Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 103 Laatste
Acties:
  • 425.707 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
@discussie hierboven, hartslag en gewicht (en dus ook van je fiets) zijn twee belangrijke factoren voor accurate caloriemeting. En dan nog is het redelijk giswerk, maar zonder slaat het eigenlijk nergens op begrijp ik :)

Ben gisteren geweest na 4 weken he-le-maal niks te hebben gedaan. Daarvoor had ik best wel wat conditie. Maar eeh, dat gaat rap omlaag zeg! Gisteren op een segment van 13 minuten een minuut ingeleverd, en eigenlijk al aan het begin er doorheen zitten. Begon al bij de eerste heuvel tegen mijn omslagpunt aan, waar dat de vorige keer in D1 zat. Na dat heuveltje kreeg ik die ook niet echt omlaag, waarna ik op de tweede heuvel bijna kapot ging. Derde en laatste heuvel ging re-de-lijk qua tempo, maar was afzien om tempo er een beetje in te houden en ik zat er helemaal doorheen.
Ik had zeker niet verwacht dat het beter zou gaan dan 4 weken geleden, maar het verschil vond ik erg groot.

Verder erg veel tegenwind op de eerste helft. Tweede helft lekker in D1 gecruised, temeer ook omdat het tempo zakte omdat een maat er doorheen zat. Lekker ritje weer, smaakt naar meer. Vaste dagen gaan inplannen, zodat agenda gecleared blijft, en niet nog eens een herhaling van die laatste 4 weken gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-07 15:04

Griffin

Is mythical

Topicstarter
UltraSub schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 08:49:
@discussie hierboven, hartslag en gewicht (en dus ook van je fiets) zijn twee belangrijke factoren voor accurate caloriemeting. En dan nog is het redelijk giswerk, maar zonder slaat het eigenlijk nergens op begrijp ik :)
Maar de vraag is waarom het heel belangrijk is. Voor mij iig niet. Leuk om te weten dat ik 2000kcal heb verbruikt oid maar het is voor mij geen leidraad voor mijn voeding. Ga gewoon uit van hoeveel honger ik heb :P
Ben gisteren geweest na 4 weken he-le-maal niks te hebben gedaan. Daarvoor had ik best wel wat conditie. Maar eeh, dat gaat rap omlaag zeg! Gisteren op een segment van 13 minuten een minuut ingeleverd, en eigenlijk al aan het begin er doorheen zitten. Begon al bij de eerste heuvel tegen mijn omslagpunt aan, waar dat de vorige keer in D1 zat. Na dat heuveltje kreeg ik die ook niet echt omlaag, waarna ik op de tweede heuvel bijna kapot ging. Derde en laatste heuvel ging re-de-lijk qua tempo, maar was afzien om tempo er een beetje in te houden en ik zat er helemaal doorheen.
Ik had zeker niet verwacht dat het beter zou gaan dan 4 weken geleden, maar het verschil vond ik erg groot.
Conditie is iets wat je redelijk snel kan opbouwen maar je bent het ook snel kwijt. Gelukkig is het ook weer redelijk snel terug op het oude niveau.
Ik ben echt benieuwd wat mn lichaam morgen gaat doen tijdens de GoT Cycle Meet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 14:48
[b][message=38244255,noline]....Kan iemand een gemiddelde van 35 in D1 rijden dan beschikt ie over een bereconditie
Als je dat solo kunt wordt het tijd voor een proflicentie. Prachtig om te lezen trouwens dat mensen het zo belangrijk vinden om gemiddeld harder dan 30 km/u te fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Faxe schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 09:24:
[...]

Als je dat solo kunt wordt het tijd voor een proflicentie.
Ben ik absoluut niet mee eens. Je bent dan nog geen prof, een prof moet het juist hebben van het vaker zo lang te kunnen fietsen en het herstellend vermogen. Ik ken iemand die nu net voor het eerst mee doet in de 'Elite' wedstrijden en hier moet hij het afleggen. Zijn eerste rit was 90km en de eerste 35/40 km kon hij nog mee maar daarna moest hij wat lossen. Let wel, ze hadden daar een koers snelheid van 45-50kmph gemiddeld.
Dus voor een proflicentie moet je echt denken aan gemiddeld 40 / 45kmph (in groep) kunnen rijden voor langere tijd. En dat minimaal elke week (of meerdere keren).
Prachtig om te lezen trouwens dat mensen het zo belangrijk vinden om gemiddeld harder dan 30 km/u te fietsen.
Het is een magisch getal voor de amateur fietser en je hebt ergens om naar toe te werken/trainen. Maar denk dat velen (ik iig wel) het geen grote ramp vinden dat ze 29 gemiddeld hebben getrapt ipv 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 16:20

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Als je dat solo kunt wordt het tijd voor een proflicentie. Prachtig om te lezen trouwens dat mensen het zo belangrijk vinden om gemiddeld harder dan 30 km/u te fietsen.
Idd.
Gemiddeldes zeggen niets. Ga maar eens meer dan 30km/u gemiddeld in de polder fietsen. ;)
Zoveel factoren waar het vanaf hangt.

Kijk er zelf nooit naar, als ik maar lekker gefietst heb. Da's het belangrijkste.

Gaan er morgen nog mensen meedoen aan de Tecklenburger Rundfahrt?

[ Voor 6% gewijzigd door Harmen op 18-05-2012 09:38 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Harmen schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 09:37:
[...]

Idd.
Gemiddeldes zeggen niets. Ga maar eens meer dan 30km/u gemiddeld in de polder fietsen. ;)
Zoveel factoren waar het vanaf hangt.

Kijk er zelf nooit naar, als ik maar lekker gefietst heb. Da's het belangrijkste.
Agree. Of als het laatste stuk van een route door een stad loopt. Dag gemiddeldes (Ja, ook met auto pause/resume). Of een lange sectie met veelvuldig haakse bochtjes. Heb je dan slechter gefietst? Tuurlijk niet.

(ja, ik kijk wel, maar ben het met je eens, als het maar lekker was :P )

[ Voor 7% gewijzigd door UltraSub op 18-05-2012 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

[...]

Het is een mooi rond getalletje EN het is een grens waar een hoop wielerliefhebbers/toeristen toch tegenaan hikken, dat maakt het interessant.
Ook al rijdt men om wat voor reden dan ook geen wedstrijden, je ziet overal , op een heuveltje, op forums enz., in een praatje dat me maakt met andere fietsers dat competitie een belangrijke rol speelt.
En wat is er tegen?

Ik hou een staatje bij van al m'n ritjes met het gemiddelde erbij, het is toch een maat voor hoe je ervoor staat.
Ik weet ongeveer per parkoers wat ik daar moet/ kan halen.
Wat me dit jaar opviel was hoeveel invloed strakke /losse kleding heeft.
De eerste rit zonder winterjack en met blote benen leek ik wel een motortje te hebben, met name tegen de wind in kan je zomaar 3 a 4 km/u sneller met dezelfde inspanning.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 89521 op 18-05-2012 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:13

Pelle

🚴‍♂️

Dat je je lekker voelt bij de stukken die je fietst is het allerbelangrijkst ja. Maar ik, als beginner, weet nog niet goed genoeg wat me ligt. Ik merk dat ik wel kick op snelheid, en dat ik mezelf op dat vlak continu probeer te verbeteren. Dan worden gemiddeldes wel belangrijk natuurlijk. Ze zijn niet voor iedereen belangrijk, en ik snap dat ik me er niet blind op moet staren, maar je kunt er wel goed aan afmeten of je een beetje vooruitgang boekt.

Ik kan ook veel makkelijker 6 keer per maand tijd vrijmaken om een rondje van 40km te maken, dan 1 of 2 keer per maand een 80km+ tocht. Met daarbij 2-4 keer per week de woon/werk-ritjes van 20-25km enkele reis, ligt het in die situatie daarom voor mij voor de hand om een hoog gemiddelde in D1 of D2 na te streven, want anders wordt het wel heel erg saai :P

Iedereen wil toch beter worden? Ik wel tenminste. En 30km/h gemiddeld in D1 lijkt mij een mooi doel. En misschien is het wel helemaal niet haalbaar; maar dat zie ik dan wel weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-07 15:14
Op mijn vorige fiets zat ik steeds gemiddeld op 28, terwijl ik op mijn nieuwe fiets nu rond de 30 gemiddeld zit. Natuurlijk is het niet zo boeiend, maar leuk is het wel :)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat je op je nieuwe fiets iets anders en met name dieper zit.
In gewicht/ mechaniek zou ik het niet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Dat denk ik ook niet, ik ben heel anders gaan fietsen op mijn nieuwe fiets.

