Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-09 08:25
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 12:21:
Ik heb de Canon eos 550d, maar moet wanneer ik hem op M, TV, AV zet twee keer indrukken om een foto te kunnen maken. Ik druk hem dan de eerste keer in, dan wordt het zwart voor de zoeker, en vervolgens moet ik nog een keer indrukken om daadwerkelijk een foto te maken.

Het is natuurlijk geen probleem als je hem gewoon met statief neemt, maar bij actiefoto's is het toch wel handig om te zien wat je fotografeert en bovendien dat je maar één keer hoeft in te drukken. Je vinger kan immers niet bijvoorbeeld in 1/250e seconde twee keer een knop indrukken ;-)

Ik heb werkelijk geen flauw idee of dit normaal is, kan er weinig vinden op internet! (Het is moeilijk te definiëren red.) Dus, wie heeft de oplossing? Is het normaal, en zo nee kan ik het uitzetten ?
Nee het is niet normaal.
Maar heb je hem niet op live view staan?

Verder kan je het volgens mij ergens instellen (heb mijn 550D ook nog niet zo lang), maar kan me ergens herrineren dat ik zo'n optie heb gezien.
misschien iets met spiegel opklappen... (gokje..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:54
Misschien iets van mirror lock up, custom function 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:20
Bulb mode zou ook nog een optie zijn. Aan de andere kant, volgens mij werkt dat niet in AV mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Indd mirror lockup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-12-2022
De Canon 550D en de Canon lens 55-250mm. Op het oog een mooie combi maar de lens zelf is traag. De AF en het Manuele gebruik van de focus valt niet mee.
Dus ongeschikt voor snelle handelingen enof handelingen die niet kunnen wachten.
Alle gebruikte settings kun je vinden bij de beschrijving vd film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
In je film lijkt de lens niet zo scherp, maar ik mag aannemen dat dat komt omdat het moeilijk is om te focussen met de hand. Mijn 55-250mm is met foto's namelijk ragscherp. Video kan ik niet testen, omdat geen HDSLR heb, maar handmatige focus is met foto's vaak ook al lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02-2014
Afgelopen zaterdag de Canon EOS 550D (incl. kitlens), Canon 100EG tas en Sandisk SDHC 16 GB Class 4 kaartje besteld bij Fotobooms. Vandaag is hij aangekomen (straks na 't werk even mee spelen als ik tijd heb). 't Is mijn eerste spiegelreflex. Mijn huidige camera (Powershot A40) is een jaartje of 8 en daar heb ik altijd met de automatische mode foto's genomen.

Onlangs heb ik echter volgende e-training bekeken en begin ik meer en meer te snappen van fotografie.

Lynda.com Foundations of Photography: Exposure

Ben de laatste dagen bezig met een e-training over lenzen en moet zeggen dat dit toch wel moeilijker is dan de e-training over exposure.

Lynda.com Foundations of Photography: Lenses

Ik ben bij de EOS 550D terecht gekomen omdat deze nog relatief "aanvaardbaar" geprijsd was. Verder ben ik altijd tevreden geweest over mijn Powershot A40, dus dit heeft ook zeker z'n invloed gehad. De EOS 550D kreeg ook een heel positieve review op dpreview. Had het liefst de EOS 7D gehad, maar ongeveer 1.250 euro voor de body alleen vond ik erover (zeker aangezien dit mijn eerste spiegelreflex is). Met de bouwkwaliteit van de EOS 550D lijkt mij op 't eerste zicht trouwens niks mis. Heb hem een paar keer in m'n handen gehad (en vond em bvb ook beter in de hand liggen dan de Nikon 3100). Ja hij is van plastic gemaakt, maar hij voelt niet "goedkoop" aan. Gewoon degelijk materiaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, sorry voor late reactie, maar bedankt! het was inderdaad de Mirror Lock Up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws tevens aan mijn kant: Mijn 550D was vanwege vocht defect (helemaal dood).
Ik wou via Canon Brazilie een reperatie uitvoeren maar alleen een reparatie verzoek duurde al zolang (2 weken) dat mijn camera ondertussen weer is gaan werken. Men eerste foto met foto met flits leverde een klein wolkje op maar de camera heeft ondertussen al weer enkele kaarten vol geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-12-2022
Jammer, dat er geen reactie is gekomen op het verzoek mij te helpen met de instalatie van Magic Lantern.

Zojuist er weer naar gekeken maar met alle Engels en thermen raak ik toch de weg kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 21:57

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

ton1234 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:54:
Jammer, dat er geen reactie is gekomen op het verzoek mij te helpen met de instalatie van Magic Lantern.

Zojuist er weer naar gekeken maar met alle Engels en thermen raak ik toch de weg kwijt.
ik kan je niet helpen; Magic Lantern is voor filmers en dat doe ik nooit
en daarbij, mijn 550D ligt in nederland in de kast :P
CobraX schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:15:
Afgelopen zaterdag de Canon EOS 550D (incl. kitlens), Canon 100EG tas en Sandisk SDHC 16 GB Class 4 kaartje besteld bij Fotobooms. Vandaag is hij aangekomen

...

Had het liefst de EOS 7D gehad, maar ongeveer 1.250 euro voor de body alleen vond ik erover (zeker aangezien dit mijn eerste spiegelreflex is).
Veel plezier met je 550D ;)

Maar die opmerking over de 7D snap ik niet; ik begrijp niet waarom mensen zo graag een overprized crop camera willen :?

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:45
ton1234 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:54:

Het is een kwestie van de bestanden in de root van je SD kaart te stoppen en de firmware te upgraden met de custom ML firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 18:45:
Goed nieuws tevens aan mijn kant: Mijn 550D was vanwege vocht defect (helemaal dood).
Dat is een meevaller :)
Het is bizar hoe sommige camera's omgaan met water.
Mijn Panasonic FZ7 was in een beek gevallen, gaf 4 dagen lang geen enkel teken van leven maar deed het dan opeens weer perfect.
De waterdichte Fuji van mijn vriendin daarentegen had waterschade opgelopen nadat het batterijklepje spontaan was opengesprongen in een zwembad. Dat is nooit meer goedgekomen en Fuji heeft de camera kostenloos vervangen door een nieuwe exemplaar.

Ik heb met mijn 500D al een paar keer in de gietende regen gelopen en die heeft er nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:50

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Twister336 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 17:27:
[...]

Mijn Panasonic FZ7 was in een beek gevallen, gaf 4 dagen lang geen enkel teken van leven maar deed het dan opeens weer perfect.
De waterdichte Fuji van mijn vriendin daarentegen had waterschade opgelopen nadat het batterijklepje spontaan was opengesprongen in een zwembad. Dat is nooit meer goedgekomen en Fuji heeft de camera kostenloos vervangen door een nieuwe exemplaar.

Ik heb met mijn 500D al een paar keer in de gietende regen gelopen en die heeft er nooit last van gehad.
Ik heb een keer tijdens het fotograferen bij zee, nabij een pierachtig iets, een golf over mijn camera (en mijzelf) heen gehad. De camera zat qua natheid tussen spatwater en een een plens water in. De aan/uit knop functioneerde niet meer, dus hij bleef continu op stabij staan.Later op de dag werkte ook de aan/uit knop gelukkig weer.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02-2014
Vishari Beduk schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 16:16:
[...]

ik kan je niet helpen; Magic Lantern is voor filmers en dat doe ik nooit
en daarbij, mijn 550D ligt in nederland in de kast :P

[...]

Veel plezier met je 550D ;)

Maar die opmerking over de 7D snap ik niet; ik begrijp niet waarom mensen zo graag een overprized crop camera willen :?
Gewoon nog professioneler. Betere bouwkwaliteit, waterdicht, schermpje rechts boven op de camera, meer autofocus punten (19 i.p.v. 9 geloof ik), snellere burstrate...

Heb trouwens meteen m'n 2de lens gekocht. De cheap-ass Canon EF 50mm F/1.8 II. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 13:43

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Vishari Beduk schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 16:16:
[...]

.

[...]

...

Heb je wel eens met een 7D gewerkt ? Ik waardeer je mening, maar ik kan wel begrijpen dat men kiest voor een 7D :D

Ik ben zelf in bezit van een 550D en een 7D en merk voor mij zelf toch wel het nodige extra gebruikers gemak. Betere AF, Raster in de zoeker, 100% zoeker, Bediening vind ik persoonlijk een heel stuk prettiger en zo zijn er nog wel meer punten te noemen. Ik heb er geen spijt van iedergeval dat ik een 7D bij heb gekocht. 550D is dan ook genomineerd om het pand te verlaten of verder te gaan dienen als stofvanger in de kast.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Superdaantje schreef op maandag 04 april 2011 @ 16:58:
[...]

Heb je wel eens met een 7D gewerkt ? Ik waardeer je mening, maar ik kan wel begrijpen dat men kiest voor een 7D :D

Ik ben zelf in bezit van een 550D en een 7D en merk voor mij zelf toch wel het nodige extra gebruikers gemak. Betere AF, Raster in de zoeker, 100% zoeker, Bediening vind ik persoonlijk een heel stuk prettiger en zo zijn er nog wel meer punten te noemen. Ik heb er geen spijt van iedergeval dat ik een 7D bij heb gekocht. 550D is dan ook genomineerd om het pand te verlaten of verder te gaan dienen als stofvanger in de kast.
ik vind de 7D gewoon te duur; het is en blijft een crop camera
ik heb hem getest maar die AF heeft voor mij geen meerwaarde omdat ik altijd met het middelste punt schiet
ook die burstrate gaat nergens over; ik kan mijn 60D niet eens op H-speed zetten omdat deze dan al teveel foto's achter elkaar maakt, 3 foto's per seconde is voldoende

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09-2015
Vishari Beduk schreef op maandag 04 april 2011 @ 18:45:
[...]

ik vind de 7D gewoon te duur; het is en blijft een crop camera
ik heb hem getest maar die AF heeft voor mij geen meerwaarde omdat ik altijd met het middelste punt schiet
ook die burstrate gaat nergens over; ik kan mijn 60D niet eens op H-speed zetten omdat deze dan al teveel foto's achter elkaar maakt, 3 foto's per seconde is voldoende
Misschien heb jij dat allemaal niet nodig als hobbyfotograaf met de 60D, maar zelf loop ik regelmatig tegen de beperkingen van de 550D aan. Met name met shoots, is de burstrate van de 550D echt bagger, de langzamere focus te traag met vogelfotografie en zo kan ik nog wel even doorgaan. Mijn beurs liet de 7D niet toe, maar mijn volgende camera wordt de 7D, zijn opvolger op zelfs een fullframe. Ware het niet de de goedkoopste fullframe van Canon weer een aantal minpunten heeft tov de 7D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

SlagerBlom schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:40:
[...]

Misschien heb jij dat allemaal niet nodig als hobbyfotograaf met de 60D, maar zelf loop ik regelmatig tegen de beperkingen van de 550D aan. Met name met shoots, is de burstrate van de 550D echt bagger, de langzamere focus te traag met vogelfotografie en zo kan ik nog wel even doorgaan. Mijn beurs liet de 7D niet toe, maar mijn volgende camera wordt de 7D, zijn opvolger op zelfs een fullframe. Ware het niet de de goedkoopste fullframe van Canon weer een aantal minpunten heeft tov de 7D.
ik dacht dat de belangrijkste faktor voor een snelle AF de lens is :?
ik heb hier een test uit het blad 'colorfoto' en daarin staat dat de AF van de 550D juist sneller is dan de 7D?

maar ja, ik fotografeer geen vogeltjes maar rennende stieren; Tv=400, AI servo en niet op H-speed drive

Afbeeldingslocatie: http://i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/test/IMG_1219C.jpg

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:45
Vishari Beduk schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:09:
[...]
ik heb hier een test uit het blad 'colorfoto' en daarin staat dat de AF van de 550D juist sneller is dan de 7D?
Lijkt me sterk, de AF van de 7D is een zeer geavanceerd pro level systeem, die van de 550D gewoon een doorontwikkeling van de standaard xxxD AF.

Iets anders: Ik ben weer zo handig geweest om met mijn uitwisseling naar Italie mijn lader te vergeten en mijn 2e accu (die zit nu dus nog steeds vrolijk in mijn lader). Standaard staat mijn LCD uit, er zit een 24-70L op en ik kijk af en toe de foto als hij gemaakt is. Hoeveel shots zou ik ongeveer moeten halen?

[ Voor 29% gewijzigd door MPeek op 04-04-2011 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twister336 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 17:27:
[...]

Men 550D was ook wel erg nat moet ik toegeven.
Ik was op dat moment in een kleine waterval aan het fotograferen :+
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ec/Iguacufromair.JPG
Het vochtgehalte zorgde dat ikzelf al zeiknat was.Het irritante was dat hij defect ging in "The Devil's Throat"

The waterfall system consists of 275 falls along 2.7 kilometres (1.7 mi) of the Iguazu River. Some of the individual falls are up to 82 metres (269 ft) in height, though the majority are about 64 metres (210 ft). The Devil's Throat (Garganta del Diablo in Spanish or Garganta do Diabo in Portuguese), a U-shaped, 82-meter-high, 150-meter-wide and 700-meter-long (490 by 2300 feet) cataract is the most impressive of all, and marks the border between Argentina and Brazil. The Argentine side comprises three sections: the upper falls, the lower falls, and the Devil's Throat

Ik dank de Canon goden dan ook dat hij weer werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Vishari Beduk schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:09:
[...]

ik dacht dat de belangrijkste faktor voor een snelle AF de lens is :?
Ik merk toch wel een verschil met een 70-200 f/4 IS op mijn 550D en 7D.
Persoonlijk vind ik de AF Van de 7D toch een stuk prettiger (instel mogelijkheden) en preciezer en vooral op low/high speed. Hiermee zeg ik natuurlijk niet dat de AF van de 550D slecht is, maar deze is toch een stuk(je) minder dan van de 7D ;-)

550D is en blijft een goed toestel... hij gaat zo nu en dan mee als extra toestel. Bijvoorbeeld met vakanties (als ik geen zin heb aan wisselen van lenzen) :+

[ Voor 11% gewijzigd door Daan_ op 05-04-2011 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 07:34:
[...]

Men 550D was ook wel erg nat moet ik toegeven.
Ik was op dat moment in een kleine waterval aan het fotograferen :+

Ik dank de Canon goden dan ook dat hij weer werkt!
lijkt mij een schitterende ervaring om dit natuurgeweld te zien

by the way; voor 8 euro koop je 2 'weggooi' hoesjes die je in zo'n geval over je camera kan doen
het weegt niets dus kan altijd mee in de fototas voor het geval dat
Superdaantje schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 15:37:
[...]

Ik merk toch wel een verschil met een 70-200 f/4 IS op mijn 550D en 7D.
Persoonlijk vind ik de AF Van de 7D toch een stuk prettiger (instel mogelijkheden) en preciezer en vooral op low/high speed. Hiermee zeg ik natuurlijk niet dat de AF van de 550D slecht is, maar deze is toch een stuk(je) minder dan van de 7D ;-)

550D is en blijft een goed toestel... hij gaat zo nu en dan mee als extra toestel. Bijvoorbeeld met vakanties (als ik geen zin heb aan wisselen van lenzen) :+
ik weet dat op gebied van bedieningsgemakt en prettige grip etc. de 7D een hele verbetering is
maar ik geloof niet dat je met een 7D ineens betere foto's gaat maken; het belangrijkste is de fotograaf, dan de lens en heel veel later de camera

dan even commentaar leveren op een foto op jouw site: als je nog eens een foto van een visser maakt dan de lens op groothoek zetten en de lens bijna tegen zijn neus duwen

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Vishari Beduk schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 16:30:
[...]
maar ik geloof niet dat je met een 7D ineens betere foto's gaat maken; het belangrijkste is de fotograaf, dan de lens en heel veel later de camera
dat laat niet onverlet dat de 7D een aanmerkelijk beter autofocus systeem heeft dan de 550D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Vishari Beduk schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 16:30:
[...]

[...]

ik weet dat op gebied van bedieningsgemakt en prettige grip etc. de 7D een hele verbetering is
Er wordt nergens aangegeven dat je met een 7D betere foto's maakt !!

Wat betreft advies/commentaar van die groothoek. Geen optie !!... je gaat mensen die hun brood aan het verdienen zijn niet in de weg lopen voor een foto. O-)

[ Voor 12% gewijzigd door Daan_ op 05-04-2011 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Superdaantje schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 18:18:
[...]

Er wordt nergens aangegeven dat je met een 7D betere foto's maakt !!

Wat betreft advies/commentaar van die groothoek. Geen optie !!... je gaat mensen die hun brood aan het verdienen zijn niet in de weg lopen voor een foto. O-)
wat betreft het eerste: fijn dat we het eens zijn
wat betreft het tweede: slechte smoes :P

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Zijn er meer gebruikers die last hebben van out-of-focus/soft focus met dit toestel?

Ik kom net terug van vakantie en kom tot de ontdekking dat 90% gewoon niet scherp is geschoten. De foto's zijn geschoten met de standaard kitlens en de 50mm/f1.8 in verschillende modi.

Dit is ondertussen mijn 3e Canon DSLR, dus aan de ervaring ligt het niet. Zelfs m'n 1000D knalt er nog scherpere foto's uit.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Heb je een paar voorbeelden er van? Dat maakt het wat makkelijker om te beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:57
F1.8 op de 50mm is sowieso niet echt scherp. Als je m afstopt naar 2.4 dan word het pas scherp imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:13
Omdat ik deze vraag niet een nieuwe topic waard vond hoop ik dat ik hier juist zit.

Mijn vader belt mij zojuist op dat zijn allereerste Ebay aankoop is verzonden: Een Grip met 2 batterijen voor zijn 500D. Omdat ik toch nieuwsgierig ben, vraag ik om de mail met daarin de link.
Blijkt dat de dwaas een grip voor een 550D met daarbij 2 maal de batterij van de 550D, welke 40 mah meer heeft dan die van de 500D maar wel op zelfde voltage loopt (7,4 Volt). 8)7

Mijn vraag is of mijn vader de grip kan gebruiken (als ik de verschillen opzoek tussen de 500D en de 550D wordt er nergens iets vermeld over een andere aansluiting) en of de batterijen te gebruiken zijn voor de 500D?
(Voltage = zelfde, alleen Mah is verschillend. Is de ep-5 tegen de ep-8).

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leevmeister
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 00:24

Leevmeister

Analoge fotografie gek

KillaZ schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:39:
Omdat ik deze vraag niet een nieuwe topic waard vond hoop ik dat ik hier juist zit.

Mijn vader belt mij zojuist op dat zijn allereerste Ebay aankoop is verzonden: Een Grip met 2 batterijen voor zijn 500D. Omdat ik toch nieuwsgierig ben, vraag ik om de mail met daarin de link.
Blijkt dat de dwaas een grip voor een 550D met daarbij 2 maal de batterij van de 550D, welke 40 mah meer heeft dan die van de 500D maar wel op zelfde voltage loopt (7,4 Volt). 8)7

Mijn vraag is of mijn vader de grip kan gebruiken (als ik de verschillen opzoek tussen de 500D en de 550D wordt er nergens iets vermeld over een andere aansluiting) en of de batterijen te gebruiken zijn voor de 500D?
(Voltage = zelfde, alleen Mah is verschillend. Is de ep-5 tegen de ep-8).
Volgens mij past de 550D fysiek helemaal niet op een 500D, want de vorm van de camera is anders.
Evenals met de accu's, want die hebben 4 pin aansluitingen op de 550D, en de 500D batterijen hebben 3 pinnen.
Als het nou fysiek gepast had, had het misschien gewerkt, maar volgens mij gaat het allemaal fysiek niet passen; ik heb een 500D en heb even mijn grip vergeleken met die 550D grip, maar ze zijn toch echt op sommige punten anders waardoor hij fysiek waarschijnlijk niet past. (ik gok dat het stuk wat in de camera moet het probleem gaat veroorzaken als je hem gaat proberen te monteren)

Ik zou zelf gewoon die grip plus batterijen verkopen op marktplaats ofzo, en dan gewoon een 500D grip plus de bijbehorende accu's kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 23:13
Leevmeister schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:57:
[...]

Volgens mij past de 550D fysiek helemaal niet op een 500D, want de vorm van de camera is anders.
Evenals met de accu's, want die hebben 4 pin aansluitingen op de 550D, en de 500D batterijen hebben 3 pinnen.
Als het nou fysiek gepast had, had het misschien gewerkt, maar volgens mij gaat het allemaal fysiek niet passen; ik heb een 500D en heb even mijn grip vergeleken met die 550D grip, maar ze zijn toch echt op sommige punten anders waardoor hij fysiek waarschijnlijk niet past. (ik gok dat het stuk wat in de camera moet het probleem gaat veroorzaken als je hem gaat proberen te monteren)

Ik zou zelf gewoon die grip plus batterijen verkopen op marktplaats ofzo, en dan gewoon een 500D grip plus de bijbehorende accu's kopen.
Verdorie, bedankt voor het snelle antwoord.

Probleem is dat hij er voor mij ook 1 heeft besteld. :X Denk dat het pakketje retour afzender gaat ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tss68nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 23:55
Trent900 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:27:
Zijn er meer gebruikers die last hebben van out-of-focus/soft focus met dit toestel?

Ik kom net terug van vakantie en kom tot de ontdekking dat 90% gewoon niet scherp is geschoten. De foto's zijn geschoten met de standaard kitlens en de 50mm/f1.8 in verschillende modi.

Dit is ondertussen mijn 3e Canon DSLR, dus aan de ervaring ligt het niet. Zelfs m'n 1000D knalt er nog scherpere foto's uit.

Iemand enig idee?
De 50mm f/1.8 heeft een dramatische autofocus. De DOF is zo klein dat het zou vragen om een accurate AF, maar de AF motor is te grof om juist te focussen.

Daarnaast zijn de AF punten van de 550D ook maar gevoelig tot f/5.6 uit mijn hoofd, waardoor de camera scherp stelt zodat je onderwerp 'ergens in de DOF met f/5.6 valt. Dat kan toch aardig buiten de DOF van de foto vallen zolang je met een grotere aperture werkt. Met uitzondering van het middelste focuspunt, deze schaalt ook op de 550D naar f/2.8.

De 7D heeft een vergelijkbaar AF systeem met een middelste AF punt wat tot f/2.8 gevoelig is, maar zelfs de combi met de 7D en 50mm f/1.8 geeft met autofocus vaak een slecht resultaat. Dit komt nog voor een klein deel doordat het AF punt gevoelig is tot 2.8 (al komt het al meer in de buurt van 1.8), maar ook deels door het eerder genoemde AF motor probleem van de 1.8.

Ik heb op een 7D zowel met de 50mm f/1.8 als de 17-55 f/2.8 uitvoerige testen geschoten...en de conclusie met beide lenzen op f/2.8, 50mm (en 7D f/2.8 focuspunt), is dat de 50mm lens zelf een te groffe autofocus afstelling heeft. De 50 mm f/1.8 geeft afgewisseld front/back focus problemen, veel hunting, terwijl de 17-55 met de micro USM een goede prestatie neerzet in dezelfde omstandigheden.

De 50mm f/1.8 is een geweldige portretlens voor het geld, maar ik gebruik hem persoonlijk bijna alleen maar met manual focus. Ook dat is geen pretje vanwege het kleine ringetje voorop, maar de lens is geweldig scherp en vrij van vervormingen.

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Laatst online: 21:14
SlagerBlom schreef op maandag 05 juli 2010 @ 14:43:
Gebruik het toestel nu bijna 1 1/2 maand zeer intensief en niet erg netjes. Nog geen kras te zien op het scherm dus met die zgn krasgevoeligheid valt het reuze mee.
Zijn er meer gebruikers die dit (ook na langere tijd) kunnen bevestigen?
Op mijn 400d is na 3 jaar nog altijd geen krasje op de lcd te bekennen. Ben benieuwd of dit met de 550d ook zo is.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Trent900 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:27:
helaas wel, maar is inmiddels opgelost door techrepair
tss68nl schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 10:33:
[...]
Daarnaast zijn de AF punten van de 550D ook maar gevoelig tot f/5.6 uit mijn hoofd, waardoor de camera scherp stelt zodat je onderwerp 'ergens in de DOF met f/5.6 valt. Dat kan toch aardig buiten de DOF van de foto vallen zolang je met een grotere aperture werkt. Met uitzondering van het middelste focuspunt, deze schaalt ook op de 550D naar f/2.8.
volgens de specs:
550D = 9-punts AF (f/5.6 'cross type'-punten in het midden, extra gevoelig bij f/2.8)
60D = 9 'cross-type' AF-punten (f/2.8 in het midden)
mekkieboek schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 00:04:
[...]
Op mijn 400d is na 3 jaar nog altijd geen krasje op de lcd te bekennen. Ben benieuwd of dit met de 550d ook zo is.
die van mij is nog als nieuw :Y
maar dat komt omdat ik het nauwelijks gebruik :P

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:55

breinonline

Are you afraid to be known?

[...]

Op de 20D, 40D en 1DsII nooit problemen met krassen gehad. knip

[ Voor 4% gewijzigd door PowerUp op 30-04-2011 10:30 . Reden: flame zo zonder onderbouwing ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

[...]

Ik heb 'm nu ruim een jaar en na 11500 foto's is er op de hele body geen kras te vinden. De camera wordt overal gebruikt, ook op het strand en in een grindregen op het circuit, en afgezien van wat stof ziet 'ie er als nieuw uit.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Het valt me op als je zoekt op het www dat je (bijna) niemand vindt die daadwerkelijk last heeft van krasjes op de LCD maar wel dat het glazen opplakscherm voor zeer velen een geweldige oplossing is. Oplossing voor een probleem dat er blijkbaar niet is.

Maar als ik het fout inschat, laat alsjeblieft weten want ik ga binnenkort voor de 550D.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 20:33

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

mekkieboek schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 21:52:
Het valt me op als je zoekt op het www dat je (bijna) niemand vindt die daadwerkelijk last heeft van krasjes op de LCD maar wel dat het glazen opplakscherm voor zeer velen een geweldige oplossing is. Oplossing voor een probleem dat er blijkbaar niet is.

Maar als ik het fout inschat, laat alsjeblieft weten want ik ga binnenkort voor de 550D.
Ik heb de 550D nu vanaf December vorig jaar... geen krassen of wat dan ook op het LCD.
Gewoon voorzichtig omgaan met je toestel dan is er niets aan de hand.
heb dus ook geen opplakschermpje.

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:17
Ook geen enkel probleem hier. Het is geen apparaat wat je in je binnenzak stopt samen je sleutels enz. Als je je spullen gewoon netjes vervoerd en een beetje oplet tijdens het gebruik kan ik me niet voorstellen dat je krassen op het scherm krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Dank voor de reports, ik ben gerustgesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 12:41
Sinds kort duurt na het uitzetten de sensorreiniging bij m'n 550D erg lang (na het schieten van een aantal foto's). Dit kan tot wel een half uur duren. Sensorreiniging staat op automatisch. Heeft iemand enig idee hoe dit kan, voorheen was dit nl. nog niet het geval.

