Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
jd1987 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 21:25:
D afgelopen 2 jaar hebben HDSLR's een revolutie veroorzaakt in de filmwereld. Goedkope, kleine camera's met goede beeldkwaliteit en bijna even grote sensor als 35mm film(APS-C) of nog groter (5D).
APS-C is juist kleiner, en de 5D sensor is circa even groot als 35mm film. Vandaar juist het cropfactor geneuzel bij APS-C. ;)

Maar goed, dat is allemaal technisch gemierenneuk, het gaat om wat je ermee doet. En dat doe je erg goed. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:47
jeroen__online schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 16:05:
[...]

Correctie: 529eu :) (geldig t/m maandag 13 juni) Ik schaar me bij deze ook onder de 550D-bezitters, hij gaat m'n 1000D vervangen. Het filmen ziet er erg goed uit, ik ben benieuwd of ik het ook vaak ga gebruiken.
Moet per MM dan verschillen. Hier in Groningen voor 519. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Voutloos schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 17:01:
[...]
APS-C is juist kleiner, en de 5D sensor is circa even groot als 35mm film. Vandaar juist het cropfactor geneuzel bij APS-C. ;)

Maar goed, dat is allemaal technisch gemierenneuk, het gaat om wat je ermee doet. En dat doe je erg goed. :)
Nee, dat is een vergissing die vaak gemaakt wordt(door fotografen). APS-C is zo'n 10% kleiner dan 35mm film. De fullframe sensor van de 5D is veel groter dan 35mm(voor film gezien). Komt op de manier waarop die 35mm filmrol in de filmcamera of fotocamera gaat(horizontaal vs. verticaal). De sensor van de 5D komt erin in de buurt van 65mm(wederom vanuit film gezien, niet fotografie).

Zie overzicht:

Afbeeldingslocatie: http://philipbloom.net/wp-content/uploads/2010/12/35mm-digital-sensors-chart_final_1200.jpg

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jd1987 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 21:25:
Je maakt een grapje toch? D afgelopen 2 jaar hebben HDSLR's een revolutie veroorzaakt in de filmwereld. Goedkope, kleine camera's met goede beeldkwaliteit en bijna even grote sensor als 35mm film(APS-C) of nog groter (5D). Een groot aantal tvseries worden HDSLR's gebruikt(hell er is een complete aflevering van House M.D. geschoten op 3 5D's. Ik heb een filmproductiebedrijf wat helemaal op HDSLR's draait en heb net mijn eerste speelfilm op een 5D(en 550D voor B-cam) geschoten...

De eerste echte Canon 5D film door Vincent Laforet:

http://vimeo.com/7151244?...mpaign=Feed%3A+argoroots+
This video was shot with a pre-production Canon EOS 5D Mark II digital SLR. The files used to create this video were not manipulated in any way, only re-compressed for ¼ resolution display on our website.

EF Lenses used in the making of REVERIE:
FD 7.5mm f/5.6 (converted to EF mount)
EF 15mm f/2.8 Fisheye
EF 16-35mm f/2.8L II USM
EF 24-70mm f/2.8L USM
EF 50mm f/1.2L USM
EF 85mm f/1.2L II USM
EF 100mm f/2.8 Macro USM
EF 135mm f/2L USM
EF 200mm f/1.8L USM
EF 400mm f/2.8L IS USM
EF 500mm f/4L IS USM
TS-E 24mm f/3.5L
TS-E 45mm f/2.8

Ja, zo kan ik het ook, voor 30.000 euri aan lenzen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2011 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Want alleen je gear bepaald of je een goede film(of foto) maakt en vooral niet degene achter de camera...;) Als je het echt daadwerkelijk zou kunnen dan was je ook wereldberoemd net als meneer Laforet;)

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:14
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 21:11:
...Ja, zo kan ik het ook, voor 30.000 euri aan lenzen ;)
En allemaal van Canon (als ik me niet vergis). Zo'n film maken is niet gratis (lijkt me, getuige de credits die ~40% van het filmpje vormen) en het is mooi dat o.a. Canon dat sponsort zonder dat het een verkapte reclamefilm wordt.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Klinkt voor de particulier misschien wel imposant zo'n bedrag, maar bedrijfsmatig (en het kan zelfs geleend zijn) valt het allemaal wel mee. Als je echt een talent van wereldniveau bent ligt een opdrachtgever echt niet wakker van zo'n investering.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Vincent Laforet is wereldberoemd fotograaf(Pullitzerprijs winnaar) en DoP. Hij heeft net een RED Epic X gekocht à €58.000 body only dus kan het vast missen. Hij heeft een hele interessante gearblog waar hij precies uitlegt waarom en hoe hij alles gebruikt:

http://blog.vincentlaforet.com/mygear/

[ Voor 5% gewijzigd door jd1987 op 12-06-2011 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Inmiddels heb ik een extra batterij besteld voor mijn Canon 550D.
Ik wil er misschien ook een lens kapje erbij doen, iemand een idee of dit echt werkt? En werkt dit alleen voor de zon, of ook voor ander licht, zoals een lamp ect... ?

[ Voor 83% gewijzigd door iApp op 19-06-2011 00:15 ]

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Een zonnekap houd ook andere lichtbronnen tegen. Maar willekeurige-lichtbronnen-kap klinkt niet zo sexy. :P

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-06 09:27
HardCoreGamer schreef op zondag 19 juni 2011 @ 00:09:
Ik wil er misschien ook een lens kapje erbij doen, iemand een idee of dit echt werkt? En werkt dit alleen voor de zon, of ook voor ander licht, zoals een lamp ect... ?
Jij hebt het denk ik over een uv filer, of een ander soort filter?
Ik heb er ook een op mn 550D, dit vooral omdat deze stukken sterker zijn dan het glas van de lens, en dus minder snel bekrast raken, en mocht dat alsnog het geval zijn, dan kun je zo een nieuwe erop zetten. ook houd hij lekker veel stof tegen. Hoeveel het nou verder doet weet ik niet, dat valt volgensmij best wel mee hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:45
HardCoreGamer schreef op zondag 19 juni 2011 @ 00:09:
Ligt aan de lens waarvoor de zonnekap is.. De zonnekap voor de kitlens is niet veel waard en hij is niet erg flare gevoelig, dus daarvoor zou ik hem niet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
oh laat mijn reactie mar, ik heb het weer eens verkeerd gelezen.. niet zo heel slim van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MPeek schreef op zondag 19 juni 2011 @ 11:57:
[...]

Ligt aan de lens waarvoor de zonnekap is.. De zonnekap voor de kitlens is niet veel waard en hij is niet erg flare gevoelig, dus daarvoor zou ik hem niet kopen.
Een HongKong versie kost maar een paar euro, dus dat is nog wel een optie.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Wat is beter, een zonne kap of een UV Filter?
Of heb je allebei nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:45
HardCoreGamer schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:32:
Wat is beter, een zonne kap of een UV Filter?
Of heb je allebei nodig?
Ze hebben allebei een andere functie, dus het is maar net waar je naar opzoek bent. Een zonnekap is om flare te voorkomen, terwijl een UV filter vooral voor bescherming van het voorste element dient. Een goedkoop filter kan alleen voor extra flare en duidelijk mindere foto's zorgen, dus ik zou niet gaan besparen op filters.

[ Voor 14% gewijzigd door MPeek op 19-06-2011 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een zonnekap beschermt net zo goed je voorste lens element, tenzij je tegen iets aan botst wat kleiner is dan de zonnekap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Gisteren was er veel bliksem, dat moest uiteraard mooie beelden opleveren, maar in plaats van dat had ik een boel ruis, een zwarte foto, en of een witte foto in plaats van een mooie bliksem...

Nu keek ik even op internet, maar zag dat ik de bliksem toch op de foto of filmen had kunnen zetten met deze camera.

Nu vroeg ik me af wat de benodigdheden zijn. Ik heb een statief waar hij opstond, en een 18-55MM kitlens.
Maar wat heb ik nog meer nodig om bliksem mooi te kunnen filmen of fotograferen?
Een UV Fliter? Een zonnekap?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:54
Daar is een mooi topic voor: Hoe onweer te fotograferen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 13:27
HardCoreGamer schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 14:01:
Gisteren was er veel bliksem, dat moest uiteraard mooie beelden opleveren, maar in plaats van dat had ik een boel ruis, een zwarte foto, en of een witte foto in plaats van een mooie bliksem...

Nu keek ik even op internet, maar zag dat ik de bliksem toch op de foto of filmen had kunnen zetten met deze camera.

Nu vroeg ik me af wat de benodigdheden zijn. Ik heb een statief waar hij opstond, en een 18-55MM kitlens.
Maar wat heb ik nog meer nodig om bliksem mooi te kunnen filmen of fotograferen?
Een UV Fliter? Een zonnekap?
Alvast bedankt!
Dit is redelijk te googlen. Zelf met een 500D zet ik hem op F 17+ en ISO 100 en dan lekker bulb schieten tot er een flits voorbij is geweest en dan knopje los. En ook op statief natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Bedankt voor het topic^^
Heb er veel aan! :)

Alleen nu nog een half jaar wachten op omweer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
  • Laatst online: 16:19
Mensen goede ervaringen hier met filmen (1080p) met de Transcend 16/32GB class10 kaartjes?
Of toch maar beter voor de Sandisk gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
StygMa schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 18:17:
Mensen goede ervaringen hier met filmen (1080p) met de Transcend 16/32GB class10 kaartjes?
Of toch maar beter voor de Sandisk gaan?
gewoon een sandisk nemen, ik hoorde van wat mensen dat de transcend door kon branden bij te lang filmen. Dus eigenlijk dat je maar enkele min op kon nemen, nu kan ik niet zeggen of dit waar is. Natuurlijk zijn ze wel goedkoop aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:20
Ik hoorde laatst van iemand dat als je sandisk's in Redbull onderdompelt, dat ze dan gaan vliegen. Zonder gekheid, doorbranden lijkt mij heel erg sterk. Er zitten geen bewegende onderdelen in een geheugenkaartje, dus hij wordt ook niet warm. Daarnaast, als je een geheugenkaartje in een goede kaartreader stopt en hem leeg trekt, dan trek je er per sec. veel meer data vanaf dan wanneer je aan het filmen bent. En dat gaat ook goed.

Mijn mening is dat Sandisk een goede marketingafdeling heeft waardoor iedereen hun meer vertrouwd dan andere merken en voor die marketing betaal je extra. Voor meer ervaringen met geheugenkaartjes kun je ook hier even kijken: [Discussie] Geheugenkaartjes en kaartlezers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
--Niels-- schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 23:19:
Er zitten geen bewegende onderdelen in een geheugenkaartje, dus hij wordt ook niet warm.
Mijn i5 cpu zitten ook geen 'bewegende' delen in en toch wordt ie af en toe behoorlijk warm :) . On the subject, ik heb gewoon een goedkoop Adata sd kaartje in de 550d en dat gaat prima. Is wel een class 12 maar was niet duur.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Weet iemand hoe je langer kunt filmen met de 550D?
Ik kan max 12Min filmen omdat hij dan 4GB groot is. (Wij willen natuurlijk wel Full HD hé? :P )
Maar kan dit langer? Aangezien mijn SD kaart 32GB heeft... :)

Zou Magic Latern er baat bij hebben?

[ Voor 8% gewijzigd door iApp op 15-07-2011 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 13:57
HardCoreGamer schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:29:
Weet iemand hoe je langer kunt filmen met de 550D?
Ik kan max 12Min filmen omdat hij dan 4GB groot is. (Wij willen natuurlijk wel Full HD hé? :P )
Maar kan dit langer? Aangezien mijn SD kaart 32GB heeft... :)

Zou Magic Latern er baat bij hebben?
Ik denk het niet, omdat je kaart waarschijnlijk FAT32 geformatteerd is. Ik weet niet of het mogelijk is om hem anders te formatteren, bv. NTFS, en je 550D hem dan nog steeds leest, dan zou het wel mogelijk moeten zijn om langer dan 12 min. te filmen...

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NTFS werkt niet op een camera. Het zou wel handig zijn geweest als het kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:54
Ik weet dat bij Sony er gewoon een nieuw bestand wordt gemaakt als de 4GB bereikt is. Zou dat niet kunnen (evt met Magic Lantern)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Tja, ik wou dat ik het wist, want 80Min Time Lapse is wel een mooie uitkomst voor mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PowerUp schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:35:
Ik weet dat bij Sony er gewoon een nieuw bestand wordt gemaakt als de 4GB bereikt is. Zou dat niet kunnen (evt met Magic Lantern)?
Bij mijn camera moet ik dan meteen weer de opname aanzetten (dacht ik) voor het volgende bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 13:57
HardCoreGamer schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:38:
Tja, ik wou dat ik het wist, want 80Min Time Lapse is wel een mooie uitkomst voor mij. :)
Kun je dan niet beter een remote met time-lapse functie kopen die foto's maakt? beter voor je accu, hogere resolutie en veel minder schijfruimte...

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Je hebt een programma (Canon Utility) die om de 5 min foto's maakt, dat kan wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HardCoreGamer schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 18:21:
Je hebt een programma (Canon Utility) die om de 5 min foto's maakt, dat kan wel. :)
Je kunt er ook een grafische rekenmachine aanhangen.... punt is, dat een remote met timelapse veel compacter en handiger is. Je hebt ook 3rd-party batterygrips met dergelijke functies erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Een remote bedoel je? :P
En welke raadt je aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 17:54
HardCoreGamer schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 18:43:
Een remote bedoel je? :P
En welke raadt je aan? :)
Ik wilde binnenkort deze bestellen: http://www.dealextreme.co...amsung-dslr-cameras-13891

Je hebt ook nog deze :http://www.dealextreme.com/p/jjc-tm-c-lcd-timer-remote-shutter-for-canon-pentax-contax-samsung-dslr-slr-cameras-19693

Maar die 2e kan maar 399 foto's maken voor een timelapse als ik het goed begrijp. Daarbij komt dat die eerste nog goedkoper is ook.

Je hebt ze ook wel van andere merken, maar vaak kosten die dingen €100+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
http://magiclantern.wikia.com/wiki/550D
Magic Lantern for 550D bevat de 'Intervalometer' feature. Dat is toch wat je wilt? Hop hop hop.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik heb problemen met Magic Lantern op de 550D. Bij een wat langere uptime, zeg zo'n 6-7 uur of langer, worden gemaakte foto's en video's steeds roder en dat verdwijnt pas als de camera enige tijd uit heeft gestaan. Da's wel iets om in het achterhoofd te houden. :) Daarnaast zit je nog steeds met warmte van de sensor. Een half uur filmen op 720p lukt mij al niet zonder temperature warning bij een graad of 25 omgevingstemperatuur, langer op full HD wordt dan helemaal een uitdaging.

