Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 103 Laatste
Acties:
  • 426.034 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:32

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 16:56:
De laatste training voor de Mont Ventoux is een beetje in het water gevallen vandaag. De hele dag regen. Heb mijn fiets maar op de Tacx gezet en zo even een uurtje gefietst. Over 5 dagen vertrek ik naar de Mont Ventoux. Heb zo'n 2600km in de benen vanaf januari, dat moet wel gaan lukken. Laatste twee weken wat minder getraind door 2 bruiloften.

De spullen zijn ingepakt en worden morgen opgehaald door de vriend die ons heen gaat rijden.
[afbeelding]

Op weeronline verwachten ze dat het max 14 graden wordt. Is dit niet een beetje laag voor Zuid-Frankrijk? Of komt het door de hogere ligging van Bedoin?
Kijk je niet bij de minimum temperaturen? Ik zie rond de 25 staan...

En iedereen komt die berg wel op, alleen de een iets sneller dan de ander ;).

[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 04-06-2012 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:20
havana schreef op maandag 04 juni 2012 @ 17:30:
@ StevenK (en anderen die bekend zijn die regio)

Jij bent volgens mij wel bekend rond de Posbank. Ik wil daar komend weekend een paar rondjes gaan fietsen. Nu stuitte ik via GPsies op dit rondje. Is dat wat? Wat is eventueel nog meer leuk om te klimmen?
Is zeker een mooi rondje. Ik zou echter wel via Hoenderloo, Woeste Hoeve naar de Posbank rijden ipv over de hei.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweakerharrie schreef op zondag 03 juni 2012 @ 21:54:
Heb ik wel eens gehaald en ga ik halen maar dat zal paar maand moeten wachten. Iedere wielrenner die ik ken sprint bij plaatsnaamborden :-)
Nooit gedaan.

Maar ik was een rare wielrenner die gewoon wedstrijden reed en rijdt op parkoersen met een eindstreep.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Taigu schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:52:
Vanuit hier ook alle succes voor de AD6 mannen! Ben wel erg benieuwd welk trainingsschema jullie hebben gebruikt, die van zitvlees.nl lijkt me niet de beste om 6x boven te komen?
Bij zoiets heb je weinig aan trainingsschema's , maar meer aan voedings- en rustschema's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vos schreef op maandag 04 juni 2012 @ 17:55:
[...]

Kijk je niet bij de minimum temperaturen? Ik zie rond de 25 staan...

En iedereen komt die berg wel op, alleen de een iets sneller dan de ander ;).
Kijk ik verkeerd? Malaucene bijvoorbeeld. Dat is in de buurt. 8 tot 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 16:56:

Op weeronline verwachten ze dat het max 14 graden wordt. Is dit niet een beetje laag voor Zuid-Frankrijk? Of komt het door de hogere ligging van Bedoin?
Bedoin ligt op 300 meter hoogte......
Het weer in die streek stat bekend om de grilligheid.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
StevenK schreef op maandag 04 juni 2012 @ 18:03:
[...]

Is zeker een mooi rondje. Ik zou echter wel via Hoenderloo, Woeste Hoeve naar de Posbank rijden ipv over de hei.
Is over de hei dat bump-bump fietspad? Want daar heb ik geen zin in!! Thanks voor de info trouwens.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 18:29:
[...]

Kijk ik verkeerd? Malaucene bijvoorbeeld. Dat is in de buurt. 8 tot 12 graden.
http://www.accuweather.co...her-forecast/156317?day=6

http://www.accuweather.co...her-forecast/136548?day=6

Daar zie ik hogere temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Tsjonge, had een mooie KOM met 38,4kmph gemiddeld over 11,2km. Komt er iemand aanzetten met 44,3kmph gemiddeld. Niet echt motiverend. Aan dat soort getallen kom ik nooit, tenzij er een keer windkracht 8 uit het noord-noord-oosten staat.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 00:24
Te grappig, ik zie net dat ik ook een KOM heb gereden bij de 105KM Limburgs mooiste.

http://app.strava.com/rides/9933779#176790173

Er zijn maar 27 deelnemers, maar ik ben best wel trots op mijzelf. Voor het eerst dat ik in Limburg ging fietsen en met mijn bouw toch een KOM rijden :)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Na een tijdje op zoek te zijn geweest heb ik inmiddels twee weken geleden ook een tweedehands racefiets aangeschaft. Omdat ik totaal geen idee had of wielrennen wel iets voor mij zou zijn was de prijs voor mij de belangrijkste factor, indien het echt bevalt kan ik altijd nog weer op zoek naar een wat betere of luxere fiets. Voorlopig zal ik echter op dit model rondrijden:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5dYeq.jpg

Een Bulls Sora met (uiteraard) een Shimano Sora groep (triple), SPD pedaaltjes en een eenvoudige Sigma fietscomputer. Voor € 130,- volgens mij best een goede deal? Na aanschaf heb ik een dag later bij een lokale fietsenwinkel Specialized fietsschoenen gekocht, wederom zo'n beetje de goedkoopste uit het assortiment maar ze zitten prima! Helaas heb ik nog niet erg veel tijd gehad om te fietsen, in de twee weken dat ik hem heb heb ik er nu vier keer een klein rondje van 15 - 20km op gemaakt. Zo op het eerste gevoel bevalt de fiets prima, schakelen gaat soepel en ik ben niks raars tegen gekomen. De afstelling zal ik nog even wat aan moeten sleutelen maar ik heb iemand die mij hier binnenkort bij gaat helpen :).

Zodra ik binnenkort wat meer tijd heb zal ik de fiets even goed schoonmaken en kijken of er ergens nog wat onderhoud nodig is. Heeft iemand tips voor waar ik met name even naar moet kijken?

[ Voor 5% gewijzigd door Dick op 04-06-2012 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

jeetje mina, ik lig er echt uit. Ik denk dat je voor een jaar of 2 a 3 geleden voor 130 euro echt nog niet STI shifters aan het stuur had (brifters), laat staan op een fiets in dit millenium gebouwd. Goede deal wederom!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

http://link.marktplaats.nl/566335849

Dit is trouwens ook geen geld....

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die vind ik wel weer wat duur.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:28
Dat is wel een 2005 dus al weer 7 jaar oud. 550 lijkt me normaal redelijk, niet speciaal goed ofzo.

[ Voor 8% gewijzigd door MrAngry op 04-06-2012 20:55 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 20:45
havana schreef op maandag 04 juni 2012 @ 16:05:
Gisteren nog een mooi documentaire gezien over AD6. Ben absoluut geen goede doelen fietser (en heb er ook helemaal niks mee), maar toch kippenvel!
Die heb ik gisteren ook gezien, over Bas Mulder. Kippenvel indeed!

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-09 16:19
SePtiCTaNk schreef op maandag 04 juni 2012 @ 20:56:
Die heb ik gisteren ook gezien, over Bas Mulder. Kippenvel indeed!
Probeer hem nu even te kijken, maar uitzending gemist is niet beschikbaar:
http://www.uitzendinggemi...d-huzes-de-laatste-bocht#

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
havana schreef op maandag 04 juni 2012 @ 18:47:
[...]

