Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 103 Laatste
Acties:
  • 426.015 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
UltraSub schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 09:14:
[...]

Ridley Triton 804C

[...]

Nieuwe fiets is niet de betere oplossing imo, omdat je door het langzaam upgraden het bedrag kunt uitsmeren, en zo in the end alle onderdelen op een hoger niveau zult hebben. I see where you're coming from, maar dan moet je toch serieus geld neerleggen als je een perfect afgemonteerde fiets wil krijgen met een echt mooi frame. En stel je koopt een Ultegra afgemonteerde Bulls, dan nog heb je het bracket probleem misschien.
Maar in the end zul je wel reeds met een frame op leeftijd zitten. M.i. is een dergelijke fiets (wat toch een soort instapmodel is) zo'n upgrade niet waard. Je koopt bij bijvoorbeeld Salden een nieuwe Ridley van carbon met een Ultegra afmontage voor nog geen 1.200 euro. Waarom dan ruim 700 euro investeren in een ouder frame?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:38
UltraSub schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 09:14:

Maar dan is het niet genoeg om gewoon het bracket te wisselen? Dat zal toch niet het geld zijn dan?

/edit
http://www.futurumshop.nl...ttom-bracket-lagers.phtml
€25. Of is dat niet genoeg? Zoals jullie zien, geen verstand van, dat probeer ik te leren nu, door langzaam upgraden. Nog een voordeel, je leert sleutelen :P
BB30/90-achtigen (zo noem ik maar even alles met een intern lager) kan je niet uitwisselen met bracket systemen met een extern lager. De bracketpot van het frame ziet er anders uit. Je beperkt straks je frame keuze enorm door je bracket/crankstel als je het zo doet zoals je het nu doet. Of je monteert nu vast een crankstel dat heel wijd compatibel is. Ik weet niet of shimano ultegra dat is.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 20:45
Griffin schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 09:28:
Heb sinds gisteren ook mn voeding wat aangepast, zwaarder ontbijt (havermout) en savonds net iets meer eten. Na pinkpop ga ik ook wat eiwitshakes pakken om mn spieren iets beter te onderhouden.
In deeltje 16 is er het nodige gezegd over eiwitten. Maar je bent volgens mij de eerste die aan de shakes gaat ;) Ik vond het in ieder geval te duur voor mijn mate van training. Ovomaltine werd toen ook genoemd als goede hersteldrank. Die heb ik nog niet geprobeerd. Ik eet 's avonds een halve liter magere Franse kwark na het fietsen en sowieso let ik bij het eten op koolhydraat - vet - eiwit verhoudingen (dus veel kip, vis, rijst, magere kwark etc.
Na afgelopen zaterdag met frankknopers te hebben gepraat zou dit wel eens een oorzaak kunnen zijn van mn missende kracht in mn benen. Dus even extra verwennen van de spieren (en rest van het lichaam wat momenteel best veel verbrand).

Heb verder de keuze gemaakt om de extreem zware trainingen op een laag pitje te zetten (dus ook geen AD6 volgend jaar enzo) ivm Pfeiffer. Ga me wat meer richten op kracht in de benen en verder wel gewoon blijven fietsen, maar zit zo iets minder druk achter.
Kan de ziektje van Pfeiffer niet te maken hebben met het gemis (van gevoel) aan kracht?

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
argro schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 09:36:
[...]
Maar in the end zul je wel reeds met een frame op leeftijd zitten. M.i. is een dergelijke fiets (wat toch een soort instapmodel is) zo'n upgrade niet waard. Je koopt bij bijvoorbeeld Salden een nieuwe Ridley van carbon met een Ultegra afmontage voor nog geen 1.200 euro. Waarom dan ruim 700 euro investeren in een ouder frame?
Tuurlijk is dat frame het niet waard. Volledig mee eens. Maar de wielen zitten al op gewenste niveau inmiddels. En ik ben bij Salden geweest, voor een Ridley Orion met Ultegra afmontage. Das dus niet volledig Ultegra he. Remmen zijn gewoon van 4ZA, enz. Dus die moet je er achteraf weer bij doen, en dan zit je al op 1499 + nog eens 120 voor de remset is toch alweer dik 1600 euro. Heb ik op dit moment niet op de plank liggen, wel het geld voor de groep, daarnaast krijg ik dan weer een setje Fulcrum wielen erbij die ik niet nodig heb en dus wel heb betaald. Wat ze waard zijn krijg je er niet voor terug, dus die laat je weer in de garage staan. :)
En inderdaad, in the end zit je met een hoogwaardig afgemonteerde fiets, met een frame wat dat absoluut niet waard is. Maar hee, wat was de laatste stap ook weer? Juist, frame vervangen :P
Begrijp je waar ik heen wil?
MrAngry schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 09:43:
[...]

BB30/90-achtigen (zo noem ik maar even alles met een intern lager) kan je niet uitwisselen met bracket systemen met een extern lager. De bracketpot van het frame ziet er anders uit. Je beperkt straks je frame keuze enorm door je bracket/crankstel als je het zo doet zoals je het nu doet. Of je monteert nu vast een crankstel dat heel wijd compatibel is. Ik weet niet of shimano ultegra dat is.
Auch. Das waardevolle info. En dat is dus niet mijn bedoeling. Want de keuze van frame straks beperken zie ik niet zitten inderdaad. Niet dat ik een frame van 4K wil gaan gebruiken, maar ik snap je punt. Hmm.. :(

(Misschien toch maar weer eens gaan kijken naar die Orion dus. :P )

Man man, waarom hanteren ze niet gewoon standaarden... :( 8)7

/edit
Of ik maak de keuze dat ik tegen die tijd gewoon de hele cranckset vervang (250-300 euro).
* UltraSub kruipt weer in zijn hok en gaat weer afwegen.

/edit 2
Goede uitleg zeg over BB standaards!
YouTube: Bottom Bracket Standards on Road Bikes and Mountain Bikes
(maar maakt de verwarring eigenlijk nog groter) :P

/edit 3
Wat er nu op zit is een FSA Omega Megaexo Compact. Op de cup staat BC-1.37” x 24T.