[ Voor 38% gewijzigd door AtleX op 15-07-2011 19:04 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:59
Komt denk ik omdat je sensor dan te warm wordt ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Maar die 6 - 7 uur, je batterij kan toch niet zo lang aanstaan? :P
Of gaat hij telekens op ''slaapstand''?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ja, dat wel. Ik film er trouwens zelden mee maar sta er op een evenement wel 8-10 uur mee te fotograferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik heb een klein probleempje, in de Live View modus is er een en al op mijn camera veranderd en ik weet niet hoe dat komt... De camera maakt ineens een ander geluid met auto focus, en de camera kan ineens minder goed focussen. Waar dit aan ligt is mijn vraag. Overigens geeft de batterij inicator niet goed aan wanneer de batterij werkelijk op is. Na een hele dag met een volle accu te lopen, staat er op het laatste half uur stroom ineens dat de accu op 50% zit, en dan na 20 min staat er dat ik mijn camera spoedig moet opladen omdat de batterij leeg is...

O.a, dit is het geluid wat de auto focus nu maakt.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=qj7f8qBu-yU]

Edit: na reboot is het geluid weer ''normaal''
Vreemd...

Ik heb mijn Canon 550D op 14 Mei dit jaar gekocht, en heeft een 18-55MM Kitlens (Van Canon zelf uiteraard)...

[ Voor 3% gewijzigd door iApp op 16-07-2011 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Je hebt gewoon per ongeluk de manier van focussen aangepast. Het kan bijvoorbeeld ook op de ouderwetsche (==vaak betere :+ ) manier met gebruik van je spiegel. :) Boekje lezen en verder niets aan de hand. :Y)

(of je koopt een Ring USM objectief zodat het focussen altijd amper hoorbaar is :*) )

[ Voor 29% gewijzigd door Voutloos op 16-07-2011 17:35 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Hmmm klinkt goed, ik kon geen USM Ring in de pricewatch vinden...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:55

breinonline

Are you afraid to be known?

Ring USM zit in bepaalde objectieven, dat kan je niet los kopen ;)

Voor een overzicht welke lenzen dat hebben: http://consumer.usa.canon.com/app/pdf/lens/EFLensChart.pdf

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Oww, lol. :P
Vandaar dus. Enige waar ik wel van baal is dat het scherpstellen van de camera gaat via auto white balance, dus tijdens het filmen zie je een witte gloed terwijl het eigenlijk niet nodig is.

Maar ik mag niet klagen over het filmen met een DSLR camera. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Neem een drankje en pak het boekje er nog eens bij, want white balance heeft er echt geen drol mee te maken :D

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik krijg een witte waas als ik film... En waar ik het boekje toch heb gelaten.....? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
HardCoreGamer schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 18:12:
Ik krijg een witte waas als ik film... En waar ik het boekje toch heb gelaten.....? :P
Je kunt hem anders ook wel digitaal bekijken/downloaden hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Witte waas als in: overbelicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu de 550d met de 18-55 lens. Wat zouden jullie aanraden als extra lens? Voor Thuis/vakantie Gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _matt_
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online

_matt_

Never forget T6

Zou je wat meer informatie willen geven?
Beginnende met je budget, vervolgens wat je gebruik precies inhoud.
Anders zal ik je toch echt de 8-600mm f2.8 IS mkII moeten aanraden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_matt_ schreef op maandag 18 juli 2011 @ 20:21:
Zou je wat meer informatie willen geven?
Beginnende met je budget, vervolgens wat je gebruik precies inhoud.
Anders zal ik je toch echt de 8-600mm f2.8 IS mkII moeten aanraden... ;)
Tot 400-500 euro. Iets meer zoomen met de lens zou mooi zijn. Wat met de Kit Lens dus niet kan.

Ik denk aan de 55-250mm

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2011 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wel een klein beetje over je budget, maar de beeld/bouwkwaliteit maakt het helemaal goed. pricewatch: Canon EF 70-200mm f/4L USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 20:45:
[...]

Tot 400-500 euro. Iets meer zoomen met de lens zou mooi zijn. Wat met de Kit Lens dus niet kan.

Ik denk aan de 55-250mm
Ik heb de 55-250 een weekje gehad, maar de enorm trage focus en algehele onscherpte behalve tussen de 100 & ~170mm zorgden ervoor dat ik 'm heel snel ingeruild heb voor een 70-200 F4L. Dat is serieus het beste dat je voor dat budget kunt krijgen en het is een lens waar je echt geen spijt van gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Ik zou de Tamron 70-300 VC USM ook niet uitsluiten, best een goede lens en dat voor ~ 350,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _matt_
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online

_matt_

Never forget T6

Ok, dat maakt het een stuk makkelijker.
Heb je bv al gedacht aan een superzoom (isn't)
Het grote Canonmount-objectieven-topic v2011
Precies in je budget en geen objectief meer wisselen.
Iets goedkoper: Het grote Canonmount-objectieven-topic v2011
en anders kan ik niet anders dan me aansluiten bij bovenstaande, 30 euro boven budget maar o zo fijn:
Het grote Canonmount-objectieven-topic v2011

succes met kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een snelle vraag..

