Dick schreef op maandag 04 juni 2012 @ 20:11:
Zo op het eerste gevoel bevalt de fiets prima, schakelen gaat soepel en ik ben niks raars tegen gekomen. De afstelling zal ik nog even wat aan moeten sleutelen maar ik heb iemand die mij hier binnenkort bij gaat helpen

.
Zodra ik binnenkort wat meer tijd heb zal ik de fiets even goed schoonmaken en kijken of er ergens nog wat onderhoud nodig is. Heeft iemand tips voor waar ik met name even naar moet kijken?
Wow, das ook een mooie fiets.. 130 euro joh? Das geen geld denk ik. Vond die van mij al een goede deal

Ik ben vanavond bij een kennis geweest, die zou mij wel even helpen met het afstellen van mijn derailleur, hij schakelde toch niet helemaal lekker naar het buitenblad voor en het kleinste blad achter... had ie vaker gedaan, zit bij een fietsgroep enz.
toen hij met een spiekbriefje aankwam met H en L en met de klok meedraaien enz. had ik al een vermoeden...
Nou, na een half uur was hij zo ver dat hij wel soepel schakelde, maar nu heel erg ratelde. Uiteindelijk nog eens anderhalf uur later

zijn we volgens mij op het punt dat hij iets minder lawaai maakt en iets soepeler schakelt. Haha, ach het is een best jong, help hem vaak met de pc, dus hij was blij dat hij iets terug kon doen.
Maar goed, ik zei al tegen mijn vriendin, ik breng de fiets morgen wel even naar de FM, dan weet ik zeker dat het goed is. Kom ik net dit filmpje tegen op Youtube..
YouTube: Derailleur afstellen
Ik ga morgen zelf wel even aan de slag, want dit kan niet moeilijk zijn

En dan hopelijk als het morgenavond een beetje mooi weer is, dan ga ik even wat kilometers maken.
Nog een klein ander vraagje:

Zijn dit nou SPD pedalen of niet? De verkoper van mijn fiets zei van wel, maar mijn schoenen (met SPD plaatjes, en dat weet ik zeker) klikken er dus niet op vast.
Volgens de advertentie op markplaats:
pedaal VP-M30
clips VP-C07
Maar over die clips kan ik weer niets vinden
Nou zit ik er heel hard aan te denken (ik moet sowieso andere schoenen) om dan ook maar andere pedalen te kopen, want hier ga ik niet uitkomen.
Ga morgen sowieso deze schoenen passen:
http://fietsen-brommers.m...e-race-schoen-maat44.html
En twijfel of ik nu op zoek moet naar andere plaatjes voor onder de schoen, of dat ik gewoon andere pedalen moet gaan kopen.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels