Virussen? Scan ze hier!
Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm
Daarnaast heeft dat verder helemaal niets met modereren te maken. Aangezien je het bijna alleen maar over moderaties hebt, wat niet thuishoort op de FP, is het gewoon simpelweg een -1. Net zoals degene boven je.
Lees de mod-FAQ maar eens door
[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 05-05-2012 12:04 ]
Virussen? Scan ze hier!
Haha. Really. En dan beweren dat ik het allemaal niet snap.wildhagen schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 11:58:
Het is geen censuur.
Degene boven mij had het niet over moderaties. Hij had het over wat er stond in de gecensureerde post.Aangezien je het bijna alleen maar over moderaties hebt, wat niet thuishoort op de FP, is het gewoon simpelweg een -1. Net zoals degene boven je.
[ Voor 21% gewijzigd door Boxman op 05-05-2012 12:20 ]
Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm
Maargoed, die reactie boven je staat nu simpelweg op het goede niveau -1, de jouwe moet nog een paar zetjes richting die kant.
Ik stel voor het hierbij te laten verder, en gewoon weer verder te gaan met modereren
Virussen? Scan ze hier!
Laat de persoonlijk aanvallen maar achterwege
[ Voor 24% gewijzigd door Kixtart op 06-05-2012 18:16 ]
ALLE reacties die boven jou staan zijn -1, omdat ze simpelweg niks toevoegen aan het artikel en het allemaal gezever is over een door een admin aangepaste reactie en daarom niet interessant om te lezen voor FP bezoekers. Jouw reactie is voornamelijk moderatie gezeur en daarom oninteressant en mag bij de rest van het groepje op -1.
Techisch gezien is het censuur omdat een admin dat bericht heeft aangepast, maar de FP is daar niet de plek voor om dat te gaan bespreken, ook al heb je gelijk. En ook dit topic is daar eigenlijk niet voor bedoeld als het je dwars zit kun je misschien beter een nieuw topic op het forum aanmaken.
edit:
Kunnen we nu, zoals Wildhagen al vermelde, weer doorgaan met mismods/modereren
[ Voor 5% gewijzigd door Zartok op 05-05-2012 12:43 ]
Ikzegdoen in 'nieuws: Inval bij hoofdkantoor LG om diefstal Samsungs oled-technologie'
Ikzegdoen in 'nieuws: Inval bij hoofdkantoor LG om diefstal Samsungs oled-technologie'
Alledrie kandidaten voor -2 wegens (mislukte) fipo's?
Virussen? Scan ze hier!
Gisteren oid gebeurde dit ook al, mensen reageren met een slechte post op een fipo. In dit geval plaatst dezelfde user zelfs 2x troep.wildhagen schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 12:43:
loemyy in 'nieuws: Inval bij hoofdkantoor LG om diefstal Samsungs oled-technologie'
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Wat is daar -1 aan? Gewoon nutteloze reacties die niet boeien. Als die al -2 zijn kan je beter alle -1 posts verwijderen...wildhagen schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 12:43:
loemyy in 'nieuws: Inval bij hoofdkantoor LG om diefstal Samsungs oled-technologie'
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
De eerste is idd een fipo.. de user er onder met 2x dat soort fipo /vervuil posts die doet eigenlijk het zelfde.wildhagen schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 12:43:
Of het dan allemaal naar -2 moet,trashen kan ook imo.
[ Voor 41% gewijzigd door pino85 op 05-05-2012 13:54 ]
Liefhebber van Tweakers
Het lokt namelijk vaak allerlei overige onzin uit, waardoor het van kwaad tot erger gaat.
Virussen? Scan ze hier!
Geen idee wat er precies stond maar ze zijn nu weg.wildhagen schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 12:43:
[...]
Dat is inderdaad de reden waarom ik deze reacties heb verwijderd. Als er zulke reacties bovenaan staan volgt er vaak meer troep, terwijl zonder zulke reacties de discussie een stuk beter verloopt. -1 is hier niet voldoende, want dat wordt opengeklapt en alsnog met onzin op gereageerd.wildhagen schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 12:56:
FIPO's (of mislukte varianten ervan) worden wel vaker naar -2 gezet, zeker zolang eronder geen enigszins normale reacties staan
Het lokt namelijk vaak allerlei overige onzin uit, waardoor het van kwaad tot erger gaat.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Deze lijkt me maximaal een 0 waard.