Wat is het verschil tussen deze twee, ben van plan om de 550d te kopen volgende week.

pricewatch: Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS
pricewatch: Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS (Workshop)

maakt die workshop versie uit want het identiek maar toch 60 euro goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 02:15:
even een snelle vraag..

Wat is het verschil tussen deze twee, ben van plan om de 550d te kopen volgende week.

pricewatch: Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS
pricewatch: Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS (Workshop)

maakt die workshop versie uit want het identiek maar toch 60 euro goedkoper
Is al vaker voorbij gekomen. Er zit geen verschil in qua camera/specs. Bij de één kun je voor 25 euro extra een fotografie workshop doen. Lekker voor de goedkoopste gaan dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

_matt_ schreef op maandag 18 juli 2011 @ 21:58:
Ok, dat maakt het een stuk makkelijker.
Heb je bv al gedacht aan een superzoom (isn't)
Ik ben er dus geen fan van. Veel superzooms hebben alleen rond het midden een enigszins acceptabele beeldkwaliteit en de overige specs zijn vaak ook niet bepaald goed. Ik vind het leuke lenzen voor de vakantiekiekjes, maar daar koop je denk ik geen DSLR voor. Dan ben je beter af met een wat luxere compact of een systeemcamera die je veel werk uit handen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:15

WhySoSerious

Be the change.

550D in de aanbieding bij Wehkamp, icm 18-55 IS lens. 585,- euro, nog twaalf uur geldig.

Dus mocht je op zoek zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Laatst online: 01:36

SomerenV

It's something!

WhySoSerious schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:50:
550D in de aanbieding bij Wehkamp, icm 18-55 IS lens. 585,- euro, nog twaalf uur geldig.

Dus mocht je op zoek zijn...
Hier dezelfde set voor een euro'tje meer en langer geldig dan 12 uur ;)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincm
  • Laatst online: 15:51
Hij is ook t/m maandag in de aanbieding bij de Makro (Delft en nog een, weet ik niet uit m'n hoofd), voor 499 ex btw (+- 593 euro inclusief). Ik twijfel heel erg of ik hem zal nemen, de passie kriebelt en de 7D is voor mij buiten bereik. Heb een paar jaar terug een 450D gehad, daar deed ik te weinig mee dus verkocht. Echter kan je hier mee filmen en dat maakt het toch wel heel leuk/interessant :P

[ Voor 17% gewijzigd door Vincm op 23-07-2011 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Toch weer een poging gedaan met mijn Canon 550D. Ben er zelf best tevreden over, zeker met mijn 18-55MM kitlens.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=DQwyN__MWyI&feature=channel_video_title]
Alles is bewerkt met Adobe After Effects, dat maakt de kleuren ook zo bijzonder. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zitten wel aardige shots bij, maar je hebt een flinke haar op je lens of sensor zitten. Bovendien zie ik hier en daar een soort van gradient door je beeld lopen (0:42 bijvoorbeeld) en het lijkt alsof je ook een soort van tilt/miniatuur-effect hebt toegepast. Dat soort effecten pakken zelden goed uit, omdat je ziet dat het nep is. Voor het correcte miniatuureffect heb je een tilt-lens nodig (en die zijn erg duur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ja die flinke haar heb ik er vorige week eindelijk vanaf gekregen, en deze beelden zijn meer van midden juni tot midden juli. :)

Bedankt voor je tip trouwens, ik zal het effect niet meer toepassen.

Enige waar ik een hekel aan heb is als je gaat zoomen, zie je de auto white balance bezig gaan, je ziet dus dat hij (wel snel) alles corrigeert.

En als ik bv bij die bomen rond draai, dan zie je kleine haperingen. Misschien was voor het filmen toch een videocamera goed geweest, over de foto's heb ik iig zeer tevreden. :)

[ Voor 45% gewijzigd door iApp op 24-07-2011 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
HardCoreGamer schreef op zondag 24 juli 2011 @ 00:43:
En als ik bv bij die bomen rond draai, dan zie je kleine haperingen. Misschien was voor het filmen toch een videocamera goed geweest, over de foto's heb ik iig zeer tevreden. :)
Met een videocamera was je een stuk minder tevreden geweest over het beeld.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Hoezo? :O
Waarschijnlijk zou ik dan deze hebben gekocht:
pricewatch: Canon Legria HF M41

Alhoewel ik ooit zo'n camera wil hebben:
pricewatch: Canon XF305
(Net zoals iedereen wel een droom auto heeft :P )

De kwaliteit die ze bij films hebben, heb je helaas alleen bij camera's zoals deze hierboven van 8.000 euro... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

HardCoreGamer schreef op zondag 24 juli 2011 @ 00:43:
Ja die flinke haar heb ik er vorige week eindelijk vanaf gekregen, en deze beelden zijn meer van midden juni tot midden juli. :)

Bedankt voor je tip trouwens, ik zal het effect niet meer toepassen.

Enige waar ik een hekel aan heb is als je gaat zoomen, zie je de auto white balance bezig gaan, je ziet dus dat hij (wel snel) alles corrigeert.

Kan die hapering niet komen door de codec/Youtube/After Effects? Er zitten namelijk wel meer kleine schokjes in je edit. Daarnaast heb ik legio filmpjes gezien van de 550D en die schokjes heb ik nog nooit gezien. Probeer diezelfde shots eens in Premiere te gooien (je hebt AE dus ik ga er even voor het gemak van uit dat je Premiere ook hebt), te exporteren en dan te kijken of die schokjes er nog steeds zijn. Probeer ook verschillende exportopties (H264, Mpeg2 en 4, WMV, etc). Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de 550D, die geprezen wordt om z'n filmcapaciteiten (samen met de 7D, die dezelfde sensor heeft), dit soort schokjes produceert ;) Maar het filmpje ziet er leuk uit :) Mensen als jij laten de tijd voor mensen als mij zéér traag gaan aangezien ik nog een maand moet wachten tot ik deze camera kan kopen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ach als je weet dat de maand al bijna voorbij is zul je zien hoeveel plezier je ervan zult hebben. Overigens heb ik de camera ook maar sinds mei dit jaar, mijn foto/video teller staat al op meer dan 2800! :D

Heb de camera dus al zeer veel gebruikt.

O.a, die schokken uit sommige scènes komen door Adobe After Effects Warp stabilizer, maar uit bij sommige normale beelden zie je die schokken, lijkt net alsof de camera FPS te kort komt...

Edit: overigens is dit mijn Canon filmpje van mei dit jaar, niet bewerkt met Adobe, alleen met Sony Vegas voor het knippen en plakken. Bij het exporteren gekozen voor het bestand WMV zoals ik altijd doe om zo wat Mb's te besparen.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=TdKyL1Yj2Mw&feature=youtube_gdata_player]

En zelfs deze film heeft, uit de losse hand geschoten video's, die wat schokkerig zijn...
O.a, het ligt niet aan het bestand WMV, de files uit de camera zelf zien er ook zo uit. Maar helaas is een statief zo groot, dus die heb je niet altijd bij je. ;)

[ Voor 66% gewijzigd door iApp op 24-07-2011 03:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Moet je kijken naar een monopod. Je kan ook kijken naar een handstrap want volgens mij gebruik je die nog niet, die geeft ook veel stabiliteit.

Verder zitten er leuke shots in je videos. Ik vind het wel jammer dat je op een gegeven moment van natuur zo naar PC dingen gaat, 2 compleet ongerelateerde dingen, verder ook uitkijken dat je niet te lang op een shot blijft zitten, zoals bij dat vogeltje op een hand.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Een handstrap kun je nog eens gelijk in hebben, maar kan ik de band voor om mijn nek dan nog in mijn camera laten? En met dat vogeltje, het is een tamme Vink die ineens op mijn rug ging zitten in bij een kamp waar vroeger veel Joden verbleven om te werken. En dat is zeker wel apart, maar het is idd te lang.

En met die monopod, ik heb hier een zeer stevige en goede statief staan, enige wat ontbreekt is die compactheid voor het meenemen ervan.

[ Voor 18% gewijzigd door iApp op 24-07-2011 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook met een handstrap kun je nog je nekband gebruiken (ik heb ook die combinatie).

Edit: probeer het wel ontopic te houden, want handstraps, statieven en filmpjes horen in andere topics thuis.

[ Voor 40% gewijzigd door Universal Creations op 24-07-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

bijdehand mag je ergens anders doen

[ Voor 139% gewijzigd door PowerUp op 24-07-2011 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
HardCoreGamer schreef op zondag 24 juli 2011 @ 01:07:
Hoezo? :O
Waarschijnlijk zou ik dan deze hebben gekocht:
pricewatch: Canon Legria HF M41
In vergelijking met jouw EOS 550D geeft een dergelijke camera wazig, onscherp beeld met veel ruis. Daarnaast is de autofocus ook erg beroerd en MF is bijna onmogelijk.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

-DarkShadow- schreef op zondag 24 juli 2011 @ 14:32:
[...]

In vergelijking met jouw EOS 550D geeft een dergelijke camera wazig, onscherp beeld met veel ruis. Daarnaast is de autofocus ook erg beroerd en MF is bijna onmogelijk.
Of te wel, er is geen betere camera onder de 1000 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

HardCoreGamer schreef op zondag 24 juli 2011 @ 15:14:
[...]

Ligt eraan waar je hem voor wilt gebruiken denk ik. Een gezinnetje met 2 kids die leuke homevideo's wil maken zou ik gewoon een camcorder aanraden die alles automatisch voor je doet. Voor beginnende video enthousiastelingen die echt nog NOOIT van hun leven gefilmd hebben zou ik een camera aanraden die het prima doet met automatische instellingen maar waarbij je ook handmatig aan de slag kunt. En voor de gebruiker met wat meer ervaring hebben met handmatig instellen van camera's en die een wat krapper budget hebben zou ik een EOS550D aanraden denk ik (afgaande op reviews). Ik denk namelijk dat veel mensen die het leuk vinden 'even wat te filmen' het irritant vinden dat de AF niet goed werkt tijdens het filmen.

Qua beeldkwaliteit komen de 550D en 7D in de buurt van camera's die een paar duizend euro kosten, en dan nog kunnen die veel duurdere camera's dat 35mm effect niet creëeren, daarvoor heb je weer een Letus adapter ofzo voor nodig. Dus krijg je een dergelijke filmkwaliteit die krijgt met de 550D voor onder de 1000 euro? Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
HardCoreGamer schreef op zondag 24 juli 2011 @ 15:14:
[...]
Op het gebied van beeldkwaliteit is er onder de €1000 niets wat enigszins in de buurt komt. Zoals SomerenV zegt is het gebruiksgemak van videocamera's wel beter.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Nahh het gebruik gemak is bij mijn Canon 550D camera geen probleem vind ik, alhoewel ik wel eens de kwaliteit van de grote films studio's zou willen evenaren. En daarom was dat mijn vraag. :)

Ik denk dat ik een Macro Lens ga halen volgende maand, maar of ik daar even mooie films als de foto's eruit zou kunnen halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

HardCoreGamer schreef op zondag 24 juli 2011 @ 16:14:
Nahh het gebruik gemak is bij mijn Canon 550D camera geen probleem vind ik, alhoewel ik wel eens de kwaliteit van de grote films studio's zou willen evenaren. En daarom was dat mijn vraag. :)

Ik denk dat ik een Macro Lens ga halen volgende maand, maar of ik daar even mooie films als de foto's eruit zou kunnen halen...
Qua gebruiksgemak zijn de simpele JVC/Sony/Panasonic camcorders beter. Da's namelijk een kwestie van het schermpje openklappen en op het rode knopje drukken. Bij de Sony NX5-E die ik regelmatig gebruik moet ik hem aanzetten, het schermpje openklappen (of de viewfinder gebruiken, ligt een beetje aan de situatie), beslisen of ik auto of manual focus wil gebruiken, kijken of ik het diafragma wat dicht moet draaien of juist open, en daarnaast heb je nog een shitload aan andere instellingen die soms handig kunnen zijn. Je hebt veel meer instellingen, knopjes en mogelijkheden met een DSLR/professionele camera dan met een camcordertje. Of het een fijner is dan het ander is een ander verhaal ;) Ik wordt gek van het gebrek aan instellingen, een ander wordt weer gek ván die instellingen.

En wat bedoel je met 'alhoewel ik wel eens de kwaliteit van de grote film studio's zou willen evenaren'? Dat je die kwaliteit van beeld uit jouw camera wilt halen of dat je wilt zien hoe de kwaliteit is van die camera's?

[ Voor 5% gewijzigd door SomerenV op 24-07-2011 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

-DarkShadow- schreef op zondag 24 juli 2011 @ 16:08:
[...]

Op het gebied van beeldkwaliteit is er onder de €1000 niets wat enigszins in de buurt komt. Zoals SomerenV zegt is het gebruiksgemak van videocamera's wel beter.
Dan moet je maar is de GH1 opzoeken met gehackte firmware.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

En dat is niet van toepassing op de 550D?
Ja er is een gehackte firmware, maar krijg je dan ook betere prestaties tijdens het filmen of foto's maken?

[ Voor 57% gewijzigd door iApp op 24-07-2011 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Geen idee, ik ben niet zo bekend met de 550D (behalve dat ik de video er erg mooi van vind).

Deze hack is in ieder geval voor die type sensors, niet iedere sensor kan hetzelfde. Bijvoorbeeld de sensor in mijn camera kan max 30fps, je kan hacken wat je wilt, maar 60 is onmogelijk.

Die sensor geeft een hoop ruimte, zo kan je niet alleen de fps op 1080p unlocken, maar je kan ook veel hogere bitrates krijgen. Die bitrates zijn niet gewenst voor normale videos, maar wel als je korte mooie clips wilt hebben. Zo heb ik bijvoorbeeld clips gezien van regen op 60fps en de hoogste bitrate en dat ziet er supermooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HardCoreGamer schreef op zondag 24 juli 2011 @ 16:40:
En dat is niet van toepassing op de 550D?
Ja er is een gehackte firmware, maar krijg je dan ook betere prestaties tijdens het filmen of foto's maken?
http://magiclantern.wikia.com/wiki/550D
Voor als je een gehackte firmware wil voor de 550D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Jep dat weet ik, ik vraag alleen maar of video daar ook beter van wordt en of iemand hier zijn ervaring ervan kan opdoen. Overigens weet ik wel dat je 10sec in 4K kan filmen met de gehackte firmware. Verlies je trouwens ook je garantie bij deze firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

HardCoreGamer schreef op zondag 24 juli 2011 @ 18:40:
Jep dat weet ik, ik vraag alleen maar of video daar ook beter van wordt en of iemand hier zijn ervaring ervan kan opdoen. Overigens weet ik wel dat je 10sec in 4K kan filmen met de gehackte firmware. Verlies je trouwens ook je garantie bij deze firmware?
Het lijkt me sterk dat je door hogere bitrates heel veel beter beeld gaat krijgen. Misschien dat sommige mensen het kleine verschil zien, maar de meeste mensen zien het niet, en zodra het Youtube komt gaat het verschil al helemaal verloren. Overigens heb je denk ik niet veel aan 4K, zéker niet wanneer het maar 10 seconde is :P