Waar ik hiervoor een racefiets had, maar met recht stuur ben ik nu geswitched naar een gebogen stuur. Op mijn oude fiets lag ik alsware op mijn stuur, terwijl ik nu rechtop zit met mijn handen op de shifters. Verder ben ik ook van kleding veranderd, van trainingsbroek en t-shirt naar driekwart strakke broek en strakker shirt.

Verder merk ik wel dat ik op deze fiets mijn kilometers een stuk makkelijker wegfiets dan op mijn 4 jaar oude fiets waar niet heel veel onderhoud aan is gedaan :)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat je kleding voor 90% de oorzaak is van je hogere gemiddelden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-07 13:55
Had me wederom ingeschreven voor de Friese fietselfstedentocht die het einde van deze maand plaatsvindt. Helaas kon ik 4,5 maand niet fietsen i.v.m. mijn studie in het koude buitenland. Het begon me erg te kriebelen om weer te fietsen. Mijn verwachting was dat me fietsconditie aardig zou verminderen, maar het valt me erg mee. Ben nog maar net een weekje terug, dus of 240 kilometer gaat lukken is nog de vraag. Gelukkig ben ik nog aan het rennen en zwemmen geweest, dus het komt nu nog op de benen aan. ;) Mooi dat het een tourtocht is waar je max 25 gemiddeld mag gaan. :+
Zijn er nog meer Tweakers die opzadelen op pinkstermaandag?

[ Voor 9% gewijzigd door TheCrius op 18-05-2012 12:23 ]

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 13:00
Anoniem: 89521 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 09:49:
[...]Wat me dit jaar opviel was hoeveel invloed strakke /losse kleding heeft.
De eerste rit zonder winterjack en met blote benen leek ik wel een motortje te hebben, met name tegen de wind in kan je zomaar 3 a 4 km/u sneller met dezelfde inspanning.
Dat verrast me, zo'n grote winst. Ik vraag me wel af waarom ik tot dusver wat lagere gemiddelden heb dan vorig jaar, maar ik heb alleen nog maar gereden met beenstukken (tot de enkel of driekwart) en met een jasje aan. Ben dan benieuwd wat ik zou behalen als ik met een korte koersbroek en een shirtje met korte mouwen ga fietsen.

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Gisteren Noorderrondrit in 30.5 gem, morgen Tecklenburg, over 3 weken de vogezen.
Wel langs een vervelend ongeval gefietst bij de Noorderrondrit, fietser vs. tractor.. http://www.112groningen.n...ij-onderdendam-video.html

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-07 09:37
Ik snap die focus op gem. niet helemaal. Het is van zoveel factoren afhankelijk die men er vaak niet bij schrijft... Zoals gezegd, ga in een groepje fietsen en je rijdt zo 3-4 km/u harder. Als je sneller wilt dan is veel intervaltraining of krachtraining (sportschool) goed om dit te bereiken.

Gisteren 2x 80 km gefietst met een pauze van ongeveer 5u hiertussen. Volgens mij niet al te best voor het herstel, maar het voelt wel als een prestatie, met name omdat ik heen en terug nagenoeg dezelfde snelheid heb gereden. Wel flink verbrand op mijn armen, dus het wordt weer tijd voor smeren.

Nog een vraag, mijn zadel zakt elke keer terug naar een bepaald punt, terwijl ik hem graag 1 cm hoger wil hebben. Ik heb al een lik montagepaste gehaald, maar dit helpt niet. Als ik de klem nog strakker zet ben ik bang dat ik iest kapotdraai. Nog andere tips?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-07 16:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Na gister de Noorderrondrit te hebben gefietst, vandaag de 185km lange Ermelose Klimtoer gedaan. M'n pa voelde de benen wel, ik had eigenlijk nergens last van. Gemiddeld 28,3 per uur en HS van 143. Ik ben tevreden en 2 lange afstanden na elkaar is een goede training voor de Tour For Life. Vrijdag klimmen in de Vogezen! Zin in :)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
Harmen schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 09:37:
[...]
Gaan er morgen nog mensen meedoen aan de Tecklenburger Rundfahrt?
Ik ben van de partij voor de 160 km. Net als vorig jaar op de MTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:33
Taigu schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:27:

Nog een vraag, mijn zadel zakt elke keer terug naar een bepaald punt, terwijl ik hem graag 1 cm hoger wil hebben. Ik heb al een lik montagepaste gehaald, maar dit helpt niet. Als ik de klem nog strakker zet ben ik bang dat ik iest kapotdraai. Nog andere tips?
Als het allemaal aluminium is dan kan er weinig kapot, gewoon een slagje strakker draaien.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Laatst online: 22:24
Maat van me met de verbogen voorvork is bij fietsenmaker geweest en die begint er niet aan. Voorvork vervangen is alleen lastig omdat het een best oud model is. Hij heeft hem zelf al 5 jaar en toen was hij ook tweedehands.

Het blijft niet mee zitten deze week, gister de route onderbroken dus vandaag wou ik wat meer kilometers maken. Na 30km kwam ik met een lekke band te zitten en ik was een nieuwe vergeten. Kom uit Rotterdam en stond aan de rand van Woerden. Naar het station gelopen en met trein en bus terug naar huis. Was uiteindelijk vijf uur thuis terwijl ik om een uur vertrok en om twee uur bij Woerden was. Er waren werkzaamheden op traject Gouda Goverwelle en Rotterdam CS alleen de NS was vergeten bussen te regelen. Kwam na een uur wachten pas aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zijn nog zat 1"voorvorken met of zonder draad te koop , zeker 2e hands, dat kan geen echt probleem worden.
Eventueel heb nog een goede Kinesis alu vork met stalen pijp te koop (draadloos)
Lekke band:
Ja dat voelt enorm lullig, zonder reservebandje, dat is mij als nestor vorig jaar toch een keer overkomen (ik heb een gereedschapsbidon en die zat op een andere fiets..)
Ik ben gewoon 20 km op die lekke band (achter) naar huis gereden , werd steeds handiger om de zwabberende fiets op de weg te houden, op het laatst reed ik gewoon weer 30 met die fiets.
De achterband heb meteen weggegooid, was toch al ver heen en de velg was een loodzwaar trainingsding, er zat geen kras op en geen slag in.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 89521 op 18-05-2012 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Zo. Mijn nieuwe Ultegra 12-27 cassette is gearriveerd. Net ff op mijn andere achterwiel gezet en de Tacx trainingsband gemonteerd. Klaar om te Tacxen middels een wielwissel :)
Bewust 12-27 ipv 12-25 ivm regelmatig in zuidlimburg rijden. Kom daar ook weg met de huidige 12-25, maar wat over hebben is toch wel zo handig ;)

[ Voor 29% gewijzigd door UltraSub op 18-05-2012 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Shinji schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 18:14:
...
Het blijft niet mee zitten deze week, gister de route onderbroken dus vandaag wou ik wat meer kilometers maken. Na 30km kwam ik met een lekke band te zitten en ik was een nieuwe vergeten. Kom uit Rotterdam en stond aan de rand van Woerden. Naar het station gelopen en met trein en bus terug naar huis. Was uiteindelijk vijf uur thuis terwijl ik om een uur vertrok en om twee uur bij Woerden was.
In Woerden hebben we ook fietsenmakers hoor.. Nog geen 10 min lopen vanaf het station :)

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54936

Vandaag een rondje Tecklenburg gedaan. Fijne voorbereiding voor mijn Mont Ventoux avontuur. Ging ontzettend goed. Het zadel 1cm hoger en 1cm achteruit heeft wonderen gedaan tegen de kramp die ik de afgelopen tochten heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Taigu schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 19:00:
[...]
In Woerden hebben we ook fietsenmakers hoor.. Nog geen 10 min lopen vanaf het station :)
Ja ik weet het, ik had alleen geen portemonnee bij me.. moet echt even ergens een noodvoorraad cash op mijn fiets monteren ofzo. Altijd handig in noodgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55194

Of je fietst hier in Greenville en dan haal je ook niet erg snel de 30km/u gemiddeld. Ik zeg niet dat het onmogelijk is maar het is moeilijk om een platte weg te vinden.

Dit is een normale fiets tocht: http://app.strava.com/rides/8361898

Kleine 60 KM met 660meter elevation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Shinji schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 20:44:
[...]