Is over de hei dat bump-bump fietspad? Want daar heb ik geen zin in!! Thanks voor de info trouwens.
Hoeft niet, dat stuiterpad kun je omzeilen wanneer je vanaf Woeste Hoeve richting Posbank gaat, door eerst langs de A50 naar het zuiden te rijden en dan linksaf de Eerbeekse weg in te gaan. Daarna ga rechtsaf de Lange Juffer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

@die marktplaatsfiets hierboven:

Qua Bianchi ben ik stronteigenwijs:
- celeste groen
- campagnalo

Verder vind ik, no offence, dat bianchi sinds de eeuwwisseling geen mooie fietsen meer maakt. Die van Pantani van circa 1999 (met die gele details) vind ik nog prachtig, daarna werd het allemaal oversized en sloping etc. Smaken verschillen.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Jazzper schreef op maandag 04 juni 2012 @ 22:47:
@die marktplaatsfiets hierboven:

Qua Bianchi ben ik stronteigenwijs:
- celeste groen
- campagnalo

Verder vind ik, no offence, dat bianchi sinds de eeuwwisseling geen mooie fietsen meer maakt. Die van Pantani van circa 1999 (met die gele details) vind ik nog prachtig, daarna werd het allemaal oversized en sloping etc. Smaken verschillen.
Ik vind anders dat ze best aardige plastic fietsen maken: http://link.marktplaats.nl/566133631

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 21:51

St@m

@ Your Service

Dick schreef op maandag 04 juni 2012 @ 20:11:
Zo op het eerste gevoel bevalt de fiets prima, schakelen gaat soepel en ik ben niks raars tegen gekomen. De afstelling zal ik nog even wat aan moeten sleutelen maar ik heb iemand die mij hier binnenkort bij gaat helpen :).

Zodra ik binnenkort wat meer tijd heb zal ik de fiets even goed schoonmaken en kijken of er ergens nog wat onderhoud nodig is. Heeft iemand tips voor waar ik met name even naar moet kijken?
Wow, das ook een mooie fiets.. 130 euro joh? Das geen geld denk ik. Vond die van mij al een goede deal :P
Ik ben vanavond bij een kennis geweest, die zou mij wel even helpen met het afstellen van mijn derailleur, hij schakelde toch niet helemaal lekker naar het buitenblad voor en het kleinste blad achter... had ie vaker gedaan, zit bij een fietsgroep enz.
toen hij met een spiekbriefje aankwam met H en L en met de klok meedraaien enz. had ik al een vermoeden...

Nou, na een half uur was hij zo ver dat hij wel soepel schakelde, maar nu heel erg ratelde. Uiteindelijk nog eens anderhalf uur later :Z zijn we volgens mij op het punt dat hij iets minder lawaai maakt en iets soepeler schakelt. Haha, ach het is een best jong, help hem vaak met de pc, dus hij was blij dat hij iets terug kon doen.
Maar goed, ik zei al tegen mijn vriendin, ik breng de fiets morgen wel even naar de FM, dan weet ik zeker dat het goed is. Kom ik net dit filmpje tegen op Youtube..

YouTube: Derailleur afstellen

Ik ga morgen zelf wel even aan de slag, want dit kan niet moeilijk zijn :P En dan hopelijk als het morgenavond een beetje mooi weer is, dan ga ik even wat kilometers maken.

Nog een klein ander vraagje:
Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/0/63/Z6RQT9W+CZHwOEoxErIKlg==.jpg
Zijn dit nou SPD pedalen of niet? De verkoper van mijn fiets zei van wel, maar mijn schoenen (met SPD plaatjes, en dat weet ik zeker) klikken er dus niet op vast.
Volgens de advertentie op markplaats:
pedaal VP-M30
clips VP-C07

Maar over die clips kan ik weer niets vinden :Z

Nou zit ik er heel hard aan te denken (ik moet sowieso andere schoenen) om dan ook maar andere pedalen te kopen, want hier ga ik niet uitkomen.
Ga morgen sowieso deze schoenen passen:
http://fietsen-brommers.m...e-race-schoen-maat44.html

En twijfel of ik nu op zoek moet naar andere plaatjes voor onder de schoen, of dat ik gewoon andere pedalen moet gaan kopen. :)

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:28
Van het weekend ga ik voor het eerst in de omgeving Apeldoorn fietsen. De route moet dich langs Uddel passeren. Ik dacht aan dit rondje:

http://www.routeyou.com/r...m_campaign=Group%20Plugin

Ik zat te denken om het volgende toe te voegen:

- Aardmansberg
- Trapjesberg
- Torenberg
- SchaapsAllee
- Lange Juffer
- Hullekesberg
- Holleweg
- Zijpenberg Zuid
- Kluizenaarsweg

Nog tips?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:25
St@m schreef op maandag 04 juni 2012 @ 22:59:
[...]

Nou zit ik er heel hard aan te denken (ik moet sowieso andere schoenen) om dan ook maar andere pedalen te kopen, want hier ga ik niet uitkomen.
Ga morgen sowieso deze schoenen passen:
http://fietsen-brommers.m...e-race-schoen-maat44.html

En twijfel of ik nu op zoek moet naar andere plaatjes voor onder de schoen, of dat ik gewoon andere pedalen moet gaan kopen. :)
Die schoenen zijn in ieder geval niet 2x gedragen en nieuw. Ik zie vanaf hier nog de slijtage aan de binnenkant van de schoen. Die dingen zijn veel gebruikt. Maargoed, misschien dat je dat geen probleem vindt. Kun je nog onderhandelen als je ze gaat kopen. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

St@m schreef op maandag 04 juni 2012 @ 22:59:
[...]

..

Nog een klein ander vraagje:
[afbeelding]
Zijn dit nou SPD pedalen of niet? De verkoper van mijn fiets zei van wel, maar mijn schoenen (met SPD plaatjes, en dat weet ik zeker) klikken er dus niet op vast.
Volgens de advertentie op markplaats:
pedaal VP-M30
clips VP-C07

..
Dat zijn SPD pedalen ja. De schoenen waar je naar gaat kijken met huidige schoenplaatjes passen daar zeker niet in, maar dat wist je denk ik wel al ;).

[ Voor 10% gewijzigd door Vos op 05-06-2012 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

LuPo schreef op maandag 04 juni 2012 @ 23:25:
[...]

Die schoenen zijn in ieder geval niet 2x gedragen en nieuw. Ik zie vanaf hier nog de slijtage aan de binnenkant van de schoen. Die dingen zijn veel gebruikt. Maargoed, misschien dat je dat geen probleem vindt. Kun je nog onderhandelen als je ze gaat kopen. ;)
Nee, dat maakt me niet zo heel veel uit :) Ga zeker nog even onderhandelen.
Vos schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 09:17:
[...]

Dat zijn SPD pedalen ja. De schoenen waar je naar gaat kijken met huidige schoenplaatjes passen daar zeker niet in, maar dat wist je denk ik wel al ;).
Dus wel.. Pff.. dan snap ik echt niet waarom ik mijn schoenen er niet in vastgeklikt krijg.. Bij de sportschool klik ik binnen een seconde in.
Ja, onder de schoenen die ik eventueel koop zit SPD-SL, dus daarom misschien wel nieuwe pedalen, of anders de plaatjes overzetten. Ik neig naar het tweede, want ik heb echt geen idee hoe ik ooit vast kom te zitten in die pedalen. Heb al aan de inbusjes gedraaid.. maar lijkt niet te werken.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Je kan ze inderdaad instellen, als ze heel strak staan kom je er misschien niet in. Maar er aan draaien hielp dus niets?

