vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Ik vond het wel opmerkelijk dat de bedenker ervan in 2005/2006 gewoon om sportieve redenen zes keer die Alp op wilde fietsen, er daarna om het thuis te verkopen een goed doel bij verzon en dat het daarna pas zo'n vlucht is gaan nemen.
Wat betreft het consistente rijden moet ik jullie overigens wel bedanken. Ik denk dat 70% van het succes te danken is aan goede voeding, goed drinken, goed op hartslag letten en dat al tijdens de trainingsperiode oefenen om je lichaam te leren kennen. Door alle tips in o.a. dit topic was ik echt wel vrij goed voorbereid. Het gaat echt niet om hard fietsen.
hee erik, fiets jij ook al? tsunami hier
nou ik heb mijn fiets weer in orde gemaakt van onder het stof. Bij band oppompen knapte ventiel uitgedroogd en al uit de band dus gelijk nieuw binnenbandje. Gaf me ook de gelegenheid gewicht van mijn wielset eens te meten. Velgen, naven en spaken samen (dus ex QR, cassette, binnen/buitenband) voor en achter kom ik op 2,25 kilo. Volgens mij is dit best zwaar. Of zoals Boogerd ooit zei; als je iets wil upgraden doe dan je wielset. Gelukkig wel lichte Michelin Pro Race vouwbandjes van 187 gram het stuk eromheen, dat scheelt weer ietsje
Pakje van werkgever aan en gaan!
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

ohja dees ook maar ff posten
Naam: Roy Piepers
Tweakers nick: Dalus
Strava profiel: http://app.strava.com/athletes/490515
High Powered Madness
Verwijderd
Iemand ervaring met een crank van 59/34? Ik wil een nieuwe fiets bestellen, maar ik weet niet goed of dit wel haalbaar is
http://www.ridley-bikes.c...82/triathlon-tt/dean%20rs
Dat ligt volledig aan je bovenbenenVerwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 14:05:
Hoi
Iemand ervaring met een crank van 59/34? Ik wil een nieuwe fiets bestellen, maar ik weet niet goed of dit wel haalbaar is
Vind alleen de verhouding wat raar, tenzij je in de bergen wilt racen zou ik eerder gaan voor een 59-53 of 59-50 max. Blijf het een rare verhouding vinden... wel een erg mooie fiets trouwens!
Be reasonable.... do it my way
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Verwijderd
In de folder staat hetzelfde, ik vind het ook raar en de LBS ook. Misschien eens langsgaan in de fabriek, is hier maar op 10km.
Volgens mij is het geen typfout hoor. Verschil is duidelijk groter dan bij 50/34 fietsen.
59/34

vs.
50/34

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Aan de auto gehangen? Of in een auto gezeten ofzo.Shinji schreef op zondag 10 juni 2012 @ 16:26:
Hmm, zie nu dat er nieuwe KOM is voor Algerabrug vanaf Krimpen, 52,1km/h. Das niet niks, alleen de rit vind ik een beetje vreemd waarin dat is gereden, 1,7km lang en begint bovenaan de Algerabrug, en bij het 'klimmen' heeft die een topsnelheid van 75km/h.
Maar goed, de dag zelf! Om 2.30 opgestaan en om 3.30 naar het dal afgedaald (wij zaten op de berg). Om 4.15 stonden wij in de rij, waarna we pas na een uur (!!) van start gingen!
De eerste drie keer gingen goed, maar het werd bij de vierde keer erg warm toen de zon opeens ging stralen. En ik had mijn winteroutfit nog aan! Dus die beklimming was bloedverziekend heet. Na de vijfde beklimming zat ik er helemaal door heen, zowel lichamelijk als geestelijk. Ik heb gehurkt op een steen vlak bij de finish nog wat proberen te eten en drinken, maar ik was zo misselijk dat ik niks binnen kreeg. Uiteindelijk wel mezelf zo ver gekregen dat ik een zesde keer ging. Daar heb ik echt lang over gedaan, omdat ik twee keer moest stoppen ivm maagklachten. In bocht 7 ben ik naar het toilet gerend met een diarree-aanval. Maar dat hielp wel, want ik kon uiteindelijk het laatste stuk wel omhoog komen. Maar je kan goed in mijn Strava-readout zien dat ik mijn hartslag gewoon niet meer omhoog kon krijgen!
Uiteindelijk om 18.39 gefinished en ik was helemaal kapot. Ik heb nog een massage gekregen, maar het eten 's avonds heb ik niet meer gehaald, ik was zo moe en misselijk dat ik alleen nog maar kon slapen. De volgende dag voelde ik me al weer een stuk beter!
Bij deze de tijden:
1 01:24:45
2 01:26:19
3 01:27:56
4 01:30:57
5 01:35:27
6 02:15:01
Strava readout
Volgend jaar weer? Nee, het is echt een megadruk festijn geworden. En dit keer heb ik EUR 11.260 opgehaald (vorig jaar EUR 9.500), nu vind ik het wel best zo!
[ Voor 4% gewijzigd door Pater op 10-06-2012 16:49 ]
If we are all God's children, what makes Jesus so special?