Ja ik weet het, ik had alleen geen portemonnee bij me.. moet echt even ergens een noodvoorraad cash op mijn fiets monteren ofzo. Altijd handig in noodgevallen.
Er is altijd veel commentaar op zadeltasjes, maar met zo'n ding heb je (mita goed gevuld) altijd de meest noodzakelijke dingen bij je. Rij eens met ee halve (of hele) hongerklop langs een bezinepomp zonder geld. Dan maar wat minder gesoigneerd rondrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor een paar muntjes of biljetje heb je toch geen zadeltasje nodig?
Ik vind zo'n tasje ook niks, heb alles voor noodgevallen in een gereedschapsbidon.
Het kost een bidonhouder, maar dat compenseer ik door een plastic weggooifles in m'n rugzak als ik vertrek.
Die drink ik eerst leeg , voor ik aan mijn grote bidon begin.
Veel vocht gebruik ik niet , gisteren 102 km op 1 bidon (750cc) , ging prima.
Theoretisch klopt het niet , maar kramp heb ik nooit en ik kan ook na 3 uur op 1 bidon nog vol gas geven.
Zweten beperken kan door je niet te dik aan te kleden met windstopperzooi e.d.
Is IMO een deel van het verhaal bij alle verhalen over de hoeveelheden vocht die men meent mee te moeten nemen.
Hoe sneller je rijdt, hoe harder de kachel brandt en hoe minder kleding je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
OK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Anoniem: 89521 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 21:36:
Ik vind zo'n tasje ook niks, heb alles voor noodgevallen in een gereedschapsbidon.
Het kost een bidonhouder, maar dat compenseer ik door een plastic weggooifles in m'n rugzak als ik vertrek.
Die drink ik eerst leeg , voor ik aan mijn grote bidon begin.
Veel vocht gebruik ik niet , gisteren 102 km op 1 bidon (750cc) , ging prima.
Theoretisch klopt het niet , maar kramp heb ik nooit en ik kan ook na 3 uur op 1 bidon nog vol gas geven.
Zweten beperken kan door je niet te dik aan te kleden met windstopperzooi e.d.
Is IMO een deel van het verhaal bij alle verhalen over de hoeveelheden vocht die men meent mee te moeten nemen.
Hoe sneller je rijdt, hoe harder de kachel brandt en hoe minder kleding je nodig hebt.
Ipv een zadeltasje heb je dus een rugzak bij. Soort van 'potEEto - potAAto' ;).
Ook hoeveel je drinkt is al vaker langs gekomen dat dit per persoon anders is. Ik merk dat als ik te weinig drink (en ook flink inspan bij wat warmer weer) ik koppijn krijg.
En ik heb het liever wat warmer en meer drinken dan dat ik het op sommige punten (wind tegen oid) kouder heb (met name in de herst/winter/lente)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met rugzak bedoel ik gewoon de zakken in het shirt of jack, aan rugzakken op de fiets heb ik een nog grotere hekel dan zadeltasjes...
Meer dan een paar repen, GPS, telefoon, drinkflesje en een beursje zit er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178981

Ik wil graag mijn iPhone op mijn racefiets zetten, om Endomondo etc te gebruiken.. Heeft iemand ervaring met iPhone houders op de fiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Zou ik nooit doen. Is het ding veel te duur voor. Als je valt is er dikke kans dat je telefoon ook om zeep is.
Collega van me heeft een of ander miniatuur android device (een Experia?) waar hij Endomondo Pro op had staan. €60 of zo. Maar ook die is nu over op een Edge 800 trouwens.

/edit
Xperia Mini dus
Hier een review: http://www.gsmarena.com/s...ria_mini-review-634p2.php
Check marktplaats ;)

[ Voor 19% gewijzigd door UltraSub op 19-05-2012 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Anoniem: 178981 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 12:06:
Ik wil graag mijn iPhone op mijn racefiets zetten, om Endomondo etc te gebruiken.. Heeft iemand ervaring met iPhone houders op de fiets?
Ik vind het een slecht idee, je telefoon is veel te kwetsbaar daarvoor en de batterijduur tekort om het scherm continue te laten branden. Dat gezegd hebbende, als je het toch wilt doen, dan zou ik het in zo'n band om je arm doen. Dan kan je toch af en toe het scherm checken terwijl de grootste kwetsbaarheden voor je telefoon (vibratie en water) gecovered zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:55
De iPhone in een van de zakjes op de rug geen optie?

Overigens zijn er wel een paar goede bikemounts voor de iPhone, zelfs met extra accu. De kans op een defecte iPhone bij een val is met eem goede bikemount minimaal.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
telefoonhouder was laatst bij mijn LBS: http://www.rijwielpaleis....s-smartphone-op-fiets.asp
Ik heb nog niet kunnen achterhalen van welk merk deze is. Wie is handig met photoshop en kan even inzoomen op het merknaampje?

Vandaag GoT wielrenmeet gefietst. Was een leuk rondje! Klimwerk ging wel ok. 2e geworden op de Westberg. http://app.strava.com/rides/8851539#162356867
Verwacht alleen dat Frankknopers meer records zal breken met zijn klimsprintjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Ik (14) fiets momenteel met een gewone stadsfiets. Weet iemand hoeveel een deftige coursfiets kost en adhv welke criteria ik er 1 moet kiezen? En hoeveel kost dat?

Weet iemand ook hoelang een tourtje moet zijn waarmee je deftig je conditie kunt verbeteren? Eén om dagelijks à driedagelijks (te zien hoeveel tijd ik heb) kan gaan fietsen? Of is het niet verstandig om elke dag te gaan trainen?
Ik rijd momenteel meestel een tourtje van 7 à 11 en dan geef ik ook alles. Of kan ik beter dus een langer nemen maar niet direct alles geven?
Nog andere tips/tricks?

En wat kan ik best eten? Er staat geen drinkbus ding op mijn fiets dus iets dat ik misschien in mijn zak kan steken... Ik denk aan druivensuiker.
Voor dagelijkse tourtjes geeft dat niet (in eerste post stond dat je 1,5-2 uur aan koolhydraten hebt) maar als ik eens wat langere ga fietsen (vooral in vakantie) wil ik niet verhongeren.
En wat/hoeveel voor? En wat na fietsen?

Bedankt :)

BTW, Ik haal ongeveer 24-25 misschien 26 (ik heb geen teller meer) km/h op tourtjes tot 13 km. Hoewel ik soms stilval met veel tegenwind. Daarvoor is m'n conditie nog niet genoeg en schiet die stadsfiets te kort, met de nadruk op het laatste).

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
@witeken; een deftige racefiets kan richting de duizenden euro's, Leuk maar niet het allerbelangrijkste. Leuke racefietsen heb je al voor ongeveer 500 euro tweedehands op marktplaats. Zoek een leuke afmontage richting de tiagra of 105.

Gezien je leeftijd zal ik je adviseren niet elke dag als een malle te gaan trainen. Rustig opbouwen met een langzaam tempo. Je zal zien dat je dan steeds langer kan fietsen en betere conditie opbouwt.

Eten: gewoon normaal. Voor onderweg een bidon met water of aanmaaklimonade. En je kan wat brood met pindakaas voor onderweg meenemen in een plastic zakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:01
Ik las gisteravond hier (dank Harmen) dat vandaag de Tecklenburg Rundfahrt was, ik was in de veronderstelling dat deze Hemelvaartsdag was, waarop ik niet kon. Dus gisteravond nog even snel een andere cassette erop gegooid en achterband. Ik voelde me nog erg moe, benen waren verschrikkelijk. Afijn, vanmorgen maar in de auto en gaan met die banaan. Met slechte benen begin ik wel vaker flink snel, zodat dat gevoel eruit is, zo ook nu. Kijken waar het schip strandt. Over de eerste 50km een gemiddelde van dik 31km/u en een hartslag gemiddelde van hoog D2. Volledig solo, de paar plakkerts waren meestal snel weer uit het wiel en niemand ging natuurlijk met dat tempo van start :P (die ik heb gezien althans) Wel veel volk weer!

Helaas, ik moest het tempo gelijk bekopen met kramp na 55km in de rechter hamstring. Te weinig gedronken, of te hefitg, weet het niet. Het doel was de 160km route, dus aj aj aj 8) Als een gek gaan drinken en direct bij de volgende post weer aftanken en maag vol drinken. De kramp bleef echter op elk klimmetje weer parten spelen, dus toen toch maar gaan plakken in een redelijk vlot groepje. Anders werd het ellendig, nog 100km te gaan immers. Maargoed, langzaam maar zeker ging het over en ik kon er weer vandoor bij kilometer 80. Nogmaals een uurtje verder bleek ik toch weer te hard van stapel te zijn gegaan, wederom kramp, zelfde spier. Helemaal achterop het zadel zittend kwam ik nog wel prima boven, maar op de klimmetjes werd ik nu toch door een enkeling ingehaald. Lastig te verkroppen, maar het kon niet anders O-)

En zo ging het verder, laatste 50 kilometer constant tegen de kramp aan rijden. Soms ging het goed, andere keren sprong het er erg snel in. Op de Holperdorperstrasse ging het fout, kon rechterbeen niet meer ronddraaien, dan trok de kramp er écht in. Beentje los en alleen met links verder trappen, afstappen doen we niet |:( Ook dat lukte, daarna proberen de benen los te rijden in een iets minder tempo. Al met al een toch geslaagde rit, voor het eerst helemaal alleen daar, dus geen excuses omdat ik op iemand moest wachten (wat ik helemaal niet erg vind, anders komt er dit van :z ) 2250 hoogtemeters had ik op de teller staan, 157km in iets minder dan 5,5 uur, met wellicht 5 minuten pauze (water bijvullen). Was mooi, maar beetje te weinig van de omgeving kunnen genieten. 8) Wellicht als ik het begin net wat rustiger had gedaan, was de kramp niet gekomen (of voldoende drinken..) en was een gemiddelde van 30 haalbaar geweest. Ieder zo zijn grens hè! Het zat er niet in, maar een wijze les erbij en met dit parcours nog steeds erg vlot natuurlijk, zeker voor een 100+er, fiets + rijder. Zeer voldaan gevoel!!