[ Voor 86% gewijzigd door Vos op 05-06-2012 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Vos schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 09:30:
Je kan ze inderdaad instellen, als ze heel strak staan kom je er misschien niet in. Maar er aan draaien hielp dus niets?
Nee, maar misschien moet ik maar gewoon even nieuwe boutjes halen, ging ook allemaal wel erg roestig en stroef. Ach, lekker aan de knutsel he :)

[ Voor 4% gewijzigd door St@m op 05-06-2012 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07 07:21

dalus

Firing Sparks

Zaterdag uiteindelijk 300km gefietst en 1100hm. Eerste twee etappes ~110km en ~70km van Utrecht Freyr moesten rustig aan aangezien er ook ongetrainde mensen mee reden.
Toen was het tijd om te knallen laatste Etappe startte op de N80 richting Namen. Direct werd er vol aangezet en gedemarreerd rond de 55km/h op het vlakke, uiteindelijk kwam er een groepje van een man of 12 mee. Maar zodra er weer even rust was werd weer aangezet elke heuvel werd er weg geprobeerd te rijden. Al snel vielen weer 2 man af. Toen begon ik het zelf zwaar te krijgen, last van mijn eten helemaal in het rood aan het fietsen. Er werd weer aangezet en ik raakte met nog iemand achter. Samen toch het gat weer dichtgereden. Maar was al vrij ver op. Volgende heuvel weer met 46km/h omhoog, toen toch echt moeten lossen.
De rest van de etappe alleen gereden zonder route, verkeerde afslag te pakken en daardoor 30km omgereden :( Helemaal gefrustreerd toch nog de tocht uitgereden met 30km extra en 600hm extra :(

Volgende keer toch maar de gps track op de gps zetten, minder eten voor de laatste etappe en meer trainen. Hopen dat daar een top 5 positie mee te halen valt.

Ondertussen wel binnen een maand 1100km gereden, zo doorgaan en ik denk dat het met het trainen in elk geval goed komt.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Kleine update op mijn Rose reparatiegebeuren. Afgelopen donderdag vrolijk mijn fiets gaan halen. Dom als ik was ben ik mijn pedalen vergeten en kon deze dus niet direct laten monteren maar kon omdat ik niet meer die dag thuis kwam dus ook helemaal niet er meer fietsen. Eenmaal bij mijn ouders aangekomen bleek het weer ook niet echt prettig meer te zijn dus al had ik mijn pedalen wel meegenomen, er zou waarschijnlijk niet gefietst gaan worden :)

Verder ziet het er allemaal weer mooi netjes en nieuw uit. Maar heb vooralsnog niet kunnen fietsen omdat ik dit weekend ook geen tijd kon vinden. Bedoeling is dat ik morgen of donderdag mijn pedalen er op ga zetten, ik de metertjes even ga testen om te kijken of ze allemaal werken en dan eindelijk weer fietsen!

Heb dus een nieuw frameset gekregen, bleek dat ik ook nog een nieuwe zadelpen gekregen heb omdat mijn oude er niet in pastte denk ik. Heb ik ook wel meegekregen, dus als iemand nog geinteresseerd is in een zadelpen die past in een Rose Carbon Pro RS 2012 :)

Plaatje, van de Xeon CRS mat wit, zonder pedaaltjes. Nu nog mooi schoon :)
Afbeeldingslocatie: http://www.onderdegrond.nl/meuk/crs.jpg

Heb ook even wat nieuwe CR2032 batterijtjes gekocht. Ik word namelijk niet wijs uit die hartslagmeter van mij. Heb dan een Polar CS200cad, maar ben daar ooit de hartslagband van kwijtgeraakt. Heb ik van een vriend een andere gekregen die het in het begin wel deed, maar al een tijd moeilijk doet. Heb ook al een nieuwe band gekocht waar die wearlink dan op geplaatst kan worden maar gisteren in de sportschool kreeg ik wederom amper signaal. Al een keer batterijtje vervangen, maar misschien is die te zwak. Ik weet niet of je ook 1,5V CR2032 batterijtjes hebt? Misschien is dat het probleem. Zal thuis nog eens nakijken maar heb nu in ieder geval wat GP CR2032 batterijtjes besteld met 3V en 220maH. Zal me benieuwen of dat dan eindelijk de oplossing is. Anders moet ik dus misschien wel een hele nieuwe band kopen of een wearlink vinden voor niet al teveel... Of misschien is me tellertje wel stuk... Op dat gedeelte, weet niet of dat kan maar ja... Je weet op een gegeven moment ook niet waar je het moet zoeken!

[ Voor 11% gewijzigd door orange.x op 05-06-2012 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
1.5V cr2032 cellen? Dat zal je even aan RemcoDelft moeten vragen. Die heeft een webshop in knoopcellen.

tip: de lidl heeft vanaf donderdag 7 juni weer allerlei fietsspul in de aanbieding.

[ Voor 44% gewijzigd door willy1986 op 05-06-2012 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

willy1986 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 11:32:
1.5V cr2032 cellen? Dat zal je even aan RemcoDelft moeten vragen. Die heeft een webshop in knoopcellen.

tip: de lidl heeft vanaf donderdag 7 juni weer allerlei fietsspul in de aanbieding.
Tnx voor de tip, donderdag maar even een pomp, gereedschapsetje en ophangding kopen :) Kost toch ook geen drol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Dat ophangding kost inderdaad geen drol zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik heb zowel een katrollensysteem zoals deze van de Lidl als gewoon de ouderwetse twee kettingen met van die rode rubberen haken eraan. Die laatste gebruik ik altijd liever (heb twee banen in mijn schuur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Topicstarter
UltraSub schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 13:36:
Dat ophangding kost inderdaad geen drol zeg!
Had bij mn moeders garage twee kettingen met van die rubbere klauwen. Werkt op zich fijn. Vervelende is wel dat de fiets wat meer beweegt als je er mee bezig bent. Dit in vergelijking met een Tacx onderhoudsstandaard oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

St@m schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 09:24:
[...]

Ja, onder de schoenen die ik eventueel koop zit SPD-SL, dus daarom misschien wel nieuwe pedalen, of anders de plaatjes overzetten. Ik neig naar het tweede, want ik heb echt geen idee hoe ik ooit vast kom te zitten in die pedalen. Heb al aan de inbusjes gedraaid.. maar lijkt niet te werken.
Dat is het beste, meteen SPD SL pedalen, die zijn veel prettiger voor de racefiets.
Zijn niet duur en probleemloos (bij mij in ieder geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
willy1986 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 11:32:

Nou ik vermoed dat ik nu 1,5V cell heb. Misschien dat dat het probleem is met de signalen, dat het niet sterk genoeg is of iets dergelijks.

Ik heb bij nkon.nl besteld, dat is van een andere tweaker geloof ik, heb daar al eerder wat batterijen vandaan gehaald.

[ Voor 3% gewijzigd door orange.x op 05-06-2012 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Vandaag papadag, maar m.b.v. een oppas toch 3 uur vrij kunnen maken om trainen :P :)

Vorige week slechts 2x gefietst i.p.v. de gebruikelijke 3x i.v.m. vermoeidheid. Was benieuwd of ik daar deze week iets van zou merken. Toeval of niet, vandaag liep het super. Voor het eerst sinds een heleboel trainingen eindelijk weer eens macht in de benen. Wind of geen wind, ik kon gewoon lekker doorstampen. 83 km getrapt met Drachtster Compagnie als keerpunt. Terug via de Haspel, Zevenhuizen en Peize.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker rondje gemaakt vandaag:

http://app.strava.com/rides/10141323

Moet nog wennen aan het Start/Stop gebeuren op de Garmin (die ik sedert vorige week in mijn bezig heb). Vandaag ook een paar kilometer gemist daardoor.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2012 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvBeek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-01 11:06
En nu maar hopen dat het het goede topic is...

Ik mag van mijn baas een fiets gaan kopen. Ik wil graag een wielrenfiets gaan kopen, voor rond een eurotje of 700. Nu kan ik bij de lokale fietsenboer hier in Groningen een Cube Peleton kopen voor 750, ietsje over budget maar volgens de verkoper wel de 50 euro extra waard t.o.v. de Giant Defy 5 waar ik eerst naar keek.