[ Voor 7% gewijzigd door Jolly_Jumper op 04-05-2011 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Is dat niet iets anders? Op de 400d duurt het hooguit een seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 12:41
Voorheen duurde 't bij mij ook slechts een aantal seconde, maar sinds kort duurt 't bij 't aanzetten en uitzetten erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is deze camera aanbevolen voor disco feesten om daarmee te filmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Zou opzich prima kunnen met een lichtsterke prime, maar let wel op laserverlichting, die kunnen de sensor behoorlijk aantasten: YouTube: Laser light Kills Canon 5D Mark II

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G-Tus schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 20:50:
Zou opzich prima kunnen met een lichtsterke prime, maar let wel op laserverlichting, die kunnen de sensor behoorlijk aantasten: YouTube: Laser light Kills Canon 5D Mark II
Heel fijn is dat ja.... :(

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesku00
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-11-2024
KillaZ schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 10:03:
[...]

Verdorie, bedankt voor het snelle antwoord.

Probleem is dat hij er voor mij ook 1 heeft besteld. :X Denk dat het pakketje retour afzender gaat ;)
Anders heb ik wel interesse, DM me als je de grip wil verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-06 09:27
Ik wil erg graag gaan beginnen in de foto wereld, en met name buiten veel mooie foto's schieten van de natuur, mij leek de canon eos 550D hierdoor een zeer goede keuze,

ik heb nu heel wat rond gekeken en gelezen en volgensmij is dit een goede keuze voor mij, maar ik weet het niet zeker, is het de 620/650€ waard met een 18-55mm lens? Voor mij is dit zowizo al erg veel geld aangezien ik 18 ben en niet al te veel verdien.

Of zou voor mij een andere camera beter zijn? bijv. de eos 1100D Of een nikon, geen idee?

Alles is welkom:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:20
Die vraag kan je beter hier stellen: [starters] Ik wil een dSLR, wat nu? Deel 5
Daarnaast staat in de TS van dat topic ook een hoop info over de verschillende camera's. Ten slotte, ik zou ook serieus naar een tweedehands van een jaar of twee oud kijken. Dat zijn ook goede camera's en kunnen je een hoop geld schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik heb zojuist de Magic Lantern hack gezien. Heeft iemand deze op zijn 550D? En hoe bevalt het?
Bedankt!

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Draai nu al een paar maanden Magic Lantern hack. Bevalt prima! Vooral AGC Disable, audio levels, cropmarks, en peaking/Magic Zoom zijn echt onmisbaar! Gebruik het icm met een Juiced Link CX231 mixer en Sennheiser ME64/66 mics, perfecte audio en geen gezeur meer met syncen, laatste tijd veel problemen met Plural Eyes. De laatste tijd wel een aantal vastlopers gehad, dus ik ga even updaten naar een nieuwere, stabielere versie. Het is pas sinds deze versie dat ik daar problemen mee heb.

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Dat klinkt goed, ben alleen zenuwwachtig dat mijn net nieuwe camera kapot zou gaan hierdoor.
Nog even een vraagje, wat maakt deze hack allemaal beschikbaar?
Ze hadden het over dat hij een foto neemt van elke nieuwe focus, moet ik dan aan dit denken?
Afbeeldingslocatie: http://www.mordysurf.com.au/img/cmsupload/627x627/pg_header_img_skate_1265352580.jpg
En kan je ook instellen van hoe vaak hij hiervan een foto neemt? Aangezien dit een beetje te veel is. :P

En tijdens het filmen, kun je dan autofocus op de 'goede' manier activeren?
En heb je extra functies tijdens het filmen? :D
Je maakt me wel benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi hoi,

Korte vraag,

Ik ben van plan deze week een 550d + 18-55 kitlens te kopen. Echter in de pricewatch komen twee varianten voor

pricewatch: Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS (Workshop)

pricewatch: Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS

De versie "workshop" is een aanzienlijk stuk goedkoper dan de niet "workshop" versie.

Wat is hier precies het verschil in?

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Zit geen verschil tussen, alleen krijg je bij de ene de kans om een workshop te volgen voor 25 euro. Die normaal 150 euro kost. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus goedkoper + workshop?

Anyway, by media markt was ie 609 euro, dus SRK zat gebakken.

edit: ook handig, Macbook Air, dus geen dvd speler, maar software op CD, kan ik dit ook ergens downloaden?
edit: Zat ook bij mij geen workshop bij, echter is half mijn vriendengroep fotograaf en valt er vast een workshopje in elkaar te drukken haha.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2011 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

HardCoreGamer schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 00:31:
Dat klinkt goed, ben alleen zenuwwachtig dat mijn net nieuwe camera kapot zou gaan hierdoor.
Nog even een vraagje, wat maakt deze hack allemaal beschikbaar?
Ze hadden het over dat hij een foto neemt van elke nieuwe focus, moet ik dan aan dit denken?

En kan je ook instellen van hoe vaak hij hiervan een foto neemt? Aangezien dit een beetje te veel is. :P

En tijdens het filmen, kun je dan autofocus op de 'goede' manier activeren?
En heb je extra functies tijdens het filmen? :D
Je maakt me wel benieuwd. :)
Op de website kan je een heel overzicht zien van met Magic Lantern toevoegt:

http://magiclantern.wikia.com/wiki/550D

Overigens zijn het vooral extra functies die het filmen bevorderen. De functie die jij bedoelt is denk ik Trap Focus, waarbij de camera pas een foto maakt als een bepaald gedeelte scherp is. Handig voor manuele focus lenzen. Extra fotofuncties beperken zich tot extra bracketing voor HDR, timelapse functie, trap focus, etc.

Met de installatie kan er niet echt veel mis gaan. Je moet een firmware update doen zodat de camera een OS vanaf de SD kaart kan booten. Deze update heeft dezelfde gevaren als een reguliere firmware update. Je moet dus niet plots de camera uitzetten tijdens de update... Daarna boot Magic Lantern gewoon vanaf de SD in het RAM van de camera en is het gewoon weg als je de camera uitzet en boot vanaf een normale SD kaart(wordt gewoon Canon OS geboot)

Er is wel een autofocus algoritme, maar dat werkt niet goed. Sowieso moet je als je autofocus wilt filmen met een DSLR uit je hoofd zetten en lekker met een camcorder aan de slag gaan. Hoe weet de camera nu wat scherp moet zijn als je filmt een hele kleine scherptediepte of wanneer je de focus wil verleggen?

De meest belangrijke functies die je voor filmen krijgt heb ik al in mijn vorige post genoemd ;) AGC Disable, audio levels, peaking, Magic Zoom

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Oké. :)
Is dit illegaal of legaal? Anders maak ik een Magic Lantern topic aan. :)
Je camera kan wel focusen als je op de focus knop drukt, maar dan zie je een witte waas tijdens het scherp stellen. Wat volgens mij (?) niet nodig is.

Naja, ik ga het zo maar eens uitproberen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
Beetje raar, bij bcc canon eos 550D gekocht.. En er zit gewoon geen fotocursus van 25€ bij?! Ik stuur een mail naar hun, en hun verwijzen mij naar de canon site, en hier is niks te vinden.. nou leuk dat heen en weer gegooi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 15:49

Stropdas

Insert subtitle here

CristianSchriev schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 17:05:
Beetje raar, bij bcc canon eos 550D gekocht.. En er zit gewoon geen fotocursus van 25€ bij?! Ik stuur een mail naar hun, en hun verwijzen mij naar de canon site, en hier is niks te vinden.. nou leuk dat heen en weer gegooi..
Die cursus zit niet bij alle pakketten voor zover ik begrijp. Van de versie met kit-lens zijn er voor zover ik begrijp twee versies. Ik heb hem ook zonder cursus maar nam daar genoegen mee omdat hij wel erg goed geprijst was.