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55194

argro schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 16:25:
De iPhone in een van de zakjes op de rug geen optie?

Overigens zijn er wel een paar goede bikemounts voor de iPhone, zelfs met extra accu. De kans op een defecte iPhone bij een val is met eem goede bikemount minimaal.
Normaal val je ook niet op je stuur. In ieder geval niet op the bovenkant van je stuur. Het probleem met de iphone met strava iig is dat de iPhone niet aan blijft staan. Hij gaat automatisch het scherm uitzetten etc. (nooit geprobeerd).

Ik heb mijn iPhone in een zakje in mijn jersey-zak. Ik gebruik wel Strava maar dat is meer interesant nadat je kaar bent met fietsen om er naar te kijken. Ik heb een kleine cyclocomputer om dingen zoals tijd/snelheid/gemiddelde enzo bij te houden wanneer ik op de fiets ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Mijn conditie is nu ook wel geen kruising tussen een zak aardappelen en een computernerd die 15/7 zit te nolifen. En ik ben eerder een uithouder dan een snelheidsduivel.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan doe je er verstandig aan om eerst eens wat basisconditie op te bouwen met ritjes van , pakweg een uurtje ofzo.
Kies het tempo zodanig (ook met tegenwind) dat je nog niet zit te hijgen, lekker doorfietsen zonder forceren is het parool., let niet op snelheid of gemiddelde.
Drinken mee, extra voedsel heb je niet nodig voor een uurtje.
Doe dat een paar weken en gaat het voor je gevoel te makkelijk en traag, dan kan je eens wat niet te lange snellere stukken inlassen.
Ook kan je dan wat langere ritjes gaan maken tot een 1,5 uur ofzo, meer zou ik niet doen op jouw leeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verdomd. Dus die 12-29 27 9sp Ultegra cassette op mijn Tacx wiel gezet. Morgen naar zuid-limburg, dus ik denk toch eens ff proberen. Zet het wiel er in, loopt als een zonnetje. Op het grote blad voor lopen alle verzetten vlekkeloos. Ga ik voor naar 43 34, dan zit de derailleur net op de verkeerde plaats en te dicht tegen de cassette, waardoor er ernstig geratel ontstaat. Druk ik de derailleur naar achteren (ruimte zat), dan loopt het perfect. Kan ik hier iets aan doen, of is het incompatible?
Ik verwacht dat er niks aan te doen is eigenlijk...:|

/edit
Jezus, wat een foutjes :P

[ Voor 4% gewijzigd door UltraSub op 19-05-2012 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:01
UltraSub schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 18:19:
Verdomd. Dus die 12-29 9sp Ultegra cassette op mijn Tacx wiel gezet. Morgen naar zuid-limburg, dus ik denk toch eens ff proberen. Zet het wiel er in, loopt als een zonnetje. Op het grote blad voor lopen alle verzetten vlekkeloos. Ga ik voor naar 43, dan zit de derailleur net op de verkeerde plaats en te dicht tegen de cassette, waardoor er ernstig geratel ontstaat. Druk ik de derailleur naar achteren (ruimte zat), dan loopt het perfect. Kan ik hier iets aan doen, of is het incompatible?
Ik verwacht dat er niks aan te doen is eigenlijk...:||
Bedoel je het als de ketting ligt op de 43-29 (of 42-29)? Dat het bovenste derailleurwieltje dan te dicht op de 29 krans zit? Je kunt je spanning van de achterderailleur meestal aanpassen, dat heet kennelijk de B-stelschroef. Probeer het daar eens mee.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als die derailleur een optie heeft om veerspanning in te stellen zoals de meeste Campagnolo derailleurs, dan kan er wel degelijk iets aan gedaan worden.
De bovenste veer (om de bout waarmee de derrie aan het frame zit) moet dan meer spanning krijgen en de veer van de kooi minder (zit rond de bout waarop de kooi draait).
De ketting iets inkorten kan hier ook wel eens helpen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 89521 op 19-05-2012 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Doh.. Het regent domme foutjes van mij :X
Voor: 34/50
Achter: 12-27

Het begint bij 34/25, en bij het lichtste verzet 34/27 is het te erg. Voel je zelfs in de pedalen. Alle andere combo's lopen perfect. Goed te horen dat er wel wat aan kan gebeuren. Ga ik testen, maar na morgen. Veel te bang dat ik de boel verkloot en morgen met een ratelend verzet rij. Is trouwens een Tiagra derailleur. Bedankt voor de hulp :)

/edit
Nog een vraagje, nu ik toch bezig ben.
Hoe weet ik nu in godsnaam wat een betere zeem is. Ik heb nu een rode in mijn Castelli korte broek. Na 50 km last van de zitbeentjes (en de dag erna). Doe ik mijn winterbroek aan, met een iets dikkere gele zeem, dan nergens last van, ook niet bij meer km's. Is het een kleurcodering? Waar kun je op letten? Of moet je ze gewoon passen/kopen/proberen, en dan maar zien waar het schip strand. Is me net iets te duur :P

[ Voor 35% gewijzigd door UltraSub op 19-05-2012 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Anoniem: 89521 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 18:03:
Dan doe je er verstandig aan om eerst eens wat basisconditie op te bouwen met ritjes van , pakweg een uurtje ofzo.
Kies het tempo zodanig (ook met tegenwind) dat je nog niet zit te hijgen, lekker doorfietsen zonder forceren is het parool., let niet op snelheid of gemiddelde.
Drinken mee, extra voedsel heb je niet nodig voor een uurtje.
Doe dat een paar weken en gaat het voor je gevoel te makkelijk en traag, dan kan je eens wat niet te lange snellere stukken inlassen.
Ook kan je dan wat langere ritjes gaan maken tot een 1,5 uur ofzo, meer zou ik niet doen op jouw leeftijd.
Meer als anderhalf uur ga ik tijdens schooljaar zeker niet doen. Ha-ha. Zo niet-pc-verslaafd, anti-tweaker ben ik ook weer niet hoor. Maar wat ik nu doe: toertje van 11 zo goed als alles (lees: veel) geven vind ik wel fijn. Niet zo lang maar toch effectief voor mijn conditie. Maar dat is natuurlijk niet waar wielrennen is, maar dat geeft niet.
Het is eigenlijk een beetje coopertest-tijdrit. Heb het net gedaan en ik deed over 11 kilometer 26 minuten (25,5 km/h)(record is 26).

De winter heeft m'n conditie al veel ontzettend veel verpest :(.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Net even mijn band er uit gehaald, gaatje bleek aan de binnenkant te zitten. Nu viel me op dat er overal aan de binnenkant bobbels zitten. Het lek was ook op een van deze bobbels. Lijkt me dat dit door de spaken veroorzaakt is. Is niet normaal lijkt me, of hoort dit/kan dit gebeuren?

Zie foto voor voorbeeld:
https://skydrive.live.com...&authkey=!AI_iBfY3n5SPM7c

//edit
Anoniem: 89521 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 18:03:
Kan je iets meer delen waarom langere tijd fietsen op die leeftijd niet goed is? Ik fietste vanaf mijn twaalfde altijd langere afstanden naar school, niet langer dan 1,5 maar toch en op vakantie vaak ook langere afstanden van meerdere uren. Duursport lijkt me juist iets dat voor alle leeftijden geschikt is, in tegenstelling tot krachttraining waarvan ik altijd gehoord heb dat als je bijvoorbeeld op jongere leeftijd met gewichten aan de haal gaat je botten scheef kunnen groeien.

Maar goed, kunnen natuurlijk allemaal urban legends zijn, ben geen expert maar dit is wat mij altijd verteld is in ieder geval.

[ Voor 51% gewijzigd door Shinji op 19-05-2012 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat ziet eruit of je helemaal geen velglint gebruikt....
Ik neem aan dat je doosvelgen hebt (dat zijn de meeste) waarbij aan binnenzijde gaten zitten waardoor de nippels worden gestoken om het wiel te kunnen spaken.
Die gaten moeten worden afgedekt door velglint, dat kan zelfklevend spul zijn of wat dikker plastic band waardoor de binnenband niet in de gaten wordt geperst en stuk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Ik neem aan dat je dit met velglint bedoeld:
https://skydrive.live.com...&authkey=!AMdhwMX7_ToKYu8

Of moet daar nog een laag bovenop? Ik zie wel kleine deukjes telkens waar de spaken zitten, wellicht dat daar de lucht dan in wordt geperst of iets dergelijks.

