Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 103 Laatste
Acties:
  • 426.038 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Taigu schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:51:
[...]

Ik rijd al flink wat km's op de instappedalen van Shimano (R540), functioneren prima, vooral voor een beginner. En ze zijn nog leverbaar in het wit ook.

Gisteravond tussen de buien door lekker in het zonnetje 70km's gemaakt :)
Mmmm, die zijn ook erg interessant...
Net even gekeken via google en:

http://www.decathlon.be/NL/pedalen-r540-10860684/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:51

St@m

@ Your Service

Net even een ophangding, gereedschapset en een pompje gehaald bij de Lidl. Het pompje kunnen jullie allemaal links laten ligggen.. Ik heb drie keer gepompt en toen brak de kop eraf :X Dus die gaat maar weer terug.. Voor 6 euro :P

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

St@m schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:20:
Net even een ophangding, gereedschapset en een pompje gehaald bij de Lidl. Het pompje kunnen jullie allemaal links laten ligggen.. Ik heb drie keer gepompt en toen brak de kop eraf :X Dus die gaat maar weer terug.. Voor 6 euro :P
Ik ben dus ook al tijden op zoek naar een fietshanger voor in m'n kamer maar vind ze altijd verschrikkelijk lelijk. Voor in de garage is zo'n ophangsysteem prima natuurlijk maar voor in mijn studio een no-go.

En toen zag ik dit, waar ik binnenkort mee aan de slag ga:

Afbeeldingslocatie: http://kylethewilson.files.wordpress.com/2012/05/hanger.jpg
http://kylethewilson.word.../27/diy-wall-bike-hanger/

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Tjebakka schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:26:
[...]

Ik ben dus ook al tijden op zoek naar een fietshanger voor in m'n kamer maar vind ze altijd verschrikkelijk lelijk. Voor in de garage is zo'n ophangsysteem prima natuurlijk maar voor in mijn studio een no-go.

[afbeelding]
Maar dan kun je er aan één kant toch niet goed bij? Het hele idee is juist van zo'n centraal ophangsysteem dat je er omheen kunt lopen/ aan beide kanten kunt werken.
Wel inventief overigens.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:39

TwoR

Gekleurde stippen

is die gereedschapset nog wat ?

Ik heb het ophang ding wel gehaald, maar de koffer laten staan. Ben bang dat je met dat gereedschap je fiets eerder sloopt dan maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Geen idee, heb geen verstand van gereedschap, maar de reacties over eenzelfde eerdere aanbieding waren positief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
TwoR schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:35:
is die gereedschapset nog wat ?

Ik heb het ophang ding wel gehaald, maar de koffer laten staan. Ben bang dat je met dat gereedschap je fiets eerder sloopt dan maakt.
Ik denk dat je de inbus sleuteltjes enzo beter niet kan gebruiken, maar ik denk dat de grotere gereedschappen wel goed zouden zijn. Maar heb hem zelf nog niet gehaald. Ga wel ff kijken straks denk ik. Anders moet je gewoon kijken wat je echt denkt nodig te gaan hebben, en kijken wat dat los kost van een goed merk.

Heb ooit zo'n opklapbaar schroeverdraaier setje met ook wat dopsleutels enzo gekocht bij de Aldi, Topcraft. En die vergeleken met bijna hetzelfde setje dat me pa had gekocht bij de Blokker. Die van de Aldi was toch echt wel van veel betere kwaliteit. Wat dat betreft is de Aldi altijd wel in orde. Lidl heb ik helaas niet ZO veel ervaring mee.

Rondje van 60km, 57 gemeten, 31,5gem, 95cad, 161hr gem 1880kcals. Stond aardig windje op de heenweg.
Merkte toch dat ik gisterenavond eventjes gefietst heb, of ik had meer dan normaal last van de wind. Maar de macht om echt even goed hard en lang door te trekken ontbrak nog een beetje. Al was het niet eens de bedoeling om weer zo "hard" te rijden met hoge hr. Moet eigenlijk rond de 150 rijden. Is alleen lastig als je zeg maar na een lange tijd weer mag :)

Fiets nog weer wat beter aan kunnen voelen. Hij rijdt toch echt wel beter dan het andere frame. Zeker in de bochten is het goed te merken dat deze er toch goed doorheen rolt. Reed met 8bar voor 8,5 achter en had echt minder last van de oneffenheidjes hier en daar in het asfalt. Beviel me zeer zeker. Gevoel was te vergelijken met het gevoel dat je hebt als je banden iets te zacht zijn, dan rol je overal wat makkelijker overheen. Alleen waren de bandjes zeer zeker niet te zacht!

[ Voor 10% gewijzigd door orange.x op 07-06-2012 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 19:28
Mooie stats.

Die inbusjes zijn idd zooi, ik heb daar al een derailleurwielboutje (<-3 maal woordwaarde) mee kapot gedraait. De kettingpons heb ik ook door midden gebroken, maar andere tools zijn wel handig. Kettingzweep, cassetteafnemer, cranktrekker etc. Je gebruikt ze weinig dus als je ze nodig hebt dan is dit setje prima.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Volgens mij is het het zelfde toolsetje als vorige keer. Heb die thuis staan ik heb al de kettingzweep en cassetteafnemer gebruikt. De cranktrekker nog niet maar dat komt nog. Er zit verder ook nog normaal tangetje in wat best goed is, maar inbusjes zijn bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Wat gereedschap in het algemeen betreft, dus ook gereedschap voor de fiets, haal ik liever een goede tool op het moment dat ik die betreffende tool nodig heb. Op die manier bouw je in de loop der tijd een verzameling tools op die goed zijn en bestaat uit louter nuttige tools. Liever goed dan veel.
MrAngry schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 15:10:

derailleurwielboutje (<-3 maal woordwaarde)
Een Scrabble-bord is 'maar' 15 vakjes breed... Ook kun je maar 7 letters per keer leggen en leent 'derailleur' zich niet echt goed voor het leggen in delen, al zou je kunnen beginnen met 'rail' en daar later 'de' voor en 'leur' achter kunnen leggen.

[ Voor 15% gewijzigd door argro op 07-06-2012 15:18 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:32

Vos

AFCA

MrAngry schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:36:
[...]

Ik weet niet of hij feedback waardeert, maar dat font vind ik helemaal niet mooi en Bob Pro klinkt ook vreselijk. Ga dan gewoon voor Bob als je perse je eigen naam wilt gebruiken.
Deze jongen is met hetzelfde concept bezig en dat spreekt me meer aan: www.nudbikes.com
Clean, simpel en goedkoop. Ook nog in start-up / geef me kritiek fase trouwens.
Ziet er goed uit! De buy/pre-order knop doet weinig...wat mag de prijs zijn? Leuke site ook :).

[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 07-06-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Vos schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 15:27:
[...]

Ziet er goed uit! De buy/pre-order knop doet weinig...wat mag de prijs zijn? Leuke site ook :).
- Priced under $1k, including a full carbon fork. Preorders will be discounted roughly 20-30%

Eerst zien dan geloven, het is nog volledig start-up / kritiek fase he. Verwacht geen frame op de markt de komende maanden. En dan is het nog US based, dus je bent redelijk fucked met shipping als het nog hierheen moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:20
Zo, net nog ff 45 km gedaan, voor de regen, af en toe wat spetters, wel forse wind, 32 km/u gemiddeld. Was behoorlijk warm, had net zo goed met korte mouwen weg kunnen gaan.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Tjebakka schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:26:
[...]

[afbeelding]
Leuk idee inderdaad! Ik heb toevallig deze week ook mijn fiets aan de muur gehangen, in een studentenkamer heb je ook niet veel keus verder. In de GK begon die ook wat in de weg te staan namelijk :P

Bij de Praxis hier hadden ze niet echt veel muurbeugels helaas, ik heb uiteindelijk maar een stel gereedschapshaken meegenomen waar hij volgens mij net op moest passen. Zoals je kan zien past het inderdaad nét.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Xk1oO.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VJfN2.jpg

In principe voldoet dit natuurlijk wel alleen is een mooiere oplossing zeker welkom, zo'n stuur als beugel zal ik zeker even overwegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb mijn fietsen zo hangen:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/7030121/2012-05-01%2014.03.40.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/7030121/2012-06-07%2019.36.05.jpg

http://www.halfords.nl/sh...len/fietsonderhoud/100202

Ook handig voor wat onderhoud ;)
De steun kan je ook wat inkorten. De rubberen bescherming kan je er vanaf schuiven.

[ Voor 12% gewijzigd door willy1986 op 07-06-2012 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Net voor de regen nog een ritje kunnen maken, 73 km. Weer was beter dan de voorspelling, gebeurt niet elke dag!