Wat zijn jullie meningen? Dit zijn de fietsen waar ik tussen twijfel;

Giant Defy 5
Cube Peleton

Wat zou het beste voldoen voor een beginnend fietser? De Giant schijnt een rustigere houding te hebben, de Cube een wat sportievere. Als tour fiets zou je dus haast voor een Giant kiezen... Maar de Peleton heeft een carbon vork (leuk? waarom?) en Shimano Sora in plaats van Shimano 2300. Als Sora echt een minimum is voor een fiets zou ik eventueel ook nog voor de Giant Defy 3 kunnen gaan, die heeft dat ook.

Giant Defy 3

Maar ja die is nóg 50 euro duurder, en ik ben een arme student. Merk je zoveel van de tour houding van de Giant t.o.v. de sportieve houding van de Peleton? En is Shimano Sora echt zo veel beter als Shimano 2300?

Kortom, wat raden jullie een beginnend fietser aan? Ik wil vooral lekker touren, ik heb nu een stalen fiets waar ik een kilometertje of 30 gemiddeld op rijd en het hoeft ook niet zo veel harder van mij. Op een dag rijd ik momenteel zon 40 km. Is een Cube een goede keuze, of is de Giant beter en in dit laatste geval welke? Of is er een ander super merk voor rond de 700 euro die beide fietsen ver achter zich laat? Bulls zat ik eerst aan te denken maar hun budget modellen zijn niet groot genoeg (ik ben 1,90).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 19:57:
Moet nog wennen aan het Start/Stop gebeuren op de Garmin (die ik sedert vorige week in mijn bezig heb). Vandaag ook een paar kilometer gemist daardoor.
Gewoon op auto start/stop zetten..... :?

Afijn, vorige week slechts 2x gefietst i.p.v. de gebruikelijke 3x i.v.m. vermoeidheid. Was benieuwd of ik daar deze week iets van zou merken. Toeval of niet, vandaag liep het super. Voor het eerst sinds een heleboel trainingen eindelijk weer eens macht in de benen. Wind of geen wind, ik kon gewoon lekker doorstampen. 83 km getrapt met Drachtster Compagnie als keerpunt. Terug via de Haspel, Zevenhuizen en Peize.

[ Voor 4% gewijzigd door havana op 05-06-2012 21:09 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:37

Eijkb

Zo.

M@cer schreef op maandag 04 juni 2012 @ 19:46:
Te grappig, ik zie net dat ik ook een KOM heb gereden bij de 105KM Limburgs mooiste.

http://app.strava.com/rides/9933779#176790173

Er zijn maar 27 deelnemers, maar ik ben best wel trots op mijzelf. Voor het eerst dat ik in Limburg ging fietsen en met mijn bouw toch een KOM rijden :)
Nummer 14 en 15 van dat segment zijn fietsmaten van me. Die trainen nu voor de Marmotte.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik word trouwens diep treurig van de weersvoorspelling voor de rest van de week :( :'(

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

LuPo schreef op maandag 04 juni 2012 @ 23:25:
[...]

Tot mijn grote verassing waren de schoenen dus wel echt nieuw :P (nouja, misschien een paar keer aangehad).
Schoenen roken zelfs nog nieuw (ja ik heb een fetish :+ ), stickertjes waren nog intact aan de binnenkant van de schoen, alleen wat beschadigingen aan de plaatjes.
Gekocht dus.

Daarna nogmaals geprobeerd om de SPD pedalen bij te stellen, dat gaat dus niet werken, krijg de boutjes niet eens los (van één pedaal), weet niet hoe de eerste eigenaar ze heeft vast gedraaid, maar de hele kop is naar de tering :P Achja, ik ga morgen nieuwe pedalen kopen, en die laat ik erop zetten.
Ben vanavond namelijk zelf bezig geweest met het afstellen van mijn derailleur.. en dat is dus niet gelukt :D
Haha, met behulp van dat filmpje eerst de boel achter afgesteld (redelijk tevreden, schakelde soepel, maar nog wat lawaai). Ga ik voor bezig, is het achter weer kut.. ja ik zal wel wat verkeerd doen, maar ik ben er klaar mee :P
Morgen dus dat ding naar de fietsenmaker, en dan hopelijk dat het weer zondag meezit, dan kan ik eindelijk fietsen :+
Morgen of overmorgen komt ook mijn helm binnen, dus dan kan ik veilig de weg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

met derailleurs afstellen heb ik altijd een vuistregel; als het niet lukt en je gaat klooien; alles maar weer los. Uitslag regelen, opnieuw vastzetten en weer een poging. Heb het ooit 1x in een keer goed gehad (count your blessings).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Jazzper schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 21:53:
met derailleurs afstellen heb ik altijd een vuistregel; als het niet lukt en je gaat klooien; alles maar weer los. Uitslag regelen, opnieuw vastzetten en weer een poging. Heb het ooit 1x in een keer goed gehad (count your blessings).
Dat heb ik twee keer gedaan, en toen was ik er echt klaar mee, gepriegel... Ik heb besloten dat dat niet voor mij is weggelegd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
St@m schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 21:42:
[...]

Daarna nogmaals geprobeerd om de SPD pedalen bij te stellen, dat gaat dus niet werken, krijg de boutjes niet eens los (van één pedaal), weet niet hoe de eerste eigenaar ze heeft vast gedraaid, maar de hele kop is naar de tering :P Achja, ik ga morgen nieuwe pedalen kopen, en die laat ik erop zetten.
Spuit even een dot Wd40 in die pedalen, dikke kans dat je dan geen nieuwe hoeft te kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
EvBeek schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 21:04:
Kortom, wat raden jullie een beginnend fietser aan? Ik wil vooral lekker touren, ik heb nu een stalen fiets waar ik een kilometertje of 30 gemiddeld op rijd en het hoeft ook niet zo veel harder van mij. Op een dag rijd ik momenteel zon 40 km. Is een Cube een goede keuze, of is de Giant beter en in dit laatste geval welke? Of is er een ander super merk voor rond de 700 euro die beide fietsen ver achter zich laat? Bulls zat ik eerst aan te denken maar hun budget modellen zijn niet groot genoeg (ik ben 1,90).
Hoewel Sora oke is voor een weinig eisende fietser zou ik op dit moment geen nieuwe fiets aanraden met minder dan een tiagra groep. De reden is dat de 2012 tiagara 10-speed is en qua schakel gebeuren volledig compatible met de hogere groepen. 2300 is echt zooi, dat moet je sowieso links laten liggen. Is er een speciale reden dat je voor een nieuwe fiets gaat (itt 2ehands)?

Die Bulls gaan trouwens tot 59cm dat moet toch kunnen met 1.90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

MrAngry schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 21:58:
[...]

Spuit even een dot Wd40 in die pedalen, dikke kans dat je dan geen nieuwe hoeft te kopen!
Dan moet ik sowieso WD40 kopen, en voor 4 tientjes heb ik nieuwe SPD-SL pedalen, wat hier wordt aangeraden itt SPD. Maar ik vraag morgen bij de fietsenmaker wel even wat het handigst is. Misschien krijgen zij de bouten wel los en kunnen ze het wel fatsoenlijk voor me afstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Hoe zwaar zijn jullie fietsen? Ik ben bezig met mijn Deda U2 virtueel op te bouwen aan de hand van wat ik al heb en daarna up te graden. Het wordt zoals gezegd een rare mix van onderdelen (Ultegra en Sora), maar als ik in een uitgebreide excel op basis van wat ik zelf meet en wat ik op Weight Weenies vind (ik kwam erachter dat die listings niet meer worden geupdate; ze gebruiken al langere tijd een Google Docs excel met zijn allen) kom ik op een aardig getal; Ik denk dat ik op 7,5 a 8 kilo uitkom! En dan valt er nog winst te behalen als ik wat upgrade. Dat is niet onaardig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Dat lijkt me heel netjes voor een stalen frame! Ik heb geen idee wat mijn fiets weegt, maar zal toch wel meer dan 8 kilo zijn. (ik reken altijd 10, met bidons en zadeltasje etc, gewoon voor het gemak)
Ben je de wielen niet vergeten ofzo? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1795 gram voor het kader hier :p 5,2kg total (Cervelo P2)
7,15kg voor de trainingsfiets (Ridley Noah)

Trouwens nog een vraagje, heeft hier iemand al ervaringen met een Ridley Dean RS en/of een Scott Plasma 20? Ben op zoek naar een tweede TT-bike, maar het is moeilijk kiezen, vooral om dat er veel buiten mijn budget vallen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

waar zie jij staal? Deda U2 is het lichtste alu ooit gemaakt voor fietsen. Frame alleen weegt 1098 gram, easton EC90SL carbonnen fork, Chris King NoThreadSet, FSA K-force light carbon crankstel, mavic open pro ceramic met ultegra naven, etc. Dat het frame zo slap als een dweil is met die 0,6mm wandjes is een ander verhaal ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Jazzper op 05-06-2012 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ah ok, er stond me bij dat jij nog een klassiek stalen frame had liggen en heb aangenomen dat dit hem was. En ach, slap frame, dat merk je toch niet op weg naar de supermarkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slap? :p dan kan je misschien 40tons carbon proberen, zo stijf als het gereedschap van een bepaalde soort acteur....

Wel vrij prijzig, ik denk niet dat je zo een kader vind onder de 4000 euries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

MrAngry schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 22:44:
Ah ok, er stond me bij dat jij nog een klassiek stalen frame had liggen en heb aangenomen dat dit hem was. En ach, slap frame, dat merk je toch niet op weg naar de supermarkt ;)
hier beledig je me, mrangry!

'een klassiek stalen frame'? Ik heb er een stuk of 7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzper schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 22:30:
Hoe zwaar zijn jullie fietsen?
1x Gazelle Squadra alu 2003 met Campa Chorus 9 speed en eigenbouw wieltjes 8,3 kg.

1x Marco's bike's alu met Campa Veloce 9,2 kg

1x Duell staal Columbus SLX met Campa Athena 8 speed 9,6 kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

havana schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 21:38:
Ik word trouwens diep treurig van de weersvoorspelling voor de rest van de week :( :'(
Ik wacht niet op beter.....
Vanaf morgen ben ik op weg naar de Pyreneen> Ventoux> Dolomieten (als het allemaal lukt in 3 weken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
8,1 kilo all-in, inclusief pedalen, bidonhouders, fietscomputer et cetera, rijklaar dus. Gaat om een Bianchi MonoQ, fiets van carbon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je vind het niet erg dat ik dat onder vorumopsnijderij reken?
Met een frame van 1,8 kilo (wat bepaald niet extreem licht) is kan je geen fiets van 5,2 kilo bouwen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2012 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvBeek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-01 11:06
MrAngry schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 22:03:
[...]

Hoewel Sora oke is voor een weinig eisende fietser zou ik op dit moment geen nieuwe fiets aanraden met minder dan een tiagra groep. De reden is dat de 2012 tiagara 10-speed is en qua schakel gebeuren volledig compatible met de hogere groepen. 2300 is echt zooi, dat moet je sowieso links laten liggen. Is er een speciale reden dat je voor een nieuwe fiets gaat (itt 2ehands)?

Die Bulls gaan trouwens tot 59cm dat moet toch kunnen met 1.90
Volgens fietshandelaar #1 mag je geen tweedehands fiets kopen als je een fiets koopt volgens nationale fietsprojecten. Fietshandelaar #2 vond dit niet zo'n probleem (hij zou m wel als nieuw opschrijven) maar had in mijn maat alleen een (overigens prachtige) carbon fiets staan, erg ver buiten mijn budget. Verder heb ik bij fietshandelaren in Groningen geen tweedehandsjes kunnen vinden in mijn maat.

Mijn binnenbeenlengte is 92 cm wat zich zou moeten vertalen naar een fiets van 62cm. En als ik dan een nieuwe fiets koop wil ik ook gelijk een die écht goed op maat is. Groepen kun je eventueel vervangen dacht ik (zal wel niet goedkoop zijn.. :'(). Maar het frame daar zit je een lange tijd aan vast, athans dat is mijn redenatie.

Maar jij zegt dus zowiezo Shimano Sora, geen Shimano 2300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Zowel de Venge (Sram Red, Roval wielen) als de Tarmac (Sram Red, R-SYS SL wielen) zitten op ongeveer 7,0 kg, allebei in maatje dranghek.

[ Voor 10% gewijzigd door StevenK op 06-06-2012 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 23:48:
[...]

Je vind het niet erg dat ik dat onder vorumopsnijderij reken?
Met een frame van 1,8 kilo (wat bepaald niet extreem licht) is kan je geen fiets van 5,2 kilo bouwen.
Ik weet totaal niet wat vorumopsnijderij is, maar ergens heb je gelijk, de zadelpen en de cassette zaten er al in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Mijn C'dale weegt iets meer dan 7 kg. Daar kan nog makkelijk iets vanaf, bijvoorbeeld met andere snelspanners maar dat komt allemaal wel.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Denk dat mn fiets ongeveer 10kg is, maar let er niet echt op.

Gister weer eens proberen te fietsen en heb (zoals ik het nu voel) een redelijk goede training gevonden wat niet teveel van mn lichaam vraagt maar wat toch goed voelt (ivm Pfeiffer).
Ik let niet alleen maar op de snelheid, maar extra op BPM en RPM. Wil dat mn hartslag tussen de 130 en max 140 blijft zodat ik niet teveel vraag maar toch in D1 zone zit. Dan mn cadans rond de 90 houden (afhankelijk van de wind). Gister 35km gedaan en dat voelde goed. Vannochtend lekker wakker geworden zonder teveel vermoeidheid en last. Wil mn lichaam niet pushen dus dan maar 2x per week fietsen ipv 3x wat ik eerst deed. 1x dinsdag avond en dan ong 30km en 1x in het weekend van on 60-70 km afhankelijk van hoe ik me voel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
EvBeek schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 00:21:
[...]

Maar jij zegt dus zowiezo Shimano Sora, geen Shimano 2300.
Als je jezelf echt wilt dwingen om te kiezen tussen twee suboptimale keuzes. Wat heb je nu eigenlijk voor fiets en waarom is die aan vervanging toe? Waarom nu? Waarom beperk je jezelf tot het fietsenplan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07 07:21

dalus

Firing Sparks

Net even aan het veerunster gehangen ~7.1kg met garmin en zadeltasje. Ga ik gewoon lekker zo laten, verdere winst haal ik wel uit zelf af te vallen. Hopelijk kan ik dan wel langer mee bergjes omhoog knallen.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 07:30:
[...]

Ik weet totaal niet wat vorumopsnijderij is, maar ergens heb je gelijk, de zadelpen en de cassette zaten er al in.
Dat verklaart het frame.
Blijft de vermelde 5,2 kg niet realistisch.
Tijdje terug las ik op een site (weet niet meer welke) dat er geprobeerd was een <6kg fiets te bouwen.
Dat lukte, maar de prijs was plm. 15000 € en er was serieuze twijfel of dat ding normaal rijdbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:19
Geniaal, die gewichtsdiscussie hier.
Heeft iemand zich al afgevraagd hoeveel kilo hij eenvoudiger van zijn lichaam af kan trainen?

Mijns inziens goedkoper, leuker, en vooral: meer voordeel op bewegend gebied dan een kilo carbon of aluminium-besparing kan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
dnhelle schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:30:
Heeft iemand zich al afgevraagd hoeveel kilo hij eenvoudiger van zijn lichaam af kan trainen?