Heb de fiets nu ongeveer 3 maanden, tweedehands overgekocht via marktplaats dus was nu de eerste keer dat ik lek reed en de binnenband heb bekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
wat een heerlijk fietsweer was het weer vanavond, mooi rondje van 54 kilometer weggestampt.

Gelijk maar even een foto van mijn fiets gemaakt, inmiddels 2,5 en 500 kilometer oud..
Een Trek 2.5 model 2011.

Afbeeldingslocatie: http://www.stengewis.nl/Download/foto.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shinji schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 20:43:
Ik neem aan dat je dit met velglint bedoeld:
https://skydrive.live.com...&authkey=!AMdhwMX7_ToKYu8

Of moet daar nog een laag bovenop? Ik zie wel kleine deukjes telkens waar de spaken zitten, wellicht dat daar de lucht dan in wordt geperst of iets dergelijks.

Heb de fiets nu ongeveer 3 maanden, tweedehands overgekocht via marktplaats dus was nu de eerste keer dat ik lek reed en de binnenband heb bekeken :)
Als dat jouw velg is ziet het er vrij normaal uit, deukjes ontstaan door de luchtdruk en kunnen geen kwaad.
Vermoedelijk zijn de binnenbanden toch mishandeld door wat voor oorzaak dan ook en kan je het beste gewoon nieuwe kopen, ze kosten niet echt veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Ik zou ook het velglint even nalopen op beschadigingen of scheurtjes.

@ M@cer:

Mooie fiets, ultegra afmontage?

maar een Iphone pic als je een D700 hebt? ga je schamen... >:)

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Anoniem: 89521 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 21:05:
[...]
Als dat jouw velg is ziet het er vrij normaal uit, deukjes ontstaan door de luchtdruk en kunnen geen kwaad.
Vermoedelijk zijn de binnenbanden toch mishandeld door wat voor oorzaak dan ook en kan je het beste gewoon nieuwe kopen, ze kosten niet echt veel.
Ja, dit is mijn velg, daar komt de band vanaf. Heb hem helemaal nagelopen en is verder niks raars te zien. Kan het ook zijn dat ik hem te hard op heb gepompt? Ik heb een pomp met druk meter en mijn rode streep staat op 8 bar en daar ga ik nooit overheen, maar misschien dat die defect is of iets dergelijks. Ik ga morgen inderdaad een paar binnenbanden halen, ook dat ik er altijd een voor onderweg bij me heb. Iets met een ezel en een steen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Anoniem: 89521 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 21:36:
Uiteraard niet, voor mijn zadeltasje deed ik alles in mijn zakken. Resultaat was dat ik regelmatig wat vergat en mn shirt over mijn kont heen hing. Ik kan geen bidon missen, dus eentje reserveren voor gereedschap is ook niet handig. Ieder zijn ding :)

Vandaag 2*50km gefietst en tussendoor een uur gespind voor het goede doel (KWF). Ik twijfel nog steeds om in de winter naar de sportschool te gaan, wat een herrie qua muziek en instructeurs, aan de andere kant al die vrouwen :9~.

De route naar het evenement voor het eerst met Run.GPS gereden, enkel op de spraakaanwijzingen, dat werkt stukken beter dan OsmAnd. Die ene keer dat ik verkeerd ben gereden was mijn eigen fout. Na bijna 3,5u navigeren en muziek luisteren (waarvan 2u met 3G aan) nog meer dan 50% batterij van de SGS met CM9 (Android 4.0.4). Waarschijnlijk een blijvertje! Nu nog in 1x een kaart van de BeNeLux erin laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Marc H schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 21:09:

@ M@cer:

Mooie fiets, ultegra afmontage?

maar een Iphone pic als je een D700 hebt? ga je schamen... >:)
Inderdaad Ultegra.. De foto heb ik gemaakt na het fietsen en tijdens het fietsen laat ik de D700 lekker thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Heerlijk weertje was het vandaag. Voor het eerst sinds jaaaaren weer een keer een flinke rit gemaakt. 90km @ 30km/h en hartslag van 141. Met op het einde nog 2 keer de Amerongse Berg. Dat was nog wel ff ploeteren moet ik zeggen. Zeker de Noordkant is een stevig klimmetje zeg. Niet te vergelijken met buitenlandse bergen natuurlijk, maar voor iemand die altijd alleen maar over dijken en door polders fietst was het toch even aanpoten :) Ik had niet de puf meer om nog een 2 keer te gaan, maar ik wil zeker nog een keer terug :)

De rit was verder ook erg nice, voor een groot gedeelte over de Lekdijk gereden en dat beviel me prima.
Ritje: Strava / Endomondo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Zo. Nog èèn biertje, en dan naar bed. Morgen wekkertje om 0530. 0630 vertrek naar zuid-Limburg, Epen. Bij mijn ouders even het weer inschatten, juiste kleding uit de tas trekken, en vertrek om 0730 voor 35-60km met 600-900hm. Afhankelijk van conditie (slecht) en weer verlengen of inkorten, vandaar dat ik nog geen afstand weet. Zou verdikke goed weer worden, maar met het uur worden voorspellingen minder. Temp is goed, maar de regen :(
Anyway, bijna alleen maar klimmen daar, zit geen vlak in. Heb er zin in!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Taigu schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 21:29:
[...]

Vandaag 2*50km gefietst en tussendoor een uur gespind voor het goede doel (KWF).
toevallig, gisteren ook een 'goede doelen tocht' gedaan voor het KWF. rondje van 75 kilometer :)
was een mooie route, dwars door kinderdijk en diverse dorpjes (albasserwaard) in de omgeving, het was prima weer dus heerlijk genoten.
na zo'n 70 kilometer kakte ik een beetje in, de totale fietsrit was ietsje meer als 90 kilometer en die laatste 20 was dus best een opgaaf :X
maar goed, voor mij was het de eerste lange fietstocht van dit jaar, oefening baart kunst :P

alleen was m'n garmin van slag oid, hij vond namelijk dat het gisteren 1 mei was 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Veel teams halen nog geld op voor Alpge d'Huzes. In mijn geval was het georganiseerd door Telstar, met 120 man spinnen op het Raadhuisplein in Pijnacker. Goed georganiseerd en leuk om te doen, wij deden met 6 collega's mee. Weet iemand hoe ik makkelijk de hele BeNeLux in 1x kan laden in run.GPS? Ik kan de bestanden met zoom levelmappen niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Owyeah \o/

Ik heb Elfstedentocht kaarten 8)
Op naar 240km afzien :p

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 16:20

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@dinkelover, Goed bezig hoor!
Heb gisteren ook lekker gefietst, de eerste klimmetjes iets te fanatiek omhoog gereden.
Op de een of andere manier ga ik veel te hard als ik ga staan, ging iedereen voorbij. ;)

2de helft van de 130km heb ik rustiger aan gedaan. Was met de 'oude' mannen op stap.
Was een kwestie van wachten op de top en dan weer verder.
Al met al erg genoten. Jammer dat het erg druk was, nergens kon je snel een bakkie koffie halen.

Misschien binnenkort maar weer eens die kant op, benen voelde gisteren erg goed. :7

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07-07 10:21
Ben ook net terug uit Tecklenburg, ben met vrouw en kind 4 dagen op pad geweest. Was erg fijn, mooi weer ook! 8)

Donderdag einde van de middag even "losfietsen", of althans dat was het plan. Het draaide natuurlijk uit op rammen. Uiteindelijk een uurtje bezig geweest, 28 km/uur gemiddeld met dik 500 hm. Wat rondjes gemaakt rondom T'burg.

Vrijdag een serieuze training. Eerst 5 beklimmingen rondom Tecklenburg / TV-toren, daarna doorsteken naar de cementfabriek. Vanaf daar door naar de Döreberg (2x) en vervolgens via de ZO-kant van de Jägerberg terug naar Ledde, waar onze ferienwohnung was. Goed voor 80 km met 1350 hm :)

Gisteren (op de dag van de Rundfart dus) min of meer hetzelfde gedaan. 's Ochtends nog heerlijk rustig in Tecklenburg, dus weer op het gemak 5 klimmetjes uitgezocht. Daarna dezelfde route gereden als vrijdag, alleen de cementfabriek ook 2x gedaan. Vanaf de Döreberg kwam ik in het verkeer van de Rundfart, dat echter de andere kant op ging. Hoop volk gezien. Thuisgekomen met 85 km en 1500 hm.