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
willy1986 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 19:41:
Ik heb mijn fietsen zo hangen:

[afbeelding]
[afbeelding]

http://www.halfords.nl/sh...len/fietsonderhoud/100202

Ook handig voor wat onderhoud ;)
De steun kan je ook wat inkorten. De rubberen bescherming kan je er vanaf schuiven.
Ah, de Halfords, dat ik daar niet aan gedacht heb |:( Dat ding ziet er ook best prima uit, al vind ik het idee van het stuur van een fiets gebruik ook wel wat hebben. Zodra ik wat meer tijd heb maar eens naar kijken wat dat zou gaan kosten, die van de Halfords is wel lekker cheap natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:22
Na een paar duizend kilometer gefietst te hebben, ben ik er verzekerd van dat ik het leuk werk vind en ik zit vaak om andere fietsen te kijken. Nu kan ik via een bekende relatief goedkoop aan een nieuw Cube fiets komen. Ik had eerst de Agree GTC op het oog (http://www.cube.eu/nl/road/pro-comp/agree-gtc/), maar de Agree SL (http://www.cube.eu/nl/road/pro/agree-sl/) zou ook nog binnen me budget vallen. Evt. zou ik later nog dingen kunnen (of kunnen laten) vervangen aan de fiets. De afmontering van de Agree is sowieso beter. Ik vind het een lastige keuze; kan het geld maar een keer uitgeven. Welke fiets zouden jullie doen en waarom?

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze fietsen vind ik bijzonderlijk mooi. Ook gewoon een Chinese carbon frame maar wel een mooie paint scheme. Ook vind ik de filosofie van Ritte wel grappig. Niet jijzelf als wielrenner te serieus nemen.

Afbeeldingslocatie: http://rittecycles.com/wp-content/uploads/2012/06/6852964447_de97f0bd88_b1.jpg

ritte website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 22:05:
Deze fietsen vind ik bijzonderlijk mooi. Ook gewoon een Chinese carbon frame maar wel een mooie paint scheme. Ook vind ik de filosofie van Ritte wel grappig. Niet jijzelf als wielrenner te serieus nemen.

[afbeelding]

ritte website
Ook een windtunnel wordt niet serieus genomen: http://racefietsblog.nl/low-budget-windtunnel-van-ritte/ _/-\o_
Maar inderdaad een mooie fiets. Zie je ook niet alle dagen.

[ Voor 4% gewijzigd door TheCrius op 07-06-2012 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07 07:21

dalus

Firing Sparks

Net ondanks de regen toch de fiets opgestapt elke donderdag gewoon trainen. In het begin toch wel even koud om helemaal doorweekt te fietsen, maar na een tijdje warm je toch weer op. Geen valpartijen meegemaakt met het deze keer enorm klein trainingsgroepje (4man incl trainer).
Vanwege het slechte weer wel de route ingekort, rond de 40 km gereden wel lekker tempo maken op de rechte stukken, al met al blij om toch getraind te hebben. Kan weer met een goed gevoel naar bed.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-09 16:19
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 22:05:

[afbeelding]

ritte website
Ik zit net even op die site te kijken, maar dat lijkt toch geen goedkoop chinees farme.
Dit prachtige filmpje laat fantastisch handwerk zien: http://vimeo.com/43158726
Frames zijn ook rond de €3000,-

Maar zo'n filmpje brengt me toch even aan het denken om m'n "saaie" ict baan op te zeggen en iets met m'n handen te gaan doen. Prachtig gewoon!

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsve schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 22:46:
[...]

Ik zit net even op die site te kijken, maar dat lijkt toch geen goedkoop chinees farme.
Dit prachtige filmpje laat fantastisch handwerk zien: http://vimeo.com/43158726
Frames zijn ook rond de €3000,-

Maar zo'n filmpje brengt me toch even aan het denken om m'n "saaie" ict baan op te zeggen en iets met m'n handen te gaan doen. Prachtig gewoon!
De stalen frames zijn idd niet van China maar de bosberg is wel van China (meeste carbon fietsen komen uit China).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Vanavond ook maar even de regen miezer getrotseerd, wilde weer 30KM doen met een tussenstop bij mijn zusje voor koffie. Dus het plan was 20KM fietsenin de buitengebieden van Zwolle, daarna door naar mijn zusje, koffie drinken en 10KM naar huis.

Fiets ik in de middel of nowhere in Zwolle (buitengebied AA-landen voor de kenners), haalt een politieagent (op de motor) me ineens in, en die bleef voor me rijden... zo rond de 35/40 per uur, dus ik ga in zijn wiel hangen, rij ik gewoon 5KM in zijn slipstream, hoe vet! En bij lastige bochten was hij aan het inhouden, voor mij :D

Op een gegeven moment komen we weer die kut avondvierdaagse tegen (kwam ze gisteren ook al tweemaal tegen, dacht nu de andere kant van Zwolle te pakken.. zelfde verhaal :X )
Politieagent stoppen, ik ook, praatje gemaakt en daarna heeft hij me door de avondvierdaagse heengelootst.. hij met de knipperlichten aan, en toeteren (al die basisschool kinderen onder de indruk) en ik er achter aan op de fiets. Kom ik een hele bende bekenden tegen natuurlijk, dat was wel lachen.
Maar goed, al dat geneuzel is niet goed voor je snelheid. Laatste paar KM even aangezet naar mijn zusje en daar een bakkie koffie gedaan.
Toen begon het keihard te regenen, dus nog maar even een bakkie gedaan. Toen weer op de fiets (in de miezer), en eigenlijk wilde ik direct naar huis, maar had nog energie genoeg, dus ik heb er nog maar 10KM extra aangeplakt en heerlijk gefietst (constant tussen de 30 en 33KM per uur). Uiteindelijk 38,74 KM afgelegd met een gemiddelde van 27,27. Ook een nieuwe topsnelheid behaald, 43,10KM/u, maar dat hield ik niet lang vol :X
Had nog wel even door kunnen gaan, maar het begon al te schemeren... dus was lekker om half 10 thuis.

Overigens ga ik zaterdag wel even op zoek naar een goede routeplanner (tips?), dit is geen doen, ik verzin maar een beetje waar ik heenfiets, kom overal stoplichten tegen, rare kruisingen enz. Funest voor je tempo en ritme.

Morgen maar weer bij de RPM fietsen :) Al vind ik buiten fietsen nu al leuker, maar ach, heb een abonnement en mijn vriendin ook, en vrijdag is onze RPM dag.

Overigens heb ik vandaag ook mijn helm opgehaald (zou bezorgd worden, maar volgens de bezorger van GLS was ik niet thuis, terwijl ik de hele dag op de bank heb gewacht tot de helm bezorgd zou worden) bij GLS, en vanavond dus de eerste KM met helm. Ik heb er niets van gemerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
LOL, kwam gisteren ook in de avond vierdaagse terecht ;) Gelukkig weinig last van gehad.

De bedoeling is om vanmiddag weer wat km's te bollen....

[ Voor 25% gewijzigd door havana op 08-06-2012 07:36 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Wel cool met die wout :)
Was het zelf een wielrenner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-09 13:32
Gisteren toch maar MTB schoenen met SPD pedalen gehaald bij de LBS. Voornaamste redenen voor deze keuze:

* je kunt er toch nog normaal op lopen (ik vrees dat als ik straks wat heuveltjes ga rijden ik nog wel eens af moet stappen)

* Ik heb ook nog een mountainbike hangen die ik komende winter ook weer eens wil gaan gebruiken

Gisteravond alvast wat geoefend met de SPD pedalen en op de lichtste stand had ik het relatief snel onder de knieen (nog niet mee gefietst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

St@m schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 01:49:
(..)
Overigens ga ik zaterdag wel even op zoek naar een goede routeplanner (tips?), dit is geen doen, ik verzin maar een beetje waar ik heenfiets, kom overal stoplichten tegen, rare kruisingen enz. Funest voor je tempo en ritme.

(..)
Leuk verhaal, zo zouden er meer agenten moeten zijn ;)

Maar ff inhaken op je vraag, ik gebruik eigenlijk nooit een route planner, tenzij ik vooraf weet dat ik een bepaald rondje wil fietsen. Maar dan gebruik ik googlemaps en een papiertje met plaatsnamen, die ik tijdens het fietsen in mijn broekspijp prop.. Na enige tijd leer je de omgeving vanzelf kennen en weet je wat de snelste manieren de stad uit zijn en richting de wegen met / zonder stoplichten. En dan ken je het ook zo goed dat je makkelijk een lus van 10/20/30k er bij kan bedenken .. Ik vind de tijd die je in het bedenken van ene route achter de computer besteed een beetje onzinnig, ga ik liever fietsen :) (overigens heb ik ook een garminn fitness apparaat waarmee je broodkruimelsporen kan volgen, maar zoals gezegd, vind ik eigenlijk een beetje gedoe)

[ Voor 9% gewijzigd door hendrikjan op 08-06-2012 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-09 13:32
St@m schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 01:49:
Wat ik wel eens doe is via http://www.afstandmeten.nl/ een route plannen; je kunt dan ook zien hoeveel km het rondje zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Hoe is het eigenlijk met de Alpe d'HuZes figuren hier? Mijn hele Facebook stond gisteren vol met die meuk. Geen van mijn vrienden heeft de geplande 6x gehaald. Eentje hield het bij 4 beklimmingen (heel knap, want heel weinig getraind), de andere twee kwamen niet verder dan 3.

[ Voor 7% gewijzigd door havana op 08-06-2012 08:29 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Vraagje. Stel dat ik vanavond terugkom uit mijn werk en direct op de fiets spring zonder eerst te eten. Is dat nou heel onverstandig? Ik heb gisteren die ±60km ook gereden op een redelijk lege maag. Had om 9:15 een kommetje musli met yoghurt op en verder voor 12 uur eigenlijk niet zoveel, en tijdens de rit een reepje.

Nu heb ik achteraf gisteren misschien iets in een te hoge zone gereden omdat ik vooral eigenlijk vet wil verbranden. Maar kon me even niet inhouden omdat ik blij was dat ik uberhaupt weer kon fietsen.

Ik hoor ook gewoon verschillende verhalen. Van sommige mensen hoor ik dat het om vet te verbranden verstandig zou zijn om dus droog te trainen. Droog als in fietsen op een lage voorraad koolhydraten wat vanavond bijvoorbeeld zou kunnen zijn als ik uit mijn werk eerst om en nabij de 2 uur ga trappen en ik voor het laatst bij de lunch gegeten heb.

Een nadeel zou kunnen zijn dat je je spieren opbrand. Maar ik denk dat dit alleen zou kunnen gebeuren als je echt volle bak rijdt op een lege maag en dat dit niet zo snel een rol zal spelen op het moment dat je met een hr van rond de 150 zou rijden als je omslagpunt op 167 ligt ofzo.

Of maakt het vooraf eten allemaal niet zoveel uit als je maar gewoon in de juiste zone zoveel mogelijk uur maakt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:33
Wat ik heb gemerkt is dat het met fietsen een stuk minder effect heeft als bijvoorbeeld met hardlopen omdat je maag vooral stilzit. Afgelopen woensdag een half uur na het avondeten bijna 2 uur gaan fietsen met een relatief lage hartslag en nergens last van. Zou ik dit doen met hardlopen in hetzelfde hartslaggebied had ik geheid last gehad van het eten.

Met betrekking tot het verbrand verhaal kan ik je helaas niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft dat puur te maken met dat het rondklotst als een malle als je loopt, niet zozeer met vertering of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 09:50:
Volgens mij heeft dat puur te maken met dat het rondklotst als een malle als je loopt, niet zozeer met vertering of wat dan ook.
Als jij op je max gaat fietsen ga je er toch ook last van krijgen. Geen energie gaat meer naar je vertering en je lichaam wilt dan maar al te graag zijn eten kwijt.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Ben gister weer even langs de FM geweest, heb betaald, moet ook gebeuren en gelijk pedalen besteld bij hem. Ben gegaan voor de Shimano SPD-SL R540 en dan in het wit. Die had die niet op voorraad dus heeft die besteld. Komen begin volgende week binnen. Maar heb er geen haast mee want ben nu druk met een verhuizing waardoor ik de tijd heb en nu de fiets niet echt nodig heb.

Heb gister ook nog even snel paar foto's gemaakt van de fiets. Sorry voor de kwaliteit maar ze zijn gemaakt met mijn Iphone. Het is een Bulls Harrier 2 uit 2009:

Afbeeldingslocatie: https://picasaweb.google.com/107604974406507615847/Fiets#5751572119479566370
Afbeeldingslocatie: https://picasaweb.google.com/107604974406507615847/Fiets#5751572119998982882
Afbeeldingslocatie: https://picasaweb.google.com/107604974406507615847/Fiets#5751572114943340818

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
orange.x schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 09:25:
Een nadeel zou kunnen zijn dat je je spieren opbrand. Maar ik denk dat dit alleen zou kunnen gebeuren als je echt volle bak rijdt op een lege maag en dat dit niet zo snel een rol zal spelen op het moment dat je met een hr van rond de 150 zou rijden als je omslagpunt op 167 ligt ofzo.

Of maakt het vooraf eten allemaal niet zoveel uit als je maar gewoon in de juiste zone zoveel mogelijk uur maakt....
Lees even dit door: http://www.mannen-gezondh...rief-zweten-ammoniak.html

Voordat je op de fietst stapt twee boterhammen naar binnen schuiven kan toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
foutje

[ Voor 102% gewijzigd door Frid0 op 08-06-2012 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
dalus schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:54:
[...]

Foto's doen het hier niet.
Bij mij ook niet. Maar ik zit op t moment op t werk en daar is zowat alles geblokkeerd.....
Dacht dat het daar aan lag :-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
willy1986 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:54:
[...]

Lees even dit door: http://www.mannen-gezondh...rief-zweten-ammoniak.html

Voordat je op de fietst stapt twee boterhammen naar binnen schuiven kan toch wel?
Eten voor het sporten, met mate, is natuurlijk wel mogelijk maar het gaat er mij meer om hoe ik zo goed mogelijk vetten kan verbranden. Maar als ik het artikel goed interpreteer verbrand ik dus meer vetten als ik wel een voorraad koolhydraten heb dan wanneer ik dat niet heb?
Stel dat je een snede bruin brood eet (80 calorieën) die je helpt om 100 calorieën meer te verbranden, door je hoger energieniveau. Je lichaam hoeft zijn eigen spieren niet af te breken om als aminozuren te verbranden en je spiermassa blijft dus intact. Er is dan ook geen reden om koolhydraten te schrappen of drastisch te beperken.
Dan zou het dus eigenlijk beter zijn om voor het sporten dus wel iets te eten.

Mooi dat het altijd allemaal zo lekker tegenstrijdig is :) Wat is nu waar en wat niet :)

[ Voor 19% gewijzigd door orange.x op 08-06-2012 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Frid0 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:17:
[...]

Bij mij ook niet. Maar ik zit op t moment op t werk en daar is zowat alles geblokkeerd.....
Dacht dat het daar aan lag :-S
Misschien dat ze het via Flickr wel doen:

Afbeeldingslocatie: http://www.flickr.com/photos/80209008@N06/7165947527/
Afbeeldingslocatie: http://www.flickr.com/photos/80209008@N06/7351159646/
Afbeeldingslocatie: http://www.flickr.com/photos/80209008@N06/7165947613/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Frid0 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 14:02:
[...]

Misschien dat ze het via Flickr wel doen:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb ze even op mn tweakers album gezet:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HPMdxm8uCCO9AF2qFgsRkzxj/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gMuKWhmyARdax5qNrJzraBDm/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HWLXWxxsYa80knM90N8d4whX/thumb.jpg

Je kon ze wel bekijken maar niet direct vanaf flickr.

Verder wel nette fiets
Frid0 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 14:16:
Huh, je kon ze niet direct bekijken via flickr zeg je Griffin.....maar hoe kon jij ze toch zien dan??
Dat kon/kan ik omdat ik dat gewoon kan O-) .
Als je rechtermuisknop doet en dan 'locatie kopieren' doet kan je deze in een nieuwe tab plakken en dan ga je naar de goede flickr pagina.
Dank je, dank je. Op de foto's zie je het niet goed maar zit wel schade op, is mee gevallen maar daar was de prijs ook naar. Het is een Bulss Harrier 2 uit 2009 die ik voor € 499 mocht meenemen. Leek mij geen slechte deal als beginner want de groep, 105 is nog helemaal top.
Zeker geen slechte deal

[ Voor 43% gewijzigd door Griffin op 08-06-2012 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Ziet er prima uit. Nu nog even wachten om naar buiten te kunnen :)

@Frid0, als je plaatjes wilt plaatsen moet dat in de [img] tags. Wat je gaf waren gewoon urls van de pagina, niet de direct url's van de plaatjes zelf. Dat gaat dan dus niet werken.

http://farm8.staticflickr...65947527_769c328e19_z.jpg zou bijv een url van het plaatje geweest zijn.

@hieronder: Krassen zijn onvermijdelijk. Wees blij dat ze er al op zitten :) Want dan hoef je er zelf niet meer over in te zitten als je zelf de 1e zou maken :)

Zag pas mijn oude zadelpen waar mijn tasje altijd met een klittebandje om zat, daar zat nu wel een aardige slijtplek. Doe je ook niets aan in principe. Maar omdat ik nu een nieuwe zadelpen heb heb ik even het gedeelte waar dat riempje zit afgeplakt met zwarte tape van 1cm breed. Scheelt ook dat het nu wat stroever is en hij dus beter blijft zitten. Maar dat houdt het voor de toekomst weer net wat netter en je ziet het niet eens :)

[ Voor 255% gewijzigd door orange.x op 08-06-2012 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Huh, je kon ze niet direct bekijken via flickr zeg je Griffin.....maar hoe kon jij ze toch zien dan??

Maar wel erg bedankt dat je ze voor mij nog een keer wil posten.

Dank je, dank je. Op de foto's zie je het niet goed maar zit wel schade op, is mee gevallen maar daar was de prijs ook naar. Het is een Bulss Harrier 2 uit 2009 die ik voor € 499 mocht meenemen. Leek mij geen slechte deal als beginner want de groep, 105 is nog helemaal top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Dank je orange.x

Gister de pedalen besteld bij de FM, witte Shimano SPD-SL R540. Die worden er op gemonteerd voor mij zodra ze binnen zijn. En dan zit ik te denken om witte race schoenen te nemen. Shimano daarin een goed merk of.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
orange.x schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 14:14:
Ziet er prima uit. Nu nog even wachten om naar buiten te kunnen :)

@Frid0, als je plaatjes wilt plaatsen moet dat in de [img] tags. Wat je gaf waren gewoon urls van de pagina, niet de direct url's van de plaatjes zelf. Dat gaat dan dus niet werken.

http://farm8.staticflickr...65947527_769c328e19_z.jpg zou bijv een url van het plaatje geweest zijn.
O, fuck! Je heb gelijk hahahaha
Ik heb gewoon de site gedaan waar de foto's op staan en niet de URL van de daadwerkelijke foto....

Ps. Sorry dat ik voorgaande berichten weer de "Quote" knop niet gebruikt heb 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Frid0 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 14:17:
Dank je orange.x

Gister de pedalen besteld bij de FM, witte Shimano SPD-SL R540. Die worden er op gemonteerd voor mij zodra ze binnen zijn. En dan zit ik te denken om witte race schoenen te nemen. Shimano daarin een goed merk of.....
Wat ik al zei is dat het denk ik belangrijker is hoe de schoen zit. Shimano heeft witte schoenen. Ik weet niet of die winkel schoenen van Shimano in het wit kan leveren en wat je budget daarvoor is. Maar ik zou vooral proberen verschillende merken te passen om te kijken wat het lekkerste zit vanwege de breedte van de schoenen bij de verschillende merken. Daarna is het een kwestie van prijs en kleur enzo bepalen.
Frid0 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 14:21:
Ps. Sorry dat ik voorgaande berichten weer de "Quote" knop niet gebruikt heb 8)7
Nu nog je posts editen ipv 3 postst achter elkaar :P Dan ben je er wel :)

[ Voor 14% gewijzigd door orange.x op 08-06-2012 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Griffin schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 14:13:
[...]

Heb ze even op mn tweakers album gezet:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Je kon ze wel bekijken maar niet direct vanaf flickr.

Verder wel nette fiets

[...]

Dat kon/kan ik omdat ik dat gewoon kan O-) .
Als je rechtermuisknop doet en dan 'locatie kopieren' doet kan je deze in een nieuwe tab plakken en dan ga je naar de goede flickr pagina.

[...]

Zeker geen slechte deal
O ok Griffin, dat wist ik niet. Weer wat geleerd :-)

Ja, vind je?
Ik hoop het ook, ben echt nog een beginner maar ik had mij wel eerst via internet ingelezen en las toch veel dat de 105 groep veel mensen bevalt. Die wilde ik er dus wel graag hebben. In principe was dat boven mijn budget en zat het eerder een goedkopere versie van Bulls worden met een mindere groep tot dat deze binnen kwam bij de FM

Maar jij vind het een mooi bedrag voor zo fiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03:44

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Frid0 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 14:17:
De FM zal het vast wel doen, maar let er even op dat-ie de draadeinden waarmee de pedalen in je crank worden geschroeft netjes invet. Als je dan over een paar jaar je pedalen wil losschroeven (bijv om ze te vervangen), lukt dat tenminste. Ipv dat alles vastgeroest zit...
Frid0 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 14:21:
Nu nog alles in één post. Vind men hier leuker :)

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
orange.x schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 14:22:
[...]

Wat ik al zei is dat het denk ik belangrijker is hoe de schoen zit. Shimano heeft witte schoenen. Ik weet niet of die winkel schoenen van Shimano in het wit kan leveren en wat je budget daarvoor is. Maar ik zou vooral proberen verschillende merken te passen om te kijken wat het lekkerste zit vanwege de breedte van de schoenen bij de verschillende merken. Daarna is het een kwestie van prijs en kleur enzo bepalen.

[...]

Nu nog je posts editen ipv 3 postst achter elkaar :P Dan ben je er wel :)
Volgens mij verkoopt de FM onder mij alleen maar Shimano schoenen. Zag dat ze op zo muurtje volgens mij zwarte, zilver/grijs en witte hadden. Maar volgens hebben ze maar 1 merk, Shimano. Niet echt handig begrijp ik, kan dan beter even verder kijken. Is Decathlon iets of hebben ze daar geen goede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Dat invetten he, waar doen jullie dat mee?
Heb in het verleden wel eens ordinaire vaseline gebruikt, maar lithiumvet schijnt beter te zijn. Of ik koop gewoon nog eens een pot montagepasta van shimano ofzo.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Jazzper schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 14:34:
Vaseline van Kroon Oil
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn3.google.com/images?q=tbn:ANd9GcT_6wsh_2oT3P6IP_t-yFEi-avfrpOdFROpYwDwd-h5TTtJENfeEg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 20:45
Ik heb een tube montage pasta van de LBS. Geen idee welk merk (ligt in de schuur en het regent pijpestelen atm..)

Edit: CyclOn Montagepasta heet het.

[ Voor 14% gewijzigd door SePtiCTaNk op 09-06-2012 10:29 ]

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:34
Jazzper schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 14:34:
Heb in het verleden wel eens ordinaire vaseline gebruikt, maar lithiumvet schijnt beter te zijn. Of ik koop gewoon nog eens een pot montagepasta van shimano ofzo.
Wat wil je invetten?
Ik gebruik in totaal 4 verschillende soorten als je ook montage pasta meerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

alles!

ga binnenkort weer een fiets van scratch af aan opbouwen dus noem maar op:
- trapas
- headset zit al, maar anders...
- pedalen
- crankstel (isis)
- achterderailleuroog
- vergeet ik nog iets?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:25
Frid0 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 14:32:
[...]

Volgens mij verkoopt de FM onder mij alleen maar Shimano schoenen. Zag dat ze op zo muurtje volgens mij zwarte, zilver/grijs en witte hadden. Maar volgens hebben ze maar 1 merk, Shimano. Niet echt handig begrijp ik, kan dan beter even verder kijken. Is Decathlon iets of hebben ze daar geen goede?
Specialized heeft ook witte schoenen. Bijvoorbeeld zoiets: http://www.belgafietsen.n.../detail.php?product=15230

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
LuPo schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 15:12:
[...]

Specialized heeft ook witte schoenen. Bijvoorbeeld zoiets: http://www.belgafietsen.n.../detail.php?product=15230
Is dat een goed/beter merk dan Shimano?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Frid0 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 14:32:
[...]

De Decathlon verkoopt volgens mij ook gewoon allemaal A merk spul. Daar heb ik ooit een helm van Giro gekocht meen ik. Maar volgens mij is dat zeg maar een soort MediaMarkt maar dan met allemaal fiets en sportgerelateerde spullen. Dus neem aan dat ze daar meer merken hebben. Maar pas die Shimano's bij je FM / LBS ook gewoon.

Ik ga me trouwens niet meer zo druk maken om de kleur schoenen die ik heb. Ik fiets nu namelijk met shoecovers, ook met gewoon droog weer. Zijn stoffen dingen, moest ik gaatje knippen in onderkant en dan kan ik die over mijn schoenen aantrekken. Zijn ook niet onwijs dik dus laat genoeg wind door in principe voor als het nodig is en houdt net wat meer tegen voor als het nodig is zeg maar.

Verschil tussen gewoon schoen met sok en schoen met sok + overschoentje, eigenlijk soort grotere sok nog.
Afbeeldingslocatie: http://www.onderdegrond.nl/meuk/photo.JPG

Ben wat kleding enzo betreft wel beetje een zielepiet :P Wil gewoon dat het allemaal beetje bij elkaar past enzo :) Achja ieder zijn ding he ;) Het is dus ook wel deels voor de looks van het totaalplaatje.

[ Voor 37% gewijzigd door orange.x op 08-06-2012 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Het leek wel alsof ik vanmiddag een engeltje op m'n fiets had; 3,5 uur gefietst over veelal natte wegen maar slechts één onbeduidend buitje over me heen gekregen. Genoten van het fietsen ondanks de harde en vooral vlagerige wind. Enorm veel geschakeld vandaag. Route was Groningen - Hoogkerk - Peize - Donderen - Zeijen - Huis ter Heide - Bovensmilde - Hijkersmilde - Appelscha - Oosterwold - Haulerwijk - Zevenhuizen - Niebert - Boerakker - Oostwold - Hoogkerk - Groningen. Goed voor 102 km, waarmee het weekdoel van 250 km behaald is ondanks het dramatische weer deze week. :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
orange.x schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 15:24:
[...]

Ik fiets nu namelijk met shoecovers, ook met gewoon droog weer.
Oei... http://www.velominati.com/the-rules/#21 en http://www.velominati.com/the-rules/#23

Meer serieus. Wat is het praktisch nut van schoenhoezen bij goed weer? Vind je het qua looks echt iets toevoegen? Een paar nette witte schoenen (wit, dat dan weer wel) vind ik meer gesoigneerd dan een paar ingeknipte schoenhoezen.