Battle.net tag
Net nog eventjes de week afgesloten met een herstelrondje van 45 km. Absolute pap in de benen maar toch heerlijk om nog eventjes buiten te zijn. Al bij al een prima weekje met 4 trainingen en bijna 300 km
[ Voor 91% gewijzigd door havana op 10-06-2012 17:54 ]
Mijn zoontje vraagt net of ik bij hem kom liggen als hij naar bed gaat en ik denk dat ik maar op dat aanbod inga
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Lijkt mij een verdeling die je niet wilt. Wanneer je bijvoorbeeld 35kmph wilt fietsen heb je twee opties: 59/25 of 34/12. De ketting zal dus vaak (te) diagonaal staan. Ik heb in ieder geval mijn 34 snel omgewisseld voor een 38. Op een gemiddelde rit fiets ik alles op de 38. Bij een 50/34 ben je om de haverklap aan het wisselen tussen binnen- en buitenblad omdat de ketting anders niet lekker loopt.Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 14:05:
Hoi
Vandaag lekker rondje van 150km gefietst, maar een mogelijk vervelende ontdekking gedaan.

en

Er zit in ieder geval een scheur in de lak. Zo'n scheur komt daar niet zomaar denk ik dan. Het kan volgens mij niet anders dan dat de buis onder die lak ook niet meer helemaal OK is. Dinsdag maar eens even langs de LBS. Iemand ervaring met dat soort dingen? Hoe kom je er achter of de scheur oppervlakkig is of dwars door het carbon? In ieder geval valt het mij op dat zich na verloop van tijd (na een stukje fietsen) er wat vuil rondom de scheuren ophoopt, alsof dat uit de scheur komt...
[ Voor 9% gewijzigd door argro op 10-06-2012 19:30 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Verwijderd
Okay thx, ik ga eens vragen aan de LBS om zo een crank/cassette combinatie te mogen testen, want na wat je hier zegt vertrouw ik het niet helemaalargro schreef op zondag 10 juni 2012 @ 18:39:
[...]
Lijkt mij een verdeling die je niet wilt. Wanneer je bijvoorbeeld 35kmph wilt fietsen heb je twee opties: 59/25 of 34/12. De ketting zal dus vaak (te) diagonaal staan. Ik heb in ieder geval mijn 34 snel omgewisseld voor een 38. Op een gemiddelde rit fiets ik alles op de 38. Bij een 50/34 ben je om de haverklap aan het wisselen tussen binnen- en buitenblad omdat de ketting anders niet lekker loopt.
Die heb ik maar even "geflagged" die was echt onmogelijk om met 75km/h uphill te gaan.Shinji schreef op zondag 10 juni 2012 @ 16:26:
Hmm, zie nu dat er nieuwe KOM is voor Algerabrug vanaf Krimpen, 52,1km/h. Das niet niks, alleen de rit vind ik een beetje vreemd waarin dat is gereden, 1,7km lang en begint bovenaan de Algerabrug, en bij het 'klimmen' heeft die een topsnelheid van 75km/h.
We mooi dat hij dan gelijk weg is totdat ze het opgelost hebben. Ik vind dat ze het goed voor elkaar hebben bij strava.
[ Voor 5% gewijzigd door fsve op 10-06-2012 19:27 ]
Be reasonable.... do it my way
Super
Gaaf om te lezen, respect dat toch de 6e keer gelukt is. Snap wel dat het event nu enorm druk begint te worden. Aan de ene kant jammer maar ook mooi dat er zich zoveel mensen voor inzetten.Pater schreef op zondag 10 juni 2012 @ 16:48:
Alpe d'HuZes
High Powered Madness
Is afhankelijk van de importeur/fabrikant. Ik heb merken gezien waar een lakscheur genoeg is voor een nieuw frame, maar ook merken die zeggen: 'zolang er geen verschil in stijfheid is, geen garantie'.argro schreef op zondag 10 juni 2012 @ 18:39:
Iemand ervaring met dat soort dingen? Hoe kom je er achter of de scheur oppervlakkig is of dwars door het carbon?
Thanks. Ik ga in ieder geval dinsdag langs de LBS en heb Bianchi zojuist ook maar even een e-mail met foto's gestuurd. Ik ga over 4 weken de Marmotte fietsen. Ik rijd dan wel graag op een fiets die ik 100% kan vertrouwen, een (mogelijke) scheur in het frame helpt daar niet bij...StevenK schreef op zondag 10 juni 2012 @ 19:50:
[...]
Is afhankelijk van de importeur/fabrikant. Ik heb merken gezien waar een lakscheur genoeg is voor een nieuw frame, maar ook merken die zeggen: 'zolang er geen verschil in stijfheid is, geen garantie'.
Verder afstellingen ook nog verbeteren. Zadel iets hoger, zadel iets kantelen naar voren, plaatjes van beide schoenen stonden niet 100% goed dus last en tot overmaat van ramp viel ik voor het eerst in jaren. Gelukkig in de bebouwde kom bij bijna stilstand maar ging wel goed neer. Was bij een rotonde en ik moest rechtdoor. Auto die van links kwam gaf niet aan of hij nou nog verder de rotonde op moest of rechtsaf (dus waar ik vandaan kwam en geen last). Ik was zo naar hem aan het kijken dat ik met mijn wiel langs de stoeprand schampte. Dom natuurlijk. En hop daar lag ik en stuur scheef. Nou ja, geen schade verder.
Fietsen an sich beviel wel weer uitermate! nu nog kracht opbouwen en km's maken.
edit: met al die D1/D2 en strava-teksten van jullie ook eens gekeken wat ik nog aan hartslagmeters had. Had nog een Sigma Polar PC1600 liggen en een Lifetec MD 15215. Maar natuurlijk geen BT, usb of ANT+ dus dat krijg ik vast niet samen met Strava.
[ Voor 8% gewijzigd door Jazzper op 10-06-2012 20:42 ]
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Als de bal van de voet recht boven de as van het pedaal zit en de schoen recht op de pedalen staat, dan staat zitten de plaatjes in beginsel goed onder de schoen. Wanneer iemand echter een beetje scheef is kan het voor hem goed zijn dat e.e.a. een beetje scheef zit. Goed is dus persoonlijk, maar voornoemde is een aardig uitgangspunt.LuPo schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:16:
Hoe weet je wanneer je plaatjes onder je raceschoenen goed zitten?
Thanks, ga binnenkort eens kijken.argro schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:18:
[...]
Als de bal van de voet recht boven de as van het pedaal zit en de schoen recht op de pedalen staat, dan staat zitten de plaatjes in beginsel goed onder de schoen. Wanneer iemand echter een beetje scheef is kan het voor hem goed zijn dat e.e.a. een beetje scheef zit. Goed is dus persoonlijk, maar voornoemde is een aardig uitgangspunt.
LBS had er nog 1 staan in doos in mijn maat. Al gereserveerd dusTheCrius schreef op zondag 10 juni 2012 @ 11:00:
[...]
Nice nette fiets! Er zijn inderdaad levering problemen bij Cube. Ik hoop dat jouw gekozen model nog op voorraad is.
Ik heb een speciaal zooltje nodig. Heb ook last van m'n knie en dat is daarmee op te lossen. M'n voet valt naar binnen toe wanneer ik kracht zet, zo'n 2353453423 keer per fietstocht dus). Deze week laat ik 't aanmetenJazzper schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:27:
ik weet het met name omdat ik het in mijn knie voel. Mijn voet wil dan anders staan dan het plaatje me dwingt. En dat is dan nog LOOK rood ook (met speling).

If it aint fixed, it's broken.
Pater: voor jou ook veel respect
Bij het afzien daar op de Alpe d'Huez valt mijn verhaal van vandaag aardig in het niets

Geen schokkende windsnelheden, maar ik was voor het eerst sinds ik serieus op de fiets zit, niet vooruit te branden. Benen voelden als lood, ik kreeg amper een cadans van 85 rond en bij het minste of geringste schoot m'n hartslag al naar de 155+. Ik had gehoopt dat ik op m'n eerste dag zonder koorts wel redelijk vooruit zou komen, maar dat viel flink tegen. Bizar hoe zo'n klein griepje een aanslag pleegt op je gestel.
Tot 4 keer toe ternauwernood de kramp in m'n linkerkuit weten te voorkomen (2 nachten geleden was die er 10 keer ingeschoten, waarvan ik 'm 1 keer pas na een dikke minuut eruit had, auw
Na 40 van de 120km werd ik zelfs voorbij gereden door een kerel in een joggingbroek op een racefiets, en toen had ik echt zoiets van ik stap af en bel m'n vrouw om me te komen halen. Nou vind ik de meeste van The Rules onzin, maar toen bedacht ik me nummer 5 en ben ik me maar door alle pijntjes, verkrampingen, koude rillingen en moeheid heen gaan bijten. Uiteindelijk zijn m'n tweede 60km voor m'n gevoel veel beter verlopen als de eerste.
Na 110km solo werd ik ingehaald door een kerel op een tijdritfiets, met daarachter nog een groepje van 3. Ik kon aanpikken bij het groepje, overnemen en uiteindelijk zelfs wegrijden. Daarna nog bij de tijdrijder in het wiel gekomen, maar toen was de koek echt op. De laatste 5km rustig uitgepeddeld, en helemaal verrot ben ik thuis op de bank neergeploft. Gelukkig knapte ik goed op van een warme douche, en nu alle vakantiezooi zo goed als uitgepakt en weggewerkt is, kan ik ook echt even gaan relaxen.
Linkjes van de rit van vandaag: Strava, Endomondo.
Hoe heb je dat laten diagnosticeren eigenlijk? Bij de podotherapeut of met een soort fietsmeting?Tjebakka schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:42:
[...]
Ik heb een speciaal zooltje nodig. Heb ook last van m'n knie en dat is daarmee op te lossen. M'n voet valt naar binnen toe wanneer ik kracht zet, zo'n 2353453423 keer per fietstocht dus). Deze week laat ik 't aanmeten
Zeker dat het leaderboard al gebuild is? Normaal werkt het met terugwerkende kracht .Shinji schreef op zondag 10 juni 2012 @ 22:28:
Vanmiddag een nieuw segment gemaakt in Strava, alleen ik blijf de enige in het leaderbord, terwijl er mensen met mij mee reden die daar vandaag bijvoorbeeld dus ook gereden hebben. Wordt dat niet met terugwerkende kracht berekend?