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Duwtje gegeven. Hij staat nu op +1witeken schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 22:57:
Nog een klein duwtje en hij staat op +1. aileron in 'nieuws: Universeel snellaadsysteem voor ev's eind 2012 beschikbaar'
Met mijn 6x 0 staat hij daar nu ook op. Die +3 en +2 zijn onzin mods.tweaker2010 schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 21:36:
poepkop in 'nieuws: Samsung is bezig met overname'
Deze lijkt me maximaal een 0 waard.
ff serieus.. een "omg het heeft met 9/11 te maken" post krijgt 0? Wow, zijn we allemaal amerikaan geworden dat we alles daaraan linken?
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
De stad in dit spel heet New York Zero, dus zo vreemd is dat nu ook weer niet. Een 0 lijkt me prima.lanerios schreef op zondag 06 mei 2012 @ 00:18:
hiddepolen in 'reviews: Prototype 2'
ff serieus.. een "omg het heeft met 9/11 te maken" post krijgt 0? Wow, zijn we allemaal amerikaan geworden dat we alles daaraan linken?-1 lijkt me beter
Meer het idee dat ik het redelijk zat begin te worden dat zelfs nederlanders overal 9/11 in beginnen te zien. We snappen het, het was erg. Joepie, maar get over it. Maar dat zal ik wel zijn haha.Bor de Wollef schreef op zondag 06 mei 2012 @ 00:21:
In die post zie ik geen -1 hoor. Er staat toch niets wat ongewenst is? Of mis ik jouw punt nu?
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Tijgert in 'nieuws: India blokkeert toegang tot torrentsites en Vimeo'
WTF? Waarom krijgt dat +2 en +3? Het heeft niets eens iets met het onderwerp te maken (Kuik is afaik niet actief in India), en is alleen maar een troll....
[ Voor 50% gewijzigd door wildhagen op 06-05-2012 15:34 ]
Virussen? Scan ze hier!
Flinke lap tekst over hoe het auteursrechtengebeuren wat hem betreft eruit zou moeten zien (wat dus irrelevant is) voorafgegaan door zijn opmerking dat hij een +3 heeft gegeven aan de reactie waar hij op reageert. -1 wmb!
die 2e is verwijderd!
[ Voor 3% gewijzigd door TheCapK op 06-05-2012 15:59 ]
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
noMSforme in 'nieuws: Google laat Youtube-apps verwijderen uit WP Marketplace'
Vind ik ook niet bepaald een +1 waard, beetje teveel op de man.
Virussen? Scan ze hier!
-1 lijkt me ruimschoots voldoende, voor deze WO 2 (re)actie ..
Dan wil ik hierbij een andere reactie voorleggen. Is deze minder offtopic als de mijne?k1n8fisher schreef op zondag 06 mei 2012 @ 15:51:
Mail is onderweg! Misschien zijn eigen reactie (die eronder staat) ook even voorzien van een moderatie?
Flinke lap tekst over hoe het auteursrechtengebeuren wat hem betreft eruit zou moeten zien (wat dus irrelevant is) voorafgegaan door zijn opmerking dat hij een +3 heeft gegeven aan de reactie waar hij op reageert. -1 wmb!
die 2e is verwijderd!
Ik heb trouwens mijn +3 ingetrokken omdat ik begrijp dat dat niet de bedoeling is.
Verwijderd in 'nieuws: India blokkeert toegang tot torrentsites en Vimeo'
[ Voor 5% gewijzigd door paazei op 06-05-2012 16:47 ]
Jouw reactie ging in op iets wat al volledig off-topic was en je begon met moderatie gepraat wat al snel zorgt voor lagere moderaties. Vandaar de eindscore van jouw reactie.
Ik ben wel blij te zien dat je hier bent gekomen want dit kan jou en ons helpen betere eindscores aan reacties toe te kennen.
[ Voor 4% gewijzigd door TheCapK op 06-05-2012 20:07 ]
Ik twijfel tussen een 0 en -1, maar +1 is het zeker niet.wildhagen schreef op zondag 06 mei 2012 @ 16:05:
Mooi en done
noMSforme in 'nieuws: Google laat Youtube-apps verwijderen uit WP Marketplace'
Vind ik ook niet bepaald een +1 waard, beetje teveel op de man.
bas_emmen in 'nieuws: BitTorrent gaat mogelijk naam wijzigen naar Gyre'
En kijk die reactie en draadje eronder ook eens (gaat over gelinkte draadje)...