Mijns inziens goedkoper, leuker, en vooral: meer voordeel op bewegend gebied dan een kilo carbon of aluminium-besparing kan bieden.
Heb wel eens gehoord dat de verhouding van het gewicht van de ene fiets tov de andere, zeg staal tov alu en alu tov carbon, dat een kilo dus niet altijd een kilo is maar in verhouding meer dan 1kg lichaamsgewicht.
Zeg 1kg besparen op fiets is ± 5kg lichaamsgewicht.

Of dit helemaal correct is weet ik niet hoor, meer van horen zeggen. Maar heb zelf 2 fietsen nu, een 7jr oude alu fiets van Rose, staat denk ik nog in de TS? Maar nu dus ook een carbon van Rose en dat fietst toch wel stuk lichter.

Goed, ik ben het echt volledig met je eens dat de meeste winst te behalen is op het lichaam. Zeker als je richting vet% van 12-15% zou gaan tov wat de mens gemiddeld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Gewoon goed schijten voor je de Alpe d'huez 6 maal opfietst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:41

Ja maar dat is dan weer een non-reden vind ik. Want zo kan je altijd beredeneren.

Ik weeg als ik goed in vorm ben rond de 58 tot 60kg op 177/178 ongeveer. Voor mij valt dat dus lastig te doen, even wat kilo's eraf trainen. En dan blijft het materiaal toch over? Daarnaast vind ik het als materialist best leuk om daar wat gewicht te pakken met mooie, soms ingenieuze onderdelen.

Je kan wel zeggen dat je gewoon flink moet gaan schijten voordat je gaat fietsen, maar wat nou als je goed schijt én een lichte fiets hebt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Het is voor mij makkelijker een lichtere fiets te kopen dan een paar kg's kwijt te raken. Daarnaast heeft een kg verschil in fiets toch echt een grotere invloed dan een kg verschil in lichaamsgewicht, zeker als het gewichtsverschil in draaiende delen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
StevenK schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:48:
[...]
Daarnaast heeft een kg verschil in fiets toch echt een grotere invloed dan een kg verschil in lichaamsgewicht, zeker als het gewichtsverschil in draaiende delen zit.
Dat moet volgens mij zijn: Daarnaast heeft een kg verschil in fiets alleen een grotere invloed dan een kg verschil in lichaamsgewicht als het gewichtsverschil in draaiende delen zit.

Anders kan je bizarre voorbeelden bedenken als "je bent sneller als je je bidons gelijk opdrinkt onder aan de berg" ;)

[ Voor 12% gewijzigd door MrAngry op 06-06-2012 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:26:
[...]

Dat verklaart het frame.
Blijft de vermelde 5,2 kg niet realistisch.
Tijdje terug las ik op een site (weet niet meer welke) dat er geprobeerd was een <6kg fiets te bouwen.
Dat lukte, maar de prijs was plm. 15000 € en er was serieuze twijfel of dat ding normaal rijdbaar was.
Dan mag jij mij vertellen wat je een volledig fiets noemt? Ik heb hem bij de fietsenmaker aan het veer laten meten, daar kwam 5,2kg uit.

Ik herinner me niet hoe compleet hij was, maar ik weet nog dat er geen pedaaltjes aanhingen en geen drinkbussen allerhande, de bidonhouders heb ik er achteraf ook nog zelf opgezet (LD Triathlon = extra bidonhouders), maar ik kan me niet inbeelden dat dit alles 2kg ofzo gaat wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
5,2 kg is vrijwel onmogelijk. Zelfs met Lightweights en AX Lightness onderdelen kom je daar niet op.

Mijn fietsmaat had vorig jaar nog een Scott Addict frame (800 gram), Super Record 11v, met Lightweight (tubes!) en AX Lightness onderdelen, AX Lightness carbon zadel. Ding zat geloof ik op 5.8 kg.

Wereldrecord staat geloof ik op 4.4 kg, maar dat ding is niet rijdbaar. Wil je de boel rijdbaar houden houdt het bij 5.5 km wel echt op.

[ Voor 124% gewijzigd door havana op 06-06-2012 11:31 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:20:
[...]

Dan mag jij mij vertellen wat je een volledig fiets noemt?
"Hij heeft een fiets zonder zadel! Fiets zonder zaaadel, hij heeft een fiets zonder zadel. Fiets zonder zadel!" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub

In draaiende onderdelen is dat echt geen non-discussie. Massa-traagheid. Dus versnellen/vertragen (en bij wielen van richting veranderen) gaat simpelweg makkelijker. Als je het over verschil in klimmen hebt ben ik het met je eens. Meer, makkelijker en goedkoper te halen bij je eigen gewicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Waar gáát dit over; wij presteren allemaal op een niveau dat het gewicht van het materiaal compleet irrelevant is. Neemt niet weg dat het gewoon LEUK is om op een lichte fiets te rijden! Maar ik rijd ook net zo lief op m'n Bianchi van dik 10 kg hoor. Zal deze week wel weer moeten met al die regen. :X ...

[ Voor 45% gewijzigd door havana op 06-06-2012 11:45 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Hoi,

Ik ben nieuw hier en ook nieuw in de wereld van racefietsen. Heb het altijd leuk en interessant gevonden maar deed er nooit wat mee. Woon nu al bijna 3 jaar boven een fietsenwinkel in Hilversum waardoor het steeds meer begon te kriebelen. Af en toe binnen kijken naar de racefietsen, vooral Bulls en Trek hebben hun staan, maar wat een geld zeg. Kwam elke keer niet uit.

Tot dat ik er een tijdje geleden was om door te geven dat ik ga verhuizen, ga zowat naast het Gooimeer wonen zag ik dat hij ook een 2e handse Bulls fiets had staan. Deze had beschadigingen, aan het frame door dat de vorige eigenaar er mee was gevallen maar wat er allemaal op zat werkte nog top vertelde ze mij. Mijn interesse was gewekt :-)

Paar dagen mee rond gelopen hoe en wat, tot dat ik gister naar binnen liep en vroeg wat het frame maat is en wat ik moet hebben. Blijkt, mijn maat. Nog meer twijfels dus :-) Uit eindelijk net voor sluitingstijd de knoop doorgehakt en gezegd dat ik hem wil.

Zover ik weet is het een Bulls Harrie maar meer weet ik niet. Weet niet of het een 1, 2 of + versie is. Misschien iemand van jullie? De racefiets heeft een Shimano 105 groep erop zitten zoals jullie dat noemen ;-) Verder weet ik het eerlijk gezegd niet. Hij is mat zwart/grijs met witte Bulls letters erop. Verder zit er een zwart zadel op, is het stuurtape zwart en banden zijn zwart.

Weet iemand van jullie welke versie dat is en uit welk jaar die komt?

Ik heb de fiets nog niet, heb er ook niet zoveel haast mee omdat ik midden in een verhuizing zit en het weer toch slecht is. Moet eerst goed weer hebben want moet het allemaal nog "leren" :-P

Ik zou wel graag tips willen over welke pendalen en schoenen ik het beste kan nemen en wat dat ongeveer kost? Kwa kleding zat ik te denken omdat bij Decathlon te halen in A'dam is dat troep? En welke fietscomputer en/of helm is aan te raden?

Ik weet het, veel vragen maar ik wil ook graag veel dingen weten....ben tenslotte nog een groentje :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Bulls Harrier zal het zijn. Dat is een vrij bekend instapmodel. Prima ding, ga je veel plezier aan beleven.

Ten eerste: die dingen heten PEdalen. Je hebt verschillende systemen, de meest bekende zijn SPD (is eigenlijk een mountainbikesysteem), SPD-SL van Shimano, Look en Time. Aan geen van deze systemen doe je een miskoop, maar zoals ik eerder al heb aangegeven ben ik een groot fan van Time pedalen, meer specifiek het type RXS. Zijn te krijgen (op internet) vanaf een euro of 50 inclusief plaatjes.