Prima daagjes zo!

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Wat een ontzettend lekker weer vandaag. Nieuw afstandrecord vandaag (sinds ik mijn Garmin heb dan, daarvoor hield ik het niet bij en heb ik wel een keer langer gereden). Heb het rondje gereden dat ik eigenlijk eergister wou rijden maar wat toen niet lukte door een lekke band. En wat is dat weggetje langs de Meije een ontzettend lekkere weg :)

http://connect.garmin.com/activity/180122210

[ Voor 14% gewijzigd door Shinji op 20-05-2012 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Mooi is die ja :) Tussen Haastrecht en Vlist is ook zo'n mooi weggetje, langs het water, heerlijk. Wel veel vliegen happen helaas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik reed 64 in Noord Holland, maar toch de halve tijd in de regen gereden, was toen ik wegreed ook vrij fris.
Rustig aan gedaan.

http://www.brytonsport.com/mapTrackView/2?id=550192

Mijn hartslagfunctie doet het niet meer, dat wordt reclameren.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 89521 op 20-05-2012 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Batterij niet gewoon leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het eerste wat ik deed , was de batterij vervangen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

Over blessures:
Wat doe ik fout als ik kramp krijg in mn kuiten? Drink ik dan te weinig? Zadel te laag?
Soms treed het ook op als ik met een hogere trapfrequentie rij.

Overigens heerlijk fietsweer de afgelopen dagen op de Veluwe!

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Magnesiumtekort is een mogelijkheid...

Vandaag met een maat in 45 km 800 hm geklokt. Giga lekker weer.
Op het steilste stuk van Camerig achter lek. 40 meter gelopen naar een een plekje waar ik kon zitten en bandje vervangen. 800 meter verderop weer leeg! Nondeju. Minutieus banden en velg nagelopen, niks kunnen vinden. Wat ik raar vond is dat het ventiel de eerste keer muurvast zat in de velg. Komt dat mss om dat ik nog ff heb doorgeklommen met platte, en dus misschien iets te lang? De tweede vermoed ik gewoon een DOA bandje. Kan haast niet. Anyway, blij met CO2 en 2 bandjes bij ;)

Maar lekker gereden. Conditie is toch echt best gezakt. Hoge hartslagen bij minste of geringste klimmen. Maar goed, een training met 800 hm op die korte afstand is ook best pittig, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:13

dalus

Firing Sparks

Zow terug van een stevig weekendje fietsen met de schaatsclub. Donderdag vanuit Heerlen richting Xhoffraix gereden lekker door de Eifel heen. Helaas in de Eifel ook gevallen, handjes te laat bij de rem toen ik mijn bidon wilde pakken. Gelukkig niemand anders gewond en zelf alleen een flinke schaafwond op de knie en een scheve achter derailleur. De laatste 40km lekker zwaar verzet mogen door rijden omdat anders de derailleur in de spaken belanden.
De 2e dag de heuveltjes rondom Malmedy gaan verkennen daar mijn benen eens laten wennen aan wat langere klimmetjes, Côte de Stockeu opgereden met moeite en Les Quartiers. Bijna op stilgevallen 39-25 vind in nog zwaar om rond te krijgen.
De derde dag een leuke tijdrit gehad de Rosier op, helemaal op kapot gereden. De 30km terug naar de verblijfsplek in Xhoffraix heb ik met moeite weten te volbrengen.
De vierde dag terug was wel relaxed beetje uitfietsen en veel afdalen. Die snelheid is best verslavend. Heb zelf paar keer rond de 70km/h gezeten, was in het begin wel wennen zeker in een groep.

Al met al een lekker weekendje merk dat mijn harslag veel lager is dan voorheen. Geleerd hoeveel eten je wel niet nodig hebt. Moet nu ook wel lukken om langere afstanden op een vlak stuk te rijden.

Helaas had mijn garmin de bug om courses aan elkaar te koppelen en eenbeetje de stats te vernachelen. Totaal wel lekker ~400km op de fiets gezeten ~5000hm gemaakt. Voor de geïnteresseerde staat hier de tocht. Weet iemand van jullie hoe ik de losse dagen los kan opslaan zonder iedere keer de gps aan de laptop te hangen?

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Volgende keer wel even de Reeuwijkse plassen meenemen he! Ik zou sowieso wat minder langs de snelweg en N-wegen rijden, maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

dalus schreef op zondag 20 mei 2012 @ 20:19:
Helaas had mijn garmin de bug om courses aan elkaar te koppelen en eenbeetje de stats te vernachelen. Totaal wel lekker ~400km op de fiets gezeten ~5000hm gemaakt. Voor de geïnteresseerde staat hier de tocht. Weet iemand van jullie hoe ik de losse dagen los kan opslaan zonder iedere keer de gps aan de laptop te hangen?
Ik weet niet wat voor Garmin je hebt, maar die van mij (Edge 500) moet je na iedere rit resetten. Je timer stoppen en weer starten betekent niet dat je een nieuwe rit begint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

Pelle schreef op zondag 20 mei 2012 @ 21:02:
[...]

Ik weet niet wat voor Garmin je hebt, maar die van mij (Edge 500) moet je na iedere rit resetten. Je timer stoppen en weer starten betekent niet dat je een nieuwe rit begint :)
Op de Edge 705 is dat een of andere obscure menu optie. Was bang dat ik dan mijn data kwijt was. Zal eens proberen tijdens de training. Normaal hang ik de garmin aan de pc en dan auto reset alles. Vraag me ook af waarom dat MTB rondje van 8 maanden terug werd gemerged met deze tocht.

[ Voor 8% gewijzigd door dalus op 20-05-2012 21:48 ]

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Pas bij resetten wordt de training beëindigd en de datafile opgeslagen.

[ Voor 19% gewijzigd door havana op 21-05-2012 08:14 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
Gisteren om iets na zevenen samen met broer op weg naar Tecklenburg. Tussen Assen en Hoogeveen begon het te regenen en de lucht zag er niet geweldig uit. Tot 30 km voor Ibbenburen bleef het regenen en op sommige momenten zelfs redelijk hard. In Ibbenbuen was het gelukkig al mooi weer. Gauw ingeschreven en op de MTB op weg voor de 160 km. Mijn broer rijdt zelden of nooit dit soort afstanden op de fiets en deed het daardoor rustig aan. Op de vele klimmetjes lekker naar boven geknald zoals je met een MTB zo mooi kunt doen. Eenmaal boven ieder keer gewacht totdat mijn broer ook boven was. Uiteindelijk 6 uur en 50 minuten onderweg geweest. Bedoeling was ook niet om de afstand zo snel mogelijk te fieten maar om gewoon samen een mooie dag op de fiets te hebben en dat is zeker gelukt. Mijn broer heeft uiteindelijk probleemloos de 160 km uitgefietst en ik heb me heerlijk uitgeleefd op de klimmetjes. Eind augustus ga ik samen met mijn broer meedoen aan de elfstedentocht op de MTB (3 dagen, 260 km) en het uitrijden hiervan moet wel lukken.

Heb me zo nu en dan wel verbaasd over het weggedrag van anderen. Wat is het nut om al zwalkend naast elkaar een smal weggetje op te fietsen als er een auto achter je rijdt die je daardoor niet kan inhalen. Ook het bijna van de weg afduwen van mij en anderen om maar niet het achterwiel van je clubmaatje te verliezen slaat nergens op. Was er één keer zo flauw van dat ik iemand bijna moedwillig zijn achterderailleur van de fiets afreed. Kon me gelukkig nog net inhouden.

Organisatie was verder weer perfect voor elkaar. Route was overal goed aangegeven en de verzorgingsposten waren prima voor elkaar. Op de plek waar vorig jaar nog iemand was gevallen (vlak na Tecklenburg) zat nu zelfs iemand met een rode vlag om de deelnemers aan de tocht te waarschuwen voor de gevaarlijke situatie (paar vervelende drempels).

Komend weeken denk ik weer naar Tecklenburg maar dan om te mountainbiken want dat is er misschien nog wel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

havana schreef op zondag 20 mei 2012 @ 21:59:
Pas bij resetten wordt de training beeindigd en de datafile opgeslagen.
Dat snap ik nu. Maar die ene file van dat MTB rondje rondom swalmen hoe komt die ineens aan de file van donderdag tot zondag? Die rechte lijn vanuit daar naar Heerlen hoort ook daarbij. Beetje vreemd.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Even een trainingsloos weekje goedgemaakt vanmiddag. Ik was een weekje met vrouw en kids in Zeeland en ben vanaf Breskens (eigenlijk Groede) terug naar Utrecht gereden. Inclusief verkeerd rijden rond Rotterdam goed voor 190km met 29,8 gemiddeld (wind van opzij). Zo lang heb ik nog nooit solo gereden, deze rit gaf me veel vertrouwen voor AD6.

Halverwege was het redelijk op en was ik langzaam aan het sterven (ik denk dat te weinig drinken in het begin meegespeeld heeft bij dit drukkende weer, dat is een bekende valkuil van me), maar tegen het eind (toen ik onweer zag naderen) ging het toch weer steeds beter en was ik herboren Toen ik het huis 'rook' vanaf de Lekbrug bij Vianen had ik steeds nog sprintjes in de benen, dat verbaasde me wel eigenlijk.

Wat een drama is dat stadse gebied onder Rotterdam zeg, ik probeerde er nog omheen te rijden, maar dat lukte me eigenlijk niet omdat alle bordjes je toch richting die stadskernen sturen. En al dat water waar geen bruggen overheen zijn, pfff... Ik werd er goed chagrijnig van, ben blij dat ik aan de rand van Utrecht woon en binnen 5min. eindeloze kilometers lekker doorfietsen tot mijn beschikking heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Taigu schreef op zondag 20 mei 2012 @ 20:28:
[...]
Volgende keer wel even de Reeuwijkse plassen meenemen he! Ik zou sowieso wat minder langs de snelweg en N-wegen rijden, maar dat is persoonlijk.
Reeuwijkse plassen heb ik vorige week een keer al gedaan, maar dat vind ik wel wat minder mooi dan daar bij de Meije. En ook het fietspad langs het water als je afslaat bij Bodegraven mag er wezen, asfalt is iets minder en het fietspad is best smal maar wel heel mooi en echt heel dicht langs het water. Geen stuurfouten maken daar in ieder geval :P

Mijn geplande route was ook iets minder snelweg, stuk minder van de A20 maar daar zijn wat onderhoud werkzaamheden waardoor ik daar langer langs de snelweg moest fietsen.

Het stuk langs de A12 is echt heel mooi en zit ook nog een stukje bos tussen de snelweg en het fietspad dus je ziet heel af en toe even de snelweg maar is verder niet hinderlijk.

Wat is jou reden om niet langs een snelweg te rijden? In mijn ervaring zijn het prima fietspaden er langs en ik merk in ieder geval weinig van stankoverlast van de auto's of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Vooral psychologisch; ik vind het vaak saaie wegen/fietspaden en heb het idee veel fijnstof binnen te krijgen. Dat laatste is slechts een idee/gevoel. Ik heb al teveel snelweg gezien in mijn leven, dus ik fiets liever langs rivieren, plassen of gewoon tussen de weilanden door, liefst met een beetje stilte. Als ik via de kortste route ergens naartoe wil, dan rij ik er wel gewoon langs, zo'n drama maak ik er ook niet van.

Fietspad in Bodegraven langs de Oude Rijn neem ik nooit, vind ik te smal en teveel ander verkeer. Mocht het passen dan kun je ook eens van Bodegraven -> Meije -> Woerdense verlaat -> De Hoef -> Uithoorn rijden. Langs de Kromme Mijdrecht rijdt ook leuk. Helaas geen heuvels in het groene hart, maar verder is het prettig fietsen.

[ Voor 6% gewijzigd door Taigu op 20-05-2012 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-07 13:41

Pater

Terry Tate

Shinji schreef op zondag 20 mei 2012 @ 16:48:
Wat een ontzettend lekker weer vandaag. Nieuw afstandrecord vandaag (sinds ik mijn Garmin heb dan, daarvoor hield ik het niet bij en heb ik wel een keer langer gereden). Heb het rondje gereden dat ik eigenlijk eergister wou rijden maar wat toen niet lukte door een lekke band. En wat is dat weggetje langs de Meije een ontzettend lekkere weg :)

http://connect.garmin.com/activity/180122210
Wellicht dat wij eens met elkaar moeten gaan fietsen. Ik ken behoorlijk wat mooie routes in dat gebied. :)

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Count mij dan ook maar in. Met als uitvalsbasis Nieuwerkerk ben ik voornamelijk in de driehoek tussen Schiedam, Moerkapelle en Schoonhoven te vinden. Wil ook wel eens wat noordelijker gaan checken, maar daar ben ik een stuk minder bekend. Reeuwijk, Bodegraven, Alphen e.d. ben ik op de fiets allemaal nog nooit geweest, terwijl het prima aan te rijden is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Nieuwerkerk kom ik regelmatig vlak langs jou huis als ik op je start- en stoppunten af ga. Haal meestal een maat op op de polderdreef. Al staat zijn fiets nu bij fietsenmaker voor een nieuwe voorvork.
Wellicht dat wij eens met elkaar moeten gaan fietsen. Ik ken behoorlijk wat mooie routes in dat gebied.
Count mij dan ook maar in.
Ik vind het prima, ik woon zelf in zevenkamp en ga eigenlijk alle richtingen op, vooral afhankelijk van de wind zodat ik altijd op terugweg wind mee heb. Wat is jou uitvalsbasis Pater?

//edit
Taigu schreef op zondag 20 mei 2012 @ 23:39:
Vooral psychologisch; ik vind het vaak saaie wegen/fietspaden en heb het idee veel fijnstof binnen te krijgen. Dat laatste is slechts een idee/gevoel. Ik heb al teveel snelweg gezien in mijn leven, dus ik fiets liever langs rivieren, plassen of gewoon tussen de weilanden door, liefst met een beetje stilte. Als ik via de kortste route ergens naartoe wil, dan rij ik er wel gewoon langs, zo'n drama maak ik er ook niet van.

Fietspad in Bodegraven langs de Oude Rijn neem ik nooit, vind ik te smal en teveel ander verkeer. Mocht het passen dan kun je ook eens van Bodegraven -> Meije -> Woerdense verlaat -> De Hoef -> Uithoorn rijden. Langs de Kromme Mijdrecht rijdt ook leuk. Helaas geen heuvels in het groene hart, maar verder is het prettig fietsen.
Ik gebruik het dan inderdaad ook vooral om ergens te komen. Ik wou heel graag eens langs die Meije rijden en dan was dit de snelste weg om daar te komen. Terugweg ging wel voornamelijk door de weilanden. Fietspad langs oude rijn is inderdaad heel smal maar als het niet al te druk is wel te doen zoals vandaag.

[ Voor 51% gewijzigd door Shinji op 21-05-2012 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-07 13:41

Pater

Terry Tate

Shinji schreef op maandag 21 mei 2012 @ 00:30:
Ik vind het prima, ik woon zelf in zevenkamp en ga eigenlijk alle richtingen op, vooral afhankelijk van de wind zodat ik altijd op terugweg wind mee heb. Wat is jou uitvalsbasis Pater?
Rotterdam Centrum. De Rotte is dan een goede afspreekplek.

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Nog een Tecklenburg ganger hier. Mooie tocht, goede organisatie. Als je kijkt naar de bevoorrading dan moeten de organisaties van de 11 steden / merentocht in een hoekje gaan zitten schamen. Uiteindelijk net geen 6 uur onderweg geweest.

Dat van mensen die per se in het wiel van hun groepje willen rijden herken ik wel, kreeg af en toe ook een blik toegeworpen van 'wat mot dat hier'.

Ik had alleen wel het idee dat de organisatie soms wel erg enthousiast was met de aangegeven percentages :)

Goede training voor de Trois Ballons.

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Heb een paar van die bordjes gezien, er klopte geen hout van. Soms veel te optimistisch maar soms ook veel te pessimistisch.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:54

DeFeCt

je wéét toch

..Als jullie dan toch richting Alphen komen dan wil ik ook wel mee ;) De laatste kronkels van de Meije tot aan Woerdense verlaat zijn ook zeer de moeite waard @Shinji.

Wil de komende dagen een knoop doorhakken over een nieuwe fiets. Of de Gazelle Silhouet 105 (als deze er nog staat) en anders een Bianchi Impulso 105.. iemand die nog de een of de ander kan adviseren?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Pater schreef op maandag 21 mei 2012 @ 08:08:
[...]

Rotterdam Centrum. De Rotte is dan een goede afspreekplek.
Vanuit Den Haag ook goed te doen. Ben ook wel in voor een rondje Groene Hart onder leiding van iemand die alle mooie weggetjes kent. Aanstaande zaterdag een plan?

[ Voor 4% gewijzigd door argro op 21-05-2012 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
dalus schreef op zondag 20 mei 2012 @ 20:19:
[...]
De 2e dag de heuveltjes rondom Malmedy gaan verkennen daar mijn benen eens laten wennen aan wat langere klimmetjes, Côte de Stockeu opgereden met moeite en Les Quartiers. Bijna op stilgevallen 39-25 vind in nog zwaar om rond te krijgen.
[...]
Was een drukke boel met al die schaatsclubs daar. Ik had ook flink veel moeite met de stockeu op 42-28 :o

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Over een weekje verjaardag. Vriendin vraagt wat wil je. Ik denk, nieuwe remmen, Ultegra 6700. Zit ik daar zo naar te kijken, in welke volgorde ik de rest ga upgraden, zie ik dat het iets goedkoper is om de volledige groep te vervangen, dan alles uit losse onderdelen. €700 voor een hele groep. Ik denk, doen we dat toch. Leg ik zelf wel bij. Dus ik ga uitzoeken wat ik moet hebben, zie ik bsa en ita. Hmm. Ff Googlen. Oh jee....