High Powered Madness
Nou ja, ik sta er in ieder geval in, dus hij heeft iets gebuild..Pelle schreef op zondag 10 juni 2012 @ 22:30:
Als het goed is krijg je een notification wanneer het leaderboard gemaakt is. Door de toegenomen populariteit (vermoed ik) van Strava merk ik dat het tegenwoordig wel langer duurt voordat die leaderboards klaar zijn.
http://app.strava.com/segments/1538723
Deze is overigens ook wel cool. Lijkt me niet dat dit klopt als ik naar de satellietbeelden zit te kijken
http://app.strava.com/segments/919148
Serieus, gewoon 12% in Rotterdam, daar moet ik dan toch maar eens heen. Op de satelietbeelden lijkt het echt volledig vlak. Ik dacht wellicht denkt die boven de brug langs te gaan of iets dergelijks. En je begint ook echt op -100 meter. Ik dacht altijd dat het Alexander Polder het laagste punt was in NederlandPelle schreef op zondag 10 juni 2012 @ 22:40:
Die laatste klopt prima hoor; dat stuk heb ik al vaak zat gereden
[ Voor 0% gewijzigd door Shinji op 11-06-2012 00:11 . Reden: typo ]

Nee, dat klopt niet kan ik je zeggen. Het enige hoogteverschil dat erin zit, is onder de Stadhoudersweg door. Ik dacht dat je bedoelde dat het traject niet klopte, maar je doelde dus op de hoogte
Dus nee, je kunt dat stukje gewoon links laten liggen
Tweakers nick: willy1986
Strava profiel: http://app.strava.com/athletes/496055
Ik had nog wat last van m'n knie sinds een maand en was net twee dagen terug uit de Vogezen, dus alles was nog aardig voelbaar. Ben naar de fysio geweest die alles mij aan de hand van de stand van m'n voeten en wat krachttesten kon vertellen.MrAngry schreef op zondag 10 juni 2012 @ 21:32:
[...]
Hoe heb je dat laten diagnosticeren eigenlijk? Bij de podotherapeut of met een soort fietsmeting?
Bij Cycle Trend in Groningen laat ik zo'n Specialized BG Fit doen, van wat ik hoor is dat een zeer complete en goede fitting.
Morgenavond wellicht stukje fietsen om wel bezig te blijven. Al die verhalen van AD6 kriebelt wel extreem, maar ga er nu niet over nadenken want dan krijg ik alleen maar een klote gevoel dat ik niet zo hard ervoor kan trainen.
GPS is niet zo nauwkeurig als het op hoogte aankomt. Ik heb wel vaker gezien dat iemand X hoogtemeters in een rit had, een dag later was het opeens 1/10*X. Blijkbaar doet Strava nog wel het e.e.a. aan post-processing waarmee meetfouten gecorrigeerd worden.Shinji schreef op maandag 11 juni 2012 @ 00:06:
[...]
Serieus, gewoon 12% in Rotterdam, daar moet ik dan toch maar eens heen. Op de satelietbeelden lijkt het echt volledig vlak. Ik dacht wellicht denkt die boven de brug langs te gaan of iets dergelijks. En je begint ook echt op -100 meter. Ik dacht altijd dat het Alexander Polder het laagste punt was in Nederland
Al geruime tijd klagen gebuikers over een wegvallende course line en dit zou opgelost worden bij een volgende update.
Niet dus en hieruit kan je volgens mij wel opmaken dat Garmin dit ook niet kan/gaat fixen
Daarbij geeft hij nu nog vaker aan "Off course" terwijl je midden op de weg rijdt!
Ik hoop in ieder geval wel dat hij niet meer vastloopt.
Oei, zijn er nog positieve puntjes aan die update?Yohost! schreef op maandag 11 juni 2012 @ 10:08:
Nadat vorige week mijn Garmin Edge 500 crashte tijdens het wielrennen toch maar een update gedaan naar de onlangs uitgekomen firmware update 3.00
Al geruime tijd klagen gebuikers over een wegvallende course line en dit zou opgelost worden bij een volgende update.
Niet dus en hieruit kan je volgens mij wel opmaken dat Garmin dit ook niet kan/gaat fixen
Daarbij geeft hij nu nog vaker aan "Off course" terwijl je midden op de weg rijdt!
Ik hoop in ieder geval wel dat hij niet meer vastloopt.
Anders laat ik hem maar links liggen...
Ik heb mijn Trek FX bij Bike-in-Balance gekocht in Roelofarendsveen. Daar nemen ze echt de tijd voor je om een fitting te doen, volgens mij gaat dit niet vanuit een "merk", maar is het hun eigen expertise.Tjebakka schreef op maandag 11 juni 2012 @ 10:11:
Hebben sommige van jullie ervaring met bike fittings? Ik lees op andere fora veel goeds over de BG Fit van Specialized. Maar wellicht zijn er andere fittings die jullie als positief hebben ervaren?
En of het noodzakelijk of onzin is weet ik niet, ik weet alleen dat ik nergens last van heb tijdens het fietsen, uitermate te spreken ben over de service en daarom nu ook mijn eerste racefiets daar heb besteld
Ja, je hebt nu 5 pagina's tot je beschikking ipv 3..joeri. schreef op maandag 11 juni 2012 @ 10:13:
[...]
Oei, zijn er nog positieve puntjes aan die update?
Anders laat ik hem maar links liggen...
Ik gebruik de koersen (nog) niet, maar ben tot nu toe erg tevreden over mijn Edge 500.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Ik gebruik die courses vrij regelmatig, kan wel lastig zijn dan...
Tweakers nick: M@cer
Strava profiel: http://app.strava.com/athletes/505504
en nog maar een keer mijn fiets voor in Topic Start
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Ik had dan eigenlijk liever gezien dat je de 2 velden boven de course pagina kon definiëren..joeri. schreef op maandag 11 juni 2012 @ 10:42:
Vijf pagina's is wel leuk!
Ik gebruik die courses vrij regelmatig, kan wel lastig zijn dan...
Op de Edge 800 kan dit wel, zou verwachten dat het op die 500 dan toch ook moet kunnen?Yohost! schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:10:
[...]
Ik had dan eigenlijk liever gezien dat je de 2 velden boven de course pagina kon definiëren.
Zo slim zijn ze bij Garmin nog wel
[ Voor 13% gewijzigd door Vos op 11-06-2012 11:53 ]
Als aanvulling op boven... De scheuren zitten dus in de zitbuis, ergens tussen kruising met bovenbuis en motagepunt bidonhouders in. Zou het kunnen dat de LBS een klem van een motagestandaard iets te fors heeft aangedraaid? De fiets is namelijk onlangs een paar keer bij de LBS geweest in verband met gedoe met lagers. Ik ga in ieder geval morgen eens voorzichtig navragen hoe onderhoud wordt uitgevoerd. Zou wel amateuristisch zijn...argro schreef op zondag 10 juni 2012 @ 18:39:
Vandaag lekker rondje van 150km gefietst, maar een mogelijk vervelende ontdekking gedaan.
[afbeelding]
en
[afbeelding]
Er zit in ieder geval een scheur in de lak. Zo'n scheur komt daar niet zomaar denk ik dan. Het kan volgens mij niet anders dan dat de buis onder die lak ook niet meer helemaal OK is. Dinsdag maar eens even langs de LBS. Iemand ervaring met dat soort dingen? Hoe kom je er achter of de scheur oppervlakkig is of dwars door het carbon? In ieder geval valt het mij op dat zich na verloop van tijd (na een stukje fietsen) er wat vuil rondom de scheuren ophoopt, alsof dat uit de scheur komt...
Is het niet gewoon een kras in de lak? Dat kan best zijn ontstaan door een montagestandaard zonder zachte padding.argro schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:56:
[...]
Als aanvulling op boven... De scheuren zitten dus in de zitbuis, ergens tussen kruising met bovenbuis en motagepunt bidonhouders in. Zou het kunnen dat de LBS een klem van een motagestandaard iets te fors heeft aangedraaid? De fiets is namelijk onlangs een paar keer bij de LBS geweest in verband met gedoe met lagers. Ik ga in ieder geval morgen eens voorzichtig navragen hoe onderhoud wordt uitgevoerd. Zou wel amateuristisch zijn...
Opzich erg leuk natuurlijk om segmenten de vergelijken met anderen in je buurt.
Even 2 vragen voor degenen die al wat langer met Strava werken.
Wat ik nu mis wanneer ik een aantal activities erin heb gezet is een overzicht van alle segmenten die je aangedaan hebt. Zie ik dit over het hoofd?
Gevonden, even op je naam klikken dus bovenin.
Ik zie wel dat ik nu bij een brug in de leaderboard terecht ben gekomen alleen dat is op het moment dat ik van de brug af ging.
Volgens mij is het segment juist bij de brug op, hoe zit dit precies?
[ Voor 5% gewijzigd door Yohost! op 11-06-2012 12:29 ]
Ga ik achteraan, ben alleen best druk geweest en had er helemaal overheen gelezen.Vos schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:52:
Worden die Strava gegevens nog in de TS gezet bij de 'Coureurs'? Ik wil evt wel helpen (ook met foto's toevoegen).
Ik heb nu de volgende:
- fsve in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17"
- Shinji in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17"
- Pelle in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17"
- .joeri. in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17"
- dalus in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17"
- willy1986 in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17"
- M@cer in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17" (fiets moet hiervan nog in de TS)
Heb nog even geduld
Had even wat tijd op mn werk in de pauze.
De strava profielen staan nu bij de GoT Coureur info. In het geval van M@cer had ik nog geen plaatje dus daar staat alleen de strava info.
Ik heb ervoor gekozen om niet ook de volledige naam en woonplaats op te nemen, maar alleen de link. Dit omdat op de strava website deze info ook staat.
* Griffin heeft zich ook aangemeld, maar moet nog al mn activities van mn garmin af gaan halen.
[ Voor 18% gewijzigd door Griffin op 11-06-2012 13:04 ]
Vreemd, ik heb helemaal geen segmenten aangedaan volgens Strava (of ik kan het niet vinden). Terwijl ik zeker weet dat er segmenten zijn. Iemand die weet hoe dat kan? Ik heb een oude rit geïmporteerd naar Strava (vanaf Endomondo). Ligt het daar misschien aan dat hij in Strava moet zijn gedaan om mee te doen met segmenten?Yohost! schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:24:
Ik ben ook even met dat Strava aan de slag gegaan.
Opzich erg leuk natuurlijk om segmenten de vergelijken met anderen in je buurt.
Even 2 vragen voor degenen die al wat langer met Strava werken.
Wat ik nu mis wanneer ik een aantal activities erin heb gezet is een overzicht van alle segmenten die je aangedaan hebt. Zie ik dit over het hoofd?
Gevonden, even op je naam klikken dus bovenin.
Ik zie wel dat ik nu bij een brug in de leaderboard terecht ben gekomen alleen dat is op het moment dat ik van de brug af ging.
Volgens mij is het segment juist bij de brug op, hoe zit dit precies?
Dit bericht moet niet verkeerd worden opgevat, overigens.
Als add-on hierop even de melding, dat als je een Strava profiel hebt stuur me dan een DM en gelieve niet teveel in het topic want geheid dat ik die mis.havana schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:11:
Ik spreek wel de hoop uit dat dit een wielren-topic blijft en geen Strava-topic.
Dit bericht moet niet verkeerd worden opgevat, overigens.
Ik ben er vrij zeker van dat het een barst is, mede door de structuur en de vorm. Het is te fijn voor een kras en een kras is vaak ook meer in een rechte lijn. Daarbij zou een montagestandaard zonder zachte padding eerder een veelvoud aan krassen opleveren door het schuren van de klem op het frame. Daarvan is geen sprake. Het zijn twee barsten, verder niets.LuPo schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:07:
[...]
Is het niet gewoon een kras in de lak? Dat kan best zijn ontstaan door een montagestandaard zonder zachte padding.
Ok, helemaal goed. Ik zal deze week eens langs m'n LBS gaan om te zien wat ie allemaal heeft (en of er nog wat te onderhandelen valt). Wat ik zo zie op Internet is dat de Bulls Harrier 2 een goed prijs/kwailiteit heeft (en hij is ook nog eens mooi om te zien, de zwarte).Tjebakka schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:34:
* Tjebakka rijdt op een 2011 Harrier 2 en tot nu toe werkt alles supahAlleen het zadel ga ik nu vervangen (zit standaard een goedkoop zadel op dat het bij mij 2500km uit heeft gehouden). Frame is naar mijn mening ook aardig stijf
Ik heb nu tijdelijk een INQU, iemand daar wel eens van gehoord? Ik kan de site van de leverancier niet vinden...
High Powered Madness
Mijn 800 heeft nog geen problemen vertoond, ook niet in zware regen / modder noem maar op.dalus schreef op maandag 11 juni 2012 @ 20:33:
Wat zijn jullie ervaringen met de diverse garmins in de regen? Ze zouden tegen een stevige regenbui moeten kunnen. Maar afgelopen week viel mijn garmin toch echt gewoon uit in de regen.
Verwijderd
Mijn 910xt ook nietdalus schreef op maandag 11 juni 2012 @ 20:33:
Wat zijn jullie ervaringen met de diverse garmins in de regen? Ze zouden tegen een stevige regenbui moeten kunnen. Maar afgelopen week viel mijn garmin toch echt gewoon uit in de regen.

High Powered Madness
Zaterdag schitterend rondje gemaakt Apeldoorn -> Veluwezoom. 112km leuke klimmetjes waaronder de Posbank. Aanrader.
[ Voor 25% gewijzigd door Taigu op 11-06-2012 22:07 ]
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Hier ook een Edge 800 en al behoorlijk wat regen weerstaan. Zelfs bijna horizontale regen van de zijkantdalus schreef op maandag 11 juni 2012 @ 20:33:
Ziet er op zich wel grappig uit. Even kijken hoe het weer is zaterdag, misschien dat ik dan wel die kant op ga.Tjebakka schreef op maandag 11 juni 2012 @ 22:24:
Nog kandidaten die met de Vael Ouwe meefietsen zaterdag? Heb dan al 3 weken niet gefietst ivm m'n knie maar die 160 moeten toch makkelijk in te koppen zijn
Ik zou deze tocht gaan fietsen maar gaat toch niet door. Aanstaande zaterdag gaan we dan nu in de omgeving van Den Haag wat km's maken. Goed, helaas geen veluwe klimmetjes maar die komen wel aan bod bij de JJC de week erop. Ga daar de, maar, 115km doen omdat er een aantal mensen zijn die nog niet zoveel fietskm's gemaakt hebben. Nouja, dan doen we 115, ook goedTjebakka schreef op maandag 11 juni 2012 @ 22:24:
Nog kandidaten die met de Vael Ouwe meefietsen zaterdag? Heb dan al 3 weken niet gefietst ivm m'n knie maar die 160 moeten toch makkelijk in te koppen zijn
Verwijderd
Vrijdagmiddag om 16.00 naar Frankrijk gereden. Gereden tot 1 uur 's nachts.
Zaterdagochtend het laatste stuk in de auto gereden en aangekomen bij de Mont Ventoux. 's middags een beetje in de buurt gefietst. Het was ontzettend mooi weer en fietsen ging goed.
Zondag. In de ochtend ging een vriend van ons omhoog. Omdat hij de foto's wilde gebruiken voor een project hebben wij met de auto hem gevolgd. Het is druk op de berg. De foto's zijn erg goed gelukt en hij kwam goed boven. De middag met z'n drieën maar weer omhoog. Wij vertrekken vanuit Bedoin. Het weer slaat om en het begint te regenen.
We besluiten om toch te gaan fietsen ondanks het slechte weer, maandag moeten wij immers weer naar huis. Ik verwacht dat de regen wel zal ophouden ergens in de klim, maar het blijft regenen en ik ben helemaal doorweekt. Mijn bril (op sterkte) beslaat door de regen/mist en ik zie geen hand voor ogen. De bril maar af. Het klimmen gaat goed, ik houd mijn hartslag laag. Na het bos komt de kale vlakte en het wordt nog iets kouder. Het is 7 graden. Te koud om alleen in wielershirt en ondershirt te rijden. Gelukkig heb ik mijn windvest bij mij, wat is dat een goede aankoop. Het laatste stuk wordt zwaarder, het waait erg hard en ik heb de wind tegen. Mijn benen draaien niet lekker door de kou. Boven op de berg kom ik nog een andere fietser tegen (de enige die ik de hele tocht gezien heb).
De afdaling doe ik voorzichtig, ik heb het echt te koud en kan de remmen moeilijk in knijpen door mijn gevoelloze handen. Ik wacht mijn vriend op. Het lijkt mij verstandig om te wachten zodat ik weet dat hij ook goed beneden komt. Gelukkig wordt het in het bos warmer en houd het op te regenen. Als ik beneden kom is het 16 graden.
Achteraf is het een geweldige beklimming geweest, ik was echt alleen op de berg in de mist. In de zomervakantie maar eens klimmen in de zon.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2012 10:21 ]
Allereerst, mooi verhaal!Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:19:
Mijn bril (op sterkte) beslaat door de regen/mist en ik zie geen hand voor ogen
Verder een praktische vraag, ik lees dat je ook brildrager bent, net als ik. Wat doe jij in de zomer qua zonnebril, gebruik je clipons, of een aparte zonnebril op sterkte? Ik heb ook voorbeelden gezien van fietsbrillen waar je glazen op sterkte in kunt clicken.
Leuk verslagjeVerwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:19:
Verslagje van weekend Mont Ventoux.
Vrijdagmiddag om 16.00 naar Frankrijk gereden. Gereden tot 1 uur 's nachts.
Zaterdagochtend het laatste stuk in de auto gereden en aangekomen bij de Mont Ventoux. 's middags een beetje in de buurt gefietst. Het was ontzettend mooi weer en fietsen ging goed.
Zondag. In de ochtend ging een vriend van ons omhoog. Omdat hij de foto's wilde gebruiken voor een project hebben wij met de auto hem gevolgd. Het is druk op de berg. De foto's zijn erg goed gelukt en hij kwam goed boven. De middag met z'n drieën maar weer omhoog. Wij vertrekken vanuit Bedoin. Het weer slaat om en het begint te regenen.
We besluiten om toch te gaan fietsen ondanks het slechte weer, maandag moeten wij immers weer naar huis. Ik verwacht dat de regen wel zal ophouden ergens in de klim, maar het blijft regenen en ik ben helemaal doorweekt. Mijn bril (op sterkte) beslaat door de regen/mist en ik zie geen hand voor ogen. De bril maar af. Het klimmen gaat goed, ik houd mijn hartslag laag. Na het bos komt de kale vlakte en het wordt nog iets kouder. Het is 7 graden. Te koud om alleen in wielershirt en ondershirt te rijden. Gelukkig heb ik mijn windvest bij mij, wat is dat een goede aankoop. Het laatste stuk wordt zwaarder, het waait erg hard en ik heb de wind tegen. Mijn benen draaien niet lekker door de kou. Boven op de berg kom ik nog een andere fietser tegen (de enige die ik de hele tocht gezien heb).
De afdaling doe ik voorzichtig, ik heb het echt te koud en kan de remmen moeilijk in knijpen door mijn gevoelloze handen. Ik wacht mijn vriend op. Het lijkt mij verstandig om te wachten zodat ik weet dat hij ook goed beneden komt. Gelukkig wordt het in het bos warmer en houd het op te regenen. Als ik beneden kom is het 16 graden.
Achteraf is het een geweldige beklimming geweest, ik was echt alleen op de berg in de mist. In de zomervakantie maar eens klimmen in de zon.
[afbeelding]
Ga komend weekend naar de Harz, echter ga wel op de MTB fietsen daar. Moet mijn verzet op de racer nog omzetten en schijnen hele mooi MTB routes te liggen.
Ben benieuwd naar de omgeving!
[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 12-06-2012 11:00 ]
Dat is juist leuk, kun jij even laten zien wat je waard bent omdat je veel meer overhebtorange.x schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:10:
[...]
Ik zou deze tocht gaan fietsen maar gaat toch niet door. Aanstaande zaterdag gaan we dan nu in de omgeving van Den Haag wat km's maken. Goed, helaas geen veluwe klimmetjes maar die komen wel aan bod bij de JJC de week erop. Ga daar de, maar, 115km doen omdat er een aantal mensen zijn die nog niet zoveel fietskm's gemaakt hebben. Nouja, dan doen we 115, ook goedAls het maar gezellig is!
Verwijderd
Ik draag ook lenzen tijdens het fietsen, enig nadeel is dat als je wind onder je bril krijgt de lenzen wat uitdrogen. Kan ook zijn dat ik de enige met die probleem benMrAngry schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:38:
De meeste brildragers die ik ken (inc mezelf) doen gewoon lenzen in tijdens het fietsen.
Ligt aan je bril. Ik draag ook lenzen en als ik mn fietsbril op doe BBB dan heb ik geen (nauwelijks) wind wat erlangs komt.Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:16:
[...]
Ik draag ook lenzen tijdens het fietsen, enig nadeel is dat als je wind onder je bril krijgt de lenzen wat uitdrogen. Kan ook zijn dat ik de enige met die probleem ben
Ik mag nog 1.5maanden met lenzen rijden daarna 2 weken niet en dan 4 weken niet rijden. Ogen laseren
Ik kan nog steeds niet wennen aan het idee dat ik met mijn vingers in mijn ogen moet gaan lopen poeren dus voor mij nog steeds geen lenzen (al 10 jaar een bril)... Ik heb nu een Adidas Evil Eye gekocht en daar zo'n clip-on ( Performance Insert) bij gekocht. Glazen worden op dit moment er in gezet dus kan nog niet zeggen of het ook echt gaat bevallen.mawi schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:35:
[...]
Verder een praktische vraag, ik lees dat je ook brildrager bent, net als ik. Wat doe jij in de zomer qua zonnebril, gebruik je clipons, of een aparte zonnebril op sterkte? Ik heb ook voorbeelden gezien van fietsbrillen waar je glazen op sterkte in kunt clicken.
Ok, ben zeer benieuwd naar je ervaringen....DeFeCt schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:12:
[...]
. Glazen worden op dit moment er in gezet dus kan nog niet zeggen of het ook echt gaat bevallen.

Ritje van afgelopen vrijdagmiddag, was maar 20 km en veel (harde) wind tegen; toch een gemiddelde van iets meer dan 30km p/u (en dan een top van 48.6, in de polder met wind in de rug uiteraard).
Ik merk wel dat het al verslavend begint te worden en ik ben nog niet eens zo lang bezig.
Verwijderd
Ik heb nu een oude bril waarin ik donkere glazen gezet heb. Dit werkt nog niet zo goed omdat de zon boven de bril heen schijnt. Hij staat namelijk vrij ver van mijn hoofd. Ben nu aan het twijfelen tussen een zonnebril op sterkte en een fietsbril met inzet glazen. Een van mijn vrienden had dit en het ziet er uit alsof dit goed werkt. De zonnebril op sterkte is weer fijn omdat ik deze ook gewoon in de auto op kan.mawi schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:35:
[...]
Wat doe jij in de zomer qua zonnebril, gebruik je clipons, of een aparte zonnebril op sterkte? Ik heb ook voorbeelden gezien van fietsbrillen waar je glazen op sterkte in kunt clicken.
Rond de twee uur, ik heb het niet goed opgemeten. Het kan nog een stukje sneller, mijn hartslag lag ver onder het omslagpunt en het was ontzettend koud waardoor het lichaam bezig is met warm blijven. Deze zomer ga ik het opmeten!
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2012 17:01 ]
Dan doe je het verkeerdDeFeCt schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:12:
Ik kan nog steeds niet wennen aan het idee dat ik met mijn vingers in mijn ogen moet gaan lopen poeren
Vrolijk filmpje, maar toch moet ik er echt niet aan denken:) /offtopicGluten Parody schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 17:37:
[...]
Dan doe je het verkeerdIk raak mijn ogen niet aan hoor bij in/uitzetten
filmpje
Netjes, fiets al een tijdje maar 30 gemiddeld heb ik eigenlijk zelden. Meestal is het 29,*. Stoplichten, oversteken en dat soort dingen gaan al snel ten koste van je gemiddelde. Door rood knallen en gokken of een auto me wel of niet ziet, daar doe ik liever niet aan. Als het maar lekker weg trapt.mawi schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:37:
Ik dacht, laat ik mijn ervaring eens delen, als beginnende wielrenner:
[afbeelding]
Ritje van afgelopen vrijdagmiddag, was maar 20 km en veel (harde) wind tegen; toch een gemiddelde van iets meer dan 30km p/u (en dan een top van 48.6, in de polder met wind in de rug uiteraard).
Ik merk wel dat het al verslavend begint te worden en ik ben nog niet eens zo lang bezig.
Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily
Ik gok ook zomaar dat dat wel gaat gebeuren hoor hahaTjebakka schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:14:
Dat is juist leuk, kun jij even laten zien wat je waard bent omdat je veel meer overhebt
De boel fonkelt weer als nieuw
Ook nog even een nieuw stuurlintje gewikkeld.
Morgenochtend heb ik vrij, dus dan gaan we weer lekker bollen op een gepoetste fiets
[ Voor 22% gewijzigd door havana op 12-06-2012 19:40 ]
Verwijderd
Nieuwe frame is wel weer mooi meegenoemenargro schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 22:18:
Vandaag gebeld door de LBS over de vermoedelijke scheur. Het frame gaat onder garantie vervangen worden. Bianchi laat morgen weten wat voor frame het gaat worden. Ik reken / hoop op een Sempre. De LBS had goede hoop dat ik komend weekend weer kon koersen.
Ik hou de kudos voor Bianchi/LBS nog even in de zak, want ik ben benieuwd of het echt zo vloeiend zal verlopen, vaak duurt het toch wel even wat langer. Heb je nog wat rondgevraagd over je reperatiestandklem theorie bij de LBS?argro schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 22:18:
Vandaag gebeld door de LBS over de vermoedelijke scheur. Het frame gaat onder garantie vervangen worden. Bianchi laat morgen weten wat voor frame het gaat worden. Ik reken / hoop op een Sempre. De LBS had goede hoop dat ik komend weekend weer kon koersen.
Dit topic is gesloten.