Tweakblog van de maand
Wolfos in 'nieuws: Apple wil domeinnaam iPhone5.com in handen krijgen'
Komt zo'n reactie op +1:
Verwijderd in 'nieuws: Apple wil domeinnaam iPhone5.com in handen krijgen'
Ik heb de laatste reactie -1 gegeven, maar hij heeft nog wel een zetje nodig. Deze mag ook wel op -1:Wolfos schreef op maandag 07 mei 2012 @ 09:08:
Word mijn reactie op 0 gemod:
Wolfos in 'nieuws: Apple wil domeinnaam iPhone5.com in handen krijgen'
Komt zo'n reactie op +1:
Verwijderd in 'nieuws: Apple wil domeinnaam iPhone5.com in handen krijgen'
VonFoX in 'nieuws: Ontwikkelaar toont vroegst bekende versie van Android'
BoringDay in 'nieuws: Bug in OS X-update legt wachtwoorden bloot'
en
heggico in 'nieuws: Bug in OS X-update legt wachtwoorden bloot'
beide een +1 krijgen, en er daadwerkelijk +2 en zelfs +3's gegeven worden...
spotlight? Sorry maar ik zie geen "ultiem" bewijs in dat hele plaatje, alleen wat incoherent rambling van wat vage code. Misschien een spotlight als hij het wat meer verklaard, niet alleen een link post.
8x +2? Zullen we er gewoon -1 van maken? Is gewoon één op de man spelende flamebait.
Virussen? Scan ze hier!
+1 gegeven. Off-topic, en 7x +3 is over de top, denk ik.
Reactie is van een "jonge god waar alle vrouwen van dromen", moet die moet niet: "stomme Mac kopers" schrijven, denk ik :-) Verder is het wel leuk wat ie schrijft, maar niet meer dan dat.
Heb de eerste een 0 gegeven en de tweede -1.FreakyFries schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:05:
Ik vraag me af hoe
BoringDay in 'nieuws: Bug in OS X-update legt wachtwoorden bloot'
en
heggico in 'nieuws: Bug in OS X-update legt wachtwoorden bloot'
beide een +1 krijgen, en er daadwerkelijk +2 en zelfs +3's gegeven worden...
Mee eens. Hij heeft nog wel wat zetjes nodig voor -1.wildhagen schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:26:
raro007 in 'nieuws: Gerucht: Google wacht miljoenenboete vanwege omzeilen do not track'
8x +2? Zullen we er gewoon -1 van maken? Is gewoon één op de man spelende flamebait.
Edit: deze mag ook wel op -1 ipv +3: shredder in 'nieuws: 'EA gaat games uitbrengen voor Linux''
[ Voor 8% gewijzigd door tweaker2010 op 07-05-2012 13:39 ]
Deze post is gemod door zijn/haar mening. Je mening tegen de publieke opinie gooien hoort niet naar beneden gemod te worden!
Zie niet in wat hier informatief aan is, eigenlijk hoogstens on toppic
Door die laatste opmerking zou je er een puntje vanaf kunnen halen, maar -1 lijkt me wel heel streng. Een 0/+1 zou m.i. inderdaad een betere score zijnTriblade_8472 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:33:
Minister start invoering landelijke personendatabase
Deze post is gemod door zijn/haar mening. Je mening tegen de publieke opinie gooien hoort niet naar beneden gemod te worden!
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Tweakblog van de maand
Heb hem ook +2 gegeven en daar staat ie nu ook op.witeken schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:06:
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft biedt Xbox 360 aan voor 99 dollar bij XBL-abonnement' Deze staat eentje te hoog. Vooral omdat er een negatief sausje in de eerste zin over gegoten zit vind ik het zeker geen +3.
-1 staat ie nu opBor de Wollef schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:54:
Wie drukt deze fipo nog even naar de -1? 19JM81 in 'nieuws: Microsoft biedt Xbox 360 aan voor 99 dollar bij XBL-abonnement'
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Ik geloof niet echt dat Google failliet kan gaan door 1 rechtzaak met Oracle...
Tweakblog van de maand
Omdat ie wel on-topic is blijft er dus een +1 over!
+1 gegeven, zonder uitleg vind ik dit genoeg. Wat moet ik met deze lap tekst?
Heeft 8x +2.
418O2 in 'nieuws: EA geeft eerste details en beelden FIFA 13 vrij'
.oisyn in 'nieuws: EA geeft eerste details en beelden FIFA 13 vrij'
Verwijderd in 'nieuws: EA geeft eerste details en beelden FIFA 13 vrij'
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Wat is hier precies informatief aan?
Niks?tweaker2010 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 13:25:
beany in 'reviews: Praktisch geheugenbeheer in Java bij Tweakers.net'
Wat is hier precies informatief aan?
Hij kan een verzoek voor bepaalde artikelen beter bij "geachte redactie" of zo plaatsen, denk ik ...
Waarom krijgt dit in 's hemelsnaam zo massaal +3's? Het heeft met het onderwerp van de newspost al nauwelijks meer wat te maken, en het komt meer over als één ellenlange rant.
Virussen? Scan ze hier!
Waarschijnlijk zijn het 'mee eens' moderaties. Heb hem een 0 gegeven, maar hij staat nu nog op +1.wildhagen schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 17:33:
Verwijderd in 'nieuws: Mexicaans telecombedrijf wil kwart van KPN'
Waarom krijgt dit in 's hemelsnaam zo massaal +3's? Het heeft met het onderwerp van de newspost al nauwelijks meer wat te maken, en het komt meer over als één ellenlange rant.
Ook 0 gegeven, met boost. Reactie daar onder gedumpt. Die stichting van Bill is niet zo fris, overigens.tweaker2010 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 19:00:
[...]
Waarschijnlijk zijn het 'mee eens' moderaties. Heb hem een 0 gegeven, maar hij staat nu nog op +1.
Kan die man wel reacties korter dan een halve A4 schrijven trouwens?
[ Voor 10% gewijzigd door Xubby op 08-05-2012 20:14 ]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Virtuozzo in 'nieuws: Politiek legt netneutraliteit definitief vast in telecomwet'
Dit verhaal en de rest van dat draadje vind ik geen +2/+3 waard.
[ Voor 65% gewijzigd door tweaker2010 op 09-05-2012 13:24 ]
Heb "Megalaan 2 en 3" (Virtuozzo en Malarky) ook maar grotendeels op +1 gezet.tweaker2010 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 08:45:
Inderdaad, is hooguit +1 waard en daar staat ie nu ook op.
Virtuozzo in 'nieuws: Politiek legt netneutraliteit definitief vast in telecomwet'
Dit verhaal en de rest van dat draadje vind ik geen +2/+3 waard.
Malarky in 'nieuws: Politiek legt netneutraliteit definitief vast in telecomwet'
Deze wel +2 gegeven.
Deze krijgt +3, maar ik heb hem +1 gegeven. Al zou +2 ook kunnen.
informatief? Heeft echt totaal niks met het bericht te maken.
Maar ongewenst is ie ook niet. Ik heb er een 0 aan gehangen. Deze is trouwens ook geen +2 waard:lanerios schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:23:
Verwijderd in 'nieuws: BioShock Infinite is uitgesteld tot volgend jaar'
informatief? Heeft echt totaal niks met het bericht te maken.
rsbroer in 'reviews: Intels 330 Series-ssd's: betaalbare snelheid'
Een 6 tal mensen hebben deze om 1 of andere reden +3 gemod en heeft dus ook desbetreffende status +2 bereikt weer.
Misschien schaamteloze zelf promotie... maar ik vind het behulpzaam zijn richting andere...
Want aan de andere kant, mijn reactie hierop Swordlord in 'reviews: Intels 330 Series-ssd's: betaalbare snelheid', dat duidelijk aanduid (nadat ik het een beetje had genuanceerd) dat het een advies voor een slecht product is...
Blijft ongeroerd en was in eerste instantie als offtopic/irrelevant aangeduid...
edit:
Schijnbaar heeft hetzelfde 6 tal mij ook als +3 gemod...???
[ Voor 40% gewijzigd door Swordlord op 09-05-2012 17:01 ]
Die van Virtuozzo en die van malarky daaronder zijn op zich nette reacties met argumenten (zeker na de edits) en zouden wmb best op +2 mogen eindigen. Die daaronder gaan zo veel verder door op hetzelfde dat +1 daar wel voldoende voor is!Xubby schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 14:31:
[...]
Heb "Megalaan 2 en 3" (Virtuozzo en Malarky) ook maar grotendeels op +1 gezet.
Malarky in 'nieuws: Politiek legt netneutraliteit definitief vast in telecomwet'
Deze wel +2 gegeven.
[ Voor 64% gewijzigd door TheCapK op 09-05-2012 19:47 ]
Heb voor de zekerheid even een mailtje naar Crucial gestuurd maar in de technical specs (uitgebreid) van de crucial site is er GEEN overprovisioning...
Al zou het niet waar zijn dan is het nog +0 en niet -1 right?
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Als het niet waar zou zijn is het aan een volgende poster om het tegendeel te bewijzen. Als je zelf al weet dat het niet waar is kun je de post natuurlijk aanpassen. Onjuiste informatie, zeker wanneer dit niet heel erg voor de hand ligt, lijkt mij geen reden voor een -1. De post staat inmiddels op 0 trouwens.sdk1985 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 00:23:
Een -1 is zwaar overdreven. Als de info in deze reactie niet klopt is het een 0 en anders minimaal +1.sdk1985 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 00:23:
Wordt gemod naar -1 ongewenst@ sdk1985 in 'reviews: Intels 330 Series-ssd's: betaalbare snelheid'
Heb voor de zekerheid even een mailtje naar Crucial gestuurd maar in de technical specs (uitgebreid) van de crucial site is er GEEN overprovisioning...
Deze is trouwens geen +2 waard: humbug in 'reviews: Intels 330 Series-ssd's: betaalbare snelheid'
Wat is hier ongewenst aan? Heb hem +1 gegeven.
Je antwoord staat er onder: een camera volstaat. 0 Gegeven.tweaker2010 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 10:43:
thermisol in 'nieuws: 'Rotterdamse vervoerder RET luistert gesprekken in trams af' - update'
Wat is hier ongewenst aan? Heb hem +1 gegeven.
chaozz in 'nieuws: Ook andere providers moeten The Pirate Bay blokkeren'
-1 lijkt me, geen 2x +2. En evt. vastzetten?
Ah, Herman heeft het net aangepakt
[ Voor 53% gewijzigd door Xubby op 10-05-2012 11:28 ]
Dit lijkt me geen +3 of +2 waard.
Lijkt me een +1, maar een +2 en +3 is deze reactie zeker niet.
RocketKoen in 'nieuws: Hollywood voorziet films in VS van strengere piraterijwaarschuwingen'
+2 Vind ik wel een mooie score: het plaatst de dvd waarschuwing mooi in context.tweaker2010 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:41:
In dit topic wordt ook flink gemeningmod. DIt is absoluut geen +3 waard:
RocketKoen in 'nieuws: Hollywood voorziet films in VS van strengere piraterijwaarschuwingen'
Die context zie ik niet zo. De waarschuwing bij een BR of DVD zie je pas als je hem gebruikt en ook mensen die de BR of DVD lenen zien de waarschuwing. Appels en peren vergelijking imho. Ik kan er niet meer dan 0 van maken. +3 en +2 vind ik echt (veel) te hoog.Xubby schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:47:
[...]
+2 Vind ik wel een mooie score: het plaatst de dvd waarschuwing mooi in context.
[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 10-05-2012 11:56 ]
118x wordt ie kennelijk wel gezien, en 29x niet, momenteel ... de meningen mogen verschillen ...Bor de Wollef schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:55:
[...]
Die context zie ik niet zo. De waarschuwing bij een BR of DVD zie je pas als je hem gebruikt en ook mensen die de BR of DVD lenen zien de waarschuwing. Appels en peren vergelijking imho. Ik kan er niet meer dan 0 van maken. +3 en +2 vind ik echt (veel) te hoog.
Nee, dat mag niet volgens de modfaq:Xubby schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:58:
[...]
118x wordt ie kennelijk wel gezien, en 39x niet, momenteel ... de meningen mogen verschillen ...
Het is onder geen beding de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die conflicteert met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een lage waardering, enkel vanwege het meningsverschil. De kwaliteit van de argumentatie is leidend voor de waardering. Het omhoog modereren van reacties met een eensgezinde mening is eveneens ongewenst gedrag.
Mag wel, volgens mij:tweaker2010 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:01:
[...]
Nee, dat mag niet volgens de modfaq:
[...]
"Het niveau +2 is bedoeld voor informatieve en interessante reacties die op een positieve wijze boven het maaiveld uitsteken en waarvan de inhoud een nuttige toevoeging is op de discussie in een thread of de informatie in het artikel. De reactie is echter niet zo bijzonder dat je hem zou willen voorschotelen aan alle lezers van het artikel. +2-reacties bevatten informatie en inzichten die weliswaar bij experts aanwezig zijn maar wel nuttig zijn voor het grote publiek. Persoonlijke meningen moeten op een degelijke wijze onderbouwd zijn."
De post voldoet imho aan geen van deze kenmerken. Het is niet informatief (een open deur) , niet interessant (een open deur) en steekt niet boven het maaiveld uit. Een nuttige toevoeging zie ik er ook amper in. Zoals ik al aangaf is het een zeer kromme appels met peren vergelijking. Ik vermoed dat de +3 en +2 gevers met name "mee eens" moderaties zijn. Inhoudelijk heeft de post imho gewoon de kwaliteit niet voor een +2 of een +3.Xubby schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:04:
[...]
Mag wel, volgens mij:
"Het niveau +2 is bedoeld voor informatieve en interessante reacties die op een positieve wijze boven het maaiveld uitsteken en waarvan de inhoud een nuttige toevoeging is op de discussie in een thread of de informatie in het artikel.
-1 voor deze post vind ik wat zwaar; een 0 lijkt mij prima: huntedjohan in 'nieuws: Hollywood voorziet films in VS van strengere piraterijwaarschuwingen'
[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 10-05-2012 12:11 ]
Zie jij enige onderbouwing in die post dan? Dit kun je onmogelijk informatief noemen:Xubby schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:04:
[...]
Persoonlijke meningen moeten op een degelijke wijze onderbouwd zijn."
"Ik heb bij de kassa van een kruidvat nog nooit een preek van 15 minuten gekregen over hoe erg winkeldiefstal is."
"nuttige toevoeging is op de discussie in een thread of de informatie in het artikel. De reactie is echter niet zo bijzonder dat je hem zou willen voorschotelen aan alle lezers van het artikel."tweaker2010 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:11:
[...]
Zie jij enige onderbouwing in die post dan? Dit kun je onmogelijk informatief noemen:
"Ik heb bij de kassa van een kruidvat nog nooit een preek van 15 minuten gekregen over hoe erg winkeldiefstal is."
Het wijst je er fijntjes op dat je bij geen enkele aankoop wordt gewaarschuwd voor de "gevolgen" van diefstal, de (onterechte) kreet die Brein zo graag hanteert, maar wel bij het afspelen van een dvd. Dat het bij de een het afspelen is, en bij de ander de aankoop, vind ik een niet relevante bijkomstigheid. Vergelijkingen gaan vrijwel altijd mank, in meer of mindere mate.
AmbroosV in 'nieuws: Piratenpartij mag niet verwijzen naar Pirate Bay-proxy's'
-1 en "weer werk voor Herman" ...
[ Voor 9% gewijzigd door Xubby op 10-05-2012 12:30 ]
Sorry, maar die post is geen +3, en ook geen +2. Het is gewoon een domme vergelijking. Iets kopen bij het kruidvat staat dus compleet gelijk aan een DVD kijken. Beetje nutteloze vergelijking imhoXubby schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:18:
[...]
"nuttige toevoeging is op de discussie in een thread of de informatie in het artikel. De reactie is echter niet zo bijzonder dat je hem zou willen voorschotelen aan alle lezers van het artikel."
Het wijst je er fijntjes op dat je bij geen enkele aankoop wordt gewaarschuwd voor de "gevolgen" van diefstal, de (onterechte) kreet die Brein zo graag hanteert, maar wel bij het afspelen van een dvd. Dat het bij de een het afspelen is, en bij de ander de aankoop, vind ik een niet relevante bijkomstigheid. Vergelijkingen gaan vrijwel altijd mank, in meer of mindere mate.