[ Voor 9% gewijzigd door UltraSub op 22-05-2012 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Topicstarter
SePtiCTaNk schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 09:46:
[...]

In deeltje 16 is er het nodige gezegd over eiwitten. Maar je bent volgens mij de eerste die aan de shakes gaat ;) Ik vond het in ieder geval te duur voor mijn mate van training. Ovomaltine werd toen ook genoemd als goede hersteldrank. Die heb ik nog niet geprobeerd. Ik eet 's avonds een halve liter magere Franse kwark na het fietsen en sowieso let ik bij het eten op koolhydraat - vet - eiwit verhoudingen (dus veel kip, vis, rijst, magere kwark etc.
Ovomaltine staat me nog bij ja, alleen vergeten. Kan er eens in kijken. Magere kwark eet ik al na een training (ong 250gr). Verder eet ik veel kip en rijst. Ik let goed op mijn voeding maar het is blijkbaar net niet genoeg omdat ik:
A: Rustig aan blijf afvallen (wat ik dus niet wil)
B: Mn spieren niet groeien en ik ook dus kracht mis (vind ik)

Meer eten ben ik dus ook mee begonnen, maar als ik teveel eet heeft dit als resultaat dat ik last krijg van mn buik. Dus moet dit rustig opbouwen.
[...]

Kan de ziektje van Pfeiffer niet te maken hebben met het gemis (van gevoel) aan kracht?
Ik heb gelukkig (momenteel) een lichte vorm van Pfeiffer (mn vriendin een stuk zwaarder). Als ik echter te 'diep' en te veel train kan ik het verergeren. In principe ben je met Pfeiffer sneller moe en moet je hier dus rekening mee houden. Best wat ik kan doen is luisteren naar mn lichaam en er goed voor zorgen.

Ik doe het liever wat rustiger aan dan dat ik mezelf in de soep draai en hier later meer last van ga krijgen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Ik drink na de training regelmatig een glas Ovomaltine. Is niet duur en gewoon bij de AH te koop. Of het helpt? Geen idee. Schaden zal het in ieder geval niet. Het is in ieder geval best lekker, zeker in de winter, na een koude rit een kop warme choco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Griffin schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 09:55:
[...]

Ovomaltine staat me nog bij ja, alleen vergeten. Kan er eens in kijken. Magere kwark eet ik al na een training (ong 250gr). Verder eet ik veel kip en rijst. Ik let goed op mijn voeding maar het is blijkbaar net niet genoeg omdat ik:
A: Rustig aan blijf afvallen (wat ik dus niet wil)
B: Mn spieren niet groeien en ik ook dus kracht mis (vind ik)

Meer eten ben ik dus ook mee begonnen, maar als ik teveel eet heeft dit als resultaat dat ik last krijg van mn buik. Dus moet dit rustig opbouwen.
Waaraan merk je dat je spieren niet groeien? Op het zicht of merk je het aan je gewicht? Ik blijf ook afvallen, gisteren gaf de weegschaal 62.7kg aan (was in februari, voor ik begin met de andere eetstijl zo'n 68,5kg). Nou wil ik me weer eens wegen in de sportschool, want de vetmassa moet dus ook omlaag zijn. Maar spiermassa mag weer omhoog, en fors ook, want mijn "ideale gewicht volgens de bmi" ligt rond 69kg.
Ik heb gelukkig (momenteel) een lichte vorm van Pfeiffer (mn vriendin een stuk zwaarder). Als ik echter te 'diep' en te veel train kan ik het verergeren. In principe ben je met Pfeiffer sneller moe en moet je hier dus rekening mee houden. Best wat ik kan doen is luisteren naar mn lichaam en er goed voor zorgen.

Ik doe het liever wat rustiger aan dan dat ik mezelf in de soep draai en hier later meer last van ga krijgen. ;(
Pfeiffer is dan een lastige factor in de vraag waarom je minder kracht hebt. Nou, sterkte met het herstel.
argro schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 10:01:
Ik drink na de training regelmatig een glas Ovomaltine. Is niet duur en gewoon bij de AH te koop.
Ben naar verschillende AH's geweest, ook die grote XL shops, maar nergens Ovomaltine te vinden. Heb er verder nog geen werk van gemaakt om het online te bestellen.

[ Voor 10% gewijzigd door SePtiCTaNk op 22-05-2012 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
SePtiCTaNk schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 10:05:
[...]

Ben naar verschillende AH's geweest, ook die grote XL shops, maar nergens Ovomaltine te vinden. Heb er verder nog geen werk van gemaakt om het online te bestellen.
Vreemd, al is het natuurlijk zo dat het assortiment van iedere AH iets kan verschillen. Ik heb het in ieder geval bij de AH-XL gevonden. In het schap bij de Nesquik et cetera. Het is wel een beetje verstopt op de ondeste plank. Zo prominent als dat Ovomaltine in Zwitserland in de supermarkt staat tref je het hier in ieder geval niet aan. Daar heeft zelfs een kleine buurtsuper 2 meter aan Ovomaltineproducten in de winkel staan.

[ Voor 21% gewijzigd door argro op 22-05-2012 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Ik heb dan ook alleen gekeken bij de sportsupplementen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
SePtiCTaNk schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 10:05:
[...]

Waaraan merk je dat je spieren niet groeien? Op het zicht of merk je het aan je gewicht? Ik blijf ook afvallen, gisteren gaf de weegschaal 62.7kg aan (was in februari, voor ik begin met de andere eetstijl zo'n 68,5kg). Nou wil ik me weer eens wegen in de sportschool, want de vetmassa moet dus ook omlaag zijn. Maar spiermassa mag weer omhoog, en fors ook, want mijn "ideale gewicht volgens de bmi" ligt rond 69kg.
Ik merk het dat mn kracht niet groeit omdat ik dit jaar (in de 1300km) nauwelijks vorderingen op dat vlak heb gemaakt, alleen conditioneel. Mijn ideale gewicht ligt rond de 80kg volgens mij met mn 1,92. Maar ik zit momenteel dus best onder (rond 72). Nu wil ik echt geen 80kg wegen (mits het wat voort komt uit spieren), maar rond de 75-76 moet haalbaar zijn (en dan op een gezonde manier natuurlijk :P ).

Verder weet ik wel hoe het zit met afvallen en noem maar op. Maar met mn 1,92 en 72kg heb ik nog steeds lovehandles (niet dat die eraf moeten hoor). Maar zou dus graag meer beenspieren willen voor fietsen enzo. (hoewel ik (op de pfeiffer na) goed in mn vel zit)

[ Voor 12% gewijzigd door Griffin op 22-05-2012 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Op gegeven moment val je ook niet meer af omdat spierweefsel zwaarder is dan vetweefsel.

In 2010 was ik nog 82,5Kg, nu 76,5Kg maar afvallen doe ik nu niet meer. Volgens mij zijn m'n benen ook enorm gegroeid sinds ik ergens begin dit jaar hard ben gaan trainen. Die zijn in ieder geval wel een stuk groter en gespierder geworden (met van die fietstassen op de bovenbenen :P)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tenzij je gerichte krachttraining gedaan hebt ter vergroting van de spiermassa, geloof ik daar helemaal niets van.
Dat de bovenbeenspieren wat beter aftekenen , ja dat geloof ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Aangezien jij van mening bent dat fietsen geen krachtsport is, iets wat ik deels wel onderschijf, maar het ook weer niet geheel mee eens ben, ben ik benieuwd naar je mening over het stuk dat recent aan de startpost is toegevoegd:
Griffin in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17"
http://www.kiwinederland....raining%20wielrenners.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Mijn benen worden juist alleen maar dunner als veel ga trainen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
havana schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 12:34:
Mijn benen worden juist alleen maar dunner als veel ga trainen.
Als je alleen duurtrainingen pakt klopt dat ook wel, maar op het moment je ook veel zware interval/klim trainingen gaat pakken is dit wellicht een stuk minder. Helemaal als je puur krachttraining gaat doen (niet op de fiets).

Zijn verder zoveel 'onderzoeken' naar geweest. Met sporten gebruik je spieren en dus kracht. De vraag is alleen met welke hoeveelheden en wat kunnen meer spieren bijdragen aan de sport. Zo maakt het voor hardlopen minder uit dan voor bijvoorbeeld fietsen.
Er zijn al vaak discussies geweest over het feit dat meer beenspieren beter is voor fietsen of juist niet. Ik ben persoonlijk van mening dat het wel uitmaakt maar er moet natuurlijk wel een balans zijn tussen conditie en spieren. Deze verhouding is, zoals ik net al zei, anders dan bijvoorbeeld bij hardlopen of bij zwemmen/voetballen/basketbal/tennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan perfect sterkere spieren krijgen zonder dat deze in volume toenemen. Vooral slow twitch fibers kunnen enorm compact zijn. Van fast twitch fibers van het snelle type kan je ook omzetting krijgen naar een ander type, waarbij een deel van de explosiviteit bewaard blijft maar ze ook als duurkracht ingezet kunnen worden, op deze manier kan je ook in spiervolume afnemen maar toch krachtiger worden, omdat het nieuwe type compacter is.

'Spierkracht' is ook niet altijd kracht uit de spieren, je zenuwstelsel heeft er veel mee te maken, alsook de aanvoer van energie. Zeker de eerste jaren ga je veel verbetering halen uit het feit dat je spieren zich beter leren gedragen, dit komt omdat je zenuwstelsel zich ook aanpast aan de nieuwe bewegingsintensiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Mijn bericht is wat ongefundeerd en slaat wat veel op mezelf denk ik. Ik ben nu pas 5 maanden intensief aan het trainen dus mijn beeld zal wel wat vertekend zijn, aangezien ik ontzettend veel verandering merk aan m'n lichaam en conditie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Tjebakka schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 13:45:
Mijn bericht is wat ongefundeerd en slaat wat veel op mezelf denk ik. Ik ben nu pas 5 maanden intensief aan het trainen dus mijn beeld zal wel wat vertekend zijn, aangezien ik ontzettend veel verandering merk aan m'n lichaam en conditie :).
Maar jou 'intensief trainen', is dit puur fietsen of ook krachttraining (benen - core etc)? (aangezien dat ook een groot verschil is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hier ook hoor.. Sinds ik ben begonnen met fietsen zijn mijn benen ook veel beter afgetekend. Gegroeid? Beetje, maar niks speciaals. Maar het is meer dan vet rondom en tussen de spieren wat verdwenen is. Dus ja, je groeit, maar nee, je krijgt geen dikke benen van duurfietsen. Het heeft allemaal te maken met typen vezels, en dat staat perfect beschreven in die pdf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat verhaal had ik al eens gelezen en ik denk dat de meeste, argeloze lezers daar de verkeerde conclusies uit trekken:
Er wordt namelijk helemaal niet gerept over toename van spiermassa, maar het recruteren van meer trage spiervezels bij zeer goed getrainde duursporters.
Met die trainingsvorm , die bij voorkeur vermogensgestuurd wordt kan een serieus duursporter de top op zijn training zetten om in specifieke situaties net iets meer te kunnen (sprint, aanzetten in bochten enz.)
Mensen die nog maar een paar maanden bezig zijn hebben daar nog niets aan en de doorsnee wielkertoerist ook niet omdat het aerobe duurvermogen dat ten grondslag ligt aan zeer intensieve trainingsvormen er (nog) niet is.
Zomaar wat aanrommelen is eigenlijk zinloos met betrekking tot de term krachttraining.

Tjebakka die constateert dat zijn conditie enorm verbeterd is heeft natuurlijk gelijk, maar dat is voor 95% aan de toename van het aeroob vermogen te danken en voor 5% aan het anaeroob vermogen, als tie eens wat boven z'n omslagpunt gaat op een heuveltje verzuurt hij later en herstelt hij sneller.
Met kracht heeft dat het minst te maken, wel verbetert veel fietsen de aansturing van de spieren en daar wordt je ook sterker van.
Fietstraining heeft een aantal effecten die niet door iedereen juist worden geinterpreteerd.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2012 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:00

Peetman

Tjah....

