Cassettes slaan inderdaad nergens op, dat je voor een 12-23 naar Ultegra moet, maar 't zal Shimano wel meer geld opleveren. Ik heb inmiddels geleerd gewoon de losse tandjes te vervangen waar ik het meest op rijd, dan gaat ie 2 keer zo lang mee voor 1,5 keer de prijs. Overigens rijd ik hele jaar al met een 11-21 omdat ik de Dura Ace 19-21 voor een prikkie kon kopen, de rest is gewoon opgebouwd uit 105/Ultegra tandjes. Geweldig bereik met 38 tand vóór, tussen 25 en 42km/u "traploos" en zonder buitenblad. Nét iets prettiger dan de 12-23 vind ik.
Ik ga definitief helemaal over op KMC ketting, de CN6600 van Shimano verslijten veel te snel, na 1,7k ging ie over de 1,0 op de kettingslijtagemeter (BBB). Afgelopen maand KMC erop gezet en 2,5k verder en 0,75 op de meter wil er nog steeds niet in vallen! Nu heeft ie met dat prachtige weer natuurlijk wel een stuk minder te lijden gehad, maar toch. Ik ga er maar eens stuk of 10 bestellen, nu die prijzen in Dld nog rond de 20 euro zijn, ik zie de prijzen vlotter stijgen dan de inflatie afgelopen jaren.
Nou, jullie gebabbel over Gran Canaria werpt zijn vruchten af, ook een week geboekt. Spotgoedkope retourvlucht gevonden, bungalowtje aldaar en fietsen huren bij Free Motion en je bent bijna goedkoper uit dan een week thuis verblijven

Heb er zin in, hopelijk niet te warm daar eind mei. Ik ga jullie routes uit 't vorige topic allemaal bekijken, dank daarvoor alvast
Begin maart Joe No Flats binnenbanden aangeschaft en gemonteerd. Helaas afgelopen week lek. Klein rond gaatje, 't spul was verhard op de plek van de lek, maar er net naast i.p.v. op. Het had zich even gedicht merkte ik, nog 200meter mee gefietst maar was al bijna te zacht en werd "weer" lek. Werkte dus niet in dit geval. Schijnt erg goed te werken op de MTB, maar voor de racefiets kon ik bar weinig reviews vinden. Mijn ervaring is dus niet al te best op basis van 1 lek na 1 maand

Overigens is een bandje verwisselen niet zo'n crime, maar dat gevoel is wel erg afhankelijk van je materiaal. Nu met CXP33 velg is het een peuleschil om met de hand de buitenband eraf te wippen en is het verwisselen dus met een minuutje gebeurd. Ik heb voor deze velgen kennelijk altijd de "grote maat" velgen gehad waarbij ik verplicht lichters moest gebruiken, anders kreeg je de buitenband er nooit en te nimmer af. Op basis van die ervaring kan ik zeggen dat dat een erg belangrijke factor is om te weten vóórdat het veel gehoorde argument kan geven: "ach, zo erg is het verwisselen niet, hoe vaak gebeurt het nou?" Nee, nu maak ik er geen punt meer van, echt een peuleschil, voorheen was het altijd een crime!
Deze maand tot nu toe stuk minder km gemaakt, veel rustdagen, maar ook een erg hoog maandgemiddelde. Afgelopen week de 5k ook gepasseerd voor dit jaar en niks meer gesloopt aan de fiets sinds de winter is afgelopen

; gaat de goed kant op
Aanrijding is altijd klote. Succes! En toch zit daar ook altijd een stukje schuld bij jezelf, althans zo denk ik. Want je zegt zelf al, nat en kon niet meer remmen. Daar had je vooraf aan kunnen denken

Ervan uitgaande dat het een kruising was waar jij voorrang had. Genoeg situaties waar je er weinig aan kunt doen. Ik heb het toevallig bijgehouden de afgelopen 3 weken, op mijn woon-werk heb ik 6 aanrijdingen gehad als ik niet had ingegrepen, maar wel voorrang had. Collision-course principe waarbij de auto mijn weg kruisde en géén voorrang gaf of een noodstop maakte zodat ik er nog half voorlangs zou kunnen, waarbij ik natuurlijk al lang stil stond. En ik rem opzettelijk op het laatst, zodat de automobilist zich hopelijk het laplazerus schrikt als ik dan collission course rijd op zijn portier en op 50cm voor de auto stop. En verder rijd ik dan stoicijns weg, zonder hoofdschudden of gebaren want dat werkt alleen averechts naar mijn mening. Schuldgevoel zo groot mogelijk maken bij de dader. Heb ik trouwens alleen last van op woon-werk, want daar moet ik nu éénmaal 14km door de bebouwde kom per dag, met eigen ritjes kom ik zelden in die situatie door de gekozen route uiteraard.
Eensch! Voor mij nooit meer een Tacx, wat een enorme prutsers zijn het bij hun software team en hun (toegegeven) fouten op de juiste manier afhandelen kunnen ze ook al niet. En ondanks het matige weer, schuif die Tacx de kast in en ga het asfalt op zeg, komaan!
[
Voor 5% gewijzigd door
dinkelover op 12-04-2012 21:03
]