1. Hoe kom ik er achter wat er op mijn huidige fiets zit :? (MrAngry stelde die vraag ook al, maar geen antwoord op gezien)
2. Hoe groot is de kans dat als ik uiteindelijk bij het laatste component van mijn upgrade kom, het frame, dat ik dan met een niet passende BB zit, en is dat alleen een kwestie van een nieuwe BB dan, of loop ik tegen meer aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Zaterdag is voor mij voorlopig geen optie aangezien ik dan heel de dag werk. Zondag is de ene hele dag die ik vrij heb in de week. 'T wordt zo bijna een tweede meet met al die aanmeldingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Een keer doordeweeks 's avonds? Vanaf pakweg een uur of 19.00? Tot 21.45 is het nog prima te doen qua licht, dus in die tijd kun je best een mooi rondje maken volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

UltraSub schreef op maandag 21 mei 2012 @ 20:11:
Over een weekje verjaardag. Vriendin vraagt wat wil je. Ik denk, nieuwe remmen, Ultegra 6700. Zit ik daar zo naar te kijken, in welke volgorde ik de rest ga upgraden, zie ik dat het iets goedkoper is om de volledige groep te vervangen, dan alles uit losse onderdelen. €700 voor een hele groep. Ik denk, doen we dat toch. Leg ik zelf wel bij. Dus ik ga uitzoeken wat ik moet hebben, zie ik bsa en ita. Hmm. Ff Googlen. Oh jee....

1. Hoe kom ik er achter wat er op mijn huidige fiets zit :? (MrAngry stelde die vraag ook al, maar geen antwoord op gezien)
2. Hoe groot is de kans dat als ik uiteindelijk bij het laatste component van mijn upgrade kom, het frame, dat ik dan met een niet passende BB zit, en is dat alleen een kwestie van een nieuwe BB dan, of loop ik tegen meer aan?
De hamvraag: welk merk en type frame heb je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
UltraSub schreef op maandag 21 mei 2012 @ 20:11:

Is een nieuwe fiets dan niet een betere oplossing?

Als je toch gaat upgraden is het misschien wel voordeliger om bijvoorbeeld een nieuwe Bulls met Ultraga op de kop te tikken, groep omwisselen en Bulls weer te koop aanbieden. De prijzen van o.a. Bulls zijn zo laag dat je de hele fiets bij wijze van spreken bijna gratis bij de groep krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik heb begrepen dat de kans dat je BSA hebt ongeveer 100% is. Ik heb het zelf gegokt en dat pakte goed uit. De rest staat op de cup (oa breedte bracketpot).

edit: Begrijp ik je laatste vraag zo goed: "Wat is de kans dat als ik nu mijn hele groep vervang en ik bijvoorbeeld volgende jaar het frame wil upgraden dat ik de verkeerde bracket heb?"

Die kans is uiteraard zo groot als je hem zelf maakt, maar over het algemeen zou het heel goed kunnen dat je dan tegen een probleem aanloopt. Als je een sjiek carbon frame uitzoekt zit je heel vaak tegen een BB30-achtige bracket aan te kijken.

[ Voor 58% gewijzigd door MrAngry op 21-05-2012 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Pelle schreef op maandag 21 mei 2012 @ 21:23:
Een keer doordeweeks 's avonds? Vanaf pakweg een uur of 19.00? Tot 21.45 is het nog prima te doen qua licht, dus in die tijd kun je best een mooi rondje maken volgens mij :)
Donderdag of vrijdagavond is voor mij ook een optie. Andere mogelijkheid zou 2e pinksterdag in de ochtend kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-07 16:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Fiets voorafgaand aan de Vogezen bij FM gebracht (nouja, heeft Tjebakka Sr. gedaan, aangezien hij in Zuidlaren staat). Even goed na laten kijken en heb zelf nog totaal geen idee hoe een derailleur af te stellen, laat staan tijd (Havana, als 'ie in Groningen staan breng ik 'm naar jou toe!).

Vrijdagochtend vertrekken dus, naar de Vogezen. Wordt een leuke trip met hopelijk veel kilometers en hoogtemeters.

Heeft iemand overigens ervaring met fietsen in de Apennijnen? De camping waar ik in juli zit ligt op de route van de Nove Colli (205km met 3840hm). Ben benieuwd of iemand daar meer van weet.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Shinji schreef op maandag 21 mei 2012 @ 23:29:
[...]

Donderdag of vrijdagavond is voor mij ook een optie. Andere mogelijkheid zou 2e pinksterdag in de ochtend kunnen zijn.
Anders plan je iets verder vantevoren? Mijn startpunt is Woerden, fiets graag mee (of haak halverwege aan bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Anoniem: 89521 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 22:13:
[...]

De hamvraag: welk merk en type frame heb je.
Ridley Triton 804C
argro schreef op maandag 21 mei 2012 @ 22:29:
[...]
Is een nieuwe fiets dan niet een betere oplossing?

Als je toch gaat upgraden is het misschien wel voordeliger om bijvoorbeeld een nieuwe Bulls met Ultraga op de kop te tikken, groep omwisselen en Bulls weer te koop aanbieden. De prijzen van o.a. Bulls zijn zo laag dat je de hele fiets bij wijze van spreken bijna gratis bij de groep krijgt.
Nieuwe fiets is niet de betere oplossing imo, omdat je door het langzaam upgraden het bedrag kunt uitsmeren, en zo in the end alle onderdelen op een hoger niveau zult hebben. I see where you're coming from, maar dan moet je toch serieus geld neerleggen als je een perfect afgemonteerde fiets wil krijgen met een echt mooi frame. En stel je koopt een Ultegra afgemonteerde Bulls, dan nog heb je het bracket probleem misschien.
MrAngry schreef op maandag 21 mei 2012 @ 22:48:
Ik heb begrepen dat de kans dat je BSA hebt ongeveer 100% is. Ik heb het zelf gegokt en dat pakte goed uit. De rest staat op de cup (oa breedte bracketpot).

edit: Begrijp ik je laatste vraag zo goed: "Wat is de kans dat als ik nu mijn hele groep vervang en ik bijvoorbeeld volgende jaar het frame wil upgraden dat ik de verkeerde bracket heb?"
Klopt, maar ik denk niet dat het volgend jaar zal zijn. Eerst de groep, dan stuurpen, stuurtje, zadel. Dan uiteindelijk frame. Tussendoor zal er geld opzij gezet moeten worden, en de aanschaf zal plaats vinden op het moment dat er genoeg geld over is :P
Die kans is uiteraard zo groot als je hem zelf maakt, maar over het algemeen zou het heel goed kunnen dat je dan tegen een probleem aanloopt. Als je een sjiek carbon frame uitzoekt zit je heel vaak tegen een BB30-achtige bracket aan te kijken.
Maar dan is het niet genoeg om gewoon het bracket te wisselen? Dat zal toch niet het geld zijn dan?

/edit
http://www.futurumshop.nl...ttom-bracket-lagers.phtml
€25. Of is dat niet genoeg? Zoals jullie zien, geen verstand van, dat probeer ik te leren nu, door langzaam upgraden. Nog een voordeel, je leert sleutelen :P

[ Voor 7% gewijzigd door UltraSub op 22-05-2012 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Gister krachttraining benen en core gedaan. Vanavond lekker stukje D1 uitrijden, hoop op 1.5 uur oid.
Dan vrijdag vrij (ivm pinkpop) en dan nog een stuk rijden.

Heb sinds gisteren ook mn voeding wat aangepast, zwaarder ontbijt (havermout) en savonds net iets meer eten. Na pinkpop ga ik ook wat eiwitshakes pakken om mn spieren iets beter te onderhouden. Na afgelopen zaterdag met frankknopers te hebben gepraat zou dit wel eens een oorzaak kunnen zijn van mn missende kracht in mn benen. Dus even extra verwennen van de spieren (en rest van het lichaam wat momenteel best veel verbrand).

Heb verder de keuze gemaakt om de extreem zware trainingen op een laag pitje te zetten (dus ook geen AD6 volgend jaar enzo) ivm Pfeiffer. Ga me wat meer richten op kracht in de benen en verder wel gewoon blijven fietsen, maar zit zo iets minder druk achter.

[ Voor 18% gewijzigd door Griffin op 22-05-2012 09:30 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.