Afgelopen zondag leuk gefietst op de veluwe. Nou heb ik het terugkerende probleem van een kraak bij het trappen, die bij elke omwenteling voorkomt. Eerst nergens last van maar na x kilometers wel.

Ik vermoed dat het in de pedalen of bij de trapas zit. Als ik m'n hollowtech II crank loshaal, heb ik dan perse een momentsleutel nodig om deze weer te bevestigen? Of is vast gewoon vast? Evt in combinatie met een beetje loctite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
9/10 keer komt die kraak niet uit de crank. Sla dit topic en z'n broertjes er maar op na, er is vaak oevr gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Een kraak kan inderdaad overal vandaag komen. De crank zou kunnen, maar het kunnen ook het zadel, de snelspanenrs et cetera zijn.

Ik heb zelf wel een 'probleem' met de crank. Er zit een tik in die alleen optreed wanneer ik flink aanzet. Van deze tik weet ik wel vrij zeker dat deze uit de crank komt. De LBS adviseerde mij nieuwe lagers. Kost circa 70 euro inclusief montage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk zelf nu ik sterker wordt qua fietsen dat mijn spiermassa afneemt, dit terwijl de spieren harder en peziger worden, dit laatste kan ook liggen aan de dunnere laag vet om mijn benen :).

Iets anders: Nieuwe fiets!
Wil graag een fiets voor woon-werk verkeer en heb geen zin om mijn Canyon in de fietsenstalling van mijn werk te laten staan. Daarnaast had ik ook een winter/tacx fiets nodig.

Het is een Panasonic pr4000 geworden met 105 afmontage. Staat is zeer goed, aan de remgrepen, blokjes en oude buitenbanden te zien is de fiets erg weinig gebruikt. Het enige minpunt is dat de vorige eigenaar de stickers met een mesje er af heeft gehaald waardoor er diepe krassen in de lak zitten. De buitenbanden heb ik zelf maar vervangen voor Vittoria Rubino banden aangezien ze nogal droog waren.

Afbeeldingslocatie: http://www.foarm.nl/onzin/panasonic1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Het nadeel van een papadag is dat je niet kunt fietsen :(

Dus... wachten tot m'n vrouw thuis kwam en toen direct op pad. 18:30 was het inmiddels, maar dat mocht niet baten. Wat is het heerlijk rustig op straat! En nog flink wat zon gepakt ook en dat met aangename temperaturen van rond de 20 graden. Rondje gemaakt met Zeerijp als keerpunt. Ook het illustere dorp Doodstil meegepakt. Terug via Bedum. Goed voor 80 km.

Idioot veel gedronken trouwens, 3x 750 ml :D

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Laatst online: 02-09 13:04

Pater

Terry Tate

havana schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 21:41:
Het nadeel van een papadag is dat je niet kunt fietsen :(

Dus... wachten tot m'n vrouw thuis kwam en toen direct op pad. 18:30 was het inmiddels, maar dat mocht niet baten. Wat is het heerlijk rustig op straat! En nog flink wat zon gepakt ook en dat met aangename temperaturen van rond de 20 graden. Rondje gemaakt met Zeerijp als keerpunt. Ook het illustere dorp Doodstil meegepakt. Terug via Bedum. Goed voor 80 km.

Met dit weer? Gek, ik had juist 4x750 ml nodig! En dan drink ik voordat ik weg ga eerst nog een halve liter en na thuiskomst gaat daar al snel weer een liter in.

Vandaag vaste trainingsrondje weer gedaan (82 km), gemiddelde is prima (31,5 km/u), lekker weer! Heerlijk om een groep fietsers tegen te komen, die in te halen, enigszins inhouden zodat ze aan gaan haken en dan langzaam maar zeker het tempo omhoog schroeven zodat je hele groep als een dun lint uit elkaar trekt. Dan voel je je zo machtig! :*)
havana schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 21:54:
Ja maar ik vertrok om 18:30 hè ;) Toen was het al behoorlijk afgekoeld.
Ik om 18.10, dus veel zal het niet schelen. Hoewel, in het hoge Noorden kan het goed koud zijn! ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Pater op 22-05-2012 21:59 ]

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ja maar ik vertrok om 18:30 hè ;) Toen was het al behoorlijk afgekoeld.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Net ff 40 min op de Tacx gezeten. Kon niet weg thuis. Video van de Schlecks opgezet en iedere keer als ze gingen klimmen weerstand omhoog. Vlak en dalen lekker lichte weerstand. Aardig zwaar eigenlijk nog en gezweet als een otter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Griffin schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 13:53:
[...]

Maar jou 'intensief trainen', is dit puur fietsen of ook krachttraining (benen - core etc)? (aangezien dat ook een groot verschil is)
Veel fietsen maar ook nog wat krachttraining pakken.

M'n fiets is vandaag voorzien van een nieuwe derailleur achter :X Vorig jaar eind augustus haalde ik met m'n racefiets m'n andere fiets op bij een vriend van me in Haren. Op zich geen big deal, maar op de terugweg viel ik door een idiote bobbel in de weg. Blijkbaar heb ik sinds die tijd met een kromme derailleur gefietst. Vandaar dat dat ding na een paar honderd kilometer alweer raar liep. Vooral ook leuk dat 2 verschillende fietsenmakers dat niet hebben gezien.

Daarnaast is de cassette vervangen. Ultegra voor de prijs van een 105, aangezien ze geen 105'jes hadden liggen. Ook een nieuwe ketting :) In ieder geval weer goed voorbereid de Vogezen in.

[ Voor 4% gewijzigd door Tjebakka op 22-05-2012 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tippie62
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:23
ben op zoek naar een boek met onderhoudstips en kleine reparaties aan me racefiets,iemand nog tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

havana schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 21:41:
. Goed voor 80 km.

Ik reed iets vroeger 60 km in 1.56 uur, had 1 bidon van 0,5 liter bij me en die was nog halfvol toen ik thuiskwam.
Ik kan me een Ronde van de Achterhoek herinneren, 160 km in 3 uur 45 ofzo , op 1 bidonnetje gereden.
(ik reed voor een clubteam zonder ravitaillering o.id.) kan me niet herinneren dat ik dorst had....
Na de finish (ik was 34ste ofzo) werden er halve liters Cola verstrekt en daarvan kreeg ik er 1 naar binnen.
Medisch klopt het niet, maar een ijzeren wet blijkt het ook niet te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Pater schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 21:51:
Vandaag vaste trainingsrondje weer gedaan (82 km), gemiddelde is prima (31,5 km/u), lekker weer! Heerlijk om een groep fietsers tegen te komen, die in te halen, enigszins inhouden zodat ze aan gaan haken en dan langzaam maar zeker het tempo omhoog schroeven zodat je hele groep als een dun lint uit elkaar trekt. Dan voel je je zo machtig! :*)
Zalig, bedankt voor de glimlach die deze anekdote me opgeleverd heeft :+.

Net nog maar eens lekker avondtoertje gereden (vertrokken 21:30 ong). M'n gebruikelijke van 11 kilometer. Goed weer en aangename temp. Ik heb me extra ingespand om een mooie tijd te rijden maar toen ik op 1 à 1-,5 km voor de finish zat voor de eerste keer gekeken naar tijd en die leek verdacht veel op wat ik gisteren had (26:25 totaal tijd). Maar ik was dan ook meer bezig met fietsen dan naar de minuten kijken... Aan de finish zat ik naar m'n timer te kijken, ontgoocheld dat ik, ondanks m'n inspanning dezelfde tijd als gisteren ging klokken. Al enigszins moe van de lange dag (en inspanning net) en doordat het al wat donkerder was, drong het niet door dat ik 25'20" heb geklokt. Langzaam begon er een belletje te rinkelen :D.

Hehe in 1 plets 1 minuut van m'n tijd afgedaan. Gemiddelde snelheid: 26 km/h (remember ik rij stadsfiets).
Had wel last van de wind. Die kwam vanuit een rare richting en had meestal tegenwind.

Wel cool dat jullie gebruikelijke toertje 80 km is.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 10-09 09:23
Vanavond 42,5 km gedaan met een gemiddelde van 31,5, viel niet heel erg mee qua fitheid, kostte best wat moeite vandaag met die warmte.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
tippie62 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 22:15:
ben op zoek naar een boek met onderhoudstips en kleine reparaties aan me racefiets,iemand nog tips
YouTube...

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Gisteravond wezen fietsen. Plan was rustig aan te doen want ik had maandag wat KT gedaan. Het was echt heerlijk weer (hou van warmte) en heb 53km weggetrapt in iets minder dan 2 uur. Niet extreem fantastisch maar ik wou rond de 130bpm blijven en dat is gelukt... 130bpm avg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:10
Beste tip wat betreft onderhoud. Als ik iets moet doen lees ik (ouderwets) altijd eerst artikelen, maar het wordt pas echt duidelijk via een filmpje. Als je de Engelstalige meeneemt, dan is er een schat aan informatie beschikbaar.

Gisteravond ook een rondje gedaan, 65km met gem 29km/u. Veel fietsers tegengekomen. Nog niet helemaal hersteld van de ritjes van vorige week en het is echt wennen aan de temperatuur. Zweten als een otter, regelmatig mijn bril af moeten zetten omdat het in mn ogen kwam. Iemand tips om dit te voorkomen?

Wel 16 keer lekker los gegaan op een klein viaductje in de buurt en van het weekend lekker de Heuvelrug op!

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Taigu schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 09:12:
[...]

Gisteravond ook een rondje gedaan, 65km met gem 29km/u. Veel fietsers tegengekomen. Nog niet helemaal hersteld van de ritjes van vorige week en het is echt wennen aan de temperatuur. Zweten als een otter, regelmatig mijn bril af moeten zetten omdat het in mn ogen kwam. Iemand tips om dit te voorkomen?
Stoppen met het epileren van je wenkbrauwen? ;)

Even serieus, het zweet dat in je ogen komt is het zweet dat op je voorhoofd en zelfs hoger aangemaakt wordt. Bij het fietsen heb ik er geen last van, maar tijdens het lopen helpt een pet bij mij en bij enorm warm weer een zweetband rond de pols om het af en toe af te vegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07 07:21

dalus

Firing Sparks

Voor de geinteresseerde nog wat foto's van het fietsen stukgaan Rondom Malmedy. Foto's zijn van de dag van de tijdrit

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/h4PYEpGKZqmGTY8y2KyEXKlc/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Q7J4qt9l4tdX9q1MQ8B5Vteo/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XL0orcE0pd3vPKKFY2Nn4g7R/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CuLP0SG5bv3TIZOtNDr4D7A6/thumb.jpg

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

edit:
O ik reageer op een pagina te vroeg :+ Onderstaande opmerking ging over Havana's verhaal over 's avonds pas trainen op papadag ivm kind.

Ja dat is echt wel een flinke hindernis wanneer je veel trainingskilometers wilt maken, kinderen. Nu is het lang licht, maar in het voorseizoen kom ik echt niet meer onder de Tacx uit.
De tijd van en gaan en staan waar je wilt is echt voorbij.

Nadat ik na elke rit speling in mijn balhoofd kreeg, heb ik toch maar eens een momentsleutel gekocht. Het is niet goedkoop, maar wat een topapparaat is dat! 6Nm was blijkbaar toch iets vaster dan ik had ingeschat, want de speling is nu verleden tijd. Met carbon vind ik het wat enger om maar op de gok dingen echt vast aan te draaien, want ik heb een aantal ervaringen met doormidden getrokken sleutels en imbussen enzo.

Ik heb sinds kort ook een tik in mijn linkercrank/pedaal. Hij komt steeds op het laagste punt en alleen wanneer mijn linkervoet is ingeklikt, daardoor ben ik er vrij zeker van dat het in die buurt zit. Ik zal het eens uit elkaar halen en wat locktite en montagevet toepassen op de plaatsen waar dat zou moeten en het zaakje wederom met de momentsleutel correct aandraaien. Hopelijk is niet nu al mijn BB30 lager versleten, zou wel erg snel zijn, na 2300km.

Over zweet in je ogen: ik heb een bandana/buff onder mijn helm en dat scheelt behoorlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door TheLemon op 23-05-2012 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dalus schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 09:22:
Voor de geinteresseerde nog wat foto's van het fietsen stukgaan Rondom Malmedy. Foto's zijn van de dag van de tijdrit
Mooie fotoos....
Enigszins vreemd vind ik fladderende shirts in een tijdrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheLemon schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 09:37:

Nadat ik na elke rit speling in mijn balhoofd kreeg, heb ik toch maar eens een momentsleutel gekocht. Het is niet goedkoop, maar wat een topapparaat is dat! 6Nm was blijkbaar toch iets vaster dan ik had ingeschat, want de speling is nu verleden tijd. Met carbon vind ik het wat enger om maar op de gok dingen echt vast aan te draaien, want ik heb een aantal ervaringen met doormidden getrokken sleutels en imbussen enzo.
Ik hoop niet dat het een A-head balhoofd is, want dat mag je natuurlijk nooit op moment afstellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

@Flits flits
Had niet verwacht dat het zo warm zou worden. Zal ook niet veel gescheeld hebben, pas heuvel op had ik het toch wel wat te heet dan gewoon open gooien.

Allemaal van die dingen waar je aan moet denken als beginner.

[ Voor 20% gewijzigd door dalus op 23-05-2012 09:46 ]

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 09:44:
[...]
Ik hoop niet dat het een A-head balhoofd is, want dat mag je natuurlijk nooit op moment afstellen....
Het is A-head, maar de afstelbout zelf gaat uiteraard niet op moment. De stuurpen moet wel echt op 6Nm, anders schuift hij langzaam omhoog en blijf je corrigeren. Als die goed vastzit, kan je de hele afstelbout er in principe nog uit laten (scheelt gewicht :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Je moet de bandjes van je helm even goed afstellen. Die driehoek hoort onder je oor te zitten en niet onder je kin :P

Dat brengt me overigens op het feit dat ik heel vaak mensen met een te kleine helm zie fietsen. Die fungeert dan 100% meer als windvanger (omdat hij alleen om het achterhoofd zit en met de punt omhoog) dan dat hij veiligheid biedt bij een valpartij :P

[ Voor 15% gewijzigd door Tjebakka op 23-05-2012 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheLemon schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 09:50:
[...]

Het is A-head, maar de afstelbout zelf gaat uiteraard niet op moment. De stuurpen moet wel echt op 6Nm, anders schuift hij langzaam omhoog en blijf je corrigeren. Als die goed vastzit, kan je de hele afstelbout er in principe nog uit laten (scheelt gewicht :P ).
Als je de stuurpen niet vast genoeg zou zetten heb je altijd nog de A-headbout om speling te voorkomen, maar
je hoort tegenwoordig veel dat carbon vorkbuizen met expander erin ook niet perfect zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Fraai. Misschien eens kritisch kijken naar de zadelhoogte. Op basis van met name foto 3 zou ik zeggen dat het zadel iets aan de lage kant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

Bij deze fixed Tjebakka.

Thanks Agro. Viel mij ook pas op aan de hand van de foto. Heb vandaag het zadel al wat hoger gezet, kijken of dat beter bevalt.

[ Voor 9% gewijzigd door dalus op 23-05-2012 11:18 ]

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind je zadel goed staan, maar een beetje expirimenteren kan geen kwaad....
De exacte hoogte goed bijhouden is in dat opzicht wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Wat betreft het zadel van dalus. Wat er bij mij gedaan is (en ook is gezegd) is dat als je met je hak op je pedaal (pedaal helemaal naar beneden) en dan gaat zitten moet je been niet helemaal gestrekt zijn.
Zorg ervoor dat je, zoals Flits al meld, dat je alle standen bij houd. Het beste kan het midden van de trapas naar de bovenkant van het zadel meten.
Als je last krijgt van de binnenkant van je knieeën (of 1 knie) kan dit een teken zijn dat dan je zadel iets te hoog staat.

[ Voor 14% gewijzigd door Griffin op 23-05-2012 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Griffin schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 12:09:
Wat betreft het zadel van dalus. Wat er bij mij gedaan is (en ook is gezegd) is dat als je met je hak op je pedaal (pedaal helemaal naar beneden) en dan gaat zitten moet je been niet helemaal gestrekt zijn.
De vuistregel die ik ken is als volgt:
Crank in verlengde van zitbuis (dus niet recht naar beneden) en dan met de hak op het pedaal. Het been moet dan precies gestrekt zijn.

De nauwkeurigheid van bovenstaande vuistregels is echter beperkt. Doe je dit met schoenen? Zonder schoenen? Hebben de schoenen een hakje? Wat voor pedalen heb je? Et cetera. Kan zomaar een centimeter schelen, en dat is best veel.

Ik had laatst wat knieklachten en heb toen, na een advies van de LBS m.b.t. mijn zadelhoogte, het zadel 7mm hoger gezet. Nu fiets ik volledig pijnvrij. Bovengenoemde onnauwkeurigheid van 1cm is dus best veel.

[ Voor 3% gewijzigd door argro op 23-05-2012 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De hak-gestrekt methode is een ruwe benadering, er zijn natuurlijk verfijnder methoden zoals de Lemond formule::

http://www.ebicycles.com/...icycle-saddle-height.html

En er is vast een zondvloed van publicaties daarover te vinden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

Overal wordt echter aangegeven dat het een ruwe schatting is en blijft. Lijkt me het makkelijkste om ruw weg te benaderen en dan te gaan spelen met de zadel-hoogte.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Wat doen de meesten hier trouwens? Bandjes bij thuiskomst dat ene gaatje ff plakken? Of gewoon meteen de kliko in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Dichtsbijzijnde prullebak idd. Die ene keer per jaar dat ik lek rij ga ik niet plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

nvm verkeerde topic................

[ Voor 90% gewijzigd door witeken op 23-05-2012 13:56 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Nu online
Gevalletje oeps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
UltraSub schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:40:
Wat doen de meesten hier trouwens? Bandjes bij thuiskomst dat ene gaatje ff plakken? Of gewoon meteen de kliko in?
Prullenbak. Ik vertrouw een geplakte pand niet in de mate dat ik een nieuwe band vertrouw, maar ik vind het vooral ook teveel gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
argro schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:47:
[...]
Prullenbak. Ik vertrouw een geplakte pand niet in de mate dat ik een nieuwe band vertrouw, maar ik vind het vooral ook teveel gedoe.
En voor die paar euro ga ik niet zoveel tijd erin stoppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dalus schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:01:
Overal wordt echter aangegeven dat het een ruwe schatting is en blijft. Lijkt me het makkelijkste om ruw weg te benaderen en dan te gaan spelen met de zadel-hoogte.
En zelfs jarenlange ervaring wil niet zeggen dat het altijd maar hetzelfde moet blijven.
Ik ben na 36 jaar (met een onderbreking van 22 jaar waarin ik niet erg veel deed) toch weer iets anders op de fiets gaan zitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

argro schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:47:
[...]
Het is zelfs nog minder gedoe (maar anders) dan een nieuw bandje bestellen.
Overigens heb ik nimmer een probleem gehad met een geplakt bandje , dat is nergens voor nodig, het blijft ook na jaren potdicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Griffin schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:04:
[...]

En voor die paar euro ga ik niet zoveel tijd erin stoppen :P
In 5 minuten verdien jij geen 4€.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:12:
[...]

Het is zelfs nog minder gedoe (maar anders) dan een nieuw bandje bestellen.
Echt? Binnen één minuut heb ik 10 bandjes besteld. Worden netjes op kantoor afgeleverd. Jij plakt een bandje in 6 seconden?
Overigens heb ik nimmer een probleem gehad met een geplakt bandje , dat is nergens voor nodig, het blijft ook na jaren potdicht.
Kan zijn, maar beter dan een nieuw bandje zal het nooit worden.
[...]

Want solutie is gratis? Plakkers komen aanwaaien? Ook is solutie maar (zeer) beperkt houdbaar. Daarbij gaat het er niet om wat je verdient, maar om wat vrije tijd en vooral gemak waard is.

[ Voor 48% gewijzigd door argro op 23-05-2012 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
[...]

argro schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:17:

Want solutie is gratis? Plakkers komen aanwaaien? Ook is solutie maar (zeer) beperkt houdbaar. Daarbij gaat het er niet om wat je verdient, maar om wat vrije tijd en vooral gemak waard is.
Dat dus... en een bandje plakken doe ik niet in 5 minuten. Loop altijd te kloten met het gaatje te vinden en dan te zorgen dat het plakkertje goed blijft zitten. Alleen maar om al dat gedoe niet te hoeven doen koop ik gewoon een nieuw bandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Griffin schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:23:
Loop altijd te kloten met het gaatje te vinden en dan te zorgen dat het plakkertje goed blijft zitten.
Hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsjert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 00:41
Taigu schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 09:12:

Beetje vaseline op/boven je wenkbrauw. Hierdoor loopt het water langs je ogen in plaats van in je ogen. Heb hier zelf geen last van, maar ken meerderen die dit doen.

Ben gisteren rond half 6 van huis weggegaan voor een klein rondje, ergste hitte was toen gelukkig al weg. Klein uurtje later weer thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 11:21

Eijkb

Zo.

Gisteren rond 20:00 vertrokken voor een kort rondje. 40km. Wel met een stop voor 2 biertjes, een klapband (bij fietsmaat, juist op een strava.com segment met 38km/u) en een foutieve afslag. We waren rond 23:00 terug. Fietsen in het donker in een bos zonder straatverlichting is niet handig, kan ik u inmiddels mededelen. Leek meer op een dropping dan op een rondje in de buurt :+

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Je moet ook bier drinken na het fietsen, niet tijdens. Gisteren om 18:30 gaan fietsen, topweertje, zaten om 20:15 op de Amstel kade aan de pils. Heeeerluk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Griffin schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:23:
[...]

Dat dus... en een bandje plakken doe ik niet in 5 minuten. Loop altijd te kloten met het gaatje te vinden en dan te zorgen dat het plakkertje goed blijft zitten. Alleen maar om al dat gedoe niet te hoeven doen koop ik gewoon een nieuw bandje.
Ik hoef je waarschijnlijk niet mee te delen dat ik dat idioot gemakzuchtig en een voorbeeld van verwerpelijke weggooimentaliteit vind.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

argro schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:17:

Kan zijn, maar beter dan een nieuw bandje zal het nooit worden.
Ik noem dat fetishisme.
Een jaren geleden succesvol geplakt bandje heeft bewezen dattie goed is.
Van een nieuw bandje moet je dat nog maar afwachten.....

Daarnaast ben ik een geharnast doehetzelver, nimmer gooi ik iets nog bruikbaars weg, het lukt me gewoon niet.
De aanblik van m'n zolder zal je niet bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 15:31:
[...]

Daarnaast ben ik een geharnast doehetzelver, nimmer gooi ik iets nog bruikbaars weg, het lukt me gewoon niet.
De aanblik van m'n zolder zal je niet bevallen.
Enige idee wat een m2 woning kost? Daar koop je zo een paar duizend binnenbandjes van... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, dat huis heb ik in 1996 gekocht, de goede tijd dus.
Boeit me dus niet heel erg wat die zolder me kost.

Offtopic, wat doe al die lui achter de PC met dit weer....
argro schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 15:33:
[...]
Enige idee wat een m2 woning kost? Daar koop je zo een paar duizend binnenbandjes van... ;)
En denk ook eens aan de verspilling van pure aardolieprodukten.

Was getekend: Mad Max.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 12-09 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik heb gisteren nieuwe remblokjes op mijn fiets gezet (tiagra 4400) maar nu remt het echt een heel stuk minder :( Moeten die dingen nog inremmen ofzo?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 15:27:
[...]

Ik hoef je waarschijnlijk niet mee te delen dat ik dat idioot gemakzuchtig en een voorbeeld van verwerpelijke weggooimentaliteit vind.... :+
Hoewel ik ook zelden racebandjes plak (omdat ik er al een nieuwe om gedaan had tijdens de rit is de noodzaak weg), maar alleen de bandjes van mijn stadsfiets en die van vrouw en kinderen, ben ik het hier helemaal met je eens. Van mij krijg je een gemeende pluim :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
bonzz.netninja schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 17:07:
Ik heb gisteren nieuwe remblokjes op mijn fiets gezet (tiagra 4400) maar nu remt het echt een heel stuk minder :( Moeten die dingen nog inremmen ofzo?
even opschuren met schuurpapiertje. En het remoppervlak van de velg even reinigen met een doekje en remmenreiniger of spiritus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

check, ga ik dat proberen want dit is geen porum

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

Net terug van een rondje richting Tilburg ~60km. Samen met een huisgenoot die toch net wat te hard ging in het begin. Dat werd de laatste 20km langzaam naar huis rijden.

Zadelhoogte was prima zoals het was, lager of hoger vond ik niet fijn rijden.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Lol, let vooral even op de laatste zin van Renaat Schotte: http://www.wielerupdate.n...riguez-wint-in-roze-trui/ :)

[ Voor 3% gewijzigd door SePtiCTaNk op 23-05-2012 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Laatst online: 18:54
Vandaag kort rondje van 52 kilomter gedaan. Ik had mijn bidon alleen bij mijn zus en zwager laten liggen waardoor ik met een oude op pad moest. Hier bleek alleen schimmel in te staan. Goed afgewassen met heet water en sop en er was niets meer van te zien.

Toch toen ik eerste slok nam zat er wel een raar smaakje aan het water. 15km voordat ik thuis was werd ik echt ontzettend misselijk en heb ik ook staan overgeven langs de weg. Heb de rest van het water maar weggegooid. Stond op een mooi gemiddelde van 29km/h maar laatste stuk maar wat rustiger aan gedaan. Uiteindelijk op 28,5 weten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Bidonschimmel is ontzettend smerig en krijg je niet weg door goed te poetsen en zelfs niet door de vaatwasser. Bidon wegpleuren en een nieuwe kopen is het devies. En voortaan direct na het fietsen afspoelen!

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 2x beluisteren hoor ik daar niet iets heel erg lolligs in.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Zoek hier maar eens op bollen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
havana schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 20:06:
Bidonschimmel is ontzettend smerig en krijg je niet weg door goed te poetsen en zelfs niet door de vaatwasser. Bidon wegpleuren en een nieuwe kopen is het devies. En voortaan direct na het fietsen afspoelen!
Dat heb ik gemerkt inderdaad. Had er ook inderdaad al een nieuwe voor gekocht maar omdat ik die was vergeten dacht ik ik probeer het gewoon eens. Was geen goed plan. 'T was wel lekker weer overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Shinji schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 20:24:
[...]

'T was wel lekker weer overigens.
Tja, verdomme, ben maar thuis gebleven vanwege voorspelt onweer, maar dat hele buienradar is ook niet meer wat het geweest is. Fuck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bollen is een algemeen gebruikt woord in Belgie voor rollen of rijden....
Bij de zoekfuctie vind ik alleen flauwekul en niks lolligs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bollen is ook het woord dat gebruikt wordt hier voor XTC en dergelijke ;)

Bollen is iets specifieker dan rijden op zich, bollen is meer op het gemak, zoals in uitbollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
MrAngry schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 20:28:
[...]
Tja, verdomme, ben maar thuis gebleven vanwege voorspelt onweer, maar dat hele buienradar is ook niet meer wat het geweest is. Fuck.
Ja het blijft allemaal lekker in het oosten hangen dus heb er hier in het westen totaal geen last van. Mijn garmin gaf overigens een gemiddelde temperatuur van 27,1 graden aan met als maximum 32 graden.

Weer flink verkleurd vandaag. Ook grappig dat je handen door de handschoentjes spierwit blijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 20:36:
[...]

Bollen is een algemeen gebruikt woord in Belgie voor rollen of rijden....
Bij de zoekfuctie vind ik alleen flauwekul en niks lolligs.
Mopperkont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Vos

AFCA

MrAngry schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 20:28:
[...]

Rondom Emmen was niets te zien op buienradar, zag het wel wat donker worden maar toch opgestapt. Ben nu net weer droog achter de oren ;). Naja eens moest de eerste keer zijn in de regen haha (maar wel gewend van MTB-en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 20:39:
Bollen is ook het woord dat gebruikt wordt hier voor XTC en dergelijke ;)

Bollen is iets specifieker dan rijden op zich, bollen is meer op het gemak, zoals in uitbollen.
Ben je zelf Belg of alleen Belgoloog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 21:02:
[...]

Ben je zelf Belg of alleen Belgoloog?
Belg ja ;) Ik wist niet er Belgologen bestonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Velg schoongemaakt, blokjes opgeruwt maar het blijft nog steeds aanzienlijk minder remmen dan mijn half versleten oude blokjes.....:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

Jouw versleten blokjes volgen de imperfecties in je velg veel beter dan nieuwe blokjes. Zal met de tijd over gaan.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Moeten die dingen dan inremmen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

Als ik zo even logisch nadenk verwacht ik van wel. Weet het zelf niet zeker heb mijn wielrenfiets pas net.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Heb je je remmen niet gewoon nog open staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

je staat zelf nog gewoon open. Nee.....:) ik heb ze niet open staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Post eens een scherpe macro foto van je remmen op je velg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 21:07:
[...]

Belg ja ;) Ik wist niet er Belgologen bestonden?
Dat zijn niet-Belgen die Belgische uitdrukkingen of woorden gaan uitleggen.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bonzz.netninja schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 21:26:
Velg schoongemaakt, blokjes opgeruwt maar het blijft nog steeds aanzienlijk minder remmen dan mijn half versleten oude blokjes.....:(
Ander merk/type dan de oude ?
Pagina: 1 ... 13 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.