Aanvulling: net even op de site van Canon gekeken en die geven aan dat de dealer een voucher erbij moet leveren. Ze hebben het niet over specifieke dozen
Als je in de periode 1 april tot en met 31 juli 2011 een nieuwe Canon EOS 1100D, EOS 550D of een EOS 600D camera koopt, ontvang je een voucher voor een EOS Workshop Digitale Fotografie aan de Fotovakschool.

Hoe werkt het?
1. Bij aankoop van een EOS 1100D, EOS 550D of EOS 600D ontvang je een voucher met dealergegevens en een stempel of handtekening van de dealer!

2. Schrijf je in voor een 1-daagse workshop via de website van de fotovakschool: www.fotovakschool.nl/canon en betaal tijdig het inschrijfgeld a € 25,- incl BTW per bank/giro.

3. Na betaling ontvang je van de Fotovakschool per e-mail de inschrijfbevestiging voor deelname.

4. Neem de waardecheque, inschrijfbevestiging, het aankoopbewijs en natuurlijk je nieuwe EOS camera mee naar de workshop!
En maar even naar Canon een mail gestuurd hierover via de website . Als ik er toch recht op heb dan wil ik die workshop wel doen ;)
Bij de aankoop van mijn camera anderhalve week geleden zat geen voucher voor een EOS Workshop Digitale Fotografie aan de Fotovakschool. Is de leverancier verplicht deze te leveren in de periode 1 april tot en met 31 juli 2011, of is deze ook door Canon zelf te leveren?

Met vriendelijke groet,
Stropdas

[ Voor 58% gewijzigd door Stropdas op 04-06-2011 20:00 . Reden: Bezoekje site canon en verzenden mail naar ze ]

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Oef, wil je je antwoord ook ff op het forum plaatsen?
Ik heb nml hetzelfde probleem! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
Mochten jullie antwoord krijgen hierop hoor ik dit graag :)

Ik heb mijne ook op de kop kunnen tikken bij BCC voor 555€ Maar als ik recht heb op die cursus zoals iedereen zegt. En waar het ook op lijkt. Dan wil ik hier zeker gebruik van kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Antwoord gehad.
Bedankt voor uw email en uw belangstelling voor Canon producten.

Tot mijn spijt heb ik geen specifieke informatie over de acties die Canon aanbiedt. Er is een speciale afdeling waar u uw vraag kunt voorleggen.

Stuur uw e-mail naar: promoties@canon.nl

Zij kunnen u informeren over de mogelijkheden die er voor u zijn.

Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben..

Mocht u nog vragen hebben over deze zaak of wilt u op deze mail reageren klik dan binnen 5 dagen op de volgende link.

Met vriendelijke groet,

Johan Post
Canon Consumenten Support
Heb het dus zelf naar promoties@canon.nl gemailt. Nog geen gewenst antwoord gehad dus.Hoop dat deze muur waar het kastje mij naartoe stuurt wel een goed antwoord heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
Stropdas schreef op maandag 06 juni 2011 @ 12:18:
Antwoord gehad.

[...]

Heb het dus zelf naar promoties@canon.nl gemailt. Nog geen gewenst antwoord gehad dus.Hoop dat deze muur waar het kastje mij naartoe stuurt wel een goed antwoord heeft ;)
Ik word al heen en weer gegooit, heb die organisator gemaild, na een mail van BCC. En hun zeggen dat dit bij de verkoper moet liggen dus BCC. En BCC zei dat het bij Canon moest liggen, heerlijk weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Dan lijkt het mij dat Canon dat moet kortsluiten met hun verkooppunten. BCC, en in mijn geval Mediamarkt, zijn geen kleine spelers.

Toevoeging: ik heb mail teruggehad.
Beste Stropdas,

Kun je je gegevens mailen, dan sturen wij je een voucher toe. Welke EOS heb je gekocht?

Met vriendelijke groet,

Canon Nederland
Dat ook gelijk maar even gedaan. Snel antwoord :)

[ Voor 49% gewijzigd door Stropdas op 06-06-2011 19:16 . Reden: Antwoord van promoties@canon.nl ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
Stropdas schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:03:
Dan lijkt het mij dat Canon dat moet kortsluiten met hun verkooppunten. BCC, en in mijn geval Mediamarkt, zijn geen kleine spelers.

[...]

Oh klinkt super, zou je even het mail adress kunnen opsturen naar mij zodat ik ook een mailtje kan sturen naar Canon? Ik kan namelijk niet de goede vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:59
Ik sta op het punt een 550D met een 18-135mm lens te kopen, maar nu twijfel ik of ik niet beter kan kiezen voor de 600D met dezelfde lens. Voordelen: kantelbaar scherm en ondersteuning voor draadloos flitsen.
Dat kantelbaar scherm vind ik opzich niet zo heel interresant maar het draadloos flitsen voor de toekomst wel.

Is het verschil in prijs het waard?

Kan deze lens (18-135mm) wel (relatief) snel focussen bij filmen? vind ik wel belangrijk!

[ Voor 7% gewijzigd door Daan00 op 07-06-2011 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
Daan00 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 23:13:
Ik sta op het punt een 550D met een 18-135mm lens te kopen, maar nu twijfel ik of ik niet beter kan kiezen voor de 600D met dezelfde lens. Voordelen: kantelbaar scherm en ondersteuning voor draadloos flitsen.
Dat kantelbaar scherm vind ik opzich niet zo heel interresant maar het draadloos flitsen voor de toekomst wel.

Is het verschil in prijs het waard?

Kan deze lens (18-135mm) wel (relatief) snel focussen bij filmen? vind ik wel belangrijk!
Ik stond voor precies dezelfde keuze, alleen dan de 18-55mm lens, ik ben uiteindelijk voor de canon 550D gegaan, dit omdat deze ook wat lichter was, en kleiner. Het zijn alle 2 zeer goede camera's die dezelfde resultaten halen, het voordeel van de 600D noem je hier boven inderdaad op. Het ligt volkomen bij jou of je dit het waard vind voor die 100/150€ extra. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flow
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 19:41
Autofocus bij filmen met een dslr werkt niet goed. Dit komt omdat het dan contrastautofocus gebruikt ipv fasedetectie. Bij autofocus zal je dan last krijgen van (beperkte) focushunting wat niet zo mooi is :). Mooie resultaten zijn (voor zover ik weet) alleen mogelijk bij gebruik van handmatige focus, wat natuurlijk in het begin een stuk lastiger is.
Zelf zou ik nooit voor zoveel geld extra een 600D kopen alleen voor het aansturen van flitsers. Het hangt er dus echt van af hoe belangrijk jij dat vindt (en hoe dik je portemonnee is ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Auto-focus bij filmen kan je vergeten. Het werkt, maar bij non-USM lenzen hoor je het enorm goed terug op je audiotrack en het is enorm traag. Mijn kitlens, de 18-55 IS, doet er in filmmodus makkelijk een halve seconde over om goed te focussen en dat is enorm irritant. Zelf focussen werkt veel beter, mits je een lens hebt met een grote soepele focusring. Ik heb er specifiek wat oude Sovjet lenzen voor geïmporteerd, die zijn optisch goed, lekker goedkoop en hebben een grote focusring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stropdas schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:03:

[...]