Dat laatste ben ik ook wel benieuwd naar, want audio meters, zebra, en een hoop andere functies klinken me als muziek in de oren, alleen wil ik niet m'n garantie verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Magic Lantern kan niet filmen op 4K, ook niet voor 10 seconden... Is een hoax van vorig jaar(ander "hack" ook), is technisch ook helemaal niet mogelijk om met de 550D(of een andere HDSLR) te filmen op zo'n hoge resolutie momenteel. Je kan de bitrate wel wat verhogen met Magic Lantern, maar het scheelt maar heel iets scherper beeld(meer MB, dus meer detail). Je krijgt er wel flink grotere bestanden voor terug(en kun je dus nog korter filmen, want je zit eerder aan de 4GB limiet). Zou alleen handig kunnen zijn als je echt zware kleurcorrectie gaat doen in bijvoorbeeld DaVinci Resolve of met greenscreen opname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Wel erg apart dat dat dan niet mogelijk is.
Het kan dus wel... ;7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
HardCoreGamer schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:26:
Wel erg apart dat dat dan niet mogelijk is.
Het kan dus wel... ;7)
Heb je überhaupt je eigen link wel gelezen? ;) Lees die laatste update eens... Het was toch echt een hoax. Heb nog wel een iets betere bron voor je: http://nofilmschool.com/2...-fooled-fake-4k-firmware/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=hKfnnckIsPU&feature=channel_video_title]
Gisteren mijn Macro lens ontvangen, meteen wat video's gemaakt, en wou hem toch even delen in het EOS 550D topic. :)

(Het is een trailer, geen final version dus!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Is er een manier om in de video opties de iso handmatig in te stellen?
Bij foto's kan het wel, maar bij video kan ik in het menu alleen zeggen dat de iso max 800 mag worden. Maar ik wil dat zelf op 100 zetten, en als het kan de diafragma lager. Zo kan shots van bijvoorbeeld een lamp maken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Movie exposure op Manual zetten.. Zie ook de handleiding van je camera..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:36

Kraz

Saving the world

Een kennis van mij heeft ook de 550D en als hij foto's maakt is zijn beeld (door de zoeker of via het LCD scherm) wazig.
De gemaakte foto is wel scherp, maar het is natuurlijk lastig foto's maken als dat (voorbeeld)scherm altijd wazig is. :S

Het maakt niet uit welke lens erop zit. Beeld blijft wazig (blurry).

Iemand een idee wat er hier mis kan zijn? Is dit al een reden voor garantie?

[ Voor 3% gewijzigd door Kraz op 18-09-2011 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:57
kraz247 schreef op zondag 18 september 2011 @ 16:09:
Een kennis van mij heeft ook de 550D en als hij foto's maakt is zijn beeld (door de zoeker of via het LCD scherm) wazig.
De gemaakte foto is wel scherp, maar het is natuurlijk lastig foto's maken als dat (voorbeeld)scherm altijd wazig is. :S

Vreemd, een wazige zoeker maar scherpe foto zou moeten betekenen dat er iets is met de zoeker of spiegel. Een wazig liveview scherm heeft daar weer niks mee te maken.
Als je een foto terugkijkt op het display, is het dan wel scherp?
Ligt het niet aan de gebruiker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 12:39
Ehm, zat er geen schuifje op de viewer zodat je deze aan je eigen ogen kunt aanpassen? Misschien daar even mee spelen en kijken of die viewer er wel goed op zit.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:59
kraz247 schreef op zondag 18 september 2011 @ 16:09:

Rechts boven naast de zoeker zit een klein wieltje waar je aan kan draaien zodat je hem kan afstellen voor je eigen oog sterkte.

Wat betreft de scherpte van het LCD scherm bij live view, die kwaliteit is niet te vergelijken met hoe je het door de zoeker ziet, de LCD heeft te weinig beeldpunten daar voor en is daarom ook niet geschikt om de scherpte op te bepalen en ik raad ook af om daar mee te fotograferen.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
Je kan bij liveview heel makkelijk even inzoomen, en dan kun je juist veel beter de scherpte bepalen dan door de zoeker.

Bij handmatig scherpstellen met zeer kleine scherptediepte ben ik juist aangewezen op liveview. (50D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwegertje
  • Laatst online: 17-06 22:08
Zelfs met een alternatief matglas, gebruik ik (op statief) nog live view om manueel scherp te stellen. Ook op een 50D, maar dit zou dan net zo goed, of zelfs beter, op een 550D moeten werken.

Verwijderd

Hoi,
Heb vandaag een EOS 550D aangeschaft. Het valt mij op dat als ik de camera langzaam beweeg (kantel en draai) dat het net klinkt of er iets los in de camera zit. Is dit normaal en hebben meer mensen dit?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2011 20:58 ]

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

En wat hoor je precies? En was de doos beschadigd?
Wel raar aangezien je het niet moet kunnen horen. Anders ga je eens terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt. Maak je wel mooie foto's? En zit er geen barst in je lens?

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste