaat fiesten, dan zou ik mij niet druk maken over D1, D2 of D3. Gewoon lekker trappen, afhankelijk van waar je dan zin in hebt.
Dat doe ik (we) nu ook. Viel me alleen op dat de meeste ritjes de laatste tijd gewoon hoog D1 zijn. En dat fietst idd erg lekker. Geen doel, dus sja...

[ Voor 75% gewijzigd door UltraSub op 15-06-2012 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-10 11:03

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

M'n zadel kraakt, ongelooflijk. :D Iemand nog suggesties voor een mooi zadel < €100? Liefst zwart.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Tjebakka schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 11:50:
M'n zadel kraakt, ongelooflijk. :D Iemand nog suggesties voor een mooi zadel < €100? Liefst zwart.
Mogelijk is het gekraak te verhelpen met een beetje spray. Mijn zadel kraakt ook wel eens, dan spuit ik wat teflon-spray daar waar de rails en het zadel samenkomen (uiteinden van het zadel). Dan is het gekraak weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
@D1 verhaal enzo. Ik denk dat er met mij meer zijn die misschien al langer fietsen maar nog wel de nodige overbodige kilo'tjes meezeulen? In ieder geval ben ik er een van. Fiets dan ook idd wel een 2-3k per jaar denk ik maar zo is er vorig jaar een periode niet veel gefietst en nu zit ik dus met wat vetoverschot.

Dan kan ik prima lekker iedere tocht me eigen in het zweet trappen, wat ook heerlijk is hoor begrijp me niet verkeerd, maar ik kan nu beter buiten D1 fietsen voorlopig. Ik zit daarnaast minimaal 1x per week in de sportschool bij een RPM les waar ik best wel aardig volle bak rijd. Dat is dan 45min maar dan ben je er ook wel eventjes klaar mee. Dus dat levert dan weer misschien nog wat progressie op het krachtniveau.

Voor mij is het doel nu in ieder geval eerst weer terug naar 90 of <90 komen. Dan kan je zeggen dat je met D1 niet veel opschiet, maar minder kilo's meezeulen betekent ook weer makkelijker omhoog trappen als je dezelfde spiermassa behoud tov het meer wegen. Als ik met nu 96kg net zoveel spier heb en behoud als ik straks 90 weeg. Reken maar dat dat behoorlijk verschil gaat maken heuvelop. Heb op de Amerongseberg eigenlijk altijd 18-20 naar boven gereden met kilo of 97 of meer. Ook wel op "gemak" en nooit echt heel diep gaan. Ben vorig jaar lichter geweest zeg een 92kg en ben iets anders gaan fietsen dus niet meer op reserve modus en kon echt wel merken dat de kg's eraf waren. Kon daar dan ook met 25 naar boven rijden iets dat eigenlijk altijd redelijk onmogelijk leek :) Maar ook andere klimmetjes die erna volgden gewoon veel harder naar boven kunnen rijden dan ik ooit gedaan heb zonder compleet kapot te gaan.

Maar voor het vlak maakt het vrij weinig verschil. Een paar kg meer of minder zal dan lang zoveel niet schelen als heuvelop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

argro schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 11:57:
[...]
Mogelijk is het gekraak te verhelpen met een beetje spray. Mijn zadel kraakt ook wel eens, dan spuit ik wat teflon-spray daar waar de rails en het zadel samenkomen (uiteinden van het zadel). Dan is het gekraak weg.
Thanks! Maar ik denk dat ik dan toch voor een nieuw zadel ga. Ik rol nu nog op het standaard merkloze witte zadel dat met m'n fiets mee kwam. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Tjebakka schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 12:33:
[...]

Thanks! Maar ik denk dat ik dan toch voor een nieuw zadel ga. Ik rol nu nog op het standaard merkloze witte zadel dat met m'n fiets mee kwam. :)
Misschien is dit iets? http://www.bike-component...tel---Auslaufmodell-.html. Is nog wit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Nu online
Ik heb nu een Samsung Galaxy S i9000 en ik erger me steeds vaker dat het GPS signaal waardeloos is! Op een vlakke route van zo'n 80km had ik laatst 2000hm gemaakt; dat klopt natuurlijk van geen kant.
Ik heb mijn oog laten vallen op de Garmin Edge 800 of een andere smartphone met betere GPS. Heb nog een week bezinning ingelast om te besluiten of ik het nou wel nodig heb, maar wie van jullie fietst er met smartphone GPS en merkt dat het redelijk betrouwbaar is?
En de Garmin Edge 800 is alweer ruim anderhalf jaar oud, is er enig zicht op een opvolger (op korte termijn)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik fiets ook met de SGS, redelijk betrouwbaar, geen problemen. Ik erger me er echter aan dat er geen hartslag op gelogd wordt en ik wil hartslag ook op het stuur kunnen zien. Dus ik rij nu ook nog rond met een polar CS400, die wil ik dus eigenlijk vervangen voor een Garmin edge en dan kan ik de smartphone gewoon thuislaten.

e; het ligt voor de hand dat ze volgend jaar met een nieuwe komen. Wellicht iets met wifi e/o bluetooth erin zodat je geen pc nodig hebt om hem leeg te halen

[ Voor 19% gewijzigd door MrAngry op 15-06-2012 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
I-King schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 13:12:
Ik heb nu een Samsung Galaxy S i9000 en ik erger me steeds vaker dat het GPS signaal waardeloos is! Op een vlakke route van zo'n 80km had ik laatst 2000hm gemaakt; dat klopt natuurlijk van geen kant.
Ik heb mijn oog laten vallen op de Garmin Edge 800 of een andere smartphone met betere GPS. Heb nog een week bezinning ingelast om te besluiten of ik het nou wel nodig heb, maar wie van jullie fietst er met smartphone GPS en merkt dat het redelijk betrouwbaar is?
En de Garmin Edge 800 is alweer ruim anderhalf jaar oud, is er enig zicht op een opvolger (op korte termijn)?
Buiten dat GPS in het platte vlak altijd nauwkeuriger is dan qua hoogte heb ik met mijn iPhone 4s geen problemen. In dat kader is het trouwens ook interessant om te zien dat bijvoorbeeld Strava altijd een bepaalde vorm van post-processing op ritten loslaat. Direct na uploaden zie ik bij mijzelf en ook bij anderen wel eens rare getallen, met name qua hoogtemeters. Vaak is dat na een dag aardig opgeknapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Nu online
Strava knapt het eea inderdaad op! Dat is nu juist mijn probleem, eerst gaf hij een redelijk gemiddelde aan en daar was ik gewoon tevreden mee, maar nu wil ik ook graag segmenten fietsen en als hij dan afwijkt pakt hij hem niet (binnen bepaalde marges natuurlijk).

Ik heb nu een SGS met hartslagmeter (van sportstracker) en dat werkt an sich prima. Ik heb alleen geen zicht op mijn stuur hoe mijn hartslag is, vandaar dat ik toch neig naar een Garmin Edge 800. Het blijft alleen best een portie geld. Al kan ik er jaren mee vooruit. Het grote voordeel is ook routes downloaden en nafietsen (woon in Limburg, dus ritje naar de heuvels is snel gemaakt).

Wat strava betreft: http://cosmocatalano.com/strava-gpx-export/ GPX export, kun je andermans routes tenminste opslaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de forerunner 910xt, kom ik dicht bij men pc, staan de gegevens er al meteen op doormiddel van de ANT+ stick die meegeleverd is. Batterij gaat 20u+ mee in gebruik.

GPS gegevens zijn enorm accuraat, specifiek voor het fietsen werkt hij perfect met mijn ANT+ cadancemeter. Je kan er wel geen ingewikkelde kaarten op tonen, maar dat is voor mij niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
@D1 trainingen:
Onafhankelijk wat voor doel je hebt, D1 trainingen zijn altijd nuttig.
Ik train in de winter ongeveer 80-85% van alle trainingen LSD/ED (D1 dus). waar LSD staat voor: Long Slow Distance. Het woord zegt al genoeg.
Deze maand zijn ongeveer 75% van al mijn trainingen (fiets) LSD/ED, waar er een piekmoment voor een wedstrijd gepland is binnen exact een maand.
Afhankelijk van je doel zal enkel de duur van de training wat verschillen. Trainen voor de Martmotte geeft heel wat meer trainingsuurtjes mee dan trainen voor bijvoorbeeld één uur durende cyclocross wedstrijden in de winter.

Wat wijn dan de overige 15-25% van de trainingen? Kracht-, snelheid- of ID/EI-setjes (bv 3x5' in een LSD/ED training van 2u30).
Op de fiets heb ik nog nooit boven overslagpols getraind.

MrAngry:
Ik heb even in de geschiedenis van mijn Edge 500 gekeken, ik kan al zeker teruggaan tot 13/05/2012, wat goed is voor zo'n 35 trainingen @ 2u gemiddeld ongeveer. (er staan nog meerdere op, maar heb niet meer verder gekeken, lijkt me alleszins genoeg :) )

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Net zoals vorige week geen best weer voorspeld op mijn vrije dag :(

Aangezien ik (net als vorige week) geen zin had om de hele dag op de buienradar te zitten kijken, ben ik rond een uur of 10 gewoon vertrokken. Regenjasje in de achterzak, waterdichte overschoenen aan, uiteraard op de winterfiets met spatbord. De eerste 1,5 uur op een paar kleine spetters na eigenlijk prima weer. Via Ruischerbrug en Harkema naar het Winschoterdiep gereden. Dat een tijdje gevolgd en toen afgedraaid richting Slochteren. Rondje gemaakt rondom het Hondshalstermeer. Vlak voor Wagenborgen begon het zachtjes te plenzen. Regenjasje aangedaan en verder gefietst. Al snel begon het steviger te regenen. Via Tjuchem, Overschild, Schaaphok en Ruischerbrug weer naar huis gereden. Voeten redelijk droog gebleven en ook niet verkleumd gelukkig. Al bij al goed voor 87 km. :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

havana schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 13:59:
Net zoals vorige week geen best weer voorspeld op mijn vrije dag :(

Aangezien ik (net als vorige week) geen zin had om de hele dag op de buienradar te zitten kijken, ben ik rond een uur of 10 gewoon vertrokken. Regenjasje in de achterzak, waterdichte overschoenen aan, uiteraard op de winterfiets met spatbord. De eerste 1,5 uur op een paar kleine spetters na eigenlijk prima weer. Via Ruischerbrug en Harkema naar het Winschoterdiep gereden. Dat een tijdje gevolgd en toen afgedraaid richting Slochteren. Rondje gemaakt rondom het Hondshalstermeer. Vlak voor Wagenborgen begon het zachtjes te plenzen. Regenjasje aangedaan en verder gefietst. Al snel begon het steviger te regenen. Via Tjuchem, Overschild, Schaaphok en Ruischerbrug weer naar huis gereden. Voeten redelijk droog gebleven en ook niet verkleumd gelukkig. Al bij al goed voor 87 km. :)

Op de fiets naar Harkema ;)
Altijd leuk om bekende plaatsnamen in jouw posts te lezen. Nadeel is dat ik zelf ook graag wil fietsen. Gisteren op de fiets (stalen panasonic) naar het werk geweest, goed voor 67km in totaal. Ben van plan om voortaan altijd op de fiets naar het werk te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik maak nog wel veel spelfouten in de plaatsnamen volgens mij, maar ja dat is logisch als nep- c.q. import-Groninger ;) Briljanten plaatsnamen heb je hier trouwens, wat te denken van Doodstil, Kleine Huisjes, De Schifpot, Gaarkeuken, de Poffert?

[ Voor 34% gewijzigd door havana op 15-06-2012 16:09 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-10 15:28
Harkema, daar komen de Spinder fietsendragers volgens mij vandaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
I-King schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 13:12:
Ik rij zelf met een htc wildfire uitrust met een 3000mAh accu (http://www.dealextreme.co...g8-wildfire-50656?item=35) in combinatie met een polar bluetooth hartslagband: http://www.polar.fi/en/pr...ransmitter_with_Bluetooth
hspda uitgeschakeld. GPS en BT aan. Audio via bleutooth naar sony wm600 bleutooth headset.

Van het weekend heb ik een mtb route in Houffalize gereden en het aantal hoogtemeters klopte bijna. Mijn telefoon zat 48 hoogtemeters onder vergeleken met het aantal volgens het routeboekje. Ik vind hem dus redelijk betrouwbaar.

Die Samsung Galaxy S i9000 heeft gewoon een waardeloze gps als ik Google zo bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 00:41

Pelle

🚴‍♂️

MrAngry schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 11:28:
Weet iemand hoeveel logtijd er in het geheugen van een Garmin Edge 500 zit? Ik vraag me af of het zin heeft er eentje te kopen voor een week fietsen in Frankrijk (laten we zeggen 30-40 uur fietsen) en of hij dat gaat trekken gaat trekken met gps log en HR log.
Ik had na een rit van 4.5 uur nog 83% batterij over. Of bedoel je dat niet? Qua geheugen moet het in ieder geval geen probleem zijn.

Qua training in D1/2/3: ik heb geen specifiek doel, behalve dan dat ik graag wat progressie bij mezelf zou zien :P Qua snelheid (mijn beste uurtijd staat nu op 32.3 gemiddeld), maar ook qua gewicht. Vorig jaar woog ik nog 83kg, en nu schommelt het tussen de 74 en 76kg (lengte: 1.74m). Ik zou op ongeveer 70kg willen zitten, maar het lijkt erop dat ik dan een heel karig dieet moet gaan volgen, en daar heb ik ook geen zin in :P

Ik doe gemiddeld 3 keer per week het woon/werkverkeer op de fiets (15-25km enkele reis, afhankelijk van de route), maar verder heb ik niet heel veel tijd om lange afstanden te pakken. De weekenden zitten vaak al helemaal vol, dus ik ben meestal aangewezen op de avonden, en dan pas als onze kids op bed liggen. In de 2 uur die dan nog resteren kan ik rondjes van 60km maken ongeveer, maar veel langer lukt niet echt.

Dus ik ben nog wel een beetje op zoek naar de juiste manier om te trainen. De ritten die ik maak zijn allemaal dermate kort dat ik eigenlijk altijd wel volle bak kan rijden, maar of dat echt een goede manier is om structureel een basis te leggen en beter te worden weet ik niet :)
Voor advies houd ik me aanbevolen. Ook wat betreft een pijnlijke nek overigens; na anderhalf tot twee uur trappen heb ik altijd echt stevig last van m'n nek, een vrij vervelend stekende pijn (zweet en rijwind helpen niet echt mee). Ik heb laatst een sok in m'n nek gelegd, en dat hielp wel iets tegen de rijwind, maar ik kan me niet voorstellen dat er niet meer mensen met dit probleem zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Oeh, een mooi Specialized Toupe Expert zadel en zwart stuurlint gekocht. Beide componenten waren eerst wit. Dus nu een volledig zwarte fiets. :9 Overigens heb ik dus al sinds aanschaf van de fiets op een te smal zadel gereden. Ik heb een dikke reet dus dat vermoeden had ik ook al :+

Afbeeldingslocatie: http://www.rings-online.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/2/7/2711-3103_toupe_expert_blk.jpg

Zal straks het resultaat posten :)

[ Voor 17% gewijzigd door Tjebakka op 15-06-2012 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Welke breedte heb je gekocht? Ik heb de 130mm, nadat ik de 143 als testzadel had mee had gehad. Na ruime een jaar nog steeds erg blij ermee, hij is ook meegegaan naar mijn nieuwe fiets.

Nieuwste aanwinst is een Garmin Edge 800 met hartslagmeter en cadans/snelheidssensor,.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Devster schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 19:22:
Welke breedte heb je gekocht? Ik heb de 130mm, nadat ik de 143 als testzadel had mee had gehad. Na ruime een jaar nog steeds erg blij ermee, hij is ook meegegaan naar mijn nieuwe fiets.

Nieuwste aanwinst is een Garmin Edge 800 met hartslagmeter en cadans/snelheidssensor,.
143 Heb ik gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-10 17:55
Morgen maar eens op zoek naar nieuwe schoenen. Nu rij ik nog op SPD pedalen met goedkope B-Twin mountainbikeschoenen. Morgen wil ik eigenlijk gaan kijken naar

NorthWave Fighter Wit/Zilver met Kéo Plus pedalen 2012
Afbeeldingslocatie: http://www.12gobiking.nl/images/?products/l/prod_color_1318840195.jpg

139 euro incl de pedalen lijkt me wel een goede koop.

Misschien maar gelijk een set Fulcrum Racing 7 op mijn Trek een upgrade te geven..

[ Voor 6% gewijzigd door M@cer op 15-06-2012 20:30 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-10 15:24
Devster schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 19:22:
Vanwaar terug naar 130mm van 143mm?

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Oud
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AkRZfl423LIBVBPvuppHYNVj/full.jpg

En nieuw. Black magic! :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GEKieFHymImcLyRNj3v0FQhZ/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ja, oogt wat strakker nu.
Ik ben deze week een beetje half ziek geweest met een middagje koorts en donderdag een fikse kater na nederland duitsland en god dat merk je, net even de TACX van stal gehaald (ivm regen) en ik zat er echt vierkant op. Heb na 25 minuten maar de handdoek in de ring gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07 07:21

dalus

Firing Sparks

Deze week niet op de fiets gezeten. Simpelweg te moe, drukke week met studie en weinig nachtrust. Normaal nooit zo veel last van.

Ziet er strak uit Tjebakka. Zwarte crank zou ook niet misstaan, wel wat duur puur voor de looks.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

SePtiCTaNk schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 20:59:
[...]
Vanwaar terug naar 130mm van 143mm?
De 143 was te breed. drukte te veel tegen mijn dijbenen.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ziet er goed uit!

Zelf vind ik een zwarte fiets met wit zadel en stuurlint wél mooi. Maar misschien komt dat omdat in mijn fiets meer wit zit (in frame, wielen, stuurpen en zadelpen etc).

Zelf zo:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ggz7S2hOwJUneiW39rIolleR/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Toevallig ook net een Toupé opgehaald bij Belga, is vervangen onder garantie. Zelfde type als Tjebakka, de Expert. Wel de 130 mm trouwens. Dit is Toupé nummertje 6 voor mij, ben benieuwd hoe lang deze het uithoudt :X

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 00:10

St@m

@ Your Service

Zijn er nog tweakers die volgende week gaan schitteren op het NK? Mijn pa belde net, hij heeft twee VIP kaarten gewonnen, of ik meewilde.. duh..
Ben benieuwd :)

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

O tof, dat was ik helemaal vergeten. Toevallig ben ik in Landgraaf dat weekend en zondag had ik al fietsplannen. Toch nog maar ff langs het parcours kijken dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Had met de LBS afgesproken dat ik nog even langs zou komen om m'n fiets goed af te stellen etc. Kom ik daar, blijkt al het papierwerk voor het fietsplan al binnen te zijn en kan ik m'n nieuwe speeltje gelijk meenemen. Niet handig als je op de fiets bent. Dus eerst weer naar huis, terug gelopen naar de LBS en huiswaarts op de racer. 8)

ff snel een brakke pic geschoten. Pedalen moeten nog vervangen worden. Kreeg deze gewoon mee uit de oude rommel doos :P
Afbeeldingslocatie: http://img208.imageshack.us/img208/7818/20120616134513.jpg

Nog even paar losse binnenbandjes scoren en 2 bidonhouders en gaan met die banaan. Aanstaande week gelijk maar even de eerste woon-werk kilometers gaan maken op het nieuwe ros :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-10 17:55
gave fits hoor.

Vandaag weer even bij 12GOTrading langs geweest. Was op zoek naar nieuwe schoenen en wielen. Uiteindelijk zijn het Bontrager schoenen geworden en Fulcrum Racing 7 wielen. We kunnen er weer een tijdje tegenaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.12gobiking.nl/images/?products/l/dlx_r540.png

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Fijn zadeltje! Stuurlint dempt ook beter dan het vorige. 161 kilometer weggetrapt met de Vael Ouwe. 31,3 Gemiddeld :D Ok, weliswaar met z'n 4en maar het ging best lekker. Al deed m'n knie de laatste 20 kilometer zoveel pijn dat ik de Posbank heel rustig aan heb gedaan.

Donderdag bike fitting, hopelijk zijn de problemen daarna voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Zow zo, zie een hoop mooie nieuwe spulletjes voorbij komen :)

Vandaag met zijn 3 man een stuk gefietst, 63km. Het zou bij voorbaat niet echt een hard rondje gaan worden wat ik niet erg vind aangezien ik nog steeds genoeg uren kan maken in D1. Maar het was vandaag wel heel ernstig. Een van de andere 2 is redelijk getraind en fietst net zo makkelijk alles weg als ik zeg maar en de ander was toch wel behoorlijk minder. Hij gaf aan al wel vaker dit jaar rondjes van 70km gereden te hebben al kwam dat niet echt uit de verf. Dat resulteerde in een rondje van ±63km met 26 gemiddeld ofzo en een hartslag ergens in de 130 gemiddeld weet zo 123 niet meer wat het precies was. Maar het was behoorlijk rustig aan doen :P We reden soms met 25 of 26km/h en dan nog liet hij een gat. En dan was het dus niet eens echt wind tegen ofzo :)

Nagoed, wel lekker genoten van het weer, dat was namelijk boven verwachting goed hier in het Westland!
Misschien als ik morgen tijd heb dat ik nog even een rondje ga maken van 60km, en misschien dan ook maar weer eens ouderwets knallen. Hoop maar dat dat nog lukt na al die "slome" rondjes van de laatste tijd.

Nog even wat anders bedenk ik nu. Mijn fiets zingt nogal bij veel wind. Dat lijkt me bijna een kenmerk van fietsen van Rose. Ik heb hiervoor dus een RedBull aluminium gehad die al zong bij wind. En mijn carbon Rose Pro RS frame had het ook maar die Xeon heeft het nu dus ook. Is dit bij meer mensen al eens opgevallen? Zag dat LuPo ook een RedBull heeft... Of ligt het anders aan mij ofzo :P

En ik ben er vandaag ook achter gekomen dat de snelspanner van mijn voorwiel ineens veel korter lijkt te zijn... Wat gek is. Ik moet hem afdraaien om natuurlijk het wiel eruit te krijgen, maar hij moet zover afgedraaid worden dat het einde er bijna afgedraaid wordt... Volgens mij had ik het daarvoor niet en ik kan me niet voorstellen dat die voorvork zoveel breder is dan die van het andere frameset... Gaan we morgen maar eens achterna mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Over een rondje voor jezelf gesproken. Na al dat gedoe over D1 hier -waar idd ook het gros van mijn trainingskilometers zich in bevind- vond ik het toch weleens tijd om eens te rammen. Na een tevergeefse sessie op de tacx gisteren wilde ik met een forse kater toch eens wat KOMS pakken, Uiteraard niet ingeslaagd omdat sommige mensen gewoon wat meer god zijn dan ik, maar fucking hell wat was het lekker om eens door te stouwen zonder fietsmaatjes: http://app.strava.com/rides/10948531

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Hoe doen de meesten van jullie het met alle fietsspullen? Ik heb nu een soort boodschappentas waar ik een klein systeempje gemaakt hebt voor alle spullen. In die tas zit bijv een tas met wat sachetjes, bandjes, patronen voor co2 pompje. Dan moet er ergens bidons opgegooid worden, schoenen erin, onderkleding.. Heb dan tegenwoordig arm en beenstukken ook etc etc etc.

Maar het begint allemaal een beetje onhandig te worden. Nu zag ik dat specialized tassen heeft, na een tip van een vriend. http://www.specializedwin...zed-sport-duffel-bag.html bijvoorbeeld. Heeft iemand daar ervaring mee en hoe is het qua ruimte? Kan bijvoorbeeld de helm makkelijk in die tas erbij? Of heeft iemand ervaring met een andere tas. Voor gereedschap is het niet direct noodzakelijk om dat er ook bij in te hebben. De meeste tools heb je toch wel in mini formaat in je fiets bij je, maar een extra setje is altijd wel te plaatsen denk ik. Het is niet zo dat ik nu altijd overal heenreis, maar voor in huis is het wel handig als het allemaal een beetje georganiseerd wordt. En als ik dan een keer wel ergens heenga dan wil ik ook eigenlijk dat ik alles wat ik zou kunnen gebruiken gewoon bij me heb.

Zie dat specialized ook een grotere tas heeft: http://www.specializedwin...ized-comp-duffel-bag.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik flikker alles gewoon in een kleine sporttas van Eastpak. Past prima, ook de helm. Zelfs voor een week fietsvakantie is dat ding groot genoeg. Op reis neem ik nooit zoveel gereedschap mee, want zoals je zelf al aangeeft zit het meeste ook wel aan de multi-tool en bovendien kun je ook nog wel naar de FM. Qua reservemateriaal neem ik aan een paar biba's mee.

Vorig jaar naar de Marmotte was een uitzondering }> toen hadden fietsmaat en ik 3 fietsen, 8 wielen, een montagestandaard, volledige set gereedschap (Campa+Shimano), een krat reservemateriaal en schoonmaakspullen mee :P Veel campinggasten waren kind aan huis bij ons :D

[ Voor 11% gewijzigd door havana op 17-06-2012 12:57 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Laatst online: 07-10 13:58
willy1986 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 16:23:
[...]
Die Samsung Galaxy S i9000 heeft gewoon een waardeloze gps als ik Google zo bekijk.
Valt reuze mee. De eerste batch misschien, maar latere producties waren al veel beter. Er valt ook veel aan te tweaken, denk aan andere ROM's/radio's (CM9!), software zoals GPS Aids of FasterFix en last but not least de GPS antenne aandrukken, zie hier.

Met een 1700mah accu (Pinseng) fiets ik ruim 4 uur met Run.GPS stemnavigatie op 50% batterij.

[ Voor 6% gewijzigd door Taigu op 17-06-2012 13:14 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Gebruik op zowel de MTB als de racer een Garmin Edge 200. Lekker simpel. Kaarten interesseren me toch niet. Gewoon registeren wat en waar ik heb gefietst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

pjlgt schreef op zondag 17 juni 2012 @ 13:13:
Gebruik op zowel de MTB als de racer een Garmin Edge 200. Lekker simpel. Kaarten interesseren me toch niet. Gewoon registeren wat en waar ik heb gefietst.
Dat klopt natuurlijk niet :+

Trouwens, volgend jaar, als je de kans hebt: fiets de Vael Ouwe. Supergoed voor elkaar die tocht!! 2.800 Deelnemers dit jaar. 5 Voorraadposten, vooraf kregen we zelf nog vanalles mee omdat we met een bedrijfsteam waren. Heb maar 1/3 van al het eten dat ik meehad opgegeten. 50-100-160km. Die laatste heeft 1700hm.

[ Voor 33% gewijzigd door Tjebakka op 17-06-2012 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-10 11:55
Vanochtend voor het eerst meegefiefst met onze wielerclub De Ventielekes, was even wennen in een groep rijden, maar kon goed aanhaken. Uiteindelijk met 4 man 85km uitgereden en het ging super...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Vandaag op pad met twee buurmannen. Lekker lopen rammen in zuidwestelijke richting. Keerpunt was Veenhuizen, bij de bajes. Terugweg wat rustiger aan gedaan, beetje ouwehoeren. Goed voor bijna 80 km met een leuk gemiddelde. Weekdoel van 250 km wederom gehaald, zij het met 2 km :P

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Wat werkt dat Garmin spul allemaal prima met die communicator browser plugin. Tcxje erheen, logje eraf, zo gepiept. Mooi spul.

[ Voor 3% gewijzigd door MrAngry op 17-06-2012 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Heb ook even met zo'n Mio gepield. Mooi ding. tov een Garmin is dat echt een navigatiesysteem voor op je fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:45
Net terug van een fietstochtje , pff wat waait het hard.
Eerste hele stuk tegen de wind in gegaan , toen met een pont het kanaal over en toen rustig terug gefietst. route was goed voor totaal 38,1 km. Dit allemaal op een mountainbike.

http://app.strava.com/rides/11045275 , wel wat tijd verloren omdat we met de pont moesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Laatst online: 21:01
Drie keer weggeweest vandaag. Eerst met junior achterop van Ede naar Veenendaal gereden via de Grebbeberg, Paardenveld en de Autoweg/Defensieweg (26 km, precies een uur over gedaan), daarna met dochter op de 24" racefiets weer terug gereden naar Ede en toen vanavond nog een rondje naar de Kop van Deelen gedaan: 48,7 km @ 31.7. Yep, het waarde behoorlijk hard.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Kinderzitje op je stuur, of heb je die kleintjes in de rugzak?

e; en wat bedoel je met de 24 inch racefiets?

[ Voor 31% gewijzigd door MrAngry op 18-06-2012 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Tjebakka schreef op zondag 17 juni 2012 @ 13:45:
[...]

Dat klopt natuurlijk niet :+

Trouwens, volgend jaar, als je de kans hebt: fiets de Vael Ouwe. Supergoed voor elkaar die tocht!! 2.800 Deelnemers dit jaar. 5 Voorraadposten, vooraf kregen we zelf nog vanalles mee omdat we met een bedrijfsteam waren. Heb maar 1/3 van al het eten dat ik meehad opgegeten. 50-100-160km. Die laatste heeft 1700hm.
Kaarten interesseren me onderweg niets ;)

Morgen lekker weer. dus dan maar de woon-werk vuurdoop op de racer. Gelijk even kijken of ik wat KOMs kan pakken onderweg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
orange.x schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 23:57:

Nog even wat anders bedenk ik nu. Mijn fiets zingt nogal bij veel wind. Dat lijkt me bijna een kenmerk van fietsen van Rose. Ik heb hiervoor dus een RedBull aluminium gehad die al zong bij wind. En mijn carbon Rose Pro RS frame had het ook maar die Xeon heeft het nu dus ook. Is dit bij meer mensen al eens opgevallen? Zag dat LuPo ook een RedBull heeft... Of ligt het anders aan mij ofzo :P
Ik heb met mijn Red Bull Pro-SL 3000 geen last van een 'zingende fiets'. Het is een topfiets voor een mooie prijs, hij rijdt echt als een tierelier. Vooral in de afdalingen voel je gewoon dat hij super stabiel op de weg ligt. Ik ga dan ook vaak met 70km/h van de bult af. :P

Ik moet alleen nog een keertje m'n stuurpen omdraaien zodat hij niet meer omhoog staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
Misschien een domme vraag, maar ik lees in sommige posts iets over KOM. Wat betekent dit nu precies (heb al wat gegoogled, niets gevonden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
King Of the Mountain ;)

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb sinds 2010 een racefiets maar dit jaar pas wat serieuzer aan het fietsen. Het is een Sensa Romagna (dacht 2009), destijds nieuw gekocht, was niet al te duur en wilde kijken of het fietsen me zou bevallen. De specs zijn niet super:
Frame: Alu 7005 Hydro Formed Double Butted
Wheels: DPX rims
Montage: Tiagra

Wat ik me afvroeg, wat kan ik het beste doen qua upgrades? Ik heb het nog niet toe aan het kopen van een nieuwe fiets. Wielsets hoor ik wel eens voorbij komen, is dat echt een verbetering, is natuurlijk wel goed mee te nemen naar een nieuwe fiets? Verder zit er een San Marco zadel op, weet het niet met dat ding, vrij snel zadelpijn (of is mijn Ultima fietsbroek voorzien van een waardeloze zeem?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Laatst online: 07-10 13:58
artharpe schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:18:
Wat ik me afvroeg, wat kan ik het beste doen qua upgrades?
Niets :) Waarom zou je upgraden? Tenzij de zadelpijn te erg wordt, maar let ook op afstelling van het zadel, punt omhoog/omlaag kan al veel uitmaken. Wat is snel? Hoeveel km's heb je al gemaakt? Ultima zouden verder goede broeken moeten zijn, maar de zeem kan wel op zijn.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 11-10 07:24

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik ben eindelijk weer terug van een hele fijne vakantie in Frankrijk.
Na een dagje Limburg waar ik een WTF momentje had toen ik ontdekte wat de Cauberg was ("hee, dit ken ik, enkel niet op de fiets") en een beetje onverwacht de Keutenberg op gereden ben, via de Vogezen waar La Bonhomme mijn eerste langere klimervaring was, La Slucht van 2 kanten aangereden en op advies van een kennis ook Hohneck nog (met wat moeite) mogen bedwingen.
Daarna via een tussenstop bij familie naar de Ardeche waar ik niet heel veel gefietst heb (Kayakken, Boulederen) om uiteindelijk in de Vaucluse uit te komen.
Eerste rit gewoon beetje random in de omgeving gefietst met als doel langs Bedoín te fietsen om 'de berg' dan maar eens in het echt te zien. 3 dagen later vertrokken vanaf de camping in Apt richting Sault, eens zien of ik een dergelijke beklimming vol zou houden. Rustig aan gedaan in het deel tot de splitsing met Bedoín om genoeg energie voor het laatste stuk te houden en vrij relaxed boven aangekomen. Wederom 3 dagen later hem dan toch ook maar eens vanaf Bedoín zelf geprobeerd. Tegen verwachting in ook gelukt zonder parkeren en mooi binnen 2 uur, wel totaal anders fietsen als je al vrij op bent als je bij dezelfde splitsing aankomt en dan die laatste 6 kale kilometers nog moet :).
2 dagen later op vrijdag, laatste dag dat er tijd was iets in de buurt te doen heb ik dan toch ('hee, ik ben er nu toch') me voorgenomen ook de Malaucène klim te doen. Slim als ik was heb ik vanuit Apt totaal verkeerd gereden en had ook nog het idee om zonder kennis van de juiste route via Sault bovenlangs om de berg heen te fietsen, gevolg was dat ik pas na 130 vermoeiende kilometers (zeker 'boven' de berg veel wind tegen gehad) eindelijk Malaucène bereikte. Maar dan ben je er en dan wil je ook. Het heeft veel wilskracht gekost echt door te gaan, heb op het punt gestaan onderweg echt om te draaien, maar ben met 2 stopjes om even de HR wat te laten zakken toch boven gekomen en kon daarna nog een laatste keer genieten van de afdaling naar Bedoín, wat geeft dat een kick!
Al met al een hoeveelheid heerlijke kilometers in bergachtig gebied kunnen maken hiermee. Ben zeer benieuwd wat de benen me de komende tijd in het vlakke Groningen zullen brengen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Taigu schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:52:
[...]

Niets :) Waarom zou je upgraden? Tenzij de zadelpijn te erg wordt, maar let ook op afstelling van het zadel, punt omhoog/omlaag kan al veel uitmaken. Wat is snel? Hoeveel km's heb je al gemaakt? Ultima zouden verder goede broeken moeten zijn, maar de zeem kan wel op zijn.
Ikzelf heb redelijk snel zadelpijn, maar een ander zadel en een nieuwe broek met nieuwe zeem kan veel helpen. Verder heeft de één meer last ervan dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Taigu schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:52:
[...]

Had begrepen dat de huidige wielen zwabberwielen zouden zijn. Zadelpijn is er al binnen het uur km'tje of 20, heb wel Limburgs mooiste erop volgehouden maar lekker zat het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-10 09:13

DeFeCt

je wéét toch

artharpe schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:18:
[...]
Had begrepen dat de huidige wielen zwabberwielen zouden zijn.
Als je voor jezelf niet het idee hebt dat het zwabberwielen zijn zou ik vooral niet teveel afgaan op de mening van anderen...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

artharpe schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:18:
[...]

Had begrepen dat de huidige wielen zwabberwielen zouden zijn. Zadelpijn is er al binnen het uur km'tje of 20, heb wel Limburgs mooiste erop volgehouden maar lekker zat het niet meer.
Je zegt dat je een San Marco zadel hebt, maar merk zegt natuurlijk niets :) Ga eens bij de LBS langs om je zitbotjes op te laten meten. Kost volgens mij niks (je moet even op een kussentje zitten) en dan weet je hoe breed je zadel moet zijn.

Daarnaast inderdaad goed afstellen. Maar dat is trial and error :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Laatst online: 21:01
MrAngry schreef op maandag 18 juni 2012 @ 00:57:
Kinderzitje op je stuur, of heb je die kleintjes in de rugzak?
Heb een http://www.specialized.co...ultiuse/source/sourcecomp met een zitje achterop voor m'n zoontje (bijna 4, 20 kg)
e; en wat bedoel je met de 24 inch racefiets?
M'n dochter heeft een kinderracefiets met 24" wielen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ik ben gisterenochtend ook maar tegen de wind in vertrokken, langs het water en in de polders de wind vol op kop: http://connect.garmin.com/activity/190035990

Het herberekenen door de Edge 800 is af en toe wel verwarrend, ook had ik denk ik de settings voor OFM niet goed staan. Maar goed, ik ben er gekomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-10 13:47
De nieuwe fiets is besteld; een Cube Agree Pro. Zie: http://www.cube.eu/nl/road/pro/agree-pro/. Deze zal mijn stalen fiets opvolgen. Heb er erg zin in! Zal wel wat foto's posten zodra het zover is.

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze fiets kwam ik net tegen. Vind dit toch wel erg gaaf er uit zien en voor zover ik kan zien ook erg onconventionele keuzes gedaan.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=4PimMZd7r90]
http://www.factor001.com/gallery/studio-shoot#
http://www.factor001.com/gallery/engineering

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2012 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Klinkt goed. Lees ik het goed dat je eigen helemaal geen klimervaring had en binnen één vakantie van de Cauberg, via de Vogezen, de Ventoux opgefietst bent? Wel mooie progressie dan.

Ik ga volgende maand met de fam. misschien naar de Vogezen. Heb je nog meer tips, naast de Schlucht, de Grand Ballon d'Alsace (welke kant?) en die Hohneck die je noemde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 11-10 07:24

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Mijn klimervaring tot die tijd was 2x naar Ibbenbuhren gaan, 1e keer een vrij relaxte rit waarbij ik het idee had best klimmersbenen te hebben, de keer erop de Rundfahrt, waarbij dat idee even goed teniet gedaan werd ;). Verder even langs 2 bergjes in Bloemendaal geweest tijdens de Boretti (of was het de ronde van Noord Holland), maar verder nog nooit iets serieus beklommen, fiets dan ook pas sinds januair serieus en op een racefiets. Dus idd van 'niets' naar het vermeldde. En zit nu al op Marmotte 2013 te azen, het bevalt me wel ;).

[edit]Qua vragen: Bonhomme is een goede introductie in het gebied als hij op je route licht. La Slucht kom je van 3 andere cols op uit. De petit en grand ballon zouden beide erg leuk moeten zijn. Alle meren in de buurt en zeker de klim naar hohneck zijn in mijn ogen een aanrader. Qua klim-idiotie, gewoon even gebied invoeren op strava en zien welke klimmetjes er in de buurt gelogd zijn voor ideeen heb ik gedaan :).

[ Voor 28% gewijzigd door Kippenijzer op 19-06-2012 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk, mijn huisgenoot heeft een nog best mooie Peugeotfiets gekregen van een vriendin die daar op het balkon stond te roesten. Net even gepoetst e.d., maar het spul ziet er na al die jaren nog best goed uit.

Misschien een goede gelegenheid om eens goedkoop te gaan proberen of dat niets voor mij is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
Ben er uit, deze gaat het worden:

Afbeeldingslocatie: http://www.davemellorcycles.com/img/pds2/medium/2012-FOCUS-VARIADO-1.jpg

Focus Variado 1.0 2012 (Ultegra Compact).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

TheLemon schreef op maandag 18 juni 2012 @ 23:58:
[...]

Klinkt goed. Lees ik het goed dat je eigen helemaal geen klimervaring had en binnen één vakantie van de Cauberg, via de Vogezen, de Ventoux opgefietst bent? Wel mooie progressie dan.

Ik ga volgende maand met de fam. misschien naar de Vogezen. Heb je nog meer tips, naast de Schlucht, de Grand Ballon d'Alsace (welke kant?) en die Hohneck die je noemde?
Ballon d'Alsace en de Grand Ballon zijn twee verschillende cols. Grand Ballon heb ik vanuit Cernay gedaan. 23,3km lang issie dan. http://www.climbbybike.co...Ballon&qryMountainID=6840

Pagina: 1 ... 22 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.