En dat is dan -1? dubbele maten much? Gewoon een 0 die.AmbroosV in 'nieuws: Piratenpartij mag niet verwijzen naar Pirate Bay-proxy's'
[ Voor 9% gewijzigd door corset op 10-05-2012 12:37 ]
Dat is geen irrelevante bijkomstigheid, het is een feit waardoor de hele vergelijking mank gaat en daardoor niet nuttig en zelf niet relevant is.Xubby schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:18:
[...]
Het wijst je er fijntjes op dat je bij geen enkele aankoop wordt gewaarschuwd voor de "gevolgen" van diefstal, de (onterechte) kreet die Brein zo graag hanteert, maar wel bij het afspelen van een dvd. Dat het bij de een het afspelen is, en bij de ander de aankoop, vind ik een niet relevante bijkomstigheid.
Dat is jouw mening; er staat een score van 142x "wel relevante vergelijking" nu, en 35x niet.Bor de Wollef schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:44:
[...]
Dat is geen irrelevante bijkomstigheid, het is een feit waardoor de hele vergelijking mank gaat en daardoor niet nuttig en zelf niet relevant is.
-1 wegens plaatsen link: f**ktimkuik.org ... die link is nu wel vaak genoeg geplaatst. Dat weten we nu wel.
[ Voor 16% gewijzigd door Xubby op 10-05-2012 12:53 ]
Zoals ik al aangaf is het grootste deel van die scores waarschijnlijk een soort "mee eens" moderatie. De post wordt niet voor niets hier besprokenXubby schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:48:
[...]
Dat is jouw mening; er staat een score van 142x "wel relevante vergelijking" nu, en 35x niet.
[ Voor 16% gewijzigd door Bor op 10-05-2012 12:50 ]
Er zullen best flink wat "mee eens" scores zijn.Bor de Wollef schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:49:
[...]
Zoals ik al aangaf is het grootste deel van die scores waarschijnlijk een soort "mee eens" moderatie. De post wordt niet voor niets hier besprokenDe positieve moderaties geven overigens totaal niet aan dat het wel een relevante vergelijking is. Ook dat is appels met peren vergelijken.
Het toeval is gewoon dat ie hier "on-topic" in het draadje, met de reactie er boven is.
En ja, vrijwel elke vergelijking gaat meer of minder mank, loop ze maar na, dat wordt heel vaak ook gezegd. Maar blijft dat de vergelijking toch velen aanspreekt. Om de al genoemde reden: één grote ergernis over een waarschuwing, die je nergens anders op deze manier tegenkomt.
En mij betreft kunnen we het langzaamerhand hier wel mee afsluiten, we vervallen toch alleen maar in herhaling. Alles is wel gezegd, denk ik ...
sfranken in 'nieuws: Ook andere providers moeten The Pirate Bay blokkeren'
Herman .... je mag weer: f**ktimkuik.org ...
[ Voor 9% gewijzigd door Xubby op 10-05-2012 13:18 ]
Lijkt me redelijk onwenselijk?
Virussen? Scan ze hier!
Beetje onfrisse URL? En dat krijgt dan massaal +1 t/m zelfs +3?
jubeth in 'nieuws: Piratenpartij mag niet verwijzen naar Pirate Bay-proxy's'
Niet-onderbouwde claim van corruptie en omkoping => -1!
SvenG in 'nieuws: Piratenpartij mag niet verwijzen naar Pirate Bay-proxy's'
Nog een keer die "leuke" ongewenste URL. Dit lijkt inmiddels meer op spammen...
[ Voor 53% gewijzigd door wildhagen op 10-05-2012 14:33 ]
Virussen? Scan ze hier!
Misschien een tip om het gewoon op de frontpage oid aan te geven in plaats van gewoon te modden? Of is dat te makkelijk gedacht?
Wat al een paar keer verwijdert is, is de link: f**ktimkuik.org. Die linkt nu door naar: http://labaia.ws/
Met de omschrijving: The Research Bay (gniffel).
Dat was kort geleden nog: The Pirate Bay, op een buitenlandse extensie, dacht ik.
Daarom werd ie verwijdert, schat ik in. Maar dat weten de ProMods beter.
En daarom kregen ze meestal -1.
(4% typefouten verbeterd ...
Onder: zijn status: Trainee ...
[ Voor 14% gewijzigd door Xubby op 10-05-2012 15:30 ]
aartsio in 'reviews: GTX 670: een kleinbehuisd monster'
[ Voor 15% gewijzigd door pino85 op 10-05-2012 15:28 ]
Liefhebber van Tweakers
BoringDay in 'nieuws: Samsung neemt dienst voor streamen muziek en films mSpot over'
BoringDay in 'nieuws: Samsung neemt dienst voor streamen muziek en films mSpot over'
Is het toeval dat hij met 3 reacties die allen hooguit +1 per stuk zijn +2 krijgt
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Fipio wat is dat voor soort post?pino85 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 15:28:
Fipio en tevens zijn eerste post op tweakers.
aartsio in 'reviews: GTX 670: een kleinbehuisd monster'
Deze man heeft misschien een zeer onpopulaire mening, maar zijn reactie lijkt me wel ontopic.
Dat is hij niet, het is zeuren over de content die op tweakers verschijnt en daar zijn de reacties op de FP niet voor. Daarnaast is het nog eens grote onzin ook want er komen zoveel computergames voorbij. Wat mij betreft dus op -1.wibra schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:56:
Verwijderd in 'nieuws: Warner Bros. komt met Lord of the Rings Lego-game'
Deze man heeft misschien een zeer onpopulaire mening, maar zijn reactie lijkt me wel ontopic.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
De volgende post + user wil ik even onder de aandacht brengen...
Elke keer als ergens Kingston wordt genoemd, komt hij direct om de hoek springen en schreeuwen op een manier die totaal niet door de beugel kan.
Edit/sidenote:
Hij blijft schreeuwen op deze manier, ookal is hem al tig keer aangeraden de drive RMA te sturen...
[ Voor 63% gewijzigd door Swordlord op 10-05-2012 18:02 ]
"Jullie moeten eens leren lezen en niet zoveel onzin uitkramen" & "Stelletje in ontwikkeling achtergebleven hippies die denken dat ze alles mogen maken en dat de makers van de rommel maar moeten bukken. Stelletje kleuters."
Verder heeft hij wel een goed punt, maar dit soort uitspraken lijken mij toch ongewenst?
-1 gegeven maar mag wellicht ook gezien de toon wat meer mee worden gedaan al is dat aan de power mods om te doen of niet te doen, ik zie deze toon wel vaker bij deze user terug komen als ik me niet vergis, echt onnodig, enkel provocerend.Swordlord schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:55:
A87 in 'reviews: Intels 330 Series-ssd's: betaalbare snelheid'
De volgende post + user wil ik even onder de aandacht brengen...
Elke keer als ergens Kingston wordt genoemd, komt hij direct om de hoek springen en schreeuwen op een manier die totaal niet door de beugel kan.
Edit/sidenote:
Hij blijft schreeuwen op deze manier, ookal is hem al tig keer aangeraden de drive RMA te sturen...
Dat soort ongenuanceerde taal zegt meer over hem dan de personen waar hij op reageert, hij kan dat beter achterwege laten.julby schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 18:10:
Verwijderd in 'nieuws: Piratenpartij mag niet verwijzen naar Pirate Bay-proxy's'
"Jullie moeten eens leren lezen en niet zoveel onzin uitkramen" & "Stelletje in ontwikkeling achtergebleven hippies die denken dat ze alles mogen maken en dat de makers van de rommel maar moeten bukken. Stelletje kleuters."
Verder heeft hij wel een goed punt, maar dit soort uitspraken lijken mij toch ongewenst?
Ik geef hem sowieso 1 punt aftrek en daarom zie ik niet in waarom deze post hoge waarderingen zou moeten krijgen, echter zoals met bepaalde onderwerpen op de fp, hier word veel op ik ben het met je eens of oneens gemod( helaas)
De 0 waar hij op staat kan voor mij volstaan al kan ik inzien waarom men hem een -1 kan geven, de hele toon en taal keuze is nogal hoe zeg je dat? ben even het woord kwijt
Dus een -1 zou ik ook geen mismod noemen.
[ Voor 41% gewijzigd door pino85 op 10-05-2012 18:39 ]
Liefhebber van Tweakers
Dit topic is gesloten.
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties.
Tevens zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.