Ik krijg tevens vandaag van de vrienden van Canon een voucher opgestuurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Ik heb hem gisteren nog niet gehad. Heb jij toezegging gehad dat ze heb vandaag opsturen? Wie weet ligt hij straks voor me klaar, maar dat weet ik pas over een paar uur. Als het goed is heb ik mijn camerarugtas dan wel binnen. Ligt nu in de vitrinekast mooi te wezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stropdas schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:44:
Ik heb hem gisteren nog niet gehad. Heb jij toezegging gehad dat ze heb vandaag opsturen? Wie weet ligt hij straks voor me klaar, maar dat weet ik pas over een paar uur. Als het goed is heb ik mijn camerarugtas dan wel binnen. Ligt nu in de vitrinekast mooi te wezen :+
Ik kreeg een toezegging dat ie vandaag verstuurd werd. Verder amg mijn camera lekker los in de schouder tas, ben niet zo van de gespecialiseerde tassen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pronk01
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-02-2023
leuke aanbieding bij MediaMarkt deze week: incl. kitlens 18-55 en incl. 75-300 voor € 499 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:47
pronk01 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 13:51:
leuke aanbieding bij MediaMarkt deze week: incl. kitlens 18-55 en incl. 75-300 voor € 499 :P
Het gaat hierbij om een Canon 500D, niet 550D.

De meeste MediaMarkten hebben ook een scherpe aanbieding voor de Canon 550D + 18-55 IS. Deze gaat weg voor 519 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
Ik heb op internet gelezen dat 'ik' blijer wordt van (bijvoorbeeld) 17-55mm en 70-200mm in plaats van een 17-200mm lens.

Nu twijfel ik of ik voor een 18-135mm kitlens moet gaan of voor een 18-55mm kitlens, en laten nog een mooie zoomlens er bij moet nemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik heb de 18-55 IS (die ik binnenkort ga vervangen), de 50mm F/1.8 II en de 70-200 F4L. In de praktijk gebruik ik eigenlijk alleen de laatste 2 Canons. De 18-55 vind ik een traag onding, en die ga ik vervangen door goedkope lens met fatsoenlijke focusmotor en vergelijkbaar bereik. Het voordeel is wel dat de 18-55 IS een behoorlijk goede beeldkwaliteit heeft, in tegenstelling tot de 18-135. Van superzooms zoals die 17/18-200 wordt ik persoonlijk niet zo gelukkig. In de praktijk is het bruikbare bereik door vervormingen of duidelijk slechtere beeldkwaliteit aan beide einden van het beriek maar een 100mm oid en dat is knap waardeloos. Mijn 70-200 F4L is in principe spotgoedkoop, maar wel gewoon bruikbaar op het hele bereik.

Het gat qua bereik tussen 50/55mm en 70mm heb ik trouwens totaal geen last van. Een lensje wisselen is zo gedaan en als je toevallig net met de verkeerde lens rondloopt blijkt in de praktijk dat een paar stappen naar voren of naar achteren al gauw goed genoeg zijn. Die 70-200 gebruik ik voornamelijk voor autosportfotografie en daar kom ik sowieso zelden onder de 100mm.

[ Voor 25% gewijzigd door AtleX op 09-06-2011 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
MAW, je raadt me een 18-55mm IS II aan, boven een 18-135mm IS aan?

Als de 18-55mm een betere beeldkwaliteit heeft wordt het een moeilijke keus.
Ik ga fotos van mensen maken die ook af en toe verder weg zijn......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik prefereer de beeldkwaliteit van de 18-55 boven het bereik van de 18-135. Dat bedoel ik te zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manstok
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-09-2019
Tamron heeft een nieuwe lens: Tamron 18-270mm Super Zoom PZD

pricewatch: Tamron 18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD (Model B008)

in deze (beknopte) review krijgt hij een erg goed oordeel:

http://www.ephotozine.com...ngeable-lens-review-15448

Dit lijkt mij een uitermate geschikte allround lens voor video!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 20:18

Marando

Muziekje?

manstok schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:45:

pricewatch: Tamron 18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD (Model B008)

in deze (beknopte) review krijgt hij een erg goed oordeel:

http://www.ephotozine.com...ngeable-lens-review-15448

Een collega van me heeft die lens en heeft er mooie plaatjes mee geschoten. Houd er rekening mee dat je de beeld stabilisatie tijdens het filmen beter uit kan zetten, anders krijg je heel rare bewegingen, ik vond het best storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren de Canon 550D + 18-55 IS bij MM aangeschaft. Nu was ik op zoek naar een geheugenkaart. Middels de Pricewatch had ik er al een paar gezien:
  • Transcend SDHC 8GB Class 10
  • Transcend SDHC 16GB Class 10
  • Transcend SDHC 32GB Class 10
  • Sandisk Extreme III SDHC 8GB Extreme Class 10
  • Sandisk Extreme HD Video SDHC 16GB Class 6
Zijn deze allemaal compatibel met de Canon 550D? Zag dat de Transcend SD kaarten een stuk goedkoper zijn dan Sandisk. Zo is de 8GB kaart van Sandisk even duur als 16GB kaart van Transcend. Ik neig daarom ook naar laatstgenoemde.

Wie weet welke kaart ik "het beste" kan nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Kijk even rond in de OP van dit topic: [Discussie] Geheugenkaartjes en kaartlezers. Dat moet je een eind op weg helpen :)
Sowieso zijn alle kaartjes die je noemt compatibel met de 550D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) Ik heb zelf de Sandisk Extreme III SDHC 8GB Extreme Class 10 bij mijn 550d gekocht op aanraden van de MM medewerker. Werkt als een trein! (35 euro).

2) Canon heeft trouwens mij 2 vouchers voor de foto cursus gestuurd, als iemand er 1 wil > DM.

3) Is het mogelijk om direct van een camera naar een 2.5" HDD te kopieren? (Zo ja, welke). Ik ga 4 weken backpacken en neem enkel mijn 64GB iPad mee, maar ik verwacht daar geen genoeg aan te hebben (zit voor de helft vol met boeken, papers, e.d.) Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 11:50:
[...]
3) Is het mogelijk om direct van een camera naar een 2.5" HDD te kopieren? (Zo ja, welke). Ik ga 4 weken backpacken en neem enkel mijn 64GB iPad mee, maar ik verwacht daar geen genoeg aan te hebben (zit voor de helft vol met boeken, papers, e.d.) Iemand een suggestie?
Moby in "Van Camera naar Externe HD via USB?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

+1. Eens kijken voor een image tank, en anders de MBA mee in de tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Gisteravond vond ik ook een voucher in de bus. Zonder stempel/datum. Wel moet je bij de cursus een aankoopsbewijs hebben, dus daar moet wel op staan dat de camera is gekocht in de periode die geldig is voor de cursus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
manstok schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:45:
...
Ik heb 'm gehad, heel even. Ik vond het zonde van de 550D. Het zoombereik is geweldig maar de lens is erg soft, zeker aan de randen. En @270 wordt het nog slechter, met paarsranden erbij.
Mss voor video, let wel dat het lastig is te filmen en tegelijk onzichtbaar (of onhoorbaar) de zoomring te bedienen. Een videocamera met zoomknopje is wat dat betreft handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Alle lenzen met een verlopend diafragma vind ik persoonlijk gruwelijk irritant voor video. Als je een wideshot maakt en vervolgens een close wilt maken, wordt je beeld opeens donkerder vanwege teruglopend diafragma en moet je ISO omhoog... Heel vervelend. Geef mij maar gewoon lekker primes(meestal F1.4) voor film ;) Als je echt graag wilt zoomen tijdens filmen(en dat ook echt in je edit wilt houden, zou niet weten waarom vaak erg amateuristisch), kan je nog met een zoomlever aan de slag:

http://jag35.com/index.php/dzoom.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 19:01
jd1987 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 16:23:
Alle lenzen met een verlopend diafragma vind ik persoonlijk gruwelijk irritant voor video. Als je een wideshot maakt en vervolgens een close wilt maken, wordt je beeld opeens donkerder vanwege teruglopend diafragma en moet je ISO omhoog... Heel vervelend. Geef mij maar gewoon lekker primes(meestal F1.4) voor film ;) Als je echt graag wilt zoomen tijdens filmen(en dat ook echt in je edit wilt houden, zou niet weten waarom vaak erg amateuristisch), kan je nog met een zoomlever aan de slag:

http://jag35.com/index.php/dzoom.html
Zie ik nou goed dat je dat ding zo kan instellen dat ie bij het zoomen ook de focusring mee beweegt en alles qua focus gelijk houdt? of zie ik wat ik wil zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Nee, dat kan toch ook niet ;) Focus is onderhevig aan de instellingen/soort lens/aantal mm's. Dat kan nooit universeel gelijk lopen met de focus ring. Je ziet gewoon naast de zoomlever ook een follow focus, maar die twee bedien je apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
jd1987 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 16:23:
Als je echt graag wilt zoomen tijdens filmen(en dat ook echt in je edit wilt houden, zou niet weten waarom vaak erg amateuristisch), kan je nog met een zoomlever aan de slag:
Dat lijkt me idd nog beter dan een zoom knopje. Daarmee heb je geen controle over de zoomsnelheid. Maar ik vraag me sowieso af of dit soort camera's wel zo handig is om mooie films te maken. Op een fotoforum (weet niet meer waar) noemde iemand het 'levende foto's', dat vond ik wel een mooie benaming. Ook omdat je het geluid van het moment erbij krijgt. B.v. van een koekoek op de achtergrond of whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Je maakt een grapje toch? D afgelopen 2 jaar hebben HDSLR's een revolutie veroorzaakt in de filmwereld. Goedkope, kleine camera's met goede beeldkwaliteit en bijna even grote sensor als 35mm film(APS-C) of nog groter (5D). Een groot aantal tvseries worden HDSLR's gebruikt(hell er is een complete aflevering van House M.D. geschoten op 3 5D's. Ik heb een filmproductiebedrijf wat helemaal op HDSLR's draait en heb net mijn eerste speelfilm op een 5D(en 550D voor B-cam) geschoten...

De eerste echte Canon 5D film door Vincent Laforet:

http://vimeo.com/7151244?...=Feed%3A+argoroots+(Argo)

Twee prachtige HDSLR reels:

[ Voor 22% gewijzigd door jd1987 op 10-06-2011 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Ik was eig. best serieus :X. Ik vond mijn fillempies tot nu toe niet de moeite waard. Hooguit de probeersels vanuit de hand al rijdend op de fiets, maar dat was met een andere (lichtere) camera. Maar mss met de juiste add-ons (statief, zoom-dinges, externe microfoon enz.) en de juiste creativiteit (!) kun je er veel meer van maken.

[video's] Wow. Ik vraag me af hoe ze zo'n fragment naast die skater maken, met een camera op rails of met een camera op medeskater ernaast. Mss is het idd eerder de juiste creativiteit ipv de juiste tooling.

[ Voor 18% gewijzigd door mekkieboek op 10-06-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Die films hierboven zijn allemaal met een HDSLR gemaakt ;) Dit is een van mijn recentelijke producties, wel met 5D vanwege extreme lowlight:

Juiste spullen helpen een stuk, maar iemand met talent maakt ook iets moois met alleen de camera en de lens(of uberhaupt elke camera).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
[more video's, alweer wow] Het is (lijkt me) ook hoe je met de beperkingen omgaat. Als ik mijn eigen frutsels zie valt me alleen op dat zodra ik aan de zoomring draai dat alle aandacht gaat naar het geluid en beeld (dat beweegt lekker mee heen en weer / op en neer) van het uitzoomen ipv wat ik aan het filmen was. Alle begin is moeilijk (al vrees ik dat ik het toch bij foto's ga houden).

[ Voor 3% gewijzigd door mekkieboek op 10-06-2011 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Die met die skater zijn gedaan met een steadicam:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3528/3314444759_e92be676aa.jpg

Maar de koning uit dat filmpje doet het rennend, zonder vest en arm en geloof mij dat is f*cking moeilijk! Wordt een beetje slowchat nu dus ik zou zeggen kijk eens op www.cinema5d.com, zal een wereld voor je open gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysmatic
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-01 01:41

sysmatic

Freelance Digital Artist

jd1987 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 21:25:
Een groot aantal tvseries worden HDSLR's gebruikt(hell er is een complete aflevering van House M.D. geschoten op 3 5D's.
Klopt ja! Seizoen 6 finale Epi. "Help Me" was dat.
En tegenwoordig schieten ze wel vaker bij House met HDSLR's, bij de show Fringe ook bv.
Heb toevallig zelf pas geleden de film Rubber bekeken die ook volledig is geschoten met HDSLR (5D Mk II)

Mijn portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

De DP van House Gale Tattersall geeft volgende maand een 3-daagse workshop op Creativelive! Gratis live te volgen, aanrader!

http://www.creativelive.c...ilmmaking-gale-tattersall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

BeZaX schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 13:55:
[...]

Het gaat hierbij om een Canon 500D, niet 550D.

De meeste MediaMarkten hebben ook een scherpe aanbieding voor de Canon 550D + 18-55 IS. Deze gaat weg voor 519 euro.
Correctie: 529eu :) (geldig t/m maandag 13 juni) Ik schaar me bij deze ook onder de 550D-bezitters, hij gaat m'n 1000D vervangen. Het filmen ziet er erg goed uit, ik ben benieuwd of ik het ook vaak ga gebruiken.
Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste