Loctite is geen vet, maar spul om te zorgen dat ze vast gaat zitten. Lijkt op lijm maar is geen lijm, want de boutjes gaan nog steeds los.
Verslagje van gister... rond 8 uur vertrokken uit Grun, om 10 uur precies zat ik op de fiets. Had in extremis nog een extra thermo en een set overschoenen in m'n tas gegooid en dat heeft me geen windeieren gelegd, het was bij de start namelijk maar 6 graden

Qua weer kon het zeker beter, maar het bleef droog en ik heb toch wel wat zon gezien. Erg warm werd het nooit.
Afijn, allereerst het dorp Tecklenburg bestegen van 3 kanten. Streinstrasse liep redelijk, ik heb hier wel eens sneller gereden maar zeker ook vaak langzamer. Daarna de TV-toren van drie kanten opgereden. De Grafenstrasse is mijn favoriete kant. Vervolgens een stuk min of meer vlak richting Lengerich. Daar bidons vullen bij de JET-pomp en dan de prachtige Sudenfelderstrasse op. Mooie klim, die eindigt bij de cementfabriek. Omlaag, omkeren bij het tuincentrum en weer omhoog. Loopt lekker.
Dan volgt de Döreberg. Stiekem Belgisch asfalt, maar dat zien we door de vingers. De slagboom lijkt overigens definitief weg. Wel ligt werkelijk overal langs de route hout. Daar is deze regio natuurlijk bekend om en het is net kaptijd geweest dus logisch. Afijn, de Döreberg loopt prima. Helaas geen super uitzicht doordat er behoorlijk wat wolken waren. Door naar Bad Iburg waar het gezellig druk is. Al snel op het "fietspad van Ponsteen" terecht gekomen in een oase van rust. Als je denkt dat je kunt herstellen op dit pad heb je het trouwens mis, want het gaat gewoon vrolijk omhoog. Ook de terugweg via de Limberg mag er zijn. Bij de JET-pomp vlak boven Bad Iburg weer bijvullen en richting Lienen gepeddeld, om daar voor de tweede keer de Cementfabriek mee te pakken. Hartslag wil nog makkelijk in D3, da's fijn. Halverwege haal ik iemand in, het zou de enige (!!) fietser zijn die ik vandaag tegenkom...
Nu volgt een vrij lang tussenstuk met veel draaien en keren en wat snelle afdalingen, leuk wel. Daarna Zur Hüggelschlucht gevolgd door de Jägerberg. Ik rijd het lusje een keer andersom om te kijken hoe de Jägerberg van de ZO-kant loopt, achteraf gezien is de ZW-kant toch leuker. Vanaf de Jägerberg is het een km of 15 naar Lengerich. Ik doe het rustig aan want ik weet wat er komt: de vreselijke Kleeberg. Wat een rotding is dat toch. De aanloop is nog wel te doen maar vanaf de bocht is het gewoon harken, maar ik kom boven en daar zie ik de laatste zendmast van de vandaag. Nu alleen nog "even" Tecklenburg over en dan uitbollen naar de wagen.
145 km met 2200 hm. Ik ben niet ontevreden. Op de laatste paar klimmetjes niet of nauwelijks meer D3 maar wat wil je half april. Ook aan mijn herstelhartslag (ca. 10 slagen te hoog) zie ik dat ik nog wel wat werk te verzetten heb. Maar echt kapot ben ik zeker niet gegaan.
Hoogteprofiel (vreemd genoeg kwam ik dit keer op 2200 hm uit, vorige keer kennelijk op 2100 hm...)
[
Voor 79% gewijzigd door
havana op 14-04-2012 09:29
]