[ Voor 25% gewijzigd door argro op 08-06-2012 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Typisch wedstrijdrennergedrag. Die dragen ook nooit een helm op training, maar altijd een muts of een buff.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
argro schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 15:31:
[...]
Oei... http://www.velominati.com/the-rules/#21

Meer serieus. Wat is het praktisch nut van schoenhoezen bij goed weer? Vind je het qua looks echt iets toevoegen? Een paar nette witte schoenen (wit, dat dan weer wel) vind ik meer gesoigneerd dan een paar ingeknipte schoenhoezen.
#23 is dus dan van toepassing, maar tis wat ik zeg, ik vind het ook wel leuk om gewoon een beetje in eenheid te rijden. Hou gewoon van esthetisch kloppende dingen, in mijn ogen dan. En ik heb zwart handschoentjes, uiteinden, dus ik dacht ik doe dan ook zwarte shoe covers, dan heb ik daar ook zwart aant uiteinde. Maar als iemand witte pedalen heeft staat het idd wel mooi als je witte schoenen hebt.

Of het helpt bij het fietsen, neuj. Maar als het mij helpt om een gevoel te geven van ja: het klopt, dan is mijn doel bereikt.
havana schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 15:32:
Typisch wedstrijdrennergedrag. Die dragen ook nooit een helm op training, maar altijd een muts of een buff.
Ben ik dan weer niet :) Vind het wel leuk om mensen beetje uit te dagen, onderling in het groepje is er wel strijd, maar ik zal nooit in echt wedstrijdverband rijden.

Ja, sommige mensen willen hun inrichting helemaal in style hebben of zeuren over andere pietluttig dingen, ik heb dat met mijn fietsen/kleding. Enige dat nog een keer vervangen moet worden is mijn helm opt moment. Maar die functioneert prima nog, dus we doen het er nog maar even mee :)

[ Voor 26% gewijzigd door orange.x op 08-06-2012 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:34
Jazzper schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 14:51:
alles!

ga binnenkort weer een fiets van scratch af aan opbouwen dus noem maar op:
- trapas
- headset zit al, maar anders...
- pedalen
- crankstel (isis)
- achterderailleuroog
- vergeet ik nog iets?
Eingelijk is het heel simpel.
Alles met schroefdraad: montagepasta (ik gebruik de witte van Shimano).
Alles met lagers: lagervet (gebruik die van Shimano en van Kroon, deze laatste voor balhoofd lagers).
Zaken met carbon (bijv. zadelpen) insmeren met speciale montagepasta voor carbon (bijv. van Tacx).
Beetje duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:10
Ik ben dus vandaag helemaal zeiknat geregend, buienradar gecheckt en leek niks noemenswaardigs over te komen. Bleek toch niet het geval te zijn. Desondanks toch weer 44km gefietst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Vandaag was ik in Arnhem en heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om elke klim af te vinken die de veluwezoom rijk is. Ging wisselend, net als het weer, tussen de mini buitjes door was het stralend en zo ging het klimmen ook, soms vloog ik omhoog en soms zat ik echt vierkant op m'n fiets.
http://app.strava.com/rides/10350636

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Laatst online: 14-09 13:28
orange.x schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 09:25:
Zelfs de juiste zone haalt niet echt veel uit.Zowel in D1 als D2 verbrand je vet. De verhalen zullen tegenstrijdig blijven, kijk wat voor je het beste werkt. 60km zou ik nog wel op een lege maag kunnen, langere afstanden niet. Eet gewoon goed, gezond en overcompenseer na het rijden niet. Let vooal op rustdagen goed op je voeding, dan komt het wel goed.

Je spieren beschermen doe je met eiwit en/of BCAA's. S ochtends snelle eiwitten (whey) en savonds langzame (casine, kwark). Al met al lekker blijven fietsen en op je eten letten, dan val je vanzelf af.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Taigu schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 20:35:
[...]

Zelfs de juiste zone haalt niet echt veel uit.Zowel in D1 als D2 verbrand je vet. De verhalen zullen tegenstrijdig blijven, kijk wat voor je het beste werkt. 60km zou ik nog wel op een lege maag kunnen, langere afstanden niet. Eet gewoon goed, gezond en overcompenseer na het rijden niet. Let vooal op rustdagen goed op je voeding, dan komt het wel goed.

Je spieren beschermen doe je met eiwit en/of BCAA's. S ochtends snelle eiwitten (whey) en savonds langzame (casine, kwark). Al met al lekker blijven fietsen en op je eten letten, dan val je vanzelf af.
Ja, het is me eerder gelukt. Zat vorig jaar april zo rond de 92, daarvoor zelfs nog net onder de 90 gezeten en toen getrouwd :P Van ed winter zat ik alweer tegen de 100 aan. Nu gaan we weer zakken naar beneden.

Het zal ook gewoon een kwestie zijn van uren maken. Zo kom ik nu net weer van een relatief rustig rondje peddelen terug. Rijswijk > Kijkduin > Hoek van Holland en zelfde weg terug. Wat een wind daar tussen de duinen. Maar dat is altijd erg mooi als je zoveel wind en zo hard tegen hebt en je weet dat je de andere kant nog op mag :) Met de wind tegen lag de hartslag zo rond de 160 en een snelheid varierend van 16-20. Soms was het echt zo hard dat ik gewoon bijna stilgeblazen werd.

Op de terugweg was het zeker veel leuker, maar kon ook wel genieten van de tegenwind. Was overigens kurkdroog, mooi zonnetje op de bol! Heerlijk. Terug ging dan ook erg makkelijk, met weinig doen al over de 40 heen. Zag bij het wisselpunt 2 andere gasten rijden, daar ging ik eerst mee op tot ik net iets anders fietste waardoor ik wat achterop raakte. Geprobeerd om toch dicht te rijden wat ook prima lukt. Aardig stukje ongeveer 55 gereden. Toen er halverwege ineens een avondvierdaagse de weg aan het kruisen was. Even op de band gewacht en bij een gaatje gewoon overgestoken. Die andere 2 bleven nog even wachten en heb ik niet meer gezien. Vervolgens op het laatste stuk zat er ergens een kleine afdaling, die meegepakt en kwam op het vlak weer 55 te rijden en wilde toch maar eens gebruik maken vand e wind, uiteindelijk mijn record op het vlak van 59,nogwat (ook met wind mee) verhoogd naar 65,1. Had nog wel ietsje over, maar het was eigenlijk al niet de bedoeling dat ik zo hard zou gaan rijden. Maargoed :P Lekker was het zeker.

Uiteindelijk 46km, 151hr gem, 27,8km/h gem, 85cad gem en 1550kcaltjes. Al met al geslaagd weer :)

Overigens ook nog echt supertevreden met de fiets. Ligt erg stabiel moet ik zeggen. Dat is de € 100,- upgraden dubbel en dwars waard geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
orange.x schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 20:56:
[...]

Ja, het is me eerder gelukt. Zat vorig jaar april zo rond de 92, daarvoor zelfs nog net onder de 90 gezeten en toen getrouwd :P Van ed winter zat ik alweer tegen de 100 aan. Nu gaan we weer zakken naar beneden.

Het zal ook gewoon een kwestie zijn van uren maken. Zo kom ik nu net weer van een relatief rustig rondje peddelen terug. Rijswijk > Kijkduin > Hoek van Holland en zelfde weg terug. Wat een wind daar tussen de duinen. Maar dat is altijd erg mooi als je zoveel wind en zo hard tegen hebt en je weet dat je de andere kant nog op mag :) Met de wind tegen lag de hartslag zo rond de 160 en een snelheid varierend van 16-20. Soms was het echt zo hard dat ik gewoon bijna stilgeblazen werd.

Op de terugweg was het zeker veel leuker, maar kon ook wel genieten van de tegenwind. Was overigens kurkdroog, mooi zonnetje op de bol! Heerlijk. Terug ging dan ook erg makkelijk, met weinig doen al over de 40 heen. Zag bij het wisselpunt 2 andere gasten rijden, daar ging ik eerst mee op tot ik net iets anders fietste waardoor ik wat achterop raakte. Geprobeerd om toch dicht te rijden wat ook prima lukt. Aardig stukje ongeveer 55 gereden. Toen er halverwege ineens een avondvierdaagse de weg aan het kruisen was. Even op de band gewacht en bij een gaatje gewoon overgestoken. Die andere 2 bleven nog even wachten en heb ik niet meer gezien. Vervolgens op het laatste stuk zat er ergens een kleine afdaling, die meegepakt en kwam op het vlak weer 55 te rijden en wilde toch maar eens gebruik maken vand e wind, uiteindelijk mijn record op het vlak van 59,nogwat (ook met wind mee) verhoogd naar 65,1. Had nog wel ietsje over, maar het was eigenlijk al niet de bedoeling dat ik zo hard zou gaan rijden. Maargoed :P Lekker was het zeker.

Uiteindelijk 46km, 151hr gem, 27,8km/h gem, 85cad gem en 1550kcaltjes. Al met al geslaagd weer :)

Overigens ook nog echt supertevreden met de fiets. Ligt erg stabiel moet ik zeggen. Dat is de € 100,- upgraden dubbel en dwars waard geweest!
Wow, erg leuk om allemaal te lezen man. Kan mij goed voorstellen hoe jij je voelt. Zal ik ook hebben, is gewoon genieten zo ook dat je zo hard op een fiets gaat, geeft volgens mij echt een kick.

Wat voor fiets heb je trouwens?
En wat was de upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Frid0 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 21:06:
[...]

Wow, erg leuk om allemaal te lezen man. Kan mij goed voorstellen hoe jij je voelt. Zal ik ook hebben, is gewoon genieten zo ook dat je zo hard op een fiets gaat, geeft volgens mij echt een kick.

Wat voor fiets heb je trouwens?
En wat was de upgrade?
Ik had vorig jaar de Rose Carbon Pro RS 2012 4400 (SRAM Force) gekocht. Na een half jaar zat er een scheur in het carbon bij het crankstel / bracket. Teruggebracht naar de winkel, 2 weken later opgehaald en heel nieuw frame gekregen. Binnen 2 maanden exact op dezelfde plek exact hetzelfde probleem weer een scheur in de laagjes. Maar nu ook aan de niet-crank kant zeg maar. Toen weer naar de winkel gegaan en aangegeven dat ik vond dat dat niet kon etc etc. Nou afdingen was er helaas niet bij op het nieuwe frameset maar ik rijd nu op de Rose Xeon CRS 2012 in het mat wit. Verder ook gewoon SRAM Force erop. Heb ook nog voor nop een nieuwe zadelpen gekregen omdat de maat waarsch anders was. Weet niet zeker of een zadelpen officieel bij een frameset hoort. Maar heb dat in ieder geval gekregen!

Plaatje dat al eerder geplaatst was

[ Voor 7% gewijzigd door orange.x op 08-06-2012 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
orange.x schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 21:12:
[...]

Ik had vorig jaar de Rose Carbon Pro RS 2012 4400 (SRAM Force) gekocht. Na een half jaar zat er een scheur in het carbon bij het crankstel / bracket. Teruggebracht naar de winkel, 2 weken later opgehaald en heel nieuw frame gekregen. Binnen 2 maanden exact op dezelfde plek exact hetzelfde probleem weer een scheur in de laagjes. Maar nu ook aan de niet-crank kant zeg maar. Toen weer naar de winkel gegaan en aangegeven dat ik vond dat dat niet kon etc etc. Nou afdingen was er helaas niet bij op het nieuwe frameset maar ik rijd nu op de Rose Xeon CRS 2012 in het mat wit. Verder ook gewoon SRAM Force erop. Heb ook nog voor nop een nieuwe zadelpen gekregen omdat de maat waarsch anders was. Weet niet zeker of een zadelpen officieel bij een frameset hoort. Maar heb dat in ieder geval gekregen!

Plaatje dat al eerder geplaatst was
O ok, wat vreemd. Zit dat echt puur in dat frame van Rose of is dat een algemeen bekende "probleem" van de Rose frame's?

Heb net ook even gekeken naar je fiets, ppffff mooi ding man. Ook een erg mooie prijs ;-) Sorry, maar echt ver boven mijn budget. Trouwens, leuk dat wit maar hoe hou je dat schoon man :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Frid0 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 21:21:
[...]

O ok, wat vreemd. Zit dat echt puur in dat frame van Rose of is dat een algemeen bekende "probleem" van de Rose frame's?

Heb net ook even gekeken naar je fiets, ppffff mooi ding man. Ook een erg mooie prijs ;-) Sorry, maar echt ver boven mijn budget. Trouwens, leuk dat wit maar hoe hou je dat schoon man :-)
Bij de Rose Carbon zou het wel een "bekend" probleem zijn. Maar wat is bekend of veel voorkomend. Volgens mij verkoopt Rose echt wel veel fietsen, als de uitval bijvoorbeeld 3% is, dan zou dat misschien binnen de marge vallen. Ik heb dan de pech dat het mij 2x overkomt. Tja, ik wilde in ieder geval het risico niet lopen om over 2 maanden vlak voor mijn vakantie met een gebroken frame te staan. Niet dat dit nu een garantie is :)

Ach, duur ja, de eerste fiets die ik kocht om te proberen 7 jaar geleden was een aluminium van net iets meer dan 1000. We konden het vorig jaar betalen, en ik maak er ook wel echt gebruik van zeg maar. Om zoveel geld uit te geven om het te proberen is natuurlijk waanzin.

Schoonhouden is nog een vrij lastige klus, ik heb geen stromend water in onze kelderbox dus kan daar niet aan de slag gaan met een tuinslang enzo. Dan moet ik met emmertjes gaan lopen zeulen en als je dan 4 hoog woont is dat niet het meest ideale. Ik kom gelukkig nog wel eens bij mijn ouders en ben dit van plan wat vaker te gaan doen omdat het daar (utrechtse heuvelrug) nog leuker fietsen is. Die wonen gewoon in een normaal huis met tuin + tuinslang etc. Dan is het gewoon makkelijker om te doen. Maar het scheelt al of je alleen in droog weer rijdt. Niet dat ik het altijd uitkien, ik probeer wel rekening te houden, maar vooralsnog de afgelopen dagen is het goed gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Duidelijk nog onervaren met de gepatendeerde MrAngry douche/bad met je aluminium dame. Gaat prima, wel even met een oplosmiddel (als bv lampenolie) de vetvlekjes van je witte badje afvegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Wat het schoonhouden van de fiets betreft kan ik Pedro's Bike Lust aanbevelen. Fiets glimt er mooi van en wordt spiegelglad. Daardoor hecht vuil niet of nauwelijks. Ik haal vaak bij thuiskomst even een doekje over de fiets en klaar is kees. Kwestie van hooguit een paar minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
UltraSub schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 00:26:
Voor de TS.. About Strava..
Misschien is het leuk om strava linkjes in de TS te zetten, met de woonplaats? Wil best wat mensen volgen, maar om iemand uit Groningen te volgen schiet voor mij als Limburger niet zo op, als jullie begrijpen wat ik bedoel. ;)
Zullen we hier nog wat mee doen? Ik volg er nu ook maar drie, en de updates die ik van strava krijg zijn ook wel tof over de andere rijders.
Hierbij een opzetje die we in de TS op kunnen nemen?:
code:
1
2
3
[b]Naam:[/b] Naam
[b]Tweakers nick:[/b] nick
[b]Strava profiel:[/b] [url="http://app.strava.com/athletes/xxxxxx"]http://app.strava.com/athletes/xxxxxx[/url]

Naam: Freek van Eijk
Tweakers nick: fsve
Strava profiel: http://app.strava.com/athletes/549731

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Laatst online: 22:10
Dan pas ik hem gelijk even aan:
code:
1
2
3
4
[b]Naam:[/b] Naam
[b]Tweakers nick:[/b] nick
[b]Woonplaats:[/b] plaatsnaam
[b]Strava profiel:[/b] [url="http://app.strava.com/athletes/xxxxxx"]http://app.strava.com/athletes/xxxxxx[/url]

En bij dezen de mijne:
Naam: Karel Wesdijk
Tweakers nick: Shinji
Strava profiel: http://app.strava.com/athletes/464782

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
Shinji schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 11:59:
Dan pas ik hem gelijk even aan:
Goede toevoeging, ik pas hem gelijk even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

AD6-er meldt zich! 6x gehaald, ging erg lekker ondanks enorm drukkende hitte. Uitgebreid verslag volgt later want ik ben behoorlijk gaar na een nacht in de auto zonder slaap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Knoop doorgehakt, Bianchi Nirone7 met 105 is bij de LBS besteld! Voor een twijfelkont als ik een hele stap :) Zodra hij er is zal ik een fotootje plaatsen.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 19:50:
Iemand ervaring met fietsen over een gesloten Galibier? Ik ga komend weekend naar de Alpen, maar de Galibier gaat pas de 15e open. De tunnel is al wel open, maar naar het schijnt verboden voor fietsers. Evengoed ken ik fietsers die door de tunnel zijn heengereden.
Over gaat idd niet lukken. Zo zag het er gistermiddag uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.dieleman.eu/galibier.jpg
Naar links was de sneeuwmuur ongeveer een meter hoog. Door de tunnel weet ik niet. Ik heb niet gekeken of er fietsers doorheen gingen, maar ik heb niemand gezien die je tegen zou houden ofzo. Ik kwam vanaf de Lautaret overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 01:24
Gaaf, die berg heb ik vorig jaar ook gedaan vanaf de Lautarette. Was prima te doen. Bovenop allemaal wielrenners zichzelf op de foto aan het zetten, komt er van de nabijgelegen top een iemand op een mountainbike naar beneden. Pauzeert heel even bij het bord, en duikt daarna gewoon over die muur met zijn fiets en daalt af tussen de keien en rotsen door.

Dan voelt je "prestatie" ineens toch wel een stukje kleiner -O-

Wel gaaf om te zien, hij verloor paar keer bijna de controle. Dan rol je volgens mij best wel lang door :)

[ Voor 11% gewijzigd door FireAge op 09-06-2012 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Gisteren Cube Peloton Pro bij de LBS gepast. Helemaal top. Fietsplan papieren in laten vullen en dinsdag de rest regelen @ work. Dan 2 tot 6(!) weken wachten als ik NFP mag geloven. Wachten duur lang. Foto's post ik zodra het zusje/broertje van m'n Niner thuis is. Can't wait!

Nu alleen hopen dat het me ook bevalt om 2x in de week woon-werk (totaal +- 100 km) te gaan doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Er zijn leveringsproblemen bij Cube begreep ik dus ik zou er maar kort op zitten! Wel prima fiets trouwens.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:32

Pelle

🚴‍♂️

Naam: Jelle-Jan van Veelen
Tweakers nick: Pelle
Strava profiel: http://www.strava.com/athletes/jelle-jan-van-veelen-468346

Anderhalve week geleden mijn eerste 120+km ritje gemaakt sinds 14 jaar. Met de hele weg windkracht 4 schuin tot vol tegen viel me dat toch niet mee. Zeker de laatste 10-15km had ik het wel aardig gehad, zeker omdat m'n Garmin er mee op was gehouden en ik via de fietsroutebordjes moest navigeren. Dat was veel meer draaien en keren en kloterige klinkerweggetjes dan me lief was. Uiteindelijk net onder de 27 gemiddeld gereden.

Morgen neem ik de omgekeerde weg. Als de wind zo blijft staan, heb ik 'm flink in de rug. En dat mag ook wel, want ik ben al 3 dagen koortsig. Het wordt een zware dobber als die wind nu plotseling zou gaan draaien :)

Morgen of overmorgen kan ik m'n ritjes op Strava knallen :)
Trouwens, fsve: nice die KOM op de Brien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Na lange afwezigheid meld ik me ook maar weer eens...
Drukke periode achter de rug, maar niet minder getraind!

Naam: Joeri Deleebeeck
Tweakers nick: .joeri.
Strava profiel: http://app.strava.com/athletes/260801
TheLemon schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 13:40:
AD6-er meldt zich! 6x gehaald, ging erg lekker ondanks enorm drukkende hitte. Uitgebreid verslag volgt later want ik ben behoorlijk gaar na een nacht in de auto zonder slaap.
Netjes!

[ Voor 35% gewijzigd door .joeri. op 09-06-2012 23:47 ]

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
TheLemon schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 13:40:
Top hoor! Zijn dat de volle 6 x 1100 hoogtemeters, dus 6600m klimmen? Of wordt er nog één en ander gesjoemeld (door iedereen) bovenaan? Niet dat dat in het kader waarom men dit doet er iets toe doet, maar ik vraag het me toch altijd af. Evenals de hoeveelheid personen die de 6 keer halen natuurlijk. Zitten we dan op 1, 5 ,15 of 30%? Enig idee?

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
Zou iemand een paar duidelijke foto's van zijn Shimano Sora/ Tiagra of vergelijkbare voorderailleur kunnen posten? Het liefst foto's van de voor en achterkant waarbij je de veer goed ziet zitten. De veer in mijn voorderailleur zit los, daardoor doet de derailleur helemaal niets meer. Ik probeer nu uit te vinden hoe het eigenlijk in elkaar zat.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Inmiddels weer wat bijgeslapen dus hierbij wat van mijn avonturen in de Alpen.
edit:
Sorry, de tekst is wat lijvig geworden zie ik, maar ik zit nog een beetje vol adrenaline denk ik. Vergeef me evt. spelfouten.

Zondagavond laat arriveerden we in de stromende regen in Bourg d'Oisans, maandagochtend gelukkig droog en begin van de middag op de fiets gestapt voor mijn eerste ervaring met bergen op fietsen.
We startten aan de Alpe d'Huez, mijn doel was om de hartslag onder 165 te houden (midden D2), maar dat lukte van geen kant. Door alle zenuwen is hij de hele klim rond 180 gebleven, maar de benen voelden goed aan, dus toch niet vertraagd. We hadden afgesproken in Huez te verzamelen om richting Glandon af te zakken, maar dat ging niet helemaal goed. Ik klom zo lekker dat ik vooruit ben gereden en wist sowieso niet waar dat punt precies was. Op 2/3 stoppen kon ik dus ook niet opbrengen en ik ben maar doorgestampt naar boven, ze zouden me wel bellen was mijn gedachte.
Na 1:10 ongeveer was ik boven, voor Palais des Sports. Dat vond ik lang niet slecht, zeker omdat ik niet alles gegeven had ivm het plan voor de rest vd dag. Laatste stuk vanaf bocht 1 nog al telefonerend gedaan. Samen met een sterkere maat (die mij had achterhaald) volgas richting Villard Reculas, langs het stuwmeer naar de voet van de Glandon. Daar pikten we een collega op die gewacht had. Het eerste stuk ging nog lekker, maar na ongeveer de helft (na de korte afdaling, haarspeld over het water en meteen steil omhoog) begon ik het toch flink zwaar te krijgen. Mijn twee collega's laten gaan. Een paar kilometer later, uit het bos, pikte ik een andere collega op die vrij traag reed. Met hem ben ik rustig naar de top van de Glandon gereden, uit solidariteit en om mezelf weer op te laden. Stukje naar Croix de Fer ging weer veel beter, lekker omhoog gestampt uit het zadel. Bovenop zat iedereen lekker aan de cola op ons te wachten.

Prachtige klim was dat, erg mooi uitzicht ook. Vergeleken daarmee is de Alpe d'Huez qua uitzicht maar een lelijke heuvel. Daarna een suicide-mode snelle afdaling terug naar Allemont, jammer van de wind tegen. Dan voel je die 50mm velgen toch wel een beetje, maar op zich geen probleem. Wel echt mooi om in de afdaling mee te trappen en samen met een maat de rest echt zoekgereden. Laatste stuk vlak door het dal terug naar Bourg nog een mooi stuk kop-over-kop doorgetrokken met 40-45 km/u.
Erg mooie tocht van 95km met bijna 3000 hoogtemeters, iets meer dan een halve Marmotte.

Dinsdagochtend zijn we vanuit Bourg de Col d'Ornon opgereden. Ik had mezelf wederom voorgenomen om rustig aan te doen, maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Toen een collega me voorbij ging wilde ik toch bijblijven en eigenlijk continu op 50m achter hem omhoog gereden. Vrij saaie en niet al te lastige klim, maar wel goed om weer wat hoogtemeters te pakken. De rest ging 's middags nog een keer de Alpe op, maar verstandig als ik was, ben ik met de auto meegereden om foto's te maken en rust te pakken voor donderdag.

Woensdag regende het, dat kwam ons prima uit, want wij moesten toch rust houden. Wel klote voor de woensdag-shift van AD6, maar goed, die hadden toch niet genoeg tijd om 6x te kunnen halen, woensdag had men een kortere koersperiode. Lekker fietsen gepoetst en onstpannen.

Woensdag op donderdag een uurtje of 2 slaap gehad en donderdag berevroeg op. Gelukkig hadden we vrouwen en andere familieleden die 's avonds al een boel spullen de berg op hadden gebracht. Zij hadden donderdag de hele dag een basecamp voor ons ingericht voor het Palais des Sports. Echt, zonder die mensen had ik het niet 6x gered ivm tijdgebrek.

Donderdag om 5:15 eindelijk mogen starten, na 45min. strontzenuwachtig wachten. Het werd een schitterende dag en het was zo vroeg al niet heel koud. Eerste klim heel erg rustig aan gedaan, hartslag laag D2 kunnen houden en nog een kaarsje aangestoken, foto's gemaakt van de nevel die over Bourg lag. Klimtijd 1:35.
De tweede wilde ik het iets opvoeren, hartslag tot max. 165 en hopen op een tijd rond 1:30. Dat werd 1:19, hmm, eigenlijk te hard maar het voelde nog heel goed. Derde klim ging hetzelfde, weer 1:19. Op dit moment had ik echt vertrouwen gekregen dat ik de 6x zou volbrengen.
De vierde was aanmerkelijk zwaarder omdat de hitte begon in te kicken. Het voelde niet geweldig, maar de de tijd was toch nog 1:23. Bij de vijfde klim had ik het echt wel behoorlijk lastig, het was nog heter. Onderin langs de rotswanden waaide het nauwelijks en reed je echt in een bakoven. Gelukkig deelden ze natte sponzen uit. Knijp zo'n spons uit over je hoofd en het voelt direct alsof je er een paar pk (bij wijze van) bij krijgt. Ter vergelijk: de eerste klim heb ik 300ml gedronken en de vijfde bijna 2 liter. Dat drinken (en veel eten) heeft me wel gered, want tot mijn grote verbazing ging deze zelfs weer in 1:22.

Nu was het nog geen 17:00, dus ik dacht dat ik lekker kon ontspannen en eten boven, omdat de finish voor de 6e klim om 20:00 zou sluiten. Gelukkig wezen collega's mij erop dat je wel voor 18:00 moest starten, omdat de start dan dicht ging. Snel weer vertrokken, maar in de afdaling lang opgehouden door een paar bestelbusjes. Ik zat echt mijn stuur op te vreten. Beneden langs de startmat direct omgedraaid en eroverheen gereden. Achteraf zag ik dat dat om 17:59:16 was. Djeez, dat was close. Ik had het mezelf echt niet vergeven als ik te laat was geweest, omdat ik me weer goed voelde en zeker de 6x zou halen.

Direct na de startmat even gerelaxed, sms-jes verstuurd en begonnen aan de laatste klim. Ik wilde die ook rustig aan doen, omdat ik al had gezien dat ik mijn hartslag toch niet meer boven de 160 kreeg eigenlijk.
Toch voelde het erg goed en ben ik vanaf bocht 8 of 7 toch weer lekker aan het rammen gegaan. Het motiveert enorm om bijna iedereen op te vegen en commentaar te krijgen als: 'dat ziet er nog soepel uit' en 'o jij bent nog fris, je kan nog wel tien keer'. Blijkbaar hou ik mijn bovenlijf altijd vrij stil en mijn gezicht zonder grimas. Dat samen met een lichte cadans laat het er veel makkelijker uitzien dan het voelt. Na 1:32 was ik boven. Inclusief stop is dat waarschijnlijk ongeveer even snel geweest als de vorige klimmen.

Echt fantastisch om bij die laatste klim, voor het tunneltje door hordes toeschouwers te worden toegejuicht. Je voelt je dan echt even Schleck bovenop de Galibier. Hierdoor ook zoveel overmoed gekregen steeds dat ik als een malloot uit het zadel door dat tunneltje omhoog stampte en op de 50-14 door de laatste bochten naar beneden vloog over de finish.

Mission accomplished. Mede dankzij mijn perfecte 34-30 verzet. Echt een aanrader, een Ultegra compact groep, met korte kooi derailleur, icm 12-30 Tiagra cassette, schakelt feilloos (toch even technisch blijven voor de Tweakers :P ).
's Avonds wel een gevoel van: ik haat fietsen, ik ga nooit meer fietsen. Maar de volgende dag, na een bruut goede slaap was het aardig weer en kriebelde het weer. Ik speelde eerst met de gedachte om een toptijd op de Alpe neer te zetten, want ik voelde me heel goed. Maar mijn verstand zei me dat dat eigenlijk onmogelijk was na de inspanning van de vorige dag. Een collega zei dat we de Galibier echt niet mochten missen, dus we zijn in de auto gestapt naar Lautaret. Vanaf de makkelijke kant omhoog gefietst, het ging inderdaad zo makkelijk als ik had verwacht met hoe mijn benen aanvoelden. Onderweg nog lekker foto's van elkaar gemaakt en actiefilmpjes van sprintjes omhoog tussen de sneeuwwanden.
Dat was de autorit inderdaad wel waard. Waar de Croix de Fer mooier was dan de Alpe, zijn de uitzichten vanaf de Galibier nog mooier. Dan heb je echt het gevoel midden in de bergen te zijn en niet tussen wat uit de kluiten gewassen Ardennen.

Aldus een uitermate tevreden en enthousiaste Tweaker.

Ik belicht hier uiteraard alleen het sportieve aspect van deze week, vanwege de aard van het topic, maar buiten dat was het echt aangrijpend en indrukwekkend. Ik merkte dat pas echt toen ik na de finish mijn zoontje van 4 over de telefoon hoorde zeggen dat hij het knap vond en ik trouwens ook de allerliefste papa van de wereld ben. Toen hield ook ik het dus even niet droog. Dit draag ik nog wel even met me mee vemoed ik.

edit:
@dinkelover, ja dit zijn de volle 1100 hoogtemeters. Vanaf de rotonde/rivier tot bovenaan de rotonde en dan nog iets omlaag naar Palais des Sports. Ik begreep dat de tour-finish alleen nog een stukje verder afdalen is door het dorp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Netjes gedaan hoor TheLemon, mooie consistente tijden! Hoe heb je je tempo gereguleerd? Puur op hartslag of op gevoel?

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Knap hoor :) Ik heb de Alpe nu in totaal 2x gefietst maar echt niet in zulke tijden volgens mij. Klinkt als een aardig klimmer in ieder geval. Helmpje af hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouja mijn verhaal voor vandaag is niet zo interessant als TheLemon maarja toch effe delen.

Vandaag mijn eerste Century gereded (100 mile/ 160 km). Natuurlijk moesten ze twee bergen erin gooien, Paris Mnt 593 meter hoog(3KM) en Caesars Head 986 meter hoog (10 KM). Dat combinatie met de rest van de kilometers doet wel een beetje pijn. Maar ondanks dat ben ik erg blij dat ik het heb gereden.

Hier een photo bij de finish:
Afbeeldingslocatie: http://25.media.tumblr.com/tumblr_m5f297xIjc1rp4pdjo1_500.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2012 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

@thelemon; netjes. Je moet op het werk nog maar even uitgebreider vertellen. Ben wel benieuwd welke collega wie is hierboven. Ik gok dat RvD ook nog wel heeft lopen beuken, of niet?

In andere vragen: die strava segmenten: Werken die beide kanten op? Voor bergen lijkt me dat wel relevant maar bij vlakke stukken zou dat moeten kunnen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:32

Pelle

🚴‍♂️

Strava segmenten hebben altijd een richting :)
TheLemon: mooie prestatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik heb eens even met het strava lopen spelen en een oude GPX geupload. Ziet er keurig uit allemaal en die richting zie ik nu ook. Als je er overheen gaat zie je ook keurig een finishvlaggetje. Mijn oude GPX komt over 2 segmenten maar hij pakt ze niet op. Enig idee hoe dat kan? Heb die GPX geexporteerd vanuit Endomondo (waarin ik hem ook heb opgenomen toen).

Overigens die fuhrerbunker parodie van strava al eens gezien? Zijn KOM wordt geflagged en dat vindt hij niet grappig: http://www.liveleak.com/view?i=9eb_1338446571

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Schitterend verhaal TheLemon! Prachtige prestratie bovendien....

Uit ervaring weet ik dat er na een enorme duurinspanning maar weinig nodig is om in tranen uit te barsten...

[ Voor 46% gewijzigd door havana op 10-06-2012 11:39 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
Mooi verhaal zeg, zeker dat laatste stukje van je zoontje doet mij als mede pappa ook even slikken.
Pelle schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 22:27:
Trouwens, fsve: nice die KOM op de Brien :)
Thanks, daar ben ik best trots op (Ridden 442 times by 95 people), was daarna gelijk naar de @#$%^&maar ik had hem wel mooi.
Ben al aardig wat KOM's in de buurt aan het verzamelen ;)
Alleen zit me al een week stuk te bijten op de Algera, kom 2km te kort op dat stuk en weet zo snel even niet waar ik die vandaan moet halen. Ik heb het vermoeden dat de KOM eigenaar daar wel flink wind mee had.

Moeten hem samen maar is aanpakken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
pjlgt schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:30:
Gisteren Cube Peloton Pro bij de LBS gepast. Helemaal top. Fietsplan papieren in laten vullen en dinsdag de rest regelen @ work. Dan 2 tot 6(!) weken wachten als ik NFP mag geloven. Wachten duur lang. Foto's post ik zodra het zusje/broertje van m'n Niner thuis is. Can't wait!

Nu alleen hopen dat het me ook bevalt om 2x in de week woon-werk (totaal +- 100 km) te gaan doen :D
Nice nette fiets! Er zijn inderdaad levering problemen bij Cube. Ik hoop dat jouw gekozen model nog op voorraad is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Mooi verhaal Lemon, erg netjes gedaan, klinkt alsof je echt heel erg goed jezelf teruggehouden hebt op de eerdere runs en 6 keer is heel erg netjes!

Knip, dat kan je ook anders brengen

/MrAngry out

e; Flip, je foto is doa

[ Voor 46% gewijzigd door PWM op 10-06-2012 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:25
?? :?

Vrij kort door de bocht (en dan druk ik me nog zacht uit). Imho is Alpe d'HuZes juist bedoeld voor het goede doel en dus niét bedoeld voor iemand die alleen voor de prestatie komt. Ga lekker La Marmotte rijden of een andere prestatietocht. Het is een uitlaatklep voor mensen die kanker van dichtbij meemaken en 'eindelijk' iets kunnen doen. Je voelt je vrij machteloos tegen kanker kan ik je vertellen..

[ Voor 32% gewijzigd door PWM op 10-06-2012 14:15 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

MrAngry schreef op zondag 10 juni 2012 @ 11:45:

/MrAngry out

e; Flip, je foto is doa
Dit is inderdaad wel heel erg kort door de bocht. Ik weet niet of je ooit iemand van dichtbij hebt achteruit zien gaan door kanker, geen pretje om te zien kan ik je vertellen. Je bent blij dat je in ieder geval iets terug kan doen. Die kans ga je niet voor behouden aan toppers, hele idee van Alpe d'HuZes is dat iedereen iets kan betekenen.
Mooie prestatie zeg. Ben er verbaast over hoe consistent je rijdt over zo'n lange tijd netjes. En gewoon doorgaan *O*

Ben aan het denken om zelf volgend jaar ook mee te doen. Fietsen bevalt me goed en als ik iets terug kan doen op zo'n directe manier wil ik dat gewoon doen.

[ Voor 22% gewijzigd door PWM op 10-06-2012 14:15 ]

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Excuus ik was idd wel heel erg lomp, heb denk ik een beetje een kater van gisteren. Het probleem wat ik met de Alpe d'huzes heb heeft overigens weinig te maken met de beperkte prestatie (al heb ik het idd wel zo omschreven) van sommige mensen, maar met de extreme burgertruttige middelmatigheid met een hoog Tros gehalte die ik eergisteren op tv moest aanschouwen.

Blijkbaar zit me er toch wel iets heel dwars mee, want nu doe ik het weer :X

Pagina: 1 ... 20 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.