Bij Decathlon heb je prima schoenen voor een prima prijs. Op vrijwel alle raceschoenen passen overigens verschillende pedaalsystemen, al heb je ook speciale schoenen voor het SPD-systeem. De plaatjes zitten dan verzonken in de zool, zodat je ook op de schoenen kunt lopen. Deze zijn ideaal voor toerfietsers of voor in de sportschool. Ook Shimano heeft goede schoenen die niet duur zijn.

Dan je vraag over de fietscomputer. Vrijwel elk type voldoet. Gewoon een simpel tellertje van tientje doet in principe alles wat je wil. Bekende merken in dit segment zijn CatEye, VDO en Sigma.

Decathlon heeft ook wel de nodige kleding maar de maatvoering is soms vreemd (gekke Fransen). Een goed adres voor goedkope kleding is www.cyclewear.nl . Qua helm, vrijwel alles voldoet, alles staat of valt met wat je mooi vindt (en wat goed past). Bekende merken zijn Giro, Met, Lazer en Bell. Agu heeft ook enkele goedkopere helms in het gamma (moet je wel kunnen leven met het imago van Agu).

[ Voor 27% gewijzigd door havana op 06-06-2012 12:22 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Laatst online: 22:41
Toen ik mijn racefiets heb gekocht had men mijn stuur vrij laag gemonteerd, zeker in het begin vond ik dat niet prettig. Ik heb toen mijn stuurpen omgedraaid, zodat het stuur een stuk hoger kwam. Nu ben ik wel op het punt aangekomen dat ik graag wat dieper zit, maar als ik de pen weer omdraai is het verschil te groot. Ik kan afstandsringen er tussenuit halen, maar dat lijkt me niet de meest prettige oplossing. Daarom was ik aan het kijken of er stuurpennen zijn die bijvoorbeeld een hoek van 90 graden hebben, zodat het stuur precies tussen de hoge en lage positie zit. Ik heb verstelbare pennen gevonden, maar ook dat lijkt me niet optimaal.

Heeft iemand een suggestie voor een goede stuurpen (of andere oplossing?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Je hebt stuurpennen in verschillende hoeken. Wat misschien nog makkelijker en goedkoper is, is je spacers (die nu w.s. 1 cm per stuk zijn), vervangen door 0,5 cm spacers. Dan kun je preciezer afstellen.

Spacers kun je gewoon verplaatsen naar boven je stuurpen hoor, geen probleem. Eventueel kun je later de voorvork afzagen.

[ Voor 23% gewijzigd door havana op 06-06-2012 12:26 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Dat zijn al spacers van een halve centimeter. Er zitten er geloof ik een stuk of 3/4. Ik kan ze er wel uithalen, maar als ik later de stuurpen om wil draaien dan zit ik wel érg laag. Ik doe het liever in stapjes. Ik zit nu op +6 graden, wil naar 0, daarna evt. naar -6. Ik heb altijd begrepen dat als ik de spacers vervang ik ook de vork op maat moet maken (of zou ik om te proberen de verwijderde spacer bóven de stuurpen kunnen plaatsen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ja, je kunt de spacers dus gewoon BOVEN je stuurpen plaatsen... In theorie kun je er zelfs een hele toren van Pisa van maken...

Afbeeldingslocatie: http://gallery.roadbikereview.com/data/roadbike/500/IMG_2491_A.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/11jbuo8.jpg

[ Voor 65% gewijzigd door havana op 06-06-2012 12:30 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Duidelijk, kan ik daar eerst mee experimenteren. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Havana, bedankt voor je snelle antwoord. Dit is nog eens een forum zeg, binnen paar minuten reactie :-)

Blij om te horen dat het een goed model. Kan het de + versie zijn of denk je van niet? Wat is trouwens het verschil tussen de 1, 2 en + versie??

Hahaha, oeps....sorry!

Wat is het verschil tussen SPD en SPD-SL? Wat mij persoonlijk wel makkelijk lijkt is dat alles al in de schoen zit, het plaatje zeg maar. Dat jij de schoenen aan kan doen, loopt naar de fiets, je klikt je vast en kan gaan fietsen.

Aha, thanks ga daar eens naar kijken.

En ja, wat ik mooi vind. Ik wil het eigenlijk een beetje in de kleur houden van de fiets. Er zit nu mat grijs en wit op. Dus ja, moet even kijken. Zat te denken om misschien roode bidonhouders te doen :-) Maar weet ik nog niet zeker hoor.

Aha, ga eens kijken dan bij Decathlon maar ook zeker online. Het nadeel is alleen, weet op dit moment mijn maat niet. Heb nog nooit wat gehad kwa racefiets kleding, dus broek maat enzo, ik zal t niet weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Frid0 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:34:
Havana, bedankt voor je snelle antwoord. Dit is nog eens een forum zeg, binnen paar minuten reactie :-)

Blij om te horen dat het een goed model. Kan het de + versie zijn of denk je van niet? Wat is trouwens het verschil tussen de 1, 2 en + versie??
De harrier is een goed instapmodel zoals Havana al meld. Verschil tussen de 1,2 en + weet ik niet 100% zeker maar vaak is het iets zoals andere voorvork (carbon) of velgen oid. Even navragen dus bij de leverancier/winkel.
Wat is het verschil tussen SPD en SPD-SL? Wat mij persoonlijk wel makkelijk lijkt is dat alles al in de schoen zit, het plaatje zeg maar.
Wat betreft SPD en SPD-SL. De plaatjes van SPD-SL zijn groter dan die van SPD. Preciese verschillen wat betreft krachtoverbrengingen weet ik zo niet, maar met SPD-SL plaatjes onder je raceschoenen kan je ook nog een beetje normaal lopen, terwijl SPD plaatjes onder je raceschoenen is bijna NOT DONE met lopen :P
Dat jij de schoenen aan kan doen, loopt naar de fiets, je klikt je vast en kan gaan fietsen.
De plaatjes monteer je op je schoenen en dan klik je zo je schoen erin vast. Het is even wennen maar daarna simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Bij SPD-SL zit het plaatje ook aan de schoen hoor, net zoals bij Look en Time. Bij SPD heb je echter ook schoenen waar het plaatje niet ONDER de schoen zit maar VERZONKEN in de zool (niet alle schoenen, je kunt SPD plaatjes ook gewoon onder de raceschoenen schroeven). Dit zijn schoenen voor toerfietsers (tandems enzo) en spinners. Vaak hebben dit soort schoenen flexibele zolen wat voor een racefietsers niet optimaal is.

Het verschil tussen SPD en SPD-SL, google maar eens even, is een heel ander systeem. SPD heeft kleine metalen plaatjes waarbij de speling niet in te stellen is. Plaatjes bij SPD-SL zijn van plastic/metaal, zijn veel groter, klikken IMHO makkelijker in en hebben zijdelingse speling. SPD zie je steeds minder onder wielrenners, het is eigenlijk op sterven na dood.

De meeste online shops hebben wel maattabellen online en terugsturen kost je ook de kop niet. Op een gegeven moment weet je vrij precies wat je nodig hebt van welk merk, ik weet bijvoorbeeld dat ik van Ultima en Castelli maat M heb en van Assos maat L. En anders: passen in de winkel, bestellen op internet :P

[ Voor 20% gewijzigd door havana op 06-06-2012 12:46 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Griffin schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:44:
[...]

De harrier is een goed instapmodel zoals Havana al meld. Verschil tussen de 1,2 en + weet ik niet 100% zeker maar vaak is het iets zoals andere voorvork (carbon) of velgen oid. Even navragen dus bij de leverancier/winkel.
Harrier1 is dubble butted alu, Harrier2 is tripple butted alu + carbon vork. Zit 'm vooral in het framewerk dus. * Tjebakka is een tevreden Harrier2 (2011-model) eigenaar!

En Frid0, over kleding kan ik je het volgende zeggen: AGU heb ik een maat M wielerbroek, van Sportful (Italiaans merk) XXL :D Nieuwe kleding (van een ander merk) dus altijd passen.
Griffin schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:44:
[...]
Wat betreft SPD en SPD-SL. De plaatjes van SPD-SL zijn groter dan die van SPD. Preciese verschillen wat betreft krachtoverbrengingen weet ik zo niet, maar met SPD-SL plaatjes onder je raceschoenen kan je ook nog een beetje normaal lopen, terwijl SPD plaatjes onder je raceschoenen is bijna NOT DONE met lopen :P
Dat is juist andersom. SPD kun je vaak beter mee lopen dan SPD-SL/Look

[ Voor 26% gewijzigd door Tjebakka op 06-06-2012 12:51 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Voorbeeldje van schoenen voor verzonken SPD-plaatjes (de plaatjes zelf staan er niet op)

Afbeeldingslocatie: http://www.spdshoes.org/wp-content/uploads/2011/01/Shimano_MT41_shoes.jpg

Bij reguliere schoenen schroef je het plaatje onder de schoen

Afbeeldingslocatie: http://www.biketotaal.nl/l/library/download/urn:uuid:28b8a50e-883c-4a24-8517-2ea44c315c70/221233+shimano+schoen+shr077.jpg?color=ffffff&scaleType=2&width=435&height=320&ext=.jpg

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
MrAngry schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:01:
[...]

Anders kan je bizarre voorbeelden bedenken als "je bent sneller als je je bidons gelijk opdrinkt onder aan de berg" ;)
Was het niet Hinault die aan de voet van de berg zijn bidons in zijn shirt stak, vanwege een lichtere fiets?
Het is maar wat je eenvoudig noemt. Een fiets van een paar kilo lichter dan mijn huidige fiets is zeer eenvoudig te bestellen. Kwestie van hooguit een uur misschien. Kost wat geld, maar eenvoudig is het wel. Diezelfde kilo's van mijn lichaam aftrainen kost aanzienlijk meer moeite, kost niet veel geld, maar eenvoudig is het niet.

[ Voor 45% gewijzigd door argro op 06-06-2012 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:19
@gewichtsdiscussie, ik wilde alleen de knuppel eens in het hoenderhok gooien. Goed gelukt, mooi resultaat moet ik zeggen ;)

Kennen jullie namelijk de uitspraak van de weledele heer Tom Ritchey? 'Strong, Light, Cheap; Pick Two'.
Beschrijft prima jullie keuzes. Wat ik bedoelde te zeggen met de discussie is dat weightweenie-spelen op zich leuk is, maar dat er risico's aan vast kunnen zitten als je lichamelijk of financieel daar geen vorm voor kunt of wilt opbrengen.

Laat voorop staan: fietsen moet fun zijn. Een beetje gadgets (tweakers blijven we..) is daar altijd leuk bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
havana schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:45:
Waar gáát dit over; wij presteren allemaal op een niveau dat het gewicht van het materiaal compleet irrelevant is. Neemt niet weg dat het gewoon LEUK is om op een lichte fiets te rijden! Maar ik rijd ook net zo lief op m'n Bianchi van dik 10 kg hoor. Zal deze week wel weer moeten met al die regen. :X ...
Volledig mee eens! Maar verklaar dan eens dat ik een compleet andere fiets krijg door 600 gr gewichtsverlies door vervangen van wielen? Aanzetten voor een sprintje is heel anders qua gevoel. Wat ik bedoel, zolang de grammetjes in draaiende delen zitten én het om genoeg grammetjes gaat, is verschil wel merkbaar. Over dingen als 50gr hier en daar hoor je mij niet. Maar ik denk dat je het met me eens bent dat wielen een groot verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Bedankt iedereen weer voor zijn commentaar en adviezen.

Havana, over die plaatjes van die schoenen. Ik vind die onderste wel gaaf, niet in die kleuren maar wil wel zoiets. Die bovenste vind ik echt helemaal niks. Maar dat is mijn persoonlijke smaak :-)

SPD-SL, is denk ik wat ik moet nemen als ik het zo lees. SPD is meer voor de mountainbike en gaat er langzaam maar zeker uit lees ik.

Tjebakka: Wat is "dubble butted alu, Harrier2 is tripple butted alu + carbon vork"? Zover ik weet en heb gezien zit er een carbon voorvork op. Heb wel foto's maar die zijn op mijn Iphone. Hoe krijg ik die hier op het forum? Want kan alleen foto's van een URL erop zetten volgens mij, toch?

En kwa kleding is het echt zoeken merk ik, ieder zijn smaak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:33
Frid0 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:37:
Bedankt iedereen weer voor zijn commentaar en adviezen.

Havana, over die plaatjes van die schoenen. Ik vind die onderste wel gaaf, niet in die kleuren maar wil wel zoiets. Die bovenste vind ik echt helemaal niks. Maar dat is mijn persoonlijke smaak :-)

SPD-SL, is denk ik wat ik moet nemen als ik het zo lees. SPD is meer voor de mountainbike en gaat er langzaam maar zeker uit lees ik.

Tjebakka: Wat is "dubble butted alu, Harrier2 is tripple butted alu + carbon vork"? Zover ik weet en heb gezien zit er een carbon voorvork op. Heb wel foto's maar die zijn op mijn Iphone. Hoe krijg ik die hier op het forum? Want kan alleen foto's van een URL erop zetten volgens mij, toch?

En kwa kleding is het echt zoeken merk ik, ieder zijn smaak..
Mij is ook SPD-SL geadviseerd ipv SPD precies om te reden die jij geeft. Er mee lopen gaat alleen erg lastig omdat je eigenlijk continu op je hakken loopt door de relatief grote plaatjes eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Frid0 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:37:
Tjebakka: Wat is "dubble butted alu, Harrier2 is tripple butted alu + carbon vork"?
In de TS:
Griffin in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
la_fusion, dan ga ik daar ook voor. Welke heb jij en ben je daar tevreden over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:33
Voor zover ik weet exact de schoenen van hierboven de Shimano SH-R077 http://www.salden.nl/defa...id=53&fs=10824&catid=3328

en de Shimano PDR 540 SPD SL pedaalset http://www.salden.nl/defa...pid=53&fs=4368&catid=3283

Geen dure spullen maar voor zover ik weet prima spul om mee te beginnen.

Tot dusverre helaas nog maar beperkt mee gefietst maar wel gewoon tevreden over, heb ook geen vergelijkingsmateriaal dus je kunt je af vragen in hoeverre je er iets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Time RXS is nauwelijks duurder maar wel veel beter.

Gewone SPD zou ik niet meer willen. Klein contactoppervlak, relatief moeilijk inklikken, nauwelijks speling, de plaatjes zijn nauwelijks te stellen en er valt niet goed te lopen. Voor alle punten geldt: in vergelijking met andere systemen.

[ Voor 74% gewijzigd door havana op 06-06-2012 15:33 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:41
Waarom hoor ik hier eigenlijk nooit iemand over het nieuwe I-Clic systeem van Time? Is daar iets gruwelijk mis mee of.. ?

Gewoon SPD is inderdaad helemaal niet voor de racefiets bedoeld. Dat kleine groepje dat per se makkelijk wil kunnen lopen, hebben regel #5 gewoon niet begrepen.

[ Voor 48% gewijzigd door Roet op 06-06-2012 15:44 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.